Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VERKLARING. Frans van Drimmelen gezelfroyeerd bij D66

"Ik was verliefd, verbouwereerd, boos en heel ongelukkig met de situatie."

Zo. Twee dagen voordat de D66-top eindelijk een keer zou gaan uitleggen hoe het nou precies zit met het seksueel grensoverschrijdend gedrag van Frans van Drimmelen, neemt het lijdend voorwerp zelf de vlucht naar voren. Met een verklaring in het AD, via ex-Volkskrant-journalist Jan Hoedeman. Daarin lezen wij iets van: fuck jullie met je onderzoek Volkskrant, ik lek gewoon aan een oud vriendje in het Haagse en aan niemand anders. Enniehoe. Volgens Van Drimmelen was het allemaal erg onhandig wat hij heeft gedaan toen zijn relatie met een D66-medewerker uitging, maar is het verder allemaal schuld van de media dit en schuld van de media dat. Toch vreemd dat Van Drimmelen dan nu pas zijn oprechte verontschuldigingen aan het slachtoffer aanbiedt, NADAT de media er aandacht aan hebben besteed. Van Drimmelen zegt zijn D66-lidmaatschap op en stopt met werken bij zijn lobbykantoor Dröge en Van Drimmelen, terwijl de echte schande is natuurlijk dat hij daar na het verschijnen van het onderzoeksrapport gewoon weer aan de slag ging. Benieuwd of het D66-bestuur en Sigrid Kaag nu ook opeens wat eerder dan komende vrijdag gaan reageren.

Update - bestuur d66 vroeg van Drimmelen (een jaar te laat) weg te gaan

Social

Update: op de homepage ditmaal, helaas geen /verklaring-3 dus

bron: https://dr2.nl

Reaguursels

Inloggen

Ik vind het engnek.Ei rest mei kees!

boterkuipje | 21-04-22 | 01:44

Gelukkig is Destructief 66 begonnen aan zelfdestructie en dat kan me niet snel genoeg gaan.

tsjajaja | 21-04-22 | 01:09
-weggejorist-
Peerkeoud | 20-04-22 | 23:38

Een kudtpartij. Met of zonder Van Drimmelen.

poepaanmijngaatsie | 20-04-22 | 22:46

Zo Kaag wordt bij Jinek ook weer flink onderuitgehaald door Floor Bremer.

Wattman | 20-04-22 | 22:38

Verklaring van Kaag a.s. vrijdag: "Beste Landgen... partijgenoten! We kunnen constateren dat de oorzaak van de commotie binnen de partij de eer aan zichzelf heeft gehouden en is vertrokken. Daarom stel ik voor, in het belang van de betrokkenen, de zaak verder maar te laten rusten en door te gaan met werken aan een partij die iedereen vrij laat, maar niemand laat vallen. Deze affaire was voor ons een leerzame ervaring en heeft ons geleerd dat wij nóg alerter dienen te zijn op grensoverschrijdend gedrag binnen onze partij. Het bestuur, de fractie en de vertegenwoordigers in de regering hebben zich die les ter harte genomen."

MAD1950 | 20-04-22 | 22:26 | 1

Iedereen laat Kaag vallen, blijkbaar is ze toch niet de wondervrouw die ze zelf probeert uit te stralen, iedereen met een beetje mensenkennis wist dat al lang.

Wattman | 20-04-22 | 22:30

Dus D had anderhalf jaar lang een vrijwillige relatie met een vrouw. Anderhalf jaar. Dat was vrijwillig en wederzijds, totdat zij het opzegde.

Ik denk dan, is D66 anderhalf jaar lang verantwoordelijk voor een relatie van twee partijgenoten? Dat lijkt mij totaal niet. Tenzij sprake was van een patroon. Bijvoorbeeld dat van D dit met meerdere vrouwen binnen de partij zo speelde met een vergelijkbare afloop. In dat geval heeft de partij wel een rol denk ik dan. Maar het gemak waarmee van D zijn relatie met mevrouw X op het conto van D66 wordt geschoven zie ik niet.

Maar na alle ophef voelen betrokkenen natuurlijk de behoefte voor een statement. Als ik het partijbestuur was hield ik gewoon voort bij stuk, dat het om een ongelukkig afgelopen prive kwestie gaat. Dat van D lastig deed na de relatie staat volgens mij totaal los van de partij zelf.

Tenzij D66 zegt, mensen die zoiets prive doen, willen wij niet in onze partij. Dat kan. Maar dat is wel glad ijs, want wie gaat bepalen wat moreel kan en wat niet meer? Een partijlid dat een keertje een konijn doodschoot. Mag dat? Die ooit dronken heeft staan pissen in de stadsgracht? Eentje met een buitenechtelijk kind? Zeg het maar.

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 22:12 | 13

Machtsmisbruik en intimidatie is nooit een privé kwestie, hoe graag ook de beste daadgenoten dat wel zo willen houden.

kroel | 20-04-22 | 22:43

Moraalridder. Mij valt op dat de panelen gevuld worden met stukjes van reaguurders die opeens een bepaalde moraal uit de hoge hoed hebben getoverd.

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 23:43

@Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 23:43: niks mis met reaguurders die het goede nastreven en zich uitspreken tegen het kwaad. Waarom u zo hardnekkig goed praat wat fout is, is mij een raadsel.

kroel | 20-04-22 | 23:56
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik dacht dat deze gast van die pedo partij van vroeger was (hoe heette dat gedrocht ook al weer?) maar is dus van D66.

Botte Hork | 20-04-22 | 22:12 | 1

Ad van den Berg. Niet de gitarist.

Arnold Layne | 20-04-22 | 22:19

Functie elders..

Proud Infidel | 20-04-22 | 21:50

De etter is nu afgetapt... rest nog het gezwel tot op het roze vleesch wegbranden..

grapjasz | 20-04-22 | 21:19 | 1

... this is too graphic for my shirt...

Yrrab | 20-04-22 | 21:42

Dus. Drimmel kreeg zoals overal bekend was een relatie, die raakte uit, hij werd vervelend. De hamvraag is dan, wat had de partij dan moeten doen? Dit lijkt mij een prive zaak, in alle opzichten, behalve dat beide lid waren van D66. Leg mij uit waarom het partijbestuur hierin een rol te spelen had. Ik zou het niet weten, tenzij hij haar naaide op het bureau van Kaag zelf, bijvoorbeeld.

Maar iedereen spreekt schande van "een geheim rapport", waaruit zou moeten blijken dat de partij D66 hierin een cruciale rol speelde.

Ik zou zeggen, zo'n meneer wil je liever niet in je partij als hij zoiets vaker deed met medewerksters, maar een wederzijds goed gevonden relatie, daar heb je volgens mij als partij niets over te zeggen.

Leg het mij uit waarom dit wel zo zou zijn.

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 21:08 | 10

@Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 22:03: Dat vervalt nooit. Van Drimmelen en zijn ex hadden trouwens nooit een relatie binnen die werksfeer mogen aangaan vanwege machtsverhouding. Maar dat ontslaat D66 nog niet van de plicht te zorgen voor een veilige werkomgeving. Ik heb bij organisaties gewerkt waar getrouwde stelletjes waren. En soms scheidden die van elkaar. Denk je nu echt dat die organisaties geen plicht op het creëren van een veilige werkomgeving hadden in die situatie? Je bent nogal wild om je heen aan het slaan, veel D66 mensen achten de gang van zaken ook niet juist maar jij blijft het maar verdedigen. Een beetje obsessief. Wat overigens juist tegen D66 werkt.

Zapata10 | 20-04-22 | 22:15

Nee ik vind het nergens op slaan. Twee volwassenen mensen die een relatie aangaan. Buitenechtelijk of niet, dat blijft een prive zaak. Ook al zijn het partijleden. Wil je een honderd percent veilige werkomgeving, begin dan gewoon geen relatie met een collega. Want als het misgaat heb je dus gezeik. Dat afwentelen op de organisatie vind ik een totaal zwaktebod. Helemaal als je zo'n partij inzet om je eigen gram te halen.

Deze dame heeft niet eens aangifte willen doen, maar eist wel volledige genoegdoening via de partij, ondanks haar eigen vrijwillige rol in de relatie. Ik heb daar gewoon geen respect voor, dat je dan de partij wil meeslepen in je eigen veroorzaakte drama. Get a life lady, denk ik dan. Of begin dan niks met zo'n van Drimmelen, van wie je ongetwijfeld op de hoogte bent geweest qua reputatie. Ik heb weinig respect voor van Drimmelen maar zie ook geen heldenrol voor de dame in kwestie.

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 22:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Een schaduwkabinet van competente, democratische bestuurders, ongeacht partijverleden zou ik wel zien zitten.
Realist Plasterk als MP, Hoekstra mag blijven maar dan op Financien, Dolan Yilguz mag voorlopig blijven op justitie. Omtzigt krijgt de portefeuille bestuurlijke vernieuwing. Van Haga op EZ. Wilders op immigratie en asiel.

Janneus | 20-04-22 | 20:10 | 6
-weggejorist-
donkieshot | 20-04-22 | 20:35

Dylan Yesilgoz is ooit begonnen bij de SP en na drie partijen uiteindelijk beland bij de VVD. Vind ik toch een minpuntje.

Sinterbikske | 20-04-22 | 20:53

Plasterk heeft zijn kans ruim gehad. Die andere toon die hij nu aanslaat, wordt hij voor betaald. Hoekstra komt van McKinsey en werkt daar nog steeds voor en kan dus weg.

Arachne | 20-04-22 | 21:49
▼ 3 antwoorden verborgen

De enige reden dat hier alle registers worden opengetrokken is niet dat Van Drimmelen vrouwen ongewenst bepoteld heeft, want dat kan de meeste reaguurders niet zoveel schelen. Maar dat het hier D66 betreft; de partij, geleid door blanke reclame- en consultancyboeren, die er een dagtaak van maakt om de-mense-in-het-land te vertellen wat wel en niet goed is en tegelijkertijd zo hopeloos tekort schiet om dat binnen hun eigen partij toe te passen. En natuurlijk de grafhekel die zo ongeveer iedereen hier heeft aan Kaag.

rederijker | 20-04-22 | 20:02 | 5

Tuurlijk. Maar dat was toch al meteen duidelijk?

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 21:01

@JanFTE | 20-04-22 | 21:00: Los van de afkeer van D66 is dit natuurlijk weldegelijk een metoo gevalletje. Stalking, machtsmisbruik, poltie erbij en gewoon doorgaan... Lijkt me een metoo'tje uit het boekje.

JanFTE | 20-04-22 | 21:23

"want dat kan de meeste reaguurders niet zoveel schelen"
Hoezo? Wat de meeste reaguurders wel of niet kunnen schelen is nergens vastgesteld of onderzoek naar gedaan. Dus een nietszeggende opmerking.
Als je vraagt hoe de reactie zou zijn onder de reageerders wanneer van Drimmelen een echtgenoot, dochter of kleindochter bepoteld had van de meeste reageerders krijg je het echte antwoord. Of beweer je dat de meeste reageerder geen empathisch vermogen hebben?

dijkbewaker | 20-04-22 | 22:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Was verliefd. Ja, als narcist want narcisten accepteren geen nee.

Abu Bachouca | 20-04-22 | 19:56

Van Drimmelen zit al heel lang op een sleutelpositie in D66. Hij heeft 'dirt' over iedereen. Geloof maar dat zijn wraak koud, zoet en langdurig zal zijn. Daar gaat nog heel wat shit naar boven komen.

ole guapa | 20-04-22 | 19:54 | 1

Koopt hij niets voor.
Nu blijft hij gewoon buiten de schijnwerpers betrokken en vult zo ook zijn zakken. Anders houdt hij alleen maar vijanden over.

Zapata10 | 20-04-22 | 20:27

Altijd hetzelfde met die hoge piefjes: geen spijt van de wandaad maar spijt dat het uitgekomen is.
Ik heb me één keer laten afschepen door een winkelier die zei: het spijt ons dat u ontevreden bent. 18 was ik, nooit meer trap ik daarin sinds toen.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 19:50

D66 is reddeloos verloren prominenten uit het verleden draaien zich om in het graf. Er zijn geen principes meer. Helaas. Adieu mon ami.

ikdenkwat | 20-04-22 | 19:49

Dus niet geroyeerd. Blijkbaar niet erg genoeg. Past in het plaatje van afgelopen week. Benieuwd of er nog D66-leden van de Tweede Kamer zich gaan afsplitsen. Zo’n groepje zou misschien een toekomst hebben.

RWrw | 20-04-22 | 19:45

Hoe geraken de D66 chicks nu door het glazen plafond heen?

Hiram | 20-04-22 | 19:31 | 3

er zijn weer partijcongressen, een carriere start als congresmatras is weer mogelijk.

vranac | 20-04-22 | 19:35

Die ijscolikker loopt toch nog gewoon rond? Is maar verluid ook zo'n jagende geilneef

Gen. Maximus | 20-04-22 | 19:57

@Gen. Maximus | 20-04-22 | 19:57:
Rutte? Volgens mij is die zo seksueel als een gecremeerde visstick.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 21:30

"Ik heb daarna getracht in gesprek te raken". De D66-term voor stalken. Doei Frans.

Cor Netto | 20-04-22 | 19:26 | 2

Ja, dat vond ik inderdaad ook een bijzonder eufemisme dat hij daar gebruikte. Zo zal hij het ook wel aan de politie hebben 'trachten' uit te leggen destijds.

rederijker | 20-04-22 | 20:05

Klinkt alsof zijn advocaat dit adviseerde, terwijl hij waarschijnlijk gewoon aan het stalken zou zijn geweest vermoed ik.

Jan, Leiden | 20-04-22 | 22:48

Ik ben de Grote Drimmelaar.
Ik drimmel hier, ik drimmel daar.
Maar niet meer binnen de partij
En dat maakt Sigrid Kaag heel blij.

MAD1950 | 20-04-22 | 19:17

Geile Frans komt na enkele jaren tot inzicht. Goed gedaan, Sieg. Leadership by distance.

Cor Netto | 20-04-22 | 19:14

Mkay. Dus, volgens de NOS, werd van Drimmelen dringend verzocht om weg te gaan want fout (maw u is ontslagen maar mag zelf ontslag nemen) en al die mensen binnen de partij die een jaar de uitkomst van de BING side letter wel kenden en in de la hielden die mogen dus blijven zitten?
Gaat weer lekker daar bij D66.

Basil Fawlty | 20-04-22 | 19:10 | 3

Dat zou nog een interessante zijn. Hij heeft zelf ontslag genomen. Moet ie nu de ballen hebben ook om zich te laten ontslaan. Laat maar tot een rechtszaak komen. Dan zal blijken dat D66 grove fouten heeft gemaakt (geen dossiervorming, veel te laat reageren). Dat durft ie niet, de slappe zak hooi. Denk dat ie nog zou 'winnen' ook, al zou zijn reputatie volledig beschadigd zijn (is ie nou ook, maar mensen vergeten snel).

Joyce | 20-04-22 | 19:37

Als hij zelf zou opzeggen kreeg hij nog een mooi baantje beloofd door de afdeling D66 van het partijkartel. We trappen er niet in mevr Kaag.

Janneus | 20-04-22 | 19:54

Vlas. Pechthold zijn er 2 bijlagen !

Henkie | 20-04-22 | 20:44

Wellicht dat Maynard van de rockband Tool nog een mooi nummer over scatologie gaat schrijven.

gestoptmetroken | 20-04-22 | 19:43

LOOOOOL

GU | 20-04-22 | 19:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Onzichtbaar leiderschap is óók nieuw leiderschap. Voor de verkiezingen niet van de buis te slaan die Kaag, nu ze eindelijk leiding kan geven is ze helemaal onzichtbaar en dat gaat ook over onze schatkist..

Dit gaan de D66'ers niet pikken, zelfs niet van madame Kaag. Het D66 kaartenhuis gaat instorten.

Wattman | 20-04-22 | 19:03 | 5

Vlp. zitten ze in elk geval nog 3 jaar. En heeft zíj 3 jaar lang het beheer over ons 'huishoudportemonneetje'. Jongens jongens jongens, where did we go wrong.

Joyce | 20-04-22 | 19:39

Leg mij uit waarom het partijbestuur verantwoordelijk is voor een stalkende lobbyist. Na een relatie met wederzijdse volwassen instemming. Ik weet dat niemand er een probleem mee heeft dat Dion Graus na zijn vrouw te neuken te hebben aangeboden aan zijn beveiligers, gewoon kon blijven waar hij zat. "Privekwestie!" Riepen alle Wilders fans hier. Gewoon doorlopen mensen.

Leg mij uit waarom dit zo anders is.

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 21:13

@Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 21:13:

Even geen whataboutisme, een uitvinding van de Russen overigens.

Maar het kwaad is voor veel kiezers al geschied, blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder duizenden D66-kiezers. 78 procent van hen vindt dat de partij de kwestie tot nu toe slecht aanpakt. (47% heel slecht en 31% redelijk slecht.)

Je weet wel waarom Beste.

Wattman | 20-04-22 | 21:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Um, Is dit de nieuwe bestuurstcultuur?
Bekennen dat je de fout ik gegaan bent,
En dat is vervolgens "schuld van Geenstijl"?

hotmint | 20-04-22 | 19:00 | 1

Zou hij nu al niet bij Volt zitten? Die snappen hem tenminste.
"Ik was toe aan verjonging...."

nobodiesunmighty | 20-04-22 | 19:03

Huh? Helemaal niemand meer die het goedpraat? Hoe kan dat nou?

Sinterbikske | 20-04-22 | 19:00 | 3

Komt vrijdag, aks de meesteres terug uit de US ot A komt.
Ze heeft flink lang de tijd om een of ander lulverhaal te bedenken.

bqbq | 20-04-22 | 19:02

@bqbq | 20-04-22 | 19:02:
Ze heeft jetlag, ze zal extra chagrijnig zijn, en zit ook in de overgang.... pfff.

Kaas de Vies | 20-04-22 | 19:05

Kaag moet wel blijven deugen. Want als ze niet deugt, dan wordt ze gecanceld.

ole guapa | 20-04-22 | 19:44
-weggejorist-
Mr Moore | 20-04-22 | 19:00 | 1

En toch vraag ik me af, hij zegt nu wel af te treden, maar blijft hij niet (net zoals Duijvendak bij groen links) niet achter de schermen aan de touwtjes trekken (zolang het geen tampons zijn want dan kunnen er geen avances gemaakt worden).
Ik weet niet hoe vaak het al voorgekomen is dat een politicus vanwege onwelvallig gedrag aftreed. Van Lubbers was bekend dat hij graag zijn hand op een vrouwenbips hield om er een keer in te knijpen, maar dat er een flinke ophef over is is iets wat nu pas bekend wordt (gelukkig). Maar volgens mij was dat in het verleden redelijk normaal dat een vrouw zich omhoog "werkte", politiek was een mannenbolwerk en als vrouw moest je wel "wat te bieden hebben" anders redde je het niet. Een voordeel van vroeger, je had geen kagen of ollongrens oid in de kamer. Toen werd de politiek en politici een stuk serieuzer genomen, of de mensen waren goedgeloviger.

brie-de-penis | 20-04-22 | 18:56 | 4

Fan van Winnie

Arnold Layne | 20-04-22 | 19:02

@Arnold Layne | 20-04-22 | 19:02: He jammer, ik dacht even dat ze je een "VAN DRIMMELEN" had aangedaan terwijl je in die enquêtecommissie zat?!..

Het is alweer een flinke tijd terug, je krijgt zeker gelijk Winnie Sorgdrager was toen een charmante verschijning.

BadPatNL | 20-04-22 | 19:46

Vis a vis vrouwenrechten en emancipatie, is het dus nu beter voor de vrouwen. Ze hoeven zich niet omhoog te werken (n**ken), maar we worden als gelijkwaardig behandeld.

Winnie Sorgdrager (hieronder genoemd) was een lichtgewicht.

Arachne | 20-04-22 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Vrijdag, eerder kwamen ze niet met een verklaring, echter, nog wel even alvast zeggen dat zij, het bestuur van Debiel66, hem eruit gegooid hebben. Wat een smeerkezen.

Normpje | 20-04-22 | 18:53

Wat een ranzig gebit krijg je van al dat dronken beffen zeg, Jezus Mina. Het lijkt die Vlaamse vunz uit het EP wel.. smerig man

Francine Fishpaw | 20-04-22 | 18:52

Niet geroyeerd, niet aan de schandpaal.. nee, gewoon lidmaadschapje opzeggen. Kaag had niets gewusst, Jetten's anus is nog strak en alles bleef zoals het was. Zo rollen ze bij D'66.

Maar ik ben eigenlijk gewoon bang voor sterke vrouwen.

Wilde Slechtdoener | 20-04-22 | 18:52 | 5

@De Maagd Maria | 20-04-22 | 18:59: damage control.

Bataafje | 20-04-22 | 19:21

@Bataafje | 20-04-22 | 19:21: Ja, de schade die hij aan de partij heeft toegebracht is met geen pen te beschrijven. Ik schreef het al op de Joop; dit gaat veel verder dan een willekeurig geval van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Van Drimmelen kon zich dit gedrag veroorloven omdat hij van zaken op de hoogte was die de partijleiding liever niet in de krant heeft. Hij lobbyde nota bene voor de klanten van zijn eigen adviesbureau en heel wat D'66 collegae gingen overstag voor zijn chantage. En dat voor een partij van fatsoensrakkers die alles en iedereen de maat nemen.

De Maagd Maria | 20-04-22 | 19:40

Grote onzin om er bang voor te zijn, er zijn nog veel meer sterke vrouwen die zichzelf níet in de kijker willen spelen (da's pas sterk) maar achter de schermen de zaken draaien. Dat zijn de echte.

Joyce | 20-04-22 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar zou die Frans ook in Kaag gedrimmeld hebben?

herstelkous | 20-04-22 | 18:49 | 1

iiieeuw

voorbips | 20-04-22 | 19:07

Breek. Soap. Fapfap.

Komjehiervaker | 20-04-22 | 18:47

Voor iemand die een communicatie advies burootje runt vond ik het al erg treuzelend lang duren voordat er een rooksignaal kwam.. Hij haalt kennelijk sneller zijn leuter uit zijn broek dan zijn vulpen uit zijn binnenzak .

Smoelensmid | 20-04-22 | 18:46

En toch ........ vind ik hem op Janmaat lijken.
Maar ja, ik zie meestal gelijkenissen die er niet zijn.

Opblaas_boot | 20-04-22 | 18:46 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ik de foto bekijk houdt hij nog een slag om de arm.

Normpje | 20-04-22 | 18:44

Ik vermoed dat de VVD er binnenkort een lid bij krijgt.

Flapoor | 20-04-22 | 18:43 | 1

Gatver.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 21:39

Kijk deze fluim treedt nu af, verlaat de partij, Kaag komt terug uit de USA en zegt dat voor dit soort figuren geen plaats is in dat prachtige D66, dat zij details niet kende, er komt een commissie/werkgroep en alle leden mogen meedenken en alles blijft zo als het was. Deze heks in nog slechter dan Rutte, ijskoud en gaat over lijken om haar doel (het redden van de wereld) te gaan verwezenlijken.......

Blonde Nel | 20-04-22 | 18:39 | 2

Zouden ze nog een onderzoek laten doen naar het zo lang uitblijven van een reactie op het eerdere onderzoek?

Muxje | 20-04-22 | 18:55

Geen zorgen, ik vind het prima voor het volgende hoofdstuk van mijn boek: "teflon, ijs en de fleurige schoen".
gewoon doorgaan mensen. Ik heb Dallas uit de jaren 70 al in mijn gedachten. Even Joop van den Ende bellen.

nobodiesunmighty | 20-04-22 | 19:01

"Ik zie mij genoodzaakt me terug te trekken"
Volgens de NOS is hij eruit geknikkerd:
Het partijbestuur laat weten dat Van Drimmelen met klem is gevraagd om zijn lidmaatschap op te zeggen en dat zijn aanwezigheid op partijbijeenkomsten niet langer gewenst is. Ook kan hij in de toekomst geen lid meer worden van D66.

Frau_Ferkel | 20-04-22 | 18:38 | 1

Gelukkig zijn er nog plenty baantjes waarover demense niet kunnen stemmen. Baasje van een nieuw verzonnen ministerie of burgemeesterschap Wees gerust, ze verzinnen wel wat voor 'm.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 20:26

Ik vindt dit eigenlijk wel interessant:
Niet zozeer vanwege onderzoeken en doofpotten, maar eerder de context van de "onveilige" situatie.

Het feit dat de mogelijkheid op relaties binnen werkkringen kunnen ontstaan wordt immers niet besproken.

Is het grensoverschreidend om met je ex samen te werken?
Is het grensoverschreidend om gevoelens voor je ex te ventileren?
Is het omgekeert dan ook grensoverschreidend om afgewezen te worden?
Wat betekent onveilig?
Geldt irritant ook als onveilig?

Ja, vrouwen dienen een vorm van bescherming te krijgen sexuele aantijgingen. Maar dan moet hier ook gekeken worden naar de seksualiteit van vrouwen jegens mannen, en een volwassen houding binnen dit kader, in plaatst van het slachtofferschap te kiezen.

Ik ben door termen als "onveilig" en "grensoverschrijdend" een beetje skeptisch geworden en vraag mijzelf de vragen die men klaarblijkelijk niet mag vragen.

mazel_tov | 20-04-22 | 18:38 | 3

Wat is er onduidelijk aan het woordje 'Nee'?
Of je nou man of vrouw bent?

Papa Jones | 20-04-22 | 18:44

Een duidelijk nee of verzet bij seksueel geweld is duidelijk. De hele metoo discussie gaat zo'n beetje over grijze gebieden waar jij het over hebt. Maar het ene gebeuren zit in dat grijze gebied ietwat meer tegen 'nee' aan dan het andere, en vaak voel je het verschil tussen irritant en bedreigend wel aan. Dat moet uiteraard onderzocht worden. Maar als de politie al een voorgesprek (officiele laatste waarschuwing) heeft gevoerd, dan heeft hij wellicht vervelende dingen gedaan.

letopuwzaak | 20-04-22 | 19:03

Dat zal Fransje best gedaan hebben en dat schrijft hij dus ook. Een irritante baas die van geen nee wilde weten. De vraag is denk ik toch, waarom is de partij D66 voor deze man verantwoordelijk? Als een relatie eerder met wederzijdse instemming was, tussen twee volwassenen mensen, moet een politieke partij zo iemand dan royeren? En wie bepaalt dat dan? En bij welk gedrag laat je iemand nog zitten? Gaat daar een commissie over? Had Balkenende ook het cda uit geflikkerd moeten worden omdat hij er een meisje op na hield voor de sex, naast zijn eigen vrouw? Of was dat een privé zaak?

Beste_Landgenoten | 20-04-22 | 21:20

Nu blijkt dat Van Drimmelen niet uit de partij is gestapt, maar gezet. Bepaald geen nuanceverschil.

De Maagd Maria | 20-04-22 | 18:37

Ok Drimmelstein uitgeschakeld. We gaan waarschijnlijk nooit weten wat er nu echt gebeurd is, want hij is inmiddels slachtoffer van de media. Maar gaat er verder nog iets gebeuren? Ik krijg zo'n koud voorgevoel dat dit het was. Nog een kort verhaaltje dat D66 gaat beteren. Onderzoekje, commissietje enzo. En daarna weer door met iedereen vertellen hoe hij/zij moreel moet leven. Overal wetten, quota's en officers installeren om gewone burgers in het gareel te houden, terwijl de eigen corporale feestleventjes weer van ouds door zullen gaan.

JB86 | 20-04-22 | 18:37

“Uw leven zult gij voor Mij geven? Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: nog eer de haan kraait zult gij Mij driemaal verloochend hebben.”

Cornelis12 | 20-04-22 | 18:35

Als Van Drimmelen zulk gedrag vertoont naar iemand op hij verliefd is, heb ik medelijden met mensen op wie hij boos is.

J.Luns | 20-04-22 | 18:34 | 2

Echt wel!

Papa Jones | 20-04-22 | 18:38

Ja, ach wat is hij fijngevoelig.

letopuwzaak | 20-04-22 | 19:04

Als drimmeltje zijn kaken verder op elkaar houd en zijn zwartboek door de ple trekt zal hem een weelderig beloont baantje wachten ergens hier ver van daan. EU/VN dat soort clubjes.

DerkArie-ut-de-Achte | 20-04-22 | 18:34 | 1

Wellicht heeft oud D66 kamerlid, en tegenwoordig werkzaam bij lobbyclub Meines & Holla, Bert Bakker een baantje voor hem. Ze zoeken iig een stagiair.

Cornelis12 | 20-04-22 | 18:39

Zeer ongeloofwaardige verklaring.

Wat is er dom aan een buitenechtelijke relatie?

Hij komt over als een vies, zielig mannetje.

Papa Jones | 20-04-22 | 18:34

Zijn die sperma vlekken op dat D66 meubilair ooit onderzocht op hun DNA??

miko | 20-04-22 | 18:34

Geslachtofferd voor mevrouw Kaag zodat ze op haar troon kan blijven door middel van deze afleiding zodat het niet meer gaat over het onderzoek wat weggemoffeld is. Politiek is vieze spelletjes spelen en D66 is daar heel goed in. Aan de voorkant doen alsof je ongelooflijk integer bent en aan de achterkant een smerig spel spelen. We hadden al een grootmeester met de naam Rutte die hier uiterst bekwaam in is maar misschien gaat hij toch ingehaald worden door het grote kaagmens.

Chesoner | 20-04-22 | 18:34 | 2

Vandaar dat we ook even moesten wachten tot vrijdag.

Chesoner | 20-04-22 | 18:35

Was D66 niet ooit opgericht om de schone partij te zijn, naast al die andere draaiende, onderhandse, op baantjes en prestige gerichte partijen.

Arachne | 20-04-22 | 21:39

Diagnose: narcistische persoonlijkheidsstoornis. Even mijn stempel zoeken.

CupDCake | 20-04-22 | 18:33

Nu de rest nog van dat rare partijtje.

ceriel82 | 20-04-22 | 18:33

"Hij spreekt van een ’hetze’ die in de media zou zijn ontstaan"
Als je in een hoog van de ivoren toeren blazende partij bent met een wijzende vinger groter dan die van ET. Moet je niet raar staan te kijken dat je na stuitend gedrag en daarna een slechte behandeling van de slachtoffers door de mangel gaat.

miko | 20-04-22 | 18:30

-weggejorist en opgedrimmeld-

Gizmo579 | 20-04-22 | 18:29 | 2

Hehe, kudos

LuNaTeeQ | 20-04-22 | 18:37

Haha

JB86 | 20-04-22 | 18:38

Ach, het is ook niet één foutje waarover je kunt vallen...
- Ten eerste het schandaal zelf. Kan niet, mag niet. Weet men goed, elk excuus is ongeloofwaardig.
- Ten tweede de opzet van dat rapport. De enige reden om dat in twee delen aangeleverd te krijgen is als je het in de doofpot wilt stoppen.
- Ten derde al die D66-leden is altijd hun morele vingertje opwerpen als er wat gezegd mag worden. Kaag voorop. En allemaal houden ze ineens hun mond en laat een reactie een week wachten. Als je echt ergens voor staat dan spreek je zoiets openlijk uit, ook als het om je eigen clubje gaat. Hypocriet volk.
- Ten vierde de media. Bij een FVD en PVV zou de wereld op z'n kop staan. Hier is men wel erg mak richting D66. Alleen Floor Bremer pakte (onverwacht) even door.
Conclusie: het enige waar de D66-er van baalt is dat dit naar buiten is gekomen.

memanta82 | 20-04-22 | 18:29

Ook al blijft Kaag glashard ontkennen kennis gehad te hebben van die bijlage en blijft zij zitten op haar post als zij niet wordt weggestuurd dan nog is haar draagvlak tot nul gereduceerd en zal zij door niemand meer serieus worden genomen. Een afgebrande, zwartgeblakerde zigzag fladderende kip.

Colin.Fart | 20-04-22 | 18:26 | 3

Juist daarom hoop ik dat ze blijft zitten. Dat levert meer op dan haar vertrek.

DankeSchon | 20-04-22 | 18:30

Ze heeft geen actieve herinnering aan de bijlage,......;-)

miko | 20-04-22 | 18:31

Als ik het goed begrijp heeft ten minste één slachtoffer het bestuur er op gewezen dat er in de bijlage een ander beeld geschetst werd, en een gesprek met Kaag gevraagd maar niet gekregen. Weer een gevalletje lausible deniability?

Tashtego | 20-04-22 | 18:33

A.s. vrijdag staat Kaag met een bek vol meel in de microfoons te praten. En alles bleef zoals het was. Hopelijk wel gehalveerd in zetels. Met dank aan deze verliefde Drimmelaar en de D66 doofpot.

Pummetje | 20-04-22 | 18:25

Uitgedrimmeld. Mooi. Het was dit of afwachten op royement vrijdag. Nu die Kaagheks nog maar die heeft zo'n dikke plaat voor d'r arrogante hoofd dat ze niet inziet dat ze niet meer gewenst is en blijft lekker zitten waar ze zit. Meireces. Overwaaien. Maar het probleem meneer, dat blijft.

RogerDodger | 20-04-22 | 18:21

Nou, nou kan hij in de anonimiteit de zaak beïnvloeden, je gelooft toch niet dat hij geen fluisteraar word/

miko | 20-04-22 | 18:21

Wie was er in 2015 directeur van het landelijk partijbureau van D'66?
Voor zover ik weet was het niet Robot Easy Jetten of Zwoerdje Zwoerdsma.
Het was namelijk een vrouw. Maar wie?

Osdorpertje | 20-04-22 | 18:20 | 3

Ik kon me ook niet bedwingen om het op te zoeken. Ik ga de naam hier niet delen. Maar in een veel ouder artikel over deze zaak van GeenStijl stond die naam ook al, dus het is op zich geen nieuwe informatie.

TheOtherWhiteMeat | 20-04-22 | 18:26

Frans reikt een hengel aan.
Als het een werphengel is: 'werphengel' is in het Engels 'casting rod'.
Vonden de intakegesprekken van Frans toevallig plaats op een 'couch'?

Mr_Natural | 20-04-22 | 18:19 | 1

Die website ken ik. (van illegale downloads, maar toch)

Osdorpertje | 20-04-22 | 18:22

Ik begrijp er geen reet meer van. De ophef gaat toch helemaal niet over die drimmel. Dat was de ophef van ruim een jaar geleden. Ben verder benieuwd of hij ergens rond de volgende verkiezingen op zijn praatstoel gaat zitten. Ik sla alvast chips, nootjes, bier, zonnebloemolie en wc papier in.

AnitaDik | 20-04-22 | 18:18 | 1

Zonnebloemolie? Waar is dat nog te krijgen?

Veepert | 20-04-22 | 18:25

Betekent dit dat @Beste_Landgenoten zo nog meer tijd heeft om te reaguren?

Zeurders | 20-04-22 | 18:17 | 1

Die doet nu een Kaagje. Vrijdag vast meer.

DankeSchon | 20-04-22 | 18:25

Uit het AD:
,Ik was verliefd, verbouwereerd en boos over de situatie’’, stelt Van Drimmelen. Hij kreeg in 2015 een buitenechtelijke relatie met de vrouw, die directeur was van het landelijk partijbureau van D66.

Daarmee wordt de identiteit van de vrouw in kwestie vrijgegeven, hetgeen ik ook een schoftenstreek vind.
Ik heb geen poging ondernomen er achter te komen wie zij dan is.

rustzacht6 | 20-04-22 | 18:16 | 6

@TheOtherWhiteMeat | 20-04-22 | 18:20:
Eens. Maar is het niet zo dat degene wie het betreft, voor plaatsing, nog kan reageren en eventueel kan/mag corrigeren?

rustzacht6 | 20-04-22 | 18:41

Verliefd?, ja maar narcistisch verliefd want dan kun je geen nee accepteren

Abu Bachouca | 20-04-22 | 19:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Toekomstige inkomsten nul.
Uitbater bordeel plus D66-'dames'.

Bouwfraudeur | 20-04-22 | 18:16

Ook hij vindt het gedrag van het bestuur laakbaar.
Goed dat hij zijn lidmaatschap opzegt, en dat er nog velen zullen volgen.

Kaas de Vies | 20-04-22 | 18:15

Altijd een griezelig partijtje gevonden, al met dat laffe ventje Terlouw als Minister van Defensie. Nu Ollongren hahahaahhaahaaaa

Softbrain | 20-04-22 | 18:13 | 2

Ja, echt lachen, ze besturen ons land!

Veepert | 20-04-22 | 18:22

Joris Voorhoeve zat ooit op defensie (tijdens de balkanoorlog) namens de VVD. Het was genant. Joris zei ooit zijn VVD lidmaatschap op en werd lid van D66.

Arachne | 20-04-22 | 21:36

Maar wat heeft ie nou gedaan uiteindelijk?

coitus reservatus | 20-04-22 | 18:12 | 5

Politiek gezien niets goeds.

Veepert | 20-04-22 | 18:26

Stalking, dat schrijft-ie toch zelf?

Papa Jones | 20-04-22 | 18:37

Kaag uit de wind gehouden.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 20:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Nogmaals..
Als dit bij FvD of PVV gaande was dan was het 2 weken aan uit context getrokken gezeik op de gesubsidieerde media kanalen des lands geweest...

LangeTijdGeleden | 20-04-22 | 18:12 | 2

Dit dus inderdaad. Nu het een “””fatsoenlijke””” partij betreft, mogen we niet te snel oordelen en moeten we eerst met feiten komen.

DankeSchon | 20-04-22 | 18:24

@DankeSchon | 20-04-22 | 18:24:
En eerst een onderzoek en dan nog een onderzoek naar het onderzoek en dan eerst nog alles 'wegen' etc.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 20:15

Hij "kreeg" een buitenechtelijke relatie. Was dus geen vrije wil, het overkwam hem.

Tapu | 20-04-22 | 18:12 | 1

Scherp…

Wijze uit het Oosten | 20-04-22 | 18:40

Uit de zin 'de hetze is waarom ik opstap' kun je opmaken dat deze man echt totaal nog steeds niet begrijpt wat er nou precies mis is gegaan, wat zijn rol daarin geweest is en welke verantwoordelijkheid hij daarin zou moeten nemen.

Pelsluis | 20-04-22 | 18:12 | 1

Nou ja. Meer meer meer hetze dan maar voor de rest van dat gespuis daarzo. Als het maar helpt. Van enig zelfbesef kun je die gasten toch niet beschuldigen.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 20:14

Charmante uitstraling: je moet als 'vrouw' wel ernstig van het paadje zijn....

Bouwfraudeur | 20-04-22 | 18:10 | 1

Ik zou nog liever een blaasontsteking en een schimmelinfectie tegelijk krijgen, dan zo'n lulletje rozenwater.
Een schot hagel in zijn kruis, dat had hij van mij kunnen krijgen.

Frau_Ferkel | 20-04-22 | 18:26

Blijft hij nog wel bestuurslid van het Prinsjesdagontbijt?

Mr_Natural | 20-04-22 | 18:09

Misschien kan hij in Brussel mans gaan wonen.

broekzakbellert | 20-04-22 | 18:09

Maar vergis je niet. Hij is echt verdrietig hierover. Dat hij gepakt is.

Rest In Privacy | 20-04-22 | 18:08 | 1

Hij betreurt het oprecht. De ophef.

Tashtego | 20-04-22 | 18:10

Dan kunnen we ook voorspellen wat de reactie van D66 gaat zijn. Kaag blijft op haar bezem zitten. En de rest van die kliek stapt ook niet op. Wat is het toch een stel rotzakken.

Goofy Goofball | 20-04-22 | 18:05

Ik dacht al, waar ken ik dat nare hoofd toch van?, bingo, dit is m.

Crankhead | 20-04-22 | 18:15

Raiders of the Lost Arc bedoel je denk ik

Quantum Suicide | 20-04-22 | 18:30

@Quantum Suicide | 20-04-22 | 18:30: Yep, ik bedoel inderdaad: Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (1981)

Droef Toeter | 20-04-22 | 19:30

De tekstboek reactie van een tekstboek psychopaat. Nu hopen hij gaat zingen uit zijn zwartboekje.

o)+ | 20-04-22 | 18:02

D66 gaat gegarandeerd niet eerder dan vrijdag reageren. Dan begint namelijk het Meireces, en daardoor kunnen ze in ieder geval tot 9 mei de pers ontlopen in de hoop dat de storm dan is overgewaaid. De imagomanagers van D66 hebben dat allang uitgestippeld.

Ivoren Toren | 20-04-22 | 18:00

Drimmelmans heeft echt geen contact gehad met D66 over het opzeggen van zijn partijlidmaatschap, hoor. Nee, eg nie! Allemaal de schuld van de media dat hij in opspraak kwam. Dús zegt hij zijn D66-lidmaatschap op. Logisch toch?

MAD1950 | 20-04-22 | 18:00 | 3

Van Drimmelen wordt voor de wolven gegooid in de hoop dat de troika vrijdag nog Omsk kan halen. Daarna begint het Meireces.

Ivoren Toren | 20-04-22 | 18:03

@Ivoren Toren | 20-04-22 | 18:03:
Troïka hier, troïka daar
Steeds uit voorraad leverbaar

Basil Fawlty | 20-04-22 | 18:15

@Basil Fawlty | 20-04-22 | 18:15:
Toe gij Kaag, wat staat gij daar.

Nuuk | 20-04-22 | 18:40

dus het slachtoffer is nu de schuldige, weer geen nieuw leiderschap, elan .. vul zelf maar in.

lordveter | 20-04-22 | 17:59

En dat op Nationale Bananendag.

Kameraansteker | 20-04-22 | 17:59 | 1

En Frans is de pisang, dat is mooi getimed.

Mr_Natural | 20-04-22 | 18:00

Ollongren ook D66 hoor je nauwelijks over die oorlog. Apart. Allemaal niks kunners. Kaag kan niet tellen, wel op Financien. Ollongren nul verstand van Defensie, Knaapje Jetten op stikstof. Die kale die ons aan een coronapaspoort wil. Wat een partij. Nieuwe bestuurscultuur.

Zuster01 | 20-04-22 | 17:58 | 2

Kuipers kan en weet dingen, de outsider met - op wezenlijke onderdelen" een ander DNA dan de heerschende kliek die feilloos weet hoe de hazen in het Haagsche plachten te lopen.

Kan mij zo voorstellen dat Kuipers voor een volgend kabinet vriendelijk gaat bedanken.

Grijskijkert | 20-04-22 | 18:03

Reken maar dat Frans heel veel actieve herinneringen heeft.

Mr_Natural | 20-04-22 | 17:58

Nou fijn, en nou kunnen alle bakfiets trutten en quinoa vreters weer gezellie Cumbaja zingen rond een kampvuur van eerlijk uit Litouwen geimporteerde houtsnipper of wat?

zwellevertje | 20-04-22 | 17:57 | 1

Eehm..? Bent u bij het juiste topic?

zwenkwieltje | 20-04-22 | 20:10

Nou wil ik alles weten ook! Zoals: toen u in de zomer van 2015 de buitenechtelijke relatie verbrak... wat vond u vrouw er van? Gewoon de draad thuis weer opgepakt?

apek00l | 20-04-22 | 17:57 | 2

je ziet die man toch, een woest aantrekkelijke oerman, de droom van iedere vrouw.

Satria | 20-04-22 | 18:03

Tuurlijk, zolang de creditcard blijft, mag Frans ook ergens op zolder of zo blijven overnachten en draait mevrouw zich nog eens heerlijk om in het echtelijke bed.
De don't ask don't tell policy.

Wering | 20-04-22 | 18:38

Kaag is gevoeliger voor het gebrek aan vertrouwen in haar dan bijvoorbeeld een Rutte die van Teflon is. De eenvandaag peiling en het gebrek aan steun van de tweede kamerleden en de brief van D66'ers te samen, dit trekt ze niet meer.

Vrijdag treedt ze af en stelt alle functies ter beschikking.

Wattman | 20-04-22 | 17:55 | 6

@Ing. eslapen | 20-04-22 | 18:04:

haha

Wattman | 20-04-22 | 18:05

Nee hoor. Die gaat nog steeds gewoon proberen de eerste vrouwelijke premier te worden. Al moet de complete partij ervoor op de brandstapel.

Ivoren Toren | 20-04-22 | 18:06

@Ivoren Toren | 20-04-22 | 18:06:

Als ze blijft wordt het voor haar ook nog eens loodzwaar als minister van financiën want er zit een economische storm aan te komen. Ze past niet in de slangenkuil Den Haag en dat weet ze. Maar we gaan het zien, vrouwelijk premier kan ze in ieder geval schudden want ze gaan fors verliezen bij de volgende verkiezingen.

Wattman | 20-04-22 | 18:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Máxima heeft er zich ook mee bemoeid:
'Frans, zeg gewoon dat je een beetje dom bent geweest. Die vertederende kindertaal heeft Willem ook uit de wind gehouden.'

gestoptmetroken | 20-04-22 | 17:54 | 1

Eerlijk is eerlijk, in vergelijking met Van Drimmelen is WA een goudeerlijke nette kerel.

Ivoren Toren | 20-04-22 | 18:07

Dat hij weg gaat, dat zal best.
Boeit niet. Tuurlijk moet hij ergens anders heen.

Maar...
Waarom heeft hij dit kunnen blijven doen, deze manier van 'functioneren'.
Waarom is er niet ingegrepen?

Blijkbaar heeft D66 onvoldoende zelfreinigend vermogen door....
Een intimidatietalent waardoor er dingen misgaan?
Een angstcultuur?
Belangen?
Ellebogen?
Een interne lobby die zichzelf in het zadel weet te houden?
Iemand die zich contactgestoord onkwetsbaar waant ten koste van anderen?
En is er net zoiets gaande bij de belastingdienst?

AdvocatusDiaboli | 20-04-22 | 17:53 | 1

De vragen stellen = ze beantwoorden.

Grijskijkert | 20-04-22 | 17:55

... en gaat over tot de orde van de dag.

Willibald von Klúúúk | 20-04-22 | 17:51

Het is niet alleen Van Drimmelen. Het zit dieper, hiermee mogen ze niet wegkomen. Blijven roeren, blijf schudden aan die boom. Uiteindelijk wil ik weten wat Kees Verhoeven allemaal heeft uitgespookt, minstens.

Zuurteregelaar | 20-04-22 | 17:50 | 1

Kees heeft op vakantie alleen maar ijsjes gegeten met zijn 'superstagiaire'.

Dr_Johnson | 20-04-22 | 17:56

Elke keer als ik een foto zie van die man moet ik denken aan Ad van den Berg. Zijn het broers die elkaar niet kennen omdat hun vader een fervente anonieme zaaddonor was ofzo?

Leptob | 20-04-22 | 17:50 | 3

Inmiddels is het wel duidelijk dat hij zijn zaad flink in het rond heeft gedoneerd.
Zou hij kaag ook hebben gedaan??

bqbq | 20-04-22 | 17:52

Dan moet ie toch minstens een flink stuk in z'n hoeven hebben gehad. Kon wel eens en genante stuntelactie zijn geweest. Was het immers niet Shakespeare die ooit zei "strong drink giveth the desire but taketh away the ability" ?

Grijskijkert | 20-04-22 | 17:59

@Grijskijkert | 20-04-22 | 17:59:
"Drink, sir, is a great provoker of three things . . . nose-painting, sleep, and urine. Lechery, sir, it provokes, and unprovokes; it provokes the desire, but it takes away the performance."

Kameraansteker | 20-04-22 | 18:02

"... dat ik te lang, te hardnekkig en soms bijzonder onaardig heb getracht een dergelijk gesprek voor elkaar te krijgen. Ik heb daarbij soms ook dingen gezegd waarvan ik besef dat ze dreigend zijn overgekomen.''

Dingen die dreigend zijn overgekomen............ En dan verderop in zijn verklaring zegt hij:

"ik wil hier met klem gezegd hebben dat ik mij nooit schuldig heb gemaakt aan machtsmisbruik of seksuele intimidatie.''

Ik snap niet goed hoe het een met het ander te rijmen valt. Maar goed, het zal wel D66 logica zijn.

Dr_Johnson | 20-04-22 | 17:49 | 3

Het hoeft niet logisch te zijn zolang het voor betrokkene maar logisch en apolegetisch klinkt. Van Drimmelen, onthou die naam. Duikt over niet al te lange tijd wel weer ergens op in het institutencircuit. De beste brave zooiesteker heeft immers bewezen "kwaliteiten" en een uitgebreide netwerk, da's heus waardevol hoor.

Grijskijkert | 20-04-22 | 17:54

Dat rijmt ook niet. Niet de buitenechtelijke relatie, maar de stalking is verwijtbaar en correspondeert met misbruik en (seksuele) intimidatie.

letopuwzaak | 20-04-22 | 18:11

Dan kan hij zeggen dat hij het niet ontkend heeft maar zijn laatste woorden blijven wel het langst hangen.

Deflatiemonster | 20-04-22 | 18:38
-weggejorist-
Milton_Styx | 20-04-22 | 17:49 | 1

Kaag komt vrijdag glimlachend terug.

Kameraansteker | 20-04-22 | 17:48

D'66 was een verlengstuk van lobby bedrijf Dröge en van Drimmelen.
Hij en zijn mede lobbyisten bepaalde wie er voor D'66 in de Tweede Kamer kwamen.
Zijn bedrijf zag iets in Alexander Pechtold (gif grond schandaal) en haalde hem uit Leiden naar Den Haag om partijleider te worden.
En met Sigrid Kaag herhaalden zij het truukje nog een keer. Het partijprogramma was al geschreven (door Dröge en van Drimmelen) en Sigrid Kaag kon het oude beleid met dezelfde adviseurs voortzetten terwijl ze claimde de politiek te vernieuwen.
Ieder D'66 kamerlid dat nu in de kamer zit, zit daar dankzij Dröge en van Drimmelen.
Frans van Drimmelen is misschien een enge man en een viespeuk, veel erger is het dat een lobby bedrijf volledige controle heeft over een politieke partij.

Osdorpertje | 20-04-22 | 17:47 | 7

Drögdrimmelen,
ik krijg er hele nare associaties bij.

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 17:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom zegt hij zijn lidmaatschap op, als hij er een eenmalige privé-kwestie van maakt?

Nuchternederland | 20-04-22 | 17:45

Ik verwacht dat Frans gewoon door zal gaan met het adviseren van kaag en X66.
Alleen zal de facturering voor bewezen diensten voortaan via een 'derde' verlopen?

Wering | 20-04-22 | 17:44 | 1

Hij trekt zich terug uit zijn adviesbureau maar hij sluit de tent natuurlijk niet.

Mr_Natural | 20-04-22 | 17:46

Voor zover ik kan nagaan is er geen woord Frans bij.

guldenmiddenweg | 20-04-22 | 17:43

Nu Kaag nog.

KayakFun | 20-04-22 | 17:43

@Beste_Landgenoten

Lees je mee? Hier heb je de feiten waar je om vroeg. Kennelijk toch iets meer aan de hand als Frans er voor enige reactie/onderzoek door het bestuur er de brui aan geeft. Toch?

DankeSchon | 20-04-22 | 17:42 | 6

@Schoorsteenveger | 20-04-22 | 17:47: bedoelde niet zozeer de inhoudelijke reactie zelf, maar vooral het feit dat hij nu zelf opstapt. Als hij niks te vrezen had, zou hij dat dus niet hoeven te doen. Als het rapport inderdaad geen nadelige feiten bevat, waarom zou hij dan?

DankeSchon | 20-04-22 | 18:32

@DankeSchon | 20-04-22 | 18:32:
Was niet als kritiek bedoeld. Ben het helemaal met je eens dat dit besluit toch wel het bewijs levert dat er wel degelijk wat aan de hand was, heel wat, best wel veel eigenlijk. Hij probeert er zich uit te draaien, maar dat is op zich al een op potsierlijke wijze mislukkende poging. Dit is het maximum wat ze er met z'n allen uit konden halen om hem de eer aan zichzelf te laten houden.

Schoorsteenveger | 20-04-22 | 18:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Zelfstandig weggedrimmeld of heeft Kaag Fatah even een belletje doen plegen?
Hoe dan ook, op naar het volgende X66-schandaal.

Graaisnaaiert | 20-04-22 | 17:42

is kaag ook zo resoluut met opstappen ? ik denk het niet want ze ziet zich nog steeds onveranderd als de Queen van Holland

Nietnagel | 20-04-22 | 17:41 | 2

Ze schrokken zo van de eenvandaag peiling dat ze van Drimmelen snel offerden als afleiding, maar daarmee is Kaag er nog lang niet. De D66 kiezer is haar hoe dan ook zat om maar niet te spreken van de overige kiezers.

In haar eigen woorden: "Ik zou mijn conclusies trekken."

Wattman | 20-04-22 | 17:43

In de woorden van Wim Kan: "je moet nooit zelf je ontslag aanbieden. Stel dat ze het aannemen".

Arachne | 20-04-22 | 21:28

Vraag: waarom is die vrouw (uit de verklaring) het bed ingedoken met Frans van Drimmelen? Dierlijk magnetisme?
Of moet ook op dit gebied gedeugd worden en de f*ck buddy binnen de eigen bubbel worden gezocht?

Arachne | 20-04-22 | 17:41 | 1

En hoe lelijk is die vrouw dan? Als je Frans tot je aantrekkingsbubbel beschouwd?

Nuchternederland | 20-04-22 | 17:46

Om hoeveel pagina's bijlage ging het ook alweer?

Zuster01 | 20-04-22 | 17:41 | 1

Ben eerder benieuwd naar hoeveel vagina's.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 20:08

EEN LESJE TRANSPARANTIE VAN FRANS VAN DRIMMELEN

In de vitrine van slagerij D66 ligt een worst waarvan je niet wilt weten hoe die gedraaid is

Geert Dales

www.geertdales.com/een-lesje-transpar...

Milton_Styx | 20-04-22 | 17:40
-weggejorist-
Teekje_Tippel | 20-04-22 | 17:40 | 1

Drimmelpimmel heeft vooral spijt dat de doofpot deze keer niet werkte.
Hulde GS voor de aanhoudende bak artikelen om de hypocrisie bloot te leggen.

Zeurders | 20-04-22 | 17:40

Minimaal verwachtte uitkomst en niet meer dan dat

menage | 20-04-22 | 17:39

Een buitenechtelijke relatie kan ons niet boeien. Al heb je elke week een andere, als je het land maar goed kan besturen en geen mede-mensen gaat lopen afzeiken met je grote waffel.

AdvocatusDiaboli | 20-04-22 | 17:39 | 2

Wie zijn vrouw bedriegt meent het goed met de kiezer?

J.P.Drapeau | 20-04-22 | 17:57

@J.P.Drapeau | 20-04-22 | 17:57:
Wie zijn vrouw bedriegt meent het per definitie niet goed met de kiezer?
Wie zijn vrouw niet bedriegt meent het per definitie goed met de kiezer?
Als je als man naar een sexwerker gaat deug je ook per definitie niet?
Als je als vrouw naar een sexwerker gaat deug je ook per definitie wel?

Dat soort dingen in die verklaring zijn helemaal niet relevant.

AdvocatusDiaboli | 20-04-22 | 18:09

"In de media zijn er nadien enorm veel onwaarheden over mij geschreven en gezegd"
Welke onwaarheden dan? Frans zegt wel dat hij zich nooit schuldig heeft gemaakt aan machtsmisbruik of seksuele intimidatie. Dat zij volgens Frans onwaarheden, maar is 2 dan enorm veel? Bij enorm veel zou ik op zijn minst enkele tientallen verwachten.
Ook de toevoeging "Iedereen die dat deed is daar zelf verantwoordelijk voor..." komt op mij intimiderend over. Zo van: ik zal je terugpakken, we zien elkaar bij de rechter: jij bent verantwoordelijk voor de onwaarheden die je over mij hebt geschreven en gezegd.

Arnold Layne | 20-04-22 | 17:38 | 3

Hij heeft er wel even op zitten zweten, op dit verhaal. Wat mij nog het meeste stoort is dat hij de indruk wil wekken dat hij in zijn verliefdheid wellicht een beetje al te vasthoudend was, dat hij nu best wel begrijpt de dame in kwestie dat als bedreigend ervoer, maar dat hij eigenlijk nooit echt bedreigd heeft en haar nooit een onveilig gevoel heeft willen geven. Dus het ligt allemaal een beetje aan haar, aan de wijze waarop zij zijn gedrag ervoer en interpreteerde. Dat had-ie moeten begrijpen, dat ze zo in elkaar steekt, dat is zijn enige fout, niet snappen hoe overgevoelig ze was. Ik moet er echt van kotsen.

Schoorsteenveger | 20-04-22 | 17:45

Als ik er uit zou zien als Frans, zou ik mezelf niet pijpen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Mr_Natural | 20-04-22 | 17:38 | 4

Ik zou verwachten dat niemand dat zou willen doen, en dat je dus geen keuze hebt...

Nuchternederland | 20-04-22 | 17:47

Dat maakt de beschuldigingen nog geloofwaardiger.
Lelijk ventje wat op normale wijze nooit ( onbetaald) aan zijn trekken was gekomen.

bqbq | 20-04-22 | 17:55
▼ 1 antwoord verborgen

Resumerend…
Frans zat fout, bekent schuld, partijtop wist ervan.
We wachten op de volgende stap binnen de partij.

Ruimedenker | 20-04-22 | 17:36 | 3

Frans zat fout in zijn stalken, wat overigens meer is dan “fout”. Dat is namelijk strafbaar en bovendien zeer bedreigend.
Overigens staat Frans in een traditie van Smeets en Pechtold. Dat roept de vraag op of er niet meer ligt.

Het structureel foute is echter het weten en wegkijken door de hele partij.

Nuuk | 20-04-22 | 17:45

Zet bier koud, vul de chipsviorraad aan, zorg voor een volle viltstift en hou je bullshit-bingokaarten klaar. Marie-Antoinette Kaag keert a.s. vrijdag terug van belangrijke zaken in 'Murica en gaat dan de in elkaar geflanste perscoverklaring (koortsachtig bijelkaar verzonnen door het legertje voorlichters en de spindokter-van-dienst speciaal belast met damage control) aan het gewone plebs en het verzamelde journaille wereldkundig maken.

Opgeklopt itempje bij de NPO, "diepgaand interview" à la Jinek en Kaag die zaterdag opiniërend haar beklag doet via de Hugo doctrine.

En voor eenieder die denkt dat Kaag's positie bijkans onhoudbaar is: nee hoor, dit soort akkefietjes zijn - im Grossen und Ganzen - regelrecht klein bier en een storm in een eierdopje bovendien. Maandag vrolijk verder.

Grijskijkert | 20-04-22 | 17:50

@Nuuk | 20-04-22 | 17:45: heel bedreigend id en kans op escalatie groot
Dat hij opnieuw begint als hij de kans krijgt is ook zeker
Alleen het goed praten voor zich zelf bah

Therrie | 20-04-22 | 18:16

Mooi dat er hier zoveel mensen zonder zonde zijn, want er worden nogal veel verbale stenen geworpen. Al dagen lang. Ik begreep dat de man wel kundig was maar dat is nu allemaal ook voorbij want een berufsverbot is wel het minste. Gelukkig heeft hij zelf al die conclusie getrokken zodat we nu achter Kaag aan kunnen gaan want als we die heks weg kunnen krijgen dan hebben we D'66 pas echt ontdaan van alle expertise.
Maar ja, allemaal terecht natuurlijk want Trump heeft ook verschrikkelijk moeten boeten dat hij vrouwen bij de kut greep.

cugel | 20-04-22 | 17:35 | 24

@Kowalski11 | 20-04-22 | 19:30: GS zag, heel verstandig, sneller dan de meesten, dat het veiliger was om afstand te nemen van Thierry, ongetwijfeld tot verdriet van veel FvD aanhangers, die zich hier tot dan prima thuisvoelden toen Thierry hier nog betiteld werd als de "kapitein van de Renaissancevloot".
@Ruimedenker | 20-04-22 | 18:58: twee zielen, één gedachte.

cugel | 21-04-22 | 02:18
▼ 21 antwoorden verborgen

Wat een enorm hufterig persoon is die van Drimmelen toch. "De media" hebben het gedaan, durft-ie nu nog te beweren. Het is "de in de media ontstane hetze" die hem deed besluiten om zich terug te trekken, niet zijn gedrag, moeten we begrijpen. Ik word hier onpasselijk van.

Schoorsteenveger | 20-04-22 | 17:35

Zal druk op hem zijn gezet, dit maakt echter niks uit voor het partijbestuur. Zij hebben niet adequaat gereageerd en alles in de doofpot gestopt. Die kwestie staat gewoon nog overeind. Daarnaast is er nog het feit dat Drimmel een lobbybedrijf had als partner/ Founder naast zijn D66 hoge hoed en op politiek gebied, zowel landelijk als op gemeentelijk niveau grof geld verdiende aan gelobby en gemanipuleer achter de schermen. Belangenverstrengeling en integriteit had ie nog nooit van gehoord.

Zuster01 | 20-04-22 | 17:35 | 1

Corperate communications & public affairs.

Propaganda en liegen voor veel geld.

Arachne | 20-04-22 | 21:18

Dat hele stuk smerig Den Haag met zijn egotripperij aan het Binnenhof mag van mij tot de grond afbranden.
Wat hebben de kiezers nu eigenlijk aan dat achterbaks volk wat er alleen maar zijn eigen hachje goed zit te praten?
Allemaal in het schavot hangen en dan met pek en veren over het Binnenhof jagen!
Stelletje smerige zakkenvullende zuigers!

Groene_pixel_man | 20-04-22 | 17:34

Check zn ranzige hoofd dan.

Ashtrey | 20-04-22 | 17:34

Hij ziet eruit als een sjiekere versie van Jack Spijkerman

Roos | 20-04-22 | 17:33

Een 'Nee" was blijkbaar niet genoeg voor deze narcist. Wat heeft hij nog meer op zijn kerfstok.

BrutusBosch | 20-04-22 | 17:32 | 1

Dat vraag ik me dus ook af. Gaat het om één situatie of is er meer?

Trekhaas | 20-04-22 | 17:36

Duurde te lang, deze ‘oplossing’ om verdere schade aan ‘66 en Kaag te voorkomen.
Too little, too late..

Computer_says_no | 20-04-22 | 17:31 | 1

Wedden van niet?

Kameraansteker | 20-04-22 | 17:35

Kaag heeft hem er dus uitgetrapt, maar gunt hem een waardige aftocht om zo nog een beetje de schade beperkt te houden.

brutus68 | 20-04-22 | 17:30 | 2

Kaag heeft een jaar nodig gehad om tot de conclusie te komen.... dat de doofpot deze keer toch niet ging werken.

Zeurders | 20-04-22 | 17:42

Dat straalt dus ook slecht af op Kaag. De slimme zet zou zijn geweest: Ik heb met van Drimmelen gesproken. En hij ziet het nog steeds niet. We hebben veiligheid binnen de partij hoog in het vaandel, dus we hebben besloten van Drimmelen buiten te gooien.
Dan laat je zien dat jij niet de kwaaie pier bent. Waardig afscheid is juist nu het verkeerde signaal. Maar goed. Kaag is ook maar een omhoog gevallen (omhoog geneukte? gezien de huidige van Drimmelen situatie echt niet zo ver gezocht) incompetente muts.
Van alles maakt ze een puinhoop. Vergeet niet dat ze al een straf ontslag achter de rug heeft, en in haar rol als minister van buitenlandse zaken een absolute teringzooi van de terugtrekking uit Afghanistan heeft gemaakt.
Dus ook hier manoeuvreert ze weer als een mamoettanker in de mestsloot achter een varkenshouderij.

TheEgg | 20-04-22 | 17:48

Als dit soort geteisem hun zin niet krijgen en geconfronteerd worden met tegengas dan worden het hele vervelende ettertjes binnen een organisatie.

leo59 | 20-04-22 | 17:30

Om Sigrid Kaag enige inspiratie te geven: www.bild.de/politik/2022/politik/die-...

De leidster van Die Linke in Duitsland stapt op. Onder meer vanwege...."der Umgang mit Sexismus in den eigenen Reihen".

Glasgow Argus | 20-04-22 | 17:30

Wat verandert dit nu aan het feit dat het leiderschap van d66 misstanden in de doofpot heeft gestopt? en na wat reuring met andere ogen (zeker even naar cuba geweest voor een oogoperatie) is naar gaan kijken?
Het problematisch gedrag van de top van die partij, meneer, dat is gebleven...

Lu_Tze | 20-04-22 | 17:30 | 1

Niks. Verandert helemaal niks.

Bataafje | 20-04-22 | 17:38

Als ik naar die foto kijk, weet ik opeens weer waarom ik maagd ben gebleven.

De Maagd Maria | 20-04-22 | 17:30 | 3

Kun je me die onbevlekte ontvangenis nog een keer uitleggen?

Schoorsteenveger | 20-04-22 | 17:39

@De Maagd Maria | 20-04-22 | 18:52:
Ach, ik vergis me weer.

Schoorsteenveger | 20-04-22 | 20:17

Frans van Friemelen trekt zich terug naar af.

laurentius | 20-04-22 | 17:29 | 1

I see what you did there

zwenkwieltje | 20-04-22 | 20:04

Ik ben meer nieuwsgierig naar de uitkomst aanstaande Vrijdag.
Dat Frans z’n biezen zou pakken is geen verrassing.

Ruimedenker | 20-04-22 | 17:29

Geile Frans zegt adieu.
Waar rook is is vuur.

MK27 | 20-04-22 | 17:29 | 2

Gaat trouwens die toverheks aka Kaag met hem mee??
Die wist er van maar deed vooralsnog helemaal niets.

MK27 | 20-04-22 | 17:31

@MK27 | 20-04-22 | 17:31: Kaag hoopt dat ze mag blijven omdat ze deze kwestie zo 'kordaat' heeft afgehandeld.
Als de brandweer deze responstijd had, lag half Nederland in de as.

Zeurders | 20-04-22 | 17:43

Maar wat staat er op zijn bankrekening?

Helloween | 20-04-22 | 17:28 | 1

Met dit soort mannen niet interresant
Het geld en macht gevoel maakt hem een verwaand sujet
Akelig heerschap die zijn geld als troef gebruikt
Arme vrouw en kinderen
Normaal reageert zo persoon dat meestal op hun af

Therrie | 20-04-22 | 18:35

In welke commissie zien we Frans straks opduiken als voorzitter?

2voor12 | 20-04-22 | 17:28 | 2

Commissie Toeslagenaffaire, genoeg vrouwen die getroost moeten worden.

Ing. eslapen | 20-04-22 | 17:30

@Ing. eslapen | 20-04-22 | 17:30:
Het zou me niet eens verbazen zo erg is het al gesteld met de nederlandse politiek

2voor12 | 20-04-22 | 17:39

Dit is de meest makkelijke manier om verdere problemen te voorkomen.
Marc O is voor minder opgezouten.
Kaagje heks blijft nog steeds in de luwte.
Drimmelen 66 gaat een prachtige tijd tegemoet.
Hij is spindokter af, de media ( grijnzzzz Geen Stijl ) heeft het weer gedaan.
Plurk, blijf met je poten van een vrouw af die je niet moet.

Zitvlak | 20-04-22 | 17:28

Hij bagatelliseert, nu gaan de screenshots komen.

John McClane | 20-04-22 | 17:28

die over een paar maanden gewoon weer bij een Belgische voetbalclub aan de slag

poldergeiz | 20-04-22 | 17:27

Nieuwe bestuurs cultuur.

Ben benieuwd naar de nieuwe nieuwe versie.

PerineumPiraat | 20-04-22 | 17:27

Dubai, Thailand, therapië?
Wat ga je doen Frans?
Dickpics plakken op Onlyfrans,com?

Ruimedenker | 20-04-22 | 17:27 | 1

Frans krijgt als beloning voor zijn opoffering voor Kaag de komende jaren hele vette deals voor zijn onderneming toegeworpen.
Reken er maar op dat hij keihard onderhandeld heeft met Kaag & co.

Nuuk | 20-04-22 | 17:40

“Geen machtsmisbruik”?
Hahahaha

laurentius | 20-04-22 | 17:27 | 1

Man, man hoe krijgt hij het op papier.

Heel zijn modus operandi was gebaseerd op machtsmisbruik.

Wattman | 20-04-22 | 17:38

Voor 2 tientjes kun je hier in ES naar de meisjes, en zijn echt niet de lelijkste.. je kan ze vaak handig oppikken langs de N332, als ze niet op een stoeltje zitten te bruinen, staan ze in een veilig geel of oranje hesje..
Dus wat ga je dan staan te pielen met die aftandse ouwe D66 zooi..
Op pasion,com kun je ook alles naar wens uitzoeken, franssie, en met een transavia, of ryanair aanbieding ben je er zo,, Ik heb dit allemaal uiteraard van een vriend gehoord.

broervandenhollander | 20-04-22 | 17:26 | 2

Twee tientjes maar? Kon het nog maar wat goeikoper, of niet dan? Dan zou je je helemaal uit hun naad werken, toch?

Normpje | 20-04-22 | 18:24

Is dat in- of exclusief btw?

Kattie | 20-04-22 | 22:07

Alles om Kaag te redden…

laurentius | 20-04-22 | 17:26

Hij was verliefd. Op al die vrouwen die aangifte hebben gedaan? Wordt daar nog wel gewerkt op die D66 burelen?
Maar wel slim gezegd want het is aanspreken op een bekende emotie. Maar dan is het nog niet oké wat er gebeurd is. Daar wordt handig niet op ingegaan. Verklaring van likmevestje dus.

Deflatiemonster | 20-04-22 | 17:25

Glas, plas, was.

Maar de cultuur meneer, die blijft.
En die feeks ook.

Tierelier | 20-04-22 | 17:25

Het probleem blijft. Dat van Drimmelen een viezerik was, wisten we al. Maar dat Kaag en de rest van de '66 top dat al een jaar wisten, en er niets mee gedaan hebben totdat dat bekend werd, dat straalt af op Kaag en de rest van de glibbers van het partijbestuur. (Dat een rapport een bijlage heeft die het hoofd-gedeelte tegenspreekt vergt ook nog steeds uitleg)
Daarnaast heeft Kaag het slachtoffer ook enthousiast doorgestuurt naar de partij-advocaat. Te veel details. De zelf-Joris van van Drimmelen gaat niet helpen, hooguit kortstondig als blksemafleidertje.

De hypocrisie (en arrogantie) is nu voor iedere '66 aanhanger ook zichtbaar geworden.

TheEgg | 20-04-22 | 17:25 | 2

Precies dit stoort mij ook enorm. Wegzwijgen en doofpotten, terwijl er nog 20 meldingen open liggen. En hoeveel jonge vrouwen en mannen durven niet eens te melden, vanwege gebrek aan veiligheid binnen de partij. Het is geen incident, maar dagelijkse praktijk, dat blijkt wel uit het schaamrood op de kaken van de stilzwijgers.

kroel | 20-04-22 | 17:39

Hebbende wel schaamrood opde kaken? Of is dit het nieuwe normaal waarnaar wij ons -in hun visie - maar hebben toevoegen?

Squeezelover | 20-04-22 | 17:57

Ik ga ervan uit dat Rutte ook al een jaar van deze kwestie afwist..

Torquemada | 20-04-22 | 17:25

"Me terug te trekken". Vind ik niet echt passen bij een D66'er.

Quantum Suicide | 20-04-22 | 17:24 | 2

Ik deze zin volstrekt correct Nederlands.

renootje | 20-04-22 | 17:27

Hij heeft geleerd van een soortgelijk akkefietje met een vorige partijleider. Die heeft zich niet teruggetrokken en vervolgens kon de dame in kwestie onder druk een abortus laten uitvoeren. Nee, Frans is juist heel progressief voor een D66’er.

DankeSchon | 20-04-22 | 18:21

Goed begin van zijn verhaal, maar om vervolgens over een hetze te spreken is dan weer gelul.

TheBigKirth | 20-04-22 | 17:24

U ziet uzelf als slachtoffer, begrijp ik...?

Bluebarry55 | 20-04-22 | 17:24 | 1

Maar het is toch kei zielig als je buiten de deur neukt en degene waarmee je je vrouw bedriegt, die stopt daar zo maar ineens mee. En dan reageert ze ook nog zo negatief op al die goed bedoelde bedreigingen, met grote woorden als "stalking". Krijg je ook nog de politie op je dak.
Het is toch duidelijk dat van Drimmelen het slachtoffer is?

TheEgg | 20-04-22 | 17:27

Afscheidslied voor Drimmboor
youtu.be/UXwdN_XTQ50
Doe Maar
“Je loopt je lul achterna”.

Ruimedenker | 20-04-22 | 17:24 | 1

Fransje was getrouwt ging elk avond aan de zwier
Bezocht vele kroegen en huisjes van plezier
En s'morgens toen hij thuiskwam zat rechtop in het bed
Zijn vrouwtje met de deegrol en toen begon de pret
Drimmelse jongen wat heb je gedaan
Je zondagse pak is geheel naar de maan
Jij komt vanavond de deur niet meer uit
Je broekje is gescheurd en je hempje hangt eruit.

Leptob | 20-04-22 | 17:23

- Weggedrimmeld en opgerot -

Reebensteeltje | 20-04-22 | 17:23 | 1

Whahaha!

Wijze uit het Oosten | 20-04-22 | 18:24

Hè? Gaat het maar om één persoon (wie is die vrouw) met wie hij ook nog eens een relatie heeft gehad?

Als dat zo is, verdrimmel ik al mijn eerdere reacties.

Roos | 20-04-22 | 17:23 | 2

Nee, het rapport spreekt van een structureel bedreigende sfeer en dat deze man gedurende 2 jaar, een vrouw gestalkt, bedreigd en geïntimideerd heeft. De politie heeft er een gesprek met hem over gehad.

Dan gaat het dus over strafbare feiten en die zijn helaas in een stalkingszaak lastig hard te maken. Ik heb enkele patiënten wel eens moeten bijstaan in zaken dat zij inderdaad gestalkt werden. In 2 gevallen kon men mij appjes, mails laten zien en dat was niet mis en dan toch blijft het voor de politie, of eigenlijk justitie, lastig er iets mee te doen.

Je mag er echt van uit gaan dat dit een hele enge man is. Stalking is niet iets wat je uit liefdesverdriet overkomt. Het is de reactie van een sociopaat op afwijzing.

TPO heeft een linkje naar een oud interview bij Café Weltschmerz met van Drimmelen. Ik heb nog niet alles beluisterd, maar een deel is al vol eigenwaan en die blik is er een van een man die geen “nee” kan dulden.

www.youtube.com/watch?v=Cgr0Db7Tveo

Nuuk | 20-04-22 | 17:37

@Nuuk | 20-04-22 | 17:37: hou op over sociopaten,narcisten etc etc mensen zijn erg ziek in hun hoofd en helaas lukt het niet om ze te genezen
Uot de buurt blijven is het beste en hopen dat ze een ander slacht offer vinden
Een narcist maakt je knetter,labiel,geestelijk kapot daar kom je bijna niet meer over heen
En stalken heb je zware emdr nodig om je zowiezo ook maar beetje veilig te voelen
Altijd op je hoede is vermoeiend

Therrie | 20-04-22 | 18:43

Anderen zijn dus verantwoordelijk. Zo zo.

RGV42 | 20-04-22 | 17:23

De spindoctor spint zijn eigen web eb zit aan de rand te wachten om te zien wie er allemaal invliegt. "Och, die arme Frans", ik hoor het de gedrimmelden zeggen.

bergsbeklimmer | 20-04-22 | 17:23

Dit is een begin, nu Kaag nog.

First Contact | 20-04-22 | 17:22 | 3

Ze heeft al kunnen oefenen met deze verklaring.

TheGreatMachine | 20-04-22 | 17:24

@TheGreatMachine | 20-04-22 | 17:24: Wanneer je weer totaal onzichtbaar bent als partijleider tijdens een crisis dan is het tijd om een functie elders te zoeken.

First Contact | 20-04-22 | 17:27

@First Contact | 20-04-22 | 17:27: Die zit ondergedoken aan de andere kant van de grote plas naar voorbeeld van de Oranjes in moeilijke tijden.

TheGreatMachine | 20-04-22 | 17:30

Opgedrimmeld! Nu die heks nog.

Mahatma | 20-04-22 | 17:22

Verdrimmeld Verdrimmeld Verdrimmeld!

Moeki de Meeuw | 20-04-22 | 17:22

Oei. De media krijgt de schuld en dat terwijl ze altijd zo pro-d66 zijn geweest.

Marcelinho | 20-04-22 | 17:21

D69 D van dr op en dr af...

P47Thunderbolt | 20-04-22 | 17:21

En dit soort domme mensen bepaalt voor ons wat goed is en wat niet.

Sinaslolly | 20-04-22 | 17:21 | 1

Niet zozeer dom, maar met het ethisch besef van een kleuter. Nare sociopaat.

Zeurders | 20-04-22 | 17:47

Stalking gaat vaak gepaard met persoonlijkheidsproblematiek. “Veel van de daders hebben een narcistische of een antisociale persoonlijkheid. Ze zijn ervan overtuigd dat ze bewonderd moeten worden of storen zich er niet aan dat een ander last van hen heeft.

R. Skickr | 20-04-22 | 17:21 | 4

Dat zie je treffend in zijn verklaring terug. Roepen dat hij “ongelofelijk dom heeft gedaan”. Beseffen dat “het bedreigend over kan zijn gekomen” en vervolgens uitleggen (haha) dat hij het niet zo bedoeld had en dat er leugens over hem verteld zijn. Kortom; zo erg was het nu ook weer niet! Aldus Frans van Drimmelen…….

Nuuk | 20-04-22 | 17:29

Interessante analyse, dank.

kroel | 20-04-22 | 17:32

@Nuuk | 20-04-22 | 17:29: en dat hij het heeft over maar één vrouw!
Daar verbaas ik me enorm over.
Als hij meerdere vrouwen heeft lastig gevallen, is dit toch wel een heel rare verklaring?

Roos | 20-04-22 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

uiteindelijk onder de bus gegooid door nieuw elan en eileiderschap van Kaag.
Mind joe het is dus niet alleen Drimmelen binnen D66 de rot gaat veel verder en structureel over jaren heen in de doofpot verzwegen. Zoiets als de katholieke kerk en misbruik

HetOorAakel | 20-04-22 | 17:21

Ik zag een breek-banner en dacht dat in het Kremlin op de rode knop was gedrukt. Valt weer mee.

matatwork | 20-04-22 | 17:21

Een half jaartje koest houden en de baantjescarrousel lost daarna het probleem wel weer op.

James Lastig | 20-04-22 | 17:21

Dus die viespeuk stapt op om die heks lekker op haar bezem te laten zitten. Kaag moet gewoon haar spullen pakken en opstappen. Geloofwaardigheid echt beneden peil.

Geertje W | 20-04-22 | 17:20

Het bestuur van D66 zag het de verkeerde kant op gaan.

guldenmiddenweg | 20-04-22 | 17:20

Ja Frans: de tijd van de knuppel en de grot is al een tijdje voorbij. Dat heet progressief maar, dat zijn ze bij D66 natuurlijk allang vergeten.

aflaatverkoper | 20-04-22 | 17:20

Zo een knapperd. Wat zal die man achtervolgd zijn door de vrouwtjes. En dan krijgt hij ook nog eens de schuld. Zo zielig.

Kattie | 20-04-22 | 17:20 | 2

Klopt, afgewezen vrouwen kunnen zoooo gemeen reageren, met hun smerige slachtofferrol.

Zeurders | 20-04-22 | 17:48

Dat was te verwachten. Alles om te zorgen dat wanneer de wicked witch terugkeert from the west, de eerste stof is neergedaald.

Neemt niet weg dat de partij nogmaals en ten overvloede heeft bewezen zonder de sterke man achter de schermen helemaal niks voor te stellen. Geen zelfreinigend vermogen bij de "prominenten" die al dagenlang hardnekkig zwijgen.

Een partij zonder ideeen, een ideologie van absoluut nihilisme verpakt onder het mom van moraal en fatsoen. Die helemaal niks waard blijken te zijn.

Glasgow Argus | 20-04-22 | 17:19 | 3

Kijk, hier een foto van Rob Jetten, net voordat de kolencentrale buiten gebruik werd gesteld. Er was nog net genoeg vuur om alle idealen van Hans van Mierlo definitief in rook te doen opgaan. external-content.duckduckgo.com/iu/?u...

Rhenium | 20-04-22 | 17:25

@Glasgow Argus | 20-04-22 | 17:27: Hahaha, ons Nationale drammertje mag wel kijken bij, maar niet echt meespelen met de grote jongens. Wat sneu. Wahahahaha

DankeSchon | 20-04-22 | 18:16

Meneer is dus een stalker. Maar geeft de schuld aan de media en voelt zich zielig. Wat een psychopaat.

vladimirows | 20-04-22 | 17:19 | 1

Psychopaat is een koosnaampje. D66'er is meer accuraat.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 20:00

O ja. Het is de schuld van de hetze tegen Frans. Ja, tuurlijk Frans.
Anyhoo, good riddance!

Kameraansteker | 20-04-22 | 17:19

Ah, was al benieuwd wanneer die gek gedwongen werd om 1% van de waarheid te vertellen zodat de rest buiten schot blijft. Schuld van de media!

Renkum0317 | 20-04-22 | 17:19

"Door de in de media ontstane hetze" hahaha je moet het gvd maar durven.

Do-na-zi | 20-04-22 | 17:18

Ik was verliefd op de macht om daarmee jonge d666 wijven in mijn bed te dwingen. Hij gaat wel diep door het stof om de kop van kaag te redden.

jan huppeldepup | 20-04-22 | 17:18 | 1

Ik weet niet of dit wel zijn eigen idee is. Lijkt me bij D66 achter de schermen er erg smerig aan toe te gaan. Alleen krijgen we dat helaas niet te zien/horen.

DankeSchon | 20-04-22 | 18:18

Ook zonder lidmaatschap gaan de opdrachten naar D2 gewoon door.

Ing. eslapen | 20-04-22 | 17:18 | 4

Welk lid bedoeld u?

P47Thunderbolt | 20-04-22 | 17:25

@Wijze uit het Oosten | 20-04-22 | 18:22:
Terugtrekken ook.

zwenkwieltje | 20-04-22 | 19:58
▼ 1 antwoord verborgen

Maar geen woord over het dubbele gezicht van het rapport en het langdurig negeren van de wantoestanden en slachtoffers. Wie moet die klus oppakken?

Deflatiemonster | 20-04-22 | 17:18 | 1

We wachten op t onderzoek. Tot St. Juttemis.

vladimirows | 20-04-22 | 17:23

D666, dus net zo geloofwaardig als die knakker van de VVD die ons 1000 euro beloofde.

Nivelleermarionet | 20-04-22 | 17:18

Kaag heeft dus gereageerd! Haha

Mispel | 20-04-22 | 17:18

"Deze verklaring heb ik zonder enige D66 druk afgelegd " van Drimmelen weg = probleem.opgelost (denkt Kaag)

mono-culti | 20-04-22 | 17:18

Iets wat laat (jaartje of 7), maar op zich wel een net bericht. Nu de andere betrokkenen nog.

Keutels | 20-04-22 | 17:17 | 4

Een net bericht ziet er héél anders uit. Uit dit bericht blijkt alleen, dat deze engnek een stalker is, de schuld bij de media legt en zichzelf erg zielig vindt.

vladimirows | 20-04-22 | 17:21
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, dit en vrijdag wordt er nog wat gepreveld en op naar de orde van de dag.

SterF... | 20-04-22 | 17:17 | 4

@Nuuk | 20-04-22 | 17:27: waarom het een jaar geduurd heeft, voordat deel 2 van het rapport bekend werd? Ja, maar dat is toch simpel. Er was niemand om de copier te bedienen. En de inkt was op. En ook het papier. Dus next!

AdPatat1960 | 20-04-22 | 19:56

To the point. Ik hou ervan.

Nazdrowie | 20-04-22 | 20:53
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
PaardenliefhebberVet | 20-04-22 | 17:17

Hij kon niet neuken wat ie gewend was, dus nu heeft ie een functie elders van Kaag, totdat iedereen het weer vergeten is. Nieuwe bestuurscultuur D66.... Uhuh.

Pedante-aap | 20-04-22 | 17:17

Ja maar? Het rapport zijn we nog aan het lezen, vrijdag. Vrijdag. VRIJDAG!

MondKapper | 20-04-22 | 17:17 | 1

Hij heeft het blijkbaar al uit.
Maar goed, hij had het ook al een jaar, sterker ik sluit niet uit dat hij het deels voor BING geschreven heeft. Dat geeft natuurlijk een voorsprong.

TheOtherWhiteMeat | 20-04-22 | 17:18

Glas
Plas

Brabeaulander | 20-04-22 | 17:16 | 1

Andere partij, maar principe klopt ja.

mono-culti | 20-04-22 | 17:19

Dat opzeggen van het lidmaatschap is nou ook niet echt nodig.

apek00l | 20-04-22 | 17:16 | 2

Kom je nu mee.

TheOtherWhiteMeat | 20-04-22 | 17:22

Het is een poging om te redden wat te redden valt.

Maar hij is hier een jaar te laat. Het gaat niet over zijn liefdesleven, maar over het feit dat de deugmensen iets wat niet in hun wereld past onder het tapijt hebben gemoffeld.

hangtiet met knoop | 20-04-22 | 17:50

Die vent is nog lelijker dan mijn wiskundeleraar van vroeger!

Pettertje | 20-04-22 | 17:16 | 3

Ik mocht hem wel

deja_view | 20-04-22 | 17:20

hij heet wel wat weg van een (veel jongere versie van) Freek de Jonge...

paost712 | 20-04-22 | 17:30

Een beetje dom....

PolBot | 20-04-22 | 17:16

Ooh. Nou, Frans. Weet je wat. Glas, Plas, Was. Ouwe rukker

deministerpresident | 20-04-22 | 17:16

Ik was verliefd... Hahaha..

Pieter Breydel | 20-04-22 | 17:16 | 4

Vroeger toen we gingen stappen en we een lekker wijf zagen waren we ook ineens verliefd.

Keutels | 20-04-22 | 17:18

Wat zou zijn vrouw hiervan vinden?

Wijze uit het Oosten | 20-04-22 | 18:20
▼ 1 antwoord verborgen

Alles om Kaag uit de wind te houden

Kimmmmm | 20-04-22 | 17:15 | 1

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland