Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gewoon weer 900+ naar Bijstand, Lampedusa

De asielinstroom van week 14

Het is er goor. Het is er vies. Er hangt een penetrante rioollucht. Urinoirs zitten vol met urine en bruine drab. (How about een pictogram op de plee met DOORTREKKEN AUB in het Arabisch: يرجى مواصلة?) Kinderen spelen tussen het afval. (How about een bordje met: ruim je teringzooi op?) Afgelopen weekend vergeleek de burgemeester van Groningen het AZC te Ter Apel met "Lampedusa", die zonovergoten parel in de Méditerranée. Hij werd er BEROERD van. "Op een festivalterrein zijn oneindig betere sanitaire voorzieningen." Geen idee welk festival de burgemeester bezocht heeft (waarschijnlijk het Democratiefestival Nijmegen - red), maar een Lowlands-dixi na drie dagen lijkt ons ook geen pretje. Niettemin heeft het onze overheid alsook IND (D66) en COA (VVD) wederom behaagd om onze toch al volle samenleving — waar de ruimte, de huizen, de riolering en de infrastructuur toch al kraakt en stinkt — te verrijken met alweer 900 bijstandsgerechtigden voor de parallele stadsghetto's.
PERSALARM: Bijna 28.000 Oekraïners in opvang overheid; inmiddels bijna 42.000 bedden beschikbaar

Ghallo, boerman!

Reaguursels

Inloggen

Asieleisers. Niet meer en niet minder. Van mij kunnen ze de rambam krijgen

apek00l | 11-04-22 | 18:42

Niemand aan de kwaaktafels durft iets te zeggen; onderwerp taboe voor de
lakei-journalisten! Leo D. op VI misschien?

Yeoman | 11-04-22 | 18:10

De instroom is ongekend hoog en zal in deze orde van grootte aanhouden omdat o.m. Syriërs nog altijd nagenoeg automatisch voor verblijf ( 5 jr) in aanmerking komen. De omstandigheden en mogelijkheden hier zijn inmiddels uitgebreid bekend. Heel veel Syriërs willen niets liever dan met hun kinderen emigreren naar NL. Het huidige asielbeleid biedt hen daartoe alle mogelijkheden.

justinianus | 11-04-22 | 17:43

Die Wit-Russische president wilde Europa pesten of zo door de deur open te zetten voor asielzoekers via zijn land. Wie zit hier de zittende bevolking te pesten en met welk doel?

Mark van Leeuwen | 11-04-22 | 16:28

Rijksbouwmeester Veenstra heeft gelijk met zijn D66 gebrabbel. Er is nog genoeg ruimte in steden en dorpen waar beton gestort en met aanwending van baksteen en staal hele wijken kunnen verrijzen.. Je hebt immers niets aan stadparken of een dorpsplein, want economisch niet interessant. Trouwens, onder de Afsluitdijk is er ook nog een heel IJsselmeer dat drooggelegd kan worden.

Willibald von Klúúúk | 11-04-22 | 16:04

Opvang is bed, bad ( mag ook douche zijn ) en brood. Zo simpel is het. Dat gezanik over mensonterende toestanden, sja, dat krijg je als je mensen wilt gaan verwennen met eigen huizen en een nieuwe inrichting. Is helemaal nergens voor nodig. Daarnaast is opvang altijd tijdelijk want het is geen migratie, daar zijn andere trajecten voor. En tenslotte is meebetalen aan je opvang natuurlijk logisch want ook hier voor niets gaat de zon op.
#As if.
Oftewel, Ter Apel is een zelf gecreeerde problematiek, zoek het dan ook zelf maar uit, het boeit me niet, je hoeft hier niet te zijn. Enige jammere is dat die poorten daar openstaan, dan hebben de omwonenden er last van.

Graaisnaaiert | 11-04-22 | 14:41 | 1

Nee, geen douche. Gewoon een teil met 50 liter koud water. Dat hadden ze thuis, als ze geluk hadden, ook.

Grachus | 11-04-22 | 19:03
-weggejorist-
Ambiorix | 11-04-22 | 14:33

Praatjes vullen geen gaatjes.

MistaRazista | 11-04-22 | 14:03

"‘De GGD schreef vorig jaar twee rapporten over de omstandigheden in de noodopvang: het is er onhygiënisch, er hangt een penetrante rioollucht in de opvangtenten en urinoirs zitten vol met urine en bruine drab, er is kans op besmettingen en infectieziekten, er is nul privacy en het is brandgevaarlijk.’''

Maar is het nou zo verschrikkelijk moeilijk of 'onbespreekbaar' om die 'vluchtelingen' een soort van corveediensten te laten draaien onder leiding van iemand die weet hoe het moet, om de boel schoon en hygiënisch te houden?

Altijd en eeuwig lees ik alleen maar dat de asielzoekers altijd zitten te 'wachten'. Jarenlang alleen maar wachten. In Afghanistan en Pakistan 'wachten' nog ca 1500 eitjesbakkers op evacuatie. In AZC's zit alles en iedereen alleen maar te wachten. En waar wachten ze op? Op een verblijfsvergunning, een sociale huurwoning, en uiteraard, gratis geld. Pas dan kunnen ze eindelijk 'verder' met hun leven.

Maar schakel ze eindelijk eens in bij het onderhoud van die AZC's, bij de schoonmaak bijvoorbeeld. Maak hun 'leefgeld', wat ze ook gratis krijgen, gewoon afhankelijk van corveediensten. Geen zin in het schoonmaken van toiletten, dan ook geen leefgeld. Ik heb er geen enkele moeite mee.

En dan ook weer zo'n burgemeester van Groningen, die zich 'schaamt' voor de 'leefomstandigheden' in Ter Apel. Ik heb in de loop der jaren echt een schijthekel gekregen aan zg ''schamers''. In de ingezonden brievenrubriek van de Volkskrant kom je ze ook regelmatig tegen, lieden die zeggen dat ze zich schamen om Nederlander te zijn, omdat...... En dan volgt er altijd weer een misstand, waarvan je je kunt afvragen: maar is dat nou echt werkelijk zo heel verschrikkelijk heel erg erg?

Schamers zijn lieden die een makkelijk, vrijblijvend, gratuit deug-statement willen maken, voornamelijk om de wereld te laten zien: ja, jongens, kijk toch eens wat mijn hartje op de juiste plaats zit!

They make me puke, die Koen Schuiling van Groningen net zo.

Dr_Johnson | 11-04-22 | 14:00 | 4

Een reactie naar mijn hart.

hallofreen | 11-04-22 | 15:14

U heeft volledig gelijk.Maar ok,zo'n zeldzame onbenul als burgenmeester hebben we hier in jaren niet gezien in Groningen.
Helaas zitten we nog wel even ermee opgescheept...

roberto9715 | 11-04-22 | 15:31

@DrJ,
Selfsupporting,en anders rot je maar op.

De Profundus | 11-04-22 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Al die Arabieren en negers die hier binnenwandelen gebruiken toch óók elektriciteit, gas en benzine?
Op die manier halen we nooit onze Heilige Klimaatdoeleinden.

meneer Q | 11-04-22 | 13:58 | 1

8100 ton cO2 stijging oer maand om precies te zijn. Maand 1 m, 8100 ton, maand 2, 16200 ton, maand 3, 24300 ton.

mono-culti | 11-04-22 | 14:58

Korter douchen, thermostaat op 19, minder vlees eten, dan kunnen we nog meer asieleisers opnemen.

meneer Q | 11-04-22 | 13:48

Er zijn al proefballonnetjes, om mensen waarvan de kinderen het huis uit zijn en waarvan de partner dood is, het huis uit te gooien, zowat een somalisch gezin er kan intrekken.

meneer Q | 11-04-22 | 13:44 | 1

Om dan daar lekker in de bijstand te kunnen zitten, want dan klopt het leven ofzo.

hallofreen | 11-04-22 | 15:16

'Verdichting'. Want mensen hebben geen ruimte nodig. Wat een lul.

Hommel | 11-04-22 | 13:42

Glas, plas, was, mand!

BadPatNL | 11-04-22 | 13:35
-weggejorist-
Ceristimo | 11-04-22 | 13:35 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

het probleem ligt er vooral in dat er een hele industrie is ontstaan die hieraan verdient elke asielzoeker kost alleen op azc opvang 36000 euro per jaar laat staan de rest daarna uitkeringen zorg ed. Dit word allemaal door het rijk betaald als mensen zouden weten hoe kostbaar dit geintje is doordat ze dat zelf direct zouden moeten betalen ipv indirect door de belastingen dan was het land al snel te klein en zou je ze dan eens moeten horen..

j.cohen | 11-04-22 | 13:27 | 1

Goed punt. Als we een gespecificeerde rekening zouden krijgen van de belastingdienst dan vallen er wel meer kwartjes bij de betalers.

Verbandmeester | 11-04-22 | 13:30

Hier is een prachtige nieuwbouwwijk opgeleverd, gasloos, huizen tussen 5 en 6 ton, appartementen voor4 ton, en huplakee een onverstaanbaar in doeken gehuld bijstandsgezin krijgt de sleutel voor een eengezinswoning die als koophuis ook makkelijk 5 ton zou kosten.

Er zijn dus echt mensen die dit verantwoord vinden.

Papa Jones | 11-04-22 | 13:15 | 2

Zijn dat dan huurhuizen? En zo ja, is dat dan sociale huur?

J.Cash | 11-04-22 | 14:03

@J.Cash | 11-04-22 | 14:03:

In 030-Gaza precies hetzelfde Tussen huizen van 8 - 9 ton staan sociale huurwoningen die in de verkoop minimaal 5+ ton zouden doen in de vrije verkoop. Elke woning met 22 zon panelen waarvan de helft (11) op het noorden gericht staan . Subsidie is per paneel niet op rendement.

DE woningen zijn splinternieuw en 0 - 80% is toegekend aan Noord Afrikaanse afkomst. Iedereen die z'n praktijk diploma boekhouden <PDB> heeft gehaald, heeft al teveel gedaan in het leven om hiervoor in aanmerking te komen.

Aan de onderkant hangen (zoals de meeste import) loont enorm.

" Van de Marokkanen en Turken in Nederland zijn momenteel 45 procent, respectievelijk 39 procent van een uitkering afhankelijk.

Nog een paar van dit soort cijfers: van de immigranten uit Afghanistan, Iran, Syrië en Irak is 57 procent van een uitkering afhankelijk, van de immigranten uit de Hoorn van Afrika bedraagt de uitkeringsafhankelijkheid 71 procent. Een snelle berekening leert dat de laatste twee groepen de Nederlandse overheid jaarlijks ruim 2,2 miljard euro alleen al aan uitkeringen kosten."
Bron: www.socialevraagstukken.nl/aanzuiging...

Ervaringsdeskundige | 11-04-22 | 18:36

" Steden en Dorpen " dus overal.
Maar dat maakt niet uit, Natura 2000, stikstof en gemeenteambtenaren houden alle vooruitgang tegen, veel plezier met je gebouw.

Uw Verzekeringsadvis | 11-04-22 | 13:08

Gelukkig kunnen we het klimaatprobleem wél oplossen: gewoon korter onder de douche gaan!

HoogToontje | 11-04-22 | 13:06

Moslims maken alles kapot
Overal
Altijd.

swassannuf | 11-04-22 | 13:04 | 2

en maken er een rotzooi van, kijk maar eens naar plaatjes van Gaza, Albanie, Kosovo en Bosnie.

vranac | 11-04-22 | 14:25

Als je naar de geschiedenis kijkt is dit gewoon waar. Overal waar ze kwamen kreeg je achteruitgang ipv vooruitgang.

Argo182 | 11-04-22 | 19:16

Met zo'n instelling vraag ik mij meteen af waar die rijksbouwmeester zelf woont.

Peter_K | 11-04-22 | 12:55 | 1

Hij bedoeld ook Wassenaar en Naarden waar nog flink gebouwd kan worden.

sjef-van-iekel | 11-04-22 | 14:59

Ik blijf me erover verbazen dat we dit maar blijven accepteren, zonder visie, we laten het gewoon gebeuren. Elke week 1000 mensen erbij in de bijstand voor 20 jaar… Euro 28k per gelukszoeker voor opvang. Dan rest van zijn leven in bijstand, zeg 300k gemiddeld overall. Elke maand Euro 300m down the drain…. Los van overige ellende, huizen, cultuur, criminaliteit, noem maar op… je wordt er moedeloos van.

Nietdanjatoch | 11-04-22 | 12:55 | 1

Het is in en triest.

J.Cash | 11-04-22 | 14:04

Ja, op een festival BETAAL je voor bepaalde faciliteiten. De 1e betalende "gast" in een asielzoekerscentrum moet ik nog tegenkomen.

Cheesy Poof | 11-04-22 | 12:40

Wat vindt VVDer Van den Burg hiervan? Op naar het volgende VVD festival!

thanseeuwen | 11-04-22 | 12:31 | 1

hij geniet iedere dag weer van al het decorum.

vranac | 11-04-22 | 14:26

Wereldoorlog III : een invasie van een halve eeuw met af en toe een gewapend conflict. Het netto vernietigend effect is een veelvoud van iedere voorgaande oorlog.

bisbisbis | 11-04-22 | 12:31

Er moet meer doorstroming komen aldus de Burgemeester. Doorstroom is het aanpakken van het gevolg. Begin nu eens bij de oorzaak. Deur op slot en dan de achterstand wegwerken. Typisch VVD

Geertje W | 11-04-22 | 12:27 | 1

Als er doorstroming naar de uitgang plaats vindt is daar toch niets op tegen? Doorstroming naar meer gratis voorzieningen inderdaad stoppen.

Gebakschep | 11-04-22 | 12:44

Die onuitputtelijke asiel/immigratie stromen, en het dan in Westerse landen gek vinden dat de Le Pen's van deze wereld mogelijk president worden.

Wattman | 11-04-22 | 12:21 | 4

Heerlijk als zij aan de macht zou komen.
1. De wil van het volk.
2. Zien hoe de EU (Europa, in de domme volksmond) hiermee om gaat gaan.

J.Cash | 11-04-22 | 14:06

@J.Cash | 11-04-22 | 14:06: Dat zou inderdaad lachen zijn, al was het alleen maar om het gejank en gehuil der deugers te horen. Het klinkt me als muziek in de oren.

Asteroid-B612 | 11-04-22 | 15:38

@Asteroid-B612 | 11-04-22 | 15:38:

Of het wel zo goed voor ons is als ze wint, denk het niet.

Je moet er niet aan denken dat ze uit de NAVO stapt.

Wattman | 11-04-22 | 19:19
▼ 1 antwoord verborgen

Overheid kennende zal het schoonmaken wel uitbesteed zijn aan een toko als CSU, die dan weer illegalen laat opdraven om het te 'onderhouden'. Dit land, echt helemaal kapot stuk.

UpdateAvailable | 11-04-22 | 12:19

Hoeveel geld beurt de Nederlandse regering aan opvang buitenlanders, waar blijft dat geld. Niet naar de burger die er last van hebben.
Denk dat het een aanzienlijk bedrag is, de regering kennende, anders kwamen er niet zoveel binnen. Waarom weten we dat niet.

gato | 11-04-22 | 12:18 | 1

De overheid denkt te beuren, de burger betaalt en zit met de ellende die multikul meebrengt.

Veepert | 11-04-22 | 12:33

Laat die asieltoeristen zelf eens de handen uit de mouwen steken en zelf die plee schoonmaken. Ze hebben tijd zat. Zijn ze meteen van de straat af.

Gravin v Kippenbouth | 11-04-22 | 12:17 | 3

De hele boel schoonmaken, bedden verschonen en de was doen, buiten lekker drogen , koken, klasje met moeder voor kleine kinderen, Vaders ramen wassen en kasten en bedden in mekaar zetten, klusjes doen.

gato | 11-04-22 | 12:23

@gato | 11-04-22 | 12:23: De mannen uit dit soort herkomstlanden willen dat soort huishoudelijke taken niet doen. En als je ze er toe dwingt worden ze vaak geweldadig en/of reageren ze het af op hun vrouw. Mooie lakmoestest voor hun toekomstige integratie.

Phantomas | 11-04-22 | 13:13

@Phantomas | 11-04-22 | 13:13:
Het is aanpassen of opkrassen. Geen andere keuze geven en weigeraars onmiddellijk uitzetten.

Gravin v Kippenbouth | 11-04-22 | 13:56

je kan toch van iemand verlangen dat'ie z'n eigen nest schoon houdt,voordat je hem/haar zakgeld geeft.....?

sinecker | 11-04-22 | 12:16

Zelf gejorist!

sinecker | 11-04-22 | 12:11

Je wandelt van warm weer en je hele familie weg en verrijkt een slavendrijvend smokkelnetwerk om in een land te verzeilen waar een paar subsidie tantes de hele samenleving opbreken om je in een sociaal isolement van een zak geld te laten teren. Wat een vreemd bestaan.

GeheidEenGeit | 11-04-22 | 12:11 | 1

Hoezo sociaal isolement? Er zijn hier hele communities van gelijke gevallen. En na een paar jaar kan je gewoon op en neer hoppen naar het moederland.

UpdateAvailable | 11-04-22 | 12:18

Bij zo'n festival-dixie is het gewoon de kunst om je broek zo min mogelijk te laten zakken en dan met je blote kont een soort squad boven het toilet te maken terwijl die bedorven kebab er met grote kracht van achteren uit spuit richting het toilet, en met een beetje geluk ook grotendeels min of meer in het toilet beland.

Osdorpertje | 11-04-22 | 12:03 | 3

Ik zet mijn joker in.

Rohin | 11-04-22 | 12:08

Bah ome Willem

Wattman | 11-04-22 | 12:16

Deze houding noemen wij de "Hovercraft mode"

Asteroid-B612 | 11-04-22 | 15:40

Het wordt weer tijd voor de ouderwetse sloppenwijken

van Dam | 11-04-22 | 12:03 | 1

Juist ja, een plee voor 20 families, geen dubbel glas en een gaskacheltje, net als bij de Molukkers werd gedaan.
Maar ja dat waren dan ook echte kerels.

J.Cash | 11-04-22 | 14:09

Hoe is de samenstelling van de bevolking en hoog is de bevolkingsdichtheid in de buurt van Rijksbouwmeester Veenstra ?

Stratum | 11-04-22 | 12:01 | 2

De man is een architect. Ligt niet echt voor de hand dat hij in zoiets als de Schilderswijk woont.

ChatBot | 11-04-22 | 12:11

Er zit een gat tussen Almere en Lelystad.

Begin daar alvast met bouwen. De ruimte, goed controleerbaar. Kun je voorlopig vooruit. Hup hup.

De Oostvaardersplassen kun je wel in de Markerwaard leggen.

AdvocatusDiaboli | 11-04-22 | 12:00

In Rosmalen is onlangs een Afgaans gezin gehuisvest, leuke eengezinswoning. alle apparatuur er in etc. na 2 maanden was de keuken er al half uitgesloopt allemaal puin en afval in de tuin. ramen dichtgeplakt en ga zo maar door. ze er op aanspreken heeft geen zin want ze verstaan je toch niet

the brush | 11-04-22 | 12:00 | 8

Dat is koeltoer. Fijn diversiteit......

bqbq | 11-04-22 | 12:38

Dat doen ze hier ook die kut somaliërs.
heb een vriend, die woonde ernaast. Binnenshuis bbqen.
Vriend nu verhuisd, was niet te doen.

swassannuf | 11-04-22 | 13:00

@swassannuf | 11-04-22 | 13:00: slacht afval dumpen onder het kruipluik. Komt ook voor en hoe dat stinkt is weerzinwekkend.

zoute_drop | 11-04-22 | 13:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Er kan nog wel wat bij, kijk bijvoorbeeld naar Singapore.

ZZP-er | 11-04-22 | 11:59 | 1

Lol! Maar daar is het keihard werken!!!

toetssteen | 11-04-22 | 14:28

Ja maar waar moeten de windmolens dan komen?
Midden in Amsterdam of zo?
Dat kan toch niet.
Daar wonen weliswaar de mensen die lekker groen willen zijn en hip, maar daar niet de ellende er van willen. Dat moet maar ergens anders. Dus dat gaat niet.

AdvocatusDiaboli | 11-04-22 | 11:58 | 4

Vroeger woonde men overigens gewoon in de windmolens, misschien is dat nog een idee?

Charred_Metal | 11-04-22 | 12:16

@likdoorn | 11-04-22 | 12:05: Huh? Je draait het precies om. Amsterdammers zitten niet te wachten op toeristen die geld in het laatje komen brengen. Daarentegen verheugen ze zich enorm op grote stromen asieleisers die megaveel kosten. Hoe anders de verkiezingsuitslag in A'dam te interpreteren?

Grachus | 11-04-22 | 12:19
▼ 1 antwoord verborgen

Laat zien dan! We krijgen via onze media foto's en beelden van de hele wereld te zien maar een fatsoenlijke reportage hoe het eruit ziet in dit azc ding kan niet? Vreemd allemaal. Ik geloof er namelijk geen ene moer van!

Arjan9401 | 11-04-22 | 11:57 | 4

@Roos | 11-04-22 | 12:01: “Op een festivalterrein zijn oneindig betere sanitaire voorzieningen.” Ook al zijn er voorzieningen, voor een deel van gelukzoekers is een trappenhuis voldoende. Fijn voor de NL buren die kokhalzend van/naar hun flatje moeten. Ze komen uit landen waar ze geen idee hebben wat een WC is.

Gebakschep | 11-04-22 | 12:16

@Ruikbaard | 11-04-22 | 12:19: ze maken geen toiletten schoon, niet op een AZC, niet als ze huis hebben gekregen. Als ze een huis hebben is het trappenhuis handiger wat dat hoeven ze niet zelf schoon te maken.

Gebakschep | 11-04-22 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

In Ukraine is nog wel wat ruimte. Staan ook veel appartementen leeg heb ik me laten vertellen.

geenjagergeenneeger | 11-04-22 | 11:55 | 1

zijn wel veel opknappertjes bij

van Dam | 11-04-22 | 12:05

Amsterdam Bay City gaat 7 miljard kosten. Dus zeg maar 14.

Piet Karbiet | 11-04-22 | 11:52 | 1

kunnen we daar niet iets aan bijdragen?
Procentje belasting ofzeau..

NiCeY | 11-04-22 | 11:57

Die man weet niet waar hij over praat. Het dichtstbevolkte Nederland telt gemiddeld 424 inwoners per km². In Den Haag, de dichtstbevolkte stad van Nederland, zijn het al 6.650 inwoners per km².

drs.Nee | 11-04-22 | 11:51

De oplossing is toch zo simpel: we maken Noord Afrika ook lid van de EU.

Schriever | 11-04-22 | 11:50

Gewoon nieuwe Bijlmers uit de grond rammen alsof er noot een probleem is geweest.

Hoge baanzekerheid als ambtenaar, buurtcoach, gezinsvoogd etcetc

Ervaringsdeskundige | 11-04-22 | 11:49

Alles mag kapot !!

Alles mag op (uitkeringen) totdat het echt op is.

Deze mensen gaan hier het verschil hier niet maken.

Hoogsten de uitkeringsdraaikolk vertsterken

Veel succes met uw huizenjacht of die van uw hier geboren en getogen kinderen. Deze mensen krijgen een urgentie verklaring zodra ze daar recht toe hebben ;-)

Ervaringsdeskundige | 11-04-22 | 11:47 | 2

Recht op een woning binnen 14 weken als statushouder. En welke rechten hebben Nederlanders op een woning, geen.

Pure discriminatie.

Wattman | 11-04-22 | 12:04

@Wattman | 11-04-22 | 12:04: Ik weet nog steeds niet welke halve gare dat wetsvoorstel heeft ingediend en wie er voor hebben gestemd.

Asteroid-B612 | 11-04-22 | 15:43

verdichting van de stadswijken lijkt mij eigenlijk een prima plan. Gewoon als die gore parkjes platgooien en er een gebouw neerplempen met 200-500 appartementen. Elk parkje.
Muur om die steden heen, klaar.

laadpaal | 11-04-22 | 11:41 | 3

Er is tussen het aardoppervlakte en de tropopauze nog heel veel ongebruikte ruimte. Wat dat betreft wordt die ruimte nog heel inefficiënt gebruikt.

ratelaar | 11-04-22 | 11:44

begin eens niet meer gebruikte kerken te slopen, het bisdom wil er graag van af maar wordt door deugclubs als de vereniging Hendrick de Keyser belemmerd die "hun" erfgoed, een soort natura 2000 hobby, beschermen en de rechtmatige eigenaren feitelijk in hun eigendomsrechten beperken.

vranac | 11-04-22 | 14:33

@vranac | 11-04-22 | 14:33: Niet slopen, maar appartementen in bouwen. Op die wijze zijn in mijn regio al diverse kerken omgetoverd, waardoor de karakteristieke gebouwen bewaard zijn gebleven. Moet er niet aan denken dat die tegen de grond gekwakt worden voor weer een inspiratieloze toren.

Grachus | 11-04-22 | 19:13
-weggejorist-
ratelaar | 11-04-22 | 11:39 | 2

Er is hier in het dorp al jaren niet meer gebouwd. In de hele gemeente mondjesmaat. Als het meezit volgend jaar weer wat als het dan nog aangesloten kan worden vanwege het stroomnet. Succes met je dromen alles zit muurvast.

SailingDuck | 11-04-22 | 11:38

Er wordt nog net niet zelfmoordpillen aangeboden. Misschien komt dat nog.

antonconstandse | 11-04-22 | 11:38

Ben wel ontzettend benieuwd waar die rijksbouwmeester Veenstra zijn huis heeft staan dan. En ontzettend benieuwd hoe vaak hij de stadswijken bekijkt irl zonder roze bril.

Zonietoch | 11-04-22 | 11:37 | 1

Typisch zo'n uitspraak van iemand die er niet tussen hoeft te wonen.
Dit soort mensen moeten ze als stage een een jaartje in een "prachtwijk" laten wonen.

bqbq | 11-04-22 | 11:42

"Er is nog veel ruimte."
Maar wil je dat kwijt?
Of wil je alles volbouwen.

AdvocatusDiaboli | 11-04-22 | 11:36 | 3

Er is nog ruimte, op papier in ieder geval. De realiteit zoekt de samenleving maar uit.

JJMS | 11-04-22 | 11:39

Weet je waar veel ruimte is? In Afrika. Het continent is meer dan 3 keer zo groot als Europa.

ChalinaRosa | 11-04-22 | 12:08

We moeten allemaal de ramen en deuren dichthouden, korter douchen en de verwarming lager zetten. Dit om minder uit te geven aan gas. Waarom lukt het niet de deur aan de grens dicht te houden om minder uit te geven aan bijstand, zorg, politie inzet, advocaten en rechtelijke macht?

Gebakschep | 11-04-22 | 11:33 | 1

Is niet een kwestie van 'lukken' maar van 'willen'. En in deze context; de onwil van de overheid. Misschien zelfs wel angst, angst voor de hordes racisme roepers en angst voor het populisme. Wat op deze manier alleen maar gevoed word maar ja. Overheden zie je zelden gezond realisme belijden.

Dutchbeaurouge | 11-04-22 | 11:54

Dus weer 900+ aan extra CO2 en stikstof footprints per week.
Als er teveel stikstof in mijn aquarium zit wil dat zeggen dat er te veel vissen in een bak zitten, just saying.

Reebensteeltje | 11-04-22 | 11:33

Klopt het bericht dat VVD en D66 samengaan onder de nieuwe naam Onleefbaar Nederland? /s

J.P.Drapeau | 11-04-22 | 11:32 | 2

Dat lijkt me een passende naam......!

Blonde Nel | 11-04-22 | 11:33

Of is het WLN Nederland? "Wij Liegen Nooit"?

zoute_drop | 11-04-22 | 11:38
-weggejorist-
Zenzeo | 11-04-22 | 11:30

Of een land "vol" is, gaat het niet alleen om de ruimte voor woningen.

Het gaat ook om de infrastructuur, het kunnen verlenen van zorg, het kunnen laten voortbestaan van het sociale stelsel, de mogelijkheid te kunnen recreëren enzovoorts.

En al die onderwerpen bij elkaar schuren en kraken.

Roos | 11-04-22 | 11:29 | 2

Wat ik dan (altijd maar weer) curieus vind, zo'n burgemeester of Tweede Kamerlid, of ex-Tweede Kamerlid die burgemeester mocht worden en meer dan een ton per jaar verdient met nadenken over dit soort onderwerpen, kijkt niet verder dan zijn neus lang is, en de gemiddelde reaguurders weet dan perfect uiteen te zetten waarom zo'n gestudeerde tonnen-verdiener er volledig naast zit met zijn of haar plannen. Zoals jij nu. Ze moeten die ton per jaar aan jou overmaken. Dit is niet sarcastisch, maar gemeend. Welke grootverdiener-bestuurder heeft eigenlijk wel een gekwalificeerd iq?

onesizefitsall | 11-04-22 | 11:36

Meneer Veenstra is een arrogante ASOCIALE lange urine leider. Niet alleen verpest hij het voor de gesettelden (in de kansen/pracht/kracht/aandachtswijken) maar ook nog eens voor de nieuwkomers.

litebyte | 11-04-22 | 11:28

Het probleem is niet dat er te weinig sociale huurwoningen zijn, het probleem is dat we mensen niet stimuleren te werken en carriere te maken en uit de sociale huur te groeien

bamitoren | 11-04-22 | 11:27 | 8

@ReyNemaattori | 11-04-22 | 11:35: Exact, de meeste kuttige positie in Nederland is die tussen uitkeringsniveau en 75% van modaal. Je werkelijk besteedbaar inkomen ligt dan gewoon op het zelfde niveau als een moedwillige uitkeringstrekker. Als ik alleen maar de capaciteiten had om vuilnisdienstmedewerker, assistant monteur of betonstorter te zijn, zou ik absoluut niet gaan werken. 40 uur per week werken om dan netto € 50,- meer te besteden te hebben dan de asieleiser met zijn 'leefgeld'? Never nooit niet!

Grachus | 11-04-22 | 11:44

Heel veel mensen willen uit de sociale huur, dat is het probleem niet.
Kopen is ook veel beter dan huren, veel meer waar voor je geld.
Maar ze kunnen er niet bij.
Ook niet met een voltijd baan op 40 uur.

AdvocatusDiaboli | 11-04-22 | 11:56

@AdvocatusDiaboli | 11-04-22 | 11:56: Hier bij mij in de gemeente staat sociale huur waar je in de vrije koopsector meer dan vier ton zou voor zou moeten betalen. Opvallend wel vrij nieuwe Duitse auto´s op de parkeerplaatsen.

squadra | 11-04-22 | 12:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Zolang je er zelf niet hoeft te wonen en het maar ver genoeg is van je D66 twee-onder-een-kap villa is er altijd ruimte genoeg volgens bouwmeneer Veenstra.

Tiscali-2 | 11-04-22 | 11:26

Emigreer als je dat kunt, Nederland is een doodlopende weg.

mark' | 11-04-22 | 11:26 | 5

Voor jonge mensen met een degelijke opleiding eigenlijk nog de enige weg voor levensgeluk. Als ouder heb je tegenwoordig nog maar één echte verantwoordelijkheid voor je kind. Zorg dat het genoeg capaciteiten heeft om uit Nederland (grote delen van West-Europa) te kunnen vluchten.

Grachus | 11-04-22 | 11:57

Ik ben al vertrokken. ben het beleid in NL helemaal zat

pete1023 | 11-04-22 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Fijn dat meneer Veenstra zijn eigen achtertuin/straat gaat volbouwen en natuurlijk die van de (kamer)leden van VVD66.

VP732 | 11-04-22 | 11:25 | 1

U begrijpt er niets van. Hier wordt juist uw achtertuin bedoeld! Net als die van vele anderen die om dezelfde redenen nooit op VVD66 zouden stemmen! NiVVD66by!

zoute_drop | 11-04-22 | 11:46

Het wordt gewoon tijd dat de overheid een echte keuze gaat maken. Willen we groen en “natuur” behouden kan er niet (veel) meer worden gebouwd of je wil meer bebouwing en bevolkingsgroei en dan moeten je het natuurbehoud gewoon opgeven. Het kan niet allebei want Nederland wordt nou eenmaal niet groter.

Capt. Iglo | 11-04-22 | 11:24

Gewoon het voorbeeld van Hong Kong volgen, bizar veel hoge flats.

De overlast van tuffen en schijten in de lift is prima op te lossen door mensen die dat normaal vinden bij elkaar te plaatsen.

HankHill | 11-04-22 | 11:23 | 1

En 40% groen!

ZOMG | 11-04-22 | 11:24

Een elastiek kun je tot een bepaald punt uitrekken.

donkieshot | 11-04-22 | 11:22

Was er maar een continent met gigantisch veel ruimte.

John McClane | 11-04-22 | 11:21 | 4

USA is nog lekker ruim.

AntiZanicz | 11-04-22 | 11:39

Groenland, het is wel geen continent maar de Denen zijn zo slim dat ze dat immense stuk zelfs niet gebruiken voor de verplichte opname van dat schorem.

J.Cash | 11-04-22 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen

Er is nog veel ruimte in steden.... Als je alle groen omploegt en volbouwt krijg je weer gemiemel van milieudefensie over hitte-eilanden. En wat zo'n vogel vergeet is dat je ook weer straten moet aanleggen zodat de Mieles bezorgd kunnen worden bij de nieuwe bewoners. En de doorgaande straten verbreden. en.. en..

Koning Willy | 11-04-22 | 11:19

Geen gek idee, dan kun je net als in de Zuid Europese landen gewoon een waslijn spannen tussen jouw raam en dat van de buren. Of eenvoidig een pak suiker doorgeven, je hoeft de deir niet meer uit. En als we dan ook nog eens hondenbezit aanpakken en voetbal afschaffen dan kan elk parkje en veldje wijken voor mooie betonnen dozen van 60m2 a 350K per stuk!

Geertje W | 11-04-22 | 11:19

Eerst de woningmarkt, zorg, onderwijs, defensie en infrastructuur fixen a.u.b. daarna kunnen we praten over importeren van nog meer mensen

Vunzigheid | 11-04-22 | 11:18 | 2

Fout, eerst fixen ze het klimaat nog.

small_town_dude | 11-04-22 | 11:20

Wat mij opviel bij de NOS was dat Marine Le Pen daar altijd werd omschreven als 'rechts-populistisch', maar dat blijkt nu veranderd in 'rechts-radicaal'... Divi-bokaaltje, iemand?

Zenzeo | 11-04-22 | 11:15 | 4

Juist wat ik gisteren zei, radicaal.

VoltaireJohn | 11-04-22 | 11:23

en? is ze het niet? Het is een putinversteher avant la lettre.

AntiZanicz | 11-04-22 | 11:39

Extreemrechts wordt ook genoemd. Oftewel iedere partij of burger die in de ogen van de NPO NOS afwijkt en bang en voorzichtig met zijn of haar mening moet omgaan is extreem.

Tiscali-2 | 11-04-22 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

Het ziet er somber uit, wereldwijde visie en eenheid is ver te zoeken. We hadden anders gezamenlijk kunnen beginnen met het wereldwijd terugdringen van bevolkingsgroei en armoede. De realiteit is dat we afkoersen op 10 miljard mensen en zullen de problemen zoals armoede, oorlog en vervuiling alleen maar toenemen. Daarom ben ik bewust kinderloos. Wat voor bonus krijg ik?

First Contact | 11-04-22 | 11:14 | 4

Wat een domme kortzichtige reden om kinderloos te blijven. Kinderen zijn hard nodig voor het voortbestaan van onze samenleving. Als je nu zegt 'dat is de reden dat ik geen 3e kind neem', accoord. Nu zul je de problemen alleen maar erger maken. Als je wat aan de overbevolking wilt doen, moet je geen steun aan Afrika en het Midden-Oosten geven en de grenzen hermetisch sluiten. Zolang we deze gebieden niet de kans geven om van hun domme fouten te leren, zal de bevolkingsgroei gewoon blijven doorgaan. Stop de voedselhulp aan bv. Egypte. Dan moeten ze zelf naar oplossingen zoeken en ontkomen ze er niet aan om hun bevolkingen te laten krimpen.

Grachus | 11-04-22 | 11:27

@Grachus | 11-04-22 | 11:27: 'Oplossingen zoeken' lees ik voornamelijk als 'hongerdood', maar dat kan ook mijn cynische inborst zijn.

ReyNemaattori | 11-04-22 | 11:37

@ReyNemaattori | 11-04-22 | 11:37: Nee, dat is wat ik bedoel, hoe cynisch dat ook is. Ze moeten tegen hun eigen grenzen oplopen om er van te kunnen leren. Als je het gedrag blijft subsidiëren, zal het probleem alleen maar blijven toenemen. Niet oorzaak en gevolg door elkaar halen. Oorzaak honger voor de bevolking, gevolg oplossingen zoeken.

Grachus | 11-04-22 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland moet weer eens ergens de schuld van krijgen. Nederland heeft het weer eens gedaan. Nederlanders zijn racisten en dat krijgen we iedere keer weer ingesmeerd. Dit terwijl Nederland bizar veel vluchtelingen opvangt, herbergt en geld daarvoor betaald.
Nederland is denk ik het minst racistische land ter wereld en toch iedere keer van onze bestuurders te horen krijgen dat wij gore racisten zijn, die mensen niet willen helpen.

HoniSoit | 11-04-22 | 11:14 | 4

@Nuchternederland | 11-04-22 | 11:17: Precies dat. Als de boodschap dagelijks door je strot wordt geramd gaat het tegenstaan. Net als de onwetenschappelijke groene hype. Een evenwichtig debat lijkt momenteel onmogelijk, helaas.

Harry.Langezwaal | 11-04-22 | 11:21

@Harry.Langezwaal | 11-04-22 | 11:21: Momenteel? GroenLinks is al dertig jaar lang bezig om de haat aan te wakkeren door hun racisme gekrijs. Er heeft nooit (grootschalig) racisme bestaan in Nederland. Toch worden er honderden miljoenen besteed aan allerlei GL clubs om te doen alsof er racisme is in Nederland.

Grachus | 11-04-22 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

De Somaliër in mijn straat spuugt altijd toevallig op de grond als ik naar hem zwaai. Beetje verlegen, altijd gordijntjes dicht. Soms niet te bespeuren voor een paar maanden. Het is heus niet makkelijk voor hem. Zo'n eenzaam bestaan met alleen mannelijke landgenoten, in het park wachten op een tasje met kruiden. Maar we komen heus wel tot toenadering. Verbinding is belangerijk.

GeheidEenGeit | 11-04-22 | 11:11 | 3

Geef hem eens wat geld, misschien likt ie je hand dan wel.

Nuchternederland | 11-04-22 | 11:19
-weggejorist-
peterdh | 11-04-22 | 11:25

Dat spugen is in sommige landen een teken van afkeer.
Somalië is qua cultuur mij dan weer onbekend.

J.Cash | 11-04-22 | 11:26

Nee nee het heeft de overheid niet behaagd.

Het interesseert de overheid gewoon geen ruk. Hoofdpijndossier. Over de schutting dus. Zet er een stropop op die heel belangrijk gaat doen over 'humanitaire plichten' en ander volkomen uitgekauwd gewauwel waar alleen de extreem zwakken van geest nog in geloven. Wapper wat met 'internationale verdragen'. Trek een muur op met 'moet van Brussel' geraaskal.

En alles en iedereen wat tegen dit overduidelijk nihilistische en onverantwoordelijke gedrag ageert noem je op de hoogste toon 'extreem rechts' en uiteraard (heel harde geeuw) 'racisme'.

Als de COA plekjes op zijn en de gemeenten zitten vol met statushouders, ook geen probleem, want dan verplicht je als overheid gewoon de gemeenten om huizen erbij te gaan toveren. Weet de overheid dan niet dat er een maximum is? Natuurlijk wel. Maar omdat de landelijke overheid geen oplossing heeft, verplichten ze de gemeenten tot het vinden van een niet bestaande oplossing.

Kun je later zeggen; ja aan ons heeft het niet gelegen. De gemeenten hebben niet aan hun plicht voldaan.

Het interesseert ze echt geen flikker meer. Dat punt is allang gepasseerd.

Dutchbeaurouge | 11-04-22 | 11:10 | 2

En gaat over tot de orde van de dag.

small_town_dude | 11-04-22 | 11:12

Als je het rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid leest, zie je ook dat men aanstuurt op steeds meer taken op het gebied van integratie over te hevelen naar gemeenten.
Hier kun je het rapport (of de samenvatting van 20 blz. vinden):
www.wrr.nl/publicaties/rapporten/2020...

Wering | 11-04-22 | 11:27

Hoe komt het dat zoveel mensen Nederland elke dag een beetje kutter willen maken?

Stijlicoon | 11-04-22 | 11:08 | 4

@geenspam | 11-04-22 | 11:21: Die vaak een expat is en na 10 jaar terugkeert naar land van herkomst of hier blijft en daadwerkelijk voor 100% integreert en Nederlander (in doen en laten, niet de administratieve titel) wordt.

Grachus | 11-04-22 | 11:35

@AntiZanicz | 11-04-22 | 11:37: Alleen zijn die lui expert in het wegkijken en het buitenhouden van onwelgevallige informatie.

Grachus | 11-04-22 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Conan de Rabarber | 11-04-22 | 11:07

Opvang in de regio. Bij de Oekraïners is dat Europa. Bij deze floebers Afrika en midden oosten.

Zatkniss | 11-04-22 | 11:07 | 5

"Opvang in de regio. Bij de Oekraïners is dat Europa." Ja ons buurland Oekraine. Jaja....

peterdh | 11-04-22 | 11:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Laten we een crowfundactie opzetten om vastgoed te kopen naast huizen van bestuurders en deze vullen met kansloze immigranten.

R.j.deVries | 11-04-22 | 11:07 | 2

@BadPatNL | 11-04-22 | 11:16: Verhuren aan kansloze immigranten met een verblijfstatus blijft wel een optie! Woningen boven een bepaalde WOZ waarde mogen zonder vergunning ontrokken worden van de woningvoorraad oa tbv kamerverhuur. Kunnen dat gelijk zo'n huis tot de nok vullen met kansenparels! Ik zie geen belemmeringen in het bestemmingsplan aldaar :)

R.j.deVries | 11-04-22 | 11:28

Dhr. Veenstra, kom eens uit de ivoren toren.
Over welk shithole heeft hij het als er veel tuimte is.
Ons shithole is al volgebouwd en er is nergens nog plaats.
Waar laten we toch al die veilige landiers.

Zitvlak | 11-04-22 | 11:06 | 1

Op iedere flat past nog wel een penthouse!

Nuchternederland | 11-04-22 | 11:08

Ik word hier zo moe van. Het geld is op, maar de stroom parasieten gaat maar door.
Ik ga wat leuks doen. Laterz.

Kameraansteker | 11-04-22 | 11:06 | 1

eerder verdrietig

Captain_Dipshit | 11-04-22 | 11:07

Wat is dat toch, dat we een landsbestuur hebben, wat een feestje probeert te maken van zelfdestructie, op kosten van de belastingbetaler?

Milton_Styx | 11-04-22 | 11:06 | 3

Te lang welvaart. Rome is ook ten onder gegaan aan graaien, feesten en orgiën, in plaats van werken, nadenken, en behoedzaam beleid.

Harry.Langezwaal | 11-04-22 | 11:22

Het zijn kleuters. Nadat je de toren gebouwd hebt van je blokken, en je niet meer verder kunt (blokken op of incompetentie), ga je hem omduwen. Net zo lang tot er niets meer staat.

TheEgg | 11-04-22 | 14:02

Inderdaad is er ruimte zat. Als ik uit mijn raam kijk zie ik alleen maar weilanden en af en toe een sloot met knotwilgen. En dat wil ik graag zo houden.

small_town_dude | 11-04-22 | 11:05 | 3

Ik zou toch af en toe maar uit het raam luisteren, want de bouwgeluiden komen ook bij jou stapje voor stapje dichterbij.

zeurmachine | 11-04-22 | 11:07

@zeurmachine | 11-04-22 | 11:07: ik hoor ganzen en kieviten, en af en toe een Boeing. Er wordt hier wel gebouwd, maar dat is meestal voor een tweede garage voor een oldtimer, of voor een paardenstal ofzo.

small_town_dude | 11-04-22 | 11:11

die weilanden zijn niet van u nemen wij maar aan. Net als de lieden in Muiderberg die geen hoogbouw in Almere wilden. Alsof de lucht boven andermans grond van geprivilegeerde hen was.

AntiZanicz | 11-04-22 | 11:36

Zo pakken ze dat aan: overschreeuw de noden van de Oekraïners maar met woorden als Lampedusa.

Nee, er is geen ruimte meer in steden en dorpen voor wat daar in die centra rondschuimen.

zeurmachine | 11-04-22 | 11:03

We hebben hier al een dorpsneger. We willen het graag bijzonder houden voor hem, en voor ons, daarom sluiten wij onze dorpsgrenzen.

_pacman_ | 11-04-22 | 11:02 | 3

ah, wij ook. Er was een arts in onze straat getrouwd met een Surinaamse. Toen er eens een vriendin bij me langskwam ging ze ervan uit dat dat de huishoudster was.

small_town_dude | 11-04-22 | 11:07

Een normale meneer met toevallig een andere kleur, of een geplaatste floechteling?
Nog wel een verschilletje...

Nuchternederland | 11-04-22 | 11:10

Kosten immigratie; 30 miljard per jaar, komende 20 jaar.
Overbevolking mag wat kosten, kennelijk.

Dandruff | 11-04-22 | 11:02 | 1

en tel daarbij al het geld wat we weggooien naar "stikstof" en "klimaat" en je weet hoe rijk we in NL hadden kunnen zijn met zijn allen. Met een normaal en sterk leger, goede gezondheidszorg, veiligheid, scholing, etc.

Boeddha18 | 11-04-22 | 11:47

Er is 0 ruimte in Nederland.
Maar ik maak graag een plekje hoor.

Veel succes, zonder mij.

Kaas de Vies | 11-04-22 | 11:02 | 5

haha, loze bluf

AntiZanicz | 11-04-22 | 11:34

De fam knaller is al 7 jaar weg, nog geen second spijt gehad.

ariedeknaller | 11-04-22 | 16:24

In ‘95 naar Bels vertrokken, toegegeven, zeker niet ideaal.. maar ruimte zat hiero

Sanka4President | 11-04-22 | 19:25
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen