Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Intranetbericht gelekt. NOS is eigen MeToo-affaire Martijn van der Z. alweer vergeten

Beste Marcel, het ligt niet aan de jongens

Social

Verrassend (of ook weer niet) berichtje dat is verschenen op het intranet van de NOS en dat verrassend (of ook weer niet) is gelekt aan GeenStijl:

"Wat zijn onze procedures precies inzake omgangsvormen?   

Twee jaar geleden hebben we speciale aandacht gehad voor omgangsvormen bij de NOS. Gezien de actualiteit vinden we het van groot belang nog eens te benadrukken dat we bij de NOS omgangsvormen hebben bepaald waarvan we vinden dat we die elke dag moeten naleven. En, als dat toch niet gebeurt, dan zijn er afspraken over processen en mensen bij wie je terecht kunt.  

Hoe we dat met elkaar doen, staat beschreven in het beleid omgangsvormen. Dat is hier te lezen. Daarvan is ook een samenvatting op een A4tje, de zogenoemde tookkit, en een video gemaakt. Om die te zien, klik je op het plaatje hieronder:    

Volgende week publiceren we een artikel met de vertrouwenspersonen van de NOS op intranet. Via deze interviews - en posters in de pantry's - kunnen jullie onze vertrouwenspersonen beter leren kennen."

Nu zult u misschien denken: netjes dat ze bij de NOS aandacht aan dit soort zaken schenken, deden ze dat overal maar. Maar wij vinden het vooral een beetje gek. De intranetredactie van de NOS (het bericht is niet ondertekend) schrijft namelijk dat er in het bedrijf twee jaar geleden speciale aandacht is geweest voor omgangsvormen bij de NOS. Dat is, voor een nieuwsorganisatie, toch wel behoorlijk verhullend taalgebruik. Want wij kunnen ons in ieder geval herinneren dat er één jaar geleden bij de NOS ook speciale aandacht is geweest voor omgangsvormen. Dit, naar aanleiding van 19 (hee, bekend getal) getuigenissen van vermeende slachtoffers van verslaggever Martijn van der Zande, wiens seksueel grensoverschrijdend gedrag al jarenlang bekend was bij verschillende medewerkers van de NOS

Bovendien besloot de NOS toen om het "externe" onderzoek (hee, bekend fenomeen) naar zijn gedrag voortijdig af te sluiten (en daarom opeens te spreken van een 'vooronderzoek') en de verslaggever zonder verdere mededelingen (en waarschijnlijk met een grote zak geld) naar huis te sturen. Niet bepaald een uitkomst die bevredigend was voor de vermeende slachtoffers. Misschien kunnen ze bij de NOS anders even naar onderstaande reportage VAN DE NOS kijken over wat deskundigen er eigenlijk van vinden dat bedrijven zelf onderzoek instellen naar het grensoverschrijdend gedrag van hun medewerkers, en vervolgens ook zelf besluiten wat ze met de uitkomsten van dat onderzoek doen. 

Misschien is het tijd om Marcel Gelauff eens dertig minuten met een BNNVARA-bekertje in een studio te zetten zodat hij uit kan leggen hoe het kan dat binnen zijn eigen organisatie jarenlang bekend was dat een ervaren verslaggever zich grensoverschrijdend gedroeg tegen jonge jongens. En hoe het kan dat interne berichten over de aanpak van deze affaire steeds maar weer uitlekken naar GeenStijl. En waar die intimiderende toon die Gelauff aanslaat tegen zijn eigen medewerkers vandaan komt. Of wuiven ze dat bij de NOS liever weg?
ONDERTUSSEN BIJ THE VOICE: Er meldt zich nog een vrouw die naar de politie stapt vanwege 'ernstig zedenfeit'

Bron: www.nos.nl

Hoogleraar duidt onderzoek The Voice

Maar hoe zat dit

Bij de NOS?

Iemand?

Reaguursels

Inloggen

De hoogleraar ziet er links uit met z'n jasje en T-shirt eronder. Verder gaat het dus over vieze mannen. Mijn mamma waarschuwde altijd al: niet met vreemde kerels meegaan.

Rest In Privacy | 24-01-22 | 07:26 | 1

Ik stel me altijd netjes voor.

abeltasman | 24-01-22 | 12:35

pubquiz, respectabele organisaties die jarenlang zedendelichten onder de pet hebben gehouden. Meerdere antwoorden goed:
A. De katholieke kerk
B. BBC
C. NPO
D. Groenlinks D66

HetOorAakel | 23-01-22 | 21:19

Goed om ons als reaguurders ook even te herinneren aan Marcel Gelauff, ook nog niet eens zo lang geleden!

Jan, Leiden | 23-01-22 | 19:47

Is er nog iemand die een leuke sappige Ali. B. mop kent..?(ik vraag dit voor een vriend)

grapjasz | 23-01-22 | 19:44

En dan Francisco van Jole, hoofdredacteur Joop bij BNNVARA, die beschuldigd werd door een jonge vrouw van 23.

Haar verhaal:

Hij: "voerde mij, een vrouw van 23, dronken, bracht me naar zijn hotel, ging tussen mij en zijn hoteldeur staan, kleedde zich uit en ging op me liggen, ondanks dat ik nee zei."

Van misbruik was volgens hem echter geen sprake en het was ook al zo lang geleden;

"Het is tien jaar geleden. Wij waren wat wezen drinken. Bij het afscheid zoenden we en daarna zei ze ‘nee’. Vervolgens is ze meegegaan naar m’n hotelkamer. Er is voor de rest niks gebeurd. Helemaal niks wat het daglicht niet kan verdragen. In haar beleving kennelijk wel. Zij heeft mij haar verhaal verteld. Ik ben daar heel erg van geschrokken en heb mijn excuses aangeboden."

Maar er is ook een opname, door het slachtoffer gemaakt, waarin de ze hem confronteert met zijn opgepaste gedrag.

Daarop verklaarde van Jole: "ik ben wel eens te ver gegaan, dat ik dacht: stommerik! We waren een beetje aan het zoenen, wat al niet zo handig was achteraf gezien, en ik dacht: die wil wel meer. Maar die wilde dat niet. En die vond dat heel vervelend. Toen dacht ik: wacht eens even, dit was niet de bedoeling."

En wat deed de leiding van BNNVARA hiermee? Ze verklaarde dat het om een privé-kwestie ging omdat het niet op de werkvloer was gebeurd en gaf aan dat het slachtoffer maar aangifte moest doen.

Van Jole zit jaren hierna nog steeds op zijn positie anderen de maat te nemen als hoofdredacteur bij Joop zonder ooit consequenties te hoeven dragen. Ook nu loopt zijn site weer voorop met de roep om harde aanpak.

GingerTed | 23-01-22 | 19:30 | 2

"Als de wolf de passie preekt... boer let op je kippen.!"

grapjasz | 23-01-22 | 19:47

Van Jole weet waarschijnlijk ook weer dingen over mensen hogerop in de omroepboom, die weer bang zijn dat hij hen meesleurt als ze hem aanpakken.

Zeurders | 24-01-22 | 08:37

Toen bij WNL gevraagd werd of het misschien ook bij bepaalde culturen hoort ging de deskundige plotseling elk woord en elke zin krampachtig wegen en vooral niet de vraag beantwoorden.

likdoorn | 23-01-22 | 19:04

Ach, de NPO. Hebben Pieter Bouwman nooit aangepakt, want "juiste" politieke overtuiging. Kun je nu ook weinig van verwachten.

FirstAnnual | 23-01-22 | 18:35 | 1

Politiek en ongewenste intimiteiten gaan hand in hand, daar weten enkele dames in b.v D66 kringen alles van.
En als je het meld kun je maar beter vragen het niet verder te onderzoeken want de kans is zeer reëel dat je anders moet zoeken naar een functie elders.

likdoorn | 23-01-22 | 19:10

Hoogleraar (??): "Zo'n advocatenkantoor is natuurlijk nooit onafhankelijk want DIE wordt ingeschakeld door een bepaalde partij.

nick.name | 23-01-22 | 16:10 | 1

"Waarom we dat niet moeten willen" vind ik ook geen heel fraai taalgebruik.
En kappers zijn toch gewoon weer open nu?

der Schweinigel | 23-01-22 | 17:24

Afgaande op zijn twitter-feed is die Rowan is wel een jankebal en aandachtshoertje. Past dus helemaal in de mediawereld.

de IJsman | 23-01-22 | 15:47

Toch bijzonder dat juist de grootste “knuffelmarokkaan” die door Iedereen en z’n moeder werd ingezet om te laten zien hoe keihard ze deugen. Nu zo ontzettend door de mand valt. Alie was z’n streetcreds al kwijt. Nu is meneer al zijn geloofwaardigheid verloren.
Ik zie er de ironie wel van in. En wat zegt het over de rest die wat minder knuffelbaar zijn?

Crankhead | 23-01-22 | 15:46 | 4

Wat dat zegt, niets. Je moet mensen altijd persoonlijk beoordelen. Dat gezegd hebbende kan je er niet omheen dat Ali b het boegbeeld is van de succesvolle Marokkaan. Dus gewoon ook maar een lul de behanger wiens sterrenstatus hem deed geloven om overal mee weg te komen. Immers: "ze geloven het toch niet als je het verteld" Marokkaanse mannen komen veel vaker in het politie dossier voor als hun aantal rechtvaardigt. Gelukkig is daar Ali b die ook een keertje heel boos was op Wilders om die cijfers te melden met het meer of minder. Nu dan is de vraag willen jullie meer of minder Ali b op tv? Dit voor alle linkse deugmensjes die zo'n hekel aan de feiten hebben.

dijkbewaker | 23-01-22 | 19:11

Ali heeft "knuffelen" gewoon wat ruim geïnterpreteerd..

Proud Infidel | 23-01-22 | 23:05

Hoe noem je eigenlijk iemand die knuffelt voor geld?

Zeurders | 24-01-22 | 08:39
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft BNN/VARA, bij name van Francisco van J, al gereageerd op de perikelen bij the voice? Francisco is nog steeds in dienst, en is niet gecancelled.

Frau_Ferkel | 23-01-22 | 15:19 | 1

De Heilige Franciscus uit Jole houdt zich uiteraard nu op de achtergrond. Altijd een grote mond richting al diegenen die niet deugen, maar nu even helemaal niet. En BNN/VARA houdt het ook maar eventjes stil, in de hoop dat het wel weer overwaait. Heiligheid en schijnheiligheid overlappen elkaar over het algemeen fors. En de boter op het hoofd van sommigen is ranzig en stinkt een uur in de wind.

Schoorsteenveger | 23-01-22 | 15:46

Mijn luisterend oor heeft menig dames verhaal aangehoord door de jaren heen. Vaak kwam het er op neer dat het sletterige gedrag volgens hun geen rede was voor de man om daar op in te gaan. Meestal kwamen de klachten pas na een flink tijd "naar boven" daarvoor was het zo een leuke vent waar ze toch zo veel lol mee kon hebben en dat ze elkaar zo goed aanvoelden...

nietfransekaas | 23-01-22 | 15:07 | 3

Kut he zo in de “friendzone” zitten.

Crankhead | 23-01-22 | 15:53

@Crankhead | 23-01-22 | 15:53: je moest idd wel wat er voor over hebben om in de "friends with benefits zone" te zitten.

nietfransekaas | 23-01-22 | 16:14

Hoe anders was het begin jaren 80. Een zeer gewaardeerde homoseksuele zanger maakte een liedje over een minderjarige partner, terwijl de ik persoon al. 35 was. Niemand van de toenmalige deugbrigade zag dat als een probleem
Robert Long - Je bent pas 17
youtu.be/eEh0uIcGBms

Arnold Layne | 23-01-22 | 15:07 | 10

Ik ken legio op enig moment 14 tot 18 jarigen die op die leeftijd meer seksuele ervaringen hadden als ik op mijn twintigste (in de tijd dat je pas met 21 volwassen beschouwd werd).

Ik denk ook niet dat de leeftijd het probleem is, maar de intentie. Ik zie echt geen probleem in een relatie van een hevig verliefde 20 jarige met een net zo verliefde 16 jarige. Op dat moment zeggen wacht maar 2 jaar, dan is zij volwassen is ver van de realiteit.

bergsbeklimmer | 23-01-22 | 15:58

Lio. Nee, zij was (en is uiteraard nog steeds) 16 maanden ouder dan ik. Desalniettemin zeer fapwaardig
youtu.be/0P6jYLXhnmg

Arnold Layne | 23-01-22 | 16:16
▼ 7 antwoorden verborgen

diens dick men streelt

Pierre Lebon | 23-01-22 | 14:50 | 1

Diens zaad men slikt..

zwellevertje | 23-01-22 | 15:19

Ik vind de schijnheiligheid bij de nos en de rest van de msm niet te geloven. Waar waren ze toen er iemand met een witte onderbroek en een stijve lul op een angstig meisje ging liggen? Ophef?? Nee de lul werkt er nog steeds, en hij kan doen wat hij wil want de schachtoffers weten dat hij overal mee wegkomt. Als het Baudet of consorten waren geweest, zou daar nog iedere dag een GL-feministen demonstratie voor zijn deur staan. Dus nos en hoernalisten, jullie maken me misselijk.

jan huppeldepup | 23-01-22 | 14:44 | 2

Ja, maar linkse types deugen, en rechtse zijn extreem & populistisch.
Dat is nu eenmaal de afspraak bij de omroepen en 3/4 v/ d journalisten.

bqbq | 23-01-22 | 15:59

@jan
Het woord zelfkritiek kunnen ze niet schrijven.
Ik ben het trouwens volkomen met u eens.

toetssteen | 23-01-22 | 16:06

Ik krijg het Idee dat al dat gedoe over #metoo bijzonder stigmatiserend gaat worden voor het vrouwelijk geslacht.
Je krijgt het idee alsnog geen enkele weldenkende, goed opgevoede en opgeleide vrouw nog in staat is om van zich al te slaan of te bijten. Man O man het lijkt alsof ze weer het "zwakke" geslacht zijn geworden.

strawdog | 23-01-22 | 14:39 | 1

Ze worden zwak gemaakt door de wokies die met hun “hulp” geld en macht willen vergaren.

redanx | 23-01-22 | 15:07

Die Jeroen Pauw hft toch meer als duizend vrouwen op zn kerfstok staan. Is dat allemaal met consent gegaan..?

Flow82 | 23-01-22 | 14:38 | 2

Nee beter dan hè

Lerp | 23-01-22 | 15:22

Waren overjarigen, waarschijnlijk.

bqbq | 23-01-22 | 16:00

Al dagen lang: heel de MSM over de zeik over TVOH. Elke NPO'er en elke RTL'er van enige betekenis etaleert zijn heilige verontwaardiging over TVOH. Bij elke NPO-talkshow, elk RTL-kletsprogramma, elke SBS-achterklaprubriek staan BN'ers en 'deskundigen' over elkaar heen struikelend in de rij om hetzij te tonen hoe ver ze wel niet afstaan van dierlijke instincten, hetzij dit 'enorme' schandaal te duiden.

Kortom: heel de Nederlandse deug-kippenfarm is met oorverdovend gekakel van de stokjes gefladderd.

En waar gaat het om? Om drie, vier bekende teevee-hotemetoten die achter hun lul hebben aangelopen. Alsof dat iets ontstellends nieuws is.

Terwijl ik al die deug-apostelen, al die alarmisten, al die duiders, al die BN'ers, nog nooit heb gehoord over het feit dat inmiddels complete stadswijken worden bevolkt door kerels van jong tot oud die zich dagelijks op immense schaal ongestraft schuldig maken aan na-sissen, belediging, bedreiging, bepoteling, vernedering, vrijheidsberoving, verkrachting, mishandeling en institutionele onderdrukking van meiden & vrouwen.

En dát gaat niet over drie, vier kerels die toevallig bekende smoelen zijn op teevee, dat gaat over complete generaties. Over tien- en tienduizenden.

Laat ze zich godverdomme dáár eens druk over maken. Laat ze dáarover eens hun heilige woede op tv tonen. In elke talk-show, in elke ouwehoer-rubriek van NOS, NPO, NTR, SBS, RTL of hoe al die al dan niet gesubsidieerde deug-clubs ook mogen heten.

Peter Emile | 23-01-22 | 14:35 | 7

Heldere analyse,
als je met je kop onder de grond zit, is het moeilijk om het te zien.

VW, alles ist vorbei | 23-01-22 | 15:41

Helemaal mee eens. Al 20 jaar wel een knuffel marokkaan helig verklaren en nu bij wangedrag van diezelfde knuffelaar hoog van de toren blazen, maar ondertussen die tienduizenden Marokkanen die voor een enorme overlast richting vrouwen en daarbij behorende angst zorgen, vrijwel nooit noemen, want stigmatiserend en racistisch.

Magikdanbijou | 23-01-22 | 15:59

Damn u verdient een groter podium.

Magna Carta | 23-01-22 | 17:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat merkwaardige stuk van @Feynman van gisteravond en hoe je nu leest dat iedereen die wel eens van The Voice of Holland (hahaha) een sms'je heeft gehad, spontaan ende onmiddellijk bij de politie terecht kan. Breed uitgemeten en aangemoedigd door al die shownieuwsrubriekjes minnende Vlaamse vodjes die heel journalistiek ook niet weten wat zich daar allemaal werkelijk afspeelt.

Schijnheiligheid: de kans dat wij als Nederlanders haar hebben uitgevonden is vrij klein, maar om dat nou onder Vlaamse regie verder te laten perfectioneren?

Hetkanverkeren | 23-01-22 | 14:35

Als ze zelfs op GeenStijl over dickpics beginnen dan ga ik gauw terug naar de Joop. Of bestaan er nog andere sites waar ze je niet volcontinu volpompen met gezeik over dickpics?

Nivelleermarionet | 23-01-22 | 14:20 | 4

Tja een lul bij GS is toch weer heel anders als een lul bij uw lievelings site, dat is waar.

jan huppeldepup | 23-01-22 | 14:48

Foto’s van Dick Advocaat en Dikkie Dik zijn nu eenmaal trending

thanseeuwen | 23-01-22 | 15:25

Ja, hier probeert men vaak elkaar in grofheid en platheid te overtreffen. Vaak zie je bij andere onderwerpen die wat meer intellect vragen deze reaguurders niet meer terug.

johnyl | 23-01-22 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen


Ik had op mijn werk een vertrouwenspersoon , een bitch eerste klas, was jarenlang indirect ook mijn manager, dus:

Wat als je je vertrouwenspersoon niet vertrouwt?

King of the Oneliner | 23-01-22 | 14:18 | 4

Een andere baan zoeken?

Wijze uit het Oosten | 23-01-22 | 14:23

Is allemaal voor de bühne. En meestal sporen ze zelf ook niet. En anoniem blijft het ook zelden want activisme, opscheppen en elleboogwerk. Jezelf in die rol profileren, hoe dan met geheimhouding.

Lukiluuk | 23-01-22 | 14:25

Dickpic sturen, iets anders kan ik niet bedenken.

John McClane | 23-01-22 | 14:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geloof die wijven niet meer. Je bent te laat als er al 14 schapen over de brug zijn, sinds het zogenaamd gebeurde, 6 jaar geleden. Oh hij heeft je kont aangeraakt, boehoehoe.

grmblll | 23-01-22 | 14:11 | 3

Ok staat genoteerd, bedankt.

John McClane | 23-01-22 | 14:17

Is de vacature van vertrouwenspersoon bij Talpa niet wat voor je

jeweettochniet | 23-01-22 | 14:18

Geef de schouder om op te huilen, daarna heel overtuigd melden dat je verhaal gaat halen en er werk van gaat maken, meestal veranderd het hele verhaal dan al snel, en wordt er flink terug gekrabbeld.

nietfransekaas | 23-01-22 | 15:24

Gelauff houdt woord. Zijn organisatie moet, zo heeft hij meermaals beleden, een afspiegeling zijn van de samenleving.

Schoorsteenveger | 23-01-22 | 14:11 | 2

Roomwit en heteroseksueel terwijl ze diversiteit heilig hebben verklaard, stuitend hypocriet inzake milieu en krona, en de levende Peter principle en bedrijfspoedel van de zittende macht uithangen. Nederland in een notendop.

Graaf_van_Hogendorp | 23-01-22 | 14:20

Ik laat mijn dickpics vooraf keuren door de vertrouwenspersonen.

Zo stoot je niemand voor het hoofd.

Kaas de Vies | 23-01-22 | 14:09 | 3

LOL zie het bijna voor me

King of the Oneliner | 23-01-22 | 14:16

U bent toe aan een nieuwe n(d)ickname.

Roehm | 23-01-22 | 14:20

Doet me denken aan een kameel die een olifant treft. Die vraagt waarom het kameel twee tieten op zijn rug heeft. Zegt het kameel dat het niet leuk is maar in ieder geval beter als een lul in je gezicht.

jan huppeldepup | 23-01-22 | 14:51

Echt, had iemand ooit gedacht dat het in Hilversum anders zou gaan? Is bij bv. alle modehuizen niet veel anders.
Heb zelf een modehuis, man, wil je niet weten!

Ichneumonidae | 23-01-22 | 14:08 | 4

Dezelfde cultuur tiert welig in de top van het commerciële bedrijfsleven

jeweettochniet | 23-01-22 | 14:12

Zeeman filiaal?

J.Cash | 23-01-22 | 15:20
▼ 1 antwoord verborgen

Geen baan is het waard om je seksueel voor te laten intimideren. Verbaal dan wel anderszins afserveren zo'n engnek. Indien van toepassing geef je desnoods een signaal af naar de betere helft van zijn trouwboekje of je zet hem overal op de werkvloer te kakken.

MickeyGouda | 23-01-22 | 14:05 | 5

@Kaas de Vies | 23-01-22 | 14:09: U bent kennelijk geobsedeerd door bij elk comment over dickpic 's te beginnen. Komt u thuis tekort ?

johnyl | 23-01-22 | 14:20

@Kaas de Vies | 23-01-22 | 14:16:
Voor dat geld verwacht ik wel een gepimpte versie.

MickeyGouda | 23-01-22 | 14:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij de NOS lekken ze net zo hard naar GS als het kabinet naar de pers..

Wijze uit het Oosten | 23-01-22 | 14:00

Het verbieden van "blank" en opdringen van "wit" ging dat meneertje Gelauff een stuk makkelijker af dan het het handhaven van "omgangsvormen" onder het NOS-volkje.

J.P.Drapeau | 23-01-22 | 13:54


Dat bewijs dat veiliggesteld is: is dat een dickpic, of een besmeurd slipje met DNA?
Het is in ieder geval tastbaar bewijs.

King of the Oneliner | 23-01-22 | 13:54

@johnyl | 23-01-22 | 14:23:
Wel een mooie verslaving voor een vrouw. Heeft een ander er ook nog wat aan.

gestoptmetroken | 23-01-22 | 15:27

“Stelletje lompe, arrogante, narcistische, ongevoelige, simplistische, egocentrische, domme eikels. Kijk eens even in de spiegel. Nee, kijk écht. Wat zie je? Wie zie je?
Laat in je hoofd voorbij komen wat je hebt gezegd, gestuurd, gedaan.
Wat voel je? Voel je íets? Voel je niks?
Probeer even daar te zijn. Met jezelf. Met dat wat waar is. Want -tenzij je tè narcistisch bent- weet je precies wat onschuldig is en wat stiekem niet.
En bedenk dan hoe je verder wilt.”
Heeft K*tja hier eindelijk het licht gezien en spreekt ze Job Gosschalk dan eindelijk toch aan op zijn misbruik?
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald zullen we dan maar zeggen...

Aristotalloss | 23-01-22 | 15:36
▼ 5 antwoorden verborgen

De NPO was al ongeloofwaardig na het "incident" met de Witte Slip. Jeauleau mag gewoon steuntrekken met zijn obscure blogje ondanks dat hij zich forceerde op een stagiaire.

Graaf_van_Hogendorp | 23-01-22 | 13:48 | 1
-weggejorist-
Greenlivesmatters | 23-01-22 | 16:29

Idee om een lijst van onafgehandelde grens "gevallen" op GS te zetten? Soort antivergetelheid agenda met een teller? Dan vergiste de NOS zich nooit meer. Brand Corstius (stagiair) en Gijs van Dam (producent) zouden daar ook op moeten.

P. Breidel | 23-01-22 | 13:48

Vieze jeroentje zit inmiddels in een afkick kliniek. Ergens verslaafd aan?

Lukiluuk | 23-01-22 | 13:46 | 2

In Nashville?

P. Breidel | 23-01-22 | 13:48

Of gewoon goed excuus om onbereikbaar te zijn.

John McClane | 23-01-22 | 13:56

Ik vond het wel een nette en oprechte reactie van John de Mol. Hij zat in het zogenaamde hol van de leeuw en voelde zich verantwoordelijk om daar ook gelijk te reageren. Hoewel hij het zo niet zij en niet de schuld bij de vrouwen wilde neerleggen, kreeg hij kritiek over zich heen.
Ook daarop heeft hij gereageerd en zijn boodschap verder toegelicht, maar ook geluisterd waarom zijn boodschap zo overkwam. Vervolgens heb ik echt de indruk dat hij meent wat hij zegt, wist niet dat dit zo heftig speelde. Hij zal er alles aan doen dat dat in zijn bedrijf niet meer kan, dit ondanks dat je inderdaad geen 50 bewakers per persoon in kunt zetten.
-
Dit in tegenstelling tot de NPO,NX66, GroenLinks en BNNVara zelf (hallo Jole), die verwerpen het deugen weer even doen een plas en alles is weer zoals het was.
Benieuwd als de beerput van deze deugkneuzen weer even open gaat.

bananabanana | 23-01-22 | 13:46 | 3

Exact. Maar de Mol is rijk, man, blank en deugt daarom niet. Als Tim Hofman een oproep doet om vrouwen te laten spreken is dat wel goed, want die zit bij de NPO en deugt.

memanta82 | 23-01-22 | 13:51

Mensen die de Mol kennen in zijn werkomgeving weten dat empathie niet natuurlijk zit ingebakken. De man laakt op dat vlak begrip. Neemt niet weg dat het te respecteren valt dat ie daar is gaan zitten en verantwoordelijkheid neemt. Verder niets dan waardering voor de man en zijn opgebouwde imperium. Empathie had daarbij danig in de weg gezeten.

Dhr. W. Anhoop | 23-01-22 | 14:10

Prima

frenchy | 23-01-22 | 17:57

Laten we een nationale "l*lafhakdag" organiseren. Volgens mij is dat de enige juiste oplossing. Ik als initiator doe niet mee, maar dat spreekt vanzelf.

streknek | 23-01-22 | 13:42

Het zijn allemaal viespeuken bij de nos. Daarom verdient het volk straf.

RickTheDick | 23-01-22 | 13:41 | 1

Ja, maar als je als viespeuk en viespeukenclub als eerste aan de bel trekt dan geniet je immuniteit voor je eigen verleden.

Lafayette | 23-01-22 | 13:45

Die nieuwe aangifte is volgens de NOS tegen Rietbergen.

goedverstaander | 23-01-22 | 13:40

Uiteindelijk is het allemaal net de Katholieke kerk.
Schandaal na schandaal.
Wanneer komt domino D-day eigenlijk weer eens bij SBS?

Ruimedenker | 23-01-22 | 13:37 | 1

Ja, en dan weer gewoon ophef over afgeschoten musje.

Crankhead | 23-01-22 | 13:50

Niet getreurd: de Nederlandse oplossing is in zicht. Alle mannen die een nieuwe functie krijgen, gaan éérst verplicht op een 'diversiteits-, inclusiviteits- en vrouwenafstandhouden' cursus. Daarna ondertekenen ze een 'bedrijfsconvenant', waarin is vastgelegd, dat ze nooit meer naar een vrouw zullen kijken.
-
Wij gaan uitsluitend nog op date gewapend met een pen en een notariëele 'akte van wederzijdse instemming' voor het geval het mogelijkerwijs tot sex zou komen.
-
En oh ja: gescheiden schoolklassen. Want zoals wij allemaal weten, helpt dat het allerbeste voor de beleving van het universele beeld van de vrouw.
-
En wij maken Ingrid van Engelshoven voorzitster van het Nationaal Comité ter Extinctie van Nederlanders. (bijbaan, uiteraard)

bisbisbis | 23-01-22 | 13:35 | 2

Een nog betere oplossing vanuit een nieuw verrijkend cultureel perspectief: de boerka.

Wensbaar Denken | 23-01-22 | 14:02

Prima voorstel. Misschien een paar extra regels toevoegen voor de vrouwmens. Zit te denken aan het verplichtstellen van een burka.

GoedGaan | 23-01-22 | 14:11

Sander Schimmelpennick had toch ook een ranzige, walgelijke opmerking over een jonge prinses? Zit ook nog overal aan tafel.

Bataafje | 23-01-22 | 13:33 | 2

Niet overdrijven hè.
Hij kijkt nét over de rand vd tafel.
“De lekkerste” over een meisje van 15.. is wat hij zei.

Ruimedenker | 23-01-22 | 13:40

@Ruimedenker | 23-01-22 | 13:40:
-
De kans dat hij ooit in een Koonklijk Decolletée zal gluren is bij voorbaat al beperkt...

bisbisbis | 23-01-22 | 14:39

Er is in Brussel momenteel een behoorlijke demonstratie gaande tegen covidfacisme (NOS teletekst noemde een manifestatie van 2000 betogers tegen Zemmour een 'grote demonstratie) Tot dusver ben ik nog geen mainstream krant tegengekomen die hier serieus verslag over geeft. Kunnen jullie Tom Staal er niet op uit sturen om de sfeer in het zogenaamde democratische hart van de Europe Unie te peilen in plaats van op de metoo bandwagon van progressieve debielen te springen?

VelParpone | 23-01-22 | 13:31 | 1

In het door- en door gesyndicaliseerde Frankrijk, waar ze voor een gemiddeld arbeidsconflictje gemakkelijk een miljoen mensen op de been krijgen in twintig steden op een zaterdagnamiddag, is een demonstratie van 2.000 man volstrekt onbetekenend. Maar de NOS rekent het natuurlijk tot haar taken om u en mij te waarschuwen op 'het gevaar van rechts'. Dus is dat gevaar per definitie 'groot'.

bisbisbis | 23-01-22 | 13:43

Waar zou dhr Van der Z. tegenwoordig uithangen, iemand enig idee?

SunKilMoon | 23-01-22 | 13:31 | 1

Die verdient een dikke boterham als dubbelganger van René Froger.

gestoptmetroken | 23-01-22 | 13:37

Het is tijd voor een miljard minder naar de NPO en een advertentie boycot van o.a. die grote pindakaas fabriek bij de commerciëlen zenders, TV is sowieso op sterven na dood . Binnen tien jaar, sterft dat fenomeen vanzelf uit, mooi synchroon met hun boomer kijkers.

zwellevertje | 23-01-22 | 13:31 | 1

Maar daarmee zijn wij nog niet van reclame af...

bisbisbis | 23-01-22 | 13:44

Cijfers:
* * Bijna 25% van alle vrouwen (11% onder de 25 jaar, en 5% onder de 12 jaar) is minimaal 1 keer slachtoffer geweest van seksueel geweld,
* Vier op de tien slachtoffers melden gewelds- of zedenmisdrijven (2017, CBS),
* 40 procent van de slachtoffers doet na het informatief (ontmoedigings-) gesprek toch geen aangifte,
* Van de aangiften die vervolgd worden,  word 58 procent door het OM geseponeerd.
* van de zaken die bij de rechter komen, word in maar 59% verkrachting bewezen,
* de maximale straf word in de praktijk nooit opgelegd, de gemiddelde opgelegde straf is 1 jaar en 5 maanden.

Formule:
100 (indexcijfer) * 40%  * 40% * (100-58)% * 59%

Conclusies:
1. De pakkans voor verkrachters is 3,96%

2. De kans dat een melding van seksueel geweld leidt tot een veroordeling is 6,72%

Laat dat even inzinken.

gaffelbaard | 23-01-22 | 13:28 | 6

@AdvocatusDiaboli @bisbisbis
Ik hoef toch niet al het werk alleen te doen? Zoek het op, en zet de cijfers er hier bij.

gaffelbaard | 23-01-22 | 14:08

@bisbisbis | 23-01-22 | 13:51: Weliswaar met een gestrekt been, maar zeker een valide punt. in deze woke tijden wordt zelfs een verkeerde blik al opgeklopt tot verkrachting. Met zulke losvaste definities kan men al naar gelang de behoefte spelen met statistiek, aangiftes en levens.

ReyNemaattori | 23-01-22 | 14:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Vertrouwenspersonen binnen een bedrijf is vaak een wassen neus. Zij worden gekozen of door de baas aangewezen. Elke klacht over een leidinggevende komt bij de vertrouwenspersoon die dit dan aanhangig moet maken bij zijn eigen of andere leidinggevende. De vertrouwenspersoon wordt gehinderd in zijn werk omdat hij/zij ook nog carriére wil maken binnen het bedrijf. Dus kritiek leveren binnen je eigen organisatie over machtsmisbruik of anderszins is voor een vertrouwenspersoon erg lastig. Vertrouwenspersonen zijn alleen van waarde als zij geen enkele binding met het bedrijf hebben.

johnyl | 23-01-22 | 13:26 | 3

Precies dit. Vaak zijn het medewerkers met een extra taak.
Van dichtbij heb ik meegemaakt dat het tandeloze tijgers zijn. Een extra buffer voor de directie.

Roos | 23-01-22 | 14:04

maar natuurlijk wel de uren betaald krijgen, van wie?

AntiZanicz | 23-01-22 | 16:09
-weggejorist-
Auchie | 23-01-22 | 13:18 | 3

Grensoverschrijdend gedrag. Een heel vage term.
De EU wilde van grenzen af en alles wat links is haat grenzen.
Dus blijven we het maar hebben over gedrag.
Vaststaat dat bijna iedereen die op tv komt raar gedrag vertoont.
Ikke en ikke is het voornamelijk.

pejoar | 23-01-22 | 13:15

Ik zie een patroon. Mannen.

kleybeuker | 23-01-22 | 13:15 | 3

Ik zie een patroon. De mensch is geil. En de sterkeren onder de menschen misbruiken de zwakkeren om hun geilheid te kunnen botvieren. Hoe doen ze dat eigenlijk in de islamitische wereld als een vrouw of jongen misbruik meldt? Kan de VARA daar eensch wat belastinggeld naar zo'n onderzoek gooien?

Graaier | 23-01-22 | 13:26

Ik zie ook een patroon: de club van 19.

gestoptmetroken | 23-01-22 | 13:31

Eens. Maar ook : opvoeding. En ook: cultuur. En vaak ook: religie.

bisbisbis | 23-01-22 | 13:55

Heeft de minister van justitie al extra capaciteit geregeld?! Er zijn zaken die TWEE JAAR op de plank blijven liggen.

Feynman | 23-01-22 | 13:15 | 1

En dat is de rede dat ik nooit aangifte zal doen.

Ik ga liever met mijn verhaal naar een bekende motor groep. Daar heb ik meer vertrouwen in dan ons rechtsysteem.

Sjeintje | 23-01-22 | 13:31

NOS is de meest bekeken nieuwszender, uiteraard verhullen en verzwijgen ze slecht nieuws over zichzelf. Dat doen ze al bij ander onwelgevallig nieuws aan de lopende band.

Wattman | 23-01-22 | 13:14 | 2

kletsverhaal en loze beweringen

AntiZanicz | 23-01-22 | 16:09

Tijd dat alle vrouwen weer gewoon aan de ketting in de keuken liggen met een mand sokken die gestopt moeten worden. Al dat gezeik. Dit is wat je krijgt als je wandelende testosteronbommetjes verplicht laat samenwerken met pikant uitgedoste oestrogeenverstuivers. Hallo, dit gedrag zit in onze genen ingebakken en dat fokt zo'n hypocriete MeToo cultus er echt niet uit. Hele carrières zijn erop gebouwd, politieke, artistieke en maatschappelijke loopbanen zijn er mee verweven en alleen die rare wereldvreemde en halfzachte snuiters en snuiterinnen die niet tevreden zijn met wat ze oogsten gaan achteraf lopen klagen dat ze zo slecht bedeeld werden. Stop toch met dat gejank. Iedereen weet heus wel hoe het werkt. Met talent alleen kom je nergens, er moet altijd stroop gesmeerd worden, een bruine arm gehaald of een maat of collega genaaid worden. Niet dat het allemaal goed is wat er gebeurd maar het gebeurd en het zal blijven gebeuren. Wake up.

Conan de Rabarber | 23-01-22 | 13:14 | 5

@johnyl | 23-01-22 | 13:34:
Je zou ook kunnen stellen dat in de genen van de mens gedrag uit de dierenwereld zit gebakken. Het zijn onze hersenen, ons bewustzijn en menselijk sociaal gedrag dat het complex maakt, maar in essentie zijn dit instincten die te maken hebben met voortplantingsdrang. Ik praat mannen niet goed, maar vrouwen spelen nu eenmaal ook een rol. Het is wat het is.

Lafayette | 23-01-22 | 13:42

@Lafayette | 23-01-22 | 13:42: Wat lafayette zegt Johnny, verder neem ik mensen die "uw" en "jou" mixen niet serieus.

Conan de Rabarber | 23-01-22 | 13:54

Man man man...
Er zijn er die voor minder TBS of een dwangopname kregen.

gaffelbaard | 23-01-22 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom zou TVOH deze zaak niet in eigen beheer mogen onderzoeken? Ik begrijp het probleem niet zolang ze daarnaast meewerken aan een eventueel onderzoek van het OM, dat zich waarschijnlijk slechts op een gedeelte van de feiten zal richten. Het is beter dan niks doen. En bij mijn weten bestaat er niet zoiets als een onafhankelijke particuliere onderzoeker, die in het belang van het Nederlands volk onderzoek gaat doen op kosten van de De Mol. Wat stelt men zich precies voor bij deze kritiek?

BobDobalina | 23-01-22 | 13:12 | 4

Wie betaalt bepaalt

thanseeuwen | 23-01-22 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Vies gedrag van mannen allemaal. Dat de enige reden dat we geboren worden is dat we ons voort moeten planten, doet niet ter zake. Laatst stak op de kinderboerderij ook een pauw zijn veren uit. Die vrouwtjespauw schrok. Heb dat pauwmannetje meteen een paar stompen gegeven. De smeerlap.

Leptob | 23-01-22 | 13:12 | 1

Wat doet u op de kinderboerderij?

Met_baard | 23-01-22 | 13:56

Het is ook tenenkrommend te zien hoe ze op de Joop het ene na het andere artikel over dat hele TVOH gebeuren plaatsen,terwijl de hoofdredacteur van datzelfde haatblog ook niet vies is van zichzelf opdringen aan anderen,daarbij zelfs ongevraagd zijn tong naar binnen drukt .

UltraViolence | 23-01-22 | 13:06 | 4

DeJolo is de grootste smeerbeer die nog vrij rondloopt.

Conan de Rabarber | 23-01-22 | 13:15

niet echt hetzelfde en bovendien niet waar

AntiZanicz | 23-01-22 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Greenlivesmatters | 23-01-22 | 13:05 | 2

Voor die analyse hoef je geen hoogleraar te zijn.

Wil iemand nog een dickpic?

Kaas de Vies | 23-01-22 | 13:04 | 4

Hier een hele pagina vol: https://www.gettyimages.nl/fotos/dick-cheney

BobDobalina | 23-01-22 | 13:09

Zielepoot.

johnyl | 23-01-22 | 13:36

Krijg ik dan weer vijftig Euro?

Wijze uit het Oosten | 23-01-22 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Wiens brood men eet ....

AdvocatusDiaboli | 23-01-22 | 12:59 | 3

Wiens woord men spreekt.

VoltaireJohn | 23-01-22 | 13:29

wiens dick men deelt

P. Breidel | 23-01-22 | 13:42

dat geldt vooral bij de commerciëlen, inderdaad

AntiZanicz | 23-01-22 | 16:04

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen