Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

2020: 4000 woningen voor 68.000 instromiërs

Bouwen. Bouwen. Bouwen. Importeren. Importeren. Importeren

Gezellig hoor, Nederlandje. Lekker druk druk druk met z'n ZEVENTIENEN in een huis wonen! Lekker slapen op stoelen, of stapelbedden van 5 hoog. Lekker ploegendiensten draaien in het Westland dan hou je ruimte over en kan er iemand anders van de 17 ff pitten. Oh nee, ze draaien helegaar geen ploegendiensten in het Westland, maar zitten in de bijstand, waar ze net zo lang sparen tot ze op verkansie kunnen naar Land van Afkomst. Lachend. En Gekke Henkie en zijn vrouw (Ingrid) maar betalen. Weet u hoeveel 4000 huizen is? Dat is nog geen 1 MAAND ASIELINSTROOM IN 2021. Mede namens de thuiswonende zoons (33) en dochters (34) van Nederland, groetjes.

Reaguursels

Inloggen

Geen enkel probleem, al die huizen. Zolang er maar nul voor Nederlanders zijn want dat is slecht voor het stikstof.

Patatter | 29-11-21 | 22:41

Er is gewoon volledige acceptatie bij de overheid dat er jaarlijks 250.000 mensen naar Nederland immigreren. Het is al jaren zo dus wordt er de komende 10 jaar ook op gepland. Bureacratisch gezien ook logisch. Het zijn wel 2.5 miljoen vreemden die moeten wonen en integreren. In hele delen van Nederland is de hele integratiegedachte bij gebrek aan enig succes al opgegeven. Bestel in Amsterdam nog maar eens een kopje koffie in het Nederlands, je wordt aangekeken alsof je Chinees praat en niet normaal bent. Net zoals er in Rotterdam, Den Haag, Utrecht etc hele wijken zijn die parallele samenlevingen geworden zijn waar de enige band met Nederland het UWV is.
Als de wil volkomen ontbreekt om iets van ons volk of kernidentiteit te bewaren, dan wordt zij ook niet bewaard.
Freule Ollongren zal het jeuken of het vee blank of bruin is, als het maar melk geeft.

du Roi Soleil | 29-11-21 | 20:10

Wij zijn de Aborigionals en Indianen. De nep-elite vlucht wel als het erop aankomt. Maxima heeft inmiddels 17 paardenranches met buitenverblijf gekocht in Patagonië. Zij wel.

Piet Karbiet | 29-11-21 | 19:38

In Groningen krijgt de ultralinkse gemeenteraad het niet voor elkaar de nieuwe stadswijk De Held lll van de grond te krijgen. Zou dat liggen aan de naam "deHeld" of aan het gegeven dat de wijk op AP minus 5 meter is gepland??

strawdog | 29-11-21 | 17:21

Kijk aub niet alleen naar het saldo. Wat is er vertrokken en wat is er binnen gekomen? Vertrokken is er bv een IT-er die voortaan in Barcelona zijn factuur verstuurt. Op hetzelfde moment is er iemand binnen gekomen die een abonnement op de bijstand heeft genomen.

Quattro Stagioni | 29-11-21 | 17:05

Ah, het probleem is duidelijk. Er emigreren te weinig Nederlanders. Dus eigen schuld dat die domme Hollanders nergens kunnen wonen.

roevka | 29-11-21 | 16:56

Meer mensen is meer uitstoot; hoe twee linkse hobby's contant met elkaar botsen.... en u, gekke Gerritje, mag fijn de rekening betalen voor dit gepruts, want u heeft op deze faalpartijtjes gestemd.

Nederlanddraaitdoor | 29-11-21 | 16:53

Je ziet het land langzaam naar de knoppen gaan en toch blijf je stemmen op de VVD die de grootste aanjager is van immigratie. Apart is dat, wellicht zelf een korte termijn voordeel anders valt dit niet te verklaren.

Wattman | 29-11-21 | 16:28

mijn zoon zou ook wel opzichzelf willen wonen maar zelfs in de achterhoek geen huis te krijgen .Die worden ingepikt door de westerlingen die weggejaagd worden of zelfs vluchten uit het westen .zelfs onze mooie rustige achterhoek gaat eraan

Hapselaar | 29-11-21 | 16:25 | 5

Nou en? Wie ben jij om te bepalen waar iemand wil wonen? Moet je zoon maar een betere baan gaan zoeken.

Lorejas | 29-11-21 | 17:40

Waarom emigreert uw zoon niet lekker naar een land waar wel betaalbare huizen zijn.

Kattie | 29-11-21 | 17:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit zijn cijfers die je niet ongenuanceerd tegenover elkaar kan zetten.
4000 huizen herbergen meer dan 4000 immigranten.
Want ik neem aan dat een gemiddelde instroom 2 personen betreft en een huis meer dan 1 immigrant herbergt.
Daarnaast moet er ook nog rekening gehouden worden met overlijden en uitstroming.
Dan nog zal het aantal woningen niet in verhouding staan tot de vraag, maar alleen het aantal woningen tegenover het aantal instromers zetten is wat te kort door de bocht en vind ik niet correct van GeenStijl.

Johanvb | 29-11-21 | 16:21 | 4

Als iets op een gegeven moment zo'n groot probleem is dan verdwijnt de nuance. Johan. Dan ben je er klaar mee. Vooral als het probleem voornamelijk daar ligt waar ongenuanceerd over word gesproken.

DrachiR | 29-11-21 | 16:56

Klopt. 17, zoals met koeienletters in het artikel staat.

Wim_Kut | 29-11-21 | 18:36

De NL bevolking groeit al jaren met zo'n 100.000 per jaar. De autochtone bevolking daalt al jaren.
Daarmee iets minder kort door de bocht?

Ride_On | 29-11-21 | 18:53
▼ 1 antwoord verborgen

Komt denk een dag, weet je wat wordt zelluf butelander.

william7055 | 29-11-21 | 15:15 | 1

Dat gaat niet lang meer duren. In Duitsland gaan ze nu het aantal immigranten nog verder aanwakkeren, geholpen door de liberale vrienden (FDP) van Rutte
www.faz.net/aktuell/politik/inland/am...

radiatorknopje | 29-11-21 | 15:41

Volgens mij hebben de politici die import promoten, vanuit welke achtergrond dan ook, nog niet in de gaten dat in de verre toekomst, als iedere werkende Nederlander volledig is kaalgeplukt door de overheid, de kosten van de import van het cultuurbudget af gaan, zo dat zal ze leren.

Rdock | 29-11-21 | 14:55

Kartelstemmers niet zeuren.

K. Westergaard | 29-11-21 | 14:53

Laat deze cijfers even bezinken. Op jaarbasis dus een kleine stad(!), en dat; Ieder. jaar. Opnieuw. Er moet dus alleen voor de instromiërs al ieder jaar een complete stad met alle bijbehorende faciliteiten zoals wegen etc. uit de grond gestampt worden. Dan hebben we het nog niet gehad over woningnood van de inheemse bevolking alhier. Die willen ook graag ergens wonen zodat met name de jongere generatie het leven op poten kan zetten. Over de gevolgen voor leefbaarheid, milieu en de samenleving als geheel hebben we het dan nog niet eens. Want het merendeel brengt een volkomen incompatibele cultuur/ religie met zich mee en komt hier enkel om aan de staatstiet te lurken voor het verdere leven. Dit is op lange termijn gewoonweg niet houdbaar. Ziet u ook het uitmuntende rapport van Dr. Jan van de Beek (pdf-alert):

- www.demo-demo.nl/files/Grenzeloze_Verz...

De uitdrukking "de wal die het schip keert" kent u allemaal. Wat er vaak bij vergeten wordt is dat zowel het schip als de wal averij oploopt. En hoe harder de klap (lees: hoe langer men dit laat door etteren), des te groter de schade aan beiden zal zijn.

Sjefke7807 | 29-11-21 | 14:42 | 4

Wat zich in de Verenigde Staten afspeelt, in steden als L.A, New York en San Francisco, elk met tienduizenden daklozen - Die kant gaat het hier (Onder beleid, leiding en sturing van de VVD) langzaam eveneens op.

Kortom, als dit pad zich voortzet - Ontstaan ook hier krottenwijken, leven junks op straat, worden huizenprijzen extra onrealistisch, etc. Let wel, ik vind persoonlijk niet dat liberaal denken 'an sich' slecht is. Neoliberalisme echter, is wat vooral in de VS de extreme financiële ongelijkheid heeft veroorzaakt. Die kant drijven wij hier ook op.

Lekker met z'n allen op het kartel blijven stemmen !

Nederlandop1 | 29-11-21 | 16:21

En de vraag die nooit beantwoord wordt is Waarom? Waarom is het EU beleid gericht op steeds meer instroom en dan ook nog uit incompatibele landen/culturen.

ChalinaRosa | 29-11-21 | 17:01
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn er wel genoeg mieles op voorraad? Stel je voor dat ze het met een bauknecht moeten doen. De horror.

Zatkniss | 29-11-21 | 14:20

Schande over alle VVD stemmers en D66 stemmers. Kapotschamen moesten zich zich.

appeltjesgroeneweide | 29-11-21 | 14:15

Er is bij de wekelijkse persco niet een 1 reporter die durft te vragen aan Rutte hoelang hij denkt dat de instroom van zoveel mensen nog goed kan gaan, of ze allemaal getest zijn, of het niet eens tijd wordt de grenzen te sluiten, hoelang hij de Nederlanders nog voor de gek denkt te houden, of het nog te bekostigen is, hoe hij denkt al die mensen in toom te houden omdat handhaving bij de opvang nu al niet meer te doen is. vragen vragen vragen, geen krant wil de vingers eraan branden de NPO al helemaal niet terwijl een ieder ziet dat dit gigantisch uit de hand gaat lopen.

KC45 | 29-11-21 | 14:09 | 1

Omzigt zei gisteren in Buitenhof, een journalist vraagt niets, want dan krijgt hij geen nieuwtjes meer te horen, zover is het al.

gato | 29-11-21 | 15:05
-weggejorist-
niels5142 | 29-11-21 | 14:09

De zoveelste crisis van eigen makelij. En maar doen alsof het ons allemaal overkomt.

Stijlicoon | 29-11-21 | 14:05

Linkse mensen: fossiele brandstoffen raken op. Hier kunnen we niet mee doorgaan.
Ook linkse mensen: Welkom, welkom in mijn land, Laten we hier vooral mee doorgaan.

Stijlicoon | 29-11-21 | 13:58
-weggejorist-
KC45 | 29-11-21 | 13:53 | 3

Zag oma Broekers Knol aan tafel zitten in de UK, besprekingen over de immigranten crisis daar. Wat zal ze geregeld hebben, misschien wat goede ideeën gegeven van hoe het hier werkt?

lanexx | 29-11-21 | 13:47 | 2

Ze heeft beloofd dat ze alle vluchtelingen, immigranten, gelukszoekers en illegalen koste wat kost in Nederland zal houden.

Tjoelker | 29-11-21 | 14:04

Misschien dat ze daar nog een clown nodig hadden?

Toos Bevergeil | 29-11-21 | 14:05

Wat zo absurdistisch is in deze context is dat echt iedereen ziet en beleeft dat dit op de korte termijn al grote problemen gaat geven (op de lange termijn zijn de problemen ronduit beangstigend geworden) maar dat er , ondanks die wetenschap, helemaal nérgens actie word ondernomen. Gewoon. Niks. Net doen alsof het er niet is.

Het is alsof je in een bus zit, waar de bestuurder met 140 op een haarspeldbocht afraast, de hele bus roept dat we moeten stoppen maar de chauffeur kijkt niet vooruit maar achteruit en bezwéért iedereen dat echt het allemaal in orde komt.

Hoe zich dat verhoud met de ronkende woorden van de politiek zoals "landsbelang", "regeringsverantwoordelijkheid nemen" of "leiderschap tonen", "problemen aanpakken" nou, ik kan dat niet volgen.

Het is volkomen roekeloos om zoveel mensen naar binnen te slepen, en te proberen om die -tegen beter weten en ervaring in- te laten passen in een maatschappij die hen nooit zal gaan passen. Alsof een kleuter probeert het ronde blok in het vierkante gat te proppen, koste wat het kost.

Bizar om te zien, al jaren.

Dutchbeaurouge | 29-11-21 | 13:43 | 4

Echte verandering hierin aanbrengen kan alleen nog maar van buitenaf.

RocketMan | 29-11-21 | 14:07

Er zijn heel veel mensen die zeggen 'dit gaat fout'. Het is allang fout gegaan, je bent al veel te laat om er nog wat aan te doen. We hebben een demografische tijdbom binnen gehaald en die gaat op een gegeven moment keihard in ons gezicht ontploffen. Ben je jonger dan 30 en beschik je over de benodigde 'Beta'kwaliteiten? Maak dat je wegkomt nu het nog kan, want de toekomst voor onze kinderen gaat een regelrechte hel worden.

Grachus | 29-11-21 | 20:43
▼ 1 antwoord verborgen

OK, hier het verslag van een observator:
Ik woon dus in Amstelveen, oftewel New New Delhi, waar nu naar ik schat 8000 tot 10.000 Indiase expats wonen.
Met hun vrouw en kinderen.
In feite is dit sowieso al waanzin, maar ik moet zeggen, het zijn een soort modelburgers.
Ze zoeken geen ruzie, ze roken niet, ze gooien geen afval over de balustrade, en ze zijn bovenal geen moslim, maar naar ik aanneem Hindoe, of zelfs agnost.
In het begin werden ze panisch als er een hondje hun richting kwam oplopen, en de kleine kinderen die wouden aaien.
Dat komt waarschijnlijk omdat in India de meeste honden straathonden zijn, vol met teken en vlooien en vals.
Maar nu begrijpen ze dat Nederlandse hondjes niet zo zijn. lol. Dit is niet figuurlijk bedoeld.
OK, ze groeten je niet, maar dat kan ook komen uit een soort van: ik wil jullie niet lastig vallen, maar ook kan het komen omdat ze niet weten tot welke klasse je behoort.
Door hun kasten-systeem beschouwen zij zich als de middenklasse, doordat ze een dure opleiding IT konden bekostigen. Ze werken dus allemaal in de IT, voor de banken, en misschien servicedesks.
Ze lopen altijd met hun vrouw op straat, die zo te zien gelijkwaardig is, en vaak ook hebben ze een hele goede relatie.
Soms hoor ik ze wel discussiëren met hun vrouw, over dingetjes.
Hun kinderen zijn meestal 2 tot 5 jaar.
Aan hun tuintjes en fietsen maken ze hun handen niet vuil, dit komt hoogstwaarschijnlijk ook door het kasten-systeem: handwerk zoals schoonmaken, opruimen, onderhoud is duidelijk het werk van een lagere klasse.
De banken kopen elk huis op dat vrijkomt. Uiteindelijk gaan ze daarop alleen maar geld verdienen, dus dat is ook mooi meegenomen.
De expats krijgen dus een bepaalde belastingvoordeel, geen sociale belastingen, neem ik aan, en ook dacht ik 30% minder inkomstenbelasting.

Ze worden in India geselecteerd, qua opleiding, qua karakter, en alles wordt voor hun geregeld.
Ik zit vaak in bis 300, 75% van de passagiers zijn Indiase expats, altijd laptop, mobiel, rugtas bij zich.
Ze spreken wel Engels, maar met het bekende Indiase accent, wat het soms zelfs onverstaanbaar maakt.
Velen spreken zelfs Engels met hun kleine kinderen.
Ze worden steeds dikker, omdat hun lichaam het koolhydraat rijke Nederlandse eten niet aan kan.
Ze hebben tegenwoordig ook auto's, waar ze ook al geen onderhoud aan plegen, bijvoorbeeld rijden met slappe banden.
Gek genoeg zijn er zeer weinig social clubs, met hun cultuur, dans muziek te vinden hier.
Ook zeer weinig Indiase restaurants.
Ze koken blijkbaar thuis, en installeren daarvoor soms een speciale oven,/bakplaat om hun typische platte brood te maken.
Ik merk ook dat sommigen het voor elkaar krijgen om hier permanent te blijven wonen, oftewel Nederlands paspoort aanvragen.
Dus dit is een nieuw soort gastarbeider, maar dan hoger opgeleid. Nou ja, ze kunnen goed met Microsoft overweg en ze kunnen Engels.

Wat ik eigenlijk wou zeggen, een Indiaanse expat kan wel een huis plus werk krijgen in Nederland, maar een Nederlander niet.

King of the Oneliner | 29-11-21 | 13:43 | 14

@Koning BongoBongo | 29-11-21 | 14:53: Sorry, autocorrect, Columbus zijn schuld.

King of the Oneliner | 29-11-21 | 15:01

Maar af en toe is er op kantoor nog wel een ongeluk op de wc. Herstel, wc muur.

Deflatiemonster | 29-11-21 | 15:11

Al zijn het nog zulke modelburgers, ook zij verdringen de autochtone bevolking en dragen bij aan omvolking.

du Roi Soleil | 29-11-21 | 20:13
▼ 11 antwoorden verborgen

Gek hè dat men geen regering gevormd kan worden? Het sinterklazen naar iedereen en Europa is over, er moet goede managment toegepast en keihard bezuinigd worden om de verzorgingsstaat te redden, maar daar heeft niemand trek in.

Morris | 29-11-21 | 13:41

Het is wachten op de tijd dat de politiek zich gaat bemoeien met de oppervlakte van huizen. Zeg U woont met uw vrouw of alleen in een groot huis met ruim grond, uiteindelijk zal er een moment komen dat de staat zegt, inleveren of deels inleveren die hap! Stem verstandig of emigreer!

Het Noorden | 29-11-21 | 13:27 | 1

Daar kun je idd op wachten. Communistische dictatuur 2.1 is op deze manier flinke stappen aan het maken.

bqbq | 29-11-21 | 13:51

Mark Rutte is een leugenaar en de VVD zijn huichelaars.

geheelvergeter | 29-11-21 | 13:23

Als je voor ongecontroleerde immigatie bent, zoals wij dat nu hebben, dan ben je dus TEGEN betaalbare woningen.

Leviticus_ | 29-11-21 | 13:23 | 2

Er was laatst een protest dat wonen een recht was, een betaalbare woning was een recht. Aan het protesterende publiek te zien zaten ze allemaal links van het midden. Wie links stemt moet op de blaren zitten.

Slough | 29-11-21 | 13:42

"Betaalbaar" is nu eenmaal een rekbaar begrip voor politici die hun eigen salaris kunnen verhogen. Daar 'iets van vinden' is populistisch.

funda | 29-11-21 | 13:50

Meer bouwen heeft een extra 'aanzuigende werking', zoals dat zo fijn heet.
Zijn er nu eindelijk al eens plannen om alle daklozen te huisvesten, beste politici?

funda | 29-11-21 | 13:19

En altijd als je dit noemt begint de verstokte links/D66-stemmende mens te ratelen over de schuld van de 'neoliberale' politiek, en de 'zucht naar goedkope arbeidskracht'.
Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze zelf fout zaten met hun wereldvreemde multikul-idealen, dat ze opeens kritiek moeten hebben op de allochtone medemens, dat ze moeten inzien dat al decennialang 'centrum-rechtse' politici linkse politiek uitvoeren, afgedwongen door de EU en de linkse media en hun dwingende moraal, dat de linkse kerk een goed huwelijk aanging met domineesdochters en christelijk bevlogen (minister)-presidenten in Europa, om hun barmhartige hart en de grenzen te openen. Ze geven niet toe dat de economie die het meest profiteert van immigranten hoofdzakelijk links is: van sociaal werkers tot directeuren Vluchtelingenwerk. De slinger die linkse mensen maken als je ze aanspreekt op de chaos die hun idealen hebben veroorzaakt wordt steeds krampachtiger: een teken dat ze beseffen dat ze fout zaten, maar al bezig zijn de schuld af te wentelen voor het geval ze zelf als eerste het zinkende schip verlaten.

kapoerewiet | 29-11-21 | 13:19 | 4

'Neoliberaal' neemt die SP bende steeds in de mond. Minder scheidingen, dat helpt druk weg te nemen van de woningmarkt.

van Oeffelen | 29-11-21 | 13:57

@funda | 29-11-21 | 13:51: Alleen wordt rechts nooit aan het woord gelaten en als ze dan aan het woord worden gelaten worden hun meningen gebagatelliseerd of ronduit belachelijk gemaakt door een (gekozen) links publiek. Dat is een tactiek die ze al 50 jaar toepassen. Maar uiteindelijk heeft Thatcher gelijk. Er komt een tijd bij socialisme dat de centjes van iemand anders opraken. Nou moet ik ook wel toegeven dat FvD ook wel een heleboel onzin uitkraamt. Dat dan weer wel.

Slough | 29-11-21 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

Te veel bouwen leidt alleen maar tot een nieuwe huizencrisis gaat de hele economie naar de knoppen

stipjes | 29-11-21 | 13:17

"Volgens de corporatiekoepel komt de ’bouwstaking’ door de zogeheten verhuurdersheffing. "
En ik maar denken dat het juist de stikstofregels waren die de bouw tegenhielden.

LucaBrasi | 29-11-21 | 13:15 | 3

Verhuurdersheffing helpt al sinds 2013 de woningbouw om zeep. De zelfbedachte stikstofproblemen doen daar nog een schepje ellende bovenop.

Schmalz | 29-11-21 | 13:18

Oh en ik maar denken PFAS?

Joris Beltsin | 29-11-21 | 13:20

@Schmalz | 29-11-21 | 13:18: We zijn niet voor 1 gat te vangen. We hebben desnoods de PFAS nog achter de hand en het hele arsenaal aan dieren, bodem, en oudhedenbescherming. Maar eerst gaan we eens kijken naar de procedures rond het bestemmingsplan. Die zijn soms binnen een jaar of 10 te regelen.

funda | 29-11-21 | 13:23

Een nieuwe dag, een nieuwe poging om de Poolse grens te bestormen.

De Wit-Russische diensten zijn nu begonnen met het sturen van migranten door dicht bos en zelfs over meren in pontons.

https://youtu.be/VYkf0WAyjq8

Swieberj | 29-11-21 | 13:14 | 4

@Beste_Landgenoten | 29-11-21 | 13:42: Tja, dan moet je ze misschien niet aantrekken in the first place. Dit is een zelf gecre-eerd probleem waarbij ze vluchtelingen gebruiken als pionnen in een geopolitiek spel.

ReyNemaattori | 29-11-21 | 14:04

@Beste_Landgenoten | 29-11-21 | 13:42: Je denkt toch niet dat ze dat ongestraft kunnen doen? Het zijn geen bange Nederlandse watjes, die dat tuig hun dochters laten intimideren. Zo'n invasieve exoot hoeft maar te wijzen, en hij ligt al 1 meter diep onder de grond.

Grachus | 29-11-21 | 20:50
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is een dikke 17 personen per woning.

echtpaul | 29-11-21 | 13:14

Ons eigen toeslagen- en belastingstelsel is óók een oorzaak van het woningtekort. Deze straffen het gaan samenwonen.
Voor uitleg zie Elsevier van 24 november. Inmiddels heeft het CDA Kamervragen gesteld naar aanleiding van dit stuk.
Een link plaatsen lukt me niet helaas. Feynman wel?

Dr. Worstenbroodje | 29-11-21 | 13:13 | 4

Ik ga naar de Elsevier hopend op uitleg van het gecodeerde bericht "Deze straffen het gaan samenwonen."

HankHill | 29-11-21 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

Al die proleten die zonodig moeten scheiden, daar komt het door.

van Oeffelen | 29-11-21 | 13:07 | 7

@Tommi | 29-11-21 | 13:16: of de scheidende vrouw. Belachelijk sowieso. Maar dat geeft een enorme druk op de woningmarkt. Losse zeden, slappe keuzes.

van Oeffelen | 29-11-21 | 13:47

Of de gratis geldzoeker. Dan liever iemand die hier geboren is en gaat scheiden dan iemand die gratis huis, geld en uitkering komt innen omdat ze te lui zijn om iets van het leven te maken.

Tommi | 29-11-21 | 15:05
▼ 4 antwoorden verborgen

De enige manier om de illegale massa immigratie te stoppen is ervoor te zorgen dat er voor de illegale migranten niets meer te halen valt in Noord/West Europa.

Dus geen gratis huis; gratis uitkeringen; enzovoorts.

Maar zolang er nog veel gratis geld valt te halen zullen deze illegale migranten onder het mom van "vluchteling" blijven komen in grote getale. Immers gratis geld heeft een grote aanzuigende werking.
========='

Stop massa-immigratie om verzorgingsstaat betaalbaar te houden'

https://www.ad.nl/binnenland/stop-massa-immigratie-om-verzorgingsstaat-betaalbaar-te-houden~aae4b1cb/

Swieberj | 29-11-21 | 13:02 | 4

Het is beslist niet alleen de vraag kant, die wat halen, de aanbod kant kan simpelweg niets anders dan hun baan in de asiel industrie uitvoeren.
Miljarden worden er verdiend.

28 | 29-11-21 | 13:16

Ik vraag mij af of de universiteiten in NL zo langzamerhand niet deel van het probleem zijn geworden. Defund de UvA!

discriminazie | 29-11-21 | 13:20

Die verzorgingsstaat is al lang niet meer betaalbaar, das war einmal

pibasso | 29-11-21 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens, zie hier in de omgeving de laatste jaren steeds vaker stacaravans op eigen erf staan. Ook een oplossing.

Duwbak_Linda | 29-11-21 | 13:01 | 7

@Joris Beltsin | 29-11-21 | 13:11: Met een goedgebouwd tiny house is dan weer niets mis, daarom kost het ook een veelvoud van een rammelende, rottende, slecht te verwarmen en slecht te koelen caravan.

funda | 29-11-21 | 13:14

@funda | 29-11-21 | 13:07: Als je al een vergunning krijgt . Sommige dingen zijn hier echt absurd om een vergunning voor te krijgen zoals een dakkapel of je vraagt om een nette schutting te zetten....

Koning BongoBongo | 29-11-21 | 14:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Een miljoen huizen wilden ze bouwen in 2030 toch? Goed op schema wel.

SailingDuck | 29-11-21 | 13:01 | 3

Eerst nog de grond onteigenen van de boeren.
Komt goed!

Arendsoogje | 29-11-21 | 13:07

Gewoon alle onteigende varkenskotten aanwijzen als nieuwe onderkomens voor de instromiërs. (Geniepig grijnst)

Nivelleermarionet | 29-11-21 | 13:38

@Arendsoogje | 29-11-21 | 13:07: Nee, geef elke boer toestemming om bijvoorbeeld vier kleine huisjes te laten plaatsen.

Dr. Worstenbroodje | 29-11-21 | 14:06

Als er in 2 vliegtuigen uit Afrika al 80 besmettingen met covid zitten, hoeveel zijn er dan wel niet besmet in die groepen van 1000? Ik neem aan dat die ook getest en evt in quarantaine gaan, maar daar hoor ik nooit iets over. Vreemd.

small_town_dude | 29-11-21 | 12:56 | 1

En dan roepen dat de import nodig is vanwege de vergrijzing. Staan ze er wel eens bij stil dat het lastig is om een gezin te stichten als je nog bij je ouders moet blijven inwonen of in je studentenkamer moet hokken.

down | 29-11-21 | 12:56 | 9

@Joris Beltsin | 29-11-21 | 13:18: Dat is een goed verhaal over een fictief leeg land in de wiskundeles, maar niet voor een bomvol land dat naar een uitweg zoekt en aan alle kanten vastloopt. Ook immigranten worden ouder, en veel van hen lijken al 60 op hun 30e als ik zo eens rondkijk. Die gaan de zorg niet ondersteunen, maar zijn in no-time vaste klant.

funda | 29-11-21 | 13:31

@Zapata10 | 29-11-21 | 13:13: Precies, maar dan wonen de verantwoordelijke families lekker ver weg in een gebied waar het nog veilig, en goed toeven is.
En dat zijn heus niet alleen VVD'ers.

funda | 29-11-21 | 13:33

@funda | 29-11-21 | 13:31:
Eens, bovendien voor de instandhouding van die piramide heb je een eeuwig groeiende bevolking nodig en dat schijnt lastig te zijn.

Joris Beltsin | 29-11-21 | 13:57
▼ 6 antwoorden verborgen

De emmer is allang overgelopen. Waarom doet de politiek hier niks aan? Om te beginnen kraan dicht, niet de emmer groter maken. Het is gewoon misdadig naar de volgende generatie toe; wordt hier gewoon onleefbaar.

pane | 29-11-21 | 12:56

Stinkende heelmeesters maken zachte, rottende wonden.
Kan alleen maar bloederig eindigen.

kibbesoeb | 29-11-21 | 12:54 | 1

Alles eindigt bloedig, behalve misschien een crematie.

funda | 29-11-21 | 13:12

En wie er vraagtekens bijzet is een racist. Hup hup doorlopen voor je kijken

Kladderadatsch | 29-11-21 | 12:50

Gelukkig is de VVD de grootste met hun realistische vluchtelingenbeleid.

ratelaar | 29-11-21 | 12:50

Economisch gemotiveerde asieleisers en crypto-jihadisten zijn nu eenmaal belangrijker dan Nederlanders die eindeloos lang op een wachtlijst staan. Wen er maar aan.

J.P.Drapeau | 29-11-21 | 12:50 | 3

Dit went nooit.

gato | 29-11-21 | 12:54

Ik snap niet wat crypto met jihadisten te maken heeft.

De Blauwe Baviaan | 29-11-21 | 13:20

@De Blauwe Baviaan | 29-11-21 | 13:20:
Ik vermoed dat Drapeau bedoelt dat het gaat om jihadisten die de indruk willen wekken dat ze vreedzaam en niet hakbarrig zijn. Het gaat hier niet over Doge of Bitcoin.

Nivelleermarionet | 29-11-21 | 13:34

Jamaar als dit zo doorgaat willen ze straks niet meer hier wonen en raakt iedereen bij het COA, Miele en de vele toeleveranciers hun werk kwijt. Vergrijzing en Recessie!

funda | 29-11-21 | 12:50

Bijna 70.000 extra uitkeringen. ........

Koning BongoBongo | 29-11-21 | 12:49 | 2

Het merendeel komt uit Oost-Europa voor den arbeid. Maar dat is weer een gevolg van het feit dat de hier al aanwezige Nederlanders in een uitkering hangen. Dus in die zin, inderdaad extra.

Joris Beltsin | 29-11-21 | 13:00

Mits alle emigranten ook een uitkering hadden, wat niet erg waarschijnlijk is.

W_F | 29-11-21 | 13:01

Wanneer gaan de ogen open van de regering.

Chesoner | 29-11-21 | 12:48 | 4

Rutte: 'voor visie moet u naar de opticien'. Nuff said.

Va-nPuffelen | 29-11-21 | 13:20

De ogen van onze regering zijn wel open maar de hersenen functioneren niet.

Schmalz | 29-11-21 | 13:20

@Va-nPuffelen | 29-11-21 | 13:20: De enige visie die onze bestuurders hebben is een tele-visie met natuurlijk de verplichte D66-propaganda zenders.

Waar-is-niets | 29-11-21 | 14:35
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal klaar met dit overheidsbeleid om Nederland vol te douwen met asielzoekers, dat ons klauwen geld kost. Wordt tijd dat we een keer aan ons zelf denken en de boel op orde brengen. Wat een puinhoop maken ze ervan.

johnyl | 29-11-21 | 12:46
-weggejorist-
Koning BongoBongo | 29-11-21 | 12:44 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Iedereen, ook binnen links, ziet dat dit schip nu langs zandbanken schuurt,
en over 3 jaar compleet is vastgelopen.
Maar niemand van de gevestigde orde (aka het kartel)
durft naar voren te stappen om het roer een slinger te geven.
.
Kom op, gutmenschen, wees eerlijk en realistisch.
Wij willen geen Zweden+ worden. Echt niet.

hotmint | 29-11-21 | 12:44 | 2

Het schip maakt water, al een tijdje. Maar men lijkt vast te houden aan het idee dat het schip onzinkbaar is.

ratelaar | 29-11-21 | 12:52

In Denemarken zijn de gutmenschen gekeerd maar, cynisch genoeg, alleen om kiezers van de rechtse partijen af te snoepen. Mark Rutte kan bij ons zonder aan de bak blijven, dus moddert het nog wel even door.

Joris Beltsin | 29-11-21 | 12:54

220.358 immigranten naar Nederland in 2021.

Dat klinkt erger dan het is. Je moet die immigranten eerst eens uitsplitsen in bv expats, MOE-landers, 'westerse allochtonen', derdewereldlanders en asielzoekers. De meeste last ondervinden we hier van die laatste twee categorieën, en aan die instroom zou eindelijk eens een einde gemaakt moeten worden.

En hoewel die 'proeve' voor een regeerakkoord die Segers in de trein liet slingeren op dit punt treurigstemmend is - men 'streeft' geloof ik zelfs naar meer migranten - is er hier en daar toch wel wat aan het 'kantelen'.

In zijn uitstekende column van zaterdag in de Volkskrant wijst Martin Sommer er op dat in 'Brussel' voetje voor voetje de bakens verzet worden:

"Vijftien jaar geleden werd er nog schande gesproken van Fort Europa, nu is het overheersende thema in Brussel bewaakbare grenzen. Von der Leyen complimenteerde de Grieken zelfs met hun 'schild', een hek van 40 kilometer op de grens met Turkije.''

En in de VK van vandaag schrijft commentator Arie Elshout dat die 'arme, zielige asielzoekers' zelf toch ook niet helemaal vrijuit gaan. Ja, Loekasjenko is een gewetenloze klootzak die 'migranten' gebruikt om de EU te pesten, maar:

"Maar gaan de migranten zelf wel helemaal vrij uit? Ze lieten zich willens en wetens gebruiken als chantagewapen door een dictator. En velen zetten hun reis naar Belarus door, ook toen overduidelijk was dat Polen zich opstelde als onverbiddelijke poortwachter.

Mensen maken keuzen waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn."

Dat lijkt mij een juiste conclusie. En hoe je het ook wendt of keert, je zult die illegale migratie moeten tegenhouden, met 'hardware': hekken op de landsgrenzen en pushbackbeleid op de zeegrenzen. Met 'asiel zoeken' vanwege levensgevaar heeft eea allang niets meer te maken. Dan ben je veel eerder 'veilig' dan pas in Duitsland, Nederland, Zweden, of de UK.

In een ander artikel in diezelfde VK van vandaag krijgen we een aardig inkijkje in de beweegredenen van al die - vooral jonge - landverhuizers:

"Hele dorpen rond Erbil en Suleimaniya maken sinds maanden een exodus mee van hoofdzakelijk werkloze jongeren, op zoek naar een betere toekomst. Ze nemen het vliegtuig naar Belarus, of glippen de grens over naar Turkije, het begin van een hachelijke route naar Duitsland of Groot-Brittannië"
"... om te begrijpen waarom ze weg willen. Over de telefoon noemt hij de belangrijkste antwoorden: werkloosheid, corruptie, vriendjespolitiek en het gevoel totaal in de steek te zijn gelaten door de zittende macht."
"In de buurt van Ranya sprak hij een vriendengroep die had geprobeerd een gamebedrijf te beginnen. 'Ze liepen tegen bureaucratische obstakels aan. Toen ze een lokale PUK-politicus om hulp vroegen, vroeg hij meteen 20 procent van hun winst.' Een illusie armer willen ze nu naar Europa, al weten ze nog niet precies hoe."

Een en al economische motieven. Ja, er heerst in die contreien veel werkloosheid. Maar werkloosheid hebben we hier ook, hoor. En het gros van die lieden zal hier ook niet aan werk kunnen komen, zeker geen 'wit' werk, dat zie je aan de giga aantallen 'statushouders' die in de bijstand zitten. Het grote verschil met hun thuislanden is uiteraard het feit dat als ze geen werk kunnen vinden, ze hier 'gratis geld' krijgen.

Het moet stoppen, finaal stoppen.

Dr_Johnson | 29-11-21 | 12:44 | 8

@Dr_Johnson | 29-11-21 | 13:52:
Zo! Dat moest er blijkbaar effe uit op deze maandagmiddag.
Ben het overigens volledig met je eens, het is inderdaad van de zotte maar kinderen inzetten als politiek drukmiddel is helaas een ranzige standaard, door oa de NPO gesteunde en goedgekeurde, taktiek van de gutmensch.

Basil Fawlty | 29-11-21 | 14:23

Migranten anno 2021 zijn echt geen domme mensjes die toevallig hier "aangespoeld" zijn.

Waar-is-niets | 29-11-21 | 14:40

Dat mvoljing is omvolking. Of hier over 30 jaar nu allemaal brave Indiase modelburgers wonen of wilde Afrikanen, het Nederlandse volk wordt naar de achtergrond verdrongen.

du Roi Soleil | 29-11-21 | 20:18
▼ 5 antwoorden verborgen

De oplossing? Voor iedere instromer een Nederlander er uit. Bij wie zullen we beginnen? Ik weet er wel een paar.

Jurkoff | 29-11-21 | 12:44

Om kotsmisselijk van te worden, kots en kotsmisselijk. Behalve het gebrek aan huizen levert het ook nog een enorme verpaupering op in het bestaande woningaanbod. Als je sociaal moet huren ben je de Sjaak.

osolemio | 29-11-21 | 12:43

Ik zorg ervoor dat mijn kind NOOIT in de sociale woningbouw op zoek hoeft te gaan naar een huurwoning, ik regel het zelf wel. Iets met VOC mentaliteit mompelen doet.

pibasso | 29-11-21 | 12:41 | 12

@small_town_dude | 29-11-21 | 13:00: Ja okee, dan is de oplossing dus (verplicht) samenwonen, en huren in de vrije sector.
Is toch vrij triest wanneer je bedenkt dat de asielzoekers een huis voor een prikkie krijgen, en dan ook nog eens huursubsidie er bovenop.

Papa Jones | 29-11-21 | 13:06

@Papa Jones | 29-11-21 | 13:03: Die van mij ook, kennelijk komt er bij mij wat meer binnen. Hiervoor prijs ik mijzelf gelukkig, maar ik ben hierin altijd zelf mijn regisseur geweest.
Ik heb qua wonen een paar slimme keuzes gemaakt, door niet telkens duurder te gaan wonen. Daardoor kan ik nu bijna alles. En is ook een toekomstige woning voor mijn kind op termijn hopelijk mogelijk.

pibasso | 29-11-21 | 13:13

@Papa Jones | 29-11-21 | 13:06: Dat is precies het trieste, voor mensen van elders kan van alles en hoeven niet 15 jaar te wachten, voor autochtonen die hun hele leven al alles bijdragen niets. Ik vraag mij wel eens af hoelang men dit nog pikt.

pibasso | 29-11-21 | 13:19
▼ 9 antwoorden verborgen

Als straks de boeren gedwongen worden hun veestapels in te krimpen , komt er heel wat stalruimte vrij stapelbedjes erin probleem opgelost

van Dam | 29-11-21 | 12:41 | 3

Ja lekker. Nog meer mensen op dit hele kleine stukje aarde.

Karel17 | 29-11-21 | 12:45

hier in de buurt zijn al boeren die dat doen. Laatst een vergunning vergaven voor 8 appt en 8 parkeerplaatsen in een oude paardenstal. Het werkt wel om de lokale nood onder jongeren en pas gescheiden mensen op te lossen.

small_town_dude | 29-11-21 | 12:46

Daar stinkt het, nu hebben ze al problemen met eten , wind en kou.

Zitvlak | 29-11-21 | 12:47

Verantwoordelijk minister Ollongren poseert liever, zwaar gefotoshopt, op de cover van Linda (samen met die andere nietsnut) dan haar werk te doen. Wegwezen. En stel je riante woning(en) ter beschikking.

dathoujetoch | 29-11-21 | 12:40 | 2

Mijn vrouw had dat blad weer eens gekocht en ik schrok van het gore lef die ze hebben om ijdel in zo'n tijdschrift te gaan poseren. En dan die teksten erbij. De schaamte heel ver voorbij.

pibasso | 29-11-21 | 12:42

Men heeft het over tweedeling in de maatschappij. Er is echter maar één tweedeling die door blijft etteren en dat is de tweedeling van de arrogante elite (politici en BN-ers) die aan het overige volk vertellen hoe je moet denken en handelen om te deugen

johnyl | 29-11-21 | 12:49

De Nederlandse vereniging van Huisjesmelkers ontpopt in de YabYum de champagne. Niks zorgt voor betere verhuur van krotten, dan de keuze tussen een zolderkamer en een kartonnen doos.

Feynman | 29-11-21 | 12:39 | 2

De Yab Yum is al heel lang gesloten. Wat is tegenwoordig het bordeel voor de elite van onze hoofdstad?

Toos Bevergeil | 29-11-21 | 13:03

Zijn de importbruiden en gezinsherenigingen daar ook al bijgeteld eigenlijk?

John McClane | 29-11-21 | 12:38 | 2

Nee. Hiervoor moet van te voren toestemming gevraagd worden en indien verleent sla je de asielprocedure (het AZC, verblijfsvergunning verkrijgen etc.) over en wordt je niet in deze cijfers opgenomen.

NietHenkLooij | 29-11-21 | 12:41

In een stad als Amsterdam woont al 40-50% van de bevolking in een sociale huurwoning. Waarom moet iedereen per se gesubsidieerd wonen? En ook nog op de duurste grond van NL. Misschien moeten juist meer mensen zelf de broek op leren houden.

Diederik_Ezel | 29-11-21 | 12:37 | 7

Misschien moeten ze eerst leren geen te grote broek te kopen.
Zaktie ook niet af.

D-Fens_1963 | 29-11-21 | 12:47

De belastingbetalende middenklasse wordt massaal Amsterdam uit gejaagd. Wie gaat straks het gelag betalen, die handvol snotneuzen op de grachtengordel? Geen kans. Die stad valt straks als een kaartenhuis in elkaar.

goedverstaander | 29-11-21 | 12:59

Pak iemand met een loon tot 2000 per maand zijn huur en zorgtoeslag af en zijn broek is niet alleen afgezakt maar ook afgepakt. Wij wensen hem veel succes met zijn laatste escape, het criminele circuit.

Schadenfreude | 29-11-21 | 13:00
▼ 4 antwoorden verborgen

ZE lachen ons landje aus. Keihard.

Verderkijkert | 29-11-21 | 12:37

Ik ga voor mijn kinderen een huis in de tuin laten bouwen. Oh wacht, dan moet ik het vergunningencircuit in. Nee laat maar, dat gaat ook niks worden.

John McClane | 29-11-21 | 12:36 | 2

Probeer eens van een groter bestaand huis er twee te maken,...

miko | 29-11-21 | 12:41

@miko | 29-11-21 | 12:41: Heeft Zjon een groot huis ? Ben je niet in de war met Oef?

Koning BongoBongo | 29-11-21 | 12:54

4.000 huizen voor een vestigingsoverschot van 68.000 nieuwkomers. En dat zijn dan de cijfers van slechts 2020. Overzichtelijker kan je het niet krijgen waar het mis gaat en hoe hier een woningstekort ontstaat door politieke nalatigheid. Namen die nieuwkomers hun eigen dokters, verpleging, onderwijzers en tandartsen mee?

Internationaal wist Rutte met zijn economische groeicijfers en het nakomen van verplichtingen altijd goede sier te maken. Maar binnenlands liet hij de boel versloffen en dat vertelde hij er in het buitenland uiteraard niet bij. Inkomens groeiden niet, belastingen werden verhoogd, woningen niet bijgebouwd, rijkstaken afgeschoven naar gemeenten of geprivatiseerd en andere rijkstaken uitgekleed (zorg/defensie). Heb je er niks mee te maken dan heb je er ook geen last van, maar zo'n beetje alles had onder Rutte te lijden. Het achterlijke was dat partijen als PvdA en CDA vrolijk meededen aan het liberale uitkleden van maatschappelijke taken, maar dat heeft wellicht te maken met de vrolijke onderonsjes waarin afgesproken werd dat het eigenbelang van PvdA- en CDA-politici nooit in het gedrang kwam. Want hoe anders te verklaren at het liberale beleid van Mark het jaren kon volhouden, terwijl de VVD hier echt niet de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigt? De markt moest het maar oplossen en anders moest de samenleving het verder maar uitzoeken.

Eén voordeel. De formatie duurt al bijna driekwart jaar. Ongekend lang. Daarmee valt in ieder geval op te maken dat alles minder vanzelfsprekend gaat voor de gevestigde politiek dan voorheen. Rutte mag nog meedoen. Omdat de VVD-fractie alleen nog bestaat uit adepten die afhankelijk van Rutte zijn en er geen geschikte vervanger is, En omdat hij voor de coalitiepartners in feite aangeschoten wild is die niks meer kan betekenen voor zijn electoraat.

jochum1980 | 29-11-21 | 12:35 | 5

@Asteroid-B612 | 29-11-21 | 13:00|
Helaas voor u en mij blijkt onze onderbuik het nogal eens bij het rechte eind te hebben. En u zou de staat van die woningen eens moeten zien wanneer die statushouderTs er weer uit zijn. Je kunt de boel gelijk gaan renoveren.

Sjefke7807 | 29-11-21 | 13:12

@Sjefke7807 | 29-11-21 | 13:12: Partikuliere verhuurders doen niet aan renoveren, TENZIJ er een splitsingsvergunning bemachtigd kan worden, vervolgens wordt er alles aan gedaan om de huurders eruit te knikkeren.

Asteroid-B612 | 29-11-21 | 13:58

@Asteroid-B612 | 29-11-21 | 13:58|
Ik weet het mijn beste. Ik had het dan ook over de volkomen uitgewoonde nieuwe sociale huurwoningen. Ik zit 1e rij in de "Prachtwijk" alwaar ik e.e.a. met eigen ogen geschieden.

Sjefke7807 | 29-11-21 | 14:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Emigratie stimuleren gaat veel meer opleveren dan wat dan ook.

Dan maar zo! | 29-11-21 | 12:35 | 2

Nee. Het is funest om mensen die geld verdienen het land uit te jagen en vervangen door mensen die grotendeels hun hele leven in de bijstand blijven hangen. Dat is voor de werkenden die achterblijven uiteindelijk niet meer op te brengen.

Toos Bevergeil | 29-11-21 | 13:08

@Toos Bevergeil | 29-11-21 | 13:08:
Jammer dat de politiek dit alleen niet inziet. Gezond verstand is daar ver te zoeken.

Lompelul | 29-11-21 | 13:37

Kom net terug uit Sao Paulo. Wel leuk om alvast te ervaren hoe Nederland er over 80 jaar uitziet: Bevolking is 50 tinten bruin, veel armoede, meedogenloze criminelen en volstrekt natuur- en landbouwloos.
Dankzij klimaatverandering, plus het feit dat asfalt en beton zo lekker warmte absorberen, hebben we misschien straks zelfs dezelfde tropische temperaturen!

stampertje85 | 29-11-21 | 12:35 | 2

Die tropische temperatuur hebben we eerder gehad de laatste 10000 jaar. Doe je niks aan.

zoalsikhetzeg | 29-11-21 | 12:47

Een voordeel, je hebt geen isolatie of warmtepompen nodig. (Wel tralies ipv ramen helaas...)

Lompelul | 29-11-21 | 13:10

Al eerder getegeld, zoon, 31 jr, moet op zichzelf wonen.
Urgentie aan gevraagd.
Niet gekregen, folder meegezonden door de gemeente, statushouders gaan voor autochtonen.
Slik, moment heel boos geweest, hielp niet.
Dreigen met proces, hielp ook niet , is beleid was het antwoord.

Zitvlak | 29-11-21 | 12:34 | 19

@bullent | 29-11-21 | 13:08: Daarom deel ik uw opvatting, u onderbouwt het tenminste, kan ik van de regering niet zeggen.

Zitvlak | 29-11-21 | 13:13

De verplichte voorrangsregeling voor statushouders is in 2017 afgeschaft. Gemeentes mogen het nu zelf bepalen. Dat houdt dus in dat statushouders in vrijwel elke gemeente voorrang krijgen, omdat elke gemeente een taakstelling van de overheid krijgt, ofwel verplichte huisvesting voor een bepaald aantal statushouders moet regelen. Dit is in ieder geval niet opgelegd vanuit Brussel, want in België bijvoorbeeld moeten statushouders zelf woonruimte zoeken.

philia | 29-11-21 | 17:53

Statushouders hebben officieel geen voorrang meer. Wel krijgen gemeenten de opdracht om meer asielzoekers te huisvesten dan dat er sociale woningen vrijkomen. Het effect is hetzelfde uiteraard.

du Roi Soleil | 29-11-21 | 20:22
▼ 16 antwoorden verborgen

We kunnen alleen nog de hoogte in, maar laten we dat niet doen om migranten te huisvesten.

SterF... | 29-11-21 | 12:34 | 1

Welnee, we kunnen ook de grond in; en dat lijkt het nieuwe beleid.

funda | 29-11-21 | 13:04

Is dit nou code zwart?

Den-Pol | 29-11-21 | 12:33 | 1

Code roetveeg ja.

whitechocolateface | 29-11-21 | 12:35

We waren het er al over eens dat Mark Rutte niks kan. Dus waarom dat er nog eens even inwrijven, Geenstijl?

konjodebonjo | 29-11-21 | 12:31 | 2

Hij kan een ding heel goed. Blijven zitten waar hij zit.

Rico Tampeloerus | 29-11-21 | 12:34

Rutte kan voortreffelijk delegeren, vooral als het moeilijk wordt

schoneslapert | 29-11-21 | 12:36

Ach, aan de grens met wit Rusland word het koud dus zullen de poorten nog verder open gezet worden. Polen krijgt de toezegging van Duitsland en Nederland en hoppatee, krijgen we er zo 10.000 extra papaverkwekers er bij.

miko | 29-11-21 | 12:30 | 1

Goede handel na wat bewerkingen.

Zitvlak | 29-11-21 | 12:35

Tja, internationale verdragen zijn nu eenmaal als natuurwetten, ongeacht welke (langetermijn) gevolgen dat intern heeft. Gelukkig is het wel heel humaan dat we deze braindrain van zuid naar noord supporten. Dus dat pakken die racisten iig niet meer van ons af!

Phreack | 29-11-21 | 12:30 | 1

Het komt niet door verdragen, want die worden net zo gemakkelijk in de wind geslagen (Schengen, ECB). Het komt omdat dit precies is wat de elite wil.

du Roi Soleil | 29-11-21 | 20:26

Met een dikke 1000 per week en 2 per woning zitten die dus binnen 8 weken vol.

Der Schnitzeljäger | 29-11-21 | 12:30 | 1

En met netto 1314 per week gaat het nog harder.

Der Schnitzeljäger | 29-11-21 | 12:35
-weggejorist-
MAKITA_DJR360PT2 | 29-11-21 | 12:27 | 3

Omdat in 2020 tegenover elke immigrant ongeveer twee emigranten staan (zeg ik niet, zegt meneer de Prittstift zelf) zouden 4000 huizen genoeg moeten zijn voor drie maanden asielinstromiërs en niet één. Da's nog steeds bijna 6 mensen per nieuw huis en nog steeds gekkenwerk overigens.

Joris Beltsin | 29-11-21 | 12:27
-weggejorist-
van Oeffelen | 29-11-21 | 12:27 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

En nog steeds is de grenzen dicht geen optie?

Wijze uit het Oosten | 29-11-21 | 12:26 | 1

Nee, u weet toch: internationale verdragen, rechten van de mens, Europese normen en waarden, verdienmodel zieligheidsindustrie, deugende linkse partijen ( jaja inclusief VVD), tegen Wilders/populisme enz. enz. enz.

Tjoelker | 29-11-21 | 12:50

Ik zou graag een paar asielzoekers opnemen, maar tot op heden heb ik nog geen verzoek gehad om ruimte beschikbaar te stellen voor een nymfomane rondborstige Afrikaanse tweeling van midden twintig met bovendien culinaire en huishoudelijke kwalificaties. Het zal dus wel wat meevallen.

goedverstaander | 29-11-21 | 12:23 | 4
-weggejorist-
Lariekoekjesmonster | 29-11-21 | 12:54

@Lariekoekjesmonster | 29-11-21 | 12:54:
Waarvan er bovendien ook nog één lesbisch is. En die andere heeft zich laten ombouwen. Verder niks mis mee, maar de heer Goedverstaander had vast andere plannen.

Nivelleermarionet | 29-11-21 | 13:20
▼ 1 antwoord verborgen

En toch stemt heel Nederland straks weer VVD, D66, CDA of CU. Want mensen, dit is nog niet eens een kabinet met PvdA en GroenLinks hè?? Het kan gewoon nog een slagje gekker.

de Voorzittert | 29-11-21 | 12:23 | 1

En dan staan PvdA en GL vrolijk mee te demonstreren bij het woonprotest... dan ben je echt elk moreel kompas kwijt

schoneslapert | 29-11-21 | 12:30

Het is een thema. Nederland is traag en langzaam doordat er zonder visie beleid wordt gevoerd. Men kijkt simpelweg niet goed naar de stand van zaken, schept geen toekomstbeeld en moddert maar wat aan.

zevensprong | 29-11-21 | 12:22 | 1

Je kunt ook niet én EU-bevelen opvolgen (doorlopend huisvesten van enorme aantallen asielzoekers), én aan stikstofregels voldoen (bouw nieuwe huizen wordt tegengehouden) én huizen vrij houden voor autochtonen (die wonen nu maar op straat, op een camping of bij hun ouders).

Papa Jones | 29-11-21 | 12:29

Sterf eeuwig #kutland.

Dr.Kravitz | 29-11-21 | 12:22 | 1

Officieel heten we anders.

SterF... | 29-11-21 | 12:35

Gewoon in de 3-ploegendienst middels 'hot bunking', dat scheelt weer bedden kopen.

photto | 29-11-21 | 12:21

Toch vreemd als je dan contact opneemt met de gemeente wat ze voor jou kunnen betekenen qua huisvesting dan is het enige antwoord wat ze kunnen stamelen, ma - ma - maar meneer, dat is geen taak voor de gemeente, dan moet u maar particulier huren.

Kale dodo | 29-11-21 | 12:20 | 1

Wacht maar tot je een huis hebt, dan weet de gemeente je wel te vinden.

W_F | 29-11-21 | 12:33

Er is toch gisteren overleg geweest over betere grenscontroles? Om die kanovaarders naar Engeland te stoppen.
Maar daar zal Nederland wel niet aan meedoen.

laurentius | 29-11-21 | 12:20 | 2

Deel van wat niet naar VK gaat komt hier naar toe eerwaarde.

nuchterbekeken | 29-11-21 | 12:37

Ik was van de zomer toevallig in IJmuiden en zag daar hoe de politie gelukseisers inrekende. Dat waren echt geen Jan, Gijs of Hendrikus. Ze worden op magische wijze aangetrokken door veerboten naar de UK. En kaartjes kopen valt niet binnen hun koeltoer.

Nivelleermarionet | 29-11-21 | 13:16

4000 is niet veel, maar wel meer dan 1 maand asielinstroom.

zevensprong | 29-11-21 | 12:20 | 2

Bij 1100 per week?

goedverstaander | 29-11-21 | 12:24

Wel sneu voor al die jonge linkse stemmers die nu geen huis kunnen betalen. *gniffel*

whitechocolateface | 29-11-21 | 12:19 | 2

Ach, met de studie Cultural Anthropology: Sustainable Citizenship (echt waar) zit je natuurlijk gebakken.

johoost | 29-11-21 | 12:22

Ja haha
Het zal hen hopelijk op andere gedachten brengen.

laurentius | 29-11-21 | 12:23

Er zijn momenten dat ik hier niet aan denk. Er zijn zelfs momenten dat ik een beetje aan het dagdromen ben. Dan denk ik aan een heel mooi land met weilanden, pittoreske dorpjes en overzichtelijke steden. Dan word ik domweg gelukkig in mijn eigen straat.
De werkelijkheid is anders. Het wordt alleen maar erger en erger.

Arnold Layne | 29-11-21 | 12:17 | 8

@nuchterbekeken | 29-11-21 | 12:46: Ja ok, maar dan heb je het over de voor oorlogse jaren of die net erna. Vanaf de jaren 60 ging het zo slecht nog niet en was het leven een stuk leuker dan nu lijkt me zo.

Waakvlam | 29-11-21 | 12:52

@Waakvlam | 29-11-21 | 12:27: En langs het tuinpad van mijn vader, waar al die hoge bomen zijn gekapt, en nu betonnen huizen zijn gebouwd, 't is om te huilen.

Jee-Dee | 29-11-21 | 12:52

Ik weet niet hoe oud de kaart van Toon was. Ik schat van voor de 60er jaren.

nuchterbekeken | 29-11-21 | 12:59
▼ 5 antwoorden verborgen

De komende 10 jaar bouwen we alleen voor de nieuwkomers!
Wat een gaaf land zijn we toch

laurentius | 29-11-21 | 12:17 | 3

Nee, in de komende twaalf jaar bouwt u voor één jaar import.

goedverstaander | 29-11-21 | 12:19

Maar je krijgt er zoveel voor terug!

geenjagergeenneeger | 29-11-21 | 12:20

Regeren is vooruitzien.
Als je ziet dat het aantal inwoners toeneemt ga je huizen er bij bouwen.
Alleen is het voor de regering voordeliger om niets te doen, immers niets doen kost niks.
Dus gebeurt er niets.

Osdorpertje | 29-11-21 | 12:17 | 3

De regering hoeft niet te bouwen, geef gewoon makkelijker vergunningen, en zorg er voor dat gemeentes niet meer de speculant uit hangen en met makelaars in zee gaan maar bied bouwterreinen aan voor kostprijs.

miko | 29-11-21 | 12:25

regeren is vooruitzien. Als je al weet dat je geen huizen wilt bouwen want de heilige stikstofregels en CO2 uitstoot, ga je actief mensen wegjagen uit Nederland.
Dat dat dan de oorspronkelijke bewoners zijn, dat maakt voor de rekensom niet uit.

Nuchternederland | 29-11-21 | 12:58

'Regeren is vooruitzien'. Dit is precies wat je de regeringen onder Rutte niet kunt verwijten.

Zupschufter | 29-11-21 | 13:10

Maximaal één kind nemen en die wordt gewoon hoofdhuurder na het overlijden van beide ouders. Die trouwt dat met een ander enig kind en er komt ook nog een huis vrij. Daar kunnen dan vervolgens gelukzoekers in want de grenzen dicht gooien is natuurlijk geen optie.

goedverstaander | 29-11-21 | 12:16 | 1

In theorie ja, maar dan moet het kind meerderjarig zijn om bij de gratie van de verhuurder het huis te mogen overnemen. Denk vooral niet dat het kind vanzelfsprekend overnamerecht heeft. Dat verschilt per gemeente en per krottenmelker.

Nivelleermarionet | 29-11-21 | 13:07

Het draait toch niet altijd alleen maar om geld? Met een paar miljard euro maken we zóvéél mensen gelukkig? Ik probeer er maar een positieve draai aan te geven.

Leptob | 29-11-21 | 12:15 | 1

Moet u ook even aan Hugo de Jonge mededelen... Die is nog op zoek naar zijn "verloren" 5 miljard euro.

Ommezwaai | 29-11-21 | 13:14

U bent geboren in geweldig land en als u bij de top 20% zit in vermogen en inkomen gaat het helemaal goed. Zit u bij die 80% dan bent u een loser en moet u uw bek houden.
Was getekend, uw regenten.

schoneslapert | 29-11-21 | 12:15

Hoeveel van de immigranten is afkomstig uit de categorie asielzoeker (met onderverdeling vluchteling vs gelukzoekers)? En hoeveel waren er dus echte (kennis)migranten die gewoon hun eigen broek op kunnen houden en een eigen woning kunnen kopen / huren?

Dat zegt veel meer dan het saldo tussen immigratie en emmigratie.

oh no | 29-11-21 | 12:14

Bleib zu Hause.

RickTheDick | 29-11-21 | 12:13 | 2

Je zult wel moeten.

goedverstaander | 29-11-21 | 12:14

Welk huis.

Lukiluuk | 29-11-21 | 12:17

Zit niks anders op als met de migrantenstroom aankomende jaren heel Nederland vol te bouwen, natuurgebieden, Markeermeer dempen, Waddenzee met torenflats, boerenbedrijven wegsaneren, weilanden vol bouwen, grachtengordel Amsterdam slopen voor hoogbouw en parkeergarages, Wassenaar en Blaricum platgooien voor een 2e luchthaven voor de migrantenstroom en om iedereen van enetgie te voorzien, de overige ruimte in Nederland gebruiken voor de windmolens.

johnyl | 29-11-21 | 12:13 | 1

Dit regeerakkoord is hiermee akkoord!

Krultang | 29-11-21 | 14:15

Misschien kunnen we de schuld afschuiven op de boeren?

Duwbak_Linda | 29-11-21 | 12:11 | 2

Nee, dat hebben we al gehad, het zijn de ongevaccineerden die al deze ellende veroorzaken. Die willen maar niet dead, dus komen de woningen ook niet vrij.

N3uk33nd | 29-11-21 | 12:13

En de Eu zag dat het goed is .

likmegaties | 29-11-21 | 12:10

Vluchtelingen mee laten bouwen... zijn handige skills die ze meenemen zodra thuisland terug veilig is?!

Hevvlan Demuru | 29-11-21 | 12:10 | 8

@Hevvlan Demuru | 29-11-21 | 12:10 |
Dat mee laten bouwen is niet bepaald een succes geworden. Deze aannemer kan er over mee praten:

- www.ad.nl/rotterdam/syriers-krijgen-w...

Sjefke7807 | 29-11-21 | 13:01

Die bouwen toch van die romantische hutjes met zand, water en koeien- of kamelenstront? Werkt vast ook goed in waterland Nederland.

Nivelleermarionet | 29-11-21 | 13:02

Allemaal opleiden tot IC verpleegkundigen en prikplicht BOA's!

Ananas Skaiwokker | 29-11-21 | 13:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Bente Beckers waar ben je? Tena Ankie Broekers-Knol heeft hulpt nodig

HetOorAakel | 29-11-21 | 12:09

Als je dit leest dan vraag je je af of al die lui in de tweede kamer steevast rekenen op de basisschool hebben overgeslagen. Het is toch een vrij simpele som.

Geertje W | 29-11-21 | 12:08 | 2

Mijn indruk van de meesten in de tweede kamer is dat ze inderdaad een belabberd cijfermatig inzicht hebben en beter (minder slecht) met woorden zijn dan met cijfers. Werd er maar wat meer naar cijfers gekeken.

fric.spec. | 29-11-21 | 13:56

ZE-WILLEN-DIT
Als je nog gelooft dat het simpel onkunde is ben je hopeloos naïef.

du Roi Soleil | 29-11-21 | 20:28

Uit de factcheck.... zucht....

Het uiteindelijke oordeel van deze check is dat de claim van Geert Wilders grotendeels waar is, omdat het berekende percentage niet precies op tweederde (66,6 procent versus 60,5 procent) van het totaal uitkomt.

Lorejas | 29-11-21 | 12:08 | 8

@Joost Maghetweten | 29-11-21 | 12:27: mijn kinderen bijvoorbeeld hebben naast de NLse ook de Amerikaanse nationaliteit. Erg handig, kunnen kiezen op welk continent je wil wonen. Helaas is het zowel in de USA als in NL een redelijke teringzooi.

DePsych | 29-11-21 | 12:37

@DePsych | 29-11-21 | 12:37: Precies wat ik bedoelde, dubbele nationaliteit wordt vaak vergald door bv het Marokkanen-vraagstuk, maar in realiteit is het helemaal niet zo slecht.

Joost Maghetweten | 29-11-21 | 13:18

@Joris Beltsin | 29-11-21 | 12:12: Ik noem een echte Nederlander allang een Hollander (horen ook Friezen bij, sorry)... ik beschouw een Hollander als iemand wiens voorouders in de 19e eeuw al hier woonden (of nog eerder natuurlijk).

Simpel toch?

Keyboardspeler | 29-11-21 | 17:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Woningcorporaties hebben te weinig geld om nieuwe woningen te bouwen door de verhuurdersheffing van minister Blok uit 2013 nl.wikipedia.org/wiki/Huurwoning#Verh...
Bedankt vvd....

* Il Principe * | 29-11-21 | 12:07 | 2

Wist je nog die goede oude tijd, dat woningcooperaties miljarden in kas hadden en ze niet bouwden maar gingen beleggen? Wooncooperaties hebben gewoon geld zat, ze moeten alleen doen waarvoor ze in het leven geroepen zijn: bouwen!

Behangdelul | 29-11-21 | 12:29

Gelukkig is het maar tijdelijk.

Jee-Dee | 29-11-21 | 12:34

Alles gaat dicht, behalve onze landsgrenzen.
Asielinstroom moet en zal blijven bestaan, dat is hét motto van Rutte en zijn vazallen.

Ommezwaai | 29-11-21 | 12:07 | 2

Is gewoon business voor socialisten, linksmensen en commies.

Astroturfer | 29-11-21 | 12:36

Met de 'progressief liberalen' (lees: neocommunisten) aan het roer gaat ook uw huis open; daar kunnen nog veel meer mensen in wonen.
De concepten 'familie', 'gezin' e.d. zijn ook zo 20ste eeuws.
Laat staan het concept 'individuele bewoner'...
De commune gaat het helemaal worden in de 21ste eeuw!
Eindelijk! (...)

Aristotalloss | 29-11-21 | 12:38

Gekkies!

Bouwfraudeur | 29-11-21 | 12:06

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland