Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goh. Schiphol Code Zwart Virushaard des Doods

61 van 600 passagiers Zuid-Afrika besmet met coronavirus

GEZELLIE

Passengers sit in their seats aboard KLM Flight 598 on the tarmac at Schipol airport in Amsterdam after it landed from Cape Town, South Africa on Friday Nov. 26, 2021. The flight was held on the edge of the runway at Schiphol airport for four hours pending special testing because of the new variant Advisers to the World Health Organization are holding a special session Friday to flesh out information about a worrying new variant of the coronavirus that has emerged in South Africa, though its impact on COVID-19 vaccines may not be known for weeks. (UGC via AP)

Verwacht je ook niet. De twee toestellen uit Zuid-Afrika die gisteren toch nog op luchthaven Schiphol mochten landen, zaten bomvol besmettelijke virushaardjes. Van de 600 passagiers waren er maar liefst 61 besmet met Het Virus, en er wordt nog onderzocht of ze ook DE AFRIKAANSE VARIANT hebben meegebracht naar Nederland. Besmette personen zijn ondergebracht in een "bewaakt isolatiehotel". De overige 539 ingereisde virushaardjes mogen gewoon met hun aerosolen het land in om in thuisquarantaine te gaan (wat ze niet doen), met een zelftestje over 5 dagen (wat ze ook niet doen). En dan nu de allermooiste alinea uit De T. 

’Mensonterend’

Eén van de gedupeerde reizigers zegt tegen Radio 1 dat de situatie „mensonterend” was. De reiziger spreekt van vrijheidsberoving omdat als hij geen test zou nemen, hij meteen het quarantainehotel in zou moeten. Voor honderden reizigers zouden volgens de reiziger twintig dekens zijn geleverd en zou eten en drinken niet goed geregeld zijn.

De zwaar doortastende noodstop van gisteren stelt overigens niks voor. Hedenmorgen komt de volgende bomvolle virus load uit Johannesburg al weer aan. Maar gelukkig gaat de horeca om 17:00 uur dicht. Pfoei.

"NOODSTOP"

Reaguursels

Inloggen

Nog interessant 'reisverslag' in de Volkskrant:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
(de geinterviewde man lijkt me wel een mega-eikel trouwens, wel alles beter weten maar niet in quarantaine gaan (want als je naar een teststraat gaat ben je dus niet in quarantaine)).

TheOtherWhiteMeat | 27-11-21 | 19:55

Beetje opletten GS... KLM voert repatriëringsvluchten uit voor NL-ers..

TimmyTurner | 27-11-21 | 18:32

En dit is waarom de grenzen dicht moeten. Om debiele vakantiegangers tegen te houden.

Warhead | 27-11-21 | 17:11 | 1

Vaksinatiegangers kun je tegen houden ,maar het virus niet . Ongeacht welke maatregel je treft ,het is allemaal vechten tegen de bierkaai . Enige ding dat helpt is een goed medicijn.

Koning BongoBongo | 27-11-21 | 18:19
-weggejorist-
springstuff | 27-11-21 | 16:36 | 2

Er is een pandemie. Of je er nou in gelooft of niet, bepaalde landen (Australie, Nieuw Zeeland) laten niet eens hun eigen staatsburgers meer toe. Andere landen hebben verplichte quarantaine. Dan denk je: weet je wat, we gaan op verkansie naar een land ver weg waar het sterftecijfer aan Corona per 100 000 inwoners hoger licht dan in Nederland. Goed idee, joh!
En de Nederlandse Overheid hoort dat er in Zuid Afrika een nieuwe variant gevonden is, die nog dodelijker en besmettelijker is. Dan denk je als overheid: het repatriëren uit Wuhan was zo'n succes, dat gaan we met deze variant opnieuw doen. We hebben toch genoeg IC capaciteit; we zijn zelfs niet bang dat IC verplegers weglopen omdat ze zo onderbetaald worden.
En dan kom je terug in zo'n pestschip (corronavliegtuig), en dan verbaas je je erover dat je in quarantaine moet En dan nog niet eens quaranta giorni in de haven liggen, maar slechts 4 uurtjes langer in een vliegtuig zitten.

Goh. Als ik niet als cynisch was, dan zou ik het nu worden.

ParadiseLost | 27-11-21 | 16:33

Ben benieuwd wat de volgende stappen zijn van China om de planeet verder te ontregelen en over te nemen.. Zal wel even duren want die mannen hebben tijd genoeg

Koning BongoBongo | 27-11-21 | 16:18

61 van de 600 positief. De andere 539 ook besmet geraakt, vooral tijdens de vlucht zelf, maar die weten het nog niet.
Een sneltest is onzin. Je moet eerst voldoende virusdeeltjes in je lijf hebben vooraleer de test iets kan aantonen. Binnen 5 dagen blijken de andere reizigers dus ook van die nieuwe variant besnuffeld. En ze zijn gewoon het land binnengelaten. Wie bedenkt zoiets??

Nonkel Frituur | 27-11-21 | 15:57

Ik dacht dat paradijsvogels overwinteren in het zuiden. Blijf daar dan ook, de winter moet nog beginnen.

mr_awesome | 27-11-21 | 15:25

"Eén van de gedupeerde reizigers zegt tegen Radio 1 dat de situatie „mensonterend” was. De reiziger spreekt van vrijheidsberoving omdat als hij geen test zou nemen, hij meteen het quarantainehotel in zou moeten. ".

Tja, ueberkneus, wat dacht je dan te kunnen gaan doen?. Onder een steen geleefd de laatste 12 maanden ?

Alweer een mooi voorbeeld van een typische Nederlandse huilmuil met het verstand van een garnaal met Alzheimer. Te dom om te sch*jten en niet in staat om verder te kijken dan de neus lang is.

Grijskijkert | 27-11-21 | 13:47 | 6

Fa je reizen dan weet je vandaag de dag de risico's Dan niet zeiken dat je tijdelijk in de ophok moet of een testje moet doen. blijf dan gewoon thuis

borus | 27-11-21 | 20:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn neefje woont en werkt in Taiwan. Voor een vakantie van 3 weken in Nederland, deze zomer, moest hij vijf weken vrij nemen.
Na terugkeer op Taiwan werd hij op het vliegveld in een taxi gebonjourd, in de taxi gebeld om te bevestigen dat hij op weg was naar zijn quarantaine hotel waar hij twee weken in volledig isolement moest verblijven, onafhankelijk van de uitslag van welke sneltest dan ook.
Goh, hoe kan het toch dat Taiwan de besmettingen onder controle heeft?

Deze Zuid-Afrikaanse snuffelaar krijgen hoogstens op Schiphol een sneltest en worden losgelaten in de Nederlandse treinen en taxi's en welkom thuis feestjes.

PetDie | 27-11-21 | 13:36 | 2

Wat erg he, op vakantie gaan., Zeurverhaal.

dathoujetoch | 27-11-21 | 14:39

@dathoujetoch | 27-11-21 | 14:39: Beside the point. Vakantie of niet, het gaat er om dat iedereen die Taiwan binnenkomt, twee weken in isolatie moet. Klaar.
Terwijl alles wat op Schiphol aankomt, ook al komen ze uit hoogrisico- gebieden, zo weer losgelaten wordt. Zeurverhaal is van de Zuid-Afrika gangers die een test weigeren. Kijken hoe populair een vakantie ver weg is als je bij terugkomst eerst twee weken in een formule-hotel opgesloten moet op eigen kosten.

PetDie | 27-11-21 | 20:24

Tja, vliegen, labo buisjes met vleugels.

Het Noorden | 27-11-21 | 13:36

Fleur van de PVV had wel weer een goede avond bij OP1 gister. Volgens haar is het allemaal de schuld van Hugo en gaan boosters ons redden. Dat de IC's overvol zijn met 70% anti-vaxxers vindt Fleurtje maar een detail. Zelfs het journaille aan tafel zat haar uit te lachen.

Diederik_Ezel | 27-11-21 | 13:23 | 6

Domme onzin de doelgroep hoort dat nou eenmaal graag ey...

Neuth | 27-11-21 | 14:20

30vaxxers.

dathoujetoch | 27-11-21 | 14:40

Wat een gelul van Fleur. Iedereen en zijn moeder weet dat Rutte de IC bedden heeft gehalveerd heeft en dat hij de enige echte schuldige is. Maar ook dit zal door trollen en NPO-ers niet erkend worden ,want het is veel makkelijker om Rutte na te praten en de ongevaccineerden de schuld te geven.

Koning BongoBongo | 27-11-21 | 15:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou, als dat geen verrassing is. Wat een wanprestatie en dan ook nog verbaasd zijn. Er was een jaar geleden al sprake van dat er in Zuid Afrika een nieuwe variant zou opduiken. Wat doen we vervolgens? Wachten tot 1 of andere gek die nieuwe variant ontdekt, dan pas reisverbod. Ze zijn weer lekker aan t slaapwandelen ongelooflijk. Druk bezig met de beslissing om winkels uurtje eerder dicht te doen. Nee dat helpt, laat me niet lachen. Of zullen we scholen open houden die vanzelf dichtgaan? Oh, en die via via vluchten, daar hadden we niet eens aan gedacht. Dit is onderhand geen slechte B-film meer, maar nog veel erger. Misschien is t ook wel beter op lange termijn dat er flink huis gehouden wordt. Hoeft men ook niet meer na te denken over zgn knopjes draaien. Alles wat ze nu berekenen blijkt altijd anders uit te pakken. En maar doorgaan...

Jordy | 27-11-21 | 13:22

Ik heb altijd nooit begrepen waarom je Nederland gewoon kan binnenwandelen. Waar ik woon geldt al vanaf midden vorig jaar, twee keer testen (vertrek en aankomst) en 24 uur verplicht in hotel tot resultaat bekend is. Werkt prima.

Nomen | 27-11-21 | 13:19 | 1

Altijd nooit. Mooie uitdrukking. En verder ben ik het geheel met u eens. Trouwens: in Taiwan 14 dagen in hotel. Tikkie overdreven.

Dr. Worstenbroodje | 27-11-21 | 13:24

Dit zou je eens met een vliegtuig vol Amerikanen moeten flikken

Stijl_Loos | 27-11-21 | 13:17 | 3

Want?

P. Breidel | 27-11-21 | 13:49

Oh, als het moet gebeurt dat state-side gewoon hoor. Groot deel gaat helemaal apeschijt met "I'm suing you" of "I'm never flying with <vul hier vliegtuigmaatschappij in> again !". Maar goed, kleine lettertjes, TSA, CBP en Homeland Security. Dus ondanks obligaat grote jankmuil en geblèr over "my rights", gewoon effe stilzitten en aanwijzingen opvolgen dus.

Grijskijkert | 27-11-21 | 13:57

@Grijskijkert | 27-11-21 | 13:57: Precies, 12 jaar 5 maanden per jaar gewoond en uit ervaring weet ik dat het een stuk strakker is dan hier. Alles ook op eigen kosten trouwens. Huidige situatie: US officials said foreigners would be blocked from travelling from South Africa, Botswana, Zimbabwe, Namibia, Lesotho, Eswatini, Mozambique and Malawi, mirroring earlier moves taken by the EU. They will come into effect on Monday.

P. Breidel | 27-11-21 | 14:19

Gevaccineerd..?

ik2! | 27-11-21 | 13:05

Ik snap het niet. Wilders riep op 18 september in de Tweede Kamer dat de pandemie over is en dat alle beperkingen konden worden opgeheven,
Waarom deden we dat dan niet? Waarom deze lockdown terwijl de pandemie al twee maanden over is? Wilders heeft toch altijd gelijk?

Ridde Rogter | 27-11-21 | 13:02 | 2

Antwoord: Onze intensieve zorg kan het niet bijbenen.
Waar blijft de gratis studiefinanciering voor verpleegkundigen?

Dr. Worstenbroodje | 27-11-21 | 13:26

Waarom geef je af op Wilders terwijl Rutte het aantal IC bedden van 2800 naar 1350 terug heeft gebracht en 6 ziekenhuizen gesloten in een tijdsbestek van 10 jaren . Er is maar een enkele schuldige en dat is Rutte . Hou toch op met je zielige doorzichtige extreemlinkse afleidingsmanoeuvres.

Koning BongoBongo | 27-11-21 | 16:05

Omicron klinkt een beetje als "oh my Gott". Stel voor om het gewoon de zwarte Corona te noemen.

Phantomas | 27-11-21 | 13:01 | 5

Omicron klinkt ook een beetje als Megatron, en de Transformers.

Nederlandop1 | 27-11-21 | 14:43

@Grijskijkert | 27-11-21 | 14:02: De "Necronomicon" is een fictief boek, geschreven door een fictieve Arabier in de fictie van H.P. Lovecraft.

Mazzelstof | 27-11-21 | 15:56

Noem het black death

borus | 27-11-21 | 20:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Aandeel Pfizer op All Time High!

squadra | 27-11-21 | 12:47 | 1

Yessss! If can’t beat hem join them

Miyagi | 27-11-21 | 13:48

"Vrijheidsberoving" het intelligente geluid van de nieuwe aso anno 2021. Overigens afgelopen weekend met de KLM uit Europa teruggekomen, mondkapjes plicht is een lachertje aan boord. Personeel durft niets.

P. Breidel | 27-11-21 | 12:45 | 3

Personeel draagt ze zelf ook niet, vlucht terug uit Amerika met KLM zaten ze gezellig in te pantry met zijn vieren zonder roodkapje. In de cabine ging ie weer op. Tsja.

Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 12:49

Waarschijnlijk omdat dat slag niet zoveel presteert in het leven. Men wil zich toch even speciaal voelen door middel van het benutten van individuele rechten. En dat is natuurlijk veel belangrijker dan het collectieve welzijn.

Bulloch | 27-11-21 | 12:56

@Bulloch | 27-11-21 | 12:56: Collectief welzijn lol. Het soort collectief wat alleen maar handig is wanneer het degene uitkomt.

Goedvoorze | 27-11-21 | 13:47

Volgens Wikipedia:
“South Africa has the largest population of Chinese in Africa,[3] and most of them live in Johannesburg”.

Toeval?

Hahaha

SamV | 27-11-21 | 12:43 | 4

Volgens wikipedia:
Johannesburg is gesticht door Nederlandse kolonisten.

Toeval?

Hahaha

* Il Principe * | 27-11-21 | 13:04

@squadra | 27-11-21 | 12:49:

In Johannesburg staat wel het enige BSL-4 lab van Afrika.

Ik moet er maar mee ophouden voordat er dadelijk echt reaguurders zijn die denken dat het een complot is.

SamV | 27-11-21 | 13:13

Als zo'n chinees daar zijn broek omlaag doet, krijgen alle Afrikaanse stamvrouwtjes het warm.

Muissolini | 27-11-21 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

10% van de passagiers besmet. Terwijl ze allemaal een groen vinkje hebben voor ze dat vliegtuig instappen. Toch?

Thuinman | 27-11-21 | 12:40 | 3

Dat is het slechte aan dit verhaal.

Beste_Landgenoten | 27-11-21 | 12:50

U moet niet zoveel nadenken. Daar komt namelijk niks geen goed van.

squadra | 27-11-21 | 12:51

Tja , de magische QR codes zijn de moderne niet werkende vrijbrieven met een heerlijk gevoel van schijnveiligheid .

Koning BongoBongo | 27-11-21 | 16:28

Stronteigenwijs volkje, die Nederlanders. Ik werkte vroeger op Schiphol, en als weer eens gesodemieter was, kon je er donder op zeggen dat er weer een betwetende Hollander met z'n grote muil bij betrokken was. Lekker doorgaan zo. Ik ben nu in Frankrijk, daar heb je dat gezeik niet. Gewoon je qr even laten zien, en dan lekker aan de paling. Ik zal aan jullie denken als ik volgende week rond middernacht naar huis strompel met een rondgegeten buikje.

Lerp | 27-11-21 | 12:36 | 6

Ach ja die Fransen en hun banlieues en de tig aanslagen die er zijn geweest door lui van de religie van de vrede.
Echt zo'n dociel blank westers volk.

Muissolini | 27-11-21 | 13:47

En met je QR kun je niet besmet zijn of besmet raken?

Koning BongoBongo | 27-11-21 | 16:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou, de afgelopen week zouden er dan dus honderden mensen zijn ingevlogen die óók positief zouden hebben getest.

Papa Jones | 27-11-21 | 12:31

Mensonterend.... Ahja. Ik lig momenteel in het ziekenhuis covid ongerelateerd en zie de stress en de drukte, de ex covid patiënten op de nazorg verpleeg afdeling die (ingeënt, met booster) toch op de ic belanden (wel onderliggende aandoeningen), maar hoe het op de covid afdelingen qua onderbezetting en stress bij personeel er aan toe gaat.

Dus gast die klaagt over die mensonterende toestanden, zouden ze zonder mondkapje, inenting, of enige bescherming niet in dat quarantaine hotel moeten plaatsen, maar op een stretcher op die fucking covid afdeling hier.

peterdh | 27-11-21 | 12:13 | 11

@Kouwe Kees | 27-11-21 | 12:37: Nou cold case, I rest my case!

Frans_van_Arkel | 27-11-21 | 13:00

@Kouwe Kees | 27-11-21 | 12:37: Een échte minister zou wel degelijk maatregelen treffen. Maar ja, noem er eens 1. Eentje maar...

ChalinaRosa | 27-11-21 | 13:15

@Frans_van_Arkel | 27-11-21 | 13:00:
@Pietie | 27-11-21 | 13:15:
Yep, gesprekken met de werkgever zijn hopeloos afpoeierend. Hierdoor neem je je frustratie mee naar huis, en heb je bij wijze van uitzondering nog puf om in je eigen tijd sociaal te gaan doen, dan is er een kans dat je al je woede en frustratie juist bij degenen op het bord flikkert die het niet verdienen.
Degenen die het verdienen blijven mijlenver buiten schot.
"Ga er maar aanstaan / wie moet het dan doen?" Van mijn part de kat van de buren. De eerste de beste die erkent dat er personeel bij moet, dat je dan een extra laag hebt zodat je niet hoeft te debatteren over wie wel en wie niet helpen. Dat je dan niet (zwaar) hoeft te vingerwijzen wiens schuld het is, om je eigen fouten verborgen te houden. Je zit in een situatie waarin je vrijwel zeker permanent meer patiënten moet behandelen. Manschappen, troepen, uitvoerend en kundig personeel, daar had vanaf dag 1 de focus op moeten liggen.
Ach, ik heb voldoende van me af gezeken, ik ga boodschappies doen en het huisje opruimen. Fijn weekend allen!

Kouwe Kees | 27-11-21 | 14:09
▼ 8 antwoorden verborgen

Een volk dat voor corona zwicht, zal meer dan geur en smaak verliezen.

squadra | 27-11-21 | 12:05 | 1

Het us elke keer weer te laat, te slappe maatregelen en te snel afschalen. Tel daarbij op de 'hindermacht' die de ambtelijke commissies, raden en andere ouwehoeren vormen en dan heb je het recept voor de rotzooi die het in NL is. En de megablunder van het maandenlang niet boosteren komt daar nog bovenop. De maatregelen die nu gelden zullen maar een beperkt effect hebben, verdere ellende en doden zullen komen. Het wordt tijd dat Rutte en de Jonge opsodemieteten om plaats te maken voor echte beslissers en doordouwers. En in deze tijd graag iemand uit de gezondheidszorg als minister..

Ruud5 | 27-11-21 | 12:13

Multicultureel is dat virus in ieder geval wel. Het begon met het virus uit China, daarna India en nu krijgen we een Afrikaanse variant. Dankzij o.a. die verwende klootzak die klaagt over vrijheidsberoving omdat hij bij aankomst even moeten testen. Waarom trouwens niet testen voor ze aan boord gaan i.p.v. na aankomst?

jochum1980 | 27-11-21 | 12:04 | 1

Dat is niet moeilijk, stel hij test positief, mag hij niet mee en mannen in operette uniform mikken hem een lokaal ziekenhuis in. Dat is iets teveel cultuur denk ik.

P. Breidel | 27-11-21 | 12:52

'Waarom wil een mens op vakantie? Als je gewoon thuis blijft is het toch al erg genoeg?'
Reve had het al in de gaten.

gestoptmetroken | 27-11-21 | 12:03

"Eten en drinken was niet goed geregeld"
Je hebt een paar uur vertraging omdat je besloot tijdens een pandemie naar huis te vliegen uit het land waar nu een nieuwe variant van dat virus om zich heen grijpt.

Je zit niet al weken aan de Poolse - Wit-Russische grens in de vrieskou... Mensen zijn niks gewend he..

Pontius Vulgaris | 27-11-21 | 11:55 | 6

@naglfar | 27-11-21 | 12:21:
Dan gaat hij naar de plee en drinkt wat water uit het plee kraantje. Tjezus. Een mens kan zo ongeveer twee weken zonder eten. Zwaar geval Covid patiënten geen dag zonder IC. Dus die zeikbal drinkt als hij zo'n dorst heeft maar uit de plee zelf als er geen plee kraantje is waar zijn waarschijnlijk te vette kop onder past.

peterdh | 27-11-21 | 13:21

@peterdh | 27-11-21 | 13:21: Dat de persoon in kwestie een zeikert is staat uiteraard buiten kijf.
Ik vind het sowieso knap dat je kunt zeiken over 'eten, drinken en dekentjes waren niet geregeld, Onmenselijk!' en 'zonder test moest ik gelijk naar quarantainehotel. Vrijheidsberoving!'
(Dat de persoon in kwestie daar over kan zeiken bedoel ik)

naglfar | 27-11-21 | 16:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoeveel van die varianten hebben we nu al gehad?
Ik denk toch dat de Rutte variant en de Hugo variant de alleallealle gevaarlijkste is.

zoalsikhetzeg | 27-11-21 | 11:55 | 3

Ik zit al tijden te wachten op de hollandse variant: besmetten duurt maanden, uiteindelijk doet het zo goed als niks en ondertussen kan je er leuk aan verdienen.
Hop, in 1x de crisis opgelost en iedereen rijk.

elfenstein | 27-11-21 | 12:06

Virus muteert aan de lopende band en dat is normaal voor dit soort virussen. Er zijn waarschijnlijk al duizenden mutaties geweest

Fijn_dat_je_er_bent | 27-11-21 | 12:16

Niet waarschijnlijk. Er zijn al duizenden mutaties geweest. Feit.

peterdh | 27-11-21 | 12:19

Als de regering nu echt wat wil doen is het wel Schiphol sluiten en de grenzen.
Zo niet blijven we eeuwig in die rotzooi zitten, wie besmet is, is een gebouw zetten, 6 weken lang, wel goed verzorgd.
Degene die echt ziek zijn, ruimte maken in ziekenhuis en bij vollopen, die 4 ziekenhuizen ondertussen heropenen. Ventilatie inbouwen in verzorgingshuizen en scholen, zo moeilijk is het toch niet, doe eens wat regering.

gato | 27-11-21 | 11:53 | 2

De verpleegsters en artsen in opleiding hier moeten ondertussen verplicht anderhalf jaar vakantie nemen omdat ze dan pas kunnen beginnen aan hun co-schappen. Dus aan de ene kant hebben we te weinig verpleegkundigen aan de andere kant laten we degenen in opleiding anderhalf jaar thuis zitten omdat ze niet mee kunnen lopen met de artsen die aan het werk zijn. Waarvan akte. Dit al 2 jaar lang he....

peterdh | 27-11-21 | 12:18

Wellicht tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend maar het laatste wat ik erover ga zeggen, ik ben dubbel gevaccineerd en momenteel bijna hersteld van, dus ; kiezen voor de economie nu!!!

D-Fens_1963 | 27-11-21 | 11:40 | 2

Aangezien de basis van iedere economie de gezonde werkende mens is pleit je voor een totale lokdaun?

funda | 27-11-21 | 11:52

@funda | 27-11-21 | 11:52: Aan de basis van iedere economie ligt een gezonde vraag en aanbod situatie.
Gezonde werkende mensen zijn daarbij een pre maar niet strikt noodzakelijk ( zie Nederland), een totale lokdaun echter…..

D-Fens_1963 | 27-11-21 | 12:44

Medicijnfabrikanten op dit moment: "ik ruik geld, tijd om nieuwe vaccins te produceren".

Adriel | 27-11-21 | 11:33 | 1

Produceren hoeft niet eens, je moet wat je hebt gewoon zo duur mogelijk verkopen.

funda | 27-11-21 | 11:44

Geinig, noemde ik laatst nog Afrika mbt chinese virus, volgens mij geen dag later, een Afrikaanse variant.

Muissolini | 27-11-21 | 11:28 | 1

Heeft u nog meer dat u met ons wil delen? One never knows…

Goedvoorze | 27-11-21 | 13:52

Hoeveel vliegtuigen uit Zuid-Afrika zijn er al geland voor dit toestel? Je zou toch denken dat daar ook wel al een aantal passagiers tussen zaten met de Zuid Afrikaanse variant.

ceriel82 | 27-11-21 | 11:26 | 3

Tuurlijk.
Dit zijn maatregelen voor de buhne. Het heeft geen enkele effect.

General Dripple | 27-11-21 | 11:34

@General Dripple | 27-11-21 | 11:34: Zelfs dat weten we niet.

funda | 27-11-21 | 11:45

@funda | 27-11-21 | 11:45: We weten inderdaad bijna helemaal niets ; ook de effecten van de vaccins zijn niet helemaal duidelijk . Wat we wel zeker weten is dat Rutte debet is aan het ernstige tekort aan IC bedden en dat hij m.b.v de media probeert om samen met deJonge de schuld af te wentelen op de ongevaccineerden.

Koning BongoBongo | 27-11-21 | 16:12

Hoho, NU nog Afrikaans allemaal. Binnenkort neemt China de handel en wandel in Afrika over. Kolonisatie 21e eeuw. Nu is China prima te vertrouwen en heeft het ook niks te maken met het ontstaan van de pandemie gelukkig.
saharareporters.com/2021/11/26/china-t...

Kouwe Kees | 27-11-21 | 11:25 | 9

@Kouwe Kees | 27-11-21 | 11:42: Chinezen bulken van het geld (als natie), zijn niet bovenmatig ideologisch ingesteld en regelen van alles zonder pottekijkers.
We kunnen er nog veel van opsteken, en eigenlijk wisten we het zelf al in de Gouden Eeuw.

funda | 27-11-21 | 11:50

Hebben ze al over genomen

Therrie | 27-11-21 | 12:01

@funda | 27-11-21 | 11:50:
Klopt. Het Chinese pragmatisme. Misstanden afdekken, door denderen.

Kouwe Kees | 27-11-21 | 12:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Een nieuwe sequentie ontdekken, beschrijven en publiceren kost tijd. Oftewel je loopt per definitie achter de feiten aan. Geen illusies dat deze variant al onder ons is. Hopelijk is het een ogische mutatie als in: besmettelijker en minder ernstig.

zevensprong | 27-11-21 | 11:23 | 1

Ook al ben je al in een crisissituatie beland, hard terugvechten blijft het beste medicijn.
'Hopium' helpt niemand, ooit. Dat geeft slechts wat schijnbare rust.

funda | 27-11-21 | 11:30

Allemaal in quarantaine dus?

Harrie-Couvert | 27-11-21 | 11:10 | 1

Je leven bestaat alleen uit extremen?

funda | 27-11-21 | 11:12

De vlucht van de dag er voor is idd wel zorgelijk.
Maar deze media aandacht is wellicht een goede bodem
voor tijdelijke verdere beperking van
(toeristische) corona-import uit bekende virushaarden.
.
En nee, je houdt het niet op de nul,
maar we zitten nu ff net aan onze ziekenhuis / IC taks,
dus alle beetjes helpen.

hotmint | 27-11-21 | 11:04 | 1

Alleen de beetjes worden aangepakt. Horeca met minder dan 3% van de besmettingen, mondkapjes die nauwelijks werken, anderhalve meter tegen een air borne virus. Al twee jaar zonder effect.

Gezonde_Roker | 27-11-21 | 11:23

"Er zijn landen waar ze standaard testen bij aankomst."
En zelfs dan is het linke soep omdat die testen lang geen 100% zekerheid bieden en natuurlijk niet alle nieuwe varianten kunnen detecteren.
Per saldo kun je dus in die geteste situatie bij iedere 1000 reizigers ongezien enkele dozijnen hoogbesmettelijke gastheren binnenkrijgen met bekende en onbekende mutaties van dit virus. Dit 'beleid' noemen lijkt mij absurd.

funda | 27-11-21 | 11:03 | 7

@W_F | 27-11-21 | 11:13: En dat zou betekenen dat zelfs verplicht testen van al een wassen-neus-beleid is. Als dat testcircus geen minimumresultaten kan bieden kunnen we het beter afschaffen en ander beleid ontwikkelen.

funda | 27-11-21 | 11:25

van alle reizigers

funda | 27-11-21 | 11:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Het blijft dweilen met de kraan open als je de grenzen niet dicht doet. Een maand lang niemand erin en niemand eruit. Dat helpt. Heb nooit begrepen dat we in het binnenland niets mogen terwijl jan en alleman wel gewoon hutje mutje het vliegtuig mag pakken naar zo'n beetje alle landen ter wereld. En ook gewoon terug mogen komen zonder enige moeite met alle ziektes die ze bij zich dragen. En dan heb ik het nog niet eens over de tienduizenden andere vluchten die gewoon mogen landen hier, met allerlei mensen aan boord, ongecontroleerd. En ohja, niet te vergeten die 1000 asielzoekers per dag die de grens over gereden worden door mensensmokkelaars. Allemaal hutje mutje gezeten, 0 controle, de overheid doet er werkelijk waar niets aan. Ik vraag me af waarom ik over een flink deel van mijn salaris de helft aan inkomstenbelasting moet betalen, ze geven het overduidelijk niet uit aan belangrijke zaken.

Old_Spice | 27-11-21 | 11:03 | 5

@Roos | 27-11-21 | 11:05|
Met alle respect, maar de beelden die ik daar nu vandaan zie komen zijn iets dat zó uit een horrorfilm had kunnen zijn weg gelopen. Wat daar gebeurt is compleet van de pot gepleurd. O.a. mensen die met bruut geweld uit de eigen(!) auto gesleurd worden omdat ze geen bekpamper dragen als ze alleen in die auto zitten. En dat is nog maar één voorbeeldje.

Sjefke7807 | 27-11-21 | 11:14

@Sjefke7807 | 27-11-21 | 11:11: Soms Sjef, heel soms doen orange bad men wel eens dingen die niet door logica te verklaren zijn.
Aan de ene kant levert dat soms een great America op, aan de andere kant was George Armstrong Custer ook al een beetje Orange bad man.
Dus een beetje minder great zeg maar.
Desastreus gevolg, genoegzaam bekend.
That’s what makes history.

D-Fens_1963 | 27-11-21 | 11:26

@D-Fens_1963 | 27-11-21 | 11:26|
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat u nu eigenlijk probeert te zeggen.

En met de geschiedenis van Custer ben ik bekend, heel erg bekend.

Sjefke7807 | 27-11-21 | 12:00
▼ 2 antwoorden verborgen

"Ik draag mogelijk een zeer vervaarlijk en besmettelijk virus, maar ik wil niet getest worden en vindt dat de overheid mij de vrijheid moet geven om direct ongetest weer deel te nemen aan de samenleving. Het risico op het besmetten van anderen die daar mogelijk aan zullen overlijden moet de maatschappij maar voor lief nemen, omdat anders mijn persoonlijke vrijheid aangetast wordt."
Waar is de pil van Drion als je die nodig hebt?

dezakloper | 27-11-21 | 11:02 | 3

Of laat passagiers halverwege de vlucht even aangeven dat ze er zo over denken. Ergens boven de Middellandse zee.

W_F | 27-11-21 | 11:09

Het is wat dat betreft net een zware griep.

zoalsikhetzeg | 27-11-21 | 12:03

@W_F | 27-11-21 | 11:09: Een Juliootje op 30000ft is in zo”n geval zo gek nog niet.

Goedvoorze | 27-11-21 | 13:54

En waar drommen de mensjes massaal samen dankzij die vervroegde sluitingstijden van de winkels? Juist, het tankstation. 1 grote ontmoetingsplaats waar je 24/7 je vreten en drinken kan halen en je essentiële dingen zoals: belkaarten, krasloten, Lotto, Toto en Eurojackpot kan halen. Redbulletje erbij, eventueel nog in een dikke rij voor de Corona-wc gaan staan (kuchkuch in elkaars nek zonder mondkapje!) die ook gewoon 24/7 open is, maar de maatregelen zijn super-geloofwaardig allemaal hoor! Ps, dit alles geschiedt natuurlijk zonder mondkapje, want Tilburgers luisteren helemaal nergens naar, die zijn en masse anti-Staat, hetgeen ook duidelijk terugkomt in de besmettings-grafieken. Wat verwacht je ook van volk wat vroeger hun wol bleekte met hun eigen ureum. Maar ja, zo gek als ik ben, ik geef de moed niet op, Tilburg heeft slechts 221.973 corona-ontkenners en mondkapjesweigeraars, het komt goed! Geen BOA die ernaar kraait!

onesizefitsall | 27-11-21 | 11:02 | 2

In het vliegtuig waren geen corona ontkenners.
Iedereen was "getest"

Arendsoogje | 27-11-21 | 11:05

Wat jammer dat u brandstof niet tot 1 van die essentiële dingen rekent.
Anders zou ik willen zeggen probeer de kiosk eens.

D-Fens_1963 | 27-11-21 | 11:11

Komt deze variant op de lijst van varianten die de schuld zijn van Mark en Hugo?

HeerVanStand | 27-11-21 | 11:00 | 1

Dat mag het tribunaal uitzoeken

BoerKoekoek | 27-11-21 | 11:06

Voordat ze zo'n nieuwe variant vinden is het al overal verspreid. En met zoveel vluchten per week uit dat gebied is dat ook al lang in Nederland verspreid. Dat hou je toch niet tegen

Fijn_dat_je_er_bent | 27-11-21 | 10:59

Een goeie 11 uur bijeen in dezelfde ruimte, da's toch al snel 44 kwartiertjes. Had het vliegtuig wel goede ventilatie?

photto | 27-11-21 | 10:58

De Amerikaanse staat New York roept een noodtoestand uit vanwege zorgen over de coronapandemie. Dat gebeurde volgens lokale media enkele uren nadat gouverneur Kathy Hochul had gemeld dat nauwlettend in de gaten wordt gehouden of de nieuwe omicronvariant opduikt in haar staat.

Gebakkenvis | 27-11-21 | 10:57

Goeie nieuws: Gordon is nu in Zuid Afrika, het kan nog… er is hoop.

Henri-Bardouin | 27-11-21 | 10:55

Met z'n allen opeengepakt in zo'n vliegtuig zitten, ik heb er geen zin meer aan. Geef de mensen eens een beetje bewegingsruimte. Leuke bar op de bovenverdieping.

Leptob | 27-11-21 | 10:51 | 3

Zoals vroeger, bovenin de 747. Roken en drinken. En geen virus te bekennen.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:54

Virgin Atlantic had daar vroeger inderdaad een bar. Was helaas alleen voor business class maar op een lange vlucht was het wel prettig om daar wat rond te hangen. KLM had die ruimte uiteraard volgepropt met nog meer stoelen, maar goed, business class bij KLM was altijd al een soort economy met grote stoelen.

Muxje | 27-11-21 | 10:57

We zouden dit bij meer landen met een test-voor-vertrek systeem moeten testen, om zeker te weten dat tetsten-voor-vertrek voor alle overige landen wel een doeltreffend systeem is.

W_F | 27-11-21 | 10:49 | 1

Zeker.

letopuwzaak | 27-11-21 | 11:11

Ik raad het OMT, Mark en Hugo aan eens tegels door te gaan nemen, hier op de Geenstijl. Vooral die van mijzelf natuurlijk. Misschien dat het dan toch nog goed komt allemaal.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:47 | 2

We hebben nog geen Viroloog des Vaderlands. Iets voor u?

HeerVanStand | 27-11-21 | 10:49

Maar is Gordon al geland? Vanavond is de K2 zoekt K3 finale. De homos zijn er uit. Niks mis met homos, maar in k3 hoort een lekkere blonde stoot.

Ir. Wilhelmus | 27-11-21 | 10:45 | 2

En een donkere man!

D-Fens_1963 | 27-11-21 | 10:50

Als hij maar geen corona via de neus oploopt.

bitterpete | 27-11-21 | 11:14

Dat we nu nog niet verder zijn dan dit te moeten/willen concluderen.
# even een toetsenbord van m’n voorhoofd halen

D-Fens_1963 | 27-11-21 | 10:44 | 1

De Y,U en H zitten er nog op...

funda | 27-11-21 | 10:48

Het stikt van de stammen in donker Afrika.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:44

We moeten die stammen hier naartoe halen; hier kunnen we ze beter onderzoeken.

funda | 27-11-21 | 10:50

Jaap?

Nicht | 27-11-21 | 14:15

Jarenlang beschermen tegen de Corona en dan ga je door de Jota. Wat een einde zo.

de Voorzittert | 27-11-21 | 10:39

Code zwart. in een vliegtuig zit een zwarte doos. En in Afrika voornamelijk zwarte mensen. Het is een complot zeg ik je !

Plaque-doctor | 27-11-21 | 10:38 | 1

Laat Sylvana het maar niet lezen

BoerKoekoek | 27-11-21 | 11:07
-weggejorist-
Nilfisk | 27-11-21 | 10:37

Omdat het virus toevallig uit zwart Afrika komt, zijn jullie tegen dit virus. Rasis..

Southpark | 27-11-21 | 10:37 | 2

We noemen het gewoon een Fins virus, dan is dat probleem opgelost.

funda | 27-11-21 | 10:53

Maar maar zuid Afrika is toch blank Afrika?

D-Fens_1963 | 27-11-21 | 11:02

'Eén van de gedupeerde reizigers zegt tegen Radio 1 dat de situatie „mensonterend” was. De reiziger spreekt van vrijheidsberoving omdat als hij geen test zou nemen, hij meteen het quarantainehotel in zou moeten.'.
Nee prima, kom maar binnen met je virus. Idioot.

Hommel | 27-11-21 | 10:32 | 6

Nederland.
Het lafste land van de planeet.
Geregeerd door idioten die besmette mensen gewoon binnen laten, scholen open houden, maar wel kroegen om 5 uur laten sluiten omdat de kroegbaas niet snapt hoe hij QR moet controleren.

pejoar | 27-11-21 | 11:01

maar die kroegbaasjes weten wel hoe ze subsidie moeten aanvragen....

vranac | 27-11-21 | 12:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Een groep van 20 mensen zit een boot
Het bootje is lek
15 mensen zijn aan het hozen. ze zijn moe en ze balen en hun bootreis is naar de klote.
en 5 andere mensen denken : zie je wel de boot zinkt helemaal niet. wat een drukte om niets. we gaan eens lekker een bad nemen. en de kapitein is een eikel.

AdvocatusDiaboli | 27-11-21 | 10:31 | 15
▼ 12 antwoorden verborgen

Die gedupeerde reiziger had er natuurlijk zwaar de smoor in dat hij geen Miele kreeg en lult hij maar over andere dingen.
Ik zou menen, uitzetten die hap.

Ichneumonidae | 27-11-21 | 10:28

Tien procent besmet in één dag. Omgerekend naar de Nederlandse bevolking is dat 1,7 miljoen. Een absoluut record. Bier, slingers, hapjes.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:28 | 4

Het was ook zo mensonterend om zo lang niet naar Verweggistan te mogen ... bleib zu Hause geldt niet voor de uitverkorenen

Roos | 27-11-21 | 10:39

@Ichneumonidae | 27-11-21 | 10:35: Het aantal besmettingen is dan ook het meest onbelangrijkee cijfer in de hele coronadiscussie. Opnames, daar gaat het om.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:43

Want we zitten zo vaak met 't hele land in één ruimte?

ReyNemaattori | 27-11-21 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn landen waar ze standaard testen bij aankomst.

Maar ja ,Rutte en aanpakken grote multinationals...

Al die andere oorden zullen straks net zo besmettelijk blijken te zijn.
Het dendert hier onafgebroken voort in de lucht,echt ongelooflijk dat ze het maar ongecontroleerd laten doorgaan.
En dan die ZA passagiers gewoon naar huis laten gaan hier.Zelfs in mijn verpleeghuis moesten contacten met covid een paar dagen apart blijven.

chausson61 | 27-11-21 | 10:27

Maar hoe zit het dan met de vluchten van afgelopen weken? Of met de mensen die nu vanuit Z-A via Dubai of elders naar Europa reizen? Was überhaupt iedereen getest aan boord? Deze Unicorn variant is er allang. De vluchten tegenhouden is enkel symbolisch en puur ongecontroleerde paniek.

Zalluf | 27-11-21 | 10:26 | 2

Dat negatieve testbewijs is een bankbiljet van 200 rand.

lekgoot | 27-11-21 | 10:34

@lekgoot | 27-11-21 | 10:34: Spot on, popo omkopen daar is eerder regel dan uitzondering. Soos ek al het gesê: Als je geld hebt, is het een fantastisch land.

ReyNemaattori | 27-11-21 | 10:50

Iedereen moet toch een negatieve test overhandigen voor je gaat vliegen?
Dit is niet vanwege een bepaalde foutmarge bij het testen, toch?

letopuwzaak | 27-11-21 | 10:26 | 7

@Roos | 27-11-21 | 11:03: Pas een paar dagen na besmetting test je positief, dus deze 10% heeft de besmetting gegarandeerd niet in het vliegtuig opgelopen. De andere 90% kan natuurlijk wel een besmetting opgelopen hebben, maar dat zien we pas over een week.

W_F | 27-11-21 | 11:16

Neen, je kunt waarschijnlijk met wat stuivers schuiven om een vinkje te laten zetten. In Cairo kon ik voor een paar euro's mezelf met mijn complete bagage langs alle douaneposten en poortjes laten loodsen. Pre-Covid, dat wel, maar ik denk eerder dat deze business hierdoor is uitgebreid.

Kouwe Kees | 27-11-21 | 11:20
▼ 4 antwoorden verborgen

gouwe ouwe

Satria | 27-11-21 | 10:49

Ik hou van dit nummer.
Vanavond weer in het café draaien

Roos | 27-11-21 | 11:03

Reizigers die eerder dan donderdag uit zuidelijk Afrika in Nederland zijn aangekomen moeten zich ook laten testen. Dat schrijft minister De Jonge van Volksgezondheid in een brief aan de Tweede Kamer.

De GGD'en gaan iedereen benaderen die vanaf maandag teruggekomen is uit Botswana, Eswatini (Swaziland), Lesotho, Mozambique, Namibië, Zimbabwe en Zuid-Afrika. Bij een positieve test moeten mensen in isolatie.
bron: parool

Bibop | 27-11-21 | 10:26 | 2

Ik gok 10% (die uiteindelijk worden getest).

Hadena | 27-11-21 | 10:34

Echt mensonterend dit...

Bulloch | 27-11-21 | 12:52

En hoeveel passagiers besmet met het rhinovirus? Hoeveel met influenza? En welke varianten? Wat? H17N9 ontdekt? Allemaal opsluiten. Geen klachten? Maakt niet uit, dat vinden we heel normaal sinds kort.

Root_Of_All_Evil | 27-11-21 | 10:24 | 3

Besmettingen zijn geen doden. In de grieptijd jaren geleden waren er ook heel veel mensen 'besmet', men noemde het gewoon verkouden. Een virus wat muteert is besmettelijker maar minder dodelijk. Heel de boel valt of staat met de hoeveelheid bedden in ziekenhuizen. Gisteravond rond 0.00 uur nog op de radio gehoord, een man werkzaam op de IC: "Nederland heeft in verhouding met de andere landen gewoon veel te weinig ic-bedden." En de interviewer maar door blijven mekkeren over dat burgers toch beter hun best moesten doen: "Nee, meer bedden". Het was op radio 1 of BNR-radio.

TonAlias | 27-11-21 | 10:34

Als 10% van de mensen met een besmettelijke ziekte terugkomen is het toch iets anders dan af en toe iemand met een ander virusje.

sinar2 | 27-11-21 | 10:34

@TonAlias | 27-11-21 | 10:34: ook een verdubbeling van de ic bedden, als dat al mogelijk zou zijn qua personeel, zal niet voldoende om aales maar los te laten.

druif | 27-11-21 | 10:44

Kom maar op met die cijfers over besmettingen met vliegtuigen als oorzaak, en de effectiviteit van eerdere maatregelen bij vliegreizen, zoals het naleven van de quarantaine regels. Of neemt Rutte deze maatregelen op basis van wat hij op Twitter en Facebook gelezen geeft?

W_F | 27-11-21 | 10:24 | 2

Een gemiddeld Facebook bericht getuigt zo langzamerhand van meer realisme dan alle kabinetsmaatregelen bij elkaar.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:31

Elk jaar als ik in de herfst op vakantie ging kwam ik terug met virus
Jetlag,verzwakte weerstand
Van warm naar koud
Als dit virus zo gevaarlijk is is enigste wat helpt alles stilleggen
Maar dan ook de invoer en uitvoer van goederen etc
Dan gaat de hele economie er aan zowiezo dus wat is beter

Therrie | 27-11-21 | 11:40

1 uit 10 passagiers is besmet. Dat wil dus zeggen dat de hele vlucht is besmet. Of denk je dat je in zo'n koekblik voor zo'n lange tijd niet besmet raakt door 1 van 9 anderen?

konjodebonjo | 27-11-21 | 10:20 | 7

Het circulatie-systeem en de filters waren toch helemaal in orde? Cora van Nieuwenhuizen pretendeerde in 2020 dat het systeem in vliegtuigen super waren. Echter toen men er op door ging vragen had ze nog nooit een onderzoek ingezien waaruit dat bleek...

TonAlias | 27-11-21 | 10:39

@TonAlias | 27-11-21 | 10:39: Het systeem is niet eens in staat kleine zwevende oliedeeltjes te filteren ,lees eens over airtoxic syndrome , laat staan nog kleinere virusdeeltjes.

Smoelensmid | 27-11-21 | 10:50

@Smoelensmid | 27-11-21 | 10:50:
Scherp! En dat "aerotoxic syndrome" wordt binnenkort een hele fijne melkkoe voor het eisen van schadevergoedingen.

DenBeert | 27-11-21 | 11:15
▼ 4 antwoorden verborgen

60 van de 600 is volgens mij 10 %,
Maar de horeca dat is de echte boosdoener.

Titje | 27-11-21 | 10:19 | 2

En winkels die tussen 1700 en 1800 open zijn.

JanVergoor | 27-11-21 | 10:23

Ja, die 600 passagiers komen uit een vacuüm natuurlijk. Niet naar kroeg, restaurant of winkel geweest daar in Johannesburg.

HeerVanStand | 27-11-21 | 10:25

10% besmet lijkt me toch een aardige indicatie voor een niet zo’n virulente variant.

BobDobalina | 27-11-21 | 10:18 | 2

Dat heeft echter niets met virulentie te maken. Ze zijn namelijk allemaal gezond genoeg om te vliegen.

Joris Beltsin | 27-11-21 | 10:20

Zolang we niet precies weten wat het is moeten we handelen op ons goed gevoel en het zo snel mogelijk binnenhalen. Dat lijkt mij ook.

funda | 27-11-21 | 10:30

Dit land gaat kapot aan onverschilligheid.
Zelfzuchtige onverschilligheid.

De overige 539 ingereisde virushaardjes mogen gewoon met hun aerosolen het land in om in thuisquarantaine te gaan
(wat ze niet doen),
met een zelftestje over 5 dagen
(wat ze ook niet doen).

Vlak voor code zwart vliegtuigen met 10% besmette passagiers binnen laten met misschien de snelverspreidende variant. Briljant.
Dat virus hoeft niet te polderen. 1 besmetting is genoeg en het gaat los. Vooral onder niet-gevaccineerden.
.

AdvocatusDiaboli | 27-11-21 | 10:18 | 4

@sinar2 | 27-11-21 | 10:20:
Dit geldt toch als 'contact met een positief getest persoon'? Onbegrijpelijk.

letopuwzaak | 27-11-21 | 10:28

En dan straks weer de regering de schuld geven van deze idiotie en gaan rellen en roepen dat het al heel lang niet deugt.

O ja en het is natuurlijk een complot deze extra mutatie. Geen onachtzaamheid.

Roos | 27-11-21 | 10:48

@sinar2 | 27-11-21 | 10:20: of geen klachten maar wel besmettelijk
Luchtcirculatie in vliegtuig wordt constant rondgepomt zo iedereen ademt het in

Therrie | 27-11-21 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Vier uur in een vliegtuig zitten is ook gewoon mensonterend.
Ik heb de VN en Amnesty hier al meerdere malen over aangeschreven als ik weer eens op een 12 uur durende vlucht naar Azië heb gezeten.

sinar2 | 27-11-21 | 10:17 | 1

Ik meer over wat ik aanricht als ik eenmaal daar ben
Bij de ratten af

Thaiseladyboy | 27-11-21 | 10:25

Vliegverbod behalve voor Nederlanders en andere Europese staatsburgers want die kunnen natuurlijk die nieuwe variant niet meenemen. Is logisch.

Joris Beltsin | 27-11-21 | 10:16 | 2

Doet me een beetje denken aan deze scene in Blackadder.
youtu.be/y9o_nu6WWEg

Donderbui | 27-11-21 | 10:22

Wat heb je hier te zoeken als je geen Europese staatsburger bent? Tot 17:00 naar een theater in Amsterdam omdat er in Zuid Afrika geen theaters zijn?

W_F | 27-11-21 | 10:31

Maar gelukkig is Gordon op tijd terug uit Zuid Afrika.

Nou kan het aan mij liggen, maar is het woon-werk verkeer van die man niet een dikke middelvinger naar werkelijk alles?

Thaiseladyboy | 27-11-21 | 10:14 | 2

Als het dan maar bij zijn middelvinger blijft.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:16

Ja dat is het, eigenlijk is het hele bestaan van de luchtvaart dat zo langzamerhand, wij krijgen te horen dat we regionaal en met de seizoenen moeten eten en de vliegananassen en mangos de bloemen de sperziebonen en peultjes vliegen samen met 1000 arabische paarden en miljoenen TUI Cor en Donnen , de wereld over, het begint lachwekkende vormen aan te nemen.

Smoelensmid | 27-11-21 | 10:39

Dus dit kan gewoon voor 1 vlucht. Waarom dan niet voor alle?

konjodebonjo | 27-11-21 | 10:14 | 3

Eh omdat alles dan vastloopt op Schiphol. Is maar een wilde gok.

Joris Beltsin | 27-11-21 | 10:17

@Joris Beltsin | 27-11-21 | 10:17: Hebben we dat ooit geprobeerd? Of hebben we a priori gezegd: dat kan niet. De Nederlandse mentaliteit inschattende, denk ik het laatste.

konjodebonjo | 27-11-21 | 10:18

@Joris Beltsin | 27-11-21 | 10:17: Kan het niet beter vastlopen op Schiphol dan in de ziekenhuizen??

Smoelensmid | 27-11-21 | 10:51

Het voordeel van het thuiswerkadvies is dat je als prostituee je nest niet meer uit hoeft te komen.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:14

Hoezo quarantainehotel als ze een test weigeren? meteen terugvliegen!

W_F | 27-11-21 | 10:13 | 1

Recht op integriteit van het lichaam benutten is veel belangrijker voor sneeuwvlokjes dan effectieve pandemiebestrijding.

Bulloch | 27-11-21 | 10:18

Het OMT zal wel denken: het kabinet kan lekken, dat kunnen wij ook.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:15

We moeten wel voorkomen dat de afrikaanse varkenspest nu een slecht imago krijgt vanwege deze afrikaanse coronavariant.

Alquest | 27-11-21 | 10:10

Beetje ingrijpen voor de bühne.
We wisten toch allang dat vliegtuigen niet fris zijn?

En of het variantje nou zo veel erger is, weten we helemaal niet. Paniekvoetbal, m’n beste.

Thaiseladyboy | 27-11-21 | 10:10 | 2

Omdat we het niet weten, kun je dus maar beter wel wat doen. Als we het dan eenmaal wel weten en het blijkt erger ben je te laat, m’n beste.

Capt. Iglo | 27-11-21 | 10:21

@Capt. Iglo | 27-11-21 | 10:21: u weet ook niet wat er in een ander toestel binnenkomst.
Overgestapt in Dubai? Welkom in Nederland.
Dus voor de bühne.

Thaiseladyboy | 27-11-21 | 10:27

Oh jee, de Afrikaanse variant is al bij België.... Als het zo'n probleem is, gooi dan de grenzen dicht. Dit is dweilen met de kraan open.
Elke vlucht naar NL een verplichte sneltest bij boarding en bij ofboarding. Kleine grensovergangen dicht en bij de grote overgangen mega sneltest straten inrichten.
Een hele grote impact, maar ik denk een kleinere dan straks een volledig lockdown etc.

desmodus | 27-11-21 | 10:08 | 1

Mocht NL al de Belgische grens dicht gooien dan is het om het tanktoerisme te beteugelen.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:12

Geh, "mensonterend". Typische antivaxx-praat.

Bulloch | 27-11-21 | 10:08 | 5

Glazen bol-geneuzel.

goedverstaander | 27-11-21 | 10:17

Misschien waren ze wel allemaal gewoon braaf gevaccineerd om op vakantie te kunnen gaan.
Maar ja, de antivaxx framing is ook nogal aan inflatie onderhevig.

Reebensteeltje | 27-11-21 | 10:26

@Reebensteeltje | 27-11-21 | 10:26: Ik heb weinig ervaring met vliegen, maar moet je daarvoor niet gevaccineerd/getest voor zijn om dat te kunnen doen?

Grachus | 27-11-21 | 10:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Hartverwarmend, hoe ook deze, volgens deskundigen ´zorgelijke´ variant, zich weer rázendsnel over de globe kan verspreiden dankzij onze nationale trots, de 'witte zwaan', en ´banenmotor´ Schiphol. Want in november met verkansie naar Suid-Afrika, waarom niét, je bent toch geen dief van je eigenste portemonnee? Overheid, kom maar weer door met die miljarden!

Zenzeo | 27-11-21 | 10:07 | 1

@Zenzeo, geef me 1 goede reden waarom ik in de Nederlandse zomermaanden op vakantie moet? Dan is het weer in NL eindelijk behapbaar, de kosten voor een vakantie explosief hoog en er zijn minder files. Dát is waarom ik graag in periode Nov-Feb weg ga.

BertjeKoning | 27-11-21 | 10:32

Dus zo ziet een per direct vliegverbod eruit.

hoochee | 27-11-21 | 10:06 | 4

Weet je nog hoe racistisch het was want Trump? ;)

Blauwe Wafel | 27-11-21 | 10:10

Geldt niet voor lijnvluchtelingen.

Mr_Natural | 27-11-21 | 10:10

Wist je dat dan nog niet van de vorige keren?
Zo lang geleden is dat nog niet.

RandyBiel | 27-11-21 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

Biologie maakt gewoon gehakt van menselijk pseudo-juridisch geneuzel.
Niet aan je neus zitten. Ook van mond, ogen, oren afblijven graag.

Alquest | 27-11-21 | 10:03 | 2

En mijn lul dan?

Hadena | 27-11-21 | 10:13

@Hadena | 27-11-21 | 10:13:
Vooropgesteld dat ie netjes gewassen en ingepakt is; gaat vooral uw gang, anders wordt het een hele knoeiboel. Wel iig achteraf handen wassen graag. Ook vooraf handen wassen kan uw veel leed besparen. En wel zo fris.

Alquest | 27-11-21 | 10:32

Ondertussen gaat het lekker hier.
Omdat er te weinig zorgcapaciteit is gaan we naar code zwart, met geweld bij de ziekenhuizen.
Dan moet daar de politie worden ingezet.
Omdat er ook te weinig politiecapaciteit is moet het leger worden ingezet.
Maar het leger is ook al kapotbezuinigd.
En dan maakt Rutte goedkope excuses voor de slechte communicatie, alsof dat het enige probleem is dat hij met zijn wanbeleid heeft veroorzaakt.

Schmalz | 27-11-21 | 10:01 | 4

@General Dripple | 27-11-21 | 10:04:
En ook al die nu jankende ziekenhuis-bobo's die meededen met de bezuinigingen om zo hun eigen bonussen veilig te stellen.

sinar2 | 27-11-21 | 10:13

@General Dripple | 27-11-21 | 10:04: vergeet de mensen niet die lak hebben aan de maatregelen.

Door één zo'n vliegtuig vol voornzmelijk mensen die waarschijnlijk recht hebben op vakantie, is die nieuwe variant in Nederland, wat straks weer extra gevolgen heeft voor ons.

Bedankt egoïsten

Roos | 27-11-21 | 10:21

Ja, de oplossing is de IC-capaciteit opschalen, zodat er honderden bedden extra komen, die bezet kunnen worden door mensen die bang zijn voor een prikje. Waarschijnlijk kunnen anderen daar voor betalen, want antivaxxers hebben niet zo'n groot begrip van collectieve kosten. Dat moet De Overheid maar doen o.i.d.

Bulloch | 27-11-21 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

En dit keer niet de anti vax wappies, vliegen doe je natuurlijk met een geldige code.
Heerlijk om dit eens te lezen.

Arendsoogje | 27-11-21 | 10:01 | 6

@Roos | 27-11-21 | 10:23:
"Blijft verpesten voor de rest"? Toch niet voor de gevaccineerden? Die zijn veilig (min of meer). Die hebben zichzelf beschermd, toch?
Ongevaccineerden lopen een groot besmettingsgevaar, onderling, maar dat wegen ze af tegen hun recht op integriteit op hun eigen lijf.
Gevaccineerden moeten gewoon niet zeuren. En proberen logisch te denken.

DenBeert | 27-11-21 | 11:04

@DenBeert | 27-11-21 | 11:04: dit snap ik niet.
Gevaccineerd of ongevaccineerd, we moeten ons toch allemaal aan de maatregelen houden?
Als dat niet gebeurt waardoor meer mensen corona krijgen en de maatregelen weer toenemen, dan heeft iedereen daar toch last van?

Roos | 27-11-21 | 11:10

@DenBeert | 27-11-21 | 11:04: Behalve als gevaccineerden nu voor iets anders dan corona naar het ziekenhuis moeten, want dat ligt vol met onevenredig veel antivaxxers. Maar ja, die zullen uiteraard beweren dat de zorgcapaciteit het probleem is: we moeten honderden specialisten beschikbaar hebben, zodat mensen hun recht op lichamelijke integriteit kunnen benutten. Want dat laatste heeft uiteraard de hoogste prioriteit ten tijde van een pandemie. Dat zal die "mensonterend"-passagier helemaal met je eens zijn.

Bulloch | 27-11-21 | 11:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Haha en er komen er 1000 per week binnen via Bekkers BV,
dus 100 besmettelijke.. en dat al 10 weken lang.. minimaal 1000 van die gevallen via de route zielig&bedrog.

pieterS | 27-11-21 | 09:59

De boven ons gestelden hebben verordonneerd dat je niet 'Afrikaanse variant' mag zeggen. 't Is 'Omicron' of iets in die geest. Maar ze kregen er nooit genoeg van om 'Britse variant' te roepen.

J.P.Drapeau | 27-11-21 | 09:59 | 1

Moronic las ik al..

Uncle Melon | 27-11-21 | 11:13

Nou niet teveel paniekeren over vluchten uut Zuid-Afrika. Ze weten alleen dat het besmettelijker is dan delta en dat er 30 mutaties inzitten. Maar afgelopen dageb hadden de Zuid-Afrikanen 100. HONDERD besmettings met deze nieuwe variant. Geen 22000 zoals in Nederland.
Oh. En geen IC overload of zo. Gewoon niets. Ook geen paniek en zombies in de straten.
Maar dat past in het plaatje. Alleen als het niet nodig is treedt het kabinet doortastend op.

JanVergoor | 27-11-21 | 09:59 | 7

De afgelopen dagen hadden ze daar een 7 daags gemiddelde van rond de 3500 positieve tests, tegenover een gemiddelde van 27.600 test per dag. ( sterke steiging de laatste paar dagen met testen omdat ze zelf ook doorhebben dat het misgaat.) Gemiddeld genomen test de laatste weken daar dus 12.8% positief. In nederland gaat het nog harder met ruim 19% positief getest. En ook al rapporteerd Nederland op dit moment niet heel duidelijk over het aantal afgenomen tests ( niet te verwarren met zelftests) Als je even het sommetje doet. 22.258 positief getesten over de laatste 7 dagen, tegen over 22.1% gem positief over de laatste 7 dagen. Dan kom ik uit op 100715 ( afgerond ) afgenomen testen in de afgelopen 7 dagen. Dus we testen ruim 3 keer zo veel. Op een populatie die 3,4 keer in die van Zuid Afrika past. ( 59.31 mil om 17.44 mil ) Mijn verwachting is dat als ze in Zuid Afrika ook meer zouden gaan testen dat de cijfers daar ook nog wat omhoog zullen gaan. Hele gebieden waar mensen gewoon geinfecteerd rond lopen waar de wereld geen fuck om geeft. Ik zou je 100 besmettingen nog maar eens na gaan lezen. Gewoon even een paar sommetjes maken.

Blubberbazooka | 27-11-21 | 10:31

Maar zo werk het toch niet, beste Jan? Toen de alfa-variant "ontsloten" werd, waren er ook niet een miljard besmettingen in een week vastgesteld. Geef die mutaties even de tijd.

Bulloch | 27-11-21 | 10:33

"Ook geen paniek en zombies in de straten." Dat beweert ook helemaal niemand behalve jij.
Voor ongecontroleerd en onwetend nieuwe varianten in dit land toelaten gebruik ik dan weer heel andere woorden, zeker als het binnen de huidige context van een zwaar belastende pandemie gebeurt.
Woorden als dom, onverantwoord, onwetenschappelijk en idioot.

funda | 27-11-21 | 10:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Zou het een 'oplossing' kunnen zijn om de 1,5Miljoen ongevaccineerden deze maand €1.000 aan te bieden, volgende maand €750, dan €500 en tot slot €250?
Uit te betalen in tegoedbonnen naar keuze voor de zwaarst getroffen branches.
Kost je maximaal €1,5Miljard.

Het is niet eerlijk, ik weet het, maar zou het kunnen werken?

Bootvisser | 27-11-21 | 09:54 | 19

Eerst die andere €1000,- van Rutte, daarna nog het kwartje van Kok terug en het suez-dubbeltje van de brandstofprijs af.

Dan wil ik overwegen om mijn vertrouwen 't.o.v. de politieke leiding te heroverwegen.

Tot dan trek ik mijn eigen plan.

Der Doktor | 27-11-21 | 10:46
-weggejorist-
elfenstein | 27-11-21 | 10:55

@elfenstein | 27-11-21 | 10:55: U hoeft niet op mij te reageren. U kunt ook op de "block" optie klikken.

Zoals gezegd, ik kan het linkje zo snel niet voor U vinden. Uit volgende kunt U het wel destilleren. Beter kan ik het momenteel niet doen.
nos.nl/artikel/2407133-uitputtingssla...

Maar U heeft dus ook geen linkje, waaruit blijkt, dat mijn bewering "Bullshit" is?

Frau_Ferkel | 27-11-21 | 11:15
▼ 16 antwoorden verborgen

Hier is de tegenaanval al ingezet; het is wit buiten. Ik laat me deze dag niet vergallen iig.

Dr. Blechtrummel | 27-11-21 | 09:54

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een faillissement van KLM, AF, BA, LH etc. de corona pandemie een stuk makkelijker beheersbaar had gemaakt.

discriminazie | 27-11-21 | 09:54 | 12

@elfenstein | 27-11-21 | 10:01: OK, hou KLM-vracht in de lucht, simpel. Kan ons AliExpress spul gewoon blijven binnenstromen.

Sneerpoets | 27-11-21 | 11:06

@Sneerpoets | 27-11-21 | 11:06:
Dat komt grotendeels over water in containers. Het grootste deel van de luchtvracht is bloemetjes en andere bederfelijke premiumwaar.

elfenstein | 27-11-21 | 11:52
▼ 9 antwoorden verborgen

„mensonterend”
Mensonterend dom. Dit is af en toe te verwachten, wanneer U verre reizen maakt.
Bleibt Zuhause.

Frau_Ferkel | 27-11-21 | 09:53

Travel bans are not evidence-based: It may seem like travel bans for individual countries are a necessary step, but I cannot stress enough that they do not work. (...) Travel bans are a political move; a tool to show the public that the government is responding.

zwaaropdehand | 27-11-21 | 09:52 | 3

Bron: Your Local Epidemiologist.

zwaaropdehand | 27-11-21 | 10:00

Maar eh... hoe staat het inmiddels met pfas en diversiteit? Da's ook erg

Mark van Leeuwen | 27-11-21 | 09:50

En gisteravond vielen in de 'talkshows' de BN'ers, die denken 'experts' te zijn, weer over elkaar heen om over het (nieuwe) virus te neuzelen. Een deugvrouwtje legde de schuld van de Zuid Afrikaanse mutatie bij Nederland want niet genoeg vaccinaties naar dat land opgestuurd. Xbox aangezet en lekker gaan gamen, Resident evil 7.

Bibop | 27-11-21 | 09:48 | 2

"Resident evil 7"
Is dat de versie met de vaccin-zombies?

Frau_Ferkel | 27-11-21 | 09:52

Aantal vaccins is het vaak het probleem niet, infrastructuur om te prikken wel.

hetgeleteken | 27-11-21 | 09:56

"Mensonterend"? Neen, niet bepaald. Meer aan gevalletje "Doe niet zo fucking moeilijk en werk gewoon even mee, egoïstische paardenlul".

de IJsman | 27-11-21 | 09:47 | 1

Nee joh, tijdens deze pandemie is duidelijk geworden dat individuele vrijheden veel belangrijker zijn dan constructief meedoen. Iedereen moet vooral lekker doen en laten wat 'ie wil en als het slecht gaat, is het de schuld van de overheid.

Bulloch | 27-11-21 | 12:29

Weet je wat ook mensonterend was? Ach nee, laat deze Godwin maar zitten eigenlijk. Geen goed begin van het weekend.

HeerVanStand | 27-11-21 | 09:46 | 1

Ik weet het! Een plicht tot het dragen van niet gecertificeerde mondkapjes. Een belediging voor de intelligentie van het volk.

intrigant | 27-11-21 | 09:51

Corona=bier
Vaccinatie=cocaine
Met cocaine geen last van bieralcohol.
Mits je maar een extra snuïf neemt. En daarna een boostersnuif. En nog een boostersnuif enz.

Leptob | 27-11-21 | 09:45

onverwaaaaaacht...
iedere nitwit had kunnen bedenken bij een willekeurige uitbraak. stap 1 : grensoverschrijdend verkeer reguleren, vooral luchtvaart. Lekker op elkaar gepakt, relatief korte reistijden, nog los van ongezonde lokale gebruiken uit de landen van oorsprong. Vleermuissoep en bushmeat. Net te kort om zelf ziek te worden, net tijd genoeg om een virus te verspreiden.
En dan als passagier raar doen omdat je gezelschap de bron is van de volgende golf in nederland. Eigen verantwoordelijkheid, yeah right. Economie...tuuuurlijk joh.
Briljant. soms denk ik dat de mensheid t gewoon verdient dit millennium niet te overleven. Je ziet t gewoon gebeuren.

Dr.Utker | 27-11-21 | 09:44

Is het geen apenbroodboomverhaal?

Mr_Natural | 27-11-21 | 09:41

Die figuur met z’n ‘mensonterend’ heeft behalve een kerona-besmetting nog minstens één ander mankement. Van geestelijke aard. Kolere, wat een Vollidiot.

Lubbberrtt | 27-11-21 | 09:39 | 3

mogelijke kerona-besmetting that is

Lubbberrtt | 27-11-21 | 09:40

Dwijl variant.

De Profundus | 27-11-21 | 09:50

De Omricon variant heeft niet alleen 32 verschillende spike mutaties ook 27 mutaties op de rest van zijn genoom.
Wetenschappers hebben vluchtschema's vanuit Zuid-Afrika onder de loep gehouden en ze vermoeden wegens vergelijken met eerdere virusuitbraken dat het nieuwe virus zich al in 25 landen bevind.

steekmug | 27-11-21 | 09:39 | 3

Virus is al sinds juli bekend,

12 Jul 2021 Explainer: This is how scientists detect new variants of COVID-19
bron: weforum punt org

Bibop | 27-11-21 | 09:41

@Bibop | 27-11-21 | 09:41: Je benoemde dit al eerder. Mijn reactie herhaal ik dan ook nog maar eens.
Het artikel zou geschreven zijn op 12 juli 2021. Maar er staat een verwijzing in naar een ander artikel dat pas op 26 november 2021 is geschreven. Met andere woorden, het artikel is gewoon aangepast aan de nieuwe situatie en had geen profetische waarde.

Pardoes | 27-11-21 | 09:53

Het zal weer niet .....

Der Schnitzeljäger | 27-11-21 | 09:41

Bekend verschijnsel: inclusie van anders-culturigen. Wegkijken mensen!

DenBeert | 27-11-21 | 10:50

61 besmetten? Maar, hoeveel ervan zijn er ziek? Hoeveel ervan zijn er ernstig ziek? Hoeveel moesten opgenomen worden in het ziekenhuis? En hoeveel van hen liggen er een IC-bed warm te houden? En is de IC-capaciteit al weer opgeschaald? En zijn er de afgelopen 1,5 jaar nog IC-artsen en IC-verpleegkundigen opgeleid?

Rest In Privacy | 27-11-21 | 09:36 | 4

@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 09:47: bijzonde tijden, waarin mensen die van zichzelf weten dat ze het ook niet beter weten toch de behoefte hebben om andere te laten weten wat ze denken te weten.
Vroeger was alles beter.

kapotte_stafzuiger | 27-11-21 | 09:56

Ze waren allemaal gevaccineerd dus geen ernstig zieken. En je weet het stiekem toch wel beter hè? Maar, dan ben je hier in goed gezelschap hoor. Allemaal hoogopgeleide Afghanen.

Klaas_de_Waal | 27-11-21 | 10:25
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig komt het virus alleen met vluchten uit Johannesburg binnen. Dat maakt het overzichtelijk en beheersbaar.

HeerVanStand | 27-11-21 | 09:36 | 6

Precies. Met Wuhan waren niet eens directe vluchten. Althans, volgens Van Dissel. En we weten wat voor puinzooi dat geworden is.
Gaat nu vast goed ;-).

Bataafje | 27-11-21 | 09:53

Die belg had het opgelopen in Egypte...

kapotte_stafzuiger | 27-11-21 | 09:57

@HeerVanStand | 27-11-21 | 09:41: hij heeft gauw z’n naam veranderd, de schlemiel. Omdat hij er achter kwam dat hij toch een betweter is.

Klaas_de_Waal | 27-11-21 | 10:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Toen ik vertrok uit zuid Afrika moet ik 2 testen doen een in het ziekenhuis en later op het vliegveld van Johannesburg weer een en moet de testen laten zien bij de GGD op Schiphol
Dat was in april

gerrit5042 | 27-11-21 | 09:35 | 3

1 april?

Rest In Privacy | 27-11-21 | 09:38

@gerrit5042 | 27-11-21 | 09:44: Misschien was het vooraf testen voor een vliegreis naar Nederland voor volledig gevaccineerden afgeschaft, zoals dat ook was voor vliegen naar Engeland vanuit het buitenland.

steekmug | 27-11-21 | 09:52

De vaccins zijn allen gebaseerd op de allereerste variant.

Der Schnitzeljäger | 27-11-21 | 09:39

Laat die verkouden mensen toch met rust

Shieldje | 27-11-21 | 09:32 | 1

Britnehastsieeeeee!

Acidstain | 27-11-21 | 09:35

KLM door Rutte heilig verklaard, KLM mag ze gewoon blijven importeren , elke dag weer

louis6227 | 27-11-21 | 09:32 | 4

Anders landen ze wel in belgie, duitsland of vliegen ze via een andere hub. Je kan het lang ook isoleren en weer een muur om NL zetten.

dasechtgeenstijl | 27-11-21 | 09:38

Lang -> Land

dasechtgeenstijl | 27-11-21 | 09:38

virussen en parasieten bedoelt u?

Dr.Utker | 27-11-21 | 09:46
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt hierdoor (de opkomst van de oh zo gevaarlijke ZA variant, next) de zorg nou opgeschaald in de zin van meer IC bedden, meer geld naar de zorg, meer volk aannemen, etc? Oh nee, dat doet men al 10 jaar niet! Laat je niet gek maken, zorgbeleid faalt al 10 jaar, (prio ligt ergens anders) en dan nu covid en ongevaccineerden de schuld geven.

pane | 27-11-21 | 09:31 | 11

@pane | 27-11-21 | 09:54: Achterom kijken heeft niet zoveel zin in een crisis bestrijden, dat lost niks op. Als je nu al zou willen uitbreiden ben je nog 2 jaar onderweg. De enige oplossing om uit deze crisis te komen is vaccineren, boosteren en de basisregels hanteren. Kunnen we gewoon verder met het normale leven.

johnyl | 27-11-21 | 09:56

@johnyl | 27-11-21 | 09:56:
Nog langer wachten met de zorg opkrikken is mijns insziens pure kwaadaardigheid. Je weet dat je al twee jaar te laat bent, je weet ook dat we er nog lang niet vanaf zijn en je weet dat als je niets doet dit een vicieuze cirkel gaat worden. Je moet wel extreem kortzichtig zijn om nu nog te beweren dat het niet verstandig is om de zorg op te schalen.
Anders sta je over twee jaar nog steeds te bazelen dat het geen zin heeft en je toch echt niet anders kan dan iedereen verplicht spuitje nummer 45 toe te dienen. Regeren is vooruitzien, risico's inperken is nog nooit zo simpel geweest, begin er eindelijk aan.

elfenstein | 27-11-21 | 10:04

bootvisser

Klopt. Maar kan er misschien wel voor zorgen dat Rutte zijn onzalige plan om nog meer ziekenhuizen te sluiten in de toekomst gaat herzien.
En dat hij de zorg gaat opschalen voor in de toekomst. En dan bedoel ik de gehele zorg.

Mispel | 27-11-21 | 10:04
▼ 8 antwoorden verborgen

@Frau_Ferkel | 27-11-21 | 09:50: Dankuwel! Met geneeskunde en ICT als studieachtergrond met specialisatie in infectieziektenbestrijding en epidemiologie probeer ik zoveel mogelijk "zuivere" informatie te geven. Een lacune in mijn kennis is de echt moleculaire basis van de immunologie. Daartoe hebt u mij overigens al aardige hinten gegeven. Volgens mij zit daar uw specifieke kennis.

Pardoes | 27-11-21 | 10:30

@Pardoes | 27-11-21 | 10:30: Immunologie, moleculaire biologie, de ontwikkeling van geneesmiddelen, vaccins en diagnostiek. Dat is een beetje mijn toko.
Organische chemie heb ik ook graag gedaan, maar dat is al lang geleden.

Frau_Ferkel | 27-11-21 | 10:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Klagende mensen die zich niet willen laten testen. Ik ben er wel klaar mee. De vrijheid die anderen menen te hebben gaat niet boven de gezondheid en mogelijkheid van operatie in een ziekenhuis van mij.
Al die mensen die zich niet laten vaccineren moeten de consequentie van die keuze zelf maar dragen en niet op mijn bordje leggen.
Overigens begrijp ik niet dat er geen speciale Corona ziekenhuizen zijn en andere ziekenhuizen voor normale zorg openblijven.

El Rico Grande | 27-11-21 | 09:30 | 8

@johnyl | 27-11-21 | 09:53:
Ik had u dacht ik al eens verteld dat ik corona al gehad heb, stom kudtkuchje, niks aan de hand. Mij gaan ze niet zien op de ic, pure bangmakerij en dreigtaal uwerzijds. Doen we niks mee, angst is geen goede raadgever en een zekere johnyl ook niet.

elfenstein | 27-11-21 | 10:07

@johnyl | 27-11-21 | 09:53:
Uw tegel heb ik nu 3x gelezen, maar het lijkt alsof u schrijft dat met een gevaccineerde 33x meer kans op opname heeft dan een ongevaccineerde.
Lees ik niet goed?

Kapitein Sjaak Mus | 27-11-21 | 10:13

afbraak was al voor hugo's tijd ingezet door Rutte en toppertje Edith Schippers.....

vranac | 27-11-21 | 10:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Ondertussen in Botswana waar deze variant is ontdekt

7 daags gemiddelde besmettingen: 65
7 daags gemiddelde overleden: 0

Kevf | 27-11-21 | 09:30 | 4

Deze mensen leven buiten en in de warmte...

de SENSEI | 27-11-21 | 09:34

Misschien dat er in Botswana wat minder getest wordt...

Pardoes | 27-11-21 | 09:36
▼ 1 antwoord verborgen

Allen vooraf negatief getest, 10% toch besmet bij uitstappen. Dit is een verloren zaak. Opschalen. Wisten we uiteraard al.

xyzzy42 | 27-11-21 | 09:29 | 8

@elfenstein | 27-11-21 | 10:21: Nee.
Voor slechte studenten was ik vroeger wel erg vervelend, die kwamen ook niet weg met aannames, ontbreken van onderbouwing en bluffen tijdens een mondeling tentamen.

Frau_Ferkel | 27-11-21 | 10:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Moeten de resterende 539 niet ook in quarantaine dan? die kunnen tijdens de vlucht besmet zijn maar zullen nog niet positief hebben getest bij aankomst.

aliealaaf | 27-11-21 | 09:29

Vreemd verhaal, al deze mensen zijn voor boarden getest en kunnen alleen negatief het vliegtuig in. Hier in Nederland is de pcr test gedaan op ze, en die is zeker zes weken nog positief na eerste besmetting, ook al hebben ze geen klachten meer en zijn niet meer besmettelijk. Dit klinkt als een staaltje propaganda, we gaan het zien.

Law | 27-11-21 | 09:27 | 2

De vraag is wat testbewijzen uit corrupte landen waard zijn. Zie gevalletje Griekenland en meer.

Der Schnitzeljäger | 27-11-21 | 09:30

Je gaat er vanuit dat ze in Nederland zijn geweest afgelopen 6 weken.

aliealaaf | 27-11-21 | 09:31
-weggejorist-
opblaasschaap | 27-11-21 | 09:27 | 1

Hoe kan dat nou? Men heeft een QR code nodig voor je gaat vliegen vanuit zuid Afrika aaa Nederland toch?

xtree | 27-11-21 | 09:25 | 2

Ja, en sinds gisteren voor iedereen ook een negatieve PCR test voor gevaccineerden (al zal daar ongetwijfeld weer een uitzondering op zijn voor EU burgers…). Samen met een mondkapje tijdens de vlucht is vliegen op die manier veilig!

ruud76 | 27-11-21 | 09:30

Met mijn QR code kreeg ik ook nog Corona. Heb dus nu ook een herstelbewijs.

El Rico Grande | 27-11-21 | 09:32

Het luchtverkeer is de transporteur geweest van het virus van meet af aan. Men reist en men neemt van alles mee, bovenal een wereldwijde ellende. Via het luchtverkeer in de luchtwegen. Kennelijk is het belangrijker om de luchthavens open te houden en het vliegverkeer zijn gang te laten gaan. Bizar.

Broadsquire | 27-11-21 | 09:25 | 1

Liever het vliegverkeer door laten gaan dan de maatschappij. Die luchtzuiveringsinstalaties zijn zo goed, die halen alle virussen er zo uit. Nee, als de keuze gemaakt moet worden tussen 300 mensen op een kluitje in de lucht of dat jij maar met 4 personen thuis mag gaan zitten op 1,5 meter afstand dan is men er snel uit

Mark van Leeuwen | 27-11-21 | 09:44

Nederlanders kunnen van en naar Zuid-Afrika blijven vliegen ondanks het vrijdag ingestelde inreisverbod wegens zorgen over een nieuwe coronavariant. Dat zeggen KLM en het ministerie van Infrastructuur. „Door Zuid-Afrika zijn er geen nieuwe restricties ingesteld”, aldus een woordvoerster van KLM. Er worden volgens haar geen extra voorwaarden gesteld aan mensen die naar Zuid-Afrika willen vliegen. Het inreisverbod terug naar Nederland geldt niet voor Nederlanders en andere EU-burgers.
bron; telegraaf

Bibop | 27-11-21 | 09:24 | 4

Nee restricties nemen ze ook niet of te laat bij het vliegen over oorlogsgebied in Oost Europa weten we inmiddels.

xtree | 27-11-21 | 09:26
▼ 1 antwoord verborgen

Als binnenkort het vaccin paspoort verplicht is kan dit gelukkig nieuw meer gebeuren.

polletjepiekhaar | 27-11-21 | 09:23

“Vanaf 12 uur [gistermiddag] voert Nederland een vliegverbod in voor zuidelijk Afrika” - schiet mij maar lek… we kunnen echt helemaal niets meer hè? Dit land is zó stuk…

ruud76 | 27-11-21 | 09:23

Kijk het gaat erom dat de KLM kan blijven vliegen. Dat is veel belangrijker dan de gezondheid van ons allemaal laat staan effectief bestrijden van Covid. Er is tenslotte € 6,5 miljard in (een wrakke) airliner gestoken.......

Blonde Nel | 27-11-21 | 09:22 | 1

Precies. Als dat geld in de gezondheidszorg was gestoken had het er heel anders uitgezien.

Der Schnitzeljäger | 27-11-21 | 09:28

Stop met dan gedeug, bijtanken en verplicht terugvliegen.

Acidstain | 27-11-21 | 09:22

Wat is er allemaal een dag ervoor geland uit ZA ?

Der Schnitzeljäger | 27-11-21 | 09:22

Wie zijn toch die mensen die in deze tijd van COVID en klimaatverandering nog in het vliegtuig stappen?

Ivoren Toren | 27-11-21 | 09:21 | 5

@Ivoren Toren. Ik. Ik ben er 1 van. Binnenkort weer naar Abu Dhabi voor de laatste F1 race van het jaar. Daarna in Januari voor een 3-weekse vakantie oorspronkelijk naar Zuid-Afrika. Nu denk ik Mexico.

En jij? Jij bent al bijna 2 jaar niet in het buitenland geweest om jouw bijdrage te leveren?

BertjeKoning | 27-11-21 | 10:24

@elfenstein | 27-11-21 | 09:38: Van Oeffelen is altijd op reis, althans dat zegt hij. Mijn vermoeden is dat hij er uitziet als die obese man uit Seven.

Sir_Cumalot | 27-11-21 | 10:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoeveel besmettingen een zo'n niet ingeëntiër kan veroorzaken, niet te filmen. Als 70-jarige die nog steeds wacht op zijn AOW uit Suriname moet ik dus maar binnenblijven. Hele dag GeenStijl lezen is ook wat. Rotzakken die niet ingeëntiërs, ze vullen de spermakliko's van hun vrouwen steeds aan, maar als ze zelf een prikkie moeten krijgen is het vrijheidsberoving, poeh poeh.

VolgendjaarkrygikAOW | 27-11-21 | 09:20 | 1

Waar leest u dat over die niet-gevaccineerde?

goedverstaander | 27-11-21 | 09:24

Heeft het nog zin mijn bed uit te komen?

Hadena | 27-11-21 | 09:19 | 1

Misschien is het handiger om te testen vóór het vertrek?
Of is dat een domme opmerking van me?

Mr_Natural | 27-11-21 | 09:18 | 2

Integendeel, dat is een goede opmerking.

Ivoren Toren | 27-11-21 | 09:23

Je zou in het vliegtuig ook besmet kunnen raken, maar dat zal ook niet zichtbaar worden na een test bij aankomst. Ik zou overigens een 1G maatregel op Schiphol een hele verstandige stap vinden, better safe than sorry.

Skinkie | 27-11-21 | 09:26

Tja. Ik kan ook niet anders dan met "HAHAHA" reageren.

kleybeuker | 27-11-21 | 09:17 | 1

Tot je laatste ademhaling?

Acidstain | 27-11-21 | 09:24

Is er nog iets nieuws, uit die gisteren, door Jut & Jul gehouden
persconferentie gekomen en wat hebben ze nu weer verboden?

Paaldanseres | 27-11-21 | 09:17 | 3

Ze startten een tape van een jaar geleden op. Alleen de sluiting van het onderwijs was eruit geknipt.

goedverstaander | 27-11-21 | 09:19

Bent u van de buitenwereld afgesneden ?

johnyl | 27-11-21 | 09:21

70+ verplicht mondkapje dragen als ze bij hun kleinkids zijn.

VolgendjaarkrygikAOW | 27-11-21 | 09:22

Binnen 2 weken is dit virus dus in elke uithoek van NL opgedoken. Nederland en zelfverantwoordelijkheid van mensen passen gewoon niet bij elkaar. Maar ze doen dit omdat we elke vorm van toezicht en handhaving hebben weggesnoeid. En fuck die sociale controle.

Phantomas | 27-11-21 | 09:15 | 3

Ik heb ook geen Goede Hoop.

Mr_Natural | 27-11-21 | 09:19

Elke week die wie het langer buiten kunnen houden is een week dichter op de Omicron-booster. Voorlopig is het nog niet duidelijk of die nodig is, maar pfizer en moderna werken eraan begin maart zou hij op de markt moeten zijn

bamitoren | 27-11-21 | 09:27

De vraag is waarom die anderen niet? Zaten deze op een andere vlucht? En hoe kan het dat mensen die voor vertrek getest zijn toch massaal positief blijken?

AlexanderVissers | 27-11-21 | 09:14 | 1

Die hebben negatief getest.
Laatste is een goede vraag die nader onderzoek behoeft. Testen vooraf is verplicht. Heeft de KLM niet (goed) gecontroleerd? Zijn er valse testcertificaten? Telkens van een zelfde bedrijf? Blokkeren!

Shoarmamasutra | 27-11-21 | 09:25

Laten we wel wezen iedereen weet waar dit aanhoudende Corona gedoe toe gaat leiden.
Er zullen en mogen geen vergelijkingen gemaakt worden.
Maar never waste a good crisis werkt twee kanten op.
Nu afwachten wie er aan de goede kant van de geschiedenis komen te staan.
#HWR

Wit-Privilege | 27-11-21 | 09:14 | 5

HumanWatchRight, rechts kijken dus.

steekmug | 27-11-21 | 09:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Quarantaine staat voor "40 dagen (afzondering)" en werd al in de bijbel genoemd.
Het verplicht afzonderen van reizigers die afkomstig waren uit gebieden waar een ernstige ziekte was uitgebroken is door de eeuwen heen een standaard praktijk geweest. Pas met de opkomst van antibiotica konden die maatregelen worden versoepeld.
www.wikiwand.com/en/Quarantine

Leon Tosti | 27-11-21 | 09:14 | 5

/edit

Risingson | 27-11-21 | 09:39

Idd, van het woord quaranta. 40

horsteknots | 27-11-21 | 09:41
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Bibop | 27-11-21 | 09:13 | 1
-weggejorist-
de SENSEI | 27-11-21 | 09:12 | 3

Die COVID topics laat ik links liggen toch maar een opmerking dan over die reiziger die het mensonterend vindt allemaal. Stik in je eigen stront. En neem al die ongevaccineerde keutels met je mee. Zo, En nu weer door.

Tiscali-2 | 27-11-21 | 09:12 | 2

Nou nou wat een boosheid. Waaruit concludeer je overigens dat die persoon niet gevaccineerd is?

keetje | 27-11-21 | 09:16

@keetje | 27-11-21 | 09:16: mensen die tegen testen zijn zijn vaak breed anticoronaalles incl vaccin. Maar zeker is het niet.
Maar goed, hij gaat vliegen en je weet dat je dan moet testen. Vooraf al.

Shoarmamasutra | 27-11-21 | 09:30

Kapitale fout al die anderen huiswaarts te sturen, als ze beloven in quarantaine te gaan.

Waarom niet allemaal in dat hotel en monitoren. Kans is zeer groot dat tussen die 500+ passagiers meerdere COVID-19 of 21 gaan ontwikkelen. Zeker de passagiers die in de buurt van de positief getesten zaten.

Kaas de Vies | 27-11-21 | 09:12 | 4

Het poldermodel: praten, deugen en geen verantwoordelijkheid willen nemen.

Acidstain | 27-11-21 | 09:30

U gelooft dat op de vorige 10 vluchten uit ZA geen besmette personen zaten?

Plaktong | 27-11-21 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Als je midden in een pandemie naar Afrika vliegt neem hé gewoon dit risico. Moet je niet gaan janken als dit gebeurd.
Daarbij zijn de maatregelen nog veel te slap iedereen 10 dagen in een afgesloten quarantaine hotel was veel effectiever geweest.

barrykoningen | 27-11-21 | 09:11 | 4

We hoeven ook compassie te hebben met die lui in dat vliegtuig,
meer met mensen die daardoor besmet raken, of op een andere manier gedupeerd worden.

VW, alles ist vorbei | 27-11-21 | 09:50

@Tis nie waar! | 27-11-21 | 09:44: Met de bus naar de leprakolonie op Rottumerplaat? Tis nie waar, nee.

Straatsteen | 27-11-21 | 09:54
▼ 1 antwoord verborgen

Pluk er maar eens een overvolle NS trein uit en test even alle passagiers die erin zaten. Ik ben benieuwd.

Leptob | 27-11-21 | 09:11 | 2

Ik zeg: doen.

Ivoren Toren | 27-11-21 | 09:29

Sowieso af en toe een steekproef met eerst een burgeragent en daarnna4 echte om al die "jongeren" die zich boven de wet verheven voelen eens wat bij te brengen.

Shoarmamasutra | 27-11-21 | 09:37

Okay.... maarreuh... waren die 61 virusbommetjes nou gevaccineerd of niet...?
Vragen, vragen, vragen...

Paaldanseres | 27-11-21 | 09:11 | 5

@Mr_Natural | 27-11-21 | 10:17: Ik prefereer de cijfers van het Zuid-Afrikaanse ministerie van volksgezondheid boven die van een stagiere van RTL Nieuws :)

goedverstaander | 27-11-21 | 10:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Haha en op de vluchten van een dag eerder, waarbij niemand getest werd of in quarantaine moest, zaten zeker geen besmette passagiers? Wat een farce.

Trekhaas | 27-11-21 | 09:11 | 3

Toen was de maatregel (inreisverbod) nog niet genomen, en een dag daarvoor ook niet en de hele week daarvoor ook niet en ook niet de afgelopen maand.... begint het u al een beetje te dagen ?

johnyl | 27-11-21 | 09:18

Ze krijgen een uitnodiging voor een test bij de GGD.
Bikkelhard zijn ze!

Shoarmamasutra | 27-11-21 | 09:38

Goedemorgen allemaal. Ik moest van Joris een weekje in verplichte digitale quarantaine, maar sinds vanochtend heb ik weer een groen vinkje in mijn reaguurderspas. Ik zal proberen om de basisregels vanaf nu weer beter in acht te nemen. Vraagje: hoe lang gaat het nu duren voordat je weer van die Zwitsal af bent?

Mark zit te Dutten | 27-11-21 | 09:10 | 8

Ik heb al 12 jaar een ui… misschien nooit meer?

Harris Pilton | 27-11-21 | 09:16

De ui bleef bij mij een maandje of drie staan na de opgerot. Ligt er ook een beetje aan hoeveel u guurt en hoe guur u guurt na het te gure guren.

elfenstein | 27-11-21 | 09:42

Dat duurt 10000 euro

Patje | 27-11-21 | 09:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Zuid-Afrikaans kolonisme.

Hadena | 27-11-21 | 09:10

Ze hebben voordat ze het vliegtuig in gingen een testresultaat moeten overleggen, KLM is daar verantwoordelijk voor dat deze papieren kloppen. Vliegvergunning intrekken dus.

Kroondop | 27-11-21 | 09:09 | 3

Die testbedrijfjes daar weten ook wel hoe ze geld kunnen verdienen. Zou me verbazen als ze wel eens een negatieve testresultaat geven.

Hadena | 27-11-21 | 09:12

In alle landen geven ze een negatieve uitslag als je erbij vermeld dat de test voor een vliegreis is. De klant bepaalt en het scheelt weer een test. KLM blijft verantwoordelijk, dat blijft staan.

Kroondop | 27-11-21 | 09:23

Die huilstruik die t erg vind dat hij bij het weigeren van een test meteen in quarantaine moet, daar zou ik eens nader onderzoek naar zijn testresultaat van voor het instappen willen zien. Meneer kan waarschijnlijk voor valsheid in geschrifte naar het gerecht.

Shoarmamasutra | 27-11-21 | 09:41

COVID-21.

Kaas de Vies | 27-11-21 | 09:09 | 2

Omikron of B.1.1.529
wel mee blijven muteren he Kaas!

TijdelijkOptimist | 27-11-21 | 09:45

Film: Songbird. Over Covid 23. Die kant gaan we op.

Hangtietsmurfin | 27-11-21 | 09:57

Hugo gaf gisteren de niet-vaxxers letterlijk de schuld van de nieuwe lockdown. Persco liep toen nog door, NPO had al afgekapt.

hagelkruis | 27-11-21 | 09:08 | 7
-weggejorist-
hagelkruis | 27-11-21 | 09:26

Klopt toch ook? Dat het bij de bron en aantallen van de besmettingen gaat om kinderen die nog niet gevaccineerd zijn vertelt ie er echter niet bij. Maar laat de scholen vooral open.

Harry_Witkamp | 27-11-21 | 13:41
▼ 4 antwoorden verborgen

En in de toestellen van de dag(en) ervoor was natuurlijk niet 10% positief. Ineens was het er…

Root_Of_All_Evil | 27-11-21 | 09:08 | 2

Poef.....

Keutels | 27-11-21 | 09:13

dat is inderdaad een probleem waar nu aan gewerkt wordt.

AntiZanicz | 27-11-21 | 13:11

Typisch Nederlanders... 10% komt besmet naar Nederland en dan spreken over mensonterende toestanden, eten en drinken niet goed geregeld etc.... Was dan lekker in een rubberboot gestapt (zonder zwemvest als het aan mij zou liggen) en was dan al roeiend met 40 anderen in een te kleine boot naar Europa gepeddeld. Kijk dan kan je zeggen dat het niet helemaal goed geregeld was.

johnyl | 27-11-21 | 09:06 | 2

Dat is duurder dan een vliegticket naar Zuid-Afrika.

DenBeert | 27-11-21 | 10:36

Ik geloof niks van dat roeien. Zodra ze uit het zicht van de camera's zijn, starten ze de buitenboordmotor.

Nivelleermarionet | 27-11-21 | 14:00
-weggejorist-
geheelvergeter | 27-11-21 | 09:06 | 1

Hier in NZ ga je al een jaar lang in een covid kamp als je het land binnenkomt. Geen probleem.

Fapfap | 27-11-21 | 09:05 | 3

Interessant, en krijg je dan gratis kost en inwoning? Is er internet beschikbaar? Zwembad, andere sportfaciliteiten? Scholing voor de kinderen?

John McClane | 27-11-21 | 09:32

@John McClane | 27-11-21 | 09:32:

Neen, de ongevaccineerde mogen van een hoop (gevaccineerde) reaguurders ook met de trein richting het oosten, dusch nu kunnen de 'beschermde' die een nieuwe variant opdoen op vakantie en bij terugkomst potentieel gevaarlijk voor andere gevaccineerden, gewoon voor een jaar een covidkamp in, ik zeg doen!!

TijdelijkOptimist | 27-11-21 | 09:38

haha, u bent zo geïntegreerd dat u de wijsneus zit uit te hangen op thuisland website. En wat u zegt is gewoon niet waar.
Bevalt het extreme deugbeleid en diversiteit aanmoedigen van de regering daar een beetje.

AntiZanicz | 27-11-21 | 13:10

Goh apart zeg dat hier de besmettingen oplopen. Teveel reisbewegingen zowel in Nederland en naar buitenland. Gewoon onhoudbaar op deze manier (en wellicht wel de oplossing)

antfukker | 27-11-21 | 09:05

Code zwart uit Johannesburg. Ik moest even lachen.

Zure_Haring | 27-11-21 | 09:04

Waarom niet direct terugsturen?

Mr_Natural | 27-11-21 | 09:04 | 1

Dat is zielug

Kopieerapparaat | 27-11-21 | 09:10

En allemaal heel noodzakelijke zakenvluchten....

dathoujetoch | 27-11-21 | 09:03 | 9

@Grachus | 27-11-21 | 11:23: Haal dan ook de subsidie van de trein af, en gooi er in Nederland extra milieubelasting op omdat ze op kolenstroom rijden.
Al stop je de gehele luchtvaart, het effect is te verwaarlozen.

edjizreek | 27-11-21 | 12:44

@Grachus | 27-11-21 | 11:23: de heer Grachus heeft nog nooit plezier gehad. Waarom zouden dat soort tripjes zwaar belast moeten worden van jou? Wees blij datje niet zoals in de oertijd beperkt bent tot een straal van 10km om je heen.

BertjeKoning | 27-11-21 | 12:59

@Grachus | 27-11-21 | 11:23: Of van de Antillen naar Zandvoort komen om Max te zien rijden. Totaal geschift, mensen zonder zorgen en met geld teveel zonder te werken.

AntiZanicz | 27-11-21 | 13:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Bleib zu Hause

RickTheDick | 27-11-21 | 09:03 | 6

@ tijdelijke optimist, precies prikkie halen en overal heen vliegen. Ik blijf al 2 jaar in eigen land en probeer zoveel mogelijk binnen de lijntjes te kleuren, maar het gros heeft schijt

pibasso | 27-11-21 | 12:41

Inderdaad is het totale idioterie gewoon op reis te gaan naar een omgeving waar de zorg zo belabberd is en de bevolking zo arm en bijgelovig.

AntiZanicz | 27-11-21 | 13:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Goede schatting van de ggd trouwens. Ze zaten qua schatting bijna goed qua aantal besmettingen. En wat kunnen mensen toch janken. Die man die krijst over een mensonterende behandeling is zijn ballen niet waard.

pibasso | 27-11-21 | 09:03 | 5

Vergelijkbaar met linkse eikels die je keihard "racist" in je gezicht krijsen als je het niet met ze eens bent.

Smeggel | 27-11-21 | 09:18

@Smeggel | 27-11-21 | 09:18:

Of met de mensen die over grondrechten en muilkorven lopen krijsen als ze een mondkapje op moeten in een winkel.

omanders | 27-11-21 | 10:16

Je hoort ze nog net niet roepen dat ze niet getest mogen worden omdat ze gevaccineerd zijn.

Harry_Witkamp | 27-11-21 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl