Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gert-Jan Segers = treinlek CDA-vvd-akkoord

Lekken volgens de dienstregeling

Social

Breaking news: ChristenUnie-opperhoofd Gert-Jan Segers is ook maar een mens. Dat claimt hij in ieder geval zelf nadat hij een concept-regeerakkoord tussen CDA en vvd in de trein liet slingeren. Een document dat vervolgens werd gevonden door die ene Volkskrantlezer die niet op vliegvakantie was, waardoor we nu weten dat de twee partijen streven naar meer migranten, dol zijn op kerncentrales en miljarden willen uittrekken voor de stikstof- en klimaatcrisis. Ook de woningnood en gratis kinderopvang komen aan bod (samenvatting alhier en hele document alhier). Dit document is dus opgesteld naast het concept-regeerakkoord dat de vvd en D66 deze zomer al schreven en is gedateerd op 26 september: de dag dat Kaag de deur weer openzette voor de 1G-wappies van de ChristenUnie. Beide concepten lijken nu de basis te vormen van de huidige formatie, waar alleen de ChristenUnie de wensen van god nog even tussen moet proppen. Dat is ook de reden dat we niet uitsluiten dat onze politieke pater het document expres verloor. De formatie loopt tenslotte 53 dagen na het opstellen van dit concept-akkoord nog steeds niet op rolletjes en zo zitten we alweer 245 dagen na de verkiezingen zonder regering. Al beginnen we ons met deze uitgelekte plannen af te vragen of dat heel erg is.

Segers: Schoonmakers waren niet snel genoeg

Social

Reaguursels

Inloggen

Er is gelekt wat we al wisten... we hebben het nu alleen zwart op wit. Mensen die op VVD, CDA, CU of D66 stemden wisten dit ook al, en willen dit ook. Dus niet mekkeren achteraf....

Nederlanddraaitdoor | 17-11-21 | 20:07

Hier In Zwitserland worden per jaar 18 Sturmgewehren uit de trein vergeten mee te nemen naar huis. Andere cultuur zullen we maar zeggen... www.blick.ch/politik/18-soldaten-verg...

A.S. Perien | 17-11-21 | 18:23

Gewoon treinen verbieden. Kan je ook niks meer kwijt raken. Weten we trouwens zeker dat dit niet eerst bewerkt is voordat het gepubliceerd werd ?

HaaiBaai | 17-11-21 | 18:14

Uw kleindochters kunnen de hoofddoekjes nu al bestellen en hoeven niet meer te studeren. De keuken wordt hun domein en kinderen baren de belangrijkste taak.

Stratum | 17-11-21 | 17:51

Méér immigranten?!

Dit moet toch een slechte grap zijn. Maar Gert-Jan is van de CU en die hebben geen humor.

Het is dus echt. Meer immigranten. Mijn god. Ben er stil van. Ik moet nu de reeds levende plannen voor emigratie concretiseren. Snel. Over 10 jaar is dit land onleefbaar geworden. Als het niet eerder is met een influx van 1000 tot 1500 verknipte mafklappers per ff-ing wéék. En dat is nog te weinig godbetert voor 'de coalitie'? Niemand gelooft dit circus toch nog.

Dutchbeaurouge | 17-11-21 | 17:25 | 1

en daarom is heel dat stikstofregels gezeik de boeren moesten gewoon weg om daar te kunnen bouwen voor meer meer immigranten , begin steeds meer voordelen van England te zien , die komen wel over paar jaar boven op.

out-of-de-box | 17-11-21 | 17:51

Ik geloof toch wel dat het een foutje was.
Maar links om of rechts om:
laten niet weer collectief onze "panty's in a bunch" laten komen
obv *tussentijdse* overwegingen.
Heel graag, alstublieft, dank u wel.

hotmint | 17-11-21 | 16:49

Documenten uitprinten? Dat deden we in de jaren ‘90 van de vorige eeuw.

The_Black_Knight | 17-11-21 | 15:28

Toelaten van meer migranten gewenst door CDA en VVD, weet wat u stemt

thanseeuwen | 17-11-21 | 15:14

Je kunt moeilijk verwachten dat er in 245 dagen (!!!) niet eens iemand een foutje maakt...
-
Nieuwe verkiezingen NU.

bisbisbis | 17-11-21 | 14:56

Yep. VVD/CDA, het uitkopen van boerenfamilies en meer migranten, c.q. 'vluchtelingen' toestaan.

Waar is Nederland mee bezig... het is ontzettend treurig.

Thoth | 17-11-21 | 14:50

Gratis kinderopvang. Alleen is er geen personeel beschikbaar! Wat een denkvermogen....

tectonicos | 17-11-21 | 14:10 | 1

vandaar meer immigratie, gaat alle personeelstekorten oplossen hebben slimbo's van vvd en cda bedacht.

vranac | 17-11-21 | 20:14

Toelaten van meer migranten -dus niet vluchtelingen- is een opvallende zin in het stuk. Zijn er partijen die dit expliciet in hun partijprogramma hebben gemeld of wordt dit zomaar uit een of andere hoge hoed getoverd? Lijkt me namelijk bepaald niet bijdragen aan de volkshuisvestingscrisis die momenteel gaande is. Of moeten dat de nieuwe handen aan de IC bedden worden, waarvan nog nergens is gebleken dat we die capaciteit daadwerkelijk gaan verhogen?

Thuinman | 17-11-21 | 13:56 | 3

Geen enkel weldenkend mens kan toch achter het toelaten van nog meer migranten staan. Toch wil de coalitie dit, dan moet het toch betekenen dat al deze partijen gedecimeerd worden bij nieuwe verkiezingen. Gevolg van logisch denken en toch gebeurt het niet. Wat klopt er niet bij mijn redenering?

jansma28542681 | 17-11-21 | 14:50

@jansma28542681 | 17-11-21 | 14:50:
-
Dat er nog mensen zouden bestaan die 'weldenkend' zijn...
-
( bij de volgende verkiezingen mag de eerste lichting door-en-door groen en woke geïndoctrineerde schoolkindertjes mee doen, en dat wachten wij nog even af...)

bisbisbis | 17-11-21 | 14:59

Misschien wel nodig omdat we tig duizend zgn. bijstandsgerechtigden hebben die het vuile werk niet willen opknappen. En daarin worden gefaciliteerd door tig duizend geitenwollen sokken.

marchbrown | 18-11-21 | 00:33

Formatiedocument VVD/CDA, ik had toch minstens de opmerking functie elders voor heel D66 erin verwacht. Wat een ruggegraatloze, slappe en kleurloze bende is dat toch bij die CDA, VVD en CU. Alle drie partijen zijn door die D66 heksen al uit elkaar gespeeld, van alles beschuldigd etc. maar ze blijven maar om elkaar heen draaien.

lagelander | 17-11-21 | 13:20

Segers denkt toch niet dat wij gekke Henkie zijn en geloven dat hij ` per ongeluk ` die papieren heeft laten liggen. Deze charlatan/volksverlakker dient zo snel mogelijk het politieke strijdtoneel te verlaten om nooit meer terug te keren. Heeft ie mooi 's zondags tijd om na de mis naar de hoeren te gaan en zich daarna vol te laten lopen in de eerste de beste kroeg.

Stratum | 17-11-21 | 13:16 | 2

Vanavond in een talkshow, bij zuiver toeval....

bisbisbis | 17-11-21 | 13:45

No way dat het per ongeluk is.

lanexx | 17-11-21 | 16:41

Trein vol? Elitair 1e klas reizen (want gratis?) voor een "volksvertegenwoordiger", dan kom je wel alleen maar tamelijk eenzijdig in contact met een klein deel van het volk (Volkskrantlezertjes die blijkbaar ook niet echt volks zijn, 1e klas jawel, maar wel goed weten hoe ze snel moeten graaien/toehappen i.p.v. te zeggen/roepen "hallo suffie, je laat wat liggen".

Waar-is-niets | 17-11-21 | 13:08

Mooie creatieve lekmethode! Wie verwacht dat van die uitgestreken Segers? Chapeau!

Azijnist | 17-11-21 | 13:04

Je vraagt je af 'waarom nog gaan stemmen'?
Om dan achteraf te horen dat wat er in zo'n regeerakkoord staat, hetgeen zou zijn wat het volk wilde?

Wering | 17-11-21 | 12:52

Wat? Nog meer immigratie???? Onder welke steen leven die politici??? De ruimte is op en de huizen zijn op!!!! Waarom zou je meer immigratie willen als er al iedere week tussen de 1100 en 1500 binnenkomen!!! Je moet toch wel haast krankzinnig zijn, als je de bevolking nog sneller wil laten groeien; dit land is al overbevolkt!

Rationa | 17-11-21 | 12:41 | 1

Ze gaan gewoon stug door met de vervanging van de oorspronkelijke bewoners.

drolloman | 17-11-21 | 14:03

Liever iemand die per trein reist, dan per bezem.

Stom van hem, maar ik wacht in spanning de reactie van 66 af. Misschien kan Ollongren er wat over zeggen. Of Kaag/Jetten mbt een blijkbaar beschonken informateur.

Nuuk | 17-11-21 | 12:40

Komt op me over als een integere vent, dus dat dit opzet is lijkt me onzin. Zelfs als atheïst zou ik er bijna op stemmen, ware het niet dat hij al jaren deel uitmaakt van het slechtste kabinet ooit.

SIogra | 17-11-21 | 12:39 | 3

Natuurlijk is het opzet, zo'n document ligt voor je op het tafeltje van 1 bij 1 en dat kan je onmogelijk vergeten, zelfs al zou je het willen. Meloenhoofd Segers staat gewoon keihard te liegen. Alleen is de vraag met welke reden hij dit deed.

jansma28542681 | 17-11-21 | 12:46

Doorgaans zijn wij atheïsten wat minder naïef. Weet u zeker dat u niet een klein beetje in de here bent?

Azijnist | 17-11-21 | 13:07

Ha,ha,ha. Segers integer!

drolloman | 17-11-21 | 14:04

Er wordt ook aangestuurd op gratis kinderopvang voor "de meeste mensen", een basisverzekering tegen arbeidsongeschiktheid voor alle zelfstandigen en het toelaten van meer migranten.

Dat laatste verdient wel een eigen topic..... en een volksopstand o.i.d.

nos.nl/artikel/2405959-segers-liet-pr...

benjeallanggek | 17-11-21 | 12:39

Stap ik de trein uit Stradivarius vergeten.

Rang | 17-11-21 | 12:28 | 1

Ah was dat een Stradivarius? Ik heb hem al in de houtkachel gegooid. Sorry, hoge gasprijzen.

Stijl_Loos | 17-11-21 | 12:39

Vertrouwelijke documenten; elders

stipjes | 17-11-21 | 12:23

Veel lager kon deze opportunist al niet meer zinken sinds hij weer met Rutte aan tafel zit te onderhandelen ondanks zijn eerdere uitspraken in april. Onbetrouwbare wolf in schaapachtige vrome-christen kledij.

Thuinman | 17-11-21 | 12:18 | 1

Wat wil je, met zo'n glibberige gereformeerde gluiperd.

Argyronauta | 17-11-21 | 12:37

De CU heeft nu iets goed te maken en stemt binnenkort dus in met 2G.

Stijlicoon | 17-11-21 | 12:12

Heeft iemand een overzicht wat de VVD voor de verkiezingen over immigratie heeft gezegd?

Febofiel | 17-11-21 | 12:12 | 3

Het enige dat in Den Haag per ongeluk lekt is Ankie.

Cor Netto | 17-11-21 | 11:58 | 1

Niet origineel, wel grappig!

_pacman_ | 17-11-21 | 12:00

PR-ongeluk.

Mr_Natural | 17-11-21 | 11:45 | 1

Treffend idd

Robske007 | 17-11-21 | 11:49

Ja Gert-Jan, je bent een mens. Zekers. Maar ook een ongelofelijke lul om dit te laten gebeuren.

RGV42 | 17-11-21 | 11:30 | 4

Het geeft weer een mooi inkijkje hoe goed de vvd en 66 hun best doen om Nederland nog verder naar de kleauten te helpen.

IkwilJinekwel | 17-11-21 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Is heel geloofwaardig. Ik reis dagelijks met de trein en in iedere treincoupé zit wel een Volkskrant lezer of reporter. Te herkennen aan jaren 50 strenge bril, grijs fantasieloos kapsel, deugend uit de wantrouwige oogjes loensend, kleding die ook in de jaren 50 al saai was.

Zapata10 | 17-11-21 | 11:30 | 3

Als ik het had gevonden had ik waarschijnlijk Wouter de Winther ingeseind. Lees zelf NRC en FD en De T. en vind Wouter een prettige reporter. Beetje vilein, maar dat mag wel.

de IJsman | 17-11-21 | 11:33

@de IJsman | 17-11-21 | 11:33: Waarom 'lees' je 3 kranten Vroeger dacht men dat je een intellectueel was als je 3 kranten las.... nu geeft het aan dat je niet zelf kan denken.

derksje | 17-11-21 | 11:48

@de IJsman | 17-11-21 | 11:33: Egoïst! Wel genieten van GS en de comments, maar niet eens overwegen het stuk bij GS in te leveren. Kun je je voorstellen wat een grappig en waardevol roze verhaal er zou zijn voortgekomen uit dit bewijs van volksverlakkerij door het kartel. Voor straf moet je € 10 aan GS doneren, vandaag nog graag.

Peter-Rissing | 17-11-21 | 12:00

"een basisverzekering tegen arbeidsongeschiktheid voor alle zelfstandigen"
Hebben we al gehad. Heette de WAZ. Kostte veel geld en als je arbeidsongeschikt werd duurde het een jaar voordat je geld kreeg, tegen die tijd was je zaak al kapot en hoefde het niet meer. Totale mislukking die WAZ. En het geld in de pot, meen iets van 4 miljard, is gewoon verdwenen.
www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wa...

Der Schnitzeljäger | 17-11-21 | 11:28 | 6

@Joris Beltsin | 17-11-21 | 11:40:
De helft van de ZZP-ers zijn dan ook geen ondernemertjes die zelf hun broek kunnen ophouden maar verkapte onderbetaalde werknemers.

* Il Principe * | 17-11-21 | 11:55

@Joris Beltsin | 17-11-21 | 11:40:
De VVD is allang opgehouden met een liberale partij te zijn. Onder Rutte is ook de inkomstenbelasting voor modaal Nederland stiekem verhoogd. Niet door verhoging van de tarieven %%, maar door afbouw van de arbeidskorting.

theo-is-dood | 17-11-21 | 12:42

Tsja, die verzekeraars hebben toezicht / advies baantjes te vergeven voor uitgekotste politici.

vranac | 17-11-21 | 16:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Oliedom, maar shit happens. Beetje flauw om daar als een stel aasgieren op te duiken. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Wees blij dat er schot in de zaak is.

de IJsman | 17-11-21 | 11:27 | 2

@de IJsman | 17-11-21 | 11:27 |
In dergelijke belangrijke functies kun je je dit soort fouten helemaal niet veroorloven. En het is ook niet de eerste keer hè? Eerder liet Kaag al zien geen kaas gegeten te hebben van bepaalde zaken. En zo zijn er nog wel een paar.

Sjefke7807 | 17-11-21 | 11:37

@Sjefke7807 | 17-11-21 | 11:37:

Politici zijn mensen en mensen maken fouten. Dit gebeurt overal; ook in bedrijfsleven gaan zaken om de stomste redenen mis. Vaak zijn de grote critici degenen die zelf geen greintje verantwoordelijkheid kunnen dragen.

de IJsman | 17-11-21 | 11:46

Denk dat ik voor de zekerheid maar eens een caravan op een camping ga zetten want zal niet lang meer duren voor ik uit mijn huurhok wordt gezet omdat daar ook een stuk of wat gelukszoekers in passen.

Der Schnitzeljäger | 17-11-21 | 11:21

Wat een achterbakse sukkel, maar ja dat wisten we al.....

vranac | 17-11-21 | 11:21

Waarom zegt Gert-Jan dat hij een mens is? Werd daar aan getwijfeld?

batvoca2 | 17-11-21 | 11:20 | 1

Nee ,Jezus hoort dat graag ... vandaar.

Koning BongoBongo | 17-11-21 | 11:23

Tuurlijk, per ongeluk laten liggen in de trein. Het leid zo lekker af.

BuckCherry | 17-11-21 | 11:19

de Rutte doctrine: weglakken en kwijtmaken als het niet uitkomt, rekken met een onderzoek om tijd te kopen, doordrukken op het laatste moment als niemand oplet in de tweede kamer, lekken als het wel uitkomt en om een piketpaal te slaan er moet dan omheen worden onderhandeld, weglachen als er krititiek is. Mildheid en gods genade

HetOorAakel | 17-11-21 | 11:18

Net op NPO nieuws (excuses, was een ontvanger aan het configureren) waarover het ging over de C02 uitstoot van de zorgsector en dat deze minder moest. Hoe gestoord kun ze zijn op dit moment met dit soort zaken bezig te zijn. Zeker als het een sector is die bijna door zijn knieën gaat.

Der Schnitzeljäger | 17-11-21 | 11:14 | 1

En helemaal onderaan de lijstjes van CO2-uitstoters zal bungelen.

Joris Beltsin | 17-11-21 | 11:19

Als straf moet hij dit keer een heel treinstel doorslikken vind ik.

herstelkous | 17-11-21 | 11:14

Dit land is lek.

De Blauwe Baviaan | 17-11-21 | 11:13

Nóg meer migranten. De homeopatische verdunning gaat maar door, de Nederlandse identiteit moet echt kapot.

harbi | 17-11-21 | 11:12
-weggejorist-
Een paard | 17-11-21 | 11:00 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie in 246 dagen niet kan formeren, verliest het recht om te regeren. Kan deze zak ook mee, vuilnisman? Naar Henk Spaan.

F. Jacobse | 17-11-21 | 10:58 | 1

En F. Jakobse is de uitgever van deze rechten? Woehahaha.

van Oeffelen | 17-11-21 | 11:08

Vanaf nu... alle treinen verbieden en verplicht met de bus.

Paaldanseres | 17-11-21 | 10:57 | 1

beter nog dienstauto' s met chauffeur ( m/v) voor kamerleden, kan BMW tenminste zijn incourante diesels kwijt en creeren ze extra fop banen inde publieke sector

vranac | 17-11-21 | 11:39

Godver, de godver... de grenzen blijven gewoon open!!!!
Wat moet er verdomme gebeuren voordat deze land-, volk- en cultuurverraders eruit worden geschopt?

Norbert Tijhuis4442 | 17-11-21 | 10:54 | 3

Anders stemmen?

F. Jacobse | 17-11-21 | 10:56

Dan moet eerst de democratie hersteld worden zodat Wilders ook weer mag meedoen.

keistad | 17-11-21 | 11:00

Je vraagt het je oprecht af.

Wattman | 17-11-21 | 11:13

Dit stuk in de trein laten liggen komt op mij over als de muziek die doorspeelt op de Titanic.

nancystjago | 17-11-21 | 10:54 | 1

Frits Wester was de Volkskrant lezer die het stuk aantrof?

F. Jacobse | 17-11-21 | 10:57

Interessant wel: een hervorming van Box 3 met belasting van daadwerkelijk rendement, als regeltje onder... het kopje Wonen? Let ook op de formulering; het zou me niet verbazen als het op deze manier in het uiteindelijke akkoord komt. Want als je schrijft: "We gaan A doen om B te bereiken" dan weet je dat het wel eens C in plaats van A kan worden. Hervormen van Box 3 is lastig, zowel in de politiek als in de uitvoering. Dus komt er gewoon een verhuurdersheffing voor pandjesbazen. Kan de VVD niet aan de achterban verkopen, vandaar deze omweg.

Verlagen van lasten op arbeid: dat klinkt leuk, maar dat geld moet ergens vandaan komen, en we hebben nog wel meer tegenvallers op te vangen zoals het wegvallen van de gasbaten. Dat betekent dus dat andere zaken duurder worden, zichtbaar of onzichtbaar. BTW omhoog, autorijden duurder (daar komt het namelijk altijd wel op neer), of meer taken naar de gemeentes afschuiven zonder bijbehorende financiering.

Loondoorbetaling voor kleine bedrijven is nog maar 1 jaar, daarna betaalt het collectief. Nou nou... Die betaling zou eerlijkheidshalve al vanaf een week collectief moeten zijn. Hiermee verandert er nauwelijks iets, en de regeling blijft een middel om verzekeraars vet te mesten met dure polissen om dit risico te dekken.

Tot nu toe klinkt dit als een akkoord waar vooral links, de subsidiesponzen en de grote lobbyclubs hun vingers bij aflikken.

Muxje | 17-11-21 | 10:52 | 2

De belachelijke lastendruk op arbeid zal wat verlaagd worden, om het vervolgens na de invoering van overwaarde voor de VRH weer geleidelijk te verhogen. Met de tijdelijke compensatie is namelijk de lastige horde genomen en zal de eerste de beste financiele crisis aangegrepen worden om de lasten weer te verhogen.

Het makkelijkste voorstel, als je dan toch vermogenden in stenen wilt uitknijpen, is om het woningforfait aan te passen. HRA was/is immers niets anders dan een compenserende maatregel voor het eigen woningforfait. Maar dat zal waarschijnlijk onvoldoende opleveren voor de staatskas.

_pacman_ | 17-11-21 | 10:58

Ik geloof helemaal niet dat de hervorming van box 3 op basis van werkelijk rendement zo lastig is. De overheid legt - zoals altijd - de verantwoordelijkheid en rapportageplicht bij de banken, brokers en beleggingsfondsen en klaar is kees.

Joris Beltsin | 17-11-21 | 11:17

De vraag is - voor zover het verhaal waar is - wanneer de Volkskrant erover beschikte en waarom er daarna niets mee gedaan is.

Colin.Fart | 17-11-21 | 10:48

Rutte: Op weg naar huis, werk jij toch altijd door in de trein?
Segers: Yow. Hoezo?
Rutte: Laat dat concept regeerakkoord es per ongeluk rondslingeren.
Segers: Waarom dat dan nu weer?
Rutte: Dan kunnen we inschatten hoe het journaille en het plebs erop reageeert.
Segers: Zal ik dat wel doen?
Rutte: Tuurlijk. Alles voor de transparantie toch?
Segers: Ja dat wel. Is wel een prima uitgangspunt. Ga ik doen.
Kaag: Goed gedaan jongens. Nu gewoon ff afwachten wie er allemaal op los gaan.
Rutte: Lachen, man. Hahaha
Kaag: Haha. De nieuwe bestuurscultuur. We betrekken het plebs er toch bij.
Segers: Weet je wat, ik zal direct tweeten, dat ik iets stoms heb gedaan.
Rutte, Kaag: Altijd goed. Doe maar.
De Haan: Ik bemoei me der niet mee en weet nergens van.
Kaag: Iemand nog koffie? Koekje derbij?

Paaldanseres | 17-11-21 | 10:47 | 2

Rutte: kun je gerust doen want dat domme plebs blijft toch wel op me stemmen, woehaha.

Wattman | 17-11-21 | 10:55

Ja zo zal het inderdaad wel gegaan zijn. Gert Jan you take one for the team.

seasicksteve | 17-11-21 | 13:00

Kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng
Kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng
Geloof er geen moer van
Kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng
Kedeng kedeng kedeng kedeng kedeng
Geloof er geen moer van

osolemio | 17-11-21 | 10:44

Ollongren had hem gevonden..

Colin.Fart | 17-11-21 | 10:44

In de trein laten liggen. Zou kunnen.
Ik vind het verhaal van die stokoude bisschop, die 's nachts op een paard over daken loopt en pakjes in schoorstenen gooit, dan net iets geloofwaardiger.

Schmalz | 17-11-21 | 10:41

Dat uitgerekend die sinistere omvolkskrant het weer als eerste in handen krijgt,is bijna net zo ziek.

Trasnochador | 17-11-21 | 10:35

Nederland is gewoon te vol. Overvol.

Klaar. In Denemarken kom je ook niet meer binnen. Volg hun beleid.

Rachid_82 | 17-11-21 | 10:35 | 3

Hoi Rachid, en Denemarken is groter en heeft nog geen 6 miljoen inwoners.

En dan zijn er nog mensen hier in een kleiner land met 18 miljoen inwoners die vinden dat er nog meer bij kan. Dat terwijl we notabene nu letterlijk zien dat bijvoorbeeld de zorg zoveel mensen helemaal niet aan kan.

Roos | 17-11-21 | 10:39

Het toelaten van meer migranten en het aanpakken van de woningnood gaan niet samen meen ik.

laurentius | 17-11-21 | 10:33 | 5

Er gaat wel meer niet zo goed samen lijkt het.

elfenstein | 17-11-21 | 10:40

Zoveel schaarste op alle gebied en toch willen ze de immigratie omhoog schroeven. Dit is toch te gek voor woorden.

Wattman | 17-11-21 | 10:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeg ik mij gisteren af welke worst de PvdA wordt voorgehouden inruil voor steun aan de wanstaltige plannen van een demissionair kabinet, krijgen we vandaag al het antwoord.
Meer meer meer migranten naar Nederland waar wij niet voor kunnen zorgen, die we niet kunnen huisvesten en die niets bijdragen aan de samenleving en maatschappij.

Ik zou zeggen, nog ff volhouden aan de grens daar, in Belarus. Het kan nog ff duren en dan staan jullie allemaal in een huis met een Miele...

Ongelooflijk.

Harvey2Face | 17-11-21 | 10:32

Logisch dat het CDA nóg meer godsdienstwaanzinnigen wil importeren.

meneer Q | 17-11-21 | 10:32

Treinlek wordt het woord van het jaar 2021. Dit is bij Van Dale uitgelekt.

Xbitt | 17-11-21 | 10:31

Als Rutte sorry zegt, komt dat heel anders op mij over dan wanneer Segers sorry zegt.

Leptob | 17-11-21 | 10:30

Vertel…., ouwe jongens krentenbrood.

laurentius | 17-11-21 | 10:28

Ik heb een keer een tasje met daarin een grote krab die ik op de markt had gekocht laten liggen in de trein. Ik had zo graag de reactie van de eerlijke vinder gezien.

Mr_Natural | 17-11-21 | 10:27

Ik heb een decennium of zo met de trein gereisd. Ben eigenlijk nooit documenten tegengekomen. Dus, stel, iemand laat documenten liggen. Dan is de kans dat dit zeer gevoelige documenten zijn 1 op ... 100 misschien? Typische documenten zijn wat verkoopcijfers van een ijsjesboer, een contractje, proefwerken van school.

Maar EN een document laten liggen (lage incidentie) EN toevallig net dat document dat erg gevoelig is (lage incidentie binnen het totaal volume aan mogelijke documenten dat men kan laten liggen) = onwaarschijnlijk.

Knufter | 17-11-21 | 10:25 | 1

1,3 miljoen treinreizen per dag.

Joris Beltsin | 17-11-21 | 10:31

Zoals een "hen beschermt hare kiekens", geldt dus niet voor het het concept-accoord, meneer Segers?

Emile | 17-11-21 | 10:25

Blijkt er naast de dienst "Welkom in mijn land" ook een "Dienst Terugkeer & Vertrek" te bestaan. Die gaan door heel Nederland borden plaatsen met een pijl erop en de tekst "Schiphol Vertrekhal 3 die kant op roeien".

Nivelleermarionet | 17-11-21 | 10:25

Het zou voor mensen met dit soort functies verboden moeten zijn om uberhaupt zulke documenten te printen en mee te nemen naar huis. Als het niet anders kan, dan hou je het digitaal en heb je minimaal 2 staps autorisatie ingesteld op je apparaten. Bij zichzelf serieus nemende bedrijven is dit gewoon beleid waar streng op gecontroleere wordt, maar bij overheden e.d. is dat te moeilijk? Scheelt ook onnodig papiergebruik (voor de klimaatfanaten)

Quantum Suicide | 17-11-21 | 10:23 | 1

De regels gelden alleen voor de onderknuppels. Niet voor de bovenbazen.

theo-is-dood | 17-11-21 | 10:26

Nee Vrome Leugenaar je wilde het land al vast een beetje voorbereiden op de rampspoed die jullie weer gaan uitstorten over Nederland qua immigratie.

Wattman | 17-11-21 | 10:20 | 1

Migratie was hét hoofdpijndossier uit de formatie van 2017, maar ditmaal lijkt het geen splijtzwam te worden. Kabinet Rutte IV gaat naar alle waarschijnlijkheid meer migranten toelaten tot Nederland. Het gaat zowel om meer arbeidsmigranten als om kwetsbare vluchtelingen die Nederland jaarlijks via de Verenigde Naties uitnodigt voor hervestiging.

Wattman | 17-11-21 | 10:29

Wel een document in de NS laten slingeren, maar dan niet je dure lederen koffertje incl. je bammetjes en bidonnetje vergeten mee te nemen.
Yeah right.

chicago river | 17-11-21 | 10:19 | 2

@_pacman_ | 17-11-21 | 10:21:
Oh man, een horror scenario ja.
Ken er eentje die, nota bene na onze encounter in de NS, haar gitaar liet liggen.
Gruwelijk.

chicago river | 17-11-21 | 10:26

Gertjan doet een kajsatje.

Jos Tiebent | 17-11-21 | 10:18

Wat krijgen we nou? Vluchtelingen melden zich toch zelf aan in Nederland of zit er wel degelijk een gecoördineerd immigratiebeleid achter wat dit stuk suggereert? Volgens mij is dat het brisante van dit stuk.

therealbraindump | 17-11-21 | 10:18 | 3

Het gaat niet over lieden die zichzelf hier uitnodigen, dat zijn uiteraard de meesten, ca 28.000 vorig jaar, en dit jaar zullen we dat met de Afghaanse eitjesbakkers erbij, ruimschoots overtreffen, nee, het gaat om zg 'kwetsbare vluchtelingen' die de regering elk jaar, op voordracht van de UNHCR dacht ik, ''uitnodigt'' en dus ook op veilige wijze invliegt, om in Nederland te komen wonen.

Dat zijn er jaarlijks 500, en met name D66 wil dat aantal vergroten. Er was vorig jaar nog een soort kwestietje over, omdat Nederland uit kamp Moria een aantal gezinnen met jonge kinderen en AMA's (alleenstaande minderjarige asielzoekers) zou opnemen, maar die aantallen op mindering zou brengen van die 500. Dat was natuurlijk weer hard tegen het zere been van alle Gutmenschen in de Tweede Kamer, met name GL.

Dr_Johnson | 17-11-21 | 10:35

@Dr_Johnson | 17-11-21 | 10:35: Symboolpolitiek dus. Ik had veel liever gezien dat de VVD en het CDA hadden gepleit voor een restrictief immigratiebeleid waaronder de ongecontroleerde intercontinentale vluchtelingenstroom. Bijna alle grote maatschappelijke problemen in Nederland zijn te herleiden tot teveel mensen en tegengestelde ambities. Incompetentie en de maakbaarheidsgedachte regeert..

therealbraindump | 17-11-21 | 10:48

Het Nieuwe Lekken:
Je doet een fotoshoot met een formatiedocument of je legt een concept-regeerakkoord ter inzage - niet bedoeld om mee naar de pers te lopen natuurlijk - in een rijtuig eerste klasse der Nederlandse Spoorwegen.
Nu zijn VVD en CDA aan de beurt om deze vondsten in creativiteit te overtreffen.

HeerVanStand | 17-11-21 | 10:17 | 2

Hij is ook wel heel erg van de oude stempel door het uit te printen. Lezen op een IPad of tablet doen ze zeker niet aan bij CU.

Keutels | 17-11-21 | 10:20

Nu erg benieuwd naar de Linda met Hugo erin.

impy | 17-11-21 | 10:25

Overduidelijk NEP-verlies van documenten.
Zo CDA+VVD willen méér gelukzoekers ten koste van de boeren?
Iets om aan te denken als je in maart met het rode potlood in de hand staat.

meneer Q | 17-11-21 | 10:16

Best lastig inschatten. Is dit nou een bewuste manipulatieve actie van een geslepen politicus waarbij Segers op de koop toeneemt dat hij kop van jut wordt, zonder duidelijk winstoogmerk? Of zou Segers gewoon een naieve incompetente door godsdienstwaanzin-gedreven omhoog gevallen ambtenaar zijn. Ik zet mijn geld toch op het laatste.

_pacman_ | 17-11-21 | 10:16

Lag natuurlijk in de eerste klas daar zitten uitsluitend volkskrant en nrc lezers,
telegraaf en geen stijl lezers kunnen zich geen eerste klas vervoersbewijs veroorloven

van Dam | 17-11-21 | 10:16 | 3

Ik rij bewust geen trein, kan ook nog.

Nuchternederland | 17-11-21 | 10:19

Ik ga toch zeker niet in de trein zitten als er een diesel voor de deur staat die betaald is?

T. Rammel(l)an(d)t | 17-11-21 | 10:25

Deze Geenstijl lezer, ghe, is al sinds z'n 15e niet meer met het ov geweest. In mijn auto's vind ik slechts zelden kamerstukken of formatieplannen.

elfenstein | 17-11-21 | 10:37

Dit gebeurt wel vaker. Gevoelige stukken die ergens blijven liggen. We zijn allemaal mensen. Sommige reaguurders maken uiteraard nooit fouten, lees ik nu. Maar wat ik me altijd afvraag, wat ben je voor een minne klootzak dat je meteen naar de pers stapt als je zoiets vindt. Er is een speciaal plekje in de hel voor dit soort figuren.

BobDobalina | 17-11-21 | 10:16 | 8

Waarom zou dit niet openbaar mogen zijn? Het is toch wat de kiezer wil, dus niets nieuws?
Of snap ik het dan niet helemaal?

Nuchternederland | 17-11-21 | 10:48

Tja, maar dit soort ICT infrastructuur heeft de overheid de mensen niet voor, ze betalen liever voor liegende communicatie sletjes

vranac | 17-11-21 | 12:41

Ben jij echt zo naief dat je gelooft dat dit per ongeluk is gebeurd?

seasicksteve | 17-11-21 | 12:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Ach, Mozes heeft toen ook een gedeelte van de 15 Geboden verloren.

Mr_Natural | 17-11-21 | 10:16 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Best aardige woonplannen gewoon. Mag ook wel een keer.

De Eierbal | 17-11-21 | 10:15

Jongens, wie gaat er nu iets lekken? Als jij het nu doet vriend Segers, krijg jij van mij..... (aldus Rutte)

DulleGriet | 17-11-21 | 10:14

Jazeker, hij heeft het document “per ongeluk” laten liggen in de trein…

Selfmade | 17-11-21 | 10:14 | 1

Sneu.
Kende hij geen journalisten?
En hoeveel pogingen heeft hij moeten doen voordat iemand het ging lezen.
Iedere dag die documenten laten liggen, en nooit lezen dat ze gevonden zijn. Slopend...
Wat zal hij blij zijn nu, zijn taak in de formatie zit er op.

Nuchternederland | 17-11-21 | 10:17

Jan modaal en boeren kunnen doodvallen, bedrijven meer toeslagen en links feelgood luchtkastelen beleid: alsof een kleuter een computer simulatie kapot speelt.

28 | 17-11-21 | 10:14

Ik geloof deze onzin niet meer, die volksvertegenwoordigers zijn allemaal zo corrupt als de bliksem. Wat een zooi aan de top.

keistad | 17-11-21 | 10:14

Geen extra geld naar de ziekenhuizen, geen plan om de IC capaciteit te vergroten, geen extra geld naar de zorg.
Niet nodig natuurlijk want de zorg draait in NL als een zonnetje. Zeker nu er steeds meer ouderen komen die erom bekend staan geen groter beslag te leggen op ziekenhuis danwel IC bedden.
Verder "per ongeluk" haha.

JanVergoor | 17-11-21 | 10:13

De formatie dendert u toch wel naar hetgeen gij niet wil.

Emile | 17-11-21 | 10:12

De NPO heeft goed werk gedaan.
Nederland is gebrainwasht, de politiek volgt.

Bolhoed | 17-11-21 | 10:12 | 1

Hou toch op. Dit zijn allemaal politieke spelletjes vanwege de formatie. CU heeft dit in overleg/ opdracht laten lekken. Segers moet door het stof en als dank voor verleende diensten krijgt hij een mooie positie in het nieuwe kabinet maar niet op een positie die medisch/ethisch van belang is zodat D666 ook geen gezichtsverlies lijdt. Het is allemaal erg doorzichtig en maakt onderaan de streep geen fuck uit. Uw stem ook niet trouwens :)

YoMoms | 17-11-21 | 10:16

Een functie elders voor onze professionele meloenenslikker? En ze konden elkaar al niet luchten of zien. Wat een farce.

Hetkanverkeren | 17-11-21 | 10:11

Wie print er in deze tijd nog documenten?
Papier-vrij nog geen bekende term?

Roos | 17-11-21 | 10:11 | 1

Het probleem is dat de digitale dragers zo mogelijk nog lekker zijn dan een eenvoudig stuk papier.

konjodebonjo | 17-11-21 | 10:20

Het is dat ik getrouwd ben en mijn vrouw graag in Nederland blijft, als ik daar geen rekening mee hoefde te houden was ik al lang vertrokken. Dit land is niet meer te redden met de huidige politici. Het is één grote farce.

Linke Soep | 17-11-21 | 10:11 | 3

Herkenbare situatie. Hopelijk komt de tijd dat het wel lukt om te vertrekken voordat alle 'assets' niks meer waard zijn vanwege burgeroorlog/3e wereld land status...

Anoniemtje | 17-11-21 | 10:14

Zodra mijn oude moedertje er niet meer is ben ik weg.

Lorejas | 17-11-21 | 10:17

Naar welk land zou je graag naar toe willen verhuizen? Europa wordt overlopen met migranten. In oost Europa zijn een aantal landen die niet meedoen met het EU circus.
Mocht je al een keuze hebben gemaakt dan is het verstandig om de taal te leren spreken schrijven en lezen. Ook verstandig is voordat je vertrekt je zaakjes goed te regelen en je goed te laten informeren. Huur eerst een huis voor een jaar voordat je besluit een huis te kopen. Op die manier kun je je beter oriënteren en voorkom dat je ergens gaat wonen dorp stad of gebied waar je achteraf spijt van krijgt.

jitro | 17-11-21 | 10:42

Gert-Jan heeft die immigratieparagraaf er snel zelf tussen gemoffeld.
Hij vindt dat een opdracht van God.

gestoptmetroken | 17-11-21 | 10:11 | 1

ik dacht dat zijn god hem voor dit soort stommiteiten zou behoeden, of het was opzet

vranac | 17-11-21 | 11:44

Ongelooflijk dat deze punten zijn beland in een akkoord tussen de boerenpartij CDA en de rechtse liberale VVD. Deze partijen vinden het dus een goed idee om de boeren de nek om te draaien en een stuk economie te vernietigen, nog meer gratis geld voor de armen maar kinderrijken, onnodig extra deugschep bovenop de klimaatgekte en om het af te maken ook nog meer immigranten. En dan mag D66 er nog zijn kwakje overheen gooien. Het linkse virus is besmettelijker en gevaarlijker dan Corona.

Joris Beltsin | 17-11-21 | 10:11 | 2

Het is niet te bevatten he wat er allemaal in te lezen valt....

Lorejas | 17-11-21 | 10:13

Boeren visserij mijnen van kolen en gas.

We gaan leven op zonlicht vrienden. Het lijkt wel of ze allemaal bij een sekte zitten.

sjef-van-iekel | 17-11-21 | 10:14

Welkom.

Is dit nog nieuws? | 17-11-21 | 10:10

Gezien de - in mijn ogen althans - brisante inhoud van dit document lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat Segers een 'calculated' risk heeft genomen. In de Haagse politiek gebeurt namelijk niets 'per ongeluk'.

L.E. Raar | 17-11-21 | 10:09

Ik heb er gelukkig helemaal niets mee te maken met dit votje want stem al jaren PVV.

Beste VVD66CDACU stemmer, sluit dit "voorstel" aan bij het vakje dat u rood gekleurd heeft?

Remi A. | 17-11-21 | 10:09 | 2

Het is net Quality Street, er zit iets in voor iedereen.
Misschien niet voor de burger, maar wat maakt dat nou uit.

Nuchternederland | 17-11-21 | 10:14

Gaat u ook even de lokale politiek in.

sjef-van-iekel | 17-11-21 | 10:17

Toen ik vanochtend dat bericht las op de Volkskrant moest ik even denken aan hoe noemt GS dat ook alweer? Iemand in een lange regenjas met een kapoesjon leverde iets af? In de trein gevonden, vond ik ook mooi bedacht. En nou is het verdomme nog waar ook. Lange leve de door de Volkskrant verspreide waarheid.

Leptob | 17-11-21 | 10:09

Alweer de mythe van de GRATIS kinderopvang.
Gratis bestaat niet. De rekening wordt doorgeschoven naar de belastingbetalers.

Verhoog eenvoudig de kinderbijslag. Dan kunnen ouders zelf uitmaken of een ouder minder gaat werken om de kinderen op te voeden. Of om een kind naar de kinderopvang te brengen.

Ook die zogenaamde “gratis kinderopvang” zal leiden tot een Byzantijns systeem van formulieren, wachttijden, ambtenarij, toetsingscommissies en overige bureaucratie.

theo-is-dood | 17-11-21 | 10:09 | 4

Naarmate je meer verdient, krijg je alleen nog een symbolische bijdrage als ouders.

Nuchternederland | 17-11-21 | 10:15

Gratis bestaat wel. Kijk maar naar Noorwegen. In het verleden hebben Noorse regeringen ooit besloten dat elke Noor zou mogen meeprofiteren van de rijkdommen vanhun land. Aardolie dus. En die werd gewonnen en geexploiteerd door een overheidsbedrijf met een absoluut monopolie, en alle opbrengsten gooiden ze in de grote pot. Daarvan kan je dan dingen betalen als onderwijs, medische zorg, kinderopvang en zo meer. Had Nederland ook kunnen doen met dat aardgas. Maar Nederlandse regeringen gaan altijd voor geledelijk gewin op de korte termijn, en waren te gierig im zelf te investeren in de winning van dat aardgas. Dus verkochten ze de daarvoor benodigde "concessies" voor een appel en een ei aan grote oliebedrijven, waaronder Shell, zodat de NL bevolking er niets mee opschoot, behalve de Oranjes dan. En de rekening voor de "aardbevingen" in Grunn, gaat gewoon doorgespeeld worden naar de belastingbetalert. Dubbel genaaid door je eigen regering.

Asteroid-B612 | 17-11-21 | 10:20

Liever geen subsidies meer voor nog meer kinderen. Laat al die religieuzen hun nieuwe drones lekker zelf betalen.

Anoniemtje | 17-11-21 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Gratis kinderopvang ( soms hoor je alleen wat je wil horen) 3400 euro per maand besparen.

Roorda van Eyssinga | 17-11-21 | 10:07 | 3

Gratis kinderopvang bestaat niet.

normanius | 17-11-21 | 10:13

Omdat mama voor €11,- bruto bij de Action achter de kassa zit. Voor haar ontplooiing weetjewel.

theo-is-dood | 17-11-21 | 10:31

@theo-is-dood | 17-11-21 | 10:31:
Onderwijl de kleine afgegeven hebbend bij de hoofddoekjes van de kinderopvang zodat die nog een beetje gif in die kleine koppies kunnen rammen.

elfenstein | 17-11-21 | 10:34

Liever geen kabinet dan deze puin combinatie, maar ja het blijven FariSegers.

Therapietje | 17-11-21 | 10:07

Alles wordt gereed gemaakt voor 1 groot Europa waarin NL een provincie is.

Transgender-Airlines | 17-11-21 | 10:07 | 4

@Roorda van Eyssinga | 17-11-21 | 10:12: welke onderhandelingen?

Transgender-Airlines | 17-11-21 | 10:19

@Roorda van Eyssinga | 17-11-21 | 10:12: En als EU wel? Laat me niet lachen.

Mbovenka | 17-11-21 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Totale incompetentie! Faal kabinet met alleen incompetente bestuurders, en dat moet dan ook weer Rutte 4 gaan vormen? Nederland is kapodt!

Swaffelkaffert | 17-11-21 | 10:05

Als ik zo er doorheen blader dan lijkt me dit eerder een D66/GL akkoord dan een CDA/VVD akkoord. Hoezo moet Nederland toonaangevend worden op klimaatgebied? Hoezo wordt er nu al aan box-3 werkelijk rendement gesleuteld, terwijl het fictief spaarrente-rendement probleem pas in 2025 aangepakt kan worden? Hoezo worden quota voor asielzoekers verhoogd (denkt iemand nog dat het geen beleid is)?

Even terug naar de basis: Hoeveel VVD en CDA kiezers herkennen zich in dit verhaal?

marcoplarco | 17-11-21 | 10:04 | 2

Rutte 3 idem verhaal. Allemaal issues die nimmer in hun verkiezingsprogramma gestaan hebben. Rutte trekt de lijn nu dus gewoon door.

Lorejas | 17-11-21 | 10:07

Ook weer zoiets achterlijks trouwens, die eeuwige obsessie om "toonaangevend" of een "gidsland" te worden. Altijd weer die zelfoverschatting van de eigen importantie. "Maar wij bestaan ook nog hoor, wij spelen ook mee !" Alsof de rest van de wereld de ontwikkelingen in een landje zo groot als een bloembak met grote belangstelling volgt. Hate to burst your bubble, maar dat is dus niet zo. Ze noemen ons dan ook Holland, omdat het niemand een hol interesseert wat er hier gebeurt.

Asteroid-B612 | 17-11-21 | 10:28

Zat Segers in de express trein?
Je zou het denken dat hij het bewust heeft gedaan,,, expres,,.
Duidelijk is dat de formatie een wassenneus is.
Afvragend waar nou het echte thuigh zit, in de rechtbank of de 2e lulkamer.

Zitvlak | 17-11-21 | 10:04 | 1

In de trein ? Geen woord over mondkapjes.

Of eigenlijk, het niet dragen van mondkapjes, niet goed dragend op de kin, teveel passagiers de neus onbedekt (Want: Rutte en de Jonge: Hebben het over een mondkapje i.p.v. het een mondneus kapje te noemen), helemaal geen mondkapje op (Wollah). Als klap op de vuurpijl komt een conducteur voorbij, doet niets - En gaat lekker in een eerste klas coupe zitten. Beetje niksen, mooi baantje.

Dit was in ieder geval mijn persoonlijke observatie gedurende een recente treinrit, wat mijzelf er in ieder geval toe noopte, diezelfde NS niet meer te gebruiken.

Nederlandop1 | 17-11-21 | 10:12

Democratie in Nederland is heel simpel. Het volk stemt matig conservatief en krijgt een krankzinnige progressieve politiek. Zo zie je maar dat de effectieve tyrannie van een kleine progressieve minderheid aan woordvoerdernalisten rond D66 een coalitie met drie conservatieve partijen kan domineren. Enfin, we gaan dus nu tegelijkertijd de grutto en de bruinvis redden, maar wel een meloen nieuwe woningen gaan bouwen voor de Rest van de Wereld. Hoe dat met elkaar te rijmen is weet niemand, maar wel dat we er flink voor in de schulden gaan terwijl we ook nog eens voor het muljeu onze petrochemische, industriële en agriculturele sectoren gaan wegdrukken. Topplan jongens, niets meer aan doen!

Zentgraaff | 17-11-21 | 10:03 | 1

Ik mis de eloquentie van de echte Zentgraaff

The-loopy-cowboy | 17-11-21 | 10:19

We kunnen wel klagen over de formatie, maar misschien dat we ook eens kunnen kijken naar onze eigen rol als kiezers. Want wie stemmen partijtjes van koppige, radicale en niet-constructieve types in de kamer waar door we nu met 17(..) partijtjes zitten. Met veel van die clubjes valt totaal niet samen te werken. Dus wat verwachten we dan? Dat het allemaal gaat werken?

Bigi Bana Boy | 17-11-21 | 10:03 | 1

De partijen die ik kies, worden op voorhand al uitgesloten door de kliek die aan de macht is, dus het maakt niet uit of je 1 of 10 partijen uitsluit.
De nr 2 in de praktijk mag al niet meedoen.
En omdat de denkbeelden van de uitgesloten partijen niet overeenkomen met de denkbeelden van de kliek, is het narratief dat die partijen niet mee werken. Dat heeft bij u in ieder geval gewerkt.

Nuchternederland | 17-11-21 | 10:11

Wat een waardeloos excuus verhaal. Maar wel blij dat hij het gedaan heeft.

Scepticus | 17-11-21 | 10:01

D66 noemt zichzelf progressief terwijl alles waar ze voor staan ons regelrecht terug de middeleeuwen in zal sturen.

Transgender-Airlines | 17-11-21 | 10:01

"waar het door een lezer werd gevonden". Wat een rare zin. Wat is de relevantie van de 'lezer' in deze context? Als het door een rukker was gevonden, zou de uitkomst precies hetzelfde zijn.
Of heeft de vinder zich bij de Volksgrant gemeldt met de woorden 'Goeiemorgen V/M/x, ik ben een lezer, en ik heb zojuist in de trein toch een pareltje gevonden...'

Dit onder het motto van 'op alle slakken zout leggen'.

Bad_Pritt | 17-11-21 | 10:00

Dat dit soort (gevoelige) stukken überhaupt uitgeprint worden toont de complete incompetentie aan van onze overheid. Hier zijn systemen voor mensen.

Ter illustratie; tussen afspraak en QR code op mijn telefoon moet ik mij driemaal (!) verifiëren.

BRAAP | 17-11-21 | 09:59

Het feit dat hij wel eerlijk toegeeft een fout gemaakt te hebben siert hem, dat vluchtelingen verhaal is echter veel interessanter, wat is dat toch met die drang om Sinterklaas te spelen voor de halve wereld terwijl NL een postzegel is die nu al stampvol zit? Je zou er bijna een complotdenker van worden.

zwellevertje | 17-11-21 | 09:59

in tegenstelling tot een VVD66 plucheklever durft Segers openlijk te zeggen dat ie een fuckup maakt. Ballen en kudo's, hoe je ook over gristenen denkt.

Dr.Utker | 17-11-21 | 09:59 | 3

Net zo opzichtig gelekt als het tonen van het verkennings punt 'functie elders'

Bad_Pritt | 17-11-21 | 10:02

... nadat het bekend werd.
Niet vooraf.

BrutusBosch | 17-11-21 | 10:19

Onzin, hij heeft het ultieme excuus: gods wil. Christenen, of eigenlijk beter alle religieuzen zijn niet te vertrouwen met grote keuzes, ze varen deels blind op een denkbeeldige machtsfiguur die het in geval van falen wel voor ze oplost.

elfenstein | 17-11-21 | 10:28

Arm Nederland, ze gaan daadwerkelijk niets doen om je van de ondergang te redden. Ik ben blij je gekend te hebben in je hoogtijdagen. Je toegenegen burger, M.

MickeyGouda | 17-11-21 | 09:59 | 2

Niet zo pessimistisch! Een politicus die ruiterlijk een fout bekend, waar vind je dat nog? Het gaat juist de goede kant op...

Zupschufter | 17-11-21 | 12:03

Ik vond laatst het geheugen van Mark in de trein, helaas was het helemaal leeg.

Mr_Natural | 17-11-21 | 09:58 | 3

Geformateerd?

bart1234 | 17-11-21 | 10:01

Een lege emmer zwarte lak.

elfenstein | 17-11-21 | 10:29

Geen paling en snot?

knutsel_ | 17-11-21 | 10:41

En de trein was ook toevallig zo leeg dat niemand hem aansprak dat hij zijn troep achter zijn kont moest opruimen?

Deflatiemonster | 17-11-21 | 09:58

Ik begrijp dat die stakkers aan de Poolse grens straks linea recta naar onze grazige groene weiden kunnen waar hele banlieus's, as we speak uit de grond gestampt gaan worden ?

LucaBrasi | 17-11-21 | 09:58 | 1

Daar kunt u op wachten. Straks nog een of twee schrijnende gevallen en Duitsland en Nederland maken een humanitair gebaar. Dan worden er bussen naar de grens gestuurd en krijgt COA en IND weer tienduizend nieuwe klanten.

theo-is-dood | 17-11-21 | 10:14

Net zo geloofwaardig als het filmrolletje van Srebrenica

gasboer | 17-11-21 | 09:55

Wat zijn integratielocaties? En waarom zijn deze niet in Laren, Bloemendaal en Amsterdam oud-zuid?

The-loopy-cowboy | 17-11-21 | 09:54

Dat is een flinke meloen om te slikken. Gelukkig heeft ie ervaring.

_pacman_ | 17-11-21 | 09:54

Totale bullshit. Iedere treinreiziger checkt nog even zijn zitplaats als hij opstaat. Dit is dus gewoon liegen en nu komt GJ in de hel. Oh nee wacht, hij biecht op. Shit, reli-gekkies, hoe zit dit?

John McClane | 17-11-21 | 09:54 | 7

@ExitTrajectum | 17-11-21 | 09:57: Dat idd wel, maar meestal vooraf. Toegeven of opbiechten dat je iets gedaan of nagelaten hebt nadat je 'betrapt' bent kan elke aap.
Ik geloof dan ook totaal niet in dat vrome gelul achteraf. Iemand die z'n pen vergeet mee te nemen uit de trein, o.k., maar zo'n document? Totaal ongeloofwaardig.

Ichneumonidae | 17-11-21 | 10:05

@JanBrel | 17-11-21 | 09:59: en u denkt dat de volkkrantlezer Segers niet herkende, en maar wat nieuwsgierig keek naar alle paparassen en er als een tijger opdook toen er een A4-tje tussen de stapel wegviel?

photto | 17-11-21 | 10:09
▼ 4 antwoorden verborgen

leuk, we gaan dus landbouwgrond herbestemmen tot asielkampen en daar betalen we allemaal aan mee, van de grond tot het onderhoud van marginalen. Top!

keizeradmiraal4 | 17-11-21 | 09:53

Geloven we het zelf dit? Ik niet i.i.g.

Boeddha18 | 17-11-21 | 09:53

Goeie grap. Niemand heeft wat geleerd van Ollongren? Wie gelooft dit nou?

Deflatiemonster | 17-11-21 | 09:53

Misschien dacht meneer Segers van kutzooi dit is een valstrik waar ik in ben gelopen wellicht barst er een bom als ik deze ongein lek net zoals de vorige keer oeps.

Baksteenbakker | 17-11-21 | 09:52

De Bente Express komt nu pas echt op stoom. Precies wat alle VVD stemmers willen! Kwam ook zo terug in alle Stemwijzers. Fantastisch zo’n partijprogramma voor de katzekut.

de Voorzittert | 17-11-21 | 09:52 | 2

Een jaarlijks quotum voor hervestiging van vluchtelingen dat, mede gelet op maatschappelijk draagvlak, ook nul kan zijn. Vluchtelingen selecteren we op basis van inpasbaarheid in de Nederlandse samenleving, bijvoorbeeld op basis van taal- en opleidingsniveau en affiniteit met een vrije samenleving. Denk daarbij aan mensen die opstonden tegen onvrijheid in hun eigen land en als gevolg daarvan voor het regime moesten vluchten. Door middel van hervestiging kunnen regionale opvangcentra worden ontlast, maar dit gebeurt pas wanneer de instroom in Nederland nagenoeg tot nul is gedaald.

Uit het VVD verkiezingsprogramma....

Lorejas | 17-11-21 | 09:55

Misschien kunnen we wat ruimte creëren door de antivax-wappies en masse over de grens met Wit-Rusland te dumpen?

Mariner | 17-11-21 | 10:03

Waar komt die wil tot meer migratie toch vandaan ?

Smept | 17-11-21 | 09:51 | 2

D66.

jaja | 17-11-21 | 09:52

Wat stoer dat hij toegeeft dat hij het lek is geweest.

Weerduivel | 17-11-21 | 09:51

Even biechten en 3 weesgegroetjes en hij is weer zo goed als nieuw..

jaja | 17-11-21 | 09:51 | 1

Protestanten biechten niet. Niet alleen daarom moeten we ze beschouwen als zelfingenomen heidenen.
Terug naar de Moederkerk! Leve de Paus!

Ichneumonidae | 17-11-21 | 09:54

Waar was de god waar ie ingeloofd om hem te beschermen tegen deze vergeetachtigheid. Ojee, God heeft hem laten vallen.

Breakdance | 17-11-21 | 09:50 | 2

Nee, zo werkt dat niet. God heeft hem op de proef gesteld.

Schoorsteenveger | 17-11-21 | 09:56

Te gek! Meer migratie, want dat gaat nu al supergoed. Leve de VVD. Leve Bente.

Lorejas | 17-11-21 | 09:50

Waarom is dit lek nu pas bekend geworden? Na bijna 2 maanden...

DeCynischeAmbtenaar | 17-11-21 | 09:50

Naamgelovige Segers doet gewoon een "Ollongrennetje". Hoe dom denkt de naamgelovige dat we zijn?

jansma28542681 | 17-11-21 | 09:50

verdomme! Gratis opvang, miljarden naar het klimaat en minstens zoveel naar het stikstofprobleem. Ik kan mij niet voorstellen dat ik jaren geleden ooit op de VVD heb gestemd, ze hebben de afgelopen jaren wel heel vaak de linker deur genomen.

petrucci | 17-11-21 | 09:50 | 1

Het is een in en in linkse partij geworden.

Boeddha18 | 17-11-21 | 09:52

Wat ik waardeer is dat hij uit eigen beweging zijn fout opbiecht en excuses aanbiedt.

Dat is wat hem onderscheidt van Rutte en De Jonge en Kaag.

gaffelbaard | 17-11-21 | 09:49 | 1

Niet echt. Het moest eerst uitkomen.

van Oeffelen | 17-11-21 | 09:49

Hij geeft iets toe nadat het is uitgekomen.

van Oeffelen | 17-11-21 | 09:48 | 1

Dat deed Camiel niet eens.

dathoujetoch | 17-11-21 | 09:50

Ja, ja, gewoon even testen of de plannen gepikt worden door de bevolking. En Gert Jan wilde wel voor zondebok spelen, die is het zuiverst op de graat van de rest.

seasicksteve | 17-11-21 | 09:48

Het is een complot...

jaja | 17-11-21 | 09:47

Vreselijk dom maar kan gebeuren. Maar hij is niet het structurele lek.

Ir. Wilhelmus | 17-11-21 | 09:47 | 2

Onprofessioneel is het. En pas toegeven nadat het is uitgekomen, dat is kinderachtig.

van Oeffelen | 17-11-21 | 09:49

@van Oeffelen | 17-11-21 | 09:49: hij zou het zelf in de krant moeten zetten? Papieren kwijt tijdens woon-werk-verkeer.

AntiZanicz | 17-11-21 | 12:53

Migranten.....je kunt er geen genoeg van krijgen.

38special | 17-11-21 | 09:47

Nou is dit het dan? Ik dacht hier staat echt een plan in. Het gaat niet verder dan betere aansluiting, sneller, makkelijker, etc. Allemaal kulpraat. En hier doen ze 300 dagen over?

TheManiac | 17-11-21 | 09:47

Nee, hoor, dit is een bedacht onderdeel in het formatiespel. Jammer dat gristen Segers zich schuldig maakt aan de overtreding van één der tien geboden: Gij zult niet liegen.

dathoujetoch | 17-11-21 | 09:47

Shit, schrijf ik er net over op de 2G draad. Koppiepeest ik toch maar even hiernaartoe.

Dr_Johnson | 17-11-21 | 09:46 | 4

@Boeddha18 | 17-11-21 | 09:51: Het geloof dat onze economische groei niet kan doorgaan zonder nieuwe mensen. Rare aanname als je leeft in een eindige wereld.

Deflatiemonster | 17-11-21 | 09:56

@Boeddha18 | 17-11-21 | 09:51:

Ik heb geen flauw idee. Er zijn uiteraard tekorten in de zorg, in het onderwijs, op dit moment in de horeca (maar dat is m.i. van voorbijgaande aard), en andere sectoren, maar die los je niet op door min of meer ongebreidelde immigratie, zeker niet uit derdewereldlanden. We hebben hier in Nederland nog steeds iets van 300.000 werklozen; ga die eerst eens - al dan niet gedwongen - opleiden; lukt eea dan nog niet, dan zou je heel gericht kunnen gaan werven buiten Nederland, maar dat is iets heel anders dan jan-en-alleman op de bonnefooi laten binnenkomen en daarna zien of ze wellicht van enig economisch nut zijn. Asielzoekers zijn dat per definitie niet, want zodra die een verblijfsvergunning hebben, verdwijnen die rechtstreeks in de bijstand.

En mochten die voornemens inderdaad werkelijkheid worden in Rutte IV, dan wordt daarmee wel een heel verkeerd signaal afgegeven, want de overgrote meerderheid van de oorspronkelijke bevolking is die immigratie en asiel meer dan zat.

Maar goed, van Nederland moet jet niet hebben op dit gebied. Ik heb mijn hoop wat dit betreft echt gevestigd op Brussel - hoewel ik genoeg op Brussel en de EU aan te merken heb - en landen met EU buitengrenzen, zoals Polen, Griekenland, etc. Die moeten de hordes tegenhouden, ook en vooral voor Nederland.

Dr_Johnson | 17-11-21 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen maakt fouten, toegeven getuigt van oprechtheid.

kees de short | 17-11-21 | 09:46 | 3

".. toegeven getuigt van oprechtheid.."
Ja, dus kun je voor de beeldvorming iets toegeven, enkel suggereren dat je oprecht bent.

Schoorsteenveger | 17-11-21 | 09:54

Oprechtheid? Hoe makkelijk is het om deze info zogenaamd achter te laten, de burger wordt weer gemasseerd naar een vreselijke toekomst voor Nederland. De overbevolking wordt dus gestimuleerd, we zijn een mini VN aan het worden vol valse deugers, wat een ramp.

lanexx | 17-11-21 | 09:58

Enkel iets toegeven als de omstandigheden je daartoe dwingen is nooit oprecht.

zwenkwieltje | 17-11-21 | 12:49

Wie gaan er met de trein van betreffende partijen?.....

Is dit nog nieuws? | 17-11-21 | 09:45 | 1

Ik kan mij herinneren dat de donorwet door de eerste kamer kwam omdat een lid van de PvdD te laat was ivm een gemiste trein. Had deze er wel geweest had het 50/50 qua stemmen geweest en hadden we nu de opt in ipv opt out.

Super Grover | 17-11-21 | 10:22

Dat gelooft toch niemand?

JWZ_JMK | 17-11-21 | 09:44 | 3

CU sorteert voor om de onderhandelingen te verlaten, nadat ze in de knel komen met nu 2G en straks verplichte vaccinatie. Rond sinterklaas zouden ze eruit zijn, waarschijnlijk een minderheidskabinet van VVD D66 en CDA, met gedoogsteun van Pvda en GL kontneukakkoord 2.0

Incitatus | 17-11-21 | 10:01

Het treurige is dat men bij CDA denkt een soort recht te hebben op regeren (en subsidie te verdelen naar boern), terwijl het een marginale partij is. CU nog veel meer, hoewel die wat bescheidener zijn.

AntiZanicz | 17-11-21 | 12:53

ik vrees dat je gelijk krijgt......

vranac | 17-11-21 | 16:19

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com