Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FormatieWATCH. Kaag zegt toch weer ja tegen CU

Nieuw Leiderschap = voorsorteren op Rutte IV

Social

Hee kijk nou. Er gebeurt iets in de formatie. Of tenminste. Er lijkt iets te gebeuren in de formatie. We zijn immers pas 193 dagen bezig, dus je weet het eigenlijk nooit. Sigrid Kaag kondigt vandaag aan dat ze haar formatieblokkade van de ChristenUnie wil opheffen, om met zes partijen aan tafel te gaan. Maar de grote vraag is: wil ze nu alleen een kabinet met zes partijen inclusief de Partij van de ArLinks, waar vvd en CDA geen zin in hebben? In dat geval is dit eigenlijk een 'offer' van niks, en past het precies in de Nieuw Leiderschapsstijl van Sigrid Kaag waarin ze voortdurend doet alsof ze zelf allemaal moreel juiste keuzes maakt en haar tegenstanders gemene opportunisten zijn, terwijl ze als het puntje bij paaltje komt zelf ook eieren voor haar geld kiest. Of is D66 echt bereid om te onderhandelen over een voortzetting van de huidige coalitie? In dat geval zadelen we Dit Land op met nóg vier jaar onder deze verschrikkelijke vier, en dan is het nog de schuld van de kiezer ook. Die krijgt dan ChristenUnie-beleid op medisch-ethische kwesties, D66-beleid voor klimaatkwesties en vvd-beleid voor Het Kapotmaken Van Mensen Die Geen Koophuis Kunnen Betalen-kwesties. En wat er dan overblijft, zoals Veiligheid en Defensie, wordt dan door CDA'ers totaal verneukt. Rutte 4. We kunnen niet wachten. 

UnterZwischen

Social

Reaguursels

Inloggen

Ze moet wel, demissionair, afgetreden en onder druk van de peilingen. Ik neem aan dat men intern bij ‘66 er wel genoeg van heeft en dat als het nu niet gaat lukken het een functie elders wordt aangezien haar nieuwe leiderschap op een ramp uitloopt voor de partij. Iets met hoogmoed en een val.

P-unit | 27-09-21 | 13:09

Alle "constructieve" partijen... lees: alle partijen die corrupte vriendjespolitiek boven het landsbelang willen stellen, om zodoende de "foute" partijen niet in de kaart te spelen. Bah. Het dedain weer... Kaag weet dondersgoed dat wanneer ze dit niet doet, Kaag zélf uitgespeeld is. Het gaat haar dus wéér alleen maar om haar eigen toekomst. De heks.

Gladiator Fap | 27-09-21 | 11:35

Nou, dat wordt dan een formatie waarbij nu eens een keertje níet alle standpunten van tevoren zijn dichtgetimmerd. Houden we nog wat over voor de debatten in de komende vier jaar (waar dientengevolge weinig besluiten uit zullen voortkomen), maar goed, we hebben dan eindelijk een Kabinet-Rutte-IV lees ik hierin.

mozaard | 27-09-21 | 10:06

Kaag gaat willen praten met de CU want ze heeft ook wel door dat het CDA gaat ophouden te bestaan als een serieuze partij. Zeker als Mona en Pieter met Caroline gaan praten, zal de BBB wel eens een groot deel van de CDA-kiezers over kunnen nemen. Hierdoor zal het voor de VVD en D66 (wat daar nog van over zal blijven) nog moeilijker worden om iets te bereiken!

Tollebol | 27-09-21 | 09:37

Ebru had wel een leuk in haar column: Verplicht de grootste partijen uit de verkiezing om een regering te vormen. 76 zetels minimum.
ik ben voor.

Dr.Utker | 27-09-21 | 08:39 | 1

Goed plan en als dat kabinet valt, dan heeft het ook weer zin om nieuwe verkiezingen te houden. Eerder niet.

dihydrogenmonoxide | 27-09-21 | 08:56

De tweede kamer moet nu gewoon gaan stemmen over welke coalities (van een meerderheid of minderheid, dat maakt niet uit) ze niet willen. Alle voorstellen worden in stemming gebracht. Dat maakt veel duidelijk. En als daar geen enkele combinatie uitkomt om over verder te praten, dan een buitenparlementair kabinet of verkiezingen.

dihydrogenmonoxide | 27-09-21 | 08:34

Doe alle partijen bij elkaar in een kabinet, heb je zeker een meerderheid. Voor de lopende zaken maakt het weinig uit. Wordt toch door Brussel besloten. Wat een scherts vertoning alles om geen nieuwe verkiezingen te krijgen terwijl duidelijk is geworden dat nagenoeg geen enkele partij staat voor wat zij zegt.

famkebatsemaar | 27-09-21 | 08:21

Kaag sluit eerst CU uit. Daarmee frustreert ze de vorming van een gewone regering. Na maanden mislukt formeren en het ene schandaal na het andere heft ze plotseling die blokkade op. En dat brengt ze alsof het een groots gebaar is! Zonder schaamte of gene. En dat domme D66-publiek klapt bij de opheffing van de blokkade even hard als bij het opvoeren van die blokkade.

jochum1980 | 27-09-21 | 06:48 | 2

Ze sukkelt achter de feiten aan, net als in de terugtrekking uit Afghanistan.

dihydrogenmonoxide | 27-09-21 | 08:42

Inderdaad, de D66-trollen brengen dit alsof het een nobele daad van zelfopoffering is van Kaag, terwijl ze alleen maar tegen haar eigen stommiteiten oploopt. Ze is zo volslagen incompetent, denkt dat ze met wilde uitlatingen wel even orde op zaken kan stellen, en moet dan steeds weer de terugtocht aanvaarden. Net een jongere die denkt dat hij een groot coureur is, en vervolgens uit de eerste de beste bocht vliegt.

Argyronauta | 27-09-21 | 10:13

Wat een arrogantie. Maar daar trapt toch niemand in, met haar "wij zijn bereid"...
en wie is Kaag om te bepalen welke partijen "de" 6 constructieve partijen zijn - en de andere partijen dus NIET?

Als zij heel genereus een gebaar wil maken dan heb ik nog wel een tip voor Kaag: "... wij stellen het nationale belang voorop en trekken ons terug zodat andere partijen wellicht wél in staat blijken te zijn om het met elkaar eens te worden...".
Kijk, dán maak je een echt gebaar. Dát zou 'nieuw leiderschap' kunnen zijn.

Wering | 27-09-21 | 01:33

Kaag heeft zoals altijd tot Maria gebeden, en Maria heeft gezegd: "gvd Kaag, je mag die CU niet uitsluiten, ook al zijn het ketters, denk eraan: drie weesgegroetjes op je knieën", en zo kreeg dan Nieuw Leiderschap gestalte.

Argyronauta | 27-09-21 | 01:07 | 1

Weet je zeker dat het Maria was tot wie ze bad?

Malle moer | 27-09-21 | 07:41

Mona keijzer is opgeofferd door Cda en Vvd om eis D66. In ruil gaat D66 nu wel in gesprek met CU…

Ernstige Zaken | 27-09-21 | 00:39

Wat een politiek beschamende vertoning. Wat een armoede.

Een vrije paling | 27-09-21 | 00:09

Ben wel benieuwd hoe de formatie in Duitsland zal gaan. Daar zijn dus drie partijen nodig. Keuze is er niet. Of spd met Groenen en fdp. Of cdu met Groenen en fdp. Lijkt me ook niet echt makkelijk onderhandelen.

Kattie | 26-09-21 | 23:54

Gelukkig hebben de Duitsers deze keer nog niet gestemd voor het definitief slopen van hun land door de groenen.

Harry.Langezwaal | 26-09-21 | 23:15 | 1

Inderdaad, dat lijkt vooralsnog de enige en wellicht meest belangrijke conclusie die er op dit moment uit de verkiezingsuitslag getrokken kan worden.

oh no | 27-09-21 | 09:16

Und sie hat doch gesiegt!

Dr.Mabuse | 26-09-21 | 22:10

Als ik Remkes was;

"Kaag, opzouten. Je hebt je kans gehad. We hebben haast en gaan nu voor een minderheidscoalitie"

Het Licht | 26-09-21 | 21:58

Alles om verkiezingen te voorkomen. Want met de huidige stand van zaken gaan zowel D66 en CDA weer onderuit. En voorkeursstemmen hoeft ze (terecht) ook niet meer op te rekenen.

EG61 | 26-09-21 | 21:53 | 2

Dus een half jaar later zijn de verhoudingen eigenlijk genormaliseerd. En de VVD heeft weer leverage omdat de enige is die stijgt in de peilingen

Continuum | 26-09-21 | 22:13

D66 is terug naar licht boven het niveau van voor Kaag aantrad. 16 tot 19 zetels is zo'n beetje het gedeelte van het electoraat dat D66 kiest. Om meer te krijgen moet er een momentum zijn met een charismatische leider die nog niet zwart gemaakt is. Kaag is nu effectief besmeurd door VVd en CDA, dus keert D66 in de peilingen weer terug naar die 16-19 zetels. Het is de vraag of de populariteit van Kaag weer gaat stijgen als straks de formatie rond is. We gaan het zien.

MFvGeel | 27-09-21 | 09:55

Kaag, for god's sake mens... have some dignity.

SoepKip | 26-09-21 | 21:40

Ze wil geweaun regeren want ze ziet in de peilingen dat de domme schapen doorhebben dat ze een totaal onhebbelijke one world Build Back Better Agenda 2030 globalist b*tch is die dikke schijt heeft aan tata proletariaat. Ze zou bijna kotsen als ze met een "arbeider" moest praten buiten de "hulp" en de bediening. Ze weet dat het domme plebs dat door heeft en wil daarom een regering forceren zodat ze het premierschap nog kan stelen van Rutte, Kameltoe "heels up" Harris stilo zoals straks in de States.

Graaf_van_Hogendorp | 26-09-21 | 21:23

toch aardig van deze heks dat zij toegeeft dat zij degene is geweest dat de formatie geblokeerd heeft. Hopelijk dat de CU hun rug houden.

loser | 26-09-21 | 21:23

Zo doorzichtig die Kaag, eerst haar pogingen Rutte eruit te werken zodat ze zelf een gooi naar het premierschap kon doen, nu weer bakzeil halen bij dit mislukte plannetje. Die vrouw is alleen maar uit op macht.

Zeurders | 26-09-21 | 21:17

Klassiek geval van too little, too late, lijkt me.

D66 wil helemaal niet nog een keer met CU, vanwege alle medisch-ethische dossiers. En dat snap ik op zich ook volkomen. En omdat ze 5 zetels winst geboekt hebben, is het niet zo raar dat VVD/CDA in deze wens D66 tegemoet komen. Maar dan had D66 ook water in de wijn moeten doen mbt de wens van VVD/CDA om een nieuwe coalitie te vormen met slechts één linkse partij, bij voorkeur de PvdA; GL is de grootste verliezer van de verkiezingen, heeft geen enkele regeringservaring - toen ze een serieuze coalitie kandidaat waren, in 2017, sneakte Klaver als een bange wezel uit de formatiebesprekingen - en is totaal niet nodig voor een meerderheidskabinet.

Als D66 ook had aangedrongen bij de PvdA om dat malle 'elkaar vasthouden' te laten vallen, had je al maanden geleden een frisse, nieuwe regering gehad van VVD/CDA/D66/PvdA, met een royale meerderheid.

Maar nu wil D66 dan desnoods wel weer met de CU, maar éérst moet er gekeken worden naar een coalitie met maar liefst 6 partijen, waarvan er dus niet één, maar twee overbodig zijn. En als die besprekingen na maanden praten vastlopen - wat ze ongetwijfeld zullen doen - dan is D66 bereid te praten over voortzetting van de oude coalitie.

Een heilloze exercitie, en ik hoop dat Remkes het morgenochtend resoluut naar de prullenbak verwijst, en eist: deze week een minderheidskabinet, or else......

Of ander nieuwe verkiezingen. Lazer een end op met dat kut D66, zeg.

Dr_Johnson | 26-09-21 | 21:06 | 5

want denk en bij1 kunnen wel?

VerganeGlorie | 26-09-21 | 21:46

@VerganeGlorie | 26-09-21 | 21:46: Ik denk eerder aan Ja21, SP, BBB en Volt samen ook goed voor 15+ zetels oen ruime meerderheid te behalen.

LinkeLotje | 26-09-21 | 21:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Is de blokkade van de PVV nu ook opgeheven? Geert en Sigrid, G&S, mooi stijlloos paartje.

Wassila | 26-09-21 | 21:02

Gekluns van Kaag. Dit had allemaal veel eerder en beter gekund. En ze wil weer de achterdeur openhouden voor de klimaatwappies van GroenLinks. Die zijn lekker makkelijk in te palmen zal Kaag denken. Die geloven dat als je bomen omkapt, de halve wereld over sleept en dan hier in de fik steekt het een goed idee is voor het milieu, als je het maar biomassa noemt. En ze geloven ook dat vrouwen als ze zo hard gehersenspoeld zijn dat ze accepteren dat ze met een hoofddoek gaan lopen, dat dat emancipatie is. GroenLinks standpunten zijn echt een belediging voor het laatste beetje intellect in Nederland. Kun je nog beter die aalgladde Seegers hebben.

WaltKowalski | 26-09-21 | 20:58 | 2

Sterke tegel. Met Segers weet je waar je aan toe bent; zijn gladheid is niet principieel.

funda | 26-09-21 | 21:10

@funda | 26-09-21 | 21:10:
Ze zijn beiden kudt Funda. D'r is, zoals ik al eerder zei, geen goed-fout in dit geval maar fout-fout.

Basil Fawlty | 26-09-21 | 21:13

Blijkbaar komen alle wegen toch weer samen. Wat een circus is het toch.

RGV42 | 26-09-21 | 20:50

En straks ontslaat Rutte alle kabinetsleden die hem niet bevallen. Waar heb ik dat meer gezien ?

HaaiBaai | 26-09-21 | 20:44

Kaaghaat: dan zitten ze zo lekker een beetje te denken te regeren en bij de eerste scheet ontploft het door madam elqaq en dan zal ze met haar 1,4 mljn pandje wel eens even laten zien dat het niet aan haar lag, met haar leugens over niet getrouwd zijn, en incl de MSM afstevenen op een record winst bij die verkiezingen dan. Hoe heet dat spel: schaken….. en zetten vooruitkijken……..

LoewiekedeVos | 26-09-21 | 20:44

Op de npo spreekbuis nu.ennel alweer reclame voor d666. Weer geld van WEF gekregen? Voorsorteren op verkiezingen?

dathoujetoch | 26-09-21 | 20:38

Koste wat het kost toch meeregeren…
De laatste stuiptrekking?

laurentius | 26-09-21 | 20:37

Het Goede, het Schone en het Ware dus.

philia | 26-09-21 | 20:31

Vind de aankomende coalitie die er nu, met het gehijg van de peilingen in de CDA en D66 nek, ongetwijfeld gaat komen helemaal niks maar de CU remt iig het verregaande medische gerotzooi van D66 af.

Bibop | 26-09-21 | 20:30 | 1

Bingo..!

aardv@rk | 26-09-21 | 21:22

"Laten we met alle zes de constructieve partijen"
Intrigerende zinsnede.

Duwbak_Linda | 26-09-21 | 20:30 | 2

Inderdaad, een denkertje.

funda | 26-09-21 | 21:13

Dat zou pas "nieuw leiderschap" zijn: een demissionair kabinet met dezelfde partijen weer missionair maken!
Komen ook dezelfde ministers weer terug?
Manmanman, wat een treurnis!!

Pettertje | 26-09-21 | 20:27

Kaag blijft want dat wilt klausje schaap. Het wordt geregeld en de rest kijkt zwijgzaam toe

davidhasseltoff | 26-09-21 | 20:27

Tuurlijk want op deze manier hoopt D'66, hoewel de meerderheid van de stemmers rechts heeft gestemd, toch een groot deel van de linkse agenda er doorheen te kunnen drukken. Ach ja democratie he.....

JP1973 | 26-09-21 | 20:27

Zou mooi zijn als Segers nu zijn rug recht houd, maar verwacht niets van die slappe lul.

WillSchmidt | 26-09-21 | 20:23 | 1

CU moet gewoon D66 uitsluiten. Die zijn nu wel aan de beurt om eens modieus te doen.

Cor Netto | 27-09-21 | 07:14

All hail! De grote Kaag doet een concessie. Jaja de zonnegodin Kaag en haar partij van uitverkorenen doen bij hoge uitzondering een concessie! En nu op de knietjes haar en haar Parteimitglieder aanbidden verdomme!

Basil Fawlty | 26-09-21 | 20:15 | 4

Sieg Heil?

Cor Netto | 27-09-21 | 07:15
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even en Kaag wil wel met Wilders want het landsbelang, lekker laten gaan die vrouw.

funda | 26-09-21 | 20:14

Tijd voor nieuwe verkiezingen! Eens kijken of Nederland nog wel verder wil met Kaag.

FirstAnnual | 26-09-21 | 20:13

Ik denk dat de CU wat meer wisselgeld wil zien dan alleen mogen praten. Waarom zou de CU nog met D66 willen praten nadat ze bijna een jaar buitengesloten zijn?

W_F | 26-09-21 | 20:08 | 2

Nu pas zal blijken of de CU een principiële partij is of niet, ze hebben in een kabinet met D666 niets te zoeken

RocketMan | 26-09-21 | 20:10

@RocketMan | 26-09-21 | 20:10: Oh, ze hebben juist vier jaar met D66 in een kabinet gezeten. Christenen en principes.

Zapata10 | 26-09-21 | 20:24

Dat zou dan een 3e linkse partij erbij zijn. Wopstra wilde geen GL en de PVDA erbij, dus waarom zou hij dan wel instemmen met die kraak-en terreurkliek + links-achterbaks Christelijk?

Graaisnaaiert | 26-09-21 | 20:00 | 2

Ja op zoute, dan maar backstabbers21

SinisterNL | 26-09-21 | 20:01

Wopstra heeft nog 5 zeteltjes, die zal niet snel nog meer gekke dingen roepen.

funda | 26-09-21 | 20:17

Ik hoop geen regering de komende jaren. Want alles is beter, zelfs geen regering, dan een regering met PvdA en GL erin. Dat betekent een ramp in alle opzichten: belastingen, zakelijk/handel. Wij weten al decennia dat socialisme (en zeker nu icm klimaat haat ideologie) katastrofaal zal zijn.

UitNederlandGeemigre | 26-09-21 | 19:58 | 2

Marx Rutte regeert toch al jaren met ijzeren glimlach,

funda | 26-09-21 | 20:04

Denkt u nu echt dat er veel verandert met GL en PvdA erbij? Met zoveel niet ver uit elkaar liggende standpunten en zoveel partijen met weinig zetels en al helemaal geen zicht op flinke verkiezingswinst verandert er helemaal niks ten opzichte van nu.

Kattie | 26-09-21 | 22:19

Godverdomme!

squadra | 26-09-21 | 19:56

De grote vraag wordt weer of de FDP de kiesdrempel haal. want dan wordt het weer een zwartroodgele coalitie, met die SPD-ert als premier...

F. von Zeikhoven | 26-09-21 | 19:54

Verschil SPD - CDU is 0,2 % volgens de laatste exitpoll.

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-09-21 | 19:47 | 3

Wat is nou t verschil tussen die twee?

SinisterNL | 26-09-21 | 20:00

Alle ik links als de Nete toch?

SinisterNL | 26-09-21 | 20:01

Mogen ze allebei een halve Bundeskanzler leveren. Eindelijk rust.

funda | 26-09-21 | 21:06

met mona uit de CDA zijn ze nu toch de meerderheid kwijt????

Triple2K8 | 26-09-21 | 19:44 | 1

Is ze al weg dan????

Hatröss | 26-09-21 | 20:00

Nu maar hopen dat de CU achter haar statement blijft staan, "gewenst" voelen. Dat lijkt me op deze manier niet helemaal het geval. Ga toch fietsen, Kaag

Geenjoris | 26-09-21 | 19:44

Blokkade tegen CU opheffen maar dan ook tegelijk PvdA en Gl noemen. Ik denk niet dat het poging is om het huidige kabinet voort te zetten, anders zou ze die twee niet genoemd hebben. Misschien is het de bedoeling Rutte onder druk te zetten om ook zijn blokkade tegen de combinatie PvdA GL op te heffen. Dat 'wij zijn bereid' wijst daar wel op.

Tashtego | 26-09-21 | 19:42 | 3

Rutte heeft noch GL noch D66 nodig om een kabinet te vormen. Zelfs de FvD en de PVV niet. En dan toch kan hij een kabinet vormen in het redelijke midden, links van het midden en rechts van het midden. Dat weet hij.

LinkeLotje | 26-09-21 | 19:47

Dat denk ik ook, dat de heks Rutte onder druk wil zetten.
Ze wil toch haar zin doordrukken om PvdA en GL erbij te halen. En als Rutte (en Wopke) dat niet willen, kan de heks zeggen dat ZIJ haar 'goede' wil heeft laten zien en dat het Rutte is die de schuld krijgt van het mislukken. Wel erg doorzichtig in mijn beleving.

Gemeen Mosje | 26-09-21 | 20:29

@Gemeen Mosje | 26-09-21 | 20:29: Ja en een half jaar te laat. Tijdens een noodtoestand, want zonder noodtoestand waren ze nooit met zoiets als een coronapas gekomen. Toch?

dihydrogenmonoxide | 26-09-21 | 22:50

Voor de "Ja maar we hebben het toch goed in Nederland roepers", dat klopt. Maar er is nog een maar. Met dat idyllische surrealistische NX66 was Kaag zogenaamd slim opdringt, is dat straks niet meer zo.
Als je de bron van alle huidige problemen niet wil zien of beter gezegd kunt zien, omdat anders je beleidspunten van enkele jaren terug nu al niet meer kloppen. Dan ben je ongeschikt.
- huizentekort, bron?
- failliet sociale zekerheidsstelsel, bron?
- toegenomen onveiligheid op straat, bron?
etc.

bananabanana | 26-09-21 | 19:36 | 4

@Zapata10 | 26-09-21 | 19:39: inderdaad; niemand die hun getallen echt verifiëren kan.
Dan kun je gemakkelijk wenselijke cijfers publiceren

HaveXS | 26-09-21 | 19:45

Goed in nederland? Je zou maar een starter zijn op zoek naar een huis.
Het is bomvol in nederland, bomvol met mensen. En er komen alleen maar meer bij, diegene die erbij komen zijn geen nederlanders maar lui met andere normen en waarden en al gauw het woordje racisme leren van Afriye en Simons. Nee het gaat berafwaarts in dat opzicht.
Qua technologie lopen we prima mee overigens.

timmey | 26-09-21 | 20:53

En de luchtkwaliteit holt achteruit door die kutbiomassacentrales. Met dit weer merk je het echt. Waar VVD en Groenlinks elkaar in kunnen vinden is in onze longen.

dihydrogenmonoxide | 26-09-21 | 22:53
▼ 1 antwoord verborgen

Het is als gevraagd worden om mee doen met voetballen omdat jij de enige bent met een bal.
En dan mag je reservedoelpaal zijn.

Mr_Natural | 26-09-21 | 19:33

“Laten we met 6 bla bla”
Tóch weer proberen te sturen op manipulatieve manier.
Nee Kaag, kans gehad, kans verkeken.
Partijen uitsluiten en nu op de blaren zitten.
Ik vermoed zelfs dat CU er bij mag om later wraak te nemen op Segers.
Het kan bijna niet anders dan een vies spelletje zijn van Kaag.
Lelijke politiek.

Ruimedenker | 26-09-21 | 19:30 | 1

GL en de PvdA zitten alweer kwijlend klaar om aan het toegeworpen kluifje te mogen knagen en die engnek van de CU zou zijn eigen moeder op de brandstapel flikkeren om mee te mogen doen. Zie hier de aankomende vier jaar uw voorland. Het Eurofiele midden gaat vaseline in de aanbieding doen.

Zapata10 | 26-09-21 | 19:37

Hoe vooral Carola Schouten de werkelijke meloen moet schikken. Echt katholiek zullen ze nooit worden, gereformeerde vrouwtjes, maar ik heb er verhalen over gehoord! Staatssecretaris op EZK, Landbouw elders.

Boer Zoekt Vrouw. En dan BBB. Mark Rutte ploegt voort, elke Voorne was er één. De wijfies die er nu over zijn, met een echte kudt dat is. Wat zijn zij?

Niets waar ondergetekende nou echt opgewonden van raakt in elk geval. En ik weet zeker dat het in alle voorhavige gevallen beslist niet aan mijn leeftijd ligt.

Maar Carola Schouten: het soort Supertrooper dat je nooit hoort klagen. Ik kan hier niet over uit. Ik was al jaren geleden spontaan ongesteld geworden.

Hetkanverkeren | 26-09-21 | 19:23

Ik ben toch bang dat we de hulp van Louis van Gaal in moeten roepen.

Mr_Natural | 26-09-21 | 19:22 | 7

@Basil Fawlty | 26-09-21 | 19:28:
Mag je dat zeggen? Ja, dat mag je zeggen.

Mr_Natural | 26-09-21 | 19:30

Of Kweetniet.

squadra | 26-09-21 | 19:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Prins Pils boeit het ook niet, 105 of 106. Alles voor de bühne.

Lukiluuk | 26-09-21 | 19:21

De schuld van de kiezer? Volgens mij hebben we 81 zetels aan de rechterkant sinds de laatste verkiezingen, maar verdommen de andere partijen het om daar zelfs maar even serieus naar te kijken…

Spiderman1 | 26-09-21 | 19:21

Kaag... functie elders.
Nieuwe verkiezingen.

De nieuwe partij KO (KeijzerOmtzigt) gaat hoge ogen scoren.
Nieuwe kansen over centrum rechts.

Over links kost bakken met gemeenschapsgeld en levert geen reet op,

Repelsteel | 26-09-21 | 19:20 | 1

In mijn beleving gaat gemeenschapsgeld naar prostituees, maar daar denkt men in het Haagse anders over.

goedverstaander | 26-09-21 | 19:24

Voor Kaag is de hardwerkende Nederlander iemand met het syndroom van Down .

Koning BongoBongo | 26-09-21 | 19:19 | 1

Voetvolk. Onbeduidend. Plebs.

goedverstaander | 26-09-21 | 19:21

Ze ziet een functie in de politiek als een Kaagbaan. Hoe verrassend met al die blunders als MinBuZa. Ze is dood vlees.

goedverstaander | 26-09-21 | 19:16

Het zijn ook net duiven....als ze jou nodig hebben vreten ze uit je hand...zi niet dan schijten ze op je kop...
En maar roepen dat dat nieuw leiderschap is...
In het bedrijfsleven hadden ze allang de zak gekregen....en terecht

Den-Pol | 26-09-21 | 19:15

Twee geloven op een kussen, daar ligt de duivel tussen.

Mr_Natural | 26-09-21 | 19:15 | 2

Niet waar. Na een triootje met Aïsha en Annemiek was ik de vrede zelve.

goedverstaander | 26-09-21 | 19:17

Maar nog steeds, tegen de verkiezingsuitslag in, met GL en PvdA erbij om tegen de meerderheid in linkse hobbies te steunen. Jammer dat PVV nog steeds niet snapt dat een aantal ideeën misschien best acceptabel zouden zijn als Geert niet als kapotte grammofoonplaat steeds maar weer de belediging opzoekt. Net als Balder heeft hij zichzelf onmogelijk gemaakt en daarmee zijn al hun zetels verloren.

EG61 | 26-09-21 | 19:10 | 5

Baldrick?

funda | 26-09-21 | 20:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben bereid om D66 op te heffen.... wat een stuitend partijtje is het toch. #ikhefd66op

Karel Kruizenruiker | 26-09-21 | 19:10

D66, de partij van de tobbers (roep ik al járen trouwens). Ik heb dat weeïg volk nooit op een ruggengraat kunnen betrappen.

De vraag is alleen nu:
- is dit een geintje van Kaag om alsnog haar gewenste coalitie te krijgen, maar dan CU als wisselgeld? Ze zegt namelijk niet dat er van die 6 onderhandelende partijen er 2 af moeten vallen.
- Of: ze weet dat morgen de boel gaat klappen, en met dit geintje "kan het niet aan haar liggen, want..."

Ome_BW | 26-09-21 | 19:08 | 2

Het is een opportunist. Om het vege politieke lijf te redden.

goedverstaander | 26-09-21 | 19:12

d66. Ook de partij van de rechters. Namelijk vier op de vijf. Macht krijg je niet per sé via de stembus.

squadra | 26-09-21 | 19:54

Helaas heb ik weinig tijd anders zou ik zelf de politiek in gaan. Ik ken wel wat reaguurders die ik zou benaderen voor een Kamerlidmaatschap. Ons land zou er dan wel iets anders uitzien.

goedverstaander | 26-09-21 | 19:07 | 4

ZKP zolderkamerpartij?

jack_gouda | 26-09-21 | 19:24

@goedverstaander | 26-09-21 | 19:20: Zo begint iedere partij, ze eindigen allemaal als CdA, Rutte, AlQaq enz: corrupt, leugenachtig, onbetrouwbaar.

dathoujetoch | 26-09-21 | 19:25
▼ 1 antwoord verborgen

El Qaag doet er alles aan om te regeren. Nieuwe verkiezingen is voor haar geen optie, er staat niet weer iemand voor de deur met een miljoen

Smeederick | 26-09-21 | 19:07

Kaag opent de Rode Zee voor de CU.

Mr_Natural | 26-09-21 | 19:05

Dat dansen op die tafel was dus een proeven van het vermogen om met de kont te draaien.

Schoorsteenveger | 26-09-21 | 19:05

Het is en blijft een zooitje, met of zonder kabinet.

De Blauwe Baviaan | 26-09-21 | 19:05

pure angst voor nieuwe verkiezingen, dat is wat het is, meer niet.
landsbelang? Kaagbelang zal ze bedoelen.

isotope 465 | 26-09-21 | 19:04 | 1

Dus dat. Verkiezingen betekent het einde van de meerderheid

WillemWordtWakker | 26-09-21 | 19:05

"Het nationale belang vooropstellen".

Spreekt vanzelf.......

JohanF | 26-09-21 | 19:04

Derka heeft al sinds dag 1 z'n geld gezet op deze 'Rotterdamse variant'. En die gaat er komen.

Derkaderr | 26-09-21 | 19:03

Rutte wou geen linkse wolk toch. Maar tegenwoordig is het hip om iets te zeggen met schaduw en heenstappen als je geen zin meer hebt en je eerdere uitspraken. Ben je zelfs nog een held ook

Munnie-talks | 26-09-21 | 19:02

hahaha bereid hahaha om de blokkade op te heffen hahaha. Kijken of CU van blijdschap met de pootjes omhoog gaat liggen. Dan zou je je laten vernederen door zo'n toverheks...

appeltjesgroeneweide | 26-09-21 | 19:01 | 3

Christenen zijn heel vergevingsgezind.

Mr_Natural | 26-09-21 | 19:03

Eens. Voor 100%.

goedverstaander | 26-09-21 | 19:04

@Mr_Natural | 26-09-21 | 19:03: sommige christenen zouden verwijzen naar Judas. Maar goed. Kaag jij wil CU? Dan eerst even flink uitgewoond worden door de CU. Oog voor oog en tand voor tand.

appeltjesgroeneweide | 26-09-21 | 19:08

Deze manoeuvre van Kaag is zo verschrikkelijk doorzichtig dat de wanhoop om te mogen regeren gewoon zielig is.

Koning BongoBongo | 26-09-21 | 19:01 | 2

Inderdaad, en deze "powervrouw" (volgens de NPO en MSM) uit de diplomatieke wereld heeft toch alles door en weet precies hoe het spel gespeeld moet worden. Toch? Proest.

Basil Fawlty | 26-09-21 | 19:04

Ik ben inmiddels Kaag-moe.

Bataafje | 26-09-21 | 19:16

Het is net alsof je moet voorspellen wie er kampioen van de Eredivisie gaat worden en Ajax staat niet op de lijst.

Mr_Natural | 26-09-21 | 19:00

Genieten dit.

Nederlander1 | 26-09-21 | 18:59

ik mis m'n portie corona topic. krijg lichte afkick verschijnselen. plaats op z'n minst een foto van hugo

jeweettochniet | 26-09-21 | 18:58 | 1

Je mist ook de wederwaardigheden rond Sywert van L., neem ik aan.

Ik ook...

Yrrab | 26-09-21 | 19:55

Alleen wel "jammer" dat een meerderheidskabinet niet in de opdracht van de kamer past waar informateur Remkes mee bezig is. Zou er dus weer een nieuwe opdracht gegeven moeten worden?

Begint een beetje op een klucht van de Wierdense revue te lijken allemaal.

SmurfenSlurfje | 26-09-21 | 18:57

Ze zullen wel moeten. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden met het gemarginaliseerde CDA dan zullen er extra partijen betrokken moeten worden bij een nieuwe formatie.

Der Schnitzeljäger | 26-09-21 | 18:57

Het is hier natuurlijk niet een goed-fout geval maar fout-fout. De CU vind ik schijnheilig en hypocriet eng en bij Kaag en haar partij heb ik de dezelfde gevoelens.

Basil Fawlty | 26-09-21 | 18:56

"Heeft iemand madam AlQaq wel eens gezien zonder make-up en pruik? En, zo ja, hoe lang heeft uw coma geduurd?", hoorde ik laatst op de tramhalte.

dathoujetoch | 26-09-21 | 18:56 | 4

@DexterGordon | 26-09-21 | 19:01: Dan heeft u het niet gehoord. Wees dan maar blj dat ik het heb gemeld. Graag gedaan, trouwens. Ik zal een andere keer eens verhalen vertellen over gebeurtenissen op de bushalte.

dathoujetoch | 26-09-21 | 19:27

@DexterGordon | 26-09-21 | 19:01: In Kaad-land heet zo'n ding een 'oto', of 'otomobiel'. Zijn vrouwen 'vrowen' en is vertrouwen vervormd tot 'vertrowen'. Is een gebakje een 'taartje', en een koelkast een 'ijskast'.

U weet wel, OSM....

Yrrab | 26-09-21 | 19:30
▼ 1 antwoord verborgen

Christen Unie in een kabinet met Kaag als Vieze (Lieze) premier. Dat geloof je toch niet.

Tjemig | 26-09-21 | 18:54 | 2

Als ik de ChristenUnie was dan zou ik als eis op tafel leggen dat de mannenbroeders van de SGP ook mee mogen doen. Een tandem net als GL en de PvdA.

Lomo | 26-09-21 | 18:57

Ik kijk tegenwoordig nergens meer van op.

VanBukkem | 26-09-21 | 19:01

Alle registers in de media worden opgetrokken om Kaag weer premierwaardig te maken. In de volkskrant staat een opiniestuk van Carla van Baalen, directeur van het Centrum voor Parlementaire Geschiedenis en hoogleraar parlementaire geschiedenis, verbonden aan de Radboud Universiteit in Nijmegen met als titel, 'Rutte zou Kaag een bijzonder voorstel moeten doen om de formatie vlot te trekken' www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin... Kern van haar betoog is dat Kaag de eerste vrouwelijke premier van Nederland moet worden en dat Rutte in de tweede kamer moet blijven zitten om zich te richten op een nieuwe bestuurscultuur, allemaal zogenaamd vanwege het 'landsbelang'. Deze hoogleraar vertelt er niet bij dat Kaag is afgetreden vanwege falend beleid en dat een premier voor meerdere bevolkingsgroepen acceptabel moet zijn, en als Kaag nu iets heeft laten zien is dat zij fungeert als een splijtzwam en juist geen bruggenbouwer is. In ieder geval is wel duidelijk dat het 'centrum van politieke geschiedenis' ook een bijwagen is van d66. Wat dergelijke clubs nodig hebben is diversiteit, bedoelende diversiteit van opvattingen.

therealbraindump | 26-09-21 | 18:54 | 2

Rutte die een nieuwe bestuurscultuur moet leiden? Serieus? Dat is zoiets als Gordon verantwoordelijk maken voor the war on drugs.

Dutchbeaurouge | 26-09-21 | 19:10

Heel mooi zo'n gecoördineerde media campagne. Het is ook het enige wat die zwabberaars bij 66 wel goed voor elkaar hebben. Overal vriendjes. Zelfs een aantal die zich voordoen als neutrale onderzoekers, rechters en journalisten.

Deflatiemonster | 26-09-21 | 20:15

Wie kent Hayo Apotheker nog? De totale mislukkeling van D66. In de periode 1998-1999 aangesteld als minister van Landbouw, maar hij liep vast omdat hij "er geen hout van kon".
Ook meermalen mislukt als burgemeester, maar telkens weer draaide de baantjescarrousel gunstig voor hem.
Hayo Apotheker. De essentie van D66 samengebald in één persoon.
nl.wikipedia.org/wiki/Hayo_Apotheker

Arnold Layne | 26-09-21 | 18:53 | 3

Haha, die Kruithof heeft het blijkbaar echt woordelijk gezegd. Met zijn 81 is Apotheker de inzetbare leeftijd inmiddels gelukkig royaal gepasseerd. Nu die Kaag nog kwijt zien te worden.

MickeyGouda | 26-09-21 | 19:02

De sloper van Leeuwarden. Daar hebben ze een galg voor hem klaar staan.

goedverstaander | 26-09-21 | 19:03

De zoveelste vvd66'er die gemeenten heeft laten fuseren, om de schuldenberg van die gemeenten te kunnen laten groeien en kostbare opdrachten aan vriendjes te hebben kunnen laten verstrekken.

Watching the Wheels | 26-09-21 | 19:08

Draaikont Kaag wil alleen een verkiezingsnederlaag voorkomen. Hoe doorzichtig!

L.E. Raar | 26-09-21 | 18:53 | 1

En wat zullen CDA, CU, PvdA en GL blij zijn met dit cadeautje...!

L.E. Raar | 26-09-21 | 18:55

CU prima. Maar dus ook met de linkse combi erbij. Heb medelijden met ons.

goedverstaander | 26-09-21 | 18:51 | 2

CU moet nu ook zeggen dag Kaag.

kuus | 26-09-21 | 18:54

Tuurlijk wil Kaag bewegen. Nieuwe verkiezingen pakken voor haar ongunstig uit.

popeye-de-zeemeermin | 26-09-21 | 18:51 | 1

Daarbij zal ze in een minderheidskabinet continu op zoek moeten naar een meerderheid en concessie in al haar deugvoorstellen.

popeye-de-zeemeermin | 26-09-21 | 18:54

met gl, pvda, cu (én d66) in een kabinet gaan er in ieder geval op asielbeleid geen stappen gemaakt worden gericht op restrictie en ontmoediging .. en dat is absoluut noodzakelijk want het loopt op dit dossier volledig uit de hand .. sterker gl en pvda hebben hier een eigen agenda die deur verder open zet .. zij willen dat kinderrechten worden meegenomen in de besluitvorming en hebben daarbij criteria voor ogen die zijn aangedragen door belangenorganisaties als def for children en activistische onderzoeksgroepen als die van kinderombudsman kalverboer ( nb feitelijk de lobby die hier achter zit ..) .. in hun optiek dreigt zelfs voor een bedplasser al een onacceptabele verstoring van een evenwichtige ontwikkeling ( als omschreven in het kinderrechtenverdrag van de VN etc ) als de noodzakelijke behandeling en begeleiding wegvalt of ontbreekt, en dat is in landen van herkomst doorgaans, zo niet altijd, het geval .. cu en d66 hebben al laten weten hier niet onwelwillend tegen over te staan ..

justinianus | 26-09-21 | 18:51 | 2

Zitten er op uw mesjien geen Hoofdletters of leestekens? Tweedehandsje? Hiermee ontkracht u uw betoog, meen ik te mogen stellen.

dathoujetoch | 26-09-21 | 18:53

'Het nationale belang voorop stellen.' Dat is al drie Kabinetten en een Formatie van zeven maanden niet aan de orde geweest. Als Kaag dat zegt weet je dat je echt moet gaan oppassen. Nu wordt het echt gevaarlijk.

Aisie | 26-09-21 | 18:49

Laten we in hemelsnaam hopen dat CU de rug recht houdt en Kaag niet in het zadel helpt of Rutte in het zadel houdt. Alleen daar zijn ze goed genoeg voor.

Zupschufter | 26-09-21 | 18:48 | 1

Ja, die Segers zou wel een judas zijn, om het kreng kaag haar zin te geven.
Er gaan in de peilings ook wat zetels van de gelovigen van het cda naar de cu.
Dus bij nieuwe verkiezings, spint iedereen garen, behalve d66 en cda.

bqbq | 26-09-21 | 18:53

De CU heeft iets tegen koudbloedige wezens die zeggen: 'neem dat appeltje maar.'

Mr_Natural | 26-09-21 | 18:47

Kaag twerkt beter dan Mel B. Draaikontkampioen!

Kernsplijter | 26-09-21 | 18:46 | 2

Nu mag ik toch liever naar Mel B. kijken dan Kaag.

Basil Fawlty | 26-09-21 | 18:52

Zekers!

Kernsplijter | 26-09-21 | 19:52

Ik kan mij ergens ook voorstellen dat Mark Rutte het op een gegeven moment helemaal zat is om die rol te spelen. Elke keer weer gezeik om hem heen, hij kan het nooit goed doen. Voor die hoeveelheid werk kan hij bij Unilever veel meer verdienen, of misschien een poosje lekker tot rust komen.
Misschien moet Mark eindelijk eens uit de kast komen en samen met Jort Kelder een mooie villa betrekken op Ibiza, of een tropisch eiland ver weg. Als hij een soort lifestyle programma doet, met allerlei belevenissen van twee oudere homo's dan is daar wel een format voor te bedenken. Zogenaamd betrokken bij mens en milieu (bijvoorbeeld een paar zonnecollectoren op het dak van de garage laten monteren door een plaatselijke bewoner, Hilarisch want dat gaat natuurlijk nooit in één keer goed. Maar oh, wat deugen Mark en Jort.
Aangezien Unilever een belangrijke adverteerder is bij RTL moet er wel een regeling zijn te treffen voor het programma Mark en Jort komen eruit.

Misschien is dit echt een goed idee, waar veel mensen blij van worden. Tegenstanders van Rutte zijn blij dat hij weg is. Rutte kan lekker van het leven gaan genieten en op een afstand bekijken hoe D66 en het CDA moeten worstelen om in Nederland nog overeind te blijven. De lokale bevolking heeft inkomsten.
Echt een win win situatie.

Arnold Layne | 26-09-21 | 18:44 | 1

Hij heeft zelf deze baan gekozen hoor. Met bijbehorende wind (van die hoge bomen).

dathoujetoch | 26-09-21 | 18:48

Ik heb een beter plan tante Sieg. Lekker in de oppositie gaan met je deugpartij.

Norbert-Oreply | 26-09-21 | 18:44

Kaag blijft de boel saboteren.
Zogenaamd verzoent zij zich met de Gristen Unie maar alleen om de Groene Khmer en de PvdA erbij te halen.

Osdorpertje | 26-09-21 | 18:44 | 2

Ze zouden alledrie moeten fuseren, het is een pot nat.
Dan blijft er een echt linkse partij over, de SP.
Wordt een stuk overzichtelijker.

bqbq | 26-09-21 | 18:56

Ja zeer doorzichtig ,maar er is haast geboden volgens Remkes ,dus het linkse verraad naar de hardwerkende Nederlander staat weer op de rails tot er aan een wissel wordt getrokken .

Koning BongoBongo | 26-09-21 | 18:57

Hier in Dordt doet D66 niet mee met de gemeenteraadsverkiezingen, de partij heeft zichzelf opgeblazen.
Dordrecht is historisch gezien wel vaker voorloper, dat is bemoedigend.

Mr_Natural | 26-09-21 | 18:44 | 3

Schapekoppen gaan niet lekker.

van Oeffelen | 26-09-21 | 18:45

@van Oeffelen | 26-09-21 | 18:45:
Ach, we pakken wel weer een periodetitel en promoveren we weer en dan degraderen we weer.

Mr_Natural | 26-09-21 | 18:49

@van Oeffelen | 26-09-21 | 18:45: oh ja Dordrecht, schapenkoppen. Tilburg: kruikenzeikers. Utrecht, Utreg. Staat dit allemaal voorgeprogrammeerd? En wat wilt er eigenlijk mee zeggen? Niets, zoals gebruikelijk? Mona al een beetje getroost?

dathoujetoch | 26-09-21 | 18:51

Onder druk wordt alles vloeibaar. Ook nieuw leiderschap. Kaag is af (voor de zoveelste keer) met haar doorzichtige poging zo 'redelijk' over te komen.

Deflatiemonster | 26-09-21 | 18:44

regering zonder VVD is makkelijker te maken dan met.

Trofl | 26-09-21 | 18:43 | 1

Ja een wegmetnederland regering.

Koning BongoBongo | 26-09-21 | 19:31

Aan die meneer Wollaars die effe naar Berlijn reist, voor de foto poseert voor de tweede klasse, maar dan schielijks binnendoor naar de eertste klasse doortrippelt, U kunt ook in Nederland op een laptop of computertje de resulaten bekijken en becommentariëren. Blijft u nog lang daar in Berlin? Paar daagjes aan plakken, hoor. Zwaar werk, plaatjes van een laptop laten zien.

dathoujetoch | 26-09-21 | 18:43 | 2

Man man man. Als je wat beter je best had gedaan had je ook een leuke baan gehad.

DexterGordon | 26-09-21 | 19:04

Meneer Wollaars is jarenlang correspondent in Duitsland geweest, vandaar dat hij zo goed Duits kan praten. Niks mis met Jeroen Wollaars

thanseeuwen | 26-09-21 | 19:04

Als het aan mij ligt ontslaan we de hele meuk inclusief de hoge ambternaren en gaan we 3,5 verder zonder regering.

aflaatverkoper | 26-09-21 | 18:42

De CU zal het slikken. Gevalletje andere wang toekeren. Maar ze zullen wel wat extra's toegezegd krijgen, nu Kaag het spel hoog speelde en verloor. Ik zie opeens ook zowel GL als PVDA weer in de regering, nu Rutte zal overwegen met alsnog CU erbij voldoende tegengewicht te kunnen bieden.

31 November | 26-09-21 | 18:41 | 5

@Basil Fawlty | 26-09-21 | 18:48: Krijgen wij die Blokhuis met zijn moralistische verboden weer...

Wijze uit het Oosten | 26-09-21 | 19:07

@Wijze uit het Oosten | 26-09-21 | 19:07:
Inderdaad. CU en Blokhuis voorop zijn meestal van het verbieden.

Basil Fawlty | 26-09-21 | 19:15
▼ 2 antwoorden verborgen

De Endlösung van de Filosofie: het voltooide leven als einde van de Nieuwsgierigheid. Je bent doctorandus, en dan. Ik zou er ook geen zin meer in hebben gehad.

Hetkanverkeren | 26-09-21 | 18:39

Als een loopse teef ligt ze nu op heur rug te kwispelen en te lekken in de hoop dat iemand haar buik wil aaien…

degelukkigehollander | 26-09-21 | 18:38 | 4

@Mr_Natural | 26-09-21 | 18:40: Je weet wat er gebeurt met valse teven.... Da moet je geen jongen van hebben, dus dan is het meest humane om ze direkt in te laten slapen.

Bamboojay | 26-09-21 | 18:47
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
geheelvergeter | 26-09-21 | 18:38 | 3

Als 5 partijen nu eens: "Zoek het uit met je zootje

hetgingperongeluk | 26-09-21 | 18:38 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf het zeggen: Een coalitie die geen enkele andere binding heeft dan de gezamenlijke afkeer van en uitsluiting van bepaalde andere partijen, is gedoemd te mislukken.

VanBukkem | 26-09-21 | 18:38

Als D66 een constructieve partij is ben ik Bo Derek in haar hoogtijdagen.

MickeyGouda | 26-09-21 | 18:36 | 5

Nah, Brigitte Bardot. Catherine Deneuve. En nog vele anderen. Ne me quitte pas!

Hetkanverkeren | 26-09-21 | 18:44

Een 10 voor jou!

Arnold Layne | 26-09-21 | 18:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zal me benieuwen of de heer Segers nog iets van een ruggegraat heeft.

J.P.Drapeau | 26-09-21 | 18:36 | 1

Die probeert meloenen weg te slikken.

Wijze uit het Oosten | 26-09-21 | 19:05

Nieuwe verkiezingen is een must.

fapkoning40 | 26-09-21 | 18:34

Sigrid heeft natuurlijk in haar glazen bol gekeken en zag de bui van een verkiezingsnederlaag al hangen bij nieuwe verkiezingen. Vandaar nu maar deze wanhopige move.
Ik hoop dat de andere partijen hier niet intrappen.

VanBukkem | 26-09-21 | 18:34

Toverheks Kaag is bang voor haar hachje.
Kaag wil eigenlijk MinisterPresident worden.
MaarKaag is onderuit gedonderd in de laatste peilingen en is nu bang.
Bang om gewogen en te licht bevonden te worden: functie elders, zeg maar.
Daarom wil ze met de CU onderhandelen (en de CU vervolgens een mes in de rug te duwen).
Kaag; ik zie liever dat ze vertrekt, de toverheks.

MK27 | 26-09-21 | 18:33 | 1

Ik zie ook graag dat ze eindelijk oprot nadat ze nu alles hier verziekt heeft.

langzullenweleven | 26-09-21 | 18:34

Kaag is het beste wat D66 ooit is overkomen.

dhrat | 26-09-21 | 18:32 | 4

Nee, dat was toch Hans.

Mr_Natural | 26-09-21 | 18:39

@Mr_Natural | 26-09-21 | 18:39: De horeca is het met u eens, de omzetten tijdens partijvergaderingen en fractie-overleggen onder Hans van M. waren legendarisch niet-droog.

dathoujetoch | 26-09-21 | 18:45
▼ 1 antwoord verborgen

Dus je powerplay is mislukt en dan doen alsof je jezelf opoffert....

TheBigKirth | 26-09-21 | 18:32 | 2

Zoiets ja. "Ik sta hier en ik kan niet anders" kun je verschillend interpreteren.

Schoorsteenveger | 26-09-21 | 18:47

Nergens een woord over de PVV. Volgens een mij qua aantal stemmen toch relevante en belangrijke partij. Oh nee. De PVV staat lijnrecht tegenover meer de EU, immigratie en toestanden.

Krachtkoe | 26-09-21 | 18:31 | 4

PVV is ongeveer de SP qua sociale zekerheid, daar gaat VVD nooit mee akkoord. links is ongeveer rechts, het 'alternatief' is het midden.

Trofl | 26-09-21 | 18:37

Zolang Rutte in 2021 de PVV nog steeds als weglopers neerzet (wat ze niet waren, zie CDA) gaat het niet gebeuren...

tantesidonia | 26-09-21 | 18:39

Tante sedonia,

De val van kabinet Rutte 1 was absoluut niet aan wilders te wijten.
De schuld werd Wilders in de schoenen geschoven als " argument" om tot een soort van Gordon sanitaire te komen.
Dit zei CDA'er Hans Hillen , zelf toen minister van defensie in het eerste kabinet Rutte.
Het is jammer genoeg fout gegaan , zei Hillen in gesprek met Paul Fentrop.
Ook in de Volkskrant werd door andere CDA ' ers dit verteld.

Mispel | 26-09-21 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

Die Mark toch, die moet zich een krul in de lul lachen..hij windt iedereen om z'n vingers en heeft iedereen in ee houdgreep. Ook het Nederlandse volk.

CrashFaster | 26-09-21 | 18:31

Kaag heeft spijt wil weer een kans om haar nieuwe politiek te verspreiden.
Zie het als een jehova die zijn voet tusseen de deur probeert te krijgen.

Banenenrepubliek | 26-09-21 | 18:31 | 1

Precies, mocht die voet mislukken, hou je er in elk geval nog een Wachttoren aan over.

pjaveld | 26-09-21 | 20:23

Alles in het belang van de natie. Right

van heinde en verre | 26-09-21 | 18:31

Waarom zeuren over CDA op Justitie, want: “H et kabinet trekt volgend jaar 400 miljoen euro extra uit voor bestrijding van de georganiseerde criminaliteit.”

theo-is-dood | 26-09-21 | 18:31 | 2

Toe maar. 400mio.
Dat is ongeveer de week omzet van een beetje bende.

frickY | 26-09-21 | 18:45

'Wij zijn bereid onze blokkade op te heffen.' Nederland is helemaal verdwenen.

JP Balkenbrij | 26-09-21 | 18:30

"het voelt als het goede"

Vrij vertaald: als er verkiezingen komen ga ik er aan en mag ik mijn elitaire reet niet in Vak K parkeren, dus dan maar bukken voor Mark.

TeeJee | 26-09-21 | 18:30

Ah leuk, een 'dan maar' kabinet. Wat een armoede.

Deflatiemonster | 26-09-21 | 18:30

Wat een circus. Het moet en zal een ultralinks kutkabinet worden. Nou prima, degene met een woning is straks miljonair met het niet bouwen en meer zielige mensen importeren beleid.

whitechocolateface | 26-09-21 | 18:29 | 4

bij links krijg je tenminste iets terug voor alles wat je betaald

Trofl | 26-09-21 | 18:34

Ik ben inmiddels al zo ver heen dat het mij eigenlijk geen ene ruk meer kan schelen. De kiezers willen dit blijkbaar. Nou prima.

VanBukkem | 26-09-21 | 18:42

Noem eens iets.

Schriever | 26-09-21 | 19:00
▼ 1 antwoord verborgen

VVD: 34, CDA: 15, SP (Socialistische Partij): 9, Partij van de Arbeid (P.v.d.A.): 9, ChristenUnie: 5, Volt: 3 en JA21: 3

78 zetels, lijkt me allemaal in het redelijke midden en dan zonder FvD, GL, D666 en andere radicale flanken.

LinkeLotje | 26-09-21 | 18:29 | 15

@TeeJee | 26-09-21 | 19:21: In mijn gedroomde coalitie zit geen FvD, geen D66 en geen GL. Dus als er iets te formeren valt zonder deze partijen dan teken ik. Alle partijen die ik noemde (D66 dus niet) kunnen er wel uitkomen op EU, verzorgingsstaat en migratie. Ze hebben elkaar nooit uitgesloten. Het zou een fris, transparant en werkend kabinet opleveren. Alles waar D66, GL of FvD inzit niet.

LinkeLotje | 26-09-21 | 19:26

@LinkeLotje | 26-09-21 | 19:26:
Er is niks fris aan een kabinet met de VVD of CDA. Je krijgt exact dezelfde troep als nu, en alleen maar meer gedonder omdat de SP niet met VVD/CDA beleid zal kunnen leven, en alles wat ik verder al meer genoemd heb.

Het zal nimmer werken, hoe vaak je deze onzin ook blijft herhalen.

TeeJee | 26-09-21 | 19:30

@TeeJee | 26-09-21 | 19:30: Als je het niet erg vindt blijf ik het herhalen. Laat de SP dan in ieder geval een keer verantwoordelijkheid nemen voordat ze zich opheffen. Dan hebben ze een keer iets bereikt. Door GLen D66 buiten een kabinet te houden.

LinkeLotje | 26-09-21 | 20:02
▼ 12 antwoorden verborgen

Christenen staan bekend om hun de-andere-wang-toekeren mentaliteit.

Mr_Natural | 26-09-21 | 18:29

Verstandig van hare Heksigheid. Verkiezingen zou haar 5 zetels kosten....

Odin | 26-09-21 | 18:27

Off topic, maar weet iemand wat er waar is van geruchten dat hugo de schoenen een broertje heeft met een hoge functie bij de vaccinboer?

etwaboy | 26-09-21 | 18:26 | 2

Oh echt? Ik dacht dat Hugo een broertje had met een hoge functie bij Scapino.

Leptob | 26-09-21 | 18:28

".Dat heeft volgens hen vooral te maken met Hugo’s broer Marien, die werkzaam is als wetenschappelijk onderzoeker aan het Radboudumc in Nijmegen. In het verleden werkte Marien voor het Amerikaanse farmaceutische bedrijf Merck. Die firma werkt samen met AstraZeneca, bij wie ons land onlangs met Italië, Duitsland en Frankrijk 300 miljoen coronavaccins, met een geschatte waarde van 750 miljoen euro, kocht." Niets nieuws toch, corrupte CdA'ers? Zowel in Limburg als in Zeeland.

dathoujetoch | 26-09-21 | 18:29

Hare Doorluchtigheid Sigrid Kaag van Dedain 66 is bij Godsgratie bereid een concessie te doen. Mens ga koken! Met Gods zegen.

Een vrije paling | 26-09-21 | 18:26

Het nut van het internet als accelerator van het al het slechte in de mens. For a Fistful of Human Beings. I don't Mind: een Slavische www.youtube.com/watch?v=8lIctjq2sG0 No American, It shows.

Momenteel identificeer ik me als onconventionele Onderzeeboot. Not an Australian: www.youtube.com/watch?v=GDjjXw-ezDU Roest van boven!

Hetkanverkeren | 26-09-21 | 18:26

Beetje opportunistisch wel. Bang voor Keizer Omtzigt nu het op nieuwe verkiezingen lijkt af te stevenen. Dan maar liever boel lijmen met gristenen.

TwinTurbo | 26-09-21 | 18:25

Dood66 wil graag afscheid nemen van nog meer euthanasie...
Hadden ze dat niet beter een half jaar eerder kunnen doen?!
Er wachten nog tienduizenden ouders op een tonnetje.
Of is nog meer huizen weggeven belangrijker?

Feynman | 26-09-21 | 18:24 | 2

Ik ben tegen alle partijen die alle referenda tegen de EU naast zich neer hebben gelegd, veel (hoog opgeleide) vrienden hebben de boel hier verlaten na het negeren van het euro referendum.

Trofl | 26-09-21 | 18:27

@Trofl | 26-09-21 | 18:27: vroeger waren het de puinhopen van paars en daar kreeg pvda de schuld van, met de kennis van nu waren dat misschien toch VVD, D66.

Trofl | 26-09-21 | 18:31

Allemaal strategisch geëmmer na d'r gestuntel. Maar maak je geen illusies: die formatie zit nog steeds muurvast.

SIogra | 26-09-21 | 18:24

Macht is nou eenmaal belangrijker dan principes en zij ziet ook dat ze bij nieuwe verkiezingen haar winst van de vorige weer verliest.

Capt. Iglo | 26-09-21 | 18:23

Kaag wil geen nieuwe verkiezingen want dan verliest ze teveel zetels. Alles voor de macht bij Fraulein Heks.

Fedde71 | 26-09-21 | 18:23

Opmerkelijk. Het extreemlinkse GL behoort tot ‘het redelijke midden’, maar Volt dat zo ongeveer D’66 kwadraat is, niet?

raskol | 26-09-21 | 18:23 | 3

volt is de ergste qua pro europa.

Trofl | 26-09-21 | 18:25

Volt is eigenlijk de grootste concurrent van 66.

Nuchternederland | 26-09-21 | 18:38

Volt =
D66

timmey | 26-09-21 | 21:00

Ze heeft vanmorgen zeker de poll van Maurice de Hond bekeken en kiest snel eieren voor haar geld

Roos | 26-09-21 | 18:22

Ze brengt het alsof ze water bij de wijn doet maar in feite is het een keiharde eis.

Sqbar | 26-09-21 | 18:22

Als ik Segers en de CU was zou ik ze de andere wang toekeren...... en een dikke vinger.

Schei is ff uit!

PolderTaliban | 26-09-21 | 18:22

Nu ineens voor het belang van het land? Wat een nare, overbodige spindoctor partijt is dit geworden. Bah, de pr druipt er vanaf.

dathoujetoch | 26-09-21 | 18:19

Het meest logische is een voortzetting van vvd cda d666 Gristenunie met gedoogsteun en hier en daar

thanseeuwen | 26-09-21 | 18:19 | 1

Kanootjes voor PvdA en GroenLinks

thanseeuwen | 26-09-21 | 18:20

Volgens nu punt en el is GL een deel van het "brede midden". (Veel linkser wordt het niet.)

Kaag spint het als de "constructieve partijgen".

Alles om rechts buiten te houden.

nieuwe_Deen | 26-09-21 | 18:19

Ook dat "kijk ons eens bewegen"-toontje... Wie denkt ze wel niet dat ze is.

Vula | 26-09-21 | 18:18 | 1

God haarzelf, denkt ze.

langzullenweleven | 26-09-21 | 18:35

Gewoon ieder kamerlid zijn/haar eigen ministerie. Het is soms zo eenvoudig.

Cor Netto | 26-09-21 | 18:17

Gaan VVD/CDA nooit mee akkoord. Dan zijn er twee partijen die niet nodig zijn voor meerderheid.

Vula | 26-09-21 | 18:17

Alleen de Koning mag " Wij " zeggen, hoezo is Kaag arrogant.

Uw Verzekeringsadvis | 26-09-21 | 18:15 | 3

Gespleten persoonlijkheden zeggen het ook.

Cor Netto | 26-09-21 | 18:18

@Cor Netto | 26-09-21 | 18:18: of praten in de derde persoon over zichzelve. Ken ik ook betreurenwaardige voorbeelden van.

dathoujetoch | 26-09-21 | 18:20

@dathoujetoch | 26-09-21 | 18:20:
Oh ja. Voorbeelden zijn legio.
Sjuul (Caesar) had er bv. een handje van.
En "ons" Van Oef niet een handje maar een hele arm.

chicago river | 26-09-21 | 18:29

Alweer een (extreem) links kabinet. Ach waarom ook niet. Het heeft Nederland immers veel goeds gebracht.

Tha Analyzer | 26-09-21 | 18:14

De faalhazencoalitie tekent zich alweer af. Inmiddels zijn zoveel politieke “talenten” op Marks altaar geofferd dat de nieuwe regeringsploeg het aanzien en de stevigheid van een hoop rotte bananenschillen niet zal ontstijgen.

De VVD zonder Mark en zijn fameuze geheugen zal instorten bij de eerstvolgende verkiezingen, maar dan heeft hij vast een mooie baan als voorzitter van de Alzheimervereniging oid.

De politicus die als Fortuyn een geloofwaardig sprankje hoop weet te bieden, wordt daarna de eerstvolgende premier.

erkomenanderetijden | 26-09-21 | 18:13

Nieuwe verkiezingen. Te laat. Stelletje opportunisten... Premier Mona Keizer I...

F. von Zeikhoven | 26-09-21 | 18:13

Laten we eens beginnen met het kiezen van een MP uit dat clubje. Ik zeg Segers.

Leptob | 26-09-21 | 18:12 | 3

Ha ha ha, sukkel, die godsdienst waanzinnige haalt heel Afrika binnen als hij de kans krijgt.

Uw Verzekeringsadvis | 26-09-21 | 18:17

Ik zou het hem gunnen Leptob, in positieve zin. Maar ik denk dan de man te eerlijk is.

PolderTaliban | 26-09-21 | 18:25

Goeie. Haha.

dihydrogenmonoxide | 26-09-21 | 23:13

Kaag moet gewoon weg. Erger type heb ik in Den Haag in decennia niet gezien.
Eigenlijk de ergste. Als je kijkt naar haar ogen zie je al dat die alleen maar naar binnen kijken. Echt, kijk maar eens goed. Te triest voor woorden.
Zij is een ramp voor NL.

Ichneumonidae | 26-09-21 | 18:12 | 8

Persoonlijk vind ik Mark Rutte een grotere ramp voor Nederland. Mark drukt al tien jaar op de knoppen. Sigrid moet van hele goede huize komen wil ze net zo veel kapot maken als Mark Rutte gedaan heeft de afgelopen tien jaar.

VanBukkem | 26-09-21 | 18:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus je traineert eerst bijna 200 dagen de formatie, sluit dan de CU uit waardoor het helemaal vastloopt, en als dan het puntje bij t paaltje komt dan zeg je nou ik wil wél met de CU door hoor.

Echt waar.

Stop hier toch mee vrouw. Het is oneerlijk, het opportunisme druipt er af als dikke klodders oud frituurvet. Je gaat NIET 200 dagen lopen miepen en draaien als een ontevreden kleuter, niet als je de muil vol hebt over 'landsbelang' en 'verantwoordelijkheid nemen'. Om dan vervolgens doodleuk je drol in te trekken en toch weer wél te willen praten. Waarom dan die 200 dagen? Is dat gvd nieuw leiderschap? Gewoon helemaal NIET leiden maar een heel land laten lijden? Kansloos dit, werkelijk kansloos en treurig om te zien hoe mensen zichzelf volkomen belachelijk en ongeloofwaardig maken.

Dutchbeaurouge | 26-09-21 | 18:11 | 7

@Cor Netto | 26-09-21 | 18:19: Warm. Niet heet? Warm is een beetje laf een beetje lauw.

PolderTaliban | 26-09-21 | 18:26

Die poll voor nieuwe verkiezingen is denk ik het antwoord, CDA en D66 krijgen klappen waardoor ze met BBB en dat soort partijen zou moeten samenwerken. Kaag en BBB lol, dat wil freule Kaag en consorten niet.

Sessine | 26-09-21 | 18:31

@Sessine | 26-09-21 | 18:31: ik hoor Kaag de Verschrikkelijke bijna een Beatrixje doen (toen Fortuyn met een landslide dreigde te winnen); "ik wil NIET met dát parvenu op het bordes staan". De stuitende arrogantie van Kaag en haar D66 is op alle vlakken niet constructief te noemen. Erg slechte politiek bedrijft men bij D66.

Dutchbeaurouge | 26-09-21 | 18:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Nieuwe verkiezingen, dat lijkt me wenselijker. Wat moet het CDA nog aan tafel, gezien het feit dat ze intussen zo goed als verdampt zijn.

John Dough | 26-09-21 | 18:09 | 3

Wrong topic my friend

joker3 | 26-09-21 | 18:11

De “kwestie Keijzer” zal het bewind zorgen baren. Ze zal ook wel door Rutte getrouwe CDAers uitgekotst worden en zal zij als kamerlid wel meestemmen met de wolven in het bos van vak K? Zij kan ook met haar zetel naar Omtzigt of BBB gaan.

Ergens is dit verontrustend want Rutte zal meer geneigd zijn naar ophogen van jaknikkers en dus pvda of gl er bij dulden. Beide wordt een ramp voor het land, of beter: een ergere ramp.

Voortzetten van Rutte 3 wordt dan nog de minst slechte optie. Natuurlijk is een VVD die met rechtse partijen wil samenwerken nog beter, maar de VVD is al lang een filiaal van 66 en groen slinks geworden dus dat doen ze niet.

Nuuk | 26-09-21 | 18:15

Peilingen zijn niet relevant. Het gaat om het feitelijke aantal zetels nú. Stel je voor: wekelijkse peilingen en als daar grotere verschuivingen inzitten, nieuwe verkiezingen? Kom op man.

langzullenweleven | 26-09-21 | 18:37

Opportunistische Kenau.

Montgomery Burns | 26-09-21 | 18:08

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com