Er is steeds meer: oversterfte
(maar nog lang niet zoveel als in de eerdere coronagolven)
Slecht nieuws voor iedereen die liever niet doodgaat: de oversterfte in Nederland blijft maar stijgen. We zitten nog niet op het niveau van afgelopen winter tijdens de tweede coronagolf en bij lange na niet op het niveau van de eerste coronagolf, maar toch. "In oktober overleden wekelijks meer mensen dan verwacht, er was oversterfte in alle weken. In totaal overleden ruim 1250 mensen meer dan verwacht voor deze maand." Het lastige bij kale oversterftecijfers is: je weet niet waar het door komt. In de laatste week waarover we sterftecijfers hebben (week 43) registreerde het RIVM 88 coronadoden, een stuk minder dan de totale oversterfte van 472. Het zou natuurlijk kunnen dat er opeens veel meer verborgen coronadoden zijn te betreuren, zeker omdat niet iedere coronadode gemeld hoeft te worden (vraag maar aan Nieuwsuur). Het zou ook kunnen dat er een andere oorzaak is, zoals griep, of überhaupt een verslechterde conditie van de allerkwetsbaarste groepen omdat de afgelopen periode nou niet wat je noemt normaal & gezond is geweest. Wat niet bepaald waarschijnlijk is, is de totaal geschifte complottheorie van Toet Krank Baudet dat het allemaal aan de vaccins ligt. De meeste oversterfte zit namelijk bij 80-plussers en Wlz-zorggebruikers, die grotendeels in februari en maart zijn gevaccineerd. Maar goed, mensen die dat geloven zijn toch te druk met zelf onderzoek doen.
Reaguursels
InloggenKunnen we dan nu eindelijk constateren, dat met een vaccinatiegraad van 85%>, a: het vaccin dus tóch niet werkt, of b: het hier uitsluitend ongevaccineerden betreft die in die oversterfte zitten en dat het probleem dan binnenkort is opgelost.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 04-11-2021 tot 05-11-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 3 personen
80-89 9 personen
90+ 7 personen
< 50 0 personen
Totaal 20
Waarvan 4 in het ziekenhuis
Waarvan 12 in het verpleeghuis
Waarvan 7 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 1 persoon
10-19 0 personen
20-29 2 personen
30-39 0 personen
40-49 0 personen
50-59 5 personen
60-69 11 personen
70-79 16 personen
80-89 14 personen
90+ 2 personen
Totaal 51
Goede bijdrage. Dankjewel.
Ik lees nu ook een heel verhaal van Baudet over de oversterfte. Hoe komt hij erbij zo stellig te beweren dat dat niet corona kan zijn? De tabel coronadoden dat zijn de bewezen doden. Gewone doden waarbij geen corona bekend of vermoed was tellen dan nief mee. Maar kunnen prima corona zijn. Zal zelfs wel meestal. Daarom juist oversterfte.
Hij wijt het aan het vaccin want hart, hersenproppen e.d. Weet hij dan echt niet dat het risico op trombose (proppen) en hartklachten met corona een tig veelvoud is van dat met het vaccin. Weet ie dan niet dat de meeste mensen geen astra zeneca hadden.
Waarom zijn die andere kamerleden zo dom en bedeesd dat ze hem niet gewoon inhoudelijk van repliek dienen. Dit is zo eenvoudig te weerleggen.
Als niemand uitlegt hoe het zit blijft Baudet die internetcomplotten maar geloven en van een zeker legitimiteitssaus voorzien.
De onkunde is schandelijk
He"t lastige bij kale oversterftecijfers is: je weet niet waar het door komt. "
Mwah, gokje.
- te veel wegbezuinigd ic-bedden,
- door 3 kabinetten Rutte veroorzaakte personeelstekorten in de zorg,
- te lange wachtlijsten in de zorg,
- te veel uitgestelde operaties in de zorg,
- ziekenhuizen die corona-patiënten weigeren,
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
En binnenkort komt daar nog bij de ziekenhuizen die ongevaccineerde patiënten willen weigeren www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binn... Dan ben je toch mooi de Sjaak als je geen corona hebt, maar wel naar de IC moet omdat je hart- of longproblemen hebt, en vervolgens het ziekenhuis je weigert omdat je geen vaccinatie hebt gehad.
Hoe dan ook zit er in deze oversterfte ook een aardig aandeel van mensen die door uitgestelde zorg en uitgestelde diagnoses zijn overleden. Deels uitgesteld doordat ze zich bang hebben laten maken om nog naar een dokter of überhaupt naar buiten te gaan. Deels door huisartsen die hun zorgplicht vermeden en liefst alleen nog telefonische consulten deden. En deels door de reeds aanwezige capaciteitsproblemen in de zorg die nog werden uitvergroot door regeltjes dat personeel bij ook maar de minste verdenking van Corona een tijd naar huis werd gestuurd.
'aardig aandeel'?
Het aantal uitgestelde operaties werd in september al geschat op 200.000
En daarbij waren uitgestelde diagnoses niet eens meegeteld! En ook niet de mensen die zich bang hebben laten maken!
www.blikopnieuws.nl/gezondheid/290231...
'aardig aandeel' is te aardig uitgedrukt, denk je niet?
Laten we naar de cijfers kijken.
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/44/in-ok...
download de tabel “Overledenen per week*, naar leeftijd”
In de leeftijdscategorie van 0 tot 65 is er een oversterfte van 855 personen in periode van week 20 t/m week 43. Als percentage van het verwacht aantal sterfgevallen(9201 personen) is dat 9,29%.
In de leeftijdscategorie van 65 tot 80 is er een oversterfte van 1748 personen in periode van week 20 t/m week 43. Als percentage van het verwacht aantal sterfgevallen(20636 personen) is dat 8,47%.
In de leeftijdscategorie van 65 tot 80 is er een oversterfte van 1631 personen in periode van week 20 t/m week 43. Als percentage van het verwacht aantal sterfgevallen(36373 personen) is dat 4,48%.
De uitspraak ;“De meeste oversterfte zit namelijk bij 80-plussers en Wlz-zorggebruikers, die grotendeels in februari en maart zijn gevaccineerd.” Is dus niet waar er moet zo snel mogelijk een onderzoek komen naar de oorzaak van deze oversterfte. Geen mogelijke verklaring mag worden uitgesloten omdat hij politiek ongewenst is.
Beetje een open deur. Er heerst een ziekte
@Shoarmamasutra | 05-11-21 | 20:33:
In de hele periode stierven er 943 mensen aan COVID-19. De oversterfte was 4234 mensen. Dus COVID-19 verklaart het niet.
@mikes43357369 | 05-11-21 | 20:50: stierveb 943 bewezen aan covid. Hoeveel onbewezen is onbekend. Natuurlijl zijn het tegenwoordig vooral niet vaccinerende wappies, die testen heel vaak ook uit principe niet.
@Shoarmamasutra | 05-11-21 | 21:25:
Nee, 943 stierven met Covid-19. Dus jij beweert dat mensen die op sterven liggen, weigeren zich te laten testen, omdat het tegen hun principes is. Dat lijkt me heel sterk. Maar zelf als dat waar is dan kan de arts ze ook nog na de dood laten testen. Dus gewoon onzin.
WLZ
Toen in 2017 (twee jaar voor de corona-epidemie) vele duizenden banen in de langdurige zorg werden wegbezuinigd, werd er al voor gewaarschuwd dat dat mensenlevens zou gaan kosten.
Maar Rutte III geeft de schuld aan ongevaccineerden.
@mikes43357369 | 05-11-21 | 21:47: Waarom zouden wappies, die er geen geheim van maken dat ze testen maar flauwekul vinden omdat hun afweersysteem superieur is, zich wel laten testen als ze stervende zijn? Dat is onlogisch.
Vergrijzing is een dingetje
Ik vind oversterfte maar een raar begrip. Lijkt wel of je boven een bepaald quotum wordt geacht om niet dood te gaan.
Bijzondere dank gaat uit naar: China
Hogere sterfte onder jongeren leek wel degelijk aanwezig te zijn.
En het aantal voetballers dat hartproblemen heeft begint ook op te vallen. Dat gebeurde haast nooit en nu heb ik het best al zelf een aantal keer gezien terwijl ik voetbal zat te kijken.
Zegt nog niet alles, miss doet de corona zelf dat wel, maar opvallend vind ik het wel.
Is inderdaad wel een rage aan het worden ja.
Hart is een coronading ja, maar er zijn in het verleden wel meer hartdinhen bij voetballers geweest. Abdelhak, snow. Bij wielrenners helemaal vaak
De vraag is of ze al een hartafwijking hadden zoals bij Nourie het geval was. De komende tijd zal het ons leren.
@ceriel82 | 05-11-21 | 20:49: tijd zal ons leren?
We weten al lang dat corona hartklachten geeft. Nu meer hartklachten is dus bepaald geen verrassing.
@Shoarmamasutra | 05-11-21 | 21:26: www.hartstichting.nl/nieuws/1-op-de-1...
In DE wordt oversterfte geregistreerd sinds augustus. Maar dat is dan weer geen argument en onbelangrijk natuurlijk. Het vaccin moet hoe dan ook buiten schot blijven.
Net als Baudet weet Geenstijl het ook zeker; wel/geen bijwerking van.
Dood door corona lijkt me ook nogal een plausibele verklaring
Klootzakken blijven klootzakken.
In dit document staan van 1996 tm (2e kwartaal) 2021 het aantal overledenen + 'doodsoorzaak'.
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...
Ook in verhouding tot het aantal inwoners per kalenderjaar, is het aantal "0verig" (indien men daaronder Covid overledenen schaart) wel echt beduidend hoger in de kwartalen waarin we Covid hadden/hebben.
Interessant is wat de sterfte onder overige in het derde kwartaal blijkt te zijn. Als die flink verhoogd is zou er een verband met de vaccinatie kunnen bestaan.
@Michelsz | 05-11-21 | 18:57: of gewoon te lang uitgestelde zorg
Goed nieuws voor de ziektekostenpremies en de pensioenen!
Goed nieuws voor iedereen die liever ziet dat anderen doodgaan!
Ja, hoor het ook weer om me heen dat in verzorgingshuizen het weer raak is, met onderliggend lijden komt corona erbij en dat doet weer veel mensen de das om. Nu zou je denken: we ventileren nu eindelijk fatsoenlijk in die tehuizen? Nou, blijkbaar nog steeds niet, hele vleugels waar ouderen het loodje leggen en alles potdicht. Onvoorstelbaar...
Ik was zojuist op het strand en heb inderdaad zulke golven gezien.
Je ziet ook geregeld mensen met een vitamine D gebrek.
"De meeste oversterfte zit namelijk bij 80-plussers en Wlz-zorggebruikers, die grotendeels in februari en maart zijn gevaccineerd"
Tja lijkt mij juist een argument vóór de verdachtmaking van dit vaccin., in de zin dat ze na 8 maanden dus niet genoeg meer helpen voor deze groepen (en dus alle andere groepen moet uitkijken bij bezoek!) maar ook blijft open de vraag of de gezondheid van deze groepen achteruit is gegaan door vaccin, stress of lockdowns. Dit zijn vragen die politiek en wetenschap moet blijven stellen. Gewoon voor de zekerheid!
Er zijn ook 80+ ers zonder vaccinatie he.
Het zou je sieren als je je persoonlijke gevoelens tav personen achterwege zou laten als wannabe “journalist”, net als die Brussen, Ronaldo.
Stel dat ie gelijk heeft ?
Precies, je moet altijd de mogelijkheid openlaten dat de aarde toch plat is. De wetenschap weet ook niet alles.
@Wiebenick | 05-11-21 | 17:06: ja laten we stoppen geld te steken in wetenschap, we weten alles al, the science is settled…
@dickdehaan | 05-11-21 | 17:16: Ik wil wat meer wichelroedelopers zien op straat. Stukje nostalgie.
@nobodiesunmighty | 05-11-21 | 17:43: fijn om te weten
Het kan nooit aan de vaccins liggen .
Nee die worden immers al vele jaren ingezet.
@ceriel82 | 05-11-21 | 17:01: Worden er al vele jaren mRNA vaccins op basis van SARS-CoV-2 spikes ingezet? Goh jeetje, daar liep dan iemand wel erg voor op de feiten, wat knap!
@Upendo | 05-11-21 | 17:34: Ja voor de ouderen, kwetsbaren en bange mensen prima! Maar laat jonge gezonde mensen met rust. Jongeren nemen toch ook geen griepprik?
@ upendo ik bedoel het ook sarcastisch.
Hoeveel doden hebben we inmiddels door uitgestelde zorg?
Kom je nooit te weten. Zijn geen "complexe modellen" voor. En ook geen uitgestelde zorg antigeen testen.
Vele honderden, kopte nupuntnl in een artikel van 21 juni 2021. Maar van Joris mag ik daar geen link van plaatsen, dus moet je dat zelf even googlen.
Als de verwachtingen nu eens bijgesteld worden, dan is het hele probleem in 1 x opgelost.
Briljant. Love it.
"(maar nog lang niet zoveel als in de eerdere coronagolven)"
Nou geen zorgen hoor, we zijn net weer begonnen met flinke versoepelingen,
(ja met nog een paar extra regels).
Er is nog ruim genoeg "materiaal" voor weer een hoge score... :-(.
.
Ongevaccineerde collega onlangs van de IC, via ziekenhuis weer thuis gekomen.
De "griep" verschijnselen zij helemaal voorbij,
maar na elke inspannig (handeling) van een paar minuten is hij buiten adem.
Erg treurig, dat gaat nog heel lang duren, zo lijkt het.
Dat effect heeft een zware griep ook (na elke inspanning buiten adem zijn). Gaat wel weer over.
Wat sterftecijfers door corona betreft zal het zo'n vaart echt niet lopen.
PS Hij komt dus niet in de oversterkte statistieken, maar het is wel een drama. In hij is niet de eerste directe collega. Die andere is al een jaar aan het zeuren en moet nu gekort worden in salaris...
Idem ervaring met volledig gevaccineerde ouders en ex-collega’s van mijn vrouw die van hun QR privilege hebben genoten door lekker naar een restaurant te gaan.
Volledig gevaccineerden wanen zich onaantastbaar en het ook komt niet in ze op dat ze anderen kunnen besmetten.
@Nostra da Mus | 05-11-21 | 16:58: Niet zo jokkebrokken. Die kans is vele malen kleiner en dat weet u best. Gevaccineerden zijn verstandige mensen die het virus uiterst serieus nemen, in tegenstelling tot sommige anderen. Hoewel 1,8 miljoen vaccinweigeraars best veel is.
@Wiebenick | 05-11-21 | 17:12: Weltrusten en slaap maar lekker verder. O, en bedankt voor het infarct van de zorg!
@Wiebenick | 05-11-21 | 17:12: er word helemaal niks gejokkebrokt .en de kans .. de kans tja ruim begrip he .die zal in sommige gevallen vast wat kleiner zijn ,maar bij lange na niet altijd.maargoed iets zegt me dat ,dat je niet bij te brengen is aangezien je je zelf al ontiegelijk verstandig vind.
Ik ken echt nul van dit soort verhalen. Dus je zaait paniek.
@bowlfabriek | 05-11-21 | 17:35: Van de Covid-19 patiënten in het ziekenhuis zijn 4 van de 5 niet gevaccineerd, terwijl maar een klein deel van de bevolking het vaccin niet wil. Dat zegt u niets?
@Wiebenick | 05-11-21 | 17:56:
Je informatie is achterhaald, volgens het RIVM afgelopen week is 44% van ziekenhuisopnames gevaccineerd. Of verspreid je hier met opzet desinformatie?
@Binkoo | 05-11-21 | 18:18: Nee. Als ik fout zit mijn excuses. Wel ligt het in de lijn der verwachtingen dat gevaccineerden de ongevaccineerden langzaamaan gaan inhalen, er zijn immers, wat zal het zijn, pak em beet 10 keer zo veel van. Maar pin me er niet op vast.
Sorry, ik ben niet onder de indruk. Niet nieuwswaardig.
Zonder informatie over de doodsoorzaak zijn hier geen zinnige conclusies aan te verbinden.
Exact.
Is dit dan de spreekwoordelijke "kapotte klok" twitter.com/ducom99/status/1456324510...
Ik hoop het eigenlijk wel.
Wat vindt Marianne Zwagerman ervan?
Die is inmiddels zelf dor hout.
Ik denk dat we te makkelijk over het feit heenstappen dat mogelijk het vaccin bijwerkingen heeft die (mede) tot deze oversterfte leiden.
Ik denk dit ook , maar kiek uit met t woordje feit .
We houden het even in het midden , alles ter discussie stellen .
Pas nou op wat je zegt, sommigen hebben al een bloeddruk van 200 hier..
Het zijn weer linke onderwerpen. Ik hou me er buiten.
Er is maar een handvol vaccindoden bekend.
Die suggesties her en der zijn vokstrekt ongefubdeerd, hartklachten en trombose krijg je harder van corona dan van vaccins.
De oversterfte ligt al sinds week 31 boven de 100 per week met uitschieters naar 350 in weken 36 en 42. Het aantal aan Corona toegeschreven overlijdens ligt op max 100 in de weken (wat ook niet allemaal oversterfte is).
De oversterfte is bijzonder omdat er normaal na een periode van oversterfte (de corona-edities 1, 2 en 3) ondersterfte is.
Er is nu ook niet echt een griepgolf oid, Nivel meldt tenminste niets bijzonders,
Dus ik kan er niets anders van maken dan oversterfte door onderbehandeling agv uitstel diagnose en behandeling tijdens de coronacrises.
De totale oversterfte door Corona ligt nu op 16.000 a 17.000 personen. De oversterfte sinds week 31 is 2.000 à 2.500 personen. Als je dat allemaal aan onderbehandeling toeschrijft (en niet corrigeert voor de gebruikelijke ondersterfte na een epidemie) is het nog steeds duidelijk minder dan de oversterfte door Corona maar ik ben wel benieuwd wat er nog in de pijplijn zit, er zit wel een stijgende lijn in de oversterfte.
Ik zie hier overal griep om me heen.
Maar veel kan ook door het zorggebrek zijn
In de grafiek lijkt het al 2 seizoenen meer op een verschuiving (naar het begin van de winter) dan een significante toename.
Komt allemaal door de Klimaatverandering. Dus toch!
“De meeste oversterfte zit namelijk bij 80-plussers en Wlz-zorggebruikers”. Is het dan nog oversterfte? Het geeft maar weer aan dat we van doen hebben met een virus die voor iedereen jonger dan 55 volstrekt ongevaarlijk is maar toch wordt er van die groep de meeste ‘solidariteit’ verwacht.
Alles vanaf AOW leeftijd inlockdown. Mogen ze een keer wat 'voor een ander doen'.
De rest van NL doet al bijna 2 jaar iets voor hen. Iets is stoppen met cultuur etc.
Oversterfte bij 80 plussers is meer doden dan normaal. Op geen enkele manier zegt dat dan dat je onder 55 volstrekt geen gevaar hebt.
Dat is ook onzin want onder de 55 zijn er ook doden, ic opnames ennbergen long covidgevallen.
Het CBS weet precies waar we dood aan gaan. Ze lopen alleen een beetje achter met publiceren. Ze zijn pas bij het tweede kwartaal. Even geduld aub.
Het CBS is afhankelijk van degene die het formulier invult. Er zijn heel veel "degenen". Er is geen vast solide knoerthard geimplementeerd "schrijf op waar aan dood" protocol. Ik zeg: CBS kan alleen betrouwbaar de dood noteren. Oorzaken hiervan zijn vrij onbetrouwbaar.
@nobodiesunmighty | 05-11-21 | 17:47: in rusland vallen de coronacijfers op papier in het niet bij de plotselinge longproblemen.
Dat is niet zo gek, ik denk dat stress de voornaamste indirecte oorzaak kan zijn.
Het gaat de hele dag over het klimaat, corona en de enorme prijsstijgingen van van alles en nog wat.
Gaan we niet dood aan corona, dan verzuipen we wel in de nabije toekomst. En dat zullen we allemaal in armoede moeten ondergaan.
Verzuip liever arm dan rijk .
@alexanderpechtold | 05-11-21 | 15:29: Je nabestaanden hebben wat dat betreft vast een andere mening.........
@alexanderpechtold | 05-11-21 | 15:29: klimaatactivistisch juiste benadering. U krijgt de Greta Golden Climat Control Medal.
Sinds corona gaan mensen ineens spontaan dood door stress. Opvallend
@Viperke | 05-11-21 | 19:10: Begrijp je het weer niet?
Joh onze dijken zijn een meter of 6. Hoe lulllig ook voor Bangla desh, wij zitten echt nog wel even veilig.
Heb het idee dat ‘het westen’ failliet is .
Of Corona nou bewust gecreëerd is of niet er word greetig gebruik van gemaakt .
Nu nog even 100 den miljarden rondpompen.
De zorg als zondebok gebruiken , compleet uitgekleed al, en daar de kritisch denkenden de spreekwoordelijke schuld van geven .
Maar het blijft een idee .
Chinezen zijn heel slim, slimmer dan Biden en Trump samen.
Kweenie, ik zie dat we zo veel willen kopen dat veel niet eens leverbaar is. Spelcomputers, electrische fietsen, autos, aardgas.
@nobodiesunmighty | 05-11-21 | 17:49:
Lijkt me logisch.
2 tegen 1,4 miljard.
Ik begrijp werkelijk niet dat hier nog vragen over gesteld worden. Minister De Jonge is een hele serieuze de jonge. Sommige mensen noemen hem een christenpopulist op beatmis-schoenen met een grote muil en olympisch ambitieniveau, maar dat zou ik niet voor m’n rekening willen nemen. En hé hij is wel van krona en gzondheid. Dan weet je toch, dat zijn geen kattenpis en niemendalletjes. En deze man zegt dus: het ligt aan de corona’s. En verder zegt hij dat hij dit vraagstuk laat aan “dsttistisi”. Dus wachten wij nu gewoon even op dsttistisi die deze hele oversterfte op het conto van corona vogelen. Tot die tijd: iedereen z’n moel houden. Duidelijk?
Duidelijk.
Ja precies ja, heel mooi weer.
Voor de rest alles lekker met jou?
joah jong.
Waarom hoor je de wappies trouwens niet over Pfizer's nieuwe Covid drug Paxlovid? Gaf een reductie van 89% in risico op ziekenhuisopnamen vergeleken met placebo (6/607 in de behandelarm vs 41/612 in de placebo arm). In overleg met de FDA is direct de studie gestopt om approval aan de vragen. Paxlovid, dat klinkt toch veel leuker dan zo'n ontwormingsmiddel?
/wappiemodeon Zo'n pil is natuurlijk een ideaal middel om een chip in te stoppen. Je slokdarm is toch net wat ruimer dan zo'n naald
/Wappiemodeoff
Zolang jij over 'wappies' praat denk je nog dat iemand je serieus neemt? Doe toch niet zo kinderachtig man. Schrijf gewoon dat je deugt, zijn we daar ook weer uit.
Ik zeg toch niks Diederik..!!
De meeste wappies kiezen liever middelen die veilig zijn maar misschien niet werken dan middelen die werken maar misschien niet veilig zijn.
De reden daarvoor is vrij simpel, covid is voor de meeste mensen niet heel gevaarlijk dus als je preventief (of heel snel na diagnose) iets moet slikken is het belangrijker dat het een lange geschiedenis heeft van veilig gebruik dan een korte geschiedenis van een duidelijk effect.
Als jij het middel nou eerst eens uitprobeert? En dan hier verslag van doet.
@Kwakjeszalver | 05-11-21 | 15:21: Ah ja, laten we richtlijnen opstellen obv wat uw onderbuik "denkt" ipv wat grote empirische fase 3 studies ons leren. U zou bij de EMA moeten gaan werken.
@neonreclame | 05-11-21 | 15:20: Diederik is wat druk in zijn hoofd .
Specialiteit heeft een prijs .
Ja top, kappen met vaccins voor mensen onder de 50 jaar dus. Hoeven we ook geen kinderen van 12 meer in te spuiten met een veel te duur en voor hen overbodig middel. Alleen mensen behandelen die het nodig hebben, teststraten dicht en volgende maand zijn we alles vergeten. Toch Diederik, of is dat dan weer niet de bedoeling?
Ik word gejorist , omdat ik nog geen linkjes mag plaatsten .
Joris ik heb dit gezien en op echtheid getoetst .
@alexanderpechtold | 05-11-21 | 15:37: welke zoekwoorden moet ik gebruiken om op yt dit filmpje te vinden?
Gaat in de praktijk toch niet werken, netzoals de inhalaties tegen influenza; zanamivir en oseltamivir. Het heeft namelijk alleen nut als je vroeg genoeg toedient. Maar kijk hoe lang na infectie iemand gaat testen en de uitslag krijgt. Of je moet iedere dag of bij iedere snotneus zo'n pilletje (willen) gaan nemen.
Perfect spul, kun je tenminste gericht toedienen ipv het hele land onnodig vaccineren.
Pavlov-mix.
Wil ik wel uitproberen als het nodig is.
@NietHenkLooij | 05-11-21 | 16:11: Tricky inderdaad. Bij vroege weinig/geen klachten zijn veel testen ook nog eens niet zo sensitief. Ik zou de hele studie willen bestuderen.
Corona hier corona daar. Wat ik wel eens zou willen weten hoeveel doden zijn er inmiddels gevallen door uitgestelde zorg.
Kanker patienten die niet op tijd zijn gediagnosticeerd en dus een behandeling te laat zijn begonnen.
Behandelingen in hart en vaat chirurgie die vertraagd en daarmee fataal zijn geworden.
Hoe groot is dat aantal nu eigenlijk?
Ik denk dat we ons dood schrikken. Is geen woordgrap.
De meeste hart- en vaatchirurgische patiënten hebben hun aandoening meestal aan zichzelf te danken, dus waarom jij nu zo’n medelijden met ze hebt is mij een raadsel.
Ik ben bang dat die schade aanzienlijk is. Dat leed is soms moeilijk meetbaar, je weet nooit wat je exact voorkomt met bijv een dotterbehandeling. Er zijn ook mensen met uitgestelde puncties, of die middels operaties onderzoek hadden moeten krijgen. Denk ook aan jonge vrouwen die onvruchtbaar kunnen worden wanneer een cyste op een eierstok niet op tijd geopereerd wordt.
Er is veel leed in de uitgestelde zorg, dat is wel duidelijk. Het zijn - met alle respect- niet alleen de heupen en de knieën.
@Kwakjeszalver | 05-11-21 | 15:23: De meeste corona patienten die op de IC liggen ook. Geen vaccinatie, obesitas, roken etc.
Dus waarom jij nu zo’n medelijden met ze hebt is mij een raadsel.
Er was sowieso al capaciteitstekort. En dat is opgelopen door het virus.
Tsja, dat ga je nergens horen of vinden. De rest is gespeculeer. Wachtlijsten bestaan al decennia, hoor je ook nooit iets over dit soort dingen.
Ook verdomde moeilijk te bepalen. Veel behandeling van kanker, afhankelijk van het soort kanker, verlengen alleen maar het overlijdensproces, maar genezen in feite niets. Kun je je afvragen hoeveel gezonde levensweken daarmee gewonnen zijn. Zelfde geldt voor hart- en vaatzieken, dementie e.d.
Doodgaan is, kortom, nog steeds een mensenrecht. Schandalig dat doodgaan zo onderhand verboden is.
Aantal is onbekend, maar intern weet ik dat ok's zijn uitgesteld en definitief afgesteld wegens niet meer operabel, kans op overlijden te groot. Ik krijg mijn mensen in ieder geval niet meer kwijt te hospitalen. 't Loopt weer vast.
@nobodiesunmighty | 05-11-21 | 17:53: Dat klopt. Onbekend. Op een uitzondering na. Lees zelf maar. nos.nl/l/2371426
Met de vergrijzing van de samenleving zullen we veel van de komende jaren een oversterfte zien. Het is maar net waar je het mee vergelijkt.
Die cijfers zeggen zo goed als niks. Er gaan per dag een 450 Nederlanders dood, dat wordt dan 460-470.
Voorheen rekende men de oversterfte doorgaans toe aan de griep. Die is er vrijwel niet meer. Nou, weet je wat, dan is het corona. Aan of met wordt niet eens meegerekend, kan ook lastig want autopsie is altijd een beetje arbitrair. iemand met terminale kanker en hartproblemen die corona oploopt - is dat een coronadode? Welnee, kijkbuiskinderen. Verschilt in niks van de influenza.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Wel aardig op eens op de rivm-site te kijken, helemaal naar beneden, selecteren op 'alles' (is vanaf het begin van de corona-epidemie) en dan zie je het verloop van het aantal ic-opnames in de laatste maanden.
Op z'n Hollands gezegd, dat gaat nergens meer over. Kom, laten we het hebben over de oversterfte. Mallotigheid, meer kan ik er niet in zien.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Oversterfte is sterfte boven verwachting. Meer bejaarden is ook meer sterfverwachting, dat wordt jiet als oversterfte gezien.
Als het zo verder gaat, dan heet het binnenkort geen oversterfte meer.
Dus in augustus, septembebr en oktober is oversterfte die niet verklaard wordt door corona. Voor een goede analyse zouden we de doodsoorzaken moeten hebben. Tot maart dit jaar publiceerde het CBS die maandelijks. Maar de frequentie is vanaf dat tijdstip veranderd naar een maal per kwartaal. Van het 2e kwartaal moeten we nog steeds de gegevens zien. Dit heeft tot gevolg dat er nu allerlei speculaties zijn naar de oorzaken. Het CBS heeft iets uit te leggen, maar ik hoor bij sommige reaguurders totaal geen nieuwsgierigheid. Ze verbazen zich dat mensen zich opwinden over een paar duizend doden.
Dit moet worden uitgezocht en hier is spoed bij!
Helemaal eens, maar ja, hoe krijg je anders die qr-samenleving op de rit?
Ik zeg iets met hartaanvallen , hartstilstand en beroertes vanwege bloedpropjes. In mijn omgeving al zeker 3 mensen aan gestorven. Leeftijden 50 to 63 jaar.
Maar ga vooral door met mensen belachelijk maken die denken dat het door de vaccinaties komt. Het zal mij een worst wezen.
Dit is op zijn minst opvallend te noemen. Mee eens dat dit zo snel mogelijk opgehelderd dient te worden.
Het aantal spontane hartaanvallen in m'n omgeving is in ieder geval omhoog gaan. Zou leuk zijn als er een soort nationale organisatie was die dat landelijk bekijkt en ons voorziet van data, maar helaas lijkt dat er niet te zijn.
@Upendo | 05-11-21 | 17:37: correct, die is nergens in Europa in orde. Voordeel van corona? "de gewone mens" ziet dat vele registraties helemaal niet zo solide in elkaar zitten als ze dachten. Ieder getal kritisch bekijken: wat is de werkelijke betekenis van een getal. Geen relatieve getallen, de absolute getallen. Je zult schrikken: het valt vies tegen. En niet alleen in Nederland.
@Upendo | 05-11-21 | 17:37: www.hartstichting.nl/nieuws/1-op-de-1...
Natuurlijke selectie! Gaan met die banaan!
Gaan met die banaan? Da's de verkeerde rubriek! Da's de kindjes maken rubriek.
youtu.be/TTiKpglexKE
Als dit t resultaat is van natuurlijke selectie..
In a press conference on October 31st, 2021, Western Australia Premier Mark McGowan revealed the state's hospital system is under extraordinary pressure.
And they don't know why.
twitter.com/justsee/status/1456215828...
Goed nieuws voor de Rijksbegroting aangezien de AOW uit de lopende belastingafdrachten wordt betaald. Tevens goed voor de dekkingsgraad van alle ondermaats presterende pensioenfondsen. Goed voor de portemonnee van de erfgenamen. Goed voor de huizenmarkt. Goed voor de bezetting in de verpleeghuizen. Ietsje minder voor de mensen die een (ietwat) voortijdige dood sterven omdat we Corona niet voldoende onder controle krijgen met een halstarrige bevolking en disfunctionerende overheid.
Zeker niet aantoonbaar door de vaccinaties. Maar laten we die optie wel open houden alsjeblieft.
boriquagato.substack.com/p/athletes-c...
Wacht eens even!
CBS becijfert dus dat er in de periode van 4 oktober tot en met 31 oktober van dit jaar (week 40 tot en met 43) in totaal 12.669 mensen overleden zijn. Een oversterfte van ruim 1.250 mensen.
Het RIVM rapporteert in dezelfde periode dat er 259 mensen overleden zijn aan corona (zie data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_casus_... stand 4 november 2021).
Dat betekent dat het aantal coronadoden 2,04% van het totaal aantal gestorvenen. Vind ik niet schokkend! Ik ben eerder benieuwd waar al die anderen aan gestorven zijn.
je moet ook meer jaren vergelijken om te zien dat het wel significant is.
Het grootste deel ging dood aan sterfelijkheid.
Ja, het is bekend dat de survival rate voor Covid ca 99,8% is (worldometer). En dat er per jaar in totaal meer dan 150.000 mensen overlijden in NL. Vooral aan andere oorzaken dus. Het probleem is onderbezetting van de zorg icm vergrijzing en leefstijlziektes.
@Pimp my Voortuin | 05-11-21 | 15:02: Dat klopt niet!
Ik was vorige week slachtoffer van een hertaanval, gelijk gestroopt dat beest.
Jij maakt wat mee he meneer naturel :)
Toename gebruik van ivermectine of homeopatische verdund arseen misschien?
Zou me niet verbazen. Onze wappies rommelen wat af om maar geen vaccin te hoeven nemen. Zoals coronaparty's, elkaar feestelijk besmetten zoals antroposofen gekkies deden met de mazelen. Krijg je een een superieur afweersysteem van. Ze beweren ook allemaal dat ze het allang gehad hebben, paar dagjes snotterig en dat was het. Het stelt niks voor! Zucht...
En dat terwijl Pfizer net met prachtig nieuws over CoVid-pil Paxlovid naar buiten komt: 89% effectief tegen hospitalisatie en sterfte! www.pfizer.com/news/press-release/pre...
Dat flikten ze al eerder met HIV: een jaar na te introductie van de pil wereldwijd 60% minder HIV-doden.
Wat een prachtig nieuws!
Wait, er is een pil tegen HIV?
@ReyNemaattori | 05-11-21 | 14:59: Google eens op PrEP.
@ReyNemaattori | 05-11-21 | 14:59: Zeker, als je een vaste partner hebt die HIV positief is en jij niet dan kun je deze pil slikken en toch onbeschermde sex hebben.
@Lomo | 05-11-21 | 15:06: Aaahja, 't werkt al profylaxe en onderdrukt de ontwikkeling van AIDS, maar 't geneest nog niks.
Beetje van hetzelfde stramien als die vaccins dus, ze helpen met de ergste kwalen, maar voorkomen of genezen niets.
@Lomo | 05-11-21 | 15:06: Je partner (homo dus man) is HIV positief. Dit wordt overgedragen middels seks, met name anale seks. HIV ontwikkeld zich tot AIDS, een dodelijke ziekte. En jij, als gezonde partner wil toch onbeschermde seks hebben met je besmette partner en deze partner gaat daarmee akkoord. Want condooms is teveel gedoe?
Puur hedonisme en egocentrisme.
Waarom moet altijd overal een oorzaak voor worden gevonden? Er is wat oversterfte. Ja, okay. Is dat werkelijk een probleem? Of maken we er zelf een probleem van? Die doden kan het niets schelen.
Maar de mensen die op operaties wachten om de kwaliteit van hun leven iets te verbeteren wel.
Neem uw pillekes eens in, zwitsal.
Mocht je even op de computer van die aardige meneren in witte jassen?
Op een gegeven moment is iedereen heus wel uitgestorven.
Vergeleken met andere pan - of epidemieën of hittegolven niets aan het handje dus.
"Er is steeds meer: oversterfte"
Schuld van corona en met name anti-vaxxers die met opzet voor een groter zorginfarct zorgen. Mensen kunnen geen reguliere zorg meer krijgen omdat bedden vol liggen met corona patiënten in het ziekenhuis. Het is geen mysterie.
Ik schaam me..!!
@neonreclame | 05-11-21 | 14:53: How dare you!
Schuld schuld schuld schuld !! Zeg t ze .
Opeens ontstaat er schuld , uit t niets , niemand wil t dus word ie doorgegeven .
Hoezo opzet?
Hou eens op om iedereen die zich niet heeft gevaccineerd meteen weg te zetten als een schurftige melaatse die hele dagen lang over de groenteafdelingen van de supermarkten rondstruinen en de verse groenten onder rochelen met hun, door jou aanwezig geachte, virusload.
@-PR- | 05-11-21 | 15:21:
Het is geen opzet? Ze nemen per ongeluk geen vaccin? Het is allemaal een groot misverstand? Het kwam door omstandigheden buiten hun macht? Het stoplicht stond op rood? De spoorbomen waren dicht? Oma lag op sterven..? Dat verandert de zaak.
Ik had laatst pijn aan m'n teen. Toch weer die antivaxxers hè, altijd hetzelfde.
De NOS meldde een hittegolf in oktober. Klimaatsterfte dus.
En klimaatsterfte is eigenlijk weer te herleiden naar racisme. Cirkel. Rond. Koffie!
@Duwbak_Linda | 05-11-21 | 14:48: Zwart?
@Sitting_targets | 05-11-21 | 14:55: Met havermelk graag.
Het was 25 graden?
compenseert de oversterfte de asielinstroom een beetje? Dat zou mooi zijn
Asielzoekers dus direct naar het bejaardentehuis?
Sterfte door vaccin is onder andere hier te vinden. Jan 21' - April 21' totaal 257
www.lareb.nl/media/2uwpelnj/signals_2...
This overview was based on information received by Lareb with cut off April 15th, 2021, after 3.7
million COVID-19 vaccinations were administered and 264 reports of death after these vaccinations
were received by Lareb
Doodgaan na een vaccinatie is niet hetzelfde als doodgaan aan een vaccinatie. Je kan wel overlijden na vaccinatie maar dit is zo zeldzaam dat de schattingen ongeveer 1 op een miljoen zijn. Als je hersencellen hebt en je moet kiezen tussen een vaccinatie of corona dan zijn je kansen op langdurig letsel of zelfs de dood vele malen hoger met corona.
@GrandMechantLoup | 05-11-21 | 14:50: Precies hetzelfde kan je dus gebruiken met het doodgaan na het krijgen van corona. Doodgaan na besmetting is niet hetzelfde als doodgaan door de besmetting.
Komt allemaal door de klimaatverandering. Dit is pas het begin, vraag maar aan Ed.
En Ernst Kuipers.
Komisch duo Ed & Ernst, voor al uw feesten en zakelijke bijeenkomsten. (Antidepressiva zijn bij de prijs inbegrepen).
Het is waarschijnlijk de verminderde werking van de vaccins waardoor Corona weer een kans krijgt. En een verminderde immuunsysteem vanwege de restricties waardoor virussen sowieso harder kunnen toeslaan. Als de oversterfte langzaam de andere groepen van oud naar jong ook raakt dan is argument 1 de dominante in dit verhaal.
Correctie: verminderd immuunsysteem vanwege het vaccin. Is gewoon wetenschap hoor.
"Here we go. Oversterfte schiet omhoog. Niet door corona, maar hoogstwaarschijnlijk door de vaccins. De staatsgezinde media wringen zich in alle bochten om het tóch op corona te gooien, terwijl daar nul basis voor is. En geen woord over de enge gentherapie!"
Dixit de volslagen getikteling T. Baudet.
Ik lees op de Joop dat een bekende Canadese complotdenker en corona-ontkenner pas is overleden aan corona, maar tot het einde bleef ontkennen dat hij corona had, en zelf een beetje aan het dokteren ging met een soort ontwormingsmiddel dat voor paarden bedoeld is:
"In de video is te zien hoe Parhar achter het stuur van zijn auto zit en klaagt over zijn immuunsysteem dat hem om voor hem onverklaarbare redenen in de steek heeft gelaten. Hij zegt last te hebben van ‘aanvallen’, een zere keel en slijm. Ook zegt hij ivermectine te hebben genomen, het ontwormingsmiddel veelal gebruikt voor paarden en waarvan antivaxxers tegen alle wetenschappelijke kennis in beweren dat het tegen een coronabesmetting helpt."
Nou, ik heb echt nul medelijden met dit soort debielen. Opgeruimd staat netjes. Ik hoop dat Baudet en zijn leger getiktelingen - en de refo's; en de allochtonen - nog tot inkeer komen, maar ik hoop waarschijnlijk tegen beter weten in.
Eigenlijk doet NL het nog best aardig als land ondanks de minstens 15% die te dom is om ook maar iets bij te leren en elk kletsverhaal van YouTube gelooft. Moet je je voorstellen dat de bevolking voor 100% zou bestaan uit dit soort debielen, dan zou NL compleet instorten.
@Diederik_Ezel | 05-11-21 | 14:43: Het is 14.3 % om precies te zijn. CBS : Van de totale Nederlandse bevolking heeft 14,3 procent een niet-westerse migratieachtergrond
@Diederik_Ezel | 05-11-21 | 14:43:
Volgens mij stemt meer dan 15% op de VVD hoor
@small_town_dude | 05-11-21 | 14:46:
De olifant in de kamer. Maar het is waar. Veel vooral christelijke mensen van niet westerse afkomst weigeren het vaccin. Surinamers e.d.
Moslims moeten zich laten vaccineren. Aldus de imams.
Baudet wil vooral niet in de vergetelheid raken. Aandacht. Effectbejag. Opportunisme.
Je vergelijkt appels met peren. Er zijn ook video's van mensen die stuk gingen van bijwerkingen aan het vaccin. Dat doet er allemaal niet toe... zolang er geen verklaring is voor de oversterfte moet het onderzocht worden. Niemand heeft belang bij de kop in het zand
@small_town_dude | 05-11-21 | 14:46:
Nee, ik las deze week ergens dat van die 1,8 miljoen niet-gevaccineerden 33% - een derde dus - allochtoon is. De rest zijn autochtone gelovigen - de Urkers, Staphorsters, etc - en de zg antivaxxers - voor een groot deel het huidige electoraat van FvD, maar ook GL-achtige progressieven die geen vreemde zaken in hun 'lijf' gespoten willen krijgen.
Maar feitelijk kun je wel zeggen dat de allochtonen, aangezien ze dus inderdaad 'slechts' 14,3% van de bevolking uitmaken (hetgeen ik op zich verre van 'slechts' vind, maar dat is weer een ander onderwerp) met 33% onder de niet-gevaccineerden oververtegenwoordigd zijn.
En hoewel je op de Joop tig artikelen leest over de Staphorsters, de Baudet 'wappies', en ook dus deze Canadese complotdenker, heerst er op de Joop een volledige 'radiostilte' waar het in deze kwestie allochtonen betreft. Dat is dan wel weer heel merkwaardig en typisch voor de linksdenkers die het daar zijn. Van Jole roept wel dapper op de radio over de Staphorsters: ''Dan gaan ze maar lekker dood'', maar mbt die andere grote groep is hij opeens niet zo 'inclusief'.
Zo grappig, als de grafieken niet passen op theorie zijn ze vals en als ze wel passen blijkt je theorie weer niet te kloppen. Je zal er maar in geloven.
Het gaat nergens over. CBS die de S van statistiek ook niet goed begrijpt (en/of niet goed uitlegt). En dan gaan allerlei mensen allerlei conclusies trekken dat in hun eigen straatje past.
@Ronaldo. Ik zou dan aan jou eens willen vragen om onderzoek te doen naar oversterfte per leeftijdsgroep. www.euromomo.eu/graphs-and-maps heeft de cijfers voor heel europa. En dan de vraag te beantwoorden waarom de leeftijdsgroepen tot 65 jaar meer oversterfte kennen dan vorig jaar of wanneer dan ook in hun data. Ik zeg niet dat dat komt door vaccinatie! Kan ook andere redenen zijn. Uitgestelde zorg bijvoorbeeld. Als je de grafiek op cumulatief zet, zie je de optelsom voor dit jaar.
Exact dit
Ik kende een aantal mensen die hetzelfde hadden. Maar dan zonder vaccin. En oncologen vertellen je ook niet alles, ze weten het wel maar willen niet meteen alle vooruitzichten vernietigen.
Jij weet het in ieder geval niet nee. Je koppelt de uitkomst van een verschrikkelijke ziekte aan een variabele die er helemaal niets mee te maken heeft en speculeert er vervolgens anekdotisch op los.
Maar zet het op facebook ofzo.....
Ook in leeftijdsgroepen waar je nauwelijks tot geen oversterfte zou verwachten als gevolg van uitgestelde zorg of griep (twintigers) is onverklaarbare oversterfte waar te nemen. En overigens niet alleen in NL. Dat kunnen we niet zomaar terzijde schuiven.
'De meeste oversterfte zit bij 80-plussers'.... kom er maar in RIVM:
In de week van 21 tot en met 27 oktober 2021 was de totale sterfte in Nederland sterk verhoogd (sterfte binnen 2 weken gerapporteerd - rondom 97% gerapporteerd). In totaal zijn 3.208 sterfgevallen gemeld; gewoonlijk verwachten we in deze tijd van het jaar tussen de 2.626 en 2.952 sterfgevallen. De gemelde sterfte aan laboratoriumbevestigde COVID-19 was in diezelfde week 86. De sterfte was licht verhoogd in de leeftijdsgroepen 65-74 jaar en 85-89 jaar. De sterfte was verhoogd in de leeftijdsgroep 80-84 jaar. De sterfte was sterk verhoogd in de leeftijdsgroepen 55-64, 75-79 jaar en 90-94 jaar. De sterfte was verhoogd in alle gecombineerde regio’s.
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het wél door vaccins kan komen. Je moet in ieder geval de ogen open houden. Zolang er geen verklaring is, moet elke mogelijke verklaring gelijk beoordeeld worden.
Het is smerige desinformatie van Baudet. Desinformatie waar simpele zielen intrappen en die dus gezondheid & levens kost.
Bij de introductie van de HPV vaccinatie had je ook dezelfde idiote antivaxxers die moord en brand schreeuwden, maar wat blijkt? Jaren later komt baarmoederhalskanker nog maar weinig voor bij gevaccineerde vrouwen. Gelukkig is er toen niet geluisterd naar de anti-vaxx idioten en het zou goed zijn om dat nu ook niet te doen en ze geen podium te geven om hun bagger te verspreiden.
@Man-bear-pig | 05-11-21 | 14:30:
Met rust laten is beter...
Sowieso voor de bloeddruk...
@neonreclame | 05-11-21 | 14:34: Smerige desinformatie... hmmm
@alexanderpechtold | 05-11-21 | 14:37: Dat is ongezuiverde desinformatie.
Eens. HPV vaccinatie is geen probleem meer. Maar goed. Die ontwikkeling duurde ook wat langer, maakt geen gebruik van gentherapie en is veel uitvoeriger en langer getest. Hé, dat zijn nou zaken die niet gelden voor de coronavaccins. Mij mogen ze prima dat HPV vaccin geven. Krijg ik in ieder geval geen kanker aan mijn baarmoedermond, maar die covidvax blijven voorlopig uit mijn lijf
@-PR- | 05-11-21 | 15:32: Hetzelfde domme anti-vaxx gelul als destijds bij de introductie van het HPV vaccin.
@-PR- | 05-11-21 | 15:32:
Heb jij niet door hoe volslagen belachelijk je jezelf maakt door de vaccins nog gentherapie te noemen?
Wat mij vooral verbaast is, is dat er overal "meer" van is, in de afgelopen tijden.
En dan niet in de zin van "mag het een onsje méér zijn."
Nee, het moet altijd maar méér, en nooit minder.
Groei werd nooit zó overgewaardeerd.
Altijd maar groei. Het zou verboden moeten worden.
zorg infarct nr 2, in opkomst.
@starbuck280 | 05-11-21 | 14:36: Dat infarct komt ook zonder griepgolf.
Jongeheer B twittert nogal boude stellingen zonder enkele onderbouwing. Iets wat hij anderen dan weer verwijt.
"De meeste oversterfte zit bij 80 plussers." Vanzelfsprekend, dat is ook de grootste groep overledenen. Volgens het CBS: "In week 43 overleden naar schatting 450 mensen jonger dan 65 jaar, ongeveer 50 meer dan verwacht, er was oversterfte."
Kijk, dat is 12,5% meer. Daar gaat het om.
Tja, verkeerd gegokt (op de spuit).
Test & treat was een beter idee, achteraf.
Kijk naar Japan, deelstaten van India, mexico city etc.
India heeft al 1 miljard prikken gezet.
@rachid82 | 05-11-21 | 14:30: klopt, verdiep u even in het beleid en de verschillen tussen de deelstaten.
Alternatieve cijfers, gewoon doorlopen.
CBS statline
Het lijkt er op dat jij heel graag wil dat de oversterfte door vaccinatie komt. Wat je zegt ben je zelf.
De prijs die we moeten betalen doordat we dachten wel even voor god te kunnen spelen door te proberen een luchtweginfectie even uit te roeien door op wereldniveau in te grijpen met ongekende restricties, overhaaste vaccins en ga zo maar door.
Als je een stapje eerder begint... de prijs die we moeten betalen voor wetenschap die zonder nadenken achterlijk gain of function onderzoek doorzet.
Hoe had jij het aangepakt ?
Je sluit de hele bevolking op, er mag niks meer en je spuit mensen vol met spullen die je langer helpen te beschermen en dan verwacht je dezelfde cijfers als de jaren ervoor?
tpo.nl/2021/11/04/hoe-thierry-baudet-...
Is z'n chick al vrijgezel? Ik bied hierbij mijn hart aan. Minder dan dit kan het toch nooit worden.
Dat zal zo zijn, Baudet heeft regelmatig een punt maar slaat vaak te ver door. Feit is dat die “4 op de 5” of “90%” ongevaccineerden op de IC inderdaad niet de waarheid was. Verre van.
@Root_Of_All_Evil | 05-11-21 | 14:24: De mensen met een "mainstream mening" lijden net zo goed aan cognitieve dissonantie als Thierry. Beetje menseigen ook, gelukkig dat je t iig herkent
Bert, luister je nog wel eens naar Adam en John? Ik niet meer naar jullie.
Weet Maarten Keulemans (Volkskrant) dat hij tegenwoordig ook al voor tpo schrijft?
Goed stuk met duidelijke uitleg. Vraag me alleen af of je Baudet c.s. niet beter kan negeren en doodzwijgen. Alles wat je aandacht geeft groeit.
Ik vond dat persoonlijk echt helemaal niets, maar dan ook niets te maken hebben met manipulatie van gegevens. Aangaande bestrijding van de QR code zijn juist de absolute getallen in de zorg van belang.
@Fijn_dat_je_er_bent | 05-11-21 | 14:28: Eens. Maar het is zonder dat Baudet dat doet, dan verliest zn punt aan kracht. Dat was ook niet de kern van mijn opmerking. Tot een paar dagen geleden werd je weggehoond als je zei dat de verhouding op de IC heel anders was dan het RIVM zei. Nu er duidelijk inderdaad veel meer gevaccineerden liggen gooien wordt de aandacht verlegd naar, ja maar je moet het relatief zien. Tuurlijk, maar de trend is duidelijk.
Het maakt voor de IC's geen kut uit hoeveel opnames er zijn per 100.000, de IC werkt met absolute getallen:
Er zijn een fixed aantal plekken op de IC, laten we zeggen 1000.
Zelfs al heb je nog maar 10.000 ongevaccineerde wappies in Nederland waarvan er 10 op de IC liggen en alle 990 anderen zijn gewoon gevaccineerd, dan is de 'per 100.000' van wappies op de IC torenhoog(100 per 100.000), terwijl die van gevaccineerden slechts 5,7 per 100.00 is.
Op basis van die per 100k is het makkelijk om de wappies de schuld te geven zoals Hugo doet: 100 per 100k is 17x hoger dan 5,7 per 100k, dus wappies zijn de schuldigen! Terwijl in absolute getallen 99% van de IC bedden door gevaccineerden wordt gevuld.
Dus de incidentie per 100k is irrelevant voor het 'bepalen van schuld' aan de volle IC's, het primaire wat er daar toedoet is de exacte, absolute verdeling van gevaccineerd vs. ongevaccineerd.
En die gegevens willen ze niet geven... we weten allemaal waarom, heeft niks met privacy te maken. Je kan die gegevens ook alleen landelijk bekend maken of per provincie zodat het anoniem genoeg is.
Maarten Keulemans heeft zich ofwel vergist, of hij misleidt doelbewust. Hij bedient zich nl.van een stroman argument. Bauder beweert namelijk letterlijk in het debat terwijl hij de grafiek laat zien: "85% van de Coronadoden in de UK zijn gevaccineerd.". De grafiek toont dit aan en Keulemans geeft ook toe in zijn draadje dat de onderliggende cijfer dat inderdaad ondersteunen. Keulemans gaat vervolgens echter net doen alsof Baudet bij die grafiek beweert dat gevaccineerden relatief gezien meer dood gaan dan ongevaccineerden. En dan gaat hij die verzonnen claim (die Baudet dus niet heeft gedaan) onderuit halen. Dat is zondigen tegen les 1 van de argumentatieleer, en Volkskrant onwaardig. Apart dat oa Elsevier (Simon Rozendaal) en tpo (Bert Brussen) hier niet doorheen kijken. Maar deze draad klakkeloos delen, alsof ze het er mee eens zijn.
@Realisties | 05-11-21 | 15:02: exact dit, mooi verwoord
@Diederik_Ezel | 05-11-21 | 14:30: Uitstekende analyse! nu zullen veel mede reaguurders dit op uzelf gaan reflecteren....
Zou de lange duur van de kabinetsformatie geen oorzaak kunnen zijn?
Ik vind t vooral wel grappig dat er mensen zijn die denken dat de lengte van de formatie enige invloed op hun leven heeft.
@Fijn_dat_je_er_bent | 05-11-21 | 14:21:
Zeg dat maar tegen Remkes.
@amateurrr | 05-11-21 | 14:29: Die interesseert t ook niet. Die zit lekker aan zn biertje en sigaretje
@amateurrr | 05-11-21 | 14:29:
Straks kom je op een punt dat juist de lengte van het leven van Remkes invloed heeft op de formatie.
De situatie is verre van rooskleurig. Veel mensen zullen binnenkort hun derde prik in 10-11 maanden tijd moeten halen met daarbovenop nog de verplichting om buiten de deur bijna overal je coronapas te moeten laten zien en een mondkapje te dragen. En o ja, ook dan is de zorg nog steeds overbelast.
Deze werkelijkheid is een totaal ander beeld dan wat er in december 2020 werd geschetst toen enthousiast de vaccins werden aangekondigd.
Plus dat ook een derde vaccin nemen voor kwetsbare ouderen niet geheel zonder risico is. Per saldo zal het wel helpen, maar als alle kwetsbare ouderen griepverschijnselen krijgen van een vaccin, zullen er zeker een aantal het niet overleven.
Een oversterfte van 1.250 personen, terwijl in die maand er in totaal 233 COVID-doden te betreuren waren.
Dat geeft toch wel te denken.
Al die uitgestelde operaties en behandelingen van afgelopen jaar, al die mensen die niet naar buiten of naar de dokter durven vanwege de verspreide angst. Is allemaal dodelijker dan het virus zelf.
Lees het topic nog eens. Eventueel daarna nog eens.
Oversterfte is de sterfte die boven de verwachte sterfte plaatsvindt. Hoe deze verwachte sterfte gemodelleerd wordt, is dus wel van belang. Daarbij is er altijd oversterfte in de winter. Eerst moet maar eens vastgesteld worden of er sprake is van een exceptionele situatie (zoals bij eerste golf vorig jaar), dan kan je pas wat zeggen. Daarbij moet je ook kijken naar het tijdsintenverval. Neem je 1 week, 1 kwartaal of 1 jaar als je het hebt over oversterfte. 1 getal zegt niet zoveel.
@Kosmo | 05-11-21 | 14:19: Er is niet standaard oversterfte in de winter. Er is meer sterfte in de winter, en daar houd die trendlijn ook al rekening mee.
Als ik 80 plusser was zou ik denken dat het misschien nu ook wel de tijd om te zeggen: Het is mooi geweest, ik kap ermee.
Ook in de categorie onder 65 is er een oversterfte van 12,5% in de week van 25 tot 31 Oktober.
@Glasgow Argus | 05-11-21 | 14:17: Categorie 'onder de 65' dat is wel heel ruim genomen.
@small_town_dude | 05-11-21 | 14:19: Dat is de wijze van presenteren van het CBS, ben ik bang.
Als ik 80 plusser was dan zat ik al lang en breed in een land zonder winter.
Geen paniek. Er is altijd oversterfte in de winterperiode. Is het niet griep dan is het Covid. En anders wat anders omdat in de winter veel meer virussen de kop opsteken.
En de winter is nog niet eens begonnen.
Volgens mij gaat het er in dit artikel om dat de hoogte ervan niet aan griep of corona is te wijten. *Alu hoedje op zetten doet*.
Vergelijk even op CBS statline 2021 met de jaren ervoor. Makkelijk te doen, zelfs voor een alfa.
Als er altijd oversterfte zou zijn in de winter, dan zou het geen oversterfte heten.
Die pillen zullen wel door Hugeau als laatste in europa ter beschikking worden gesteld. Eerst moeten er nog wat CdA'ers of DSM'ers aan verdienen. Hugeau, is die vijf miljard al terecht?
Kan Sywert ze niet in de markt zetten?
Dat is dan wel consistent. Want met de vaccins waren we ook ongeveer de allerlaatste in Europa.
CBS zou eens wat gematigder moeten publiceren, oversterfte speelt alleen maar de populisten in de kaart.
Het kan in elk geval 100% zeker niet aan het vaccin liggen, want Hugo de Jonge zegt dat er geen lange termijn effecten zijn.
Mooi, beetje beweging in de woningmarkt.
1250 extra dooien per maand en 4000 extra veiligelandiërs per maand(100 per week). Je hoeft niet eens de middelbaar afmaakt te hebben om te berekenen dat dat netto 2750 meer mensen inhoudt... PER MAAND.
Tis wat die 80 jarigen die massaal aan de covid sterven!!
Ze hadden de mooiste jaren nog voor hun liggen!
Dor hout toch? Aldus onze premier Mark Rutte...
@GeenStijl: ik mag jullie allemaal heel graag, maar als ik even mijn mening mag geven in caps-lock: IK BEN ECHT HELEMAAL KLAAR MET CIJFERS EN STATISTIEKEN. Ik vertrouw helemaal geen enkel cijfer of statistiek of rapport meer na 18 maanden in deze krankzinnige Covid epidemie te hebben geleefd....
Maar ik hou nog wel van jullie. Allemaal.
Ik HAAT cijfers. Ongefundeerde meningen is wat ik horen wil!
Inderdaad, weg met cijfers en lekker particuliere meninkjes opboeren uit de onderbuik, heerlijk.
@Fijn_dat_je_er_bent | 05-11-21 | 14:07: Ik ben het wel eens met Omnisofos: iedereen die een beetje statistiek heeft gehad weet dat je met 'cijfers' en 'enquêtes' gigantisch kunt manipuleren. Je weet feitelijk nooit of de cijfers werkelijk kloppen.
Ongefundeerde cijfers kunnen nodeloos kwetsend overkomen.
Nounou, je moet niet alle cijfers over één kam scheren!
42 is best sympathiek, en wat dacht je van 69?
Zoals ze in mooi Engels zeggen: there are lies, damn lies and statistics.
"IK BEN ECHT HELEMAAL KLAAR MET CIJFERS EN STATISTIEKEN" - En dat is precies wat veel bestuurders zouden willen zien bij een ieder die ze denken te besturen.
Volg eens een leuke cursus statistiek. Begrijpen wat je ziet maakt het soms hilarisch wat ze met cijfers proberen uit te halen. Een goede lachfilm kan er niet tegenop.
En een beetje gevoel voor game theory (speltheorie) kweken, helpt je echt een op bepaalde momenten de juiste keuzes te maken.
@Diederik_Ezel: Er lopen ook plenty idioten achter Mark én Hugo aan. Het is thans vrijwel onmogelijk om niet als ernstig gestoord te worden gezien.
Mwah, achter Mark en Hugo aanlopen begrijp ik ook weinig van, maar als je nu nog achter Baudet en z'n kletsverhaaltjes aanloopt ben je echt rijp voor de GGZ of enorm zwakbegaafd.
Persoonlijk vind ik deze heren een baken van gezond verstand in een zee van massahysterie.
Maar het goede nieuws is: we hebben een pil!
www.telegraaf.nl/financieel/605113454...
Volgend jaar in Nederland.
The end of this ordeal is nay!
Wel kudt voor de Jonge: die had ons liever nog tot in 3000 gevangen gehouden....
The end is nigh*
@TeeJee | 05-11-21 | 14:08: Klopt. Bedankt. Slip of the keyboard...
Pfizer is wel een topper zeg.
Aandeeltjes kopen….
Wat kosten die?
Onderschat de Jonge en co vooral niet. Nu ook al Ausweis in de buitenlucht, dus.....
We hebben al jaren een pil. Kost geen drol.
Klimaatdoden.
Het gaat beginnen hoor.
100 duizenden en nog meer.
Wie zou er gestoorder zijn, Baudet of mensen die nu nog steeds achter hem aan lopen?
Hij doet tenminste iets ook al vind jij het niks. Het is altijd beter dan achter je toetsenbord zitten janken en kijk! er luisteren zelfs mensen naar hem. jaloers kreng!
Ik denk allebei net zo gestoord Ezel, net zo .
Jij hebt die gestoorde mensen nodig he ? Anders kan je je nooit superieur voelen .
Dus een beetje lief zijn voor het gepeupel .
Veel
@alexanderpechtold | 05-11-21 | 14:45: Welja, geef ze ook nog een lolly voor goed gedrag. Slijmerd.
Je moet iig vrij gestoord zijn om nog steeds achter die gestoorde eikel aan te blijven lopen, sterker nog, ik den dat z'n aanhangers niet meer te redden zijn en gewoon voorgoed afgeschreven zijn.
We moeten er hoe dan ook voor zorgen dat de mens niet uitsterft. De hele wereld is Natura2000.
Oversterfte van wappies, is dat een probleem?
Oversterfte van schapen, is dat een probleem?
Misschien uitgestelde zorg die eerder overlijden veroorzaakt?
Uitgestelde zorg is er over 10 jaar nog al vaxxineren ze iedereen 100 x.
Italie heeft de officiele sterftecijfers toegeschreven aan Corona net verlaagd van 137.000 naar 4.000. Het verschil is ander, onderliggend lijden.
Interessant.
Is daar een bron bij?
Kun je dat even onderbouwen? Linkjes of zo.
Kletsverhaal, op het hoogtepunt (voorjaar 2020) vielen er 1,000 Covid doden per dag in Italië.
@TeeJee | 05-11-21 | 14:10: www.iltempo.it/attualita/2021/10/21/n...
@Diederik_Ezel | 05-11-21 | 14:11: Kletsverhaal, dat dit een kletsverhaal is.
@Glasgow Argus | 05-11-21 | 14:12: een oplage van 8000 krantjes is niet echt indrukwekkend. Da's wat de schoolkrant van een gemiddelde grote scholeninstelling ook doet...
Doodgaan is wel het laatste dat ik doe.
Dat weet je niet. Misschien sta je wel op na drie dagen.
Ik ben onsterfelijk tot het het tegendeel wordt bewezen.
@Patje | 05-11-21 | 14:04: Levensspreuk van mn bestie helaas verongelukt 2 jaar terug :(
@alexanderpechtold | 05-11-21 | 14:54:
Dat is heel erg treurig, misschien moet ik mijn motto voor de zekerheid veranderen. Sterkte man, bij zo`n verlies, is 2 jaar nog maar kort geleden.
Inderdaad. En dan is er nog de vraag of ze " boven" ook een QR code hanteren.
REAGEER OOK