Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pleegde Nieuwsuur-huisarts een neptelefoontje?

Het klonk SOWIESO geacteerd

Vanmorgen begonnen we deze fijne donderdag met een topic over Nieuwsuur, dat in Kerkrade op jacht ging naar antivaxxers om op stichtelijke toon te kunnen beschimpen. Daarin slaagden ze natuurlijk moeiteloos, want al die ouwe koempels zijn niet zo van het vertrouwen in de overheid & instituties, dus ook niet in Mark en de media. Dat vinden ze heel raar bij Nieuwsuur, want die hebben zichzelf gewaardeerd met een 11 op de Schaal van Rudy Bouma. Nou zat er in dat filmpje een huisarts die nét wanneer Nieuwsuur binnen komt, een overleden 39-jarige vrouw doorbelt aan de GGD. Ongevaccineerd. We vonden het vanmorgen al op een in scene gezet telefoontje lijken, maar OP INTERNET wordt die hele overleden vrouw in twijfel getrokken. In Kerkrade is namelijk sinds april niemand meer aan kejona overleden, blijkt uit Selluf Onduhsoek Doen! Wij toch ff kijken bij RIVM en op het Hugodashboard en wat blijkt: laatste Limburgse coronadode te Kirchoa is van 17 april. In de afgelopen dagen niemand, aldus de tot 2 september bijgewerkte cijfers. ZOU ZE DAN DIE HELE DODE HIERBOVEN VERZONNEN HEBBEN? En kun je de mediawetenschap dan echt niet vertrouwen? We gaan verder onderzoek doen, op Feesboek. Verbeter ons als er wel een ongevaccineerde 39-jarige vrouw uit Kerkrade is overleden, maar dit zaakje stinkt. 

UPDATE: Nieuwsuur was al op 26 augustus (of daarvoor) in Kirchroa. Dus dat telefoontje had onderhand wel verwerkt kunnen zijn.

UPDATE 18u23: Nieuwsuur reageert op GeenStijl. Het bewuste fragment is inderdaad geacteerd: "Om privacyredenen (zo werd de naam van de overledene genoemd) is een kort stukje opnieuw opgenomen zonder dat de naam genoemd is. Voor de volledigheid hadden we dat moeten vermelden." Maar de huisarts houdt vol dat de melding zelf waarachtig is. "In het onderwerp vertelt de huisarts dat zij die dag een melding heeft gedaan van een overledene (een 39-jarige vrouw) aan corona. Dat is ook daadwerkelijk gebeurd, de verslaggever was daar getuige van. De melding is gedaan aan de GGD. De huisarts bevestigt ons vandaag opnieuw dat dit zo gebeurd is en dat, in overleg met de forensisch arts, de doodsoorzaak corona was. Zij wijst erop dat nog onduidelijk is of de GGD de melding ook heeft geregistreerd." Vooral dat laatste komt natuurlijk wel weer verdacht goed uit, maar goed, believe women!

Afgelopen 7 dagen Kerkrade: gemiddeld 0 overleden

Laatste overledene Kerkrade: 17 april

Hier in een RIVM-schuivertje:

Geen meldingsplicht, maar ze meldde wel

Reaguursels

Inloggen

Waar is deze mevrouw precies overleden? Als de huisarts het moet doorbellen zal dat thuis geweest zijn? Waarom lig je niet in het ziekenhuis als je doodziek bent?

Nilfisk | 03-09-21 | 13:23 | 1

Bram van der Vlugt is ook thuis overleden, 's nachts, die was ook flink ziek geworden.

Papa Jones | 03-09-21 | 14:02
-weggejorist-
negorij | 03-09-21 | 10:36 | 2

Heb er kort veel mee te maken gehad en neem van mij aan: ALLES op tv is gescript en NIETS is echt of spontaan. Dat maakt het ook zo'n treurig medium.

Giotto | 03-09-21 | 09:23 | 1

Die "huisarts" is een soort van lichtgetint?

homieguerneville | 03-09-21 | 11:48

Man man man. En de NOS etc boos zijn als ze beticht worden van het brengen van fake nieuws.
Wanneer is het dat wel voor die lui ? Als echt alles gelogen is in het item ? Tot aan de naam van de verslaggever ofzo ?

DrachiR | 03-09-21 | 08:41 | 1

Alle nieuws van de NOS is geen fakenieuws! Duidelijk?

homieguerneville | 03-09-21 | 11:49

Ouwhoerkerl

Isnogaanhettype..... | 03-09-21 | 07:55 | 2

Auwhoarnitkeâl

Onkel Bratwurstbude | 03-09-21 | 08:48

@Onkel Bratwurstbude | 03-09-21 | 08:48: Dalik dauw ik je gans met de moel in de drek.

culture_vulture | 03-09-21 | 13:40

Zo verschrikkelijk overtuigd van het eigen gelijk dat liegen en acteren geoorloofd is als inhoudelijke argumenten ontbreken. Dat heeft meer zeggingskracht, zou Gerrit Hiemstra zeggen.

Sans Comique | 03-09-21 | 06:19

Deze huisarts bestaat wel, maar is volgens het Vektis AGB-register geen praktizerend huisarts te Kerkrade. Controleer maar op Vektis.nl of je je eigen huisarts kan vinden. Nu is het wel zo dat het gezicht van Vektis op internet niet erg Limburgs lijkt, maar dat terzijde. Onbewezen hypothese van mij: het is in scène gezet met goede bedoelingen, namelijk om de illusie te wekken dat Nieuwszuur bovenop het nieuws zit. Zodat de Lemburgggers zich gaan laten prikken door de GGD (met dubbelzachte G). Dat is nodig, want Lemburggg ligt toch wel een beetje afgelegen en is vooral bekend van de carnaval en de Lemburgggse vlaaien. Wel grote foei voor Nieuwszuur. Jullie benne valse overdrijvers. Leg gewoon aan het simpele volk uit dat ze gvd naar de ggd moeten voor een werkzaam en vrijwel ongevaarlijk prikkie tegen Corona, dat voor sommigen wel degelijk dodelijk kan zijn.

Nivelleermarionet | 03-09-21 | 05:58

FakeNiels zatweerinde-eind-redactie????

Hemmenaar7 | 03-09-21 | 02:57
-weggejorist-
Harry.Langezwaal | 02-09-21 | 23:45

Hier wonen voornamelijk witte autochtone Limburgse Kerkradenaren...
Dan weet je toch genoeg.
Dit is propaganda en nep.

Pietie | 02-09-21 | 23:16 | 1

Is natuurlijk fake, In Limburg kwamen in de 50er jaren al veel immigranten uit Italië en Spanje om in de mijnen te werken.

homieguerneville | 03-09-21 | 11:54

Er is toch al een jaar lang niemand meer overleden onder de 50 jaar?

LangeTijdGeleden | 02-09-21 | 22:38 | 1

Correctie, er is 6 mei nog iemand tussen de 30 en 39 overleden.
Daar voor was het al een jaar lang rustig onder de 50.

LangeTijdGeleden | 03-09-21 | 11:00

Nou, mijn vertrouwen in de medische sector heeft wéér een deuk gekregen. Als dit mijn huisarts zou zijn, dan was ze dat nu dus niet meer.

joepenkeet | 02-09-21 | 21:33 | 3

Maar even alle gekheid op 'n stokje: Deze 'arts' schendt op een ongelofelose manier het medisch geheim. Zonder veel moeite is namelijk de betreffende overledene te achterhalen. In een kleine gemeenschap als de Heilust met specifiek dié huisarts, (leer me de Heilust niet kennen!) kan de naam nooit lang geheim blijven als er een 39 jarige vrouw overlijdt. Zó vaak gebeurt dat namelijk niet. Typisch zaakje tuchtcollege!

joepenkeet | 02-09-21 | 21:42

Goed werk GeenStijl
Mijn ervaring met mensen die onder de 50 zijn overleden aan corona is dat het overgrote deel zwaar onderliggend lijden had.
Ik kan op dit moment niet controleren of dit overlijden voorkomt in de RIVM cijfers. ( Vakantie)
In ieder geval vertelt de huisarts niet het hele verhaal.

mikes43357369 | 02-09-21 | 21:04 | 3

Het lijkt me ook een geval van Limbo shaming.

Deze dokter - als ze dat is - is in elk geval geen 'witte' autochtone Kerkradenaar

de drijfsijs | 02-09-21 | 21:44

@de drijfsijs | 02-09-21 | 21:44: zij is van artsen zonder grenzen. Gedropt in Kerkrade. Nog niet gedood door de leden van de Krijgshadiewah clan.

nobodiesunmighty | 02-09-21 | 23:38

Nu komt het over dat Limburgers achterlijke witte tokkie antivaxxers zijn.

homieguerneville | 03-09-21 | 11:58

Je gaat je afvragen, is dit wel echt een arts? Bestaat Kerkrade wel? Zijn de mensen in deze rapportage door AI gegenereerd... zoveel vragen.

deugallergie | 02-09-21 | 20:38

Nieuwsuur gebruikt enkel experts van Shutterstock !

Castor12 | 02-09-21 | 20:06

Er zijn dit jaar amper doden onder de vijftig. Zou wel heel toevallig zijn.

Ron_Paul | 02-09-21 | 20:02 | 1

Denk als Maurice de hond de kans uitrekent en ook nog dat net de Nieuwsuur ploeg erbij is ongeveer 0% is.

Wattman | 02-09-21 | 20:08

Oeoeoe. Nieuwsuur in damage control mode! Wat nu?! Dachten ze net het goede te doen, welke broodheer moeten ze nu weer dienen om volgende week nog een baan te hebben?!

konjodebonjo | 02-09-21 | 20:01

Zou ze ook wel eens chips als medicijn voorschrijven?

Frau Merkel | 02-09-21 | 20:01 | 2

U overweegt een remigratie?

reservebelgië | 02-09-21 | 20:20

Misschien als je last hebt van Hyponatriëmie, of gewoon simpel gezegd zoutgebrek. Wat is het trouwens toch met jou en eten? Eerst wil je al gestrande Afghaanse honden in ketjap, en nu is het eerste waar je aan denkt chips?

keistad | 02-09-21 | 20:29

Ik zou het er nog eens he-le-maal inpeperen daar, van Rossem, bij die Nieuwsuurgierige piepels. Waar rook is is vuur en in dit geval tevens een pyromaan; Nieuwsuur zelluf.

Tierelier | 02-09-21 | 19:59

Toevalligerwijs ben ik in mijn leventje maar liefst tweemaal spontaan geïnterviewd als 'stem van de straat'. De ene keer over het koningshuis en de andere keer over de 'onrustige situatie' in Nederland. Ik relativeerde hetgeen ze vermoedelijk wilden horen. En, guess what, nooit uitgezonden natuurlijk.

mozaard | 02-09-21 | 19:52 | 3

O ja, beide NPO uiteraard.

mozaard | 02-09-21 | 19:52

@mozaard | 02-09-21 | 19:52:
Ja, doe dan ook mee met het narratief en wees eens wat inclusiever ipv dat wappie-tegendraadse.

Merkwaardeloos | 02-09-21 | 20:01

Dat hoor je heel vaak op NPO, geeft iemand niet het gewenste antwoord dan blijven ze door vragen tot het een beetje lijkt op wat de NPO wil dat je zegt.

homieguerneville | 03-09-21 | 12:00

Dat liegen is allemaal om ons en de aarde te redden dus doe niet zo moeilijk en wees wat dankbaarder tegen onze nobele redders.

Merkwaardeloos | 02-09-21 | 19:52

Het gezicht spreekt boekdelen. Nep tot en met!
Uiterst onbetrouwbare 'huisarts'.

vluchtelingallergie | 02-09-21 | 19:45

Ze hebben een historie van zelf nieuws fabriceren bij Nieuwsuur, de opvolger van Brandpunt.

"Frequin werd in 1989 bij Brandpunt ontslagen, nadat commotie was ontstaan omdat Frequin een reportage over de handel in menselijke lichaamsdelen in scène zou hebben gezet."

Wattman | 02-09-21 | 19:42

Opnieuw opgenomen omdat een naam werd genoemd.... Had je toch kunnen bleepen? Nu was het dus wel degelijk een nep-gesprek

Vunzigheid | 02-09-21 | 19:42 | 1

Outstanding move.
Dat wegbliepen sprong mij niet gelijk in gedachten.
Dat maakt het verhaal van 'opnieuw opnemen' alleen maar onwaarschijnlijker.

Johanvb | 02-09-21 | 20:38

Update 18:23 is Bullshit op Bullshit = Apeshit

Geenstijl blijf peuren waar het stinkt!

Remi A. | 02-09-21 | 19:38

Zo, dit is nep zeg.
Telefoontje gaat nog, dan vraagt de verslaggever waar het over ging en dan doet ze haar verhaaltje, maar ze heeft er zichtbaar moeite mee om dat met een strak gezicht te doen.
Ze begint te hakkelen en kijkt weg.
Ik vraag me af wie de laatste zin bedacht heeft ( Dat ze als ze gevaccineerd was, ze nog geleefd had ) was dat op aandringen van Nieuwsuur of vond ze het zelf belangrijk om te melden, al was het een leugen.
Het zou me verbazen als deze 39 jarige vrouw echt bestaat.
Werk aan de winkel Geenstijl!

LonelyWanker | 02-09-21 | 19:36

Busted NPO, shame on you!
En nepnieuws fabriceren is totaal onnodig,
want in 020 zijn vorige week wel doden te betreuren geweest.
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/week...
En GS heeft al fijntjes aangewezen in welke 2 wijken
dat het meest waarschijnlijk gebeurd is...
Wees niet bang en ga daar je werk doen.

hotmint | 02-09-21 | 19:36

Waarom mag je op Geenstijl geen afwijkende mening hebben over dingen die in het algemeen voor waar worden aangenomen?

oplichter | 02-09-21 | 19:30 | 8

Dat is nou juist de kunst, het brengen zodat het door de beugel kan. Soms als de emoties hoog oplopen maken we wel eens een glijder zonder dat we het zelf echt door hebben. Gebeurd mij ook wel eens zoals je kunt zien, dit account is 7 jaar oud.

keistad | 02-09-21 | 19:57

@JayJay | 02-09-21 | 20:19: Nou vertel fossiel? Nu ben ik nieuwsgierig natuurlijk. Je kreeg de "Breaks" nog binnen op je pieper? Tip lijn bereikbaar vanaf de ingebouwde middenconsole telefoon in je auto? zoveel vragen.

keistad | 02-09-21 | 20:52
▼ 5 antwoorden verborgen

39. 93. Lijkt ook zo op elkaar..

Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 19:30 | 1

En iemand uit '39 is 82. Kan ook.

knutsel_ | 02-09-21 | 19:33

Stel dat het allemaal waar is, dan gaat het dus om één persoon van 39 die domme pech had. Even ter relativering.

knutsel_ | 02-09-21 | 19:30
-weggejorist-
oplichter | 02-09-21 | 19:23

Zanger Jack Vinders (goede zangers overigens) schrijft op zijn feestboek dat de opnames 11 augustus waren.

Contento-Limbo | 02-09-21 | 19:19

Toch gek, je blijft je afvragen of dit nu de waarheid is of damage control. Dat de geloofwaardigheid van de media met sprongen achteruit gaat is wel te danken aan dit soort geklungel. Als het nog eenmalig was snapte ik het wel, waar gewerkt wordt vallen spaanders. Meer dit begint een gewoonte te worden, ook word ik strontziek van het "influencer" of "voorbeeld" gebeuren, laat dingen gewoon zien zoals ze zijn en stop met alles passend maken voor een bepaalde agenda, dit geld ook voor de zieligheden industrie, kappen nou.

keistad | 02-09-21 | 19:19

Je zal maar bij die huisarts op haar spreekuur zijn geweest, en je ziet haar op TV liegen alsof het gedrukt staat. En ze heeft je een middeltje voorgeschreven. Dan lees je nog eens extra goed het etiket.

Sitting_targets | 02-09-21 | 19:15

Dus Nieuwsuur komt naar Kerkrade om de vooroordelen die over hen bestaan te bevestigen. LOL

FogerRederer | 02-09-21 | 19:13 | 1

Het is maar net wie je voor de camera haalt.

Wattman | 02-09-21 | 19:23

Naast het gespeelde telefoontje is de hele presentatie van en door de huisarts raar. Eerst met de camera rond de zwijgende huisarts lopen. Dan het naar de camera toelopen van de huisarts om de "witte" Limburgers te benoemen (hoeveelste shot was dat), dan de spreekkamer inlopen naar de huisarts toe, vervolgens het fake news telefoontje. En om het helemaal af te maken gaat onze NPO ervoor zorgen dat er een stethoscoop op tafel ligt zodat (ook de Limbabnezen) iedereen ziet dat we te maken hebben met een echte arts. Hahahaha. Wat droevig dat de NPO dit soort flimpjes maakt en een huisarts zo graag als acteur wil optreden. Nog afgezien van het feit hoe ze Limburgers neer zet als een raar volkje dat net uit de mijnen komt. Maar dat kan waarschijnlijk bij de NPO omdat ze geen kleurtje hebben.

Graaier | 02-09-21 | 19:12 | 1

Prachtig inderdaad. Het heet ook nog medisch centum west. Dokter Erik Koning had de scène niet beter kunnen naspelen.

zuurtjeregen | 02-09-21 | 20:13

@Van Rossem: Doe aub eens even schakelen via de mail met reaguurder Drosofila. Hij of zij is waarschijnlijk ook arts en weet meer van deze zaak. Is bereid om daar iets over toe te lichten aan GeenStijl mits het niet openbaar gedeeld wordt. Volgens mij is dat de kans om dit mysterie op te lossen dan wel recht te zetten. Zie onderstaande reactie:

@Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 18:19: GS heeft mijn mail adres, ik sta open om dat toe te lichten. Kan helaas wegens beroepsgeheim niet openbaar op reageren. Hoe sneu ik de berichtgeving ook vind. Of het fragment opnieuw in scène is gezet weet ik niet, kan ik uiteraard nog nagaan als dat moet maar vind ik niet zo belangrijk. Aan een volledig verzonnen casus zou deze zeer betrokken huisarts nooit aan meewerken.
Drosofila | 02-09-21 | 18:31 |

Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 19:06 | 9

@Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 19:23: Zelfs al is de casus bekend dan nog is het maar de vraag of deze huisarts het overlijden gemeld heeft. Het lijkt er heel sterk op dat ze "het verhaal van de 39-jarige" hebben gebruik om het nieuwsitem wat extra's te geven. De NPO gaat het om de propaganda, dat weten we, maar van een huisarts verwacht je een bepaald normbesef en waarachtigheid. Maar ach wie weet wilde mevrouw de huisarts graag actrice worden en was dit haar 15 minutes of fame waar ze zo naar verlangde.

Graaier | 02-09-21 | 19:31

@Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 19:23:
Vreemd verhaal. Een arts die dingen doet die haar tuchtrechtelijk op verwijdering zou komen staan. Een journalistiek programma dat roept 'het is echt waar hoor' en een anonieme (trol?) die met wat vage niet te controleren informatie komt.
Kan toch redelijk schandaaltje worden. Nieuwsuur, het minst fake-programma van de NPO wat ook door de mand donderd.

reservebelgië | 02-09-21 | 19:39

@VP732 | 02-09-21 | 19:19:
Hoe heette die soap vroeger?
Was dat niet medisch centrum west?

reservebelgië | 02-09-21 | 19:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou ik heb veel films gezien maar dit komt niet in de buurt van goed acteerwerk, op je hoede Kerkrade!

Leibniz | 02-09-21 | 19:05

Het doet er toch helemaal niet toe of het een nep telefoontje is of niet. Complotdenkers veranderen echt niet van gedachten als morgen een pagina grote afbeelding van de overleden mevrouw in alle kranten staat. Dan is de mevrouw een actrice, zitten alle medewerkers van het mortuarium en de begrafenisondernemer in het grote complot en gaan er morgen weer miljoenen mensen dood aan dat zeer gevaarlijke vaccin. Te idioot voor worden.

LinkeLotje | 02-09-21 | 19:05 | 7

Als die 39-jarige niet overleden is, dan kan er geen foto van haar, dood, worden gemaakt. Ligt voor de hand, maar het moet kennelijk toch uitgelegd worden. Aan NPO-trollen.

Sitting_targets | 02-09-21 | 19:22

@LinkeLotje | 02-09-21 | 19:13: Alsnog hun vrije keus. Net zoals u er nog voor mag kiezen op GS een plempsel te plaatsen. En wat u gezond verstand vindt vind ik eigenlijk niet zo belangrijk.
Is getekend, gevaccineerd.

Bootvisser | 02-09-21 | 19:23

@LinkeLotje | 02-09-21 | 19:13: Haal even diep adem en lees mijn reactie nog een keer. Iets drinkt aan dit zaakje en dat is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan Nieuwzuur. Ik doel dus op de tendentieuze berichtgeving.

zaaddodende pasta | 02-09-21 | 19:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Een arts die in het bijzijn van een journalist overleden gaat doorbellen moet direct uit zijn ambt gezet worden

i-Wonder | 02-09-21 | 19:02 | 1

Dit dus!

zaaddodende pasta | 02-09-21 | 19:30

Zou er vanavond iets gerectificeerd/toegelicht worden?

lodovicusje | 02-09-21 | 19:00

Hoezo doet de huisarts daar melding van, lag deze 39 jarige dame niet in het ziekenhuis ?

Dan doet het ziekenhuis toch de melding ? Of is ze zo'n slechte huisarts dat ze de doodzieke patiënt niet naar het ziekenhuis doorverwees ?

Wattman | 02-09-21 | 18:58 | 4
-weggejorist-
VP732 | 02-09-21 | 19:20

? Sorry, Joris. Was maar een grapje: van het spreekwoord zeg maar.

VP732 | 02-09-21 | 19:34
▼ 1 antwoord verborgen

Met de opkomst van het internet dacht ik dat iedereen straks met een druk op de knop toegang zou hebben tot de feiten. Een discussie beginnen is straks zinloos! Ik zit er wel eens naast...

Stijl_Loos | 02-09-21 | 18:53

Laat me raden, de originele take is verwijderd/kwijt

lodovicusje | 02-09-21 | 18:52

Net zoals die regelmatige berichten van 40-jarige anti-vaceren in de Telegraaf, die op hun sterfbed iedereen nog manen vooral een vaccin te nemen.
De Telegraaf krijgt gewoon betaald voor deze propaganda.

du Roi Soleil | 02-09-21 | 18:51

Maar hoe kan dit in scene gezet zijn dan? Het ministerie van de waarheid zet toch nooit iets in scene??

zaaddodende pasta | 02-09-21 | 18:51

Die praktijk loopt nu helemaal leeg.

MoonBeebe | 02-09-21 | 18:50 | 1

Zou mij niks verbazen, ik had in ieder geval gelijk mijn biezen gepakt.

keistad | 02-09-21 | 20:04

Het is gewoon gelogen. Er overlijdt in een half jaar tijd niemand aan Corona in Kerkrade, en dan toevallig een 39 jarige!! Vrouw. Er zijn sowieso bijna helemaal geen 39 jarige vrouwen aan Corona overleden.

du Roi Soleil | 02-09-21 | 18:50

Corona is een informatie ziekte. Misleiding, manipulatie, onbewuste onbekwaamheid, gebrekkige datakwaliteit, foute conclusies zijn aan de orde van de dag.

lodovicusje | 02-09-21 | 18:48 | 2

Hear, hear!

Schweinchen Dick | 02-09-21 | 19:20

Vandaag de poten van mijn lijf gelopen, maar jij krijgt alsnog een staande ovatie.

keistad | 02-09-21 | 20:07

"Waarachtig" - kan dat ook niet waar zijn dan?

van Oeffelen | 02-09-21 | 18:47

Dus omdat de H.A. de naam van de overleden patient had genoemd hebben ze dat stukje opnieuw gefilmd? (in scene gezet) Waren de piepjes op???. Ze konden toch het origineel houden en een piep erin knallen op het moment dat ze de naam noemt. Dat doen ze normaal wel altijd. Maar nu even niet. Tuurlijk.

Binz2000 | 02-09-21 | 18:43

Sorry, ik kijk niet naar de staats tv. Geef mij maar blckbx.tv.

HenkyPanky | 02-09-21 | 18:43

Leugens, grote leugens, statistieken, Nederlandse Propaganda Omroep.

Schweinchen Dick | 02-09-21 | 18:42

Tja, nieuws wordt niet meer verslagen maar gemaakt.

aflaatverkoper | 02-09-21 | 18:41

Nou, GS, dan nu maar tot het gaatje. Ze hebben moeten toegeven dat het telefoontje in de reportage fake was, maar beroepen er zich op dat er sprake was van het naspelen van een "echt" telefoontje, eentje waar het reportage-team getuige van was. Dat klinkt als een tweede leugen om de eerste goed te praten. Uitzoeken of dit werkelijk het geval is!

Schoorsteenveger | 02-09-21 | 18:39 | 2

Ja inderdaad, blijven roeren waar het stinkt… Ik wil die (Nieuw)zure kop van Mariëlle Tweebeeke zien vanavond als ze over dit item een rectificatie moet voorlezen!

Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 18:41

@Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 18:41:

Dat zullen ze wel niet doen of heel kort tussen neus en lippen door.

Wattman | 02-09-21 | 18:50

Sterven terwijl je WIT bent? Dat is onderliggend lijden.

Egerius | 02-09-21 | 18:37 | 1

There's no such thing as white pigment...

ReyNemaattori | 02-09-21 | 19:06

Ze hadden ook allemaal dode mensen op straat kunnen filmen, geacteerd dan weliswaar. Deed het destijds ook goed toen we kennis maakte met corona

Pretba | 02-09-21 | 18:34

Waarom gaat een arts bellen en geeft ze persoonlijke informatie prijs voor een lopende camera, danwel in aanwezigheid van een onbevoegde derde? Daarmee mag ze zich wel even bij het Tuchtcollege melden. Niet dat die wat doen, maar dan toch voor de vorm.

Frau Merkel | 02-09-21 | 18:34 | 9

@Thuinman | 02-09-21 | 18:50: niet heel Limburg is haar patiënt neem ik aan dus je mag nog even verder rekenen, in het filmpje zegt zij wel ergens hoeveel patiënten zij heeft…

Gebruikersnaam2 | 02-09-21 | 21:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Conclusie: goede arts maar slechte actrice…

Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 18:33 | 3

Goede arts? Ze kent de privacywetgeving klaarblijkelijk niet.

Frau Merkel | 02-09-21 | 18:35

Inderdaad slechte actrice, daar moest ik ook aan denken toen ze in een zogenaamd officieel gesprek met de GGD: “ik wil eigenlijk......” zei. Hoezo eigenlijk. Maar misschien heeft ze het gesprek vier keer over moeten doen voor de camera.

Zonder erg | 02-09-21 | 18:49

@Zonder erg | 02-09-21 | 18:49: “Heel goed Donna, hou dat vast. De volgende keer iets meer to the point en iets serieuzer kijken. Daar gaan we weer. Camera loopt… ennnn ACTIE!”

Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 19:00

Hadden de naam toch gewoon weg kunnen piepen..

Messerschmitt | 02-09-21 | 18:32

“Je zou het niet verwachten, maar witte kerkradenaren”.. dafak? In Kerkrade? Witte kerkradenaren? Wat WAS dit voor een klucht? Waar kijk ik hier naar? Wat is dit voor een Chinees politbureau propagandafilmpje? Is dit Nederland nog wel? Da. Fak.

The-loopy-cowboy | 02-09-21 | 18:31 | 1

Koempels zijn ook zwart, hoor!

Santtulainen | 02-09-21 | 18:41

Wie plaatst er tegenwoordig nog een overlijdensadvertentie?

JJMS | 02-09-21 | 18:34

Misschien is ze 24 uur later al begraven in Marokko…?

Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 18:34

@JJMS | 02-09-21 | 18:34: Hm. Hechtere gemeenschap? Een 39-jarige valt op een heftige manier uit het leven (doodgaan aan corona is geen pretje) en helemaal niks? Het kan natuurlijk, maar gek is het wel.

luxet | 02-09-21 | 18:40

Prins Berhhard blijkt na recente sectie in de kelder van de grote kerk in Delft toch ook op 1 december 2004 te zijn overleden aan corona. De ziekte maakt geen onderscheid!

squadra | 02-09-21 | 18:26

Update: NieuwZuur plaatst update.
- Vrouw is daadwerkelijk overleden aan Corona
- NieuwZuur was tijdens de opnames getuige van de melding
- Opname kon vanwege privacy niet gebruikt worden en is toen daarna in scène gezet. Het was dus deels geacteerd.

nos.nl/nieuwsuur/artikel/2396222-reac...

Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 18:25 | 5

Dank voor deze update Mark.

sjef-van-iekel | 02-09-21 | 18:38

Lijkt wel of we in een propaganda tijdperk zitten, Noord Koreaanse methoden.

Wattman | 02-09-21 | 18:41

Wij zijn een integere omroep, we verspreiden geen fake news.
Die mededeling was teverwachten betekend fake van begin tot eind.

Banenenrepubliek | 02-09-21 | 20:51
▼ 2 antwoorden verborgen

En sinds 17 april geen doden. Nee dan is er wel genoeg reden om op hoge poten richting het diepe zuiden te kachelen. Geen vaccinatie munjeer?? Weet u wel dat er al vier maanden NIEMAND is overleden in deze stad vol ongezonde kanslozen??

JJMS | 02-09-21 | 18:25

Neem deze spuit. Vertrouw me nou.
Ik ben uw huisarts.
U voelt zich snel weer beter.

Ambiorix | 02-09-21 | 18:25

Natuurlijk...

ademende aarde | 02-09-21 | 18:23

EN: iedereen die geen asperger heeft ziet dat deze vrouw liegt als haar gevraagd wordt aan wie dat telefoontje gericht was. Geen dossier op het scherm of aantekening met geboortedatum of BSN of wat dan ook voor de zekerheid. Manmanman.

JJMS | 02-09-21 | 18:22 | 1

Dat ziet een Asperger ook nog wel.

Frau Merkel | 02-09-21 | 19:58

Deze huisarts vergaloppeert zich in haar drang om ongevaccineerden aan te sporen te gaan prikken. Door het voorbeeld van de 39-jarige ongevaccineerde vrouw gaat ze links- of rechtsom de mist in. Of het is een verzonnen voorbeeld, fake nieuws dus, kwalijke zaak. Of ze gooit het overlijden van een 39-jarige vrouw in de publiciteit wat minstens zo kwalijk is. Op de website van het rivm staat het volgende bij 'sterfte - verdeling naar leeftijd': "Let op dat iedereen onder de vijftig in één leeftijdsgroep is geplaatst door het RIVM, omdat die gegevens vanwege de kleine aantallen anders herleidbaar zouden zijn tot individuen." Die herleidbaarheid heeft mevrouw de huisarts dus schijt aan, het ongevaccineerde-mensen-overlijden-narratief is belangrijker.

Thuinman | 02-09-21 | 18:21

Het is Kirchroa. Niet Kirchoa.

WernerT | 02-09-21 | 18:21 | 1

De laatste keer dat ik het checkte was het gewoon nog 'corona'.

JJMS | 02-09-21 | 18:22

Strooien jullie nu echt zand in de tandwielen van het Politburo? Straks trekken ze de stekker eruit!

geheelvergeter | 02-09-21 | 18:21

Het is allemaal zo dom, doorzichtig en treurig. Sowieso een enge vrouw, ben blij dat zij mijn huisarts niet is, hele nare onoprechte uitstraling.

osolemio | 02-09-21 | 18:21

Hoeveel kerona doden in Helmond?

homieguerneville | 02-09-21 | 18:19 | 1

wij goan nie dood aan keerona! Wij gebruike keerona om ozze vliegtuuge te laate vliege.

nobodiesunmighty | 02-09-21 | 23:46

@Frau Merkel | 02-09-21 | 18:22: Bijna net zo fake als dat briefje wat Bruins in zijn handen gedrukt kreeg www.youtube.com/watch?v=CQADO9Jk65c Haha, wie verzint dat toch.

many-more | 02-09-21 | 18:25

Privacy gevoelige stuk eruit knippen dat ging niet, dus toen maar een fake gesprek opgenomen. Juist ja....Maar vervolgens wel die 39-jarige leeftijd en vaccinatie status in de publiciteit gooien..hmm komt niet heel privacy bewust over.

Thuinman | 02-09-21 | 18:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou, hebben we er eindelijk één gevonden van 39 blijkt het nog een hoax te zijn.

many-more | 02-09-21 | 18:15

Urk, laagste vaccinatiegraad en ook net als Kerkrade nul komma nul covid doden de afgelopen 5 weken.

Zoelense Hobbyboer | 02-09-21 | 18:11 | 3

Die hebben hun portie al verbruikt.

botbot | 02-09-21 | 18:16

Ben 1 keer in Urk verzeild geraakt op zondag met een Tjalk. Bier op, peuken op en geen lekkere wijvon. Geen wonder dat er in Urk geen besmettingen plaatsvinden. Zelfs virussen zijn daar inteelt.

Zapata10 | 02-09-21 | 18:18

Alles voor de beeldvorming natuurlijk

nutsniet | 02-09-21 | 18:11

Is het onterecht melden van een overlijden geen strafbaar feit?

Dezenaamhier | 02-09-21 | 18:10 | 1

Helaas niet op de NPO want nepnieuws

homieguerneville | 02-09-21 | 18:16

Als gediplomeerd profiler kan ik u vertellen dat het getal van 39 jaar duidelijk verzonnen is.
-Net geen 40
-maar toch nog jong om aan corona te overlijden
als mensen zelf cijfers moeten invullen, bijvoorbeeld bij fraude, treed er een bepaald verschijnsel op, wat niet gebeurt bij echte random getallen. Mesnen proberen het een beetje gelijk te trekken.
Ook vermijden ze herhalingen. Dit heet:de Wet van Benford, wiki:

'In 1972 bedacht Hal Varian dat de wet van Benford gebruikt kan worden om mogelijke fraude op te sporen in lijsten met socio-economische gegevens ter ondersteuning van overheidsbeslissingen. Hij baseerde zich op de veronderstelling dat mensen die zelf getallen uitvinden geneigd zijn de cijfers uniform te verdelen. Door de frequentieverdeling van de eerste en volgende cijfers van de getallen te vergelijken met de verwachte verdelingen volgens de wet van Benford zouden anomalieën snel en geautomatiseerd opgemerkt kunnen worden.[7]
Verdergaand op dit idee toonde Mark Nigrini aan dat afwijkingen van de wet van Benford ook gebruikt kunnen worden als indicator van vervalsing van een boekhouding of uitgavenfraude.[8]
De wet van Benford werd gebruikt als bewijsmateriaal voor fraude in de Iraanse verkiezingen van 2009.[9] Sommige deskundigen verwerpen de toepassing van de wet van Benford echter in het geval van verkiezingsfraude. '

King of the Oneliner | 02-09-21 | 18:08 | 6

Lijkt mij een leuk werk om te doen, neem aan in de beveiliging?
Staan jouw hersenen ooit stil of is het een continu stroom aan informatie die verwerkt moet worden?

Sjeintje | 02-09-21 | 18:18

@steekmug | 02-09-21 | 18:13: Ja, dat is gedaan. Helaas geen linkje: "In the latest episode of the Radiolab podcast, Mebane explains why the US electoral vote counts don’t follow the law. Essentially it is because the US has a two-party political system and voter precincts are drawn up to be roughly the same size within a given district. If precincts register 1000 votes, for example, and are split roughly evenly between Trump and Biden, you’d expect most tallies to start with 4s, 5s and 6s, not 1s and 2s." En verder: KossoskyMiller_FinalBenfordAnalysis.pdf

Frau Merkel | 02-09-21 | 18:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb een boel meegemaakt hier op GS sinds 2005. VVD trollen, CDA fossielen, D66 neuzels, bijstandskoningen en Kuifhoofden. Maar nu komen de NPO trollen in gestrekte draf aanmarcheren. Leuk, nieuwe kansen, nieuwe uitdagingen.

Zapata10 | 02-09-21 | 18:04

Kunnen we eindelijk eens ophouden over die Corona? We moeten bouwen bouwen bouwen want vanuit Afghanistan hebben zich inmiddels 15.000 tolken aangemeld bij BuZa.

theo-is-dood | 02-09-21 | 18:03

"Hallo? Er is een Amsterdammer doodgegaan. 33 jaar, niet gevaccineerd, ik herhaal, NIET gevaccineerd.
'T is even dat jullie het weten. Doei!"

King of the Oneliner | 02-09-21 | 18:00 | 2

Hij kreeg een stukje lood geïnjecteerd. Precies tussen de ogen.

Frau Merkel | 02-09-21 | 18:29

@Frau Merkel | 02-09-21 | 18:29: Of werd geprikt: 3 keer in het abdomen en eenmaal in de hals.

ReyNemaattori | 02-09-21 | 19:19

Ik ben afgehaakt bij "witte autochtonen"..

Remus McMillan | 02-09-21 | 17:59

Geloofwaardig liegen “on camera” moet je ook aan de professionals overlaten, zoals Mark Rutte en Hugo de Jonge…

Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 17:54

Natúúrlijk overlijdt er niemand in Kerkrade.
Ze kijken wel uit.
Echt zo'n plaats waar je niet dood gevonden wilt worden.

Kapitein Sjaak Mus | 02-09-21 | 17:53 | 4

Dit is wel een beetje zo.

blikjegrolsch | 02-09-21 | 17:56

Ik spreek altijd Engels in Kerkrade.
Zij verstaan mij niet en ik hun niet.

jaja | 02-09-21 | 17:57

Lololol geweldige tegels onder dit topic en in dit draadje. Dit is zoveel beter dan welk cabaretesk programma ook (Daniel A uitgezonderd).

2tribes | 02-09-21 | 18:23
▼ 1 antwoord verborgen

Overledenen hier nazoeken; mensenlinq.nl/

theo-is-dood | 02-09-21 | 17:53 | 1

ik sta er niet bij. Andere link graag.

nobodiesunmighty | 02-09-21 | 23:48

Media, overheid, big Pharma slapen allemaal in hetzelfde bed.

polletjepiekhaar | 02-09-21 | 17:52

Het kan een inwoonster van Landgraaf, Heerlen Simpelveld of Herzogenrath zijn? Patiënten die in Duitsland wonen verschijnen mogelijk niet in de statistiek? Het blijft natuurlijk super verdacht, net op dat moment...

AlexanderVissers | 02-09-21 | 17:52 | 1

Mijn ex moest al op zoek naar een andere huisarts toen ze anderhalve kilometer verderop ging wonen in een andere wijk. Iets met aanrijtijden bij spoedgevallen. En in haar geval bleef die aanrijtijd nog ver onder het advies van maximaal 15 minuten. Ik kan me dan ook niet goed voorstellen dat een huisarts in Kerkrade patiënten in Landgraaf zal hebben. En verzekeringstechnisch lijkt een patiënt in Duitsland me ook best lastig.

Tim_Toady | 02-09-21 | 18:47

Doe mij maar een kilo komkommers.

Pater.Koekkoek | 02-09-21 | 17:52

Ik maak me zorgen om de beestjes, vleermuizen brengen het virus over op mensen. Nertsen ook. Katten kunnen het krijgen en doorgeven. Muggen zijn verdacht en er zijn vast zo nog wel tig andere beesten die het vreselijke virus kunnen krijgen en doorgeven. Waar is de partij van de dieren? Wanneer gaan we alle beesten inenten? Kom op Big Farma en Minister laat deze kans niet liggen. Red de wereld!

andy vie | 02-09-21 | 17:52

"Bij Medisch Centrum West in Kerkrade was dat duidelijk te merken. Bij de eerste ronde prikken voor 64- en 65-jarigen kwam nog 70 procent van de patiënten een prik halen, maar na de negatieve berichten was dat percentage bij de mensen van begin 60 gekelderd tot 40 procent"

30 % is de prik terug komen brengen na negatieve berichtgeving.

Balgesjaakt | 02-09-21 | 17:51 | 2

Jazeker, en nu weigeren ze ook nog dood te gaan.

echtepleb | 02-09-21 | 17:57

Dan moeten ze wel het bonnetje bewaard hebben.

Frau Merkel | 02-09-21 | 18:30

Wie zegt dat de overleden mevrouw in de gemeente Kerkrade woonde ? Ze kan ook inmiddels in een naburige gemeente wonen en zat nog bij haar vroegere huisarts. Ik noem maar iets. (Voor de rest ziet het telefoontje er natuurlijk heel onnatuurlijk uit.)

Zwizalletju | 02-09-21 | 17:51 | 3

Is het nuet zo dat de huisarts huisbezoeken moet afleggen?
Dat betekend in de praktijk niet meer dan 10 minuten.

Sjeintje | 02-09-21 | 18:23

@Sjeintje | 02-09-21 | 18:23: Punt is dat de praktijk grenzen zich niet aan gemeente grenzen houden. Geldt heel erg voor tandartsen, geldt in mindere mate voor huisartsen.

Zwizalletju | 02-09-21 | 18:36

Even gezocht bij de omliggende gemeenten. Simpelveld: laatste dode op 10 mei. Landgraaf: laatste dode op 25 mei. Alleen in Heerlen zijn op 28 augustus (dus *na* de opnames) 3 doden gemeld; de laatste dode daarvoor was op 25 mei.

Tim_Toady | 02-09-21 | 19:05

Donna ziet eruit als een gemiddelde zakkenrollende Roma.

ceriel82 | 02-09-21 | 17:51 | 1

Haa haaa precies ja, zag vandaag in een supermarkt soortgelijke groep in vereniging kakelend in een oosteuropese taal niet nader te duiden.
De huisarts is een aanfluiting, een onnatuurlijke houding, niet fijn als je in de 10 minuten aanrijtijd woont.
Je moet immers de huisarts accepteren die in de 10 minuten route praktijk heeft.
Na ,,witte kerkraders was ik er klaar mee.
Vervang witte voor zwarte en het land was te klein geweest!!
Fake news en damage control van nieuwsuur.

maasdonk | 02-09-21 | 19:01

Frau dr Mozart is ook huisarts en heeft me verzekerd dat huisartsen NOOIT dit soort telefoontjes plegen. Echt absolute onzin dit. Moet gestaged zijn. 100%

WA_Mozart | 02-09-21 | 17:50

En de praktijk waar dit toneelstukje vandaan komt heet ook nog eens ..
Medisch Centrum West Kerkrade *badabing pssst*
(Millennials hoeven dit niet te snappen)

dugo | 02-09-21 | 17:49 | 1

Wanneer ontploft de auto?

Hadena | 02-09-21 | 18:12

Ben toch blij dat het huisartsenbestand kennelijk ook al een juiste afspiegeling is van de bevolking.

DenBeert | 02-09-21 | 17:49

Nu moeten ze even snel alsnog een 39-jarige vrouw laten overlijden.

Sitting_targets | 02-09-21 | 17:47 | 4

En blank anders werkt het framen niet.

Deflatiemonster | 02-09-21 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Kerkrade loopt vloeiend over in het direct aangrenzende Heerlen. Daar zijn recentelijk 3 sterfgevallen, zou dus goed kunnen.

Optelsommetje | 02-09-21 | 17:47 | 2

GeenStijl schuurt regelmatig over de rand van de wappie vallei.
Ze moeten uitkijken dat ze er nu niet in neer storten.

Rolletje-tape | 02-09-21 | 17:49

Die sterfgevallen werden gemeld op 28 augustus. De NOS-reportage was twee dagen daarvoor.

Tim_Toady | 02-09-21 | 19:12

Dit is wat je noemt een heterdaadje! Hier lul je je niet zo maar meer uit. De volgende keer een betere acteur inhuren NieuwZuur en een iets geloofwaardiger script aub. Deze armoedige poging om angst te zaaien is helaas mislukt.

Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 17:46 | 2

Extra kwalijk is dat ze als leeftijd die 39 jaar verzonnen hebben. Wat nou niet echt een typische leeftijd is van een coronaslachtoffer. Het zijn niet alleen de ouderen, iedereen loopt gevaar hoor! Manipulatieve angstporno.

Sitting_targets | 02-09-21 | 17:51

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Daarom is NPO de staatsomroep net als in Noord Korea.

jaja | 02-09-21 | 17:45

Ik kan u verzekeren dat die dame van 39 twee weken geleden inderdaad is overleden aan corona.

Drosofila | 02-09-21 | 17:44 | 15

@Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 18:19: GS heeft mijn mail adres, ik sta open om dat toe te lichten. Kan helaas wegens beroepsgeheim niet openbaar op reageren. Hoe sneu ik de berichtgeving ook vind. Of het fragment opnieuw in scène is gezet weet ik niet, kan ik uiteraard nog nagaan als dat moet maar vind ik niet zo belangrijk. Aan een volledig verzonnen casus zou deze zeer betrokken huisarts nooit aan meewerken.

Drosofila | 02-09-21 | 18:31

Crisismanagement van de NPO. Ze hebben blijkbaar naarstig gezocht naar werknemers met een GeenStijl account én blijkbaar ook gevonden. Drosofila, er zullen vast reaguurders zijn hier die jou geloven, maar daar behoor ik in elk geval niet toe.

Schweinchen Dick | 02-09-21 | 19:16

@Drosofila | 02-09-21 | 18:31:
U heeft ook het knopje tip redactie. Als u werkelijk iets zinnigs te melden heeft zien zij en ook wij dat graag tegemoet.
Tot zolang kunnen wij u beschouwen als trol. Nodeloos kwetsend en tendensieus zeg maar.

reservebelgië | 02-09-21 | 19:50
▼ 12 antwoorden verborgen

Baghdad Bob zou trots zijn. ("There are no American infidels in Baghdad. Never!")

Tyftstraaltnouisop | 02-09-21 | 17:43

Doe me ook een beetje denken aan Van Kooten en De Bie die dode mensen doorgeven aan e.o.a. centrale.........

Harry de Slijter | 02-09-21 | 17:42

Trust me, i'm a doctor.

Reebensteeltje | 02-09-21 | 17:42 | 2
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 18:12

Doctor,doctor bring me the news...

steekmug | 02-09-21 | 18:28

Ik hoop van harte dat GS zich blijft vastbijten in deze casus. Indien hier werkelijk sprake is van nep-nieuws, dan moet dat voor arts en NPO beroeps-gevolgen hebben.

krelus | 02-09-21 | 17:42 | 2

Zal niet gebeuren. Als het om corona gaat mag er gewoon keihard gelogen worden om het volk bang te houden.

2voor12 | 02-09-21 | 17:44

Misschien kan iemand die Spaanse tolken alvast verwittigen?

Pater.Koekkoek | 02-09-21 | 17:55

Gaat gewoon om de dode van 17 april.
Deze huisarts had het gewoon te druk al die tijd om het door te bellen.

2voor12 | 02-09-21 | 17:41 | 1

Hoe had een 39-jarige toen aan een vaccin moeten komen dan?

dugo | 02-09-21 | 17:58
-weggejorist-
TjolkHekking | 02-09-21 | 17:39 | 2

Zelfs als zou komen vast te staan dat dit opgezet is, dat er geen corona-dode is gevallen en er dus in feite gelogen is, dan nog zal men deze aanpak verdedigen.
Het is als met de foto van Robert Capa, die genomen zou zijn tijdens de Spaanse burgeroorlog. We zien een partizaan die op de gevoelige plaat is vastgelegd precies, maar dan ook precies op het moment dat-ie overhoop wordt geschoten.
miro.medium.com/max/1024/1*mnv29MydsD...
Inmiddels is bewezen dat Capa op het moment dat de foto gemaakt werd zo'n 30 kilometer van het front verwijderd was, en men gaat er inmiddels vanuit dat de foto fake is, "staged".
Desondanks gaat de discussie voort over de echtheid van die foto. Sommigen blijven beweren dat het niet uitmaakt of die foto in scène is gezet, want dat het gaat om de "werkelijkheid" die met die foto wordt afgebeeld. Een enkeling beweert zelfs dat die fake foto de werkelijkheid beter weergeeft dan die werkelijkheid dat zelf zou kunnen.
Dat is ongeveer de 'mind set' waarmee men deze huisarts dat telefoontje laat plegen. Ook al is er niemand echt dood gegaan en is het een neptelefoontje, dan nog wordt door het toevoegen van die scène de werkelijkheid beter weergegeven dan wanneer er niks zou zijn gebeurd in die spreekkamer, zo is de gedachte.
"Wij maken nieuws" hoor je gedreven journalisten ook vaak zeggen.

Schoorsteenveger | 02-09-21 | 17:39 | 4

Er zijn natuurlijk wel veel mensen doodgegaan aan Corona, ook jonge mensen. Dit soort gesjoemel (als dat zo blijkt te zijn) bewijst de goede zaak, zoveel mogelijk mensen vaccineren om het virus terug te dringen, helemaal geen goede dienst. Dat is zo ontzettend jammer en daarom ook ernstig verwijtbaar.

Wiebenick | 02-09-21 | 17:54

@Schoorsteenveger.
Hemingway was ook zo iemand die er niet vies van was om een en ander te verzinnen (vaak ook ter meerdere eer en glorie van hemzelf).

Basil Fawlty | 02-09-21 | 17:56

Discutabel.
Marketing is ook aan banden gelegd vanwege de grote invloeden op de kinderen, denk aan afbeeldingen van bekende tekenfilms zoals Cars.
Als journalisten van mening zijn dat dit nieuws is, moet er dan niet aan het begin van het programma een waarschuwing komen dat het in scène is gezet?

Sjeintje | 02-09-21 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

NOS meldde op 26-8 al dat huisarts Donna Lenders (die uit Nieuwsuur) een 39 jarige patiënt had doorgegeven aan de GGD, die was overleden aan covid (ongevaccineerd).

Hier graag verder induiken heren, deze volksverlakkerij stinkt.

Zoelense Hobbyboer | 02-09-21 | 17:39

Oeoeoe. Nieuwsuur had na gisteren iets goed te maken aan Mark, want lekker krities op lobbyende nepbaantjesjagers, maar als dit uitkomt als een hoax, zijn ze echt zuur. Jeetje, dit is groot hoor. Vergis je niet. Als dit echt fake is, dan hebben er zekere mensen nooit meer een baan.

konjodebonjo | 02-09-21 | 17:36 | 1

In dat circuit wordt je weggepromoveerd als je iets fouts doet.

brie-de-penis | 02-09-21 | 17:40

Willibrord Frenquin had zijn mensenhoofden, Rudy Bouma zijn coronadode. Kortom: Bouma mag binnenkort reportages gaan maken voor Hart in Nederland, "kat in boom" en dergelijke.

brutus68 | 02-09-21 | 17:35

Het lijkt me dat als ze gisteren belde dat het RIVM haar nog niet heeft verwerkt. Sterker nog, je moet maar zien of zoiets door hun wordt verwerkt.
Maar zelfs als het telefoontje niet nep is, of waarschijnlijk is het telefoontje sowieso harstikke nep, maar stel er is echt een jonge Corona-dode, dan is die dus in ieder geval niet representatief voor de huidige situatie.

TheOtherWhiteMeat | 02-09-21 | 17:34 | 2

Jawel dat is wel de dag erop al verwerkt, mits er storingen zijn. En ja dat verwerkt de GGD en het RIVM, is slechts 1 vinkje in het patiëntendossier. Opzoeken, aanvinken, versturen naar de database en klaar.

Dit verhaal stinkt.

McMan1987 | 02-09-21 | 17:58

De uitspraak van mevrouw Lenders dat ze "net nog" een overleden vrouw van 39 had gemeld, staat in een artikel dat op 26 augustus is gepubliceerd. Het interview met de huisarts is dus minimaal een week geleden afgenomen.

Ik heb zojuist op Mensenlinq gekeken naar alle (130) overlijdensadvertenties in heel Limburg van de afgelopen twee weken. Daar zit niemand tussen die jonger is dan 60. Uiteraard geeft dit geen garantie, want als er geen advertentie in de krant heeft gestaan zal Mensenlinq het overlijden ook niet noemen, maar het heeft me in ieder geval weer een kwartiertje van de straat gehouden.

Het ironische aan dit hele geval is dat huisarts Lenders zegt dat verspreiders van desinformatie in Kerkrade een vruchtbare bodem hebben gevonden, en dat het er vervolgens op lijkt dat ze net zo hard zelf meedoet aan het verspreiden van desinformatie.

Wat mij betreft mag die troela zich melden bij de tuchtraad.

Tim_Toady | 02-09-21 | 19:50

Helden

VolleBak | 02-09-21 | 19:14

Het zal niet de eerste keer zijn dat ze bij de staatsomroep nieuws in scène zetten. Ik denk bijvoorbeeld aan dat item waarin moslims demonstreerden tegen islamistisch geweld.
Moeten ze niet zeuren als ze voor Lügenpresse worden uitgemaakt.

Sieg Hein | 02-09-21 | 17:33

Ja maar, ja maar, het had wel gekund. Typisch GS weer: op alle slakken zouten leggen. Pietlut.

Sitting_targets | 02-09-21 | 17:33 | 8

@VolleBak | 02-09-21 | 19:15: Nee, het is geen beroepsgeheim en alsnog niet terug te leiden tot een persoon. Daar is echt meer (specifieke) informatie voor nodig. Het laatste ben ik sowieso met je eens en dat is dat het een in scene gezet stukje is, of een frame zo je wilt.

Fortis_et_liber | 02-09-21 | 19:33

@Fortis_et_liber | 02-09-21 | 19:33: 39, overleden aan corona, omgeving kerkrade, mensenlinq.. het rivm stelt zelf alle mensen onder de 50 in 1 categorie te plaatsen omdat door de geringe aantallen de precieze leeftijd tot een specifiek persoon zou (kunnen) leiden.

VolleBak | 02-09-21 | 19:47

@Fortis_et_liber | 02-09-21 | 19:33:
In de uitzending is misschien geen heel specifieke informatie (geboortedatum, BSN, etc) genoemd, maar als ze dat gesprek heeft gepleegd waar een camerateam bij was, dan is de informatie toch gehoord door mensen die dat niet hadden mogen horen. Het is dan wel degelijk schending van het beroepsgeheim.

Er is weliswaar discussie in hoeverre het beroepsgeheim nog geldt wanneer iemand is overleden, maar de algemeen geaccepteerde richtlijn is dat het beroepsgeheim dan nog steeds blijft gelden, tenzij het aannemelijk kan worden gemaakt dat de overledene er geen bezwaar tegen zou hebben, of er een groot maatschappelijk belang is bij het openbaarmaken van de gegevens.

Aangezien de vrouw die overleden zou zijn niet was gevaccineerd, is het onwaarschijnlijk dat ze er geen problemen mee zou hebben gehad om een rol te spelen in een pro-vaccinatie-item. En ik kan me ook niet voorstellen dat er een maatschappelijk belang is om precies ten aanzien van die ene persoon het beroepsgeheim te verbreken.

Tim_Toady | 02-09-21 | 19:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Misschien kan die 39 jarige vrouw zich melden?

Purk | 02-09-21 | 17:32 | 2

LOL

knutsel_ | 02-09-21 | 17:34

Precies! Geen lijk, geen zaak!

zetje01 | 02-09-21 | 18:33

Oké, en waarover wordt nog meer gelogen?

Zoelense Hobbyboer | 02-09-21 | 17:32

Op het RTL nieuws meldden ze gister dat meer dan de helft in ziekenhuizen met corona een niet westerse achtergrond heeft.
Heb ik dat ooit bij NPO gehoord?
Natuurlijk niet.

jaja | 02-09-21 | 17:32 | 8
-weggejorist-
jaja | 02-09-21 | 18:15

RTL4 probeert vaak het NOS 'journaal' links in de halen.

Der Schnitzeljäger | 02-09-21 | 19:39

goh, we komen zo n beetje allemaal uit noord afrika. Zijn die andere dan space invaders?

nobodiesunmighty | 02-09-21 | 23:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Zat het ook te volgen op twitter.
Goed gedaan Bart(duim omhoog)

komtdatschot | 02-09-21 | 17:31

Belt GS eigenlijk dan met de redactie van Nieuwsuur om opheldering te vragen?

SterF... | 02-09-21 | 17:31

Dankjewel van Rossem. Hiervoor heb ik dus een roze kroontje genomen.

DenBeert | 02-09-21 | 17:30

Maandenlang was de ic overbevolkt door niet nederlanders maar laten we zeggen door medelanders dit volgens ic personeel. Gisteren volgens het NPO deugnieuws was het dat nederlanders en medelanders ongeveer gelijk vertegenwoordigd waren op de IC .
In duitsland was dat het zelfde beeld mensen van buiten af bevolkte daar ook de ic, veel minder duitsers zelf.
Weet iemand iets daar over?

Banenenrepubliek | 02-09-21 | 17:30 | 2

Jawel, maar jij, als k*dtburger, mag het NIET weten.

DenBeert | 02-09-21 | 17:31

Klopt wel, in aantallen kan het best 50-50 zijn. Maar allochtonen maken 'slechts' 13 % van de bevolking uit. Zo zie je maar... met cijfers kun je alles bewijzen..

VolleBak | 02-09-21 | 19:50

Geen verrassing toch? Wie betaald, bepaald. Factcheckers ontstonden ook pas nadat mensen zelf meer en meer onderzoek gingen doen naar de échte waarheden. Alleen maar om de 'alternatieve' waarheden te censureren. Journalisten zijn activisten, dat weet iedereen.

Ben_Hur | 02-09-21 | 17:30 | 2

"Wie betaald, bepaald".
Kan het nóg erger?!

Quantum Suicide | 02-09-21 | 17:36

@Quantum Suicide | 02-09-21 | 17:36: ja met tdt

Purk | 02-09-21 | 18:10

Eed van hippocrates ataat ook voor eerlijk handelen en fatsoen. Limburg.

dathoujetoch | 02-09-21 | 17:30

"Goeiedag, ik bel eigenlijk om door te geven een overlijden van een patiënt 39 jaar ten gevolge van corona."

Mijn god, wat een knulligheid. Je overlijdt trouwens aan Covid-19 (de ziekte), niet corona (het virus).

Selassie | 02-09-21 | 17:28 | 5

Je hebt niet het hele telefonische verhaal gehoord.
Mocht er inderdaad iemand uit haar patiëntenbestsnd aan Corona zijn overleden, dan moet zij dat, gezien de A-status van het virus, aangeven.

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 17:42

dus je gaat eigenlijk dood met corona en dat.meld je niet trouwens. Godsallemachtig, het wordt steeds complexer.

nobodiesunmighty | 02-09-21 | 23:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, voer voor de wappies weer dit... In het najaar zitten we weer binnen met zijn allen dankzij de Engel-juichaapjes.

Of moet ik zeggen: "kritisch denkers"?

*kuch*

el burro | 02-09-21 | 17:28 | 5

Allochtonen juichen voor Engel?
Is dat niet een christelijk concept, engelen?
Dat zou wat wrijving kunnen geven met de IC-patienten...

Nuchternederland | 02-09-21 | 17:34

el burro gelooft nog dat jeugdpuistjes levensgevaarlijk zijn als de npo hem/haar dat voorkauwt?

Van de npo mag algemeen bekend zijn dat ze nogal eens een loopje nemen met de waarheid, zulke leugenachtige medewerking van een medicus is echter onvergeeflijk.
Doet de geloofwaardigheid van wetenschap en experts bpaald geen goed!

Zich een loer laten draaien, dat is wat el burro graag doet.

vic_typh | 02-09-21 | 18:03

@el burro
Dat clubje wappies, of aanhangers van Engel, is ontzettend klein. Die hebben niet zo'n grote invloed als men denkt. Daar ben ik zeker niet van overtuigd.

Fortis_et_liber | 02-09-21 | 18:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zal je huisarts maar zijn. Wat verzint ze nog meer en gaat ze altijd zo met persoonlijke informatie om? Zoveel huisartsen zijn er niet. Een rondje met de roze plopkap?

Frau Merkel | 02-09-21 | 17:27 | 2

In principe is het geen persoonlijke informatie omdat er geen enkel persoon naar toe te leiden is. Overigens is dit ook niet de manier om iemands overlijden door te geven aan de GGD of dies meer.

Je kan je inderdaad wel afvragen waar de integriteit en de geloofwaardigheid van de huisarts in kwestie ligt. Het zou mijn huisarts niet moeten zijn want ik zou, zoals je terecht aangeeft, mijzelf ook afvragen wat ze dan nog meer verzint.

Fortis_et_liber | 02-09-21 | 18:52

@Fortis_et_liber | 02-09-21 | 18:52: met een beetje googelen heb je zo gevonden wie die 39 jarige corona dode was hoor. De krant zou er ook wel wat over melden (zeker een regionaal sufferdje)... mooie angstporno toch

VolleBak | 02-09-21 | 19:52

Was hun agitprop eens een keer, één keertje maar, voor een nobel doel, weten ze het weer te verkloten. Kansloos, die lui.

Wiebenick | 02-09-21 | 17:25

Heeft de familie van die ondode de huisarts al aangeklaagd?

GregorVanPallandt | 02-09-21 | 17:24

Een charlatan die kritiekloos mag leeglopen. Ze kennen we de NPO weer.

de Voorzittert | 02-09-21 | 17:23

In de aangrenzende gemeente Heerlen is afgelopen week 1 persoon aan Corona overleden. In aangrenzende gemeenten is al een tijd niemand aan Corona overleden, net zoals in Kerkrade. Zou het net die ene persoon in de aangrenzende gemeente Heerlen betreffen? Is de leeftijd van die overleden persoon in Heerlen toevallig ook ergens terug te vinden?

Sinterbikske | 02-09-21 | 17:22 | 2

Even op de overlijdensberichten in Heerlen gezocht, geen vrouw van 39 jaar de afgelopen tijd.

Sinterbikske | 02-09-21 | 17:26

Ik heb net eens even gegoogeld naar overlijdensberichten in de regio maar geen 39-jarige gevonden. Zegt niet zoveel maar toch.

knutsel_ | 02-09-21 | 17:22

'Verdubbeling dodental ongevaccineerde twintigers'. Van 1 naar 2.

'Sterke toename ic-opnames zwangere witte vrouwen'. Van 0 naar 2.

Zo ken ik er nog wel een paar. Wat mogen we blij zijn met onze onafhankelijke pers.

SeingaltUNo | 02-09-21 | 17:22 | 4

Met een beetje onderzoek prik je zo door veel berichten heen. Mensen moeten eens zelf gaan nadenken. Helaas is dat vaak te moeilijk. Zelf ken ik na dik 1,5 jaar met Corona niemand in het hele dorp die onverwacht in de problemen is gekomen. Wél een sterfgeval met zware COPD en iemand van 80+. Nou nou, gaan we voor die mensen jaren levensvreugde weghalen bij onze jeugd? Klinkt hard, maar is dat het waard?

HornoxNL | 02-09-21 | 17:29

@HornoxNL | 02-09-21 | 17:29:
Precies. Twee oudere kennissen 80+ hebben het gehad. Vrouw paar dagen rustig aan gedaan, man 3 dagen in ziekenhuis want sowieso broze gezondheid. Verder niets aan overgehouden. Daarnaast wat snotterende neefjes en nichtjes, buurjongetje met rode wangetjes en verder niets.

Der Schnitzeljäger | 02-09-21 | 19:36

Moet je eens in percentages omzetten. En dat gaat in krantenkoppen. Mensen snappen de waarde van relatieve waarden niet zo. Angstzaaiers.

nobodiesunmighty | 03-09-21 | 00:00
▼ 1 antwoord verborgen

En dan na zo'n filmpje zich afvragen waarom er mensen zijn die twijfelen over de vaccinatie.

Damoos | 02-09-21 | 17:21

Ik denk dat de overheid een veel grotere vinger in de pap heeft bij NPO dan dat wij weten.
We zullen en moeten aan het vaccin.
Niet dat ik dat zo erg vind, maar als ze NPO gebruiken om dat voor elkaar te krijgen is het kwalijk.

jaja | 02-09-21 | 17:21 | 4

Nederlandse Propaganda Organisatie, npo.

Zitvlak | 02-09-21 | 17:29

Heb op de NPO ook nooit gehoord dat er 400 a 900 gelukszoekers per week binnen wandelen.

Der Schnitzeljäger | 02-09-21 | 19:33
▼ 1 antwoord verborgen

NPO: Als er geen nieuws is, maken wij wel nieuws.

Wijze uit het Oosten | 02-09-21 | 17:21

Ah NPO liegt ... damn water is nat.

Zapata10 | 02-09-21 | 17:21

Of je stuurt gewoon een mailtje om het te vragen aan die huisarts.

Hadena | 02-09-21 | 17:21 | 3

Ja, Donna Lenders dat wordt een onderzoekje, maar dan naar jou.

seasicksteve | 02-09-21 | 17:25

Door een technische storing zijn niet alle .... je weet wel.

leukhe1 | 02-09-21 | 17:20

Iedereen wil een graantje mee pikken in de sars covid 19 mythologie.
Huisartsen , ggd ,ministers en het kaagmeisje.
Allemaal een kluif.
Hopen dat het normaal er snel komt , hoezee verkiezingen ?

Zitvlak | 02-09-21 | 17:20

Witte mensen!!! Witte mensen!!!
Dan geeft het toch niet dat er eentje niet gevaccineerd is en deaud gaat!
Ze zien sowieso allemaal lijkbleek. Kunnen we blanke mensen niet voortaan bleeklijken of lijkbleken noemen? Witte klinkt zo positief en er is niks positiefs aan deze racistische bevolkingsgroep met hun foute koloniale verleden.
In Amerika gaat het ook lekker slecht met witte mensen.
Applaus!
youtu.be/JsTaeKiEmS0?t=71

keestelpro | 02-09-21 | 17:20

Hilarisch.

Madame Poitiers | 02-09-21 | 17:18 | 3

Zo gebrand op het opschonen van de migrant dat ze helemaal naar Kerkrade afreizen om een tafereeltje met blanken in scène te zetten. Ik heb de slappe lach.

Madame Poitiers | 02-09-21 | 17:19

@Madame Poitiers | 02-09-21 | 17:19:
En dankzij dit wegkijken (wat eigenlijk behoorlijk racistisch is) zitten we met grote groepen besmettingen die voorkomen hadden kunnen worden door gewoon op tijd deze mensen aan te spreken. Maar nee, nu gaat men het derde corona jaar in. Bij wie kan het bedrijfsleven aankloppen voor winstderving?

Deflatiemonster | 02-09-21 | 17:22

Ze belde niet met de ggd maar met het Politiek Centrum West.....

zevensprong | 02-09-21 | 17:17

Ook altijd bijzonder wanneer ze spontaan bij iemand aanbellen en degene die open doet heeft al een microfoontje.

GroetenVanUrk | 02-09-21 | 17:17 | 3

En ook nog niet weet dat ie 10.000 gewonnen heeft, mooi toch!

Nuchternederland | 02-09-21 | 17:19

bingo

whatsinthename | 02-09-21 | 17:26

En de camera vanuit de gang.

Basil Fawlty | 02-09-21 | 17:46

Natuurlijk door nieuwsuur een nep telefoontje, over de dode vrouw.
Deugen door een leugen het zal niet de eerste zijn.

Banenenrepubliek | 02-09-21 | 17:16

Mocht blijken dat dit inderdaad niet waar is en dat deze huisarts zich heeft laten overhalen om een neptelefoontje met deze inhoud te plegen, dan is dat een ernstige zaak.
Op zich kan men beargumenteren dat zij dan “de medische professie opzettelijk heeft geschaad”.
Dat is volgens mij tuchtrechterlijk verwijtbaar.

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 17:16 | 2

Als het telefoontje *niet* nep was geweest zou ik het nog veel erger vinden, want dan komt de camera binnenlopen tijdens een telefoongesprek waar gegevens worden uitgewisseld die onder het medisch beroepsgeheim vallen.

Tim_Toady | 02-09-21 | 17:29

@Tim_Toady | 02-09-21 | 17:29:
Precies. Als in een buurt als Kerkrade-west een vrouw van 39 jaar uit haar patiëntenbestand is overleden, dan moet het niet al te moeilijk zijn om te achterhalen wie dat was.
De doodsoorzaak valt inderdaad onder het Medisch Beroepsgeheim en het is aan de nabestaanden om de doodsoorzaak eventueel openbaar te maken.
Zeer ernstig.

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 17:38

Gisteren zeluf op npo 1 treurbuis hoernaal gehoord dat het merendeel van de ic bedden in beslag worden genomen door mensen van "allochtone achtergrond"
Dacht dat ik zowaar van mn stoel afpleurde!! Daarna een hoop links gelul over mensen niet kunnen bereiken, voorlichting in eigen taal blabla enzzzzzap door.

TijdelijkOptimist | 02-09-21 | 17:15 | 2

Sowieso 50% van de ziekenhuizen bevolkt met nieuwe nederlanders uit het midden-oosten.

enra | 02-09-21 | 17:20

Vorig jaar werden de boodschappers nog verketterd.
Kan men wel proberen goed te praten met allerlei stompzinnige redenen als 'rechts niet in de kaart willen spelen' maar hierdoor zit de rest al bijna 2 jaar nieuwe hoepelsprongen te maken.

Deflatiemonster | 02-09-21 | 17:26

Ik hoopte al dat Geenstijl hierin zou gaan zitten wroeten. Als het waar is, is het waar natuurlijk maar ik twijfelde ook direct;
Huisarts gaat een coronadode doorbellen zonder haar computer, zonder dossier of patienteninformatie tijdens het bellen.

zuurtjeregen | 02-09-21 | 17:15

"En dan komen wij binnen en dan ben jij net een dooie aan het doorgeven"
"Kan ik geen vlaai eten? Zodat de kijkers weten dat het Limburg is"
"Nee het is of een dooie doorbellen of iemands prostaat controleren"

Osdorpertje | 02-09-21 | 17:14 | 2

"mag ik dan wel een keer "witte mensen" zeggen voor de camera?"
"Okee"

Nuchternederland | 02-09-21 | 17:18

Hahahaa!

zetje01 | 02-09-21 | 18:23

Voordeel van de twijfel: RIVM heeft deze dode nog niet in de database verwerkt en staat derhalve nog niet in de statistieken?

Verder zeker wel in scene gezet, want geen dossier zoals al genoemd en ga je je als huisarts door Nieuwsuur stagiair laten besluipen als je dit soort privacy-gevoelige shit aan de telefoon bespreekt? Sowieso kom ik pas bij de HA uit als ik eerst een afspraak heb gemaakt en me bij de receptioniste heb aangemeld.

sioux_ | 02-09-21 | 17:13 | 2

Het fragment is van 26 aug, dus daar gaat je twijfel denk ik.

Thuinman | 02-09-21 | 17:16

Wellicht ging bij het horen van "Nieuwsuur hier" alle sluizen open. Terwijl de gewone patiënt echt niet door de ballotage komt zonder uitgebreide beschrijving van welke enge pukkel, op welke gênante plek dan ook. Ik ruik ongelijke behandeling, ook hier.

Wiebenick | 02-09-21 | 17:42

WITTE mensen!!!111

moonshiner3519 | 02-09-21 | 17:12 | 4

Ja, ook die laten zich niet allemaal vaccineren. Over mensen met een niet westerse achtergrond rapporteren we niet. Dat zijn allemaal modelburgers, dat weten we allemaal.

Peerkeoud | 02-09-21 | 17:17

Huisarts: Hier wonen voornamelijk Limbu..
Journalist: WITTE, witte domme muts, hou je nou eens aan het script.
Huisarts: Witte, autochtone Limburgers.

Thuinman | 02-09-21 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat Ollongren hier gelijk een onderzoekje nepnieuws naar gaat laten uitvoeren.

Peerkeoud | 02-09-21 | 17:12 | 1

nou met referendum erbij! Mag dat?

nobodiesunmighty | 03-09-21 | 00:03

Ik ken mijn Limburgers, een paar procent doet alles voor aandacht en geld. Ze moesten wel; liegen voor de Spaanse koning en daarna als wingewest het koren afgeven aan Oranje, MAAR...dit is volk uit Kerkrade.....dat zijn gewoon Pruisen, oplichters als nodig in het leven.

hagelkruis | 02-09-21 | 17:10 | 3

Mevrouw de huisarts ziet er niet direct uit als een nazaat van Limburgers...

Nuchternederland | 02-09-21 | 17:13

Die kolenmijnen kwamen pas later. Voor die tijd stonden de limburgers algemeen bekend als zeer slecht verstaanbare slavenhandelaren.

zuurtjeregen | 02-09-21 | 17:17

@zuurtjeregen | 02-09-21 | 17:17: heb veel Limburgse vrienden...maar weinigen zijn verder geweest dan het drielandenpunt, dat slavenverhaal moet U toch echt in de grachtengordel van Fem plaatsen

hagelkruis | 02-09-21 | 17:25

Aaahhh serieus? Ik weet niet beter dan dat zulk soort telefoontjesachtige beelden altijd in scene zijn gezet.

Leptob | 02-09-21 | 17:10 | 1

Altijd! Er is namelijk altijd een (onzichtbare) regisseur bij die dingen in scene gezet wil hebben voor de opname omdat er nou eenmaal een bepaald verhaal verteld moet worden. Dat vereist regie!

aflaatverkoper | 02-09-21 | 18:05
-weggejorist-
sub zero ice cold | 02-09-21 | 17:09

Het kan van alles zijn. Die persoon kan net over de gemeentegrens wonen, in een andere plaats overleden zijn etc etc. Maar neemt niet weg dat de huisarts dit als toneelstukje op kan voeren. Maar ook dat kan weer een voorbeeld van een eerder waargebeurd voorval zijn. Maar vreemd is het wel.

elco485 | 02-09-21 | 17:09 | 2

Zou inderdaad ook kunnen dat die patiënt net over de grens woont.

Diederik_Ezel | 02-09-21 | 17:10
-weggejorist-
sjef-van-iekel | 02-09-21 | 17:08

Bel de huisarts op? Mijn man van 39 is net overleden aan corona. Waar ligt ie nu?

nobodiesunmighty | 02-09-21 | 17:06 | 1

Dit lijkt me vet nep: geen EPD geen geboortejaar.

nobodiesunmighty | 02-09-21 | 17:08

RIP

Ghehehe | 02-09-21 | 17:06

Maar het was op de NPO, dan moet het toch waar zijn?

memanta82 | 02-09-21 | 17:06

GGD moet het ook nog doorgeven aan RIVM, dus daar zou enige vertraging kunnen zitten. Anders een raar verhaal.
Doet me wel deugd dat Bart zo ageert tegen (mogelijke) desinformatie, ga je nu ook stoppen met promoten van Ivermectine? In de goed opgezette trials was het niet beter dan een placebo en zijn al meerdere mensen in de VS opgenomen in het ziekenhuis na inname van veterinaire ivermectine.

Diederik_Ezel | 02-09-21 | 17:06 | 8

@VolleBak | 02-09-21 | 17:16: Een koe weegt 500-600 kg dat is wel drie keer zoveel als de gemiddelde Amerikaan, de dosis moet dan ook door 3.

voldemort | 02-09-21 | 17:39

@keestelpro | 02-09-21 | 17:26:
Ivermectinec voor mensen is helemaal niet verboden, sterker nog, het staat op de WHO lijst als essentieel medicijn dat ten alle tijde beschikbaar moet zijn voor het bestrijden van protozoa.
Het is alleen streng verboden om het voor COVID aan te wenden.

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 17:58

@Diederik_Ezel
De laatste dode aan/door Corona in Limburg is van begin april, zoals ook te lezen is, en het fragment van Nieuwsuur is van 26 augustus. Wat begrijp je niet? Of denk je dat ze met postduiven bij de GGD/RIVM werken dat ze maanden onderweg zijn.

Het is niet 'anders een raar verhaal'. Het hele item stinkt. Het is een opzetje van Nieuwsuur en de huisarts. In scene gezet met de boodschap dat als ze wel gevaccineerd was ze niet overleden zou zijn. En dat kan je helemaal niet stellen want dat kan je niet weten. Het is aannemelijk maar geen feit zoals zij dat doet overkomen.

Maar iedereen moet en zal aan de prik, toch? Met een beetje manipulatie en dwang zal het uiteindelijk wel lukken. Durf jij ook weer van je rukzolder af de straat op.

Fortis_et_liber | 02-09-21 | 18:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Serieus? Nepnieuws over Croma van onze overheid (NPO)?
Dat kan toch helemaal niet?
We worden toch niet voorgelogen?

Nuchternederland | 02-09-21 | 17:05 | 13

@Thuinman | 02-09-21 | 17:30:
Dat denk ik ook.
Gewoon 'een leugentje om bestwil' van deze arts.
Je zou er ook uit uit af kunnen leiden dat deze arts, die dagelijks met patiënten werkt, echt vindt dat de wereld beter af is als mensen flink gevaccineerd zijn.

zetje01 | 02-09-21 | 18:14

@zetje01 | 02-09-21 | 18:14: voor velen zal dat ook zo zijn. Misschien de postcode loterij er op af sturen, die hebben ervaring met mensen bewerken die slecht zijn in kansrekening.

Incitatus | 02-09-21 | 18:35

@DenBeert,
Framing ten top.

De Profundus | 02-09-21 | 20:41
▼ 10 antwoorden verborgen

Die huisarts is al op de trein naar Neurenberg gestapt. Stukje service naar de mensen toe.

Moeki de Meeuw | 02-09-21 | 17:05 | 1

Ze ligt waarschijnlijk niet zo goed in haar praktijk. Vandaar dit uitstapje.

DenBeert | 02-09-21 | 17:21

De NPO en een hoax. Dat komt nooit voor. /sarc

Frau Merkel | 02-09-21 | 17:04 | 4

@Incitatus | 02-09-21 | 17:14: Ronduit kansloos van Nieuwsuur (en/of huisarts) als je dit soort voorbeelden moet verzinnen om het angstp0rn vuur te laten branden bij de mensen.

Thuinman | 02-09-21 | 17:28

@Thuinman | 02-09-21 | 17:28: de mensen die gevoelig zijn voor angstpr0n zijn al lang en breed gevaccineerd. Deze lui moet je gericht voorlichten over risico van vaccineren vs niet vaccineren door iemand die ze kennen vertrouwen (huisarts bijvoorbeeld). Als dat niet het verschil maakt is Darwin aan zet.

Incitatus | 02-09-21 | 17:44

@Incitatus | 02-09-21 | 17:44: Ik ben het met u eens, en dan heeft deze huisarts alle andere huisartsen een slechte dienst bewezen.

Thuinman | 02-09-21 | 17:59
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino