Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwsuur op Antivaxx-Safari in... LIMBURG!

"Krijg het schijt maar, ik moet die rotzooi niet"

Geinig hoor. Vanaf het Mediapark wordt doorgaans alleen westwaarts richting de Randstad gekeken, maar als er ongevaccineerden gezocht worden, staat het busje van Nieuwsuur ineens (zonder stickers?) in het hart van Timmerfransland te Kerkrade. Terwijl je op een half uurtje rijden van Hilversum het stadje Amsterdam hebt liggen, waar de laagste vaccinatiegraad van Nederland gemeten wordt dankzij de wijken Zuid-Oost, Nieuw West en Noord. Maar ja, kom daar maar eens achter de voordeur. Dan liever wat nazaten van koempels voor de camera. Mijnwerkersmensen die media in het algemeen en hoofdvoorlichter Mark Rutte in het bijzonder niet vertrouwen. Afmixen met een huisarts die wel ABN spreekt en best voor de camera even een fake telefoontje wil plegen ("Ja hallo, GGD? Ik heb hier een aan corona overleden 39-jarige" - het zal best waargebeurd zijn, maar dat telefoontje op beeld niet). De vaccinatiegraad in Kirchroa is ongeveer 60 tot 74 procent, volgens de RIVM-cijfertjes. In Amsterdam Bijlmer en 020-Gaza is dat... 48 tot 52 procent. En dan met je staatsomroep verbazing acteren dat demensuh niet zo veel vertrouwuh hebbuh in de mediaas, en plechtig voice-overen dat ze zich niet gehoord of serieus genomen voelen. Ja. Dan snap je die gemiddelde Kirchröadsjer wel. Alleen: het voorliggende probleem heet nu even geen Mark Rutte of Rudy Bouma. Die zijn slechts vervelende bijwerkingen.

DOE SELLUF ONDUHSOEK

Eens met punt 1, sowieso. En 4, 5 en 7

Reaguursels

Inloggen

Het begint er op te lijken dat de anti-vaxxers steeds meer van hun gelijk overtuigd raken en dit op steeds kwalijker wijze laten weten middels afbranden van vaccinatie locaties, intimidatie en molesteren van andersdenkenden.
Eerst even wat cijfers ( RIVM) voor de realisten onder ons:
De vaccins beschermen voor 95% tegen ziekenhuisopname en voor 97% tegen IC opname. De kans om als volledig gevaccineerde in het ziekenhuis te worden opgenomen is 20 keer lager dan voor een niet gevaccineerde. Voor de IC is de kans voor een gevaccineerde 33 keer zo klein.
Tussen 4 april en 20 augustus werden 15.222 mensen met Covid-19 opgenomen in het ziekenhuis. 88% niet gevaccineerd, 7,4% deels gevaccineerd en 4,6% volledig gevaccineerd. Van de 70 plussers werden net zo veel gevaccineerden als niet gevaccineerden opgenomen. Koren op de molen van de wappies. Zij vergeten erbij te zeggen dat dit voor 70 plussers geldt en dat het percentage gevaccineerden boven de 70 het hoogst is van alle leeftijdsgroepen. Als iedereen gevaccineerd is dan liggen er alleen nog maar gevaccineerden op de IC, maar dat zijn er wel verdomd weinig.
Data komt uit het rapport “Vaccins ook bij deltavariant zeer effectief tegen ziekenhuis- en IC opname” van 27-08-2021.
Dan het volgende sprookje: gevaccineerden verspreiden het virus net zoals niet gevaccineerden. Dus waarom vaccineren of een vaccinatiebewijs?
Uit een door het RIVM uitgevoerd onderzoek blijkt dat huisgenoten van volledig gevaccineerden 71% minder besmet raken dan huisgenoten van ongevaccineerde personen. Bij gedeeltelijk gevaccineerde (en besmette) personen raakte 21% minder huisgenoten besmet.
Volledig gevaccineerde huisgenoten van besmette personen werden 75% minder vaak besmet dan niet gevaccineerde huisgenoten. Dit is minder dan de bescherming na vaccinatie uit onderzoeken bij de gehele bevolking. Waarschijnlijk omdat huisgenoten van besmette personen aan veel virusdeeltjes worden blootgesteld.
Dit laatste vind ik wel een aardig resultaat. Volgens mij geeft dit minstens een reële aanwijzing dat het ventilatieverhaal van Maurice en zijn aerosol ideeën heel aannemelijk zijn
Rapport “Vaccinatie vermindert overdracht COVID-19” 05-08-2921
Deze informatie kan iedereen vinden maar helaas halen veel van de anti-vaxxers hun “waarheden” uit obscure blaadjes of uit verhalen van “artsen” die een paar mensen met corona verschijnselen plotseling beter zien worden na het toedienen van zware en gevaarlijke medicijnen.
Dan zijn er ook BN ers die uit puur persoonlijk gewin onzin lopen te verkondigen zoals Baudet, Engel, over-the-hill mensje Zwagerman en Peer van Eersel (perfect in radio Bergeijk) De een doet het om politiek gewin,( stemmen verzamelen) een ander wegens een persoonlijke haat jegens alles wat met de regering te maken heeft, of uit angst vergeten te worden door het publiek.
Dan nog de hoogopgeleiden ( zelfs met HBO niveau 6, ja 6!! opleiding) die er vooral de nadruk op leggen dat er respect moet zijn voor andersdenkenden, en voor ieder zijn vrijheid. Nu ben ik het er mee eens dat een ieder vrij kan beslissen over wel of geen vaccinatie tegen Corona. Maar ik heb ook rechten en ik wil absoluut niet in aanraking komen met niet gevaccineerden die geen medische reden hebben om niet te vaccineren. Vooral omdat die groep er de oorzaak van is dat ik een jaar binnen heb gezeten, een keer in de week vroeg boodschappen heb gedaan en mijn kleinkinderen niet heb gezien terwijl zij alle geboden overtraden, illegale feesten organiseerden en bronnen van besmetting waren en zijn. Dus een vaccinatie bewijs voor iedereen die bioscoop. Horeca, festival, voetbalwedstrijd, sportschool, voortgezet onderwijs, winkel centra wil bezoeken. Teneinde boodschappen te doen kunnen ze een of twee uur in de week compensatie krijgen. Ik kan het nog wel opbrengen om die paar uurtjes niet naar Appie te gaan. Reizen naar het buitenland alleen met vaccinatie bewijs. Maar een vaccinatie gebod, dat natuurlijk nooit. Ik denk dat we op deze manier voor november op een vaccinatiegraad van 100% zitten, medische gevallen uiteraard uitgezonderd.
Aan de slag Rutte !

neolib | 02-09-21 | 21:17 | 2

"ik wil absoluut niet in aanraking komen met niet gevaccineerden..." Gezonde mensen? Zonder klachten? En dan zijn zíj de wappies? De brainwash gaat diep. Ik heb medelijden met u.

Ben_Hur | 02-09-21 | 22:21

Hear, hear!

Wiebenick | 02-09-21 | 23:54

"Limburg.....'nuff said".

Grijskijkert | 02-09-21 | 20:42

Is me ook wat, wil ik me eens laten voorlichten door viruswaarheid, zegt mijn browser dat ik www.viruswaarheid.nl niet mag zien, zegt-ie; 403 Forbidden, you don't have permission to access this recourse, als dat geen complottheorie is weet ik het ook nie.

GuruOuwehuru | 02-09-21 | 16:07

slechts 15 studies tonen aan dat je beter een keertje ziek kan zijn dan een prikje nemen.

Harvard Medical School professor Martin Kulldorff said research showing that natural immunity offers exponentially more protection than vaccines means vaccine passports are both unscientific and discriminatory, since they disproportionately affect working class individuals.

“Prior COVID disease (many working class) provides better immunity than vaccines (many professionals), so vaccine mandates are not only scientific nonsense, they are also discriminatory and unethical,” Kulldorff, a biostatistician and epidemiologist, observed on Twitter.

Trofl | 02-09-21 | 15:59 | 1

Al zou ziek zijn beter werken dan een vaccin dan nog heb ik liever het prikje. Wat heb je nou aan ziek worden om niet meer er ziek van te worden?

Shoarmamasutra | 02-09-21 | 21:33

Onze saamhorigheid word systeematies kapot gemaakt.

Angelina-a | 02-09-21 | 15:27 | 1

samenhorigheid

Angelina-a | 02-09-21 | 15:28

Het is complete bullshit wat deze huisarts verkondigd. Het Nieuwsuur fragment is al van donderdag 26 augustus. In de gehele maand augustus is er niemand overleden aan covid in de gemeente Kerkrade. De cijfers zijn bekend en openbaar. Broodje aap gelul dus over die 39-jarige ongevaccineerde vrouw. Wat een vies staaltje vaccinatie propaganda en dat mevrouw Lenders als huisarts moedwillig des-informatie verspreidt zou einde loopbaan moeten betekenen.

Thuinman | 02-09-21 | 14:34 | 8

@swassannuf | 02-09-21 | 15:04: Ik mag niet linken als zwitsal maar je kunt op de website van het rivm de getallen vinden. Covid19-aantallen-gemeente-cumulatief. Dan bekijk je de gemeente Kerkrade en dan zie je dat gedurende de hele maand augustus de teller 'deceased' op 96 blijft steken. En daar staat ie al op sinds april.

Thuinman | 02-09-21 | 17:03

Misschien staat het ziekenhuis in Heerlen en telt ze dan daar mee?

Shoarmamasutra | 02-09-21 | 21:34

@Shoarmamasutra | 02-09-21 | 21:34: Dan mag je verwachten dat het ziekenhuis haar als covid sterfgeval doorgeeft aan de GGD, niet de huisarts.

Thuinman | 02-09-21 | 23:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Darwin award nominaties.

Jan de Vries | 02-09-21 | 14:21 | 1

De huisarts en de NPO zijn wel geduchte concurrenten als het om de hoofdprijs gaat. Spannend.

Graaier | 02-09-21 | 14:23

Wauw die huisarts!!! Dat is echt te erg voor woorden. Dat met de camera rond haar lopen, dan haar loopje naar de camera met het verhaal over "witte" Limburgers, dan naar de praktijk waar een nep telefoontje wordt gepleegd, met een stethoscoop demonstratief op tafel mwahahaah. Haar warrige kapsel is net zo warrig als haar presentatie. De NPO is echt schaamteloos in het neerzetten van een door hen gewild sfeertje. Mijn vraag : is die huisarts echt? Haar tefefoongesprek in ieder geval niet. Ze heeft het over fake news terwijl ze fake news maakt. Ach en de NPO die mensen in de regio neerzet als onderkantjes blijft ook maar doorgaan.

Graaier | 02-09-21 | 13:43 | 1

De gevaccineerden die maar 1 prik hebben of 2e prik gehad hebben worden na twee weken pas na twee weken na de laatste prik als gevaccineerd bestempeld. Gaan deze onfortuinlijke mensen dus binnen deze 1,5 maand dood zijn ze ongevaccineerden die het beter hadden moeten weten. Hoeveel van deze “ongevaccineerden “ er inmiddels al zijn overleden tov ongevaccineerden is weggemoffeld en komt in schimmige statistieken terecht. De officiële teller zou al de vaccins moeten stoppen. Een veelvoud van 21000 dood eneen paar miljoen beschadigd. Duizenden % meer als welk vaccin dan ook. Bronnen zat; censuur is voor mensen die iets niet kunnen verdedigen.

rattenvanger XL | 02-09-21 | 14:36
-weggejorist-
Geilbaard | 02-09-21 | 13:19

Er is inderdaad geen reden meer de overheid blind te vertouwen, maar dat hebben ze er toch echt zelf naar gemaakt.

Zoelense Hobbyboer | 02-09-21 | 13:16 | 1

Waarom zou je wie (of wat) dan ook blind vertrouwen?

Wiebenick | 02-09-21 | 13:20

Logisch dat ze naar Kirchroa gaan in plaats van naar 020-West en 020-Zuidoost. Want in het laatste geval zouden er slegs 'mensen van kleur', 'mensen van zoewart' en 'mensen van islam' als vaccinatie-weigeraars in beeld komen.
Dat is immers 'stigmatiserend' en 'straalt immers negatief af' op groepen die vanwege domheid, ignorantie, blankenhaat, primitief bijgeloof of achterlijk religieus gehalal, weigeren zich te laten vaccineren.

Dus in het kader van de 'weg-met-ons'-doctrine wordt dan gekozen voor 'mensen van blank', voor landgenoten die veel makkelijker te stigmatiseren zijn.

Kirchroa, alaaf!

Peter Emile | 02-09-21 | 12:58

Jah kom op, @NPO, niet zo schijterig.
Ga eens interviewen in de *grootste* problemewijken: 020 ZO en Nieuw West.
.
Ik denk nog steeds dat het *kuch* "rationele IQ" van deze mensen
het beste te stimuleren is met een prik bonus van 100 euri.
Een zien hoe snel het dan gaat...
.
En ja, het is een beetje onsmakelijk en er komt gezeur over, oa op GeenStijl,
maar het lijkt me qua geld / maatschappij een kleine investering,
die je hel snel terugverdient in minder zorgkosten en minder maatregelen.

hotmint | 02-09-21 | 12:33 | 3

Goeie. 100 euro in te wisselen bij de Roti King of de coffeeshop. Ok of de Action. Zo, ik ben m’n vooroordelen weer kwijt voor deze dag.

kapoerewiet | 02-09-21 | 12:39

@kapoerewiet | 02-09-21 | 12:39 Weest gerust. Dit zijn geen vooroordelen. Dit zijn na-oordelen.

Wiebenick | 02-09-21 | 12:46

@Wiebenick | 02-09-21 | 12:46:
Precies. Het zijn oordelen gebaseerd op feiten en op jarenlange, rijke ervaring.
Hoewel ik doorgaans een andere beleving heb bij het begrip 'rijk'.

Peter Emile | 02-09-21 | 13:01

Stel ik heb een ruimte bedoeld voor 8 aanwezige personen, met hierin 8 zitplaatsen voor deze personen. Van deze 8 zitplaatsen zijn er maar steeds 4 gelijktijdig bezet. Nu besluit ik om de 8 zitplaatsen in aantal terug te brengen naar 5. Dus 4 bezet en 1 reserve. Maar plots doen er zich onverwachte omstandigheden voor. Er zijn 6 zitplaatsen nodig en de mogelijkheid bestaat dat er binnenkort 7 nodig zijn. Moet ik de personen die zitplaats 6 en 7 nodig hebben nu weigeren, de kosten voor een zitplaats bij hen in rekening brengen of moet ik mijn beleid aanpassen en meer zitplaatsen in reserve houden?

swapper | 02-09-21 | 12:31

Als de NPO vindt dat iets niet goed gaat in Nederland, laten ze blanken figureren als ‘schuldigen’. Als de intensive care afdelingen vol liggen met allochtonen, dan mag dat niet gezegd worden. Het zijn de bekende trucs van de NPO.
De witte bevolking, dat zijn schofterige racisten, waardoor alles fout gaat in Nederland.

HoniSoit | 02-09-21 | 11:45 | 4

Vgls mevrouw de huisarts: Witte Nederlanders. Ben ik nooit tegengekomen. Wel blanke Nederlanders.

drolloman | 02-09-21 | 12:10

@UpdateAvailable | 02-09-21 | 11:53: Mislukkingen betreffende integratie mogen niet aan het licht komen. God forbid dat men ooit Wilders' gelijk zou moeten toegeven. Dus wacht men zo lang mogelijk tot een enigszins geschikt moment om dit te openbaren.

Koning BongoBongo | 02-09-21 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

Even een vraag aan degenen die vinden dat je niet-gevaccineerden een plaats op de IC wil onthouden in het geval dat ze Corona krijgen en IC-behoeftig worden. “Ga maar dood”, “eigen schuld dikke bult” en meer van dergelijk fraais heb ik voorbij zien komen.
Oké, er is Corona, en er zijn nu (nog) twee preventie-opties: vaccineren en niet vaccineren.
Laten we er nu eens vanuit gaan dat degenen die voor een van beide opties kiest daar goed over hebben nagedacht. Beide groepen willen immers niet ziek worden, en de een vindt een vaccinatie daarvoor de beste keus, en de ander juist niet.
Persoonlijk vind ik dat een keuze voor een van beide opties evenveel respect verdienen. Degene die dat niet vind hoeft nu niet verder te lezen.
Goed, nu vinden personen die zich wel hebben laten vaccineren dat zij de juiste keuze hebben gemaakt en de ongevaccineerden niet en daarom maar voor de gevolgen in moeten staan. Dus geen IC plekje.
Maar, stel je nou eens voor dat over enkele weken of maanden blijkt juist de ongevaccineerden de goede keuze hebben gemaakt, en dat hetgeen waar ze bang voor zijn, namelijk ernstige langetermijnseffecten als ADE of vaccin-induced-prionic-disease, zich dan zullen openbaren. En dat het juist de gevaccineerden zijn die een IC-bed nodig hebben.
Geldt voor hen dan ook “ eigen schuld dikke bult” en “ had je je maar niet moeten laten vaccineren” of “je had het kunnen weten”?

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 11:40 | 27

@Wiebenick | 02-09-21 | 16:19:
Ik heb het al eerder geschreven dat begrijpend lezen niet jouw sterkste punt is en je gaat elke discussie uit de weg.
Toe maar, wentel je maar in je gelijk en succes in de nabije toekomst. Voor zolang die voor jou nog bestaat.

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 16:30

@Wiebenick | 02-09-21 | 16:35:
Nee hoor, maar mocht jij straks IC behoeftig worden, dan gun ik jou toch dat plaatsje, ondanks je afgunst ten opzichte van de ongevaccineerden.

Alco-de-Holist | 02-09-21 | 16:41
▼ 24 antwoorden verborgen

Dit filmpje heeft weer een hoog "aapjes kijken"-gehalte. Wat wel redelijk klopt met hoe de NL media vaak met Limburg omgaat. Misschien was dat een betere insteek geweest voor deze reportage - maar ja, zelfkritiek he...

Specy | 02-09-21 | 11:24 | 2

Zelfkritiek. Limburg. Inkoppertje.

Lorejas | 02-09-21 | 11:26

Niet alleen in Limburg. Als ze in het noorden zijn zoeken ze ook altijd de Frieste Fries en de meest Groningse Groninger uit. Standaard..

Tater salad | 02-09-21 | 11:37

Lijkt me ook lastig zo'n accent. Zelfs al ben je niet zwakbegaafd, dan klink je alsnog wel zo. Niemand buiten je bubbel die je serieus neemt zodra je begint te praten.

Quantum Suicide | 02-09-21 | 11:17 | 5

@geenjagergeenneeger | 02-09-21 | 11:56: hun eigen Vlaamse Limburgers praten net zo lijzig. Zelfde dialect. Overigens spreken ze in Mestreeeeech lijzig, dat zangerige is meer de Mijnstreek.

kapoerewiet | 02-09-21 | 12:36

Gewoon lekker blijven waar je bent als het je niet bevalt.

culture_vulture | 02-09-21 | 12:44

Zelf kom ik oorspronkelijk uit Sittard. En ik moet eerlijk bekennen, dat een Kerkradenaar voor de meeste niet-Kerkradenaars in Limburg amper te verstaan is. En al helemaal als je, zoals ik, al een halve eeuw in Amsterdam woont.

"Kerkraads" heeft meer weg van een 'Rheinländisch' dialect dan van een Limburgs dialect. 'Plat' Keuls lijkt er nog het meeste op.

Peter Emile | 02-09-21 | 20:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Schuif deze borden maar onder de neus van deze mensen als ze straks op de IC liggen. Stelletje hersenloze!

Marvin_NL | 02-09-21 | 11:16

Geen vaccinatie willen, maar wel de medische zorg als men ziek wordt (geldt voor alle kleuren tokkie). Beiden komen uit hetzelfde medisch model en dezelfde geld- en machtsbelangen. Ben dan consequent.

Alsdan | 02-09-21 | 11:10 | 2

Ik ken zelfs gekkies die doodleuk zeggen dat als je kanker hebt, dat het dan komt door je eigen negatieve gedachten en chakra's ofzo, maar die zodra ze het zelf hebben wel aan de chemo gaan. Blijft fascinerend.

Quantum Suicide | 02-09-21 | 11:18

Wat is eigenlijk precies een tokkie, vraag ik me nu plots af. Aangezien ze nu opeens alle kleuren kunnen hebben. Sinds wanneer worden ook andere nationaliteiten op de hoop van Hollands white trash gegooid? Sinds policor mensjes het heel moeilijk te verkroppen vinden dat hun wensdenken halve volksstammen aan onnozelaars heeft geïmporteerd? Hebben ze daarom de term ‘tokkies van kleur’ geïntroduceerd, om zich ondanks hun exotisme te verheffen boven het plebs, waartoe dus helaas ook knuffelallochtonen behoren, best wel veel eigenlijk, maar laten we ze dan maar voor de bühne integreren met die paar autochtone tokkies waarvoor Nieuwsuur helemaal naar Kerkrade moest afreizen?

kapoerewiet | 02-09-21 | 11:21

Dat in een reportage een telefoontje in scene wordt gezet is niet ongebruikelijk. Die huisarts gaat niet zitten wachten met dat telefoontje totdat de cameraploeg er is. Waarschijnlijk hebben ze er een paar 'takes' voor gedaan. De inhoud van dat telefoontje is wel vreemd. De huisarts zegt 'de vrouw is gisteren overleden''. Op het coronadashboard van de RIVM is de laatste coronadode in gemeente Kerkrade van 13 april 2021. Er zijn dan 3 opties. De reportage is opgenomen in april 2021, maar dat lijkt me van niet. Of deze coronadode moet nog worden opgenomen in het coronadashboard omdat de gegevens door de GGD nog moeten worden doorgegeven aan het RIVM. Dat zou dan snel genoeg blijken. Of dit is gewoon glashard gelogen door Nieuwsuur en de huisarts.

Selassie | 02-09-21 | 10:55 | 5

Als je dingen in scene gaat zetten, moet je dat er op zijn minst bij vermelden als je een beetje journalistieke waardigheid hebt. En niet als journalist geveinsde voorzetten gaan geven als "wat was dat voor een telefoontje". Nee als je zaken gaat verzinnen en in scene zetten is het simpelweg reclame of propaganda. Heeft niks meer met journalistiek te maken.

Thuinman | 02-09-21 | 11:25

Het in scene zetten zou geen doodzonde zijn, mocht het zo zijn dat het gesprek toevallig net de dag ervoor of die dag heeft plaatsgevonden. Dan kan ik nog enigszins begrijpen dat het journalistieke waarde heeft het op deze manier te brengen.

Maar gezien de data vanuit RIVM is dit gewoon een keiharde leugen en propaganda. Het zou dan ook voor zowel nieuwsuur als ook voor de huisarts consequenties moeten hebben. Voor de medische tuchtraad ermee!

BRAAP | 02-09-21 | 11:46

@Bulloch | 02-09-21 | 11:06: Of die mevrouw leed al een ernstige ziekte en was cojona het laatste zetje.

drolloman | 02-09-21 | 12:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat rare taaltje ook.

thanseeuwen | 02-09-21 | 10:49 | 1

Is niet zo raar hoor! Is gewoon Duits! Een Duitser die Nederlands probeert te spreken.

Stijlloze bezoeker | 02-09-21 | 12:55

Afgehaakt na telefoontje. Het gebruikelijke NPO betweter toontje. Totaal scripted dit.

Lorejas | 02-09-21 | 10:42 | 6

@Papa Jones | 02-09-21 | 10:55: Als je niet ziet dat dit in scene is gezet ben je echt blind.

1. Een overlijden wordt niet telefonisch gemeld maar via portal van GGD.
2. Al ruim 5 maanden geen overledene in Kerkrade
3. Sinds medio mei geen ziekenhuisopnames
4. Totaal 144 overleden mensen onder de 49 jaar in heel NL

Dus jij vindt het niet op zijn minst opvallend dat nu net op het moment van de rapportage dit telefoontje gepleegd wordt en ook nog betreffende een ongevaccineerde vrouw van 39? 100% scripted met doel het gedrag van mensen te beïnvloeden, daar hebben we een woord voor.

BRAAP | 02-09-21 | 12:10

@BRAAP | 02-09-21 | 12:10: Precies dat. Toen ik dat stukkie zag, zakte mijn broek af (ik weet, ik heb mijn nic. niet mee in deze). En deze actie van de NPO mag wat mij betreft ook wel verder onderzocht (en indien van toepassing) aangepakt worden.
En nee, ik ben geen ontkenner/wappie maar als de overheid/NPO denkt dergelijke manieren nodig te hebben om mensen gevaccineerd te krijgen, zou ik me kunnen voorstellen dat je gaat twijfelen .....

TinusVlugOpDeKut | 02-09-21 | 13:03

@BRAAP | 02-09-21 | 12:10: Nou, nu was er dus wél iemand van 39 overleden en blijkbaar vond de huisarts dat de moeite waard om te vermelden. En dit overlijden kan blijkbaar óók per telefoon worden doorgegeven. Ik vind het echt uiterst wantrouwend dat jij denkt dat de arts de boel zit te belazeren. Maar goed, wappies zijn ook uiterst wantrouwend tegenover alles dat regulier is.

Papa Jones | 02-09-21 | 23:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Snap de ophef niet. De NOS zegt gewoon dat het tempo waarin vaccineren terugloopt in Kerkrade wel heel langzaam gaat. En doorrr

J.Dokstijl | 02-09-21 | 10:41

Filmpje gezien. Deze huisarts verklaart dat er gisteren een 39-jarige patiënte van haar is overleden aan corona, wat voorkomen had kunnen worden met vaccinatie.

Wappies zullen vast gaan schreeuwen dat dit nep is.

Papa Jones | 02-09-21 | 10:36 | 13

Diverse jorissen gekregen omdat ik melde dat er ernstige tot dodelijke bijwerkingrn in mijn omgeving waren. Waarom moeten de kritische anti-vaxers wel aannemen dat een covid dode van 39 jaar waarheid is en worden berichten als hierboven geschreven onmiddelijk als onwaar beschouwd?

MoonBeebe | 02-09-21 | 12:22

@elco485 | 02-09-21 | 11:59: Er zijn sinds het begin van de uitbraak ongeveer 140 Nederlanders onder de vijftig aan Corona overleden. Staat gewoon op de website van het RIVM

Ron_Paul | 02-09-21 | 12:28

@Tater salad | 02-09-21 | 11:43: Even gechecked, hou toch op man.
Natuurlijk heeft de arts de filmploeg verteld dat ze de GGD ging bellen. Maar dat is werk dat ze normaal ook doet. Als ze hier liegt, heeft ze een gigantisch probleem. Uiterst onwaarschijnlijk dus dat het verhaal van haar patiënte niet klopt.

Papa Jones | 02-09-21 | 23:19
▼ 10 antwoorden verborgen

Zijn er ook mensen die pochen op hun polio, gele koorts, DTP en griep vaccinaties? Daar val je anderen toch ook niet mee lastig?

P47Thunderbolt | 02-09-21 | 10:34 | 5

@Bulloch | 02-09-21 | 11:13: In het seizoen 2017/2018 lagen de ziekenhuizen vol met zware griep patiënten. Toendertijd nooit iets over gehoord. Hadden die mensen dan geen griepprik gehad?

P47Thunderbolt | 02-09-21 | 11:19

Ik hoefde ook nergens mij vaxbewijs te laten zien tijdens mijn reizen naar de nieuwe wereld.

sjef-van-iekel | 02-09-21 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
floppyhoes36 | 02-09-21 | 10:33 | 3

Ik heb de media nog nooit een antivaxer (lees moslim) van kleur zien interviewen. Geen reportages in Amsterdam nieuw-west of Rotterdam-zuid, waar het wemelt van allochtone anti-vaxers.

martymcfly | 02-09-21 | 10:22 | 6

@Het leven is zwaar | 02-09-21 | 10:43: Ga daar eens rondrijden in een prikbus met keppeltje op. De zittingen van halal varkensleder.

P47Thunderbolt | 02-09-21 | 10:59

Jammer, best een goede manier om snel aan een nominatie voor de Divibokaal te komen.

sioux_ | 02-09-21 | 11:12

Moskeeen vol .

Koning BongoBongo | 02-09-21 | 12:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Nieuwsuur is schaamteloos hypocriet. De laatste keer dat ik naar die show gekeken heb was toen ze schaamteloos aan het graf stonden van een slachtoffer van terrorisme in Noord Ierland. Ze stonden daar omdat er 1 of andere stemming in het Britse parlement aan de gang was over de Brexit en schaamteloos schakelden ze heen en weer, van de stemming, naar het graf, naar de stemming, naar het graf waar ze ook nog schaamteloos de broer van dat slachtoffer misbruikten om hun onderbuikgevoelens over de Brexit te bevredigen.

Freezzz | 02-09-21 | 10:15 | 1

Ze moesten zich schamen.

Me_Giant | 02-09-21 | 10:28

Maar als het telefoontje nep is, wat is er dan nog meer niet echt aan deze reportage? Komen de mensen die aan het woord zijn wel uit Kerkrade? Bestaat Kerkrade wel? Ik heb het nog nooit gezien, dus ja. En ga je dood aan corona na vaccinatie als je kanker hebt of bent aangereden? Twijfels, ik bedoel wie heeft er ooit van die bekende limburger gehoord? U? Ik niet. We worden als land tegen elkaar opgezet, ipv ruzien over vaccinatie zouden we na moeten denken over wie er garen spint bij deze verdeel en heers strategie. En dat is niet het kabinet want die zitten zelf ook midden in de wij hier jullie daar kramp. Minimale info maar verstrekkende conclusies trekken daar heeft niemand iets aan.

Marmer | 02-09-21 | 10:06 | 7

@Nederlandop1 | 02-09-21 | 10:33: Wat een gezwam. Als deze huisarts al een negatieve review heeft, dan komt die vast van een wappie.

Papa Jones | 02-09-21 | 10:54

@Nederlandop1 | 02-09-21 | 10:33: Ja dat bedoel ik dus. Er zijn altijd meer mensen in een dorp of stad, zeggen dat het een wijk is vol ellende en armoe en dan een bepaald type mens aan het woord laten geeft een eenzijdig beeld. Ik mag in het kader van de AVG hopen voor de arts dat het telefoontje nep is trouwens maar dat terzijde.

Marmer | 02-09-21 | 11:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik wacht op de uitzending over grafieken met het percentage gevaccineerden die zich hebben laten vaccineren uit angst ziek te worden of die geen ruk om het virus geven maar zich hebben laten vaccineren uit angst om buitengesloten te worden.
Denk dat ik lang kan wachten.

jitro | 02-09-21 | 10:05 | 1

De grafieken krijg je niet maar je kan je indenken dat de groep die bang is om ziek te worden, de ouderen en risicogroep dus, zich om die reden hebben laten vaccineren, met daaraan vast een kleine groep die dat doet voor een 'ander'.

Dan is er een grote groep die zich heeft laten vaccineren om niet buitengesloten te worden, lees de jongeren en de mensen die graag naar een festival willen, of op vakantie o.i.d..

Dat zijn de twee groepen die het grootste zijn. Daarnaast zijn er kleine groepjes te vinden die zich uit principiële overwegingen laten vaccineren, onder druk van omgeving laten vaccineren (dus niet omdat ze buitengesloten worden of niet op vakantie kunnen) en wat andere versplintering.

Maar dat is ook zo bij niet gevaccineerden. Sommigen zijn mordicus tegen uit geloofsovertuiging, anderen hebben het weloverwogen en wachten het nog even af of hebben medische redenen.

De uitschieter zijn de complotdenkers maar dat is gelukkig maar een hele kleine groep en eigenlijk nietszeggend.

Fortis_et_liber | 02-09-21 | 10:14

Durft u nou de geloofwaardigheid van de NPO reportage in twijfel te trekken???
Wappie.

jemagookniksmeer | 02-09-21 | 10:45

Als iemand er achter kan komen of, en zo ja: in hoeverre die arts heeft medegewerkt aan een vorm van enscenering, dan kan hij mogelijk een gesprekje bij de Tuchtraad tegemoet zien…

bisbisbis | 02-09-21 | 12:09

Ik vraag mij weleens af of er niet iemand is die aan zo'n talkshowtafel zijn mond opentrekt en zegt: zeg Nieuwsuur, wat is dat voor kromme reportage met die huisarts die een fake telefoontje pleegt, van een persoon die niet eens bestaat.

Het ligt er mijlendik op dat het een toneelstukje is. Daarbij is A'dam de stad met de laagste vaccinatiegraad. Maar ja, een baksteen in je smoel omdat je een allochtonenwijk inloopt is ook niet fijn. Dan maar die gemoedelijke mijnwerkers die in het café zitten. Oh, ze roken? Helemaal mooi want dat past wel bij het stereotype beeld van de niet gevaccineerden.

Bedenk goed wat je met je belastingcenten doet en waar het aan uitgegeven wordt. De NPO is allang niet meer zo neutraal en loopt fijn mee in de pas van overheden en ministeries.

Wat je overigens wel of niet van de vaccinatie vindt zal mij worst zijn. Zoals mijn gelovige partner zegt: haal mij niet van het geloof af, dan breng ik jou er niet aan. En zo moet het zijn. Laat elkaar in de waarde en leef met elkaar en niet tegen elkaar. We moeten nog even een tijdje met elkaar op deze aardkloot.

Fortis_et_liber | 02-09-21 | 09:54

Haha, och ja, Kirchroa. Afvalputje van Limburg. Maar de enige Surinamer hier in de straat verweet me ook een schaap te zijn omdat ik niet gevaccineerd was - hadden ze niet eens zo ver voor hoeven reizen vanaf de mijnstreek. Maar met BLM bedoelt de NPO niet het roet van de koempels.

kapoerewiet | 02-09-21 | 09:53 | 4

@kapoerewiet | 02-09-21 | 10:02: Ja hoor, de mensen van kleur weten het wel weer beter. Men komt van heinde en ver naar Nederland, om ons te kunnen vertellen, wat wij moeten doen. Althans, dit maakt men er zelf van.

Dankbaarheid ? Wat ? Wut ?

Nederlandop1 | 02-09-21 | 10:29

Mein schats ist kreideweis
Had drekkige beinen
Und riecht nach stiefelsmeer
und auch nach scheise.

ritter vn hüpfburg | 02-09-21 | 21:01
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een smerig programma met hun nep telefoontje.

Middensteun | 02-09-21 | 09:51

Het lijkt me tijd om maar weer met zijn allen door te gaan en te stoppen met het zoeken van al die afleiding. Ik heb me laten vaccineren omdat ik denk dat ik dan mogelijk minder zware verschijnselen krijg als ik besmet raak. Wat anderen doen moeten ze m.i. zelf weten.
Het is mogelijk geen griep, heel fijn maar laten we het niet erger malen dan het is. Het is niet zo erg.
Ben je kwetsbaar? Laat je inenten, of val eens een kilootje of 20 af.
Lets go!

gnidegna | 02-09-21 | 09:51 | 3

Hier idem, we zitten nu op een vaccinatiegraad van 80 of 90 procent, zo'n beetje elk kwetsbaar persoon heeft zijn prikken gehad, mezelf incluis.
Gooi de boel maar open, je kunt niet krampachtig elk sterfgeval voorkomen.
De maatregelen zijn nu ergen dan de kwaal.
Ik heb vrienden in de evenementenbrache, het is echt schrijnend om te zien hoe zij er aan toe zijn, dit mag gewoon niet zo doorgaan.

LonelyWanker | 02-09-21 | 09:56

Ik heb het vaccin ook nooit als totale bescherming gezien, of ergens gelezen dat dat zo zou zijn. Mijn insteek is idd net zoals dat mensen de griepprik nemen, kleinere kans op besmetting en veel kleinere kans op, in geval van besmeting, ernstige klachten. Waar mensen dan het idee vandaan halen dat ze volledig beschermd zouden zijn, geen idee.

Marmer | 02-09-21 | 10:08

Dit dus.

Behangdelul | 02-09-21 | 11:10

Ik woon dichtbij deze plek. Het door Jack Vinders geschetste beeld van de mentaliteit ter plekke, kan ik in grote lijnen matchen met mijn ervaringen in die wijk - en Kerkrade e.o. op zich.

Maar de beelden en portretten die Nieuwsuur heeft uitgelicht vertegenwoordigen volgens mijn niet de hoofdmoot van de bevolking daar. Ik meen ook een "verwrongen" sfeer te beleven bij de reportage. Wat ik zie is er zeker te vinden, maar dan moet ik het wel bewust opzoeken. De alledaagse hoofdmoot ervaar ik lichter dan dat. Ik ken zelf genoeg mensen uit die omgeving die een andere mening hebben, en / of gevaccineerd zijn.

Nu is dit allemaal enkel vanuit mijn perceptie. Maar in combinatie met het door de huisarts gepleegde telefoontje in beeld, waarvan ik niet uitsluit dat de uitvoering geacteerd was, bekruipt mij het gevoel dat de makers van de reportage deze beeldvorming niet persé wilden voorkomen.

Als dat waar is, begrijp ik de keuze voor deze wijk / regio wel vanuit de makers gezien. De klank van het accent in deze regio kan naar mijn mening overkomen als "niet zo snugger". Armoede en lage ontwikkeling kennen we in deze regio absoluut, dus dat geeft een bijzonder effectieve mix als het gaat om beeldvorming.

Niet dat het er verder toe doet, maar de houding / uitstraling van de geselecteerde huisarts vond ik tamelijk vreemd. Ik zou me niet prettig voelen bij die vrouw haar houding. De Google reviews over haar praktijk laten geen ander beeld zien. Nu is het volgens mij zo dat men eerder een review plaatst bij ontevredenheid, maar ik vind dat een zorgverlener geen 2,8 als beoordelingscijfer zou mogen scoren. Dat vind ik best zorgelijk.

brakke_lau | 02-09-21 | 09:50 | 3

Ik had het niet beter kunnen verwoorden

Het leven is zwaar | 02-09-21 | 09:52

Goede tegel! En ja, dat telefoontje van de huisarts voor dat zwarte scherm zonder dossier was fake. No doubt about it.

kapoerewiet | 02-09-21 | 10:01

We hebben de exotische wilde en de exotische inboorling in het reservaat. Dit was de exotische inboorling. Vanuit NPO perspectief...

Bataafje | 02-09-21 | 10:35
-weggejorist-
TDB | 02-09-21 | 09:50

“Witte , autochtone mensen..” uhmm ok maakt het uit welk kleurtje je toevallig gegeven hebt gekregen?.. andersom is het een wokey pokey ophef..

All_Anonymous | 02-09-21 | 09:49 | 2

Het zou ze sieren dit ook uit te voeren bij moskeeën.. maar dat zal vast wel gedaan zijn denk ik?.

All_Anonymous | 02-09-21 | 09:54

was in het nieuws dat veel allochtonen zich nog niet hebben laten vaccineren dus moest vanuit de staatsmedia weer een reportage gemaakt worden dat een "groot" gedeelte van de echte Nederlanders zich ook niet laat vaccineren.

Fedde71 | 02-09-21 | 10:04

Tja, dat plaatje "corona = griep" zegt alles, ik zie dat soort gelul ook om mij heen. Mensen die het allemaal ontkennen en als ze een een simpel griepje gehad hebben dat dan zonder een test gekwalificeerd hebben als Corona en daardoor het als ongevaarlijk beschouwen. Zeg dat dan maar tegen al die doden en mensen met blijvende klachten. Corona heeft op iedereen een verschillende uitkomst dat erg uiteen kan zijn. Maar ja, zolang er verhalen de wereld in geslingerd worden dat bv de vaccinaties meer doden heeft gegeven dan Corona geeft dat bij genoeg mensen een reden om zich niet te laten vaccineren.

Sinclair | 02-09-21 | 09:47 | 3

heb Corona gehad en ik vertrouw op mijn immuunsysteem, werkte vroeger ook bij de waterpokken, mazelen etc.

Fedde71 | 02-09-21 | 10:06

Vrouwlief heeft Corona gehad, laten verifiëren door een test, en omschrijft 't ook als een zware griep met wat na slepende vermoeidheidsklachten.

Dat Corona verschillende uitkomsten per persoon heeft is enkel een argument dat een ieder dat risico dus voor zichzelf moet inschatten ism hun arts. Anders meet je met twee maten om tot de gewenste conclusie of uitkomst te komen.

Voor de meeste mensen is de enige reden om te vaccineren de extreme dwang en uitsluitingsdreiging...

ReyNemaattori | 02-09-21 | 10:23

@ReyNemaattori | 02-09-21 | 10:23: Bij mij precies zo. Corona gehad, opgeknapt, dus hoezo vaccineren. Knappe jongen die me dat uit kan leggen.

pleemobiel | 02-09-21 | 16:32

Men doet maar. Zolang er genoeg drones overblijven om mijn pensioen bij elkaar te buffelen, vind ik het allemaal best.

Mariner | 02-09-21 | 09:45
-weggejorist-
beetje.jammer.dit | 02-09-21 | 09:40 | 1

die mijnwerkers hebben toch al veel zware metalen in hun bloed, dan maakt die vaccinatie niet echt het verschil.

small_town_dude | 02-09-21 | 09:39 | 2

Ik durf de bewering aan dat niemand van die personen in dat filmpje in de mijnen heeft gewerkt.

knutsel_ | 02-09-21 | 09:42

Veel Limburgers stemmen Wilders, dus natuurlijk moet er even flink negatief bericht worden.

MargauxGrandCru | 02-09-21 | 09:38 | 1

En dan komt Ploumen nog uit Maastricht. Verwarrend die etnische scheidslijnen.

van Oeffelen | 02-09-21 | 09:43

Waarom blijven mensen naar die fakenieuws pulpzenders kijken? Kijk, gewoon, niet.

culture_vulture | 02-09-21 | 09:35 | 1

Ik kijk niet naar Blue TIger, cafe welshit etc. Dus goede vraag idd.

Lievewitteman | 02-09-21 | 09:36
-weggejorist-
oplichter | 02-09-21 | 09:31

Tokkies dus. En dan selluf onduhsoek doen, what can possibly go wrong?

blikjegrolsch | 02-09-21 | 09:30 | 1

Je bedoelt de NPO journalisten? Inderdaad tuig van de richel die hun eigen politiek correcte onderzoeksrichtlijnen hebben. Sterotypering van groepen is what can go wrong. Maar ach het zijn kudtblanken, dus dat mag bij de NPO.

Graaier | 02-09-21 | 09:34

Weer de bevestiging dat mijn stelling klopt: het zijn (met name) wappies, tokkies en allochtonen die nu nog niet gevaccineerd zijn. Dus waarom moet ik en de rest van het land ons vanwege hen nog steeds aan al die maatregelen houden? Opengooien die handel. Wanneer de eerste drie categorieën alsnog zwaar getroffen worden door Corona is dat eerder een zege dan een probleem voor het land… en ook zij hebben hun kans inmiddels gehad….

Mark zit te Dutten | 02-09-21 | 09:28 | 1

Er is geen enkele ongevaccineerde die vindt dat jij je aan maatregelen moet houden hoor. Sterker nog, de meeste ongevaccineerden houden zich al twee jaar niet aan de maatregelen.

C1O2 | 02-09-21 | 09:35

Dat stukje met die 39 jarige die zogenaamd is overleden aan Corona zie je aan haar ogen dat het in scene is gezet. Wat een wereld.

gebakkenzuchten | 02-09-21 | 09:26 | 1

"Mensen zijn gevoelig voor des-informatie zegt u" vraagt de journalist aan de huisarts nadat ze een toneelstukje voor de camera speelde over het noodlottige 39-jarige geval. De propaganda is schaamteloos.

Thuinman | 02-09-21 | 09:44

Knap staaltje profilering weer. Waar zijn Femke's waarnemers dan als er weer eens schandalig geprofiteerd wordt?
De manier waarop de Limburger doorgaans word geportretteerd door de NPO riekt naar discriminatie.

Andersdenkend | 02-09-21 | 09:23

Uit een studie in de VS: "independent hesitancy risk factors included younger age, non-Asian race, having a PhD or ≤high school education, living in a rural county, living in a county with higher 2020 Trump support, lack of worry about COVID-19, working outside the home, never intentionally avoiding contact with others, and no past-year flu vaccine."

Dus de vaccinatietwijfel is het grootst onder de laag opgeleiden én onder de hoogst opgeleiden.
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....

lekgoot | 02-09-21 | 09:22 | 6

@Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 10:17: Hoogopgeleide Trump supporters ken ik bij de vleet. Academici, waaronder een aantal heuse professoren. Big picture guys met enorme feitenkennis,

Asteroid-B612 | 02-09-21 | 10:29
▼ 3 antwoorden verborgen

heb toch ook veel reportages gezien vanuit de bijlmer en 020-west, waarom van Rossem hier weer wat achter moet zoeken... beetje wappie gedrag.

Satria | 02-09-21 | 09:22

Ja het is zo. Speciaal afgereisd naar Kerkrade om maar die enkele autochtone groep mensen te vinden bij wie de vaccinatiegraad laag is en er veel Facebook afgestudeerde mensen wonen.

Dat terwijl de grootste groep, de ongevaccineerde allochtonen, om de hoek te vinden is. Je ziet ze ook even in beeld op Plein 40-45 en dan krijg je meteen een idee van de rare opvattingen over de overheid en de vaccins. Wappies als je het mij vraagt. En de cijfers zijn ook vrij duidelijk: De helft in het ziekenhuis is allochtoon. En dan toch afreizen naar Kerkrade? Je hoort ze bijna overleggen. "Ja maar laten we nu geen stigmatiserend verhaal neerzetten. Ga op zoek naar een autochtone groep, om te benadrukken dat het gaat om opleiding, niet om etnicitiet. Oke mensen, aan de slag!"

Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 09:21 | 5

@DexterGordon | 02-09-21 | 09:23:
Ja, gezien, maar de focus van het verhaal lag duidelijk in Kerkrade, het feit dat deze mensen laagopgeleid zijn en ex-mijnwerkers. Getatoeeerde cafehangers maakten het helemaal af. Inderdaad heel even ook de allcohtone groep, maar feit is dat deze 50% uitmaakt van de ziekenhuispatienten. En maar 13% van de bevolking. Je zou zeggen, we krijgen een repo die alleen daarop ingaat. Maar nee.

Kijk, dat het ligt aan opleiding en zo, prima. Echter de drang om ons op te voeden en bij het handje te nemen is soms echt irritant. We kunnen echt zelf wel verzinnen, dat als 50% allochtoon is in de ziekenhuizen, dat daar een probleemje ligt. En dat zal ook vast met opleiding te maken hebben, er zijn nog wel wat meer factoren aan te wijzen dan dat.

Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 09:26

U was buiten?

Purk | 02-09-21 | 09:41

Er was nog reiskostenbudget over.

van Oeffelen | 02-09-21 | 09:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Die kan nemen en geven,kan in vrede leven.
Berendien.

steekmug | 02-09-21 | 09:21

De media en politici zijn van mening dat allochtonen de vrijheid moeten hebben zich niet te laten vaccineren.
Maar omdat ze tegelijkertijd een hoog percentage propageren is het essentieel dat alle blanken zich wel laten vaccineren.

C1O2 | 02-09-21 | 09:20

Nieuwsuur. Ze blijven me soms verbazen hoe goed ze kunnen zijn. Maar dan heb je dit soort journalistieke dieptepunten nodig om dat gevoel te blijven ervaren.

zevensprong | 02-09-21 | 09:17 | 2

Het is mij nooit opgevallen dat ze goed zijn.

Freezzz | 02-09-21 | 09:22

Gaat het beter in de Schilderswijk? Of mogen we dat niet weten? Want moslim, zielig

Fijn_dat_je_er_bent | 02-09-21 | 09:17

Zou weleens cijfers willen zien van IC covid patienten / overledenen. Hoeveel er voorheen gewoon gezond waren en ook zo leefden.

Gebakkenvis | 02-09-21 | 09:14 | 4
-weggejorist-
Fijn_dat_je_er_bent | 02-09-21 | 09:19

In Schotland zijn er onder de 50 28 mensen gestorven aan dit virus die geen co-morbiditeit hadden.
Dat wil dus niet zeggen dat deze mensen gezond waren (obesitas is geen co-morbiditeit), het zegt enkel dat ze zonder dit virus nog hadden geleefd.
Het RIVM had een vergelijkbaar tabelletje, maar kan dat niet meer vinden.

C1O2 | 02-09-21 | 09:25

Vermoedelijk was van de overledenen eerder nog 100% in leven.

Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Advies van de veearts: “Vaccineer en ontworm bij de weidegang.

jitro | 02-09-21 | 09:14 | 1

Ivermectine?

Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 10:27

De bewering dat Mark Rutte een leugenaar is is aantoonbaar juist en derhalve feitelijk correct.

Dr. Ka wo lo | 02-09-21 | 09:13 | 1

Is ook zo'n beetje het enige dat correct is in die reportage...

ReyNemaattori | 02-09-21 | 10:49

Nergens in dit land woont er zo'n dom, achterbaks, stiekem, betweterig, goedkoop en ordinair publiek als in die regio. Vreselijk en dan ook nog dat taaltje.

Stratum | 02-09-21 | 09:12 | 3

Dat is waar. Maar ze hebben wel gelijk.

culture_vulture | 02-09-21 | 09:15

u bedoelt de regio's Hilversum en Den Haag?

linkeloetje48 | 02-09-21 | 09:18

Rotterdam?

van Oeffelen | 02-09-21 | 09:30

Kijk eens op www punt bddataplan punt nl / corona en scroll naar beneden "Leeftijdsgroepen" en tab Overleden. Probeer de 39 jarige eens op te zoeken. Succes. Laat Nieuwsuur afreizen naar Uttah Pradesh (224 miljoen inwoners, 300 actieve cases) om te kijken wat ze daar nu anders doen. Vaccinatiegraad ligt daar 'iets' lager...

PR0FESSOR | 02-09-21 | 09:09 | 1

In andere woorden: Er is nauwlijks een probleem met Covid, ook waar de vaccinatiegraad heel laag is? Heb het even opgezocht, maar inderdaad, nauwelijks "active cases". Paar kanttekeningen: Ze doen daar aan active contact tracing en quarantaine, dat hebben wij hier niet. En in India sterven ze sowieso aan van alles, dus Covid kan best ondergerapporteerd zijn en de bevolking is veel jonger en minder obees. Edoch het is interessant nieuws.

Beste_Landgenoten | 02-09-21 | 09:16

Onze Staatsomroep heeft nu eenmaal een buitengewoon aparte kijk op de doelgroep(en) die zij wordt geacht te bedienen: er zijn behalve intrinsiek ‘goede’ mensen nu eenmaal ook ‘ verachtelijke’ mensen, die minzaam benaderd dienen te worden. Het gaat o v e r deze deplorables, in beschrijvende termen. Je moet ze als verslaggever ook vooral niet laten uitpraten, als je ze een microfoon in hun gezicht duwt en ze een ‘vraag’ stelt.

bisbisbis | 02-09-21 | 09:09
-weggejorist-
Matenwerk-NL | 02-09-21 | 09:07 | 1

De verontwaardiging is wel erg verdeeld inmiddels. Ik dacht dat het hier tegenwoordig de norm was om je niet te laten vaccineren wegens wantrouwen tegen dE oVeRhEid, maar blijkbaar is het ook erg dat allochtonen zich niet laten vaccineren. Of is dat alleen erg als niet zij, maar wel Limburgse wappies in beeld gebracht worden?

Bulloch | 02-09-21 | 09:07 | 4

Norm? Geenstijl?
Vijftig tinten zwart en wit kunt u hier vinden.

Usumani | 02-09-21 | 09:16

De norm is hier altijd geweest om bias bij de NPO bloot te leggen. Wat begrijp je niet aan het artikel?

Gen. Maximus | 02-09-21 | 09:21

@Gen. Maximus | 02-09-21 | 09:21: Ik begrijp dat aspect best, maar de hypocrisie is stuitend en dom.

Bulloch | 02-09-21 | 09:24
▼ 1 antwoord verborgen

De eerste paar secondes rokende mensen in beeld voor extra effect. De NOS brengt nooit rokende mensen in beeld. Dan weet je gelijk al hoe de NOS over die mensen denkt. In slechte deugende films doen ze dat ook altijd: rokers zijn bijna altijd the bad guys.

Freezzz | 02-09-21 | 09:06 | 9

@peterdh | 02-09-21 | 09:15: Laat die Dexter daar maar even op kauwen. Is 'ie in ieder geval niet aan het mauwen. Ga ik even een shaggie roken.

Usumani | 02-09-21 | 09:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Pas geleden overleed er nog een 44-jarige presentatrice van de BBC aan bloedklonters en de daaropvolgende hersenbloeding na het toedienen van Astra Zeneca.
Ook een zeldzaam geval.
Toen dat telefoontje gepleegd werd stond er toevallig net geen cameraploeg bij...
www.bbc.com/news/uk-england-tyne-5833...

LonelyWanker | 02-09-21 | 09:05 | 3

ja het is bekend dat er een miniem risico is. Lees eens je bijsluiters van je medicijnen.... ook een eye-opener. Verder schijnt 1 op de 4 personen wereldwijd te overlijden aan een vorm van trombosis. www.worldthrombosisday.org/issue/thro...

Risingson | 02-09-21 | 09:10

@Risingson | 02-09-21 | 09:10: een messteek in je lever is dan ook een trombose gerelateerd overlijden. Want rode bloedplaatjes gaan samenklonteren om te proberen de bloeding te stelpen.

steekmug | 02-09-21 | 09:27

Vreemd he, je kunt nog steeds aan van alles en nog wat dood gaan nadat je gevaccineerd bent, het is helaas geen wondermiddel dat onsterfelijkheid biedt.

zwellevertje | 02-09-21 | 09:40

Wat laat de NPO zich weer kennen als haters van blanken uit de regio. Voor de lagere vaccinatiegraad zoeken ze typetjes voor Limburg op en voor verhalen over uitkeringen hebben ze een buurt in Oude Pekela in hun bestand staan. Ook internationaal hebben ze hun typetjes. Nieuws over Rusland. Ok, dan zoeken ze we een Ivar met een wodkafles. Ondertussen ontwikkelt Rusland zich al twintig jaar als een dolle en is terug als wereldmacht. Maar de NPO haters maakt het niet uit. Zolang het maar blank is en niet een kleurtje of het boze geloof heeft mag je achterlijkheid van groepen ruim uitventen. Wel is het een schande voor de Limburgers dat er een NPO busje met stickers kan rondrijden en rustig zijn haatcampagne kan voeren.

Graaier | 02-09-21 | 09:04 | 5

'Showroomisme' noem ik dit; lekker bij gekke typetjes binnenkijken en je dan als kijker wat beter voelen omdat je eigen shit net iets minder erg is. Zie ook programma's rondom povertyporn.

Risingson | 02-09-21 | 09:12

In andere landen (US, UK) worden fakenieuwsploegen door de bevolking getrakteerd op megafoontoespraken. Dan kunnen ze hun item niet draaien.

culture_vulture | 02-09-21 | 09:27
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
KlauSSchjwappie | 02-09-21 | 09:03

Mijn vertrouwen in Nieuwsuur is nog veel dieper (af)gezakt inmiddels. Gaat al ver voorbij Zuid Limburg. Zit zelf inmiddels dichterbij Lampedusa.

MoorCopJoris | 02-09-21 | 09:03

Het zit mij niet lekker. Ik ben nog steeds in dubio; als dit vaccin dé uitweg zou zijn, dan zou ik nog wel willen. Maar het stopt niet bij dit vaccin. Einde van het jaar moet iedereen de booster (moet niet natuurlijk, zegt Hugo. Je moet het café niet in en je moet ook niet op vakantie. Dat is ook eigen keuze). En daar zal het niet bij blijven. Er is geen einde in zicht. En sowieso.. politici die de waarheid spreken? Die zijn net zo zeldzaam als een levende dodo.

upbeat | 02-09-21 | 09:00 | 5

@BBRDWR | 02-09-21 | 09:05: Ja goed plan. Voor de herstelden zonder vaccin is elke volgende besmetting (zeldzaam by the way) een gratis booster.

pleemobiel | 02-09-21 | 16:47
▼ 2 antwoorden verborgen

"Wat voor mensen wonen hier? Witte... witte Limburgers?". OK doei, wat een journalistiek niveau weer.

Thuinman | 02-09-21 | 08:59 | 1

.. en dan interviewen ze ook nog een tot dokter gemaakt persoon die kinderen kan werpen. Man man man.

Pater.Koekkoek | 02-09-21 | 09:10

Ook al komen er vier militairen om me vast te houden en twee potige broeders proberen me in te spuiten, ik blijf vechten tegen het genocide vaccin, tegen me zin mijn lichaam binnendringen heeft een crimineel onderliggende gedachte!

thepinkpainter | 02-09-21 | 08:57 | 12
-weggejorist-
upbeat | 02-09-21 | 10:38

@janalleman | 02-09-21 | 09:04: ja zeg, er zit natuurlijk tijdsvertraging ingebakken.
Wees gerust, over een jaar of wat geen files meer.

Sjiek | 02-09-21 | 10:45

U hoofd inpakken met zilverpapier schijnt ook te helpen tegen de COVID straling !

johnyl | 02-09-21 | 10:55
▼ 9 antwoorden verborgen

Inderdaad. Beetje het zelfde als met de rellende jongeren. Iedere keer maar weer met de camera naar Urk terwijl je toen ook gewoon naar de grote steden kon waar het veel erger was.

kortebroek | 02-09-21 | 08:56 | 2

Erger kun je moeilijk bepalen denk ik. 'Ook', is beter. Zonder dat je beiden laat zien kun je geen neutrale reportage maken.

BBRDWR | 02-09-21 | 09:00

Maar dat waren vooral allochtone jongeren, en dat narratief moeten we niet willen met z'n allen...

ReyNemaattori | 02-09-21 | 10:56

Begrijp best dat het vertrouwen in de overheid weg is en dat men daarom twijfelt aan het vaccin dat door de zelfde overheid gepromoot wordt. Zoals de man in het filmpje zegt dat Rutte een leugenaar is, dat wantrouwen in de overheid maakt de bereidheid om te vaccineren niet groter en in enigszins begrijpelijk.

snajeh | 02-09-21 | 08:53 | 4

Komt nog eens bij, dat rutte een flagrante eu kruiper is en middels achterbakse naainekkerij, zichzelf van de gevolgen van zijn foute ondemocratische doctrine ontdoet. De meest onbetrouwbare, meest falende president ter wereld, die op dit moment aan de macht is.

En dat terwijl biden, de USA naar de totale ondergang stuurt, maar daar kan die ouwe seniele dwaas maar weinig aan doen. Die weet nog niet eens waar die is, of wat er allemaal om hem heen gebeurd.

Guy Fawkes | 02-09-21 | 09:04

En dat in combinatie met strenge censuur op social media (wie de fuck zijn die bedrijven om te bepalen wat wel of niet waarheid is), lachwekkende campagnes om mensen te stimuleren om te prikken, ongekende discriminerende maatregelen als blijk van onmacht en exorbitante verdien modellen voor big pharma en testbedrijven geeft bepaald geen vertrouwen in de hele zaak. Ik zie de medische noodzaak voor mijzelf niet om zo'n prik te nemen (dat was een jaar geleden bepaald nog geen wappie standpunt voor jonge gezonde mensen) en het argument dat je anderen beschermt houdt maar zeer beperkt stand. Niet voldoende om vrijwillig mee te doen aan dit dubieuze circus. Mijn vaccin mogen ze naar landen sturen waar ze veel harder nodig zijn.

Thuinman | 02-09-21 | 09:24

President? Jij bent af.

austinhealey | 02-09-21 | 09:25
▼ 1 antwoord verborgen

Als je stoflongen hebt van het werken in de mijnen dan kan Corona extra hard aankomen.

Osdorpertje | 02-09-21 | 08:49 | 2

Denk niet dat er nog veel in leven zijn.

knutsel_ | 02-09-21 | 09:26

Er zijn meer longziekten.

swassannuf | 02-09-21 | 19:12

Als de IC capaciteit straks weer terugloopt omdat de zalen vol stromen met ongevaccineerde corona lijers, dan mogen ze van mij zodra er een echt probleem binnenkomt een corona patient uit z'n bed gooien om plaats te maken. Als je er ondertussen nog steeds voor kiest om je niet te vaccineren [en die keuze heb je], dan kies je er ook voor om geen hulp te krijgen wanneer je er ernstig ziek van wordt. Het moet maar eens afgelopen zijn met die onzin.

Do-na-zi | 02-09-21 | 08:49 | 14

Ga eens je best doen ipv zo'n domme stelling neerzetten. Triage passen ze allang een breed toe in de zorg. Maak je geen zorgen. En misschien ook eens de zorgen van andere ARTSEN eens tot je nemen in plaats van Bloem Schoen op zijn blauwe ogen geloven. Wanneer je een politicus blind vertrouwd dan ben je wel heel ver heen.

upbeat | 02-09-21 | 09:15

Als je als overheid er voor kiest om van gezondheidszorg een verdienmodel te maken, en derhalve de IC capaciteit op een onverantwoord laag niveau van 1100 bedjes op 17.7 miljoen inwoners brengt, dan dien je als overheid uit je pluche gegooid te worden.

marcoplarco | 02-09-21 | 09:17
-weggejorist-
pleemobiel | 02-09-21 | 16:42
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik mag hopen voor deze onverschrokken journalisten dat zij een ruime VVHO-toelage hebben gekregen en een weekje verlof om te verwerken wat zij allemaal gezien hebben.

JJMS | 02-09-21 | 08:48

Minimaal de helft van de IC covid patiënten is van niet westerse afkomst. Reken dat om naar het percentage van de Nederlandse bevolking om dan de cijfers helemaal schrikbarend. Maar dat geldt niet alleen voor de IC bezetting.

Gebakkenvis | 02-09-21 | 08:48 | 4

@Gebakkenvis Klopt. Sommigen kunnen beter een cursus afvallen doen, dan een prik nemen.

Rest In Privacy | 02-09-21 | 09:09

Even omdenken.. Misschien is de overheid niet helemaal eerlijk geweest over de instroom uit Allochtonië?

marcoplarco | 02-09-21 | 09:15

@Wachtmaar! | 02-09-21 | 09:09: En hun vitamine C+ D peil op orde brengen. Ook benieuwd welke (long) arts IC opname durft te koppelen aan geloof.

Gebakkenvis | 02-09-21 | 09:17
▼ 1 antwoord verborgen

Uit het corona dashboard haal ik op 1 september 5 doden gemiddeld over 1 week.

Oftewel 35 doden afgelopen week in heel Nederland.

De meeste zijn oud en / of met onderliggend lijden.

Heel toevallig treffen ze precies de huisarts waar een 39 jarige uit het leven is gerukt omdat ze toevallig een item maken in Kerkrade.

Yeah right!

Remi A. | 02-09-21 | 08:47 | 5

@strawdog | 02-09-21 | 08:56: Oké wat waren de sterftecijfers van de 30ers vorig jaar dan overleden aan corona?

P47Thunderbolt | 02-09-21 | 09:07

Scherp van je

1977 | 02-09-21 | 09:15

@JJMS | 02-09-21 | 08:51:
Of die man uit een buitenlandse uitzending begin 2020, die in het centrum lopend, plotsklaps dood neer viel: door Corona! Zo erg kan het zijn. Journalisten zijn ook maar waterdragers.

Rest In Privacy | 02-09-21 | 09:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Prachtig fieldlab experiment.

De Blauwe Baviaan | 02-09-21 | 08:45

Tja, als je ziet dat de ongevaccineerde vooral vette moslims, een bepaald soort "praktisch geschoolden" en paranoide Engel aanhangers zijn zou ik me ondertussen ook beginnen te schamen om bij een dergelijke groep te horen. Zoals te verwachten was zal de Staatsomroep inderdaad ook niet nalaten de onwillige groep op subtiele wijze nog eens extra als debieletjes neer te zetten.

zwellevertje | 02-09-21 | 08:44 | 1

Net als PVV stemmers.
Mensen die tegen asielindustrie zijn.
Trump aanhangers
Brexit voorstanders
Mensen die tegen globalisering zijn
Brussel kritici
zeg maar alles wat de zittende orde tegen het hoofd stoot.
Terwijl je juist achterlijk bent als je je door dit soort propaganda van de wijs laat brengen; dan ben je klaarblijkelijk niet in staat zelf kritisch en onafhankelijk na te denken.

jemagookniksmeer | 02-09-21 | 10:58

Mooi detail: sigaretten in het café.

Dr. Worstenbroodje | 02-09-21 | 08:43 | 1

Goddomme! Waar?! Wat een hemels plekje.

The-loopy-cowboy | 02-09-21 | 08:55

Hoeveel niet westerse achtergrondiers heeft nederland? En hoeveel mensen lagen er in ziekenhuis voor Corona waarvan 50% niet-westers? Simpele wiskunde kan dan laten zien hoeveel niet westersen niet zijn ingeent.

Hadena | 02-09-21 | 08:43 | 6

@JJMS | 02-09-21 | 09:22: inderdaad. Bloeddonoren zijn meestal geen wappies en vooral ook geen allochtonen.

Hadena | 02-09-21 | 09:30

@Hadena Voornaamste reden voor allochtonen om zich niet te laten inenten is, dat zij gewend zijn de overheid per definitie niet te vertrouwen. De meesten nier vertrouwen leugenachtige politici wel. We gaan zien wat het brengt en wie er uiteindelijk aan het langste eind trekt.

Rest In Privacy | 02-09-21 | 09:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is vrij eenvoudig. Geen IC voor ongevaccineerden. Ook in Zwitserland verscheen twee dagen geleden een interview met een bekende politica waarin dit idee werd geopperd. Het zijn Bosniërs en Kosovaren die de bedden bezetten.

van Oeffelen | 02-09-21 | 08:42 | 27

@van Oeffelen | 02-09-21 | 08:58: En ook nog neuken? Potverdorie! Sportman! Directe korting op je zorgverzekering en dergelijke kosten. Jij Übermensch!

Fortis_et_liber | 02-09-21 | 09:41

@van Oeffelen | 02-09-21 | 08:58: Niet roken Oef, niet roken

J.Dokstijl | 02-09-21 | 10:27
▼ 24 antwoorden verborgen

Godskolere, wat een doorzichtige frame weer van Nieuwsuur.

Madame Poitiers | 02-09-21 | 08:41 | 3

anti-vaxxer zijn debieltjes. Blijkbaar. Nooit geweten dat ik verstandelijk beperkt was. Ik ga mij laten opnemen. Doei.

upbeat | 02-09-21 | 09:20

Simpel,NPO=Staatspropaganda.

J-van-de-Bontekoe | 02-09-21 | 09:28

@upbeat | 02-09-21 | 09:20:
Denk dat ik meer vaccins heb gehad dan jij, maar voor deze wil ik graag bedanken. FYI verstandelijk beperkt is geen indicatie om opgenomen te worden.

Rest In Privacy | 02-09-21 | 09:48

Allemaal de schuld van schotels, heuptasjes en kipnuggets dus.

Deflatiemonster | 02-09-21 | 08:39

Er was inderdaad een taalprobleem, in de grote steden in het Westen, de Vogelaarwijken, en dan Brabant en Limburg. Te begrijpen, maar niet te billijken. Er moet eens wat aan het onderwijs gebeuren daar: en die zachte g he, dat maakt het zo gecompliceerd, en zo onnodig.

dathoujetoch | 02-09-21 | 08:38

Die huisarts... Man man man.

Ff droppen dat er iemand dood is en gelijk ophangen. Wat een Huichelaar van de bovenste plank.

Mevrouw de huisarts, u bent onderdeel van het probleem waarom ik vaccinatie en corona niet vertrouw.

Overigens de reacties uit het café waren mijn inzien best redelijk. Zit er hetzelfde in met iets andere bewoordingen.

Remi A. | 02-09-21 | 08:37 | 7

Stond Remi ook niet alleen op de wereld ?

johnyl | 02-09-21 | 10:57

@Papa o nes | 02-09-21 | 10:41: het melden van een overlijden gaat schriftelijk, niet telefonisch.

VolleBak | 02-09-21 | 11:36

@VolleBak | 02-09-21 | 11:36: Telefonisch kan ook blijkbaar. Deze mevrouw is huisarts, die halen geen fratsen uit.

Papa Jones | 02-09-21 | 23:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgend jaar zijn al deze mensen hartstikke dood. RIP.

JJMS | 02-09-21 | 08:37 | 4

Veel van de gevaccineerden ook, zeker in de groep 85 plus

geen_kwijl | 02-09-21 | 08:48

Over 100 jaar zijn jullie allemaal dood, en wij ook

Oral Fistfucker | 02-09-21 | 08:59

@Oral Fistfucker | 02-09-21 | 08:59:
Altijd goed dat klein orkest.

ditotje | 02-09-21 | 09:15
▼ 1 antwoord verborgen

NPO had natuurlijk ook een reportage kunnen maken in Overvecht.
Het was even zoeken naar een achterstandswijk waar uitsluitend blanke autochtoon wonen. Wie controleert dit of het niet etnisch profileren is?

zoalsikhetzeg | 02-09-21 | 08:36 | 3

Ontzettende doorzichtig van de Nederlandse Propaganda Omroep. Wat denk je dat er met je carrière gebeurd als je kritisch bent op Corona of de zure regen pardon klimaatsprookjes.

1977 | 02-09-21 | 08:45

Dat is het ook. Zou niet zo zijn als ze hier een serie van maken. Ene keer in Amsterdam, andere keer in slechte wijken in Apeldoorn ofzo, en ook in Dieptriest Limburg, en natuurlijk Staphorst. Dan kun je als burger een beeld vormen van wat mensen bezield wel of niet een prikje te halen. Dan weten we ook sneller of het zin heeft campagne te voeren of wat dan ook. Als ik dit inteelt zie dan denk ik hetzelfde als bij alle andere antivaxxers. Daar missen we echt niet heel veel aan hoor. Dan was er laatst een onderzoek die het aantal kwalitatieve levensjaren dat verloren is gegaan door corona-lockdowns en dan zie ik dit soort volk. Bij dit soort volk is daar echt geen sprake van. Niks gaat hier tegen helpen, dus laat maar gaan. Corona-ziekenhuis oprichten, 2000 bedden, vol is vol.

BBRDWR | 02-09-21 | 08:59

@1977 | 02-09-21 | 08:45: Of nog veel erger in de ogen van de NPO, kritisch zijn over mensen met een niet westerse achtergrond. Dan ben je helemaal af volgens onze staatsomroep.

Daar ligt ook ten minste een deel van de achterdocht van de Nederlanders. Het net doen alsof deze nieuwe landgenoten van niet westerse afkomst allemaal zonder uitzondering modelburgers zijn, en als je dat niet vindt je een vervelende racist bent. Ze zouden Geertje (en Pim) eens gelijk moeten geven.

Peerkeoud | 02-09-21 | 09:06

Schaam me echt kapot als inwoner van Kerkrade als ik dit zie. Maar ze kiezen natuurlijk de slechtse wijk uit, waar het aantal uitkeringstrekkers het hoogst is.
Maar het probleem lost zich vanzelf op.

alki | 02-09-21 | 08:36 | 6

Kaalheide?

van Oeffelen | 02-09-21 | 10:09

@van Oeffelen | 02-09-21 | 10:09: weer een plaatsje gevonden in de atlas. Goed zo!

dathoujetoch | 02-09-21 | 12:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Djees…

Alleen het idee al…

neonreclame | 02-09-21 | 08:37

Dat zou ook gedaan kunnen worden met levenstijd. Je krijgt dan een aantal uren geregistreerd op een chip met display op de onderarm die aftelt. Als je braaf bent en de overheid een dienst hebt bewezen (gewerkt hebt bijvoorbeeld), dan krijg je wat tijd erbij. Als je niet doet wat er van je verlangt wordt, dan loopt de teller als snel naar nul en val je dood neer.
Ik voel een filmscript opborrelen.
Oh wacht...

aflaatverkoper | 02-09-21 | 09:39

Tegen domheid valt moeilijk te vechten. Tokkies

pibasso | 02-09-21 | 08:35 | 1

Mooi frame he. Niet gevaccineerden zijn tokkies.

1977 | 02-09-21 | 08:42

Maar tevens een goed idee om weer eens een reportage buiten de randstad te maken. Bovendien kijkt men buiten de randstad meer naar dé Nederlandse tv.

Dr. Worstenbroodje | 02-09-21 | 08:32

Zijn dit nou die kritische mensen?

SterF... | 02-09-21 | 08:31 | 3

Ik zie vooral bange en eenvoudige mensen.

Diederik_Ezel | 02-09-21 | 08:38

@Diederik_Ezel | 02-09-21 | 08:38: De enige die ik continu bang zie ben jijzelf. En maar hameren en zeiken op een niet gevaccineerd persoon wat die wel of niet mag/moet doen. Maar ga vooral door met het creëren van diversiteit en polarisatie. Uiteindelijk krijg je vanzelf de deksel op je neus.

Fortis_et_liber | 02-09-21 | 09:35

Geen werk, in de kroeg hangen, bijstand ontvangen, geen enkele energie uitstralen... etc.. Tsja de natuur selecteert de zwakste schakel en gezien het feit dat Corona een natuurlijk fenomeen is zullen wij een aantal inwoners van Kerkrade die we in het filmpje zagen binnenkort niet meer terug zien.

johnyl | 02-09-21 | 08:31 | 1

Of wel…

Kijk, zo kunnen we het ook doen…

Misschien lopen ze er over 20 jaar gewoon nog… Je weet het niet hè..??

Raadselachtig, al die rare ziektes…

neonreclame | 02-09-21 | 08:33

Wie zijn toch die mensen met een andere cultuur en normen en waarden?

Tiscali-2 | 02-09-21 | 08:31

Las een woest stukje over een verslaafde mo die na overlijden met alle islam egards begraven moest worden, de overheid heeft daar blijkbaar (nog) geen staatsbehravenis potje voor.
Man woonde 30 jaar in NL, dat is uw, jij en jouw autoradio.

28 | 02-09-21 | 08:29

Ik hoor vooral noordwest-afrikaanse spreektaaluitpraakinvloeden.

aflaatverkoper | 02-09-21 | 09:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Allemaal aanhangers van Clapton.

RickTheDick | 02-09-21 | 08:27

Sommige mensen vragen er gewoon om om uit te sterven. Is evolutie. En gooi Willem Engel ook maar op de stapel lijken.

geheelvergeter | 02-09-21 | 08:24 | 8

@Papa Jones | 02-09-21 | 08:49:

Hé,,??
You toopp

Hoe zit het dan met Facebook..??

Papa, doe je best.. Jij kan het.. Wees geen Bob..!!

neonreclame | 02-09-21 | 08:56

Uitsterven heeft voornamelijk te maken met je niet succesvol voortplanten. Als je door je eigenwijsheid en koppigheid met 63 ipv 83 de pijp uit gaat, maar daarvoor tekeer gaat als een konijn, dan gaat jouw soort echt niet uitsterven.

Incitatus | 02-09-21 | 09:02

@ikworstelengadouchen | 02-09-21 | 08:29:
Ik ben niet zo heel erg pro maar heb 'm wel.
Met vaccin heb je meer kans op overleven dan zonder. Een eventuele bijwerking op termijn (geen enkele reden om aan te nemen) weegt niet op tegen de grotere kans om ernstig ziek te worden. In mijn geval met bronchitis is die som ook wat eenvoudiger te maken. Zo zijn er heel veel mensen die na een griep nog lang lopen te rochelen en onwetend in die categorie te passen.

geheelvergeter | 02-09-21 | 09:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Ach ja, de gebruikelijke NPO propaganda, what else is new?

PieterOpZicht | 02-09-21 | 08:21 | 3

Ach er is niks mis mee an sich. Maar je merkt wel dat Kerkrade (politiek) makkelijker is als de zwarte gemeenschap in de Bijlmer bezoeken met deze vragen.

HornoxNL | 02-09-21 | 08:22

@HornoxNL | 02-09-21 | 08:22:
Als het over de vermeende discriminatie gaat staan ze wel volop te filmen in de Bijlmer. Dan durven ze opeens wel.

2voor12 | 02-09-21 | 08:26

@2voor12: kost ze 1 of 2 videocamera's, maar alles voor de propaganda.

GWBA | 02-09-21 | 08:37

Oei, is er zomaar één persoon van 39 overleden aan Corona. Lijkt me vreselijk voor die huisarts.

knutsel_ | 02-09-21 | 08:20 | 5

@Remi A. | 02-09-21 | 08:40:

Vroeger was ik ook 39…

Toen ging je gewoon niet dood…. Mooie tijd…

neonreclame | 02-09-21 | 08:43

@neon... ik ken er genoeg die de 39 nooit gehaald hebben.

[x]-Ongeschikt | 02-09-21 | 08:50

Tuurlijk hartstikke erg en wellicht nog in leven met vaccinatie, maar was dit iemand met onderliggend lijden, of 160kg? Of was dit kerngezond en pure pech? Toon van de reportage was nu wel een beetje: Laat je vaccineren anders gaan jullie allemaal doohood.

Incitatus | 02-09-21 | 08:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Willem Engel kan trots zijn dat hij met z'n flyertjes eenvoudige mensen zonder opleiding bang heeft gemaakt in dit soort wijken.

Diederik_Ezel | 02-09-21 | 08:19 | 4

Het toch niet gebeuren Diederik…

Je kan je blijven druk maken…

neonreclame | 02-09-21 | 08:23

de NPO maakt mensen continu bang..... denk aan klimaat, ultra rechts, natuur rampen etc........

Blonde Nel | 02-09-21 | 08:44

@Blonde Nel | 02-09-21 | 08:44: levert geld op.

1977 | 02-09-21 | 08:51
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen schoorvoetend hoor je af en toe heel zachtjes in de media dat de vaccinatiegraad onder allochtonen niet zo hoog is.
Maar vooral niet meer zeggen dan dat want Wilders.

2voor12 | 02-09-21 | 08:19 | 1

60 tot 74procent heeft zich dus wel laten vaccineren. Tamelijk eenzijdig belicht verhaal.
Huisarts die een dertiger gaat melden als overleden aan COVID alsof dat de dagelijkse gang van zaken is. Erg gekleurd verhaal

zuurtjeregen | 02-09-21 | 08:18 | 9

Iets meer info graag, had deze patiënt onderliggende klachten? Wat zijn de sterftecijfers door corona vd 30ers nu en vorig jaar?

P47Thunderbolt | 02-09-21 | 08:51

@johnyl | 02-09-21 | 08:34: Die patient heette toevallig Fatima Dakmar? Of speelde die vandaag de huisarts?

Usumani | 02-09-21 | 09:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar ja, amsterdam, moslims, buitenlanders, junks, daar mag je niet aanzitten.

inCol | 02-09-21 | 08:10 | 3

U bedoelt ‘’’’mensen met een taalachterstand’’’’

Dickie1908 | 02-09-21 | 08:13

In de grote steden liggen de ziekenhuizen idd vol met allochtonen. Maar niet heel raar aangezien de steden ook vol zitten met allochtonen. Geeft snel scheef beeld

geheelvergeter | 02-09-21 | 08:48

Gewoon Erdogan betalen om een oproep te doen om te vaccineren

BASinnic | 02-09-21 | 08:21

Dus dikke, reeds zieke, rokende, taalgebrekkige, naar de Imam luisterende allochtonen.
Daar hebben we er helaas heel veel van.

zuurtjeregen | 02-09-21 | 08:21

Reserve Duitsers. Aken-West....

More_Bazz | 02-09-21 | 08:30
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland