Vacature! Politiek duider bij het NOS Journaal
Ron Fresen stopt met waardeloos duiden
DE NOS IS OP ZOEK NAAR EEN POLITIEK DUIDER
Het vertrek van Ron Fresen geeft JOU de kans te werken in de meest diverse organisatie met allemaal blanke mannen van Nederland! Ben jij een echte teamplayer die met reportages over donkere personen van kleur wel kans wil maken op een heuse DiviBokaal? Heb jij interesse te werken op de minst veilige werkomgeving van Nederland, op het kantoor van Sidney Smeets en de fractiekamer van D66 na? Ben jij pro-EU en progressief links en heb je een gezonde afkeer van Geert Wilders? Ben je bereid bij Mark Rutte op schoot te kruipen en denk je beter te kunnen pijpen dan Frits Wester en Fons Lambie? Voel jij je geroepen op pad te gaan in onherkenbaar gemaakte busjes en een neutrale microfoon en leef je in de voortdurende angst in elkaar geslagen te worden door wappies?
Dan is deze baan bij de NOS (732 fte, 784 medewerkers) misschien wel wat voor jou!
We zoeken enthousiaste kandidaten met:
- diverse genders
- de Code van Bordeaux uitgeprint onder het kussen en op de plek van de '⭕' in 'Bordeaux' een gaatje zodat je penis erdoor past
- de capaciteiten een zéér vriendschappelijke band op te bouwen met politici
- besef van de huizenprijzen in villawijken te Zeist
- kennis en kunde op het gebied van lekken
- een feilloze beheersing van de oefeningen in Politiek voor Dummies
- een naam die anders is dan 'Albert Bos'
Stuur dan je cv met duidelijke vermelding van je huidskleur en het gender van jouw keuze naar: reacties@nos.nl, onder vermelding van 'De opa is dood, leve de opa'. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
UPDATE 22.00 UUR - Dit artikel is uiteraard geschreven en geplaatst vóórdat bekend werd dat Ron Fresen lijdt aan prostaatkanker - op het moment van plaatsing was alleen duidelijk dat Ron Fresen zou gaan stoppen bij de NOS; het interview met Ron in de Volkskrant was van later op de dag. We hebben het topic aangepast.
Reaguursels
InloggenDe update had moeten bestaan uit het verwijderen van dit schijtlollige klotetopic.
Dit is echt een dieptepunt GS.
Steeds als ik Ron Fresen zag, moest ik terugdenken aan mijn Oost-Duitse periode, zo rond 1982. Als westerling keek ik toen geamuseerd naar "Der schwarze Kanal", een programma waarin de Oost-Duitse staatsTV het westen in een discours afbrandde. Ik hoop wel dat Ron Fresen toch nog een kwalitatief hoogwaardig en lang leven beschoren blijft
prima vent. klote ziekte.
Niet zo chique.
Bij Ron krijg je met die glimlach aan het eind altijd een seintje dat hij het eigenlijk allemaal een hoop ongein vindt. Zijn ziekte heeft hem dat definitief doen beseffen. Daarom stopt ie. Ron is een verademing na die grafkop van Mingelen, die nog elke dag eenzaam met een mobiel en cola'tje op de bank van Nieuwspoort zit. In zijn interview met de VK heeft hij veel mensen aan het denken gezet over dit soort dingen. Ik vind het een prima duider en hoop op een lange lange reservetijd voor deze rots in de branding van de Haagse poppenkast.
veel reaguurders halen twee dingen door elkaar. Ron zijn ziekte is heel erg voor de man. Maar in zijn functie van verslaggever was hij zoals al die NPO mensen dienstbaar aan de macht. Je mag denk ik toch zowel medellijden hebben met Ron vanwege zijn ziekte alsook tegelijkertijd zijn journalistiek werk voorheen afbranden: het een staat toch los van het ander?
Waar slaat dit gvd op GS?
Duidelijk statement om niks te verwijderen. Armoe troef.
Aanpassen, kom op hup!
Smakeloos, Sterkte Ron!!
Thuisgekomen en een kleine wandeling door de panelen. Wat een slachting. De arme joris ligt wss uitgeput achter de bar. En das jammer.
Mooie advertentie GS. Geeft goed weer. Smile. Kwetsen kan leuk zijn, ook nodeloos kwetsen. Maar persoonlijke misére wordt zelfs in de panelen met respect benaderd.
Een klein zinnetje had toch gekund. Humor kan samengaan met respect.
Update. We vernemen zojuist dat vernoemde Ron F gegrepen is door een vuile ziekte. Wij wensen hem sterkte en nog enige vreugde in de tijd die hem rest.
De man zou ongeneeslijk ziek zijn. Beetje meer respect GS.
GS, pas het artikel aan svp
'It is not only what we do, but also what we do not do, for which we are accountable.' -Moliere
Oeps, slechte gok GS. Ron heeft kanker en stopt daarom met politiek duiden. Sterkte Ron!
eenS!!!!
Weet je wat ik mooi vind? Dat er hieronder een grote hoeveelheid reaguurders zijn die allemaal van mening zijn dat dit vrij smakeloos is. Let wel: dat zijn GeenStijl-reaguurders. En GeenStijl-reaguurders hebben vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel, iets dat deze website ook siert: de grens tussen wat wél okay is en wat niet okay is ligt bij het gezonde boerenverstand en algemeen, cultureel bepaalde fatsoensnormen en niet, zoals bij concurrerende sites, bij de strekking van de bijbehorende ideologie of religie. Dat is iets dat we moeten koesteren. Het is veelzeggend dat juist veel GeenStijl-reguurders menen dat dit een tik te ver ging.
@Gladiator Fap | 21-10-21 | 20:26: Hear, hear!
@Gladiator Fap | 21-10-21 | 23:03: Eens! Zoveel mensen met een roze GS hart die aangeven dat het mis was. Jammer dat de eerste reactie wegjorissen en negeren was. Pas 9 uur later kwam de noodzakelijke aanpassing.
Voor het eerst in jaren dat ik een artikel op GS echt ongepast vind.
Dat is achteraf gelul. Bron artikel stond niets over z'n ziekte. En verwijderen artikel is ook niet de oplossing, uiteindelijk ging het om de vacature bij de NOS.
@Forwaards | 21-10-21 | 19:28: kortom: een voetnoot wegens „dom gelopen“ en het is gedaan. Maar ‘t schijnt niet tot de mogelijkheden te behoren. Beetje jammer, vind ik.
Niks achteraf gelul. Was nog geen uur later duidelijk. Effe een update erbij en door met je leven. Maar dit is gewoon ongepast. Het is niet alsof we twee weken verder zijn, dan is het een ander verhaal.
@Hoezo ben ik een lul | 21-10-21 | 19:56: Dat dus. 100% agree
Plaats dan in godsnaam een update erbij.
Voorbeeld van geschiedschrijving aanpassen? Wat je toen niet wist is nu voortschrijdend inzicht.
Jammer dat NOS niet meteen schreef over de reden dat Ron stopt, maar de manier waarop Ron op de tv was had zijn voor- en tegenstanders.
Ik vond hem toen wel een sterke vraag stellen aan Rutte. Ging toen over ijverige boa’s die een boete gaven aan een familie in een park.
Beter rectificeren, aanpassen of zelf excuses aanbieden en de verkeerde inschatting toegeven. Alleen Willem Engel cum suis vinden dit grappig.
Mee eensch!
Tsja, goede smaak is kennelijk niet iedereen gegeven.
Moet dat nou? De reden is triest wat je ook van zijn reportages vindt...
Trekpop, wel goed verborgen die draadjes. Vermoedelijk parkinson, dat gun je niemand.
De beste man is ongeneeslijk ziek. Uitbehandelde prostaatkanker.
@osolemio | 21-10-21 | 18:25: oei
Prostaatkanker. Artikel aanpassen aub.
Ja, eens!
Geen update? Lees net dat Ron Freser prostaatkanker heeft en uitbehandeld is wegens ongeneeslijk.
Kom op GS. De man is ongeneeslijk ziek
slechte beurt, gs.
Prima met veel humor door @ Mosterd geschreven atikel, geplaatst voordat de werkelijke reden van het vertrek van Ron Freser bekend werd. Inhoudelijk volkomen juist, dat Ron een verengstuk is van de heersende politieke macht. Vraag mij af, of Ron ook werkelijk gelukkig is met zijn huidige baan ( tot 1 mei 2022). Ik ken Ron beter van zijn baan bij Radio West en zijn avondvullend programma, toen de NPO studio in Hilversum bezet was. Een man met humor.
Excuses voor de errors : *artikel, *Fresen, *verlengstuk.
Foto lijkt alsof hij aan kanker in 2022 zal overlijden. Had GS een vooruitziende blik?
Nee, vooral die jaartallen erbij kan gewoon niet.
Nu kan de NOS eindelijk een paarse half persoon/half man daar neerzetten, eentje die net is afgestudeerd, met de wijd open ogen van verbazing, zoals we de laatste tijd zien bij de buitenland correspondentjes!
Veel sterkte Ron Frezen.
Henk Krol, nog even geduld hebben man.
Toch blijf ik ervan overtuigd, dat André van Duin de mond van Ron Fresen indertijd heeft gebruikt voor Jaap Aap.
Haal dit topic maar weg of pas het in ieder geval aan nu het hoe en waarom van zijn vertrek bekend is.
Ja, het mag iets minder ongevoelig.
Suggestie: misschien onderstaand linkje even toegevoegen als update en de zwart wit foto met jaartallen erbij verwijderen vanwege respectloos…? Ron Fresen is een waardeloos duidende saaie lul, maar wel een waardeloos duidende saaie lul met uitbehandelde prostaatkanker. Dus hij verdient iets meer respect… www.telegraaf.nl/entertainment/611323...
Weggejorist omdat ik kritiek uitte op Mosterd. Geen scheldkanonnade, geen hoofdletters, geen verwensingen, niks. Alleen maar het verzoek om correctie, hetgeen waar inmiddels vele reaguurders om vragen.
Sorry Joris, maar dit was volkomen onnodig.
Een ad hominem wordt nooit op prijs gesteld. Tenzij met humor en met smaak: zoals: ik wens je een groot geschapen neger toe.
@Analia von Solmsch | 21-10-21 | 20:10: klaarblijkelijk. In mijn beleving is het vrij normaal dat je je als schrijver verantwoordelijk houdt voor je schrijfsels en dan niet alleen als het bejubeld wordt. Een kleine update is binnen 1 minuut gemaakt en wel zo passend, toch? Ik ben er 101% van overtuigd dat hier geen boze intenties achter zaten.
Hierbij wil ik graag mijn verontschuldigingen aanbieden aan de redactie en mosterd in het bijzonder. Na twee keer te zijn weggejorist vanwege mijn volstrekt ontoelaatbare kritiek op dit artikeltje, heb ik mijn mening drastisch herzien. Dank daarvoor. Natuurlijk moet je dit artikel niet aanpassen omdat iemand toevallig echt kankergezwellen in zijn lichaam heeft waar niets meer aan te doen is. Daar kun je gewoon grappen over maken. Dat heet humor. Niets mis mee. Moet je maar geen kanker krijgen. Eigen schuld. En iedereen die iets anders vindt: opgekankerd.
Zelfde ervaring (zie reaguursel hierboven). Ik dacht dat Joris -die overigens meestal wél supergoed werk doet- er was om haat, beledigingen, oproepen tot geweld, etc te corrigeren, maar blijkbaar is het takenpakket iets ruimer dan dat. En dat is jammer, want dit gaat om goede manieren en zou los moeten staan van de één of andere (politieke) mening.
@J.R.Oppenheimer | 21-10-21 | 16:58:
De moraalridders hebben elkaar gevonden hoor.
@Spring Bruissteen | 21-10-21 | 17:04: Komop Bruis, niet zo zuur. Je zit zelf ook wel te springen om er weer bovenop te kunnen duiken. Beetje jammer, normaal ben ik het zo vaak met je eens. Vooral met je muziekkeuze (voor mij is Jungleland de mooiste song ooit)
@Gladiator Fap | 21-10-21 | 17:07:
Weet je wat ik een beetje jammer vind? De roep om censuur door een aanzienlijk aantal reaguurders.
@Spring Bruissteen | 21-10-21 | 17:22: je verwart twee zaken, mijn beste. Er wordt niet opgeroepen tot censuur, maar om een mededeling, een update of desnoods een toegevoegde alinea, maar in ieder geval iets waaruit blijkt dat door omstandigheden (het werd later bekend dat betreffende ongeneeslijk ziek is) in ieder geval een poging gedaan wordt om ervoor te zorgen dat mensen die het artikel nog niet gelezen hebben ongewild (?) ermee geconfronteerd worden dat „nodeloos kwetsend“ soms op de grens van het onfatsoenlijke kan liggen, terwijl dit vrijwel zeker niet zo bedoeld is. Zulke vragen -en allemaal keurig geformuleerd!- worden dus weggeveegd. DAT is censuur, niet de vraag om een voetnoot.
@Spring Bruissteen | 21-10-21 | 17:22: het zou ook kunnen dat sommige dingen weggejorist worden voor het geval dat de persoon in kwestie zich beklaagt… dat er dan geen mogelijkheid is te zeggen „zie je wel, zelfs jullie reaguurders denken er zo over“ (vergelijk Paay en de links naar haar foto‘s). Maar ook in dat geval ruim je elke discussie uit de weg met een simpel statement. In ieder geval is „niets doen“ en een beetje jorissen misschien niet de meest empathische manier van handelen
Hindsight. Meestal heb je er geen ruk aan. Maar in dit geval zou de redactie er iets mee kunnen doen.
De man is ongeneeslijk ziek.
Nee, dit is niks. Naar stukje. Zet er dan tenminste een 'update' bij als zijn ziekte vóór het schrijven niet bekend was...
Tijd voor een gehandicapte transgender van kleur om het politieke nieuws voor ons te duiden…
Een persbericht van de VVD voorlezen kan iedereen.
Zullen we ook maar boeken gaan verbranden heren?
En alle onsmakelijke artikelen over Peter R. de Vries uit het GS archief verwijderen.
U stelt zich nu wel heel erg aan. Man up.
Onsmakelijk artikel
Ja, je hebt groot gelijk: zie
www.telegraaf.nl/entertainment/611323...
@langzullenweleven | 21-10-21 | 16:27:
Melden dat iemand terminaal is onder het kopje entertainment, da's pas onsmakelijk.
Achteraf toch een onsmakelijke topic. Maar ter verdediging van de GS redactie, denk niet dat ze ervan op de hoogte waren tijdens schrijven
De man is ongeneeslijk ziek, en dan zo’n schrijfsel?
Dit zogenaamd grappige stukje heeft nu toch een wat andere lading gekregen
Ron Fresen is dus uitbehandeld. Dus bewaar dat RIP verhaal maar voor hopelijk een lange tijd.
Topic gewoon laten staan as is. Ja het is klote dat ie K heeft maar dit is de VK/NRC/AD niet, dit is de GS. En ome Ron is niet van poppestront, hij zal er best om kunnen lachen.
Ja lachen man, als je K hebt.
Ontzettend chique hoor... lekker afschrijven.. mooi man. *kots*
@Waakvlam | 21-10-21 | 15:58: denkt u dat nou echt? Raar gevoel voor humor.
Mea culpa? Zou niet weten waarom. Ik twijfel er niet aan dat @Mosterd bij het typen van dit topic nog niet op de hoogte was van de ernstige ziekte van Fresen. Dus voor welke fout zou GS zich moeten verontschuldigen?
@Spring Bruissteen | 21-10-21 | 15:58: Voor de fout het bij nader inzien te laten staan. Dat doe je gewoon niet.
Mea culpa nergens voor nodig. Stukje even aanpassen na nieuws update wel.
@Gladiator Fap | 21-10-21 | 16:08:
Misschien voelt u en een paar andere reaguurders die nu zo met hun vingertje aan het wapperen zijn zich toch meer thuis bij de Joop.
Met de kennis van nu is dit topic een tikje onsmakelijk geworden en ook niet helemaal de bedoeling hoop ik.
Waarom zou je je mening over de beroepsuitoefening van bijv. journalisten die terminaal zijn niet openbaar mogen maken? Beschouw het als een beroepsrisico met als mogelijk positief effect dat andere journalisten daarover gaan nadenken.
@WirMachenMusik | 21-10-21 | 15:55: misselijk makend reaguursel, WMM.
@redactie. Hij is terminaal ziek.
Aiii dit gaat helemaal verkeerd jongens.
De beste man heeft prostaat kanker.
Dat is zuur / klote voor de beste man maar doet niets af aan de best wel treffende omschrijving van zijn functie-invulling en werkgever.
@_pacman_ | 21-10-21 | 15:43: Er bestaat ook nog zoiets als menselijkheid, waardigheid en gezond verstand. Natuurlijk, nieuws dat hij terminaal was kwam later, maar pas het Topic dan aan of sluit het. Ik vind het echt walgelijk om het nu zo te zien.
@Waakvlam | 21-10-21 | 15:46: Smaakvol is het zeker niet. Maar het was alweer een tijdje geleden dat Geenstijl hun slogan eer aan deed. Iets met nodeloos kwetsend.
Misschien even snel de foto met jaartallen verwijderen na de nieuws update. Verder satire en prima, maar foto is nu wel heel onsmakelijk in hindsight...
Waarom excuus aanbieden???
Als de heer fresen gelijk de waarheid naar buiten had gebracht, was dit topic vast niet geplaatst.
Maar meneer komt een paar uur later met een andere versie waarom hij stopt, aar zegt daarin nog wel het volgende :
Nu Fresen stopt als politiek duider, heeft hij ook meer vrije tijd. Tijd om te genieten van zijn vrouw, die onlangs met pensioen is gegaan. ,,We kunnen straks vanalles samen doen. Wat voor temperatuur is het in Parijs? Kom, we pakken de auto en rijden ernaartoe. Of verder Frankrijk in, we zijn allebei wijnliefhebbers.”
@Simon_Ketellapper | 21-10-21 | 15:45: Kun je misschien voor één keer het kritisch denken opzij zetten en gewoon als medemens de juiste positie innemen? We zijn hier niet op Joop, waar de persoonlijke beleving boven het welzijn van de medemens gesteld wordt.
@Mosterd; je slaat de plank weer mis jongen. Even opletten, de man gaat dood..
Dit topic zal wel gemaakt zijn voordat het bekend werd maar op dit topic mag wel een slotje of verwijderd worden. Die man is ongeneeslijk ziek, teruggekeerde kanker met uitzaaiingen.
Komop GS, de man is ziek.
This topic aged well
Walgelijk GeenStijl.
Ongepast,in de familie is er één die er nu van in de vernieling ligt in elk opzicht.Geen pretje.
Onsmakelijk dit GS. Ron Fraser is ongeneeslijk ziek, daar drijf je niet de spot mee. Satire prima, sadisme niet.
Henk. Het is Henk Fraser.
@Spring Bruissteen | 21-10-21 | 16:30: Scherp gezien. Ron Fresen wens ik alle sterkte toe en maak er een mooie tijd van.
Man is terminaal. Dat vind ik heel erg om te lezen. Het zou GS sieren dit weg te halen
@Mosterd
Haal maar weg. De man heeft een ongeneeslijke vorm van kanker. Om in de toekomst ongein te kunnen blijven uithalen moeten jullie dit juist weghalen.
Die baan is een makkie. Je krijgt dagelijks je teksten van de voorlichters van het partijkartel.
Die gaan we dus niet missen.
Dat gaatje in die matras blijft me bezighouden…
Als-ie praatte op tv was hij net een kameel met die schuine linkse mond.
Dat kameel-gevoel heb ik altijd bij Wilma Nanninga.
@goedverstaander | 21-10-21 | 14:55: Bij ene Mariëlle denk ik altijd dat ze bewust iets niet uitgeschakeld heeft.
Doe maar niet dit
Lol... deze advertentietekst had zomaar de realiteit kunnen zijn.
Over zij die gaan sterven niets dan goeds, maar voor een gemiddelde verslaggever krijgt Ron wel een enorme exposure in de VK.
Dus was hij MEER dan een 'gemiddelde verslaggever'?
@PolderTaliban | 21-10-21 | 14:35:
Ja, hij is terminaal.
We gaan allen sterven, dus dat wordt een saaie wereld.
@gestoptmetroken | 21-10-21 | 14:37: Dus een update met deze informatie zou mooi zijn in het artikel.
Toen jullie dit grapje schreven wisten jullie vast niet dat Ron ongeneeslijke kanker heeft en dat ie daarom stopt. Zo erg zijn jullie vast niet. Zojuist in de Volkskrant.
Klopt.
Betaalartikel, maar de aanhef is net te lezen.
Nogmaals gelezen maar ik zie niks kwetsends mbt Fresen. Er wordt weliswaar de draak gestoken met de NOS en het woke-syndroom maar nergens wordt Fresen onderuit gehaald en er staat niets dat duidt op hilariteit gerelateerd aan zijn ziekte waarvan ik ook niet wist daar hij daar aan lijdt.
@Amsterdamsko | 21-10-21 | 14:33: De zwartwitfoto met jaartallen alsof ie overleden is, is dan wel weer wat over the top nu we dit weten, vind je niet?
Dat stond er in het Ad niet bij…
@tantesidonia | 21-10-21 | 14:39: Yep!
@tantesidonia | 21-10-21 | 14:39:
Kwestie van smaak. Ik val hier niet over, wetende hoe dit blog omgaat met dit soort situaties. Business as usual en de humor ervan zie ik wel in. U gelooft toch ook niet dat de goede man 162 jaar oud is?
Ik moest overigens wel de VK lezen om het jaartal '2014' te kunnen duiden. De goede man werd toen gepromoveerd tot 'eerste duider' vh politieke nieuws.
Ok. De VK meldt zojuist dat hij Kanker heeft.
Wat nodeloos kwetsend om zo over iemand met ongeneeslijke kanker te schrijven.
'Het is een zware baan'
Pleur toch een end op man.
Beetje lullen en nooit achterste van je tong (mogen) laten zien.
Ieder mens kan zo tig echt zware banen opnoemen.
Huilstruik
Als je ambitie is politiek duider te worden, dan kun je het best solliciteren bij Pieter Omtzigt of FTM.
Je doet je Nick eer aan.
Wat is de definitie van 'duider'? Ron was zeker geen duider, maar meer wat ze in Italia een 'inviato speciale' noemen.
Woordenboekopzoekertje is weer bezig. Is daar geen vaccin tegen?
@dathoujetoch | 21-10-21 | 14:33: als u niet meekunt moet u dat gewoon even zeggen, geeft niks.
Lol! En in het begin van het tv item onderin een snelle rechts-links feed met de namen van de inviato speciale, producent, regisseur, cameraman, assistent cameraman, geluidstechnicus en koffiemutsje.
Als je de toeslagencorruptie bekijkt kunnen die 600 journalisten van de NOS vervangen worden door één Pieter Klein, dus als je in je sollicitatiebrief optypt dat je het werk van 1/600ste Pieter Klein kan doen maak je een goede kans.
Klein bier.
Is al maandenlang niet meer in de panelen gesignaleerd?
@PolderTaliban | 21-10-21 | 14:34: Eerder wekenlang, maar je hebt gelijk... tijdje niet gezien. Zou ie gejorist zijn?
De NOS schrijft weinig over grote demonstraties tegen vaccinatiedwang. Dat vind ik op zich prima, het is in het buitenland en demonstraties vind ik sowieso niet zo nieuwswaardig.
Maar nu lees ik zojuist op de NOS site dat er enkele honderden mensen gedemonstreerd hebben tegen de special van Dave Chapelle. Dat is dan kennelijk wel nieuwswaardig voor de woke mafkezen van de NOS.
Wordt het wel duidelijk of negers of transgenders hoger op de zieligheidspiramide staan?
@Schwanzeleber | 21-10-21 | 14:05: Negers met het juiste gedachtengoed staan hoger dan blanken met een juiste gedachtengoed. Maar negers met het verkeerde gedachtengoed staan onder blanken met het juiste gedachtengoed.
Chappelle is nu uit de kast als neger met het verkeerde gedachtengoed. Hij had dit wellicht compenseren door een belijdend moslim te zijn, maar dat is hij ook niet echt (hij drinkt in ieder geval alcohol en praat er ook veel te weinig over).
@C1O2 | 21-10-21 | 14:13: De Braboneger kan het dus wel vergeten. Zullen spijtoptanten als Erik van Muysewinkel wel een kans maken?
Hèhè, eindelijk weer een gs artikel dat een beetje schopt en bijt.
Dat pijpen mag de kandidaat trouwens eerst oefenen op de klimaatlul van Gerrit Hiemstra. Jongens van Humbertiaanse kleurpersuasie mogen zitten aan de lekkerste blonde stagiaires en presentatrices... priveleges voor eenieder!
De man wil scherpere keuzes in de politiek.
Die hij zelf nooit wist te maken. Veredelde voorlichter. Altijd te bang om politieke contacten kwijt te raken. Hebben al die Haagsche redacties last van. Daarom maken ze nooit eens zelf nieuws.
Ik zie er niet zo uit, maar ik identificeer me als een lesbische moslim. Dat zou binnen de woke gemeenschap ook moeten tellen. En dan mag ik via de vrouweningang de moskee in, jippie!
Is dat Ron-topic nou nog niet geheel uitgemolken?
Misschien wil Mouthaan overstappen als hij maar wel zijn zeepkist mee mag nemen omdat de NOS-camera's niet zo laag kunnen.
Ik ben een lesbische negerin, maar ik ben wel rechts. Word ik nu aangenomen?
Nee.
Als u nog een andere handicap erbij neemt kan het.
Nee, maar ik krijg wel fijne gedachten.
Genomen in ieder geval niet meer.
Alleen als u net zo donker bent als Nyakim Gatwech.
Er staat niet bij dat de kandidaat de CO2 hypothese actief moet steunen en propageren, en hypothese-kritische wetenschap moet negeren en ontkennen.
Ik zal je niet missen Rob Fresen. Hielenlikker ehh ik bedoel politiek verslaggever. Kan de meest verschrikkelijke gebeurtenissen van politici zo glad en zwakjes overbrengen alsof er niets aan de hand is. Fijn dat je nu oprot en hopelijk gaan je ogen wel open wanneer je thuis achter de geraniums naar politici kijkt.
Ron Fresen kan geen rechte bek trekken. Zodra hij het scherm vulde, stond het mondje scheef en bleef het mondje tijdens zijn plopvulling scheef staan. Heeft nooit iets memorabels gezegd en lijkt daarmee op een doorsnee Rutte lakei.
Ik dacht dat het een typetje van André van Duin was.
En dan stelt Ron de premier een vlakke vraag met kritische intonatie en dan zegt Rutte: daar kan ik nou echt geen antwoord op geven …. en weet je waarom niet? Dat weet je toch wel Ron, dat is net als bij bijna alle andere vragen die je stelt. Dat is … omdat ik anders het proces verstoor en da’s dus niet goed voor de positie van Nederland in dit snoeiharde internationale krachtenveld. En dan zegt Ron: Oh ja da’s waar ook, ik vergeet dat steeds. Maar nu we het toch over kritische journalisten hebben; laatst kreeg die gozer van 2vandaag die altijd zo broeierig kijkt een sonjabarendprijs voor een heel goed interview of het was de twanhuysprijs voor interviewen met gek accent. Ik weet het verdomme niet meer. Ook was er een echte Kaagdocu over paulwitteman (geen prijs maar een docu). Die kreeg die docu cadeaucu omdat hij altijd zo goed is geweest. Hij is nu grijs en oud en doet hobbydingen op tv en dan kijken de mensen terug en zeggen: godverdomme wat was die goed die paulvanwitteman. Heel gek want ik herinner mij hem als een zeer vooringenomen nepjournalist die heel goed kon acteren dat je vooral bij hem moest wezen als het om de kritische vragen gaat. Dan keek hij heel streng en sloeg hij een beetje een brutale toon aan. Een soort brutale bek zeg maar. Tot dat niveau heeft ron het nooit geschopt, maar ik denk dat hij bij witteman de kunst heeft afgekeken. Meer prijzen to come: de groentemanprijs? De tweebeekebokaal, de huyscup, de wittemanschaal ...
Men mag alleen kritisch zijn op Rutte en niet op die padjakkers van SP en PVV?
@van Oeffelen | 21-10-21 | 13:51: Klopt helemaal.
@van Oeffelen | 21-10-21 | 13:51: Neen, men moet vooral kritisch zijn op ALLE patjakkers, maar zeker en vooral op de patjakkers die de dienst uitmaken.
Nieuwlezers, lijken allemaal op elkaar, kon Fred emmer en Herman Siezen ook nooit uit elkaar houden
Fred Emmer was 118 cm, Herman Siezen 188 cm, maar dat was niet te zien omdat Fred altijd op een kussen zat.
@Waakvlam | 21-10-21 | 13:38: Herman Siezen. Dat waren nog eens tijden (Betere NOS tijden dan nu)
@Waakvlam | 21-10-21 | 13:38: Fred was wel een geile rakker.
@Nederlandop1 | 21-10-21 | 13:42: E en A omgedraaid.
@Nederlandop1 | 21-10-21 | 13:42:
Was toen ook al flink links gekleurd alleen hadden we nog geen andere manieren om dat te ontdekken.
Harmen Siezen en Heinze Bakker waren goeie gasten.
@uisge baugh | 21-10-21 | 13:43: Hij had ook een colum in de Playboy, zo verteld mij een vriend.
@sinar2 | 21-10-21 | 13:51: zwart/wit tv, ieder voordeel heb z'n nadeel.
@van Oeffelen | 21-10-21 | 13:52: Jan Cottaar ook.
Wappies die journalisten waaronder. Tom Staal lastig vallen, beschadigen de democratie. Burgers hebben journalisten en media nodig, het is niet anders.
Of willen die wappies een wereld zoals in Noord-Korea waar de bedrijfseigenaar van het land waar alles draait om de elite rijk houden bepaald wat je mag horen. Nou dan.
Haha Als er iets van RT op Youtube wordt geplaatst zet YT er een waarschuwing onder: Russia Today wordt volledig gefinancierd door de Russische overheid.
Iedereen wappie noemen is wel een beetje jouw dingetje. Gezond wantrouwen tegen de huidige journalisten en media is tegenwoordig geen overbodige luxe, wie betaald, bepaalt het gewenste nieuws.
Tom Staal, schei uit zeg, wat een niveau.
@Bennie Boos | 21-10-21 | 13:44:
Gezond wantrouwen tegen de huidige journalisten en media is tegenwoordig geen overbodige luxe.
Helemaal eens.
Maar dan. Wanneer gaat volgens jou het gezonde wantrouwen over in het beschadigen van de democratie omdat je de journalistiek beschadigd?
@AdvocatusDiaboli | 21-10-21 | 14:01: Er worden zoveel mensen lastig gevallen tegenwoordig. Hoor je de journalisten ook niet of nauwelijks over doorvragen waar dit geweld vandaan komt. Moet ik dan nu in een kramp schieten omdat een journalist ook wel eens met uitwassen te maken krijgt? Waarom zou het bedreigen van een leraar of buschauffeur ook geen beschadiging van de democratie zijn?
Steeds maar weer dat ontzettend irritante gedoe van de NPO.
Altijd maar uitleggen waarom links en socialisme de redding van dit land zijn.
Als mensen het nieuws zien en ze trekken de conclusie dat iets misschien anders zit dan ze dachten, dan is er altijd duiding zodat iedereen snapt dat moslims lief zijn, dat hoofddoekjes moeten kunnen, dat de PVV racistisch is, dat Biden altijd beter is dan Trump, dat de EU de oplossing voor problemen is, dat anti het asielbeleid zijn nazistisch is en dat anti EU gelijk staat met tokkiegedrag.
De socialisten hebben goed geluisterd naar de nationaal socialisten van Goebbels.
Ik - en met mij velen - ben een politiek dulder, mag dat ook?
Tijd om te solliciteren dus!
AIIeen aIs ik een NOS sticker op mijn auto mag
Ron is altijd in Den Haag. Steeds als Ron in beeld komt, en je vraagt je af waar Ron is: altijd Den Haag. Is ook wel vervelend voor Ron.
Tandjes, wat een zuur stukkie.
Vriend van Mark gaat eindelijk weg
Niet met geweliddig veel nieuw nieuws, soms erg weinig duiding en verklaring, maar wel sympathiek en honderd keer beter dan die via zijn papa over het paard getilde vdWulp. Dag meneer Fresen, maak er een mooie laatste reis van.
Tegelijkertijd vindt Fresen zichzelf zo belangrijk dat hij een boek geschreven heeft over zijn 8 lange saaie ambtelijke jaren bij de NOS.
www.youtube.com/watch?v=RAA1xgTTw9w
Misschien meer uit verveling gedaan.
@AdvocatusDiaboli | 21-10-21 | 13:37: terwijl hij en alle andere journalisten voor de gesloten deur van een fractiekamer lagen te liggen wachten. Uren, dagen konden ze daar bivakkeren, mooi ffff je memoires op papier zetten.
Ik herinner me een juichende, van enthousiasme spugende Fresen bij verkiezingen 2006 of 2010 bij de PvdA partij bijeenkomst.
En daarop aangesproken via Twitter zijn keutel snel intrekkend. Dat was een duidelijke kentering. Sindsdien niet meer zó opzichtig gezien.
Bij gelijke geschiktheid krijgen transgenders in een rolstoel voorrang.
Wel van kleur neem ik aan?
@More_Bazz | 21-10-21 | 13:23: Die rolstoel?
Ik heb de ideale kandidaat gevonden, denk ik. Een transrace Koreaan.
www.youtube.com/watch?v=YvjdWEIzFwk
En uiteraard aanhanger van malle Mohammed.
Alleen als er blauwe Swap banden om de rolstoel "liggen"
Dit lijkt me een uitstekend bijbaantje voor Ben Knaapen of bij voorbeeld de persvoorlieger van de VVD zelve.
De twee braafste jongetjes van de klas Xander en Jos komen wel in aanmerking anders die olijke en guitige Jair?
U bedoelt Joost, neem ik aan?
Ja ik bedoel Joost Vullings
Wat een trekpop was dat zeg. Steeds die schouders optrekken bij elke zin, dat gehik en die emotieloze blik. Bye bye zwaai zwaai.
En toch zijn er elke avond ruim 2 miljoen kasplantjes die hun mening vormen aan de hand van dat wat Ron Fresen hen verteld. Toch knap!
Het enige waar ik hem van ken is die scene op het Malieveld, waar hij een paar stickers "NOS=nepnieuws" opgeplakt keer in een life uitzending, niet echt een drama hem te moeten missen dus.
Er is maar 1 kandidaat die aan alle vereisten voldoet en dat is uiteraard Francisco van Jole.
Dan wordt het ook weer de moeite waard om naar het NPO journaal te kijken en luisteren, iets wat ik al jaren niet meer heb gedaan, maar met @2525 weer zal oppakken.
De amusementswaarde knalt omhoog.
Ik dacht meteen aan Tofik Dibbi........
@Blonde Nel | 21-10-21 | 13:19: Dan ben je de eerste Nel die aan Tofik denkt. Meestal zijn dat alleen de Sjoerds...
Toevoegen: "je beheerst te kunst om nooit de juiste vragen te stellen"
Alhoewel ik een hoofd voor op de radio heb, ga ik het toch proberen.
Een hoofd voor de radio en een stem voor een website.
Nou, onze Ron kan een mooie fles wijn van het VVD-hoofdkwartier verwachten. Bedankt voor alles Ron, we konden altijd op je rekenen!
En je moet het geen probleem vinden af en toe een regenboogbroek te dragen !
Ze hadden toch Dominique van der Heyden.... een vrouw, van de damesliefde... kut ze is wel blanck.
Volgens mij heeft ze Indiaans bloed.
Fresen was volgens mij ook niet echt tegen Geert. Soms had ik het idee dat hij het probleem ook wel zag.
Ik kan me geen specifiek voorbeeld voor de geest halen, maar die indruk had ik ook weleens.
Is hij ook niet en hij heeft Rutte vaak genoeg het vuur aan de scheentjes bevraagd. Vind die Xander en die andere engnek veel meer type likjevestje.
Ze zijn bij de nos nog wel zo goochem om Geert niet al te opzichtig af te kraken, al zouden ze dat graag willen.
"Ron Fresen stopt als politiek duider bij het NOS Journaal"
Is hij daar ooit mee begonnen dan?
"In dit persoonlijke boek vertelt hij over alle facetten van zijn werk, is hij kritisch over de huidige politieke cultuur en houdt hij een pleidooi voor scherpere keuzes in de journalistiek."
Ik kan dit niet geloven.
Toevoegen:
- buddy journalisme is helemaal jouw ding
Och dat gaat heel zeker een type BEEE!!NN/VARA Natasja Gibbs worden, zelden zo'n muts gehoord, overstijgt deug"natuurlijk"Plag van de NCRVK met stip.
Een stukje TV-historie, als je een uurtje de tjid hebt
www.npostart.nl/nos-journaal/29-01-20...
Kleine kudo voor Ron; hij was wel als enige bij de NOS netjes, soms zelfs modisch, gekleed.
Ik zal hem daarom missen.
Het was wel de enige die soms nog eens neigde naar objectiviteit. Daarom zal hij misschien weg moeten? Kunnen ze niet zo goed gebruiken.
@Watching the Wheels | 21-10-21 | 13:10: Zie mijn tegel hieronder.
Quincy Gario natuurlijk nu hij werkeloos thuis zit na zijn glansrijke politieke carriere bij BIJ1.
Ondertitelen ze dan de uitzendingen?
Laat de positie gewoon maar vacant, mist ook niemand iets aan.
Beste oplossing wat mij betreft inderdaad.
En als er eentje voor terug moet komen:
S.v.p. geen slissende, deugende en arrogante Randstedeling meer. Ijdele hoop vrees ik.
Nikki Tutorials.
Die kan alles.
Is dat alweer 6 jaar geleden?
Hoe gaat het eigenlijk met Tarik?
goh weer iemand van de NOS die ik niet ga missen.
Ik mocht hem wel.
@Jezus_Boeddha | 21-10-21 | 13:12: Ja, maar jij bestaat ook niet echt.
@uisge baugh | 21-10-21 | 13:42: Nee, klopt. Ik besta niet echt. Ik ben eigenlijk een computerprogramma.
Nee, ik denk niet dat ik wordt uitgenodigd. Ik voldoe namelijk op geen enkel punt.
Op spelling misschien wel...
@Toetsenbordcomplex | 21-10-21 | 13:07: Wordt is toch heel modern met dt? Oh, ik snap hem...
Divibokaal is toch van plastic?
Niks voor Dreetje Hazes? Die is immers nog piepjong? So what can possibly go wrong.
Ik ben lid van een correcte partij. Wat schuift het?
De Tegenpartij, voor jou en voor mij
"Op 29 januari 2015 debuteerde Ron Fresen onverwacht als anchorman, toen hij een geïmproviseerde uitzending van de NOS vanaf locatie presenteerde. Het Achtuurjournaal werd die avond niet uitgezonden, omdat een man de NOS-studio’s in Hilversum was binnengedrongen en zendtijd eiste. ", aldus z'n Wiki. Dat waren nog eens tijden.
Hij doet het al eeuwen. Hij heeft nog de intocht van Napoleon in Amsterdam verslagen.
@Jezus_Boeddha | 21-10-21 | 13:05:
Ik las het verkeerd, hij was toen blijkbaar 'anchorman' vanaf een andere locatie, dus even de Rob Trip van die avond. Ja, dacht ook dat hij er bij Napoleon al bij was.
Last man standing, designated survivor, stand up comedian, Ron kon alles spelen
Niet voor een kleintje vervaard. Genoeg solide werk geleverd.
REAGEER OOK