Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Diversiteit NPO: schedelmeten personeel, stiekem Turken turven bij Mes op Tafel en DiviDatabase

NOS Divibokaal on steroids

Dus u dacht dat we er met het afschaffen van de NOS DiviBokaal wel zo'n beetje waren, qua diversiteitsgekte op de NPO? Natuurlijk niet! Hedenmorgen ploften er weer diverse documenten op de digitale deurmat des GeenStijls, en wat daar nou weer instaat, zal HELEMAAL NIEMAND verbazen. Het gaat om een presentatie van het 'Actieplan culturele diversiteit 2021' van begin dit jaar, plus een instructie voor omroepmedewerkers om de achtergrond van presentatoren en gasten in programma's bij te houden. Dat laatste moet trouwens wel een beetje stiekem (te laat, red.) gebeuren. 

Het blijkt dat de NPO sinds begin dit jaar door de HR-afdeling de schedels afkomst van haar personeel laat meten. Het streven is om in 2023 14% niet-westerse achtergrondiërs (een term die het CBS overigens niet meer gebruikt wegens racisme, red.) op de loonlijst te hebben. Ondertussen is als nieuwe baas van de NPO wel gewoon een witte vrouw gekozen, want het diversiteitsbeleid moet natuurlijk niet ten koste gaan van de mensen die het invoeren. 

Ook laat de NPO een externe partij (HALLO SUBUSIDIESYWERENDE MULTICULTI-INDUSTRIE, BUITENKANSJE!) een database aanleggen van "deskundigen en sprekers van cultureel diverse achtergronden". Dit, terwijl de NOS (onderdeel van de NPO) zelf al zo'n database heeft. Dubbel werk dus, allemaal bedoeld om cultureel diverse achtergrondiërs iedere keer dat ze door de NPO gebeld worden het gevoel te geven dat het niet om hun expertise, maar om hun huidskleur te doen is.

En de NPO heeft dus sinds begin dit jaar omroepen de opdracht gegeven om bij 25 tv-programma's, 25 radioprogramma's en 10 online programma's  te TURVEN hoeveel mensen van niet-westerse afkomst er verschijnen. Het gaat onder meer om AVROTROS Muziekcafé (wat), Bureau Buitenland (zit al vol met buitenlanders dachten wij), Met Het Mes Op Tafel (een soort racistische quiz van Omroep MAX waar kandidaten getest worden op hun bezit van dominant wit cultureel kapitaal), Podium Witteman (een programma over klassieke muziek met 'Witteman' in de naam), Tijd voor MAX (Bert Brussen vragen wat dit voor programma is, red.), Altijd Herres (van PowNed (sic)) en De Vooravond (een inmiddels afgeschaft programma omdat de cultureel diverse presentatrice de verkeerde mening had). 

Maar wat blijkt nou uit de ook aan GeenStijl gelekte instructie? Dit moet allemaal zo geniepig mogelijk worden uitgevoerd. Of, zoals de NPO dat schrijft: "Rekening houdend met Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de gevoeligheid van dit onderwerp, stellen we enkele beheersmaatregelen voor om risico’s die zich bij het verzamelen van gegevens kunnen voordoen te beperken". Zo moet de lijst het liefst worden bijgehouden door één persoon, mogen de resultaten alleen mondeling (niet digitaal) gedeeld worden en sowieso niet met andere mensen dan de omroep, het zendermanagement en zogeheten genreredacties. Want hee. Een beetje racisme is prima, zolang het maar stiekem gebeurt.

En dan zet je dat dus allemaal in dit Excel-bestandje, dat je weer moet wissen zodra je de resultaten mondeling besproken hebt. Allemaal ontzettend waterdicht en totaal niet privacyschendend natuurlijk. Echt een voorbeeld van prudent omgaan met bijzondere persoonsgegevens

Voor de liefhebber hieronder nog even de lijst met de programma's waar bij geturfd moet worden, DAARR de complete presentatie, HIERRR de complete turfinstructie en HIERRR het Excelbestandje. Veel plezier in deze brave nieuwe wereld allemaal!

Lekker willekeurige foto heb je daar, NPO diversiteitsbeambte

Nog een willekeurige radiopresentator

Reaguursels

Inloggen

Beetje flauw GeenStijl. Voor een positie zo belangrijk en verantwoordelijk en maatschappijsturend als de baas van de NPO moet je gewoon de beste meest ervaren persoon met het beste netwerk op dat gebied hebben.

Sans Comique | 01-10-21 | 20:39

Het gebrek aan transparantie, integriteit en zelfcorrigerend vermogen is stuitend. Ik zou me kapot schamen voor mijn werkgever. Een bedrijfscultuur waarin dit mogelijk is, hoe dan?

de vleesgigant | 01-10-21 | 17:14

Dat plaatje van al die NL vrouwen die met donkere mannen huwen, komt overigens niet overeen met de statistieken:
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...

1996 t/m 2020 van alle huwelijken man/vrouw:
71.29 % NL man + NL vrouw
12.14 % NL man + buitenlandse vrouw
7.22 % NL vrouw + buitenlandse man
9.35 % buitenlandse man + buitenlandse vrouw

Voor zover huwelijk tussen NL vrouw + buitenlandse man,
Westerse man - 40.83 %
Niet-westerse man: 59.17 %

AANTAL huwelijken NL vrouw met Niet-westerse man:
1996 - 2.228
2020 - 2.006
Dus, ondanks de bevolkingsgroei, neemt dat aantal huwelijken af.

Die reclamemakers presenteren dus een buitengewoon onrealistisch beeld.

Wering | 01-10-21 | 16:55 | 2

Je schijnt te vergeten dat heel wat negroïde mannen tegenwoordig de Nederlandse nationaliteit hebben. Veel blanke vrouwen hebben een zwak voor negroïde mannen. Waarom dat zo is... tja. En van bi-cultureel samenhokken zijn kennelijk geen statistieken.

Willibald von Klúúúk | 01-10-21 | 18:25

@Willibald von Klúúúk | 01-10-21 | 18:25:
Eens. maar in aantallen uitgedrukt:
1.362.903 huwelijken tussen NL man en NL vrouw (1996-2020)
65.329 huwelijken NL vrouw met man in buitenland geboren.

Dus, ook met "Nederlandse nationaliteit" en samenwonenden erbij, is het geschetste beeld dat zo ongeveer alle huishoudens zouden bestaan uit een NL vrouw met een donker gekleurde man, niet juist.

Wering | 01-10-21 | 19:43

Prinses papa is er tegenwoordig ook in de blanke variant hoor!
stelletje rasjistmes.

DeviousDick³ | 01-10-21 | 15:37

Als ze nou stoppen met termen als 'crimineel', 'verkrachter' en 'moordenaar' zijn we daar ook van af. :3

nsfl | 01-10-21 | 15:31

Ik mis “Opsporing verzocht” in het lijstje.

Weetje71 | 01-10-21 | 14:50

Ik heb nog nooit een 150 cm chinees met een 190 cm Gerda voorbij zien komen in een reklameblok.

Ik vind dit kwetsend.

kleybeuker | 01-10-21 | 14:46

Laten we zeggen dat ier in land zijn per 10 inwonerTs 1 gay, 1 lesbies, 1 zwart, en 1 allochtoon. En de rest is (haha) normaal. Ik noem maar wat. Bij de NPO redeneert men kennelijk dat overal waar 10 of meer mensen bij elkaar komen, in elke denkbare samenstelling, deze minderheden allemaal vertegenwoordigd MOETEN zijn. Maar zo werkt dat niet in the real world. Als ik naar een gay cafe zou gaan, of naar het Keti Koti / Kunta Kinte festival, dan ben ik weer in de minderheid. Prima hoor, ieder zijn feessie, maar het is geen afspiegeling van de maatschappij. Omdat per definitie NIETS een "afspiegeling van de maatschappij" is of kan zijn. Maar who cares ? Wat is trouwens het doel van al dat geforceerde minderheden "in beeld brengen" ?? Denkt men bij de NPO soms dat het domme volk zich niet realiseert dat er ook donkeren menen en homos zijn ? Is dit "ter lering en vermaak", of hoe zit dat eigenlijk. Volgende vraag : Wanneer hebben we eigenlijk GENOEG "diversiteit" en "inclusiviteit" ? Doet mijn is een antwoord op deze vraag graag aub, mannetjes(m/v/x) van de radio. Ja dank u zeer.

Asteroid-B612 | 01-10-21 | 14:37 | 2

percies!

laatmijmaareffe | 01-10-21 | 15:56

'Wanneer hebben we eigenlijk GENOEG "diversiteit" en "inclusiviteit" ? Doet mijn is een antwoord op deze vraag graag aub, mannetjes(m/v/x) van de radio. Ja dank u zeer.'
De diversiteits- en inclusiviteitsmaatregel is niet statisch. Het percentage van niet-westerse allochtonen zal steeds naar boven bijgesteld moeten worden. De NPO is wat dat betreft een goede graadmeter om te zien hoe snel de omvolking van ons land voortschrijdt.

Willibald von Klúúúk | 01-10-21 | 16:23

Ik zie ze al bij 2 voor 12: met een koran, want daar staat immers ALES in.....

J.Thee.Cohen | 01-10-21 | 14:19

Zijn wel handige lijstjes. Als ze kunnen worden gebruikt om mensen de bevoordelen op grond van etniciteit en huidskleur kunnen ze ook gebruikt worden om mensen te benadelen op grond van etniciteit en huidskleur.
Het klopt wat men zegt: Nederland is een diep racistisch land waar racisme is geïnstitutionaliseerd o.a. bij de publieke omroep.
En ze weten het. Én ze weten dat wat ze doen het daglicht niet kan verdragen daarom gebeurd het in het geniep. En uiteraard zijn de mensen die het beleid verzinnen en uitvoeren ‘moreel superieur’.

Goh, en ik maar denken dat we daar anno 2021 een beetje overheen waren. Helaas is racisme levendiger dan ooit. Chapeau.
Daarom laat ik de racistische propaganda van de publieke omroep links liggen.

ratelaar | 01-10-21 | 14:16 | 2

U doet u naam eer aan.....

J.Thee.Cohen | 01-10-21 | 14:20

Het is NPO. dus de werkelijke inclusieve lijst zal zijn:
BIJ1
Hunted Whites
Brugklas net niet gehaald
Over Jouw Lijk
De Middernacht
Per Seconde Rijker
First Rapes
Zestigers
Kassa voor migrantiërs
Z
De Sluwste Mens
BinnensteBuiten gaat je maag
KechS
Tijd voor Stax
Met het Mes in je Rug
NOS Studio Overbetaalde Bimre Voetballers
Leugenuur
Podium Soewarteman
Steal School
Die Rolexhuis
Buitenvrouw
2Fake
Goedemorgen Marrakech

Lopende-Hollander | 01-10-21 | 13:52 | 1

Boer zoekt boerka ?

J.Thee.Cohen | 01-10-21 | 14:21

Bij tv commercials zitten we al op 95% “diversiteit”, is dus al niet meer zo divers.

Kwelbeller | 01-10-21 | 13:47 | 1

Precies, goed te zien dat het goed gaat met de medemens van kleur, elektrische auto s, villa s, dikke banen, witte echtgenotes het kan niet op vandaar dat ze ook nog een vrolijk en hulpvaardig zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 01-10-21 | 14:34

Ieder nadeel hep se voordeel : dit gaat NOG slechtere akteerprestaties, en nog tenenkrommender Nederlandse series en programmas opleveren. En natuurlijk nog veel meer gedans, en woordknutselaars met hun kut rap en hiphop, Want dat schijnt een universeel verbindende factor te zijn tussen alle donkeren der aarde. (Ik dacht dat al die rapperts elkaar de hele tijd neerknalden enzo). Deze idioterie gaat niet meer weg. Er is altijd wel een nieuwe categorie mensen te bedenken die zichzelf "gemarginaliseerd en niet gerepresentateerd" voelt. Jammer dan. Lelijk voor je. Ik kijk toch geen tv dus bekijk maar. Doei.

Asteroid-B612 | 01-10-21 | 13:41

Als ik de reclame moet geloven dan is 75 procent van Nederland gekleurd.

sallandstrots | 01-10-21 | 13:29

De NPO is recidivist. Met opzet aanzetten tot discriminatie en overgaan tot discrimineren. Als een rechtse partij zoiets zou flikken dan zouden er stemmen opgaan om deze per direct te ontbinden en crimineel te verklaren.

GroetenVanUrk | 01-10-21 | 13:29

Hoe zit het met albino's?

Lerp | 01-10-21 | 13:18 | 1

soort bloedgroep 0. Overal handig, maar komt nauwelijks voor.

Dr.Utker | 01-10-21 | 13:21

Niets nieuws. Bijna 20 jaar geleden hadden 2 bekenden van mij dit baantje al bij de publieke omroep. Toen heette dat nog allochtonen tellen overigens.

JohnFrederikstadtdt | 01-10-21 | 13:08

Want alle tot divers gemaakten luisteren funx

geenjagergeenneeger | 01-10-21 | 12:50

Zolang de NPO nog externe bureau's kan inhuren en afdelingen voor dit soort werk kan opzetten is het budget veel en veel te ruim.
Politici, kijk hier even naar tijdens de formatie, hier valt flink wat te halen voor andere linkse of rechtse hobby's/

JanVergoor | 01-10-21 | 12:06

Ene Ozkan Akyol, ook wel bekend als Eus, beklaagde zich ooit over het feit dat er geen enkel Turks lied in de Top 2000 staat.
Nou Eus, dat komt omdat er geen Turk is die naar de NPO zenders luistert, laat staan dat ze een stem uitbrengen voor de Top 2000.
Nou kan ik me heel goed voorstellen dat er ook/zeker in allochtone kringen niet naar de NPO geluisterd of gekeken wordt, maar zeur er dan ook niet over.
NB: als mocht blijken dat het toch racisme is dan is het uiteraard wel OK.

Here's Freddy | 01-10-21 | 12:02 | 1

Dat snerpende geluid is toch ook niet voor westerse oortjes geschikt? Net zoals "zij" over het algemeen niet tegen metal kunnen. Is iets biologisch/cultureels.

Graaisnaaiert | 01-10-21 | 12:45

Dezelfde inclusie irritatie krijgen we ook bij de minderheidsgroepen? Evenredige vertegenwoording bij de Turkse, Marokkaanse en Surinaamse zenders in ons land?

strawdog | 01-10-21 | 11:42

Ik had al eerder gemeld dat ik een Webcast "Why Diversity & Inclusion Matter" heb bijgewoond. De spreekster was de CEO van www.dialglobal.org/, Leila McKenzie die als baby door Britten geadopteerd is vanuit HongKong.
Het vuistje op hun site zegt al genoeg; Linkse activisten.
Kort samengevat mijn conclusie;
- Haar pleegouders kozen voor haar omdat ze juist NIET keken naar afkomst of huidskleur, ze wilden een baby en zij voldeed aan de eisen.
- Dialglobal (en NPO) wil dat we kiezen voor afkomst en huidskleur (ook al voldoen deze personen niet aan de eisen/werkelijkheid)

Sneerpoets | 01-10-21 | 11:36 | 1

Herinner me, begin 80-er jaren (opa vertelt) een advertentie van een lesbisch stel met kinderwens. De donor die zij zochten moest PER SE een donkere man zijn. "Want leuk donker kindje". Verbaasde me er toen al over dat huidskleur voor dit stel zo enorm belangrijk was. Stel je nu het omgekeerde voor. Kindje moet PER SE blank zijn. "Racisme !"

Asteroid-B612 | 01-10-21 | 14:10

Onder welk kopje vallen zwarte, bruine, roetveeg, regenboogpieten? Als je fie bij de allochtonen turft dan kom je in november best ver.

Hadena | 01-10-21 | 11:34

1; Ze zouden de luitjes bij de NPO toch eens moeten uitleggen dat Nederland een van oorsprong blank land is. Waar je dus inderdaad een hele hoop blanke mensen op TV/radio/anders zult zien omdat dit nu eenmaal de inheemse bevolking is alhier. Indien ik naar Afrika zou verhuizen, dan zou ik overal Afrikaanse mensen zien. Op TV, in de regering, in reclames etc.. En daar zou ik vervolgens niets van vinden. Ik ben tenslotte zèlf naar Afrika verhuisd. Dus ìk pas me aan, niet andersom.

2; Verder is dit natuurlijk helemààl niet racistisch *kuch*; "We nemen u aan omdat u het juiste hokje van de RAL-kleurenwaaier aanvinkt, niet op uw merites." Als kleurling wil je toch niet dood gevonden worden bij een dergelijke werkgever? Want je zult altijd die twijfel houden; "Namen ze me nu aan omdat ik een goede acteur etc. ben, of om mijn kleurtje." Persoonlijk zou ik me daar niet senang bij voelen, maar wie ben ik?

Sjefke7807 | 01-10-21 | 11:29

En dan precies hetzelfde rapport nog eens presenteren maar dan met lhbghrrr categorieën. Waar val ik alds Fries eigenlijk onder?

Hadena | 01-10-21 | 11:27 | 2

Jo kinne fierljeppen en skutsjesielen dwan. By omrop Fryslan.

strawdog | 01-10-21 | 11:31

U wordt teruggestuurd naar uw eigen provincie. De hardwerkende blanke Nederlander blieft uw rare taaltje niet.

Red shirt | 01-10-21 | 11:35

Wie kijkt er eigenlijk naar de NPO?
Er is geen programma dat ik volg. Heel soms dat ik iets interessants tegenkom als de vuilnisman. Maar al die praatprogramma's die mij van alles verwijten kijk ik niet naar. Overigens ook niet op de commerciële.
Enige waar ik nog toe te verleiden ben is VI en dat is dan als ik langszap en blijft hangen.

Rotterdammert1965 | 01-10-21 | 11:22 | 2

@Rotterdammert1965 | 01-10-21 | 11:22 |
Ik kan u met de hand op het hart zeggen dat ik sinds 1991 geen enkel program van de NOS/NPO gezien heb. En de commerciëlen zijn zo'n 20 jaar geleden in de ban gegaan. De TV fungeert hier als monitor voor mijn Xbox, en mijn nieuws haal ik wel van de Interwebs.

Sjefke7807 | 01-10-21 | 11:32

Ik !

Uw Verzekeringsadvis | 01-10-21 | 14:35

Ach kijk maar eens naar de tv-reclames. Plots oververtegenwoordigd door mensen met veel pigment. Ze worden overal geforceerd tussen gezet, ieder gezin bestaat ineens uit minimaal 1 persoon van kleur. Een walgelijke ontwikkeling en ver bezijden de waarheid.

Gallendebejaarde | 01-10-21 | 11:20 | 4

In veel reclames zie je zelfs een meerderheid aan donkere mensen die allemaal opvallend aan het lachen zijn. De goedgemutste neger staat centraal tegenwoordig.

martymcfly | 01-10-21 | 12:01

@martymcfly | 01-10-21 | 12:01:
Blije mensen die graag een dansje doen maar je vooral niet serieus hoeft te nemen, lijkt het wel. Zou me als ik donker was me er kapot aan ergeren, dat "ik" zo door de Witte Wijvenkliek van de NPO zou worden gezien. Als clowntje, als potsenmaker, als joker, als Zwarte Piet maar dan zonder schmink en pakje.

Graaisnaaiert | 01-10-21 | 12:05

@Rotterdammert1965 | 01-10-21 | 11:23: het is ook verre van de werkelijkheid, want de persoon van kleur blijft zelden bij zijn gezin. Het zal zijn bijvrouw zijn.

A la snackbar | 01-10-21 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ken niemand die uberhaupt nog naar de publieke omroep kijkt, dus wat mij betreft trekken ze er per direct de stekker uit.

JeanDragage | 01-10-21 | 11:20

Volgens de publieke omroep is etnisch profileren dus in het voordeel van minderheden, draagt bij aan hun emancipatie en zorgt voor meer rechtvaardigheid

menschdurfteleven | 01-10-21 | 11:10 | 2

Met al het gemekker en voorkeursbeleid* 'leren' ze alweer een hele generatie jongeren 'dat er verschil is' ..
* Ander woord voor discriminatie.

Harry.Langezwaal | 01-10-21 | 11:40

Dat is de essentie van de woke-diversiteits-social-justice-cultus waar de NPO (en een groot deel van de overheid, grote bedrijven, media, NGOs, de EU, de VN etc) mee doordrenkt is ja.
Uiteraard bereikt het ondanks de ongetwijfeld goede bedoelingen uiteindelijk het tegenovergestelde. The road to hell is paved with good intentions.

snakedogman | 01-10-21 | 13:08

Ik vertrek. Kijken ze daar ook naar?

zwartzondersuiker | 01-10-21 | 11:09

Hoeveel niet-westerse mensen kijken er eigenlijk naar die NPO op de treurbuis? Durf te wedden dat het minder is dan 14%.

Abject | 01-10-21 | 11:05

Volgende stap; lachbanden ter ondersteuning bij zwarte grapjes. Een applausmachine bij opkomst van een zwarte expert. Een NPO-downloadbrigade om zwarte muziek hoger in de lijsten te krijgen. Een pruik met kroeshaar en gouden oorbellen om niet-gasten wat te verzwa.... Oh, wacht.

Graaisnaaiert | 01-10-21 | 11:03 | 5
-weggejorist-
Graaisnaaiert | 01-10-21 | 12:06

@Red shirt | 01-10-21 | 11:07: Dat zou ik met je eens zijn als donkere mensens zouden worden GEWEERD van radio en tv. Maar dat is dus niet het geval. Je kan al bijna een halve eeuw lang bij Sesamstraat werken, nieuwslezerT worden, slecht tot matige actrice, topsporter, muzikant die voorspelbare muziek speelt, zangerT (m/v), talkshow host, VJ met eigen "urban" shit muziek programma die het daardoor tot 2e kamerlid schopt, conferencier, je mag zelfs je eigen neger omroep beginnen ! enz. Dat kan allemaal al. Geen probleem. Niemand maakt zich druk om de kleur van het velletje, (OK misschien 2 dozijn halve garen in het hele land). Niemand wordt buitengesloten of "gemarginaliseerd". En die indruk wordt wel steeds gewekt. "Diverser" wil nog niet hetzelfde zeggen als beter. Wanneer was de laatste keer dat een "boze blanke man" mocht aanschuiven bij een DWDD, Pauw, of zijn gal kon spuien bij Jinek of weet ik veel hoe al die kletsprogramma's heten ? Volgens mij is dat NOOIT gebeurd. Want ongewenste meningen "spelen het populisme en Wilders in de kaart" ofzoiets.

Asteroid-B612 | 01-10-21 | 13:56

@Asteroid-B612 | 01-10-21 | 13:56:

Bijna een halve eeuw?
Donald Jones was hier 70 jaar geleden al een ster, zowel met muziek als in diverse (kinder-) televisieprogramma's.
Rotterdam vierde een paar jaar terug "100 jaar Jazz in Rotterdam".

Dandruff | 01-10-21 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Alle non white en rappers en rut cs binnen .1 seconde weggezapt.

ritter vn hüpfburg | 01-10-21 | 11:01

Ik kijk nu al uit naar de reactie van Martin Bosma

XverderNix | 01-10-21 | 11:00 | 3

Dat is uw favoriete komiek?

Red shirt | 01-10-21 | 11:09

@Red shirt | 01-10-21 | 11:09: Nou nou, u bent zuur.

feiten_en _cijfers | 01-10-21 | 11:16

@feiten_en _cijfers | 01-10-21 | 11:16: Nee hoor. Ik mag altijd graag om hem lachen.

Red shirt | 01-10-21 | 11:28

npo = nivelleringsmarxisme: iedereen hetzelfde kleurtje, iedereen even dom, iedereen even arm, iedereen onderworpen aan de ideologie van de 'goedheid'. Weg met de mens die slaagt in het leven, weg met genialiteit, weg met het intellect, weg met de intuïtie, weg met het initiatief van het individu.

wijsvinger | 01-10-21 | 10:57

De maakbare schijnwereld van de televisie.

Wattman | 01-10-21 | 10:56

Ik tel 4/25 mensen die tot niet westerse .. behoren.= 16%

Hondt | 01-10-21 | 10:54

@Hondt | 01-10-21 | 10:54:

Ik tel er 2.

Als ik de NPO kleur, schedel en divi proef erop los laat vallen ze allemaal nogal (erg) door de mand.

Alleen Sharid komt als enige van de 25 bestuur en directieleden een beetje in de buurt.

Of zij al een mooie bokaal heeft ontvangen weet ik niet.

Dr.Mabuse | 01-10-21 | 11:20

Ze hebben geleerd van Memo Palmen: geen digitaal spoor achterlaten.
Wat een lerende overheid hebben wij toch

Magdat | 01-10-21 | 10:46

De Neger omdat het moet.
Terug van helemaal nooit weggeweest…

Mark zit te Dutten | 01-10-21 | 10:44 | 1

En het is helemaal niet nodig. Wat Hiddemeier ooit al zei, de beste manier om te integreren gaat tussen de lakens. Ik zie hier in de buurt meer en meer gemengde stelletjes ( qua afkomst dan ) met kind. Die hebben elkaar toch ook gevonden zonder dat er dwang of drang aan te pas kwam? Zou de NPO wellicht eens kunnen accepteren dat mensen van niet-westerse afkomst ook gewoon mensen zijn in plaats van ze constant als zielig, achtergesteld, achterlijk, niet serieus te nemen en schattig, kortom, als bezienswaardigheid neer te zetten?

Graaisnaaiert | 01-10-21 | 11:07

Goed om te zien dat de NPO nog wel vasthoudt aan het klassieke beeld dat de man de baas is van de AB. Al zapt hij hier per ongeluk op een NPO-item over Shula Rijxman en haar opvolger, getuige de angst in zijn ogen. Vrouw gelooft 't wel.

ex_tientjes_lid_vpro | 01-10-21 | 10:38

Publiek wordt niet meegeteld dus dat mag nog wel een afspiegeling zijn van de kijkers naar NPO.

Henk1357 | 01-10-21 | 10:30

Wat ik helemaal niet begrijp bij het zien van de foto en daarbij de tekst culturele diversiteit is dat het toch niet uitmaakt wat de kleur van de huid van mensen is die vanaf hun geboorte in dezelfde cultuur zijn groot gebracht? Ik ken genoeg Nederlanders met een donkere huidskleur die qua cultuur niet te onderscheiden zijn van de blanke Nederlanders. En dan het linkse dogma dat alle culturen gelijk zijn. Wat is er dan zo bijzonders aan voor links dat een Bosjesman met een Kaaskop een relatie heeft? Ik zal wel iets missen. Zal er ook nooit achter komen omdat ik geen NPO, NOS of welke Nederlandse zender kijk.

forecastle | 01-10-21 | 10:29 | 8

@Red shirt | 01-10-21 | 11:30:

Kom maar eens met 3 citaten dan.
Liefst 3 die niet al door PvdA zijn overtroffen ("kutmarokkanen", "moet je vernederen", "etnisch monopolie op overlast", "minder Polen", etc).

En wie kwamen er eigenlijk op het idee om gezinnen met allochtone namen kapot te procederen?
Waren dat niet diezelfde types die nu structureel grondwetartikel 1 overtreden in naam van "positieve discriminatie"?

Dandruff | 01-10-21 | 12:57

Ja maar zo denkt men niet onder de woke-diversiteits-ideologie. Cultuur en huidskleur zijn tot in het diepste van je "identiteit" met elkaar verbonden. Als je er zelf niet in bent opgegroeid, die andere (niet-witte) cultuur, dan wel je oma, of je bedovergrootoma (hallo Sylvana!) en dat zit dan voor altijd in je genen net als alle speciale "ways of knowing" die je met je huidskleur mee hebt gekregen.
Dit is allemaal het gevolg van het bewust aanwakkeren van een zwart raciaal bewustzijn in de VS door bedenkers van critical race theory.

snakedogman | 01-10-21 | 13:14

@Old_Spice | 01-10-21 | 11:18: Red shirt. Zegt genoeg: is een rooie. Kan je negeren omdat alles in de politiek rechts van Red shirt volgens hem abject is. Wel een heel deftig woord trouwens, abject om jouw afkeer van de anders denkende te etaleren. Kaag gebruikt het ook graag.

forecastle | 01-10-21 | 14:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Als je het heel zwart/wit bekijkt (pun intended) is dus de NPO zelf heel racistisch, en wil graag dat anderen dat ook worden.

tis_wat | 01-10-21 | 10:29

Het gaat financieel te goed met NL. Als straks de economie in elkaar dondert krijg je pas de grote reset.

metdedag | 01-10-21 | 10:25 | 1

Juist. Het moet eigenlijk eens even goed gaan regenen. Shake the tree!

van Oeffelen | 01-10-21 | 10:51

Ik vind het ook altijd verwonderlijk dat het bijna altijd blanke vrouwen zijn die met een neger op zo'n foto staan. Zou dat de doelgroep zijn?

Afrikanerhart | 01-10-21 | 10:21 | 2

Nee, dat is bewust gedaan.
Een blanke man met zwarte vrouw lijkt op dominantie van een blanke.
Andersom niet, vreemd genoeg,

tis_wat | 01-10-21 | 10:24

"The enigma was this. How come you often saw black guys with white girls (always blondes, always, presumably for maximum contrast-gain), and never saw white guys with black girls? Did the black guys beat up the white guys who went out with black girls? No, or not much; you had to be discreet, though, and in his experience lasting relationships were seldom formed. Then how was it done? It came to him in a flash of inspiration. The black guys beat up the black _girls_ who went out with white guys! Of course. So much simpler."
Overpeinzing van Keith Talent, hoofdpersoon in London Fields van Martin Amis (1989). Keith is wat wij een tokkie zouden noemen. Of hij gelijk heeft weet ik niet.

J.P.Drapeau | 01-10-21 | 10:30

In de kern zijn alle mensen onbewust racistisch of discriminatoir. Wat we nu zien is dat we ons daarvan steeds meer bewust worden. Veel mensen die we hier ‘deugers’ noemen voelen zich daarover schuldig en proberen dit schuldgevoel op anderen te projecteren. Het is niet anders.

Tiscali-2 | 01-10-21 | 10:19

'plus een instructie voor omroepmedewerkers om de achtergrond van presentatoren en gasten in programma's bij te houden.'

Toen de Belastingdienst dit deed toen riep ook de NPO hier schande van.

Keutels | 01-10-21 | 10:16 | 2

Wijzen naar een ander geeft niet het bewustzijn dat er dan 3 vingers naar jezelf wijzen.

Rotterdammert1965 | 01-10-21 | 11:26

De allochtoon omdat het moet

thanseeuwen | 01-10-21 | 10:15 | 1

Excuus Negert toch?

Hebbiehemookweer | 01-10-21 | 10:27

Ik kijk al tijden geen tv meer. En reclame waar ze mij wat teveel diversiteit hebben doorgevoerd daar koop ik niks. Ken trouwens meer die daar probleem mee hebben. Opvallend trouwens dat korte tijd terug het in de reclame net leek alsof blanken in Nederland nauwelijks voorkwamen en nu een jaar later de zaak toch weer teruggedraaid wordt. Behalve natuurlijk reclame van staatsinstellingen want die hoeven geen winst te maken.

metdedag | 01-10-21 | 10:15 | 1

Zijn ondertussen een aardige lijst met bedrijven. Vooral waar de reclame zo gekunsteld overkomt.

Rotterdammert1965 | 01-10-21 | 11:27

Hoe zullen wij over 25 jaar terugkijken op deze tijd?

Keutels | 01-10-21 | 10:14 | 2

Hoe heeft het zover kunnen komen.

WieboWW | 01-10-21 | 10:20

Vanachter tralies?

Rotterdammert1965 | 01-10-21 | 11:28

Heerlijk: Privacy schenden mag als je het maar stiekem doet...

Klinkt een beetje als "geld stelen mag, als je het geld op tijd terug legt".

frank87 | 01-10-21 | 10:12 | 1

Correctie: "Geld stelen mag, als je maar niet betrapt wordt".

Old_Spice | 01-10-21 | 10:56

Opsporing verzocht overdrijft al jaren.

ceriel82 | 01-10-21 | 10:12 | 1

ja, ga daar es turven

sioux_ | 01-10-21 | 10:32

Kijk eens wat de BBC en de Engelse cinema op dit moment uitbraakt.

Voorbeeldje Mary Queen of Scots, middeleeuws klein kerkje, zoek de neger, en ja hoor.

Regisseuse: ‘Just so you know, I’m not doing to direct an all-white period drama. That’s not something I’m going to do.’
And they were really hugely supportive of that."

Stel je eens voor dat Zuid Afrika een historische film zou maken over Shaka Zoeloe,
en daar zouden wij als blanken eisen dat een van de rollen van Afrikaanse stamhoofd
gespeeld zou moeten worden door een blanke. Voelt u hem al ??

Der Schnitzeljäger | 01-10-21 | 10:11 | 3

Jazeker, want:
Witte man = Boe slecht, racist, eikel, lul, klootzak, vrouwenmepper
Zwarte man = Lief, zielig, slachtoffer, grote piemel
ff simpel gezegd hoe de linkse blanke vrouw het bekijkt.

Old_Spice | 01-10-21 | 10:58

@Der Schnitzeljäger | 01-10-21 | 10:11 |
Recentelijk is het leven van Anne Boleyn verfilmd in een miniserie. Een gitzwarte actrice speelt de rol van Anne. Het zal vast een goede actrice zijn en als persoon een aardig mens, maar in een serie als deze heeft ze hoegenaamd níets te zoeken! Het oogt niet alleen kolderiek, maar is een complete verkrachting van de geschiedenis bovendien. Voor de goede orde; Een "period drama" is een film/serie die gebeurtenissen uit de bestaande historie vertolkt. Het moge duidelijk zijn dat je dan zorgt dat de gespeelde karakters ook daadwerkelijk lijken op het historische figuur dat verbeeld wordt:

- www.thesun.co.uk/tv/13065809/channel-...

Stelt u zich eens voor dat het leven van Nelson Mandela verfilmd wordt en men zeg, een Mel Gibson de rol van Mandela laat vertolken. Het gehuil zou in het aanpalend universum te horen zijn. Maar nu de blanke historie geweld wordt aangedaan is het allemaal dikke prima schijnbaar.

Sjefke7807 | 01-10-21 | 11:23

Het werkt altijd alleen maar één kant op. Gekleurd=onderdrukt en "wit"=onderdrukker. Maakt niet uit in wat voor historische context. De onderdrukten moeten vooruit geholpen worden met meer "representatie" zelfs als dat totaal ahistorisch is.

snakedogman | 01-10-21 | 13:16

Een prachtige quote van een mede reaguurder die ik drie keer moest lezen en heb opgeslagen voor het eewige ...

"Ik blijf het zeggen: ik heb een hekel aan mensen die gediscrimineerd worden."

Het Licht | 01-10-21 | 10:11

Ik wil best dubbel zoveel betalen voor mijn lidmaatschap (?) aan Geenstijl, maar dan wil ik die banner onderaan de pagina niet meer zien. Zo vervelend...

kapoerewiet | 01-10-21 | 10:11 | 1

Inderdaad, doe dat lekker bij mensen die geen lid zijn.

Keutels | 01-10-21 | 10:19

Kleurtjes tellen is allemaal prima toch? Zien we tenminste weer eens een blanke op TV. Dat moet toch wel al een paar jaar geleden zijn.

The-loopy-cowboy | 01-10-21 | 10:11

Ik pleit ervoor om personen uitsluitend aan te stellen op basis van hun kwaliteiten. Dan heb je de ultieme oplossing, behalve voor mensen die een obsessie hebben voor kleur en afkomst!
Als kleur niet uitmaakt hoeven we het er ook niet over te hebben; zie hier de denkfout van overwegend links en woke.
Het zal de activisten die anderen zo graag beschuldigen van racisme niet bevallen, want hun doel in dit leven gaat erdoor verloren.

Harry.Langezwaal | 01-10-21 | 10:10

Bij NU puntnl zijn ze er ook mee bezig. Ik lees zojuist het artikel "Met deze tips is je kip nooit meer te droog" met een foto van een donkere dame die kip staat te maken.

Zack Hooi | 01-10-21 | 10:09 | 3

Nou moet ik zeggen dat donkere mensen zich in het algemeen specialist in kip mogen noemen.

Keutels | 01-10-21 | 10:20

Ik dacht dat je een grap maakte. Maar toch even die klotesite bezocht en verdomd zeg. Wat racistisch en seksistisch.

kapoerewiet | 01-10-21 | 10:25

@kapoerewiet | 01-10-21 | 10:25: Stereotypen worden bevestigd bij Nu puntnl. Ik zal er wat van zeggen op hun site. Kijken of ze het aanpassen. 1 moment!

Zack Hooi | 01-10-21 | 10:32

Ik stel de vraag nog maar een keer. Ik luister niet naar de radio en kijk niet naar de televisie. Ik heb dus geen enkel belang bij deze flauwekul. Waarom moet ik er dan in godsnaam aan meebetalen?

MAD1950 | 01-10-21 | 10:09 | 1

u bent ongetwijfeld een zondig mensch dus volgens goede katholieke traditie koopt u op die manier uw zonden af.

laatmijmaareffe | 01-10-21 | 16:13

Ik wacht nog steeds op de Limburgse nieuwslezer.

momusopus | 01-10-21 | 10:09 | 1

Want? Er is geen nieuws in Limburg?

tis_wat | 01-10-21 | 10:26

Wanneer komen er quota voor neurochirurgen?

Diederik_Ezel | 01-10-21 | 10:06

We zijn toch allemaal Nederlandse. Als je onderscheid maakt in culturele achtergrond ben je een pure racist.

Okami | 01-10-21 | 10:05 | 2

Nee, dan ben je geen racist, dan maak je gewoon onderscheid in cultuur. Niets mis mee.
Het wordt wat anders als je per se de blanke autochtone cultuur gaat vervangen door een allochtone cultuur omdat je die allochtone cultuur beter vindt en meer kansen wil geven dan de autochtone cultuur, dan discrimineer je.

Nuchternederland | 01-10-21 | 10:11

Ik ben duidelijk geen Nederlandse. Wel een Nederlander.
En een aantal mensen zijn dat duidelijk niet, en willen dat ook duidelijk niet zijn.

Succes met je oogkleppen.

TeeJee | 01-10-21 | 10:20

Ik discrimineer niet. De niet-blanken bij de NPO komen er bij mij niet in. En de blanken ook niet.

J.P.Drapeau | 01-10-21 | 10:05

Las ik toch Zakkenvullers in plaats van Vakkenvullers. Zal wel niet de enige zijn (nog niet gecontroleerd).

Der Schnitzeljäger | 01-10-21 | 10:05

Gaan we die 14% ook eisen bij bijvoorbeeld voetbal? De Beursvloer? Hersenchirurgen? Terwijl we al lang weten waar veel van die 14% zich bevindt qua opleiding, mentaliteit, werk-ethos en interesses...

misty pain | 01-10-21 | 10:04 | 2

Bij voetbal is het al bijna 100% toch? Of bedoel je 14% blanken?

Overrijp | 01-10-21 | 10:08

Dat is rassies, foei.
Mag niet.
Sarcasme modus.

Zitvlak | 01-10-21 | 10:10

Wát een kolder!

apek00l | 01-10-21 | 10:02

Afgelopen week ook al stemmingsmakerij op de NOS: zoveel procent van Nederland (ik dacht dat ze 3kwart + riepen?) heeft geen problemen met asiel opvang.

Nee, dat is maar net hoe de vraagstelling was met je Ipos onderzoek voor nieuwsuur.

FLP_du_Stok | 01-10-21 | 10:01 | 3

Waarschijnlijk hebben ze niet eerst verteld wat dat circus ons kost per huishouden, en het is bovendien merendeels migrantenopvang, in plaats van vluchtelingenopvang ..

Harry.Langezwaal | 01-10-21 | 10:18

Dat zijn dezelfde sukkels die het woningtekort wijten aan vastgoed beleggers. Alsof deze beleggers de woningen weggooien nadat ze zijn aangeschaft.

metdedag | 01-10-21 | 10:20

Ik kan me best voorstellen dat driekwart van NL het prima vindt om alle geluks- en asielzoekers per direct onder te brengen in 020. Bij voorkeur binnen de grachtengordel.

McFreek | 01-10-21 | 10:27

Kreeg laatst nog een bericht op Linkedin van de NPO of ik wilde komen werken voor ze om het IT gedeelte op te pakken.

No thanks :)

swagmachine | 01-10-21 | 10:00 | 1

Jammer, we kunnen altijd goede informanten gebruiken.

Sneerpoets | 01-10-21 | 11:06

Voor mij al zoveel jaren geen NPO/NOS. En ik mis niets.

Broadsquire | 01-10-21 | 09:59 | 3

De reclames op de commerciëlen zijn van hetzelfde laken een pak. En bij Jinek b.v. op RTL4 altijd links en rechts achter haar wat donkere personen. Die rouleren wel overigens zodat het niet teveel opvalt.

Der Schnitzeljäger | 01-10-21 | 10:01

@Der Schnitzeljäger | 01-10-21 | 10:01:
Bij Veronica Inside zetten ze altijd de vrouwen op de achtergrond. Heb ik persoonlijk minder moeite mee.

Keutels | 01-10-21 | 10:22

@Keutels | 01-10-21 | 10:22: mooie is ook dat ze hun klep dichthouden een uur lang. Denk telkens wat zijn die echtgenoten mazzelaar.

Rotterdammert1965 | 01-10-21 | 11:33

Nu weet ik waarom ik alweer twee jaar geen TV mee kijk, ik weiger als een van de aller eersten die in de 60ies KTV keek terug te gaan naar zwart wit televisie .

Smoelensmid | 01-10-21 | 09:58 | 1

Mooi.

kapoerewiet | 01-10-21 | 10:16

De BBC kan er overigens ook wat van. Nu een driedelig serie over het Metropolitan Museum in New York dat echt elke aflevering een uur lang policor gedram is inclusief een compleet afrikaans gezinnetje dat staat te zeuren bij een schilderij van de toch wel erg blanke Washington. Daarnaast zijn de reclames op de Engelse TV nog erger dan die op de Nederlandse TV qua gedwongen gezinnetjes.

Der Schnitzeljäger | 01-10-21 | 09:58 | 2

Na de Brexit ligt GB dus in Afrika? Of toch Azië?

Nuchternederland | 01-10-21 | 10:12

Ik heb enkele jaren in een museum gewerkt. Nooit een zwart gezinnetje gezien.

wijsvinger | 01-10-21 | 10:15

Is het al op de Djoop?

eerstneukendanpraten | 01-10-21 | 09:58

Het is om te kotsen, net als de reclames. De verplichte 'donkere meneer' erin, het is echt om te kotsen. Tot een paar jaar terug boeide het me niet, nu ben ik ze aan het tellen. Ooit een 'gekleurde meneer' heksenkaas zien eten?

Clavo | 01-10-21 | 09:57 | 8

Aaaaah, ik verslik me in mijn koffie. Kaagpap...+1

More_Bazz | 01-10-21 | 10:06

Beste j́äger, zeer terechte observatie. De negert mag bij het blondje. Niet het petje, de Mocro, de Anti, de chollo, de Turk, de Mongool, de Chinees, de Aboriginal. De negert is beter. Dat in de werkelijkheid het , uitgegroeide, blondje alleen op de fiets zit met een bruin krullenkopje achterop past niet in het beeld van de Ster.

GregorVanPallandt | 01-10-21 | 10:23

@Ook niet bij het wielrennen in de Limburgse heuvels.immey | 01-10-21 | 10:02:

ritter vn hüpfburg | 01-10-21 | 11:08
▼ 5 antwoorden verborgen

De beste oplossing is om te gaan praten met de eilandstaatjes in de Grote Oceaan. Landen als Tuvalu, Niue en Micronesia. Zij hebben goed verdiend met het beschikbaar stellen van hun domeinextensienamen als tv, nu en fm. Als er een redelijk bedrag betaald wordt voor het ter beschikking stellen van een nationaliteit, kan een werkgever of overheidsinstantie gemakkelijk aantonen dat de organisatie voldoet aan een quotum inzake niet-westerse medewerkers.
Misschien moet ik eens gaan vragen wat die landen van dat idee vinden.

Arnold Layne | 01-10-21 | 09:55

Ik heb gesolliciteerd bij de NPO als beroepsneger. Hoop dat ik nog wel meegenomen kan worden in de resultaten.

FogerRederer | 01-10-21 | 09:53 | 3

dan zou ik wel ondertekenen met een andere nick .

Dr.Utker | 01-10-21 | 09:59

Je identificeert je als neger? Dat is tegenwoordig ook voldoende.

Nuchternederland | 01-10-21 | 10:13

Binnenkort zit er een voormalige blondine van begin 20 die nu paars haar heeft bij Sophie aan tafel aan u uit te leggen waarom Martin Luther King (ondanks zijn goede bedoelingen) eigenlijk heel racistisch bezig was. Hij wilde geen kleur zien en iedereen als een individu behandelen maar geen kleur zien is superracistisch omdat iemands ras zijn/haar/xers belangrijkste eigenschap is.
Niemand zal van deze paarsharige meer minachting ontvangen dan zwarte mensen met de verkeerde mening. Die verkeerde mening is bijvoorbeeld niet een hekel hebben aan homo's want dat is bij zwarte mensen juist puur en authentiek, maar wel Thierry Baudet en leuke vent vinden; dan is het weer gewoon een dom (of als hij geluk heeft: achtergesteld en onderontwikkeld) zwartje die zich heeft laten misleiden door een boze witte man.

Google voor de grap eens: 'Larry Elder is the black face of white supremacy'
(Larry Elder is een zwarte man die het gewaagd heeft om zich namens de Republikeinse partij kandidaat te stellen voor het gouverneurschap van Californie. Dat vonden de correct linkse mensen helemaal niet leuk. En toen was Larry opeens gewoon een domme, en bovendien racistische neger. Caitlyn Jenner, een republikeinse transseksueel onderging hetzelfde lot. Want we moeten natuurlijk niet willen dat diversiteit over meningen gaat.)

beetje.jammer.dit | 01-10-21 | 09:53

Als we net zoveel mensen van donkere huidskleur op de werkvloer zagen als in die geforceerde policor gezinnetjes in de reclames dan was het arbeidstekort in één keer opgelost. Discriminatie mag blijkbaar wel als het geld oplevert.

Der Schnitzeljäger | 01-10-21 | 09:51 | 3

Klopt. Het aanmerken van kleur/ras wordt aangevochten door anti-racismestrijders van Control Alt Delete bij het vaststellen van de nationaliteit door de douane. Die groep is uiteraard afwezig in deze casus. Koeleurtjes vinken wordt gebruikt als het probleem maar dat is alleen om een politieke agenda te kunnen verdoezelen. Er is hier niets racistisch aan, je kan ook aan een Pool of Kroaat zien dat hij waarschijnlijk niet uit Nederland komt, die hebben vaak en wat grotere neus. Boeiie, Nederlanders zijn vaak lang, enz.

FogerRederer | 01-10-21 | 10:01

@ Der Schnitzeljager,
Op de werkvloer zie je dat percentage nooit,sommigen zijn nog steeds moe van de slavernij.

De Profundus | 01-10-21 | 10:09

De prikstatus als juridische joker, niet voorzien in het EU Charter of Fundamental Rights[*] hoewel toch de knapste juristen aan de basis ervan hebben gestaan.

[*]"These cover: the right to be free from discrimination on the basis of sex, racial or ethnic origin, religion or belief, disability, age or sexual orientation, the right to the protection of your personal data, and or the right to get access to justice."

kindapaas | 01-10-21 | 11:05

Waar niemand het over heeft is dat een werkgever niet mag vragen aan personeel wegens privacy maar wel aan zijn klanten moet vragen terwijl deze geen opsporingsbevoegheid heeft zoals BOA.

Rotterdammert1965 | 01-10-21 | 11:38

MAX heeft dus heel gave MAXvandaag-puzzels!

blikjegrolsch | 01-10-21 | 09:51

Npo is sowieso weer zon zwakke buigorganisatie, en wij nl’ers zijn laffe mensen.

Wat is het probleem met overwegend witte mensne op tv? We zijn toch ook met witte mensen overwegend? Wil dat dan zeggen dat we een hekel hebben aan blauwe mensen omdat ze minder dan witte op tv komen? Wat mij betreft niet. Maar dit kansloze nl bukt graag, zalft vast wat in om flink van achter genomen te worden.

Als ik naar tokio ga, waar ik jaarlijks kom, zie ik geen enkele witkop als ikzelf op tv. Maar niemand heeft een hekel aan me daar, sterker nog ze heten me welkom en respecteren me. Zo kan het dus ook.

JDMslut | 01-10-21 | 09:50

Veel racisme roepers hebben duidelijk geen zelfreflectie.

keistad | 01-10-21 | 09:48 | 1

Je haalt de woorden uit mijn mond!

Marvin_NL | 01-10-21 | 10:10

Begrijp nu waarom Akoewasi zo veel in beeld moet aan het eind van het jaar.
Nog even op de valreep het juiste deugpercentage scoren.

wapster | 01-10-21 | 09:47

Nieuwsuur slaat helemaal door gisteravond: Afgaanse vluchtelingen wordt geleerd meisjes in Nederland na te fluiten: www.npostart.nl/nieuwsuur/30-09-2021/... (op: 38:03)

CleaudeSacke | 01-10-21 | 09:47 | 5

Een sterk staaltje propaganda voor het goede doel weer dit. Hoe geraffineerd er wordt voldaan aan de journalistieke wetten door voor- en tegenstanders in beeld te brengen maar op de bekende wijze: nette gewone, bang om niet te deugen voor de camera burgers en studenten (voor) tegenover een dakloze, een tokkie etc. Wat iedere keer opvalt is dat mensen die voor een npo camera met interviewer staan een angstige lichaamshouding krijgen. Als je met een leugendetector dezelfde vragen zou stellen ben ik benieuwd naar de testresultaten.

Tiscali-2 | 01-10-21 | 10:06

Ik mag hopen dat die vrijwilliger vandaag nog de zak krijgt

bees-t- | 01-10-21 | 10:06

@bees-t- | 01-10-21 | 10:06: Riekt naar een linkse gristen, die zijn eeuwige schuld verzacht door zich te profileren als een goedmens. De schuldmoraal is zijn drijfveer.

wijsvinger | 01-10-21 | 10:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Zelfs Ronnie Flex, te gast bij Raven van Dorst, was het opgevallen dat je geen reclame op tv kan zien zonder dat er een Neger in zit. De”neger omdat het moet” is al een groot fenomeen op de treurbuis. Moet het nog erger?

Sieg Hein | 01-10-21 | 09:47 | 1

Briljant programma

bees-t- | 01-10-21 | 10:07

lachen met nu punt nl artikel vandaag

Met deze tips is je kip nooit meer te droog
en dan een foto van een negerin erbij.

Dat is zo ongelovelijk diep racistisch.

VanderGeelen-Coppens | 01-10-21 | 09:47

Welwelwel, NPO.
Tellen Roma of Sinti uit m.n. Roemenie, Hongarije, Balkan, Italie, Spanje, of Sami uit Lapland, of neoVikingen uit, tja, heel Scandinavie, of Basken, als "speciaal volk" ("kijk naar onze taal dan!"), Sardiniers die desondanks Catalaans praten, albinos uit donker Afrika, MMA' ende lilliputters uit Kazachstan, Eskimos (INUIT!) als geheel, Dakota Lakota Soioux Apalachen of toch liever Pawnee inheemse Amerikanen, nazaten van de Tolteken, Azteken, Mayas en combi's daarvan met Spaansbloedigen, of andersEuropees bloedigen (mestiezen), en blanke Hollanders en vaak iets minder blanke Nederlanders (Brabanders, dank u, troepen van Hertog van Alva), ja, die allemaal, NPO.
.
Tellen die ook mee?
Voor je hokjestellende 'diverseschijtbeleid'?!
Hmmm?
Ga je hard lopen schamen, voorlopers en opvolgers van Shula R.
Mislukte ZonneKoninginnetjes, allemaal.
Ook de NPO mannetjes.

chicago river | 01-10-21 | 09:45 | 5

Je vergat de nazaten der Cananefaten.

Schoorsteenveger | 01-10-21 | 10:12

@Schoorsteenveger | 01-10-21 10:12:
@Zitvlak | 01-10-21 | 10:04 |
@MickeyGouda | 01-10-21 | 09:53 |
Jawel,
absoluut, en
ja verdomd ja.
In die volgorde.

chicago river | 01-10-21 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik mis in dat Excel sheet nog wel de mogelijkheid om RAL kleuren in te vullen. Gemiste kans voor de NPO.

Sitting_targets | 01-10-21 | 09:45

Wat is dat toch met ideologieën dat er altijd een zondebok (blanken in dit geval) moet worden neergezet?

Tiscali-2 | 01-10-21 | 09:44 | 1

Omdat dat elk middel rechtvaardigt het doel te bereiken.

culture_vulture | 01-10-21 | 09:54

diversiteit zoals het nu uitgelegd wordt is precies het tegenovergestelde van toen ik jong was. Toen leerden we dat het helemaal niet uitmaakt. Dat we geen onderscheid maken. Wij hielden een poll over de videoclip van Club Tropicana welke van de dames het lekkerste was, pas jaren later had ik door dat het een zwarte en blanke vrouw waren. Nu kan ik niet meer bevooroordeeld naar die clip kijken, dat is wat al die drammers voor elkaar hebben gekregen. Tot gruwel van mijn zwarte vrienden overigens. En nog iets, ik moest deze week verplicht een bedrijfstraining van een klant volgen online. Ik kon na het aanmelden kiezen uit twee avatars: een zwarte man, of een vrouw. Er werken daar 1,5 zwarte en een handvol vrouwen op de 800. Ik hebde diversiteitsofficer wel even een mail gestuurd.

small_town_dude | 01-10-21 | 09:43 | 4

Di-ver-si-teits-of-fi-cier.
H'm.

Tijd voor een nieuwe werkkring?

Kapitein Sjaak Mus | 01-10-21 | 09:47

Ik had een Indo-vriendje en er totaal niet bij stilgestaan dat hij Indo was, tot ik bij hem thuis kwam en zijn familie het onderscheid maakte tussen henzelf en 'Europese Nederlanders'. Op een grappige manier overigens, maar toch.

MickeyGouda | 01-10-21 | 09:56

Pepsi en Shirley. Da's lang geleden.

Nuchternederland | 01-10-21 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

als ik naar de reclames kijk tegenwoordig is

1) de blanke hetero man altijd een sukkel of een groot kind (behalve bij geurtjes, maar dan is t een homo)
2) ieder gezin met kinderen multiraciaal
3) ieder gezin zonder kinderen van gelijk geslacht
4) als er geklust wordt is t een vrouw
5) succes in zaken/presentaties/50 urige werkweek: altijd een vrouw

nog wat vergeten?

onder de streep weet je ook meteen dat de werkelijkheid exact andersom is.

Dr.Utker | 01-10-21 | 09:41 | 11

Nog wat vergeten? zeker.. blank spul maakt altijd reclame voor zaken zoals: voetschimmels, stinkkutten, pijn in je kop pillen, en alle andere narigheid..

broervandenhollander | 01-10-21 | 10:00

@broervandenhollander | 01-10-21 | 10:00: En tena lappen, want de blanke pist nog steeds in zijn broek... Daarom vreet ik alleen nog almhof.. 1 van de weinigen die nog een roomblanke reclame weten te maken, Het is niet te vreten, maar principes he..

broervandenhollander | 01-10-21 | 10:05

@Roos | 01-10-21 | 09:48: zo, die BMI 30+ dames, ja. Alsof het normaal is en gezond. En ik mag mijn kinderen maar uitleggen dat dik niet gezond is.

Vervolgens in het nieuws: suikertax en energiedrankjes verboden, want we worden te dik en dat is niet gezond.

Ikdoemisschienmee | 01-10-21 | 10:18
▼ 8 antwoorden verborgen

Ben blij dat ik blank ben. Ik word enkel aangenomen vanwege wat ik kan en weet.

Transgender-Airlines | 01-10-21 | 09:40 | 4

@Schoorsteenveger | 01-10-21 | 09:49: Dat gebeurt nu al bij een sollicitatie bij de politie of brandweer. In de advertentie staat gewoon : onze voorkeur gaat uit naar diversieteit

Het leven is zwaar | 01-10-21 | 09:55

Je kan je altijd identificeren als vrouw. Gewoon de lipstick van je vrouw lenen, lekker solliciteren, en heel hard 'transfobie' roepen als je niet wordt aangenomen.

Festen | 01-10-21 | 10:07
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon van opsporing verzocht een dagelijkse show maken...... natuurlijk wel gepresenteerd door een blanke anders kun je helemaal niemand van uitsluiting en racisme beschuldigen....

J.Thee.Cohen | 01-10-21 | 09:39 | 1

Uw tegel scheelt mij er eentje te bakken, well done & hulde en bravo!

De Ongematigde | 01-10-21 | 09:53

Dit soort artikelen werkt erg goed tegen obstipatie. Wat een hoog broekhoestgehalte weer. Hoofdschuddend lezen doet.

Von Bliksum | 01-10-21 | 09:38

Wat zullen de woke mensjes weer genieten van de nob.
Het voortrekken van andersgetinden moet afgedwongen worden.
Geen weerstand bieden tegen deze vorm van rassies, mag niet van ddr666 en heksje.
Het in stand houden van deze discussie, daarvoor moet je bij de nederlands-talige tv zijn.

Zitvlak | 01-10-21 | 09:37

Al die instanties die op kleur mensen inhuren en denken te deugen, zijn zelf de grootste Racisten.
Racisten zijn namelijk nooit met de persoon bezig, maar enkel met huidskleur

Het leven is zwaar | 01-10-21 | 09:37 | 1

Exact. Pure projectie.

culture_vulture | 01-10-21 | 10:01

Witte mensen cancelen is de enige uitweg uit deze vreselijke diversiteitsimpasse. Weg met dat witte addergebroed, vuile vieze rassies witratten. Laat vrij die slaven, eis herstelbetalingen voor uw verre voorouders uit de steentijd. De maatschappij kan heel goed zonder techniek en geld. Niemand heeft dat witte tuig nodig. Deporteer ze, zet ze op de trein terug naar de NOS-studio.

Nivelleermarionet | 01-10-21 | 09:37 | 1

Wat zijn witte mensen?

SinisterNL | 01-10-21 | 09:44

Om de verkleuring te versnellen zouden ze als extra impuls ook jacht kunnen gaan maken op blanke mannen en vrouwen. Ze moeten ervoor zorgen dat die zich zo onveilig gaan voelen dat ze "vrijwillig" vertrekken. De Nederland en Nederlanderhaat bij de D66NPO'mensen is toe aan een volgende stap. Alle blanken uit Nederland! Te beginnen op de buis.

Graaier | 01-10-21 | 09:37 | 1

@Graaier | 01-10-21 | 09:37 |
Brengt u ze a.u.b. niet op ideeën!

Sjefke7807 | 01-10-21 | 11:42

Nou, Ronaldo, ik vind een "witte vrouw" ook best bijzonder eigenlijk. Ik heb er nog nooit een gezien...

VP732 | 01-10-21 | 09:36 | 1

Witte wieven, kijk maar uit...

Nuchternederland | 01-10-21 | 10:18

Wil de laatste kijker het licht uitdoen?

Waar-is-niets | 01-10-21 | 09:36

Misschien moeten ze ook eens meten hoeveel procent van de kijkers oorsrponkelijk afkomstig is uit bijv Suriname, Marokko of China. En dan de verdeelsleutel daarop toepassen, dan heb je een goede afspiegeling.

small_town_dude | 01-10-21 | 09:35

Bij de UvA winkel hebben ze ook heel veel diverse drankjes te koop.

Dubbelepunthoofd | 01-10-21 | 09:35 | 1

Fernandes?

Nuchternederland | 01-10-21 | 10:19

Het is kennelijk uiterst belangrijk, vindt de NPO, maar desondanks moet een en ander in het geniep plaatsvinden. Dat is toch raar?
Als een bepaalde ideologie een bepaalde kijk heeft op goed en kwaad, gaan de aanhangers van die ideologie dan in het geniep te werk om de boodschap uit te dragen? Nee, die boodschap wordt van de daken geschreeuwd, die wordt dik aangezet, die wordt via preek, zending, ummah of hoe je het noemen wordt te pas en te onpas opgedrongen aan eenieder die zich nog niet heeft laten vloeren of zich nog niet totaal heeft onderworpen.
Wat is hier dan anders? Waarom heeft de NPO niet openlijk een turfbeleid? Waarom mogen wij niet weten dat er willens en wetens aan de deur op pigment en afkomst wordt geselecteerd? Waar zijn ze bang voor? Wat proberen ze te verbergen? Wat is de "gevoeligheid van dit onderwerp"?
De NPO zegt niet "wij vinden het belangrijk dat in onze programma's alle pigmentvariaties en alle culturele achtergronden in een bepaalde, door ons vastgestelde verhouding in beeld verschijnen en voeren daarom een actief beleid om dat te bewerkstelligen". Waarom niet?
Omdat die NPO het wil laten voorkomen dat die verhouding de werkelijkheid weergeeft. Of, nog nauwkeuriger geformuleerd, omdat de NPO ons een volmaakte wereld wil voorspiegelen die in feite niet bestaat maar volgens de organisatie wel zou móeten bestaan.
Het argument is steeds, als het om dit soort manipulaties gaat, dat wat de televisie laat zien een "afspiegeling van de werkelijkheid" moet zijn en dat daarom kunstmatig ingegrepen moet worden, dat de correctie dus plaatsvindt om een eerlijker beeld van de werkelijkheid te schetsen. Maar in feite is het omgekeerde het geval: de correcties worden gedaan om een wens in vervulling te doen gaan, om een werkelijkheid te creëren die er helemaal niet is, om een ideaalbeeld te schetsen dat over de naakte, kale, platte, lelijke, weerbarstige werkelijkheid héén wordt gedrapeerd.
De gevoeligheid van het onderwerp is gelegen in het feit dat de NPO op onze kosten bezig is om naar eigen inzicht een sprookjeswereld te creëren en te allen tijde wil voorkomen dat wij er weet van hebben hoe er aan de poort wordt gemanipuleerd om dat te kunnen flikken.
En daar ligt het diepere probleem. Het doel heiligt ook hier de middelen. Om die sprookjeswereld te construeren, die geforceerde safe space waarbinnen pais en vree heerst, waar diversiteit gevonden wordt en inclusie, waar men elkaar niet op de teentjes trapt, oog heeft voor elkaar, lief is voor elkaar, die appeltjesgroene velden waar de herders al spelend op hun fluit hun kudde's hoeden, waar Romeo en Julia elkaar lief mogen hebben, om dat alles uit te beelden dient de NPO juist dat te doen wat ze bestrijdt, namelijk onderscheid maken aan de poort, discrimineren dat het een lieve lust is.
Wij, argeloze kijkers, moeten het gevoel krijgen dat de wereld van de NPO er als vanzelf is, dat die wereld de natuurlijke orde is, dat de problemen bij ons liggen. Elke avond dienen wij, argeloze kijkers, geconfronteerd te worden met een wereld zoals die zou moeten zijn, een wereld die kennelijk, zo lijken de beelden ons te vertellen, echt bestaat maar die wij, zondaars zelf niet op kunnen bouwen. De hogepriesters van de NPO geselen ons dagelijks met hun moraal, maar ze doen dat met valse beelden, met list en bedrog. En dat mogen wij niet weten, dat moet verborgen blijven.
Afspiegeling van de werkelijkheid? Geenszins. Afspiegeling van de werkelijkheid zoals de NPO die heeft gemanipuleerd. Enscenering van een mens- en wereldbeeld. Toneel. De NPO is het Madurodam van de maakbare samenleving.

Schoorsteenveger | 01-10-21 | 09:35 | 2

Vul voor NPO het woord politiek of regering in en uw verhaal klopt nog steeds.

Tiscali-2 | 01-10-21 | 09:41

`Wij herkennen ons niet in het door u omschreven beeld`

Groetjes,

NPO

neonreclame | 01-10-21 | 09:45

Datalek!
Dit is een organisatie verplicht te melden. De meldplicht datalekken houdt in dat organisaties (zowel bedrijven als overheden) direct een melding moeten doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) zodra zij een ernstig datalek hebben.

Gegevens uit het knullige Excelbestand mogen niet zomaar worden opgevraagd en bijgehouden. Daarvoor is het proportionaliteitsbeginsel van toepassing en er moet doelbinding zijn.
Dit moet juridisch worden getoetst.

Het lijkt erop dat de NPO de invoering van de AVG in 2016 heeft gemist, want hun handelen riekt naar positieve discriminatie uit de jaren '80. Daarnaast ligt ook het ethisch profileren onder vuur, zou de NPO toch moeten weten.

Maar hebben ze nog niet gezien dat de reclames van tegenwoordig tussen de programma's de diversiteit ruimschoots goed maakt? Het blanke kerngezin is namelijk met een lampje te zoeken

Roos | 01-10-21 | 09:33

Waarom liggen bruin en wit bij de bakker nog in aparte schappen?

papieren tijger | 01-10-21 | 09:33 | 1

Het oog wil ook wat .

likmegaties | 01-10-21 | 09:34

Mja... "zwart omdat het moet" en "Deiers omdat het moet" Waar blijven dan "dik omdat het moet", "gehandicapt omdat het moet" en noem al die andere "soorten" die veelal ook vermeden worden?

Sinclair | 01-10-21 | 09:32

Ik ga morgen voor de verandering weer eens om 18.30 uur (destijds nog gewoon half zeven) douchen, m'n haartjes kammen en daarna gezellig 70 jaar tv in Nederland kijken. Chips, limonade. Dat dan weer wel. Verder kijk ik allang geen NPO meer.

Dubbelepunthoofd | 01-10-21 | 09:32

Nou ik heb dus een camera op de plee zodat ze kunnen bijhouden of ik mij wel beperk tot twee velletjes. Milieu dingetje.

Maar het geval wil dat er maar door één persoon naar de live stream van die camera gekeken wordt, dus de privacy is gegarandeerd.

Knufter | 01-10-21 | 09:32 | 1

Gewoon naast de pot schijten. Dan redt je het waarschijnlijk niet met 2 velletjes.

culture_vulture | 01-10-21 | 10:05

Bij de NPO wordt diversiteit rechtstreeks vertaald naar huidskleur. Je zal er zelden een Chinees of blanke immigrant tegenkomen. Doet mij denken aan de pencil test:
en.wikipedia.org/wiki/Pencil_test_(So...)

ChatBot | 01-10-21 | 09:31 | 3

Er staat niks op.

VoltaireJohn | 01-10-21 | 09:36

Het is precies dat ja, het is een ideologie die er geënt is op het politiek uitbuiten van mensen die zich achter gesteld voelen. Het heeft maar weinig te maken met de werkelijke gang van zaken. Dat boeit ook niet, want het doel is mobilisering.

Panos88 | 01-10-21 | 09:38

We worden de laatste tijd kapot gemaild over diversiteit binnen de vereniging. En mensen die diversiteitstrainingen geven aan mensen die actief zijn binnen muziekscholen en vereniging.
Dit kwam onlangs nog ter sprake bij het agendapunt 'ingekomen stukken'.
De voorzitter 'Wat gaan wij doen aan diversiteit?'
Bestuurslid A 'niks'
Bestuurslid B 'niks'
Bestuurslid C (Leptob) 'moeten we muzieklessen dan met een kraampje bij de moskee gaan promoten ofzo?'
Bestuurslid D 'niks'
Bestuurslid E 'niks'
Bestuurslid F 'niks'
De voozitter 'Dan gaan wij niks doen aan diversiteit. We gaan naar het volgende punt op de agenda.'
Ik was gewoon de enige die een idee had.

Leptob | 01-10-21 | 09:31 | 1

Middagje deathmetal promoten. Ha. Lijkt mij wel geinig.

DrachiR | 01-10-21 | 09:40

Complimenten GS dat jullie deze vorm van institutioneel rascisme, en dat vindt de NPO schijnbaar zelf ook omdat zij dit bestand onder de radar willen houden.. , publiceren.

therealbraindump | 01-10-21 | 09:31

Wat een zwartkijkers..

Menko76 | 01-10-21 | 09:31

Het is mij allang duidelijk dat roodharige vrouwen niet op mij vallen. Ik weet nu waarom.

Acidstain | 01-10-21 | 09:30

De NPO, da’s de vrije pers.
Die was nog lang niet divers.
Dus ging dit morele kompas
fijn zitten turven op ras.
’t Blijft toch een beetje pervers.

breakingnews | 01-10-21 | 09:29

Het zou bij de PUBLIEKE omroep toch om diversiteit van meningen moeten gaan. En die zie ik te weinig, het maakt niet uit of we Jesse Klaver aan het woord laten of een zwarte vrouwelijke sympathisant van GroenLinks. Diversiteit is meer dan alleen kleur, ik dacht dat ze dat inmiddels wel doorhadden bij de NPO. Stelletje racisten .

small_town_dude | 01-10-21 | 09:29 | 1

De NPO is gewoon linkse staatspropaganda. Dat zie je aan alles. Programma's zijn doorvlochten van linkse dogma's. Ik erger me er kapot aan en kijk het dus ook niet. Alles wat niet in het narratief past wordt verzwegen en alles wat bestreden moet worden, wordt groots gebracht. Het is trouwens niet alleen de NPO. Het gebeurt ook bij de commerciëlen. Hoor je daar ooit het rechtse geluid? Dacht het niet.

culture_vulture | 01-10-21 | 10:11

Culturele diversiteit. Nou, voor het geval de NPO het nog niet in de gaten heeft, er zijn nogal wat al dan niet geïmporteerde monoculturen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dus dan kan nog lachen worden tussen een Irakees en een Marokkaan, een Suri en een Turk, een Somaliërs en een Afghaan, etc etc.

Shortganger | 01-10-21 | 09:28 | 3

en natuurlijk de klapper, een Israëli en een gemiddelde hardline ErdoTurk/Moslim. Nu al zin in!

Shortganger | 01-10-21 | 09:29

Zoals een vriend van mij zei, "die Molukkers mag ik wel, die hebben ook een hekel aan Marokkanen"

small_town_dude | 01-10-21 | 09:30

@small_town_dude | 01-10-21 | 09:30: Heel benieuwd hoeveel aanhangers van het chassidisme we nu achter wat op1 presentatoren te zien krijgen. Vrees 0, want dat zou weer kwetsend zijn voor nogal wat monoculturen.

Shortganger | 01-10-21 | 09:33

Ik denk dat Bosma al zit schrijven, zin in!

John McClane | 01-10-21 | 09:24 | 1

hij kan dezelfde speech gebruiken als in 2020, of 2019, of 2018

small_town_dude | 01-10-21 | 09:30

Exclusief mensen in het publiek staat er nog mooi tussen, want ze weten zelf ook wel dat geen "niet westerse allochtoon" naar die programma's komt kijken.

John McClane | 01-10-21 | 09:24

En dan zijn we nog verbaasd over politiek Den Haag en de formatie? Het woke virus van nu is de 2.0 versie van het jaren tachtig antikernwapen/energie virus. We zijn niet aan het begin van het einde maar aan het einde van het begin.

Tiscali-2 | 01-10-21 | 09:23 | 1

Ik werd begin van de jaren negentig al gebeld door het CBS of we even wilden doorgeven hoeveel allochtonen wij in dienst hadden. Niet echt nieuw dit. Wel dat het zo geniepig moet. Bah

YoMoms | 01-10-21 | 09:27

Aansturen op zo min mogelijk schriftelijke communicatie staat gelijk aan het bewust tegenwerken van de toezichthouder. Dat lijkt me niet toegestaan.

Het zou me overigens niet verbazen als die al langer een gevoerde praktijk is waar het aankomt op diversiteits-issues bij de NPO. Uiterst doortrapt en gestuurd hoe van de ene op de andere dag iedereen bijvoorbeeld het woke-idioom is gaan gebruiken.

Panos88 | 01-10-21 | 09:22

Ik vind het opzienbarend hoe in reclames geen écht donkere mensen gebruikt worden. De diversiteitsmolen durft niet verder te gaan op de 'Brown paper bag'-test dan wat licht donkere vrouwen met groot haar.

en.m.wikipedia.org/wiki/Brown_Paper_B....

Stijl_Loos | 01-10-21 | 09:22 | 2

Jammer dit.

VoltaireJohn | 01-10-21 | 09:25

Het zijn bovendien allemaal mensen die in de ‘interest groups’ van de Amerikaanse activistenclubs passen: namelijk mensen met Afrikaans DNA en blanke hoogopgeleide vrouwen.

Mensen van Aziatische achtergrond en andere minderden blijven buiten de aandacht. Apart, tenzij het natuurlijk gewoon een clubje ‘activistische’ ja-knikkers zijn.

Panos88 | 01-10-21 | 09:28

Over geïnstitutionaliseerd racisme gesproken, deze kan zo de schoolboeken in.

robot from 1984 | 01-10-21 | 09:21

Dit is toch om je kapot te schamen. Waarom hebben deze mensen zo'n ongelofelijk hekel aan zichzelf?

Zalluf | 01-10-21 | 09:21

De focus op "diversiteit" benadrukt verschillen en splijt de samenleving. Change my mind.

Trekhaas | 01-10-21 | 09:19

De BBC gaat ze daarin voor. Geen programma meer of de leidinggevende is een donkere vrouw met onmogelijk haar. Blanke mannen zijn dik, dom en agressief.

Schriever | 01-10-21 | 09:18

“Goedemiddag HR-NPO,
-Ik ben Regilio en ben geboren in Surin….”
“Aangenomen!”
-“Maarrr……wwwilt u niet m’n cv zien?”
“Ik heb genoeg gezien en gehoord”.
“Kleurtje, Suri, da’s voldoende”
-“Mijn kwaliteiten liggen bij…”
“Doet er niet toe, met jou erbij hebben we 14% eeeuhh “kleurlanders” gehaald.”
-“Dit is de gekste sollicitatie die ik ooit gedaan heb.”
“Ga nou niet moeilijk doen joh, we doen dit écht voor “jullie” hè…. of is het weer niet goed?”

Ruimedenker | 01-10-21 | 09:18

Tellen de reclames ook mee?

photto | 01-10-21 | 09:15 | 3

Precies. Volgens hen is bijna élk gezin divers. Behalve bij de jumbo, maar daar hebben ze een leuk vriendinnetje geïntroduceerd. Dus die eigenlijk ook.

Rico Tampeloerus | 01-10-21 | 09:18

Al heel lang geen tv meer maar via laptop stuitend hoe reclame makers een mix utopie afdwingen, krijgen ze dan een multiculti toeslag?
Zoals hieronder een link naar een crossbril, welke idioot verzint dit:

Want echt waar, ik kom natuurlijk nergens (dus bias en ongeletterd) maar echt overal stikt het van de zwarte crossers:
mx-deals.nl/image/data/Motocrossuitru...

28 | 01-10-21 | 09:21

Inderdaad. Over exposure van multi-culti gezinnen. Discriminatie van de blanke Nederlanders die ver in de minderheid zijn.

Sintjuttemuts | 01-10-21 | 09:29

Pauper NPO. Als internet-only user moet je een account aanmaken en een paar euro per maand betalen om NPO Politiek in 1080p te zien, alsof je fiscale afdracht niet al meer dan voldoende is voor die NPO-crap.

Mariner | 01-10-21 | 09:15 | 2

Echt he? Je kan de programma's die met jouw belastinggeld zijn gemaakt niet eens zien zonder nog een keer te betalen. Hetzij direct, hetzij via de kabelboer. In Duitsland staat het aanbod tenminste nog gratis op de satelliet, maar de NPO heeft zelfs dat achter een decoder gezet.

Trekhaas | 01-10-21 | 09:23

Je moet wel behoorlijk stuk in je hoofd zijn om daar ook maar ene cent aan uit te geven.

elfenstein | 01-10-21 | 09:26

Vroeger had ik veel Turkse vriendjes, nu weet ik dat dat enorm racistisch is, omdat we allemaal dezelfde RAL kleur hadden. Ik heb ze nu de deur gewezen, en kies mijn vrienden en kennissen op basis van huidskleur en achtergrond, want ik ben klaar met racisme!

opblaasschaap | 01-10-21 | 09:14

En why o why, is het streven niet een afspiegeling te zijn van de daadwerkelijke samenstelling van de groep sollicitanten/deskundigen/sprekers? Daar hoef je namelijk niets voor te doen en als daar al iets "scheef" zit, bv veel chinezen als je Chinese restaurant eigenaren interviewt, dan is dat gewoon zo en heeft de NPO (zolang ze niet de wereldmacht bezitten) daar niets aan te veranderen.

Het enige dat je zou moeten voorkomen is dat iemand bewust op (welke dan ook) afkomst een persoon uitkiest, wat o ironie nou precies is wat ze voorstellen. Wat ook een steeds onmogelijker uit te voeren spagaat wordt, je mag steeds minder observeren wat er "anders" aan iemand is, maar je moet er wel steeds meer op sorteren, haal jij maar even geblinddoekt alle blauwe knikkers uit de schaal.

een_mike | 01-10-21 | 09:13

Ronnie Flex de beroemde filosoof zei het van de week nog. Het slaat misschien een beetje door al die donkere mensen in reclames e.d. Het is niet heel tof als ze dit doen omdat dit nu hoort ipv oprechte keuzes.

maruyama | 01-10-21 | 09:12 | 3

Altijd een donkere man met blanke (witte?) vrouw, nooit andersom.

Omtzigtig | 01-10-21 | 09:16

Bron?

Stijl_Loos | 01-10-21 | 09:17

Allemaal geprogrammeerd massamedium geforceerd gedoe over diversiteit. Ga lekker YouTube kijken en kies zelf wat je wil zien. Oneindige diversiteit en iedereen kan zelf kiezen wat en wie hij/zij leuk vindt en niemand die er last van heeft. Zie daar het probleem met klassieke media, waar alles geforceerd geprogrammeerd moet worden om maar rekening te houden met iedereen.

Wybe Wabes Abbema | 01-10-21 | 09:12 | 2

Zie daar ook het probleem van Youtube: deugende en vol van diversiteit zijnde reclames........

PolderTaliban | 01-10-21 | 09:19

Hmmm, dat wordt nog lastig vrees ik om 14% niet-westerse deskundigen te gaan laten aanschuiven bij talkshows en zo. Want zijn er wel 14% niet-westerse deskundigen onder de deskundigen? Daar zal dan eerst een inhaalslagje moeten worden gemaakt. Anders denk je toch onwillekeurig, die zit er alleen voor zijn/haar/het bruine kleurtje en niet om de slimme teksten.

Beste_Landgenoten | 01-10-21 | 09:12 | 4

@banana moeskoerie | 01-10-21 | 09:45: De PVV heeft ook geen problemen met zwarten, maar met moslims.

rederijker | 01-10-21 | 10:12
▼ 1 antwoord verborgen

Opsporing verzocht komt vrij makkelijk aan de 14%

Meneert | 01-10-21 | 09:12 | 1

Bij dat programma moeten meer verdachte witte cis vrouwen komen. De quota wordt zo niet gehaald.

Xbitt | 01-10-21 | 09:14

Jullie keken toch geen NPO?

Bigi Bana Boy | 01-10-21 | 09:10 | 1

Klopt, maar dan kan je nog steeds een gloeiende rothekel aan racisten hebben hoor.

elfenstein | 01-10-21 | 09:22

Als je een rondje aan het zappen bent en je ziet een onevenredig aantal niet-westerse, allochtoonse migrantenmensen van gastarbeiderafkomst dan weet je dat je bij NPO3 aanbeland bent.
Een soort BijlmerTV maar dan erger.

leo de pejo | 01-10-21 | 09:10 | 2

En dan nog iets.
Hou het NOS Journaal in de gaten.
Met hun zogenaamde straatinterviewtjes. Een drukke winkelstraat vol slenterende blanken en nét die ene neger of hoofddoekje krijgt de microfoon onder haar neus.

leo de pejo | 01-10-21 | 09:12

@leo de pejo | 01-10-21 | 09:12: die bokaal is er nog steeds.

Acidstain | 01-10-21 | 09:19

Dat talkshows nog mogen, talk is hartstikke wit.

Mr_Natural | 01-10-21 | 09:10 | 1

In het publiek en af en toe aan tafel schuift er een excuusallochtoon aan. Meestal een rapper of sporter.
Maar er circuleren genoeg foto's op het internet van rond van de roomblanke redacties van Jinek en DWDD. Om van de krantenredacties maar te zwijgen.
Niets meer dan virtue signalling.

leo de pejo | 01-10-21 | 09:35

Tv tip Blingo

dhrat | 01-10-21 | 09:10

Discrimineren is helemaal in de mode. Logisch, want alles waar je aandacht aan geeft groeit vanzelf in de beleving en daarna in de praktijk. Dus hoe méér aandacht men geeft aan het NIET discrimineren, hoe meer discriminatie er plaats zal vinden. Volkomen voorspelbaar voor volwassen mensen die snappen hoe de menselijke geest werkt.

Kortom; discriminatie is goed. Discrimineren móet zelfs. Dat doe ik overigens al mn hele leven, en ik ben blij dat het nu (eindelijk) maatschappelijk toegestaan, zelfs stilzwijgend verplicht, is om mensen te schiften op uiterlijke kenmerken.

Heerlijk eenvoudig!

Dutchbeaurouge | 01-10-21 | 09:09 | 1

U heeft helemaal gelijk. Eigenlijk houdt men hiermee alleen de 'schreeuwers' in stand: de eeuwig verongelijkten die, vanwege hun geschreeuw, degenen zijn die 'last' hebben van discriminatie.
De geïntegreerde die toevallig een kleurtje heeft, kijkt ernaar met plaatsvervangende schaamte want die wil dit helemaal niet.
En de blanken kijken er inmiddels meewarig naar, want we kennen het spelletje.

En we weten ook dat als het om bespreken van echte problemen gaat, er juist nóóit een juiste afspiegeling van de bevolking ten tonele wordt gevoerd.

Wering | 01-10-21 | 13:06

In de gedroomde wereld van de NPO is elke blanke vrouw met een neger getrouwd en elke blanke man met een negeres.
Daarbij volledig voorbijgaand aan de vraag wat je nou moet als je als blanke vrouw niet op negers valt maar op roodharige baarddragers, of als je als blanke man niet op negeressen valt, maar bijvoorbeeld de voorkeur geeft aan zo'n snaterend Thais kindvrouwtje.

Peter Emile | 01-10-21 | 09:09 | 6

Nou van mij mogen ze hoor de dames, ze zijn zure azijnzeikers vooral als ze ouder worden.

Banenenrepubliek | 01-10-21 | 11:07

Leuke vrouw is leuke vrouw, waar ze ook vandaan komt. Moet alleen niet zo achterlijk worden opgedrongen alsof het iets heel bijzonders en speciaals is. Niet-westerse allochtonen en hun afstammelingen daarvan behoren, sorry NPO, ook gewoon tot het menselijke ras, net zoals de Witte Wijvenleiding van diezelfde NPO ( mag je gebruiken, Bosma, als je het als Witte Wiev'n uitspreekt, zoals het hoort ) en om nou de ene ondergroep van Homo Sapiens te preferen boven de andere, sja, dat kan ik echt niet anders dan discriminatie, ja, zelfs in sommige gevallen racisme noemen. Moeten we niet willen met z'n allen. We zien in de Toeslagenaffaire waar institutioneel overheids-/semi-overheidsracisme toe kan leiden.

Graaisnaaiert | 01-10-21 | 12:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Je zult maar een Mexicaanse Amerikaan zijn, dan hoor je nergens bij.
Wat triest allemaal zeg.
Welke hals heeft dit verzonnen?

Ruimedenker | 01-10-21 | 09:09

"Wij bij de NPO vinden dat anderskokend volk zo zielig dat wij er speciale recruiteringsprogramma's voor opgezet hebben."

Deflatiemonster | 01-10-21 | 09:09

Wat een tijd en geld moet al die krampachtige diversiteits bs wel niet kosten?!
...
Mijn geld.

Eduardo- | 01-10-21 | 09:09

Zoals linkse mensen met natuurgebieden omgaan (groot succes!), gaan ze ook om met de inrichting van gebieden voor demensen. De realiteit moet voldoen aan het op dat moment heersende ideaal, met een planbare diversiteit aan soorten en een afstelbaar klimaat. De mens die God overstijgt.

Duwbak_Linda | 01-10-21 | 09:08 | 3

Flauwekul. Bij natuurgebieden gaat het er om te redden wat er te redden valt, vóór alles is platgewalst voor de otootjes.

Zenzeo | 01-10-21 | 09:11

@Zenzeo | 01-10-21 | 09:11:
Er rijden geen auto's in natuurgebieden. Wel rooien ze rustig honderden bomen om het zand weer beter te laten verstuiven.

Duwbak_Linda | 01-10-21 | 09:15

@Zenzeo | 01-10-21 | 09:11:
Zijn dat dan échte natuurgebieden of alleen die gebieden waar de lokale gemeente van dacht dat het wel lekker cashen was om ze tot natura2000 sloot te laten verklaren? De veluwe moet verschralen, bossen worden omgehakt voor in de biomassaoven, de rest is tot heiligdom verklaard en ondertussen staan de otootjes allemaal stil op de snelweg lekker de lucht te verzieken vanwege die ene scheefgebekte brulkikker in de berm.

elfenstein | 01-10-21 | 09:16

Maar gelukkig is dit Woke geneuzel en diversiteitsgelul allemaal niet mainstream.

Toch Beste_Landgenoten?

TeeJee | 01-10-21 | 09:08

Dat wordt weer knallen met Martin Bosma in het vragenuurtje binnenkort.

Do-na-zi | 01-10-21 | 09:07

Als Nederland toch steeds diverser wordt...

VoltaireJohn | 01-10-21 | 09:06

Van de week bij Met Het Mes Op Tafel, een ex-burgemeester die een flink gebrek toonde qua rekencapaciteit. Een slachtoffer van de baantjescarrousel zal ik maar zeggen.

BrutusBosch | 01-10-21 | 09:06

Ik ben gebroken wit, welke categorie is dat?

Mr_Natural | 01-10-21 | 09:05 | 1

RAL 9010

Kwelbeller | 01-10-21 | 13:50

De neger omdat het moet. Het blijft schuren.

van Oeffelen | 01-10-21 | 09:04

Laat de NPO maar commercieel gaan. Dan komen ze er achter wat vertegenwoordiging is.

Deflatiemonster | 01-10-21 | 09:04 | 2

Diversiteit houdt op bij commercie. Genderneutraal stopt bij reclame voor scheerzeep en geurtjes, daar weten de marketingboys feilloos de verschillen te vinden en aan te dikken. Weliswaar stoppen ze er zo hier en daar een excuusnegert in maar in de basis is reclame zo seksistisch en bevooroordeeld als maar kan, anders verkoop je die rommel gewoon niet.

elfenstein | 01-10-21 | 09:13

@elfenstein | 01-10-21 | 09:13: Precies. Money talks. En ik wil niet mee betalen aan die NPO rotzooi. Als zij een grote bek kunnen hebben over hoe de wereld draait, dan moeten ze daar ook zelf op eigen benen in staan.

Deflatiemonster | 01-10-21 | 10:01

Zend gewoon s'nachts een webcam-beeld uit van Kanaleneiland of zo. Met yalalamuziek eronder. Heb je tussen 01:00 en 06:00 al 20% te pakken.

Jos Tiebent | 01-10-21 | 09:03

Al worden alle programma's van de npo vanaf nu bevolkt door uitsluitend manke omgebouwde kleurtjes met paars haar, het kan me aan m'n blanke aarsch oxideren. Ik kijk er al 20 jr niet meer naar, het enige wat mij nog stoort is dat al die kwats betaald wordt van mijn belastingcenten.

elfenstein | 01-10-21 | 09:03

Racisme wordt gelukkig weer bespreekbaar. Ik ga even naar de markt een nieuwe n*g*r kopen.

BobDobalina | 01-10-21 | 09:03 | 2

Als het maar niet zo eentje is die afgeeft op van alles en nog wat.

plamoen | 01-10-21 | 09:14

Eerst even onder de staart kijken of ie wel gevaccineerd is he Bob, daar was jij toch zo van?

elfenstein | 01-10-21 | 09:19

De tv reclames gingen de NPO voor.

Acidstain | 01-10-21 | 09:02

ik voel me een lesbische neger met een penis maar zie mezelf niet vertegenwoordigd in dergelijke lijstjes.

zuurtjeregen | 01-10-21 | 09:01 | 1

Negerin*

Omtzigtig | 01-10-21 | 10:04

Het is "BLANKE vrouw"...... ga nou eens mee in die idioterie van "witte". Valt me vies tegen.

Smeggel | 01-10-21 | 09:01 | 3

Bent u niet een niet vergeten?

elfenstein | 01-10-21 | 09:03

Bent u niet een 'marxistische' vergeten?
("... marxistische idioterie ...")

Aristotalloss | 01-10-21 | 09:15

Zover ik weet gebruiken ze in het ultra-inclusieve Zweden nog immer ‘buitenlander’. Vuile racisten.

whitechocolateface | 01-10-21 | 09:00

Tan is vooral dol op Tan, verder een matige presentator. Mevr Ekiz voldeed niet aan het linkse beeld van de zielige arme ploeterende Thurk dus mocht wieberen, Ghalid is alles behalve een presentator, Giovanca kan fantastisch zingen, en is volledig ongeschikt als interv, dus al met al richt het meer schade aan, dan dat het iets 'beter' maakt.

Shortganger | 01-10-21 | 09:00 | 2

Giovanca is vooral mooi om naar te kijken… ook een kwaliteit.

Eric356 | 01-10-21 | 09:19

@Eric356 | 01-10-21 | 09:19:
Dat, maar ze kan ook prima zingen. Kutmuziek weliswaar maar daar is wat aan te doen. Zou haar graag eens als achtergrondstem in een atmospherische black metal band willen horen ( en nu ik dit lees, black metal is een genre, het is geen grap of sneer, ik bedoel het serieus, dat soort bands gebruiken vaak mooie, harmonieuze vrouwenstemmen op de achtergrond ).

Graaisnaaiert | 01-10-21 | 11:15

Maar diversiteit voor rechts is er niet? Of zou dat openbaren wat links heeft uitgevoerd de laatste decennia?

VoltaireJohn | 01-10-21 | 09:00

Geweldig dit AVR instructieset. Ooit wel eens eens instrUcties gegeven tijdens cursussen over ziekteverzuim rond ontwijking van de regels rond persoonsgegevens. Kwam aardig overeen met deze instructies. Ik sloot altijd af met “ als je dit doet ben je bezig net als een criminele organisatie “ Autoriteit persoonsgegevens doe eens ingrijpen….

Drkildare | 01-10-21 | 09:00

TV uit het raam flikkeren doet

PolderTaliban | 01-10-21 | 09:00 | 1

Nu pas?

Wijze uit het Oosten | 01-10-21 | 10:09

"Hé pssst, redactiemeisjes, allochtoontje kopen?"

Zenzeo | 01-10-21 | 08:59

Bij twijfel wordt een arm afgenomen in in het laboratorium nader onderzocht.

johoost | 01-10-21 | 08:59

Helaas NPO, dat aanleggen van die 'database' is niet AVG-proof want discriminatie en vastleggen persoonsgegevens. Terug naar de tekentafel dus.

PolderTaliban | 01-10-21 | 08:59 | 2

Precies. Dus even officieel een klacht indienen, en dan mogen ze betalen.

Shortganger | 01-10-21 | 09:01

Ze kunnen beter penismeten en het aantal kinderen dat mensen hebben.

Mokum Kosher | 01-10-21 | 08:58 | 1

U is jaloers?

VoltaireJohn | 01-10-21 | 08:59

"Je mag niet schedelmeten, dat is discriminatie". "OK. Dan doen we het wel stiekem".

Koning Willy | 01-10-21 | 08:57

Niet alleen AAN tafel, maar idem het publiek RONDOM de tafels van de tok-shows.
Zodra het zaaltje opengaat en de dienstdoende juffer een buitenlander in beeld krijgt, dan wordt die persoon een stoel pontificaal in beeld van de camera's toebedeeld...

Stoned Hengst | 01-10-21 | 08:57 | 3

Of ze worden gewoon ingehuurd.

Zenzeo | 01-10-21 | 09:00

@Acidstain | 01-10-21 | 09:04:
Ja, het lijkt wel alsof er een soort van vraag is naar donkere mensen en dat er dan bedrijfjes zijn die donkere mensen opsporen, meenemen, sorteren op uiterlijke kenmerken om te kijken waar ze het meest geschikt voor zijn en ze dan als dusdanig op, pardon, in de markt zetten.
Ik weet het niet hoor, maar het doet ergens toch een belletje rinkelen.

Graaisnaaiert | 01-10-21 | 11:12

Ben benieuwd hoeveel homo’s, lesbo’s, Belgen, Zuid-Afrikanen er les gaan geven op moslimscholen.
Zij hebben toch ook wel een diversiteitsplan voor de toekomst?

Ruimedenker | 01-10-21 | 08:57

Zolang onze media grotendeels corrupt zijn en horig aan het kartel zal er niets ten goede veranderen . DDR 2.0

Captain Ahab | 01-10-21 | 08:57

Valt dit alles niet ook onder de definitie van “ondermijning van de rechtsstaat”?

BASinnic | 01-10-21 | 08:57

Interviewer: "U bent een zwarte man, wanneer zijn we op de goede weg om racisme te bestrijden?"
Morgan Freeman: "Stoppen om mij een ZWARTE man te noemen."

Organische evolutie | 01-10-21 | 08:57 | 2

Die Morgan begrijpt het...

neonreclame | 01-10-21 | 09:30

@neonreclame | 01-10-21 | 09:30: zag een tijdje geleden ook een prima rant van een man die pissed off was omdat hij 'African American' werd genoemd. "I'm not an African American, I'm an American"

Kees Maf | 01-10-21 | 11:44

De wereld is beter af zonder de NPO. Wat een droevige gluiperds.

Koning Willy | 01-10-21 | 08:56

Allemaal terug naar de zwart/wit tv...

Bouwfraudeur | 01-10-21 | 08:56

NPO onmiddellijk afschaffen.

knutsel_ | 01-10-21 | 08:56 | 1

Terug naar het kijkgeld. En dan niet meer betalen.

namur62 | 01-10-21 | 09:08

Discriminatie van de ergste soort.

WillemWordtWakker | 01-10-21 | 08:55 | 1

Deugdiscriminatie, ook wel positieve discriminatie genoemd.
Zolang het maar uit de linkse koker komt is het briljant verzonnen….

Ruimedenker | 01-10-21 | 09:00

Zouden mensen die gevraagd worden om langs te komen bij de NPO of worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek zich afvragen of dit vanwege hun talent of hun afkomst is?

Ik vraag me dit namelijk wel af. Evenals voor vrouwen in de top.

De vries, Henk. | 01-10-21 | 08:54

Iedere dag opsporing verzocht en dan is het quotum gehaald.
Ruimschoots.

Toetsenbordcomplex | 01-10-21 | 08:53 | 7

@Bakkeleures | 01-10-21 | 09:33: en zonder uitzondering wordt de blanke man van middelbare leeftijd wat dommig en slechtgemanierd uitgebeeld, maar zijn donkere knappe, intelligente tegenspeler weet hier keurig mee om te gaan, echt een afspiegeling van de dagelijkse gang van zaken.

HD50 | 01-10-21 | 10:10

@HD50 | 01-10-21 | 10:10: haha ja, de Lidl-reclames bijvoorbeeld. De wat sullige Thomas Acda met de pientere donker getinte tegenspeler. Zum kotzen.

Kees Maf | 01-10-21 | 11:42

Die betweter van Flikken inderdaad. Wat slecht...

Bakkeleures | 01-10-21 | 12:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Npo is voor dino's kunnen we best zonder.

U-boot | 01-10-21 | 08:52

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com