Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GEENSTIJL SLOOPT DIVIBOKAAL

Dit is hem

De NOS stopt met het uitreiken van de racistische 'divibokaal'. Dat heeft hoofdredacteur Marcel Gelauff zojuist gezegd op NPO Radio 1. Het bekende weblog GeenStijl onthulde gisteren het bestaan van het omstreden diversiteitsbeleid van de staatsomroep. Nadat de NOS in eerste instantie probeerde de ophef weg te lachen, moet Gelauff vandaag bakzeil halen. De etnisch profilerende 'divibase' blijft voorlopig nog wel bestaan. Ook heeft Gelauff nog geen excuses aangeboden voor zijn intimiderende dreigbrief aan de klokkenluider(s) op de redactie van de NOS. Vvd-terriër Zohair El Yassini is nog steeds op oorlogspad. Dinsdag vragenuurtje!

Huh. Hele andere reactie dan gisteren

Social

Reaguursels

Inloggen

Is er dan niemand die een proefproces start tegen deze bruine club?

Ome Gijs | 17-05-20 | 13:21

Rutte wordt hier net zo bejubeld door de NPO zoals Communistische Partij Leider Xi in China aldaar door de Chinese staatsomroep.

Bolder | 17-05-20 | 13:17

Morgenavond interview met Gelauff en Eus in M? Bokaal vol in beeld aub! Doe het M!!

Dr. Worstenbroodje | 17-05-20 | 13:03

Allemaal leuk en aardig, maar heeft Kajsa al iets van zich laten horen? Jarenlang nepnieuws uit de staatsomroep is tenslotte niet iets om te laten lopen voor de ministeres van informatie, toch?

Odin | 17-05-20 | 12:03 | 1

Kajsa heeft een Russen fobie, zij is een russofoob.

Bolder | 17-05-20 | 12:56

Het is natuurlijk triest dat er zo'n sfeertje bij de NOS heerst en het is winst dat ze hiermee lichtjes op de vingers getikt zijn, maar in zijn groepsdenken staat de NOS absoluut niet alleen.
Alle organisaties vanaf tien mensen kennen een groepscultuur waarvan je niet te ver moet afwijken. In mijn gehele beroepsleven heb ik nooit volledige vrijheid van meningsuiting meegemaakt. Wat mij betreft is dat ook niet zo verschrikkelijk. Als ik na zessen mijn afwijkingen onbelemmerd mag uitleven wil ik me onder werktijd wel aanpassen.
Wat echter kwalijk aan deze zaak is, is die bokaal. Daarmee zegt een organisatie niet "Kom op, groepsdruk hoort er nu eenmaal bij" maar "Het is goed dat er groepsdruk is, en we moedigen dat aan". Die bokaal is eigenlijk al een soort "Communist Van de Maand" en vandaar is het een kleine stap naar een beloning voor het aanbrengen van andersdenkenden.

JvanDeventer | 17-05-20 | 11:40

Buiten de hele divi shit om, is het volgens mij nog steeds een dikke overtreding van de avg. Religie/Afkomst zijn bijzondere persoonsgegevens die je niet klakkeloos mag verwerken. Ik durf namelijk wel ernstig in twijfel trekken of er hier sprake is van een geldige doelbinding en of ze toestemming hebben van de personen in kwestie om dit te verwerken.

Hellsmurfje | 17-05-20 | 11:40

Bokaal gesloopt.
Nou GS, hebben jullie nu je zin? Is dit het dan?

Of gaan jullie door?
Want echt IEDEREEN weet dat een bokaal slopen niet genoeg. Ook zonder bokaal zal de NOS nog steeds politiek partijdige, anti-semitische, al dan niet voor dat bericht gecensureerde, discriminerende of racistische, links propagandistische berichtgeving brengen.

En nog iets ...

Als de NOS met publieksgeld word betaald, waarom ontslaat de verantwoordelijk minister dan niet?

Want als de NOS alleen maar de spreekbuis voor linkse haatzaaierij is geworden, geen objectief maar eenzijdige en partijdige berichtgeving brengt, en hierdoor bijna iedereen in NL al spreekt over NOS propaganda, moet je een Marcel Gelauff toch kunnen ontslaan?

Ik herinner me nog hoe 'lief' de NOS schreef over IS terroristen, met gevolg dat hun oh-kijk-hoe-zielig berichtgeving de mening bij politiek en rechters en OM beïnvloedde en dat daarna die vrouwen met hun terroristenkroost naar NL teruggehaald werden. nos.nl/artikel/2304578-nederlandse-vr...

Of lees en zoek de verschillen: www.ad.nl/binnenland/invloed-is-op-ha... en nos.nl/l/2293993
Het AD schrijft 'IS-propaganda. De NOS lijkt angstvallig dat woord bewust te vermijden en kopt met 'zorgen om extremisme'.

Of hier dan. LEUGENS!!!!
Letterlijk. Door de NOS. HIER schreven ze ".... rechtsextremisten pleegden wel meer aanslagen. In West-Europa waren dat er 28 in 2017, ..." nos.nl/l/2297955 terwijl het juist omgekeerd was. In 2017 pleegden de moslim-extremisten meer aanslagen. 33 en.m.wikipedia.org/wiki/Islamic_terro...

En zo kan ik eindeloos doorgaan. Vooral ook over de moslims-lief,alle-blanke-BLers-zijn-racisten NOS-framing die ik Bij veel NOS onderwerpen zie.

Ik snap niet waarom de NOS niet begrijpt dat zulk soort berichtgeving juist nog meer haatzaaierij, polarisering en radicalisering veroorzaakt, en dat zij hierdoor medeverantwoordelijkheid dragen daaraan.

gaffelbaard | 17-05-20 | 11:27 | 4

Dat komt omdat er een systeem achter zit. Op need to know basis speelt iedereen hier zijn rol in. Alles ter bescherming van de American led world order. Dat deze in verval is proberen ze te verbloemen met het nog harder propageren van hun onderliggende koers. Steeds meer landen zijn klaar met hyperglobalisatie en de monopolaire groeidrift en gaan weer hun eigen economieën beschermen. De Europese bevolking ziet steeds meer wat het nadeel is van individualisme, vervagende grenzen en het vervangen van de moedercultuur. Daar is men klaar mee, en terecht!

No_Code | 17-05-20 | 11:45

@No_Code | 17-05-20 | 11:45: "het vervangen van de moedercultuur" is niet het probleem. Dat is een argument dat door NOS journalisten misbruikt word en waarmee ze proberen mensen met voor hun ongewenste kritiek af te schilderen als extreem-rechts en complotgekkies.

Mensen zijn "klaar" met de migratiestromen bestaande uit mensen die willen dat 'onze', en andere hier al aanwezige culturen, worden onderworpen en ongeschikt gemaakt worden aan "hun" cultuur en IEDEREEN die daar kritiek op heeft valselijk beschuldigen van (rechts-)extremisme, het schenden van VVMU of religieuze vrijheden, en niet alleen proberen die kritiek te criminaliseren maar ook proberen dat te vervolgen.
Denk aan:
- gescheiden onderwijs voor meisjes en jongens (in een groeiend aantal islamitische scholen),
- het moedwillig willen schrappen, wegwerken, 'vernietigen' van geschiedenis, historie, en het verdraiien daarvan met het doel slachtoffers van moderne slavernij te benadelen. Er is alleen maar aandacht voor de periode van koloniale slavernij in musea, radio- en tv programma's. Alle andere perioden en slavernijvormen word expres diezelfde aandacht geweigerd. Voor de slachtoffers van blanke slavernij is er niks: geen tentoonstelling, geen straatnaam, geen standbeeld. Ook niet voor moderne slavernij. Bekend is dat +/- 1/3e van de moderne slaven (in vrouwenhandel, gedwongen prostitutie, seksuele uitbuiting w.o. ook die van minderjarige meisjes) gewoon blanke, NLse vrouwen betreft. Nog eens bijna de helft zijn blanke vrouwen uit EU landen en midden- en Oost Europa. Ongeveer 1/4e van die moderne slaven zijn mensen van kleur. Uit Afrika, Azië, Latijns-Amerika of het Midden-Oosten. (Bron: nat. Rapp. Mensenhandel) Maar wie op websites van organisaties die tegen mensenhandel strijden, en ook in radio- en tv programma's, zien we altijd alleen maar slaven met een kleur. En meestal dan ALLEEN die buiten Europa. Het bestaan van niet alleen moderne slavernij in de EU word ontkend. Nog erger: het bestaan van moderne blanke slaven in de EU word ontkend. En waarom? Omdat het slaven met een blanke huiskleur zijn. En dat past niet in het linkse narratief. Maar waarom? Nou, 3x raden wie de pooiers/uitbuiters van die slaven zijn? In NL kwamen op dat terrein alleen Saban B. en Armin A. in het nieuws. En Musa. www.ad.nl/rotterdam/celstraf-voor-sek... Zomaar 3 voorbeelden, meer niet. Maar, ook op dit punt zie ik dat de NOS opzettelijk feiten niet noemt of weglaat,
- het ten voordele van een geïmporteerde cultuur, de vrijheid van uiting aan religieuze voorkeur gunnen terwijl dit anderen word verboden (denk: de buschauffeurs en andere beroepen die niet zichtbaar op kleding een kruis mogen dragen, terwijl diezelfde uiterlijk zichtbare religieuze uiting wel toegestaan word aan moslima's) = ongelijke behandeling o.b.v. religie,
- het bestaan va islamitisch recht in NL,
- het bestaan van besnijdenis in NL. De politiek maakt een knieval uit angst dat hen racisme verweten word. Ze vergeten dat daardoor jaarlijks de rechten van duizenden kinderen geschonden worden. Het KNMG vraagt hier al jaren aandacht voor.
- enz.

Mijn punt is: het vervangen van de moederfiguur is een non-argument.

Het idee van "the great replacement" is op dat van Coudenhove-Kalergi gebaseerd. Maar dat was 100+ jaar geleden. Niet van deze tijd dus. En ik leef niet in het verleden.
Dus kijk ik liever naar feiten en cijfers. Naar het nu. Naar de realiteit van nu. En niet naar Kalergi-complot-denkers, en ook niet NOS propaganda.

gaffelbaard | 17-05-20 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Het grootste gevaar is dat dit soort baasjes hun menig opleggen aan hun personeel. Je ziet het bij de gehele (semi)overheid maar ook in het bedrijfsleven, je mag geen afwijkende mening hebben. Dit wordt vooral gepropageerd door de mening die wel salonfähig is sterk de voorkeur te geven en één op één buiten het zicht van de groep personeel aan te spreken op aanhangen van een ander gedachtengoed. Conservatisme is daarmee in de hoek van fout gedrukt. Het daadwerkelijke gevaar komt hiermee van links. Zelfs liberaaldemocraten nemen deze tactiek van het linkse socialisme over, niet wetende dat ze hiermee zelf de onderdrukking bewerkstelligen waar ze altijd zo hard tegen ageren.

No_Code | 17-05-20 | 11:21 | 1

"Het grootste gevaar is dat dit soort baasjes hun menig opleggen aan hun personeel. Je ziet het bij de gehele (semi)overheid maar ook in het bedrijfsleven, je mag geen afwijkende mening hebben. "

Je geeft een perfecte beschrijving van het voornaamste kenmerk van drie politieke stromingen:
- communisme,
- socialisme,
- liberaal-socialisme.

Stuk voor stuk idealen die rond 1900 nog echt progressief en vooruitstrevend waren, maar na wo2 werden gekaapt door slinkse ratten die die idealen misbruikten voor eigen gewin, machtsspelletjes, machtsmisbruik, fraude, enz.
Daar kan ik ook nog eens een hele rij aan linkjes voor plakken, maar daar heb ik even geen zin in. Ik zou de hele zondag daarmee kunnen vullen, maar dat ga ik niet doen.

gaffelbaard | 17-05-20 | 11:54

Wat onderbelicht blijft is welke ideologische systemen nog meer gedoceerd worden binnen onze publieke omroep en wat zijn de consequenties voor medewerkers die hier niet aan mee werken? Wordt je contract verlengd als je geen div cup punten scoort? Kun je maar beter zorgen dat je dat wel doet? Sommig nieuws maar overslaan of framen voor punten. Is dit niet een ideologische #metoo. Een systeem van dwang en beloning. Marcel Gelauff is de Ideologische harvey weinstien van het mediapark. En dat zonder witte onderbroek.

P-unit | 17-05-20 | 10:53 | 1

Gedoceerd is geforceerd koffie nu.

P-unit | 17-05-20 | 10:53

Deze typetjes, die Gelauff maar ook zijn "domme makke schapen" personeel steunen die anti zwarte Piet beweging. Het mag toch wel duidelijk zijn dat ze zwarte Piet rasistisch vinden omdat ze dat word verteld, omdat ze dat moeten vinden. Daarom krijg je ook geen fatsoenlijk antwoord als je doorvraagt. Ze snappen het niet, en die divibokaal laat dat perfect zien.

Als Adolf nog had geleefd kreeg Gelauff direct een promotie en waren al die mensen op zijn lijst gedood (het is ook een dodenlijst, geen diversiteitslijst).
Nederland is ten dode opgeschreven, langzaam maar zeker gaan we onze ondergang tegemoet. Denk aan Egypte, ooit een land van rijkdom en welvaart, nu heerst er armoede en oorlog. Langzaam gaat Nederland die afgrond in, een proces van jaren. En de Gelauff typetjes maar mekkeren

Brulaapje | 17-05-20 | 10:20

Tja. Denk dat we alle NOS-journalisten wel op linkse connecties kunnen betrappen. Heb toevallig gezien dat Kysia Hekster gelieerd is aan de Wiardi Beckman Stichting en Marjolein Hogervorst aan Vluchtelingenwerk Nederland. More?

Reaganmania | 17-05-20 | 08:51

Voor de kenners onder on: Gerlauff is gewoon Kuifje in Afrika die de ruzie tussen twee negers om een strooien hoed oplost.

Tiscali-2 | 17-05-20 | 08:46

De #NOS stopt dan wel met het uitreiken van de divibokaal, maar deze was het gevolg van het gebruik van de divibase. Deze blijft vooralsnog gewoon in gebruik. Het nieuws van NOS blijft dus gefabriceerd en verkleurd.

HanMar2 | 17-05-20 | 07:50

Goed gedaan jochies, Arnold Karskens mag toch ook wel in de eer delen he? Dankzij jullie alertheid gaan er ogen open. Meer resultaat vooralsnog dan de 'vragenstellers' tussen onze volksvertegenwoordigers. Ook vreemd natuurlijk, dat men eerder door de knieen gaat voor journalisten dan volksvertegenwoordigers. Ga zo door!

SlimmeBelg | 17-05-20 | 07:12 | 1

Ik hoop ‘t toch niet. Die doorgeslagen wappie moet je mijden als de pest. Met zn toejuichen van mediums die channelen met Pim Fortuyn. Hij heeft afgedaan helaas.

Harris Pilton | 17-05-20 | 10:19

www.ad.nl/show/nos-stopt-met-diviboka... met name de laatste alinea:
,,Er wordt gedaan alsof het alleen gaat om mensen met verschillende etnische achtergronden, maar diversiteit gaat net zo goed om leeftijd, sekse, onderwerpen of geografische spreiding in het land.’’

De NOS heeft zo’n diversiteitsbeleid omdat de omroep er nu niet in slaagt “een representatief beeld te geven van wat Nederland is en wie er wonen.’’ Het is volgens hem “onze wettelijke taak en missie in de breedte over de samenleving te berichten. De vraag is hoe je dat in dagelijkse praktijk voor elkaar brengt.”

pipo8399 | 17-05-20 | 04:41 | 1

Ga dan gewoon weg, er zijn veel meer intelligente mensen in Nederland die dat wel kunnen.

pipo8399 | 17-05-20 | 04:43

Is hoofd staatspropagandadienst en tevens verkapt racist Marcel Gelauff inmiddels al opgedonderd?

Laat middels ‘n ‘break’ effe weten wanneer dit sujet de aftocht blaast: z’n deug-bokaal mag ‘ie wat mij betreft houden voor thuis op de schoorsteenmantel. Bijkomend is Gelauff ook maar ’n linkse onder knuppel, immers hij werkt voor machtige opdrachtgevers welke in hebben gestemd met zijn deug-beleid/bokaal.

Sw.Dwaallicht | 17-05-20 | 04:00

Knap staaltje journalisten werk, benieuwd of ze daar bij de NOS ook aandacht aan besteden :-)

MainFrameMedia | 17-05-20 | 03:06

“De RC wijst op de mogelijke negatieve reacties als naar buiten zou komen dat NOS Nieuws deze bokaal heeft ingesteld. Dat risico is er misschien wel, denkt Marcel, maar dat is niet gelijk reden af te zien van iets dat voor ons werkt en betekenis heeft”. “Iets dat voor ons werkt en betekenis heeft” dus.

En dan de gepubliceerde tekst van vandaag, m.b.t. de divibokaal: “ Niet meer dan een met een knipoog ontstane methode om onze interne discussie te stimuleren”. Ineens, na al de ophef is het nu gebagatelliseerd tot “niet meer dan een met een knipoog..”.

Wie is nu dus “laf”, meneer Gelauff? Sta gewoon voor uw mening, toon ballen en ga niet ineens wegschieten als een kakkerlak die schrikt wanneer het licht aan gaat zodra u – terecht – publicitair flink op uw donder krijgt.

Overigens bent u bij mij al af sinds u begin 2018 met dat lulverhaal aan kwam zetten over dat het woord blank een “te positieve connotatie” heeft, waardoor ik sindsdien me vrijwel dagelijks kapot zit te ergeren aan politiek-correcte slapjanussen/ja-knikkers (m/v/x) die het woord “wit” nu overal gebruiken daar waar er over blanke mensen gesproken wordt.

Er moet inderdaad meer diversiteit komen in Hilversum. Onder blanke mensen welteverstaan. Want nu zitten er teveel politiek-correct pratende ruggengraatloze figuren zoals u die – moedige – niet-politiek correcte klokkenluiders de mond pogen te snoeren en onzinnig beleid uitstippelen waar echt niemand in Nederland op zit te wachten.

Kompromat | 17-05-20 | 01:05 | 2
-weggejorist-
NorthStar | 17-05-20 | 09:40

Ik ben het geheel met u eens!

NorthStar | 17-05-20 | 12:44

Dit goede nieuws komt toch niet uit rusland, weet iemand dit . Wat ik wel weet als de vos de passie preekt boer , pas dan op je kippen is hier van toepassing . Bokaal wordt vast een bonus want dat is er genoeg bij de om(t)roep.

Banenenrepubliek | 17-05-20 | 00:54 | 1

Als je toch zo schattig met taal doet maak er dan ompoep van. Manmanman

Harris Pilton | 17-05-20 | 10:25

Hoezo is dit schokkend nieuwsitem niet op Het Journaal en OP1?

SaintNick | 17-05-20 | 00:01 | 2

Doofpotje. Gelukkig hebben we GS nog!

born2killn00bs | 17-05-20 | 00:32

Nou dat zit zo, we moeten iemand op zoeken die dat goed verwoord ehh in kleurt

Banenenrepubliek | 17-05-20 | 00:33

Petje af GeenStijl! Buitengewoon scherp en baanbrekend journalisme. Hier doe ik het voor!

SaintNick | 16-05-20 | 23:49 | 1

Dat valt wel mee, was een kwestie van een mailtje van een tipgever.

Fontanarossa | 17-05-20 | 06:42

suriname is ene geen slechte optie meer. ook bananenrepliek maar wel warm en tantoe lekker eten.

timmert12 | 16-05-20 | 23:46

Op de Jeaup inmiddels een pleidooi voor een Assimilatie-bokaal.

Kuifje-naar-Brussel | 16-05-20 | 23:17

Ik ben dol op linkse diversiteit. Vooral omdat er geen verschillen zijn.

Jezus_Boeddha | 16-05-20 | 22:55

Chapeau, GS!

duh! | 16-05-20 | 22:22 | 1

Chapeau inderdaad. Als het niet zo triest was hoe deze aan het subsidie-infuus hangende 'publieke' omroepen in hun eigen wereldvreemde universum leven, zou je er nog bijna om moeten lachen ook.....

VanOldenbarnevelt | 16-05-20 | 22:59

Ik heb nog een foto van de volkskrant redactie in 2005. Werden met een Chinook ingevlogen bij een oefening in Raamsdonksveer. Wel een hekel aan defensie hebben maar wel een pleziervlucht maken. Maar dat terzijde, die redactie was nogal blank. Zo blank dat ik een zonnebril op moest. Zelfs de negert omdat het moet mocht niet mee deze heugelijke dag. Wat een pedant omhoog geschten volk was dat zeg.

InSight | 16-05-20 | 22:18 | 2

U bent een -e- vergeten.

schijtzat | 16-05-20 | 22:47

Zin in witte bonen met worteltjes saus nu. Dame blanche als toetje. Mmm.

Betterworld | 16-05-20 | 22:16

Deugen is een wedstrijd en bij het winnen van die wedstrijd hoort een trofee. Om die te kunnen winnen moet je voorkomen dat je voortijdig af bent. Om daarin te slagen moet je de waarheid met voeten treden terwijl je weet dat je uit je anus staat te praten. Het narratief is heilig, ook al is dat opgesteld door lui die helemaal knetterlijp zijn.

BRR76 | 16-05-20 | 21:58

www.vrij-links.nl/artikelen/opinie/op...

Schitterend verwoord door Keklik Yucel. Wat moet dit pijnlijk zijn voor die deugddrammers bij NPO, maar ook bij al die anderen op redacties en partijbureaus van NRC, Volkskrant, Trouw, Parool, groen links, D’66 en ga maar door.

Nuuk | 16-05-20 | 21:48 | 5

Het klopt helemaal wat zij schrijft. Goed stuk. Zo gevaarlijk dat die subsidiedeugders zo'n achterlijke racistische inslag hebben en het zelf niet eens doorhebben. Vroeger was Nederland niet zo.

Bataafje | 16-05-20 | 23:30

Keurig stukje. Hulde. Dat is iemand waarbij je helemaal niet nadenkt over waar zij vandaan komt. Dat zie ik ook bij Edsilia Romney. Die doet ook gewoon lekker me.

SNAFU | 17-05-20 | 00:15

Zeer goed verwoord. Respect voor deze dame.

NorthStar | 17-05-20 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

NOS krijgt een miljard voor procedurele discriminatie en nu dat racisme is aangetoond noemen ze een "scherpe discussie". Nou nou... Misselijkmakend is het.

Bloemschikliefhebber | 16-05-20 | 21:47

Wedden dat ze het in het geniep blijven doen?

Feitenpliesie | 16-05-20 | 21:34 | 2

Tuuurlijk - en niet eens zo heel erg in het geniep. Want réken maar, dat deugend omroep land ons klootjesvolk nu JUIST even gaat laten zien hoezeer het wel niet deugt ...

bisbisbis | 16-05-20 | 22:57

Ja zeker links agenda is heilig

Banenenrepubliek | 17-05-20 | 00:35
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 16-05-20 | 21:25

De NOS heeft een Raad van Toezicht. Waar is die??

bisbisbis | 16-05-20 | 21:22 | 1

Die moet nog wakker worden... de leden v.d. Raad van Toezicht hebben jarenlang uit hun deug-neus lopen vreten en verwachtte geen enkele weerstand of ophef meer. Alaaaarm!!

Sw.Dwaallicht | 17-05-20 | 04:11

Als je geschoren wordt moet je stil zitten. Wat dat betreft kan de NOS nog wat leren van Ongehoord Nederland.

Ivoren Toren | 16-05-20 | 21:12

De bokaal moeten ze helemaal zélf weten. Als ze intern een spontaan orgasme van hun eigen appeltjesgroene deugdzaamheid willen krijgen van mijn belastingcenten - be my guest. Je bent de enige niet.
-
Die lijst, daarentegen, die MOET weg. En voordat hij onder toezicht uit jullie centrale server wordt gehakt, moet hij openbaar worden gemaakt.
-
( en daarna- in weerwil van het hierboven gestelde- allemaal op 'black privilige' cursus - voor eigen rekening, graag)

bisbisbis | 16-05-20 | 21:11 | 1

Dat publiceren zal dan ineens niet mogen want AVG. In ieder geval zouden ze de schriftelijke toestemming van alle op de lijst staande personen moeten overdragen aan de instanties. En reken maar dat de AVG ons dan compleet zal verlammen. Bloeden zal je, vuile nukubu! Een beetje om handhaving vragen op een ongewenst onderwerp. Tsh.

Kukooo1 | 16-05-20 | 21:36

Bah die westerse blanken, ze hebben alleen maar ellende gebracht op de wereld voor al die lieve knuffel volkeren die in vrede met elkaar leefden en heel de dag bloemen strooiden. Daarom wil half Afrika hier naartoe om eens te kijken waar die blanke hufters wonen en ze de rekening te presenteren van hun evil ways. De NOS, bestaande uit woke-witmensen snapt dit tenminste en steunt deze gezonde anti-slechte witmens gedachte.

ManusMann | 16-05-20 | 21:10

Nieuw de divibeker als vervanger van de divibokaal.

funkyd | 16-05-20 | 20:55

Blijf het raar vinden dat de NOS wel etnisch mag profileren en de Belastingdienst, de FIOD, het UWV en de Politie niet... Terwijl het echt veel meer geld scheelt als iedere overheidsdienst het gewoon mag toepassen... Zal wel aan mij liggen....

Odin | 16-05-20 | 20:33 | 5

De Tweede Kamer gaat komende week bewijzen of ze het racisme van NOS serieus neemt, of dat ze wegkijkt en zichzelf belachelijk maakt.

smdyasc | 16-05-20 | 20:40

Als de NOS iets 'gewoon mag toepassen', dan zal dat de belastingbetaler per definitie geen geld schelen.

bisbisbis | 16-05-20 | 21:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je nu als blanke man voor een talkshow gevraagd wordt, moet je je dan afvragen omdat dat bij gebrek aan beter is?

Alco-de-Holist | 16-05-20 | 20:30 | 2

Nee, ze konden dan zo gauw geen gekleurde medemens boeken.

Schoorsteenveger | 16-05-20 | 20:56

Ook Peter R. of geldt die als divers: klootzak, hufter en paardenlul ineen?

ManusMann | 16-05-20 | 21:11

Er is iets met de naam Marcel.

Dubbelepunthoofd | 16-05-20 | 20:24 | 1

Er is in inderdaad nog een andere volksdemagoog en dat is Marcel van Dam.

ILF2 | 17-05-20 | 10:42

Tijd voor een Vrijmibokaal. Voor het mooiste witte meisje in de vrijmibo.

grapo | 16-05-20 | 20:23 | 1

Of een bokaal voor het mooiste blanke meisje.

Graaier | 16-05-20 | 20:26

De angst voor een rechtszaak is groot... Dan had je maar niet etnisch moet profileren. Ik hoop dat die NOS top alsnog veroordeeld word.

kommabijmebinnen | 16-05-20 | 20:17

Sprak vanmiddag hier over met iemand. En merkte op. Eigenlijk is dit dus niet zo raar. Dit gebeurd dus al jaren in heel medialandschap. Waarom nu al die aandacht.....

DrachiR | 16-05-20 | 20:12 | 2

Ja dit gebeurt al jaren. Maar dit was de spreekwoordelijke druppel. Een fucking database en een bokaal? Dat is wel heel schaamteloos. En dat vlak na alle ophef mbt profilering bij de fiscus

Gen. Maximus | 16-05-20 | 20:18

Omdat het nu voor het eerst keihard is aangetoond. Het gaat er niet om dat iedereen het al wist of aanvoelde, het gaat erom dat nu is aangetoond dat het beleid was (en waarschijnlijk nog steeds is).

John McClane | 16-05-20 | 21:12

Waarom denk je dat Sylvana S. op TV komt?

Niet vanwege het feit dat ze iets kan, niet omdat ze ergens verstand van heeft of ergens deskundig in is.
Integendeel, ze demonstreert bijna continu haar bijna oneindige domheid.

Maar ja: overmatig gepigmenteerd, vrouw, afkomstig uit verwegistan, en lijdend aan een ernstige vorm van erfelijke slavernij; en politiek gezien domlinks.

FW Ta-183 Huckebein | 16-05-20 | 19:41 | 11

@Red shirt | 16-05-20 | 20:35: nou redidiot, ze is zó irritant dat wil je niet weten. Een arrogant kudtwijf dat over lijken gaat. Zo, even hart luchten, en ja heb haar persoonlijk meegemaakt. Brrrr.

ristretto | 16-05-20 | 21:30

@harry19612 | 16-05-20 | 20:39:
-
Eeeehhh... Hirsi Ali (sorry: Ayaan Hirsi Magan Isse Guleid Ali Wai’ays Muhammad Ali Umar Osman Mahamud, bedoel ik) zát toch ook drie jaar lang voor de VVD in de kamer?

bisbisbis | 16-05-20 | 23:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Gelauff dient te gaan en het hele NOS journaal moet in de chloor gezet geworden,want het is vergeven van de linkse strontvlekken. Dat moet eens een keer beëindigd worden,het heeft lang geduurd in dit vergekte land,waar mensen gedwongen moeten betalen voor propaganda - geen nieuwsvoorziening - die zij absoluut niet willen. Over Orwelliaanse toestanden gesproken,bent u daar dames en heren van het Partijkartel,deug eens één keer echt...

hertogvanzottegem | 16-05-20 | 19:41 | 3

Glorix (Unilever) is in deze tijd de oplossing voor virussenbestrijding op oppervlakken en metaforisch ook voor gore haatvlekken in de media zoals de NOS en Gelauff.

smdyasc | 16-05-20 | 20:24

100% true.

ManusMann | 16-05-20 | 21:13

Je zou bijna adverteerders gaan bellen.

Kukooo1 | 16-05-20 | 21:25

De Dieffie Bokaal gaat deze week naar een AZC en NoordNederland.

Premier Trutte | 16-05-20 | 19:40

Die klokkenluider verdient een bokaal, een hele grote. Die organisatie is verrot, niet meer te redden.

BozePaarseMan | 16-05-20 | 19:35

.. maar goed. Over globalistische media van de (inter)Nationaal Socialistische Beweging gesproken.
De media-cesspool van the White House kreeg een nieuwe woordvoerdster opgediend. Die lust de krokodillen & slangen uit het media-moeras bij een koppie slappe thee:
www.youtube.com/watch?v=_07NZgGBePc

Jan Passant mk2 | 16-05-20 | 19:30 | 1

Al 2 x met open mond naar zitten kijken. Geweldig! BTW, ik zou haar doen.

Kukooo1 | 16-05-20 | 21:23

Alsof het iets gaat uitmaken... Nos is tot op het bot verrot...

mrXL | 16-05-20 | 19:25

Die divibokaal was natuurlijk over de top, maar het zou me niet verbazen als alle MSM een divibase hebben.

Ivoren Toren | 16-05-20 | 19:18 | 1

RTL is weliswaar commercieel maar hetzelfde laken een pak. Vandaar de geruisloze overgang van een Jinek. Er ontbreekt een FOX-news achtig iets bij ons.

sprietatoom | 16-05-20 | 19:22

Ben benieuwd hoog hoog de boete is die de Autoriteit PersoonsGegevens gaat geven, wegens het overtreden van de AVG ?

Willem van D | 16-05-20 | 19:16 | 1

Correct! Indien APG het laat afweten kan er van autoriteit geen sprake meer zijn, dan ook opdoeken die kliek. Ik kan mij nl. de vele spotjes, brieven en e-mails nog herinneren waar ondernemers allemaal aan moesten voldoen conform de AVG. Voor de ‘rooie‘ patriotten van de NOS kan geen uitzondering worden gemaakt, integendeel zelfs: ze schofferen mensen van het geld van diezelfde mensen

Sw.Dwaallicht | 17-05-20 | 03:46

Trouwens over die open cultuur gesproken:
Het viel mij op dat in de notulen van de vergadering over betreffende onderwerp, medewerkers geen stelling namen, maar enkel vragen stelden, die Gelauff dan definitief beoordelen. Dus niet: dit idee zet ons in slecht daglicht als dit naar buiten komt. Maar: zou het kunnen dat dit ons in slecht daglicht zet?

Ja zo krijgt die Gelauff natuurlijk nooit een reality check

haddem | 16-05-20 | 19:16 | 4

Bij de nos gaat het niet om survival of the fittest maar survival of the fitting. U of ik halen de proefperiode niet of worden sowieso niet geselecteerd om bij de redactie van het journaal te werken. Dan is het helemaal niet vreemd dat mensen geen stelling nemen omdat de kritische geesten er allang uit zijn gefilterd. Wat het journaal nodig heeft is diversiteit aan politieke overtuigingen.

therealbraindump | 16-05-20 | 20:02

Wanneer die man naar de vraag had geluisterd en na was gaan denken is dit niet verkeerd. Bovendien bescherm je jezelf. Op zich best moedig om in zo'n omgeving dit te durven vragen lijkt me.

Kukooo1 | 16-05-20 | 21:14

@therealbraindump | 16-05-20 | 20:02:
-
En dat geldt bepaald niet alleen voor de NOS... zie het Planbureau voor de Leefomgeving, het Centraal Plan Bureau, het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatie Centrum (Justitie), de adviescommissie voor Vreemdelingenzaken, de Onderwijsraad, de Raad voor Cultuur.... en ga zo nog maar even door. Allemaal interne zelfbevlekking.

bisbisbis | 16-05-20 | 22:00
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort informatie werd altijd al bijgehouden op iedere redactie, inclusief de schrijvende pers. Vroeger op een rolodex nu digitaal. Het is toch logisch dat publicisten, met name de NOS, een representatieve weergave van de samenleving willen laten zien. En die bestaat niet enkel uit ADO-supporters of PVV-stemmers, integendeel.

Red shirt | 16-05-20 | 19:14 | 6

Man man man, blijf vooral lekker wrijven, komt goed.

5611 | 16-05-20 | 19:59

Waarom is dat in godsnaam logisch? Wat is toch die obsessie dat alles een afspiegeling moet zijn van "groepen" in de samenleving. Nieuwswaardige gebeurtenissen zijn geen representatieve afspiegeling van de samenleving. Anders zaten er wel meer autochtonen in opsporing verzocht. Bijvoorbeeld...

Gen. Maximus | 16-05-20 | 20:24

Beste rolodex moet dat zijn geweest dan

clockandhammergame | 16-05-20 | 20:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar niet nadat Marcel nog eens eerst meer schade berokkend heeft. En niet voordat we door de raad van journalistiek nu elke keer SPRUITJES denken bij het zien van een allochtoon.

Lekker gewerkt pikken!

haddem | 16-05-20 | 19:08

Hebben de makers van “Opsporing Verzocht” de bokaal al een keer gewonnen? Door alleen maar Marokkanen in de uitzending voorbij te laten komen?

Osdorpertje | 16-05-20 | 19:06 | 1

Staat die Qualie of hoe heet die veroordeelde pedo ook op de lijst en wat staat er dan achter zijn naam? Opiniemaker, Jodenhater of kinderverkrachter?

Kukooo1 | 16-05-20 | 19:10

Let wel, als Marcel zodadelijk zelfmoord pleegt en een briefje achterlaat met: het was allemaal jullie schuld, dan kun je er donder op zeggen dat er een of ander deugsteegje naar hem vernoemd gaat worden met aanduidingsbordje onder zijn naam die GeenStijl voor eeuwig de verwijten maakt.

TijdelijkOptimist | 16-05-20 | 19:06 | 3

Dat zou dan een geuzenbordje zijn.

Spring Bruissteen | 16-05-20 | 19:11

komt er meteen een inzameling om te zorgen dat er een geen stijl café komt in die straat/steeg

captain-caveman | 16-05-20 | 19:14

Een foute rechtse rakker zou zeggen: dat is het mij wel waard....

GWB | 16-05-20 | 19:16

Zou de klokkenluider zich mss al eerder elders hebben gemeld, maar toen 0 op rekest hebben gehad? Ik vraag het mij ineens af. Was het niet zo dat het Parool ook info had over de suikerspiegelrijder die men maar niet ging delen? De stilte is toch wel opvallend.

Kukooo1 | 16-05-20 | 19:00

Een gedachtenexperiment: Geenstijl met een budget van 800.000.000 euro.

Ein Prosit!

Hetkanverkeren | 16-05-20 | 18:57 | 9

@Hetkanverkeren | 16-05-20 | 19:10: Vreemde reactie. Misschien trigger ik u door GS 'rechts' te noemen? De insteek was dat GS afkeurend reageerde bij de vraag 'samen optrekken als rechtse media' en dat ik daarop voortbordurend GS ook niet zie popelen om het budget (en de positie) van de NPO te vullen, maar misschien heb ik het daarmee bij het verkeerde eind in dit gedachten experiment. Vat mijn eerdere luchtig bedoelde reactie niet zo zwaar op.

GroetenVanUrk | 16-05-20 | 19:52

@GroetenVanUrk | 16-05-20 | 19:52:

Ik wil ook niet dat GS samen met andere rechtse media gaat optrekken; ik wil dat GS in zijn eentje NPO 1, 2 en 3 overneemt. Daar hoeven helemaal geen andere rechtse media mee gemoeid te zijn.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat het budget veel te hoog is. Dat kan aanzienlijk lager.

GeenHeil | 16-05-20 | 19:57

@GroetenVanUrk | 16-05-20 | 19:52: Mijn beste, ik ben alleen zwaartekrachttechnisch zwaar. Cognitief ben ik eerder een dansende vlinder. Maar ook die mikken wel eens verkeerd. Sting like a bee: dan toch liever wat incasseringsvermogen. www.youtube.com/watch?v=7duPNQCp-w4 Je angeltje kwijt. Dan ben je pas echt de sjaak.

Hetkanverkeren | 16-05-20 | 20:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Kan Bart Nijman Marcel Gelauff niet vervangen? Moet hij zich wel eerst laten ombouwen. Of hij moet een transgender moslim(a) als assistent(e) aannemen.

GeenHeil | 16-05-20 | 18:56 | 1

Marcel Gelauff is ook wel aardig ambigu qua gender ja

haddem | 16-05-20 | 19:10

Als er geen probleem was hoef je ook niks aan te passen. Het verwijderen van de bokaal is gewoon een indirecte schuldbekentenis.

"The road to hell is paved with good intentions"

menage | 16-05-20 | 18:54

Ah, de inzet van die diversiteitsdatabase blijft, maar wie wil daar straks nog in voorkomen om positief te worden voorgetrokken voor diversiteit? Stromen de opzeggingen ervoor inmiddels niet binnen bij de NOS?

Jan, Leiden | 16-05-20 | 18:51

Als je hier zegt dat obama een blanke moeder heeft en dus net even blank als als zwart is wordt je gejorist..

dhrat | 16-05-20 | 18:48 | 3

Nietes

RickTheDick | 16-05-20 | 18:49

Is dat belangrijk dan?

5611 | 16-05-20 | 20:01

Nu gaan ze ondergronds. Niks geleerd. Geen excuses, geen erkenning van gemaakte fouten, geen veiligere interne cultuur... Niks, nada, noppes.

De publicitaire grond werd te heet onder Gelauff zijn voeten. Dus alles voor de bühne. Zijn abjecte racistische en seksistische gedachtengoed blijft. Nu maar hopen dat Den Haag ingrijpt. Oh, wacht....

Well played Gelauff, well played.

Odin | 16-05-20 | 18:47 | 3

Dit incident gaat volkomen ge-MH17't worden door de MSM, stilzwijgen, over laten waaien, geen aandacht meer schenken. En ja, die strategie werkt.

JackStick | 16-05-20 | 18:54

Volkskrant had er vanochtend wel iets over.

Kuifje-naar-Brussel | 16-05-20 | 19:28

Geweldig GS. Bedankt namens de mensen die een hart hebben voor de onafhankelijke journalistiek.
De beste remedy om je vijand te verslaan is om deze te laten vechten tegen zichzelf. Die Glauff heeft een kutweekend. Zijn hartslag naar 180/100 en maandag effe naar de apotheker om recept valium te halen.

luto333 | 16-05-20 | 18:47

Gaat vvd-terriër Zohair El Yassini ook nog vragen stellen over over de schimmige diversiteitseisen aangaande cultuursubsidies? Hij is nu toch bezig en zijn partij zit in de coalitie. Never waste a good crisis.

pielemuisje | 16-05-20 | 18:45 | 1

Ja, nog zoiets kroms, subsidie krijgen wanneer u zich voor diversiteit inzet, anders kunt u het vergeten. Vroeger kwam ik nog wel eens veel in musea, laatste jaar mijd ik er een aantal vrees ik wanneer ik de aankondigingen voor exposities alleen al hoor.

Jan, Leiden | 16-05-20 | 18:56

Hebben ze daar bij de NOS, D66, Groenlinks etc etc nou zo'n ontzettende liefde voor andere etniciteiten? Mijn indruk is dat ze meer gedreven worden door wrok tegen het gewone volk. Dat volk gaat gewoon zijn eigen gang (nu dan wat minder in de lockdown) en dat willen ze niet. Men wil controle. Dat hele diversiteitsgedoe is een machtsspelletje.

Sitting_targets | 16-05-20 | 18:44 | 4

In werkelijkheid, they dont give a fuck. Dat is de aard van de deugbelijdenis.

inCol | 16-05-20 | 18:48

Ze hebben daar naar Amerikaans model een enge, verstikkende 'safe space' gecreëerd en dat is daar behoorlijk doorgeslagen. Die bokaal is daar enkel een symptoom van, de giftige reactie van Gelauff zegt veel méér. Hij gedraagt zich als een sekteleider. Het is bijna al niet meer mogelijk om vrijwillig de sekte te verlaten.

Schoorsteenveger | 16-05-20 | 18:57

Zelfs het ophemelen van negerts(-samenlevingen/-medicijnmantheoriën) door de kruidenvrouwtjes is door wrok en rancune ingegeven. D66'ers en GL'ers verkeren doorgaans in puur blanke kringen van gelijkgestemden. Het is alleen maar om te laten zien dat zij betere mensen zijn dan anderen.

Grachus | 16-05-20 | 19:05
▼ 1 antwoord verborgen

Binnenkort bij de kledingsectie van Geenstijl: Divibokaal T-shirts (tijgerprint), Divibokaal handschoenen (slangenprint), Divibokaal mondkapjes (als ze maar niet wit zijn) en Divibokaal condooms (XXL). Maak er een hebbeding van en de NOS/NPO blijft op de bietenbrug spitroeden lopen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-05-20 | 18:44

Ironisch dat dit door een verketterd "guur rechts" weblog moet worden veroorzaakt. Blijkbaar vindt de deugkerk dat mensen met een kleur minderwaardig zijn en de steun van het superieure blanke ras nodig hebben omdat ze anders niet in beeld komen. Ondertussen keken Claudia en haar deugclub lekker weg. Trots op mij kroontje!

Kukooo1 | 16-05-20 | 18:39

Ik heb zojuist een online rondje gedaan langs de traditionele media en het enige dat ik vond was *krekels*
Alleen Rob Goossens van de Telegraaf had de moeite genomen er een artikeltje over te schrijven.
Alle vooroordelen over de MSM worden hiermee bevestigd en dat is volkomen terecht.
Ik roep iedere zichzelf respecterende (zijn er blijkbaar vrij weinig) journalist op om eens goed in de spiegel te kijken en zich af te vragen waarom hij/zij nou eigenlijk voor dit beroep heeft gekozen?
Wil je eerlijk verslag doen?
Doen!
Heb je het gevoel dat je mensen op moet voeden?
Ga dan godverdomme bij een crèche werken!

MarkiesDeBalzaque | 16-05-20 | 18:39 | 1

Stel jezelf ook de vraag of je de ruimte krijgt objectief verslag te doen. Bij een NOS is dat dus zeker niet het geval.

5611 | 16-05-20 | 20:06

Die urn symboliseert de dood van Nederland.

Slipsnifter | 16-05-20 | 18:38 | 1

Rutte had de klok horen luiden, maar hij wist niet waar de klepel hing; het kwetsbare vaasje bleek in werkelijkheid een urn te zijn.

GeenHeil | 16-05-20 | 18:42

Het excuus Van Gelauff is dat ze "zo breed en divers mogelijk bronnen zoeken". Geleuff je het zelf nog Marcel? Het enige dat ze deden was zo min mogelijk, liefst geen, witte mannen kiezen, ongeacht of die nou feitelijk oververtegenwoordigd waren in het onderwerp waar het om ging, dat is keihard waar het in hun eigen instructie op neer komt. Zoveel mogelijk 1 specifieke groep ontwijken is niet zo breed mogelijk meningen bronnen verzamelen, het is met terugwerkende kracht willen rechtzetten van welke groep jij ten onrechte vindt dat die te lang in de schijnwerpers stonden, en jawel 1 groep uitzonderin op basis van sex en kleur is gewoon racisme en sexisme.

Als je 1 vrouw kan interviewen bij een bedrijf waar ook 20 mannen mannen, moet je volgens de bokaalregels die vrouw interviewen, dat is simpelweg waar het op neer komt. Dat is de werkelijkheid moedwillig onevenwichtig weergeven omdat je denkt politiek correct op die manier de wereld te verbeteren, doe dat dan van je eigen geld.

een_mike | 16-05-20 | 18:35

Oud-links is intens racistisch. Dat weet iedereen. Het is een restant uit de vorige eeuw dat alleen dankzij subsidie nog niet is afgestorven.

Ivoren Toren | 16-05-20 | 18:34

Ben benieuwd wanneer het NOS journaal gepresenteerd gaat worden door een vrouw met hoofddoek, schat binnen 5 jaar.

sprietatoom | 16-05-20 | 18:34 | 5

@Ivoren Toren | 16-05-20 | 18:36: Net alsof dat heel erg is.

menage | 16-05-20 | 18:57

Oenavund

[[[Mad.doC]]] | 16-05-20 | 19:10

Binnen 5 jaar zijn er Turkse en Arabische ondertitels, een paar jaar later spreekt het hoofddoekje van dienst Turks en krijgen we nog een paar jaar Nederlandse ondertitels. Lekker divers!

5611 | 16-05-20 | 20:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel ironisch dat een blogwebsite die door de minister van binnenlandse zaken is aangemerkt als verspreider van nepnieuws de agenda bepaalt van de Tweede Kamer. Ik ben benieuwd naar de bijdragen van Martin Bosma.

GeenHeil | 16-05-20 | 18:34

De blanke Hollandse man mag binnenkort op de lijst bedreigde diersoorten van het WNF. Man, man, man, wat hebben sommige blanke mannen toch een hekel aan blanke mannen.

Zeddegeizot | 16-05-20 | 18:33

En het erge is, komende weken of maanden zie je juist veel diversiteit in het journaal om te laten zien dat ze zich er niks van aantrekken..

merel veld | 16-05-20 | 18:32 | 2

Je bedoelt de moderne witte puntmutsen, oftewel Arabische relifreaks?

GeenHeil | 16-05-20 | 18:36

Klopt, provoceren hebben ze tot een kunst verheven.

Schulzie | 16-05-20 | 18:41

@ Martin bosma : graag een wob procedure starten naar of er een duur communicatiebureau is ingehuurd sinds gisteren om dit glad te strijken. Ook graag hetzelfde bij de VARA waar ik uit welingelichte kringen vernam dat bij de Jolo metoo affaire er ook opeens lieden rondliepen die niet VARA medewerkers waren, de dag na het uitkomen van de affaire

Fontanarossa | 16-05-20 | 18:31 | 1

En dat laatste hebben ze ook keurig weg kunnen vegen, want je hoort er nooit iets over. De MSM sluit de rijen wanneer het onder druk komt te staan. Ergens snap ik Terry zijn oproep wel van een aantal weken geleden, maar daarmee verlaag je jezelf gelijk weer tot dit enge nivo van wat we nu gaan zien. Er komt een creatieve oplossing zonder handhaving en controle en de "rotte appels" (klokkenluiders) worden verwijderd en kapot gemaakt.

Kukooo1 | 16-05-20 | 18:47

.. maar goed. De mouthanen en de gelaufen weten zeker dat zij aan "the right side of history" staan, zoals een Godhead van de linkse kerk dat omschreef.

Demonstratief en totaal Deugen is een emotie. Kleurenblind op kleur sorteren een opdracht. Diversiteit een merknaam.

Commercieel gewin een aangenaam bijverschijnsel.

Jan Passant mk2 | 16-05-20 | 18:30 | 2

De NPO en de commerciëlen ziet zwart van de farizeeërs Ik kan mij een figuur heugen die een godsgruwelijke pest aan deze wezens had..

Nehemia | 16-05-20 | 18:36

@Nehemia | 16-05-20 | 18:36:
ah? Kende wel iemand die nu als een bronzen gedenkplaat de trofeeënkast van het mediapark siert.

Jan Passant mk2 | 16-05-20 | 18:41

Het Staatsjournaal zal volharden in zijn streven correcties uit te voeren op de werkelijkheid waarbinnen het nieuws zich aandient. Het streven zal blijven om die werkelijkheid zodanig in beeld en geluid te vangen dat deze bij ons een bepaalde geestesgesteldheid teweegbrengt, dat wij door het kijken naar het nieuws tot een beter mens worden. Verzetten wij ons daartegen, of heeft het bij ons niet het beoogde effect, dan zullen wij als ondeugdzaam worden gezien en ook als zodanig in het nieuws aan de deugdzamen worden getoond.

Schoorsteenveger | 16-05-20 | 18:30

En zo hoort het...slopen die handel. Heet niet voor niets N(u)O(penlijk)S(lopen).

Yzord | 16-05-20 | 18:30 | 2

Salut! Je hebt het gered, welkom terug!

Twisted_Faith | 16-05-20 | 19:06

Hah, +1 voor de 'good guys', wij dus :-)
.
Nieuw idee voor de NOS: En rationeel rechts bokaal.
Uit te reiken aan de journalist die een de mening van een rechts rationeel persoon durft af te drukken in een artikel met een etnisch onderwerp.
.
Dit is bij mijn weten de afgelopen 20+ jaar nog niet gebeurd. En Shula heeft zelf gezegd dat ze er meer werk van zou maken.
Zet m op, makkers, jullie kunnen het... ;-)

hotmint | 16-05-20 | 18:29 | 1

Dat is toch een waardeloze kudt incentive man.?

Acar_ketimun | 16-05-20 | 18:33

Lekker dat er weer Duits voetbal is: GS - SD 10 - 0.
Een soort Aanslag op het Bevolkingsregister Amsterdam 2.0
Jammer dan voor Marcel GelAuffmachen.
A Godwin a day, keeps the doctor away.

Piet Karbiet | 16-05-20 | 18:28

En wel hierom ben ik o.a trots lid van GS.

De Profundus | 16-05-20 | 18:27 | 1

+1

haddem | 16-05-20 | 18:53

linkse waanzin + NPO ntb

klimaatsloper | 16-05-20 | 18:25

De reactie van slavina simons hakte er natuurlijk wel in bij de linkse meute.

BrutusBosch | 16-05-20 | 18:25 | 1

Straks blijkt het nog haar scoop te zijn.

Kukooo1 | 16-05-20 | 21:07

Marcel Gelauff is afgestudeerd aan de sociale academie en is daarna de journalistiek ingegaan. De linkse indoctrinatie die hij tijdens zijn opleiding met de paplepel naar binnen kreeg gegoten heeft duidelijk zijn sporen achtergelaten.

Tietmier | 16-05-20 | 18:24 | 2

een wandelend cliche. waarschijnlijk kijkt hij ook toe als zijn vrouw de buurman uitnodigd elke avond.

klimaatsloper | 16-05-20 | 18:26

De school voor journalistiek is dan ook niks meer dan één groot indoctrinatiekamp. Daar wordt je onderbewuste herschreven als je er niet op bedacht bent.

Nehemia | 16-05-20 | 18:38

Wie de fuck is Marcel Gelauff?

Kijk, als je die troep genaamd media al jaren niet meer kijkt, luistert of leest...
... dan heb je ook geen last van die achterlijke racistische ideologieën die ons al 3 decennia geprobeerd wordt door de strot te duwen.

En dan word je er ongeveer eens per jaar op zaterdag aan herinnerd dat je wel iets beters te doen hebt dan met mediagezeik bezig zijn.
Wij gaan lekker eten nu, proost ende veel plezier met Marcel Gelooft.

Mensdier | 16-05-20 | 18:24

Dit is slechts een druppel op de gloeiende plaat. Bij de meeste grote bedrijven in Nederland proberen ze diversiteit door te drammen. Ik heb helaas al van dichtbij gezien wat voor ellende dit met zich meebrengt.

Greetjee | 16-05-20 | 18:23 | 1

Wat jij zegt, dat klopt. Bij de grote bedrijven waar ik heb gewerkt waren de leidinggevenden voornamelijk kenaus die van zichzelf vonden dat ze hoogopgeleid waren en "mensen van kleur." Het waren in ieder geval vaak mensen die totaal ongeschikt waren voor de functie die ze uitoefenden.

GeenHeil | 16-05-20 | 18:40

Het lijkt meer een urn dan een bokaal.

Rennieflox | 16-05-20 | 18:22 | 2

Misschien wel zo bedoeld;)

Ziener-2 | 16-05-20 | 18:31

Joh!

Ivoren Toren | 16-05-20 | 18:31

Nou gefeliciteerd, jullie hebben Marcel Gelauff heel erg verdrietig gemaakt.

Brabeaulander | 16-05-20 | 18:22

danny de munk : krijg allemaal de chorela..

newray | 16-05-20 | 18:20 | 2

De wat? Is dat een covid mutaties of iets? Vragen, vragen...

Acar_ketimun | 16-05-20 | 18:31

Maar waar gaat die bokaal nu heen
Bij de laatste winnaar blijven, of terug naar de initiatiefnemer? Bij het grofvuil(denk aan het milieu!)? Of wordt ie omgedoopt tot wittemanbokaal? En komt er nu een divimedaille, want het idee erachter zal niet verdwijnen.

Hadena | 16-05-20 | 18:19

De NPO. Hoelang nog?

Tuinhekje | 16-05-20 | 18:17 | 1

Waar kun je opzeggen, dat is het punt

Kladderadatsch | 16-05-20 | 18:19

Ik zie Van Rossem al aan de hotelbar zitten. “Doet nog ene.”

Normpje | 16-05-20 | 18:17 | 1

"On the house"

RickyLaRue | 16-05-20 | 18:24

Maar het probleem meneer, dat blijft.

Toetsenbordcomplex | 16-05-20 | 18:14

Maatregel voor de bühne.

Themistocles | 16-05-20 | 18:13 | 1

Inderdaad, symboolpolitiek. Alsof het diversiteitsbeleid nu ineens gaat veranderen.

JackStick | 16-05-20 | 18:14

Maar hoeveel van die divi-, inclusivi-, duujjjjjjzaam- of whatever voortrekkersbokalen zwerven er nog ongezien rond bij de MSM krantenwereld?

Zoek, zoek, ik kan me niet voorstellen dat zoiets alleen bij de linksdraaiende NOS bestaat. Er moeten er nog veeeeeel meer verstopperd zitten. Misschien wel één met de beeltenis van Orwellonkreng of Roboflop erop. Misschien ligt er wel één van de Jessias op dat kaalgeslagen veld in Estland. Wie weet.

Kinkfactor | 16-05-20 | 18:11

Maar de linkse agitprop zal er niet minder op worden. Er veranderd gewoon helemaal niets bij de publieke omroepen.

2voor12 | 16-05-20 | 18:10 | 2

Inderdaad, bewuste cosmetische maatregel. Eigenlijk de zoveelste schoffering.

Schulzie | 16-05-20 | 18:14

Jawel,verandering alleen mogelijk door geweld.
Zo werkt dat in linkse kringen.

De Profundus | 16-05-20 | 18:30

Zelfs van goede bedoelingen is hier niet eens sprake, alles wat de NOS doet staat in het teken van de even hysterische als mandaatloze kruistocht tegen Het Populisme.

Schulzie | 16-05-20 | 18:10

Bokaal is wel weg, maar de eigentijdse Schindlerlijst blijft en het zorgvuldig uitzoeken van gasten ook. Dus wat is U er uiteindelijk mee opgeschoten? Dit is nu wat men vroeger een Pyrrhus-overwinning noemde. Een zeer klein succesje dus.

dathoujetoch | 16-05-20 | 18:08 | 3

De aandacht die de NOS nu krijgt. Waardoor weer wat meer mensen zien hoe daar 'gewerkt' wordt. Dat is al 5 punten winst of een try zoals u wilt. Heeft waarde in het krankzinnige spel dat de sjw msm deug media graag speelt. Die toren is aan het afbrokkelen, ook in het buitenland. Weg met de belgen uit Brussel die hier de kranten vullen. Laten we dáár de eerste slagen slaan. Want met internet versie 2020 moet dat lukken. GS geeft nu hwt voorbeeld.

Acar_ketimun | 16-05-20 | 18:25

"Een pyrrusoverwinning is een overwinning die zoveel inspanning kost dat ze dezelfde uitwerking heeft als een nederlaag."
Bron: Wikipedia.
En dat is hier dus niet het geval. Paar stukkies kloppen en volop ophef en lolz alom.

LesPaul | 16-05-20 | 18:25

Totaal niet. Een Pyrrhus overwinning is een gewonnen veldslag maar met zoveel verliezen dat je daarna niet kon heersen. Dat is hier niet van toepassing. GS Go Go Go !!!!

Piet Karbiet | 16-05-20 | 18:32

Maar ja, voorlopig blijven die schoorstenen op het Mediapark wel gewoon verder roken. Lees net het commentaar van Shula Rijxman: www.youtube.com/watch?v=CxHMh1WE_j0 Ze laat er in elk geval geen gras over groeien!

Hetkanverkeren | 16-05-20 | 18:07

Kwaliteit gaat boven diversiteit! Doet me denken aan de uitspraak van een kennis, een groot-industrieel : ''waarom zou een van mijn kinderen de meest geschikte kandidaat zijn om mij op te volgen als algemeen directeur ?'' .

D.Ormin | 16-05-20 | 18:06

WNL met een thuiswedstrijdje voor Gelauff. Moeten ook nog veel leren . Waarom is GS niet uitgenodigd ? Stelletje Prutsers.

Zwizalletju | 16-05-20 | 18:06 | 2

Ik zat mij ook al op te vreten in de auto. Wat een kansloze interviewster. Een vrouw natuurlijk. Oh wacht....

GraafSteno | 16-05-20 | 18:08

Links dat zichzelf opvreet. Deugen kwam toch voort uit waarden? Deugen is gewoon een projectie van wat zij denken dat anderen denken en daar invulling aan geven in een voorgekauwd marxistisch sausje, wat ze zelf niet zo zien. Zo kennen we ze weer... deze objectieve landelijke nieuwsbrenger.

BrokenTipi | 16-05-20 | 18:06

In zijn laatste zinnetje kwam per ongeluk toch de ware Gelauff naar voren met zijn: "Door jullie mag die bokaal niet meer".

DV-Pro | 16-05-20 | 18:05

Marcel Gelauff bijt in het stof, maar zo een bokaal is klein bier. De NPO krijgt 1 miljard euro per jaar om hun marxistische conditionering uit te venten. Daarnaast is dat systeem met die kijkkastjes die in 1200 huishoudens staan die zogenaamd een afspiegeling van de maatschappij geven zo lek als een mandje. Met de huidige technieken moet het kinderspel zijn om het aantal kijkers nauwkeurig te meten. Wanneer wordt er actie op deze zwendel ondernomen?

Nehemia | 16-05-20 | 18:05 | 3

Sowieso snap ik al niet waarom er zo krampachtig aan het medium TV wordt getrokken en gebouwd. Die eenzijdige horizontale programmering die je komt vertellen 'ga maar rustig slapen volk, uw overlords waken over u' mag wel een keer over zijn. Als alle oude en dode media. Dit is 2020, dit is het digitale tijdperk. Maar er zit nog steeds een door en door ingerot netwerk van opiniemakers en bepalers ons te vertellen wat en hoe en hoeveel en waarom we moeten denken. Pleur op met die zoute en zaadloze dinosaurussen die nog vanuit hin sterfput hun klauwen over de rand klampen. Nu op die klauwen stampen en brandend vet in de put. Wat. Een. Fucked. Up. Shit. Show... die NOS.

Acar_ketimun | 16-05-20 | 18:15

@Acar_ketimun | 16-05-20 | 18:15: Martin Bosma heeft ze genadeloos gefileerd. Het zijn luizen in de pels. Een corrupt bolwerk die gretig hun zakken vullen en zich laten faciliteren met allerlei snoepreisjes en wat dies meer zij. Daarnaast is de NPO een hersenspoelfabriek en dat vindt de Staat natuurlijk belangrijk, dus blijven ze via het belastinggeld aan het staatsinfuus hangen, maar het is allemaal zo rot als een mispel. Het wordt ons gewoon door onze strot geduwd of we het nou leuk vinden of niet.

Nehemia | 16-05-20 | 18:24

Martin,altijd +10.

De Profundus | 16-05-20 | 18:34

Nu die database nog. Puur racisme.

de Voorzittert | 16-05-20 | 18:05

Hoeveel PVV stemmers zouden er eigenlijk bij de NOS werken? Ik denk dat niemand bij de NOS durft te zeggen dat hij/zij op PVV zou stemmen, want dan creeer je automatisch een onwerkbare situatie en is het exit baantje. Dus hoezo diversiteit?

Barbarous_Relic | 16-05-20 | 18:04 | 6

Helaas geldt dat niet alleen voor de NOS. Vrees dat er legio bedrijven zijn waar je je carrière naar de gallemiezen helpt zodra je er openlijk voor uitkomt dat je PVV stemt.

Spring Bruissteen | 16-05-20 | 19:00

@Spring Bruissteen | 16-05-20 | 19:00: Bedrijven zal nog wel meevallen. Bij overheids- gefinancierde instanties is het inderdaad onmogelijk om een veilige werkomgeving te hebben als bekend wordt dat je PVV/FvD stemt. Dan zul je tegengewerkt worden en als ze een mogelijkheid zien je te lozen. Voor de D66 leidinggevenden aldaar ben je immers een minderwaardig mens,

Grachus | 16-05-20 | 19:30

Er zijn er wel een paar, maar die beveiligen de gebouwen of maken ze schoon.

Kuifje-naar-Brussel | 16-05-20 | 19:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn er nog mensen die denken dat de NPO echt neutraal nieuws brengt?
Hahaha dat zijn dan wel echt de lulletjes van de moderne tijd.

Gerrit gordijnstok | 16-05-20 | 18:02 | 1

60% van Nederland ofzo waarschijnlijk

Fijn_dat_je_er_bent | 16-05-20 | 18:04

Dat gleuven we gelijk NOT!

william7055 | 16-05-20 | 18:01 | 1

Gleuven? waar?

Twisted_Faith | 16-05-20 | 18:13

Bokaal of niet, het divi-beleid bij de NOS gaat echt niet veranderen.

RickyLaRue | 16-05-20 | 18:01 | 3

Juist zie mijn tegel 17:59.

de uitbater | 16-05-20 | 18:05

Maar de hoofdredacteur van het nieuws wel. Die man is onhoudbaar geworden.

de Voorzittert | 16-05-20 | 18:06

@de uitbater | 16-05-20 | 18:05:
Great minds... ;-)

RickyLaRue | 16-05-20 | 18:09

Beste Marcel,
Er is een diversiteit van komen en een diversiteit van gaan, de diversiteit van gaan is nu gekomen.
Veel succes in je volgende baan.

Mr_Natural | 16-05-20 | 18:00

Ps,

Kan iemand hier een opmerking over maken op Joop?

Helaas kan ik het zelf niet.
Iets in verband met een ban of zo.

WachTMeesteR | 16-05-20 | 17:59 | 2

En die reactie dan ook hier crossposten. Vanuit archivaal belang u snapt.

Acar_ketimun | 16-05-20 | 18:08

Bijna alle GS-reaguurders hebben daar een ban. Er staat wel een artikel over voedselfascisme.

Kuifje-naar-Brussel | 16-05-20 | 19:47

Was er inkeer? Was er introspectie?

We delen een prijs uit voor om niet blanke mensen te tonen...
-Waarom doen we dat eigenlijk?
-Is dat eigenlijk ethisch?
-Hoe kan het dat wij er zo een andere gedachte over nahouden dan veel van het volk?
-Is het onze standaard van diversiteit of de diversiteit an sich wat in het verkeerde keelgat schiet?
-Op welke mate kunnen wij de duidelijke tegenstrijdigheid met de grondwet duiden?

Allemaal niks daarvan. Gewoon een cirkelredenatie op twitter "Kennen wij elke cultuur even goed? Nee is het eerlijke antwoord. Daarom..." En hoppa klaar!
Gewoon iets te heet onder de voeten dus doen we het voor de buhne even weg.

Geen enkele media raporteert er ook over. Dit gedrag is dus endemisch aan het gehele msm apparaat. Ze doen kwa actie een klein stapje terug. Maar kwa ideologie doen ze een double down.

Propageer je ideologie maar van je eigen geld Marcel. Saneren die NPO.

KutFilosoof | 16-05-20 | 17:59 | 2

Parool, Telegraaf en Trouw hadden het in ieder geval.

John McClane | 16-05-20 | 18:04

@John McClane | 16-05-20 | 18:04: Leven die op de gratie van belastinggeld?

KutFilosoof | 16-05-20 | 18:05

Leuke urn van de linkse deugers !!

Ziener-2 | 16-05-20 | 17:59

Die bokaal mag dan weg zijn maar het diversiteits--denken blijft.

de uitbater | 16-05-20 | 17:59 | 1

Dat gaat niet vanzelf weg.

Kuifje-naar-Brussel | 16-05-20 | 19:47

Stoppen met de bokaal, Ja.

Maar stoppen met indoctrinatie?
Welnee, daar krijgen ze een miljard per jaar voor.

WachTMeesteR | 16-05-20 | 17:58

Gerlauff denkt dat Ommen-oost en Schijndel elke dag een stukje diversiteit door de strot moeten krijgen. Geen idee verder.

Shortganger | 16-05-20 | 17:57

Een eerste slag geslagen, maar de strijd is nog niet voorbij.

Zolang het uitgesloten is dat iemand als Martin Bosma ongestoord een programma voor een van de vergunninghouders kan maken, blijft alles gewoon hetzelfde.

Het mediapark is een moeras met veel hele enge beesten. Dat moeras moet eerst drooggelegd worden, voor er wat verandert.

Glasgow Argus | 16-05-20 | 17:57 | 1

Klopt als een bus. Bij de Staatsomroep is een kwart van de bevolking volledig uitgesloten van wat dan ook, enkel en alleen omdat men niet de juiste mening erop na houdt.

5611 | 16-05-20 | 20:17

Dit is waarom ik altijd lachend GS premium betaal. Top return on investment.

sioux_ | 16-05-20 | 17:56

Lijkt sterk op een urn. Om de dood van onafhankelijke en objectieve journalistiek te vieren?

Rechtsdraaiend | 16-05-20 | 17:56 | 1

Die urn symboliseert de dood van Nederland.

Slipsnifter | 16-05-20 | 18:36

Vanavond na het 8 Uur Journaal, Schedelmeetfest 2020!! Prijs: Het vergulde hoofd van Gelauff in 24 karaat op een platina schaal, ingelegd met 30 karaat diamanten en gelardeerd met slierten wit en roze goud! Hoezee, Bestevaer!!

Acar_ketimun | 16-05-20 | 17:55

Ik krijg advertenties over het schoonmaken van erg ranzige plees en het verwijderen van kilo's oorsmeer omdat je anders blind wordt. Moet ik mij zorgen maken over het surfgedrag van mijzelf of mijn medebewoners?

beldewouten | 16-05-20 | 17:55 | 6

@Zwizalletju | 16-05-20 | 18:01: om mij moverende redenen, prima als jij dat krenterig vindt. Hoor ik toch lekker niet bij je clubje.

beldewouten | 16-05-20 | 18:27

@beldewouten | 16-05-20 | 18:27: Wat jij wilt. En vwb die advertenties : bepalend voor wat er getoond wordt is wat er jouw computer staat , jouw surf gedrag. Succes er mee.

Zwizalletju | 16-05-20 | 18:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Bosma, Baudet, of andere politici die Kamervragen gaan stellen, maak het nou eens voor de verandering niet eens een keer geen complex debat. Schrap alle zij- en bijvragen, en beperk je tot één hele simpele vraag, en blijf die continu herhalen. Laat je niet verleiden door in details te treden, en allerlei andere vragen te stellen die de essentie niet raken. Beperk je tot één hele simpele vraag, en die luidt:
"Hoe is dit geen racisme?"

JackStick | 16-05-20 | 17:55

Gelauff praat alsof hij een hele urn as in z'n bek heeft. Die bokaal gezien hebbende snap ik hoe dat komt.

gemeentereiniging | 16-05-20 | 17:54

Gelauff: ".. bla bla..... het gaat altijd om de inhoud ... bla ba..."
Geen poot om op te staan, en wordt als een onnozel schaap geschoren.
Omhooggevallen babbelaar, maar daar hebben we er meer van.

Schmalz | 16-05-20 | 17:54

Geef die mol een lintje en een vette bonus!
Maar de NOS zal die mol binnenkort wel ontslaan.
Blijft er nog één vraag over: Wie was de Mol?

Schietmijmaarlek | 16-05-20 | 17:54 | 2

Wat een kanjer inderdaad.
Hoop dat ie zich kan handhaven daar en nog vaker dubieuze zaken naar buiten kan brengen.

Spring Bruissteen | 16-05-20 | 19:04

@Spring Bruissteen | 16-05-20 | 19:04: Ik hoop met je mee, het is één grote beerput daar in Hilversum.

Schietmijmaarlek | 16-05-20 | 21:13

Maar Gelauff zit er nog gewoon. Van ons geld.

OverdaanDerOnderheid | 16-05-20 | 17:53 | 1

Als die er met pek en veren aan zn haren door de roze opstandelingen naar De Plaats wordt gebracht en schoon wordt gemaakt, wil ik zn lul hebben...

Acar_ketimun | 16-05-20 | 18:03

De kakkerlakken kregen van de regering de leiding over onze media-keuken. Vanaf dat moment schreven zij het menu en wat over de vloer gemorst moest worden.
Wie die smeerboel wil schoonmaken wordt in een trein naar het oosten gezet. Verkeerde neus, voor diversiteiten.

Jan Passant mk2 | 16-05-20 | 17:53 | 1

Mooie beeldspraak, de NOS augiasstal.

Sw.Dwaallicht | 17-05-20 | 04:29

Diversiteit moet inderdaad geen doel zijn.

Patje2011 | 16-05-20 | 17:53 | 1

Moet gelijk aan Jordan Peterson denken.
Hoe zou het met hem gaan?

RickyLaRue | 16-05-20 | 18:18

De bokaal mag dan gestopt worden, maar het denken en profileren niet.. het stopt niet, niet vanzelf.

Remat | 16-05-20 | 17:52 | 1

Je moet er ook hardnekkig uitrammen bij dat linkse bodemvoeders tuig. Of de geldkraan dichdraaien, dan janken ze ook als speenvarkens want ze zijn heel erg supertje belangrijk. Vinden ze zelf dan...

Acar_ketimun | 16-05-20 | 18:02

*klap klap klap*
Iemand dient te worden aangenomen op zijn kwaliteiten. Punt.

MacMiep.nl | 16-05-20 | 17:52 | 1

Probleem is dat een kleur tegenwoordig ook een kwaliteit is, kijk maar in de reclames.

Nuchternederland | 16-05-20 | 17:53

De ironie. Een diversiteitsbokaal in één organisatie van blanke mannen die zonodig moeten aantonen hoe divers ze wel niet ziet.
“Ik heb gisteren roti gegeten” tada, de winnaar van de diversiteitsbokaal is bekend.

Osdorpertje | 16-05-20 | 17:51 | 1

Vroeger kon je dat gewoon afdoen met: "ik heb gisteren een Mexicano gegeten". Met Franse frietjes, was genoeg om de bokaal drie maanden te mogen houden.

Andersdenkend | 16-05-20 | 18:15

Hahaha geweldig!

echtpaul | 16-05-20 | 17:51

Nu door naar de objectiviteitsbokaal.

van stampij | 16-05-20 | 17:51

'k Vind 't mooi. Gefeliciteerd.

grietmetgroenefiets | 16-05-20 | 17:50

Die divibokaal is niet het probleem maar die hele database. Te eng voor woorden die linkse staats omroep

dk-- | 16-05-20 | 17:49

Krijgen we nu een negerbokaal?

McSnor | 16-05-20 | 17:49 | 3

Excuusnegerbokaal... zullen ze bij de NOS ook vast goed in zijn.

Acar_ketimun | 16-05-20 | 17:52

Ja hallo! “Bokaal van Kleur” ja? Of anders “Nederlandse bokaal van Afrikaanse afkomst”

Rechtsdraaiend | 16-05-20 | 17:55

Ik ben wel heel benieuwd wat er nog meer rondzwerft daar op dat foute jantoor: de klimaatschaal, de vegatrofee, de duuujjjjzaamheidsbekejjjjj, de boerensloper, de EUcup, en wat nog meer?

5611 | 16-05-20 | 20:24

Feli's GS! Trots op jullie.

paridae | 16-05-20 | 17:49

En nu nog de hele NPO opheffen, de omroepen gaan maar commercieel of verdwijnen en vervolgens vanaf 0 een nieuwe staatszender oprichten.

Patje2011 | 16-05-20 | 17:48

Gelukkig weet ik nog steeds niet waar dit over gaat.

* | 16-05-20 | 17:48 | 3

Met 1 druk op de knop ligt alle wereldkennis tegenwoordig aan je voeten, maar gelukkig weet je nog steeds niet waar dit over gaat. Bless the ignorant!

Acar_ketimun | 16-05-20 | 17:59

Voor GS zich er bemoeide waren er amper mensen die wel wisten waar dit over gaat.

* | 16-05-20 | 18:02

@* | 16-05-20 | 18:02: niet als je dit gezeik in diverse media al langer volgt. En dat worden er steeds meer mensen met dit soort implosies van redacties die gewend waren een bepaald geluid voor te schrijven. Er zijn juist heel veel mensen die zich hiermee bezig hielden, maar alles komt nu een beetje naar boven. Nkg meer mensen nemen er dan deel van en zo werkt perceptie verandering. Ik vermoed dat er nog wel meer zogenaamde gevestigde media door de mand gaan vallen. Het is niet een losstaand incidentje wat de NOS geflikt heeft. Jij doet alsof de meeste mensen debielen zijn die niet aan kunnen voelen dat shit niet klopt en ze niet beter weten. Met dat amper beledig je een hoop die dat wel doen. Het zijn er meer dan je kennelijk denkt.

Acar_ketimun | 16-05-20 | 22:05

Alsof je het instutioneel racisme wat hieraan ten grondslag ligt kan bestrijden door te stoppen met het uitreiken van symbolen... begint een beetje op de zwarte piet discussie te lijken dit.

TmC | 16-05-20 | 17:48

En hij vond het nog wel zo'n geweldig initiatief. Door de knietjes maar.

Selassie | 16-05-20 | 17:47

Dat is natuurlijk wat zijn 'communicatie-adviseur' tegen 'm gezegd heeft. Maandag gewoon business as usual en dan is dit onderwerp ook weer kattenbakvulling

PikinhetBlik | 16-05-20 | 17:47 | 1

Nog erger. De kattenbakvulling besteed er geen aandacht aan. En als het toch eenstaartje krijgt, dan gaan de credits niet naar dit blog maar naar de twitteralochtonen die er over geschreven hebben.

Kukooo1 | 16-05-20 | 19:18

Ze stoppen met de divibokaal, waarschijnlijk geven ze het gewoon een andere naam. Dit kennen we toch?

Digitaal Smoelwerk | 16-05-20 | 17:47 | 1

Buitenlanderbeker

Blote Bertus 2000 | 16-05-20 | 17:56

Een urn met ochtendurine.

Peter_la_Selie | 16-05-20 | 17:46 | 1

Fles Rivella

Ad Hominem Tu Quoque | 16-05-20 | 17:53

Melk het niet te veel uit jongens.
Op goed moment is het dan ook klaar.
Goeie scoop, mooi einde.
En doorrrr.

Ruimedenker | 16-05-20 | 17:46 | 4

@Acar_ketimun | 16-05-20 | 17:51:
Mooi resultaat, zéker!
Laten we niet te blij doe.
Die lijst blijft bestaan.
Een soort rolodex voor Talentochtonen.
"De slag is gewonnen, de oorlog nog niet!"

Ruimedenker | 16-05-20 | 18:02

@Ruimedenker | 16-05-20 | 18:02: Precies, er wordt een symbolisch offer gebracht, maar Gelauff blijfft en de indoctrinatie blijfft.

5611 | 16-05-20 | 20:26
▼ 1 antwoord verborgen

De zieke gedachte die erachter zit (de politiek correcte variant) is een onuitroeibaar gezwel. Dus er komt wel weer iets anders. Totdat het ontdekt wordt.

En dan weer. En weer. En weer.

Realism Is All | 16-05-20 | 17:46

Mag je eigenlijk wel gevoelige persoonsgegevens zoals huidskleur en afkomst administreren? En in het miraculeuze geval dat dit mag, mag het ook zonder wetenschap of toestemming van de personen in kwestie?!

Moet je voorstellen, heb je jaren gestudeerd en gewerkt, kom je er nu achter dat je alleen maar aan tafel mocht zitten omdat je niet-blank bent. Altijd die twijfel of je een excuus-Truus of excuus-indo bent geweest.

Feynman | 16-05-20 | 17:46 | 5

zou Gelauff toch een oude nazi zijn?

WillemWordtWakker | 16-05-20 | 17:51

Laten we alle excuus-figuren een gemeenschappelijk kenmerk geven, ik noem maar iets: een gele ster op de jas of iets dergelijks. Herken je ze meteen en kun je je gedrag aanpassen.

Montgomery Burns | 16-05-20 | 18:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo ken ik steengeil weer! Hulde heren! Ga zo door!

David000000007 | 16-05-20 | 17:46

En terecht...

D.Wolf | 16-05-20 | 17:46

He, `t is een vaasje. Mark zal trots zijn.

GeenHeil | 16-05-20 | 17:45

Winning!!

Acar_ketimun | 16-05-20 | 17:45 | 1

The Sound.

Piet Karbiet | 16-05-20 | 18:13

Een urn???

Grifverkeerd | 16-05-20 | 17:45 | 1

Het moderne alternatief voor de doofpot.

Dezenaamhier | 16-05-20 | 19:15

Gefeliciteerd met deze overwinning

XverderNix | 16-05-20 | 17:45 | 1

Cadeau in de vorm van een Kroontje? We moeten GS groot maken. Zegt het voort.

Normpje | 16-05-20 | 18:11

Lekker fucking boeiend.

mr.money | 16-05-20 | 17:45 | 3

Lekker fucking boeiende mening.

Nuchternederland | 16-05-20 | 17:48

Heel erg. Opbokken met al dat schijnheilige deug gezeik en andere sjw flauwekulletjes. Meer. Meer. Meer! van dit in die Linkse Kerk filialen met hun hersenrot! Heerlijk dit, en een hoop piepschuimen ruggegraatjes braken op de rubberentegels in dit land. Laat het een begin zijn van de normalisatie uit een krankzinnig sociaal spelletje van de afgelopen jaren. Ze vreten zichzelf op! (Hoi Mark di Stefano van Buzzfeed UK.)

Acar_ketimun | 16-05-20 | 17:49

Hear hear!

ResSoniya | 16-05-20 | 20:45

waar een klein blog groot in kan zijn

kantje_boord | 16-05-20 | 17:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken