Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DEMISSIONAIR kabinet steekt MILJARDEN in klimaataanpak

Doorpakken zonder legitimiteit

Het demissionaire kabinet is nog beter in het negeren van de eigen demissionaire status dan van noodoproepen uit Afghanistan en presenteert op Prinsjesdag een begroting waar het 6 tot 7 miljard euro extra investeert in de bestrijding van CO2-uitstoot. Want 'op de winkel passen' betekent tegenwoordig blijkbaar 'de complete franchise runnen'. Terwijl de nieuwe groene formatiehybride is vastgelopen in smerige linkse fusiemodder tuft Rutte met de vlam in de pijp verder in de oude kabinetsdiesel. U weet wel, die machine vol mankementen die we 227 dagen geleden afgedankt aan de kant van de weg dumpten in de hoop hem in te ruilen voor een nieuwe glanzende zakensedan waarmee we onze reis kunnen vervolgen. Niets van dat, want dat oude afgedankte wrak sukkelt onverstoord door, terwijl die nieuwe motor al enkele maanden met een Hamer wordt bewerkt zonder dat het enig resultaat oplevert.

Zo strooit een naar huis gestuurde regering met miljarden in de richting van de groendoeners in de hoop een nieuwe liefde aan boord van het oude barrel te krijgen nadat de ChristenUnie een paar kilometer terug aan een boom is gebonden. Een paar klimaatmiljarden die Mark maar al te graag betaalt om nog eens vier jaar op de bestuurdersstoel plaats te nemen. Met Kaag zonder gordel op de passagiersstoel en de rest van de coalitiekinderen op de achterbank die daar de illusie houden dat ze net zoveel invloed hebben op de koers. En mocht de overstap naar een nieuw kabinet niet lukken, dan sukkelen ze gewoon verder met dat afgeschreven wrak, want ondanks dat de APK al lang is verlopen, is er niemand die ze tegenhoudt. 

Dilan is alvast GroenLinks-video’s aan het maken

Prof Voermans in verwarring - en niet voor het eerst

Social

Mooi. SP wil debat

Social

Reaguursels

Inloggen

Wanneer gaan de journalisten hun werk doen , onderzoeken, kritische vragen stellen.
Zolang dat niet gebeurt denkt de mens dat het allemaal wel goed gaat.
Een Rutte zou allang voor het oorlogstribunaal in de Den Haag moeten staan wegens misdaden tegen de mensheid.
Kaag , Broekers-Knol , en nog een paar , opsluiten en de sleutel weggooien.

Schipperke | 31-08-21 | 11:40

Niet vergeten dat dit nog een uitvloeisel is van Urgemda. De rechter heeft het het kabinet opgelegd..

JB86 | 31-08-21 | 08:51 | 2

Klopt, ze moeten wat, niets doen is geen optie.

DeCynischeAmbtenaar | 31-08-21 | 09:18

Die rechter omleggen was een goedkoper scenario geweest, maar ja, dat mag niet, dus dan maar miljarden betalen zonder enig resultaat.

Veepert | 31-08-21 | 10:37

Ik raad een ieder hier aan het boek van Pieter Omtzigt te lezen: enerzijds kan je goed duiden wat er gebeurt qua monddood maken van de tweede kamer en anderzijds dat we als parlementaire democratie net zo slecht zijn geworden als Malta en Hongarije, waarbij je door de media altijd wordt verteld dat we moreel superieur zijn als Nederland.

De Pilsvogel | 31-08-21 | 08:46

Van het gas af terwijl de buren juist aan het gas gaan. Overal waaipalen terwijl één kerncentrale veel beger zou zijn. En aan de electrische auto terwijl de VN juist waarschuwt tegen die milieuramp op wielen.
Het klimaat stinkt. Je kunt schathemeltjerijk worden van de subsidies - paniek als verdienmodel.

Zeddegeizot | 31-08-21 | 08:33 | 1

Precies dat!
Realiteit bestaat blijkbaar niet meer.

Veepert | 31-08-21 | 10:41

Ik kan me hier enorm over ergeren en aan storen. Maar uiteindelijk heeft het net zoveel nut als tijd besteden hier iets neer te plempen. Niets.
Het wordt toch door de strot gedrukt

JDMslut | 31-08-21 | 08:27
-weggejorist-
quigg | 31-08-21 | 08:07

Hamer moet gewoon zeggen, prima: als jullie één fractie zijn dan hoor ik graag wie de fractieleider en dus mijn gesprekspartner is: Ploumen of Klaver. Dan zien we vanzelf of er écht één fractie is en - als dat echt zo is - of Rutte daar wel of niet mee wil praten. Simpel zat.

ruud76 | 31-08-21 | 07:32 | 1

Veel simpeler, twee fracties zijn twee personen. Wil je met een mond praten, ga je maar fuseren.

Warhead | 31-08-21 | 07:57

Halsema zou zeggen " dit is te belangrijk om mee te wachten " en zo gaan steeds alle normale regels de vuilnisbak in .

Castor12 | 31-08-21 | 07:25

ETS vandaag door de 60 euro! De EU kan wél wat.

De Eierbal | 31-08-21 | 06:42

Bestrijden CO2 uitstoot. Nou laten ze dan eerst maar eens een kurk in de Etna stoppen, want die is nog steeds super actief.

bergsbeklimmer | 31-08-21 | 06:32

Build back better guys, build back better. Het maakt geen reet meer uit wat of wie er zit, dit gaat gewoon gebeuren. You’ll own nothing and be happy.

Mr Moore | 31-08-21 | 06:25 | 1

Mensen die niets hebben gaan zich gedragen als mensen die niets te verliezen hebben, en dat is erg lastig voor andere mensen die wel wat te verliezen hebben.

kermitsklant | 31-08-21 | 06:55

Die miljarden zijn natuurlijk ook veel beter besteed aan subsidies voor bosverbrandingsovens en vogelkerkhoven dan aan het opschalen van de zorgcapaciteit. Wetende dat we een virus hebben die nog jaren bij ons zal blijven en dat ons algemene immunities tegen griep en andere infectieziekten intussen is afgenomen. Wat zou er mogelijk fout kunnen gaan? Is dit nou politieke onwil of onvermogen?

Fijn_dat_je_er_bent | 31-08-21 | 04:07

War is nou een paar miljard in het licht van als we het niet doen we allemaal dood gaan gaan en stikken onder een deken van CO2. (vrij naar Robje Jetten).

Merkwaardeloos | 31-08-21 | 02:06

Thorium energie zit te wachten op iemand die er een paar miljard Euro in wil steken. Nederland is rijk genoeg om het desnoods zelf te financieren. Maar het geld wordt verspild aan maatregelen die zo weinig effect hebben dat het zelfs over 100 jaar niet eens meetbaar is. Dit land wordt geregeerd door lutsers.

DutchLion33 | 31-08-21 | 01:40

Al eerder gezegd, maar: Rutte is ‘vergeten’ wat het verschil is tussen Demissionair en Dictatoriaal.

Goed-hardt | 31-08-21 | 00:48

Kritische kamerleden zouden er goed aan doen hun woorden te richten op hun collega kamerleden van het kartel. Het is gewoon crimineel wat er gebeurt.

Ir. Wilhelmus | 30-08-21 | 23:58 | 1
-weggejorist-
Hebbiehemookweer | 31-08-21 | 00:11

Dit kabinet komt hier zo eenvoudig mee weg omdat er al veel te veel vanuit de EU geregeld wordt. Dit is een ideale, welkome testsituatie om het landelijk bestuur onder EU regulatie op de proef te stellen. Andersom maakt de situatie ons tevens meer afhankelijk van diezelfde EU. Nederland is een soort Oost-/West-Berlijn binnen de EU denk ik wel eens. Een fieldlab om te kijken hoe ver ze kunnen gaan.

nsfl | 30-08-21 | 23:18 | 3

Op EU niveau spelen nog steeds de coronabonds. Brussel laat zich deze kans op veel geld echt niet ontnemen. Net als Frankrijk, Italië etc. Inflatie in Duitsland gaat richting 5% net als in de VS. De burger gaat dit betalen...en dat gaat niet fraai zijn.

Bataafje | 30-08-21 | 23:46

Nee. Dit kabinet komt ermee weg omdat de kamer het allemaal pikt. En omdat de kiezer het pikt.

Ir. Wilhelmus | 30-08-21 | 23:52

We hebben zelf de doelstellungen op zitten hogen binnen de EU. Je kan klimaatmaatregelen onzin vinden, maar de EU maakt ze wel 20x zo effectief. Als alleen wij wat deden was het pas echt zinloos. Maar de ETS CO2 prijs ging vandaag door de all-time high. En omdat heel de EU meedoet kunnen bedrijven niet gewoon verhuizen.

De Eierbal | 31-08-21 | 06:44

Gelukkig kan kabinet Wilders 1 alle demissionaire boevenstreken controversieel verklaren en terugdraaien.

revolte | 30-08-21 | 22:12

Er is door Rutte een staatsgreep gepleegd. Niets meer. Niets minder.

Fanshitter | 30-08-21 | 21:44

Robert Hughes' boek over Rome biedt behalve schitterende vergezichten ook verrassende (lach)spiegels: >>‘Maar Romeinen, vergeet niet dat jullie
kunstvorm het bestuur is. Houd uw mannen geoefend in het bewaren van de
vrede, wees clement voor de overwonnenen en volhardend tegenover
dwarsliggers.’Voor de ware Romein telde slechts de kunst van de macht.<< (over de Aeneas van Vergilius, blz 92). Maar Nederlanders, vergeet niet dat jullie kunstvorm het bestuur is....

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-08-21 | 21:35 | 1

Iets met parels en zwijnen.

Zatkniss | 31-08-21 | 08:29

Die Renske Leijten: heeft die écht niks beters te doen?

Amsterdamsko | 30-08-21 | 21:29

Het kabinet zou onder curatele gesteld moeten worden. Het is ondertussen toch wel duidelijk wat voor onbekwame en ronduit maffe mensen daar rondlopen?

kleybeuker | 30-08-21 | 21:27 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een bagger daar in Den Haag, lekker smijten met geld naar nutteloze shit.

r.s.jonkman | 30-08-21 | 20:59 | 1

*andermans geld

jemagookniksmeer | 30-08-21 | 21:13

En we hebben hier ook nog eens een fake-parlement volgens iemand uit een bejaardenoord die het allemaal beter weet. Zelfs beter dan Wilders die het slechts over een nep-parlement had.

dathoujetoch | 30-08-21 | 20:50

Dankzij het kabinetsbeleid om dieselauto's in een kwaad daglicht te stellen, zakten de prijzen van tweedehands diesels meer dan normaal tot begin dit jaar (heb toen mijn eigen aankoop gedaan). Begin dit jaar zijn echter bij de Duitsers flitsen van gezond verstand waargenomen: opeens gingen Duitsers weer massaal dieselauto's aankopen, waardoor op de tweedehandsmarkt de prijzen van dieselauto's weer snel uit het dal kropen. Het kabinet denkt nog steeds dit soort bewegingen in de automarkt te kunnen beïnvloeden. Dank u wel kabinet voor deze GroenLinks paaiende inspanningen. Begin dit jaar wilde niemand een diesel kopen.
In Tsjechië en in Polen (heb geen zicht op andere Vysehrad landen) rijden nu veel meer prachtige diesels rond dan vroeger. Dank u, Nederland, voor jullie oogkleppen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-08-21 | 20:43 | 2

Tip voor degenen die graag dieselen: in Tsjechië kost diesel momenteel omgerekend 1,14 Euro per liter (bij ONO tankstations). Dat is goed voor 'het vakantiegevoel'!

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-08-21 | 20:54

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 30-08-21 | 20:54: Ja maar om nou met twee IBCs naar Tsjechië op en neer te kachelen voor wat goedkope diesel is wel erg veel moeite...

ReyNemaattori | 30-08-21 | 21:58

De regering heeft schijt aan de burger, de burger heeft schijt aan de regering. Pakken wat je pakken kan, na mij de zondvloed.

Frau Merkel | 30-08-21 | 20:36 | 3

Goed advies, helaas…

Canis.bonus.es | 30-08-21 | 20:52

Die twee gratis teststokjes kunnen ze op een plek steken waar het licht (ook) niet schijnt… Verder valt er voor mij te weinig te pakken

Canis.bonus.es | 30-08-21 | 20:54

Als het demissionaire kabinet buiten haar boekje gaat, waarom wordt er dan niet ingegrepen?!

pjisonline | 30-08-21 | 20:15 | 7

Ja goede vraag , antwoordt de rechters zijn D66 , het is gewoon corrupt.

foxhunter | 30-08-21 | 23:52

Ze moeten voldoen aan EU-wetgeving. Klimaatbeleid is EU-breed en trekt zich niks aan van of we een regering kunnen vormen of niet. Dat maakt het beleid ook effectief.

De Eierbal | 31-08-21 | 06:46
▼ 4 antwoorden verborgen

glashelder en uiterst beschamend voorbeeld van wat moet worden verstaan onder "arrogantie van de macht". In demissionaire staat heeft kabinet weliswaar nog (beperkte) bevoegdheden t.z.v. de begroting, maar dit is onrechtmatig gebruik maken van die bevoegdheid.

krelus | 30-08-21 | 20:12

Heeft Halsema haar graaigleuf al open gezet? Iemand ?

Lukiluuk | 30-08-21 | 20:10

Het doet er in feiten weinig toe of ze demissionair zijn of niet, de (nieuwe) tweede kamer moet die begroting goedkeuren en als ze dat doen is dat dus een democratisch besluit als gevolg van de laatste verkiezingen.

Capt. Iglo | 30-08-21 | 20:07 | 3

Dat wel.

ZZP-er | 30-08-21 | 20:09

Wij van WC eend keuren goed....

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:10

Nee joh. In ons politieke bestel rapporteert de Tweede-Kamer aan partijtoppen. Anders worden ze van de lijst gehaald voor volgende verkiezingen en kunnen ze geen burgemeester meer worden. Of voorzitter van een of andere stichting die draait op subsidie.

Malle moer | 30-08-21 | 20:39

Volgens mij heb ik vroeger geleerd dat een demissionair kabinet alleen lopende zaken afhandelt, in de aanloop naar nieuwe verkiezingen. Maar dat is lang geleden. Toen hadden we het nog over democratie en de co trolerende taak van de 2e kamer. Die laatste vergelijk ik al jaren met het aapjes-orkest bij Vroom en Dreesman vroeger. Geef ze een stuiver en ze klappen voor alles.

Tikkie Terug | 30-08-21 | 20:06 | 3

U heeft wel meer geleerd wat niet klopt maar wat u moest geloven.

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:10

Klopt hoor. Vroeger werkte dat ook zo. Tot Rutte de democratie afgeschaft heeft.

Malle moer | 30-08-21 | 20:44

Aan EU-wetgeving voldoen is een lopende zaak.

De Eierbal | 31-08-21 | 06:47

Ik zie de regering met hun vrome gezichten nog vooraan in de rij staan met het applaus voor de zorgmedewerkers die ons met hun grandioze inzet door deze corona periode hebben geholpen.
Ach wat mooie woorden, maar geen geld he, want dat was er niet? En nu is er wel geld.
Verraden door je eigen overheid.
Ja dat is Nederland en daarom kutland.
Kom maar op D66-ers met je mooie woorden.

ZZP-er | 30-08-21 | 20:06 | 1

Ja maar: klimaat is belangrijker dan de mensen. Wij moeten de planeet redden. Ook al gaat dat ten koste van degenen die opdraaien voor de rekening.

loser | 30-08-21 | 20:27

Ach, demissionair is zo'n kabinet natuurlijk de facto een weinig. Want zeg nou eerlijk: wat zou nou het verschil zijn tussen een kabinet Rutte-III en een Rutte-IV?

mozaard | 30-08-21 | 20:03 | 1

Of een volgende aflevering: Kaag 1 of Klaver 1....

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:06

Wie is die man op de foto eigenlijk? Ziet er een beetje uitgewerkt uit. Wordt die man nog wel eens ergens gesignaleerd?

dathoujetoch | 30-08-21 | 20:02 | 1

Dhr. W.Gluiperd, bekend uit zijn verhelderende bijdrage over salaris debat.

Henkie | 30-08-21 | 20:33

Dat er in de komende kabinetsperiode wat zal gaan gebeuren qua klimaataanpak is al lang geen discussie meer.
Daar is het overgrote deel van de Kamer voor, sla de partijprogramma's er maar op na. Dus logisch dat je een reservering maakt.
Of het daar bij blijft valt te bezien want GL/PvdA/D'66 zullen vast meer dan 7 miljard wensen.

Chupa-mos | 30-08-21 | 20:02

Echt te zot voor woorden dat dit zomaar kan.

VanBukkem | 30-08-21 | 20:02 | 2

Er is een kamermeerderheid en een rechterlijke uitspraak.
Dat heeft nu eenmaal toch echt iets meer waarde dan de mening van wat wappies op GS.

RandyBiel | 30-08-21 | 20:04

Wil best een groen dak op mijn schuurtje, daar is subsidie voor vanuit de gemeente, maar alleen indien een aannemer hem maakt. Zelfde met eps parels in de spouwmuur. Die subsidie miljarden komen ergens terecht, maar niet bij mij -als doe het zelver- in ieder geval.

Canis.bonus.es | 30-08-21 | 20:02 | 1

Nee, uiteraard niet.

ZZP-er | 30-08-21 | 20:10


Enige oplossing is minder neuken. Iedereen met twee of meer kinderen moet zijn smoel houden over klimaat.

En wat maakt het allemaal nog uit? We gaan er toch wel aan. Met de huidige technologische vooruitgang kan iedere bokkelul straks zijn de achtertuin zijn eigen tsar bomba maken. Er hoeft maar 1 lijpe terrorist tussen te zitten en iemand slaat over 500 jaar een gat in de aarde zo groot dat we met zijn allen op het apple logo leven. Of nog erger, ze laten hem afzinken in de oceaan en we hebben een tsunami tot Berlijn. En wij maar in de marge rommelen. Of wat te denken van de volgende Chinese lab oelewapper, maar dit keer in een antimatter experiment?

Nee je kunt beter gewoon genieten van het leven. Je niet druk maken om de toekomst. En jezelf op je 18e laten steriliseren.

JWZ_JMK | 30-08-21 | 20:01 | 3

Laatste woord: vaccineren.

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:02

Heerlijk jouw "weg-met-ons mentaliteit". Het is een betrouwbare economisch feit dat als een volk op het huidig niveau wilt houden, dan moet elk gezin minimaal 2 kinderen hebben. Dus die mensen met 2 of meer kinderen moet je juist waarderen. Die zorgen er voor dat Nederland in stand blijft.

loser | 30-08-21 | 20:37

@loser | 30-08-21 | 20:37: Nee hoor, Rutte importeert genoeg om evt te korten op te vangen. Hij beseft alleen niet dat ie in dit tempo over 30 jaar zelf op 't hakblok ligt als er hier een kalifaat gesticht wordt.

ReyNemaattori | 30-08-21 | 22:01

Het kabinet kreeg een motie van afkeuring, gesteund door D66.
Omdat het geen motie van wantrouwen was mocht het gewoon blijven zitten. Daar is geen termijn aan gesteld dus het kan.
Inmidddels heeft D66 zijn kiezers verraden en is weer lekker tegen de VVD aangeschurkt, want ja, de macht he.
Gegokt om de grootste te worden, maar helaas.
Al met al is deze nieuwe formatie opzet zonder Willem wel op een totaal fiasco uitgelopen. Volgende keer weer met de koning dus.

ZZP-er | 30-08-21 | 20:00 | 3

De koning is ceremonieel.

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:01

Het kabinet was al afgetreden. Zoals Rutte zei... If you strike me down, I shall become more powerful than you can possibly imagine. En zo geschiedde.

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 20:04

De nieuwe naam van rutte 4 is er al moedeloos , dit gaat nog eens geweldig uit de handlopen .
Nieuwe verkiezingen zullen dit land ook niet helpen want dan zal de PVV zich een beetje moeten inbinden als je wat wilt werk er dan aan . FvD heb ik al afgeschreven , de boeren dan < kan wat licht geven ja21 het wordt en is een duisteren tijd mede gluurders

witchmaster | 30-08-21 | 19:56 | 3

PVV zou prima kunnen samenwerken en compromissen sluiten zei Wilders.

VoltaireJohn | 30-08-21 | 19:58

@E2 | 30-08-21 | 20:28: een enkele zinsnede wordt dan weggelaten. Zal het wel beter leesbaar maken, tevens begrijpelijker

Henkie | 30-08-21 | 20:36

Hoeveel condooms zou je daarvoor kunnen kopen?
Wat zou je daarmee doen? Is dat niet een overschot? Zielig voor landen zonder condooms? Zouden de condooms gedoneerd kunnen worden qua klimaat doelen?

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 19:56

Die paar miljardjes maken GroenLinks overbodig om mee te regeren.
Derhalve een prima keuze.

Ruimedenker | 30-08-21 | 19:55

Breaking news. De paus heeft nav de nieuwe kabinetsplannen het 11e gebod gepresenteerd: Gij zult betalen.

Lukiluuk | 30-08-21 | 19:55 | 3

Dat gebod is er in de katholieke kerk al heel lang.

SterF... | 30-08-21 | 19:58

Mozes was geen tofelemoon.

Ruimedenker | 30-08-21 | 20:06

@SterF... | 30-08-21 | 19:58: alles in katholieke kerk draait om geld
Biechten en geld doneren aan goed doel en je ziel is gered
Prachtig toch kerk vol goud en beelden terwijl de parochie verhongert

Therrie | 30-08-21 | 21:47

Het klimaat in Nederland.
De rest van de wereld doet andere dingen.

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 19:52 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland is het grootste kutland op aarde, tuurlijk.
Ga maar eens elders kijken, hoe geweldig het daar is. Vrijwel altijd kutter, tenzij je er als pensionado leeft en je je nergens wat van hoeft aan te trekken.
Echt, hele continenten kun je afschrijven.

Ichneumonidae | 30-08-21 | 19:50 | 12

@Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:04: als we onze shot fixen kan het meer richting paradijs op aarde gaan. Maar nee, de realiteit is juist het tegenovergestelde...

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:05

Flauwekul. Overal zijn gated communities en volk dat op hbo niveau werkt en geld verdient. De tweedeling heeft ook hier toegeslagen en we weten waar dat toe leidt. Daar kun je niet chagrijnig genoeg over zijn. De walging van wie dat in Europa hebben doorgezet is meer dan terecht.

zeurmachine | 30-08-21 | 23:44
▼ 9 antwoorden verborgen

Dilan Zegerius, VVD. Mekkeren over zonnepanelen en nieuwe palen. Ik kan het echt niet meer volgen allemaal.

Lukiluuk | 30-08-21 | 19:50 | 3

Ze kijkt hoeveel doekoe haar partijgenoot de zonnepaneelkoning Edje Raketje binnenharkt natuurlijk.

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 19:54

Wij hebben in EU-verband CO2-doelstellingen bedacht. Nederland heeft gelobbied om ze nog strenger te maken. Daar moeten we nu aan voldoen. De Europese CO2-prijs (ETS) ging door de 60 euro per ton vandaag.

Tot die doelstellingen gerealiseerd zijn krijg je meer CO2-beleid. Zo simpel is het. Dat is niet meer te veranderen, dus accepteer nu maar dat de afspraak gehonoreerd moet worden. Omdat de hele EU meedoet is het ook nog eens effectief en worden er weinig bedrijven weggejaagd.

De Eierbal | 31-08-21 | 06:54

Het regerings gaat het klimaat aanpakken door het elektrisch rijden te subsidiëren.
Wat een stom voorstel. Daar schiet het klimaat niets mee op, alleen de industrie wordt er rijker van.

Schadenfreude | 30-08-21 | 19:49 | 5

@botbot | 30-08-21 | 19:56: met de nieuwe elektrische auto subsidie lening regeling aftrek deposito lotto

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 19:59

Het gebeurd heel vaak dat mensen iets vertellen of proberen uit te leggen, maar eigenlijk het omgekeerde of ongeveer het tegenover gestelde bedoelen. Dus altijd doorvragen, zeker bij Onze Grote Dementerende Idee-loze Min Pres, die onbewust liegt. (=bewijs van boven staande bewering)

Henkie | 30-08-21 | 20:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Overigens best schizofreen dat ditzelfde kabinet ondertussen de vergunningsprocedure in gang heeft gezet voor grootschalige gaswinning in de Waddenzee. Want ook daar acht het zichzelf niet demissionair genoeg voor.

harbi | 30-08-21 | 19:49

Een demissionair kabinet mag geen beslissingen nemen. Dat moeten ze overlaten aan de nieuwe regering. En tot die tijd mogen ze een beetje op de winkel passen. Het is niet de bedoeling dat de oude regering over zijn graf heen regeert nadat het is afgetreden.

Osdorpertje | 30-08-21 | 19:47 | 7

@Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 19:48:
Ja hoor de Kamer maar daar is een overgrote meerderheid voor de klimaataanpak dus dat zit wel snor.

Chupa-mos | 30-08-21 | 20:06

@Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:11:
De Kamer is demissionair volgens jou?
Dat is nieuws, vertel!

Chupa-mos | 30-08-21 | 20:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Wordt het niet eens tijd dat de Staten Generaal hier iets van gaat vinden.
En de 1e Kamer?
"De demissionaire status van een kabinet betekent dat er alleen nog 'lopende zaken' worden afgehandeld, en dat omstreden (ook wel controversiële) kwesties niet aan de orde komen."

Roadblock | 30-08-21 | 19:46 | 5

Er is een overgrote meerderheid in de Kamer die voor klimaataanpak is en deels met wel ambitieuzere bedragen dan 7 miljard.
De discussie zal dan ook niet zijn of dit wel mag maar of het wel genoeg is. Verder is klimaataanpak een lopende kwestie, de beslissing is al lang genomen en het accoord getekend.

Chupa-mos | 30-08-21 | 20:11

@Roadblock | 30-08-21 | 20:07: tja maar wanneer is iets controversieel...? En die begroting is pas officieel bij Prinsjesdag? Staatscourant publicatie?

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 20:16

@Chupa-mos | 30-08-21 | 20:11:
Daar gaat hij dan:
Met het controversieel verklaren van onderwerpen wordt voorkomen dat het kabinet 'over zijn graf heen regeert'. Of met andere woorden: dat het aftredende kabinet nog snel even voor de verkiezingen omstreden zaken regelt, zonder dat de kiezers er aan te pas komen. Bovendien ontbreekt na het demissionair worden van een kabinet een parlementair sanctiemiddel. Het kabinet is immers al aftredend, en kan dus niet nog eens door de Kamer naar huis worden gestuurd.
Een informele/ongeschreven regel is dat als een aanzienlijke MINDERHEID vindt dat iets controversieel is, het onderwerp niet wordt geagendeerd.
Voor de begroting geldt de informele regel dat het demissionaire kabinet niet al teveel nieuw beleid met financiële gevolgen voorstelt. Maar uiteindelijk is het aan de Tweede en de Eerste Kamer om akkoord te gaan met de begroting.
www.parlement.com/id/vkd6cdn4i4va/con...

Roadblock | 30-08-21 | 20:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben moe

Transgender-Airlines | 30-08-21 | 19:45 | 1

Moet je gaan slapen.

nobodiesunmighty | 30-08-21 | 19:53

Niet klagen maar dragen zei mijn wijlen oma altijd.

jaja | 30-08-21 | 19:45

Eindelijk wordt de urgentie gevoeld om het klimaat aan te pakken. Voor u en onze kinderen.

De Blauwe Baviaan | 30-08-21 | 19:43 | 10

Er zijn wereldwijd minimaal 20 steden groter dan Nederland qua inwoneraantal.
En daar gebeurt helemaal niks op CO2 vlak.
Denkt iedereen hier dat wij een verschil gaan maken milieutechnisch?
Natuurlijk niet.
Of iedereen doet zijn best of niemand, maar wij niet alleen.

jaja | 30-08-21 | 19:50

Het klimaat aanpakken. Hoe doe je dat? Het klimaat heeft best wel een eigen willetje en het klimaat op de zon is ook van invloed op het klimaat op aarde. Vervuiling en overbevolking kun je wel aanpakken.

Gaat het niet dan? | 30-08-21 | 19:51

"Het klimaat aanpakken". Foei, klimaat! Een pak rammel! Beetje regenen de hele zomer.
Donderstraal op met je holle marxistische emo-leuze. Met je kinderen.

kapoerewiet | 30-08-21 | 19:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Nederlanders die op vakantie gaan zijn vaak klimaatvluchtelingen.

Mr_Natural | 30-08-21 | 19:43 | 1

Richting bosbranden?

jaja | 30-08-21 | 20:01

Wie van de zakenvrienden heeft nu weer z'n idee bij elkaar gelobyed?

Peerkeoud | 30-08-21 | 19:42

Rechts stemmen en toch over extreem linkse nks regeren. Werkt top die fopdemocratie.

Tha Analyzer | 30-08-21 | 19:41 | 3

Definieer rechts, kwam alleen uit op FvD en JA21 afgelopen verkiezing. PVV heeft behoorlijke linkse denkbeelden maar vergeleken met de rest zijn ze vrij gematigd. De rest is (s)links of extreem (s)links te noemen qua beleid (dus niet wat hun praatjes betreft maar wat ze doen).

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 19:43

@Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 19:43: rechts haalde gastarbeiders binnen, want economisch handig - pieken pakken. Links stimuleerde de gezinshereniging, subsidieerde islamitische scholen, knuffelkoeltoer-stichtingen, zieligheidsclubjes en drukte ons decennialang op het hart dat je vooral geen kritiek mocht hebben tegenover mensen ten zuiden van de Mediterranee. Ook met het aanpraten van de klimaatzonde valt er een prima boterham te verdienen aan het deugen en het schuldbewustzijn. Rechts/links is niet meer relevant als term. Realistisch/idealistisch wel. (Waarbij ik het laatste als opportunistisch wantrouw)

kapoerewiet | 30-08-21 | 19:57

@kapoerewiet | 30-08-21 | 19:57:
...
Weet niet of ik oa KVP of CHU knetter rechts zou definiëren maar goed. Ik acht gristen"democratie" dan niet als een rechtse beweging. Net zo collectivistisch als sociaal "democratie", maar met meer moralisme (moeilijk voor te stellen tegenwoordig maar ok). Misschien toegegeven VVD in de tijd wel. De gezinshereniging en de rest van het postkoloniale geneuzel kwam toch echt onder een (s)links kabinet tot stand. Zowel hier als elders in EUropa.

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 20:01

Op de Rijksbegroting is 7 mld niet zo gek veel. Kun je mooi weer voor spelen en zonder spelletjes is het toch wel een beetje saai.

Ichneumonidae | 30-08-21 | 19:41 | 2

Je kan er wel een paar vriendjes heel erg rijk mee maken, dat dan weer wel, met die 7 miljard.
En het bleef nog lang onrustig in de Haagse kringen.

Peerkeoud | 30-08-21 | 19:44

Laat ze het maar betalen van die 5 miljard die zoek is.

Roadblock | 30-08-21 | 19:49

Het. Gaat. Maar. Door. Onbegrijpelijk....

En schaamteloos het "demissionaire" argument gebruiken wanneer het uitkomt. En gewoon net zo hard negeren als het niet uitkomt. Wat een aartsleugenaars zijn deze mensen. Walgelijk volk.

Odin | 30-08-21 | 19:40 | 2

Wie is er walgelijker? De apparatchiks of het volk wat op ze stemt?

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 19:42

@Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 19:42: gemiddelde volk is goedwillend maar kijkt niet verder dan de NOS. Drukbezet/traditiegetrouwe mensjes kun je minder aanwrijven dat ze zo zijn gehersenspoeld.

kapoerewiet | 30-08-21 | 20:01

Prima toch? Het gepeupel weet toch niks van staatsrecht. Dat is ook nooit een verkiezings onderwerp. Dus who cares?

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 19:39

Wordt het niet eens tijd dat bijv de Ombudsman hier iets van gaat vinden?

frickY | 30-08-21 | 19:35 | 2

Pffft. De ombudsman

Is dit nog nieuws? | 30-08-21 | 19:40

De meeheulman. Wiens brood met eet....... etc

nope | 30-08-21 | 19:46

Het is een verzameling autisten.

vladimirows | 30-08-21 | 19:33 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

SP wil een debat, maar alleen omdat ze ze zich als kamerleden niet serieus genomen voelen ofzo.
Echt waar, als het kabinet een atoombom zou gooien op Maastricht, een avondklok invoert vanaf vier uur in de middag, het hele IJsselmeer volkwakt met windmolens en zonnepanelen en de Kamer vergeet te informeren dat er die dag geen kaassoufflés bij de lunch zijn, dan maakt onze kamer zich toch vooral boos om dat laatste.

C1O2 | 30-08-21 | 19:32 | 4

Ach ja. Tandeloze oppositie in de cordon sanitaire wil een debat. Tja. Kansloos. Ze kunnen beter alle schijn stopzetten en morgen ons de jure tot wingewest van de EUSSR verklaren. En de hele poppenkast opheffen.

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 19:36

En hoe de beeldvorming is.

nutsniet | 30-08-21 | 19:36

Dat geldt voor veel partijen, maar de SP doe je hiermee tekort denk ik.

Komjehiervaker | 30-08-21 | 19:42
▼ 1 antwoord verborgen

Miljarden gestoken in "veiligheid" ... Welke veiligheid? Begin eens met landsgrenzen. Volgens mij is dat budget puur voor het haagje hachje en de EU bedoeld. Burgers zien er niks van.

Second; NL is verschrikkelijk duur geworden. Pakje tabak, broodje en een chocomel bij het tankstation. 17 euro. En nog eens statiegeld geheffend op het flesje Chocomel.

Voor diegene die denken dat ik onder een steen zat; ik woon in Portugal en ging een paar weken terug met de auto eem kijken. De prijzen daar zijn doorgeslagen. Ik snap het niet.

Bedoel voor 17 euro eet ik hier rond.

Krachtkoe | 30-08-21 | 19:31 | 8

Roken is sowieso idioot en waarom kan je niet zelf een lunchpakket meenemen?

Arnold Layne | 30-08-21 | 19:39

@Arnold Layne | 30-08-21 | 19:39: Jij snapt er duidelijk niets van. Een trip van 2600km is geen enkele lunchpakket tegen bestendig. Vindt het niet erg uit te geven maar de prijs explosie in NL verbaasd me wel. Ook in Belgie het geval.

Krachtkoe | 30-08-21 | 19:42

@Arnold Layne | 30-08-21 | 19:39: Of roken idioot is bepaal ik graag zelf wel.

Sjakie | 30-08-21 | 20:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat heeft corona tot nu toe gekost? 60 Miljard? Hoeveel miljarden zijn er de afgelopen jaren in klimaatgekut gestopt en hoeveel komt daar nog bij? Wat kosten zonnepanelen per huis? €5000? Als nou de overheid gewoon even een bestelling doet voor zo'n 8 miljoen huizen, dan zijn we voor 40 miljard euro klaar. Hoppa, iedereen zonnepanelen. Simpel. Wellicht kwantumkorting en wordt het 30 miljard euro. Voor 30 miljard euro heeft elk huis zonnepanelen op het dak. Is dat nou zó moeilijk? Nee. Maar al die miljarden voor het klimaat worden op zo'n manier besteed dat het grotendeels aan strijkstokken blijft hangen.

Leptob | 30-08-21 | 19:30 | 6

Rustig rustig. Niet nadenken. Alles is al geregeld met een sausje swchab. Geen als nou. Geen hoppa. Geen simpel, want dat kunnen verreweg de nos journaal kijkers niet aan. Er bestaan geen strijkstokken. Uw gift is en word en zal misbruikt worden. Klimaat gekut? Wat is klimaatgekut eingelijk. Geleuf ie erin? En corna? Zoek en gij zult vinden. Klopt en deuren gaan voor u open........ Vraag je niets meer af. Gebruik je gezonde verstand......

nope | 30-08-21 | 19:36

@2voor12 | 30-08-21 | 19:35: Dat weet ik in mijn achterhoofd wel. En daar moet ook geld heen. Ik begin alleen het idee te krijgen dat er constant miljarden wegstromen die maar voor een klein deel werkelijk (zouden) bijdragen aan het klimaat. Maak er één overzichtelijk plaatje van, inclusief aanpassing electriciteitsnet. Laat de overheid het maar voorschieten. Betalen moeten we het uiteindelijk toch zelf. Maar dan is er een masterplan. Op deze manier schiet het allemaal ook niet op. En we komen er toch niet onderuit.

Leptob | 30-08-21 | 19:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Zit die xtra 8 Miljard onderwijs al in de pocket van de graaiers, of is daar nog iets van over.

Lukiluuk | 30-08-21 | 19:30 | 1

Netjes uitgegeven aan adviseurs en consultants en hier en daar een installateur voor een ventilator of zo, zolang hij/zij/het maar lid is van de VVD.

Peerkeoud | 30-08-21 | 19:48

Demiljardair kabinet

nutsniet | 30-08-21 | 19:30

Eén Pot Nat Nederland is het al jaren met elkaar eens, dus no need to hurry.

wapster | 30-08-21 | 19:29 | 2

Niet helemaal, sommigen van die club krijgen functie elders. Vandaar dat we naar richting 166 dagen gaan...

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 19:31

@Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 19:31: De grote partijen zitten elkaar niet in de weg. Als het moet, voeren ze allemaal hetzelfde vvd-wanbeleid. Alleen op landbouw, daar mag het cda een accentje leggen. Dat is de reden dat we nu allemaal in rollatortempo over de snelweg rijden. En onderwijs is voor de pvda: de reden dat we kelderen als een baksteen op de oeso-ranglijst.

wapster | 30-08-21 | 19:38

Wordt het niet eens tijd om de hooivorken tevoorschijn te halen...?

Kowalski11 | 30-08-21 | 19:28 | 5

Wat is jouw definitie van 'hooivorken'?

nope | 30-08-21 | 19:44

Enigste wat gaat helpen helaas

Therrie | 30-08-21 | 21:50

Dat is vroeger ook niet goed gegaan, lees de geschiedenis boekjes maar even terug.

revolte | 30-08-21 | 22:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Hallo allemaal, wat fijn dat jij er bent. Wij zijn links en jij graait vrij. The Movie.

Lukiluuk | 30-08-21 | 19:28

En niemand die het kabinet kan stoppen, want 'weggestuurd' is het al. In feite vindt er momenteel gewoon een staatsgreep plaats.

harbi | 30-08-21 | 19:27 | 15

@harbi | 30-08-21 | 21:29: correctie: geen controversiële besluiten. Maar dat is slechts een gentleman's agreement.

Maar u heeft helemaal gelijk, dit gaat gebeuren, want de volksvertegenwoordiging is voor. En een nieuwe verkiezing gaat waarschijnlijk ook verandering geven

Continuum | 30-08-21 | 21:34

@Continuum | 30-08-21 | 21:34: Het gaat mij niet eens zozeer om het besluit zelf, maar om de manier waarop. Het is niet in de geest van hoe onze democratie is ingericht en bedoeld. Sterker nog, het toont volledige minachting daarvoor.
Als we er één les uit kunnen trekken dan is het dat dit beter bij wet zou moeten worden geregeld. Maar ja, met de VDD en D66 aan het roer kunnen we lang wachten.

harbi | 30-08-21 | 21:53

@harbi | 30-08-21 | 21:53: ligt er aan welk probleem je wilt oplossen. De reden dat het zo geregeld is, is omdat je wilt voorkomen dat het land stuurloos is. En het parlement houdt gewoon toezicht. En dit is gewoon goed.

Wat mij betreft zou de regering wat minder bezig moeten zijn met wetgeven en meer met bestuur. zelfs hernoemen naar het landsbestuur oid. Laat die kamerleden eens wat meer wetsvoorstellen maken en aannemen. Wellicht dat ze zichzelf daar meer ruimte voor moeten geven. Maar de ophef van gisteren over een week in een debat bespreken is blijkbaar belangrijker. Als de tweede kamer ook wat meer initiatieven neemt krijgt de oppositie ook meer ruimte voor inbreng

Continuum | 30-08-21 | 22:03
▼ 12 antwoorden verborgen

Miljarden hier, miljarden daar, overal miljarden alsof het allemaal niets is. En ook nog honderden miljarden schulden extra vanwege de coronawaanzin. Zijn ze stiekem al begonnen de pensioenpotten leeg te roven?

Quib | 30-08-21 | 19:24 | 14

Die zijn al naar Brussel

Therrie | 30-08-21 | 21:51

@botbot | 30-08-21 | 20:03: Klopt maar het lonkt wel en de schoften trekken zich nergens wat van aan.

revolte | 30-08-21 | 22:26
▼ 11 antwoorden verborgen

Linke dictatuur, een land krijgt wat het verdient, succes ermee

Henk de Vries2074 | 30-08-21 | 19:22 | 3

Leuke spelfout, klopt precies.

Quib | 30-08-21 | 19:25

'een volk', het land is niet zo dom.

Orangutan | 30-08-21 | 19:25

Eerder een (s)linkse dictatuur.

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-21 | 19:25

Subsidie op elektrische auto. Nog steeds worden er nutteloos miljarden weggegooid zonder milieu winst. Het gaat om aanbod vergroten, niet om vraag vergroten. Wanneer er nog geen evenwicht is in vraag en aanbod, zal kolencentrale toch echt harder moeten draaien om de elektrische auto aan de praat te houden.

mok | 30-08-21 | 19:19 | 12

Ik rijd op groengas. Cng, compressed natural gas. VW Golf Variant, CO2 uitstoot is slechts 95, een mix tussen aardgas en slibafval met een superieure verbranding, gemiddeld 1:30. Ik zeg dit omdat het een ideale transitie zou zijn geweest van benzine/diesel rijden naar electrisch rijden. België en Duitsland begrijpen dit wel (geen wegenbelasting), maar Nederland loopt weer eens achter de feiten aan, want geen enkel belastingvoordeel.

Schweinchen Dick | 30-08-21 | 19:36

@Schweinchen Dick | 30-08-21 | 19:36:
Waarom is er nog steeds geen waterstof?
In 1997 testte BMW al een 7 serie op waterstof.

jaja | 30-08-21 | 19:38

@jaja | 30-08-21 | 19:33:
Iedereen kan opeens ziek worden terwijl een elektrische auto een puur financiële keuze is dus dat is niet te vergelijken.
Plus dat die bovengemiddeld zware auto's veel slijtage aan het wegdek veroorzaken terwijl ze geen enkele belasting betalen.

2voor12 | 30-08-21 | 19:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Fantastisch hoor Dylan! Maar de subsidiepot voor dit jaar is al leeg. Dus het tweede half jaar gaat er niet veel meer gebeuren.

Leptob | 30-08-21 | 19:18

Nu begint Den Haag weer wat over klimaat te zeuren.
Maar zonder corona waren we nu een veelvoud aan klimaat kwijt geweest dan nu het geval is.
En zo werkt het.
Bepaalde zaken zijn heel belangrijk in het leven totdat andere zaken belangrijker worden.

jaja | 30-08-21 | 19:18 | 1

En dan maken ze iets ineens nog belangrijker, na intensief via de NPO en talkshows de zaak voorgemasseerd te hebben.
Dan kan ons nog meer geld via belstingen uit de zak worden geklopt.

bqbq | 30-08-21 | 19:48

Beste mensen dit is the Great Reset u aangeboden door Frans Timmerschrans.

thanseeuwen | 30-08-21 | 19:17 | 1

Nou dat viel ook tegen dan. Al die wappies hiervoor al die tijd uit hun plaat?

RandyBiel | 30-08-21 | 19:41

Waarom bouwen ze niet wat huizen erbij van dat geld voor de armzalige asielzoekers

stipjes | 30-08-21 | 19:17 | 3

Doen ze ook met extra windmolens erbij

thanseeuwen | 30-08-21 | 19:18

Nee. Ze zetten gewoon mensen huis uit omdat moeders is overleden tbv import. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?

Lukiluuk | 30-08-21 | 19:23

Het kabinet was toch al opgestapt? Ik neem aan dat ze dus geen salaris meer krijgen en er niet naar ze wordt geluisterd?

Hadena | 30-08-21 | 19:16 | 1

'Dit land moet toch geregeerd worden', aldus Rutte.
Hij vergat er 'door links' bij te vermelden.

gestoptmetroken | 30-08-21 | 19:24

Godverdegodverdegodver

swassannuf | 30-08-21 | 19:15 | 4

Geen overige mening verder??

nope | 30-08-21 | 20:06

Nee, ik pas

swassannuf | 30-08-21 | 20:48
▼ 1 antwoord verborgen

12 kerncentrales op 3 of 4 locaties, CO2 probleem voor Nederland opgelost. Alle windmolens en zonnepanelen kunnen dan ook weg, trouwens. Maar dat is te moeilijk voor de linkse mafketels zoals Rutte

Zwizalletju | 30-08-21 | 19:14 | 7

@Sieg Hein | 30-08-21 | 19:30: het is er allemaal, en wordt gebouwd en in gebruik genomen, kijk oa naar China. Maar die VETKLEP Timmerfrans en zijn Sidecick kernenergie geleerde Drs D. Samsom hebben het woord niet eens genoemd.

Zwizalletju | 30-08-21 | 19:41

@Sieg Hein | 30-08-21 | 19:30: Ja, vierde generatie zou het beste zijn. En nationaliseren natuurlijk. Essent, Eneco en Nuon zijn gl/66 bolwerken.

Alsdan | 30-08-21 | 19:44

@Alsdan | 30-08-21 | 19:44: Ja zoiets. De energiewet moet daar voor of de ruimte bieden en zo niet worden aangepast. Nederland heeft, mijn inziens terecht, de netwerkbedrijven niet naar de markt gebracht ( TenneT, Alliander, Enexis etc.) Een dergelijke constructie ook voor nieuwe kerncentrales. In de vrije markt is het niet reëel investeringen te verwachten die pas na 10 jaar of meer gaan renderen. Daar ligt een taak voor de overheid. Als het eenmaal rendeert kan het als noch geprivatiseerd worden.

Sieg Hein | 30-08-21 | 20:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze lijken de boodschap van de kiezer niet echt begrepen te hebben. Graag zsm wegjorissen en oprotten aub!
Welke opties zijn er nog om Rutte III daadwerkelijk weg te krijgen op korte termijn?
Staatsgreep...?

Mark zit te Dutten | 30-08-21 | 19:13 | 1

Tsja, met onze generaals. En gelijk een krijgsraad aub.

Peerkeoud | 30-08-21 | 19:57

Op Prinsjesdag kan toch geen begroting uitgeroepen worden door een demissionair kabinet?
Ik kan me niet voorstellen dat dát volgens de wet mag.

TonAlias | 30-08-21 | 19:13 | 1

onze Roverheid heeft niks met de wet... Die is er alleen voor de burgertjes..

adam76 | 30-08-21 | 19:29

Waarom krijgen ze geen bekeuring van de 2e Kamer met hun verlopen APK?
Wat doet die 2e Kamer eigenlijk?

Pietie | 30-08-21 | 19:10 | 6

Over de tweede kamer gesproken, waar blijft Pieter?

Peerkeoud | 30-08-21 | 19:58

Op commando hun hand opsteken. En daar zijn ze ook verdomde goed in. Enkele positieve uitzonderingen daargelaten.

Graaisnaaiert | 30-08-21 | 20:21

Democratie faken.

revolte | 30-08-21 | 22:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Simpel toch? Stop de steun van corona aan bedrijven -> meer geld voor klimaat. Dat er mensen in trappen ook.

VoltaireJohn | 30-08-21 | 19:10

Het zal mijn tijd wel duren. Ik hark nu nog een stukje van de taart binnen met wat groene investeringen en stap over een jaar of 20 over op bouwbedrijven omdat dan blijkt dat die preventiebullshit niet werkt en er alsnog mitigerende maatregelen moeten worden genomen. De toekomst is mooi (en gemiddeld 2,5 graad warmer)!

Defman | 30-08-21 | 19:09 | 4

@nope | 30-08-21 | 19:14: Wat is daar eng aan? Heb jij nog de illusie dat je er enige invloed op kunt uitoefenen dan?

Mbovenka | 30-08-21 | 19:20

Waar bent u bang voor? Niets mis met het klimaat. Kijk gewoon naar buiten zou ik zeggen.

Boeddha18 | 31-08-21 | 06:54
▼ 1 antwoord verborgen

Je bent toch geen influencer heh Struikrover?
Want alles wat je schrijft beaamt iedereen hier zonder zelf na te denken....

jaja | 30-08-21 | 19:08

Hoeveel bomen kan je vergassen voor 7 miljard.
Neem een boom in huis voor de klimaattaliban ze vermoord wegens ver gevorderde hersen verwerking.

van stampij | 30-08-21 | 19:07

Ah Groenlinks heeft een coalitie gesloten met zichzelf en heeft ook de regie al te pakken. Knap werk voor een ongeloofwaardige en uitgerangeerde partij.

whitechocolateface | 30-08-21 | 19:06 | 1

Ik ou zeggen: Vergis u niet. En dan vooral uitgerangeerde partij. Ongeloofwaardig weten we inmiddels wel......

nope | 30-08-21 | 19:41

Ongekend wat die rukkers allemaal uitvreten in Den Haag. Tandeloze Tweede Kamer, door ons gekozen. Ik heb niet de illusie dat er ooit ook maar iets gaat veranderen.

Tenzij......

Tenzij het volk gaat muiten. Als het volk gaat lopen zijn de plucheplakkers het haasje.

Maar ja, wij zijn Nederlanders: 'ver van mijn bed', 'haalt toch niets uit', 'wie moet het dan doen', had ik de boot van WimLex maar een 1 been van Maxima' etc. etc.

PolderTaliban | 30-08-21 | 19:05 | 3

Het volk gaat niet muiten. Ja maar goed dat daar geld heen gaat, ja maar urgenda, enz.

Muxje | 30-08-21 | 19:07

Welk volk? De Marokkanen, de Turken, de Somaliërs, de Afghanen, de Surinamers, de Friezen? Dit land is net zo goed verdeeld in stammen net als in Afghanistan.

Hadena | 30-08-21 | 19:18

'Je wordt behandeld, zoals je jou laat behandelen'. Ofwel, elk volk krijgt de regering die het verdient. En als wij dus deze milieutereur van (gvd een demissionair kabinet toelaten met bijvoorbeeld verplichte warmtepompen, verplicht gasloze wijken, duur electrisch autorijden etc, dan zijn we zelf ook medeschuldig!

Schweinchen Dick | 30-08-21 | 19:29

Waar komt die 7 miljard eigenlijk vandaan?

Muxje | 30-08-21 | 19:05 | 9

@jaja | 30-08-21 | 19:43: Die inflatie begint pas echt als het bijgedrukte geld bij de gewone man komt. Dan pas wordt alles duurderder, veel duurderder. Pas als het vermogen van de vermogenden minimaal is verdubbeld krijgt het plebs er 3% bij en wordt alles 10% duurderder.

Peerkeoud | 30-08-21 | 20:02

@Peerkeoud | 30-08-21 | 20:02:
Na mijn studie economie dacht ik het theoretisch allemaal wel te weten.
Ik kan er nu niks rationeels meer aan ontdekken..

jaja | 30-08-21 | 20:05

Wat zou het PH-GOV reisje van de 'heks van Troie' de belastingbetaler kosten?

revolte | 30-08-21 | 22:35
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat is een halve kerncentrale. De miljarden voor Joidevivrië erbij en je bent goed op weg.

Alsdan | 30-08-21 | 19:04

Wat moet het toch fantastisch zijn om andermans geld te verkwisten aan luchtkastelen en fantoom problemen.

marcoplarco | 30-08-21 | 19:04 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Ja, een paar miljard voor vrinden van de VVD, slim, zo’n holle wortel.

vander F | 30-08-21 | 19:04

Je zult in dit soort tijden toch windmolenlobbyist zijn. Gouwe tijden.

skoftig | 30-08-21 | 19:03

Nou nou, wat een brij onleesbare beeldspraak is dit zeg.

JJMS | 30-08-21 | 19:02

Zo het begin van het Europees communistische tijdperk. Thanks Rutte!

polletjepiekhaar | 30-08-21 | 19:02 | 1

Kabinet Klaus Schwap, de fuhrer van het nieuwe industriele economische 4e tijdperk, oftewel het vierde reich.....

nope | 30-08-21 | 19:10

7 Miljard naar de rijken voor de Tesla’s en isolatie van de villa’s. Is dat inclusief die 5 M Corona wat foetsie is?.

Lukiluuk | 30-08-21 | 19:00 | 1

Dit

nope | 30-08-21 | 19:06

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino