Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weer 800 (!) op VVD-veerboot "Asielinstroom"

40 TeamNL medailles voor Parijs 2024!

Kijk. Een nieuw plaatje voor bij ons wekelijkse topic over de wekelijkse asielinstroom. Die Bente Becker Miele-grappen kennen we nu wel, dus tijd voor iets nieuws inzake het ziekelijk volproppen van een toch al tjokvol landje. De huizen hebben we niet, de banen hebben we niet (de wachtlijsten hebben we wel, maar die gelden niet voor hunnie) en de infrastructuur hebben we eigenlijk ook niet. Nederland is inmiddels zo VOL dat als er ergens een brug openstaat je dat meteen terughoort op de filemeldingen op de radio (echt waar, deze week echt gebeurd - wtf). Maar de VVD blijft maar pompen pompen pompen ondankt lijvige studies en rapporten dat de asielinstroom op weg is naar een outkiering, want ze blijken allesbehalve apotheker. How about deze week alle 800 naar Papendal en daarna moet de laatste generatie politici Nederland zeggen dat het genoeg is.

Iemand nog vragen?

Social

Nieuwsuur gisteravond. Over de massa-immigratie

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Kluukluuk | 10-08-21 | 23:27

Het is schokkend om te merken dat als ik deze getallen meedeel aan vrienden en kennissen hoe apatisch en schouderophalend (niet) gereageerd wordt. Dit land is naar de klote en we staan erbij en kijken er naar.

Felipe | 10-08-21 | 21:21

"A great civilization is not conquered from without until it has destroyed itself from within." - Ariel Durant

Asteroid-B612 | 10-08-21 | 20:04

Ongelofelijk.

Ramsesz | 10-08-21 | 17:45 | 1

Nou, inderdaad. Eigenlijk bevat de titel van dit artikel een spelfout.

'VVD' moet zijn 'VVDI' - "Vervoer Van De Instroom".

Nederlandop1 | 10-08-21 | 18:58

Uitstekend verzonnen: die "lying Dutchman". Hopelijk leest Rutte het ook en krijgt hij een toeval van ergernis.

snotkoker | 10-08-21 | 16:58 | 1

Verzonnen?

Aardappelplantje | 10-08-21 | 19:46

Dat is hoe hij Nederland bedankt voor alle kansen die hem gegeven zijn. Mag toch aannemen dat zijn verblijfsvergunning na het uitzitten van zijn straf afgenomen wordt.

shoarma4belgium | 10-08-21 | 16:55

Joh... laat Nederland maar lekker helemaal naar de tyfus gaan. Als je kritiek hebt op de asielinstroom ben je meteen een racist, dus laat die mensen maar lekker binnenkomen, uitkering trekken en roofovervallen plegen.

Dit is wat Nederlanders graag willen, dus laat ze het maar krijgen.

Hefbrug | 10-08-21 | 16:51 | 1

Af en toe dezelfde gedachten hier, we hebben er ook totaal geen invloed op als stemgerechtigden.

Roze_bril_drager | 10-08-21 | 17:49

Wanneer ik Afghaan zou zijn,zou ik ook liever vluchten.
Liefst naar een westers land ipv in een burka de hele dag afwassen .
Maak mij eerder druk om al die mensen die hier ineens in de bouw komen werken.
Om vervolgens een een levenslange uitkering te innen. Vrede en vrijheid kunnen we wel bieden, werk voor Nederlanders ook .

.-.blijei | 10-08-21 | 16:30

Je zou als land natuurlijk ook alvast kunnen gaan investeren in de aanleg van sloppenwijken, hekken om villawijken, verplichte registratie bij gebruik van nutsvoorzieningen, volgsystemen, .... verkiezingen met gewogen stemmen naar afkomst en dergelijke meer. Regeren is vooruitzien.

mozaard | 10-08-21 | 16:16

"kun je al zien dat de Afghanen overmorgen de 'nieuwe Syriërs' gaan worden"

Dat tikte ik nog vanmorgen om 10.56 uur. Maar ik ben inmiddels alweer ingehaald door de werkelijkheid. Dit lees ik net bij EW:

"Dit jaar raakten volgens de Verenigde Naties al meer dan 300.000 Afghanen ontheemd. Sinds mei vluchten elke week zo’n 30.000 Afghanen de grens over. Velen van hen vertrekken via Iran naar Turkije, met als einddoel de Europese Unie."

Dus in Iran blijven ze niet; in Turkije blijven ze niet; het is ''EU or bust!" (of uiteindelijk natuurlijk: ''Germany or bust!'' en ''Holland or bust!''.

Ik wil er geen één hier hebben. Eerst moeten al die Syriërs terug, dan pas is er wat mij betreft misschien TIJDELIJK plaats voor Afghanen. In Syrië wordt nauwelijks meer gevochten. Ik zag dat er zelfs in Idlib, waar het dan nog wel onrustig is, voor de 'ontheemde kinderen' een soort Olympische Spelen werd georganiseerd, dus echt, al die Syriërs kunnen en moeten terug. TIJDELIJK schuilen voor kogels en bommenregens betekent niet: permanent vestigen en permanent gratis geld. Het betekent: terug zodra het kan, en het kan.

En gelukkig houdt Ank Bijleveld ook de boot af in het geval van de 'tolken':

"Maar CDA-minister van Defensie Ank Bijleveld blijft afhoudend. Volgens haar moet er eerst goed gekeken worden wie werkelijk voor Nederlandse strijdkrachten heeft gewerkt en wie niet. Zij is bang dat Afghanen die misbruik willen maken van de regeling naar Nederland komen. Daar kunnen volgens haar ook oorlogsmisdadigers tussen zitten."

En zo is het natuurlijk.

"Wordt die luchthaven overgenomen, dan kan hij niet meer ontsnappen en valt hij onherroepelijk in de handen van de Taliban. Hij is er zeker van dat hij, zijn vrouw en twee kinderen dan worden vermoord. Zoals deze tolk zijn er tientallen, blijkt uit de reportage."

Maar waarom moeten ze helemaal hierheen vluchten? Ze kunnen toch ook naar het noorden vluchten? Daar grenst Afghanistan aan Turkmenistan, Oezbekistan, en Tadzjikistan. Die landen sluiten allemaal veel beter aan bij hun cultuur en religie.

Om een oude, verguisde, rechtse politicus te kwoten: Nederland = Vol

Dr_Johnson | 10-08-21 | 15:02 | 4

Quote :"Maar waarom moeten ze helemaal hierheen vluchten?" unquote. Die vraag is niet moeilijk te beantwoorden: Krijgen ze in Oezbekistan allemaal een Miele, advocaat, zakgeld, uitkering, inrichting, gebitsreconstructie, borstvergroting en rijtjeshuis????

Waakvlam | 10-08-21 | 15:43

Tadzjikistan wordt as we speak overlopen door vluchtende soldaten van het regeringsleger, met name bij de Wakhan corridor, die geacht wordt om al in Taliban-handen te zijn. Jammer van die gloednieuwe, mede door u en mij gefinancierde (EU) grensposten over de grensrivier de Panj. Nu moet China wel orde op zaken komen stellen in hasr buurlanden. En dat is dan ook precies wat ze gaan doen.

bisbisbis | 10-08-21 | 16:37

Voorzichtige schatting, er komen miljoenen Afghanen onze kant op.

Roze_bril_drager | 10-08-21 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom gaan we geen oorlog voeren? Dit zal héél erg mis gaan!

In-To-Graphics | 10-08-21 | 14:48

Leuk joh, zo'n link naar de Twitter-account van @Pritt Stift - die zijn account heeft afgeschermd zodat er niets te zien valt. Doe maar een jpegje de volgende keer, scheelt ons allen ook weer een klikje.

OverdaanDerOnderheid | 10-08-21 | 14:47

Advocaat:",,Cliënt is nog jong, woont zelfstandig, is bezig met een opleiding en wordt ondersteund door VluchtelingenWerk."
Hij had dus alles wat hij kon wensen als hij daadwerkelijk uit een land zou komen waar hij zijn leven niet zeker is, WAT bezielt je dan om je zo te gedragen tegen de inwoners van een land die jouw leven redden?
Probeer je daar voor de lol eens in in te leven: het is 2077, tijdens de chaos van de rellen in NL gaan de kromzwaarden langs alle huizen om de laatste kuffars naar de hel te sturen, je overleefd dit tafareel door je te verstoppen achter vuilnisbakken gevuld met hoofden en weet daarna te ontsnappen uit hellhole Europa. Je komt aan in India en daar zeggen ze tegen je: "Awww, arme Nederlander, hier heb je bed, bad, naan, vluchtelingenwerk en een opleiding". Dus wat ga je dan doen? Een willkeurig gezin martelen voor wat Indiaase Roepie. In dat geval mogen ze mij ook regelrecht terugsturen naar NL met stift getekende snijlijnen rond mijn nek.

Uitvindert | 10-08-21 | 14:23 | 1

Keurig vergelijk!

Behangdelul | 10-08-21 | 14:40

Als de burgeroorlog in Afghanistan zich naar de stedelijke gebieden verplaatst dan gaat er weer een vluchtelingencrisis ontstaan. Het kabinet heeft zich hier niet op voorbereid, er zijn geen maatregelen getroffen en ze laten het weer gewoon rustig overkomen. Als de Afghanen komen, dan komen er ook een hoop andere gelukzoekers mee.

Wij mogen dat bekostigen. Met ons portemonnee, met onze veiligheid en met de vervreemding van de samenleving. Veel plezier.

heldheino | 10-08-21 | 14:16 | 2

Tja, Iran, Turkmenistan, Tajikistan, Uzbekistan, Iran, buurlanden. Laat ze lekker daarheen gaan. Zou toch ook bizar zijn om naar Afghanistan te gaan ipv bv België, als NL in puin ligt.

Nietdanjatoch | 10-08-21 | 14:34

@Nietdanjatoch | 10-08-21 | 14:34: Als Afghanistan een beter leven zou bieden dan België, dan zouden er juist meer naar Afghanistan willen gaan. Maar Afghanistan biedt geen beter leven en als dat zo zou zijn, dan zouden ze het nooit delen met westerlingen.

heldheino | 10-08-21 | 15:18

De grootste CO2 uitstoter veroorzaakt de mens op onze aardbol en die bootjes blijven maar komen naar ons overbevolkte kikkerlandje. Goh, het zijn alleen maar mannen die ik zie aan boord. Ook nog gezinshereniging binnenkort?? Rutte vaart op zicht.

ofarim | 10-08-21 | 14:13

Asiel.

Ha.

Haha.

Hahaha.

Hahahaha.

Dr.Mabuse | 10-08-21 | 14:10

Net twee wasmuntjes op de camping gekocht voor 6 euro per stuk. Zouden al die asielzoekers ook wasmuntjes moeten kopen voor hun gratis miele die ze krijgen? Grappig, er staat ook echt miele op die muntjes.

Brabeaulander | 10-08-21 | 14:02

We laten van alles ongefilterd naar binnen, halen zelfs isis-bruidjes terug. Maar we zeggen wel nee is nee tegen hen, die in Afghanistan voor ons gewerkt hebben. Tegen hen die vermoord gaan worden, omdat ze voor ons hebben gewerkt. Want ja, sorrie daar hebben jullie geen recht op.

Dat alles onder toezicht van de notoire leugenaars, die het presteren het cordon sanitair zogenaamd gewetensvol te handhaven. Voor echte vluchtelingen heeft men de knip er kortom op gedaan en voor gelukszoekers de rode loper uitgerold. Een beetje zoals we kopschoppers en verder gajus en straattuig niet meer aanpakken. Maar je wel meteen de Sjaak bent, als je een Euro te weinig belasting hebt overgemaakt of een een kilometer per uur te hard hebt gereden.

In VVD kringen wil men vasthouden aan dit minder minder Afghanen. Stel je voor dat er anders nog meer naar de PVV over gaan lopen. Dan zou het misschien wel eens een Kutland kunnen gaan worden. Zo hebben ze zelf het idee dat ze goed bezig zijn en ook nog het gore lef om op hun gemakkie te gaan zitten formeren.

hoochee | 10-08-21 | 13:53

Dat is het voordeel van een demissionair kabinet. Niemand is verantwoordelijk en ze kunnen doen en laten wat ze willen

van heinde en verre | 10-08-21 | 13:33 | 1

Net of het wat uit maakt als er wel een echte regering is.

Kattie | 10-08-21 | 14:35

Verder tranen met tuiten van onbegrip over het maar door laten gaan.

hotmint | 10-08-21 | 13:12

Oeps, en we kunnen geen huizen meer bouwen,
want die gebieden gaan binnenkort allemaal onderlopen,
zo staat in een rapport.

hotmint | 10-08-21 | 13:11 | 2

Het onder water staan van huizen was al een aanpak punt bij regering Kok, de problemen blijven.

Banenenrepubliek | 10-08-21 | 13:46

Het feit dat er geen huizen zijn kan je als een meevaller beschouwen. Totdat ze je huis gaan innemen.

heldheino | 10-08-21 | 14:18

Nou heb ik toch vorige week gelezen dat Team NL te (ik gebruik het niet) blank was. Zie ik net het journaal met interviews begrijp ik die gedachte niet.

dedwarsligger | 10-08-21 | 13:04
-weggejorist-
Het leven is zwaar | 10-08-21 | 12:54

Asielindustrie: van ooit persoonlijk vervolgenden naar nu hele volksstammen en nee is geen antwoord. Nieuwste idee: alle arme, arme Afghanen hierheen.

zokanhetookja | 10-08-21 | 12:41

't wordt nog veel erger .. we blijven maar statussen uitdelen aan syriers ( en die blijven dus komen..) en zien ons straks 'gedwongen' dat ook te doen met 10.000 (en ) afghanen etc.

justinianus | 10-08-21 | 12:41 | 3

Mijn vrouw heeft een status. Of is dat wel een lekker wijf? Haar tieten hangen er lekker. Ze is momenteel in het buitenland.... maar haar bilen... ... aan libido geen gebrek...

Red shirt | 10-08-21 | 12:59

De piepers zijn volop aan de kook.

Red shirt | 10-08-21 | 13:01

@Red shirt | 10-08-21 | 12:59: vieze man ? ..

justinianus | 10-08-21 | 15:44

Daar komt weer een vloot ontwikkelingshulp onze kant op. Ik heb geen zin een proces aan mijn broek te krijgen als ik zeg dat ik minder minder minder zou willen. Dus roep ik maar meer meer meer! Kunnen we niet regelen, dat ze voortaan gelijk hun hele familie meenemen? Dan hoeven we later niet moeilijk te doen over gezinshereniging. Veel efficiënter, lijkt mij.

Aisie | 10-08-21 | 12:38 | 4

@Jacques_SiConto | 10-08-21 | 12:45: Dat is op zich nog niet zo'n gek idee. Werkvergunning van half jaar, geen werk? Dan hebben we je blijkbaar niet nodig en ga je terug naar start. Kun je niet zelf je broek ophouden, dan geen asiel. Onder de autochtone bevolking hebben we genoeg mensen die afhankelijk zijn van de sociale zorg. Daar hoeven we er niet elke maand 800 van bij te halen.

naglfar | 10-08-21 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Het is om gek van te worden. Iedereen kan zien dat Nederland onderhand overvol is. Kansloze asieleisers zorgen overal voor problemen, eindeloze procedures om ze het land uit proberen te krijgen (wat gewoon niet lukt) en diegenen die uiteindelijk mogen blijven voegen in de meeste gevallen niets toe aan Nederland. Een levenslang abonnement op de bijstand, voordringen bij de lijsten van sociale woningbouw (urgentie) en geen enkele poging om zich aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden, laat staan dat ze te taal proberen te leren. De asielindustrie vaart er echter wel bij. Als burger is er geen mogelijkheid meer om op democratische wijze in te grijpen. Referenda zijn vakkundig afgeschaft. Verkiezingen helpen ook niets aangezien het onderwerp buiten het gepolder wordt gehouden bij het formeren van een coalitie. Een partij die wel een standpunt inneemt over het onderwerp wordt gelijk weggezet als extreemrechts waarmee bij voorbaat niet gepraat gaat worden. Een onkundige en slappe regering laat het probleem voortwoekeren en verschuilt zich achter EU regeltjes. Dat er echter wel ingegrepen kan worden toont Denemarken. Gaat ook nog niet geweldig, maar ze doen in ieder geval iets. Daarbij vraag ik me af waarom de jeugd niet van zich laat horen. Die hebben het druk met de linkse paradepaardjes klimaat en diversiteit terwijl het volpompen van Nederland met allerlei asieleisers juist direct gevolgen heeft voor hun toekomst. Het krijgen van een woning wordt steeds moelijker, zaken rond het klimaat worden er niet beter op met overbevolking en de gelijkheid tussen mensen wordt er niet beter op met de import van "culturen" die haaks staan op gelijkheid en gelijke rechten. Is de jeugd nu werkelijk niet in staat verder te kijken dan de gekleurde "feiten" welke ze krijgen voorgeschoteld in het linkse onderwijs ? Bij de linkse publieke zenders krijgen ze sowieso geen ander geluid te horen, maar daar kijkt de jeugd al lang niet meer naar. Afgelopen week nog ergens gehoord dat de huidige generatie het slechter heeft dan de ouders en dat is opmerkelijk. Zou de jeugd zich wel eens afvragen hoe dat komt en wat doen ze er nu eigenlijk zelf aan ? Ik vrees weinig, Ze slikken de linkse deug-propaganda voor zoete koek en snijden zichzelf onderhand flink in de vingers.

Ruikbaard | 10-08-21 | 12:32 | 5

@Ruikbaard,
Ik ben hier in Zeeuws-Vlaanderen,heb zegge en schrijve 1 pinguïn gezien.
Bovendien ruimte zat om tienduizenden aanstormende troepen van de haatbaard lebensraum te geven.

De Profundus | 10-08-21 | 13:34

@De Profundus | 10-08-21 | 13:34:
Nou dat is dan wel gemakkelijk geregeld: vanaf volgende week alle einwanderers bij Profundus in de achtertuin. En die sukkel uit het plempsel daarboven wil er ook nog wel een paar in de logeerkamer. Alle kosten ook op dit soort eikels verhalen en dan kan NL de belastingopbrengsten vanaf nu weer in het algemeen belang inzetten. Fijn!

treintrien | 10-08-21 | 14:14

Ik kom nog wel eens in Polen, in een klein stadje aan de Oostzee. Wel wat minder welvarend dan hier, maar met aardige mensen die normaal met elkaar omgaan. Geen hoofddoek te zien, af een toe een wat meer gepigmenteerde die gewoon doet wat de Polen ook doen en niemand die daar verder een probleem mee heeft. Echt een goede bestemming voor racisten zoals ik.

Here's Freddy | 10-08-21 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat leer je op zo'n inburgeringscursus? Hoe je outkering moet aanvragen, waar je springstof koopt voor een plofkraak, hoe je zelf handig een machete kunt maken... dat soort praktische weetjes.
Vaarwel Nederland.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 10-08-21 | 12:32 | 2

Vaarwel Nederland? Waar emigreert u naartoe? #wildersorelse ?

IJsboerke | 10-08-21 | 13:10

@IJsboerke | 10-08-21 | 13:10:
De ijsverkoop zal wel vies tegenvallen deze zomer. Heel vervelend voor je want reaguren gaat je ook al niet best af.

K. Westergaard | 10-08-21 | 14:42

Ik heb onlangs gelezen, dat in Denemarken de 3e generatie van allochtoonse afkomst stukken crimineler is dan de tweede, veel meer geweldsmisdrijven pleegt, en het meerderheidsaandeel in de gevangenis van allochtonen vergroot.
Waarom denk ik nou dat het hier, in Duitsland, in Zweden, en in Frankrijk en Engeland ook zo is?

Roadblock | 10-08-21 | 12:31 | 1

Dat denk je niet alleen, het is de waarheid, steken en schieten dat het een lust is om over roofovervallen etc etc maar te zwijgen

Roetveegje | 10-08-21 | 12:39

De volgende golf vanuit Afghanistan is al onderweg

Spiderman1 | 10-08-21 | 12:28

Diepe zucht, Dit houd niet op, niet vanzelf..

KC45 | 10-08-21 | 12:26 | 1

Nee joh maar alles komt goed want de VVD wil deze instroom ook niet

Waakvlam | 10-08-21 | 12:48

Idd, we spreken van een invasie. Had ik ooit erg te doen met een paar honderd gevluchte Chilenen die de doodseskaders ontliepen, de tegenwoordige (moord)invasie is niet meer te behappen. In vroeger tijden werden burgers beschermd als er invasies binnenkwamen. En Vluchtelingenwerk mag wel eens verantwoording nemen voor gewelddadige binnenlopers wiens handje zij ook nog vasthouden (doekoes, geld, subsidie!). Gisteren een priester doodgeslagen door ook zo’n geweld-minnend beest, Europa (de EU) gaat ten onder aan globalisme en ‘wir schaffen das’

Roetveegje | 10-08-21 | 12:26 | 4

Ik vermoed de schatkist (subsidie) en Postcode Loterij

Roetveegje | 10-08-21 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe is dit alles te rijmen met onze klimaatdoelstellingen????

Leffe Blonde | 10-08-21 | 12:17 | 1

Niet.

Pietie | 10-08-21 | 13:31

Ja dames en heren, boeren burgers en buitenlui... Vorige week nog 700, deze week al 800... hoor ik daar 900 ?? vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.... wie maakt de 1000 vol ???

Karel Kruizenruiker | 10-08-21 | 12:15 | 1

Lange termijn investering. Des te meer mensen des te meer profijt.

VoltaireJohn | 10-08-21 | 12:18

De derde burgemeester Verena Dietl van München wil 260 dobbernegers opvangen.
En de rest krijgen wij, zo gaat die stroom niet stoppen.
twitter.com/RoteVerena/status/1423621...

2_amazing | 10-08-21 | 12:13

We hebben ook te weinig leraren, psychiatrische inrichtingen, politie, artsen, en nog veel meer, naast dat wat al in het topic genoemd is....
En alles wat we verder wél nodig hebben, daar zijn die gasten niet capabel voor....

A333aan | 10-08-21 | 12:13

Altijd gedacht dat een demissionair kabinet de lopende zaken afhandelde en geen nieuwe mag opvoeren. Rutte gaat echter gewoon door. Zou hij bij het scheiden van de markt toch een visie hebben? Eigenbelang?

Een vrije paling | 10-08-21 | 12:11

Asielzoekers komen makkelijker Nederland binnen als ik naar een café....

P47Thunderbolt | 10-08-21 | 11:59

In dorpjes en stadswijken waar de bewoners nog geen extra slot op de deur hebben moeten plaatsen zijn ze er van overtuigd dat deze vorm van immigratie goed en nuttig is omdat:
1 zij zelf (nog) nergens last van hebben,
2 het CVVD66A hen nog ruim voldoende overal in faciliteert dus zwijgen komt goed uit,
3 de kerk iedere week meeslepend preekt en dagelijks hulpacties promoot.
Iedereen begrijpt uiteraard wel dat de migrant naar hen toe een ander gezicht trekt wanneer er weer een stukje naastenliefde voor hen klaargezet wordt. Dan komen ze echt niet met knaluitlaten aantoeteren met op de achterbank een stoot kinderen die de kreten uit het gebedshuis herhalen. Nee nee, dan zijn ze dankbaar en rustig. Luister maar eens goed naar de ervaringen van die vrijwillige kerkvrouwtjes.

zeurmachine | 10-08-21 | 11:54 | 1

Smack on the spot.

omanders | 10-08-21 | 11:59

Ik hoop dat asielzoekers wel een beetje sportief zijn

hotbrasil | 10-08-21 | 11:49

Vreemd toch eigenlijk, het stikt bij ons in de bieb van instromerts terwijl ik ze nooit zie lezen.

mygoodness | 10-08-21 | 11:44 | 2

Wat doen ze daar dan, beetje rondhangen en naar de vrouwen loeren?

matatwork | 10-08-21 | 13:17

U komt tenminste nog in de bieb...

bisbisbis | 10-08-21 | 16:42

"Vol is vol" was begin jaren ’80 al de boodschap van de Centrumpartij. Kan iemand even uitrekenen hoeveel asielzoekers er sinds die tijd bij hebben gekregen ?

johnyl | 10-08-21 | 11:42 | 4

Iemand, is dat familie van Niemand?

Roadblock | 10-08-21 | 11:59
-weggejorist-
feiten_en _cijfers | 10-08-21 | 12:02
-weggejorist-
superb_de_lux | 10-08-21 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja er staat nou eenmaal in een verdrag van voor het jaar 0 dat je iedere aanvraag als zodanig in behandeling moet nemen, en je alleen mensen mag wegsturen die worden geaccepteerd door de corrupte bananenrepubliek van dienst.

Ondertussen is het de verantwoordelijkheid van de ontvangende samenleving om er voor te zorgen dat de betreffende mensen exact, maar dan ook op de millimeter nauwkeurig, de zelfde maatschappelijke positie krijgen als mensen die er al 10 generaties deel van maken.

Veel succes met deze challenge!

Panos88 | 10-08-21 | 11:40 | 1

En voor VVD-extremisten en hun soortgenoten is dat verdrag nog heiliger en onfeilbaarder dan de bijbel voor de SGP, dus we zitten er voorlopig nog aan vast.

Reaguurdeskundige | 10-08-21 | 12:10

,,De zorg dat u dit vaker gaat doen, hebben wij wel”
Dat toontje. Alsof hij tegen een heg heeft gewaterd.
Graag zo'n Engelse pruikrechter uit the Old Bailey.

Der Schnitzeljäger | 10-08-21 | 11:34 | 1

Onze overheid heeft de juiste VOC mentaliteit, zakken vullen voor enkelen, het volk als slaaf gebruiken. Misbruiken dus, alles onder het mom van democratie. Verder heb ik er geen herinnering aan of dit bewust is gelogen.

Henkie | 10-08-21 | 11:40

Deed in juni een fietsrondje amsterdam. Begon in Borchland een groot recreatiecentrum waar menig bedrijfsuitje plaats vond. Het gaat dicht er komt een woonwijk. Waar moeten mensen nu recreeren ? Kwam bij weesp een weiland a 3 voetbalvelden nu omgetoverd tot zandvlakte , er komt een woonwijk. De landelijke boerderij er naast staat er verloren bij. Reed langs het gooimeer zelfde verhaal , veel nieuwbouw. Door naar het zeeburgereiland ooit een groene oase zelfde etc. kwam in volendam aan , het groen tussen Volendam en Edam , ook weg , dorpen zijn aan elkaar gegroeid. Denk niet dat het een issue gaat worden deze volbouw in het volgende klimaat overleg.

JamesYounger | 10-08-21 | 11:33 | 1

Die bouw is niet voor ons.

Roadblock | 10-08-21 | 12:01

The Fourtops - It's the s(h)ame old song

Von Bliksum | 10-08-21 | 11:30

De weegschaal van belastinginkomsten vs. uitkeringen etc. hangt steeds verder en verder uit evenwicht

Zalluf | 10-08-21 | 11:26 | 4

@Gaat het niet dan? | 10-08-21 | 11:28:
Verantwoordelijke ambtenaren hebben pas iets door als je op hen gaat bezuinigen.
Voorlopig zorgt de import voor meer functies, meer ambtenaren, meer sociale werkers, meer advocaten, meer AZC personeel, meer gevangenis personeel.

Roadblock | 10-08-21 | 12:02

@Roadblock | 10-08-21 | 12:02: voorlopig heeft die zelfde ambtenarij 7 miljard onterechte now steun uitgekeerd. Denk je nou heus dat er ook maar een ambtenaar mee zit?

De luis | 10-08-21 | 12:44

@De luis | 10-08-21 | 12:44: niet uitgekeerd, maar ten onrechte aangevraagd of niet besteed aan het doel waar de regeling voor bestemd was door ‘ondernemend’ NL.

Knokloof | 10-08-21 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Binnen een paar jaar heet het geen Nederland meer, maar is de gehele oppervlakte Randstad. Van Maastricht t/m Groningen en van Den Helder t/m zuid Zeeland.

Gaat het niet dan? | 10-08-21 | 11:26 | 1

Nou, in Groningen en Limburg zal het voorlopig nog wel loslopen, denk ik, maar de Randstad wordt op niet al te lange termijn een soort Greater London: een uitgestrekt 'geürbaniseerd' gebied, waar de weinige 'natuur' die er nog was, in snel tempo uitgefaseerd wordt, waar men dicht op elkaars lip leeft, met waarschijnlijk nog meer criminaliteit en agressie bij de bekende bevolkingsgroepen - die voornamelijk in die Randstad huizen, en waarvan de immigratie 'gewoon' doorgaat - als gevolg.

Ipv te streven naar een 'bevolkingskrimp', zullen we in sneltreinvaart groeien naar 20 miljoen inwoners, en zullen over 10 jaar die 1 miljoen woningen die erbij gebouwd gaan worden, dan ook al niet meer toereikend zijn.

Dr_Johnson | 10-08-21 | 11:46

Immigratie >> meer vraag naar woningen >> waarde woningen gaat omhoog >> woningbezitters stemmen VVD.

HogeNood | 10-08-21 | 11:26 | 5

Ik ben een woningbezitter, maar stemmen op de VVD doe ik al heel lang niet meer. Geen enkele partij heeft de werkende, auto en huis bezittende nederlander met schoolgaande kinderen harder in de noten getrapt dan de VVD de afgelopen 12 jaar. Schoften zijn het. Ons land word overgedragen aan Brussel. ONze welvaart herverdeeld met de knoflooklanden. Ons katholiek/christelijke stelsel stilletjes omgevolkt in een mengelpot van onverdraagzaamheid. Alle belsuiten worden genomen om op papier even snel een doel te halen, maar lange termijn vizie ontbreekt. En veel maatregelen hebben een averachts effect op de lange termijn. Elke idioot met meer dan 3 hersencellen kan dit zien aankomen. En toch kunnen die pipo's in Den Haag daar bij herhaling mee wegkomen. Het is verschrikkelijk. En het allerergste, is dat we in ons versplinterde politieke landschap eigenlijk geen alternatief hebben om op te stemmen wat niet schreeuwend woke links is, of gebaseerd op oude standpunten. ( religie ) om te huilen.

Blubberbazooka | 10-08-21 | 12:00

deze woningbezitter stemt NIET op de partij volksverlakkerij en demagogie!

Jafco | 10-08-21 | 12:01

Ik ken figuren die klagen over de hoge woningprijs omdat ze daardoor zelf buiten de boot vallen, en dan vervolgens op D66 gaan stemmen om een VVD-kabinet mogelijk te maken. Om je rot te lachen.

Reaguurdeskundige | 10-08-21 | 12:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien moeten we maar een crowdfunding starten om een onderzeeërs te kopen. Wat zou een goede 2e hands kosten met een lading torpedo's,.
Missie middellandse zee.

zoalsikhetzeg | 10-08-21 | 11:24 | 4

Was Michiel de Ruyter er nog maar, die wist er wel raad mee. Ow nee, VOC mentaliteit mag niet meer tegenwoordig. Lekker woke doen met zn allen dan komt alles goed! Hoeveel mensen kunnen we eigenlijk aan in Nederland?

P47Thunderbolt | 10-08-21 | 11:31

Die bootjes varen niet, als er geen GroenLinkse actievoerders waren om ze op te vangen.
Ik kan die gelukzoekers best begrijpen.
Ze horen dat er hier gratis geld wordt uitgedeeld, en dat je niet hoeft te werken en toch een grote bek mag hebben, en de oorspronkelijke bewoners voor racisten mag uitmaken.
Dwazen en hun geld worden snel gescheiden. Dat snappen ze.
Snel voor het op is.
De ratten die ze oppikken, dat zijn de links activistische lieden die sinistere doelen hebben betreffende herverdeling van rijkdom, en macht.
Die moet je aanpakken.
Was er niet zoiets van een vaarverbod voor de Seawatch?

Roadblock | 10-08-21 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens, in aanvulling op mijn comment hierboven over een mevrouw/hoogleraar die voor een ruimer asielbeleid pleit voor Afghanen; toch ook een prima artikel in de VK van een andere hoogleraar, Harrie Verbon, die een lans breekt voor 'echte' bewaking van de EU buitengrenzen door Frontex, en die de waanzin van lieden als Tineke Strik (Europarlement, GL) blootlegt:

"Door een betere bewaking van de buitengrenzen kan deze migratiestroom worden ingedamd."
"Veel migranten hebben zoals de regering ons liet weten geen ‘valide asielmotief’."

Maar bij de volgende passage had ik echt het gevoel: hèhè, eindelijk iemand die het uitspreekt:

"Er is nog een ander aspect dat kennelijk niet meegewogen wordt door de critici van de pushbacks, namelijk dat migranten die worden teruggestuurd, naar bijvoorbeeld Libië, daar zelf heen gereisd zijn. De EU heeft hen daar niet toe gedwongen. Waarom is de EU dan schuldig bij het terugzenden van deze mensen naar Libië als deze migranten zelf voor dit doorreisland hadden gekozen?"

Maar het zal aan dovemans oren besteed zijn. Ik kan de reactie van de Gutmenschen nu al uittekenen: ''De EU heeft die arme sloebers juist wél gedwongen om naar Libië te reizen. Want de EU zorgt niet voor 'veilige' vluchtroutes.''

Wat de Gutmenschen m.i. willen, is dat de EU de eis mbt een geldig visum voor een EU land - anders kom je niet aan boord van een vliegtuig richting een EU-land - laten vallen. Dan kunnen al die klaplopers 'gewoon' een vliegtuigticket kopen naar hun Luilekkerland van keuze; hoeven ze geen duizenden euro's meer te betalen aan mensensmokkelaars. En dat dat er dan miljoenen zullen worden, staat als een paal boven water. Maar dat interesseert de Gutmenschen geen reet; als ze het maar prettig in hun hoofd hebben.

Dr_Johnson | 10-08-21 | 11:23

Beetje flauw dit, ik reed op de ring bij Amsterdam en heb meerdere medelanders zien rijden, diegenen die ik heb zien rijden moeten allemaal wel een dijk van een baan hebben, want ze hebben ongelofelijke haast en rijden in spiksplinternieuwe auto's.

GKJP | 10-08-21 | 11:22

Ik moet altijd lachen om die gasten van de VVD. Altijd zeuren wanneer de poeplap moet worden getrokken. Ondertussen hebben ze geen houtje om op te bijten. Met de caravan in Italië lopen klagen, dat het maar niet wil zomeren. #blasee

Red shirt | 10-08-21 | 11:17

Wat ik niet snap:
Eritrea bestaat pas sinds 1993, daarvoor was het een opstandige provincie van Ethiopië, en Eritrea is altijd in een soort van oorlog met Ethiopië geweest.
En wij krijgen vluchtelingen uit beide landen?

Mr_Natural | 10-08-21 | 11:17 | 6

Zoals ik hier al zo vaak beweerd heb; in grote delen van de wereld rennen de stammen de ene week de ene kant op en de andere week de andere.
En tussendoor een derde.
En als het dan echt tegenzit gaan ze daar vrolijk verder.

D-Fens_1963 | 10-08-21 | 11:33

Zijn er überhaupt geen opstandige provincies of stammen in Afrika? Niemand wil er iets van maken en kijken alleen naar het rijke westen.
Komop zeg, we hebben in Europa toch al genoeg Rolex en Ray-Ban verkopers?

P47Thunderbolt | 10-08-21 | 11:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Als rechter zou je toch gillend van het lachen van je stoel rollen, als de advocaat van een kersvers gearriveerde woningovervaller vraagt of hij vrij mag "zodat hij zijn inburgeringscursus kan afmaken". Ik zou zeggen: laat die cursus maar zitten want dit is geen blijvertje.
Benieuwd naar de uitspraak trouwens. Gaat het weer een flutstrafje worden omdat de dader anders geen verblijfsvergunning meer kan krijgen wat een "te zware straf" zou zijn?

Muxje | 10-08-21 | 11:17

Als de CO2 uitstoot zo een probleem is waarom steeds meer inwoners.Gemiddeld gaat een migrant in Nederland 5keer meer CO2 uitstoten dan in zijn thuisland.

Kilroywashier | 10-08-21 | 11:16 | 2

De 5 is dubieus laag, maar je hebt helemaal gelijk.

funda | 10-08-21 | 11:33

En in de winters de thermostaat op 40 zetten want die temperaturen zijn ze gewend. Waarom niet een keer eskimo's als migranten?

P47Thunderbolt | 10-08-21 | 11:44

Het nieuwe normaal. Lekker dan.

Calastir | 10-08-21 | 11:15

Ik vind het wel jammer dat de meeste asielzoekers uit het Afrika of het Midden-Oosten komen. Niet echt mijn smaak. Ik zou graag de grenzen met Zuid-Amerika open willen zetten en een paar latina's willen verwelkomen. Volgens mij mixt dat ook beter.

BobDobalina | 10-08-21 | 11:15 | 4

Dan word je door Latina's afgewezen, doet dat minder pijn?

nsfl | 10-08-21 | 11:29

Kijk eens, je vindt het wel jammer.
Omdat het met mensen uit Afrika en het Midden-Oosten 'niet zo goed mixt'.
Goh, wat zouden die mensen uit Afrika en het Midden Oosten nou gemeen hebben waardoor het 'niet zo goed mixt'?
Komop, je kan het wel.
Het is roze, groot, en heeft een slurf en zit midden in de kamer.

Roadblock | 10-08-21 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ik was een weekendje in Letland; Riga is een aardige stad omringt door schitterende bossen.
Er woont geen hond en de bevolking krimpt.
Ik heb geen doekje of quatkauwer gezien.

Ik heb zo'n vermoeden dat Midden / Oost Europa populair gaan worden de komende jaren.

Eduardo- | 10-08-21 | 11:14 | 6

Denk dat er daar geen Miele’s zijn.

Kattie | 10-08-21 | 11:25

Ga nog een klein stukje noordelijker dan: Estland. Hypermodern, en je bent er nog omringd door de mooiste vrouwen van Europa ook.

Wayfaring stranger | 10-08-21 | 11:25

Mee eens, maar mijden van landen waar Russen kunnen komen is dan verstandig. Letland zeker niet doen, Litouwen een vraagteken, Estland verstandige keuze dan.

DeCynischeAmbtenaar | 10-08-21 | 11:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik dek dat 95% van de Nederlanders geen benul heeft van deze wekelijks aanwas van 95% kansloze gelukszoekers.
Ik neem het die gelukszoekers niet kwalijk trouwens, het is de oneindige slapheid van EU en de NL regering waardoor dit voortwoekert.

TheBigKirth | 10-08-21 | 11:13 | 3

En als Bente Becker hierover wordt bevraagd, begint ze te stotteren dat we nu eenmaal met Europese afspraken hebben te maken.
Daarom gebeurt er niets en is dit iedere week benoemen vrij zinloos. De grote anti-immigratiebroek die BB aantrekt zit vol met leugenachtige stront.

gestoptmetroken | 10-08-21 | 11:25

Zolang het NOS Staatsjournaal niet met dit soort Geen Stijl -achtige berichten opent verandert er geen fuck.

Zwizalletju | 10-08-21 | 11:26

Mensen verliezen hun banen, eindigen in de bijstand en verliezen daardoor hun huizen dankzij de Corona crisis. Als straf krijgen ze nog een boete omdat ze geen prikbewijs kunnen overleggen door een gebrekkige telefoon. Maar we halen wel wekelijks bijna 1000 man binnen die de grens door komen zonder enige prikbewijs op hun moderne smartphones, we stoppen ze in huizen van mensen die we op straat hebben gezet en geven ze een uitkering, een startkapitaal en een gratis Miele en 45" TV toe.

Sinclair | 10-08-21 | 11:13 | 5

@Wayfaring stranger
Wat is erger, een troll, of het type waardoor de troll zich laat inspireren? Soms zijn mensen zo verrot. Anyway, beide zitten even tragisch met zichzelf opgescheept.

nsfl | 10-08-21 | 11:37

@Wayfaring stranger | 10-08-21 | 11:30: Niks van aantrekken en negeren.

VoltaireJohn | 10-08-21 | 12:15

@van Oeffelen | 10-08-21 | 11:25:
En je vindt het vreemd dat het CDA aan het verdwijnen is?
Met zo'n houding, waar de zelfgenoegzaamheid afdruipt, een beetje neerkijken op de sloebers in Nederland, maak je er geen reclame voor, om het voorzichtig te zeggen.

Roadblock | 10-08-21 | 12:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahaha! Die Nieuwsuur-WWZ mop is echt geweldig!

TmC | 10-08-21 | 11:13

Waarom zou je nog in Nederland blijven? Het lijkt me naïef om te denken dat dit op korte termijn gaat stoppen. Er hangt een complete industrie met vriendjes en netwerk achter. De hele politieke bovenlaag is vergeven van deugers en EUrofielen. De jeugd is zo gehersenspoeld dat ze pas na flink wat eigen ervaring gaan snappen dat de wereld anders werkt dan de D666 leraren verteld hebben. En dan noem ik de NPO en Belgenmedia nog niet eens.

Frau Merkel | 10-08-21 | 11:11 | 8

@BobDobalina | 10-08-21 | 11:22:
Wat Jee-Dee zegt. Graag voortaan duidelijk zijn in plaats van de boel verdraaien. Ik begrijp nu uw reacties wel.

SamV | 10-08-21 | 11:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Het paard van Troje.....
Haal ze maar binnen...
Het is wachten op een autoctoon die doordraait....
Het is dan nog altijd 1 - 220 in hun criminaliteit voordeel ...
Ben al bijna 70 dus zolang heb ik niet meer want erger me dood.... maar mijn kinderen en kleinkinderen.... daar vrees ik het ergste voor...
Als zo'n onverlaat eentje van mij iets aandoet.... krijgt hij het dubbel en dwars terug.

Troyan horse | 10-08-21 | 11:11 | 1

Ik denk dat het in de gevangenis beter is dan in menig verzorgingstehuis.
Als je er 1 de hersens in slaat die het verdiend heeft, wat kunnen ze je dan nog maken?
Je levenslang geven ? (Proest).

Roadblock | 10-08-21 | 12:27

Ze hebben toch wel hun "corona" passport laten zien aan de grens of anders een negatief testbewijs?

Brabeaulander | 10-08-21 | 11:10 | 1

Les sans papiers.

van Oeffelen | 10-08-21 | 11:25

De omvolking verloopt prima volgens plan. Op 1 juli 2021 had 24,8% van de bevolking een migratieachtergrond. Daaronder vallen zowel mensen die in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie), als degenen die in Nederland geboren zijn en van wie ten minste een van hun ouders immigrant was (de tweede generatie).
De grote steden doen het nog veel beter. La Kaakklem zet de poorten het allerwijdst open, Amsterdam heeft maar liefst 55,6% migratiërs, net als Den Haag. Aboutaleb (Rotterdam) is in de achtervolging maar blijft steken op 52,3%. Utrecht stelt teleur met slechts 36,1% inreizigers.

Let wel, de derde generatie is niet meegeteld. En dat zijn die lui met petjes en Gucci-tasjes op een scooter of bij uw winkelcentrum.

goedverstaander | 10-08-21 | 11:10 | 8

@goedverstaander | 10-08-21 | 11:32: En de EU arbeidsmigranten en/of arbeidsmigranten uit de rest van de wereld (b.v. UK, US, India), zeg maar de mensen die wel werken?

Peerkeoud | 10-08-21 | 11:37

Omvolking is een soort alternatieve vorm van genocide; een misdaad tegen Nederland. Rutte zou hiervoor zwaar gestraft moeten worden en de schade die hij al heeft aangericht is nu al enorm te noemen.

appeltjesgroeneweide | 10-08-21 | 12:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat verhaal van dat Boskoopse gezin weerhoudt me er ook van om in Nederland een echt opvallende, vrijstaande woning aan te houden (zeker in en om de Randstad). Binnenkort toch waarschijnlijk maar naar Bali migreren.

UpdateAvailable | 10-08-21 | 11:09 | 3

Ik zou Indonesië toch maar even mijden.

goedverstaander | 10-08-21 | 11:12

Daar heeft van Oef een week in het Conrad gezeten. Dat was genoeg.

van Oeffelen | 10-08-21 | 11:26

@van Oeffelen | 10-08-21 | 11:26: En Conrad is een Duitse transgender?

Zenzeo | 10-08-21 | 16:11

Ik zie wel een stijgende lijn.

Sitting_targets | 10-08-21 | 11:09 | 1

Ja, ik ook. Dat zou kunnen betekenen dat Rutte zijn dagen geteld acht en nog even zo snel mogelijk Nederland verder kapot wil maken. Ik vind het zeer onbegredigend dat een man als Rutte met opgeheven hoofd durft te lopen. Hij zou tot een bestaan moeten worden veroordeeld waarin hij alleen nog maar als een schichtige rat in de schaduwen durft te lopen uit angst om herkend te worden.

appeltjesgroeneweide | 10-08-21 | 15:33

Beetje onvolledig dat er op de overheidssite niet staat hoeveel van de nieuwe instroom nieuwe aanvragen, herplaatsing etc. is. Zo is het werkelijke aantal kakelverse huisbezetters niet bekend. Dat er een stijgende lijn in zit is weer van de idioten. Net als dat ik de ijdele hoop koester dat iemand van belang dit allemaal gaat lezen hier.
Wat kunnen we doen? Iemand?

NiCeY | 10-08-21 | 11:08 | 1

Je omgeving, die waarschijnlijk D66 stemt of VVD, maakt niet uit, overtuigen dat het onbetaalbaar is. Dat er voor die 17 miljard die die klaplopers nu al jaarlijks kosten heel erg veel meer verzorgende zorg of beschermende politie kan worden bekostigd, in plaats van steeds meer van deze essentiële diensten kapot te bezuinigen.

Peerkeoud | 10-08-21 | 11:25

Als ik had geweten dat mijn land door slapzakken zo te grabbel werd gegooid, had ik nooit kinderen gekregen. Ik veracht de mensen die de macht hebben hier iets aan te doen en dat vervolgens nalaten.

osolemio | 10-08-21 | 11:08 | 1

Duidelijk, mee eens.

ZZP-er | 10-08-21 | 11:11

Hoe komen ze hier? lopend, op de fiets, met de bus, met de trein, vliegtuig.?
Worden waarschijnlijk opgehaald, met bussen, waarvandaan, wie regelt het, wie selecteert, hoeveel bussen, waar worden ze geplaatst, wie betaald het (wij),
zijn ze getest, geprikt, zijn het mannen, vrouwen. kinderen, gezinnen, anders,?
Waarvandaan worden ze opgehaald, door wie, wie rijdt de bus, wie verzorgt de catering, wie is verantwoordelijk voor deze massa instroom,
vragen vragen vragen, wie heeft een antwoord?

KC45 | 10-08-21 | 11:07 | 1

Ik zou hier ook zo graag eens een docu over willen zien. Dan wel een echte en geen gemanipuleerde. En dan nog een over 'hoe is het nu met' een jaar of 5 later.

ag-kansloos | 10-08-21 | 12:16

Vol=niet Vol, bij de vvd. Ouwe sjoemelaars. Als straks de waarde van mijn huis ontploft, verkoop ik en vertrek ik ergens anders heen. Wellicht in een boot, kan ik met een net zo grote glimlach als Mark, zwaaien naar de oneindige stroom gelukszoekers op zee. Tabee.

Gaat het niet dan? | 10-08-21 | 11:07 | 2

als de waarde nu nog niet ontploft is, dan gebeurt het ook niet meer ben ik bang.

UpdateAvailable | 10-08-21 | 11:08

@UpdateAvailable | we hebben al wel een procent of 20 overwaarde, in 2017 gekocht, dus het is nog niet om over naar huis te schrijven. Althans, ruim voldoenden om ons voorheen mooie Nederland riant te ontvluchten.

Gaat het niet dan? | 10-08-21 | 11:12

En Leo - het valt historisch gezien wel mee - Lucassen zag dat het goed was...

isitsoornot | 10-08-21 | 11:05

Dit nieuws is elke keer hetzelfde, en de reacties erop ook. Ik ben murw, klaar. Lees het niet eens meer, zoals de overlijdensadvertenties in de krant. Slechts ter info, ik kan er niets mee.

small_town_dude | 10-08-21 | 11:04 | 3

Tip: Teletekst. Gortdroge hoofdlijnen zonder emotionele manipulatie of alarmisme. NupuntNL vooral links laten liggen.
Kijk maar, best te doen: teletekst-data.nos.nl/webplus?p=101

kapoerewiet | 10-08-21 | 11:08

@kapoerewiet | 10-08-21 | 11:08: Is een groepje vergeten oudjes in de kelder van het NPO complex. Lezen hiermee en geven aan het NPO nieuws een kritische draai. Aangezien geen enkele bruinepuntschoendrager teletekst kent zullen ze nog wel een tijdje in de kelder hun werk doen.

grom | 10-08-21 | 12:00

Ziekmakend. Unilever is wel blij met al die extra monden. En de huisjesmelkers. vvd-ers, zeg maar.

Piet Karbiet | 10-08-21 | 11:02 | 4

De VVD bestaat uit een groot gedeelt uit brallende handjesophouders. Wanneer het nodig is dan tikken we af en lopen we weer verder. Laat die kakkers maar zitten.

Red shirt | 10-08-21 | 11:08

Met 1 huurhuis valt u niet onder de Groep huisjesmelkers.

Piet Karbiet | 10-08-21 | 11:37
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen we niet gewoon huur vragen? Dat er dus een soort dagelijks tarief is? Dat we dus de familie van zo'n gelukszoeker elke maand een rekening sturen. Met een mooie app en een online dashboard.

We draaien gewoon de zaken om!

Knufter | 10-08-21 | 11:02

800 voornamelijk jonge mannen ,die zwaar gefrustreerd hier hun uitkering, blond kutje komen ophalen en ook nog een woning krijgen

pejoar | 10-08-21 | 11:02 | 1

En waarvan er minstens 8 gaan prikken slaan of stelen.

Knufter | 10-08-21 | 11:03

Ik ben al Arabisch aan het leren, wolla

ptrck | 10-08-21 | 11:01

Ik ben zeer vereerd dat zoveel mensen ons prachtige land willen bezoeken. Wanneer gaan ze weer weg?

HeerVanStand | 10-08-21 | 10:58 | 3

Helaas, NOOIT.

Zitvlak | 10-08-21 | 11:00

Nooit? Wat een enthousiasme. Hartverwarmend!

HeerVanStand | 10-08-21 | 11:09

Ja, je raakt toch aan ze gehecht he?

Lorejas | 10-08-21 | 11:12

In het AD artikel refereren ze ook naar de dader van de gewelddadige woningsoverval als S.B. Er wordt dus ook werkelijk alles door media/rechtspraak aan gedaan om identiteit/achtergrond van criminelen te verbergen. Want stel je eens voor dat er een maatschappelijke druk zou ontstaan dat de groepen nieuwkomers zich eens moeten aanpassen. Dat is toch rasjiesme!

heldheino | 10-08-21 | 10:58 | 2

Je weet toch inmiddels wel wat de identiteit is van de verdachte als er niet expliciet bijstaat dat het een witte man is?

Malle moer | 10-08-21 | 11:48

Maar wel ook in het AD een leuk artikeltje over een Eritrejer die in Boskoop op een kaasboerderij werkt (een van de weinigen met baan). Dan mag de volledige naam natuurlijk wel in het zonnetje staan.
www.ad.nl/gouda/trotse-aaron-uit-erit...

Mijn GS nick magnie | 10-08-21 | 15:23

Ja, en gezien de ontwikkelingen in Afghanistan waar de Taliban de ene grote stad na de andere innemen, kun je al zien da de Afghanen overmorgen de 'nieuwe Syriërs' gaan worden: miljoenen zullen de EU gaan 'binnengolven', en net als die ca 90.000 Syriërs die in Nederland bivakkeren, zullen ze nooit meer weggaan.

En de Gutmenschen zullen het allemaal weer gaan goedpraten dat het ''onze'' schuld is. Het begon al met die discussies over de Afghaanse tolken, die kennelijk hierheen gehaald moeten worden. Er zal blijken dat er geen 40 of 50 tolken waren, maar het worden er natuurlijk honderden, want als dat het 'toegangskaartje tot Nederland wordt, claimt iedereen dat ze getolkt hebben voor de Nederlanders. Vervolgens moet de hele 'extended family' hierheen gehaald worden, want ook de broers, neven en nichten van de tolk lopen natuurlijk gevaar.

En daarna komen de miljoenen overige Afghanen hierheen 'vluchten'. En daarvan zullen de Gutmenschen zeggen dat het 'logisch' is dat ze (helemaal) hierheen komen: het westen heeft ze immers in de steek gelaten? En de buurlanden vangen al zoveel op.

Je ziet al dat er nu wordt voorgesorteerd op die stellingname. In de Volkskrant vandaag een artikel van een mevrouw - hoogleraar - die daarvoor pleit:

"Nu de Taliban terrein winnen in Afghanistan, moeten westerse landen een ruimer asielbeleid voeren. Nu vangen de armste landen de meeste vluchtelingen op."

Tuurlijk, laat al die Afghanen maar zich maar weer hier vestigen, er kan altijd meer bij. En het zijn ook weer allemaal moslims, hè. Zo gaat de islamisering van West-Europa 'gewoon' verder. We hebben er hier al 26 miljoen, we hebben al ca 20 jaar last van bloedige aanslagen door die lui, we halen smerige IS ratten weer op uit Syrië en laten ze los in onze samenleving; het lijkt wel of West-Europa een 'death wish' heeft. Het is echt onvoorstelbaar.

Dr_Johnson | 10-08-21 | 10:56 | 4

Als goedmakertje een stuk van Harrie Verbon, die meent dat Frontex nu toch echt de grenzen moet gaan bewaken.
Negatieve reacties op Harrie zullen wel geplaatst worden, mevrouw de hoogleraar zal uitsluitend lof toegezwaaid krijgen.

gestoptmetroken | 10-08-21 | 11:07

@gestoptmetroken | 10-08-21 | 11:07:

Ja, klopt. Ik heb er hier beneden alweer over geschreven. En je hebt gelijk, Verbon zal wel weer afgefakkeld gaan worden.

Dr_Johnson | 10-08-21 | 11:31

Twee Afghaanse broers hebben onlangs in Berlijn hun te westers levende zus vermoord, in een koffer per trein naar Beieren getransporteerd en daar 'verscharrt'. Gevlucht naar het vrije westen, maar hun 'gewoontes' niet bij de grens achtergelaten.

Tinie | 10-08-21 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel kilo CO2 en methaan gassen brengt zo een "vluchteling" eigenlijk het land in? Is dat te berekenen? Hij, zij koopt een auto, verwarmt het huis, doet boodschappen, etc, allemaal slecht voor het mileu. Een Miele is ook zo een 3 kilowatt.

Fapfap | 10-08-21 | 10:55 | 3

Goeie fotosjop trouwens.

Fapfap | 10-08-21 | 10:57

Joh, dat maakt eigenlijk geen drol uit. Ze kosten nu al 17 miljard Euro's per jaar, en dat loopt alleen maar op. Dat moeten "we" betalen en dat gaat op den duur niet meer. Die paar kg CO2 interesseren me geen drol. Dat ik krom moet liggen en een tweede baan moet gaan beginnen om mijn hoofd nog boven dit bizarre water te kunnen houden, dat vind ik veel erger. Klaplopers binnen halen en het volk dat het land wel heeft opgebouwd belasten totdat ze scheel zien.

Kudtland.

Peerkeoud | 10-08-21 | 11:31

Ik denk ook niet dat ze milieubewust verlichten en verwarmen. Hele dag de CV op saharatemperatuur en overal de lampen aan. En de TV.

DKP | 10-08-21 | 18:37

De wekelijkse stomp in je gezicht. Bedankt medelanders! En dan moet ik zogenaamd sociaal zijn en een prik nemen voor deze maatschappij.

Patje | 10-08-21 | 10:54 | 1

U doet dat toch voor uw medemens, toch.

Zitvlak | 10-08-21 | 10:59

en toch scoort de VVD 37 zetels in de laatste peiling. (ipsos politieke barometer)
D66 27 zetels en PVV 16 zetels....

How can???

Nefret | 10-08-21 | 10:53 | 5

Geld. Ook hier in de panelen, Money, slappe was.

horsteknots | 10-08-21 | 10:57

NOS die hier niet over wil berichten, dat zal stemmen kosten.

VoltaireJohn | 10-08-21 | 11:07

Ze krijgen per week er 800 stemmen bij.

JamesYounger | 10-08-21 | 11:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Het rubbervlot compleet met boegbeeld, bij de raad voor de rechtspraak worden ze weer gelukkig, weer een boot vol met inkomen, kan ook zijn dat onze grens open is, deze grensposten hebben geen covid controle hokjes, dus kom maar binnen met de famillie, oh nee , die komen later.

Zitvlak | 10-08-21 | 10:53

Het is maar goed dat we zoveel plezier van ze hebben

Dr. Pown3rt | 10-08-21 | 10:48 | 2

In ieder geval weer één uitzending van Opsporing Verzocht gevuld ja.

Ommezwaai | 10-08-21 | 10:49

,,We weten nog niet waar het vandaan komt, zo ontzettend veel geweld zo makkelijk kunnen gebruiken. De maatschappij zou het niet begrijpen als verdachte nu al vrij zou komen.” Echt serieus zoveel stupiditeit is gewoon niet te begrijpen. Waar dat vandaan komt? Kijk eens hoe het in de cultuur waar ze vandaan komt is, dan heb je het antwoord op je vraag en ook meteen waarom we ze hier niet kunnen hebben. Dit soort mensen denken ook echt dat ze zich aan zullen passen aan onze levensstijl, terwijl ze altijd op het randje van de samenleving zullen wonen en met jaloerse blik kijken naar onze spullen, onze vrouwen. En ze gratis geld geven, of nog meer is niet de oplossing.

Sessine | 10-08-21 | 10:47 | 1

Kijk maar naar de huidige/laatste toestanden in zuid Afrika, het "beschaafde" deel van dat continent.

boerk | 10-08-21 | 10:50

Rutte vernietigt dit land en lacht erbij. Hij vindt het wrs geweldig en al die onzettend domme VVD stemmers hebben dit op hun geweten. Maar toch he. Toch mag de rol van de linkse media niet vergeten worden. Er hoeft maar een paar keer dit soort berichten in een mainstream krant te staan en het is afgelopen met de import. En heren krantenbazen en Rutte weten dit. Ze weten dit. Ze weten dit. Ze weten dit. Ze weten dit. Ze weten dit.

J'accuse

appeltjesgroeneweide | 10-08-21 | 10:47 | 1

Hun baas is een doorzichtig zetbaasje van de EU. En die geven de stalorders. En journalisten hebben ook een hypotheek en/of moeten alimentatie betalen. Vrijheid van meningsuiting en/of onderzoeksjournalistiek bestaat al lang niet meer. Alles is gestuurd. De NPO en de kartelkranten verdienen de Leni-oeuvre prijs.

Phantomas | 10-08-21 | 10:54

Als we nou om te beginnen gewoon eens wat zinnige elementen uit asielprocedures van Denemarken, Zwitserland en Australië overnemen. Dat zou al een slok op een borrel schelen.

Asielprocedure afwachten in een AZC ergens in de Flevopolder. Daarna volgt telkens (jaarlijks) een evaluatie. Taal niet geleerd? Opzouten. Geen baan gevonden? Opzouten. Bewezen crimineel gedrag? Meteen opzouten. Nederlandse normen en waarden niet accepteren? Opzouten.

En dan het aller- allermoeilijkste. Gewoon eens een keer gaan handhaven.

Enter Yeti | 10-08-21 | 10:47 | 5

We handhaven ook. Middels een brief. En als dat niet voldoende is middels een regenboogzebrapad en eventueel een ferme waarschuwing dat er de volgende keer echt een waarschuwing komt.

Knufter | 10-08-21 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Verreweg de meeste z.g. "vluchtelingen" zijn in werkelijkheid illegale migranten die onder het mom van "vluchteling" naar Noord/West Europa afreizen vanwege het "gratis geld" ( ons sociaal stelsel) wat hier is te krijgen.
==========

Vluchtelingenpolitiek is ‘het grootste bedrog van de 21e eeuw’

wnl.tv/2017/04/02/vluchtelingenpoliti...

Swieberj | 10-08-21 | 10:47

Het figuur die onlangs iemand in onderdelen hakte en in koffers stopte blijkt ook een kansenparel uit Somalië. Er wordt inmiddels dagelijks gemoord, verkracht, geroofd en gestolen waarbij het importvolk met stip op nummer 1 staat.
Blijf vooral kartel stemmen, komt helemaal goed. Stoer roepen dat je er klaar mee bent en actie gaat ondernemen en ondertussen de achterdeur nog iets verder openzetten.
Puur hypothetisch gezien zou ik het heel erg sneu maar ook heel erg karma vinden als deze figuren die hier verantwoordelijk voor zijn ook iets dergelijks zou overkomen.

Eppo | 10-08-21 | 10:46 | 1

U preekt voor eigen parochie, ben ik bang.

2Little2Late | 10-08-21 | 12:02

Wat ik ook zo’n ratterige uitspraak vindt is dat “we echte vluchtelingen moeten helpen”. Daarmee wordt je gewoon voor t blok gezet! in de regio opvangen en nooit meer hier in Nederland. Bij wijze van hoge uitzondering tijdelijke opvang en dan weer terug. Onze grootouders moesten na de oorlog NL ook weer opbouwen.

Bad-Karma | 10-08-21 | 10:46 | 1

Het 'echte vluchtelingen' argument is hetzelde als het 'kinderporno' argument. Het is een soort troefkaart die alle andere argumenten ondergeschikt maakt en die ervoor zorgt dat alle middellen geoorloofd zijn, want het doel is immers heilig.

Knufter | 10-08-21 | 11:08

Voor de toekomst van mijn kinderen maak ik mij hier meer zorgen over dan over het klimaat. Is dat raar?

Prieelvogel | 10-08-21 | 10:45 | 2

Klimaat, overbevolking en deze import gaan hand in hand...
Er zijn nauwelijks politici die dat begrijpen.

Ommezwaai | 10-08-21 | 10:48

@Ommezwaai | 10-08-21 | 10:48: En degenen die het begrijpen en aankaarten, zijn "racisten en fascisten". Dus ja...

2Little2Late | 10-08-21 | 12:01

Bienvenidos Chicos.

RickTheDick | 10-08-21 | 10:45

Dat wordt knallen op de volgende Olympische spelen!

funda | 10-08-21 | 10:44

Mis het kaagmeisje naast die importeur.

Henri | 10-08-21 | 10:43

Iedereen weet dat je stil moet zitten als je geknipt wordt.
Maar als je stil blijft zitten wordt je constant geknipt.
Misschien wordt het tijd om iets te gaan doen!

Petrus Poortwachter | 10-08-21 | 10:42 | 1

Die kans hadden we in maart. Dus blijkbaar wil het grootste gedeelte van Nederland dit.

2Little2Late | 10-08-21 | 12:00

Je kunt hoog of laag springen, maar het is Europees beleid: verdeling van asielzoekers over de landen van de Unie, afgesproken in Marrakech. Dus week in, week uit deze aantallen.

DeCynischeAmbtenaar | 10-08-21 | 10:42 | 4

In het meest ideale geval komt de gehele bevolking met iedereen en zijn moeder + militaire staf en aanhang hier en ruilen we met het gebied. Lekker in de warmte bij voorkeur aan de kust of ander goed klimaat. We irrigeren de boel en bouwen het fatsoenlijk op. Win-win. Maar we nemen ze niet weer terug hoor als spijtoptanten.

superb_de_lux | 10-08-21 | 10:51

@funda | 10-08-21 | 10:49: de MOE landen doen niet mee, maar eerlijk is eerlijk. Vangen wel vluchtingen op uit het oosten.

DeCynischeAmbtenaar | 10-08-21 | 10:55

Ja want anders zet ome Erdogan de poort wagenwijd open.

van Oeffelen | 10-08-21 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

Kenniswerkers en atleten, juichen dus.

thanseeuwen | 10-08-21 | 10:40

Steeds meer mensen, steeds minder woningen.

Bij sterke opwarming komt het water van de Noordzee op termijn meters hoger te staan, blijkt uit het nieuwe IPCC-rapport. Dat geldt ook voor het water in de Rijn en Maas. Tegelijkertijd zakt achter de dijken van het Groene Hart de bodem juist dieper weg. En we willen voor 2030 een miljoen extra woningen. Maar waar?
bron; nu punt nl

Gebakkenvis | 10-08-21 | 10:39 | 3

Zullen de "Nieuwe Nederlanders" wel kunnen zwemmen?

Ommezwaai | 10-08-21 | 10:43

Ik stel voor in dat groene hart, ze hebben reeds ervaring met geïmproviseerde vlotten, they'll be fine.

ReyNemaattori | 10-08-21 | 10:57

@Jacobine_Utrecht | 10-08-21 | 10:41: Het is niet alleen dat de woningbouwvereniging de asielzoekers een woning aanbiedt... bij grote gezinnen, en dus een groot huis, gaat óók nog eens de huur kunstmatig omlaag, zodat de asielzoekers óók nog eens huursubsidie kunnen aanvragen, en dan woon je helemáál voor een prikkie in een kast van een huis. Makkelijk te betalen vanuit al hun bijstand, kinderbijslag en verdere toeslagen.

Terwijl hun hardwerkende nederlandse buren de volle mep van een vrijesectorwoning betalen.

Papa Jones | 10-08-21 | 10:49

@Jacobine_Utrecht | 10-08-21 | 10:41:
Ik zou graag willen helpen,maar helaas zit ik met hetzelfde probleem .
Schijnbaar zijn er veel stemgerechtigden die dit beleid geweldig vinden.

slim blontje | 10-08-21 | 10:51

Ik neem aan dat meneer we alvast voor 9 kinderen kinderbijslag ontvangt, heeft ie natuurlijk gewoon recht op.

Crankhead | 10-08-21 | 11:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Weer 800 ecologische voetstappen!
Elke week weer dat soort aantallen!
Hoe gaan we dat ecologisch compenseren?!

Aristotalloss | 10-08-21 | 10:37 | 1

Dat zal -helaas- ten koste gaan van de werkende Nederlander die jaar in, jaar uit heeft kromgelegen om dit circus te blijven financieren.

Ommezwaai | 10-08-21 | 10:41

En ondertussen stijgen de huizenprijzen naar recordhoogte en worden er nergens meer betaalbare woningen gebouwd want dat zou slecht zijn voor het Co2 beleid.

Osdorpertje | 10-08-21 | 10:36 | 1

Je zou bijna denken aan gecreëerde schaarste.

Phantomas | 10-08-21 | 10:39

Rutte is op vakantie en zal achteraf zeggen hier geen enkele actieve herinnering meer aan te hebben.
Ondertussen staat de teller op bijna 1 miljoen(!) geïmporteerde landlopers onder zijn desastreuze bewind.

Ommezwaai | 10-08-21 | 10:36 | 2

Ja import van 1 miljoen "dwarse denkers", mede mogelijk gemaakt door zo'n 7 miljoen bange/achterlijke meelopers.

Phantomas | 10-08-21 | 10:41

Na de klimaatwaanzin van gisteren, weer aandacht voor déze dagelijkse cijfers a.u.b.

Papa Jones | 10-08-21 | 10:35 | 2

Ja, beetje vreemd niet? De wereld beter achterlaten voor je kinderen, want klimaat maar ondertussen wel de bevolkingsgroei stimuleren middels import.

photto | 10-08-21 | 11:06

@photto | 10-08-21 | 11:06: Het is waanzinnig. We gaan nu dus huizen bouwen voor mensen uit Afrika, dit bouwproces is vele malen vervuilender dan die mensen in Afrika te houden, en bovendien hebben wij de ruimte niet voor al die woningen, valt er met déze instroomaantallen ook niet tegenop te bouwen, en wonen onze kinderen inmiddels tot hun 35e bij hun ouders vanwege een wachtlijst van 15 jaar.

Papa Jones | 10-08-21 | 11:14

Wie zijn die achterlijken, die op VVD en D66 stemmen?

Normpje | 10-08-21 | 10:34 | 3

De blinde Nederlandse bevolking.
Ziende blind en horende doof.

chicago river | 10-08-21 | 10:36

De instroom van lotsverbeteraars is zonder een PVV met absolute meerderheid niet te stoppen. Dus bereid je maar voor op een totale ineenstorting van deze maatschappij. Kennelijk is de meerderheid van de NLers in wezen zelf-destructief.

isitsoornot | 10-08-21 | 10:48

Iemand legde mij hier op GeenStijl ooit uit dat het "hele normale mensen" waren, in een "rijtjeshuis met een auto"... Een beetje dus van die mensen die "geprikt" werden door de Eritreeër.

DeterioraSequor | 10-08-21 | 10:49

Straks komen er ook nog een boel Afghanen bij. Wanneer zegt men nou eindelijk: genoeg is genoeg, vol is vol.

McStuiver | 10-08-21 | 10:34 | 3

Welkome aanvulling op de arbeidsmarkt, hoger opgeleiden en helpende handjes aan het bed.

Lorejas | 10-08-21 | 10:42

@Lorejas | 10-08-21 | 10:42:
Lig sinds kort regelmatig in het ziekenhuis (chemo helaas) en de helpende handjes (waarvoor alle complimenten) zijn voor 95% blank/wit.

De paar POC die er wel rondlopen spreken allemaal keurig Nederlands dus die zijn niet pas met een bootje aangekomen.

DKP | 10-08-21 | 18:28

Maar toch? Waar blijven die mensen allemaal?

Quib | 10-08-21 | 10:34 | 3

Ik kan je een tour geven

ruudvangeelen | 10-08-21 | 10:34

@ruudvangeelen | 10-08-21 | 10:34: Ik ook, ze krijgen de vijfkamerwoningen (sociale huur) in onze wijk. Het worden er steeds meer.

Jacobine_Utrecht | 10-08-21 | 10:38

En al die "vluchtelingen", verstonden natuurlijk al woordelijk dat mooie, lieve, inclusieve lied..........* teiltje opzoeken doet*

LoesjeP | 10-08-21 | 10:52

Zijn er ook cijfers van uitzettingen? Of staat dat gewoon altijd op nul?

dyslexieman | 10-08-21 | 10:33 | 3

Wat zou jij doen

ruudvangeelen | 10-08-21 | 10:34

@ruudvangeelen | 10-08-21 | 10:34: Niks zeggen, af en toe een itempje op het nieuws over een luidruchtige uitzetting maar nooit cijfers geven (of oncontroleerbare cijfers geven).

dyslexieman | 10-08-21 | 10:35

Het uitzettingsgetal kan ook negatief zijn. Momenteel worden er -800 Mielezoekers per week uitgezet.

Nivelleermarionet | 10-08-21 | 11:34

Waarom zijn er geen beelden van de aankomst van al die 800 iedere week bij de divere centra? Klopt dat aantal wel, of is het een bruto getal en komen er in werkelijkheid maar 3 busjes per week aan?

van Oeffelen | 10-08-21 | 10:32 | 1

Sywert zit er achter: 800 opgeven, geld opstrijken terwijl het er maar 10 zijn ;)

ItsOutThere | 10-08-21 | 10:34

Ík word hier verdrietig van.
Niet eens zo zeer voor mezelf, maar ik heb wel een dochter op deze wereld gezet.

Maar bon, daar hebben de VVD'ers, COA en dergelijken maling aan. Zij hebben er geen last van.

Toetsenbordcomplex | 10-08-21 | 10:32

Iemand nog vragen? Ja, ik: hoe en waar komen die mensen ons land binnen? Kan iemand mij dat uitleggen?

Jacobine_Utrecht | 10-08-21 | 10:31 | 10

In Lobith toch op hun rubberbootjes .

Kattie | 10-08-21 | 11:31

@Jacobine_Utrecht | 10-08-21 | 10:37: Blijkbaar is een groot gedeelte van Nederland het niet met u eens, gezien de verkiezingsuitslag van maart 2021. Face it, u leeft in een (nog wel) mooi land waarin een groot gedeelte van haar inwoners te dom is of teveel wil deugen om het te bewaren voor het nageslacht.

2Little2Late | 10-08-21 | 11:55

Het zijn maar schattingen, vreemd genoeg altijd een rond getal. Men komt gewoon met het vliegtuig. De bedoeling is dat bij het instappen gecontroleerd wordt maar daar hebben de operators geen zin in, behalve als het voor de USA is.

AntiZanicz | 10-08-21 | 11:59
▼ 7 antwoorden verborgen

Vluchtelingenwerk, asieladvocaten en het COA kunnen weer flink cashen.

2voor12 | 10-08-21 | 10:30 | 2

Ik heb niet veel op met asieladvocaten maar ze 'cashen' niet echt.

BobDobalina | 10-08-21 | 11:12

@BobDobalina | 10-08-21 | 11:12: de tarieven zijn niet best en er moet wel veel uren gemaakt worden. Anderen hebben ook maar gewoon salaris.

AntiZanicz | 10-08-21 | 12:00

Wel allemaal keurig getest of 8-voudig gev'd toch?

Mastermattie | 10-08-21 | 10:29

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino