Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gemeente stemt over toekomst terror-azc Overloon; bewoners zijn het spuugzat

Dat lijkt ons duidelijk

Alinea 2, zin 1. Daar zit de crux, in dit artikel over het azc in Overloon. "Marij Nabuurs durft er nu pas over te praten. Jaren hield ze haar mond, bang om uitgemaakt te worden voor racist." Want zeg je er wat van, dan sta je aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Ken jij soms niet de foto van Alan Kurdi? Gun jij mensen soms niet een veilig thuis? Maar net als héél veel andere mensen in de buurt van het asielzoekerscentrum vond mevrouw Nabuurs er geen zak meer aan, die asielzoekers in de buurt. NEGENHONDERD INCIDENTEN in anderhalf jaar tijd, zo bleek uit een wob. Niet één, niet twee, maar negenhonderd. Tieners die bij een inbraak bejaarde mannetjes neermaaien. Tientallen gestolen fietsen. Intimiderend gedrag. Bedreigingen. Misdragingen in het ov. Autoinbraken. Steekpartijen. Prutsclub COA heeft ook geen idee wat ze moeten doen met die criminele veiligelandiërs die je de televisie nog van de muur trekken als je ernaar zit te kijken en de gemeente komt niet verder dan 'koop maar een hond'. Echt waar: koop maar een hond. Donderdagavond stemt de gemeenteraad over de toekomst van het azc. Voorspelling: 500 bewoners, ze mogen allemaal weg. Een 'klein groepje' heeft het weer eens verpest voor de rest. Maar dan kan de regio weer rustig slapen.
INSTANT UPDATE - Ondertussen in Budel
UPDATE - Azc in Overloon gaat dicht. "De inwoners van Stevensbeek en Overloon verdienen rust." Straks is ergens anders in Nederland een dorp de lul!

Reaguursels

Inloggen

Het probleem zit al een beetje in: Azielzoekers hebben het recht om... dat zou moeten worden veranderd in: Oorlogs vluchtelingen hebben het recht om...

echtpaul | 09-07-21 | 01:17

Gemeente heeft de knoop doorgehakt. AZC moet opkrassen.

De vries, Henk. | 08-07-21 | 21:40 | 1

En nu kijken of het ook werkelijk gebeurt.

TonAlias | 08-07-21 | 23:21

Meer dan 900 incidenten..... Dan heb je je het echt niet meer over echte vluchtelingen of kansenparels. Wel waarschijnlijk over flink wat veiligelandiërs die hier de maatschappij even komen verzieken?

Jan, Leiden | 08-07-21 | 20:31

Eigenlijk best idioot dat de politie niets kan en mag doen. Zal wel iets Europees zijn ofzo, of een foute uitleg van de regeltjes door een overijverige ambtenaar, maar wie zijn ze in Brussel om te bepalen hoe wij omgaan moeten gaan met moedwillig tuig. Ik geef die Polen en Hongaren wat dat betreft groot gelijk. Zo lang mogelijk buiten houden dit soort niksnutten.

Dat geeft ook ruimte voor mensen die onze hulp wel nodig hebben en verdienen. Daar geef ik de Polen en Hongaren weer minder gelijk in. Mensen die het echt nodig hebben moet je helpen.

Alle veiligelandiërs kan je gewoon bij de grens tegen houden en terug sturen. Bij de derde keer zet je ze op een strafeiland.

Peerkeoud | 08-07-21 | 18:30

Er is vast wel een gemeente met een gat in de begroting , die ze wil binnenhalen.

wiers | 08-07-21 | 18:20

Kijk, het is heel simpel: importeer een geweldbereid volk met middeleeuwse opvattingen en ongebreidelde haat tegenover hun gastheer, terwijl in het gastland één van de belangrijkste verdien- en machtsmodellen gebaseerd is op luchtfietsen, wegkijken en ontkennen van problemen.. wat denk je dat er dan gaat gebeuren? Precies. Tien minuten na twaalf inmiddels...

Gladiator Fap | 08-07-21 | 17:09

Ach, dat is helemaal niet zo gek in een failliete rechtstaat die volgens een heleboel hotemetoten na de aanslag op Peter R. toch echt binnenkort werkelijkheid gaat worden als het zo doorgaat. En guess what: het gaat zo door.

Here's Freddy | 08-07-21 | 17:07

Een Golden Retriever kan niet alles oplossen

thanseeuwen | 08-07-21 | 15:34 | 2

Rhodesian Ridgeback is dan een betere keus.

kenny harder | 08-07-21 | 16:32

@kenny harder | 08-07-21 | 16:32: Boer Boel, Tosa Inu, Rottweiler, Mechelse herder. Liefst twee, los op de plaats of los op de oprit.

Maar het COA kan natuurlijk ook met de marinier optreden en bij aankomst vertellen dat bij de eerste de beste overtreding van de wet, de asielzoeker geen rechten meer heeft, anders dan water en brood achter gesloten deuren, wachtend op de eerste de beste vlucht naar het land van herkomst. Dan nog de daad bij het woord voegen en gedaan met de overlast, althans voor de periode dat ze bij het COA te gast zijn. Mochten ze abusievelijk alsnog een verblijfsvergunning krijgen, dan is het te hopen dat dat onder dezelfde voorwaarden is dan hun verblijf bij het COA.

Peerkeoud | 08-07-21 | 18:05

Werken die omwonenden op Schiphol bij afdeling bagageverwerking?

zoalsikhetzeg | 08-07-21 | 14:59

Vluchtelingen! Patrick Lodiers en die nep-journaliste in Griekenland die laatst door de autoriteiten is opgepakt vanwege verdenking van het huisvesten van een illegaal ijveren er in elke radioshow weer voor dat we ze allemaal linea recta invliegen.

drs. Levi Samsonov | 08-07-21 | 14:43 | 2

Wie ZIJN die mensen die daar naar luisteren?

van Oeffelen | 08-07-21 | 15:28

Weer eens wat anders dan de godganse dag televisie kijken Oef.

Lorejas | 08-07-21 | 15:35

Asiel is eigenlijk nooit goed om je heen, of het nu gaat om blaffende honden of asielzoekers.

Zoelense Hobbyboer | 08-07-21 | 14:34

Ja gemeentes wouden toch 6000 per azc'er om het begrotingsbudget mee op te vangen?

Krachtkoe | 08-07-21 | 14:16 | 3

wouden????

Berend_Breedreet | 08-07-21 | 16:07

@Berend_Breedreet | 08-07-21 | 16:07: Da's Brabants. Ze gebruiken hier ook hullie en zullie. En ze zeggen hier hij tegen een vrouw, of ons mam, terwijl het niet mijn ma is. We praten niet allemaal ABN met een marrokaans accent, hier onder de rivieren.

LV-225 | 08-07-21 | 16:56

Dan gaat het weg uit Overloon en komt het terug in Venray. Tel uit je winst.

wapster | 08-07-21 | 14:08

Wat zegt Claudia de Breij hierover?

Blonde Nel | 08-07-21 | 14:04

Die bejaarde bingo babe gaat ze er echt niet uitzetten.

osolemio | 08-07-21 | 13:46

AZC's zijn eigenlijk een beetje een afspiegeling van wat je binnenhaalt, dit zijn geen vluchtelingen.

Sessine | 08-07-21 | 13:45

Emmer, druppel, vol.
Mensen zijn de kolder/oplichting in dit verkwanselde land helemaal moe, maar dat wisten we, wachten op die dag, aanstaande.

hagelkruis | 08-07-21 | 13:33

Sorry hoor, maar een meerderheid van" ons" volk heeft hiervoor gestemd. Dus wil je dit niet, stem dan op een partij die er iets aan wil doen. (is niet de VVD)Voor de rest krokodillentranen.

dijkbewaker | 08-07-21 | 13:32

Als ik zo door de topics van vandaag scroll valt mij op dat het leeuwendeel van onze nationale problematiek automatisch wegvalt als we serieus zouden inzetten op "Minder minder!".

MickeyGouda | 08-07-21 | 13:30 | 2

Dat is de oplossing die je niet mag uitspreken, maar waar het overgrote merendeel van de bevolking het mee eens is.
Maar ‘Waarover men niet spreekt’

laurentius | 08-07-21 | 13:47

Maar dat is logisch. Eens kijken hoe politici reageren als er bij de import van bananen duidelijk is dat er statistisch gezien 1 op de 1000 bananen giftig zijn voor de samenleving. Hoe snel zou men dan de import van bananen stil leggen?

Als er 5 op de 100000 mensen Covid hebben (exact getal nog uitzoeken doet) doen ze al in de broek en leggen ze de samenleving stil, maar dit import gevaar wordt iedere week groter en groter en vooral ook duurder en duurder. 17 miljard and counting.

Peerkeoud | 08-07-21 | 18:14

Ach, die mensen met een kleurtje
doen heus nimmer iemand kwaad.
Je weet toch wel dat bruin of zwart
voor onderdrukt en zielig staat?

Soms roven ze, vernielen ze,
of doen ze zomaar iemand pijn,
maar dat komt enkel en alleen
doordat wij racisten zijn.

Torec | 08-07-21 | 13:22 | 1

Wij zoeken hier nog een dorpsdichter. Interesse?

Here's Freddy | 08-07-21 | 17:11

"De wal keert het schip" (hopelijk) voor de bewoners.
Hoewel je in dit geval beter van, "de wal keert de Armada" kunt spreken

roberto9715 | 08-07-21 | 13:19

Overloon, goeie hoeren wel.

BenDover | 08-07-21 | 13:13 | 1

Ah, een kenner,

stijlloospeilloos | 08-07-21 | 14:49

Dit speelt inderdaad al lang, een stuk van maart dit jaar:

"‘Enige oplossing is sluiting’
,,Goed nieuws”, noemt Jan Verbeeten van de plaatselijke supermarkt het verhaal van Van Soest. Als het waarheid zou worden. Hij plaatst meteen een kanttekening. ,Ik weet niet of dit eenzijdig gedaan kan worden. Gevoelsmatig haal je wel de angel uit het probleem. Je blijft ruimte bieden aan de mensen die het echt nodig hebben.”

,,De burgemeester kan niet bepalen welke personen naar Overloon komen, het COA bepaalt dat", zegt Ton Keizers uit Overloon. Hij is de overlast in zijn dorp zo beu dat hij eerder al opperde een burgerwacht in te stellen. ,,Als het nergens zwart op wit staat, kun je die jongeren niet weigeren. En dat krijg je niet zwart op wit. Maar er zijn zoveel incidenten gebeurd. Echt onacceptabel. De enige oplossing is sluiting van het azc. Daarmee geef je ook een signaal af aan De Haag.”

TonAlias | 08-07-21 | 13:10 | 1

Als ik de baas van de Plus supermarkt was, hing ik een bordje op: Ausländer unerwunscht. Als je geen Nederlands paspoort kunt tonen kom je gewoon de deur niet meer in. Hij hoeft ze geen toegang te verlenen.

ole guapa | 08-07-21 | 14:28

Goh, hoe zou het toch komen dat het zo’n chaos is in hun landen van herkomst…

zwarte_weduwe | 08-07-21 | 13:08 | 2

Het komt door ons beleid. Zodra ze hun paspoort hebben en hier legaal zijn, worden ze braaf en ijverig ... O wacht ...

Madame Poitiers | 08-07-21 | 13:13

kolonisatie, op zeker... slavernij etc.

oblix | 08-07-21 | 13:56

Gewoon niks geven, geen opvang, geen geld en zeker geen verblijfsvergunningen. Geen uitkeringen als je niet 5 jaar hebt gewerkt als niet Nederlander. Streng optreden bij overlast en meteen uitzetten. Hoe moeilijk kan het zijn? En Europa? Die willen ons niet kwijt als netto suikeroom. Gewoon druk uitoefenen en anders gewoon Nexit. Kunnen we rijk worden met zijn allen.

WhiteShark | 08-07-21 | 13:03 | 4

Inderdaad , wij moeten ons als Nederland veel harder opstellen. Hongarije en Polen hebben al laten zien dat je vanuit de EU niets te vrezen hebt. En als zulke landen er al mee wegkomen dan komen wij dat als hoofdsponsor zeer zeker.

Man-bear-pig | 08-07-21 | 13:24

Ik zou zeggen: vlieg ze naar Peru. Als ze dan weer met hun bootje hier zijn kijken we wel weer verder.

stijlloospeilloos | 08-07-21 | 14:48

@DeAapUitDeMouw | 08-07-21 | 13:06: Heel simpel: eerst een vriendelijk aanbod: met een vliegtuig. Als dat aanbod niet wordt aangenomen: met een schip dat een flinke hoeveelheid roeiboten en riemen aan bood heeft. Dat schip vaart naar de rand van de territoriale wateren en zet dan de roeiboten (met kompas! we blijven fatsoenlijke mensen!) overboord, laden de passagiers en roeiriemen in en varen vervolgens weg. Voor landen die geen kustlijn hebben: dan moeten de betreffende personen nog een eindje verder doorlopen.

Spie | 08-07-21 | 15:02
▼ 1 antwoord verborgen

Teveel voor één dag, allemaal berichtjes met dezelfde strekking, overdaad schaadt.. eh... ik bedoel.... genoeg is genoeg.

dathoujetoch | 08-07-21 | 13:03 | 2

ja, en nu?

vokfeez | 08-07-21 | 13:17

@vokfeez | 08-07-21 | 13:17: En nu? minder minder minder!
Of dat minder van dit soort berichtgeving is of minder crimineel tuig naar Nederland halen mag u zelf bepalen.

naglfar | 08-07-21 | 15:33

De burgemeester van Boxmeer heet dus Karel van Soest. Als je die letters 'n beetje husselt komt daar het woordje 'varkensstal' uit. Dat is zeg maar zo'n beetje hoe hij de Gemeente Boxmeer gaat achterlaten per 1 januari 2022, wanneer Gemeente LvC helaas 'n feit wordt.
En je raadt het al, hij is een VVD'er.

Boris die Sauertopf | 08-07-21 | 13:03 | 1

Bente?

vokfeez | 08-07-21 | 13:18

Mijn dochter heeft gewerkt in het AZC van Overloon. Is daar na ca. 1,5 jaar weggegaan om drie redenen 1. gebrek aan veiligheid. 2. de organisatorische chaos van het COA en 3. de constante stroom van ellende waarbij de "we mogen/kunnen niets doen' politie je letterlijk laat barsten.
En elke week halen we er weer zo'n 400 tot 700 van dat soort rotzooi ons land binnen.

Broadsquire | 08-07-21 | 13:02 | 5

Uw dochter is een links woke meiske?

VerganeGlorie | 08-07-21 | 13:13

Waarschijnlijk verdient het lekker, met buitengewone extra arbeidsvoorwaarden. 3 jaar daar pappen en nathouden levert net zoveel op als 6 jaar bikkelen in een commercieel bedrijf.

stijlloospeilloos | 08-07-21 | 14:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Onder Rutte en de beste hoogbejaarde die hij kon vinden, Ankie Knol, gaat dit gewoon ongestoord door. Elke dag meer tuig binnen onze landsgrenzen.

Bedankt VVD voor het faciliteren van deze ellende.

Roze_bril_drager | 08-07-21 | 13:02

Zit daar ook dat oorlogsmuseum Overloon?
Nice. Tijdens de nieuwe bezetting.

Piet Karbiet | 08-07-21 | 12:57 | 3

Bezetting? Je kan het bijna genocide noemen.

2voor12 | 08-07-21 | 12:59

Daar is stevig gevochten.

van Oeffelen | 08-07-21 | 13:15

@van Oeffelen | 08-07-21 | 13:15: ja, en, relevant voor nu?

dathoujetoch | 08-07-21 | 13:49

Een grof schandaal. Deze wantoestanden zouden eens breed moeten worden uitgemeten in de media. Maar dat past blijkbaar niet in onze doctrinair-inclusieve samenleving. Liever deze etterende wond open laten want die bewoners kunnen in dit verziekte politieke klimaat toch geen vuist maken.

Drs. Paco P. | 08-07-21 | 12:56

Nog even over die hond. Moet dat er eentje uit een asiel zijn, of is dat niet per se nodig?

Blauwpetje | 08-07-21 | 12:56 | 3

ik zou een vechthond nemen, eentje die in het oostblok is gefokt. Lekker pittig karakter.

small_town_dude | 08-07-21 | 12:58

@naglfar | 08-07-21 | 15:35: Ach alleen al de glimlach bij een grom doet die lafbekken sterven van angst.

Peerkeoud | 08-07-21 | 18:25

Als het AZC verdwijnt in Overloon krijgt een andere gemeente de problemen.
Problemen verschuiven helpt niet.

de uitbater | 08-07-21 | 12:56

Ruim 25% van de Overloners heeft op VVD gestemd bij de laatste verkiezingen. Plus links gestemd gaat het ver over de 50%. Nog niets aan de hand daar, niet zeuren.

UpdateAvailable | 08-07-21 | 12:56

Voor deze mensen zijn wij aangeschoten wild. Ze kunnen alles doen zonder enige weerstand. Onze overheid doet niets en wij mogen van onze overheid zelf ook niets doen. Zolang de politie niet sterker op mag/kan/wil treden en zolang de burger niets onderneemt om deze mensen fysieke weerstand te bieden veranderd er niets. En deze lui weten dat en maken daar dankbaar misbruik van. Ik vergelijk de situatie altijd met een aflevering van Dr who, "The God complex" waar een ras in voorkomt (The Tivolians) die zich altijd laf laat domineren en buigt voor alles en iedereen. Hun enige manier van overleven is om zich over te geven aan elk sterker en agressiever ras die voorbij komt.

Hangtietsmurfin | 08-07-21 | 12:56 | 1

Het is inderdaad verbazingwekkend dat er nooit een bericht in de media verschijnt over een autochtoon die zich de ballen van zijn lijf vecht als hij door dat tuig wordt belaagd. Wordt dat bewust uit het nieuws gehouden of zijn we inderdaad allemaal laffe watjes?

Here's Freddy | 08-07-21 | 17:21

Wat hebben die klootzakjes toch een hoop privileges.

Het meest vreselijke privilege wat er bestaat is toch wel de macht en het monopolie hebben om een ander een rascist te noemen.
Wat feitelijk vrijwel altijd onterecht is.

donkieshot | 08-07-21 | 12:54 | 2

Neem racist aan als geuzennaam en dan hebben ze dat ene privilege niet meer.

Joris Beltsin | 08-07-21 | 12:56

@Joris Beltsin | 08-07-21 | 12:56: Daarover gesproken: iemand nog wel eens iets vernomen van de rechtzaak van Max Pam? ('is racist een vrijelijk te gebruiken kwalificatie'?)

poepaanmijngaatsie | 08-07-21 | 17:07

Van de raadsleden wordt waarschijnlijk verwacht dat ze gewoon met de landelijke koers van hun partij meestemmen. Daarmee zijn gemeenteraadsverkiezingen gelijk zinloos geworden.

John McClane | 08-07-21 | 12:54 | 3

Bewoners kunnen ook op een lokale partij stemmen. Misschien gebeurt dat niet genoeg.

Xbitt | 08-07-21 | 12:56

@Xbitt | 08-07-21 | 12:56: Stem altijd op de partij waaraan de zittende macht de grootste hekel heeft. Dan hebben we in ieder geval nog (de kans op) het genoegen om ze in de verkiezingsnacht zurig te zien reageren. De uitzending met Melkert was goud waard. Ik geniet nog steeds van zijn zure blik. Niet dat er iets verandert. Die illusie moet je sinds de afschaffing van het referendum niet meer hebben.

Spie | 08-07-21 | 15:19

Mooie instant update. Het zegt alleen zo weinig. Heeft een boze medewerker de directeur neergestoken? Je weet het niet.

Leptob | 08-07-21 | 12:53

Bij de KLM hebben ze de oplossing, kijk op Twitter maar eens het filmpje #klm.

Sinterbikske | 08-07-21 | 12:53 | 1

Het houdt niet op.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 12:49 | 1

Niet vanzelf.

matatwork | 08-07-21 | 12:50

Ik snap wel dat gemeente Overloon adviseert een hond aan te schaffen, die zien het laatje al weer gevuld worden via de hondenbelasting.

ReyNemaattori | 08-07-21 | 12:48 | 4

En dan wordt er straks zo'n veiligelander in z'n kuiten gebeten, moet de hond weer doodgeschoten wegens recidive risico.

normanius | 08-07-21 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Simpel, zolang het volk niet kiest voor een overheid die dit soort bagger aanpakt zal het echt nooit gaan veranderen. Kijk naar de UK, het kan echt wel.

deja_view | 08-07-21 | 12:46 | 10

UK??? is dat niet dat land waarvan de spelers op hun knielen gaan voor aanvang van een voetbalwedstrijd?? om hun steun te betuigen aan blm?? ik weet voldoende.

Simon_Ketellapper | 08-07-21 | 13:30
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ditkomtnietmeergoed | 08-07-21 | 12:45 | 2

Alles maar op één dag, beetje teveel van het goede.... slechte

dathoujetoch | 08-07-21 | 12:45

Morele plicht onze welvaart (deels verkregen door uitbuiting van Afrika en oneerlijke handelsbetrekkingen) te delen met degenen die het komen halen. Aldus links. Sorry voor collateral damage van de Nederlandse burgers die niks van doen hebben met de multinationals en het uitzuigen van andere landen en gewoon rustig willen wonen zonder dat hele 'diversiteitscircus'. Aldus links.

Ir_HardGelag | 08-07-21 | 12:44

Wie zijn toch die mensen die altijd wat anders stemmen in de raad dan wat de meerderheid van de bewoners in een gemeente wil?

Deflatiemonster | 08-07-21 | 12:44

Er is simpelweg politieke onwil om het probleem aan te pakken. Een politieke partij die het probleem wil aanpakken, of personen die zich ertegen uitspreken worden een bruin hemd aangemeten. Hoe moeilijk kan het zijn om gelukzoekers uit veilige landen totaal niet te faciliteren, en bij crimineel gedrag op te sluiten. Net zo lang tot ze vrijwillig vertrekken.

Vrijhetzelaar | 08-07-21 | 12:43 | 1

Schijnt dat we in achterkamertjes internationale verdragen hebben ondertekent die de toestroom van crimigranten niet mogen tegenhouden.

2voor12 | 08-07-21 | 12:45

Op Tinder kom ik steeds vaker tegen dat vooral Aziatische vrouwen naar Nederland gaan of zijn geëmigreerd. Is dat een nieuwe trend?

Hondt | 08-07-21 | 12:43 | 2

nee,

UpdateAvailable | 08-07-21 | 12:51

nee, Filipijnse kettingbrief

Dr.Utker | 08-07-21 | 12:54

Er is een vrij simpele oplossing. Verplaats alle azc's naar dure villawijken. De woningen daar zijn doorgaans goed beveiligd en de bewoners lopen nauwelijks los rond buiten de muren en hekken rondom hun landgoed.

HeerVanStand | 08-07-21 | 12:40 | 6

Zeer juist Lorejas. De lommerrijke omgeving en de goede invloed die een heer van stand kan hebben, ook al komt deze niet zonder gepantserd voertuig van zijn landgoed af, kan heel heilzaam zijn voor deze stakkers. Bovendien worden hier geen fietsen gestolen, want die hebben wij niet.

HeerVanStand | 08-07-21 | 12:58

Is een Fiat Punto een gepantserd voertuig?

Lorejas | 08-07-21 | 13:05

Zoals ik al zei, Lorejas, wij berijden geen fietsen. Dus ook geen Fiat Poeno, of waar u het dan ook maar over heeft.

HeerVanStand | 08-07-21 | 13:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik kan mij Steenbergen nog herinneren.
Daar was van meet af aan erg duidelijk dat dat volk niet geaccepteerd zou worden.

Sjeintje | 08-07-21 | 12:39 | 2

Ordinair volk ook.

van Oeffelen | 08-07-21 | 13:05

Dat klopt, die zijn er ook daar

Sjeintje | 08-07-21 | 13:40

Jawel, maar ze stemmen gewoon verkeerd. Eigen schuld! Zolang niet minstens 50% PVV of aanverwant stemt, is alle ellende aan de bevolking zelf te wijten.

Spie | 08-07-21 | 15:23

Ik wil niet pessimistisch overkomen,
maar het is al te laat….

laurentius | 08-07-21 | 12:37 | 2

Dit dus. Al komt er een totale stop, de ellende is al te groot.

2voor12 | 08-07-21 | 12:46

We hebben treinen zat.

snikkelonius | 08-07-21 | 13:18

De politiek stemt natuurlijk voor het behoud van het AZC, anders lig je eruit en wordt je uitgemaakt voor racist! Daarnaast is het verdienmodel voor advocaten, de 'behulpzamen' en de vrijwilligers weg. Dat willen zij natuurlijk niet, want broodroof. Je kunt beter de winkel van een ander leeg laten roven, de eigendommen van de bewoners laten jatten en de inwoners in elkaar laten meppen door dat tuig. De advocaten en de 'behulpzamen' hebben er toch geen last van. De raadsleden en ook de hele politiek in dit land is door en door verrot. De VVD laat per dag nog steeds 700 van die gasten binnenkomen, waarvan 10% zeker crimineel is (zie GS van gisteren). Doe maar van horen, zien en zwijgen. Lafaards in de politiek, bescherm je volk eens en doe er eens wat aan!

DeFeitenOpEenRij | 08-07-21 | 12:35 | 3

Per dag is wel een beetje al te dol he? De GS instroom-o-meter is per week.

elfenstein | 08-07-21 | 12:38

Het houdt niet op, niet vanzelf.
Hoogste tijd dat:
-er geen nieuwe kansen worden gegeven.
-de miskleunen opgepakt en vastgezet en UITgezet worden (gekomen zonder papieren=uitzetten zonder papieren, geen gezeik)
-de toestroom van miskleunen gestopt wordt.
Ik ben het beu, al jaren en zie al jaren Nederland naar de kl*te gaan o.m. door deze miskleunen.

MK27 | 08-07-21 | 12:35

Alles wat ik hier over kan zeggen levert mij minimaal een Joris op.
Of ik ben een boze witte man, die natuurlijk gewoon blank is.

Het leven is zwaar | 08-07-21 | 12:35

Het is maar goed dat het leger daar in Budel weg is. Die gewelddadige organisatie die alleen maar ellende veroorzaakt. Op zo’n kazerne kun je beter ‘vluchtelingen’ ‘redden’ van vervolging -voor-crimineel-gedrag-.
youtu.be/1jjcxFGEysE

ratelaar | 08-07-21 | 12:34 | 2

Het leger kan daar heel mooi oefenen.........
Heel realistisch.

MK27 | 08-07-21 | 12:36

Het leger heeft nog wel een oefenterrein achter die voormalige kazerne en naar verluidt maken een stel geitenwollen sokken zich nu zorgen of de schoten die arme vluchtelingen geen traumatische herinneringen bezorgen.

Joris Beltsin | 08-07-21 | 12:40

Ondertussen bekt a z c wel lekker, maar de z heeft compleet de waarde verloren. Kun je het instituut beter een andere naam geven. Varkensvoer of zo.

Jos Tiebent | 08-07-21 | 12:33 | 2

Die A heeft zijn waarde anders ook al even verloren, deze A kan beter vervangen worden voor een G. De G van Gelukszoekers...

PieterC | 08-07-21 | 12:36

AEC.

Lorejas | 08-07-21 | 12:36

En dan krijg je dus dit:

"KLM onderzoekt filmpje waarin Marokkaans toestel wordt nageroepen | Binnenland | Telegraaf.nl" www.telegraaf.nl/nieuws/985929396/klm...

Kan alleen het filmpje niet vinden.. wie?

haatsmurfin | 08-07-21 | 12:33 | 2

Tja het is ook een mening.

voldemort | 08-07-21 | 12:57

Verplaatsen heeft ook geen zin, alleen deporteren zal zoden aan de dijk zetten maar dat is een "no go" als je lid van de E.U. bent.
M.a.w. zitten we er gewoon mee opgescheept, alleen nog een plaats zoeken waar de bewoners niet te moeilijk doen of gemakkelijk het zwijgen kunnen worden opgelegd.

Mr. C | 08-07-21 | 12:33

Heb geen meelij.Dit volk uit overloon en het vlak er naastliggende stevensbeek stemt op de foute partij dus zeur dan ook niet.
Een belastingontwijkende familie uit stevensbeek die een gezin jarenlang 24/7 extreme overlast bezorgde met hun activiteiten adviseerde ooit : ‘als het je niet bevalt dan verhuis je toch gewoon’.
Dus bij deze mijn advies : Dan verhuis je toch gewoon !

nemeton | 08-07-21 | 12:33 | 1

Of gebruik gewoon je gezonde boer’nverstand.
Hoe vind je die ?

Ambiorix | 08-07-21 | 12:40

Dan gaat het azc dicht en dan? Leuk voor de mensen daar, maar een andere wijk in NL is de komende jaren de sjaak.

Selassie | 08-07-21 | 12:32 | 2

NL = Wegkijkistan.

Dat krijg je als je geen goede afspraken maakt. In de afspraken moet verweven zijn dat bij wangedrag of niet aanpassen aan het nieuwe land, dat je dan zonder pardon wordt uitgezet. Of, bouw een eiland in de Noordzee, en maak daar een gevangenis met een hard regime.

Draai het eens om. Ga jij eens naar een dergelijk land op vakantie en gedraag je daar eens zoals die gasten dat hier doen. Enkeltje gevangenis en afscheid van de mensenrechten.

Von Bliksum | 08-07-21 | 12:37

Dan verdeel je de ellende wel als je om de 5 jaar een andere plek zoekt. Kunnen die andere mensen na een paar jaar weer even op adem komen.

Watching the Wheels | 08-07-21 | 12:51

Wel te laat.

de uitbater | 08-07-21 | 12:47

@de uitbater | 08-07-21 | 12:47: Precies dit is de reden dat de meesten voor de Brexit hebben gestemd. Gewoon weer baas in eigen land zijn. Stond ook in de nrc meen ik.

dubbeltjeopznkant | 08-07-21 | 12:57

Als je in overloon naar de Plus gaat, dan hangt daar in de draaideur in arabisch geschreven dat diefstal strafbaar is. En als je in de regio rondrijd, zie je overal van die "pinguins" in de berm waggelen.

Blubberbazooka | 08-07-21 | 12:32

Ondertussen schieten de huizenprijzen omhoog. What can possibly go wrong?

JackStick | 08-07-21 | 12:31 | 3

Huis verkopen en emigreren

laurentius | 08-07-21 | 12:32

@laurentius | 08-07-21 | 12:32: Marokko, Algerije, Tunesië invallen met 3 miljoen Nederlanders. Regime afzetten, landen economisch herstructureren en alle vluchtelingen uit Midden-Afrika en andere landen doorsturen naar Europa.

Von Bliksum | 08-07-21 | 12:39

@laurentius | 08-07-21 | 12:32: winst realiseren in markt1 en opnieuw investeren in markt2. Zo ga je omhoog. Blijven zitten in dezelfde markt, dat heeft geen zin. Dan koop je te duur terug.

van Oeffelen | 08-07-21 | 13:00

Zet illegalen gewoon in de gevangenis en laat ze er pas weer uit als ze meewerken aan de terugkeer naar hun vaderland. Zo moeilijk is het niet.

IslamPislam | 08-07-21 | 12:31 | 1

Gewoon in een kamp, met streng werkregime, wie niet werkt, eet ook niet... Zien hoe snel ze meewerken om terug naar hun zandbak te gaan!

xpto | 08-07-21 | 13:41

Van Oef is jaarlijks 1 of maximaal 2x in Nederland. De Randstad mijdt van Oef, dat is 1 grote vuilnisbelt. De buitenlanders waaraan hier gerefereerd wordt zijn over het algemeen dunne iele mannetjes. Toevallig kwam van Oef er 2 tegen in het treintje tussen Zwolle en Emmen. Ze hadden geen kaartje en begonnen al richting agressief te tikken. Toen heeft van Oef de onzeker geworden conducteur (hij wilde al gaan bellen) even geholpen bij het overtuigen van die gastjes dat ze NU dienden uit te stappen. Nooit meer wat van gehoord.

van Oeffelen | 08-07-21 | 12:30 | 25

@van Oeffelen | 08-07-21 | 13:02:

Eerlijk is eerlijk....

You got me....

neonreclame | 08-07-21 | 13:06

@Oef; jeetje, lijkt wel een uitgestelde Tienertour.

Lorejas | 08-07-21 | 13:09

@Lorejas | 08-07-21 | 13:09: nee, dat ging er vroeger wel anders aan toe, inclusief de Interrail, Istanbul express.

van Oeffelen | 08-07-21 | 13:16
▼ 22 antwoorden verborgen

Ons land/het systeem kan het (allang) niet meer aan. Iedereen lekker terug naar het eigen land (ja, Iedereen) en voor een hele lange tijd een slot op de deur van Nederland. Tis wel klaar zo.

VP732 | 08-07-21 | 12:28 | 2

Helaas is er net weer voor 4 jaar bijgetekend.

Nuchternederland | 08-07-21 | 12:30

Huh, het was toch alleen bed, bad en brood?

JackStick | 08-07-21 | 12:30

Ja jongens, dit gaat zo maar niet, er komen er iedere week 700 bij. Waar moeten die dan heen, op een plaats waar ze niemand kunnen lastig vallen misschien? Zie je, gewoon verder welkom zingen dan komt het goed.

jan huppeldepup | 08-07-21 | 12:28
-weggejorist-
Amicaal | 08-07-21 | 12:27 | 2

Verhuis het AZC toch gewoon naar IJburg. Iedereen blij?

Hans Kwalzan | 08-07-21 | 12:26

Zijn er dansavondjes georganiseerd ,met de lokale meisjes? Nee? Ja, dan vraag je ook om problemen.

streknek | 08-07-21 | 12:25

Denemarken, Engeland, het kan dus wel!

funkyd | 08-07-21 | 12:25 | 1

2 landen die al naar de klote zijn.
Londonistan.

Is dit nog nieuws? | 08-07-21 | 12:26

Hé Grapperhaus, ga eens aan het werk!

MoonBeebe | 08-07-21 | 12:25 | 2

Beveiliging in Heel Nederland is opgeschroefd, lees ik net in BN de stem. Blijkbaar dan niet bij de AZC's als ik de laatste nieuwe steekpartijen allemaal lees...

TonAlias | 08-07-21 | 12:27

Ik vermoed dat de oplossing gaat zijn dat er nog een azc bij moet komen in de naburige gemeente.

elfenstein | 08-07-21 | 12:25

Alsjeblieft, stem voor behoud in Overloon.
Anders komen ze allemaal naar Gilze, en daar zitten er al een hoop...

TonAlias | 08-07-21 | 12:24

Ze LACHEN ons uit. Al jaren.

Verderkijkert | 08-07-21 | 12:23

Je kan de mensen wel uit de woestijn halen maar de woestijn niet uit de mensen .
Heeft een wijs man ooit gezegd .

likmegaties | 08-07-21 | 12:22

Komt natuurlijk omdat er geen moskeet in de buurt is waar ze elke vrijdag
door een schimmige imam verteld wordt dat Nederland helemaal kudt is
omdat de straten niet van goud zijn en er geen blanke wijvon zingen " jij bent welkom, welkom in mijn warme grotje" en er niet eens een mooi huis voor je beschikbaar is! Nu moeten ze er zelf achterkomen dat er geen ruimte is voor geitenstront rapers en sandalen reparateurs, dat wringt en is de schuld van de bewoners in het land waar je naar toe werd gestuurd.

TijdelijkOptimist | 08-07-21 | 12:21 | 2

Hoezo? In Nederland is overal een moskee in de buurt en glibbert menig linkse blanke meid kleddernat van de Ikea-bank bij de gedachte aan zo’n besneden bebaarde exoot die je alle hoeken van de slaapkamer laat zien. Dit is voor hun het land van melk en honing. En u en ik werken er slaafs voor. Wie zijn er nu gek?

Ceristimo | 08-07-21 | 12:26

@Ceristimo | 08-07-21 | 12:26: wat je van ver haalt is lekker. Als ik af en toe weer zo'n programma zie langskomen met een naïef mokkel dat bij een verre liefde in een apenland gaat wonen, lach ik me ook iedere keer de ballen uit de broek "als het allemaal wat tegenvalt"

Dr.Utker | 08-07-21 | 12:28

Dump ze in Amsterdam. Daar willen ze graag meer.

jochum1980 | 08-07-21 | 12:20 | 3
-weggejorist-
Wereldvreemd2 | 08-07-21 | 12:22

Ha ha hi hi die Jochum toch. Zo gevat. Het had een Amsterdammer kunnen zijn. Gekkigheid.

Lorejas | 08-07-21 | 12:40

misschien moet de Wetgevende Macht uit het trias politica eens wat meer in de buurt gaan wonen ipv in hun ommuurde bastion vol mannen-met-oortjes. Als de gewone man m/v de sjaak is doet je dat toch minder dan wanneer je zelf aan de beurt bent.

Dr.Utker | 08-07-21 | 12:20 | 1

Ik moet dan ook een beetje aan Peter R denken....

Ride_On | 08-07-21 | 12:29

Nee ik koop geen hond, maar wel een blaffer. Woef..

mr.money | 08-07-21 | 12:20 | 2

Wel even de instructiefilmpjes op 101barz kijken he, we willen geen ongelukken.

elfenstein | 08-07-21 | 12:26

Sterk.

Nuchternederland | 08-07-21 | 12:27

Hoe weten ze zo snel dat de dader in Budel zich als man identificeert?

frickY | 08-07-21 | 12:20 | 1

Dat is ook zoiets ja, mogen ze bij opsporing verzocht nog wel het signalement ‘man’ afgeven? Misschien betreft het wel een non-binair individu.

JackStick | 08-07-21 | 12:34

Er zijn nog wel wat BN'ers die een asielzoeker in huis willen nemen. Opgelost.

Quib | 08-07-21 | 12:20

Update: Zevenaar vanmorgen: 'Twee jongens op een scooter zouden het slachtoffer hebben opgewacht, bedreigd en achtervolgd met een kapmes van een halve meter lang.'

Mr_Natural | 08-07-21 | 12:19 | 3

Werken ze bij groenbeheer?

TRUMP | 08-07-21 | 12:23

Het VN Vluchtelingenverdrag per direct opzeggen. Want 1. Niet meer van deze tijd. 2. Onbetaalbaar. 3. Een schending van de rechten van onze kinderen.

Piet Karbiet | 08-07-21 | 12:19 | 2

nuance: dit zijn geen vluchtelingen

Dr.Utker | 08-07-21 | 12:21

Leuke gedachte, maar een partij die dat wil krijgt nooit genoeg stemmen om deel uit te maken van de regering. Nederlanders willen dit.

JackStick | 08-07-21 | 12:36

Groot Brittannië neemt sinds deze week strengere immigratiewet aan. Geen VISA meer voor mensen die legaal willen komen als het land van herkomst geen illegalen terugneemt.

Kortom: Koning van Marokko is hier niet meer welkom als dit plannetje hier wordt doorgevoerd. Tenzij ze hun landgenoten terugnemen.

TRUMP | 08-07-21 | 12:19

Je moet die menschen ook niet opsluiten in een primitief AZC, Nee die moeten meteen opgevangen worden in eigen woning met Miele. Want daar komen ze voor! En zolang dat het uiteindelijke doel is, kan ik me de frustratie en gepaard gaande overlast goed voorstellen. Het is ook niet niks, opgesloten zo'n AZC als je al zo veel meegemaakt hebt,

gijnsteel666 | 08-07-21 | 12:19

Alsof alle "vluchtelingen" rechtstreeks uit oorlogsgebieden komen. Die Alan Kurdi was veilig met z'n familie in Turkije.
Maar vader wilde graag gratis nieuwe tanden. Dus hup op de boot naar Europa.....

Is dit nog nieuws? | 08-07-21 | 12:18

Ik woon er. Ook mijn telefoon via insluiping kwijt. De track ging direct naar azc. Maar helaas geen medewerking vd wouten of coa. Liever vandaag dan gisteren opdoeken. Jammer vd echte vluchtelingen,... maar de veilige landiers verpesten het. De gemeente Boxmeer is het gelukkig eens ... hopelijk.

horsteknots | 08-07-21 | 12:17 | 6

Als je uit een niet-veilig land komt, ben je niet automatisch niet-schuldig...

Nuchternederland | 08-07-21 | 12:27

@Is dit nog nieuws? | 08-07-21 | 12:25: Eigenrichting, daar zijn ze wel alert op.

Muxje | 08-07-21 | 12:27

Alfred... de sim ging er uit nabij het azc.. Aangifte gedaan. De hele santekraam... en ik heb serieus gedacht aan tralies om mijn kleine patio. Nu, met mooi weer kan ik de deur niet open laten als ik ga bouten . En dat voelt gvd nog steeds klote

horsteknots | 08-07-21 | 12:30
▼ 3 antwoorden verborgen

In Arnhem hebben ze een onderzoek gedaan in de wijk waar een AZC staat. De buurtbewoners konden een enquête invullen. Daar kwam zelfs uit dat sommigen "het een eer vinden" dat er een AZC in hun wijk is. I kid you not.

Deksmaat | 08-07-21 | 12:16 | 8

@Deksmaat | 08-07-21 | 12:26:

Inwonen that is..

Kaal met een grote bek, dat wel...

Zegt niet alles, helpt wel...

neonreclame | 08-07-21 | 12:29

Waarschijnlijk een onderzoek met anonieme stemmen die ze gemakkelijk kunnen bijdrukken om het gewenste resultaat te halen.

hisxxx | 08-07-21 | 12:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Bewoners? Lol! Daar veegt men in den Haag zijn reet mee af. Tenzij ze een opstandige houding aan beginnen te nemen, dan duikt het OM dat normaliter schittert door afwezigheid er ineens in vol ornaat op af om boetes en taakstraffen tegen de ' bewoners' te eisen.
En dit zal niet veranderen ook, leer er maar mee leven.

me163komet | 08-07-21 | 12:15

In Apeldoorn willen COA openen aan Deventerstraat. Pal naast een wijk. Met 400 of 600 asielzoekers is ook dat centrum geen lang leven beschoren. De hooivorken zijn paraat!

TRUMP | 08-07-21 | 12:15 | 5

Als bij de bewoners de hooivorken parast ztaan, dan stasn politie en OM ook paraat.... om die bewoners aan te pakken.

me163komet | 08-07-21 | 12:23

Dan voorspel ik dat er ook al ideeën op tafel liggen voor de bouw van een moskee.

JackStick | 08-07-21 | 12:38
▼ 2 antwoorden verborgen

* wacht op bepaald type reaguurder die dit weer gaat bagatelliseren....3,2,1...

Montgomery Burns | 08-07-21 | 12:14 | 1

Ik las toch even “betaald reaguurder”.

J-van-de-Bontekoe | 08-07-21 | 12:32

Stembusuitslag Gemeenschapshuis De Pit, enig stemlokaal Overloon.
VVD 726
CDA 341
66. 341
PVV 286
SP. 168
PvdA 108
VVD 107
Ja 77
GL. 70
Hahahaha

BrutusBosch | 08-07-21 | 12:14 | 7

Ha,ha, Mooi dit!

streknek | 08-07-21 | 12:29
-weggejorist-
zakkloot | 08-07-21 | 13:10
▼ 4 antwoorden verborgen

"Prutsclub COA heeft ook geen idee wat ze moeten doen met die criminele veiligelandiërs"

Het is heel simpel: die lieden horen niet in een AZC, maar in de gevangenis. Dáár moet je ze opsluiten voor onbepaalde tijd. Net zo lang totdat het land van herkomst ze terugneemt, of totdat de criminele veiligelandiër zelf aangeeft: ''Nou, zet me dan maar in godsnaam op een vlucht terug naar Marokko''.

Kan eea wettelijk niet, dan moet je daar in de Tweede Kamer als de brandweer noodwetgeving voor maken, en gaat 'Brussel' dan lopen zeiken, dan eis je van Brussel dat die eindelijk eens echte - financiële - druk gaat uitoefenen op al die stoffige stinklandjes die 'weigeren' hun eigen onderdanen terug te nemen.

En voor de rest: buitengrenzen afgrendelen, ervoor zorgen dat er geen ongedocumenteerden en onuitgenodigden zichzelf hier uitnodigen. Kortom: Orban hekwerken, geluidskanonnen, pushback beleid.

Het kan allemaal echt wel, maar de ''wil'' moet er wel zijn, en een ''sense of urgency''. Beide ontbreken, zowel in Brussel als bij ons in 'Den Haag'.

Dr_Johnson | 08-07-21 | 12:14 | 2

Terugsturen voordat coa er uberhaupt mee te maken krijgt? Die club is alleen maar bezig met zich overal uit lullen en zoveel mogelijk klantjes binnenhalen, hoog tijd dat ook daar de bezem eens doorheen gaat maar zolang alle schapen braaf rutte blijven stemmen kan u dat wel vergeten.

elfenstein | 08-07-21 | 12:21

Gast, dat kost ONS geld.
Gewoon op de boot terug.

Sjeintje | 08-07-21 | 12:21

Verplaatsen naar Amsterdam, past perfect bij de politieke voorkeuren van de gemeente. OK, ze wentelen hun voorkeuren (bijv. windmolens) graag af op andere delen van Nederland maar dat moet maar eens afgelopen zijn.

EG61 | 08-07-21 | 12:14 | 2

Goed plan. Gisteren heeft Broekers Knol er weer duizenden een verblijfsvergunning gegeven. Zullen je nieuwe buren maar worden.
Belachelijk, dit land is overvol.

bqbq | 08-07-21 | 12:20

900 incidenten ? Vanaf wanneer mag er gesproken worden van een structureel patroon / probleem ? Ligt dat bij de 1000 ? Bij de 1500 ? Hoeveel ?

Man-bear-pig | 08-07-21 | 12:13 | 2

De afgelopen anderhalf jaar lag de grens bij 901 incidenten, dus niet gehaald.
Voor de volgende anderhalf jaar weten we de grens over anderhalf jaar.

Nuchternederland | 08-07-21 | 12:25

Nooit natuurlijk. Dan krijg je zo'n negatieve stereotypering, dat kan niet de bedoeling zijn.

SailingDuck | 08-07-21 | 12:27

1) Geen visums en/of ontwikkelingshulp meer verstrekken aan landen die weigeren mee te werken aan terugkeer. Aansturen op EU-brede maatregelen van deze strekking.
2) Veiligelandiërs en asielzoekers waarvan de aanvraag bij voorbaat kansloos lijkt huisvesten in gesloten AZC's. Ze mogen het terrein pas af bij (begeleid) vertrek.
3) COA en de gemeente worden gezamenlijk financieel aansprakelijk voor """incidenten"""

Muxje | 08-07-21 | 12:13 | 6

Allemaal goede punten! Maar een partij die dat wil krijgt nooit genoeg stemmen om deel uit te maken van de regering.

JackStick | 08-07-21 | 12:40

@jan huppeldepup | 08-07-21 | 12:37: Gaan ze toch via via? Vliegticket seperaat boeken met het weggegooide paspoort en het is niet te controleren.

hisxxx | 08-07-21 | 13:19

@JackStick | 08-07-21 | 12:40: die krijgen ze nie, alleen maar omdat de corrupte kliek er wel voor zorgt dat die partij compleet kapot gedemoniseerd wordt voor de verkiezingen plaats kunnen vinden. Iets met pluche...

Gladiator Fap | 08-07-21 | 17:01
▼ 3 antwoorden verborgen

900 incidenten in anderhalf jaar. Stoi hode nog aan toe zeg. Gaat opoe Knol nog iets doen of is het allemaal moeilijk?

All_yall | 08-07-21 | 12:12 | 4

@All_yall | 08-07-21 | 12:27: Pardon??

Lohengrin | 08-07-21 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt tijd dat iemand eens boeken onderzoek gaat doen wat een asielzoeker per persoon per jaar kost. Incl. alles, (huisvesting, ziektekosten, vreten, begeleiding, afkoop strafbare feiten etc. etc) ik heb ooit eens een ruwe schatting gemaakt en kwam op 50.000 per jaar. En ik denk dat we er daar nog helemaal niet mee zijn.

Grapperwaus kreeg vorige week van de BBB-partij de vraag wat zo'n IS-muts terug halen nu kost, daar kon hij geen antwoord op geven want het zit in de begroting van het departement van 12 miljard. Men heeft totaal geen benul wat de financiële impact van zo'n nieuwe oogarts, tandarts, apotheker de belastingbetaler eigenlijk kost. Volgens mij schrikken we ons de pleuris als we het exacte bedrag horen.

Zou een mooi onderzoekje zijn voor Follow the money, incl. een lijstje met de grootverdieners (lees, managers en bestuursleden bij vluchtelingenwerk)

muggetje | 08-07-21 | 12:11 | 2

Er is wel onderzoek gedaan naar de totale kosten van dit hele circus, was geloof ik iets van 25 mld per jaar. De berekening was vrij simpel: het betreft de extra kosten van alle voorzieningen waar immigranten een bovengemiddeld groot beroep op doen.

Dit onderzoek kostte de betrokken wetenschapper bijna zijn carriere.

Muxje | 08-07-21 | 12:16

Hier heeft Geert WIlders al meermaals op aangedrongen. En zelfs een schot voor de boeg gelost om dit aan te kaarten. Rijksoverheid heeft al eens becijferd dat deze kosten rond de 27.900,- liggen. In 2018 werd 590 miljoen uitgegeven (bron: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...) Geert wilders deed hier nog een schepje boven op. Stellende dat het in totaal 800 miljoen moest gaan kosten. En dat veel verborgen kosten niet te duiden zijn. Uitgaande van 800 miljoen, dan kom je al snel in de buurt ven de 40.000,- rekenend met COA cijfers. Dus 50 mille klinkt niet heel raar.

Blubberbazooka | 08-07-21 | 12:30
-weggejorist-
Calastir | 08-07-21 | 12:10 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Een incident is een negatieve, onverwachte, en onvoorziene gebeurtenis. Een incident is vaak storend en zorgt voor overlast.

onverwacht!!!!! onvoorziene!!!!!

Haagse Leo | 08-07-21 | 12:10 | 1

Pas maar op: dadelijk interpreteert de politiek dit als: “Het is inmiddels niet meer onverwacht waardoor het aantal incidenten gereduceerd kan worden tot 5 stuks”

Mr.Nuance | 08-07-21 | 14:33

Nou, nou, nou, als je alle "incidenten" op een hoop veegt lijkt het altijd veel. Iets meer begrip en medeleven mensen.

opruimen | 08-07-21 | 12:08 | 2

Halsema, bent u dit?

mghammer | 08-07-21 | 12:11

Klopt, je moet alle negenhonderd incidenten gewoon per dag zien, dus dat is da circa 2 incidenten per dag. Dus 1 per 12 uur, en gemiddeld lang niet 1 per uur.
Dus eigenlijk geen incidenten.
waar hebben we het nog over...

Nuchternederland | 08-07-21 | 12:23

Inspraak betekent in Nederland dat de bewoners kunnen klagen en dat de gemeente het vervolgens alsnog doet.
En ieder gemeenteraadslid wil doorstoten naar de landelijke politiek, of in ieder geval bij de volgende verkiezingen weer op de kieslijst staan.

Osdorpertje | 08-07-21 | 12:08

"Donderdagavond stemt de gemeenteraad over de toekomst van het azc."
Daarna dronken ze een glas, deden een plas en alles blijft zoals het was.

Nefret | 08-07-21 | 12:08 | 5

De eerste de beste die het waagt nog 1x die bloedflauwe glas,plas "grap" neer te schrijven, die kom ik persoonlijk op zijn kop pissen.

streknek | 08-07-21 | 12:34
▼ 2 antwoorden verborgen

UK is dus een potentiële kandidaat om de laatste levensjaren te gaan slijten. De taal is i.i.g. geen probleem, niet ver van Nederland, de cultuur zal ook niet enorm anders zijn dan hier, hmmm...

Nostra da Mus | 08-07-21 | 12:25
-weggejorist-
Amicaal | 08-07-21 | 13:33
▼ 2 antwoorden verborgen

En maar gewoon op D66/VVD/CDA/GL/PvdA blijven stemmen.

Frietje_Oorlog | 08-07-21 | 12:06 | 1

klopt... er zijn geen slachtoffers... alleen vrijwilligers.

grapjasz | 08-07-21 | 12:08

Allemaal mensen waarvan het IQ het nog niet gewonnen heeft van het instinct. Anders kan ik het niet omschrijven.

Leptob | 08-07-21 | 12:06

Het woord 'incident' moet zo ondertussen zware slijtage plekken hebben.

Der Schnitzeljäger | 08-07-21 | 12:05 | 1

Een 'incident' is ondertussen als er effe niets onwelgevalligs gebeurd.

zwenkwieltje | 08-07-21 | 12:10

Elk AZC in Nederland is er eentje te veel.

Veepert | 08-07-21 | 12:04 | 3

Niet helemaal eens. Als azc's nou eens voorzien zouden zijn van een zeer degelijke voordeur in de vorm van extreem strenge toelatingseisen zodat je alleen de échte vluchtelingen uit IS gebieden, dus hosmo's en non-moslims die hun leven daar niet zeker zijn een goede plek kan bieden voor zolang dat nodig is dan heb ik er geen problemen mee. We zijn geen onmensen he? Wat wel onmenselijk is is hele hordes schorem binnenhalen die precies daarmee doorgaan wat ze ginder ook al deden: anderen het leven onmogelijk maken. Als je die troep linea recta terugstuurt ben je van 3/4 van de instroom af en wat er overblijft kan weer terug als het land waar ze vandaan komen weer soort van veilig is. Helaas gaat dat allemaal niet gebeuren dus blijven azc's broedplaatsen van geweld, criminaliteit en islamradicalisering. En dat is de fout van al die geitenwollensokken met oogkleppen op, dáár moet u zijn, niet bij de échte vluchtelingen.

elfenstein | 08-07-21 | 12:50
-weggejorist-
Amicaal | 08-07-21 | 13:12

@Amicaal | 08-07-21 | 13:12: Om eraan toe te voegen: berechten in de regio. Het is tevens tenenkrommend dat hier de gevangenissen met dit spul gevuld worden.

En oja, terwijl het nog redelijk rustig is, zou er tempo gemaakt moeten worden met het internationale strafhof om IS-tuig harder te kunnen straffen. Op lokatie - ergens Midden Oosten.
En ondertussen hier de wetten aanpassen om het tuig dat onderwijl toch terug komt (dan wel asiel krijgt) harder te straffen.

Voorwaar, onze wetten zijn daar gewoon niet op toegerust. Doe het nu!

Kudtkip | 08-07-21 | 13:46

900 incidenten…, in anderhalf jaar.
*driftig gaat Googelen wat incident qua woord eigenlijk betekent *

J-van-de-Bontekoe | 08-07-21 | 12:03 | 3

Dit betekent dat een dag zonder incident ook een incident is.

Joffri | 08-07-21 | 12:12

X 10 dus, dit zijn alleen de geregistreerde incidenten.

pibasso | 08-07-21 | 13:46
-weggejorist-
SaltyWanker | 08-07-21 | 12:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos