Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 doet onderzoek naar DM's Sidney Smeets

Wij zijn benieuwd

Nou hè hè. Daar is eindelijk de reactie van het Nieuw Leiderschap van D66 op de opvallende DM's van kersvers (doch niet meer zo jong) Kamerlid Sidney Smeets. De partij blijkt inderdaad al sinds 31 maart op de hoogte te zijn van Smeets' liefhebberijen, en Sigrid Kaag en partijvoorzitter Spierings hebben daarover met hem een 'indringend gesprek' gevoerd. Resultaat van dat 'indringende gesprek' was kennelijk dat D66 hoopte dat het allemaal zou overwaaien, maar dat is overduidelijk mislukt. Nu komt er dus een onderzoek. Wij zijn benieuwd of dat net zulke vaagpraterij wordt als het onderzoek naar Frans van Drimmelen. @AdvocaatKamerlidSmeets laat in een reactie alvast zijn morele lat zien: "Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden." 
UPDATE: Smeets neemt 'de komende dagen rust'

Social

Oeps! Interview in Expreszo verdwenen!

Gelukkig hebben we de Google Cache nog

Helemaal foetsie! Maar er is wel een statement (en een mirror)!

Reaguursels

Inloggen

Hij neemt serieus rust. Neemt. Serieus.
En daarna Neemt hij Serieus 3 jaar wachtgeld.
Op kosten van ons, dat dan weer wel.

Zuster01 | 15-04-21 | 08:01

Ja, D'66 leden zetten zich tegenwoordig in om meer andersgeaarde en andersgebouwde minderheden bij de politiek te betrekken, niet alleen maar de L, H, B, T, I, Q, maar nu ook Pd's kennelijk.

TimTomas | 14-04-21 | 22:32 | 2

Die zitten al decennia bij (bij heel links). Het is nog niet salonfähig, maar heb geduld. Tenslotte is homoseksualiteit uit de psychiatrie gehaald (als gevolg van drammerige activisten, niet door voortschrijdend wetenschappelijk inzicht) en is het homohuwelijk wettelijk geborgd.

Arachne | 15-04-21 | 00:27

Opmerkelijke analyse. Kaag geschokt maar niet verrast.
www.telegraaf.nl/nieuws/595542996/ana...
Oftewel, ze wisten er allang van af, maar zijn in verlegenheid gebracht omdat het nu naar buiten is gekomen.

Osdorpertje | 14-04-21 | 20:21 | 1

Heb het artikel niet gelezen maar laat me raden: "We betreuren de ophef".
Geen woord over slachtoffers, dader, gevolgen voor dader, genoegdoening voor slachtoffers. Nee, de ophef, die wordt betreurt.
En, heb ik de koelkast of de 24-delige encyclopedie gewonnen?

a9b2b1 | 14-04-21 | 22:34

Laat ik duidelijk zijn: ik benadruk hetgeen normaal Nederland als een open deur beschouwt zodat ik het straks kan rechtkletsen want er is geen sufkuttentalent voorhanden dat de erfenis van Hans van Mierlo nòg erger kan besmeuren en vergallen.

Pieterman | 14-04-21 | 20:10

Een zekere F. van Jole (de F staat voor 'Flapdrol') heeft zich ook in de discussie gemengd, zag ik bij EenVandaag. Alsof Mark Rutte zich kandideert voor deelname aan een integriteitscommissie...

Zenzeo | 14-04-21 | 19:04 | 2

Hij heeft een leuke nieuwe internetstartup zag ik
: youtu.be/GT6rP8ZP4Hc

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 21:50

Ik hoop voor die jongens niet dat D66 met Smeets omgaat zoals BNNVara met Jolo. Die combineren een erg ruime opvatting over wat grensoverschrijdend is met een welhaast religieus toegewijd censuurbeleid. Het zou wel duidelijk maken hoe serieus D66 de eigen gedragscode neemt. Aan wat Jole uitkraamt is verder geen tijd verknoeid.

Mazzelstof | 14-04-21 | 22:00

Hahaha. Hij is al aardig ingekarteld. "Naar mijn beste weten" is een prima eufemisme voor: "Ik heb er geen actieve herinnering aan

vladimirows | 14-04-21 | 18:56

Tsja; Een van de complot-theoriën is dat we geregeerd worden door een elite van pedofielen. Na de geruchten bij de ministeries (zie b.v. Joris "nee het was een andere Joris" D. , www.geenstijl.nl/4505411/pedonetwerke..., Haagse rechtbank etc. en dus nu ook D66), lijkt dit steeds waarschijnlijker. Het is duidelijk, dat als je niet wil dat dit soort complot-theoriën blijven voortbestaan, dat je er dan wat aan moet doen, en niet "we vervolgen niet" of "we laten het door een commissie in de doofpot gooien".

Los daarvan: als iemand onschuldig blijkt te zijn, dan moeten we dat ook wel netjes aangeven, en niet een "waar rook is..." stigma geven.

Oh ja: als je een "Team Verantwoord Gedrag" in je partij aanstelt, dan heeft die partij daar blijkbaar een probleem mee.

ParadiseLost | 14-04-21 | 18:44

Als een advocaat gaat zeggen "ik heb me volgens mij altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden" dan moeten je de nekharen recht overeind gaan staan. Je leest dat als "ze kunnen me volgens mij er niet op pakken."
Is dat wat D66 bedoeld met "grensoverschrijdend" in hun gedragscode of worden die duidelijke D66-gedragsnormen waar Kaag over spreekt ietwat stringenter opgevat dan het niet overschrijden van (uiterste) wettelijke grenzen waar de advocaat aan refereert?

Mazzelstof | 14-04-21 | 18:19

Een intern onderzoek? Doet Kaag dan de gummihandschoentjes aan?

Jan Toeternuitje | 14-04-21 | 18:19 | 1

Zoals een gynaecoloog een biertje drinkt, verwacht ik.

Pieterman | 14-04-21 | 20:12

Even afwachten hoe lang het duurt voordat Arie B tot een adverteerdersboycot van GS oproept.

Alco-de-Holist | 14-04-21 | 18:10

Smeets is een ouwe geile bok op zoek naar een jong blaadje.
De schavuit...

jaja | 14-04-21 | 17:58 | 1

De rijdende rechter?

Cor Netto | 14-04-21 | 18:39

Als je iedere dag die kop van die Spong tegenover je hebt en Hammerstein die tegen je aan lult dan ga je rare dingen doen, ik snap die Sidney wel...

Normpje | 14-04-21 | 17:56 | 2

Nou die Spong houdt ook wel van jonge mannen. Hij staat er om bekend. Vunzig kantoortje.

Kattie | 14-04-21 | 18:12

@Kattie | 14-04-21 | 18:12: Vrij naar de broers Wout en Chris Konijn, als een jonge man zijn beentjes spreidt rekenen wij dat als een gespreide betaling.

F. Jacobse | 14-04-21 | 18:25

Marijke van Beukering (nummer 25 van de lijst) en waarom ook niet Anne-Marijke Podt (26) kunnen zich warm gaan lopen.

Prze***walski | 14-04-21 | 17:44
-weggejorist-
frische_ideen | 14-04-21 | 17:23 | 2

"Ik schrik van de berichten die er over mij zijn verstuurd". OVER? Huh?

Cor Netto | 14-04-21 | 17:19 | 1

Hij geeft vast Geenstijl nog wel de schuld. Doet die normaal ook.

Deflatiemonster | 14-04-21 | 17:21

Er komt een onderzoek en wie gaat dat onderzoek verrichten? Een D66- onderzoeksteam lijkt mij niet gewenst. Sinds de partij dus als enig van de Tweede Kamer tegen de motie Van Nispen stemde. Is trouwens ook handig om gelijk even in het onderzoek mee te nemen welke personen aan dit afwijkende standpunt hebben bijgedragen.

jochum1980 | 14-04-21 | 17:16

Bij monde van de voorzitter mevrouw Anne Marie Kringspier bestaat er bij D66 sinds kort een team verantwoord gedrag. Dat team was er dus "vroeger" kennelijk niet. Wat is de beweegreden geweest om zo'n team te installeren? Was het gedrag van Alexander Pechtold in Meppel met mevrouw Lok de reden? Was het aannemen van een neukhut door Alexander Pechtold de reden? Hoe gaat het trouwens met de jonge Pechtold in Meppel?

De opmerking van mevrouw Al Kaq over het feit dat er geen plaats is voor......
Sinds wanneer is dat dan?
Heeft Kees en het aflikken van stagaires daar iets mee te maken?
Heeft Penthouse daar iets mee te maken?
Welke casuïstiek speelt er nog die nog onder de pet wordt gehouden?

Kortom, vragen, vragen, vragen. En niet voor een vriend doch voor ons allen?

F. Jacobse | 14-04-21 | 17:15 | 1

Waarom ging Wassila Hatchi op stel en sprong weg? Bij dat geval is ook veel rook.

Grachus | 14-04-21 | 18:16

"Gedragen binnen de letters van de wet", wat een eng statement....

Ome_BW | 14-04-21 | 17:06 | 3

Precies. Dit is dezelfde redenatie als van een dief of oplichter die het prima vindt wat hij/zij doet zolang je niet betrapt wordt.

BASinnic | 14-04-21 | 17:17

M.a.w. nog net binnen de wet. Glibbers van d66. Nog een graadje enger dan Rutte zijn clubje.

bqbq | 14-04-21 | 17:49

Draag je hem dan links of rechts ?

Carlos_I | 14-04-21 | 17:54

Way of the west - don’t say that’s just for white boys.

https://youtu.be/y_H0Z6MwX2Q

Carlos_I | 14-04-21 | 16:45

Hij 'schrikt' ervan
'anderen' (lees: minderjarigen of net meerderjarige jongens) hebben zijn gedrag als ongewenst 'ervaren'.
En dat ook nog eens binnen de grenzen van de wet.

Syd-nie Smeets reageert duidelijk zonder enkele empathie. Puur vanuit zichzelf als 45plusser met sexuele fantasieën.
Zonder rekening te houden dat sommigen van die jongens wellicht kwetsbaar waren, die net uit de kast kwamen kijken.

De meesten zitten vast niet te wachten op te dikke mannen van hun vaders leeftijd.

Het had Smeets gesierd als hij hand in eigen boezem van gestoken ipv het balletje bij die jongens te leggen

Roos | 14-04-21 | 16:25 | 3

Precies, maar sommige Landgenoten schijnen dat niet te begrijpen. Voor hen ben je aangeschoten wild zodra je meerderjarig wordt en dien je daar maar begrip voor te hebben zolang dat binnen de grenzen van de wet gebeurt.

Sinterbikske | 14-04-21 | 17:03

@Sinterbikske | 14-04-21 | 17:03: Een samenleving kan niet bij de gratie van wetgeving alleen functioneren. Er zijn ook waarden die aan de wetten voorafgaan. "Verlichte geesten" als Smeets zien zich meer als helden omdat ze de waarden proberen te veranderen. En in het verleden is dat gelukt bij homofilie en racisme. Maar bij pedofilie zie ik dat niet zo snel lukken omdat er gewoon een niet te ontkennen machts- en krachtsverschil is

BASinnic | 14-04-21 | 17:23

Er waren ook al verhalen over vleeskeuringen voor stagiaires bij d66, dit lijkt hier het verlengde van. Ergens ook fijn dat een partij waarmee je het op de inhoud oneens bent zich ook pervers gedraagt.

de_gevlekte | 14-04-21 | 16:20

Die Sitnie moet trouwens wel een behoorlijk matige advocaat zijn geweest want ideologisch gedreven is niemand bij '66 dus hij heeft opportunistisch voor een pluchebaantje geopteerd. Een beetje advocaat is financieel ten minste twee kamerzetels waard. Behalve Sitnie dus.

nietzomoeilijk | 14-04-21 | 16:17

Stel dat je in een ander leven wat zou krijgen met Ionica Smeets en je het twee briljante zonen, blijkt Shitnie dan de oom?
Of zijn ze niet gerelateerd.
Ik vraag dit voor een vriend.

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 16:13
-weggejorist-
berendboudewijn | 14-04-21 | 15:59 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Dus dat (stoelendans, duiken, laten verdwijnen, draaien en vertragen wat er nu gebeurd) is wat Kaag bedoelt met nieuw leiderschap. Oké.

TheseDays00 | 14-04-21 | 15:49 | 2

Zij werpt het keihard terug,en coleurt met haar penseeltje verder

Coolcalmcollected | 14-04-21 | 16:06

Kaag is de nieuwe leider van haar partij. Tot zo ver de betekenis van "nieuw leiderschap" :)

"Business as usual" dekt de lading beter, maar trekt minder stemmen van vrouwen en millennials natuurlijk.

Kicksalot | 14-04-21 | 16:50

Gedwongen abortus, hachoe naar new york (jaja), Drimmelen, Sidney en de griekse beginselen... lekker liberaal allemaal.

Schwanzeleber | 14-04-21 | 15:46

Hum,
maar eerst eens afwachten hoeveel er nou echt aan de hand is.
Hij heeft wel pech dat hij bij een deugpartij werkt,
en de bronstige leider net is vervangen door een nette dame.
(Jetten sla ik over)
Preventief geruimd worden is dus een gevaar.

hotmint | 14-04-21 | 15:42

Nu pas is de rest van de pers ook om. Schijtvolk.

Normpje | 14-04-21 | 15:39

Prachtig dilemma voor '66. Als die peop hier echt aan de knikker is, kunnen ze niet anders dan actie ondernemen. Dan is het te hopen dat die Sidney Youngblood zijn zetel niet opgeeft en wordt een mogelijke coalitie nog dunner. Ha! Bedankt Sid.

nietzomoeilijk | 14-04-21 | 15:36

Direct handelen. Doorpakken. Zo ziet nieuw leiderschap eruit. D66, betrouwbaar.

thanseeuwen | 14-04-21 | 15:28

Hoppa; je heet Sidney Smeets.... da's al vragen om problemen; een soort Disney karikatuur die 'binnen de wetten van Nederland' met jongetjes en jongemannen de lolbroek probeert uit te hangen; met oogmerk;"uit die broek...."
Past wel in de cultuur D66; veel roep-toeteren maar uiteindelijk totaal niet daadkrachtig doorpakken; arme Siggy [Iron-lady Kaag], meiske wat zal je incontinentie panty het nu wederom vochtig zwaar hebben....

Nicolas1954 | 14-04-21 | 15:26

Ik doe een Mariko Petersje 'fout maar niet ernstig'. Het zelfreinigend vermogen van politieke partijen is 0,0. Verwacht er niet te veel van.

Yeohan | 14-04-21 | 15:25

Smeets neemt rust. Jonge onzekere jongens, berg je mobieltjes en peeceetjes maar even op want voor je het weet heeft Ome Sidney een arm om zijn schouder of een enkel opbeurend woordje nodig.

Graaisnaaiert | 14-04-21 | 15:17

Ach, voel je nu al aankomen.
Eindigt gewoon met dat deze meneer geen actieve herinnering heeft aan dat hij een stijve krijgt van jonge jongetjes en dat hij die berichtjes uiteindelijk wel gestuurd heeft maar dat de inhoud ervan niet door hem is opgeschreven maar een interpretatie is door iemand anders van het gesprek dat ze hadden. Of zo iets.

ZomaarEen | 14-04-21 | 15:11 | 1

Ik zie een ster.... een bruine ster... dat hij nog ietsje te jong is mag toch niet deren..... polonaise met de Adidas trainers op de enkels; gaan we weer volg Sidney:"ik zie een ster, een bruine ster......"

Nicolas1954 | 14-04-21 | 15:28

Wat een Griezel! Dus........... D’66!

Felipe | 14-04-21 | 15:11

What' s in a name, Spierinkjes van knapen is zijn ding?

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 15:10

D66 staat voor normvervaging. Vraag me dus ook af wat Kaag als vrouw die haar kinderen heeft laten dopen bij deze partij doet.

Willibald von Klúúúk | 14-04-21 | 15:10

"Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden.""

Dat is wel een heel ruime maatstaf. Met het geheugen van Rutte kun je dan sowieso alles maken(want 'naar mijn beste weten') en de wet... vaak wordt 't voor veel mensen al ongemakkelijk vér voordat je de wet overtreed.

ReyNemaattori | 14-04-21 | 15:10 | 3

Vertaling: "Ik was me terdege bewust van de impact van mijn gore gedrag op de jonge jongetjes die ik stalkte. Maar misschien was het nog net niet strafbaar. In Nederland dan."

Kicksalot | 14-04-21 | 15:28

@Kicksalot | 14-04-21 | 15:28: voor de wetten die in Nederland gelden,en buiten Nederland dan,dan geldt de Nederlandsche wet zeker niet.

Coolcalmcollected | 14-04-21 | 16:09

@Coolcalmcollected | 14-04-21 | 16:09: Door er zo specifiek bij te noemen "die in Nederland gelden" zegt hij eigenlijk: "In een ander land met strengere wetten wat betreft grooming en leeftijdsgrenzen voor seks was mijn goorlapperij waarschijnlijk wel strafbaar."

Kicksalot | 14-04-21 | 16:40

Al met al best een club engnekken bij elkaar dat D66

Dirk III | 14-04-21 | 15:09 | 1

De zweem van seksschandalen is niet eens nodig om D66 een enge club te vinden.

Kicksalot | 14-04-21 | 16:43

Star Wars gekkie houd teveel van kleine ewoks

TonyMontana010 | 14-04-21 | 15:09

Hij zou zo de vader van Rob Jetten kunnen zijn. Spitting image.

Carlos_I | 14-04-21 | 15:08 | 1

Rutte ook

Dirk III | 14-04-21 | 15:20

Weer eentje die toegevoegd kan worden aan de lange lijst van gevallen moreel veel te hoog van de toren blazende engnekken.

Dimaz | 14-04-21 | 15:07

Uitkomst kan je alvast uittekenen. Hij handelde binnen de kaders van de wet. Een foei gesprek en verder Glas, plas etc

Pummetje | 14-04-21 | 15:02

D66 is gewoon de tijd vooruit. Drimmelen, Pechtold (Anne Lok) en nu Shitty Steeds (niet vergeten Spong's mening te vragen). Dat zal ongeveer de uitkomst van het deskundigen onderzoek zijn.

P. Breidel | 14-04-21 | 14:57

Anne-Marie Piercing. What's in a name?

Osdorpertje | 14-04-21 | 14:50

Na meerdere incidenten met hitzige Deug’66-ers heeft de parij besloten om hun partijnaam te wijzigen naar Sexpartij’66

Broekpaling_bezitter | 14-04-21 | 14:45

Maarre, hoe zit het met het wachtgeld? Heeft deze gast daar nou recht op? Zo ja, dan is dat lekker snel en makkelijk verdiend.

Knuffel-allochtoon | 14-04-21 | 14:44 | 3

tuurlijk heeftie daar recht op, daar willen ze toch voor in de kamer. lekker een paar jaar dikke flappen opstrijken. zo wil ik ook wel een tijdje 'rust'nemen.

jan den hollander | 14-04-21 | 14:48

Dat moet echt worden aangepakt.
Iemand kan dus 1 dag in die Kamer zitten en heeft 2 jaar recht op riant wachtgeld.

Trek het gelijk met WW , of iets anders wat redelijk is. Maar dit staat niet in verhouding.

Roos | 14-04-21 | 16:31

Was hij niet die vent met een Rolex van een halve ton om zijn pols??

Student | 14-04-21 | 14:40 | 3

Geen idee, had mijn ogen dicht

P. Breidel | 14-04-21 | 15:03

@P. Breidel | 14-04-21 | 15:03:
Hij was daarna wel zijn horloge kwijt. Grote kans dat ie er nog in zit. Tenzij U h'm inmiddels heeft uitgepoept.

Osdorpertje | 14-04-21 | 15:36

Hij neemt voorlopig even rust. Zeker voor wat direct massages door jonge knapen.

Spring Bruissteen | 14-04-21 | 14:36

Dat is wat decadentie met ons doet.
Dat we, als het gaat om wat toelaatbaar is en wat echt niet kan, niet luisteren naar een ingesleten moreel kompas maar kijken naar wat volgens de letter van de wet toegestaan is. Niet onze eigen moraal is de leidraad, nee, we kijken naar waar de paaltjes zijn geslagen die aangeven waar je het terrein van het toelaatbare verlaat en het gebied van het door wet en regelgeving verboden handelen betreedt.
In vroeger dagen hadden we de Kerk die ons vaak onder dwang oplegde wat we mochten en wat we niet mochten, en ook als we zelf niet tot het inzicht waren gekomen hadden we nog de neiging om het goede te doen en het kwade te mijden, want we waren bang om eeuwig in de hel te moeten branden voor onze zonden. Dat was waar we nu met weemoed soms aan terugdenken, onze 'joods-christelijke traditie', dat is wat er elke week in die kerken, covid of niet, in de Bible Belt nog vanaf de kansel gepredikt wordt en ook in elke moskee wordt verkondigd: gij zult dit doen en gij zult dat laten, want God/Allah vraagt dat van u, eist dat van u.
Maar de décadent heeft daar geen boodschap meer aa, aan God's gebod, en zelfs heeft hij geen eigen, van God losgescheurd geweten meer, een Über-Ich dat hem in toom houdt en behoedt voor het slechte. nee, de décadent is losgeslagen, hecht niet meer, voelt zich niet meer verbonden en gebonden, loopt achter zijn pik aan, op zoek naar geneugten. Het deert hem niet meer of hij met zijn daden de ander schaadt, pijn doet, de vernieling in helpt, voor het leven tekent, want het enige wat hem bezighoudt is de directe bevrediging van zijn vleselijke lusten. daar wordt alles aan opgeofferd. Dus hij neemt zijn kansen waar, schat af wat er voor hem mogelijk is zonder dat hij zelf in de problemen raakt, hij is de extreem opportunistisch denkende dader die zijn slachtoffers zorgvuldig kiest en ook nauwkeurig plant binnen welke context hij aan zijn gerief kan komen.
Als het maar binnen de wetten die in Nederland gelden gebeurt, dan is het goed, dan kan het door de beugel, dan is het geoorloofd, dan heeft het geen consequenties. De grenzen van de wet opzoeken, dat is de strategie. Daar, precies op het randje van het toelaatbare, daar is je jachtgebied, daar is het spannend, daar is het genot te halen, daar moet je zijn.
De décadent vindt, juist omdat-ie door en door verrot is, dat-ie niks verkeerds heeft gedaan. En als hij het spel goed gespeeld heeft, dan moet de rechter hem, tegen zijn zin, daarin nog gelijk geven ook.
Dat is wat decadentie met ons doet. We laten de rechter bepalen of wij deugen.

Schoorsteenveger | 14-04-21 | 14:34 | 5

@WirMachenMusik | 14-04-21 | 14:44:
De wetgever is niet degene die de moraal creëert, maar degene die helemaal aan het eind van de keten die moraal formaliseert. Als die moraal inmiddels niet meer levend is, en je enkel het wetboek nog hebt om de samenleving overeind te houden, dan is je beschaving danig in verval, dan bestaat "de geest van de wet" niet meer, dan is er enkel nog "de letter der wet". Wetgeving wordt gedragen door een moraal.
Overigens, het katholicisme heeft reeds enorm veel ruimte ingebouwd voor decadentie en is daarmee de weg naar de goddeloosheid willens en wetens ingeslagen. Denk alleen maar aan al die zaken van structureel kindermisbruik. Degenen die de moraal prediken zijn al te vaak niet degenen die die moraal hoog houden.

Schoorsteenveger | 14-04-21 | 14:59

Gaap. Alsof er enige discussie is over de wenselijkheid hiervan.

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 15:12

Dat is nu eenmaal des advocaat's professie.

inCol | 14-04-21 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Tijd voor een naamsverandering voor D66. Is S66 iets? S voor 'Smeerpijpen"?

Toos Bevergeil | 14-04-21 | 14:29 | 3

BS 66?

MorgenEenAnder | 14-04-21 | 14:44

Nederlandse Smeerpijpen Beweging ‘66

Mark zit te Dutten | 14-04-21 | 14:48

Controlled opposition dus, PVV2. Pedofielen Voor Vaccinazi....

serieusgenomen | 14-04-21 | 15:21

Waar is de tijd gebleven dat je brandschoon moest zijn voor de eervolste baan van Nederland, die van volksvertegenwoordiger?

Pisnicht | 14-04-21 | 14:27 | 3

D66 is een inclusieve partij die een dwarsdoorsnede van de maatschappij is. Dan krijg je dit. Logisch toch.

El Rico Grande | 14-04-21 | 14:35

Niemand is brandschoon.

Quib | 14-04-21 | 14:42

web.archive.org/web/20210225232354/ht... hier een privacy vriendelijker (geen Google) spiegeltje van het artikel in Expreszo.
Blijkbaar had iemand al de voorspelling gedaan dat dat artikel verwijderd zou gaan worden in de toekomst. Goed gedaan.

Boris die Sauertopf | 14-04-21 | 14:19 | 4

@Boris die Sauertopf | 14-04-21 | 14:25:

De link van GS naar Expreszo had ik wel aangeklikt maar niet echt gelezen.
Als ik naar mijn history ga en vervolgens de link aanklik dan verschijnt netjes het artikel in beeld.
Belangrijker blijft de vraag waaróm Expreszo het verwijderd heeft?
Het is tenslotte nieuwswaardig.
Anders kun je jezelf als medium beter opheffen. Stelletjes slappe regenboogkinderen.

leo de pejo | 14-04-21 | 14:39

Dank, ik heb een kopie gemaakt van het web archive artikel. Want die kunnen ze ook opschonen.

Zwizalletju | 14-04-21 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Je zal toch net een miljoen euro naar deze club hebben overgemaakt.

Lucifer | 14-04-21 | 14:18 | 2

Wat heeft Klaus Schwab hier nou weer mee te maken?

Mark zit te Dutten | 14-04-21 | 14:19

LOL dan voel je best wel genaait.

echtpaul | 14-04-21 | 18:00

Eens kijken of Kaag net zo bedreven is in het stijlvol voor de bus gooien van partijgenoten als Mark Rutte...

Mark zit te Dutten | 14-04-21 | 14:17 | 1

Zo van "hier scheiden onze wegen" zeggen, maar dan toch met elkaar doorgaan?

Schoorsteenveger | 14-04-21 | 14:35

Gevalletje geheugenverlies, hij was even vergeten dat hij een dikke man van 45 is, kan iedereen gebeuren.

Mr_Natural | 14-04-21 | 14:15 | 1

Ik begreep dat een van de knaapjes er ook geen actieve herrinnering aan heeft.

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 15:13

Nieuw lijderschap.

Algodon88 | 14-04-21 | 14:14 | 1

Als je je lul achterna loopt is dat ook een leider.

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 15:14

Nu weten we ook hoe Rob Jetten aan al die nieuwe kamerleden is gekomen voor D666. Hij heeft gewoon een advertentie geplaatst op Grindr...

Mark zit te Dutten | 14-04-21 | 14:14

Lol, 'binnen de wetten' waar hij zelf aan meegeschreven heeft.

Mr_Natural | 14-04-21 | 14:13

"Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden."
Staat bekend als de Witte Onderbroek Doctrine. Precies weten waar de grenzen liggen, en die grenzen welbewust eken, gewoon om het maximale uit de situatie te kunnen halen, echt het maximale.

Schoorsteenveger | 14-04-21 | 14:12

Sidney weet heel goed waar de grens ligt en dat is meestal twee meter achter hem.

Ad Hominem | 14-04-21 | 14:11 | 1

Is ie Turks?

P. Breidel | 14-04-21 | 15:01

Weer een "Interne onderzoekscommissie", het witwas-factotum van D66 en de NL-politiek in het algemeen. Ik sla al in de skepsis-modus bij door belanghebbenden aangewezen zogenaamde "externe"- laat staan "interne" onderzoekscommissies.

WirMachenMusik | 14-04-21 | 14:09 | 4

Die vorige bij D66 werkte ook zo goed, nooit meer iets van gehoord en weg was het vuurtje. Je moet wel uit een bepaald soort hout gesneden zijn in de politiek, een verzamelplaats van de grootste babbelaars en meester zijn in het wegpoetsen van je fouten.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 14:15

@Roze_bril_drager | 14-04-21 | 14:15:
Dat is cultuur in Nederland: Even lijden, en dan gaat het vanzelf allemaal weg. Niet alleen Rutte heeft een gebrekkig geheugen. Het electoraat ook. Of is het gebrek aan morele wilskracht?

inCol | 14-04-21 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Als idee; volksvertegenwoordigers preventief castreren of steriliseren, of gaat dit te ver?

P. Breidel | 14-04-21 | 14:06 | 3

Warom niet? Blind en doof zijn ze al.

Mr_Natural | 14-04-21 | 14:08

Misschien kunnen we ook nog wat zaken verwijderen zodat ze niet meer kunnen liegen & bedriegen.

Joffri | 14-04-21 | 14:20

Is dat t succes van M. R.?

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 15:47

Spierings - die zelf zo gedrimmeld is als wat - eindverantwoordelijke voor de integriteit binnen D66... Nee dan komt het goed.

de drijfsijs | 14-04-21 | 14:05

Bekend is geworden dat Smeets de komende dagen rust neemt. Rust serieus neemt. Serieus. Neemt.

de drijfsijs | 14-04-21 | 14:02 | 3

beter dan die 17 jarigen serieus nemen, met, net als u, de klemtoom op nemen. Misschien dat we het hier gewoon te maken met een contextuele fout... serieus nemen is heel iets anders in de darkroom dan op de bank bij de psycholoog.

Snoorderlag | 14-04-21 | 14:10

Arme Rust.

Joffri | 14-04-21 | 14:19

Bah zelfs rust is niet veilig voor die smeerlap.

Tommi | 14-04-21 | 20:30

Ik krijg nu wel een verwarrend beeld als ik al die kamerleden zie die zo druk bezig zijn op hun mobiele telefoons.

down | 14-04-21 | 14:00 | 2

Ja, ik vroeg me ook al af waar Rutte onlangs in de kamer op zijn mobieltje mee bezig was. Maar nu is het me duidelijk: hij wisselde waarschijnlijk wat (mail)adressen uit met Sidney Smeets.

Spie | 14-04-21 | 16:25
-weggejorist-
Rest In Privacy | 14-04-21 | 13:57 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

"Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden."
En van gedragingen die buiten de wetten van Nederland vallen: “daar heb ik geen actieve herinnering meer aan.”

piprecies | 14-04-21 | 13:56 | 1

Gedraagt hij zich in Thailand dan ook volgens lokale wetten?

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 15:49

Nou , die kan zijn Maidenspeech in de 2e Kamer wel op zijn buik schrijven.

Zwizalletju | 14-04-21 | 13:53 | 2

Weet jij veel. Misschien weet hij juist wel erg veel over maagden

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 15:50

"In sommige berichten lees ik dat mensen contact met mij als ongewenst hebben ervaren."

Als je als oudere man een privébericht stuurt naar een jongen van rond de 18 met daarin de opmerking dat diegene een mooie foto heeft, wat verwacht je dan? Dat dit als zeer gewenst wordt ervaren?

Dan heb je geen plaat voor je hoofd, maar een enorme bunker.

Keutels | 14-04-21 | 13:50 | 1

Mogelijk ook bericht(en) van die Smeets naar 15 jarige(n).

Droef Toeter | 14-04-21 | 13:51

Zelfs het Nijenhuis deugbodeblad komt ermee.
The end is near.

Eppo | 14-04-21 | 13:44 | 2

Ik hoorde zelfs Chris Aalberts begint er nu ook in te roeren !

MarcuZ_Pro_PVV | 14-04-21 | 13:54

RTL-Z uitgebreid, althans nieuws van 14 uur op tv.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 14:02
-weggejorist-
Hoofdbreker | 14-04-21 | 13:42 | 1

Smeets neemt even rust. Hij is ten slotte al 14 dagen beëdigd...

Stijlicoon | 14-04-21 | 13:37 | 4

Hij heeft last van zijn pols zeker.

negerinnenzoenen | 14-04-21 | 13:55

Is vast al zijn dm's van de afgelopen jaren aan het nagaan om te inventariseren wat hij gedaan heeft, pc aan het opschonen etc...

Bataafje | 14-04-21 | 14:08
▼ 1 antwoord verborgen

Mw Kaag zegt dat er geen ruimte is voor grensoverschrijdend gedrag in haar partij. Die bewering is onjuist. Ze zullen het niet hardop zeggen, maar zulk gedrag is binnen D66 juist ruimdenkend en ruimhartig geaccepteerd. Promiscuïteit, sodomie en andere seksuele aberraties zijn bij die nihilisten eerder regel dan uitzondering.

isitsoornot | 14-04-21 | 13:36 | 5

Ik heb daar Geen herinnering aan, voorstel is eenvoudig 1 tik weg PIK ! Probleem waarschijnlijk voor enige tijd opgelost !

Henkie | 14-04-21 | 13:40

Precies. Kinderen verwekken bij ondergeschikte en getrouwde (met kinderen) ondergeschikten was ook niet grensoverschrijdend. De breinaald slechts een pijnlijk detail, net als het privé geschonken plaats delict door een CETA Canadese politcus.

Joffri | 14-04-21 | 13:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel naar dit, vooral omdat die Smeets precies weet hoe ver hij kan gaan en ook weet welke woorden hij moet kiezen. Ervaren rot, maar dan letterlijk. Dei komt er gewoon mee weg en dan is het ...hetze hier hetze daar.

CousCous-met-Bacon | 14-04-21 | 13:35

Sydney kan de komende tijd in alle rust DM's sturen.

Selassie | 14-04-21 | 13:35

Sydney heeft dezelfde buikomvang als zijn oudere broer Mart.

oldandwise | 14-04-21 | 13:32 | 1

Mag je dat zeggen?

Mr_Natural | 14-04-21 | 14:09

Gelezen in het AD: "Net als de nummer twee van D66, Rob Jetten, maakte Smeets zich hard tegen homohaat". Zo'n zin krijgt toch ineens een geheel andere lading...

Novanex | 14-04-21 | 13:31 | 1

Je kunt maar ergens hard van worden

Het brein erachter | 14-04-21 | 13:57

Als ik me niet vergis, en mijn geheugen mij niet in de steek laat heeft D66 een eerbiedwaardige traditie in het verdedigen van seks met minderjarigen en het nastreven van legalisering hiervan. Daar liep minstens een D66 parlementslid in de jaren zeventig/tachtig het vuur voor uit zijn houtkachel.

De Briemusketier | 14-04-21 | 13:30 | 1

Dat waren met name de voorlopers van GL. En de PvdA.

Grachus | 14-04-21 | 18:01

Sorry.

JackStick | 14-04-21 | 13:29

In de VS ben je na 3 strikes out, kunnen we deze partij niet gewoon als geheel non grata verklaren en uit de politiek verwijderen? Beroepsverbod voor alle D66 leden en klaar.

General McAuliffe | 14-04-21 | 13:29 | 1

Dan zijn er meer partijen die daar voor in aanmerking komen.

oldandwise | 14-04-21 | 13:30

Dead man walking

BASinnic | 14-04-21 | 13:29

Weet je meteen hoe die Alexander aan een gratis penthouse kwam op die leeftijd

stipjes | 14-04-21 | 13:28

Het recent ingestelde Team Verantwoord Gedrag...
Gaat advies vragen aan een Intern Onderzoeksteam...
Lekker duidelijk allemaal...

Het Intern Onderzoeksteam gaat dan weer een commissie instellen?
En die commissie huurt een onpartijdig adviseur in?
Enz. Enz.

Leptob | 14-04-21 | 13:28 | 1

Ophef smoor je het beste in geadviseerde onderzoekscommissies met vijf bodems en ronkende quotes waarmee men de kwestie kan epibreren.

Eppo | 14-04-21 | 13:40

Komt uiteindelijk niks van terecht en dan zijn die jonge knullen dus twee keer genaaid. Dat verklarinkje is niets meer dan voorschotje op een vandrimmelenonderzoekje met een nietsaandehand-conclusietje.
.
''Niet strafbaar'' wil niet automatisch zeggen dat het deugt en ik kan me goed voorstellen dat Smeets trackrecord als zedenadvocaat in combinatie met de huidige situatie al kan leiden tot nogal ongenuanceerde standpunten. Smeets zou ook hoog op mijn lijstje van 'mensen die beter moeten weten' staan.
.
Wat mij nóg erger lijkt, is dat een ervaren advocaat als Smeets juist het vrij fundamentele 'niet strafbaar is niet hetzelfde als toelaatbaar' niet helemaal zou begrijpen. Misschien moeten ze zich bij de orde dan ook nog maar een keertje achter de oren krabben. Lijkt me een goed onderdeeltje voor die 'kwaliteitstoetsen' van ze.

pietvanvliet | 14-04-21 | 13:28

Het probleem is dat deze groep mensen denkt dat ze onaantastbaar zijn. Ze hebben dan ook een lichtend voorbeeld in Rutte.

Joffri | 14-04-21 | 13:26 | 1

'Ik zat te liegen, en dat lieg ik niet' rutteriaans voor 'je kunt me toch niet pakken.'

Kijkeensaan | 14-04-21 | 13:58

Het zal me worst wezen. Laat ze elkaar lekker betasten, van achteren nemen of zich anderszins vunzig gedragen. Of ze nu van de Deugers uit 1966 zijn of van een andere club: gun de mensen een privéleven.
Ik maak één uitzondering: geen ontucht in de Kamer terwijl er daar vergaderd wordt. Er zijn grenzen.

JvanDeventer | 14-04-21 | 13:26

En als die Smeets die jongetjes neemt, denkt ie dan "Dit is sport, dit is topsport"? Mag ik dit zeggen, ja dat mag ik zeggen.

skoftig | 14-04-21 | 13:25

Ach ja je weet hoe het gaat. Achteraf zal men zeggen "de ophef te betreuren" (dus: niet het feit zelf) en Smegma Smeets blijft gewoon vanuit de kamerbankjes iedereen woke de maat nemen. Zoiets.

Het is in elk geval *niet* gelukt dit onwelgevallige feit onder de voorhuid te laten verdwijnen, dat is dan weer mooi. Minder mooi is, dat P66 al vanaf 31 maart op de hoogte was. Nou ja: nieuw leiderschap dus.

FustViking | 14-04-21 | 13:24 | 1

'Smegma Smeets' ! Allitereert leuk en verdient vaker gebruikt te worden.

xavier | 14-04-21 | 17:33

Functie elders voor deze Pedo!

Vrijhetzelaar | 14-04-21 | 13:24

Hoe zit het eigenlijk met vertrouwen en iets met herstellen tussen Rutte, Wopke en Kaag?

NLgaatnaardeklote | 14-04-21 | 13:24 | 1

Rutte vindt in ieder geval alles goed.

ParaPiet | 14-04-21 | 13:27

Hoe dom kun je zijn?

van Oeffelen | 14-04-21 | 13:23 | 3

Dom?
Die man is knettergek.

ParaPiet | 14-04-21 | 13:28

Als je onderdeel bent van de deugbrigade waan je je al snel onaantastbaar.

Joffri | 14-04-21 | 14:00

@Joffri | 14-04-21 | 14:00: Sterker nog. Als Deuger ben je ver verheven boven het niet deugende plebs.

Grachus | 14-04-21 | 17:57

Hij neemt rust, pakt lekker maandelijks z’n geld en straks wachtgeld als hij de kamer is uitgegooid, als Kaag daar de ballen voor heeft dan...

laurentius | 14-04-21 | 13:22 | 4

Hij moet wel nog een paar maanden zitten voor hij in aanmerking komt voor wachtgeld. Maar goed, hij kan gewoon blijven zitten als 'Groep Smeets'.

TeeJee | 14-04-21 | 13:27

2 jaar wachtgeld voor 3 weken kamerlidmaatschap. Niet slecht.

JanVergoor | 14-04-21 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Van Jole is nu bezig op de radio over deze zaak. Hij is opvallend genuanceerd, maar houdt de mogelijkheid open dat dit een poging is om de reputatie van Smeets te beschadigen. Ik zou zeggen dat die mogelijkheid wel erg onwaarschijnlijk is als er berichtjes van meerdere mensen opduiken.

Tashtego | 14-04-21 | 13:21 | 5

@TheseDays00 | 14-04-21 | 13:35: Heh, misschien is het inderdaad zijn eigen metoo'tje waardoor hij terughoudend geworden is met dit soort zaken. In zijn geval ging het trouwens niet om pedofilie, dat is wel belangrijk om op te merken.

Tashtego | 14-04-21 | 13:45

@Tashtego | 14-04-21 | 13:45:
Maar het blijft een tyfus lul met zijn betweterig gemekker altijd.
Daar zou ik echt een keer in de trein naast willen gaan zitten.

Dwarsdenker | 14-04-21 | 15:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Zodra je dit soort dingen overmand door (zieke?) lust op het blauwe vogeltje gaat zitten doen ipv op de grindr of bullchat is het gewoon bijna een bewussie.
Domdomdom.

NiCeY | 14-04-21 | 13:20

Meneer begrijpt niet dat dit niets met de letter van de wet te maken heeft (kan nog hopelijk nog komen na wat meer onderzoek) maar met fatsoensnormen en moreel kompas waarover D66 altijd zo hoog van de toren blaast (met hun altijd erecte wijsvingertje).

Ir_HardGelag | 14-04-21 | 13:18

Toen ik een jaar of 19 was had ik ook een profiel op een homo- site. 90% van de berichten kwam van mannen van Sidneys leeftijd met soortgelijke strekking. Zelfde gold voor vriendinnen van mij, die weleens op tinder of iets dergelijks hebben gezeten , die krijgen ook alleen maar berichten van oude kerels.
Zelf heb ik mij hier nooit druk over gemaakt, we hebben er namelijk in onze samenleving voor gekozen dat dit legaal is. Vindt het eerder droevig dat oude kerels nog op jonge grietjes en jongens jagen.
Maar is dit reden voor zo'n giga mediastorm? Nee, de tweets die ik tot nu toe gelezen heb waren allemaal veel onschuldiger dan berichten die ik zelf weleens heb gehad. En zelfs over die berichten heb ik mij nooit druk om gemaakt, maar gewoon nee terug geantwoord en geblokkeerd. Echt een beetje het gevoel dat de huidige jeugd de porseleinen generatie is, die niet meer voor zichzelf kan opkomen.

zeertegendradig | 14-04-21 | 13:18 | 6

Via tinder of grinder reageren op mensen met een profiel is wel wat anders dan random sexueel getinte berichten sturen via Twitter. Zeker als je uithangbord bent (of wil zijn) van een moreel verheven partij als D66. Hij hoeft niet gecancelled te worden, maar het er eens goed inwrijven bij meneer lijkt me niet verkeerd.

Ir_HardGelag | 14-04-21 | 13:30

Ze doen toch juist wel voor zichzelf opkomen? En hoeveel van die mannen waren politici van een partij die dit zou moeten aanpakken?

Continuum | 14-04-21 | 13:32
▼ 3 antwoorden verborgen

De Franse coronavariant is zelfs alleen anaal op te sporen is deze D66'er voor anale coronatests toevallig

stipjes | 14-04-21 | 13:18

Oude witte man (D66) "flirt" met jonge mensen. Tsja. Als je naar de supermarkt gaat stikt het ook van de oude mannetjes die flirten met 16-17-jarige kassameisjes. Gepast? Ik vind van niet. Ik vind persoonlijk dat je flirten maar over moet laten aan mensen van rond die leeftijd. Maar ja het gebeurt wel. Constant. Overal. Altijd. En breek me de bek niet open over jonge meisjes die helemaal totaal ongepast met jou gaan flirten.

Zolang die Sidney geen kleuterneuker is of anderzijds oneerbare voorstellen heeft gemaakt lijkt me dat het allemaal een storm in een glas water is hoor.

Schout-bij-Nacht-J | 14-04-21 | 13:18 | 13

@Beste_Landgenoten | 14-04-21 | 13:32: Het zijn toch die jonge homo’s die blijkbaar een probleem hebben met het gedrag van de heer Smeets waardoor we het nu over zijn gedrag hebben. Dit komt niet uit de lucht gevallen en is ook niet de schuld van Geen Stijl, wat u er ook van vindt.

Sinterbikske | 14-04-21 | 16:48
-weggejorist-
Joffri | 14-04-21 | 19:32
▼ 10 antwoorden verborgen

Waarom is er geen aangifte gedaan? Dan kan de rechter bepalen of de lijntjes van het strafrecht zijn overtreden, en niet de media.

Nivirto | 14-04-21 | 13:17 | 1

Het is, als ik het zo zie, niet strafbaar. Hooguit ongepast. Daar kan je wat van vinden. Maar je hebt wel gelijk de media kan nogal hysterisch doen. Er is echt sprake van een hoop fophef over helemaal niets. Nieuws moet geen circus zijn maar een relaas van feiten.

Schout-bij-Nacht-J | 14-04-21 | 13:22

Sidney heeft zich naar zijn weten altijd binnen de wetten die in Nederland gelden gedragen.
Maar toch verwijderde hij gisteren zijn facebookaccount en grindr account, waarom zou je dat doen als je je daar binnen de wet hebt gedragen?

Fele | 14-04-21 | 13:14 | 1

Als je bekend bent lijkt het me in elk geval dom om op grindr te zitten. Dat is toch vragen om problemen?

staat het bier koud? | 14-04-21 | 17:48

Wel bijzonder dat dit soort dingen pas in het nieuws komen nadat het is ontploft op Geenstijl.

homieguerneville | 14-04-21 | 13:13 | 3

Daarom een kroontje. Steunen die jommes. Net als u. Chapeau.

de Voorzittert | 14-04-21 | 13:17

Is vermoedelijk een publiek geheim bij Binnenhof verslaggevers, die wijselijk het mondje dicht houden over de strapatsen der klabani van politici. Ik krijg hier en nu ter plekke een enurme heimwee naar een stukje van Zuidberg.

De Briemusketier | 14-04-21 | 13:21

Moet ja nagaan wat ze met meer geld en echt durven roeren waar het stinkt zouden kunnen.

ikworstelengadouchen | 14-04-21 | 13:30

Maar als Kaag ook niet meer de grote broek aantrekken over dit soort zaken waarin D66 normaal altijd meent de morele meetlat te moeten hanteren.

Okay hij neemt rust, even onderduiken tot de storm weer weg is.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 13:13

#D69 (of is deze grap al gemaakt?)

Toede_Le_Dokie | 14-04-21 | 13:13 | 1

Laat die D maar weg dan.

keestelpro | 14-04-21 | 13:24

"binnen de wetten die in Nederland gelden"
Ging Sidney Smeets weleens op vakantie in landen waar een lagere 'age of consent' in de wetten staat? Af en toe een snoepreisje Thailand misschien?

GroetenVanUrk | 14-04-21 | 13:13

Beste jonge gays, had dit niet begin maart gekund?

de Voorzittert | 14-04-21 | 13:12 | 1

Best wel, maar dan was het zeer waarschijnlijk jammerlijk ondergesneeuwd.

Eppo | 14-04-21 | 13:34

"Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden."

Dat is D'66 voor:
"Als het enigszins mogelijk zou zijn zou ik terstond een nier doneren".

De Briemusketier | 14-04-21 | 13:12 | 1

Correctie: "Als het enigszins mogelijk zou zijn zou ik terstond JOUW nier doneren".

Grachus | 14-04-21 | 17:51

Vroeger zei je “dankjewel” als iemand tegen je zei dat je knap bent. Tegenwoordig heb je een metoo-onderzoek aan je broek hangen.

Ardbeg | 14-04-21 | 13:11 | 5

@Deflatiemonster | 14-04-21 | 13:12: Ja maar meneer Smeets oefent toch geen macht uit over een random jochie van 19? Een leraar, directe werkgever of anderszins snap ik, maar een random politicus niet.

zeertegendradig | 14-04-21 | 13:20

Dus als een of andere ouwe smeerlap tegen jou zegt: "Ik wil je serieus nemen" en "Je hebt te veel kleren aan", dan antwoord jij met "dankjewel"?

Kicksalot | 14-04-21 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Moet je nagaan als ze, ik zeg maar wat, die Smeets minister van Justitie zouden maken.... Krijg je JD nr 2

ikworstelengadouchen | 14-04-21 | 13:10

Even een ondersteunend muziekje bij dit topic:
Robert Long - Je bent pas zeventien.
www.youtube.com/watch?v=eEh0uIcGBms
Uit begin jaren 80, toen het nog progressief was om taboes te durven doorbreken.

Arnold Layne | 14-04-21 | 13:10 | 1

Robert L. schreef columns in het blad van de stichting Martijn.

Shoarmamasutra | 14-04-21 | 15:51

Walter Lewin struikelde ook over ongewenste communicatie...

Feynman | 14-04-21 | 13:09 | 1

Die oude knakker?!?!?

Louter Leuter | 14-04-21 | 13:17

Het hagelt al weer hier, niet normaal zeg, wat wordt hier verzwegen!

Harrow | 14-04-21 | 13:09 | 1

De windmolens drukken Europa richting de noordpool. The Great Reset.

Joffri | 14-04-21 | 14:05

"Ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden."
______________
'naar mijn beste weten' l
Lijkt op voorbereiding voor een ontsnappingsroute middels een geitenpaadje.
Iets met 'naar eer en geweten en 'geen actieve herinnering.

Kijkeensaan | 14-04-21 | 13:08 | 3

Was mijn gedachte ook.

Louter Leuter | 14-04-21 | 13:10

Meer dat hij aangenomen heeft dat zijn slachtoffers meerderjarig waren, denk ik zo.

JayJay | 14-04-21 | 13:11

"Lijkt op voorbereiding voor een ontsnappingsroute middels een geitenpaadje."

Dit brengt me op een associatie met een toepasselijke nieuwe naam voor een "fusie partei" van Pinokkio en X66; Geitenpaadjes voor VerNederstaning en Dedain 66 => GVD'66

Milton_Styx | 14-04-21 | 13:51

Dat '66 hierover open gaat zijn en alle documenten met iedereen gaat delen kunnen we aan ze over laten. Toch?
Nah, laat maar, doe het goed, maar niet op een plein.

TheseDays00 | 14-04-21 | 13:06

Smeets heeft pech, told you so.

Arnold Layne | 14-04-21 | 13:05

Wij van WC eend.

Glas, plas, was.

TeeJee | 14-04-21 | 13:04

"Een intern onderzoeksteam." In dit geval, het overkomt mij niet, maar zou ik voor Skype kiezen. In elk geval en ook in het weekend.

TheseDays00 | 14-04-21 | 13:04

Die eerste zin van Kaag, het doet me zo denken aan Joe Biden die gebruikte ook het zinnetje: "let me be clear..." te pas en te onpas.

Worden alle "Democraten" in de wereld op dezelfde trainingscursus gestuurd?

Borrom | 14-04-21 | 13:04

Wat een hartverwarmende fijne reactie van d666. Tis gewoon binnen de wet dus hup snel weer verder want het gewone volk kan niet zonder sturing en duiding.

Eddy67 | 14-04-21 | 13:02 | 1

Dat is dus totaal niet wat er staat.

Nivirto | 14-04-21 | 13:13

Is dat vorige jochie van D66 trouwens ook door Smeets gegroomd? Hoe heet-ie ook alweer, Rob Jet ofzoiets?

obominotie | 14-04-21 | 13:02 | 2

Die heeft er een best trauma aan over gehouden, zo te zien.

TeeJee | 14-04-21 | 13:05

Jet Robben.

Jee-Dee | 14-04-21 | 13:18

Maar moeten mannetjes van 18 niet ook een beetje weerbaar zijn tegen dit soort predators? Want anders, wanneer worden ze wèl weerbaar dan?

John McClane | 14-04-21 | 13:02 | 1

Slachtoffers moeten we verplicht geloven, weet je nog?

TeeJee | 14-04-21 | 13:06

Sidney Smeets zegt zich gedragen te hebben binnen de wetten die in NL gelden. Als iemand stelselmatig de grenzen van een wet opzoekt, mag je jezelf afvragen wat hij daarachter dacht te vinden.

Harry Sac | 14-04-21 | 13:01 | 3

Of hij neukte zijn jochies in Tunesië, net als Michael Foucault.

The-loopy-cowboy | 14-04-21 | 13:04

Sidney Smeets zegt zich gedragen te hebben binnen de wetten die in NL gelden.
Rutte heeft nergens een actieve herinnering aan.
Teflon politici ten voeten uit, liegen dat het gedrukt staat.

De Briemusketier | 14-04-21 | 13:05

De volgende grens, die vervolgens ook weer opgezocht zal worden. Dat is progressief.

Arachne | 15-04-21 | 00:23

D66 is wel een partij van diversiteit,lesbo's, homo's, pedo's, nu de kleur nog.

Jee-Dee | 14-04-21 | 13:01

Wat een vieze enge man. Past perfect bij het imago van 66.

keestelpro | 14-04-21 | 13:00

Is er niet genoeg bewijs inmiddels om die man, per direct, met een trap onder z’n reet, de kamer uit te schoppen?

laurentius | 14-04-21 | 13:00

Liep laatst met m’n broek op de knieën door een speeltuin.
Had er geen enkele bedoeling mee.
Er liepen wat jongelui, die schrokken zich rot.
Tja, hadden ze maar niet moeten kijken.
Ík bedoelde er niets mee, helemaal niets.
Smeets gooide een visje uit, maar wilde niets vangen hoor.
Echt niet.
Totdat er één hapt..... en die intentie was er zeker wel, anders gooi je geen visje uit.
Of geeft Smeets zomaar, willekeurig complimenten weg aan iedereen die een foto plaatst?

Ruimedenker | 14-04-21 | 13:00 | 1

Als de lantaarnpalen aangingen moest je vroeger snel naar huis van je moeder. Weet je waarom? Omdat de wereld bang is voor mensen als Sidney Smeets.
Kinderlokkers.

keestelpro | 14-04-21 | 13:04

Woke-technisch is de zin ‘naar beste weten binnen de wetten van Nederland’ niet het meest interessant. Het belangrijkste is dan de zin ‘dat was niet mijn intentie’. Intentie - beste heer Smeets - is volgens de ijzeren wetten van uw Woke-religie, irrelevant. Is het effect van uw gedragingen dat u onherstelbare schade hebt veroorzaakt aan jonge mannen (toegegeven, iedereen is tegenwoordig fragiel) dan doet uw intentie er niet meer toe.

Toegegeven: bovenstaande redenering mag nooit opgeld doen in Nederland. Intentie - of opzet- is en moet een belangrijk onderdeel blijven van de vraag of iemand een bepaald effect toegerekend mag worden. Het is en blijft echter wrang dat woke-mafketels als SS gebruik kunnen maken van het een, terwijl ze het ander prediken. Of iemand anders met de ene maatstaf beoordelen, terwijl ze zelf zich beroepen op datgene wat ze zeggen te bestrijden.

The-loopy-cowboy | 14-04-21 | 12:59

mompeld de glasplasmantra.............

grapjasz | 14-04-21 | 12:57

Het was niet zijn intentie dat zijn contact als ongewenst werd ervaren.
Goh nee lul, je intentie was om aan je eigen smerige pedofiele behoeftes te voldoen.

Fele | 14-04-21 | 12:57

“ik heb me naar mijn beste weten altijd gedragen binnen de wetten die in Nederland gelden” is typische juristentaal voor “ik weet dat wat ik doe eigenlijk niet mag of moreel verwerpelijk is, maar ik ga nét niet over de schreef”.

Alco-de-Holist | 14-04-21 | 12:57

Ik heb het idee dat Kaag deze heren graag een enkeltje exit zou geven, maar daar niet sterk genoeg voor staat binnen D'66. Hetgeen aanleiding geeft om te gaan speculeren over ressentimenten binnen deze partij tegen Burger & Democratie, en een mogelijke scheuring vanwege ervaringen in het verleden (Pechtold) die garantie geven op heibel in de D'66 tent. Stook die houtkachel maar eens flink op zou ik zeggen.

De Briemusketier | 14-04-21 | 12:57 | 2

Nieuw leiderschap toch? Maw het goede doen ook als dat misschien ten koste gaat van je eigen positie? Of toch ouderwets leiderschap glas, plas, was..

mr.money | 14-04-21 | 13:00

@mr.money | 14-04-21 | 13:00:
Van drimmelen en Smeets hebben een en ander opgeschreven over andere partei-leden heb ik het idee.

De Briemusketier | 14-04-21 | 13:08

Hey VVD, PvdA, FvD en PVV, kijken jullie even mee. Zo pak je dit dus aan. Goede actie van een nette partij. Ik denk dat Smeets alsnog gaat wieberen.

BobDobalina | 14-04-21 | 12:56 | 6

Hahaha goeie!

mr.money | 14-04-21 | 13:01

Je gelooft zeker ook dat Ollongren per ongeluk haar aantekeningen liet zien? De enige reden dat ze hier überhaupt naar kijken is omdat ze er politiek niet meer omheen kunnen, niet omdat ze zoveel geven om minderjarigen. Plan A was de doofpot en dit is niets anders dan een backup plan.

Rechts door zee | 14-04-21 | 13:03

Van tevoren gewaarschuwd, maar nu het publiek wordt snel de damage control aanslingeren.

Wat een nette partij roept Bob, de oogkleppen nog even wat strakker aan draaiend.

TeeJee | 14-04-21 | 13:07
▼ 3 antwoorden verborgen

It giet oan..

Karel | 14-04-21 | 12:56 | 1

Nu de Macht in zicht lijkt, de Ongecontroleerde Macht om alle Nederlanders van voor naar achteren en van links naar rechts te naaien, is men binnen D'66 aan het voorsorteren op deze prijs. En men elleboogt zich een weg naar veuren dat het een aard heeft. Sta je als D'66 politicus (burgernaaier) in de rij dan kan je een mes in je rug verwachten, en gelukkig voldoet deze boevenbende volledig aan de verwachtingen.

De Briemusketier | 14-04-21 | 13:03

Heeft die ff pech, D 66 heeft een nieuwe werkwijze waar uit we af kunnen leiden dat tot een paar maanden terug alles mocht.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-21 | 12:54 | 2

Hij heeft pech? Hij heeft wachtgeld lijkt me.

sjef-van-iekel | 14-04-21 | 12:57

@sjef-van-iekel | 14-04-21 | 12:57: "Sinds 2003 krijgt een minister/staatsecretaris die minder dan drie maanden in functie is geweest, bij aftreden nog maar wachtgeld gedurende zes maanden. Tot dan toe kregen aftredende bewindspersonen altijd minimaal twee jaar wachtgeld. Aanleiding voor de beperking van het wachtgeld voor kort zittende bewindspersonen was de affaire-Bijlhout." www.parlement.com/id/vizom7wk0qyr/wac...

Die mag heel snel gaan solliciteren.

Abject | 14-04-21 | 13:08

De kranten hebben van D66 hierbij goedkeuring gekregen om hun artikeltjes eindelijk te plaatsen.

GroetenVanUrk | 14-04-21 | 12:54

Die hond van een Smeets opereert binnen de grenzen van de wet maar ver buiten de grenzen van het fatsoen of zelfs maar normaal gedrag. En heeft iedereen die aangifte wilde doen bedreigd met processen wegens smaad.

Koning Willy | 14-04-21 | 12:54 | 2

Aangifte doen tegen een advocaat, als jonge, eenzame, vaak in moeilijke positie verkerende homo? Dat lijkt me onbegonnen werk. Die kennen alle trucjes en alle kneepjes van het vak. Wie zou dat doen...

BBRDWR | 14-04-21 | 13:00

Ik voorspelde al dat dit afloopt met een onderzoekdoofpot. #hoorjenooitmeervan

Dirk III | 14-04-21 | 12:54

jeetje weer een metootje uit het linkerkamp. En ik maar denken dat die mensen altijd zo deugdzaam zijn.

yeps | 14-04-21 | 12:54

Het Foei-gesprek die je wist dat zou komen.
Functie elders pik.

Quantum Suicide | 14-04-21 | 12:52

Dit is niet het eerste nieuwe Tweede Kamerlid wat negatief in het nieuws zal komen. Er zijn heel veel nieuwe leden waarvan we nog niets weten. Nou, van Sylvana dus wel.

DeCynischeAmbtenaar | 14-04-21 | 12:52

Glas, Plas, Was. Hoger gesitueerden en mensen met goede connecties komen altijd overal mee weg....... Wordt het niet eens tijd voor een grote schoonmaak? #transparantierevolutie.

ikworstelengadouchen | 14-04-21 | 12:51

Wat een losers bij D66. Die jongen had het al gemeld, werd niks mee gedaan. Nu met negatieve media aandacht wel. De screening werkt daar ook niet echt goed. Grensoverschrijdend gedrag is gewoon fout.

Bataafje | 14-04-21 | 12:51 | 1

Dat is het Nieuwe Leiderschap; alles bij het oude laten en de Rutte-Doctrine toepassen. Die laatste is een fletse afspiegeling van de Kaag-Doctrine.

Dus; niet reageren, kijken of het over zal waaien en laat het niet los, dan “iets gaan onderzoeken” en vervolgens afwachten of dàt dan over gaat waaien. Alles bij het oude laten.

Nuuk | 14-04-21 | 12:56

Ik begrijp het wel: Diversiteit666 wil ook ook graag de groomers vertegenwoordigen in het parlement.

Mickdestok | 14-04-21 | 12:51

Hebben die jongens nou al aangifte gedaan? Ben wel benieuwd wat de recherche kan vinden op de PC van die viespeuk.

Diederik_Ezel | 14-04-21 | 12:51 | 3

die is al lang gewist.

ikworstelengadouchen | 14-04-21 | 12:53

En dan komt die man voor de rechter, en wat dan? Veelbetekenende knipoogjes, bij elkaar informeren hoe het weekend was, bespreken hoe prachtig de nieuwe d66 site is en meer in crowd gebabbel. Vervolgens; vrijspraak!

Nuuk | 14-04-21 | 12:54

Heeft de aflevering van Argos inzake ritueel misbruik al eens beluisterd trouwens? Daar vind een mooi voorbeeld hoe veel onder de pet wordt geveegd in Nederland.

ikworstelengadouchen | 14-04-21 | 12:56

Smeets heeft hier geen actieve herinneringen aan.

Buiswater | 14-04-21 | 12:48 | 1

Ik zag laatst C'Cear and Present Danger' nog eens. Blijkt daar de gespeelde POTUS ook aan bepaalde zaken "geen aktieve herinneringen" te hebben, met vervolgens de uitleg dat je daarmee overal weg kan komen. Rutte is een kopie en karikatuur van een Hollywood-prutser.

Jos Tiebent | 14-04-21 | 13:22

Dus Kaag gaat Smeets zeer serieus nemen !?

Yellow Shark | 14-04-21 | 12:48

Berlusconi neukt 17 jarig hoertje = ouwe snoeper
Smeets stuurt appje naar 17 jarig joch = vieze ouwe pedo

BlolB | 14-04-21 | 12:47 | 6

Berlu is ook een smeerpijp. verschil is die meisjes weten heus wel dat ie ouwe viezerik ze niet alleen wil bekijken, en berlu wist dat hij met geld die meisjes kon kopen.

ikworstelengadouchen | 14-04-21 | 12:54

Wie heeft hem een ouwe snoeper genoemd ten aanzien van minderjarige meisjes? Even concreet gaarne.

BBRDWR | 14-04-21 | 13:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft rubberen robbie al gereaguurd?

beter-laat-dan-nooit | 14-04-21 | 12:46 | 1

misschien ook wel een slachtoffer van de SS DM's

ikworstelengadouchen | 14-04-21 | 12:55

Wij van wc-eend raden aan, wc-eend!

VoltaireJohn | 14-04-21 | 12:45

Ik sla vrijwel elke ochtend ff mijn klabanus tegen de kerk hier in het dorp, maar naar mijn weten is dat niet tegen de wet.

blikjegrolsch | 14-04-21 | 12:44 | 3

blikjegrolsch | 14-04-21 | 12:44
Steun voor motie blikjegrolsch

Uqbar | 14-04-21 | 12:47

Integendeel , het is cultureel erfgoed.

Man-bear-pig | 14-04-21 | 12:51

Probeer het eens tegen de moskee.

Dirk III | 14-04-21 | 12:52

Van de website van Spongadvocaten:
Sidney staat verdachten bij in alle soorten strafzaken, zowel in Nederland als in het buitenland. Sidney studeerde naast rechten ook geschiedenis en schreef onder andere het boek De wanhoopsdaad, over de achtergronden van de Kristallnacht in 1938.

Sidney treedt regelmatig op in geruchtmakende zaken, zoals de Lokpuberzaak, de Amsterdamse zedenzaak, de Grensrechterzaak en de zaak over het Biesboschlijk. Als enige Nederlandse raadsman verleende hij ook rechtsbijstand in de Belgische Kasteelmoordzaak.

Sidney staat vele coffeeshophouders bij onder wie Johan van Laarhoven die in 2020 na 5 jaar detentie in Thailand terugkeerde naar Nederland. Ook verleent Sidney bijstand aan slachtoffers van anti-LHBT geweld, zoals het Arnhemse anti-homogeweld, de mishandeling op de Dam en de zaak over transgendervrouwen en kledingzaak ZARA.

Sidney is een actief twitterende togadrager en opiniemaker op het gebied van strafrecht, mensenrechten en LHBT-rechten. Hij heeft de specialisatieopleiding strafrecht gevolgd en is lid van de Nederlandse verening van strafrechtadvocaten (NVSA).

Profeet_Piet | 14-04-21 | 12:43 | 2

" Togusdrager "

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-21 | 12:56

Bedankt!

Spong...

Louter Leuter | 14-04-21 | 13:09

Kan die makker Smeets nog de kamer uitgejorist worden? Weet iemand dat?

Louter Leuter | 14-04-21 | 12:43 | 3

Nee, alleen uit eigen beweging (logisch natuurlijk), hij kan wel uit de fractie worden gezet.

Uqbar | 14-04-21 | 12:48

Welnee joh: intern onderzoek van de kaagbaan en alles onder de mat.... dat weet je toch!

mameloe | 14-04-21 | 12:50

Grensoverschrijdend gedrag is ook zo'n term waar ik een onmeunige hekel aan heb. Het is zo'n typische losse flodder. Een wereld zonder grensoverschrijdend gedrag, oftewel een R-waarde onder de nul, laat de wereld in elkaar klappen. We moeten toch grenzen verleggen om verder te komen? Ook zo'n flodder.

Leptob | 14-04-21 | 12:42 | 2

Het is zelfs een zeer schadelijke term. Wie bepaalt eventjes wat overschrijdend is?

van Oeffelen | 14-04-21 | 12:49

@van Oeffelen | 14-04-21 | 12:49: Normaal denken de NOS en GL/D66 dat te moeten bepalen.

Grachus | 14-04-21 | 17:43

Ik snap iets niet (gebeurt wel vaker).
Smeets is kamerlid sinds dit jaar.
Maar die (screenshots van) oude tweets zijn van account @kamerlidsmeets

Kan je soms op twitter je account(naam) wijzigen???

zetje01 | 14-04-21 | 12:42 | 1

Dat kan ja.

negerinnenzoenen | 14-04-21 | 12:45

Sydney DM't zojuist onze Pinokkiopremier of hij even de plucheperfax mag lenen.

wapster | 14-04-21 | 12:42

Weet u wie er ook graag jonge jongens in hun blozende wangetjes kneep ....
(En anderen ook graag de maat nam)

Carlos_I | 14-04-21 | 12:41 | 5

Paul de Leeuw?

Montgomery Burns | 14-04-21 | 12:50

Pim Fortuyn?

de visser | 14-04-21 | 12:53

De verloskundige?

Nuchternederland | 14-04-21 | 14:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom komen partijen eigenlijk weg met een wij-van-wc-eend onderzoek? Lijkt me toch meer iets voor het OM?

Versleten_Paddestoel | 14-04-21 | 12:41 | 2

Als er aangifte is gedaan. Als.

Analia von Solmsch | 14-04-21 | 12:47

Nee, dan moet er echt een strafbaar feit gepleegd zijn. Dat lijkt hier (vooralsnog) niet het geval. Wel is hier natuurlijk sprake van Predator gedrag. Het lijkt mij dat als je als D66 ook maar een greintje fatsoen hebt je niet met zo'n figuur verder wilt. Maar ja, D66 en fatsoen zijn als olie en water, Dat gaat niet samen.

Grachus | 14-04-21 | 17:42

Dit is gewoon de eerste stap naar de mantel der liefde. De volgende stappen zijn zo voorspelbaar dat ik die niet hoef te zien.

Albert61 | 14-04-21 | 12:41

Ik hoorde dat hij de witte onderbroek therapie heeft gehad, maar die schijnt een averechts effect te hebben.

MargauxGrandCru | 14-04-21 | 12:41

DM = direct message (moest het opzoeken)

Der Schnitzeljäger | 14-04-21 | 12:39 | 5

DM = Depeche Mode, en misschien Deutsch Mark.
Een Direct message, dat is toch een PM? Private Massage?
eh Message?

Nuchternederland | 14-04-21 | 14:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou wordt het serieus. Zit Frans van Drimmelen ook in de onderzoekscommissie?

Zonen-van-Kuifje | 14-04-21 | 12:39 | 1

Samen met Demmink en Pechtold.

Sinterbikske | 14-04-21 | 12:58

Afsplitsen van D666 en zetel meenemen naar je eigen nieuwe pedo-partij

Pettertje | 14-04-21 | 12:39

Ik ruik een Glas. Plas. Was. die aankomend is...

Wijze uit het Oosten | 14-04-21 | 12:38 | 1

U is mij voor, waarde vrind

tis_wat | 14-04-21 | 12:50

Conclusie: zijn twitter was gehacked. Kan niet missen.

Lorejas | 14-04-21 | 12:38 | 1

- het was maar een geintje
- niet zo bedoeld
- onschuldig en complimenteus voor de leuke jongen in kwestie
- gevolgen niet gerealiseerd en niet overzien
- nog niet gewend aan functie
Belooft beterschap , mea culpa maxima

Roos | 14-04-21 | 12:44

Wordt tijd dat Tom Staal Sigrid en Smeets aan de tand gaat voelen in Den Haag.

honde | 14-04-21 | 12:37

Kaag heeft het over grensoverschrijnend gedrag, Smeets over je gedragen binnen de grenzen van de wet. Hier splitsen de wegen.

Selassie | 14-04-21 | 12:36

Goed dat Kaag zich zo sterk uitspreekt tegen grensoverschrijdend gedrag bij D66. Dat heeft ook zo goed gewerkt bij de kwestie van Drimmelen. Oh wacht.

Deflatiemonster | 14-04-21 | 12:35

Vriend Smeets stelt in een reactie al zich binnen de grenzen der wet te hebben gedragen. Die wist dondersgoed hoever te gaan. Het zou me verbazen als dit niet leidt tot een aanklacht smaad/laster.

vanPruikem | 14-04-21 | 12:35 | 1

Een pedofiel die de wet naleeft. Tja...

Nuchternederland | 14-04-21 | 14:41

"Es gilt die Unschuldsvermutung" wordt er in Zwitserland dan altijd klein bijgezegd nadat iemand eerst publiekelijk helemaal tot de enkels is afgefikt.

van Oeffelen | 14-04-21 | 12:35 | 1

Boeit geen St.Bernardshond.

Montgomery Burns | 14-04-21 | 12:38

Geeky

DenBeert | 14-04-21 | 12:34

Alleen al zijn naam klinkt glibberig vanwege die alliteratie. Als ik Kaag was zou ik aandringen op een functie elders.

MickeyGouda | 14-04-21 | 12:34 | 1

Hier scheiden onze wegen.

Louter Leuter | 14-04-21 | 12:46

"We hebben een goed gesprek gehad en zien geen reden om hem uit de partij te zetten."

halfvolle glas | 14-04-21 | 12:34

Wij van D66 hebben zeer intensief onderzoek gedaan over het gedrag van D66 leden en concluderen dat D66 niks verkeerds heeft gedaan. Next!

negerinnenzoenen | 14-04-21 | 12:34 | 1

Ik geloof P66 pas als er op de tafel gedanst is en ieder lid een fluit in de mond heeft.

Jos Tiebent | 14-04-21 | 13:08

D66 maakt deel uit van de harde kern rondom Rutte en zijn doctrine, dus die onderste steen blijft gewoon liggen waar die ligt.

obominotie | 14-04-21 | 12:34

Dus. Lijkt me dat D66 dit goed aanpakt! Wat een verschil met hoe Geert Wilders (niet) reageerde op de rare fratsen van Dion Graus. Die laatste blijft een partij-onderzoek bespaard en hem wordt niks in de weg gelegd om zijn functie in de kamer te blijven vervullen. Maar ach, die liet slechts onder dwang zijn eigen vrouw grijpen door zijn prive-bewakers. Dat is tamelijk normaal gedrag voor een Dion Graus. En Geert vond het allemaal oke.

Beste_Landgenoten | 14-04-21 | 12:34 | 18

Het ene grenst aan pedofilie, het andere aan vreemde voorkeuren.
maar als D66 'er sta je vast niet afwijkend tegenover vreemde voorkeuren. Ik bedoel, de hele partij heeft er een verdienmodel van gemaakt.
LHBTQWERTY en zo.

Nuchternederland | 14-04-21 | 14:40

@maSs | 14-04-21 | 14:11:
"Daarbij een keer wel seksen met zo'n "jochie" en Smeets valt redelijk richting de kant van misbruik van machtspositie."

Tuurlijk. Maar dat feit bestaat vooralsnog alleen in de hoofden van de aanklagers hier. Er is nog niets van gebleken. En dan nog: Eva Vlaardigenbroek werd op haar 19e door Baudet ingepalmd, als we het dan toch over misbruiken van een machtspositie hebben.

Beste_Landgenoten | 14-04-21 | 16:10
▼ 15 antwoorden verborgen

Dat was dan de bliksemcarrière van SS

Carlos_I | 14-04-21 | 12:32 | 2

Welnee. Hij sluit zich gewoon aan bij Sylvana.

Glasgow Argus | 14-04-21 | 12:33

Sidney Smeurs.

Lorejas | 14-04-21 | 12:39

Inwendig onderzoek naar Sidney Smeets.

Glasgow Argus | 14-04-21 | 12:32

intern.onderzoekteam.. vertrouwenwekkend, wel.. of toch niet? hmm....

DatInternetDingetje | 14-04-21 | 12:31

Gelukkig dat ze dit tot het oneindige gaan rekken. Was bang dat het na vandaag voorbij zou zijn.

JohnLocke | 14-04-21 | 12:31

Indringend gesprek. Dus het ging per DM?

Deflatiemonster | 14-04-21 | 12:31 | 1

of DP

3Xniks | 14-04-21 | 14:25

Ik las 'binnendringend gesprek'.

General Dripple | 14-04-21 | 12:30 | 1

een foeigesprekje dus

Sqbar | 14-04-21 | 12:33

Oh een indringend gesprek. Dan is het goed. Of doelen ze op DMs over het indringen bij minderjarige jongens?

JWZ_JMK | 14-04-21 | 12:29 | 1

Het toont aan dat Smeets in eerste instantie heeft lopen ontkennen, waarna D'66 dat afdeed als voldoende. Pas op het moment dat er meer informatie komt, gaan ze weer in gesprek, oftewel ze komen erachter dat er meer speelt en hebben in eerste instantie afdoende onderzoek gedaan.

maSs | 14-04-21 | 12:58

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com