Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielinstroom STIJGT. Horeca/MKB weer open?

Uw overheid heeft schijt. Wanneer u?

Social

Sensationele stijging. Kijk die lijntje. De curve gaat weer omhoog. Een weekstijging van 33 PROCENT week op week. Immigratiehouwdegen Bente Becker (VVD) is aan het VeRsOePELeN en gooit de deuren weer wagenwijd open. We hebben het natuurlijk over de asielinstroom. Waren de cijfers door de superstrenge lockdown en keihard gehandhaafde avondklok (geen asielinstromiërs aan het vertoeven in de buitenlucht tussen 21:00 en 04:30 uur) gereduceerd tot nul komma nul 300, omdat niemand mag reizen tot eind maart, en de overheid zelf klip en klaar "DO NOT TRAVEL TO THE NETHERLANDS" communiceerde, zien we nu weer een TOENAME van de toename inzake het zevendaags gemiddelde. Gelukkig is er plek zat in Nederlandje ⬇ - namens Gekke Henkie, de groeten.

Zie je wel. Huizen zat

Reaguursels

Inloggen

Waarom nodigt de Koning deze lieden uit?
Wetend dat er gaatjes worden bijgemaakt in broekriemen diens ondersaten.
Hij is toch geen tiran?

hallevvezool | 23-02-21 | 07:16

Door welke landen reizen die gasten? Wie laat ze door?

AdPatat1960 | 22-02-21 | 20:27 | 1

Allemaal vanaf Spanje laten ze door, met Nederland als gewenste eindbestemming voor Nootd-Afrikaanse vluchtelingen. Mooiste land, alles gratis, niets voor hoeven doen? Want waarom zou je in Nederland minder kansrijke jongwerkende zwoegende autochtonen uit volkswijken een woning gunnen boven deze deels "welvaartsvluchtelingen" uit Noord-Afrika waarvoor de huur sowieso al wordt voldaan? Laat die minder kansrijjke autochtone jongeren lekker bij hun ouders blijven verpieteren? Komt er ook geen nageslacht, sterft het vanzelf uit. En de nieuwkomers, ach dat zien we dan wel weer?

Jan, Leiden | 22-02-21 | 22:45

Hopelijk wekken we wereldwijd de indruk dat er vanaf 17 maart niets meer te halen valt in het land van de racistische islamofobe kaaskoppen met erfzonde.
Het is net als bij elke subsidieregeling: Snel, nu het nog kan!

Veepert | 22-02-21 | 19:31

In 2030 zijn alle huurhuizen bezet door (ex-)buitenlanders, u moet allemaal een huis kopen.

IPNP | 22-02-21 | 18:17 | 1

En iedereen hoersussilie

AdPatat1960 | 22-02-21 | 20:28

Ik wordt er zo verdrietig van iedere week weer het vol laten lopen van Nederland met voor een groot deel kansarme asieltoeristen. Waarom kunnen onze bestuurders hier nu geen eind aan maken?
17 maart is de keuze aan jullie.

TheGaffer | 22-02-21 | 18:17

Bij ons in Mokou wonen ongeveer net zoveel mensen als in heel Nederland, op een gebied van ongeveer Vlissingen, Utrecht, Alkmaar. Kijk hier eens naar. nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_groot... Er zijn zeker twintig steden met meer inwoners dan in heel Nederland. De stelling dat Nederland vol is, is complete nonsens.

Red shirt | 22-02-21 | 17:21 | 8

Dus pas als iedere vierkante meter is volgebouwd, we de ene no- go area na de andere hebben en we met zijn allen in torenflats wonen mogen we klagen?
Pleur toch op man. Ik heb nooit in de stad gewoond en wil er ook nooit wonen. Ik heb er niet om gevraagd hoor dat miljoenen gelukszoekers hier naar binnen zijn komen struikelen en mijn leefomgeving volledig verziekt wordt en wordt overgenomen. Nederland is op 2 na dichtstbevolkte land ter wereld en het dichtsbevolkte land van Europa.. Moeten al die gelukszoekers dan echt perse hier van het wieg tot het graf verzorgd worden? Sorry ga dan eerst maar eens naar landen waar het niet zo benauwend vol is. Als die op een gegeven moment dan net zo overvol zijn als wij komen wij wel weer eens een keer in beeld ok?

JP1973 | 22-02-21 | 20:28

En waar halen die steden hun voedsel vandaan ? En waar blijven onze natuurgebieden, etc etc Zo kan ik nog wel door gaan. Ik heb nog maar één keer een reaguursel gerapporteerd , maar deze wordt nr 2 , wegens te dom om te poepen, vervuiling van de reauguursels.

Kim-Jung-Un | 22-02-21 | 20:35

Ok, ik vertaal het anders, de randstad is vol. En te druk

kermitsklant | 23-02-21 | 06:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Toch gek, de omvang van de asielinstroom correleert nagenoeg 1 met het aantal geregistreerde Coronabesmettingen (time-lag ongeveer 1 week). Je zou bijna zeggen dat het supranationaal aangestuurd wordt.

Phantomas | 22-02-21 | 17:15 | 1

... bijna..... bijijijijijijijijijijna...

Kim-Jung-Un | 22-02-21 | 20:36

Jij bent weeeelkom, weeeelkom in mijn laaaaand.

JackStick | 22-02-21 | 16:51

15 miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde....

Graftak | 22-02-21 | 16:50 | 1

15? Met alle illegalen opgeteld denk ik zelf dat we al over de 20 zitten! Jaaaa op dat hele kleine stukje aarde. Het is teveel, veel teveel!!! Weilanden volbouwen? Ze zijn knettergek geworden, drop die allochtonen in Rusland of Scandinavië, daar is nog genoeg ruimte maar niet hier, genoeg is genoeg. Stem vooral niet op Rutte, stem massaal op onze Geert, dat is onze enige redding. Als de VVD weer wint ga ik écht nadenken om te verkassen naar België of Duitsland.

potjandorie | 22-02-21 | 17:14

Steeds meer kleine zelfstandigen trekken het niet meer.
Gisteren nog kregen we een telefoontje van onze kapper, ze stopt er mee.
Het is niet meer te doen.
En het meest verbazende is dit soort kleine zelfstandigen zijn allemaal VVD stemmers. De bread and butter van de VVD.
Hebben ze dan nooit in de gaten gehad hoe ze al jaren lang zijn genaaid door de VVD?
Van achteren genomen zonder vaseline en ze hebben het nog lekker gevonden ook.

copywriter | 22-02-21 | 17:12
-weggejorist-
Frans1960 | 22-02-21 | 17:30
-weggejorist-
Frans1960 | 22-02-21 | 17:33

Is er al eens een ideale bevolkingsgrootte vastgesteld? Of zijn we gewoon bezig om met een blinddoek voor richting de toekomst te lopen?

Harry.Langezwaal | 22-02-21 | 16:30 | 4

Ja door de EU. En die ligt op 25 miljoen voor Nederland.

van heinde en verre | 22-02-21 | 16:36

@lirft | 22-02-21 | 16:34: ja 10 miljoen was genoeg reden om campagnes op te zetten om te emigreren naar de Usa, Dat we nu op 18 zitten komt alleen maar omdat het koningshuis het toeliet/laat. (meer belastinginkomsten/snellere boot)

pieterS | 22-02-21 | 19:23
▼ 1 antwoord verborgen

We worden opgesloten om de I.C te ontlasten. Het woning tekort mede te ontlasten door middel van een migratie stop, dat mag dan weer niet!

vluchtelingallergie | 22-02-21 | 15:48

De VVD zet bewust een heel zwak iemand op een heel belangrijke portefeuille. Bente faalt keihard en dat was van te voren bekend. Bente is overbodig straks. Komt niet meer terug op de lijst. Maar de VVD kan vertellen dat ze echt wel minder immigranten wilden maar dat het helaas onder Bente allemaal niet goed is aangepakt. Rutte zal net als in talloze voorbeelden weer de volle verantwoordelijkheid nemen ("als er fouten worden gemaakt dan kunt u mij daar op aanspreken"). Is ook geen probleem voor Rutte want hij heeft inmiddels de onschendbare status bereikt.

ILF2 | 22-02-21 | 15:47

Als dichtstbevolkte land van de EU met ruime marge moet je toch gewoon kunnen zeggen dat we vol zijn? We kunnen geen woningen meer bouwen vanwege EU regels over stikstof, pfas, fijnstof. Als we met zijn allen naar buiten gaan moet alles afgezet worden. We worden besodemieterd, niemand is gebaat bij verdere aanwas van de bevolking. Follow the money.

.HLD | 22-02-21 | 15:42 | 1

We kunnen toch ook gewoon zeggen 'we willen die derdewereldlanders hier niet'? Hoeven we niet nodeloos (zijdelingse) argumenten voor te verzinnen. Gewoon alles ten zuiden van Italië en ten Westen van China categorisch weigeren.

Grachus | 22-02-21 | 19:57

Ja ik vind het ook vervelend, maar het moet nu eenmaal. Van de EU en van het Marakkesh verdrag waar mijn inlegvelletje uit was gevallen. Allemaal niet leuk, snap ik, maar we zijn nu eenmaal een open land en het kan niet anders. Jullie stemmen in maart toch wel weer op mij want ik ben een staatsman lalalalalaaa.

Cepalislam500mg | 22-02-21 | 15:39

Dus als ik de kaart goed bekijk hebben ze in DLD en Belgie geen huizen logisch dat ze deze kant op komen.

Uw Verzekeringsadvis | 22-02-21 | 15:38

Password : M. I. E. L. E.

Acidstain | 22-02-21 | 15:30

Die arme jongens in de vruchtbare en weerbare leeftijd denken dat BB voor Bed & Breakfast staat in plaats van de initialen van een Kamerlid voor blokkeer- en uitzetzaken.
Maar goed, het feit dat opvang in de regio niet rondkomt, dat de 5-jaar verblijf is auto-permastay en dat we nog steeds geen minimumeisen stellen voor verblijf & zelfstandig wonen hier geeft aan dat men dat ook gewoon niet wil.
Enfin, zelfde riedeltje, elke week opnieuw. Moedeloos word je ervan.

Graaisnaaiert | 22-02-21 | 15:23

Stem Rutte, dan komt het allemaal goed. Heus.

Cor Netto | 22-02-21 | 14:59 | 1

Hij gaat nu een Turks ministertje doen, spierballentaal. Kwijtschelden MKB schulden, echt waar. Een MP (Merkel Poedel) die in eigen leugens gelooft. MKB, trap er niet in, u krijgt niets of wordt met handen en voeten aan het ambtenarenkorps vastgebonden.

revolte | 22-02-21 | 15:18

'T Is altijd lente voor de asielzoekers van onze Bente
'T Is altijd lente voor de asielzoekers van onze centen
Voor asielcenten en lachende Bente is het altijd lente

Torwart | 22-02-21 | 14:56

Even rekenen.
1 miljoen woningen tekort.
Hoeveel nieuwe woningen worden nu per week opgeleverd?
Hoeveel Asielzoekers komen er per week bij?
Iets lijkt een beetje scheef te zijn.

SaintNick | 22-02-21 | 14:55 | 5

Volgens mij moeten er ongeveer 40k gesloopt worden per jaar en we hebben een tekort van 300k momenteel.

Socialekrakert | 22-02-21 | 17:59

@discriminazie | 22-02-21 | 16:10:
met 1mil in 10 jaar is het tekort nog hoger na 10 jaar.
dat is eigenlijk de snelheid waarmee de laatste 10 jaar gebouwd is, waardoor het tekort is opgelopen tot 1 miljoen.
Dus nu zou je 200k-300k per jaar moeten bouwen.

IPNP | 22-02-21 | 18:16

@Socialekrakert | 22-02-21 | 17:59: We zitten nu rond de 60.000 nieuwbouw per jaar. Ik weet niet of die sloop van 40.000 correct is maar dat zou resulteren in netto 20.000 huizen erbij. Als je dan de wekelijkse aanwinsten van de VVD met 52 vermenigvuldigt dan weet je al genoeg.

5611 | 22-02-21 | 20:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja.. als het riedeltje maar blijft klinken 'Alleen echte vluchtelingen zijn welkom, economische gelukzoekers niet' (gaap..) blijft dit doorgaan.

Zelfs op GS snappen velen nog niet dat ook de 'echte vluchtelingen' in de praktijk primair economische gelukzoekers zijn.
95% van Afrika is zonder meer veilig. Er is géén (veiligheids)reden om helemaal naar Europa te reizen.
Nederlanders zijn naïef.

druipsmurf | 22-02-21 | 14:48 | 2

Nederlanders zijn tegenwoordig geen reizigers meer maar toeristen. Veilig ( dat vooral ) en strak georganiseerd naar de meest exotische oorden om dan 10-14 dagen in je all-in resort te bijven en de lokals zie je alleen in de veilige toeristendisco of via de veilige door de reisorganisatie geregelde groepsexcursies die maximaal een halve dag duren want het resort roept. En natuurlijk een half jaar van tevoren al geboekt hebben he, want zeker is zeker.
Wat een volk van weekdieren zijn wij ook geworden.

Graaisnaaiert | 22-02-21 | 15:38

@Graaisnaaiert | 22-02-21 | 15:38:
Edit: wat ik dus wil zeggen is dat geen nederlander enig idee heeft hoe exotische oorden er in irl aan toe zijn, hoe veilig en leefbaar het voor de eigen bevolking is. Want ze bezoeken dat land niet maar een enclave in dat land, een veilige, westerse enclave met westers vreten.

Graaisnaaiert | 22-02-21 | 15:39

Nu we het toch over de vvd en Rutte en het buitenland hebben ... nooit geweten dat Rutte een prijs ontvangen heeft van Claus Swaab twitter.com/Gaia_Universe/status/1363... de ontvangsttoespraak staat nog hier www.rijksoverheid.nl/documenten/toesp... dus het is logisch dat de instroom niet stopt. Rutte doet precies wat de club van hem verwacht, dan krijgt hij uiteindelijk een nog beter betalend baantje van de echte bazen van het systeem. Democratie bestaat niet.

Watching the Wheels | 22-02-21 | 14:43 | 1

Niet helemaal waar. Jullie kunnen er over een paar dagen een einde aan maken. Alleen zal dat niet gebeuren.

Sofa1 | 22-02-21 | 15:11

Dat we een huizentekort hebben mogen we dankbaar voor zijn... anders hadden we nu een huizencrisis gehad, een markt die stil zou staan met alle gevolgen van dien. Dat merkt de overheid aan het aantal transacties, notarissen, makelaars, banken, en dan al die detailhandel en aannemers, bouwvakkers, schilders enz. Dan hadden we nu naast de pandemie er een veel grotere financiële crisis gehad.

Hollandse_blauwe | 22-02-21 | 14:43 | 6

@Gulliver | 22-02-21 | 14:51: Dacht het niet. -3.8%. En dat had 20% kunnen zijn zonder kunstmatige geldinseminatie. We worden in de lucht gehouden door virtueel geld. Iemand zal dat moeten gaan betalen. Oftewel, de crisis wordt verlegd. Je snapt geen ene bal van economie.

Torwart | 22-02-21 | 15:01

@Torwart | 22-02-21 | 15:01: De kernvraag is hoeveel generaties we de schuldbal naar voren kunnen trappen.

Binnenbaan | 22-02-21 | 17:29

@Torwart | 22-02-21 | 15:01: Ik vrees het ook. Wacht maar tot de eindafrekening van de NOW etc. voltooid is. Kijken hoeveel bedrijven dan nog overeind kunnen blijven.

Grachus | 22-02-21 | 20:05
▼ 3 antwoorden verborgen

In 2019 kwam het bericht dat Islamitisch onderwijs steeds populairder wordt: www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Dit geeft al aan dat ze een dikke middelvinger hebben richting Nederlands onderwijs. Met de instroom van voornamelijk Islamitische asielzoekers zal het aantal Islamitische scholen alleen maar toenemen.

Nu kan je wel roepen dat het niet erg is, maar wacht maar totdat er dusdanig veel Islamitische scholen zijn dat je 30 minuten met de auto moet rijden om je kind naar een fatsoenlijke basisschool te brengen.

Bapple | 22-02-21 | 14:40 | 2

75% van alle moslims kiest voor de strenge islamitische leer. En deugende politici denken hier wat aan te kunnen doen door extremistisch politiek correct te zijn en positief racisme en vooral zoveel mogelijk blanken negatief weg te zetten dan wel weg te laten uit de programma’s en promo filmpjes en de eenzijdige positieve blik te geven van de betreffende allochtonen. Het is een zieke koers die D66, Gl, Denk, gekke Syl en de pvda ons door de strot duwen.

Hollandse_blauwe | 22-02-21 | 14:47

Het meest veelzeggende is de reactie toen het Islamitische Haga lyceum onder vuur kwam te liggen van politiek/AIVD wegens salafistisch zaterdag onderwijs o.i.d. Het aantal nieuwe aanmeldingen voor het volgende (afgelopen schooljaar) was enorm toegenomen. Zeer bedenkelijk. Dat ouders niet en masse hun kinderen van die school halen vanwege alle akkefietjes (het is daar al twee jaar een enorme slangenkuil) geeft ook te denken.

Grachus | 22-02-21 | 20:09

Geen zorgen mensen. Alle moslim asielzoekers (de grote meerderheid) worden keurig en met open armen opgevangen door de parallelle moslim samenleving van Nederland. Die wijst ze keurig de weg naar de outkeringen en de Miele wasmachine en het gratis huis. Oh ja, en naar de moskee uiteraard.

SaintNick | 22-02-21 | 14:25 | 4

En wie betalen die autkiering en dat kraties guis met Miele dan? Collecte in de moskee zeker. Want niemand gelooft dat die domme witte rassies dat betalen. Integendeel, die witten krijgen ook kraties keld van hun minister-president. Dauzend oiro als ik me niet vergis.

Nivelleermarionet | 22-02-21 | 14:45

@Sofa1 | 22-02-21 | 14:42: Yep ,om me daarna weer 4 jaar dood te ergeren,om te zien hoe dit land langzaam naar de knoppen gaat,helaas

roberto9715 | 22-02-21 | 15:06

Wat een kutland, we zouden er een tribunaal voor moeten oprichten!

Aal-van-Minervui | 22-02-21 | 21:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ha, ha, 1 miljoen huizen er bij.....
Daar heb je behalve metselaars, ook heel veel loodgieters, electriciëns, stucadoors etc. voor nodig, maar ja die halen we dan uit het oostblok natuurlijk.
En gezien 99% van alles wat die pipo's in Den haag verzinnen mislukt, één grote faal is, zal ook dit weer één grote faal worden !

A333aan | 22-02-21 | 14:24 | 2

Elke bouwperiode heeft zijn kenmerken en gebreken.

Hollandse_blauwe | 22-02-21 | 14:37

Oostblok? Nou dan kun je de Polen alvast wel afschrijven. Die hebben niet zoveel zin meer om hier te komen bouwen. Tegenwoordig kunnen ze in Polen ook aardig verdienen.

copywriter | 22-02-21 | 16:06

In 2018 stond de teller al op 18,5 miljoen.

rein9576 | 22-02-21 | 14:22

De bevolking stijgt sneller dan de vaccinaties.

snakedogman | 22-02-21 | 14:15

Het overkomt ons.

Prieelvogel | 22-02-21 | 14:14 | 2

Al een halve eeuw

Dirk III | 22-02-21 | 14:19

Hahaha, ja, die was ik even vergeten. Net als schade na de rellen ontstaan is.

nikolaos | 22-02-21 | 16:15

Er is echt geen enkele politicus in Nederland te vinden die zich echt hierom zorgen maakt.Tot nu toe alleen U en ik.

Old daddy | 22-02-21 | 14:12 | 6

Daar staat een cordon sanitair op

SlimmeBelg | 22-02-21 | 14:28

de meeste politieke figuren zijn alleen bezig met wat er de 24e bijgeschreven is en de lange termijn gedachte welk dik betaald baantje is er straks voor mij en mijn partijgenoten.

likdoorn | 22-02-21 | 14:41

Dat is natuurlijk onzin maar als hij de stemmen niet krijgt betekent simpelweg dat de meerderheid heel blij is met de nieuwe Nederlanders en Ne-der-land niet door wil geven aan de volgende generatie. Geen mening mijnerzijds, slechts een FEIT!

Sofa1 | 22-02-21 | 14:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Rondtrekkende nomaden !
Die halen wel in meer landen hun uitkering op (uiteraard onder verschillende namen, want geen psp) dan in Nederland....
Wedden ?

A333aan | 22-02-21 | 14:05

Wacht eens even. Er is ons ooit verteld dat het allemaal hoogopgeleiden zijn: apothekers, raketgeleerden, ingenieurs, artsen, architecten enz. Is dat niet waar dan?
En weer wordt al die asielzoekers lekker in achterstandswijken geplempt, stadswijken waar je als Nederlander niet meer durft te komen en waar de politie niet meer naartoe gaat, wegens gevaarlijk.
De vrijheid van vrouwen (psst.... waar gaat die meisje naartoe) wordt aangetast. De de vrijheid van meningsuiting is niet meer (cabaretiers die een grapje maken over de islam spelen met hun leven. Huizen gaan bij voorrang naar asielzoekers. Zelfs de meest criminele asielzoeker blijft gewoon hier, want zielig.
En de ChristenUnie en andere politieke partijen maar zeggen dat ze strijden tegen discriminatie zijn en voor het vrije woord zijn. Ze halen de beperking van meningsuiting en de onvrijheid van met name vrouwen met scheppen tegelijk binnen.

Misschien is Nederland in de ogen van de EU te lastig geweest met referenda. Dat moet wellicht afgestraft worden. De nieuwkomers zijn de EU natuurlijk dankbaar en die moeten zo snel mogelijk stemrecht krijgen. Is dit nu ook complotdenken?

HoniSoit | 22-02-21 | 14:01 | 1

Een aantal raket geleerden heeft al eens in de praktijk geoefend.

likdoorn | 22-02-21 | 14:43

De mannen in Brussel willen er nog 50 miljoen bij hebben in Europa, helpt Afrika (1,5 miljard inwoners) echt die er in die tijd weer 50 miljoen bij geproduceerd hebben !

A333aan | 22-02-21 | 14:01 | 1

Nigeria groeit alleen al zo snel:
By 2100 the UN estimates that the Nigerian population will be between 505 million and 1.03 billion people (middle estimate: 730 million).[195] In 1950, Nigeria had only 33 million people.[196]

Middensteun | 22-02-21 | 14:16

Hoevaak kunnen en mogen asielzoekers een hernieuwde aanvraag doen en wie betaald dit?

En waarom kunnen studenten dan niet een hernieuwde aanvraag doen wanneer ze gezakt zijn voor een examen?

Maya de Blij | 22-02-21 | 13:57 | 2

Omdat studenten nu eenmaal geen asielzoekers zijn.

bisbisbis | 22-02-21 | 14:11

omdat er niks aan te verdienen valt.

likdoorn | 22-02-21 | 14:45

De partijen die huizen willen bijbouwen zijn voor meer immigratie. De huizentekort zorgt voor een afschrikwekkende werking tijdens het moment dat asielzoekers op internet opzoeken in welk Westers land ze het hoogste leefgemak zullen verkrijgen.

heldheino | 22-02-21 | 13:55 | 3

Het huizentekort is er niet voor asieleisers, die krijgen gewoon als eerste een vrijkomende woning.

2voor12 | 22-02-21 | 13:57

Ik heb een huis van 750k gekocht in Laren. Dezelfde huizen staan aan de overkant van de straat te huur voor 700 euro in de sociale huur. Die mensen die daar wonen gaan nooit meer weg. De auto’s aan mijn kant van de straat zijn kleiner en ouder.

MeneerGuggenheimer | 22-02-21 | 14:21

Je kan een AZC niet blijven volproppen. Er moet ruimte gemaakt worden voor Bethe's nieuwe lading.
Waar gaan de uitstromende naartoe?
Naar de huizen die we tekort komen.

Van en met onze centjes naar onze huizen. Ah wat... We bouwen wel bij.

Cannabooze | 22-02-21 | 14:29

Ja, maar vergrijzing jongens. Deze apothekers staan straks allemaal met liefdevolle handen aan uw bed.

Ceristimo | 22-02-21 | 13:49 | 4

En dat geloof jij zelf?

Wijze uit het Oosten | 22-02-21 | 13:58

Nee, dat is niet de bedoeling. Ze komen je gewoon vervangen want volgens de staat bent u te min voor Nederland en zijn de mensen uit shitholecity beter.
Anders kan ik het ook niet verklaren.
Ik zie trouwens nauwelijks nog autochtonen in Amsterdam "en de wijde omtrek".

Dirk III | 22-02-21 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Het mechanisme is simpel:
Ze komen hier massaal omdat er wat te profiteren valt.
Als er niets meer te profiteren valt, blijven ze weg. En pakken degenen die hier al zitten, hun koffers.
Als de bron opdroogt, zoek je naar een andere bron.

Simpel mechanisme.
Simpele oplossing.

Peter Emile | 22-02-21 | 13:45 | 6

Inderdaad, ze komen met plastic zakken en gaan naar huis met de samsonite, in andere landen buiten Europa is het andersom, daar is het gezegde”ze komen met koffers aan, en gaan naar huis met een plastic zak”, elanden waar ik op doel heeft plastic zak meerdere betekenissen, in dat soort landen lachen ze ons ook keihard uit.

dirkdoorsnee | 22-02-21 | 13:56
▼ 3 antwoorden verborgen

We zitten 75 jaar na WO II nog steeds met een enorm tekort aan huizen van 330,000 woningen. Onder kabinetten Rutte zijn er jaarlijks 100,000 mensen vertrokken en 200,000 immigranten bijgekomen. Woningbouw is op elke mogelijke manier gefrustreerd met eindeloos veel regels (duurzaamheid, energie, stikstof enz enz). Ondertussen kunnen starters nauwelijks meer een woning vinden in bv. de Randstad. Verbaast me wel dat jongeren zo massaal GL/D66 blijven stemmen en niet meer protesteren. In de TK wordt de pijn iig niet echt gevoeld.

Diederik_Ezel | 22-02-21 | 13:45 | 6

En toch ... vanochtend nog een grietje op de radio die aan het klagen was dat ze maar 130k euro hypotheek kon krijgen maar toch echt wel in hartje centrum van een grote stad wilde wonen.
Sorry hoor maar stel dan even je wooneisen een beetje bij.

2voor12 | 22-02-21 | 13:59

@van Oeffelen | 22-02-21 | 13:49: Een huis kostte vroeger 4 modaal inkomens. Nu minstens 9.
Verbouwing kon je vroeger gelijk mee financieren. De startersregeling bestond nog niet en was dus niet nodig kennelijk. Studieschulden werden niet meegerekend. Jij hebt makkelijk praten. Er zijn tegenwoordig heel wat mensen die hun eigen woning niet meer opnieuw kunnen kopen.

Deflatiemonster | 22-02-21 | 14:07

@van Oeffelen | 22-02-21 | 13:49:
-
Daarom is er ook alles te zeggen voor een bouwspaarsysteem, zoals ze dat in andere landen kennen.

bisbisbis | 22-02-21 | 14:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer bevolking = meer consumptie en dus goed voor de economie. Een stijgende lijn op financiele grafieken brengt een glimlach op mensen die zich alleen bezig houden met wat financiele cijfers, dus dan zal het wel goed gaan met het land. Dat zijn mensen die meer invloed hebben in politieke sferen dan de gemiddelde stemgerechtigde. Een land en diens bevolking heeft meer nodig dan een groeiende economie, geld maakt niet gelukkig.

Zo'n smokkelaar die de overtocht faciliteert belooft de wereld en vraagt de hoofdprijs. De allochtoon krijgt niets van wat hen is beloofd en de autochtoon niet waar zij om hebben gevraagd. Deze poppenkast kent enkele winnaars, maar wij zijn het in ieder geval niet.

Boerhoektvrouw | 22-02-21 | 13:43 | 2

Daar heb je de koopkrachtpariteit (kkp) voor. Een middelbaar scholier kan uitrekenen dat wanneer je in die berekening iemand toevoegt met een negatief inkomen (ze kosten geld) en dus ook de noemer met één verhoogt, dat de kkp dus daalt.

heldheino | 22-02-21 | 14:04

@heldheino | 22-02-21 | 14:04: Weten middelbare scholieren tegenwoordig nog wel wat een 'noemer' is?
Boerhoektvrouw | 22-02-21 | 13:43 Dat geldt slechts voor de AH en Unilever's van deze wereld. De bevolkingsaanwas bestaat per saldo nagenoeg uit kansloze opvreters. Hun consumptie is hun uitkering die opgebracht wordt door de belastingbetaler die daardoor juist minder kan consumeren. Als iets goed is voor de economie betekent dat er netto welvaart wordt toegevoegd. Dat is hier niet het geval, behoudens een miniem voordeel als massa-lagere kostprijs per eenheid.

Grachus | 22-02-21 | 20:43

Hoera, weer 16000.000 € van uw belastingcenten door het putje, en het raakt nog steeds niet verstopt.eh dit is dus het getal voor deze week, hoop voor jullie allen dat het volgende week stijgt, want het is wel een karig bedrag, we kunnen beter, schouders eronder.

dirkdoorsnee | 22-02-21 | 13:42

Als ik die cijfers zie en het aantal azc dan krijg ik er hoofdpijn van. Er zijn mensen (vrouwen vaak pittig geknipt) die hier een natte doos van krijgen

Kluifje | 22-02-21 | 13:40 | 1

waar kan ik de wekelijkse asielUITstroom vinden? dan weet ik of we nu meer of minder binnenkrijgen netto.

small_town_dude | 22-02-21 | 13:39 | 2

De bevolking groeit. Ondanks terror plaag corona doden waar we bibberend thuis voor moeten zitten met 2 bekpampers om de bakkes. Trek uw conclusies over in en uitstroom.

Graaf_van_Hogendorp | 22-02-21 | 13:41

De uitstroom deze week was 3 Somaliërs, met dien verstande dat het maar tijdelijk is, had iets te maken met voorraad quat die aangevuld moest worden.

dirkdoorsnee | 22-02-21 | 13:48

Je kan geen uitkerings/gratis huizen systeem hebben en open grenzen tegelijk, je moet kiezen. Als je gratis woningen geeft aan mensen die hier komen, is het natuurlijk niet gek dat mensen blijven komen. Als je echter geen gratis huizen weggeeft, komen op den duur alleen maar mensen die daadwerkelijk iets te bieden hebben.

Wil je wel gratis huizen geven, dan moeten de grenzen dicht.

benerkloarmet | 22-02-21 | 13:39 | 6

Maar daar kiest het volk toch echt zelf voor! (Of denk je dat Rutte niet herkozen wordt?)

Sofa1 | 22-02-21 | 14:49

@Rohin | 22-02-21 | 14:16: De voordelen voor politici?
- Ze wonen veelal in hun eigen wijkje, waar modaal never zal kunnen komen wonen.
- Ze beuren zonder moeite meerdere malen modaal dankzij bijbanen, waar ze geen flikker voor hoeven uitvoeren behalve blijven leven en af en toe langs komen voor een gratis maaltijd
- Ze trekken via via delen van die subsidies voor de asielzoekerts naar zich toe. Eigen egwin.
- Ze denken dat al die asielzoekerts voor hen gaan stemmen, dus ervoor gaan zorgen dat ze nog langer in het pluche blijven hangen.
- Vrinden en familie krijgen in het uitgebreide eigen netwerk baantjes en hebben het lek heel erg ver boven.

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 14:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn toekomst:
Opa? We hadden het deze week in de geschiedenisles over de Nederlandse cultuur. Waarom hebben jullie die verloren laten gaan destijds?

- Omdat wij enorm druk waren met het voorkomen van een klimaatcrisis.

Wauw Opa! Daar lees ik niks over in de geschiedenisboeken. Dus dat is jullie gelukt?

- Nee.

Cannabooze | 22-02-21 | 13:37 | 3

Wat een raar taalgebruik van uw toekomstige kleinkind. Lijkt opa wel.

oldandwise | 22-02-21 | 13:41

@oldandwise | 22-02-21 | 13:41:
"Wollah sahbi ik neuk je de moeder vieze ongelovige kk kaas" is inderdaad meer realistische taalgebruik van een kleinkind in de toekomst.

Graaf_van_Hogendorp | 22-02-21 | 13:43

@oldandwise. Excuses. Mijn Arabisch is NOG niet zo goed.

Cannabooze | 22-02-21 | 13:44

Bente houdt van besneden piemels.

Gaat het niet dan? | 22-02-21 | 13:37 | 1

En slap lullen.

Vitale-Reaguurder | 22-02-21 | 14:42

De overheid mag mijn huis kopen om er een heleboel handophouders in te stampen.
Wel genoeg betalen zodat ik per direct naar Azië af kan reizen want in deze ellende blijf ik niet zitten.

2voor12 | 22-02-21 | 13:37 | 1

Daadkracht maar afhankelijk van de overheid?

Sofa1 | 22-02-21 | 15:10

Lekker zo doorgaan met de grenzen open zetten en voordat je het weet willen zelfs de immigranten niet meer naar Walhalla NL, omdat het zelfs voor hun te druk is geworden

HansV | 22-02-21 | 13:36 | 1

Hoeveel immigranten zijn er afgelopen week de grens overgestoken? u zult dat vast wel weten.

botbot | 22-02-21 | 13:40

Ik zie het ook wel om me heen, jonge collega's die graag een 1e huis willen kopen en dan 450 - 500 duizend bieden en vaak tot wel 50-70 duizend overboden worden. Als je 2 verdiener bent en je hebt eigen geld (erfenis/jubelton) is het nog net te doen, maar de overige 80-90% van de starters is gewoon fucked omdat er nauwelijks iets fatsoenlijks te koop staat voor 300 - 400 duizend euro.
Wat ik daarbij wel opmerkelijk vind, is dat de meerderheid (iig wel de vrouwen) GroenLinks stemt. Een partij die bv rond 030 al >10 jaar woningbouw tegenhoudt en graag meer immigranten wil binnenhalen ook al zijn er geen woningen voor deze mensen.

Diederik_Ezel | 22-02-21 | 13:36 | 6

Drie ton... De prijzen gaan nog steeds omhoog, de salarissen al lang niet meer.
Ik ken niet veel starters die 'maar' voor twee ton een hypotheek kunnen afsluiten, laat staan drie.
Starters die 5 ton kunnen bieden, dat zijn de gelukkige 20% die boven modaal ontvangen.

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 13:53

@kloopindeslootjijook | 22-02-21 | 13:46: Als we de omwisselkoers uit 2010 hanteren hebben we een deal. Voor de waarde van 1 pizza, uitgedrukt in bitcoins in 2010, krijg je mijn huis. Vooruit, krijg je ook mijn auto en BBQ erbij.

_pacman_ | 22-02-21 | 13:59

Hoezo opmerkelijk? GL is voor 100% pure emotie-politiek ("maar het voelt zo goed"), dus logisch dat het merendeel van de stemmers kort-pittigen of kruidenvrouwtjes zijn. Kijk maar eens naar de mannen bij GroenLinks. Het zijn allemaal zijige softe watjes. Ik heb een zwak voor Klaver, maar dat is enkel en uitsluitend en alleen, omdat het de eerste mannelijke GroenLinkers is, waar ik nog een greintje mannelijkheid in kan ontdekken. Klaver heeft typisch mannelijk haantjes gedrag.

Grachus | 22-02-21 | 20:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Citaat uit een column van Prof. B. Smalhout, uit een column uit 2003.
"Bijna vijf eeuwen van natievorming en een duizendjarige ontwikkeling zijn door de kabinetten van Den Uyl tot en met Kok op een achtermiddag door de gootsteen gespoeld."
Hier de hele column:
www.sdnl.nl/smalhout.htm

de honden blaffen... | 22-02-21 | 13:36 | 2

Gelukkig is het beleid in de periode 2003 tot 2021 gecorrigeerd zodat we nu geen enkel probleem meer hebben. Toch?

Schmalz | 22-02-21 | 13:41

Over geschiedenis gesproken; dit filmpje kwam ik tegen op YT: youtu.be/P_wwUgEei14?t=3272 . Geen idee wat of er iets van klopt of niet van wat daar allemaal verteld wordt.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 14:01

Als Bente een echte vent met ballen is stapt ze op bij de VVD.

blikjegrolsch | 22-02-21 | 13:35

Rutte denkt: "die corona-doden even vervangen door nieuwe consumenten voor Unilever, ander krijgen we krimp".

Watching the Wheels | 22-02-21 | 13:33 | 1

In ziekenhuizen, bejaardenhuizen etc. komt inmiddels al het (vr)eten uit een pakje.
Grootste Unilever afnemers zijn we dus aan het beschermen.

geen koning | 22-02-21 | 14:14

We kunnen het ook anders doen.
We gaan het omdraaien.
Voor elke asielzoeker erbij moeten er 2 woningen bij gekomen zijn. Minstens.

Al in de jaren 1990 riepen er mensen dat er veel meer goedkope nieuwe huizen bij moeten. De VVD wilde dat lekker makkelijk aan de markt over laten, dus niet zelf nadenken als regering. Maar ze vergeten dat geld verdienen niet perse hetzelfde is als huizen erbij laten bouwen. Integendeel. Dus nu staat de boel ramvast. Zagen ze al 30 jaar aankomen, maar ingrijpen ho maar.

kloopindeslootjijook | 22-02-21 | 13:33 | 2

Be careful what you wish for. Ik zie de overheid zomaar boeren onteigenen om op hun land flats op te knallen.

Graaf_van_Hogendorp | 22-02-21 | 13:34

Het is toch godsgeklaagd dat we dit land helemaal volproppen en vervolgens volbouwen. Stop een aantal muizen in een veel te kleine kooi en ze vliegen elkaar naar de strot. Al die kansarme wijken volproppen met kansloze asielzoekers en gelukszoekers, waarvan 10% ooit aan het werk komt. Moet allemaal opgebracht worden door de hardwerkende belastingbetaler die al een jaar door de Coronamaatregelen het leven er niet vrolijker op ziet worden. Stop de immigratie !

johnyl | 22-02-21 | 13:32 | 3

Als je te veel muizen in een te kleine kooi propt krijg je ook rare ziektes.

Gewone_mevrouw | 22-02-21 | 13:40

En daarom is het sociale punten systeem zo ideaal; criminelen en mensen die vervelend (dreigen te) doen, krijgen een stevig gesprek en/of moeten een cursus volgen. En de rest kan dan doorgaan met diens veilige en gelukkige leven leven.

Rest In Privacy | 22-02-21 | 13:41

@kweethetooknietbeter | 22-02-21 | 13:41: Dat is nu het vreemde van al die zogenaamde sociale systemen; hoe sociaal zijn die nu precies?
Is het sociaal om mensen in nood te helpen? Is het sociaal om diezelfde mensen te vergeven als ze hun eigen normen en waarden willen behouden? Is het sociaal om diezelfde mensen te vergeven als ze jaloers zijn op diegene die hen helpt? Is het sociaal om diezelfde mensen te vergeven als ze stelen om dezelfde materiele zaken te komen?
En hoe sociaal is het naar de autochtoon toe om voortdurend maar sociaal naar anderen te zijn, maar ondertussen de gevestigde mensen te negeren of erger?

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 13:57

We zouden dan minder moeten en we gaan naar meer.
Ja, maar wie wast er straks jouw billen? Oh, dus we moeten naar meer. En daarna naar nóg meer, want nog meer billen. En daarna naar nóg veel meer, want nóg meer billen. Etcetera.
En al die billenwassers kunnen Nederland binnelopen met een blanco blad. Wie ze zijn, wat ze op hun kerfstok hebben, wat ze achterlaten, wat voor ideeën ze meenemen. We weten het niet. En ondertussen zijn mijn gegevens door elke onverlaat te downloaden bij een GGD.
Blurgh!

Gewone_mevrouw | 22-02-21 | 13:31 | 5

Als billen wassen met een normaal salaris beloond zou worden zouden veel meer mensen een baan in de zorg ambiëren, ook Nederlanders. En anders Fillippijnse dames, of Afrikaanse verpleegsters met een werkvergunning van een jaar naar Nederland laten komen om dat werk te doen, ook tegen een goed salaris. Die mensen willen dat werk doen (zijn allang blij dat ze niet in de prostitutie belanden) en ze kunnen na een jaar terug naar herkomst. Functioneren ze goed krijgen ze weer een werkvergunning - maar geen verblijfsvergunning. Geen islamitische mannen uit veilige landen meer, want daar kunnen we niks mee doen.

Toos Bevergeil | 22-02-21 | 13:37

@Toos Bevergeil | 22-02-21 | 13:37: En daar zit hem de crux: wie gaat dfat betalen?
De staat? Die lopen leeg op alle projecten en de stroom aan nieuwe billen.
Dus de burger. Wil die betalen? Ik denk van wel, mits het geld nu eens naar de juiste personen gaat. Zou mooi zijn, als de burgers daar iets over mochten zeggen...

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 13:59

@Toos Bevergeil | 22-02-21 | 13:37: Er is al een keer een proef geweest met Afrikaanse verpleegsters en dat is op een mislukking uitgelopen. NIet doen dus. Voor dat soort sectoren moeten we het echt met onze eigen mensen doen. Dat moet je niet uitbesteden.

Grachus | 22-02-21 | 21:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien een idee om de douane weer in te voeren....

rooiesaus | 22-02-21 | 13:30 | 3

Het asielbeleid aanpassen wellicht?

Wijze uit het Oosten | 22-02-21 | 13:53

@Wijze uit het Oosten | 22-02-21 | 13:53: Juist, wees welkom tot de oorlog in land van herkomst is opgelost. Mocht u zich in de tussentijd tot volwaardig medebewoner hebben ontwikkeld bent u en uw eventuele nageslacht welkom.
Gewoon geen paspoort beloven.
Beetje zoals Zwitserland dat doet.

geen koning | 22-02-21 | 14:09

@geen koning | 22-02-21 | 14:09: en binnen no-time zijn de kinderen hier natuurlijk weer 'geworteld' of hebben ze zich 'onmisbaar getoond' in het lokale buurthuis van het welzijnswerk. Nee, laten we dat maar niet doen. Die Syriërs hadden ook naar Damascus e.o. gekund ipv naar Nederland,

Grachus | 22-02-21 | 21:09

U heeft de keuze in maart ,in het stemhokje staat er niemand naast je (of je moet uit turkei komen) dus de keuze is geheel aan u ,
Laat die Joker van de VVD aub aan de kant staan de keuze is makkelijk geert kan niet want die heeft zich al afgezonderd ,dan blijft er maar 1of 2 over misschien 3

witchmaster | 22-02-21 | 13:28 | 1

Ik wilde al schrijven: er staat hier in de wijk gewoon een (duidelijk niet Nederlandse) meneer uitleg te geven ( in het arabisch) hoe de mensen die binnenkomen, moeten stemmen. Ook de medewerkers van het stembureau zijn als de dood er iets van te zeggen...
En mocht u denken, Schizo, dan trek je toch je grote muil open, dezelfde man weet precies waar het huis van schizo woont en heeft nauwe banden met de buren... Voordat je er erg in hebt, woon je in een 'living hell'.

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 14:01

Per week 400, 500 of wat dan ook. Uiteindelijk elk jaar zo'n 100.000 mensen erbij ondanks afname van de autochtone bevolking. Dat zijn er dus feitelijk méér dan 100.000. En ja, daar zitten ook oostblokkers tussen. Maar op een paar beroepscriminelen na komen die hier over het algemeen wél om te werken.

Ride_On | 22-02-21 | 13:28

'Woonruimte vorderen' - kent u die uitdrukking?

bisbisbis | 22-02-21 | 13:27 | 1

Ja dat was nog een dingetje uit 1945

copywriter | 22-02-21 | 16:44

Het is een pyramidespel. Een mens vreet maar zo veel en heeft maar zo veel huis nodig, en zonder bevolkingsaanwas wordt het moeilijk voor de Appies van deze wereld om groeiende cijfers te laten zien. En de huizenbouwers. En op gegeven moment worden de hoeveelheid bejaardenbillen die nog gewassen moeten worden, een beetje te veel voor het immer minder wordend personeel. Om nog maar te zwijgen over hun pensioenuitkeringen. En tja, Nederlanders neuken gewoon niet genoeg.

konjodebonjo | 22-02-21 | 13:27

In de jaren 70 en 80 werd de Nederlandse bevolking flink aangezet tot geboortebeperking. In het maatschappelijk belang en tegen overbevolking van ons land. Heel logisch allemaal. Pijnlijk, dat wel, maar logisch.
Pijnlijk vind ik het ook om nu aan te moeten zien dat die paar kinderen die er wel nog geboren werden, nu nauwelijks zelf een gezin kunnen stichten.
Daar bovenop, en als dank misschien, wordt er nu aan mijn generatie gevraagd of we even ons huis kunnen opgeven en kleiner willen gaan wonen. In het maatschappelijk belang.
Ik ben woedend en ik vind het allemaal goorder dan pervers.

Poesmobiel | 22-02-21 | 13:26 | 2

‘Goorder dan pervers’
Mooie titel voor een punkliedje.

geen koning | 22-02-21 | 14:05

Inderdaad mooie afsluiter. + vrouwen moeten laatste 2 decennia gelijkwaardig zijn aan mannen en kinderen zijn een sta in de weg voor een glansrijke carrière. En dat laatste is belangrijker als hedonistisch zelf-expressionist.

Grachus | 22-02-21 | 21:14

Working class heroes, welkom in het land van iedereen.

RickTheDick | 22-02-21 | 13:26

Beste man die Rutte, denkt alleen maar aan onze veiligheid. Daarom ook die avondklok, levensgevaarlijk op na 21:00u.

miknic | 22-02-21 | 13:25

Wil je hier iets tegen doen dan moet je dit, zoals GS al in de praktijk brengt, onvermoeibaar blijven herhalen, je moet het in privékring af en toe aan de orde stellen, als je die invloed hebt moet je er in SP, CDA en VVD op blijven drukken, net zo lang tot de 20% die het nu (na pas 50 jaar!) als een probleem ziet 51% is geworden.
Intussen de FvD niet teveel blijven verketteren, want Geert, Thierry en de Judassen zijn momenteel de enigen die zich te weer willen stellen.

JvanDeventer | 22-02-21 | 13:23 | 3

Juist. De meeste bezoekers alhier weten het wel maar alleen redden we het niet.

Karel17 | 22-02-21 | 13:30

@Karel17 | 22-02-21 | 13:30:
Zou wat zijn als GS een pagina grootte advertentie in de vier ochtendbladen zou zetten.

Dwarsdenker | 22-02-21 | 13:38

@Dwarsdenker | 22-02-21 | 13:38: Ik vraag me oprecht af, of de grotere kranten dit zouden doen.
Zouden ze de prijs opvoeren?
Zouden ze de tekst redigeren?
Zouden ze weigeren het te printen?
We weten allemaal hoe link het kan zijn om voor een keuze te staan, met als ultiem voorbeeld Greet. En elke linkse lul (inclusief een Beste Landgenoten en een Kuif) die je hierover confronteert, vind het schijnbaar redelijk normaal dat dit in ons land moet én legt de schuld telkens weer bij Greet, notabene de boodschapper van een bericht van 'maar' een paar miljoen Nederlanders.

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 14:05

Nouja, dan waren die dystopische post-corona visioenen over een gedecimeerd NL met compleet leegstaande dorpen iets te veel van het goeie.

amateurrr | 22-02-21 | 13:23

Het voorjaar komt eraan, de nieuwe rubberbootjes zijn geleverd door China, de voorraad mensen staat te trappelen aan de Afrikaanse kusten, de oversteek is betaald en de oversteek is minder risicovol qua watermanagement.

_pacman_ | 22-02-21 | 13:22

Door Baudet, Trump en de politisering van het virus hebben de media een stok gevonden om rechts mee te slaan, dus hierbij: het ligt vooral NIET aan de media.

SIogra | 22-02-21 | 13:20

Zag gisteren het spotje van Bij1 op TV. Bente heeft haar huiswerk goed gedaan. Dit land wordt inmiddels alleen maar door maximaalgepigmenteerden bevolkt.

hangtiet met knoop | 22-02-21 | 13:20

Kijk , het zit namelijk zo.
Een mens bestaat voor 75% uit water.
Dus hoe meer mensen we binnenlaten hoe natter Nederland wordt. En dat is wat we willen , we willen het natter!
Nog even een miljoen huizen in het groen erbij de komende 10 jaar en het klimaat , milieu- en vluchtelingenprobleem is opgelost.
Alleen de problemen in landen van herkomst zijn dan nog niet opgelost.
En dat is uw schuld !!!

Ambiorix | 22-02-21 | 13:18 | 2

Vergeet water: ze stoten stikstof uit.

SIogra | 22-02-21 | 13:25

@SIogra | 22-02-21 | 13:25:
Ook zo fascinerend , stikstof !
Is dat onzichtbare stofje wat meekomt met een regenbuitje idd zoveel bemestender dan hondepoep ?

Ambiorix | 22-02-21 | 13:33

Boos.

Nuchternederland | 22-02-21 | 13:18

Conclusie toeslagenrapport politiek NL vijandig tegenover eigen bevolking nuff said.

william7055 | 22-02-21 | 13:17

Ongeveer 300, ongeveer 400, ongeveer huppelepup noem maar een getal. Weet je nog niks. Kunnen we dit ook wobben, of woo-en? Het is toch gewoon neuzen tellen, zo moeilijk is dat toch niet?

Deksmaat | 22-02-21 | 13:16 | 3

Dit kunt u WOB-ben tot u blauw (of een andere inclusief kleurtje) ziet, dit gaat u niet lukken. U mag belasting betalen.

bisbisbis | 22-02-21 | 13:26

Het moment dat die mensen de EU binnen huppelen vallen ze onder de GDPR oftewel de AVG en is hun privé niet uw zaak.

Met_baard | 22-02-21 | 13:32

@bisbisbis | 22-02-21 | 13:26: Het exacte aantal is maar een persoonlijke mening van een tel-ambtenaar. Dus wordt het zwartgelakt... witgelakt... Shit, worden we weer afgezeken over de kleur!

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 14:07

Gelukkig zijn er gauw verkiezingen. Hup PVV.

Normpje | 22-02-21 | 13:15

Kijk die blonde maisje.

SIogra | 22-02-21 | 13:15

Komt de graties vaccinatie niet naar de gelukszoeker/armoediër toe dan komt de gelukszoeker/armoediër wel naar de graties vaccinatie!

Swaffelkaffert | 22-02-21 | 13:15

Tijd voor een asielklok.

Mr_Natural | 22-02-21 | 13:11 | 1

't is vijf over 12 geweest

4HoogAantWater | 22-02-21 | 13:16

Inmiddels 11 jaar wachten op een sociale huurwoningen. Dan maken een paar weekjes langer ook niet uit. Toch?

Leon Tosti | 22-02-21 | 13:11 | 1

Het bizarre is dat het al 30 jaar zo is.

En dan gaan gemeenten 'helpen' de prijzen verder op te pompen door startersleningen te verstrekken.

Geen idee welke lobby dat bij de overheid voor elkaar heef gekregen, maar of ze zijn dom bij de gemeente of er stinkt iets.

kloopindeslootjijook | 22-02-21 | 13:38

Ophalen uit een aantal kampen. Selectie van familietjes, dan voorbereiding en vervolgens met militaire vluchten naar kleine vliegveldjes in Noord-West Europa en vandaar met de bus naar de COA kampen.

van Oeffelen | 22-02-21 | 13:10 | 3

waar moeten deze mensen dan wonen?

Diederik_Ezel | 22-02-21 | 13:32

@van Oeffelen | 22-02-21 | 13:42: Die voor iets te veel geld door projectontwikkelaars zijn neer geflikkerd. Als er maar geld aan de strijkstok blijft hangen, je weet toch!

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 14:09

Je kan wel mengen maar je moet ook roeren. Als ik druppels lampolie in een kan water laat vallen en ik blijf roeren dan is er niks aan de hand. Als ik niét roer komen al die druppels bovendrijven en onderdrukken ze samen het water.

Leptob | 22-02-21 | 13:09 | 1

Mooie metafoor...

Wijze uit het Oosten | 22-02-21 | 13:51

In Hong Kong en Singapore hebben ze ook bijna geen natuur! Bouwen en opengooien die sluis! Dat zou toch fantastisch zijn voor alle deugers?

dasechtgeenstijl | 22-02-21 | 13:09

Meer immigranten, meer windmolens en meer zonnepanelen omdat het moet.

Eddy67 | 22-02-21 | 13:08 | 4

Minder grenzen.

geen koning | 22-02-21 | 13:59

@Wijze uit het Oosten | 22-02-21 | 13:51: Gaat u geen moer aan, u betaalt, wat verwacht u nu? Dat u even gaat bepalen wat er met uw... ons geld gedaan wordt?!
Hup, mondje toe en hier, doe even uw kwartaalopgave invullen!

EEnzame SchizofrEEN | 22-02-21 | 14:10

Van de kiezer. Als dat niet zo zou zijn zou Rutte niet voor de 4de keer terugkomen.

Sofa1 | 22-02-21 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

Een weekstijging van 33 procent week op week, laat het maar niet aan de virologen horen want daar heb je me toch een exponentiele groei te pakken van heb ik jou daar.

FogerRederer | 22-02-21 | 13:08 | 3

Nou de waarschuwing om alle dochters binnen te houden lijkt mij wel van toepassing.

Earl_of_Doncaster | 22-02-21 | 13:09

Dagelijks komen er KL vluchten uit Caraibisch Nederland aan. Voor Nederlanders met huizen op Curacao en Bonaire. Voor BN'ers die er even tussenuitmoeten, voor criminelen voor wie het in Spanje te heet onder de voeten wordt en voor de halve Bijlmer die bolletjesslikkend op Hato en Paramaribo moet kunnen blijven vliegen. En het mooie is dat van de Caraiben naar Nederland een negatieve test niet eens gevraagd wordt! Maar België komen we niet in hoor!

van Oeffelen | 22-02-21 | 13:08 | 6

Tja, u weet toch ook dat deze overheid nog niet in staat is om.....
Owwww, wacht even, VVD gestemd?
Niet zeuren en bukken maar!

J-van-de-Bontekoe | 22-02-21 | 13:41

@van Oeffelen | 22-02-21 | 13:43: Een ‘liberale’, achterbakse gereformeerde dus, wat gelijk weer een pleonasme is.

Normpje | 22-02-21 | 13:51
▼ 3 antwoorden verborgen

VVD slogan voor de komende verkiezingen, komt U van ver geen zorgen we hebben ingericht huis voor U.
Denk niet dat U op straat moet slapen daar hebben we autochtonen voor.

likdoorn | 22-02-21 | 13:07

De regels gelden niet voor economische immigranten die voor 90 % hun hele leven in een uitkering zitten, tezamen met hun hele nagekomen familieleden.

laurentius | 22-02-21 | 13:06 | 1

De nakomelingen zitten dan naast hun bijstand in een secundair circuit.
Waar velen gretig gebruik van maken, dat wel.

geen koning | 22-02-21 | 13:56

Niets nieuws, eigen volk op de 2e plek.

PietJansenTrump | 22-02-21 | 13:06 | 2

Autochtone Nederlanders achteraan aansluiten aub.

laurentius | 22-02-21 | 13:09

Tweede??
Gewoon bek houden, luisteren en die hele incompetente bende die onze overheid is blijven financieren.

J-van-de-Bontekoe | 22-02-21 | 13:40

Ga naar huis bij drukte.
1750000 in een kikkerlandje.
Stem voor nog meer drukte.

van stampij | 22-02-21 | 13:06 | 2

Ja zeg, een en driekwart miljoen is te veel!

Met_baard | 22-02-21 | 13:29

Moeten al die apothekers ook door de teststraat? Of hoeven donkere mensen dat niet?

Happy People | 22-02-21 | 13:05 | 1

Nee dat is te traumatisch

laurentius | 22-02-21 | 13:07

Huizen zat inderdaad.

Maar... Is gemiddelde huizenprijs op Funda momenteel niet 320K?
(Ik weet dat de opmerking van @Pritt met het plaatje cynisch/sarcastisch is/was)

LangeTijdGeleden | 22-02-21 | 13:04 | 2

Ach joh dan verhogen we de uitkeringen toch een beetje?

dasechtgeenstijl | 22-02-21 | 13:07

En via die tweet van Ruben van Gaalen kom je na doorklikken in de rechter kolom (trending) bij een tweet die suggereert dat Joost Eerdmans ... nou lees zelf maar ... twitter.com/wimdaniels/status/1363765...

Watching the Wheels | 22-02-21 | 13:04 | 1

Tja, correct taalgebruik is geen vereiste om je mening op het internet te dumpen. Of in een sociaal bewogen krantje.

J-van-de-Bontekoe | 22-02-21 | 13:38

Gaat waarschijnlijk voornamelijk over hernieuwde aanvragen. Wel handig dat je tijdens Corona een beetje kan zien hoe groot dat gedeelte van de aanvragen is.

MFvGeel | 22-02-21 | 13:04 | 2

Uw asielaanvraag is afgewezen. Probeert u het nog eens.

de visser | 22-02-21 | 13:10

@de visser | 22-02-21 | 13:10: kans van 1 op 20. na 5 x ben je binnen (5 jaar)

pieterS | 22-02-21 | 19:40

Tsja,17 maart... Bente Becker en co weer de grootste.En weer 4 jaar aan het roer van dit land.
We roepen... nee we smeken het over onszelf af.

roberto9715 | 22-02-21 | 13:04 | 3

Zeg maar nee en je krijgt er 2 of bij de VVD is uw knaak een daalder waard

likdoorn | 22-02-21 | 13:10

Zo is dat, stemp lekker op Bente, mensuh!
Voor uw eindeloze Lockdowns, Spertijd, Azieligers instroom, meer Ongekend Onrecht etc.

vliegende knorrepot | 22-02-21 | 13:11

@vliegende knorrepot | 22-02-21 | 13:11: Helemaal mee eens, wil je wat anders, zie vorige topic.
Zo niet, niet zeiken en bukken maar.

J-van-de-Bontekoe | 22-02-21 | 13:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl