Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

In Memoriam: Het IJsselmeer (1170 - 2021)

Kijk mensen op IJburg & overige door turbineterreur getroffen gemeenten. Dit is pas een backyard! 

Social

Vaste prik tijdens tripjes NH-FRL; even stoppen bij Het Monument, want smurf achterin heeft vlak na de sluizen bij Den Oever al een bultrug gezien. Trappetje in de mooie Dudok-toren omhoog, en dan turen over het IJsselmeer. Als de bultrug gespot is de voetbrug over naar de waddenkant, want daar zitten de orka's. In mei 2020 kon je door de intelligente lockdown vanaf de Afsluitdijk Stavoren en zelfs Urk zien liggen, eind 2021 wordt het uitzicht verstoord door 89 vogelhakselende palingvisserkillende klimaatminaretten met een tiphoogte van 174 meter (wiki). Ergens in februari, als die verdomde lockdown voorbij is, komen we er weer langs. Geen idee wat te zeggen tegen de smurf. 'Monsters', dan maar...

Zwoep Zwoep Zwoep - doet uw portemonnee...

Social

Reaguursels

Inloggen

Jo Biden gaat er voor zorgen dat alle 650.000 'overheidsauto's electrisch gaan rijden.

ritter vn hüpfburg | 27-01-21 | 13:48

Er is geen rekening gehouden met de watersport. Das kul. Er is simpelweg gezegd 'wij denken dat het geen invloed heeft...' en that's it.

Tisnietanders | 27-01-21 | 11:03

Inderdaad, valser, ongeloofwaardiger en tegenstrijdiger kun je de groene dictatuur niet vormgeven. Jim Jones was in z'n leer nog genadiger dan de groene aanhangers in Nederland. Alles moet volgens de groene doctrine en iedereen moet er ja tegen zeggen. Thuis vuil scheiden in 5 verschillende bakken terwijl de moderne afvalcentrales dit beter en sneller kunnen. Maar nee we moeten persoonlijk blijven scheiden, want dat is het ritueel van de bezetter. En natuurgebieden worden zelfs geslachtofferd ten behoeve van de leer en het ritueel. De groene duivel is aan de macht en die wordt heel goed beschermd door een paar jongens en meisjes die er heel mooi aan verdienen.

Phantomas | 27-01-21 | 09:12

Gelukkig storten ze het beton in een zeskant, dan zie je het bijna niet ...

hoochee | 27-01-21 | 06:15

Het verschil is deze.
Als je kern/gas of kolen stroom beet pakt. Dan krijg je een optater van heb ik jou daar en bent de rest van de dag van slag.
Als je groene stroom beet pakt krijg je een bloemetje.

Gokmaar | 27-01-21 | 05:47
-weggejorist-
Catelilina | 27-01-21 | 00:44

Wordt alleen maar erger. Merkel, Von der Leyen en Greta vinden dat klimaat/milieu dringend aangepast/beschermd moet worden om een volgende pandemie te voorkomen. De Green Deal wordt zo gekoppeld aan corona. To build back better enzo. Volgens Merkel is nu het juiste moment.
En wat Merkel wil, gebeurt.
Gelukkig hebben we in Nederland op deze 3 vrouwen/jonge meid, kunnen stemmen.

Bataafje | 26-01-21 | 22:55

Het IJsselmeer bestaat pas sinds 1932 (gereedkomen Afsluitdijk)

bisbisbis | 26-01-21 | 22:55

Correctie: De Zuiderzee. Almeere. Ik woon daar. Annabel gestemd. Spijt van.

Piet Karbiet | 26-01-21 | 22:47 | 1

Want Annabel laat deze windmachines plaatsen?!?

Het brein erachter | 26-01-21 | 23:55

Doe de planeet een lol,
en duw die kinderwens(en) maar diep in je hol.
Postnataal aborteren kun je leren.

Boris Poepnagel | 26-01-21 | 22:20

Google even en je weet dat de consumenten prijs voor stroom per MWh op €22 ligt. Dat is inclusief btw en allerlei heffingen. In Duitsland ligt die prijs al op €30 per mega watt uur.
We gaan dat in Nederland ook betalen. De kosten voor de ‘Energiewende’ wordt op de consument afgewenteld. Dat gaat in Nederland ook gebeuren. Onze politici dromen groene milieudromen en wij mogen voor die ideologische milieupijperij betalen

theo-is-dood | 26-01-21 | 20:50 | 2

Nulletje erbij misschien?

Karel17 | 26-01-21 | 22:05

Keurige conclusie, nu nog naar het grote publiek ermee.

prutsclown | 27-01-21 | 06:38

Het IJsselmeer, een gigantisch kunstmatig meer, is volgens Dirk natuur? Tuurlijk joh. Bekijk het eens anders, bedenk je eens hoeveel minder geld er naar het M.O. gaat waarmee anders de jihad zou worden betaald.

* Il Principe * | 26-01-21 | 20:32 | 3

Dat het afgesloten is betekent niet dat het kunstmatig is.

viejohuevon | 26-01-21 | 22:08

De vroegere Zuiderzee ontstond in de late middeleeuwen, toen door diverse overstromingen vanaf de Noordzee een binnenzee (de Aelmere) werd 'opgenomen' in het begin van de Waddenzee.

bisbisbis | 26-01-21 | 22:58

Landschappelijk niet, maar er leeft wel natuur.

SterF... | 27-01-21 | 08:37

Tiphoogte 174 meter.

Verschaal die molens naar 300%.
De binnenkort werkeloze Hugo de Schoene kan als roeptoeterende Don Quichot de vogels wegjagen.

En de Nederlandse huiskatten zullen een straatverbod/avondklok opgelegd krijgen,en dan ook echte huiskatten worden.

Win,win,win.

Papualist | 26-01-21 | 20:26

4-5 grote moderne kerncentrales en je bent van het hele gelul van stroomvoorziening af. Nee we donderen het hele godganze land vol met die onoogelijke krengen van windmolens die ook nog eens een negatief rendement hebben. en mooi dat ons kleine landje daarvan word.

clockandhammergame | 26-01-21 | 20:23 | 2

Je hebt gelijk. Dat is natuurlijk de oplossing alleen dan kan je ook direct 3 politieke partijen opheffen en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Wat zou eigenlijk een goede locatie zijn voor die nieuwe kerncentrales, direct aan de Duitse grens?

Koekinjeonderbroek | 27-01-21 | 08:53

Dat vergt enorme investeringen waar niemand aan wil, want zo gauw er een nieuwe Fukushima of Tjernobyl gebeurt kunnen ze die dingen weer sluiten. Afgezien daarvan is kernenergie ontzettend duur.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 09:38

Ik reed 2 weken terug over 'de dijk' naar Sneek en had al die fundatie palen voor die molens nog nooit gezien. Nou daan moet je toch wel ff slikken hoor als je dat ziet. Heel de Kop van Noord Holland is al volgebouwd met die krengen en nu dus ook het IJsselmeer. Zover het oog reikt zag ik die fundatiepalen staan. Nog zonder molens erop maar dat gaan joekels worden. 89 lijkt niet veel totdat je het in het echt gaat bekijken. Manomanoman. En voor hoeveel 'huishoudens gaan daar in theorie de lampen branden? Geen hond die natuurlijk dat kan/wil terugzoeken want het verdwijnt in de grid.

clockandhammergame | 26-01-21 | 20:05 | 2

400.000 huishoudens, als het waait natuurlijk. Maar huishoudens is ook al raar begrip om te gebruiken bij opbrengsten van een windmolenpark, het staat wel leuk natuurlijk. T windpark zal als het waait iets van 1% van onze electiciteitsbehoefte leveren, op t moment dat andere windparken dat ook doen in West-Europa.

klaas24 | 26-01-21 | 21:15

400.000 huishoudens of 2 datacenters. je snapt natuurlijk al wie deze goedkope stroom gaat krijgen...

ReyNemaattori | 26-01-21 | 21:50

Wie zijn die kennissen van Vattenfall in onze regering ? Anyone ?

Koning BongoBongo | 26-01-21 | 20:03 | 2

Wiebes was, in ieder geval, niet hun vijand maar die is inmiddels gewieberd...

4HoogAantWater | 26-01-21 | 20:35

Die kennissen dragen de namen. Dollar en Euro.

Gokmaar | 27-01-21 | 05:36

Grutte Pier, was hij er nog maar. Dit zijn allemaal Hollandse projecten. En dan met zo'n flut filmpje er bij.

reade romke | 26-01-21 | 19:59

Gelukkig herstelt de natuur zichzelf.

#Covid

Gizmo579 | 26-01-21 | 19:57

Tje, as we dat meer toch vol met windmolens zette, waarom olderen we die hele hap niet meteen in? Dat wat het oorspronkelijke plan van Lely. As natuur- of recreatiegebied heeft het met die molens toch geen waarde meer.

Munchhausen | 26-01-21 | 19:56 | 3

Ho ho! Wel eens van wiekendraaien gehoord? Een straf die vroeger werd opgelegd bij ernstige misdrijven. Men bindt de veroordeelde aan een molenwiek en laat 'm met veel vaart draaien totdat de hersenen eruit spatten. Iets met rond vliegende krachten. Da's toch een prachtig vermaak.

aflaatverkoper | 26-01-21 | 20:11

@aflaatverkoper | 26-01-21 | 20:11: Er is geen enkele molen die snelheden haalt die hoog genoeg zijn om daadwerkelijk uit elkaar te spatten. Je gaat wel dood,(je ervaart iets van 10-15g) maar 't wordt geen bende, so to speak.

ReyNemaattori | 26-01-21 | 22:06

Stop eens met Nederland als land te zien!
Zie het als 'n grote stad met parken, polders, hei, strand, windmolenparken en zelfs een zankbak hebben we.
Wat leven we toch in een gave stad!

aflaatverkoper | 26-01-21 | 19:52 | 2

Een stad in het land EU.

Timide_Aso | 26-01-21 | 21:29

Even voor iedereen die gaat zeiken over de vogels:
De Hollandse huiskat vermoordt een 1000x meer vogels per jaar dan alle windmolens in dit land samen. 1% minder huiskatten en het hele vogelprobleem van de windmolens is geneutraliseerd voor de hele komende eeuw.

Beste_Landgenoten | 26-01-21 | 19:45 | 10

Als wij honden als huisdieren afschaffen, dan is het hele CO2 probleem voorgoed opgelost.

bisbisbis | 26-01-21 | 23:01

@Argyronauta | 26-01-21 | 20:16: Welke nederlandse roofvogels zit u aan te denken dan? Volgens mij vermalen die dingen hooguit een paar zeemeeuwen.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 09:41

@nieuwe_Deen | 27-01-21 | 09:41: In Duitsland wordt bijvoorbeeld de Rode Wouw (Rotmilan) door de windmolens met uitsterven bedreigd:
www.welt.de/wirtschaft/energie/articl...

"Die Greifvogelart Rotmilan nistet vor allem in Deutschland. Seit es immer mehr Windräder gibt, ist sie vom Aussterben bedroht."

"Eine noch unveröffentlichte Studie, die das Bundeswirtschaftsministerium fördert, schätzt ab, dass selbst der eigentlich häufig vorkommende Mäusebussard [= buizerd] durch die Windkraft in Norddeutschland gefährdet ist. "

Argyronauta | 27-01-21 | 11:48
▼ 7 antwoorden verborgen

Goed idee! Beetje windenergie opwekken op een plek waar nooit iemand komt en waar het altijd waait. En dode vogels kunnen dienen als voer voor de palingvisserij. Wat zou er nu weer op dit plan tegen zijn? We horen het wel weer, van de wappies.

Beste_Landgenoten | 26-01-21 | 19:42 | 4

@Koning BongoBongo | 26-01-21 | 19:53: Na 10 jaar VVD nog geen enkele kerncentrale... of ze zijn gewoon heel slecht of.. nouja, laten we 't daar maar op houden.

ReyNemaattori | 26-01-21 | 22:07

@clockandhammergame | 26-01-21 | 23:43: Nee hoor, vergeet het maar. De EPZ wil dat graag, maar heeft er geen geld voor. Er is geen enkele investeerder die daar aan wil.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 09:42
▼ 1 antwoord verborgen

Journalist Rypke Zeilmaker schrijft hier al veel langer over op zijn site www.interessantetijden.nl . Verschrikkelijk wat daar staat te gebeuren. Niet zozeer voor het ijsselmeer, dat is toch een vrij dooie en saaie plas, maar des te meer voor het wad. Dat stuk betrekkelijk ongerepte natuur zal niet meet hetzelfde zijn omdat je die giganten vanaf het hele westwad zult kunnen zien. Goed dat we hier aandacht aan besteden.

Schwanzeleber | 26-01-21 | 19:42 | 1

En eh, hoe vaak kom jij op het westwad, met je bootje?

Beste_Landgenoten | 26-01-21 | 19:43

I-is dit ironisch? Lyrisch over hoe je over de afsluitdijk (door de kens gemaakt) kon rijden (in een staaltje techniek dat auto heet) om dan te zeiken over door mensen gemaakte windmolens?

Barre_de_k | 26-01-21 | 19:42 | 1

Ook nog vergeten te melden dat die afsluitdijk een enorme impact had op de natuur. Om van die vogelvermalende auto's nog maar te zwijgen.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 09:44

Dit krijg je als je 4 jaar lang "idiots behind the wheel" hebt.
Of eigenlijk de regie uit handen heb gegeven aan Paus Fransiscus Timmermans, Aarssbischoppen Samsom/Klaver/Jetten en Domminee Nijpels van de Klimaatkerk.
Kamp en Wiebus hebben stilletjes maar snel het toneel al verlaten want die hebben deze klasse 5 clusterfuck storm allang aan zien komen.

Datgingniegoed | 26-01-21 | 19:37 | 2

Windmolenpark Fryslan.
Ohh, krijgen in Fryslan ook een data center net als in Wieringerwaard?

Datgingniegoed | 26-01-21 | 19:44

@Datgingniegoed | 26-01-21 | 19:44: Ja dus niks stroom voor de 'huishoudens', stroom voor microsoft en Google zullen ze bedoelen want die zullen wel 'meegeholpen' hebben met investeren.

clockandhammergame | 26-01-21 | 19:56

Kan niets verzinnen wat er de afgelopen 20 jaar is gedaan voor de burger dan ons land af te breken.

witte | 26-01-21 | 19:32

Die afsluitdam moet weg. Gaat veel ellende oplossen.

kleybeuker | 26-01-21 | 19:30

Als de aarde opwarmt verdampt er meer water.
Als compensatie laat moeder natuur het ijs smelten.

de honden blaffen... | 26-01-21 | 19:20

Ach, flikker toch op. Wat is het bezwaar? Het uitzicht? Welkom in de 21e eeuw waarin we allemaal ons best doen om de wereld zo snel mogelijk naar de kloten te helpen. Ik juich dit soort initiatieven toe. Schijt aan het uitzicht.

Tinus Tampeloerus | 26-01-21 | 19:16 | 13

@Datgingniegoed | 26-01-21 | 20:01: Ik woon niet in een binnenstad maar op het platteland. Vanaf mijn bank zie ik de windmolens draaien en heb er absoluut geen last van.

Tinus Tampeloerus | 26-01-21 | 20:36

@Tinus Tampeloerus | 26-01-21 | 20:16:
Ja hoor, zat betere betrouwbare alternatieven maar om bij het begin te beginnen zie ik die hele hysterische CO2 hetze niet.

Datgingniegoed | 26-01-21 | 20:49

In Nederland wonen en dan zeiken over de 'natuur' en het 'uitzicht'.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 09:47
▼ 10 antwoorden verborgen

Monstermills noem ik ze altijd.
Hier in het Florida van Nederland uiteraard ook al decennia bekend mee.
Als ik er opweg naar m’n nachtdienst langs rij wekken ze helemaal een bepaald spookachtig beeld over de weg.
Gelijk die apparaten uit War of the worlds.
Ik ben ook vaak bang dat er oiv ons corrosieve klimaat op een gegeven moment wieken gaan afbreken of zo.
Ik weet niet of iemand daar al eens naast gestaan heeft. Brrr...

D-Fens_1963 | 26-01-21 | 19:11 | 5

Ah. Dus dan toch uiteindelijk soort werpster effect met wat harde wind.

Lorejas | 26-01-21 | 20:25

Wieken afbreken is niet de typische faalmodus van een windturbine. Maar verzin er vooral nog een paar spookbeelden bij, erg vermakelijk dit.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 09:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Wind en zonne-energie is een dure doodlopende weg
We gaan meer energie verbruiken met het stoppen van gas
Electrisch koken,warmtepomp,airco,rijden en nog een miljoen woningen bijbouwen .
Maakt niet uit hoeveel wind en zonneparkenje bouwt , op een donkere en / of windstille dag blijft de energievraag.
Dus zal er eerder een centrale bijgebouwd moeten worden
Omdat de groene energie voorrang heeft boven gas/kolen wordt gas/kolen energie duurder .

Schipperke | 26-01-21 | 19:08 | 1

Of we ontwikkelen een energie-opslag. Hee, verrek, daar is men al volop mee bezig.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 09:50

Heee... wat is hiermee gedaan? Is de windenergielobby te sterk?
"
De Blue Energy RED-centrale

Door de spuisluizen in de Afsluitdijk worden flinke hoeveelheden zoetwater afgevoerd in de Waddenzee.
Bij het mengen van het zoete rivierwater en zoute zeewater komt een enorme hoeveelheid energie vrij.
Het Blue Energy concept is in staat om deze energie rechtstreeks – zonder bewegende delen - om te zetten in elektrische energie.
De technologie is gebaseerd op membranen. Dit zijn waterdichte kunststof folies die zoutdoorlatend zijn. Door deze membranen tussen het rivierwater en zeewater te plaatsen, vindt menging plaats door zouttransport door deze membranen. Omdat opgelost zout bestaat uit positief geladen natrium-ionen en negatief geladen chloride-ionen zijn er ook twee type membranen nodig: één selectief doorlatend voor de positieve ionen en één die alleen negatieve ionen doorlaat. Door deze membranen nu afwisselend tussen rivier- en zeewater te plaatsen, ontstaat een soort accu.

Schone energie voor 500.000 huishoudens!

Theoretisch kan op de Afsluitdijk tot 400 MW elektrische energie opgewekt worden.
Rekening houdend met een minimum afvoer van de IJssel en een aantal andere praktische zaken, lijkt het haalbaar een osmose centrale van 200 tot
250 MW te realiseren.
Een groot voordeel van Blue Energy is de continue beschikbaarheid. Hierdoor is de bedrijfstijd van een Blue Energy centrale circa vier keer groter dan die van een windturbine.

De energie die met de Blue Energy centrale wordt opgewekt, kan (deels) gebruikt worden voor eventuele geforceerde bemaling van het IJsselmeer, zoals eerder beschreven.
"
repository.tudelft.nl/islandora/objec...

kloopindeslootjijook | 26-01-21 | 19:08 | 8

Maar met slecht weer (storm) worden de sluizen toch gesloten?
Dat zou dan wel een nadeel zijn.

Datgingniegoed | 26-01-21 | 20:18

Dit soort innovaties steunen vergt helaas een vooruitziend beleid. Maar ja... de politiek is te druk met het discussiëren over een half uur meer of minder avondklok.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 09:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Gezeur. Die dingen moeten ergens staan. Dan liever daar dan elders. Of wil er iemand ze in zijn/haar/x tuin?

Amsterdamsko | 26-01-21 | 19:05 | 6

Als we een paar kerncentrales neerzetten hebben we absoluut die windmolens niet nodig.

SanderEvers | 26-01-21 | 19:43

Kernenergie . Zo simpel kan het zijn.

Koning BongoBongo | 26-01-21 | 19:54

Even kijken... "een paar" kerncentrales. Hmmm... 10 miljard per stuk, laten we zeggen dat we korting krijgen en er 2 voor 18 miljard kunnen kopen. Met 9 miljoen werkende inwoners gaat dat 2000 euro de man kosten. Hopelijk loopt de bouw geen vertraging op en hebben we er over 10 jaar profijt van. U betaalt ook daarna de hoofdprijs voor uw elektriciteit, want nucleair is duur. Succes.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 10:01
▼ 3 antwoorden verborgen

ach, het uitzicht op dat meer is ook zo saai als wat.
Daar kunnen ze prima staan. zet er ook even een honderdtal in de waddenzee,. plaats zat.

miko | 26-01-21 | 19:04

Om aan het klimaatakkoord te voldoen, moet de regio West-Friesland (bekend van windmolenpark Wieringermeer) nog 996 windmolens en 119 vierkante kilometer aan zonneparken plaatsen. Dit is een derde van de oppervlakte van de regio.

Nuff said

Highwoodman | 26-01-21 | 19:03 | 4

Moet je geen datacenters neerzetten die alle energie opvreten want dan ben je miljarden verder en weer bij af.

kloopindeslootjijook | 26-01-21 | 19:09

@kloopindeslootjijook | 26-01-21 | 19:13: excuses, ik was van plan 337000 huishoudens op te schrijven. En dit moet zelfs 370000 huishoudens zijn. Ik kan de politiek wel in. Hier en daar een nulletje vergeten en ‘oeps, nouja de plannen zijn al gemaakt hè’

Highwoodman | 26-01-21 | 19:16
▼ 1 antwoord verborgen

Het is onvergeeflijk wat linkse mensen de natuur aandoen, met hun industrialiseringsdrang.

31 November | 26-01-21 | 19:03

Het artikel van Wynia slaat de spijker op de kop.
Subsidie slurpers die zich de ballen uit de windbroek lachen.

Die klimaatwaanzinnigen gaan nog eens hele erg spijt krijgen dat er niet meer naar kernenergie als optie gekeken is.

Maya de Blij | 26-01-21 | 19:03

Energiebedrijven kopen groencertificaten ofwel GvO’s tegen dumpprijzen uit het buitenland, omdat het aanbod daar soms groter is dan de vraag. Met die GvO’s mogen ze de stroom die ze verkopen groene stroom noemen.
Maar dat maakt de linksmensjes niets uit. Zolang ze maar "groene stroom" hebben, is hun geweten gesust.

Deksmaat | 26-01-21 | 19:03

Gaan al die windmolens op een gegeven moment de de rotatie van de aarde niet vertragen?

Mr_Natural | 26-01-21 | 19:01 | 4

Of versnellen. Hangt er vanaf hoe om je ze neer zet.

Lorejas | 26-01-21 | 19:05

Als de vleugelslag van een vlinder elders een orkaan kan veroorzaken (het vlindereffect) kun je wel begrijpen wat dít voor gevolgen gaat hebben.

de honden blaffen... | 26-01-21 | 19:25

Misschien gaan we zo van de zon weg ,dan houdt de opwarming op !

Koning BongoBongo | 26-01-21 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

Zouden mensen ook zo hebben lopen zeiken toen we van de zee een meer maakten?

beldewouten | 26-01-21 | 19:01 | 4

Neem een lesje geschiedenis. Het Deltaplan geeft nog steeds gezeik over zoet of zoutwater voor de visstand.

Torwart | 26-01-21 | 19:55

@Torwart | 26-01-21 | 19:55: Laten we de geschiedenis induiken dan. Eerste Deltaplan kwam na de Watersnoodramp. Wanneer werd de Zuiderzee het Ijselmeer?

beldewouten | 26-01-21 | 20:03
▼ 1 antwoord verborgen

IJzer batterij.

letterzetter | 26-01-21 | 18:57

Waarom zo groots en duur inzetten op een energiebron, die over een aantal jaar weer achterhaald is?
De hype rond wind is niet normaal.
Duizelingwekkende bedragen en nog steeds niet toereikend om aan de toekomstige vraag te voldoen.
Wel veel horizonvervuiling en later duizenden tonnen oud ijzer en troep.
Een booreiland is een handje schroot vergeleken bij deze gehaktmolens.
Want dat zijn het.
Overgewaardeerde, overgesubsidieerde gehaktmolens.
Gewoon niet doen.
Er zijn betere bronnen om tijd en geld in te stoppen.

Ruimedenker | 26-01-21 | 18:57 | 3

Klopt , maar nu worden een paar ( buitenlandse ) bedrijven en mensen schat hemeltje rijk.

ja,diedus! | 26-01-21 | 19:00

Deze.

Naall | 26-01-21 | 19:16

Waarom? Omdat je er geen kolen, olie of Uranium in hoeft te gooien.
Welke betere bronnen had u in gedachte dan?

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 11:11

Ik heb altijd het idee dat ik moet betalen voor die windmolens, dat ze in mijn achtertuin geplaatst worden, en dat vervolgens Vattelfal ze mag exploiteren en dat ik vervolgens Vattenfal weer mag/moet betalen om hun product af te nemen. Correct me if I'm wrong.
Maar ja, als die dingen toch ergens geplaatst moeten worden, dan liever daar dan IMBY.

VanBukkem | 26-01-21 | 18:57 | 1

Ze moeten helemaal niet ergens geplaatst worden, dat is juist het punt.

B. Randnetel | 26-01-21 | 19:53

Olifant gras.

letterzetter | 26-01-21 | 18:56

Is het SF6 gas probleempje al opgelost?

zwenkwieltje | 26-01-21 | 18:56

Dan wordt het weer de Zuiderzee.
Of de Westerzee, Oosterzee of Noorderzee, al naar gelang de windrichting.

Mr_Natural | 26-01-21 | 18:56

Wat gaat er eigenlijk gebeuren met de afgedankte windmolens nadat ze 20 jaar op subsidie en belastingverlaging hebben gedraaid ?

ja,diedus! | 26-01-21 | 18:55 | 6

Afgebroken, getransporteerd en elders weer opgebouwd en dat mag u betalen omdat u er 20 jaar van geprofiteerd hebt

Messerschmitt | 26-01-21 | 19:03

@ja,diedus! | 26-01-21 | 19:05:
O.. zijn deze ook voor Microsoft dan?
Ik droom weleens van een virus wat alles kapot maakt.

Messerschmitt | 26-01-21 | 19:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Net alsof het erg is dat ze windmolens plaatsen in een meer .
Je hebt altijd bijzonder prettig gewoond in de gemeente Dronten en dan gaan die dingen naast je deur bouwen !

elevator | 26-01-21 | 18:55 | 1

Het is altijd iemands deur, zelfs in het ijsselmeer.

B. Randnetel | 26-01-21 | 19:54

Het leuke is is dat al die windstroom naar de Microsofts en Googles van deze wereld gaat. Behalve als het niet waait natuurlijk, dan verstoken we wel gas voor ze.
Het allerleukste is dat dat allemaal nog van uw belastingcenten betaald wordt ook, want GrOeN.

citywok | 26-01-21 | 18:55 | 3

"Het leuke is is dat al die windstroom naar de Microsofts en Googles van deze wereld gaat."
Als U dat vervelend vindt, wat doet U dan nog op internet?

Frau_Ferkel | 26-01-21 | 19:03

@Frau_Ferkel | 26-01-21 | 19:03: Als ze voor de stroom zouden betalen en gewoon belasting zouden betalen, heb ik er geen probleem mee. Nu wordt er met 700 miljoen belastinggeld een windpark neergeplemt en komt de stroom, tegen zeer laag tarief, terecht bij een belastingontduikende tech gigant. Die ook nog eens meent boven de nederlandse wet te staan, betreffende vrijheid van meningsuiting... en dat vind jij niet zorgelijk?

4HoogAantWater | 26-01-21 | 20:45

Zet ze in Amsterdam voor de kustlijn! Oh wacht......

Naall | 26-01-21 | 18:54 | 1

Dat heet Zandvoort.

Lorejas | 26-01-21 | 19:00

Alleen al dat kinderachtige wat lieve jufstemmetje doet je vermoeden dat ze iets lelijks goed praten. Subsidiestromen en overlast zijn ook van die moeilijke onderwerpen. Leuker is het om mooie onschuldige plaatjes aan elkaar te praten.

Graaier | 26-01-21 | 18:54

Gelukkig kunnen die ondingen ook weer afgebroken worden

Kokossss | 26-01-21 | 18:53 | 1

10 jaar geen tot weinig onderhoud en ze kappen er vanzelf mee...

4HoogAantWater | 26-01-21 | 20:47

Als ze zo doorgaan, gaan de mensen uiteindelijk rellen op straat.............. oh wacht.

jan huppeldepup | 26-01-21 | 18:53

Die stroom voor de gesubsidieerde Tesla's van het Groene Khmer volk moet toch ergens vandaan komen. En de door hen gewenste energie transitie laat iedereen voortaan elektrisch koken en zijn/haar huis verwarmen.
Iedereen die ooit op die watermeloen (groen van buiten, rood van binnen) heeft gestemd krijgt gewoon wat ie anderen toe wenste.

Osdorpertje | 26-01-21 | 18:52

De ‘groene’ industrialisatie, zonneweiden, windmolens zo ver het oog reikt. Metaal, kunststoffen, zware metalen dikke impact op mens en dier. Maar hé beter dan de co2 die een enorme impact heeft op mens en dier.
Dank Rutte! U ging heel makkelijk en snel akkoord alles om de langstzittende MP te worden, toch? De cijfers zien er gunstig uit, die paar klagende mensen zijn geen partij voor de almachtige staat. En de overgrote meerderheid is er toch al van overtuigd dat de cijfers en statistieken een absolute waarheid zijn. De critici, de ‘klimaatontkenners’ hangen apart het lijntje wordt volgenhangen met dissidenten onlangs kwamen de ‘viruswappies’ erbij.
Kwestie van tijd voordat ook uit deze schaduw een monster verreist.
Een klinisch steriel landschap voor de groene droom.
Tja, waar komt die onvrede toch vandaan?

ratelaar | 26-01-21 | 18:50 | 1

Dat zijn de kosten om Wilders uit de regering te houden.
Zal aankomende verkiezingen helemaal een tombola worden.
Alle partyen behalve PVV in de regering?
Zal een waterige wijn worden....

enra | 26-01-21 | 18:55

Sorry, verkeerde topic.

RickRD | 26-01-21 | 18:48 | 1

Dat denk ik niet.
Denk dat Pritt dit bewust geplaatst heeft.

Ruimedenker | 26-01-21 | 18:51

Wubbo had met een tweede dijk meer opbrengst in KW door getijden waterkracht.
En duurzaam en goedkoper, lutsers.

Pensionista | 26-01-21 | 18:48 | 3

Eb en vloed is er altijd . bij wind is dat er niet altijd het geval.

jan huppeldepup | 26-01-21 | 18:55

PDF met de plannen van 10 jaar geleden.
Snel downloaden voor het weg is.
repository.tudelft.nl/islandora/objec...

De Afsluitdijk is sowieso een oud ding, hadden ze meteen kunnen meenemen.

kloopindeslootjijook | 26-01-21 | 18:58

Dan mag er een fijn onderzoekje komen welke lobby die windmolens erdoor hebben gejast.

kloopindeslootjijook | 26-01-21 | 19:01

krijgen we dan ook 89 knipperende rode lampen op die dingen?

kloopindeslootjijook | 26-01-21 | 18:45 | 2

99 red balloons.

Sinterbikske | 26-01-21 | 18:49

Elke avond lasershow voor de mensuh.

Lorejas | 26-01-21 | 18:53

Wat leuk, een eiland voor vissen.

Pimp my Voortuin | 26-01-21 | 18:45 | 1

Lol.

Sinterbikske | 26-01-21 | 18:50

De kiezers ziet mondkapjes en avondklokken en verward dat met goed regeren

3Xniks | 26-01-21 | 18:43 | 1

U ziet mondkapjes en avondklok, en begrijpt het nog steeds niet.

Frau_Ferkel | 26-01-21 | 19:09

Ik kan er bijna niet meer tegen.
Net gegeten en dan weer zo’n bericht.
Bijna kotsend die tweetjes lezen? Komt Syp er ook nog even overheen.
Ik maak het niet laat vandaag..... zucht.
Morgen maar weer heel hard werken om onze “toekomst” te betalen.
Truste alvast.

Ruimedenker | 26-01-21 | 18:41 | 1

Want u woont in een boot op het Ijsselmeer?

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 11:16

Zonneparken, ook zo`n probleem. Straks geen groene weilanden meer, maar velden vol met zonnepanelen
Buitenlandse investeerders gaan er vandoor met miljoenensubsidies én winst van zonneparken
www.ad.nl/economie/buitenlandse-inves...

RickRD | 26-01-21 | 18:40

Er is een nieuwe batterij op de markt. Kost 3k, laad in 10 minuten voor 30kwh.
(Google is your buddy my friend)
Eigen stroomopwekking wordt nog eens groot.

letterzetter | 26-01-21 | 18:39 | 4

Hoi Jan.
Als het een driewieler is, valt er vast wel iets te frommelen.

letterzetter | 26-01-21 | 18:59

Batterijen zijn een tussenoplossing, en een grote milieu leugen. Het winnen van de grondstoffen voor batterijen geeft grote milieu schade. Het zuiveren van grondstoffen voor batterijen is erg vervuilend.
En waarmee laadt U de batterijen op? Kolenstroom? Bio-massa, waarvoor stiekem toch veel bos wordt gekapt?
Of toch maar stroom van windmolens?

Frau_Ferkel | 26-01-21 | 19:12

@Frau_Ferkel | 26-01-21 | 19:12: Ligt er aan waar de batterij van gemaakt is. Je kunt zelfs een batterij maken van zoet en zout water. Opladen kan met het teveel aan stroom dat er is wanneer het flink waait in een groot gebied.

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Waar woont Timmerfrans eigenlijk? Kijkt die al uit op een windmolen?

GekkePietje | 26-01-21 | 18:39 | 5

Heeft er een klap van gekregen

Ruimedenker | 26-01-21 | 18:47

Frans is een windbuil, op dagen dat hij chili eet, voorziet hij een klein dorp van energie.

Mr_Natural | 26-01-21 | 18:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Jaja, en komt deze energie dan deze keer wel echt bij de burgers en onze eigen bedrijven terecht en niet bij een datacenter die geen belasting hoeft te betalen en geen werkgelegenheid geeft maar wel het landschap verpest en subsidie kost?

Anders schieten we helemaal niets mee op, qua co2 reductie zodat we kunnen bouwen.

kloopindeslootjijook | 26-01-21 | 18:38 | 1

Stop datacen......

Sinterbikske | 26-01-21 | 18:56

Wij hier voelen ons al jaren een soort Don Quichot, en vechten al jaren tegen de plannen van de Provincie die in een straal van 5 Km 5 van die joekels om onze wijk heen wil zetten. (Vaanplein/Charlois) Als je dan ook nog een zoals wij een GL wethouder duurzaam hebt (Arno Bonte) dan snappen jullie misschien wat ik bedoel.

RickRD | 26-01-21 | 18:38

‘Intelligente lockdown’ was eigenlijk ook wel een mooie naam geweest voor die zeesluis.

Sinterbikske | 26-01-21 | 18:38 | 2

Ja, die sluis in IJmuiden zit nog wel een tijdje dicht voor het landverkeer, net zoals de afsluitdijk voor de fietser.

OekbertDrazington | 26-01-21 | 19:02

Als windmolens efficiënt zouden zijn hadden we ze nu nog gebruikt om het water in de polders op pijl te houden.

Messerschmitt | 26-01-21 | 18:35 | 1

*‘peil’ aanreiken doet...*

Wijze uit het Oosten | 26-01-21 | 18:51

Typisch gevalletje van recycling. Vogeltje dood. Netjes gemalen. In de Afsluitdijk inmiddels een visdoorlaat. Voldoende eten voor de paling. Werk voor de vissers. Brood op de plank. Werk in Urk. Looft de Heer. Je kunt niet zeggen dat de eigenaren van Vattenfall etc.( O.a. onze eigen pensioenfondsen) geen vooruitziende blik hebben.

strawdog | 26-01-21 | 18:35

Toch grappig. Hier in Duitsland stikt het van de windmolens. Bezwaren tegen nieuwe windmolens zijn eerder uitzondering.
Behalve in de grensgemeenten waar veel Nederlanders wonen.
Just an observation.

Frau_Ferkel | 26-01-21 | 18:33 | 10

Duitsers en bezwaar maken? Zou niet durven.

Lorejas | 26-01-21 | 18:45

@VanBukkem | 26-01-21 | 18:42: "Befehl ist befehl."
Neu, al lang niet meer. De mentaliteit is "niet lullen, maar poetsen". Een erfenis van de Wiederaufbau.

Frau_Ferkel | 26-01-21 | 18:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Met 20% minder inwoners had je ook 20% minder energie nodig gehad en hoefde je minder natuur te vernietigen. Maar we mogen niets zeggen over het migratie overschot zonder meteen een rechtsgekkie te zijn.
Eenvoudig...minder mensen is gezondere wereld.

Dr.Platypus | 26-01-21 | 18:33 | 4

Rechtse gek.

IJsbrekert | 26-01-21 | 18:41

Klpot wel. Ik vraag me al langer af waarom de asielzoekers niet verdeeld worden per inwonersaantal per M2. Nederland is het drukstbevokte land ter wereld (uitgezonderd van een paar landsstaattjes), en er moeten nog meer mensen bij want marakech contract

brie-de-penis | 26-01-21 | 19:01
▼ 1 antwoord verborgen

Hoppa... en het volgende linksdeugende doordram project staat alweer op stapel. Wat een ongelofelijke domme eikels lopen er hier toch rond, om je land zo naar de kloten te helpen. Wat een idioterie. Je hoeft echt niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Zet die dingen in hellhole Amsterdam waar ze thuis horen.
In de grachten bijvoorbeeld. Stelletje arschlöcher.

Paaldanseres | 26-01-21 | 18:33 | 2

En dan Friesland van stroom voorzien? Ok. Slimme tegel.

Lorejas | 26-01-21 | 18:47

De kademuren lief..!!

Die bezwijken.. Echt..

En ik ken hemse moeder van de buurvrouw..
Zo'n leuke vrouw...

neonreclame | 26-01-21 | 18:50

Uw smurf is zo veel wijzer dan al die biomassakabouters.

Hoor de zeemeerminnen zingen
Liederen over Groen en IJs
Bossen, boreaal zo ver
Jij weet, O zo Wijs

Dat mooie, een Zwaardwalvis!
Of een Scholletje, Pladijs
Of een gestrande Potvis
die zeker verdwaalt is

Volrammen die Zee
Want zonder al die winst
Die vissers? Weg ermee!

Dat laagfrequente gebrom
Al die haringscholen gedwee
Rotten weg met de platvis.

Voor al onze garnaaltjes, al dan niet in Marokko gepeld.

Klootzakken.

Rest In Privacy | 26-01-21 | 18:32 | 3

Verdwaalt is. Goed.

Rest In Privacy | 26-01-21 | 18:45

Mooi, Wanneer komt de bundel uit?

Datgingniegoed | 26-01-21 | 20:30

Dat kan korter!

nieuwe_Deen | 27-01-21 | 11:21

Een leuke winst valt al te behalen met reductie van het stroomgebruik.

Het minen van Cryptomunten vreet net zo veel stroom als het hele stroomverbruik van Roemenie.

Het globale gebruik van Pornhub vreet net zo veel stroom als het hele stroomverbuik in Denemarken.

Frau_Ferkel | 26-01-21 | 18:30 | 3

Bij dat laatste zet ik de kachel altijd wat lager want dan ben ik al heet genoeg.

Hadena | 26-01-21 | 18:47

Blij dat ik Youporn gebruik.
Ik fap voor ‘t klimaat.

Ruimedenker | 26-01-21 | 18:50

Best interessant. Bij een overschot aan windenergie zou je deze kunnen gebruiken om het waterpeil in het IJsselmeer te verhogen, waarmee je bij windstilte dan weer waterturbines kunt aandrijven om elektrische energie mee op te wekken.
Alleen maak je bij het omzetten van windenergie in elektrische energie en dan in zwaarte-energie van het water waarschijnlijk erg veel verlies. Misschien is het dan handiger om een aandrijfband aan de molen vast te maken die rechtstreeks een pomp aandrijft.

lekgoot | 26-01-21 | 18:27 | 6

@gatij | 26-01-21 | 18:43:
'met gevaar van overstroming van Amsterdam'
Ik ben voor! *hand opsteekt*

miko | 26-01-21 | 18:59

flauwekul, het hoogteverschil is te gering.

MaarFeitelijk | 26-01-21 | 22:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland is gek geworden.

Wijze uit het Oosten | 26-01-21 | 18:26

Vattenfall gaat hier nog heel veel verdienen.

Mr.Crowley | 26-01-21 | 18:24 | 4

Ik zie het eerder als roven. een subsidie geil bedrijf.
De burger gaat hier heel veel geld aan kwijtraken.

zoalsikhetzeg | 26-01-21 | 18:37

En de Big Tech giganten goedkope stroom voor hun data-centertjes,
om ons vooral nog beter en sneller te kunnen censureren. Idioot volk.

Paaldanseres | 26-01-21 | 18:38

@Paaldanseres | 26-01-21 | 18:38:
Want je maakt er nu geen gebruik van?? De ironie, klagen over bigtech op een platform dat enkel en alleen mogelijk is door bigtech.

miko | 26-01-21 | 18:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap de verontwaardiging niet zo. Allerlei dingen die nu spelen in de maatschappij, zijn rechtstreeks verbonden met de partijen die elke 4 jaar gekozen worden. Zij voeren het beleid uit. Problemen met reljongeren? Welke partijen hebben dit volk jarenlang binnengehaald (en nog steeds!)? Problemen met windmolenparken?? Welke partijen hebben dit al jaren op hun agenda staan? Nou ja, als je er jarenlang massaal op stemt, moet je niet achteraf opeens lopen zeiken erover. Gewoon in maart (of wanneer de verkiezingen er dan ook zijn dit jaar) weer stemmen op dezelfde partijen als de afgelopen jaren. Dan weet je dat er niks veranderd maar dan moet je ook gewoon je bek houden als je klachten hebt over het beleid wat eruit komt.

2Little2Late | 26-01-21 | 18:24 | 11

@miko | 26-01-21 | 18:54: Als je geen sociale zekerheid hebt komen er echt niet meer zoveel. Sterker, ik denk dat er eerst een heleboel weg zullen gaan.

C1O2 | 26-01-21 | 19:03

CDA en VVD hebben de arbeidsmigranten binnengehaald om de arbeidsmarkt onder druk te houden

MaarFeitelijk | 26-01-21 | 22:01
▼ 8 antwoorden verborgen

Als je ze nog wat hoger bouwt kunnen de vogels er toch onderdoor vliegen. En daarboven waait het ook harder.

Hadena | 26-01-21 | 18:24 | 3

Vogels die niet eens een windmolen kunnen ontwijken zijn sowieso ongeschikt. Als ze niet tegen die molen opgevlogen waren, dan zou het wel tegen een lantaarnpaal, trottoirband of boomtak geweest zijn. Stomme blinde vinken.

obominotie | 26-01-21 | 18:32

@zoalsikhetzeg | 26-01-21 | 18:40:
Wie bedoel je? want jij ziet nog geen sarcasme als het in je gezicht komt als een zeearend op een windmolenwiek.

miko | 26-01-21 | 18:52

In elke achtertuin (behalve in Amsterdam) en in elke horizon (behalve in Amsterdam). Complete landschap naar de klote. Overal huizenbezitters die tot de Raad van State moeten doorprocederen om dit onheil nog paar jaar uit te stellen. Gemeentes die het dolgraag uitbesteden aan een commerciele middle man die daarvoor alleen inspraak hoeft te faciliteren om vervolgens alles erdoorheen te drukken en lekker gecompenseerd te worden.

Nederland wil dit. Nederland stemt straks weer massaal Partijkartel.

de Voorzittert | 26-01-21 | 18:23 | 4

Waarom moet je ons nou weer hebben..

Denk je dat wij ontsnappen aan de waanzin..??

Over veertig jaar komt" men" er achter dat het misschien niet zo'n goed idee is geweest...

neonreclame | 26-01-21 | 18:27

Ja, en Partijkartel stemmen is instemmen met de grondwet, "set systeem" wat dat impliceert en de 'formatie' waar weer heel goed wordt verborgen dat Willen eigenlijk aan alle touwtjes trekt, want die kiest de ministers en alleen uit Ja-knikkers-partijen (aka. het Partijkartel) omwille van "de regeerbaarheid van het land".

Expert Homo | 26-01-21 | 18:31

@Expert Homo | 26-01-21 | 18:31: Dit was laatst nog in Buitenhof. Ook Hans van Mierlo maakte ooit zo kennis met Wilhelmina(?): "Het land moet wel regeerbaar blijven. U wilt er toch niet voor verantwoordelijk zijn als dat niet meer zo is?" En zo worden alleen die minister die onvoorwaardelijk het linkse beleid van de vorst slikken.

Expert Homo | 26-01-21 | 18:33
▼ 1 antwoord verborgen

De grap is, dat dit nog niet genoeg is om heel Nederland elektrisch te maken.
Er moet nog veel meer bij.

Dan maar hopen dat het blijft waaien.

Mr.Crowley | 26-01-21 | 18:22 | 3

Er is windkracht 7 nodig om maximaal vermogen te genereren. Bij 6 komt er nog maar de helft uit, bij 4 nog maar 12 % ofzo.
Dus we hebben 24/7/365 storm nodig.. het hele jaar, elke dag.

MooseNL | 26-01-21 | 18:31

Zonder kerncentrales is het sowiezo onmogelijk om de doelen te halen voor 2050

zoalsikhetzeg | 26-01-21 | 18:46

Ja want het landschap is nog niet genoeg verneukt.

Zeebonkus | 26-01-21 | 18:20 | 2

Binnenkort bij de botenverhuren: waarschuwingen voor epileptici. Langs en in het IJsselmeer naast de betonningen tal van knipperende lichten. Iedere molen vervuilt de donkere nacht met zijn rode lampen.

Van Urk | 26-01-21 | 18:26

@Van Urk | 26-01-21 | 18:26: molens knipperen al lang niet en boeien doen dat al decennia.

MaarFeitelijk | 26-01-21 | 22:00

De Urker buitendijkse haven is er nog steeds niet omdat onder andere een of andere IJsselmeervereniging begon te miepen over de vogelstand (100 meter naast de beoogde locatie staan 170 meter hoge windmolens) en aanzicht van Urk (Urk is ingekapseld in een molenpark met krengen van 170 meter hoog).

Van Urk | 26-01-21 | 18:19

Ach joh, die dingen gaan na 6 jaar stuk en dan rotten ze vanzelf weg daarna. Moeten ze alleen nog even afbetalen, maar wat zou het?

tantesidonia | 26-01-21 | 18:19

Tja, de energie voor de datacentra van Microsoft moet toch ergens vandaan komen.

Mallenmoe | 26-01-21 | 18:19

Gas is schoon. Kerncentrales zijn schoon. Is dat niet makkelijk genoeg ofzo? Niet genoeg subsidie mee te verdienen?

OscarWilde | 26-01-21 | 18:18 | 3

Gas komt van fossiele brandstoffen en maakt ons afhankelijk van Rusland. Kerncentrales passen niet goed genoeg bij de idealen van linkse partijen en leiden tot teveel protest.

Expert Homo | 26-01-21 | 18:26

Kerncentrales zijn de grootste technologische scam ooit.
Als je op dit moment kijkt wat er wereldwijd (en vooral in China) aan solar en wind wordt gebouwd tegenover kern/gas, dan weet je dat over 25 jaar niemand meer over achterlijke technologieën praat zoals kern/gas.
Behalve in Nederland dan, want Nederlanders weten het altijd beter.

Wilhelm Tell | 26-01-21 | 18:37

gas is niet echt schoon en produceert gewoon flink CO2

MaarFeitelijk | 26-01-21 | 21:59

Ooi zo'n mooie als er word gesproken over "het terugdringen van de klimaatverandering". Stel dat klimaatverandering voor 100% wordt veroorzaakt door de extra CO2 in de atmosfeer (is niet zo, hooguit, weet ik veel 30%?). Om die concentratie te stabiliseren moeten NU Rusland, de VS, de EU en China volledig stoppen met fossiele brandstoffen. Gaat dat gebeuren? De komende 50 jaar nog niet, he? We kunnen de klimaatverandering hooguit vertragen en nog eens niet veel ook.

Expert Homo | 26-01-21 | 18:17 | 2

Er zit maar 0,04% co2 in de atmosfeer. Daarvan is 0,0012 % van menselijke activiteit.

MooseNL | 26-01-21 | 18:32

@MooseNL | 26-01-21 | 18:32: Door de mens is het, volgens mijn laatste info, gestegen van 270 ppm naar 400 ppm. Bron? Link?

Expert Homo | 26-01-21 | 19:39

Dat is dan een enorme hakselaar voor trekvogels, zeearenden ganzen enz enz. Waar zijn die natuuractivisten nu?

zoalsikhetzeg | 26-01-21 | 18:17 | 3

Vogels zijn blijkbaar geen onderdeel van het milieu.

Keutels | 26-01-21 | 18:28

@Keutels | 26-01-21 | 18:28: En de vogels die op schiphol landen en opstijgen stoten alleen de eerste 300 mtr hoogte CO2 uit...........

brie-de-penis | 26-01-21 | 19:05

vogels worden nauwelijks door molens geraakt. deze zijn ook niet erg hoog. elders is de pyloonhoogte al meer dan de genoemde tip hier.

MaarFeitelijk | 26-01-21 | 21:58

"Iedereen die straks de dijk overgaat moet zijn kinderen uitleggen wat wij de natuur hebben aangedaan,dit word en Mark my words “ de schandvlek van Nederland"

Ja want het Ijsselmeer is ook echt puur natuur...

dz5b604587 | 26-01-21 | 18:14 | 5

Ik las eerst dat Mark de schandvlek van Nederland is....

Zwiebelsuppe | 26-01-21 | 18:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Groene stroom van lelijke windmolens voor google's datacenter.. leuk man!

Vensterbank_gebak | 26-01-21 | 18:14

Een klein tipje, als je nieuw energiecontract afsluit kan je vragen om grijze stroom. Dat is zelfs een beetje goedkoper en je weet zeker dat je stroom niet afkomstig is van die afgrijselijke windmolens.
De islam of de klimaatreligie, ik weet oprecht niet waar we eerder aan kapot gaan.

C1O2 | 26-01-21 | 18:14 | 4

bij welke leverancier kan dat?

gatij | 26-01-21 | 18:48

@gatij | 26-01-21 | 18:48: Volgens mij allemaal. Maar het kan (ironisch genoeg) in ieder geval bij Vattenfall.

C1O2 | 26-01-21 | 18:53

@C1O2 | 26-01-21 | 18:53: En met allemaal bedoel ik alle normale maatschappijen, het kan vast niet bij een Greenchoice.

C1O2 | 26-01-21 | 18:54
▼ 1 antwoord verborgen

En komt er dan op elke molen zo'n fel knipperlicht dat kilometers ver te zien is?

de honden blaffen... | 26-01-21 | 18:13 | 3

Nee op elke vleugel 1.

Hadena | 26-01-21 | 18:19

Waarschijnlijk ook nog op meerdere hoogtes zodat het laatste stukje waar het 's nachts donker is ook nog verziekt wordt. En ja, overdag zie je die ellende ook. Kernenergie +1!

Karel17 | 26-01-21 | 18:35

Die lichten knipperen al lang niet meer. Beleid past zich aan naar de burgerij. En fel is het ook niet.

MaarFeitelijk | 26-01-21 | 21:57

Gewoon een paar kerncentrales in plaats van die nutteloze molens. En ja, die mogen best bij mij in de tuin bij wijze van spreken.

cheops | 26-01-21 | 18:13 | 1

Daar staan ze al, waar je ook woont in Nederland. Dus dat zou ook geen reden kunnen zijn om er geen te bouwen.

miko | 26-01-21 | 18:42

De eerste die een regenbui kan toveren van een willekeurig bedrag tussen de 0 en 1.000.000.000.000 eurootjes heeft de klimaatbokaal en greta-award binnen. Tot die tijd, huil ik om zoveel collectieve droefenis. Rutte noemde dit zelf, en ik citeer: "Windhandel" Juist.

Rest In Privacy | 26-01-21 | 18:13

Klimaat, het nieuwe 'verdien' model. De gewone burger zal nog nauwelijks meer financieel aan zich zelf toekomen, want geld is voor afkoeling van de aarde(proest)

vluchtelingallergie | 26-01-21 | 18:11

Helemaal doorgedraaid!

zuurtjeregen | 26-01-21 | 18:09

Met andere worden, "we willen best windmolens maar niet daar". Nee, ik wil die klotedingen helemaal niet. Gewoon nergens.

C1O2 | 26-01-21 | 18:15

@C1O2 | 26-01-21 | 18:15:

Zie Ijburg..!!

Al is het Gein-gebied al een stukkie ouder..

Dus meer recht van spreken..??

neonreclame | 26-01-21 | 18:18

Oud nieuws, ze willen nog zo'n gebied aanleggen naast de dijk Lelystad-Enkhuizen. En het dan gek vinden dat mensen massaal voor 100 euro of minder een retourtje boeken naar plekken waar je nog wel een beetje natuur of uitzicht hebt...

Jacques_SiConto | 26-01-21 | 18:07

Graag nog veel meer windmolens en zo snel mogelijk, een verdubbeling in 2021 en een verdubbeling daarvan in 2022. Zeker weten dat we er daarna van af zijn.

skoftig | 26-01-21 | 18:07

Ja linkse mensjes: NL is een klein landje qua oppervlakte waar ook nog eens heel veel mensen wonen. Dan kan het niet anders dan dat met een door jullie gesteunde energietransitie er toch echt ergens windmolens moeten komen. Niet op zee, niet in de eigen achtertuin, niet in IJsselmeer. Waar dan wel? Oh, natuurlijk bij de ander in de achtertuin.

_pacman_ | 26-01-21 | 18:07 | 2

De naïviteit is om te janken inderdaad. Braaf Groen Links (of welke andere linkse partij dan ook) stemmen elke 4 jaar want je bent voor het "miljeu" en dan zeiken als het beleid uitgevoerd wordt.

2Little2Late | 26-01-21 | 18:28

@2Little2Late | 26-01-21 | 18:28:
"voor" aub ook tussen aanhalingstekens. Er zijn toch echt maar weinig mensen die tegen het miljeu of het klimaat zijn...
Voor het milieu, ik ben voor het milieu en ook voor het klimaat, waar mag ik stemmen...?!

WasHetMaarMakkelijk | 26-01-21 | 18:56

Wat maakt het de stedeling hoe de natuur er in rest van het land uit ziet. De stedeling wil duurzame energie dus in de provincie moeten ze niet zo zeiken. Voor natuur vliegt de de stedeling liever naar een park ver weg.

Lafayette | 26-01-21 | 18:06 | 1

Filmpje kijken. Stroom gaat naar Friesland. Rechtstreeks de provincie in. Of zijn de Friese steden nu ook al stedelingen waar jullie altijd zo boos op zijn?

Lorejas | 26-01-21 | 18:52

Een voordeel @nostyle, het IJsselmeer bestaat pas vanaf 1933. Nog geen 100 jaar oud, dus ach.

Graaf_van_Hogendorp | 26-01-21 | 18:06

Het meest vervelende wordt dat ik niet meer vol gas met de RHIB langs de afsluitdijk kan scheuren, zal wel een gelimiteerd gebied worden.

PolarWolf | 26-01-21 | 18:05 | 1

wie zegt dat en waarom zou u vol gas moeten mogen rijden?

MaarFeitelijk | 26-01-21 | 21:56

Zet het IJsselmeer maar vol. Van oorspronkelijke natuur is daar toch geen sprake meer. Prima locatie.

K. Westergaard | 26-01-21 | 18:05 | 2

Dom geklets, en je moet die dingen helemaal nergens neerzetten.

Zwizalletju | 26-01-21 | 18:07

Definieer oorspronkelijk...

WasHetMaarMakkelijk | 26-01-21 | 18:07

Mooi dat de Friezen hun windpark op de grens van Noordholland bouwen.
Slim, zelf geen last van.

ZZP-er | 26-01-21 | 18:04

Volgens mij is dit allemaal om die Urkezen te pesten.

skoftig | 26-01-21 | 18:03 | 2

sorry, Urken, ze komen natuurlijk uit Urkije.

skoftig | 26-01-21 | 18:04

Die hebben er zelf al genoeg door hun strot geduwd gekregen. Pal in hun uitzicht.

B. Randnetel | 26-01-21 | 19:56

Ergens in de 18e eeuw zijn we overgestapt van windenergie op iets efficienters, leuk dat het terugkomt: nostalgische energie.

skoftig | 26-01-21 | 18:02 | 2

Die energietransitie is dan ook een flinke stap voorwaarts in de omgekeerde wereld.

revolte | 26-01-21 | 18:19

Ik hoop dat de Flintstones auto's ook weer in de mode komen.

Mr_Natural | 26-01-21 | 18:51

Windmolens. Ze waren er ooit om ons te dienen.
Mooie sprookjesachtige bouwwerken die perfect opgingen in het Nederlandse landschap.
Maar tegenwoordig zijn wij er om deze megalomane windmonsters te dienen.
Een nachtmerrie afkomstig van de tekentafels van klimaatwaanzinnigen die wij als samenleving mogen bekostigen.

keestelpro | 26-01-21 | 18:01 | 6

Onzin, de molens dienen nu ook. Vroeger verdienden de molenaar en de investeerders die er vast ook waren ook hun geld.
Men wil liever uitleggen dat we niets deden en wereld zo kopje onder gaat?

MaarFeitelijk | 26-01-21 | 21:54

@Van Zessen Klaar. | 26-01-21 | 18:36: Onzin, google heeft zijn inkoop al lang geregeld en heeft bij het datacentre zelf al lang molens staan.

MaarFeitelijk | 26-01-21 | 21:55
-weggejorist-
ritter vn hüpfburg | 27-01-21 | 13:46
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino