Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

So You Think You Can CDA Leider

Heerlijk, verkiezingen!

flauw hoor, dat plaatje van heerema

Worden het de privacyhatende schoenen van Hugo de Jonge? Wordt het de stoere taal tegen knoflookvreters van Wopke Hoekstra? De kuiltjes in de wangen van Mona Keijzer? De inhoudelijke standpunten van staatssecretaris Mona Keijzer, die wij kennen vanwege haar deskundig bestuurlijk handelen? Of gaat die bolle fractievoorzitter die je alweer vergeten bent als hij bij de microfoon wegloopt een poging wagen? Het kan allemaal, want het CDA gaat een nieuwe leider kiezen. 

Vereisten: 

- Niet spontaan binnensmonds gaan kotsen als je teksten als "Met daarbij een appèl op mensen, niet op jij of ik, maar op het stimuleren van het ‘zij aan zij’ gevoel." leest
- Vrolijk juichen als je partij met behulp van een corrupte kiezersbedrieger een zetel rooft
- Een gezonde hekel aan de vrijheid van meningsuiting
- Snappen hoe de blokkeerfunctie van je telefoon werkt, zodat je niet hoeft op te nemen als Pieter Omtzigt weer eens als enige zijn werk als volksvertegenwoordiger serieus neemt

Aanmelden kan nog tot 24 juni!

Reaguursels

Inloggen

Ow.. wat is dit nou !? Weinig positiefs hier moe'k zegguh. 't lijk wel een bietje op 'target & destroy' hier. Goeie goedaardige ideeën zouen toch altiet wel welkom motte zijn toch? 'k heb voor jullie reaguurders wat spiritueel verrijkende artiekeltjes geschrefen. Hier van een inlezertje: nl.absoluteduality.com/knowledge/the-...

ArtificalDuality | 16-06-20 | 08:32

Pieter Omtzigt moet zich melden als de Grote Leider van het CDA.

IndoFortuyn | 15-06-20 | 19:27 | 1

Nee asjeblieft niet !!

mrv | 15-06-20 | 19:55

Nou, dan maar Mona, die heeft nog de minste pretenties, nog enigszins down to earth. Maar weinig kans zag ik in 1Vandaag, ver onderaan in de peiling.

Jan, Leiden | 15-06-20 | 18:40

Doe Hoekstra maar: de hand op de knip en leven met de handrem aan.

Troumoetblijcken | 15-06-20 | 17:32

De uitdrukking 'drie keer niks' kan vervangen worden door 'vier keer niks'.

Cor Netto | 15-06-20 | 16:37

Mag er bij de vereisten ook nog: "Je moet je wel met de kiezers binnenshuis bezighouden."

Analoog aan die achterlijke plannen die ze jaren terug hadden om bijv. blowen in huis strafbaar te willen maken.

Er is voor mij nog steeds maar 1 reden om een positief gevoel over deze partij te krijgen en die heet Omtzigt.
Maar de partij zelf zorgt ervoor dat ik hem mijn stem niet kan geven.
(Toegegeven: het is tegenwoordig wel bijna een alternatief als we zien wat de andere partijen te bieden hebben, maar dat is wmb. meer een 'keuze tussen kwaden").

Gazzerop | 15-06-20 | 16:05

Regeren is vooruitzien, vandaar dat er zo weinig naar het volk wordt omgekeken. De naam Omtzigt doet vermoeden dat hij zijn naam eer aandoet.

decaliter | 15-06-20 | 15:55

Echte Christenen geloven sowieso niet in valse religies zoals Al Gore's klimaat doemsdag cult. Maar het CDA gaat gewoon mee.

petersteenkamp | 15-06-20 | 14:55 | 3

Heeft u een definitie van ‘echte christenen’ voor mij? Is dat objectief meetbaar? Bestaan er dan ook onechte of nep christenen? Hoe herken je die? Vinden die zichzelf dan een echte christen of nep christen?

BenDeLier | 15-06-20 | 15:21

Al Gore, de vleesgeworden 'inconvenient truth'.
Zag hem zitten in die docu van Michael Moore als aandeelhouder van een van die 'groene' partijen.
Die vult z'n zakken er nu schaamteloos aan.

Nogal wiedes dat die niet meer voor de camera getrokken wordt. Dat is al lang niet meer het goede boegbeeld (als hij dat al was, ik heb die kerel nooit vertrouwd).

Gazzerop | 15-06-20 | 16:08

@Gazzerop | 15-06-20 | 16:08: In 2006 bracht Al Gore een slechte Science Fiction film uit "an inconvenient truth" waarin hele landen onder de zeespiegel verdwenen als we niet binnen 10 jaar zouden stoppen met CO2 zondigen. In 2010 kocht Al Gore voor 8,9 miljoen usd een luxe villa aan het strand van California. Hij gelooft dus zelf niet eens in de boodschap van zijn filmpje, maar hij is er wel rijk mee geworden.

petersteenkamp | 15-06-20 | 16:47

Mona mag het worden van mij. Ze heeft ook wel iets aantrekkelijks.

Vespucci | 15-06-20 | 13:56 | 2

In haar soort een buitenkansje.

Rest In Privacy | 15-06-20 | 14:15

nee, dankuwel. die moet gewoon in haar Vullendam vis gaan verkopen dat kan ze vast het beste

Troumoetblijcken | 15-06-20 | 17:37

Als ik dan toch moet kiezen, doe dan maar Mona. Gewoon omdat het een vrouw is, en dat wordt tegenwoordig wel gewaardeerd door de linkse hippies. Of ze geschikt is, doet er verder niet toe.

born2killn00bs | 15-06-20 | 13:52 | 1

ik vind een monatoetje heerlijk!

Hoorneslaan | 15-06-20 | 20:35

CDA genoot veel steun van de boeren, maar die hebben ze volledig in de steek gelaten.

Nehemia | 15-06-20 | 13:25 | 1

Klopt, dit was ook de eerste keer in decennia dat CDA niet de minister voor Landbouw leverde, dat mocht de CU wel hebben. Blijkbaar was dat dus niet een eis meer.

ThePozz | 15-06-20 | 14:05

Vaag , nietzeggend en voorspelbaar partijtje met religieuze inslag. Zolang hun ‘wijsheid’ uit een eeuwenoud verhalen bundeltje komt ga ik er niet op stemmen. Misschien dat een nieuwe partij leider kan ijveren voor het lozen van de c uit cda.

BenDeLier | 15-06-20 | 13:13 | 2

Dat rentmeesterschap wat het CDA altijd heeft uitgedragen ligt ergens op Necropolis. Opheffen die club.

Nehemia | 15-06-20 | 13:22

@Nehemia | 15-06-20 | 13:22: Zij ontlenen nog steeds veel macht aan een mysterieuze grote baas die zijn zoon naar de wereld zou hebben gestuurd om ons de les te lezen, om ons vervolgens de les te kunnen lezen. It's complicated.

Wiebenick | 15-06-20 | 14:11

Jah, eigenlijk Omtzigt natuurlijk!
Maar doe dan Mona maar, zodat Wobke zich op echt werk kan blijven concentreren.
Een vrouw aan de gristen-top zal bij de leden wat ongemakkelijkheid geven,
en is dus een goede oefening voor ze. ;-)

hotmint | 15-06-20 | 12:58 | 3

Doe mij Omtzicht maar. Minister de Jonge lijkt meer aandacht te besteden aan zijn schoenen dan aan de volksgezondheid. Hij beloofde dat iedereen die klachten had, snel getest kon worden, uitslag binnen 48 uur. dat blijkt niet waar te zijn. Eerst drie dagen (72 uur) wachten tot je aan de beurt bent. Vervolgens weer 96 uur verder en nog steeds geen uitslag. Kortom, na 168 uur en zeven dagen nog steeds geen uitslag. (Bedankt GGD Utrecht). Vervolgens is de Jonge bezig de vrije artsenbezoekers af te schaffen.
Nee...geen de Jonge. Ik stem voor Omtzicht.

Lampie | 15-06-20 | 13:18

Een vrouw aan gristen-top: Angela Merkel.

Arachne | 16-06-20 | 00:39

Staat die C voor Circus of voor Clowns?

Watching the Wheels | 15-06-20 | 12:55

Een premier in spe die in maart nog aangaf dat Nederland er absoluut klaar voor is en de corona uitbraak aankan... en uiteindelijk via zogenaamde groepsimmuniteit (we weten het gewoon niet meer) en een intelligente (ieder voor zichzelf) lockdown (dat niets met een lockdown te maken had) uit de bus komt met... als tonen van leiderschap

Alleen in Nederland mogelijk!

litebyte | 15-06-20 | 12:53 | 2

CDA was klaar voor de Corona om al die oudjes te laten afsterven is een soort bezuiniging, minder, minder AOW en pensioenen uit te betalen, dit in samenwerking met de partij voor de dood D"66

Jan70 | 15-06-20 | 13:01

Marrakech-pact? Huh!

LuNaTeeQ | 15-06-20 | 15:00

Laat het Grapperhaus Worden, dan krijgen ze 0 zetels

Fijn_dat_je_er_bent | 15-06-20 | 12:36 | 1

Of die clown ...

Watching the Wheels | 15-06-20 | 12:49

Het word iemand met een hoog Judas gehalte want dat moet je hebben als je leider wil worden van een gristelijke partij.

likdoorn | 15-06-20 | 12:35 | 1

Farizeers verenigt u...

Pieter Omtzigt zou een goede keuze zijn... als hij niet bij het CDA zou zitten

litebyte | 15-06-20 | 12:54

Hirsch Ballin is de belichaming van het kwaad dat heerst in het CDA.

Mahatma | 15-06-20 | 12:26 | 1

Dat was wel één van de top farizeeërs van het CDA. Hij deed niet onder voor Kajafas.

Nehemia | 15-06-20 | 13:20

wanneer falen verward wordt met krachtig leiderschap dan maakt Hugo de Clown een goede kans maar ik ben méér voor een tribunaal voor deze gast. Wopke heeft ook wel een paar dure foutjes foutjes gemaakt maar nog niet zoveel als ons Marxje. Mona, géén idee, Ferd van de boetes aan onschuldige burgers, hoop van niet.

revolte | 15-06-20 | 12:21

"Heeft het CDA-gedachtegoed verinnerlijkt door én in zijn doen en laten;"
Deze kan op zich op een tegeltje voor in de WC, maar mag het echt geen 'haar' zijn ofzo?

obominotie | 15-06-20 | 12:18

Eén ding is zeker, met deze kandidaten blijft het CDA het marginale partijtje die ze nu zijn.

Frans Laarmans | 15-06-20 | 12:16

Wie is die tweede van rechts?

obominotie | 15-06-20 | 12:13 | 2

Dat is kamerlid Rudmer Heerema van de VVD. Een leuk grapje van geenstijl om aan te geven dat toch niemand CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma kent.

Wedergeboren | 15-06-20 | 12:44

@Wedergeboren | 15-06-20 | 12:44: Ha, ik beken dat ik wel eens kamerdebatten volg, dus ben één van de weinigen die wel weet hoe Pieter eruit ziet.

obominotie | 15-06-20 | 12:50

Waarom stemmen? Laat God dingen regelen. Gewoon hard bidden.

Is dit nog nieuws? | 15-06-20 | 12:10

Die profielschets. Hahahaha! "What a load of crap" zouden Amerikanen zeggen. In welk parallel universum leven die mensen? Marketing b*llshit (pleonasme) die aan elkaar hangt van clichés en ingetrapte open deuren.

Basil Fawlty | 15-06-20 | 12:03

Maar, de nieuwe cda-leider wordt wel gewoon aangewezen door te stemmen neem ik aan?

Niet zoals bij D66, waarbij Jetten zomaar naar voren werd geschoven?

Papa Jones | 15-06-20 | 11:55 | 2

De dames wilden niet, de hetero blanke mannen (sorry Kees!) waren bij voorbaat uitgesloten dus werd het by default de homoseksuele halfbloed.

_pacman_ | 15-06-20 | 11:58

Jetten werd fractievoorzitter, geen lijsttrekker. De fractie kiest de fractievoorzitter, niet heel gek

Fijn_dat_je_er_bent | 15-06-20 | 12:51

Politiek is allang niet meer de oplossing, wat wel? Raden maar.

kwark001 | 15-06-20 | 11:52 | 2

Sharia?

Middensteun | 15-06-20 | 13:19

Een revolutie?

Nehemia | 15-06-20 | 13:24

Het CDA was ooit een grote christelijk rechtse partij met een groot sociaal gevoel. Thans zweven ze een beetje tussen links en rechts in, waarbij links de meeste invloed heeft omdat die leden en oude mastodonten vaak het hardst schreeuwen,
( zoals de meineed pleger sufkeukel Hirsch Ballin inzake die Transavia piloot , waarvoor HB nodig eens voor de rechter moet komen ! )

Ik zie bij het CDA thans nog geen echte grote leider, al gaat mijn voorkeur uit naar Wobke Hoekstra die tegen de "rupsjes nooit genoeg " Brussel gewoon nee durft te zeggen.
Al is het wachten op windvaan Rutte, die hem afbluft om toch maar weer ons geld te geven aan die EU.
Het belangrijke is, dat het CDA eens daadwerkelijk aangeeft welke koers zij willen voor Nederland.
En niet zoals nu maar meevaren met de linkse koers van de VVD. Dat zal zeker geen winst opleveren. CDA moet concreter en rechtser worden en ... Nederland eerst.

outdoor | 15-06-20 | 11:44 | 6

@outdoor. Hoekstra heeft al getekend voor steun en het redden van Zuid Europese banken SRF 4 december, 5 december was treffender geweest, dus ouwehoer niet zo. Steun zogenaamd aan de hardst getroffen gebieden: Polen, Hongarije moeha.

arlen | 15-06-20 | 11:52

@Lupuslupus | 15-06-20 | 11:48:
Voor het CDA is meeregeren belangrijker dan een kant kiezen. Ze regeren net zo hard met de PvdA mee om het volgende kabinet met de VVD mee te regeren. En daarna weer met de PvdA.

Osdorpertje | 15-06-20 | 11:55

CDA wordt bij een goede leider wel een optie. VVD is over ze heen gesprongen richting links. Mijn grootste bezwaar om CDA te stemmen is altijd geweest dat je niet weet of je de linkse agenda krijgt via de PVDA, of de rechtse via de VVD. Ik heb de voorkeur voor de rechtse (of eigenlijk: liberale) boven de socialistische. Maar met een stem op de CDA weet je niet welke smaak je krijgt. Het beeld van het CDA met het gezin als hoeksteen, een breed maatschappelijk middenveld en de christelijke normen en waarden, met duidelijke regels, maar ook met compassie voor de mensen di ehet zwaar hebbben. Die positionering kan ze zomaar de MP laten leveren. Echter, er is momenteel geen peil op te trekken waar ze nou voor staan.

BBRDWR | 15-06-20 | 11:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben in ieder geval tegen Hugo de konkelchristen

Zoiets | 15-06-20 | 11:43 | 4

De Jonge heeft zich ontpopt als dictator. Maar verder maakt het mij totaal niet uit wie die partij leidt. Die hele zooi aan partijen is met hetzelfde Eu-maffiasop overgoten. Behalve PVV en FvD, de enige èchte Nederlandse partijen.

Lupuslupus | 15-06-20 | 11:51

Hugo leek mij een zeer capabel figuur, maar hij loopt over van de zelfverheerlijking en gebrek aan zelfreflectie. Hij is te gelikt zo gelikt dat het nep wordt. Zijn uistraling is over the top en dat is een groot probleem. Denk echter wel dat hij het wordt...

BBRDWR | 15-06-20 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

Wopke is natuurlijk gewoon de allerbeste maar bij het CDA moeten ze iemand hebben waar je alle kanten mee op kunt, zo'n vlees noch vistype, dus daarbij past Hugo weer het beste. Mona heeft niet de allure en klasse voor een dergelijke functie maar voor haar spreekt dat ze geen piemel heeft.

Stratum | 15-06-20 | 11:43

Moet je die profielschets lezen. Een van de eerste regels: " Het CDA zoekt een lijsttrekker die zich thuis voelt bij een CDA als politieke beweging
die tussen de mensen staat.".
Ongeacht je politieke voorkeur, je haakt toch meteen af als je dit leest? Het CDA, een politieke beweging die tussen de mensen staat. Proest.

L. Vis | 15-06-20 | 11:40 | 2

Een beweging die staat. Wat beweegt er dan nog?

Schmalz | 15-06-20 | 12:21

CDA die tussen de mensen staat met een meetlat van anderhalve meter.

Nehemia | 15-06-20 | 13:32

Prachtig dit weer, de Nederlandse politiek in een notedop.
Het maakt niet uit wat je in het verleden hebt uitgespookt. Je kunt referenda negeren, frauderen, kiezersbedrog plegen, een greep uit de kas doen of letterlijk Nederland verkopen.
Als je haar maar goed zit.

OudeNederlander | 15-06-20 | 11:36 | 2

Een greep uit de kas van het ABP van 30 miljard die nog steeds niet is terugbetaald.

Lupuslupus | 15-06-20 | 11:52

Hoewel ik me zou bescheuren om een rentree van Jan Peter Balkenende zie ik buiten het huidige Haagse geen echte outsiders opdoemen. Dan zijn dit de kandidaten: www.rijksoverheid.nl/regering/over-de... (de cda ers er tussen dan) en www.cda.nl/mensen/tweede-kamer/ Ik ga voor Julius Terpstra want die heeft het perfecte cdahoofd.

Toch nog een outsider tip: Ferd Grapperhaus. Dat blijkt een politiek dier pur sang, die ongeschonden het ene schandaal aan het andere rijgt. Zo fout als hij is, hij maakt wel een robuuste indruk en uiterlijke schijn is wat voor de kiezer telt. Mona Keijzer ontbeert elk bestuurlijk talent, net als Pipo de bejaardenkiller Clown. Wopke Hoekstra heeft zijn McKinsey veren nog niet voldoende afgeschud gezien zijn tactloze optredens, en over Ank Bijleveld hoeven we het niet eens te hebben.

Pieter Omtzigt is veel te intelligent om in deze valkuil te stappen. Het zal mij benieuwen wie het gaat worden.

Rest In Privacy | 15-06-20 | 11:34 | 5

Balkenellende? God verhoede dit. Die minkukel heeft ons land aan de EU verkocht een een referendum van de bevolking, tegen de EU, in de prullenbak gegooid en totaal negeerde.
Balkenende is de meest mislukte politicus in onze vaderlandse geschiedenis/.

outdoor | 15-06-20 | 11:47

@De verwarde man | 15-06-20 | 11:44: Ik kan me dat shine-moment van Camiel nog heugen toen die Maxime Verhagen er doorheen moest loodsen. Wat een klucht was dat. Priceless.
'Camiel Eurlings steunt Maxime Verhagen'
www.youtube.com/watch?v=FUclLUgE58k

Nehemia | 15-06-20 | 13:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat dacht je van kerk en politiek gescheiden houden en dus geen schijnheilige geloofgekkies politieke besluitvorming in handen geven!? De nieuwe samenleving kan op 1,5 meter afstand en kan met androgyne mensen met een piemol of niet en kan met donkere mensen die de hele tijd willen dat ik sorry tegen hun zeg en kan dus ook zonder elke vorm van geloofs opdringerig gebeuren, we maken tenslotte allemaal concessies!!

TijdelijkOptimist | 15-06-20 | 11:34 | 2

Als ik u was zou ik de definitie van scheiding van kerk en staat maar eens opzoeken want u slaat wartaal uit.

Lupuslupus | 15-06-20 | 11:54

En wat wilt u doen met overige schijnheilige politiek gekkies?
De hele politiek is schijnheilig en hypocriet tot op het bot. U meent toch niet dat zij er voor u en mij zitten? Links is een grote belangenclub en u bent geen lid.

Arachne | 15-06-20 | 13:28

zolang Wopke Nederland bij de calvinistische vier eurolanden kan houden en niet zwicht voor Rutte, Marcon en Merkel is hij de man. En blijven hameren op de begrotingsdiscipline van de zuidelijke landen. Hugo is te veel met zichzelf bezig

HetOorAakel | 15-06-20 | 11:29 | 2

Hugo is door de virus 'epedemie' een dictator geworden. Vergelijk zijn 1e optredens maar met de latere. De arrogantie spat er vanaf. 'Wanneer niet wordt tot iet kent iet zichzelve niet' is hem op het lijf geschreven. Wat een walgelijke vent.

Lupuslupus | 15-06-20 | 11:56

@Lupuslupus | 15-06-20 | 11:56: Het is bijna eng om te zien als mensen de macht proeven hoe snel ze in een despoot kunnen veranderen.

Nehemia | 15-06-20 | 13:46

CDA heeft maar 1 echte leider en dat is JC (nee, niet Cruijff). Een zeer prominente reden waarom ik geen CDA stem.

_pacman_ | 15-06-20 | 11:29 | 11

@Arachne | 15-06-20 | 13:25: dat u zich veiliger voelt bij een totalitaire religie met allerlei dogma’s is aan u. Maar om drugs, seks, autonomie vh lichaam nu ‘geloofsartikelen’ te noemen? Liberale aanbidding? ‘Natuurlijke vrijheden’ ? U wilt gewoon graag bepaalde bewoordingen erin gooien, zodat u toch bij iets religieus uitkomt.

Wat zijn ‘onnatuurlijke vrijheden’ dan? Of ‘bovennatuurlijke vrijheden’? Of een voorbeeld van ongeloofsartikelen? Of onliberale aanbidding?

Geloof is iets aannemen zonder bewijs. Daar bent u in elk geval goed in.

BenDeLier | 15-06-20 | 13:36

Je weet dat het slecht met hem afliep?

Rest In Privacy | 15-06-20 | 14:15
▼ 8 antwoorden verborgen

Alleen Wopke kan ik nog enigszins als een serieus kandidaat beschouwen.
Mona of Hugo, ik weet niet welke lachwekkender is in prietpraat en ijdelheid.

Het blijkt maar weer dat politiek geen populaire carrièremogelijkheid is. Tamelijk letterlijk komen een half man en een paardenkop bovendrijven.

De verwarde man | 15-06-20 | 11:29 | 1

Mona en Hugo beide inderdaad lichtgewichten van de zuiverste water , maar dat mag m de pret niet deren anno 2020.

daytripper | 15-06-20 | 11:51

Denk er ook aan dat je als volbloed CDA'er letterlijk met alle winden mee moet kunnen waaien.

BRR76 | 15-06-20 | 11:29 | 1

Behalve met de guur-rechtse wind. Zo inclusief als ze zijn, sluiten ze PVV en FvD uit.
(Subsidie aan geloofsorganisaties moet worden behouden en een deel van de achterban zit natuurlijk behoorlijk in linkse hobby's als liefdadigheid-met-geld-van-anderen en de azieligheidsindustrie.)

De verwarde man | 15-06-20 | 11:33

Doe mij maar Wopke. Hugo is incompetent en Mona is onzichtbaar.

GroetenVanUrk | 15-06-20 | 11:29 | 3

Ik stuur Mona al maanden brieven over de geestelijke gezondheid van mijn vrouw en de consequenties voor mijn sexleven. Krijg geen antwoord alleen.

arlen | 15-06-20 | 12:05

Mona is een toetje en dat moet ze blijven.

Nehemia | 15-06-20 | 13:47

Het CDA is veel te veel een regentenpartij. Dat is niet gek gezien haar historie. Maar daar moet de partij nu vanaf. Het moet weer een echte volkspartij worden.

De beginselen van het CDA zijn prima. Precies wat Nederland nodig heeft. Maar handel er dan ook naar.

Rest In Privacy | 15-06-20 | 11:26 | 2

CDA zijn de grootste achterbakse partij ooit in Nederland .

Veel mensen vergeten het papiertje van Balkende , Het geld komt terug met iedere cent de Jager , Lubbers handgreep in de pensioen pot , Verhagen die wegliep Rutte 1 en dit Wilders in de schoenen gooide of dat Wilders dan maar van zijn standpunten moest wijken van de Verhagen .

Hebben we die Bruma nog het rennende haasje vlug naar burgemeesterschap .
Mijn hemel wordt echt tijd dat mensen eens gaan onthouden wat die gasten allemaal flikken en niet enkel het CDA ook VVD , PVDA , GL , D66 , CU .

DokterandersX | 15-06-20 | 11:31

Iedere partij die immigratie niet aan banden wil leggen en EU-georiënteerd is heeft Nederland niet nodig, omdat het staat Nederland ondermijnende elementen zijn.

Van Urk | 15-06-20 | 11:33

Ik dacht even dat Wopke Thierry was.

Gewone_mevrouw | 15-06-20 | 11:24

Had Lubbers geen kinderen?

Dubbelepunthoofd | 15-06-20 | 11:23 | 3

zeker wel. Zelfs uit zijn officiele huwelijk. En waarschijnlijk ook daarbuiten. Zijn bijnaam was niet voor niets "De dekhengst uit Kralingen".

Glasgow Argus | 15-06-20 | 11:25

@Glasgow Argus | 15-06-20 | 11:25:
Kontenknijpert Uit Kralingen ja?
Met z'n centenbakkenmuil.

chicago river | 15-06-20 | 11:30

Vergeleken bij Lubbers zijn dit wel een stel weekdieren zeg.

Frans Laarmans | 15-06-20 | 11:32

Wopke wordt het.
Logisch.
Maar geeneen Cda'erT valt te vertouwen.
Met de wind meewaaiend volk; slapjes die bijbel in hun knuistjes houdend.
Geef me dan maar een Zeeuw van de SGP;weet je wat voor vlees he in de kuip heb.

Ik heb gezegd.

chicago river | 15-06-20 | 11:21 | 1

Het wordt Mona!

Hoorneslaan | 15-06-20 | 21:10

Wat maakt het uit.
Het zijn allemaal plucheklevers.

HoerieHarry | 15-06-20 | 11:20 | 1

De een wel wat meer dan de ander. En reken maar dat zo'n Hoekstra fors geld heeft ingeleverd toen hij minister werd. Jij zou het ook niet doen voor dat salaris, Harry.

Rest In Privacy | 15-06-20 | 14:13

Mij te wit allemaal.

Mr_Natural | 15-06-20 | 11:17 | 1

Kleurloos geheel inderdaad , ook figuurlijk.

Koning BongoBongo | 15-06-20 | 11:24
-weggejorist-
very-ferry | 15-06-20 | 11:16 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Wie het meest voor de Oranjes kruipt wint.

rechtsdwalendeautist | 15-06-20 | 11:15 | 1

Moet zijn bea.

Hoorneslaan | 15-06-20 | 21:12

meest geschikte zou onze held Pieter Omtzigt zijn... maar ja die wordt natuurlijk direct kaltgestelt door de linkse hoek van deze ooit conservatieve partij....

Dan die kerel maar die net doet alsof hij ons geld niet aan die Goudenbergen bezitters aka de Alpenturken geeft maar zodra Markje het bevel uit Duitsland krijgt het toch gelijk doet....

ikworstelengadouchen | 15-06-20 | 11:15 | 2

Het CDA is vanaf het samengaan als middenpartij opgezet en een middenpartij geweest. Links is steeds verder opgeschoven en daarmee is ook het midden opgeschoven. Het CDA zit links van het midden en overlapt minimaal 50% met de CU. Deze laatste zit links van het CDA.
Het enige dat het CDA wil conserveren is zichzelf en de machtsbasis.

Arachne | 15-06-20 | 13:16

Het wordt Hugo met zijn clownsschoenen die het ondanks alle doden in de verzorgingstehuizen, de niet uitgevoerde testen en het tekort aan mondkapjes zo goed gedaan heeft naast Rutte.

Osdorpertje | 15-06-20 | 11:14 | 1

Hoho.... niet teveel vervelende feitjes er bij halen......

De amerikanen hebben daar een mooi woord voor....... collateral damage

Fatwabuster | 15-06-20 | 11:18

Ik zet mijn geld op de blokkeerfries

bamitoren | 15-06-20 | 11:12 | 2

Dat lijkt me inderdaad de meest geschikte.

Rest In Privacy | 15-06-20 | 11:12

Ja , want net als Rutte doetie 't goed op tv .... de rest is niet zo belangrijk voor het stemvee.

Koning BongoBongo | 15-06-20 | 11:26

pieter for president 1

hetzwijns | 15-06-20 | 11:10 | 1

Ja, maar niet bij het CDA. Alhoewel. Al het andere is één pot nat.
Kunnen ze niet een nieuwe superpartij oprichten? Met Pieter en Martin? Enne ... met eh ... ehm ...

Gewone_mevrouw | 15-06-20 | 11:26

Wopke natuurlijk. Dood Door Schuld Hugo zeker niet. Mona is liev maar een lichtgewicht. En Pieter zit bij de verkeerde partij.

JohnLocke | 15-06-20 | 11:09 | 10

@ikworstelengadouchen | 15-06-20 | 11:24: Absoluut waar, maar hij wordt het niet , want popi vinden ze vandaag de dag veel belangrijker en vooral met alle winden meewaaien . Daar is het CDA tenslotte .. eh... klein... mee geworden. Omtzigt levert teveel kwaliteit.

daytripper | 15-06-20 | 11:55

@JohnLocke | 15-06-20 | 11:43:
Omtzigt is in 2012 op een onverkiesbare plaats gezet, en kwam met voorkeursstemmen toch nog in de kamer.
Maw hij werd al uit de kamer geflikkerd, het lukte de partij alleen niet....

libertat | 15-06-20 | 12:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Ach, ik hoop weer een Paars kabinet met Melkert, Zalm en Wijers dus het CDA is niet relevant.

De echte Stolwijker | 15-06-20 | 11:08 | 1

Zolang daar maar weer een nieuwe Fortuyn uit voortkomt...

JohnLocke | 15-06-20 | 11:37

Doe Omtzigt maar..

Wijze uit het Oosten | 15-06-20 | 11:08 | 6

@2voor12 | 15-06-20 | 11:28:
"Het" moet zijn "Hij"
"is blijkbaar" moet zijn "ik vind"
"als het er op aan komt" is "ik lul maar wat"
Stop de tijd.
Je had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen: "Ik vind die Omtzigt helemaal niks."

DenBeert | 15-06-20 | 11:43

@DenBeert | 15-06-20 | 11:43:
Hij stemt altijd volgens de partijlijn al gaat die rechtstreeks in tegen wat hij eerder heeft gedaan. Neem het MH17 dossier waar hij van de een op andere dag zonder tegenstribbelen van af stapte omdat dat van zijn partijbaas moest.
Dus "is blijkbaar" en "als het er op aan komt" zijn gewoon feiten.
Maar als jij iemand die niet voor zijn zaak bljft staan prima vind dan mag dat.

2voor12 | 15-06-20 | 11:49

Pieter Omzigt gaat het niet worden. Hij staat te dicht bij het volk en dat zien die charlatans niet graag.

Nehemia | 15-06-20 | 13:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaat al mis bij het aanmelden. Je wint dit alleen als je gevraagd wordt.

de Voorzittert | 15-06-20 | 11:08 | 1

Gevraagd, én gepolst!

Papa Jones | 15-06-20 | 11:58

Tip: haal de FvD krant, alleen maar echt nieuws.

Erikjan79 | 15-06-20 | 11:19

Pieter Klok is een journalist die weigert te doen waar een journalist voor zit. "Journalism" aldus George Orwell, "is to print what some one does not want to see printed. All the rest is public relations".
En Orwell had ook daarin gelijk.

Glasgow Argus | 15-06-20 | 11:21

Vergeet niet: zetelroof bestaat niet. Partijen zijn een ongrondwettelijk gedrocht.

WahedPissebed | 15-06-20 | 11:05

Zo’n leiderschapsstrijd heeft voor de PvdA bij de vorige verkiezingen ook goed uitgepakt. Op naar de nul zetels

Rest In Privacy | 15-06-20 | 11:05 | 2

Die zijn zo onnozel dat ze het weer gaan proberen met Asscher. Vast een slimme gast, maar geen stemmentrekker. Gaat weer mis.

de Voorzittert | 15-06-20 | 11:10

@de Voorzittert | 15-06-20 | 11:10: Heel populair bij journalisten en dat telt ook bij de PvdA.

Rest In Privacy | 15-06-20 | 11:12

Een goede CDA leider/leidster kan stemmen weghalen bij (extreem)links als acceptabel alternatief dus hoop dat ze een goede kandidaat kiezen...

Odin | 15-06-20 | 11:04

Wopke lijkt me de beste kandidaat.

Rest In Privacy | 15-06-20 | 11:04

Mona = MILF. Leefde necrosis nog maar...

eerstneukendanpraten | 15-06-20 | 11:03 | 2

Die had er wel raad mee geweten.

Rest In Privacy | 15-06-20 | 11:05

Ja echt een goede MILF. Ze heeft wel wat weg van Lili Marlene. En ze mag zeker even langskomen om er op te zitten.

RogerDodger | 15-06-20 | 12:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl