Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA juicht voor taakstraf beledigen Máxima

Wat is het toch een ontzettende kutpartij

Je mag een hoop zeggen in dit land, maar dankzij Chris van Dam (82) van het CDA mag je niet alles zeggen en daar is Chris van Dam (86) van het CDA ontzettend trots op. Je mag namelijk niet zeggen dat een boete van 104 euro die een vriend van je moet betalen 'naar die kankerhoer van een koningin' gaat, ook al heb je strikt genomen best een punt. Dan krijg je te maken met de maas in de wet die Chris van Dam (91) heeft opengezet toen D66 majesteitsschennis wilde afschaffen: de straf voor het beledigen van het Koningshuis is nu net zo hoog als voor het beledigen van een ambtenaar in functie. En daarom kreeg de 63-jarige draaideurcrimineel R. van den B. die Máxima ook nog een 'dochter van een moordenaar' (is wel zo) en een kankerwijf noemde een taakstraf van 40 uur.

Chris van Dam (98) denkt kennelijk dat het goed is voor "de waardigheid van ons Koningshuis" als je de Koningin geen kankerhoer of kankerwijf meer mag noemen. Alsof een Koningshuis niet veel waardiger is als het juist ver boven zulke beledigingen staat. Alsof een Koningshuis niet veel waardiger is als het mensen die heel erg graag naar een volledig geregisseerd PR-momentje in de sneeuw willen komen, gewoon naar een volledig geregisseerd PR-momentje in de sneeuw laat komen. Alsof er überhaupt nog iets van waardigheid over is bij dat stelletje schilderijen en theelepeltjes jattende belastingontduikers.

En dan is Van Dam (107) ook nog eens trots dat dankzij zijn inspanning Máxima nu zelf tenminste geen aangifte hoeft te doen. Dat komt mooi uit want toen Van den B. Máxima een kankerhoer en een kankerwijf noemde was Máxima nergens te bekennen en kon ze dus ook helemaal niet beledigd zijn. Sterker nog: ze wist helemaal niets van de strafzaak af. De enige manier waarop Máxima echt beledigd kan worden, is juist door deze strafzaak zelf omdat ze A) nu toch leest dat een of andere totale klaploper haar een kankerhoer en een kankerwijf heeft genoemd of B) zich kapot schaamt dat ze door een stel droeftoeters verdedigd wordt en dat Chris van Dam (116) juicht dat "de waardigheid van ons Koningshuis" is beschermd omdat je Máxima geen kankerhoer of kankerwijf mag noemen. SAD!

Niet OK!

Social

Reaguursels

Inloggen

Ooit in een reaguursel de woorden ‘Argentijns Pampapaard’ gebruikt.
Destijds gelijk begonnen met het uitgraven van een schuilkelder. Of deze is goed verstopt of de AIVD heeft nog nooit comments op het roze weblog doorgeploegd.

slipsniffer | 24-01-20 | 20:13

CDA, club van en voor huichelaars. Nog nieuws verder?

Cor Netto | 24-01-20 | 19:21

Een treurige familie die fiscaal totaal de mis is ingegaan. Moet ik als republikein de waardigheid van deze familie respecteren? Dacht het niet.

jaap932057795966 | 24-01-20 | 19:16

Hmmm..... dubbele gevoelens bij dit topic.
Enerzijds een rijtje argumenten met:
- fuck de Bilderbergclub steunende Oranjes en hun D66 en PvdA opvattingen
- niemand is heilig en iedereen is voor de wet gelijk, dus doe zelf aangifte als je denk dat het strafbaar is of zeik niet
- ook een totaal mislukte proleet met het geestelijk vermogen van een amoebe heeft nog recht op een mening
- CDA is de politieke zombieclub die het behalen van zijn oorspronkelijke doel al tientallen jaren overleefd heeft en maar niet dood wil, zoals dat hoort na een voltooid leven
Anderzijds de argumenten:
- we hebben een koning (like it or not) die ons allen geacht wordt te vertegenwoordigen. (wie wil er vandaag de dag nog zo'n kutbaan..., maar okee, hij is er)
- de staat zijn wij, althans daar hopen we nog steeds een beetje op, dus laten we ons dan indirect beledigen door de eerste de beste klapmongool met hersenschade?
- als we van het voorgaande bereid zijn om dit op ruime afstand en in volkomen onverschilligheid te ondergaan, maakt het dan überhaupt nog iets uit wat "we" ervan vinden?
Kan er nog wel meer vinden, maar het blijft 'dubbel'.
Ergens varen we mogelijk wel met ons scheepje vol onacceptabele narigheid tegen de kant op, maar waar en wanneer. Op enig moment komt er weerstand, maar misschien ook niet.
Of we gaan als landje en volkje gewoon zachtjes naar de verdoemenis en maakt het allemaal niet meer uit zolang je telefoon maar bereik heeft en de TV het nog doet ?
Dubbel dus......

Bakschuif | 24-01-20 | 19:07 | 3

Alles tot 'anderzijds' snijdt hout. Daarna vervalt het in onlogisch gebrabbel.

hustler01 | 24-01-20 | 19:31

@hustler01 | 24-01-20 | 19:31 | toelichting
Door wie voelen we ons nog vertegenwoordigd? Is dat door leger en politie die ons moet beschermen? is dat door bestuurders die "we gekozen hebben"? is dat door ons "staatshoofd"? Als we "ons" niet meer vertegenwoordigd voelen, zijn we ook geen "wij" meer maar een heleboel onsamenhangende "ik-ken en jij-en".
Een collectief wat niet meer bestaat, kun je via de vertegenwoordiger ook niet meer beledigen, alleen nog het betreffende individu.

Bakschuif | 24-01-20 | 19:39

@Bakschuif | 24-01-20 | 19:39: we worden vertegenwoordigd door de gekozen kamerleden. De rest zijn zakkenvullers en hoerenlopers, en dan heb je nog de kinderen van moordenaars. Ook wel gekend als Gold Diggers.

ADVIZEUR | 25-01-20 | 00:40

Maar even samenvattend; mag je van GS Máxima nu wel of geen kk hoer noemen...?! Ik vraag het voor een vriend...

Nemo_Tenetur | 24-01-20 | 18:52 | 1

No problemo Amigo.

Met vriendelijke groet,
GeenSteijl

ADVIZEUR | 25-01-20 | 00:41

Ze hebben het nou wel over de belediging van Máxima, maar voor alle pampapaarden is het ook niet leuk om steeds maar weer met haar vergeleken te worden.

Osdorpertje | 24-01-20 | 18:01

Mag ik hierbij zeggen dat alle leden van het koningshuis over het paard getilde droplullen zijn? Ja dus.
Ik zie de dagvaarding wel verschijnen.

Schadenfreude | 24-01-20 | 17:51 | 1

Mag je zeggen maar koningshuis wist niet van deze zaak.

Zeiss | 24-01-20 | 18:54

Is dat eigenlijk wel mogelijk? De Oranjes beledigen.
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze van de Oranjes afstammen, en niet van een buitenechtelijke relatie met een stalmeester om maar wat te noemen.
Net zo als in Groot Brittannië waar prins Harry niet de zoon is van prins Charles en dus nooit de troonopvolger kan worden (en ja, ook hier was het weer de stalmeester).
En zolang majesteitsschennis nog steeds strafbaar is leven we niet in een democratie. Hetzelfde geld ook voor godslastering en vrijheid van meningsuiting.
Je moet vrij kunnen zijn om je mening over God (als die al bestaat) en de koning (die misschien ook wel niet echt is) kunnen geven.

Osdorpertje | 24-01-20 | 17:44 | 1

Je mening of je waardeoordeel? Is verschil in.

Bakschuif | 24-01-20 | 19:11

Maxima komt uit een dubieuze familie maar daar hebben de Oranjes dan ook een neusje voor. Vadertje Jorge was dikke vrindjes met Videla Valluik van het junta regime destijds Haar zus Ines Zorreguieta had zich op 6 juni 2018 verhangen. Dolores Zorreguieta haar andere zus is in mijn optiek een kunstenares met een zieke geest die zeer morbide kunst maakt zoals een kinderwagen die druipt van het bloed en meer van dat soort werk (Google image search).

Nehemia | 24-01-20 | 17:32

Overbetaalde lintjes knippers en graaiers uit de staatskas. Is dat akkefietje al opgelost mer de schilderijen verkocht waren en die naar een museum moesten, of hangen die nog in de paleizen. Ook herinner ik me iets van kosten voor meubilair...

Kortom, doe mij maar een republiek, een president kan je tenminste kiezen. Bij de monarchie moet je maar afwachten wat voor graaier je nu weer krijgt.... Weg met de overbetaalde graaiers.

FrankOngerust | 24-01-20 | 16:45 | 1

Wat denk je dat een president zal zijn ?

Bakschuif | 24-01-20 | 19:12

Ik, J. van Deventer (122) vind het ook een goede zaak dat je mijn Koningin niet voor kankerwijf en dochter van een moordenaar (is niet zo) mag uitmaken. Ik geloof niet dat ik haar mag, maar in tegenstelling tot Sophie In 't Veld vertegenwoordigt zij onze staat en de staat is de afgelopen jaren al voldoende beledigd.

JvanDeventer | 24-01-20 | 16:17 | 4

Ervan uitgaande dat wij 'onze staat' zijn, denk je dan echt dat ze ons vertegenwoordigt?

Cor Netto | 24-01-20 | 19:24

@Cor Netto | 24-01-20 | 19:24
Dat wordt ze geacht te doen, maar de vraag is of het zo ervaren wordt. De vraag reikt verder: voelen we ons, inmiddels als volslagen ongebonden individualisten, überhaupt ooit nog wel door iemand vertegenwoordigd die we er niet persoonlijk voor hebben ingehuurd en dan nog met moeite?

Bakschuif | 24-01-20 | 19:45

@Cor Netto | 24-01-20 | 19:24:
Namens mij knipt zij linten door, laat schepen te water, begroet bezoekende staatshoofden en reikt staatsprijzen uit. Ik denk dat zij daar prima toe in staat is.

JvanDeventer | 24-01-20 | 20:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou Maxima maximaal doen.
Echt wel.

King of the Oneliner | 24-01-20 | 16:10 | 3

Nou. Anders ik wel. QILF

RickVogelschrick | 24-01-20 | 16:16

denk daarbij dan maar aan haar papa die wist van mensen boven zee uit het vliegtuig gooien.

Troumoetblijcken | 24-01-20 | 17:36

Je Willie er wel met een beetje waardigheid in proppen dan, anders heb je zo het CDA aan je broek hangen

Phreack | 24-01-20 | 17:39

Leve de republiek!
En het CDA mag ook oprotten, scheiding van kerk en staat.

niet-creatief | 24-01-20 | 16:08

Ik dacht dat de leden van het koninklijk huis het op prijs stelde zo veel mogelijk als normale mensen door het leven te gaan - dat je voor van alles kunt worden uitgemaakt -zeker in verkeersgerelateerde situaties- hoort daar toch gewoon bij?

Overigens, heeft Maxima nu aangifte gedaan? Als ik haar was zou ik het lekker laten zitten - mijnheer bedoelde het vast niet persoonlijk. Is beter voor haar populariteit ook.

De verwarde man | 24-01-20 | 16:02

Wie beschuldigde ook alweer vals een slager nadat ze uit een uitrit in Den Haag kwam en hem aanreed? En gaf een valse naam op? Geen verdere vragen.

Mart6037 | 24-01-20 | 15:57

De straf is te laag, minstens heropvoedingskamp en verplicht het Wilhelmus zingen

Rest In Privacy | 24-01-20 | 15:57
-weggejorist-
Zyprexa20mg | 24-01-20 | 15:28 | 1

Waarom geen boete? Omdat de rechter wist dat die via crowdfunding in een mum van tijd betaald zou worden en zoveel steun zou slecht afstralen op de Oranjes. Zelfs de onafhankelijk geachte rechters kruipen voor het koningshuis.

bintang | 24-01-20 | 15:16

Waardigheid van koningshuis??
ik voel een geweldige lachbui aankomen.............
(verdiep uzelf maar eens in de historie van die familie)

Hentjehopeloos | 24-01-20 | 14:57 | 2

Je was me voor, dit zogenaamde koningshuis heeft nooit enige waardigheid gehad. De enige goede (en ook eerste) koning die Nederland ooit gehad heeft was Lodewijk Napoleon (de broer van). Wat daarna kwam bestond uit zakkenvullers en lapzwansen. Wilhelmina, de bastaard van Emma, was totaal knetter (net als haar dochter Juliana). Beatrix een arrogant rotwijf en haar zoon te dom om te poepen. En als je voor junta-dochter maxima enig respect moet opbrengen dan is het wel voor het feit dat ze het zich moet laten welgevallen om zich te laten bespringen door die lelijkerd van een Wimlex.
Krijg ik nu ook een taakstraf voor deze ongemakkelijke waarheid?

kunstliefhebber | 24-01-20 | 15:39

Heeft ze de Nederlandse identiteit in de persoon van R. van den B. na al die jaren alsnog gevonden!

Schoorsteenveger | 24-01-20 | 14:57

Eerst een gepubliceerde "privé" fototje en nu deze taakstraf.... niet echt gebeurtenissen die de koninklijke huis geliefd maakt. Ik was toch altijd (een beetje) pro-koningshuis maar met dit soort akkefietjes nijg ik steeds meer naar een republiek. Het is toch eigenlijk belachelijk dat waar je wieg staat bepaalt waar je staat in de hedendaagse maatschappij. Dat is niet meer van deze tijd! Ze worden vorstelijk betaald om Nedrland te vertegenwoordigen daar horen nu ook eenmaal de minder leuke leuke dingen bij. Wil je dat niet? Stap op en roep een republiek uit.

Max7310 | 24-01-20 | 14:54

Het gaat niet om de “waardigheid” of één of ander esoterisch gelul, lijkt me. Door dat soort geneuzel erbij te halen mystificeer je het ambt van echtgenote van het staatshoofd als een soort verheven, goddelijk persoon. Dat zo’n CDA opa dat beweert snap ik wel, maar heeft er niks mee te maken.
Het gaat om de staatsrechtelijke positie, waarin de koningin niet “kankerlul” macht terugroepen, maar dat de minister-president dat wettelijk namens haar moet doen, en die heeft het al druk genoeg (schijnbaar - waarmee weet ik ook niet, de oekazes van Angela Merkel en Ursula von der Leyen lezen en uitvoeren, waarschijnlijk).

Dus tja, ik snap wel dat er iets van een wettelijke bescherming is voor de ambtenaar Maxima, die ze natuurlijk gewoon is, omdat ze zich niet zelf publiekelijk kan verdedigen tegen aanvallen oo de persoon, ook al is het een soms een terechte mening en terechte kritiek op het koningshuis en de monarchie als instituut op zich. Het is een juridisch bijzondere positie die, zonder aanziens des persoons, best wat bescherming mag hebben.

Neemt natuurlijk niet weg dat ze de dochter is van een meneer met een discutabele reputatie en levenswandel, maar ja... erfzonde bestaat niet. In het recht is schuld aan misdrijven niet genetisch overdraagbaar op het nageslacht. Dus al is het waar (hoewel ik niet denk dat Jorge Z. persoonlijk een molenaar is) en dat mag je natuurlijk best zeggen. Of ze ook een prostitué met een carcinoom is lijkt me lastig vast te stellen. Daarvoor moet je haar toch met een MRI, CT scan hebben onderzocht en bloedonderzoek hebben gedaan. Haar arts kan daarover uitsluitsel geven, maar die heeft beroepsgeheim en AVG wetgeving enzo. Het verwijt van prostitué zijn lijkt me makkelijker aan te tonen. Als je de definitie aanhangt dat een prostitué seksuele diensten verleent tegen betaling dan zou je kunnen beweren dat ze dat is, maar het bijzondere geval is wel dat degene aan wie ze diensten verleent niet degene is die voor die diensten betaalt. Dus tja, dat is ook twijfelachtig.

Verder kan mij het koningshuis niet boeien. Al vind ik wel dat Nederland een republiek moet worden en de belastingfaciliteiten van de familie van Oranje-Nassau moeten worden afgeschaft. Dat eerste vind ik geen prioriteit, dat tweede wel.

Stormageddon | 24-01-20 | 14:49 | 2

*Mag

Stormageddon | 24-01-20 | 14:50

Uw nuances verraden enige innerlijke beschaving. Wees er zuinig op.

Bakschuif | 24-01-20 | 19:19

Dus als ik het goed begrijp Ronaldo is het zaak dat we elkaar ongelimiteerd de tyfus gaan schelden? Ik had u hoger ingeschat, of u zit nu met een ironische glimlach de boel aan te kijken, en daar zie ik echt wel voor aan... schelm die u dat bent..

aardv@rk | 24-01-20 | 14:40 | 2

Schelm die u daar bent* kut auto correctie..

aardv@rk | 24-01-20 | 14:41

Kutschelm die uw auto corrigeert *google translate*

Bakschuif | 24-01-20 | 19:20

Maar de minima beledigen mag gelukkig nog wel...

Binnenbaan | 24-01-20 | 14:38 | 1

Wat een stennis om wat majesteitsschennis.

Nehemia | 24-01-20 | 17:35

Een taakstaf dus strafblad? Heeft het OM hiermee een nieuwe waxinelichthoudergooier gecreëerd? Die vent heeft nu immers niks meer te verliezen.

BubbelWater | 24-01-20 | 14:38

Tijd voor een #maxit

Kane | 24-01-20 | 14:37 | 1

#orange woman bad!

Reebensteeltje | 24-01-20 | 14:48

Nou ja - hij wil ook nog eens ergens commissaris van de koning worden of desnoods burgmeester.

redanx | 24-01-20 | 14:35

Het blijft een laffe famillie die bij ongeregeldheden het land ontvluchten.

Reebensteeltje | 24-01-20 | 14:27 | 1

Maar wel elk jaar een kerstkaart met de motiverende tekst: Houdt goeden moed. Landgenoten, Nederland zal herrijzen.

Nehemia | 24-01-20 | 17:40

Dit oranje zooitje heeft geen enkele meerwaarde, opdoeken naar de Efteling want daar horen sprookjes thuis.

Bataaf | 24-01-20 | 14:22 | 2

Of weg naar Canada, net als die Britse uitzuigers. Ophoepelen.

Ramses Sappie | 24-01-20 | 14:43

@Ramses Sappie | 24-01-20 | 14:43: Zijn die Canadezen mooi klaar mee als de Europeanen hun afval daar dumpen.

kunstliefhebber | 24-01-20 | 16:45

Er is niks speciaals aan dit geval hoor. Je mag niemand beledigen, ook je buurman niet, dat is doodgewoon strafbaar. Alleen Maxima kan er geen aangifte van doen, dus de weg naar veroordeling is een beetje anders.

Rest In Privacy | 24-01-20 | 14:22 | 4

@Solar666 | 24-01-20 | 14:24: mis solar als je hier daadwerkelijk aangifte van doet wordt het echt heel vervelend voor de tegenpartij

aardv@rk | 24-01-20 | 14:47

Probeer jij maar eens aangifte te doen omdat jouw buurman je heeft beledigd... succes joh.

IBAN | 24-01-20 | 15:23

Ja, man, alle drugs legaliseren en schelden gaan we verbieden.
En we gaan allemaal slapen op de dam.
Peace!

De verwarde man | 24-01-20 | 16:14
▼ 1 antwoord verborgen

Zegt ook wat over de man die haar beledigde. Hoe haal je het in je hoofd om Maxima te gaan beledigen terwijl iemand anders wordt bekeurd. Ze heeft 0 macht, bepaalt geen beleid.. Dan ben je erg dronken of gewoon heel erg dom.

tiku99 | 24-01-20 | 14:10

Krijg ik ook een taakstraf als ik hier plemp dat ik Máxima een geil fapsletje en een golddigger vind.....

Mark zit te Dutten | 24-01-20 | 14:10 | 2

Jazeker. Dan dient u uw smaak te verbeteren. Daar ga je toch niet mee op de bank zitten.

Red shirt | 24-01-20 | 14:15

@Red shirt | 24-01-20 | 14:15: wat u zegt.

Nathan | 24-01-20 | 14:28

Die CDA-ers worden wel snel oud zeg. Voordat je weet zijn het fossielen.

aflaatverkoper | 24-01-20 | 14:08

Ik vind zo'n boete wel terecht eigenlijk. Als voor de koning geheel dezelfde regels gelden als voor de rest van de bevolking, moet je het koningshuis afschaffen. Als je het niet wil afschaffen hoort er bij het staatshoofd een bepaalde status en kun je niet op dergelijke manier schelden.

Fijn_dat_je_er_bent | 24-01-20 | 13:53 | 3

Voor de koning gelden toch ook andere regels? Bijvoorbeeld gratis gigantisch veel geld, om maar wat te noemen. Of moeten echt àlle regels anders zijn voor de koning? Dat hij bijvoorbeeld door rood moet rijden en voor groen moet stoppen? Of is dat dan wel weer hetzelfde?

John McClane | 24-01-20 | 14:01

@John McClane | 24-01-20 | 14:01: Niet alle regels hoeven anders te zijn, maar ik vind dat pointless schelden wel beboet moet kunnen worden. Net zoals het beledigen van gezagsdragers

Fijn_dat_je_er_bent | 24-01-20 | 14:07

@John McClane | 24-01-20 | 14:01: er zijn honderdenduizenden medelanders die gratis geld, mieles en wasautomaten krijgen. Dat tikt veel harder aan, als die twee, die er ook nog hard voor weken hoor, vergis je niet.

Rest In Privacy | 24-01-20 | 14:24

All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Hellsmurfje | 24-01-20 | 13:46 | 1

Orwell had het mis. Pampapaarden staan boven de varkens.

Guido | 24-01-20 | 14:10

Het CDA is erg, en het erge is dat de meeste politieke partijen nog erger zijn. Als ik van ergst naar best ga afstrepen dan duurt het lang voordat het CDA aan bod komt

skoftig | 24-01-20 | 13:43

Mathematisch slecht stuk Ronaldo (tje wat verwacht je met zo'n naam) Chris van Dam (116) kan niet, dat moet minimaal (118) of (119) zijn.

Tjemig | 24-01-20 | 13:41

Het klootjesvolk mag de elite aan de gratis dwangarbeid zetten maar de elite 'beledigen' dat is echt een brug te ver.

ProAsfalt | 24-01-20 | 13:38 | 1

Deze veteranen lintjesknippers met blauw bloed zijn ook wel zeer snel verbolgen. Het is natuurlijk ook allemaal cabaret en komedie. Koning Pils die met zijn hermelijnen mantel over het Damplein paradeert. Daar is over nagedacht net als die gouden slavenkoets waarvan het herstel meer dan een miljoen euries gaat kosten.

Nehemia | 24-01-20 | 17:49

Wordt er eens traditie in stand gehouden, is het weer niet goed.
Zitten ze met hun jatten aan het zwart van de Pieten-schmink dan mag dat niet.
Noemen ze het feestdag in plaats van kerstmis dan is het land te klein.
Maar als we met zijn allen afspreken respectvol met elkaar om te gaan en dat het hoofd van het land niet beledigd mag worden dan gaan we apeshit als daar op ingegrepen wordt.

Johanvb | 24-01-20 | 13:37 | 1

Pff "met zijn allen".Degenen die stellen dat een speciale groep mensen het recht heeft om over anderen te heersen behoren tot de categorie geestelijk gehandicapt.

NaaiDMassaVulDKassa | 24-01-20 | 23:57

Kan ik ook nog aangifte doen?
Deze dame vindt namelijk dat de Nederlandse identiteit niet bestaat.

VanGeuzen | 24-01-20 | 13:36 | 1

En dus?
Waarvan wilt u aangifte doen?
Gebrek aan historisch besef, het hebben van waanbeelden en het uiten van domheid zijn helaas niet verboden.

De verwarde man | 24-01-20 | 16:05

Nou is kankerhoer ook een vervelend woord. Moet je niet gebruiken.
Klein beetje beschaving kan geen kwaad.
Het koningshuis en de monarchie is en blijft natuurlijk een achterhaald concept.
Wie is die Maxima dan? Is gewoon een burgermeisje, niks koningin. Is alleen maar een verkregen titel, een fake titel. Net zo fake als de rest van het koningshuis. Op kosten van de belasting betaler lekker in luxe leven. O, maar ze hebben het toch zo zwaar? M'n reet, 10 keer per jaar een of andere dictator de hand schudden en een beetje als boegbeeld dienen van het bedrijfsleven en die andere bunkerbouwers en dan verblijven in top hotels en reizen met je prive
jet, oppas voor de kinderen is geregeld net zoals het onderhoud van huis en tuin. Een president zal niet goedkoper zijn maar daar heb je als kiezer dan tenminste nog een klein beetje invloed op terwijl die Oranje kliek kan doen en laten wat ze willen, ze worden toch niet afgezet. Wie zaten er als eerste in Engeland toen het een beetje warm onder de voeten werd in mei 1940?
Het wordt tijd dat die poppenkast wordt afgeschaft. Leve de republiek!

Pete_1968 | 24-01-20 | 13:29

Nadat prins pils waardig door de Schilderswijk wandelde om zijn aandelen van BP niet te verliezen, heb ik het met het koningshuis wel gehad. Hij zou is naar China kunnen vliegen om daar de mensen een hart door riem te steken.

jan huppeldepup | 24-01-20 | 13:27 | 2

"is" = eens!

Rest In Privacy | 24-01-20 | 14:13

Ik dacht dat die aandelen van Shell waren.

Nathan | 24-01-20 | 14:33

Ik ben geen onderdaan van een stel roofridders. Weg met de EU, (her)leve de EEG en Nederland een republiek. Een koninkrijk kan echt niet meer. It's outdated!

Graeme Reaper3779 | 24-01-20 | 13:26

En het feit dat Chris van Dam (CDA, massamoordenaar) tijdens het masturberen fantaseert over een pijpbeurt door Maxima, uit dankbaarheid voor zijn heldenrol, is zeker niet beledigend?

Reaguurdeskundige | 24-01-20 | 13:25

Heeft Max nu een taakstraf gekregen? 200 uur straatvegen in Zandvoort?

Abugreip | 24-01-20 | 13:18

Ik geloof dat in het juridische systeem ongeveer 2% van de strafbare feiten tot een rechtszaak komt.

Minus dit, minus Wilders, minus blokkeerfriezen. Kom ik uit op 1%.

Gefeliciteerd, Nederland.

Knufter | 24-01-20 | 13:15 | 1

Justitie is de moeder der criminaliteit. Nederland heeft helemaal geen wetten maar een stelsel van regels, de natuur heeft wetten een wet is namelijk onveranderlijk.

JethroBull | 24-01-20 | 15:26

Chris van Dam loopt wel heel opzichtig te hengelen naar een lintje, of beter nog: verheffing in de adelstand. Wat een slijmbal.

Toos Bevergeil | 24-01-20 | 13:11

De waarheid is vaak beledigend. Mag er dan niets meer gezegd worden......?
Dan geld als eerste of de mensen op de troon daar eigenlijk wel recht op hebben.
Ik lees vaak over (koninklijke) voorouders die onmogelijk nazaten kunnen hebben wegens onvruchtbaarheid.
Dan zijn is er het problematische verleden..... Als er ooit slaven gehouden zijn, wie komen er dan als eerste voor in aanmerking....?
Of lijfeigenen? Fout in de oorlog of medeschuldig aan gerelateerde misdaden?
Wilde Bernhard geen onderkoning van Indonesië worden of wel?
ga zo maar door.....
Belastingontduiking?

dijkbewaker | 24-01-20 | 13:10 | 1

is die Stadhouder brief al eens 'gevonden'?

vander F | 24-01-20 | 13:14

Maar ze hebben ook Pieter Omtzigt. En Eelco Hoekstra. Als die de boel leiden is zo,n van Dam rudimentaire bijvangst.

Braco.me | 24-01-20 | 13:09 | 1

Wopke Brinkman ? Wie is Eelco Hoekstra ?

sprietatoom | 24-01-20 | 13:34

Heeft ie nog geluk gehad. Als ie over 20 jaar de hoofdIman beledigd, krijgt ie 50 stokslagen in het openbaar op de dam in A'dam.

De Laureaat | 24-01-20 | 13:05 | 1

Ik zet eerder in op een openbare steniging

tsjajaja | 24-01-20 | 13:33

Tegenwoordig kan je toch ook eerst iemand belasteren met vanalles (zie me-too) en achteraf via de rechter laten toetsen. Misschien kan Van den B. Door de rechter laten toetsen of Maxima ook is wat hij beweerd. Hij is er immers zelf stellig van overtuigd.

sjef-van-iekel | 24-01-20 | 13:05

Gisteren in het nieuws de Koning: "Hoe kan de mensheid zoiets verschrikkelijks doen" nos.nl/artikel/2319854-koning-over-ho... Kan de 'mensheid' úberhaupt iets doen? De Koning gebruikt een niets meer zeggende generalisering in plaats van concreet: de met Hitler heulende Duitsers en Polen en Oekraïeners en Litouwers te noemen. Met zulke kool en geit sparende mensheid-uitvluchten draagt de Koning alleen maar bij aan een mensheid-pessimisme.

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-01-20 | 13:04 | 4

@hoejeheette | 24-01-20 | 13:20: Mogen we niet meer zeggen dat de Oranjes stinkend rijk zijn geworden door moorden en diefstal ?
O ja , weet u wat in Duitsland al honderden jaren een woord is voor zakkenvuller, ? Nassauer.!

joppo0 | 24-01-20 | 13:27

De Oekraïners en Litouwers hadden 20 jaar internationaal socialisme met Lenin en Stalin achter de kiezen. De vijfjarenplannen, de collectieve boerderijen (welke land heeft die ook) en de Oekraïne de Holodomor (georganiseerde hongersnood met ongekende sterftecijfers (kannibalisme was een probleem) en grote groepen afgevoerd naar Siberië. Veel leiders van de Sovjet-unie waren van joodse komaf (u kunt dit zeer eenvoudig vinden). Het is niet echt een wonder dat deze bevolkingsgroepen zich bevrijd zagen met de komst van de Duitsers. De Polen, een land dat na 350 jaar afwezigheid, na WO1 opnieuw werd gevormd als buffer tussen de Sovjet-Unie (communistisch, internationaal socialistisch) en Duitsland. Stalin wilde Duitsland, het grootste land in Europa, veroveren en moest daarvoor door Polen heen. Dat was slechts een kwestie van tijd. Het is onder historici meer dan een theorie, dat Polen (de mensen) liever bezet werden door Duitsland dan door de Sovjets.

Arachne | 24-01-20 | 14:56
▼ 1 antwoord verborgen

Als wij in Lech skiën komen na de eerste laarzen bier altijd de Sex Pistols langs:
God save the Queen
And her fascist regime!
Dat maakt de afdaling altijd weer compleet.

Piet Karbiet | 24-01-20 | 13:03 | 1

Als je in Lech kan gaan skieen dan is het met dat no future for you toch aardig goed gekomen.

hoejeheette | 24-01-20 | 13:28

Dit noemden men vroeger klasse justitie.
En die (minstens) 100 sukkels in de 2de kamer.
Wanneer voeren jullie nu eens eindelijk een kiesdrempel in van 5 procent.
Door al die partijtjes krijg je kutwetgeving ,want iedereen moet zich herkennen in een wet.

pejoar | 24-01-20 | 12:59 | 1

Nee, 2 blokken (GB labour/conservative; US democrats/republicans) is een succes. Duitsland heeft een kiesdrempel van 5%, wat leidt tot een paar partijen die koek (onderling) verdelen en een continu beleid voeren. Wat is het wezenlijke verschil tussen SPD en CDU?

Stel u even voor dat D66, GL en de PvdA de wetgeving maken. Denkt u dat het er beter op wordt? Het wordt waarschijnlijk wel duidelijker, want ze hoeven hun agenda niet meer te verbergen.

Arachne | 24-01-20 | 13:08
-weggejorist-
miko | 24-01-20 | 12:57 | 2

Iemand die met 'kanker' scheldt is bij mij sowieso af wat ik ook verder van het koningshuis vind. En die classificeert zichzelf dusdanig als randdebiel dat vervolging niet meer nodig is.

Wekkertje | 24-01-20 | 12:57 | 3

Niet dat het nodig is om het woord ‘kanker’ te gebruiken maar mensen die zo lichtgeraakt doen over datzelfde woord zijn net zo goed jankers.

Waar val je nou precies over? Dat kanker erg is? No shit!

Niet alle gebruik van ‘kanker’ is verbonden aan jouw of andermans leed.

Je bent net zo’n zacht ei als andere mensen die zich maar constant beledigd voelen.

Noltie | 24-01-20 | 13:02

Is zoals Noltie zegt gewoon een woord. Een scheldwoord. En ook een ziekte. Net als tyfus. En kanker bekt gewoon lekker. Effectieve harde k-klanken. Dat slaat aan omdat het werkt.

Mazzelstof | 24-01-20 | 13:22

Schaf dat koningshuis toch ook eens een keer af. Het is toch ook logisch dat als je die achterlijke middeleeuwse nonsens maar door laat kankeren, dat je daar tot in lengte van dagen achterlijk gekut mee krijgt. Dat is daar inherent aan.

Mazzelstof | 24-01-20 | 12:57

Die Oranjes? Die roofridders? Belastingontduikers? Ruifeters? Nepadel... die mag je niet beledigen???

Ik ben dit land zo zat...

Enrique C | 24-01-20 | 12:56 | 1

Ben je het land zat, of de regenten die er een teringzooi van maken?

tsjajaja | 24-01-20 | 13:34

Ik word onderdaan genoemd. Wat is erger?

Rest In Privacy | 24-01-20 | 12:56

Tsja, dat koningshuis vind ik echt helemaal niets. In zijn algemeenheid, maar het 'Nederlandse' koningshuis in het bijzonder. Wat ik nog triester vind is het CDA, dat is geen partij, dat is een ziekte.

Gefrituurde Mars | 24-01-20 | 12:56

Klassenjustitie, aangiftes van Henk en Toos worden niet eens in behandeling genomen als ze beledigd worden.

Dutch_Holland | 24-01-20 | 12:56

Waar bemoeit wijlen Chris van Dam (vzmh) zich eigenlijk mee?
Kijk dat kankerhoer/wijf/slet is niet netjes daarbij lijkt me Maxima best een aardige mevrouw.
Ze blijft natuurlijk wel besmet met pappa's dodelijke hobbies zoals 'springen zonder parachute' en aanverwante schoonmaak klussen.

vander F | 24-01-20 | 12:55 | 1

Ik begin steeds meer begrip te krijgen voor pappa's hobby, om dat links tuig vlieglessen te geven.

A.C.H.M.E.D | 24-01-20 | 19:22

Een 'koningshuis' is gewoon passé anno 2020.
En beledigen? Wie ligt daar nu van wakker vandaag de dag... vooral als je het niet eens hoort.. belachelijk gewoon.
Nee, dan komt de politie-geen-tijd-voor-aangiftes aan de koninklijke deur, Maxje vertellen dat ze is uitgescholden door een of andere mafklapper en dat de dader van dit woordgebruik bestraft is.. pfft.
Echt..., achterhaalde onzin.

Yumi | 24-01-20 | 12:54

Mij is altijd voorgehouden 'je kunt wel alles denken maar niet alles zeggen want er bestaat ook nog iets als "fatsoen" '.

Lupuslupus | 24-01-20 | 12:53 | 5

zegt de reaguurder die zijn nick naar een onaangename ziekte heeft genoemd, in tweefout.

Yumi | 24-01-20 | 13:07

@Yumi | 24-01-20 | 13:07:
Verdomd. Ik dacht altijd aan homo homini.
Denk jij dat het erythematodes moet zijn?

Kapitein Sjaak Mus | 24-01-20 | 13:51

@Yumi | 24-01-20 | 13:07:
PS.
Je hoofdletter is stuk, maar waar die tweede fout zit, zie ik niet.

* voor de gelegenheid in tweevoud reaguurt *

Kapitein Sjaak Mus | 24-01-20 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Over straffen; alle media die zich zwaar misdragende allochtonen nog steeds ‘jongeren’ blijven noemen; levenslang in een kerker donderen! Nu weer in Schiedam.

Normpje | 24-01-20 | 12:52

"... dat de woorden van de man niet vallen onder de vrijheid van meningsuiting omdat die niet bijdragen aan het publieke debat"
Eens, je moet wel je steentje bijdragen vind ik. Dom gezwets moet strafbaar zijn.

Rest In Privacy | 24-01-20 | 12:52

Mijn intelligentie wordt beledigd door gristelijke neanderthalers als Chris van Dam (Methusalem+100). Is dat ook strafbaar? Achterlijke CDA bejaarde.

Azijnist | 24-01-20 | 12:50

Als u of ik aangifte zouden doen van belediging denkt u dat we serieus genomen zouden worden ?

Wekkertje | 24-01-20 | 12:49

In het Deutsches Reich (Kaizerreich) 1870, in het Italië van Garibaldi 1850, was het zo'n lappen deken van adellijke titels met rechten daaraan verbonden dat ze elkaar wel naar de strot moesten vliegen.

biebop | 24-01-20 | 12:45 | 1

Het Deutsche Reich oftewel Kaiserreich begon in 1871 en hield het uit tot 1918. Mocht uw Duits haperen, dan begrijpen de paneellezers ook 'Duitse rijk' en 'Keizerrijk'. [off taalnazimodus]

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-01-20 | 12:49

Zo zie je maar, als eenvoudige boerenlul ben je dan toch in de minderheid tegenover een simpel meisje uit Argentinië dat zich nu opeens koningin mag noemen. En zolang er nog juichvolk met vlaggetjes bestaat dat op Prinsjesdag 's morgens om 6 uur alvast gaat zitten om tegen de middag een glimp op te vangen van hare goddelijke hoogheid, dan mag je dat kostbare instituut blijkbaar niet uitschelden. Al is het nog zo begrijpelijk dat je het onbegrijpelijk vind dat ze een uitkering van € 5.886.000 per jaar ontvangen, terwijl je jezelf in de huidige stand van Nederland de pest-pleuris werkt met een tijdelijk contract of helemaal geen contract en tegen een te laag uurloon waarbij je uit frustratie dan maar even het koningshuis noemt omdat dit toch eigenlijk best wel een goed voorbeeld van ongelijkheid is.

kalescheet | 24-01-20 | 12:44 | 5

Uit jaloezie tegen het koningshuis zijn - sneu. Of heeft u zich werkelijk laten wijsmaken dat een republiek 'beter' is?

bleached | 24-01-20 | 12:54

@bleached | 24-01-20 | 12:54:

Van het koninklijk huis zijn zoals een Charles en Mike Pence geen hand geven dat is pas sneu. Vanwaar komt toch die koningshuis verering ?

sprietatoom | 24-01-20 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is ook wel een beetje ordinair om te zeggen.

Turbulentie? | 24-01-20 | 12:43 | 2

Ja enge ziekte prostituee was iets beschaafder geweest.

Lt-Kol Kilgore | 24-01-20 | 13:01

@Lt-Kol Kilgore | 24-01-20 | 13:01:
Of K-dame-van-lichte-zeden.

De verwarde man | 24-01-20 | 16:12

Schelden en gebruik van krachttermen en ziektes is een teken van gebrek aan intelligentie. En hoeft bij mij nooit op begrip te rekenen. Afserveren die vent.

loser | 24-01-20 | 12:43 | 3

Maar geen straf of vervolging wegens domheid en/of lompheid dus, je kan van zo iemand vinden wat je wil, je mag dat zelfs ook zeggen maar dat mag nooit resulteren in mensen die boetes krijgen voor het uiten van dommigheden. Ou je zelfs discriminatie kunnen noemen. Is ook strafbaar, wat nu?

elfenstein | 24-01-20 | 12:46

Aha. Dus schelden maar meteen verbieden? Iemand een eurofiel noemen, is dat schelden? Zeggen dat mensen die uit (relatief) veilige landen naar Nederland komen en zich hier niet aan de wet houden of onze verzorgingsstaat misbruiken gelukszoekers zijn of crimigranten, is dat ook schelden? Wat voor straf is dan passend?

Gefrituurde Mars | 24-01-20 | 12:48

Ach, in sommige delen van het land is het een soort culturele traditie.
Ik ga het niet goed praten hoor. Ziek ook liever deze traditie afgeschaft dan Sinterklaas Clowneske Helper die door een paar idiote identity politics adepten met een Amerikaanse black face wordt verward.

De verwarde man | 24-01-20 | 16:10

Als Prins Bernhard nog had geleefd had hij die boete wel betaald.

Piet Karbiet | 24-01-20 | 12:43

Kijk,en dit is nu precies de taal waar ik gek op ben. Gericht tegen die inteelt groot graaiers.

deja_view | 24-01-20 | 12:42

Draaideur-crimineel vs. een agent, die allicht nog een appeltje te schillen heeft. Dan maakt de aanleiding niet zoveel uit. Ik ben zeker geen fan van het koningshuis maar het betreft hier een ambsthalve opvolging en het heeft in het geheel dus niets met Maxima zelf van doen.

Beetje stomme msm-frame.

netniet | 24-01-20 | 12:42

Hans Teeuwen kwam er anders wel mee weg met zijn bloedende kontje van Beatrix.

deoudererijperevrouw | 24-01-20 | 12:42 | 2

Hij noemde haar naam niet, slechts het woord majesteit. Wel ergens gelezen dat de RVD hem had gevraagd ermee te stoppen. Dat is pas absurd. He, ga eens bier halen!!!

Piet Karbiet | 24-01-20 | 12:54

Als het Kunst is mag het

de visser | 24-01-20 | 12:55

Oh. Dus Papa Zorro is geen moordenaar? Nah, lullig dan dat dit eindelijk kort gesloten is. Heeft ie voor niks dat huwelijk gemist. Arme arme Papa Zorro.

Lorejas | 24-01-20 | 12:41

Ach. Much ado about nothing. Vind het kwalijker dat er tien keer de diagnose kanker in dit stukje is gesteld, terwijl er geen dokter aan te pas is gekomen voor de diagnose.

snokkertje | 24-01-20 | 12:41 | 3

Dr. House M.D. zou het er niet mee eens zijn en de patient naar z'n buurman de oncoloog doorsturen. Kanker is saai, verzin eens iets origineels. Je hoort bv nooit iemand de ander Dikke Vette Lupus toewensen terwijl dat ook echt vreselijk is. Veel veiliger ook, het is namelijk nóóit lupus.

elfenstein | 24-01-20 | 12:49

De duiding aan Maxima's beroep heb je geen moeite mee ?

KlauwnBassie | 24-01-20 | 13:00

"Dochter van een moordenaar" is geen mening maar een feit.

Verder heb ik weinig met genoemde scheldwoorden. Maar schelden verbieden is totale onzin, zij het nog niet zo onzinnig als het maken van onderscheid tussen een koningin en een Nederlander van het plebs.

Het kwalijkst is echter dat de taakstraf nu vooral toegepast wordt tegen daders van (seksueel) geweld. Het lijkt mij niet geheel in verhouding om op "schelden" dezelfde strafmaat toe te passen. Al zou het verhogen van de strafmaat bij ernstig grof geweld misschien beter zijn; maar gezien de linkse infiltratie van justitie is dat natuurlijk onhaalbaar.

Dandruff | 24-01-20 | 12:38 | 1

Kleinzoon van een SS-er is ook een feit.
Laten we maar zeggen dat ze allebei niet uit een best nest komen al doet de schijn anders vermoeden.

hoejeheette | 24-01-20 | 13:13

Als domme opmerkingen strafbaar worden gesteld komen we allemaal aan de beurt. Stomme actie van het CDA. En als ons koningshuis enige waardigheid bezit, doen ze hier niet aan mee/keuren ze het af.

threeheadedmonkey | 24-01-20 | 12:37

Het wordt hoog tijd dat Chris van Dam dezelfde weg bewandeld als de dodo.

Buto Terong | 24-01-20 | 12:36 | 1

Ik denk niet dat er matrozen te vinden zijn die hem op willen eten.

Vuurwezel | 24-01-20 | 13:05

Prinsen, prinsessen, koningen, koninginnen en paleizen. HALLOOOOO MENSEN HET IS 2020!!!! we leven niet meer in de dark-ages. Ga is geweaun werken

Pretba | 24-01-20 | 12:34 | 4

Maar je wel volgieten op Koningsdag.

Turbulentie? | 24-01-20 | 12:52

@Re:Kniftig | 24-01-20 | 12:40: En aan het begin van de 21e eeuw zijn opnieuw ergens keihard ingenaaid, met goedkeuring van.

de visser | 24-01-20 | 12:54

Zoals Herrie en Meeghan?

Arachne | 24-01-20 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ongezien de typhus voor draaideur crimineel veelpleger RvB. Ga maar de reten van bejaarden wassen niksnut.

Pedronegro | 24-01-20 | 12:33

Wanneer men het over de "waardigheid" van het huis der tassenknippers heeft dan frons ik altijd even de wenkbrauwen.

swebe | 24-01-20 | 12:33

En hoe zit het nou, mocht je "Fuck de Koning" wel of niet zeggen?
Voor mij niet zo relevant, ik sta liever in de schoenen van de Koning en fuck de koningin... (in heur high heels)

Hemmenaar7 | 24-01-20 | 12:32

Maxima heeft niet veel aan die 104 euro als ze voor de zoveelste keer met het regeringsvliegtuig naar Milaan gaat om zich weer peperdure designerschoenen aan te laten meten.
Hooguit als die man voor die 40 uur taakstraf naar het paleis moet om de gouden vorken en lepels (ook door het volk betaald) op te poetsen.

2voor12 | 24-01-20 | 12:31

Knap hoor dat dit tot vervolging is gekomen en niet bij die andere 16K zaken op de stapel is blijven liggen.
Verder hebben we geen klasse justitie.
Kijken wat er gebeurt als mijn vouw of dochter door wat overgepigmenteerde uitgescholden wordt en aangifte willen doen.
Voor de wet zijn allen gelijk, Brul

anarkhist | 24-01-20 | 12:30 | 1

Maar andersom als een gepigmenteerde aangifte doet van uitschelden door een blanke dan is het discriminatie, en staat gelijk de ME op de stoep.

A.C.H.M.E.D | 24-01-20 | 19:37

Trouwens, als we toch bezig zijn; als je Ronaldo een onfatsoenlijke zakkenwasser vindt heb je ergens best een punt.

Normpje | 24-01-20 | 12:29

Als ik daarvoor uitgemaakt wordt krijgt diegene dan ook een taakstraf? Oh nee....

MoonBeebe | 24-01-20 | 12:28

Bekijk het van de positieve kant: deze aangifte is wèl in behandeling genomen, en de zaak is ook nog opgelost! Hoera! Hoera! Hoera!

John McClane | 24-01-20 | 12:28 | 1

Zo komen we aan die 1,6% oplossingspercentage.

2voor12 | 24-01-20 | 12:34

Gistermiddag een megacontrole op fietslampjes hiero. De politie wilde mijn dochter ook bekeuren voor een ontbrekend ID-bewijs maar ze vergaten dat ze nog geen 14 is. Moeten die kinderen van Maxima weer nieuwe ski's ofzo?

Piet Karbiet | 24-01-20 | 12:27

Mensen die Maxima een kankerhoer noemen moet je gewoon het land uitzetten bij Hoek van Holland. Het is an sich niet dramatisch, echter wel symptomatisch.
Dit soort types gaan niet Maxima een kankerhoer noemen en daarna verder met eenzame bejaarden uit hun isolement halen, kleuters voorlezen op school of papierprikken in het dorp. Het is rapalje, geteisem, schuim. Hoe je Maxima noemt is een graadmeter voor de kwaliteit van je persoonlijkheid.

Captain Pervert | 24-01-20 | 12:27 | 7

Mensen die maxima een kkh noemen zijn mensen die maxima een kkh noemen. Heeft niks te maken met persoonlijkheid maar met een mening. En volgens mij mogen wij een mening hebben. Maar van ons Duits-Argentijnse koningshuis niet. Weet je van welke Duitser we ook niks mochten zeggen (die trouwens ook ergens in Argentinië terechtkwam)

peetjoh | 24-01-20 | 12:56

@peetjoh | 24-01-20 | 12:56:
Niet dat ik zo'n koningshuisfan ben maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen goed onderbouwd je mening verwoorden en iemand een kkh noemen.

Wekkertje | 24-01-20 | 13:01

@Wekkertje | 24-01-20 | 13:01: tuurlijk ikzelf heb er geen reden of onderbouwing voor dus zal het niet doen. Maar misschien heeft deze roeptoeter die wel en horen we die gewoon niet.

peetjoh | 24-01-20 | 13:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Kortom, het CDA heeft naast Pieter Omtzicht nóg iemand die een beetje normaal doet. Best verrassend inderdaad.

harry19612 | 24-01-20 | 12:26

Ach, M@xim@ is alleen maar een nazaad van generaals uit de jaren 18** die 'land ingepikt van indianen'/'indianen in de dood gejaagd' hebben, en met veeteelt (corned beef) op hun land schatrijk zijn geworden.
Zwarte Piet is dus erger - laat dat maar aan de MSM-media over.

HogeNood | 24-01-20 | 12:26

Die Rick van de Lustgraaf heeft de mooiste achternaam ooit.

RickTheDick | 24-01-20 | 12:25 | 3

Hannah Draaibaar

ikbenerweer! | 24-01-20 | 12:28

Die heeft niet achteraan gestaan bij het uitdelen van de achternamen inderdaad.

keestelpro | 24-01-20 | 12:34

Ik reageer op de een of andere manier wild erotisch op de naam Kleibeuker.

Lorejas | 24-01-20 | 12:44

En ik vind R. van den B. een mongool.
Alvast excuses aan de mongolen.

DrumPiet | 24-01-20 | 12:22 | 1

Het schijnt dat 3/4 van alle europeanen in meer of mindere mate dna van Djengis Khan dragen. de grootste Mongool én neukebroer allertijden dus, op een geheel ander niveau dan het geteisem wat ons koningshuis voorstelt.

elfenstein | 24-01-20 | 12:27

Dan eten ze toch qat.

Piet Karbiet | 24-01-20 | 12:21

cda de partij van gristelijk deugen, gezinshereniging, schrijnende gevallen, discretionaire bevoegdheid en voor het zingen de kerk uit maar wel achter de gordijnen het meeste porno dowloaden. politieke partijen worden 'ingehuurd' voor veiligheid politie en defensie met voldoende middelen en mandaat, betaalbare zorg en voldoende voorzieningen voor pensionados en zieken, economie iedereen aan het werk en ov en benzine betaalbaar. Al het ander zijn bijzaken, maar wel laaghangend fruit en lekker deugscoren

HetOorAakel | 24-01-20 | 12:20

"Ik vind Maxima een stinkhoer", mag dat wel? Ik vraag dit voor de postbode.

ikbenerweer! | 24-01-20 | 12:20 | 2

Nou, nou, wat een toon....'onwelriekend publiek gleufdier' zou toch wel beschaafder hebben geklonken.

piloot47 | 24-01-20 | 12:24

Dat is een mening en dat mag volgens de rechter in de zaak met betrekking tot het verbod op sissende geluiden maken tegen vrouwen door getintiërs.

Ruikbaard | 24-01-20 | 13:36

Alleen in apenlanden mag je de koning of president niet beledigen.

Duifmans | 24-01-20 | 12:20 | 1

Wat kost dat nou, die monarchie? Word het geen tijd ze af te schaffen?

Rest In Privacy | 24-01-20 | 12:19 | 1

Graag, laat ze ook maar gewoon de volle mep belasting betalen. Dure poppenkast.

sprietatoom | 24-01-20 | 12:48

Ik moest nog het meest lachen om de opmerking over 'de waardigheid' van ons koningshuis? Sinds wanneer heb die gasten waardigheid? Ik ben enorm geintresseerd naar een genonderzoek naar zijn verbintenis met Willem van Oranje. Ik denk dat daar weinig koninglijks uitkomt. Het is een leuke man. Volgens mij geniet hij echt van zijn vrouw en kinderen. Maar het is toch operette?

Red shirt | 24-01-20 | 12:19 | 2

Nee dat is toch wel bekend. Na Willem III hield het op en heeft men een halve achterneef moeten zoeken ergens in Friesland.

Re:Kniftig | 24-01-20 | 12:30

Ach ja, Willem Alexander de Ranitz,
wie kent hem niet.

vander F | 24-01-20 | 12:44

Als je niet meer fatsoen hebt om een vrouw die niks met jouw probleem te maken heeft uit eigen frustratie ‘kankerhoer’ te noemen; beste douw geven! Zielepoot.
U mag er gerust anders over denken.

Normpje | 24-01-20 | 12:19 | 2

De rechterlijke macht denkt er toch anders over (als je maar een naffer bent):

“Mensen naroepen en -sissen op straat valt onder de vrijheid van meningsuiting. De Rotterdamse verordening die dit strafbaar stelt, is in strijd met de Grondwet. Dat heeft het gerechtshof in Den Haag bepaald.” (Telegraaf 19-12-2019)

CLoVis | 24-01-20 | 13:16
-weggejorist-
beldewouten | 24-01-20 | 12:16 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Viva el Republica!

Re:Kniftig | 24-01-20 | 12:16 | 3

La Republica

drolloman | 24-01-20 | 12:29

Vive la République!

Enrique C | 24-01-20 | 12:50

En dan President Rutte zeker? nee dankje!

SanderEvers | 24-01-20 | 13:42

Mensen die een potentieel dodelijke ziekte misbruiken om bij gebrek aan voldoende argumentie en vocabulair verbaal hun frustratie te uiten, sowieso altijd -1...

Air van Boven Dorens | 24-01-20 | 12:16

Wat nou “op de fiets”?
Dergelijke aangiftes doe je tegenweurdig online.
Bovendien moet degene dat doen, die zich beledigd voelt.
Voorbedrukte aangifteformulieren, waar kennen we die ook al weer van?

Ruimedenker | 24-01-20 | 12:15

Welke waardigheid überhaupt?

Diotima | 24-01-20 | 12:15 | 2

De waardigheid die een Koningshuis verdiend die zich ongevraagd heeft opgedrongen aan een republiek, na de moord op een aantal tegenstanders en die in tijden van oorlog de benen nam en aan de overheden opriep om te collaboreren zodat die met de Duitsers meewerken om meer dan 100.000 landgenoten de dood in te jagen en die in de laatste dagen van die oorlog de leider van de succesvolle socialistische verzetsgroep verraad zodat het Koninkrijk gewaarborgd was en we geen republiek werden na de oorlog, met twee aangetrouwde nazi's en de dochter van een minister die zeer waarschijnlijk een grote rol heeft gespeeld in de verdwijneng (lees: moord) van honderden Argentijnen.

Re:Kniftig | 24-01-20 | 12:24

Een majesteitschennisschopper.

dhrat | 24-01-20 | 12:15

Door de koning steeds meer als gewone burger te zien, wordt de monarchie langzaam maar heel duidelijk ondergraven. Wanneer de koning ook in positie niet meer is dan een man met een velletje over zijn neus, wat voor reden heb je dan nog hem te eren, respect te tonen en vorstelijk te betalen? Wanneer alle ‘goud’ van het instituut is afgeschrapt, blijft er een kaal, afgebladderd, deerniswekkend raamwerk over dat het beste opgeruimd kan worden.
Vrees God, eer de koning

Ingridmaas | 24-01-20 | 12:15 | 4

Even een realitycheck: die zogenaamde koning is niets meer dan een man met een velletje over zijn neus. En ik heb die bolle nergens voor nodig. Typisch een instituut wat achterhaald is.

Hoe bevalt de blender eigenlijk?

de visser | 24-01-20 | 12:46

Neuh ik dacht het niet. God is dood en leve de republiek.

miko | 24-01-20 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen

Die belediger had beter een andere straf kunnen krijgen. Duizend strafregels : "Ik moet es lief doen". Dan leer je het wel af.

oldandwise | 24-01-20 | 12:14 | 2

Of "ik moet eens lief doen", dat zijn meer letters en dus meer werk...

Air van Boven Dorens | 24-01-20 | 12:18

@Air van Boven Dorens | 24-01-20 | 12:18: De SIRE campagne is #doeslief. Dus ik dacht, ik breid het een beetje uit ...

oldandwise | 24-01-20 | 12:27

Maxima ondertitelen, is dat strafbaar?

hardhorendhert | 24-01-20 | 12:14

Alles van waarde is weerloos. Waarom dat gehaat?

Jaap de Vries | 24-01-20 | 12:14 | 2

Kill your darlings.

elfenstein | 24-01-20 | 12:24

(‘Is wel zo’) had weggelaten mogen worden wat mij betreft, verder mee eens

laurentius | 24-01-20 | 12:13

Gemiddelde vrouw wordt 10 keer per dag op straat uit gemaakt voor van van alles en nog wat.Maar dat is niet erg.Is cultuur.

van stampij | 24-01-20 | 12:12 | 2

Dat valt onder de sharia, andere wetgeving.

BozePaarseMan | 24-01-20 | 12:18

Dus, iemand krijgt straf omdat hij een vrouw een kankerhoer/kankerwijf noemt?
Nou ik kan me er niet druk over maken, zo'n iemand is gelijk al af.

Papa Jones | 24-01-20 | 12:11 | 3

Ik heb er geen probleem mee dat iemand die een vrouw kankerhoer noemt een straf krijgt. Wel heb ik er een probleem mee dat deze straf alleen uitdeelt wordt als je iemand uitscheld die zich vol laat blaffen door Prins Pils, maar niet voor alle andere 99.999% inwoners van dit land.

LangeNeus51 | 24-01-20 | 12:16

Maar nog lang niet zo af als iemand die de vrijheid van meningsuiting niet snapt en niet verdedigd. Dan ben je pas echt af.

DerUnterMensch | 24-01-20 | 12:23

@LangeNeus51 | 24-01-20 | 12:16:
Niemand zou ooit straf moeten kunnen krijgen voor woorden. Punt. Maakt niet uit tegen wie of wat. En verder is het tegenwoordig Koning Bier de 1e. Na zijn opleiding in biergrondstoffenbeheer (watermanagement) was het Prins Pils maar hij is dus gepromoveerd nadat ma Beaker er genoeg van had.

elfenstein | 24-01-20 | 12:41

Ik vond het ook nogal een belediging toen diezelfde zogenaamde koningin het bestaan van het Nederlandse volk ook even compleet ontkende. Net alsof honderden jaren geschiedenis en bloedige strijd niets voorstellen.

Opslag Medium | 24-01-20 | 12:11 | 1

maxima die doet alsof nl niet bestaat? wat heb ik gemist?

owikzegmaarwat | 24-01-20 | 20:46

Er was een tijd, heel lang geleden, waarin koningshuizen en clubjes als CDA enigszins relevant waren..

BRR76 | 24-01-20 | 12:10 | 1

Nou, CDA zit in het kabinet dus is wel degelijk relevant.

Papa Jones | 24-01-20 | 12:15

Weet je wie je ook niet mag beledigen?

keestelpro | 24-01-20 | 12:08 | 8

Ik weet het, je hebt verloren. Toch hoop ik je ooit weer te zien, kees. Dikke knuffel, Rick.

RickTheDick | 24-01-20 | 12:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Had je wat anders van de voc partij verwacht?

Dauthi | 24-01-20 | 12:08

Ik kan mij niet beledigd voelen. Zij die mij kunnen beledigen doen dat niet en van de rest wordt ik niet warm of koud.

Rest In Privacy | 24-01-20 | 12:06 | 5

Als je je beledigd voelt, zit er in de belediging een kern van waarheid.
Als je Dautzen Kroes een dik varken noemt, dan zal ze niet beledigd zijn. Zeg je dat zelfde tegen Nicky Tutorials, dan is laatstgenoemde wel beledigd. Snap je?
Wordt nog eens interessant om dat voor de rechter uit te vechten.

Busverhuur | 24-01-20 | 12:27

@Busverhuur | 24-01-20 | 12:27:
Rechter: "dus u voelde zich beledigd?"
Slachtoffer: "Ja, vreselijk"
Rechter: "Wat erg voor u, en nou opbokken uit mijn rechtbank, ik heb wel wat beters te doen"

elfenstein | 24-01-20 | 12:34
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl