Moeders houd dochters binnen. Ontplofte tijdbom Stanley Anschütz is weer een tikkende tijdbom

Kijk eens wie we daar hebben: vriend van de show Stanley Anschütz komt op vrije voeten
Dienstmededeling voor iedereen die over een jaar of tien NIET een lullig & kil briefje in de bus wil krijgen dat de moordenaar van zijn of haar dochter weer de straten afschuimt. Tikkende tijdbom Stanley Anschütz die acht jaar geleden tot ontploffing kwam is gewoon weer een tikkende tijdbom. In 2012 had Stanley zin om iemand te vermoorden en de vijftienjarige Ximena werd naakt, onder het bloed en dood gevonden: ze was in haar slaap op gruwelijke wijze vermoord door Stanley de debiel. Stanley was een volledig vercrackte jeugd-tbs'er die nog wel de tegenwoordigheid van geest had zijn omgeving te waarschuwen voor zijn eigen persoon. Tevergeefs natuurlijk, met als gevolg dat de arme Ximena werd vermoord.
Enfin, het is acht jaar later, en Stanley mag op verlof. De nabestaanden van Ximena kregen een briefje in de bus gepropt: "De moordenaar van jullie vijftienjarige dochter gaat op verlof." Koud. Kil. Onpersoonlijk. Het zijn de regels, okee, prima. Maar laat alle moeders, oma's, vaders, opa's, broers en zussen van Nederland dan ook maar gewaarschuwd zijn. Stanley Elio Anschütz loopt weer buiten.
PS. Hier schrijft Stanley zijn eigen biografie, hier een stukje via Korterink.
Reaguursels
Inloggen""participatierecht"spraak"".
Ik snap nog steeds niet goed waarom geen principe van hoofdelijke lotsverbondenheid wordt toegepast. Degenen die beslissen dat een lustmoordenaar wel los kan worden gelaten op argeloze slachtoffers, omdat zij het zonder dat het spontaan desintegreert in hun debiele kop kunnen houden dat een persoon met zo'n brein te genezen valt of zoiets, worden hoofdelijk verantwoordelijk gesteld en vervolgd voor precies dezelfde misdaad als de onder hen vrijgelaten ziekeling vervolgens plegen zal. Dit omdat gesteld kan worden dat ze dit risico en alle gevolgen van tevoren hebben moeten weten.
Dat maakt hopelijk gauw korte metten met de criminele lichtzinnigheid waarmee deze "professionals" omspringen met de levens van anderen.
Hopen dat die vader een grote bak heeft en toch een dotje extra gas geeft. Maar goed deze kansloze klaploper zal nog wel vele jaren bijstand vangen. Uit mijn oude buurtje nog wel die proleet.
Ja nou zeuren en dadelijk weer gewoon VVD,D66. Groenliks6 stemmen en maar weer je zorgen uiten.
"Het zijn de regels, okee, prima." Nee @Mosterd, dat is niet prima.
De rechter:
De rechter beroept zich in zijn oordeel op vonnissen van rechters in vergelijkbare gevallen, waarbij die rechters zich ook weer beriepen op de vonnissen in vergelijkbare gevallen etc. etc.
De rechter beroept zich in zijn oordeel op verdragen die ons nooit ter goedkeuring werden voorgelegd, laat staan dat ons ooit gevraagd wordt of wij het eens zijn met de huidige uitleg ervan.
De politici:
"Ik wil geen kritiek uiten op het oordeel van de rechter, dat past niet in onze rechtstaat."
Of, de wet wordt een beetje aangepast om in de toekomst tot andere vonnissen te komen, waar rechters dan weer een eigen draai aan geven om toch vooral niet te veel van hun eerdere vonnissen af te wijken.
En natuurlijk: "Het gaat hier om incidenten, absolute veiligheid bestaat niet!". Daar vraagt dan ook niemand om, wel om het voorkomen van dat wat prima te voorkomen valt.
"Het betreft maar x,x% van de gevallen" (oftewel, niet zeuren klootjesvolk), alsof relativeren met een willekeurig laag percentage het acceptabel zou maken. Als datzelfde percentage van alle vluchten op Schiphol zou neerstorten, zou dat wel acceptabel zijn?
"Het alternatief zou gevangenisstraf zijn, dan komt hij vrij zonder geholpen te worden. Ons systeem is een veel beter systeem dan in andere landen!" Bij gevangenisstraf hoef je niet per definitie vrij te komen. Of levenslang echt levenslang kan zijn hebben politici feitelijk zelf in de hand.
De tbs-behandelaars vinden het gewoon leuk om te kijken of het gaat. Dat u het even weet. Ze willen trouwens ook meer geld voor hun fantastische werk.
Ik blijf erbij door dat soort gasten eerst een paar weken op stap gaan met de vrouwen en dochters van deze deskundigen die vinden dat die gasten naar buiten mogen.
De kans is vrij groot dat jij langer zult zitten dan dat goor stuk vreten maar als het mijn dochter was zou ik het er voor over hebben, zeker weten!
Ik heb het al eerder geschreven maar mag ik even een half uurtje met hem in een kamertje? Daarna mag de deur open en hoeft deze nooit meer op slot!
Kunnen ze die knul wellicht een baantje op het Binnenhof aanbieden. Tegen kost en inwoning. Knapt een mens van op.
Onder het artikel wordt ik getrakteerd op een advertentie van een uitvaartondernemer...
Gaat om geld. Als een tbs-kliniek zijn TBS’patient’ niet binnen 8 jaar Klaar hebben om op proefverlof kunnen Dan heb ze hun werk niet goed gedaan en kunnen ze een boete krijgen van het rijk. Overigens wordt die boete net als dit hele circus betaald van ons geld.
TBS afschaffen !
Gewoon de bak in , en zoek het maar uit.
binnen 8 jaar al weer vrij en daarvoor was het al een tbs-er, wie zegt dat zo iemand een 2e kans moet krijgen, behalve die paar d66 rechters, kortom die zijn medeplichtig door dit stuk vreten weer op straat te plaatsen
Het lijkt mij dat zo'n briefje van "uw dochtermoordenaar loopt weer los rond" een verkapte uitnodiging zou kunnen zijn voor eventuele nabestaanden om de boel definitief recht te breien.
Maar wie ben ik?
Ja of hoe bot kunnen ze zijn, maar sta er niet echt van te kijken.
Onthoud dit als je een bekeuring krijgt met een vervolgens een nog hele fijne dag toegewenst.
@RenedieLange | 09-02-20 | 15:28: Hij loopt niet los, hij mag af en toe op begeleid verlof.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 15:32: ? HUH MyCatIsDoingThis bedoelde je zeker mvg
Het wachten is op het eerste zinvol geweld in 2020,pak ff me stanleymes al die woede moet ik toch ook kwijt.
De deugers zijn geschokt dat weer wel, gaaaap WKR! NL?
Jammer dat dit soort tijdbommen meerdere malen kunnen ontploffen.
Misschien kunnen ze dit soort bommen onder Verdrag van Geneve ontmantelen.
Had Ximena geen vader dan? In dit soort gevallen dienen pappa's n purge momentje te schenken aan dit soort wanstaltige wezens die hun recht op leven allang hebben verspeeld. En als dat gevangenisstraf oplevert, sowa, in Nederland heb je geen gevangenissen, geen echte. Alleen maar pretparken.
Vergeet vader maar, deze mama is getraind in het omgaan met volautomatische wapens... En missen doet mama ook niet, want 18 van de 21 kleiduiven spatten uit elkaar.
@ZwarteDag | 09-02-20 | 14:22: vol automatisch kleiduiven schieten, verzin vooral meer stoere details!
Dit is het moment om je slag te slaan als vader. Hij wordt een held als hij toeslaat en de rest van NL bevrijdt van dit monster. Wraak kan niet zoeter zijn.
@captainobvious | 09-02-20 | 14:26:
Dat maak jij er van. Ik lees gewoon 2 verschillende skills.
Als pappa dat doet, dan zijn het OM en de rechtbank ineens niet zo "mild" meer als bij "arme" stanley die "herrie in zijn hoofd had".
Dan wordt er bepaald dat er bij pappa een planmatig handelen van een man die goed bij zinnen is tot uitvoer is gebracht, moord met voorbedachte rade uit wraaak dus. Dan wordt er ineens wel een straf van 25 jaar uitgesproken, waarbij "pappa" blij mag zijn dat de rechter nog enig begrip heeft voor de voortijdige dood van zijn dochter, want eigenlijk had men levenslang willen uitspreken.
En wat betreft pretpark; ga er maar eens een half jaartje zitten, ik denk dat je na een maandje toch echt anders piept, als zelfs de meest simpele dingen als 's avonds even blokje om lopen of een patatje halen gewoon niet gaan omdat je vastzit in een betonnen hok.... de komende twintig jaar.
@Me; Schijt aan... Nu heeft papa levenslang terwijl hij feitelijk uitgelachen wordt door die idioot en genaaid door het systeem...!
Toen die griezel Robert M in het kinderdagverblijf al die hoeveel waren het 160kinderen zelfs baby's misbruikte die staat nog steeds elke morgen gezond weer op.
Dat 320 ouders nog niets eraan gedaan hebben zegt precies hoe verloren Nederland is.
Als mijn toekomst en me leven verwoest werd door zo een zieke idioot zal ik het nieuws halen en de dader(s) met hun familie ook klaar.
@Nemo_Tenetur | 09-02-20 | 15:02: 100% +1
De familie van de daders ook... zucht
@RenedieLange | 09-02-20 | 15:09:
Inderdaad, ""regel het zelf"'
Mag deze jongen een spuitje...
Krijgen de progressieve wetgevers en hun rechters sancties opgelegd zodra dit vreemde figuur weer in de fout gaat? Zeker niet, zo lang ze elkaar de hand boven het hoofd houden komt het goed.
Je kan natuurlijk ook gewoon terug naar de basisschool gaan. Dan kan je wat leren en uiteindelijk beter snappen hoe het werkt in Nederland en waarom het (met het goed en het kwaad) zo in elkaar is gezet. Dat lijkt me toch een stuk beter dan uit je nek kletsen met nul komma nul kennis van zaken.
@Andrew Deen | 09-02-20 | 14:19: het is inderdaad veel beter om een systeem te verdedigen dat de monsters in deze samenleving een 2e of 3e of 4e kans geeft. Moet toch fijn voelen om het op te nemen voor de pedofielen, de verkrachters en de moordenaars.
@AlexStone | 09-02-20 | 15:41:
De domheid regeert. Of zal ik zeggen 'emotie'?
Als jij lekker naief wil blijven dan moet je dat doen.
Zo gek als een deur. Hadden we vroegâh de gesloten inrichting voor.
Ik weet niet of het vroeger beter was.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 14:10: Ik weet niet of jouw reactie totaal nutteloos was. Oh wacht, dat weet ik wel.
Jij weet wel meer dingen niet Kuif.
Nog vroeger hadden we nog betere en goedkopere oplossingen.
@Kapitein Stijlvol | 09-02-20 | 14:12: Vroeger werden er ook mensen vroegtijdig vrijgelaten die vervolgens weer de fout in gingen. Vroeger was echt niet altijd beter.
De Maakbare Samenlevingswaanzin ten top.
Vooral op Het Partijkartel blijven stemmen mensen....
Ah, die gekke Stanley. Ik herinner me nog dat ik bij hem op de peuterschool heb gezeten. Tijdens het buitenspelen rende Stanley altijd gillend weg als we toenadering zochten. Een enkele keer kwam zijn vader naar buiten stormen en duwde één van mijn maten keihard tegen een boom en dreigde met een pakslaag. Ja... hij was toen ook al een nutcase.
Nou, prijs je gelukkig dat jij niet echt voor de keuze staat.
Je weet dat je het altijd iemand anders moet laten doen.
@Nemo_Tenetur | 09-02-20 | 13:56: nemo ik vrees dat ik Kuif gelijk moet geven. Nooit met je handen aan stront zitten. Kun je beter aan anderen overlaten.
@Nemo_Tenetur | 09-02-20 | 13:56: Je staat tegenwoordig overal op camerabeelden. En de telefoon verraadt ook waar je bent. Je kunt dit beter slim outsourcen. Methode Taghi, zullen we maar zeggen.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 13:51: mwoah. Niet perse. Kan prima vanaf grote afstand zal ik maar zeggen.
@Kuifje; Aan wie wil je outsourcen dan...?! Je moet 'mensen' vragen waardoor sommigen van je 'voornemen' op de hoogte zijn. Daar begint het gelazer mee. Je bent hartstikke chantabel vanaf dat moment. Je kan beter een reden verzinnen dat je met het vliegtuig moet naar Parijs ofzo, laat een vertrouwde kennis daar een auto huren en rijdt op de vroege avond terug met een nepbril, pruik en fopneus om camera's te slim af te zijn. Laat je telefoon in het hotel in Parijs, wie een telefoon meeneemt op zo'n toch is sowieso af. Je doet je ding, rijdt terug en zuipt een fles whisky leeg zodat je voor de morgen strontbezopen terug in het hotel bent. Zorg dat de receptionist ziet dat je gezopen hebt en je alibi is dat je op stap bent geweest en door de alcohol niet meer weer waar je precies bent geweest. Het mooiste zou zijn als je vertrouwde kennis bonnetjes heeft van de zuipsessie in tenten waar toevallig geen camera's hangen. Om zoiets ongezien te doen is niet makkelijk, maar wel mogelijk... Voorbereiding, beste Kuif... Voorbereiding en ijzeren discipline...!
@Nemo_Tenetur | 09-02-20 | 14:52: Outsourcen aan mensen die in principe niet met de politie praten.
@Nemo_Tenetur | 09-02-20 | 14:52:
Of je doet het gewoon zelf, open en bloot, en accepteert je straf, want: die gek heeft je kind van haar leven beroofd. Wat is daarna nog belangrijk?
@Kuifje; Nu kennen u en ik wellicht zulke figuren, maar de gemiddelde burger zou niet weten waar je zou moeten beginnen... Begin te vragen, krijg slechts één keer een 'nee' en je plannetje is voor eens en altijd afgelopen. Zoals ik al zei; je bent direct chantabel voor iedere idioot die ervan weet met geld in zijn ogen...
Het gevang lijkt me zo gek nog niet. Een geregeld leven met genoeg afleiding, Bibliotheek, beetje helpen in de keuken, met piepers jassen hihi. Zo nu en dan bezoek. Met mij geen medelijden.
voorzien van
@MickeyGouda | 09-02-20 | 15:10: Misschien heb je meerdere kinderen. Wie gaat daar voor zorgen als jij in de gevangenis zit?
@Nemo_Tenetur | 09-02-20 | 15:13: Je moet altijd goed nadenken wie of wat je benadert.
'In 2000 ging ik met een cito score van 543 naar het Gymnasium Haganum'. Gezien zijn taalgebruik etc. is er meer aan de hand dan Apserger light.
Ik vind dit wel een mooie zin: "Stanley is een staatsgevaarlijke randdebiel met een kop vol gaatjes en losse draadjes die 100% verantwoordelijk is voor de dood van Ximena, maar hier hebben ook een hele rits instanties bunkerhard gefaald in behandeling, bescherming en toezicht."
Nou ja staatsgevaarlijk. De man is gewoon volkomen gestoord. Een gevaar voor de samenleving. Dat is niet hetzelfde. Heeft pillen en therapie nodig.
Er lopen nu eenmaal veel verwarde mannen (en vrouwen) rond.
Iemand trouwens de verkrachting van minderjarigen in het VK gevolgd? Schokkend dat. Wat zijn er toch veel zieke mensen.
Nee, waar ging dat over? (laatste zin).
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 14:01:
Blijkt dat er tientallen 'coaches' jarenlang aspirant voetballertjes hebben verkracht. Google maar op Barry Bennell. Echt schokkend. De kerel heeft honderden kindjes verkracht.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 14:01:
Ik zou trouwens wel een link willen posten maar dat mag niet meer van de redactie (geen idee waarom, ben al sinds 2015 bezoeker van Geenstijl)
Maar het is echt schokkend. Het zal je niet verbazen dat een aantal van de verkrachters in kwestie al zelfmoord hebben gepleegd.
@Andrew Deen | 09-02-20 | 14:23: Als zwitsal kan je geen linkje plaatsen. Dat is de regel die telt.
@Andrew Deen | 09-02-20 | 14:23: 'Al sinds 2015' zegt 'ie. Ik spook hier al rond sinds 2004!
@TaliSepatu | 09-02-20 | 15:36: Jij was toch een van de oprichters?
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 15:08:
Waarom doe jij opeens naar tegen Andrew? Want die staat toch echt wel aan jouw kant.
Halbe Zijlstra loopt ook nog vrij rond, zo werkt het gewoon bij de vvd.
Als Ivo en Fred nog op justitie hadden gezeten had Stanley een paar miljoen meegekregen en hadden ze het bonnetje zoek gemaakt.
@Watching the Wheels | 09-02-20 | 13:30: Ken je klassiekers dude. Zowel Teeven als Opstelten waren bij dit soort notoire misdadigers duidelijk: tot hier en niet verder. (Zwaarder straffen)
@Crossing_The_Rubicon | 09-02-20 | 13:35:
Maar wel eerst alle gevangenissen sluiten, zodat het in praktijk niet meer kan. Hoeveel gedetineerden met een opgelegde straf lopen er ook alweer gewoon vrij rond zonder hun straf uit te zitten?
Halbe! Die was echt wel OK. Een beetje té ok, daarom is hij ook weg.
@Crossing_The_Rubicon | 09-02-20 | 13:35: De wet wordt telkens aangepast. De opsporing en de uitvoering niet. Het was een wassen neus.
Pfff. Zolang je maar geen gewone burger bent wordt je op handen gedragen in dit Nederland. <3
Mee eens.
Laagbegaafd, geen zelfreflectie, allerlei minderwaardigheidscomplexen, geen zelfverantwoording, irreële imaginaties en nauwelijks enig schuldbesef. Kans op recidive is aanwezig. Conclusie: uitbehandeld/ongenezen. Advies: geen verlof voor onbepaalde tijd. (Terwijl ik hier niet eens voor geleerd heb, maar Shutter Island heb gezien)
Niet helemaal gelezen zeker dit artikel: 'In 2000 ging ik met een cito score van 543 naar het Gymnasium Haganum.'
@Crossing_The_Rubicon | 09-02-20 | 13:36:
Hoogst merkwaardig gezien zijn grammatica, woordkeuze en zinsopbouw. Heeft subject zijn studie aan het gymnasium wellicht afgebroken ?
@suscrofa | 09-02-20 | 13:40:
Cito score van 543, geen idee of dit slim is, maar blijkbaar genoeg om Gymnasium te doen. Daar is hij wel van af getrapt. Of weggepest. Hoe dan ook, het was geen succes.
@Papa Jones | 09-02-20 | 13:59: Het zijn Stanleys woorden, we weten niet hoe betrouwbaar dat allemaal is.
Voor dit soort gevallen hebben de Chinezen wel aardige faciliteiten, die ook nog eens binnen 10 dagen te verwezenlijken zijn, dus het tijdsaspect hoeft hier geen obstakel te vormen.
Soms zegt een dagboek meer dan welk psychologisch onderzoek dan ook.
Nooit luisteren wat dergelijke mafketels allemaal zeggen , alleen kijken wat ze geflikt hebben!
Het zijn vaak erg goeie toneelspelers, heb veel psychiaters en andere hulpverleners in hun mooie praatjes zien trappen.
@joppo0 | 09-02-20 | 13:36:
Stanley valt gelukkig meteen door de mand. Hopelijk houden zijn schrijfsels zijn omgeving en de hulpverlening alert.
@joppo0 | 09-02-20 | 13:36:
Dat geldt ook voor politici, met onze MP met stip op 1.
Jammer genoeg blijft 70% van de bevolking hardnekkig hun vertrouwen geven aan deze sociopaten; geloven wat ze zeggen en wegkijken bij wat ze doen.
Wat een gruwel als ouder moet dat zijn. Je dochter met twintig messteken afgeslacht. Mes - steek - pijn en dan factor twintig. Deze zichzelf beklagende ziektekiem toont ook geen enkele wroeging over zijn horrordaad. Je kan een hele batterij aan pillen middels een trechter bij hem naar binnen brengen, maar het levert geen garantie op. Je kan er nog een goede exorcist op loslaten, maar het is voor de maatschappij beter als hij voor de rest van zijn leven in een ruimte verblijft met witte gecapitonneerde wanden en een zekere zuster Ratched die hem van pillen voorziet terwijl wat klassieke muziek van Brahms op de achtergrond kabbelt.
.. zulke liedjes maken de linkse kwezels nu nooit voor de slachtoffers van zwakken, zieken & misselijken.
Dat zou de aandacht kunnen vestigen op de florerende zieligheidsindustrie.
De finale oplossing spreekt mij meer aan.
@Jan Passant mk2 | 09-02-20 | 13:19: Precies en dan wordt het verdienmodel ondergraven. Ze pretenderen inclusief te zijn, maar eigenlijk zijn ze exclusief, want alles wat niet tot hun segment behoort is haram verklaard.
@CalamityJane | 09-02-20 | 13:23: Zekers en dan kunnen we het eventueel duiden als een orgaanvrijwilliger. Pia ook weer blij.
Ik ben al bijna 50 jaar pricipieel tegenstander van de doodstraf maar bij elk verhaal in deze categorie brokkelt er een stukje weerstand af. Ben inmiddels bezig met beeldvorming over de uitvoering van de heringevoerde doodstraf.
gedoe met injectie lijkt me niks, veel te veel discussie over wel/niet humaan.
Gewoon ouderwets tegen de muur is zo gek nog niet. Een 9 mm patroon kost ca. 25 cent, met 3 stuks zou het geregeld moeten zijn.
Volledig eens. Meest humane.
@CalamityJane | 09-02-20 | 15:22: dat wel. Maar schrikt dat voldoende af. Of bevredigt het de gevoelens van de nabestaanden. Straf hoeft niet alleen maar rationeel te zijn imo
Enkelbandje en meevliegende drone mogen we hopen?
*op webcams zoeken doet*
bekijkhet.nu/index.html
.. meneer heeft opvang nodig. Niet alleen in de luttele momenten dat hij voor de begripvolle linkse rechter staat.
Aan '66 rechters en advocaten geen enkel gebrek, geef meneer een stageplaats van een jaar bij deze mensen. Vast nog wel plek voor een bescheiden onderkomen in de socialistische villawijk. Naast de School Met Den Volkskrant.
Lust moordenaars genees je niet.
Laat dat idee varen.
Amerika snapt dit een stuk beter.
Aan de andere kant, VS is wel prison nation! 4 miljoen gevangenen... veel recidivisten! Zwaarder straffen doen ze zeker, maar of dat effectiever is, ik weet niet! In dit specifieke geval is wel een nekschot op zijn plaats
Hier loopt het allemaal op straat.
Moet je eens de Kalief Browder story kijken op Netflix. Je maag draait er van om.
Waar is de tijd gebleven waarin je na bepaald gedrag of handelingen gewoon simpelweg voor gek werd verklaard, werd opgesloten en aan de ketting gelegd met een luier in o.a. het Delta Ziekenhuis. De mensheid kampt al met een overschot aan gevaarlijke en nutteloze zuurstofverbruikers dus waarom zo zuinig zijn met 'individuen'. Nederland zou een voorbeeld moeten nemen aan Polen, waar rechters en 'medici' een schop onder hun reedt krijgen bij staatsgevaarlijke beslissingen. Niet iedereen heeft het recht om deel uit te maken van de kwetsbare samenleving en behoren zich in een gesloten omgeving te wentelen in hun eigen strontluier.
Klopt, die Poolse methode om die wereldvreemde rechters aan te pakken dient dringend ook hier ingevoerd worden.
Maar ja, Goethe zei het al, "" als de wereld vergaat, ga naar Holland, daar vergaat ie 50 jaar later.
Omdat ze bang zijn voor verdere acties als Aktion T4.
nl.wikipedia.org/wiki/Aktion_T4
Google maar eens op 'Zweedse band'.
ABBA ?
Zelfs na de gruwelijke moord op partijprominent Els Borst door een bij de instanties bekende gestoorde gek zijn D66-rechters niet tot het inzicht gekomen dat je geen sociale experimenten hoort te doen met bewezen moordenaars. De samenleving moet beschermd worden tegen lui als Stanley Anschütz en Michael Panhuis, zolang als zij leven. Het leven van onschuldige mensen (potentiële slachtoffers én nabestaanden dat is) is belangrijker dan de vrijheid van een moordenaar danwel de drang tot wereldverbetering van softe geitenwollensokkenbehandelaars.
Het probleem is niet dat hij nu verlof krijgt. Misschien gaat t nu daadwerkelijk beter.
Het grootste probleem is dat ze iemand die zelf al hulp vroeg gewoon hebben laten doorlopen. Net zo lang tot hij een Ximena tegen kwam.
Dat had dus gewoon voorkomen kunnen worden als je gewoon als geestelkjke gezondheidszorg je werk doet en doe mensen helpt. Hij vroeg t zelf en hij vertelde rond dat hij wilde doden. En toch niks doen.
Aan dit sooort inertie gaat ons land kapot.
De staat kan gewoon niet omgaan met levenslange opsluiting.
Zelfs Ted de Turk woont al jarenlang buiten de gevangenis op proefverlof en wil nu van zijn tweewekelijkse meldplicht af.
Sommige mensen zijn zo gek dat eigenlijk levenslang buiten de samenleving gehouden moeten worden.
Anyway, ergens in Nederland krijgt iemand een nieuwe buurman. Gefeliciteerd.
Jullie kunnen klagen, maar er komen iedere week tikkende tijdbommen in ons land die elke dag verlof hebben.
Ik heb geen dochter, maar vanaf het moment dat ik zou horen dat de laffe moordenaar van mijn dochter 8 jaar zou krijgen, deed ik iedere maand € 105 in een oude sok , zodat ik na 8 jaar een dikke 10K bij elkaar zou hebben om met m af te kunnen rekenen via een oude Joegoslaaf.
Ik zou, wanneer iemand mijn dochter iets aan zou doen, het graag zelf opknappen. Ga graag 240 uur schoffelen. Oh wacht, dan kan de straf wel 20 jaar zijn....
Haha een toetsenbordheld die nog in Joegoslaven geloofd. lol
@Super Grover | 09-02-20 | 12:56: Ik zou hem ook gewoon omleggen. Lijkt me wel wat een verzorgde oude dag in een staatshotel.
@Berbaar | 09-02-20 | 12:58: Het gaat weer goed met de spelling.
Je loopt achter. Dat was 10 20 jaar geleden, voor 10k een yugo boeken. Nu gebruiken ze voor 500 een " verstandelijk beperkt" type uit een flatwijk " met een moeilijke thuissituatie"
@Berbaar | 09-02-20 | 12:58:
Zo kennen we berbaar weer. Geen empathie voor slachtoffers uit het topic. Geen (h)erkenning van apert onrecht. Niks van dat alles. Wat berbaar bezighoudt is zijn onweerstaanbare drang om andermans zieleroerselen belachelijk te maken. Zuur gezeik, verpakt in een sarcastisch lachend betweterig toontje.
Let maar eens op hoe berbaar op deze tegel gaat reageren, dan begrijpt u wat ik bedoel.
@Berbaar | 09-02-20 | 12:58: geloofT #sukkel
@Professor Superhirn | 09-02-20 | 13:10:
kop,spijker!
@Shoarmamasutra | 09-02-20 | 13:03: En met PTSS.
@Berbaar | 09-02-20 | 12:58:
Hallo laaggeletterde kneus,
er staat toch "oude Joegoslaaf", een originele vooroorlogse Balkangangster die graag nog even snel en discreet 10 K wil bijverdienen.
@tsjajaja | 09-02-20 | 14:13: 10 K is slecht onderhandeld. Ik zou niet meer dan 3 K bieden.
@Shoarmamasutra | 09-02-20 | 13:03:
Goedkoop is duurkoop, een verstandelijk beperkte, al dan niet met bontkraag gaan ze vinden, omdat ie zichzelf op een dag verlult, een oude Joego kom binnen, doet zijn ding en is weer weg, geen sporen geen dader en toch een rotte appel minder in de maatschappij.
@tsjajaja | 09-02-20 | 14:19: albanezen zijn beter verkrijgbaar en net zo goed. Hoorde ik van een vriend.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 14:17: Ik zou het afronden op 5K.
Die verhaaltjes van hem... Tjonge jonge wat een volidioot... Nee, dat gaat helemaal goed komen...!
Alleen al bij het lezen van linkje naar zijn biografie?!?!?!? Verschil tussen ernstig en leuk en straf en geluk volledig kwijt zo te lezen. Hak op de tak. En dit mag na fopstraf weer los?? Fantastisch land Mark!!!
Hij denkt ook incoherent, verwart bijna. Hak op de tak.
Misschien is er ergens in de Flevopolder nog een hoek waar een reservaat kan worden gebouwd voor dit soort parels, een gebouw met een ruime uitloop waar ze echt heul lang niet uit kunnen?
En waar alles meer dan 1500 afgeschoten wordt? Klinkt als de Oostvaardersplassen, maar dan moet je ze niet voederen.
Zoals Mosterd het al omschrijft, het is de wet. We stemmen op allerlei mensen die wetten kunnen indien en veranderen maar hier kennelijk niets aan willen veranderen.
Gymnasium: afvalputje van het onderwijs
Me moeder, me vriendin, geen hoofdletters.
Daar studeer je al cum magnum laude af als je 'Romani ite domum' op een muur kan schrijven.
Dus vraag u dochter van 15 even of ze na een feestje wel even op wil bellen, ook als het laat is. Anders loopt ze over straat en vraagt een willekeurige voorbijganger of hij een slaapplaats heeft. Zoiets?
En zolang Stanly geen tweets over mensen met een gekleurde huid schrijft is hij niet zo gevaarlijk.
Snap niet dat het überhaupt mogelijk is,knettergek en met zulks op zijn kerfstok en toch lekker buiten wandelen.
Doe er wat aan en ontdekt dat men in NL weldegelijk keihard kan straffen...
Geïnspireerd op de Alfred Hitchcock film: "Strangers on a train":
nl.wikipedia.org/wiki/Strangers_on_a_...)
Geef gewoon de ene psychopaat de opdracht om de andere psychopaat om te leggen. Foto, pistool, woonplaats.
*boek schrijven gaat*
Hoe is het eigenlijk met uw andere boek/roman/dagboek ?
@grapo | 09-02-20 | 13:02: Ja, daar ben ik nu mee bezig
@King of the Oneliner | 09-02-20 | 13:48: Wel een lange regel dan.
Z’n dagboekje doorgelezen.
Hij kan zich nog alles herinneren van die andere tragedie..... ADO.
Zieke gast krijgt weer een kans.
Je hebt dan toch de neiging, te denken dat dat niet goed gaat.
Het zal een schok zijn voor de ouders van het meisje.
Dit dus.
Beetje off topic wellicht, hoe is het met de Haagse dakmoordenaar en familie? Ook zo'n stelletje *kuch* intellectuelen.
Vader woont in Brabant en leeft van een uitkering. Hij zegt onschuldig te zijn. Op AD.nl staat een stuk
We leven in een steeds gevaarlijker wordende wereld.
Omdat er steeds meer mensen bijkomen terwijl we tegelijkertijd absolute veiligheid eisen, voor alles.
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik vertrouw alleen de overheid niet meer. De inflatiecijfers, misdaadcijfers asielzoekers, werkloosheidcijfers, kosten EU en euro enz. alles wordt gemasseerd. Veel zorgwekkender.
In je hoofd misschien.
@arlen | 09-02-20 | 12:31:
U hebt zeker dat filmpje niet gezien met de buschauffeur die voor zijn hoofd werd geschopt?
@arlen | 09-02-20 | 12:31:
Dat dus: hoe moet je als burger nou 'het grote geheel zien' als het overduidelijk is dat cijfers worden gemanipuleerd in een richting die de overheid goed uitkomt.
@Mr.Crowley | 09-02-20 | 12:36: Jawel, maar als ik het vergelijk met mijn eigen tijd is het veel braver geworden. 'S nachts is het rustiger, geen jeugdbendes meer in de buurt, minder moorden, minder vandalisme, minder berovingen, een fiets staat nog weleens een paar dagen niet op slot, vroeger kocht je luchtdrukpistolen en steekmessen als 11 jarige bij de Markthof, 12 jarigen konden gewoon wiet kopen in de coffeeshop en bier drinken, rellen in Duindorp vielen mee vergeleken met vroeger, geen pedo's meer bij homobos enz. De grootste rat is de overheid.
Die jongen is ziek. Wat ik er uit opmaak, is hij niet een echte crimineel.
Het is beter voor iedereen, inclusief hemzelf om hem op te sluiten in een inrichting, zoals die vroeger bestonden.
Niet per se een TBS of een gevangenis, maar een beschermde omgeving.
Want je ziet gewoon aankomen dat dit mis gaat.
Hij heeft Asperger, een broken home syndroom, zoals ze dat vroeger noemden, en een drugsprobleem, en een slechte emotiebeheersing.
Zo'n jongen KUN je niet loslaten op/in de maatschappij.
De hulpverleners zijn geen 24 uur per dag bij hem.
Dit gaat 100% fout.
Waarom inrichting?
De mensen die daar werken kunnen die niet beter in de zorg werken?
Is te duur. Kunnen ze niet betalen en dat gaan ze ook nooit doen.
@Is dit nog nieuws? | 09-02-20 | 12:24: Ik bedoel met een inrichting een gekkenhuis, een asylum, een psychiatrische inrichting. Helaas is zo'n 2% van de bevolking gewoon gek, schizofreen, psychotisch, whatever. Wat doe je eraan, het is altijd zo geweest. Ze moeten gewoon verpleegd worden, zodat ze geen schade aan zichzelf of de maatschappij aanrichten.
Het is slimmer om meer evenwichtige en stabiele mensen in deze wereld te krijgen dan er nu zijn.
Heeft GL hier nog geen pilletje voor. Ze kunnen hem ook inlijven. Zelfde kenmerken.
Apsperger he. Las ik tenminste. Stukken erger dan Asperger en Aserpergerder.
@Yalimba | 09-02-20 | 12:48: Verklaar u nader.
Een soort van beschermd/begeleid wonen.
Ja, dit komt wel overeen met wat ik er ook uit opmaak.
Niemand heeft hem nog gemaakt, daarom kop ik hem er maar in. Weet je wie ook Asperger heeft? De achternaam eindigt op "berg" en begint met een T.
@Tuinhekje | 09-02-20 | 13:03: Die zou je nu in een boomhut langs de Noordzee moeten zetten.
Even wat van zijn eigen schrijfsels gelezen net, had nooit van deze "persoon" gehoord, maar hij zit niet heel fijn in elkaar lijkt me? Gewoon eng wanneer je het leest. Eigen afwijzing, totale onverschilligheid, verstoord vrouwbeeld. En dat loopt zo weer de samenleving in? Hou me hart vast. Hopelijk wordt hij wel 24/7 gemonitord?
Laten we hem een enkelband geven. Beproefde methode.
Nou, mijn comment recht boven de jouwe is ongeveer hetzelfde, in andere bewoordingen. Maar ik ben het dus 100% met je eens.
Perzie was een ontwikkeld land en paste scafisme toe in dit soort gevallen.
Das wel pittig.
Weet je wie zijn dochter ook 20 jaar binnen hield?
Harry Mens?
Frank Masmeyer?
Prins Bernhard?
Alle Sultans van het Ottomaanse Rijk.
Josef Fritzl?
@Tube64 | 09-02-20 | 14:26:
hehe eindelijk, dat waren 5 pogingen
Toepasselijk die reclame voor Joker, zal wel over nagedacht zijn.
Staat er alleen dat hij verlof krijgt? Of ook op welke dag, tijdstip, plaats etc? Ik vraag het voor een vriend.
Ik vraag het voor een vriend. Is in dezen een beetje vreemd gebruikt hoor.
Meestal is het toch zoiets als "wat kost zo'n fleshlight eigenlijk" ik vraag het voor een vriend.
Vraag een Rus of Marrokaan om hem te leggen. 3.000 euro inc. materiaalkosten. Geen geld denk ik zo.
Ik ben toch benieuwd welke Stas hier z’n vingers aan gaat branden. Het verschil tussen doodslag (max 18 jaar) en moord (levenslang) moet kleiner worden volgens een Kamermeerderheid maar met tbs kun je gewoon na 8 jaar op verlof. Als je maar braaf speelt wat de pseudo therapeuten van je verlangen.
Er zijn landen, westerse landen, daar laten ze zo'n misbaksel als Stanley vredig inslapen.
Als ik in de jury zat dan wist ik het wel.
Maar goed, helaas hebben we in Nederland te maken met een beschaafd rechtssysteem waarin we het oordeel overlaten aan een stelletje togadragers in ivoren torens die in een parallelle samenleving leven waarin iedereen een tweede kans verdient.
Wie heeft dat eigenlijk bedacht, dat iedereen een tweede kans verdient? En wat/waar is de onderbouwing van die stelling? 'Oog om oog, tand om tand' (o.a. Leviticus 24:19-20) lijkt me namelijk veel logischer.
Die toga lui bepalen niet dat dit heerschap al na 8 jaar zover genezen is dat hij weer op de maatschappij losgelaten kan worden. TBS kan gewoon 30/40 jaar duren. Er zitten er in de long-stay wel meerdere zolang. Het blijft een beslissing van de behandelaars en uiteindelijk moet de Stas v Justitie de tbs maatregel opheffen.
Waarom vredig inslapen?
@Trumme | 09-02-20 | 12:11:
Niet helemaal mee eens. Het zijn de rechters die ze veroordelen tot een tbs behandeling. Terwijl levenslang, bij gebrek aan de doodstraf, in vele gevallen een veel terechtere straf was. En dan bedoel ik ook echt levenslang. Dus niet levenslang zoals die Turk die zes mensen doodschoot in de kroeg, die nou ook al weer jaren buiten loopt. Noem het dan geen levenslang.
Ik denk dat 90% van de misbaksels die in zo'n tbs kliniek verblijven daar helemaal niet thuis hoort. Die horen gewoon in de gevangenis, een cel te delen met Bubba.
Als je maar diep genoeg graaft vind je bij iedereen wel een steekje los.
Stanley wist drommels goed dat wat ie deed niet mag. Net zoals die lul van een Michael Panhuis en al die anderen. Ze wisten het drommels goed.
@The2Amendment | 09-02-20 | 12:14:
Punt.
Radbraken mag van mij ook. Op de Grote Markt. Ik kom kijken.
@VanBukkem | 09-02-20 | 12:19: Ze bedoelen met levenslang waarschijnlijk generatielang
De VS en Japan... De rest van het lijstje bestaat uit landen waar je niet bij wil horen.
@VanBukkem | 09-02-20 | 12:19: als dit heerschap voor doodslag veroordeeld wordt omdat moord sinds een aantal jaar terug zwaarder bewezen moet worden kunnen ze hem max. 18 jaar geven en staat ie bij goed gedrag ook na 11 jaar buiten voor verlof. Onbehandeld en zonder begeleiding. Een tbs maatregel kan gewoon in de long-stay 30/40 jaar duren tot ie te oud is om nog gevaarlijk te kunnen zijn.
@Trumme | 09-02-20 | 12:34:
Al die criminelen-knuffelaars lopen altijd verontwaardigd te doen van 'hij heeft tbs en dat _kan_ decennialang duren'.
Maar de realiteit is dat die tbs-artsen hun klinieken het liefst volstoppen met losers die ooit met verkeerde vrienden zijn omgegaan (oftewel: gedweeë jongens die braaf alles ondertekenen wat je ze voorlegt). De echte criminelen worden als een hete aardappel heen en weer geschoven en zo snel mogelijk naar buiten gewerkt.
Dubbel-win:
1: de subsidie-baantje is veiliggesteld zonder al te veel risico dat je patiënten jou gaan zitten vermoorden
2: je kunt tegenover de buitenwereld beweren dat er ook mensen zijn die al 30 jaar in tbs zitten
Ik kijk er niet van op....... we leven tenslotte in een circulaire economie waar vuilnis een 2e kans krijgt......
Op zich kunnen we hem.prima recyclen. Pia weet er wel raad mee denk ik.
@The2Amendment | 09-02-20 | 12:08:
Zoals China doet.
Maar ja, "China". En "Nederland en foei".
Daarom dienen dit soort daden met gelijke munt te worden terugbetaald. Ben je er vanaf. Beter voor iedereen.
Kan me die zaak nog herinneren, was niet ver van hier.
Volledig verknipte gozer die Stanley.
Sterkte ouders van Ximena.
Dat er een steekje los zit, blijkt ook wel uit zijn 'literaire bijdragen' op het internet.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 12:09: De bioscoop killer wou afgelopen vrijdag ook al een gedicht voordragen.
@ikbenerweer! | 09-02-20 | 12:21:
Leuk voor de kunstwereld: die willen graag het idee promoten dat je van luisteren naar Beethoven een beter mens wordt. Grote onzin natuurlijk: de maffia is juist dol op schandalig dure kunst.
Het stikt van de mislukte kunstenaars die graag op staatskosten als 'kunst-therapeut' aan de slag willen
@ikbenerweer! | 09-02-20 | 12:21: Met z'n schizofrene kapsel.
Toen ik vanochtend wakker werd lag de huiskamer vol met 15-jarige meisjes. Nasleep van een feest elders van mijn zoon. Ze leven wel allemaal nog.
Nog...?
Dit klinkt als het begin van een scenario van een pr0nfilmpje.
@knutsel_ | 09-02-20 | 12:03:
De meisjes zijn 15 knutsel!
Leuke boektitel.
@ VanBukkem Ja hallo, ze liggen niet bij mij in de woonkamer heur.
@Dubbelepunthoofd | 09-02-20 | 12:01: Ze zijn nu wakker.
@Piet Karbiet | 09-02-20 | 12:08:
Ze moeten wel douchen.
@knutsel_ | 09-02-20 | 12:06:
Nee. Maar u denkt wel meteen aan een pornofilm.
@RickTheDick | 09-02-20 | 12:15: Al die verplichtingen.... Het zijn nog jonge meisjes hoor!
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 12:37:
Mensen stinken. Mensen die stinken zet je onder de douche. Jonge meisjes zijn mensen. Anyway, laten we wachten op een cursiefje van Pieton Karbieggelt.
@RickTheDick | 09-02-20 | 12:46: Vreugden en verschrikkingen van de dronkenschap.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 12:37: Hij zal er toch wel goed op letten?
Jeugd TBS, een vakantieoord met tralies eromheen. Het staat er.
Stanley is natuurlijk te ver heen om nog te repareren maar om toekomstige Stanleys te voorkomen moet er toch echt serieus wat gedaan worden aan pesten op scholen. Ik heb nu zelf een (jonge) zoon thuis zitten die niet meer naar school durft omdat ie ontzettend gepest wordt. Dat heeft zo'n enorm effect op een kind. Kijk deze knakker. Wij kunnen als betrokken ouders nog overzien wat we er mee kunnen doen maar als je uit een gezin komt waar niemand je fatsoenlijk kan opvangen kan het, zoals bij deze Stanley, helemaal fout gaan. Dus mijn boodschap, let op je eigen kroos of ze een beetje aardig doen tegen anderen. Dat kan een hoop ellende in de toekomst voorkomen.
Pesten is van alle tijden, hoor ik wel eens.
Echter, tegenwoordig overstijgt het ieders voorstellingsvermogen. Voortdurend treiteren, geld aftroggelen, fysiek geweld, bedreiging. Zo maar wat zaken die me te binnen schieten zonder in ons volgsysteem te kijken. Op elke school wordt gepest, maar wat blijkt? Je mag er bar weinig aan doen, behalve zoetsappige acties. Vaak worden juist de gepeste kinderen weggehaald en blijven pesters zitten. Het is niet anders, zo zijn de regels. In een enkel geval kunnen we een pester voor een bepaalde periode 'ergens anders plaatsen', maar na een periode moet dat kind weer terugkeren.
En uw zoon heeft geen kapmes om zich te beschermen tegen de concurrentie? Doet eens wat beter opvoeden aub!
Judo
De Stanleys worden helaas te weinig aangesproken op hun gedrag in een vroeg stadium. Dat zou een oplossing voor uitwassen kunnen zijn.
Ik doe niet anders. De rol van ouders is groot maar je invloed blijft toch beperkt, is mijn ervaring. Tenzij je gaat verhuizen, ver weg van alle ellende.
Ik ben het er zeker mee eens dat we pesten beter moeten aanpakken.
Maar dat idee dat gepesten later moordenaars worden moeten we juist van af: dat zorgt dat mensen slachtoffers gaan ontwijken ('hij wil vast wraak nemen'). Ik kan je vertellen: ik ben jarenlang gepest maar het zou niet bij me opkomen om een Kalasjnikov mee te nemen naar school. Ik wou dat het pesten ophield, niet dat die pesters werden doodgemarteld.
Als het echt zo zou zijn dat slachtofferschap automatisch voor daderschap zorgt dat was elke concentratiekamp-jood een sadistische massamoordenaar geworden.
Ik vermoed dat er bij Stanley iets heel anders aan de hand was: klasgenoten die met een boog om een psychopaatje heenlopen nadat hij ze verrot heeft geschopt en hun geld gestolen. Wat onze Stanley-zonder-zelfinzicht dan vertaalt als 'boehoe, ze pehhesten me'.
@Pieter_Baan | 09-02-20 | 12:17:
U kunt het weten.
Er is vast nog wel een Vlaamsche vleeschverwerker te vinden die het niet zo nauw neemt met runderen.
8 jaar dat is de straf die staat op het vermoorden van een jonge vrouw?
In sommige gevallen komen ze er helemaal schadevrij vanaf, zoals in het geval van de moordenaar van Larissa Dumont. In het Nederlandse rechtssysteem telt het leven van de dader meer dan dat van het slachtoffer en potentieel nieuwe slachtoffers. "Weg is weg", zou je haast zeggen.
@MickeyGouda | 09-02-20 | 12:02: Heb je haar (min of meer) gekend Mickey?
Wel in Nederland, triest hè
Doe me dan maar het Amerikaanse systeem; levenslang, punt..
@CalamityJane | 09-02-20 | 12:10:
Om mij moverende redenen kan en wil ik deze zaak niet loslaten, Calamity. Zeker niet na de haast zwakzinnige te noemen reactie van Grapperhaus op de kamervragen van SP'er Van Nispen over deze zaak. Waar politie en justitie niet eens een halfslachtige poging hebben gedaan, bieden misdaadverslaggeefster Jolande van der Graaf en oud-rechercheur Dick Gosewehr na grondig onderzoek de dader van deze gruwelijke moord nog net niet op een presenteerblaadje aan. Maar ja, een na-correctie van buiten dwingt het systeem tot introspectie, zelfanalyse en eventueel zelfreiniging. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten.
Plus tbs. Waarschijnlijk geen moord bewezen, maar doodslag.
@beldewouten | 09-02-20 | 12:28:
Die TBS was op zijn plaats, die knakker was volledig van het padje af.
Triest dat er geen hulp was, hij zocht die nota bene zelf.
Een hoop levens verwoest daar door.
@MickeyGouda | 09-02-20 | 12:28: Hopen op klaarheid is wat rest voor de nabestaanden. Hopen dat je bij leven dat nog mag meemaken. Wat doet de onverteerbaarheid met je?! Ik kan het wel raden.
@CalamityJane | 09-02-20 | 13:38:
Gerechtigheid voor Larissa en haar zoon is natuurlijk een eerste. Het falende systeem is een tweede. Dit laatste wordt pijnlijk blootgelegd door deze zaak en vervolgens doet men daar niets mee. Goed beschouwd zijn we allemaal overgeleverd, Calamity. Een ieder van ons kan feitelijk worden omgelegd zonder dat iemand er nog om maalt, behalve misschien een bovengemiddeld hardnekkige journaliste die de foto's van de plaats delict nog steeds op haar netvlies heeft.
Het maakt me nieuwsgierig naar het boek van Jolande van der Graaf. Er staat mij niets bij van deze zaak. Heb wat gegoogeld maar werd niet wijzer. We zijn inderdaad overgeleverd Mickey. Wat je kunt doen is proberen tussen de raderen door te laveren.
Vaders pakt uw kermisbuks.
Oke.
Anschütz maakt goede jachtgeweren. Betaalbaar ook nog.
@Synecdoche | 09-02-20 | 12:23: ook precisiegeweren trouwens.
Nabestaanden reageren bijna allemaal gelaten en berustend uiteindelijk.
Ook in gevallen van stalking laat men het gebeuren.
Ik begrijp er helemaal niks van. Wordt gvd eens woedend.
Wat heeft woede voor nut?
Beheerste woede bij een goed uitgewerkt plan heeft wel degelijk nut.
@CalamityJane | 09-02-20 | 12:00: geen enkel, het leidt af. Maar zonder woede geen wraak, dat dan ook weer.
@beldewouten | 09-02-20 | 12:28: Dat Wout! En wraak kan zoet zijn. Het helpt je af van alles verterende woede.
Bio-massa.Meer niet.
How dare you!?!
@Is dit nog nieuws? | 09-02-20 | 11:54: Niet zo moeilijk. Geveinsde verontwaardiging is meer een instemmen met.
Hoe heeft ie het gedaan, met een stanley mes?
Hij heeft er zelf geen actieve herinnering meer aan.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 11:51:
Moest hij zeggen van de advocaat.
Net als sorry. Tegenwoordig ook standaard.
Stanley en Ximena. Die namen doen al een voormalige woonomgeving vermoeden.
Ximena speelde rugby. Hier geen tokkie-sport.
Is uw hobby denigrerend doen?
Dat die meid waarschijnlijk trailer-trash was betekent niet dat je haar mag verkrachten/vermoorden.
Stanley heeft Indonesische roots.
Iedereen verdient een 885e kans.
Behalve de slachtoffers.
Terug naar het Wilders proces ................... dat heeft meer aandacht van Justitie
Hond krijgt 'n spuitje als ie iemand bijt en zo'n staatsmon***l laten ze op verlof?
Gymnasium gedaan ? Lees ik dat nou goed ?
Zo heette zijn vriendinnetje.
Nee heeft gezeten op ipv gedaan ...... dat beschouw ik als voltooid ......... lichtelijke autitisch ook blijkbaar ..... die zijn vaak hoog intelligent of soms zwakbegaafd ......... had meer het idee van zwakbegaafd maar kan er naast zitten.
Zou dat waar zijn?
@Ervaringsdeskundige | 09-02-20 | 11:48: Hoe groter de geest, hoe groter het beest.
Die Grieken Romeinen deden de meest vreselijke dingen ( zo kijken we er nu naar iig ). Ook met leeftijd hadden ze niet zoveel op.
@ikbenerweer! | 09-02-20 | 12:01:
Holbewoners knuppelde een vrouw neer, en sleurde die de grot in.
Wat is uw punt?
@ikbenerweer! | 09-02-20 | 12:01: de perzen hadden een prima oplossing voor de stanleys uit die tijd. Scafisme.
@Wim Venijn | 09-02-20 | 12:04: De nadruk op het Gymnasium ligt nu niet bepaald bij holbewoners. Tenzij je iets anders bedoelt natuurlijk, dan wel. Over Caesar werd geroddeld dat hij het alleen met vrouwen deed ...
@Kuifje-naar-Brussel | 09-02-20 | 11:50: aan z'n spelling te zien niet.
@beldewouten | 09-02-20 | 12:23:
Gymnasium is vmbo voor rijke mensen: 3 keer blijven zitten, sjoemelen met schoolonderzoeken, en dan een pretstudie op de universiteit.
Slimme kinderen gaan naar het VWO.
Hoogopgeleid Nederland liep (en een flink deel loopt) weg met Mao, Che en Pol Pot.
Pol Pot studeerde enige tijd in Frankrijk en Che was een afgestudeerd arts.
Mao, geïnspireerd door Friedrich Paulsen met zijn liberale nadruk op individualisme, geloofde dat "sterke individuen niet gebonden waren door morele codes, maar naar het grotere goed moesten streven, en dat het 'doel de middelen rechtvaardigt' conclusie van de gevolgenethiek.
@Arachne | 09-02-20 | 13:34: Die laatste zin is ook het thema van Misdaad en Straf van Dostojewski.
Voordat zo iemand voortaan weer op de maatschappij los wordt gelaten zou hij eerst eens 2 weken moeten gaan camperen in een tentje met de 14 jarige dochter van mevrouw/meneer de rechter of de psycholoog die hem vrijlaat. Om te kijken of dat goed gaan. Voor de zekerheid En of de rechter of pyscholoog dat aandurft.
Je wordt in dit land harder gestraft voor een tweet dan voor moord. En zo gaat het spel van Russische Roulette met de bevolking gewoon door. Met het vrijlaten van moordenaars, met het binnenlaten van moordenaars, met het verspreiden van een dodelijk virus. Men heeft er duidelijk schik in.
Wie heeft er straf voor een tweet? Niemand.
@MaarFeitelijk | 09-02-20 | 11:45: Moeilijk hè, googelen? www.parool.nl/nieuws/lagere-straf-voo...
@Super Vaagstra | 09-02-20 | 12:13: en laat nu eens een bericht zien dat er iemand een moord pleegde en 100 uur werkstraf kreeg?
Korterink, mwah.
De nieuwe Mulisch.
Dat is wel heel erg smerig, zo erg is die Stanley nou ook weer niet.
Fijn land is het toch. Wie is de volgende die op een gruwelijke wijze vermoord gaat worden. Spann0nd!
U weet helemaal niet wat de feitelijk situatie is. En in andere landen komen mensen ook vrij naar het uitdienen van hun straf. Nederland heeft de zwaarste straffen van Europa.
@MaarFeitelijk | 09-02-20 | 11:45: speciaal voor dit onderwerp een account aangemaakt?
@MaarFeitelijk | 09-02-20 | 11:45: Fopstrafjes voor gewetenloze moordenaars.
@MaarFeitelijk | 09-02-20 | 11:45:
Herstel aub:
West- en Noord-Europa.
Maar feitelijk: u bent de nieuwe downplayer van dienst?
@MaarFeitelijk | 09-02-20 | 11:45:
U is familie van Stanley en wil hem behoeden voor de ozo kwade buitenwereld?
@MaarFeitelijk | 09-02-20 | 11:45: Dus met de huidige taakstraffen, strafvermindering en vakbond voor gevangenen, zijn we hier nog steeds de strengste van Europa?
@MaarFeitelijk | 09-02-20 | 11:45: U heeft feitelijk een dochter? Maar feitelijk ook niet helemaal? Want u laat haar rustig en gelaten stalken bv mocht zich dat voordoen.
@Is dit nog nieuws? | 09-02-20 | 11:48:
Yep::.
Het lijkt er op dat niemand veilig is en niet alleen jonge vrouwen. Overigens staat er dat hij op verlof mag maar niet hij feitelijk ook op verlof zal gaan. Men moet zich brieven uit geautomatiseerde systemen niet zo aantrekken. Die 8 jaar zal zonder behandeling zijn geweest en er zal toch behandeld moeten worden.
Behandeling.
Pffft.
Hij gaat op kort, begeleid verlof. Staat in het doorklikje. Voor hij vrij is zijn we jaren verder.
@beldewouten | 09-02-20 | 12:23: Het zal niet de eerste zijn die ontsnapt aan zijn begeleider (m/v)
Behandelingen in gesloten klinieken is: patiënt volstoppen met gedragsregulerende medicatie, een keer per week een gesprekje met een gedragswetenschapper dat je jezelf bewust hebt gemaakt van jou misdaad en het nodige veinzen van spijt, daarna waarom je geen erectie meer kan krijgen én halfjaarlijks een gesprek met de psychiater voor hun verplichte medicatietoezicht melding en verstrekking van viagra !! Voor de rest met begeleiding beetje pingpong spelen, jezelf suf rukken of gamen... zo wordt er in Nederland op een extra/intensieve zorg, tbs of longstay afdeling, behandelingen uitgevoerd!! Daarna lekker begeleid of onbegeleid verlof aangaande de getoonde vooruitgang.
@TijdelijkOptimist | 09-02-20 | 12:43: En hoe zit het met structuur?
Die gun ik wel een wandelingetje langs de snelweg
Wat wel fijn is... Hij is buiten een "target"
Van wie? Alsof edele criminelen/moordenaars sommige dingen te erg zullen vinden en dan naar eigen inzicht zulke personen zullen termineren. Het is een mythe.
Net zoals mensen dat zeiden over bijvoorbeeld de moordenaar van Pim.
Het A-team (als in de oude serie) bestaat in het echt niet. Helaas, voegde ik er haast aan toe.
@Is dit nog nieuws? | 09-02-20 | 11:47:
Inderdaad. In de bak is hij misschien nog een doel maar daarbuiten niet.
Dat verlof zou nog geen 2 minuten duren als het mijn kind was geweest.
Loze bluf van een toetsenbordridder.
@MaarFeitelijk | 09-02-20 | 11:42: En dat weet u zeker. Want u kent alle reaguurders persoonlijk?
@MaarFeitelijk | 09-02-20 | 11:42: Twee minuten is wat kort maar hij zou de mijne zijn!
U bent gevangenisbaas?
Stoere praat, helemaal als je weet dat er ook nog een broer rondloopt die waarschijnlijk zijn beide ouders hard nodig heeft.
@CalamityJane | 09-02-20 | 12:05:
Nope. Wraak na straf komt heel zelden voor.het is bijna altijd grootspraak.
@beldewouten | 09-02-20 | 12:22: Ik vrees toch echt dat ik daar lak aan zou hebben.
@ristretto | 09-02-20 | 14:10: dat is dan mooi kut voor je andere kind. Verder wat Miko zegt: iedereen zegt wraak te nemen, vrijwel niemand doet het.
dat is een voltooid leven, van Stanley
Inspirerend.
REAGEER OOK