Poetin: Sjoerd Dinges (D66) mag Rusland niet in
Blijf met je rotpoten van onze rot-Sjoerdsma af!
Stom bericht uit stom land Rusland over stom Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma van stomme partij D66: "Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma van D66 is niet welkom in Rusland als een delegatie van Kamerleden daar eind volgende maand op bezoek gaat. Sjoerdsma heeft van minister Blok van Buitenlandse Zaken gehoord dat hij op een zwarte lijst staat en daarom het land niet in mag." Vladimir Poetin weigert dus een van de weinige Kamerleden die kritische vragen stellen over MH17 (zie hier, maar ook hier nog recent) de toegang tot zijn land. Nou Vladimir Poetin. Dan weten wij het goed gemaakt. Wat ons betreft blijft die hele delegatie Kamerleden gewoon thuis. Weet u trouwens wie wél gewoon Rusland (maar niet het VK) in mocht?
UPDATE DINSDAG: Terecht. Tweede Kamer zegt bezoek aan Rusland af.
Social
Reaguursels
InloggenHee, hypocrisie heeft een naam.
www.facebook.com/1196519747030466/pos...
De naam is: D66.
Men heeft toegestaan dat werknemers van een bedrijf uit Sittard die uit Wuhan in China kwamen gewoon aan het werk gingen. Pas nu zijn ze naar huis gestuurd omdat het RIVM de 'regels heeft aangescherpt'. Bron: www.telegraaf.nl/nieuws/1690534669/we...
Had dit niet wat eerder gekund?
Oei, verkeerde draadje. Sorry.
eerstekamer.d66.nl/2019/06/25/d66-ste...
Precies. Het geeft de hypocrisie aan van D66
Toegang krijgen tot een land is een gift, geen recht. Zouden wij ook eens wat vaker moeten doen.
Ik zou ook geen sjoerd sjoerdsma in mijn land willen.
Kan ze ook geen ongelijk geven.
Ach, zie het zo;
Als iemand constant een grote bek over je hebt en alleen anderen maar vertelt hoe slecht je bent, zou je dan je voordeur opendoen voor diegene?
Ik niet.
Juist.
Maar het VK heeft inmiddels wel kleur bekend en heeft een van Geerts prioritys ingelost. Weg met de EU.
Wees nu allemaal maar een beetje aardig tegen oom USSR want we hebben ze misschien keihard nodig en eerder dan je denkt. Ik kom er nog wel eens en ze hebben meer gemeen met ons dan je denkt
Rusland is wel een natiestaat, een echt land met echte grenzen én echte leiders. Dus Sjoerd komt er niet in.
Rusland blijft wel het land waar ons gas vandaan komt. Zo'n 80% van onze elektriciteit wekken we er ook mee op. We moeten er eigenlijk vanaf.
...
Nou, voor het klimaat hoor mensen. Klimaatverandering is allemaal onze schuld en het is catastrofaal. Heus!
He Geenstijl, laten we eerlijk zijn; bij mij komt Sjoerdsma er ook niet in. Wegwezen met die gek.
Sjoerd snapt niet dat Rusland geen Fake News verspreiders toelaat
prio's prio's, regel nu maar eerst dat stas Broekers-Knol knopen kan doorhakken in Marokko mbt kansloze overlastveroorzakende asielzoekers veilige landen. als dat zelfs niet lukt dan is Mockba zeker te hoog gegrepen. stille diplomatie lost alles op hoor het ze nog zeggen
Je kan zeggen van Halbe Zijlstra wat je wilt, maar hij mocht wel binnen komen.
Haha loser die Sjoerdsma !!
Sjoerd is een kwezel.
Fantastisch voor die Wiemert Sjoerdsma. Eindelijk de roem geoogst die hem rechtens toekomt vanwege zijn dappere houding in de MH17 kwestie. Wiemert, de martelaar die ferm standhield ondanks laffe aanvallen. Wiemert die de D66- vlagweer op de hoogten wist te planten. Ik raak niet uitgepraat over Wiemert die..
Ja, dat is voor ons een onbegrijpelijk concept, dat je zo maar zelf bepaalt wie je toelaat in je eigen land. Zeker voor D66-oīden
Vladimir Vladimirovich Putin en Sjoerd Sjoerdsma hebben dat 'repeteergeweer' in hun naam in elk geval al gemeen. De andere gemene deler is politiek.
Dat krijg je ervan Sjoerd met je grote muil, niet iedereen is van jou beledigingen gediend.. blijf maar veilig in het landje waar je wel je grote smoel kan opentrekken.. en Rusland niks mis mee, en o ja nu kunnen ze er niet omheen met deze herdenking dat Rusland half Duitsland heeft bevrijd..
En maar blijven zeiken over dat gevaarlijke Rusland wees blij dat Poetin tot nu toe zijn gezonde verstand gebruikt.. ik heb in Rusland gewerkt wij kunnen daar nog veel van leren.
Fijne avond allen: in volledige vrijheid van meningsuiting dat dan weer wel..
Helemaal mee eens.
Kan Halbe niet mee die kan goed opschieten met Poetin .
Die Poetin heeft die gladjakkers van D666 al lang door.
Best wel mild die Vlad, hij had hem ook toe kunnen laten en op het vliegveld laten arresteren vanwege haat zaaien en opruiing. Paar jaartjes afkoelen in Siberië zou goed zijn voor deze nepnieuws goeroe.
Ohh ja want zo doe je dat bij tegenspraak. Je bent duidelijk een liefhebber van de VVMU.
Had good old Vlad dat hele minkukel kartelletje maar zo'n louterende afkoelings periode gegeven!
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 20:14: Alsof de d666-ers zoveel ruimte geven aan vvmu.
Zou wel grappig zijn inderdaad maar misschien toch te veel eer voor die hoog op het paard getilde rare kwast.
Haha, geweldig! Sjoerdsma van de partij van de verbinding. Heeft zo 'n grote bek dat hij niet meer Rusland in mag. Daar heis ik het wit-blauw-rood wel even voor op!
Hijs jochum
Huh.. van mij mogen ze alle van Dictator'66 verbieden, i.e. niet toelaten in Rusland. Ik hoop dat ze 0 zetels halen de komende verkiezing. Ollogren, enz. pfff.
Sjoerd is een bekende Russofoob. Al jaren tettert hij rond dat Rusland voor van alles en nog wat gestraft moet worden. En beschuldigt hij de Russen van van alles en nog wat. Kan me voorstellen dat de Russen zo’n vervelend mannetje niet op visite willen hebben.
Ja waar maakt hij zich ook druk over, misschien de moord op 200 Nederlanders?
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 19:43: Google zijn naam en je ziet dat hij een one trick pony is, die populistisch probeert te scoren met de grijze plaat “Ze Russian did it”. Ach bij D’66 en in Brussel vinden ze dat ook, dus bij die Russo-foben clubjes zullen ze zijn stoere haatpreken instemmend begroeten.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 19:43: Politiek gewin. Of je kunt natuurlijk gaan stuiteren op je achterste benen over het feit dat je overgeslagen bent als onbeduidend persoon.
Nee ik begrijp dat Poetin hier geen slechte dingen kan doen. Hij is jullie held, een stoere man die harde taal uitslaat, dat wekt respect bij watjes. Zo is dat al eeuwen.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 19:43:
Hoezo, het is nooit de intentie geweest van Rusland om dit toestel neer te halen.
De situatie die tot dit vreselijke incident heeft geleid is te gecompliceerd om tot ongenuanceerde beschuldiging te komen. Er is geen sprake van moord, dat zou een bewuste actie impliceren.
Wel is er sprake van ontkenning, maar bewuste moord is van een totaal andere dimensie.
@Dr. Blechtrummel | 27-01-20 | 19:55: Hij is al 20 jaar de meest populaire politicus van zijn land. 20 jaar voorspelbare en rationele politiek. Een enorme economische groei. Nauwelijks staatsschulden. Enorme deviezen en goud voorraad. Een belastingtarief voor iedereen van 13%. Een leger dat de NAVO op afstand kan houden. Enz enz. Niet slecht lijkt me voor een land wat in de eeuw voor hem miljoenen en miljoenen doden en tig rampen heeft moeten slikken.
Al vijf jaar liegen, het onderzoek dwarsbomen en het schofferen van onze eigen staat, dat is dan de oogst van een onfortuinlijke blunder met een Russische BUK. Ik denk dat veel Russen respect hebben voor de Iraanse regering, die wel heeft toegegeven. Zie wat dat hen heeft opgeleverd. Hoor je nog iemand over dat ongeluk boven Teheran? Rusland betaalt voor haar leugen, en terecht, nu al vijf jaar lang.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 20:08: Rusland betaalt helemaal niks, Duitsland en Nederland zijn bijzonder behulpzaam om een vele vele miljarden opleverende gasleiding aan te leggen... Maar dat wist BL uiteraard nog niet.
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 20:08: Ik geloof dat het allemaal net iets genuanceerder in elkaar zit.
Russki kreeg vanaf dag 1 de schuld in de schoenen geschoven, maar de rol van die fijne mensen uit de Oekraine is nooit echt duidelijk geworden, of wilden we dat niet boven tafel krijgen?
De Amerikanen hebben direct geroepen dat ze wisten wie de dader was, maar wilde lekker niet zeggen hoe of wat.
Russen hebben van oudsher de neiging zich om te draaien en 'donder dan maar op' te mompelen als ze het gevoel krijgen voorgekookte schuld over zich uitgestort te krijgen. Iets met koeltoer en zo. Dat lijkt hier ook aan de orde.
Persoonlijk heb ik nog altijd de indruk dat die straaljager waarover gesproken werd door ooggetuigen een cruciale rol heeft gespeeld in MH17. Iets wat bijzonder pijnlijk (want oorlogsmisdaad) zou zijn voor Oekraine en iets wat zeker niet in het belang zou zijn van de EU die graag ziet dat Oekraine gezellig bij de EU komt. Als dat uitkomt is Oekraine per direct de boevenstaat die ze eigenlijk al zijn en dat verkoopt niet lekker als nieuw lid van de EU.
Er spelen grote belangen en ik vrees dat de mensen in MH17 met hun nabestaanden daarvan de dupe zijn.
Oh... en hadden we deze al aangestipt? Wat deed MH17 boven oorlogsgebied? Anyone?
Hopelijk snapt Sjoerd zelf ook dat er alleen in Nederland mensen zijn die hem voor vol aanzien. En die mensen moesten eens weten .....
Herinner mij Ronald Raak en de NL antillen.
De twee hoofdleveranciers van bewijsvoering inzake MH17 zijn de Oekraïense veiligheidsdienst SBU en het 'burger onderzoeks initiatief' Bellingcat. Over de integriteit van eerste valt uiteraard niet te twijfelen komende uit het minst corrupte land van Europa. Maar bij tweede partij mogen toch wel vragen worden gesteld zoals 'Waarom staat topman Elliot Higgins op de payroll van de Atlantic Counsil (militaire denktank) en waarom heeft de Nederlandse Bellingcat medewerker en alom door MSM bejubelde Daniel Romein begin dit jaar het zinkende schip verlaten? twitter.com/Deus_Abscondis/status/121...
Nee sukkel, dat is het JIT en ons eigen OM.
Weert Gilders mocht er wel in, een hij kreeg een prachtig rood wit blauw speldje van ome Vlad! Blij als een kind was hij ermee...
En terecht! Goede actie van Geert. Rusland en de VS zijn twee nucleair bewapende supermachten, dus dan is het verstandig om met beide een goede verstandhouding op te bouwen. D66/VVD idioten schoppen Trump en Poetin liever tegen de schenen, terwijl ze over de grond kruipen voor foute Islamitische regimes zoals dat van Iran.
Niet echt snugger van D66/VVD. WEG met deze partijtjes dus!!
Ja, Geert weet helaas niet altijd waar de Nederlandse belangen liggen.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:20: Die liggen in zowel Rusland als de VS. En dat snapt Geert uitstekend itt. de druiloren van D66/VVD, die een ziekelijke neiging hebben Islamitische tirannen te behagen en bondgenoten tegen de schenen te schoppen.
Ach ja, voor populistische partijen is Poetin de held. Geen idee waarom, Poetin spuugt op die gasten maar ze zijn nuttige idioten in het spel om de EU en de NAVO uit elkaar te spelen. Domme Geert denkt echt dat Poetin hem aardig vindt zeker? Dat het het leukste nog..
@Beste_Landgenoten | 27-01-20 | 19:41: Voor D66/VVD zijn Rohani en Druncker helden. Geen idee waarom, maar die gasten zijn nuttige idioten in het spel om Europa aan de radicale Islam uit te leveren. Domme Sjoerdje wordt nu terecht de deur geweigerd. Dit mislukte Islam likkertje is NIET welkom bij de dappere Russen!
Haha aan de radicale islam. Daarom vind ik dit ook zo leuk hier, dit soort denkbeelden. Maar ja, je hebt wel stemrecht, dat is dan weer jammer.
@echt_links | 27-01-20 | 19:46: Juncker is al weer weg. Poetin zit er tot aan zijn dood. Zoals het een dictator betaamt.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 20:03: Ons koninklijk huis zit er al eeuwen!! Niet weg te branden die gasten!! Bovendien: Poetin is intelligent en nuchter, Druncker is immer beneveld en oliedom. Wat heb je liever?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:20: 'De Nederlandse belangen'. Klinkt als.
Ben er een paar keer geweest en een visum aanvragen is totaal niet moeilijk.
Verder kan je daar gewoon je gang gaan en geen blokkades op internet.
Niet dat ik het juist vind maar ik kan me wel een beetje voorstellen dat als je alleen maar als politicus loopt te schelden op een bepaald land dat het land zegt nou doei dan maar blijf maar lekker weg.
Is het uitgesproken waarom Sjoerdje er niet in mag van Ome Vlad?
Als ik gewoon even naar het gedrag van Sjoerdje kijk denk ik dat ik het inreisverbod toch wel een beetje begrijp.
Mijn buurman is een wappie die altijd het hoogste woord heeft hoe IK moet leven en hoe IK me aan moet passen en hoe fantastisch hij wel is. Tegelijkertijd schemert iedere keer op weer een stuk eigen gewin door in zijn betogen.. Hij lijkt wel linksch.
Denk je dat ik die man binnen laat als hij voor de deur staat?
Misschien dat Ome Vlad ook wel zo stug is als ik. We noemen hem dan ook maar een boze oude witte man, daar zal hij vast vannacht niet van kunnen slapen.
SS bedrijft polletiek op het onwelgevoeglijke niveau van de Democraten in de VS.
Daarin is vertekening van de werkelijkheid, de leugen die regeert mét policor propaganda het leitmotiv.
Dat iemand daar niet op zit te wachten kan ik me voorstellen,ik denk dat D'66 vrindje/inspiratie Soros er ook niet in zou komen. Derrie hou je liever buiten je deur. en dat scheelt meteen een of ander ecologische footprint.
Iemand wiens ouders met achternaam Sjoerdsma hun kind Sjoerd noemen, kan bij voorbaat al niks worden. Ik zeg terecht putinski
Nou Sjoerd dit zal Poetin leren met je boute uitspraak van de koude kermis,
man man op een paar uitzonderingen na ( bv. Jesse en Robje ) ben je gewoon een kneus.
Deze eurofiele lamlendeling IS een gevaar voor de mensheid. Gelukkig zijn de Russen daar duidelijk over.
Hallo mensen, de russen hebben wel.heel veel voor ons landje gedaan in de 2e wereldoorlog.
Dat mag ook nooit vergeten worden. Bevrijding van enge kampen en ons land hebben we niet alleen aan de amerikanen te danken.
Ja, het was echt een feest om door de Russen bevrijd te worden, jongejongejonge.
Ze hebben vooral in Berlijn heel veel vrouwen verkracht. Maar om dat nou een pluspunt te noemen....
Daar denken ze bij veel oorlogsherdenkingen anders over.
Marokkanen en Duitsers zijn vanzelfsprekend welkom, Canadezen weten we meestal nog wel, Amerikanen ook, Engelsen, echt? Polen worden al geweerd.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:04: Wat hebben de Duitsers in Rusland wel niet voor verschrikkelijk leed aangericht? 20 miljoen doden. Koekje van eigen deeg dus!
@echt_links | 27-01-20 | 19:08: Van die 20 miljoen doden kun je een groot deel op het conto van Vadertje Stalin schrijven, met zijn waanzinnige oorlogstactiek. De Duitsers waren erg wreed, maar de Russen waren dat eveneens. Dus weinig goede woorden hier voor die Oeral/Karpaten-koppen.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:04: Dat soort van zaken gebeuren in oorlogen. Vietnam, Indonesië, China, ach noem maar op. Daar zijn de Russen geen uitzonderingen op. De Duitsers daarentegen waren echt wel een uitzondering met hun moordpartijen op burgers.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:14: 12 Miljoen dode burgers kunnen toch echt op het conto van de Duitsers geschreven worden. Duitsland zelf had nog geen 2 miljoen burger slachtoffers. Kortom je praat een beetje poep.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:14: Ja discrimineer de Russen maar!! Met je "Oeral/Karpaten" koppen. VVD heeft meer iets met de Islam....
@Zapata10 | 27-01-20 | 19:15: Russen waren heel gewelddadig. En dat bleven ze nadat ze grote delen van Oost-Europa hadden veroverd. Stalin heeft er meer over de kling gejaagd dan Hitler.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:14:
Voor Rusland was het de strijd om te overleven. Als Rusland zou vallen zouden de Duitsers alle Russen uitroeien, dus de luxe dat de Amerikanen en de Britten hadden die netjes in POD kampen belandden hadden de Russen niet. Dus F. you
Hebben ze niet voor ons gedaan hoor, in WO2, maar vooral voor zichzelf en niet te vergeten vadertje Stalin.
@The Russian | 27-01-20 | 19:22: Nadat ze eerst de helft van Polen hadden veroverd, na een onderonsje met Hitler.
@The Russian | 27-01-20 | 19:22: En zo is het maar net.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 20:04:
Dat helft van Polen werd door Polen net na de eerste wereld oorlog gejat van Rusland toen het een zwakke tijd kende. Rusland greep gewoon de kans om het terug te pakken. Daarnaast na de oorlog was Moskou nog zo vriendelijk geweest om een heel stuk Duitsland aan Polen te schenken, als ik zie hoe ondankbaar dat land nu is dat Rusland hun onder andere van Duitse final solution heeft gered dan verdienen zij dat stuk land niet, en moet het terug naar Rusland.
Sjoerd Sjoerdsma is 1 van de bepleiters van de zogeheten 'Magnitsky Act'. Daarmee wil hij Russen op een zwarte lijst plaatsen. Voor info over de Magnitsky Hoax zie bijv. www.craigmurray.org.uk/archives/2019/...
En dan linken naar een idioot met een eigen site.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:58: Craig Murray, een voormalig Brits ambassadeur, een idioot? U weet meer dan ik.
@VrijdenkerDavid | 27-01-20 | 19:04: Je weet wat ze over Murray zeggen hé.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:11: Dat het een idioot is?
Dit maakt het juist zo grappig. Een voorstander van een 'zwarte lijst' die juist op een lijst geplaatst wordt, en dat er dan zo'n ophefje over ontstaat.
Heerlijk.
“ Russen doen aangifte tegen Pechtold (D66) wegens discriminatie”
Wellicht een samenhang.
Bovendien is Alexandre Pechtoldski dikke maatjes met Oekraïne.
“ Als de Russische regering denkt dat ik vanwege deze druk mijn kritiek op bijv MH17 en mensenrechtenschendingen inslik, dan komen ze van een koude kermis thuis.”
Nou nou, phoehee! Dat zal ze leren.
De dunne stront loopt langs de benen van Putin.
Wat-een-verbeelding heeft Sjoertje.
Beetje het gekrenkte ego oppoetsen.
Moet wel lachen om die Kuif, die weet van toeten noch blazen als het over Rusland gaat. Denkt dat het hier (ja, ik woon in Moskou) een armoedige bende is. Denkt dat niemand hier iets over *het regime" mag zeggen.
Ik woon hier met plezier en ben niet van plan ooit nog terug te gaan naar NL.
Hoe anders zou dat in de jaren '80 zijn geweest. NL was toen van vreemde en/of identiteitspolitieke smetten vrijwel vrij, en in het oosten had je het sovjetsysteem.
Zo zie je maar, situaties en leefomstandigheden kunnen behoorlijk veranderen.
Waarom worden oppositieleiders steevast opgepakt tijdens betogingen? Hoe komt het dat nogal wat kritische journalisten gewelddadig aan hun einde komen? En hoe kan het dat Poetin goed is voor tientallen miljarden, terwijl hij officieel een vrij karig salaris verdient? Is het je ook opgevallen dat weinig buitenlandse bedrijven en zakenmensen nog zin hebben om zaken te doen in Rusland? Heb jij de corruptie-index gezien die vorige week verscheen en waar Rusland ergens rond de 120ste plek schommelde, tussen allerlei Afrikaanse landen? Zomaar een paar vraagjes.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:57: Eén wedervraag op hoe komt het dat Putin goed is voor vele miljarden..
Ik weet van best veel (ex) politici in het westen die, uiteraard volslagen binnen de kaders van de wet, forse potten geld weten te bemachtigen. Misschien dat Putin een nog grotere graaier is, misschien dat die lui in het westen het gewoon niet goed genoeg doen, maar op het vlak van zelfverrijking geloof ik echt niet dat de gemiddelde westerse politicus een haar beter is dan Ome Vlad.
Oh shit... er komt toch nog een antwoord op de vraag waarom zo weinig mensen zin hebben in zaken doen met Rusland. Dat is vanwege het gezeik wat je HIER hebt. Banken die enorm moeilijk gaan doen, als je groot genoeg bent of technologisch interessant genoeg bent gaan zelfs buitenlandse mogendheden zich er tegenaan bemoeien. Als je met dezelfde hoeveelheid investering je centjes in een makkelijker land kunt verdienen ga je dat doen. Heb ik ook gedaan.
@DatInternetDingetje | 27-01-20 | 19:13: Poetin wordt op 40 miljard geschat. Ik denk dat Rutte goed is voor een paar ton. Nogal een verschil. Lees ook eens de columns van zakenman/journalist Derk Sauer. Was heel succesvol in Rusland met zijn uitgeverij en zijn bladen, maar is uiteindelijk ook het land uitgejaagd, net zoals zoveel andere, westerse ondernemers.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:16:
Oh nu is het weer 40 miljard. Toen de criminele westerse bankier dat uit Rusland was getrapt en de leugen de wereld inbracht was het rond 250 miljard en daarna bleef die nummer alle kanten op te bewegen. Jullie eurofiele parasieten verzuipen nu in eigen leugens
Allemaal mooi natuurlijk maar Poetin is de corruptie zelf. Maffia en politiek is in Rusland één. Het vermogen van Poetin is idioot voor zijn functie. En nee, in westerse democratieën heb je dat niet, op sommige landen na. De zelfverrijking vindt dan niet tijdens de functie van staatshoofd plaats. Poetin heeft er alle persoonlijk belang bij om iedere oppositie of vermindering van zijn macht aan te vechten met alle middelen inclusief de inzet van de rechterlijke macht en de fsb. Wordt Poetin ooit aangeklaagd voor zijn malversaties dan kan hij de doodstraf krijgen en dat weet hij. Hij zal niet levend het Kremlin verlaten.
Ja, dus? Het staat Rusland voor zover ik weet vrij om bepaalde personen om welke reden dan ook de toegang tot hun land te ontzeggen. Ook als de persoon in kwestie een laagvlieger van een kutpartij is.
Beter opletten: ze hebben eerst Nederlandse parlementariërs uitgenodigd om het land te bezoeken, en vervolgens willen ze zelf selecteren wie er welkom is en wie niet. Zo gaat dat blijkbaar in een dictatuur.
De VSEU laven van ALDE66 zitten in al vanaf dag 1 vuistdiep in de anti-Rusland propaganda en de Oekraniense regime change. Van Pechtolds privejet tripjes tot aan Verstofstadt belang in Burisma schaliegas (ook bekend van VS/Bidens) terwijl hij samen met warmonger Van Baalen de vuist hief op het Maidan plein daags alvorens snipers op beide partijen begonnen te schieten. MH17 was de benodigde game changer die de goegemeente omtrok voor steun aan enerzijds VS/NATO 'boots on the ground' en anderszijds een EU handelsverdrag aka initiatie toetreding. Het narratief schuldige neerhalen was na een uur gezet en sindsdien is er vooral vertraagd om de emotie en aandacht te vervagen. Wat rest is een showproces voor nabestaanden waaraan geen enkele feitengebaseerde jurist zijn vingers gaat branden. Achtergehouden gegevens, niet ongehaalde wrakstukken (met kogelgaten), missende reconstructiedelen (idem), pilotenstoelen (idem), lichaam piloot niet zichtbaar voor nabestaanden (idem). Kogelgaten die onmogelijk zijn ontstaan door een BUK raket alsmede qua inslaghoek door beschieting nadat het toestel al op de grond lag. Repeat a lie a thousand times and it becomes the truth. Dat met name Soros loopjongen Sjoerdsma Rusland niet inkomt zal tevens zijn omdat zijn sugardaddy daar al sinds 2015 niet meer welkom is.
Zegt Rusland zelf de reden, of wordt de reden zo gespind (lees, er is andere onbekende ongewenste reden)?
Misschien heeft Sjoerd aids. Dan kom je er ook njet in toch? Of is dat verouderde info in mijn geheugen?
Als je dingen met elkaar wilt bespreken zul je het diplomatiek moeten aanpakken, en daar hoort respect voor elkaar hebben bij. Als je van te voren al iedereen gaat lopen beledigen dan loop je de kans dat je wordt buitengesloten en dan valt er helemaal niets meer te bespreken.
Willen jullie dan D66 in jullie land? Wie ze heeft mag ze houden. Poetin laat ook hier weer even zien wie de baas is. Wer ficken moechte, muss freundlich sein! En SSchwarma was dat blijkbaar niet. Maar gevoel voor realiteit is bij Links een onderontwikkeld kindje.
Dankzij Poetin heeft Sjoerd ook weer eens een mediamomentje.
Zou tijd worden ook! Was al bijna vergeten dat naast Jetten en dat stagiaireneukertje er nog meer mannelijke rampfiguren rondlopen bij de antidemocratische Drammers66.
Rustaaag, die eurofiel en de onzijdige met ontploft föhn kapsel komen best aan de beurt. Hoop in goede zin.
Ik zou hem ook niet binnen laten als die laaielichter aan de deur stond.
Hoe druk maakt Sjoerd zich ook al weer over mensenrechtsschendingen in moslimlanden?
Groot gelijk van Poetin ! Die Sjoerd Sjoerdsma heeft de meest belachelijke beschuldigingen naar Rusland en in het bijzonder naar Poetin gemaakt...:
"Ik maak me meer zorgen dan ooit dat de Nederlandse verkiezingen worden beïnvloed door buitenlandse mogendheden, in het bijzonder Rusland."
Volgens Sjoerdsma willen de Russen niet een bepaalde kandidaat of partij helpen, maar gaat het om het verstoren van westerse democratieën.
De Russen gebruiken daarbij steeds slimmere methoden. "De wijze van beïnvloeden is steeds geraffineerder en moeilijker aan te tonen. Kijk naar de Amerikaanse verkiezingen, pas na de verkiezingen is het bewijs rond", zegt Sjoerdsma.
Google voor de gein maar eens "Sjoerd Sjoerdsma + Rusland + Spionage"... Ik heb het idee dat als er in de wereld iets gebeurd, is het volgens Sjoerd de schuld van de Russen...!
Nu kan hij thuis blijven. Ook beter voor het milieu trouwens.
De democratie kun je niet meer verstoren, aangezien D66 die al om zeep geholpen heeft. Misschien nog niet zo gek als de Russen zich ermee bemoeien. Hoe mooi zou het zijn als we met Russische hulp van de kartelpartijen en de linkse NPO af kunnen komen. Misschien nog niet eens zo gek, die zogenaamde Russische inmenging
@Kopieerapparaat | 27-01-20 | 19:00:
Boycot van Rusland, Sjoerdje? Wel meehelpen met de aanleg vd grootste gasleiding van Rusland naar Duitsland (AllSeas en SHELL). Heeft Trump Nederlandje laatst nog -volkomen terecht- vanaf geschopt. Eraan meehelpen om Poetin miljarden te laten verdienen, janken over een boycot en vervolgens voor een kwartje willen schuilen onder de atoom paraplu vd VS. Zo rolt huichelachtig NL.
Ik denk dat GS niet zoveel zin heeft in Russische Trollen.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:35: Wij hebben het niet zo op 24/7 VVD trollen.
Heel opvallend ja. Een nette "anti-Amerikaanse" reactie van mij is ook wel eens verwijderd. Ook bij een item dat door Ronaldo werd geschreven.
Olga, may I kiss you now?
Ik blijf het tekenend vinden dat ouders met de achternaam Sjoerdsma hun kind Sjoerd noemen. Dan weet je al meteen dat zo'n gezin niet goed is.
Sjoerds Sjoerdsma's ma, ma Sjoerdsma, heeft hier verkeerd gehandeld.
Laat Sjoerd Sjoerdsma's ma, ma Sjoerdsma maar zitten dus.
Zo’n alliteratie wekt inderdaad de indruk van een Lulletje Lulsma.
@B.Spiritus | 27-01-20 | 18:27: Heet gelukkig geen Jansen van achternaam.
@Jan Leul | 27-01-20 | 18:29: Jan Janssen kon tenminste goed fietsen.
www.urbandictionary.com/define.php?te... Nomen est omen. Die naam Sjoerd betekent in het Engels reeds dat je nodig moet scheißen. In het Russisch zal het vast ook wel ergens stinken.
Rusland heeft gelijk. Sjoerdsma is een eikel en dat weten ze zelfs in Rusland. Internationale eikel dus.
Best verstandig van Poetin. D’66 opportunisme zou in Nederland ook verboden moeten worden.
Poetin is nogal van het verbieden. Net als die gek in Noord Korea. Of die buschauffeur in Venezuela.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:35:
Oh is dat zo. Vanwege de EU censuur kan ik niet eens vele Amerikaanse websites bezoeken. Krijg een melding: vanwege kromme EU wetgeving mogen wij de website niet tonen
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:35: Wij mogen geen vuurwerk meer afsteken en er mogen ook niet voldoende huizen gebouwd worden voor onze kinderen, terwijl de grenzen wagenwijd open gezet zijn en de nutteloze massa-import voorrang heeft. Daar is die VVD gek in Den Haag verantwoordelijk voor.
@The Russian | 27-01-20 | 18:41: ja was mij ook al opgevallen dacht wij nog ongecensureerd internet hadden maar verkeerd gedacht lijkt china wel
Sjoerd komt er bij mij ook niet in.
He, bah, moet het weer over sex gaan...
@Knufter | 27-01-20 | 18:15: haha
Mooi zo. Zo voorkomt Rusland luchtvervuiling van deze liberale parasiet. En hij moet z’n bek houden over mensenrechten, alsof Nederland die naleeft.
Aldus een aanhanger van een dictatoriaal regime. Hangt er bij jou een portret van Vadertje Stalin aan de muur?
Niet?? Op welke situaties in Nederland doelt u???
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:21: Bij ons hebben we een vastgeroest kartel, dat naar de pijpen van een ongekozen moloch, genaamd 'EU' danst.
@DeutschlandUberAlles | 27-01-20 | 18:28:
Onder andere jeugdzorg waarin duizenden kinderen gegijzeld worden tot hun 18de zodat de industrie maximaal kan cashen. En als je met een gestrekt been tegen ingaat dan zal het Nederlandse OM een internationale arrestatie bevel tegen je uitvaardigen en bestempelen als gevaar voor de staat.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:21:
Nee wel die van President Poetin.
@The Russian | 27-01-20 | 18:35: Daar heb je het al.
Ik denk dat Sjoerdsma zijn eigen belangrijkheid overschat en er wellicht en andere reden is waarom hij het land niet in mag.
Prima Sjoerd is een engnek.
ANP 03-06-19, 16:35:
"WAGENINGEN - De Russische president Poetin is niet uitgenodigd voor de start van de herdenking en viering van 75 Jaar Vrijheid op 31 augustus in Terneuzen. Reden is dat de Russen niet bij de bevrijders van Nederland horen, zei de Zeeuwse commissaris van de Koning Han Polman maandag in Wageningen."
En dan wel de fucking Duitsers uitnodigen.
En dan nu gaan zitten janken.
Russen hebben er niks te zoeken. En wees blij dat ze ons niet bevrijd hebben. Dan reden we nu in lullige kleine autootjes, en rekenden we de brandstof af in roebels.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:09: Nu rijden we ook in lullige kleine autootjes (vergelijk met de VS, België en Duitsland) en betalen we de hoogste benzineprijs vd wereld. Gaaf hoor!
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:09: ik hou van alle reaguurders maar soms....
Zonder die Russen rekende geen een Jood in Nederland überhaupt nog brandstof af.
En de Duitsers....? In een herdenking over de oorlog?
Dat is net zoiets als Marc Dutroux uitnodigen voor een herdenking van Ann en Eefje.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:09: En een Matiz is echt een hele verbetering bedoel je?
@The Russian | 27-01-20 | 18:43: Is wel een voorbeeld voor me, maar ik ben het niet.
@The Russian | 27-01-20 | 18:52: Mijn ouders hebben me opgevoed tot een kritische EU-burger. Vooral mijn vader had een bloedhekel aan autoritaire regimes.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:00:
Hahah kritische EU burger. Ik lig dubbel hier. Gewoon een EU slaaf dus die niet doorheeft dat EU langzaamaan de nieuwe 3de rijk begint te worden, en dat Rusland op gegeven moment dat gezwel weer een oorwassing zal moeten geven.
@The Russian | 27-01-20 | 19:04: Wij reageren nu beiden op de website GS, zonder dat we problemen gaan krijgen met politici of met justitie. Ik denk dat een Russische GS al lang verboden zou zijn. Dus: in West Europa heb je erg veel vrijheid, en dat heb je in Rusland niet. Waar woon jij liever, in een dictatuur of in een vrij land.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:18:
Ik woon liever in Rusland dat vrijer is. Maar ik heb nog wat appels te schillen met dit land
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 19:18: Is dat zo Kuif??? Ik herinner me nog wel een reaguurder die iets onfraais, maar zijn mening over zeurvana Simons plempte en de Gestapo wel bij GS op de deur stond te bonzen voor de NAW gegevens en ip logs. Hoezo vrijheid???
@Kopieerapparaat | 27-01-20 | 19:28:
Och, Kuifje heeft een selectief geheugen. Niks nieuws onder de zon.
@Kopieerapparaat | 27-01-20 | 19:28: Mensen bedreigen mag nu eenmaal niet. Ook niet hier op GS.
Ik heb wel eens aan de deur gestaan bij een feest. Zat een doorbitch. Die keek mij van kruin tot voeten aan, en weer terug naar de kruin.
"nee jij mag er niet in' zei ze.
Heb ik ook niet over getwitterd en gejankesteind.
nu toch wel?
Je had haar oor moeten afbijten.
Dan snapt ze wie er de baas is.
@Reaguurdeskundige | 27-01-20 | 18:08: Nee hoor. Doorbitch had gelijk. Iedereen had zich uitgedost behalve ik.
Ik zou de hele troep niet mijn land binnen halen, als ik Putin was.
Weet Putin zelf ook dat Sjoerd op zijn zwarte lijst staat ?
Sjoerd was ook heel kritisch tegenover Marokko en diens fraude met onze kinderbijslag en Saoedie Arabië kreeg er ook van langs toen dat land geen enkele vluchteling opnam. Ook Erdogan moest het ontgelden bij Sjoerd. Sjoerd kan nl. niet tegen misstanden.......... hij is wel een beetje selectief, zó jammer!
De andere X66ers hebben geluk dat ze er nog wel in mogen. Ik had ze ingevlogen over Oekraïne en de rebellen van beide kanten daar hun werk laten doen. Zijn de AWACS beelden er al overigens?
Sinds wanneer is een (al of niet gespeelde) kritische houding in het MH17 dossier een positief argument? Ten eerste krijgt Poetin vanaf 1 seconde na de crash alles en nog wat aan zijn reet gesmeerd en stond toen al vast, zonder onderzoek of bewijs, dat Rusland de schuldige was.
Poetin is geen lieverdje maar hij is niet gek, en hij list die Ploertsma wel rauw.
Als hij die Sjoerdsma wel rauw lust, waarom weigert hij hem dan aan de grens? Geen teken van kracht, lijkt me.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:01: Hij is waarschijnlijk bang voor z'n organen. Blijft wel Dood66
"Ook is hij groot voorstander van de zogeheten Magnitsky-wet, ..."
Lijkt mij voor de Russen een belangwekkender reden om meneer de deur te wijzen dan die malle MH17 obsessie.
Ja lekker huilie huilie doen nu. Rusland wordt aan de lopende band sancties opgelegd. Maar als er een sanctie terugkomt de gebeten hond uithangen.
Wat ik me dan afvraag is wat een paar kamerleden uit een land, met minder inwoners dan een hele grote stad, daar denken te kunnen bewerkstelligen?
Ik zie het niet.
Heen en weer vliegen voor het goede doel. Gaat om het gebaar hè.
Heb helemaal niets met het gedachtegoed van D66 en vind het een gevaarlijke partij
Punt.
Tegen een land als Egypte durven ze wel maar let maar op naar Rusland toe zal een deel van onze glorieuze kamerdelegatie toch gaan.. wezels..
Sjoerdsma komt bij mij ook de deur niet in. Zo gek vind ik het dus niet. Mijn zwarte lijst omvat de gehele wereldbevolking op een enkeling na. Zo beschouwd is Rusland eigen een heel coulant en open land, als de rest van het tweede kamer tuig (die er bij mij ook niet in zouden komen) wel welkom is.
Kritisch publiek is nooit welkom in dergelijke enge landen! Want wanneer de kritiek sterft...
Sjoerd is een penis maar wel ónze penis!
Sjoerd is een slappe plasser
“Volgens Sjoerdsma moet de weigering het gevolg zijn van zijn kritische houding tegenover Moskou, bijvoorbeeld in het dossiernummer vlucht MH17”.
“Moet de weigering het gevolg zijn”.. Sjoerdsma weet het dus helemaal niet zeker. Hij neemt het maar aan en maakt gelijk gebruik van de extra aandacht om zichzelf in de kijker te spelen door zijn “kritiek in het dossier MH-17” te benadrukken (volgens mij uiten de meeste Nederlandse politieke partijen kritiek in dit dossier).
Van Poetin(s Rusland) moet ik niets hebben, maar de “vijanden” van Poetin zijn niet per se mijn vrienden. En (die arrogante, zichzelf overschattende kwal van een) Sjoerdsma is dat dus absoluut zeker niet.
Laat meneer Sjoerdsma, en in zijn kielzog heel D66, zich maar eens goed gaan bezinnen over hun immigratiebeleid m.b.t. bijvoorbeeld het IS-tuig willen repatriëren en kansloze massa-immigratie.
Direct en indirect zullen namelijk door dat soort falend beleid in de toekomst vermoedelijk veel meer dan 196 slachtoffers in Nederland te betreuren zijn.
Rechtsongelijkheid word nog een groot probleem zowel lokaal als internationaal op deze wereld.
Niet erg slim van de Russen om deze praatjesmaker te laten merken dat hij hun blijkbaar is opgevallen.
this FSB action really inflates Sjoerdjes importance
Komradski Marky Mark en Sjoerdski Smegmaski lopen op het Rode Plein.
Zegt Sjoerski: Mag IK nu eens in het midden lopen?
Pravda njet robotski; datsja kaputt! Nasdrovja lekker pilsje.
Mja Sjoerdsma staat op de zwarte lijst vanwege de sancties tegen Rusland.
Waarom zijn die sancties ook alweer?
Oh ja Rusland schuld aan neerschieten mh17?
Waarom dan rechtzaak?
Waarom sancties voor uitspraak rechtbank?
Maar even een serieuze vraag; wat gaat die Kamerdelegatie daar doen dan? MH17 beelden opvragen en een schuldbekentenis van Poetin eisen? Opheldering eisen over hackaanvallen vanuit hun trollenfabriek? Kwaken over die gaslijn? De Russische support voor foute figuren als Iran en Assad ( en in het verlengde daarvan hun proxyterroristjes? ). De Krim en Oost-Oekraine? Het voortgaande getart van onze vlieg-en vaarroutes?
Weet eigenlijk niet zo goed wat we met die onruststoker daar aanmoeten. En als er dan toch gekwaakt gaat worden, dan alsjeblieft door topdiplomaten, niet door een stel kameramateurs zonder mandaat.
Ze zijn uitgenodigd door het Russische parlement. Beetje raar om iemand van D66 dan niet mee te laten gaan.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:55: Gaat Omzigt eigenlijk mee?
@Dr. Blechtrummel | 27-01-20 | 18:08: Volgens mij gaat er nu niemand meer.
Ik snap die Russen wel, bij mij komt Destructie 66 er ook niet in
Ben benieuwd of dat gezellig reizen wordt per trein. Deze klimaatgekkies nemen toch zeker het voortouw in hun besef om de klimaatdoelen te halen.
Trein die draait op stroom uit een kerncentrale,laat ze fietsen zijn wij er ook vanaf..... Voor een paar maanden.
Te serieuze mensen moet je niet te serieus nemen.
Sjoerd 'plaatst zich buiten de discussie'. Dus cordon sanitaire is begrijpelijk.
Jij vindt die mensenrechtenschendingen waar Sjoerdsma tegen ageert, wel ok?
Om je als so called supermacht je druk gaat maken over buitenlandse individuen van kleine landen...
Verder wat Kuifje zegt
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:49: Sla jij je vrouw nog steeds?
@Je_zeulende_zusje | 27-01-20 | 18:03: Alleen uit zelfverdediging.
Het is nogal naïef om te denken dat een kritische houding die Ploertsma destijds had in het MH17 dossier een paspoort naar Poetin betekent. Ten eerste had ik destijds al het gevoel dat Ploertsma toneel speelde, zijn 'kritische' houding kwam niet overeen met de algehele houding van D'66 versus Rusland en Poetin. Nu D'66 in de coalitie zit zwijgt Ploertsma als het graf, maar de hetze tegen Rusland gaat onverminderd door. Eigen schuld.
Rusland is een pauperland met een Enge Neel aan het roer die alle kritiek de mond snoert. Politieke tegenstanders en kritische journalisten belanden in het gevang, demonstraties worden met grof geweld uit elkaar geslagen . En jij neemt het voor Poeti op. Wat zegt dat over jou...?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:48: Hoe vaak was je al in Rusland beste Kuifje?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:48: net als in Frankrijk bedoel je,daar slaan ze al een jaar lang elk helemaal scheel
@Man-Van-De-Rekening | 27-01-20 | 17:50: Hoe vaak was jij in Noord-Korea? Of in Venezuela?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:56: Minder vaak als in Rusland.
D'66'ers op de zwarte lijst zetten is best te begrijpen.
Zie het maar als een Russische variant op SheikWatch lOL
Euh, welke mensenrechtenschendingen? Poetin is lief. Aardige vent, helpt iedereen, niks mis mee. Nederland loopt aan de leiband van die maffe gringo's. Nu gaan we weer die arme Iraniërs pesten. Pfff, kunnen nooit iets zelf beslissen. ASML is ook een mooi voorbeeld.
Poetin een aardige vent en arme Iraniërs; jij moet echt niet meer zoveel zuipen voordat je aan een tegel begint, want tis niet alleen net nie, tis het helemaal nie !
@Jackson | 27-01-20 | 18:05: Laat me raden, Jackson, Mississippi? Klan member?
Dr komt er maar 1 van een koude kermis thuis en dat is sjoerdsma zelf. Hij word gewoon geweigerd als een klein kind bij de achtbaan. Heerlijk, daar kan je alleen maar respect voor hebben, die rugegraat.
Want kritische mensen moet je kaltstellen?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:39:
Natuurlijk.
Maar niet als ze humor hebben zoals wij.
Sjoerd ontbeert het humorgen.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:39: ja, doet jouw enge clubje ook bij Geert.
@Normpje | 27-01-20 | 17:43: Zit Geert regelmatig in de gevangenis? Mag Geert niet meedoen aan de verkiezingen? Worden websites waarop Geert zijn mening ventileert, afgesloten en verboden?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:46:
Als de democratie werkelijk zou werken dan had Rutte deze allang afgeschaft net als het referendum.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:39: Is gewoon deur-beleid. Heb ik thuis ook, Timmermans, Rutte, Clinton, Merkel, Maxima en alles dat Zweeds is komen er niet in.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:46: bijna, in de de gevangenis, op verzoek van Opstelten. Hij mag nog meedoen met verkiezingen, maar cordon sanitaire. En dit is gaande in Nederland, niet het buitenland.
@Normpje | 27-01-20 | 17:51: Bijna in de gevangenis? Heb ik gemist. Poetins politieke tegenstanders mogen nauwelijks meedoen aan verkiezingen en worden bij demonstraties steevast opgepakt. Hoe vaak is Geert opgepakt tijdens een demonstratie?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:58: Het Russische volk staat vrijwel eensgezind achter Putin, vandaar het gebrek aan oppositie. Heel af en toe is er een door EU of USA gefinancierd opstootje, dat dan geframend in de MSM verschijnt.
@Man-Van-De-Rekening | 27-01-20 | 20:14: Ja, want Poetin heeft de media onder controle. En oppositie wordt uit de weg geruimd. Ik zou wel eens eerlijke verkiezingen willen zien. De Russen zijn de facto onder Poetin niks opgeschoten. Economisch gaat het al jaren heel matig, en Rusland is internationaal een paria geworden. Een soort Iran, maar dan zonder Ayatollahs.
Welkom welkom welkom
Njet
Awwwwwww arme Sjoerd.
Kan hij lekker met Ankie Broekrok-Knol cupcakes gaan bakken. Die is ook nergens welkom tenslotte.
Nou Sjoerdje! Dan wordt het toch een stedentrip Amsterdam in plaats van Moskou.
Denk toch dat het tijd is om anders tegen Rusland aan te kijken. Bijna elk conflict of dictator in de laatste 50-60 jaar is door de VS geïnitieerd of geïnstalleerd. Om nog niet eens te spreken over alle criminele organisaties zoals WTO, Federal reserve en IMF waarmee derdewereldlanden systematisch kapot worden gemaakt voor bepaalde grondstoffen. Bovendien heeft Poetin het Rooms-Katholieke geloof in de Russische samenleving ingebracht om juist aansluiten te zoeken bij het Westen. Bijna 80% van de Rus is nu Christelijk en dit was nodig na het wegvallen van het communisme als leidraad. Russen voelen zich Europeaan.
Tot slot heeft de VS allemaal satellieten in de ruimte en zijn er beelden die duidelijk maken wat er met de MH17 is gebeurd. Helaas weigert de VS deze beelden te delen. Dat is denk ik het enige zekerheidje in deze zaak. Door middel van deductie kan men hieruit afleiden dat indien beelden daadwerkelijk aantonen dat het Russen waren, de VS deze beelden al meteen had vrijgegeven of de beelden worden gebruikt om Rusland af te persen voor de economisch gewin. De Krim situatie lijkt trouwens sterk op Georgië in 2008.
Het is trouwens ook toevallig dat de MH17 situatie gebeurde tijdens een periode waarin Rusland en Nederland juist naar elkaar toe aan het groeien waren. Zoals bijvoorbeeld het Nederland Rusland jaar met uitwisselingen van kunst en cultuur in bijvoorbeeld de Hermitage en het organiseren van voetbal evenementen en Winterspelen.
VS is een democratie, Rusland een autoritair land met een baas die heel veel geld in zijn eigen zakken laat verdwijnen. Dan toch veel liever de yanks.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:37: democratie bestaat niet.
@peetjoh | 27-01-20 | 17:38: Niet in jouw bubbel, daar bestaan alleen sterke leiders.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:37:
Als je tussen 2 partijen kan kiezen,ben je een Demokratie.
dus als je kan kiezen tussen een Communist of een Stalinist dan voldoe je aan de regels ?.
VS is misschien nog corrupter als je zou denken,hoe anders kan het dat elk die in het senaat zit of congres miljonair is,of Obama die en huis koopt van x miljoen ?????????
En dan nog maar over het leger te zwijgen,dat is al helemaal door en door verrot,corrupt tot op het bot.
Als slechts de helft of minder van de kiezers komt opdagen, dan is er geen sprake van een democratie. De VS is netzomin een democratie als de EU.
De Russen (Europese deel) waren ook onder het communisme orthodox christelijk. Het mocht alleen niet publiekelijk geuit worden. Zoiets als de Joden in Amsterdam tijdens de gouden eeuw.
"Bijna elk conflict of dictator in de laatste 50-60 jaar is door de VS geïnitieerd of geïnstalleerd."
Ja, Bear Jilz, nadat Uncle Joe half Europa onder de voet had gel9open tijdens WO-II en die landen een heerlijke toekomst tegemoet gingen onder 40 jaar communistische terreur. En dankzij de VS - en het bondgenootschap - is de Sovjetopmars tijdig gestopt, zowel in Europa, in het Midden-oosten als ook in het verre oosten. Totalitaire systemen moet je geen greintje sympathie voor hebben en ook geen vingernagel breed de ruimte geven, voor je het weet staat de Stasi of een volkskomissaris achter je met geladen pistool om te kijken of je wel braaf partijlid bent. Oftewel, u bent een russische trol, u bent te jong om het communisme meegemaakt te hebben of u bent een sukkel die aan zelfhaat lijdt. Kies maar ( En ja, dat mag hier, kiezen. Geniet ervan zolang het kan ).
@Graaisnaaiert | 27-01-20 | 17:54: Kop spijker boem!
Niet zo dom zwetsen Bear, je kan niet alle vliegtuigen op elk ogenblik in de gaten houden met satellieten, dat kan alleen in B-films en spionnen-boekjes.
@Graaisnaaiert | 27-01-20 | 17:54: Ha, ha zelden zoveel domheid en taalfouten per vierkante millimeter gelezen. En u moet ik serieus nemen?
@Graaisnaaiert | 27-01-20 | 17:54: hear Hear!
Waarom zijn Trump en Putin eigenlijk niet in Auschwitz??
Moeten ze dan ook alle andere bevrijde kampen langs?
Dat is een goeie vraag. Beide landen hebben meegeholpen aan de bevrijding. Ja. ook de Russen.
Trump ontvangt op dit moment Netanyahu in het witte huis, aldus het breaking news op CNN.
27 januari 1944: einde van de blokkade van Leningrad.
Zou Nederland een voorbeeld aan kunnen nemen, het weigeren van D’66ers wanneer zij het land willen betreden.
Geert werd er als een held onthaald, en Sjoerdsma wordt geweigerd. Wie van de twee is hier nu een landverrader....
Sjoerd S.
Waarom zijn de Russen ookalweer zo slecht? Dat ze een paar homo’s weinig rechten geven interesseert mij eigenlijk vrij weinig. De rest van die Rusland propoganda kan me ook weinig interesseren. Uit Rusland komt in ieder geval niet dat achterlijke SJW gezeik.
Sjoerdsma want d66
@RickTheDick | 27-01-20 | 17:36: Mis Rick, Geert W. De Russen zijn onze vijanden.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:38: ja dat proberen ze ons al jaren wijs te maken. Maar dat is niet zo. Rusland heeft ons net zo veel bevrijd als de Amerikanen.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:38:
Ja Jezus , probeer ook één keer een moeilijke vraag te beantwoorden. Waarom geef je dan ook opties?
@peetjoh | 27-01-20 | 17:40: Alleen gingen de Russen niet meer weg uit de gebieden die ze veroverd hadden.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:50: De Amerikanen wel dan???
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:38: Ben je wel eens in Rusland geweest Kuifje? Ik al vele keren en de Russen zijn fantastische mensen. Ik ben eenmaal in de USA geweest en heb toen voortijdig mijn vakantie afgebroken want dat totale kutland is zo nep als het maar kan. Vooral de mensen zijn nep, onbeschoft en racistisch.
@Roadsurfer | 27-01-20 | 18:16: De Amerikanen lieten de bevolking kiezen wie ze als leiders wilden. In het Oostblok zijn een paar vrije verkiezingen geweest, waarbij communistische partijen telkens minder dan 10 procent scoorden, want helemaal niet populair. Toch maakten ze er binnen de kortste keren de dienst uit. Met als resultaat: strafkampen voor critici, overal armoede en geheime diensten die alles en iedereen afluisterden.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:27: In de VS zijn er 2 partijen die hetzelfde beleid voeren. De verkiezingen zijn brood en spelen voor het volk. Idem dit in het GB.
D66ers en aanhang nergens meer naartoe. Behalve op een platte wagen.
Waarom reizen er toch alsmaar kamerleden om in het buitenland op bezoek te gaan? Hebben ze niets beters te doen?
Zolang ze weg zijn verzinnen ze geen verboden voor hier.
Gaat Sjoerd nu ook op een boot die elk moment kan zinken over de Oostzee varen?
Waarom wordt er eigenlijk gedacht dat dit iets te maken heeft met MH17? Misschien gaat het wel om zijn Al Qaeda-vriendjes in Idlib, die momenteel een stevig gesprek met de Russische luchtmacht voeren? Of om één van zijn talloze andere duistere praktijken?
Logisch van Rusland en terecht. Zouden ze hier in nederland ook moeten doen. Alles wat het niet eens is met de diplomatiek, politiek, gewoonte en verworvenheden van nederland niet toelaten en/of terug sturen. Moet je eens kijken hoe rustig het word in NL. De gemiddelde moslim/dobberneger komt er hier al niet meer in.
We zijn het hier ook niet meer gewend, de klas uit gestuurd worden en er niet meer inkomen.
Sjoerdsma= D66= fake news Verhofstad en zijn D66-laafje in 't Veld. Nee, die zou ik ook niet toelaten.
Er zijn toch geen verkiezingen? Waarom denkt Sjoerd(2x)sma dat hij zo belangrijk is? Waarom moet er een delegatie Kamerleden naar oom Poetin. Waarom gaan ze niet in de bus met hun vele mede-reizigers (echtgenoten, 'assistenten', kinderen, ABD-volk), in plaats van met het vliegtuig (business-klas?) Nee, daar hoor je Sjoerd(2x)sma niet over.
Wat raar. Je kunt dus gewoon mensen de toegang tot je land ontzeggen? Met andere woorden, als die Sjoelbak Sloersma dus toch dat land binnensluipt, zij hem dus gewoon terugsturen? Wat origineel! Wie had dat gedacht!
Zou Nederland dit ook kunnen toepassen? Ik denk dan bijvoorbeeld aan die hordes stinkende nietsnutten die hier de openbare ruimte vol zitten te fluimen op ons belastinggeld.
Het lijkt mij dat Nederland niet in een positie is om Rusland, of welk land dan ook de les te lezen. Hier hebben we niet eens een functionerende democratie.
Noem eens een land op met een functionerende democratie?
@Nipplechip | 27-01-20 | 17:31: Zwitserland. Daar wordt alles per referendum beslist.
@Nipplechip | 27-01-20 | 17:31: Hongarije
@peetjoh | 27-01-20 | 17:42: Haha, Hongarije.... Is daar nog vrije pers?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:28: Is er hier nog vrije pers?
Sjoerd wil te veel. Kap daarmee, Sjoerd.
Ja Sjoerd, nou ophouden, hoor!
@Datsun_Cherry | 27-01-20 | 17:30:
Zo, Sjoerd, dan hoor je het ook eens van een ander. Luister een keer, lul.
Rusland kom ik nog wel in maar terug gaat een probleem worden. Andersom zou ik prettiger vinden.
Dus, niet getreurd Sjoerd.
Wat heeft die klaploper überhaupt in Rusland te zoeken?
Ik vraag me altijd af wat ouders bezielen om een kind die Sjoerdsma als achternaam heeft, dan maar Sjoerd te noemen.
Ze zuipen al genoeg in Rusland. Straks wil Sjoerd Sjoerd Sjoerd Sjoerd Sjoerd Sjoerd Sma nog dat ook Rusland het D66 standpunt overneemt en XTC en cocaïne gaat legaliseren voor Nederland distributieland.
Sjoerd Sjoerdsma komt er bij mij ook niet in.
En bij zijn vriendin ook niet.
@HoerieHarry | 27-01-20 | 17:28: hij is homo, kan niet anders
Sjoerdsma met zijn grote mond moet zich afvragen wat hij bereikt heeft.
Zo mag ik het horen, reaguurders.
Kunnen we ander Halbe Zijlstra niet bellen en vragen of hij, bij hoge uitzondering, weer eens bij zijn beste vriend Vladimir Vladimirovich langs wil gaan namens ons land?
EU, NATO, Oekraïne, Thailand en Nederland zijn niet onschuldig. Putin is baas, Sjoerd is hannes.
Wat moeten zijn ouders zichzelf grappig vinden.
'Hey, we heten Sjoerdsma. Laten we onze spruit dus Sjoerd noemen..! Weet je wat, we proppen er ook 'Wiemer' tussen! Muhahahaha..!'
D66 ski njet welkomski. Trojka hier Trojka daar, Markski Ruttski is een leugenaar.
Nou daar zullen ze bang van worden in Moskou, de dreigementen van Sjoerdje Sjoerd
Die gaan subiet de schuilkelders in.
Ze zouden Rusland niet eens in moeten willen, maar ja, kamerleden he, als er gratis wat te reizen valt, ook al leidt het tot niets, boeken ze direct een tripje.
Hoezo niet in willen?
Ben er nooit geweest maar zou er best een keer willen kijken.
@HoerieHarry | 27-01-20 | 17:18:
Dat doen ze maar op persoonlijke titel, en zelf betalend.
@Yumi | 27-01-20 | 17:22:
Daar heb je een punt.
@HoerieHarry | 27-01-20 | 17:18: Het is een uurtje of 30 met de auto naar Mockba. Wel eerst uitnodiging en visum regelen. Is niet zo ingewikkeld, gewoon doen. Zeer de moeite waard.
Wie is er al gearresteerd voor de MH17 ramp?
Aanslag...
Logisch, je wilt geen D66'ers in je land.
Dat D'66 kamerleden niet welkom zijn is Rusland is vanzelfsprekend en iets waar ze het zelf naar gemaakt hebben. Je kunt MH17 aanhalen maar dat heeft er niets mee te maken. D'66 is een van de grootste openlijke anti Rusland - anti Poetin ophitsers en dat zet Vladimir ze hiermee betaald. Wie zijn aars brandt moet op de blaren zitten. Poetin laat niet met zich sollen, en zeker niet door zo'n arrogante zak hooi als Ploertsma of zo'n domme guppen partij als D'66; die zwarte lijst is er niet voor niets.
Ik twijfel sterk aan het MH17 argument inderdaad.
Grotere kans dat deze Sjoerd mensen op aan het hitsen is geweest tegen Rusland zoals dat volgens zijn partij ideologie hoort.
D'66 heeft sinds de aanloop naar het Oekraine referendum niets anders gedaan dan Rusland demoniseren. Als iemand mij in de zeik zet, komt ie mijn huis ook niet in,
@Heiner | 27-01-20 | 17:35: Rusland demoniseren is altijd een plusje. Achterlijk land met een dictator aan de macht die geld achteroverdrukt en tegenstanders met grof geweld uitschakelt.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:41: Met de neo nazi's Jodenhaters en potenrammers in Oekraïne hebben ze dan weer veel minder moeite, net zoals met Jihadistenbruidjes (Kaag, dus)
Je weet dat als je landen als Rusland tegen de schenen trapt er consequenties volgen.
Maar daar moet je achteraf dan niet over zeuren.
Hij is kritisch. En daar is alle reden toe.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:42:
Natuurlijk mag hij dat.
En dan wordt hij geweigerd.
@HoerieHarry | 27-01-20 | 17:49: Maken ze hem toch belangrijker dan dat ie is.
@HoerieHarry | 27-01-20 | 17:49: Dat geeft toch wel aan wat voor kl@teland Rusland is.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:51:
Ja maar dat weten we toch al vanaf onze geboorte?
Zij bepalen het. Maar dat doet Amerika ook.
@HoerieHarry | 27-01-20 | 18:09: Je bent in de VS veel beter af dan in Rusland. Zag vorige week die corruptie-index weer voorbij komen en de Russen scoorden heel slecht. Erg corrupt land.
@HoerieHarry | 27-01-20 | 18:09: Rusland is een heerlijk land en Putin is lief!
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:47: Kijk even naar de VS en de ontwikkeling sinds Trump werd gekozen. De corruptie klotst niet over de plinten, je moet er door waden.
Als het aan mij lag kreeg die Sjoerdsma hier in 010 ook een gebiedsontzegging. Maar ik weet niet of Poet daar dezelfde redenen voor heeft als ik.
Sjoerdsma vergeet voor het gemak even dat het thuis komen van koude kermissen voor veel Russen, zeker in de winter, gesneden koek is.
Daar zulke ze dus niet echt van onder de indruk zijn.
"Sjoerdsma piekert er niet over zijn standpunt te veranderen om zo alsnog toegang tot Rusland te krijgen. "Rusland moet van standpunten veranderen.""stond op NOS. Slimme Politici hebben wij in dit land, ze gaan op persoonlijke titel de standpunten van Rusland bepalen. Knap hoor!
Ex-KGB officier vs. D66 lulletje rozenwater. Place your bets!
Globalisme vs. globalisme, zolang de plebs maar bezig gehouden worden.
Dictator vs. uhm, democraat?
@Langshetrandje | 27-01-20 | 17:49: Dan toch veel liever de democraat, ook al is hij niet van mijn partij.
Nou dat is simpel. Onze Sjoerd heeft gewoon gelijk. En dat wordt bevestigd door een weigering van zijn visum. Dank poetin. Dank.
U was bij het afvuren van de betreffende raket dat u dat weet?
Het is deze zelfde Sjoerd Wiemer die IS-terroristen en moordenaars naar Nederland terug wil laten keren. Zo'n lastpost zou ik ook niet uitnodigen.
Terecht ik zou ook dit soort hypocriete lieden weigeren. Wat een slappe, softe maar bovenal tot op het bot hypocriete volksvertegenwoordiger van La Hollanda. Gevolgd door in zijn kielzog meer dan twee derde van alle volksvertegenwoordigers die het landje achter de duinen van de Noordzee rijk is. Groot gelijk, weigeren.
Stom kamerlid mag stom land niet in. Hoe verzin je daar een zinnig reaguursel voor?
Maar als de VS UN diplomaten de toegang tot het land ontzeggen,wat ze volgens het handvest gewoon toe ziijn verplicht zijn dan mag het gewoon.
Achterlijk land, Rusland. Alsof Sjoerd een deuk in een pakje Russische boter slaat. Doet waarschijnlijk wat gesjoemel met een Oekraïens bedrijf. Laat 'm toch lekker.
Aan de andere kant. Ook wel begrijpelijk. Ik zou de antidemocratische Drammers 66 ook niet graag hier over de vloer hebben. Ongezellige en vervelende gasten.
Mijn ervaringen met Rusland zijn anders goed.
Een deuk in een pakje boter slaan is nog best moeilijk. Ik heb het wel eens geprobeerd: pakje braadboter uit de koelkast op het aanrecht gelegd, vervolgens mijn vreselijkste karatekreet geslaakt, en dan geslagen met de zijkant van mijn hand. Resultaat: geen deuk. Toen realiseerde ik me dat je niet in het midden moet slaan, maar aan de rand van het pakje. Dus toen slaakte ik een nieuwe karatekreet, en sloeg nu tegen de rand van het pakje. Resultaat: een hele grote diepe brede deuk.
Persona non grata. Arme Sjoerd.
Nou, ik vind Sjoerd ook niet aangenaam.
@Janas | 27-01-20 | 17:19: Het is ook een ontzettende zak hooi net als Kees Verhoeven. Oorlogshitsers van het eerste uur.
Ach, het is een d66-er. Die zou het erger vinden om persona non Greta te zijn.
Dan sturen we Wim Lex wel. Die haalt altijd miljardenorders binnen. Heb ik gehoord.
Koning Pils heeft nog een biertje met Poetin gedronken.
@Nehemia | 27-01-20 | 17:09: Klopt. Mag die foto graag doorplaatsen op andere fora.
Sjoerd Sjoerdski: een hedendaagse held !
Dat toegang ontzeggen gaat nog eens heel groot worden.
Welkom
Z'n ouders hebben vast lang over z'n voornaam nagedacht.
@frank4444 | 27-01-20 | 17:11:
Ja, ze heet Sjoerdsje.
Maar wat willen dat stelletje nietsnutten gaan doen in Rusland? Foeigesprekken? Zomaar een vraag hoor.
Werd er ook niet een paar jaar geleden een Turkse minsite de toegang tot Nederland onzegt?
@frank4444 | 27-01-20 | 17:08: Boney M? Totdat ze accepteerden dat ze Rasputin niet mochten zingen. Uiteindelijk zelfs in Rusland gestorven. Of bedoeldje iemand met een bloksnor?
@frank4444 | 27-01-20 | 17:08: Gary Powers?
@frank4444 | 27-01-20 | 17:13: D-66 denken dat ze er zijn
He ho Rasputin die mafkees komt er echt niet in
D66 wordt ondermijnd
@frank4444 | 27-01-20 | 17:08: Minister Kaya en zonder geldige reden.
Shit, ik maak hierboven een geintje maar het is nog erger dan gedacht met deze rode rakker.
@Red shirt | 27-01-20 | 17:39:
Nog steeds jammer dat dat niet op een gigantische schietpartij uitgelopen is. Gemiste kans.
Rusland moet niet zo janken. Ze hebben het inzake MH17 verkloot, zoals ze het zo vaak verkloten, maar ze kunnen ook veel dingen goed.
Dit onzekere gedrag van een gigantisch land is nogal treurig.
Nee Nederland heeft goed gehandeld...
Bewijzen dat Rusland het gedaan heeft NUL. De Oekraïne die zelf verdacht was zat in het JIT = BELACHELIJK. Er zijn door vele Oekraïense getuigen straaljagers gezien wat klopt met al die kogelgaten aan de voorkant en daar heb je nooit meer wat over gehoord ook niet over die Oekraïense militair die zei: "We hebben de verkeerde neer gehaald."
@Roadsurfer | 27-01-20 | 18:14: Niet elk kleuterblogje op internet geloven. Ook niet Geenstijl.
@Nederland80 | 27-01-20 | 18:47: Roadsurfer is op de brommer in Rusland geweest, dus hij is kenner van de politieke situatie.
"als de regering denkt".... Don't flatter yourself Sjoerd, je interesseert ze geen reet. Maar als fijne bijkomstigheid kan je in elk geval niet beweren in de dacha van Poetin te zijn geweest!
Direct de dochter van Poetin uitzetten, subiet!
Die is allang al weg
Gezellig land dat Rusland.
Een land dat populair is bij paupers en deplorabele burgers.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:35:
En bij reaguurder Red Shirt en zijn Olga.
@Graaisnaaiert | 27-01-20 | 17:39: Bij heel veel reaguurders, zo blijkt. Mensen die klagen over het partijkartel in Nederland, maar het prima vinden dat iemand als Poetin al bijna 20 jaar de baas speelt in de voormalige Sovjet-Unie. En zijn zakken vult en politieke tegenstanders laat opsluiten.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:35:
Jouw woorden over mensen die jij minder vindt dan jezelf en je Brusselse psychopathische vrienden geven precies de kenmerken weer van de dictators die je zelf aanbid.. mafklapper.
@Welles! Nietes! | 27-01-20 | 18:04: Je bent in de war, ik stem altijd op democraten.
Als die andere kamerleden wél gaan, zijn ze nog minder knippen voor de neus waard dan anders.
Hear Hear!
Nee, niemand gaat meer. Op misschien een PVV-er na.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:36:
Jij bent echt een kneus he, gewoon uit het niets de PVV zwart maken, terwijl het probleem bij kneuzencircus d66 ligt
@tsjajaja | 27-01-20 | 17:50: Kritisch zijn op dictators is altijd een goed punt.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 17:53: Waarom hemel jij die EU malloten dan zo op.. kijk Timmerfrans en Verhofstad een goed in hun ogen,dan die je hun brein koken van machtswellust.
@Welles! Nietes! | 27-01-20 | 17:57: Frans en Verhofstad zijn geen dictators. En Frans laat jou ook niet oppakken als je tegen hem demonstreert of een kritisch artikel over hem publiceert.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:00:
Nee, die psychopaten laten dat over aan hun puppets zoals Macron en Rutte die het leger inzet tegen demonstrerende boeren. Of die gek in Spanje.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:00: Ha, ha last van anecaphalie Kuifje?
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:00: Deed ene Adolf ook niet voordat hij de absolute macht had.
@B.Spiritus | 27-01-20 | 18:21: Adolf had al knokploegen voordat hij Kanselier was.
@Roadsurfer | 27-01-20 | 18:11: Dat jij ergens op je brommer bent geweest, betekent nog niet dat jij het politieke systeem van zo'n land doorgrondt.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:30:
GroenLinks en D66 hebben die ook.
@De waard zijn gast | 27-01-20 | 19:44: Kom op, dat meen je niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-01-20 | 18:30: De communisten waren de eerste die knokploegen hadden. Menige andere factie had geen keuze, als men partijbijeenkomsten en vergaderingen wilde houden.
REAGEER OOK