
Volgende week is er, negen maanden (!) na de aanslag, ein-de-lijk een echt plenair MH17-debat (
1). Dossierpitbulls Omtzigt en Sjoerdsma stelden ter voorbereiding op het debat nog snel een aantal
Kamervragen. Ze wilden onder andere weten of de Kiev Notulen die Argos Radio
uit de doofpot wist te redden authentiek waren, en ze vroegen openbaring van alle besluitenlijsten van de Ministeriële Commissie Crisisbeheersing (MCCb) die er sinds de aanslag zijn ontstaan. De antwoorden werden op vrijdagavond, in de luwte van de Bed, Bad & Brood-crisis, terwijl iedereen dronken aan de toog hing,
stilletjes geopenbaard (pdf). Geheel in de traditie van het cynische
MH17-gekonkel van
Rocket Man Rutte. Inmiddels weten we: als antwoorden op zulke rare tijdstippen komen, is er iets aan de hand. En dat is er ook. Uit de antwoorden blijkt namelijk dat de Kiev Notulen pas op 15 januari naar de Onderzoeksraad voor de Veiligheid zijn gestuurd. Een HALF JAAR na de aanslag op MH17. Nog veel erger: de MinPres overhandigde die notulen pas aan de OVV
nadat het bestaan van de briefing publiekelijk bekend werd via de media, begin januari. Dat betekent maar 1 ding: Mark "Onderste Steen" Rutte probeerde de Kiev Briefing verborgen te houden voor Onderzoeksraad voor de Veiligheid.

In antwoorden op Kamervragen op
22 januari, waarin CDA en D66 vroegen om openbaarmaking van de briefing, wordt de
suggestie gewekt dat de briefing al eerder bij de OVV lag. Op 23 januari liegt Koenders op camera tegen de NOS dat hij niets te verhullen heeft, om daarna zo snel mogelijk weg te vluchten voor lastige vragen:
Staatsgeheim is een ander woord voor doofpot
Omtzigt en Sjoerdsma vroegen ook naar de besluitenlijsten van de Ministeriële Commissie Crisisbeheersing, die tussen 17 juli en 10 september gemaakt zijn. Die lijsten zijn eerder bij Wobverzoeken van RTL Nieuws geweigerd. Wat er wel naar buiten kwam, werd hevig gecensureerd (
voorbeeldpdf), zoals alles over MH17 door Rutte zwartgemaakt wordt met een dikke
middelvingerkleurige stift. Nu CDA en D66 als Kamerleden hun recht op informatie claimen, gaat de MinPres nog een stap verder in het dieper begraven van de onderste steen: de MCCb-documenten zijn nu tot STAATSGEHEIM bestempeld:
Rutte loog over overleg met KLM
Het is bijna niet meer bij te houden, maar er werd nog een andere leugen ingehaald door de waarheid vandaag. Op 22 januari stond deze vraag plus antwoord 17 in de hierboven aangehaalde set Kamervragen:

Rutte heeft dus
geen overleg gehad over luchtveiligheid met luchtvaartmaatschappijen. Maar wij hebben vandaag - 18 april - weer naar
Argos Radio geluisterd. Die hebben met de Oekraïnse
country manager van KLM gesproken, en die zegt dat er wél overleg is geweest. Dus dat leugentje mag ook op de stapel.
Snijdende samenvatting door Pieter Omtzigt
Argos belde met Pieter Omtzigt over KLM, de briefing en het staatsgeheim verklaren van de MCCb-lijsten. En die weet haarfijn uit te leggen waar de regering Rutte faalt.
"Als wij en u niet gezocht hadden naar die memo uit Kiev op 14 juli, dan was-ie helemaal nooit bij de OVV terecht gekomen, is mijn stellige indruk op dit moment." Alles, maar dan ook echt álles, wat er aan regeringszijde op
Dossier Doofpot MH17 gebeurt, stinkt.
Tot slot: Rutte spant MinBuZa Klimkin voor propagandakarretje
Heeft u al net zulke woedende buikpijn over het zielloze cynisme van Mark, Ivo, Frans, Bert & Ard, of moeten we nog even doorgaan? Nog 1 ding dan: afgelopen donderdag was Pavlo Klimkin, MinBuZa van Oekraïne,
te gast in de Tweede Kamer. Ook dat was ter voorbereiding op het debat van komende week. Wat er besproken is met de Commissie Buitenlandse Zaken, is geheim. Maar het lijkt er op dat Klimkin van het kabinet een opdracht meegekregen heeft: tegenover EenVandaag verklaart hij vandaag dat het Oekraïne "
volledig onbekend" was dat er BUK-raketten in Oost-Oekraïne aanwezig waren. Die opmerking stinkt.
Technisch gezien klopt deze uitspraak: de aanwezigheid van BUKs is nooit letterlijk genoemd vóór 17 juli. Maar in de briefing van 14 juli wist Klimkin wél dat de die dag neergehaalde Antonov "alleen maar met Russisch materiaal zijn beschoten", zoals het
letterlijk in de Nederlandse notulen van die bijeenkomst staat geschreven. Hij wist dus niet van BUKs, maar wél van zwaar Russisch materieel - waar ook BUKs onder kunnen vallen. Daarmee proeft wat Klimkin nu tegen EenVandaag zegt als propagandasteun voor Rutte. Het is aantoonbaar in tegenspraak met eerdere uitspraken van de Oekraïense MinBuZa. Op 16 juli 2014 sprak Klimkin, ook geheel in lijn met de inhoud van die briefing van 14 juli, tegen CNN over luchtafweergeschut dat door de Russen het oosten van zijn land werd binnen gebracht. Om 18u15 gaat Klimkin het tegenovergestelde verklaren op de
Staatsomroep (Kijkwijzer: bevat beelden van misselijkmakende propaganda). De eerdere uitspraken van Klimkin knallen we nog maar eens in de herhaling, hieronder. Want Rutte lijkt echt te denken dat Nederland gek is, dat we niet doorzien wat voor ranzig opportunistische spelletjes hier gespeeld worden.
UPDATE: De OVV van Tjibbe Joustra (VVD) helpt Rutte (VVD) met zn #MH17-doofpot en blijft lekker veilig op de vlakte (via
ThePostOnline).
Reaguursels
InloggenHoe zit het trouwens met de inhoud van de zwarte dozen? Ook staatsgeheim zeker, want nergens ook maar een cijfer of letter van gepubliceerd!
En wat moet je nou met zo'n BuZa minister Klimkin bedenk ik me net. Kiev en de NAVO hebben het telkens over de Russen dit en de Russen dat, ook minister Klimkin op de briefing van de 14e, en soms alsof de Russen nog net niet voor de poorten van Kiev staan. En daar zijn ze heel stellig over en hebben er bewijzen van. Zij kunnen het weten hoop je dan, want dat is nogal wat.
Maar zodra die bewijzen in de buitenwereld op tafel moeten komen voor een zaak die voor Kiev én Washington van het allergrootste belang is, inclusief de reputatie van een Senator, dan blijkt het bij nader inzien uit ordinaire vervalsingen te bestaan, fraude, bedrog:
globaleconomicanalysis.blogspot.com/20...
Dit is stuitend, en betekent maar één ding: dat er klaarblijkelijk op gote schaal ongeremd gelogen wordt, dat de burgers botweg worden misleid.
Lindsay8007 | 19-04-15 | 14:20 "Deel Dit AUB als je ook openheid van zaken eist."
.
Zal ik zeker doen. Hier is de link naar uw overzicht:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/...
@#enpassant | 19-04-15 | 14:55 Deze [internationale] betrekkingen zijn van een groter belang dan onderzoek naar hoe bijna 200 Nederlanders zijn omgekomen en de veiligheid van alle Nederlanders, dat is het werkelijke antwoord."
.
Die indruk heb ik ook. En met die internationale betrekkingen zullen ze bepaald niet Rusland bedoelen, want die beledigen, beschuldigen, sanctioneren en demoniseren ze al heel veel langer dan vandaag. Alweer een hint die de onbeweeglijke onderste steen mede zou kunnen verklaren.
@maxvol | 19-04-15 | 13:24
Over de autopsie van de piloten: Zonder enige twijfel weet de OVV al tijden met welk materiaal de MH17 is neergeschoten, een spectraalanalyse neemt immers maar enkele uren in beslag. Maar de piloten zijn zeker niet het enige object wat door deze deeltjes is geraakt. Linksbovenin op onderstaande foto van de MH17 crash zie je een restant van de stoel van de piloot. Zoom in op deze stoel (foto is in hoge resolutie) en je ziet 3 kleine deeltjes die vast zijn komen te zitten in het stof van de stoel, 2 ervan zijn grijs/zwart, maar één heeft een duidelijke koperen kleur, hoe komt dat daar? Op dezelfde foto zie je overigens ook dat op vrijwel alle inslagen die zichtbaar zijn op het frame eveneens een residu met een koperen kleur zichtbaar is aan de randen van de inslagen. Als dit daadwerkelijk koper betreft dan is de discussie over de oorzaak voorbij.
i.imgur.com/3hTjbEK.jpg
@ben kokhals | 19-04-15 | 11:51
Het antwoord van het kabinet op vraag 14 bevestigt jouw vermoeden: "Die verslagen zijn staatsgeheim gerubriceerd. Naast besluiten bevatten deze verslagen informatie die raakt aan de veiligheid van de staat en de internationale betrekkingen." Deze betrekkingen zijn van een groter belang dan onderzoek naar hoe bijna 200 Nederlanders zijn omgekomen en de veiligheid van alle Nederlanders, dat is het werkelijke antwoord.
De Rutte weet dat hij zich alles kan permitteren, liegen, bedriegen en dat alles met een smerige grijns op zijn smoel. Het grootste bewijs is dat dom Nederland de meest corrupte partij volop blijft steunen.
-weggejorist-
@maxvol | 19-04-15 | 13:24 Dat vond ik ook vreemd, dat die zwarte dozen aan de Britten zijn gegeven. Behalve dat de Britten onderdeel zijn van five-eyes, las ik ergens dat de Britten als één van de weinigen een absoluut geluidsdichte kamer hebben (Farnborough) waar een cockpit voice recorder uitgeluisterd kan worden. Dit is om mee- en afluisteren door "onbevoegden" te voorkomen. Dat doe je dus alleen als je verwacht iets te gaan horen wat je absoluut onder de onderte steen wilt houden.
Waarom horen we nog steeds niets over de resultaten van autopsie piloten, misschien omdat de "objecten" gewoon kogels zijn?
Waarom was de cockpit voice recorder door Nederland naar UK gestuurd ipv Maleisie, omdat de Britten beter bahasa melayu kunnen verstaan of misschien om te zorgen dat de laatste zin "kijk, een fighter jet!" lost in translation raakt?
Wat betreft "per ongeluk" versie, voor zo'n 15 euro kun je zelf een radar bouwen die alle civil aircrafts in de buurt in realtime kan identificeren (www.satsignal.eu/raspberry-pi/dump1090...), dus ik betwijfel dat mensen met moderne wapens zoiets "per ongeluk" kunnen doen.
p.s.
Timmerfrans heeft genocide slachtoffers in Oost-Oekraine van stelen beschuldigd, gelukkig heeft Aalbersberg afgelopen week (dwz 9 maanden later) bevestigd dat persoonlijke bezittingen (sieraden) zijn in goede orde van de lokale bevolking ontvangen (www.nu.nl/buitenland/4032191/missie-mh...).
@logicavanhetgevoel | 18-04-15 | 19:55 "Als het waar is wat je zegt is dat een hele geruststelling. Blame the Captain. Einde verhaal."
De bemanning bestudeert o.a. de notam's en dient het vluchtplan met de route in. Pas na gooedkeuring kan worden opgestart. Eurocontrol bijvoorbeeld wees alle vluchtplannen af die naar-, van- of door het luchtruim van de Krim ging. Kiev wilde dat luchtruim om politieke reden niet overdragen aan Rusland, en saboteerde het om het een veiligheidsrisico te maken (zoals door de frequentie van Simferopol heen te lullen, een wonder dat er toen geen ongelukken zjn gebeurd, iets waar Kiev misschien stiekem op hoopte). Dus nee, het lijkt mij niet dat de gezagvoerder daarin een fout heeft gemaakt, wat er is geen notam die hij aan zijn schoenen heeft gelapt. Wie wél een fout heeft gemaakt zijn de Kievse luchtvaartautoriteiten en de EASA (Your "Safety" is Our Mission). De EASA had Eurocontrol moeten informeren, waarop Eurocontrol (European Organisation for the "Safety" of Air Navigation) bij Kiev erop had moeten aandringen dat luchtruim geheel te sluiten, of anders zelf maatregelen nemen. Lang verhaal, maar zoeits is het.
Overigens begin ik steeds meer de indruk te krijgen dat Rutte & Co de onderste steen willen laten waar die is omdat die steen niet alleen het kabinet, maar ook de bondgenoten in de allergrootste problemen zal brengen.
Nog een reden voor m.n. de vvd om het kabinet nu te laten vallen is geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen op het MH17 dossier.
Antwoord op vraag 1 en 2: Het kabinet betreurt dat het verslag van de briefing van 14 juli 2014 in Kiev is
uitgelekt. Ja, dank je de donder....
Muggenmepper | 19-04-15 | 06:25
Ja past better bij hem, maar het blijft een leugennar.
De onderste steen mag niet bovenkomen omdat NIET Rusland maar Oekraïne de MH-17 neergeschoten heeft. Dit komt Nederland slecht uit omdat men liever Poetin de schuld wil geven!
De gelukszoeker | 19-04-15 | 08:14
Dat moet inderdaad wel. Waarom anders al die leugens?
De onderste steen mag niet bovenkomen omdat NIET Rusland maar Oekraïne de MH-17 neergeschoten heeft. Dit komt Nederland slecht uit omdat men liever Poetin de schuld wil geven!
Zag gisteren dat interview met de Klimkin. Was wel heel erg doorzichtig.
Frans Timmermans wist heel snel wat hij moest doen en deed dat ook.
Wordt eens tijd dat brokkenpiloot Rutte ergens manager bij een drogisterijfiliaal word.
timing is weer een beetje vreemd... dit kabinet gaat binnenkort nog crashen.
@bdn01 | 18-04-15 | 23:27
Als de regering de informatie aan KLM had verstrekt over de situatie ter plaatse, zou de route dan aangepast zijn? Zo ja dan is de regering fout geweest door dit niet door te geven en niet MH?
@ La Baleora
MH is inderdaad geen land, maar de vliegtuigen van MH zijn in Maleisie geregistreerd en vallen derhalve onder Maleisisch toezicht en absoluut niet onder de verantwoordelijkheid van NL. De verantwoordelijkheid voor een (lucht-) vaartuig is ongedeeld , en valt voor de volle 100% onder de gezagvoerder. Nederland heeft niets met MH te maken. Als KLM passagiers op MH zet,doen ze dat als reisagent. Ze hebben niets over de toestellen of de bedrijfsvoering van MH te vertellen. Lees de wetgeving er maar een keer op na, en lees ook maar eens de ticketvoorwaarden. Voor alle klachten over dit geval moet je in Kuala Lumpur zijn en niet bij Rutte.
Piet van den Hoek | 18-04-15 | 20:29
Ja, moord of doodslag.
-weggejorist-
Godsammekraken | 18-04-15 | 17:35
Ik vind hem de grootste lul aller tijden.
@smoelwerk
Bertje kan zichzelf 's ochtends niet bekijken in de spiegel want bloedzuigende vampiers hebben geen spiegelbeeld.
@#enpassant | 18-04-15 | 22:22
Niks nieuws. Hoop ellende. Respect voor de slachtoffers, de nabestaanden en de mensen op de grond die dit hebben moeten meemaken. En daarom de onderste steen boven. Zodat dit nooit meer gebeurt. Uit respect voor de menselijkheid.
ach ja niet verandert, niks heeft zin meer, Rutte blijft gewoon lekker zitten
@logicavanhetgevoel | 18-04-15 | 22:08
Het RTL nieuws van deze foto?
start7mei.files.wordpress.com/2014/12...
Lees in het voorlopige rapport van de OVV en bekijk hieronder hoe het werkelijke weerbeeld was de eerste minuten na het neerstorten van de MH17:
www.youtube.com/watch?v=mDMjnwbIDBE
www.whathappenedtoflightmh17.com/weath...
Over genocide gesproken...
@pinokkio11
MK17 is neergehaald door een BUK raket. Dat hebben we niet van de overheid gehoord maar dat heeft RTL uitgevonden. Zij hebben stukjes van de raket gevonden en hebben die laten onderzoeken. Dit dat staat vast. De vliegtuigen die al op grote hoogte waren neergehaald waren geen russische. Dus daar zaten de rebellen achter. Het is dus niet 'oekraine speelt een spelletje met een vliegtuig vol burgers'. Het lijkt er veel meer op dat het een pokerspel is tussen NL/EU en Puttin.
@LimbabweFC | 18-04-15 | 17:49
Gewoon een galg aub, anders gaat groenlinks weer zeiken.
@pinokkio11
Een opgevoerde su25 u heeft uw huiswerk gedaan.
www.redstar.gr/Foto_red/Eng/Aircraft/S...
Als je erover na gaat denken.
Eurlings weg
Timmermans weg
teef weg
eh eh eh weg
Gaat het wel om die bbb als lachende Mark weg is, wie is er dan nog aan te spreken over dit onderwerp.
Dank dank dank GeenStijl! Ik had dit duistere vermoeden al veel langer en Niemöller schrijft er al heel lang over.
Dit is een geweldig bewijs hoezeer de zaak stinkt!
Ja minister president!!!
Nederland is als het gepeste kneusje verstopt in 't fietsenhok die tegen de juf zegt dat 'ie gestruikeld is. Sorry Markje, nu weten ze 't.
@bdn01 | 18-04-15 | 20:43
Malaysian Airlines (MA) is geen land. MA is een airline die zijn business deelt met KLM, mensen van KLM vluchten worden vaak op MA vluchten gezet. En zelfs als dat niet het geval was moet je alle luchtvaartmaatschappijen die van Schiphol over dat gebied vliegen informeren. Alleen al moreel gezien. Maar moraliteit is vandaag de dag geen issue meer lijkt wel, het interesseert de mens zo te zien geen f***.
logicavanhetgevoel | 18-04-15 | 20:40
Idd, dan blijkt dat de alu hoedjes (verschrikkelijke term om een groep mensen als dommeriken neer te zetten) gelijk hebben.
MH17 is neergeschoten met een opgevoerde straaljager SU-xx door de nep(CIA)regering in Kiev en vervolgens geven ze 'rebellen' de schuld.
@logicavanhetgevoel | 18-04-15 | 20:40
Men probeert hier aan damage control te doen door af te leiden naar de rol van de piloten, om het maar niet over de rol van de overheid te hebben.
Dat is zo doorzichtig.
@ Piet van den Hoek
Neen. NL deelt geen gevoelige buitenlands politieke informatie met een land als Maleisie. Het vergaren van dergelijke informatie tbv. bijv. de veiligheid van de nationale airline zal Maleisie echt zelf moeten doen. Allereerst is de gezagvoerder van de vlucht verantwoordelijk zichzelf goed te informeren. Even een krantje kopen zou bij mij in elk geval de wenkbrouwen al hebben doen rijzen.
@mambo43
Als er een diplomaat uit Kiev komt hollen met het nieuws dat het daar nu echt te gevaarlijk is om overheen te vliegen, is het dan logisch dat de overheid niks doet? Als je de informatie uit het diplomatieke overleg geheim houdt, hoe kan een operator, de captain of de passagier weten dat het gevaarlijk is? Die diplomaat gaf juist om die reden de informatie supersnel door. Maar de info is blijven hangen bij de overheid. We moeten dus precies weten hoe die informatie is verwerkt. Er is niks gebeurt. Wie heeft dat besloten en waarom? Nu kunnen we er alleen maar naar gissen. Denkbare scenario's zijn minder fraai mogelijk catastrofaal voor NL. Dus ik snap dat downplayen ook wel. Je wilt het eigenlijk niet weten. Het is te erg.
www.stopdebankiers.eu/het-valse-spel-v...
@bdn01
Er was op dat moment informatie die slechts was vrijgegeven op regeringsniveau en Rutte had hier iets mee kunnen doen, net zoals ploert Opstelten. Dit is niet gebeurd vanwege hun nalatigheid. Vandaar dat ze medeverantwoordelijk zijn voor de moord op eigen burgers. In dit speciale geval zou er een speciale straf moeten komen voor deze misdadigers: Standrechtelijke executie in het bijzijn van nabestaanden.
Eens kijken of er dan meer van dat soort verradelijk geteisem het lef heeft als politicus de NL burgers voor idioot te verslijten door overal doofpotjes van te willen maken.
@ bdn01 | 18-04-15 | 20:18
Correct.
Eindelijk iemand die het wel begrijpt.
@ Goatboy2014 | 18-04-15 | 20:03
In oorlogsgebieden kun je niet spreken van een stabiele situatie, die kan per minuut wijzigen.
Ik heb het zelf meerdere keren meegemaakt dat Sarajevo open was toen we vertrokken en tijdens de vlucht ineens werd gesloten omdat er weer werd gevochten rondom de airport. Een paar uur later was het weer open. Dat gebeurt nu eenmaal in een oorlogsgebied.
En dat andere kisten over dat gebied vliegen ? Heeft mij nooit geinteresseerd, ik ben verantwoordelijk voor mijn vlucht, niet die van de concurrent.
Uiteindelijk ligt de eindbeslissing wel degelijk bij de captain en die had beter moeten weten. Ook Malaysian had zelf al moeten reageren, maar deden het niet.
Heb je nog een officiële waarschuwing nodig terwijl CNN zo ongeveer de oorlog live op televisie heeft ?
Ik in ieder geval niet.
@ Outsider Inside
Precies! met zijn grenzeloze domheid heeft Rutte zich in een proces laten meesleuren waar hij geen enkele zinvolle, laat staan positieve, bijdrage aan kan geven.
Piet van den Hoek | 18-04-15 | 19:48
Je hebt helemaal gelijk. Echter zal nooit bekend worden dat Rutte er meer van weet. Ik bedoel, dit is wat ze willen toch. Nu snap ik ook waarom die 2 pipo's namens NL/EU daar in de Oekraïne op dat plein lagen te schreeuwen.
Dat is hetzelfde als het hele 9/11 gebeuren. Hoeveel voorkennis daar al niet bij kwam kijken, laat staan hoeveel keiharde bewijzen er liggen. Je mag het niet zeggen. Zie TU Delft. Of beluister het Radio 1 interview met prof van de UvA. Eenzelfde soort figuren die een tijdje geleden massaal 'Je suis Charlie' riepen. Hele enge mensen!
We zijn te lui geworden om zelf onderzoek te doen. We geloven alles. Onze eigen media doet vrolijk mee. De NOS die Poetin in het kwaad daglicht zet door een reportage te verknippen. Het kan allemaal maar. We pikken het. Hoeveel keer gaan ze nog herhalen dat het een BUK betrof die door Rusland is gemaakt? Ga maar eens vinken. Je hoort minder vaak dat zowel Oekraïne als Rusland deze Russische BUK gebruiken.
Maargoed, laten we onze Oekraïnse vrienden maar aanmoedigen, met hun mooie SS en Hakenkruishelmpjes. Anders worden we als 'verward persoon' betiteld. Hup Oekraïne!
Ein Reich, Ein Euro, Ein Europa! Uiteraard voor Volk en Vaderland!
Het bekend zijn dat het gevaarlijk gebied was en ze er niets aan gedaan hebben kan niet de echte reden zijn dat ze allemaal zo liegen. Dat is nog af te doen met een sorry we hadden het moeten melden aan de luchtvaartmaatschappijen.
Er moet een diepere reden zijn die erger is en vele mensen in diepe verlegenheid zal brengen. En ik kan me dan alleen maar voorstellen dat die raket helemaal niet door rebellen is afgevuurd maar door Oekraine zelf.
sinar2 | 18-04-15 | 18:00
<br>
<br>
Inderdaad, als het per ongeluk gebeurd is dan zou Rutte niet zoveel te verbergen hebben. Als de Russen 100% schuldig zijn... dan lijkt me ook niet dat Rutte liever zichzelf te schande maakt dan dat land, maar NL moet sowieso wel degelijk aandeel hebben. Ik denk dat het NOG erger voor NL is als ze grote zus Rusland in de nek hebben hijgen, en belangen dit belangen dat.
<br>
<br>
denk even mee:
- hoe vreemd is het dat 2 tegenstrijdige partijen een coalitie kunnen vormen en koste wat kost de boel bij elkaar willen houden, ondanks alle onthullingen die een normale regering allang ten val had kunnen brengen?
kapitein_iglo | 18-04-15 | 18:14
<br>
<br>
Die mannen zitten in de politiek om een goede baan en goed salaris te hebben. Ze denken niet 'Wat is goed voor NL?' maar 'Wat is goed voor mijn partij?'. Je wilt de politiek in omdat je politicus wilt worden, niet omdat je visies hebt met Nederland, want those who can do, en those who can't teach. Rutte heeft geschiedenis gestudeerd, maar gaat nu zelf de geschiedenis is als gewetenloze schaamtevlek, leuk voor toekomstige geschiedenis-studenten!
Op een (lucht-) vaartuig heeft de gezagvoerder de volledige ongedeelde verantwoordelijkheid voor de veiligheid. De captain kan zich door alles en iedereen laten adviseren, maar hij is en blijft verantwoordelijk. Zo zit het internationaal juridisch in elkaar. Rutte heeft in dit verhaal geen enkele verantwoordelijkheid of plicht, al helemaal niet omdat het een zaak van een buitenlands geregistreerd vliegtuig, met een buitenlandse captain boven buitenlands grondgebied betreft dat door buitenlandse criminelen is neergeschoten.
Deze Maleisische gezagvoerder had zijn eigen gezond verstand moeten gebruiken, eens een krant moeten lezen of het nieuws bekijken, en wat minder slaafs de aanbevelingen van zijn airline moeten volgen.
Rutte heeft rondom MH17 meteen in het begin een paar hele cruciale inschattingsfouten gemaakt die hem tot de dag van vandaag achtervolgen en die hem op een gegeven moment politiek fataal gaan worden.
De eerste fout was dat hij niet meteen afreisde naar Kiev en Moskou (met de hele wereldpers in zijn gevolg) om een publieke oproep te doen aan Oekraïne en Poetin om een tijdelijk staakt het vuren af te kondigen zodat Nederland de slachtoffers had kunnen bergen. Waarschijnlijk was dat ook nog wel gelukt en als het niet was gelukt was Rutte in ieder geval de grote Nederlandse staatsman die het had geprobeerd en die voor z'n eigen landgenoten was opgekomen. Maar nee hoor, meneer ging lekker in de zon op een Haags terrasje liggen te loungen. Geloof niet dat ik in heel 2014 zo kwaad ben geworden als op het moment dat ik die Rutte terras-foto op Geenstijl zag terwijl de lichamen van honderden (Nederlandse) mannen, vrouwen en kinderen lagen weg te rotten in de Oekraïense velden. Toen werd het allemaal pijnlijk duidelijk: aan deze lafaard hebben we als Nederlandse bevolking echt helemaal niks als het er echt op aan komt en hij maakt Nederland ook nog eens tot de risee van de wereldpolitiek met z'n slappe optreden.
De tweede grote fout die Rutte vervolgens maakt is dat hij na de massale ophef die vrijwel meteen ontstond over de terrasfoto en de bijzonder kritische commentaren daarop (o.a. hier op GS en op social media) ineens helemaal doorslaat naar de andere kant en binnen een paar uur met z'n plotseling ingelaste "onderste steen"-persconferentie komt (inmiddels is de spijkerbroek omgewisseld voor een stemmig donker pak) omdat hij uit de reacties wel begreep dat er nu iets heel heftigs nodig was om z'n eigen hachje te redden van de volkswoede die aan het ontstaan is over zijn aarzelende en weinig doortastende optreden tot dan toe.
De derde - en meest cruciale - fout is dat Rutte (tegen alle internationale verdragslogica in) vanwege z'n ondoordachte "onderste steen"-speech ineens besluit dat Nederland dan maar de leiding moet nemen over het onderzoek naar de ramp en de schuldigen daarvan moet gaan berechten terwijl het veel meer voor de hand lag om dit door Maleisië en Oekraïne te laten onderzoeken (zoals het Kabinet zelf ook aangeeft in een van de gepubliceerde WOB-stukken). Vooral door deze beslissing krijgt Nederland ineens een hele ingewikkelde internationale rol in het Rusland-Oekraïne conflict met verregaande geo-politieke repercussies en moet Rutte zich vervolgens als een Houdini in de gekste bochten wringen om in deze situatie overeind te blijven en dit politiek te overleven.
Conclusie: Deze malaise is vooral self-inflicted door Rutte's ondoordachte en weinig doortastende optreden in de eerste dagen na de ramp en sindsdien loopt Rutte eigenlijk continu achter de feiten aan, als een hond die in z'n eigen staart loopt te happen. Het is wel duidelijk dat vooruit denken niet een van z'n sterkste punten is. Hij doet maar wat. Timmerfrans had wel snel begrepen dat dit ooit fout zou gaan aflopen en nam snel de benen naar Brussel.
@ La Bailaora | 18-04-15 | 19:53
Voordat je bij de regering uitkomt heb je wel al een flink aantal stations gepasseerd......... en die hebben ook zitten slapen.
Dat is de echte doofpot alhier !
Ik snap dat er in de tegenwoordige tijd sprake is van informatie overload, dat het lastig is om die te stroomlijnen, maar wanneer er vliegtuigen uit de lucht worden geschoten behoren alle alarmbellen af te gaan.
Een visieloze MP. Goed in damagecontrol met mooie praatjes, maar kijkt geen milimeter vooruit met o.a. als gevolg een vliegtuig dat neerstort. En ook de assieldiscusie is een voorbeeld van afwachten tot er iets mis gaat en hij weer met mooie praatjes.....
Leuk voor de nabestaanden om iedere keer te lezen dat die meneer die zo vroom vooraan staat, van alles doet om zaken onder het tapijt te vegen. Dat maakt de condoleances lekker geloofwaardig.
Als je al even zoekt naar die witte truck met die BUK,zal je ook zien dat precies die BUK langs de weg staat bij een Oekraiense politie controle!!!!!
zoek je verder dan zie je die buk (312) vaak genoeg staan met oekraiens personeel erbij.
Verder was er voor die tijd al eens een melding dat er een aantal zijn buitgemaakt door die opstandelingen.
maar waarom hebben ze zoveel en zo dichtbij het front die buks staan,als de tegenstander geen luchtmacht heeft?
Die mambo number nine...... the captain beslist... Ja maar dan moet ie wel over alle info beschikken. Als je collega's ook over een gebied vliegen ga jij dan afwijken ? Ja als net voor je neus een ander vliegtuig wordt neergehaald dan wel.
moet de captain zich dan richten op de propaganda berichten vanuit Kiew of Moskou? Daar hebben we dus overheidsinstanties voor... Ohh wacht dat hielp ook niet
De overheid (en zeker deze) zorgt er voor dat werkelijk het laatste onsje vertrouwen verdampt. De schade die daardoor ontstaat binnen de maatschappij is gigantisch.
Ik vertrouw inmiddels geen enkele overheidsinstelling meer, ga alleen voor het eigenbelang of die van mijn naasten.
Bedankt Rutte ik hoop dat die steen bovenop je valt
Stelletje recidivisten. Niks nieuws. Optiefen, gauw!
@mambo43
Als het waar is wat je zegt is dat een hele geruststelling. Blame the Captain. Einde verhaal.
@ logicavanhetgevoel | 18-04-15 | 19:45
Denk dat je teveel tv-series hebt gezien. In werkelijkheid is het vrij simpel. Vliegmaatschappijen hebben standaardroutes, waarvoor ze alle vergunningen hebben aangevraagd, welke in hun computers zijn opgeslagen, waar de flightplans van klaar liggen en al zijn ingevoerd bij de verkeersleiding.
Het management bemoeit zich eigenlijk nimmer met die routes, dat is een zaak van operations. Bij operations zitten mensen die dat werk al jaren doen, volledig in een sleur en zijn hebben ook niet de bevoegdheid om zomaar even een route te wijzigen. Daar zijn procedures voor en vaak is het niet eens nodig. Moet je uitwijken voor het weer dan kan de crew dat gewoon in de lucht met de verkeersleiding regelen, hoef je niet te filen.
Kortom, hier stond waarschijnlijk iedereen op de automatische piloot, niemand die nadacht, niemand die zich afvroeg of dit wel een goed idee was en......... wat veel erger is........... waarschijnlijk niemand die zich realiseerde dat ze over een oorlogsgebied vlogen.
Dat mag je pas echt nalatig noemen, maar om de een of andere reden hoor je hier niets over in de media.
@mambo43 | 18-04-15 | 19:46
Het doet er niet toe, de rol van de piloten, daar gaat het niet over.
Als je iemand naar een ravijn ziet stappen roep je 'pas op' (ondanks dat het nogal stom is om in een ravijn te stappen). Dát heeft de regering niet gedaan. Dat heet nalatigheid. En daar gaat het over, niet over de rol van de piloten. De regering had informatie waar ze niets mee heeft gedaan.
Naar nu blijkt doet ladyboy Rutte wel erg zijn best om de moord op de eigen burgers koste wat kost in de schoenen van de Russen te schuiven terwijl al gevoeglijk aangenomen kan worden dat het hier een false flag operatie betreft.
Als mocht blijken dat Rutte er meer van afweet dan moet er een proces van Oog om Oog, Tand om Tand komen = standrechtelijke executie voor de verantwoordelijken. Politici moeten afgerekend worden op hun daden en niet kunnen weglopen zonder gestaft te worden voor hun wandaden.
@ logicavanhetgevoel | 18-04-15 | 19:40
Als Captain mag je, als je goede redenen hebt, altijd de route verleggen. Veelal wordt deze aangepast vanwege weersomstandigheden, maar veiligheid gaat hoe dan ook altijd voor.
En om eerlijk te zijn denk ik dat er geen maatschappij is die een captain op het matje zou roepen wanneer deze besluit om een oorlogsgebied te vermijden.
Zouden ze hem wel op het matje roepen dan zou ik (als ik daar zou werken) besluiten dat deze maatschappij niet mijn werkgever meer zou zijn. Het is mijn leven dat ook in de waagschaal wordt gelegd, niet dat van de manager of van de directie.
Ik weet dat we binnen defensie altijd over meer info beschikken dan de gemiddelde burgermaatschappij, maar wanneer de dag ervoor vliegtuigen uit de lucht zijn geschoten dan heb ik geen verdere briefing nodig om te concluderen dat ik daar niet moet gaan vliegen.
En er zou binnen de maatschappij ook niemand zijn geweest die deze captain ongelijk had gegeven als hij was omgevlogen.
@mambo43
Verder is het zo dat sommige maatschappijen wel over het gebied vlogen en sommige niet. Vliegroutes plannen is dus (buiten weer condities ed) een beleid en zeker niet de verantwoordelijkheid van de Captain. Dus je verhaal klopt niet.
@LimbabweFC | 18-04-15 | 19:35
idd.
Komt bij dat bijna alle bewijzen richting Jantje wijzen:
www.wanttoknow.nl/hoofdartikelen/zo-we...
@mambo43
Ik ben het met je eens dat de captain die verantwoordelijkheid zou moeten kunnen nemen. Maar kan hij dat ook? Vliegroutes plannen is vooral een centen kwestie. De computer bepaalt de optimale route. De captain vliegt deze route vanwege de brandstof. De manager kiest voor de goedkoopste route tenzij er een advies/waarschuwing/verbod komt van een overheid voor deze route. En dat advies kwam niet uit de overheid. We weten nu dat het er wel in ging. Als we hierover vragen stellen zien we paniekvoetbal. Ik ben geen luchtvaartdeskundige.
Ze doen dat ook wel slim, zo sloom proces en nieuwsuitingen dat je moedeloos wordt tot het moment "i dont care anymore, shoot me".
Ik lees in bovenstaande reacties dat het voor sommige al bewezen is dat Rusland het gedaan heeft? Hebben we al bewijs gezien?
Men vergeet dat Amerika ons al vaker iets heeft verteld, iets over massavernietigingswapens. Daarvoor zijn we een oorlog gestart. Maar de wapens zijn nooit gevonden!
Terug naar de MH17. Ik ga even in de Jip en Janneke modus. Pietje (NL) krijgt in de klas een papieren vliegtuigje tegen zijn hoofd. Achter hem zitten Jantje (Oek) en Joopie (Rus). Beiden wijzen naar elkaar. Uiteindelijk gaat Pietje (NL) samen met Jantje (OEK) onderzoeken wie het vliegtuigje heeft gegooid. Joopie (Rus) mag niet meedoen en wordt door Jantje (OEK) voor leugenaar uitgemaakt. Zeg maar het betere 'wij van WC-eend' onderzoek. We moeten ons schamen!
Wordt het niet eens hoog tijd dat wij afscheid nemen van het hele zootje van het kabinet Rutte. Ze liegen, bedriegen, graaien en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kappen er mee.
@ logicavanhetgevoel
Ik ben niet aan het downplayen, ik stel alleen dat de crew en de airline de grootste verantwoordelijkheid dragen. Zelfs zonder een waarschuwing van de regering had deze crew moeten snappen dat ze niet over dat gebied behoorden te vliegen.
Ik weet dat airlines geen zin hebben in omvliegen, maar als captain heb je de power om dat gewoon wel te doen.
Binnen Malaysian (en waarschijnlijk nog veel meer maatschappijen) heeft men behoorlijk zitten te slapen. Dat mag je ze aanrekenen en proberen alle verantwoordelijkheid schuiven op het uitblijven van een waarschuwing van de overheid is BS.
Zou jij echt een waarschuwingsbord nodig hebben wanneer je weet dat een weg door een oorlogsgebied loopt ? Of zou je gewoon doorrijden en vervolgens gaan klagen dat je niet bent gewaarschuwd ?
Biasmania | 18-04-15 | 19:20
Zolang PvdA en VVD in de kamer een meerderheid hebben van 76 zetels, dan verandert er niks. Kunnen ze nog ze ongeloofwaardig zijn, ze blijven zitten. Pluche hè? Natuurlijk in het landsbelang want het gaat net weer iets beter. Kots.
@Mambo43
Je bent behoorlijk aan het downplayen. Als het zo simpel ligt als jij voorstelt, hoe verklaar je dan de leugens en het achterhouden van informatie. Dit is niet logisch en dat voelt de burger perfect aan. Als een premier zichzelf zo voor lul moet zetten dan is er echt wel iets aan de hand.
De reden waarom verder graven zin heeft is simpel, je moet geloofwaardig blijven. Ben je dat niet, dan moet je plaatsmaken. Al je dat dus niet doet, denken de huidige bewindslieden dat je er dus mee weg kan komen, en verandert er niks. Daar gaat hem om.
Ockhams scheermes zegt: hier wordt geen onderste steen naar boven gehaald maar ten koste van alles een valse vlag begraven.
Rutte is vooral bezig met de collateral damage die hem en zijn handlangers aangaat in deze ramp.
Aangezien hij geen moeite heeft met het naaien van 17 miljoen Nederlanders zijn de families van de slachtoffers marginaal en niet een kabinetscrisis waardig. Rutte is een vieze en schaamteloze schandvlek in onze nationale geschiedenis.
Het "waarom" lijkt me duidelijk wanneer we tegen de Russen ingaan sluiten de Russen het luchtruim,
vervolgens kunnen we niet meer over Oekraïne vliegen ... ook niet meer over Syrië en dus ook niet over Rusland ... feitelijk kunnen we dan met onze KLM alleen nog via de noordpool of via de USA richting Azië vliegen ... en dat kost een paar centen.
.
ergo : we zitten achter een gordijn van luchtdoel raketten opgesloten zodra de Russen vervelend gaan doen.
Echt, spijt me zeer, ik snap de hele ophef niet zo goed. Er hebben een aantal personen zitten slapen en dat kostte uiteindelijk velen het leven.
Maar............. wat heeft de crew zelf gedaan om het gevaar te onderkennen ? NOTAMs niet gelezen ? Geen vragen gesteld ? Niet even een update gehaald over de situatie aldaar ?
Zelfde geldt voor Malaysian Airlines en al die andere maatschappijen die niet op zitten te letten.
Operations pleurt de vertrekplaats en aankomstplaats in de computer, welke vervolgens de beste route uitrekent. Maar die computer spuugt er alleen uit wat je er in stopt en wanneer je vergeet door te geven dat er wellicht een oorlogje wordt gevoerd onder de route........... dan ben je dus een oetlul van de bovenste plank.
Vervolgens krijgt de crew de route uitgereikt, maar de captain is altijd bevoegd om daar wijzigingen in aan te brengen. Echter, ook hij (en de co-piloot) lagen kennelijk te meuren, want ze deden niets.
Dan kunnen we nu wel stellen dat het allemaal de schuld van Rutte is (en ja, die is schuldig aan liegen), maar laten we even eerlijjk blijven. Het is en blijft gewoon de fout van Malaysian en de captain zelf.
Tijdens de oorlog in voormalig Joegoslavië heb ik veel op Zagreb, Split, Tuzla, Mostar, Sarajevo gevlogen, maar zonder intel update werd er in het geheel niet gevlogen. Alle beschikbare info werd geraadpleegd en was er geen info dan vlogen we niet, zo simpel was het. Regelmatig heb ik routes, vlieghoogtes en wijze van naderen van de vliegvelden moeten wijzigen op basis van de beschikbare informatie.
Dat had de captain van deze kist ook moeten doen en hij had dus NOOIT over dat gebied moeten vliegen. Voor die beslissing had ik de regering niet nodig gehad.
Los van dat.......... waarom Rutte hierover blijft liegen is mij een raadsel. Geef gewoon toe dat je de briefing wel hebt gehad, maar dat die het ene oor in en het andere oor uit is gegaan. Geef dan gewoon aan dat het niet jouw taak is om de routes van vliegmaatschappijen te gaan controleren. Dan ben je van het gedonder af.
Rutte. Aftreden. Nu!
Of zijn die mensen soms als menselijk schild gebruikt in de 'oorlog' met Putin? Zo van, zo lang wij daar vliegen, vliegen wij daar.
@070 | 18-04-15 | 18:00
Ik zal het nog een keer uitleggen.
Het was een Russische BUK, en het was een Oekraïns opzetje om burgervliegtuigen over het oorlogsgebied te laten vliegen, in de hoop dat die Russen er eentje uit de lucht (en daarmee zichzelf in de voet) zouden schieten.
De hamvraag is: Snapt Mark Rutte dat ook? En zo ja, sinds wanneer?
En wat denken we eraan te gaan doen?
Wat een toewijding van GS aan dit onderwerp, hulde! Het is zo fijn om ongeremd door vriendjespolitiek verslag te kunnen doen van dit onderwerp,steeds weer meer stront die naar boven wordt gehaald.
Ze willen Hoe dan ook de koude oorlog terug, misschien zelfs wel een verhitte. Stelletje clowns dat ze zijn
Deze hele MH17-toestand begint steeds meer te lijken op de gang van zaken rondom de "Pentagon Papers" die door Daniel Ellsberg in 1971 in de openbaarheid werden gebracht en waardoor Ellsberg de instant held van de babyboomer-generatie werd omdat hij Nixon in grote verlegenheid bracht over de geheime agenda rondom de Vietnam-oorlog en geheime inmenging in Laos en Cambodja.
nl.wikipedia.org/wiki/Pentagon_Papers
en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_Papers
Ook verfilmd: www.imdb.com/title/tt0330760/
Het is zeker niet ondenkbaar dat het Kabinet uiteindelijk gaat vallen door een Daniel Ellsberg-achtig scenario. Het feit alleen al dat die geheime Kiev-email uitgelekt is, geeft wel aan dat er nu blijkbaar mensen zijn in Den Haag met toegang tot geheime info die deze doofpot-activiteiten niet meer met hun geweten in overeenstemming kunnen brengen (of andere motieven hebben om te lekken).
Klimkin : I am a robot.
Kan Rutte en zijn clubje - lees vvd- geen rondjes gaan vliegen boven oost Oekraïne om het zelf nog eens goed te onderzoeken.
De onderste steen komt boven, aldus de minister-president de heer M. Rutte.
Ik heb daarin het volste vertrouwen. Ook het volk trouwens. De VVD heeft nauwelijks verloren bij de PS2015.
Dus zal het wel goed zitten.
Koenders, wat een VUILE RAT is het, met zijn "bevlogenheid" en "idealisme". Niet alleen incompetent, wat al van meet af aan duidelijk was, maar ook nog zo achterbaks als een valse hond. Hoe dom denkt die schoft eigenlijk dat wij zijn? Ik vraag me af wat er door hem heen gaat als hij 's ochtends zijn leugenachtige gezicht aanschouwt in de spiegel.
Noem mij één politicus die niet liegt. Dat is toch inherent aan het beroep? Een politicus die niet kan liegen is geen goede politicus. Dan moet die maar een ander vak kiezen.
Maar daar krijg je de doden nog niet mee terug...
Straf stukje feiten omsomming
Lekker leesvoer voor de zaterdagavond
En speciaal voor rutte,samson en de rest
youtu.be/TqpNxBGEBmQ
als de Russen bewust achter het neerhalen van dat vliegtuig hadden gezeten, was dat feit allang juichend door Rutte en Timmerfranz, innig gearmd met Obama via de Volkskrant gelekt.
Ik geloof er geen bal meer van.
denk even mee:
- hoe vreemd is het dat 2 tegenstrijdige partijen een coalitie kunnen vormen en koste wat kost de boel bij elkaar willen houden, ondanks alle onthullingen die een normale regering allang ten val had kunnen brengen?
kapitein_iglo | 18-04-15 | 18:14
het antwoord : EU
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg NIET dat Poetin en Rusland onschuldig zijn in dit hele verhaal, maar het is tegelijkertijd wel weer erg handig en toevallig dat er overal ISIS strijders op de loer liggen, het Midden Oosten in de fik staat, en dat men continue ruzie met Rusland zoekt. Op zo'n manier kan men dus inderdaad alle lastige en gênante details zoals De Waarheid of een imploderende economie onder het tapijten van "staatsgeheim" en "terrorisme" vegen.
Nog wat camera's ophangen en al het internetverkeer opslaan, allemaal voor ONZE 'veiligheid' natuurlijk, en klaar is de totalitaire samenleving!
Niet uit het oog en zeker niet uit het hart.
www.groene.nl/artikel/de-bv-zorreguiet...
Vers van de pers.
fubar.mobi/2015/04/18/de-bv-zorreguiet...
En wat doen wij eraan? Niks.
In andere, "slechtere", landen, had nu de halve bevolking in Den Haag geëist dat de corrupte bovenlaag weg moet, maar nee, in Nederland doen we niks, en lachen we "terecht" hoe de "hippies" en "tuig" die -wel- opstaan door de politie neergeknuppeld worden. Want "zo slecht hebben we het eigenlijk niet, dus mensen die klagen zijn stomme hippies". Zelfs als we met raketten uit de lucht geschoten worden.
Beeh beeeh, schapen.
Het BUK systeem is door de Russen ontworpen en wordt in +- 30 landen gebruikt, waaronder de Oekraine en bv Finland.
Wat wil dat zeggen. Ik wordt hier niks wijzer van.
Ik wil graag weten wie dat vliegtuig heeft neergeschoten.
De F16 is door de Amerikanen ontworpen, worden ook in +- 30 landen gebruikt, en de Saoediërs bombarderen daarmee in Jemen ziekenhuizen.
Dit opgewonden geneuzel zegt mij niks.
Die man is gewoon ZIEK. grootmoedwaanzin, psychisch niet in orde , en naar mijn idee niet meer apk waardig.
Is het nu dan tijd na het bbb debacle om de zaak te jorissen. Er zit gvd een landverrader op de stoel van mp. onacceptabel.
brutus68 | 18-04-15 | 18:24
Doofpot of niet, dit klungelwerk van het kabinet is beschamend.
Het is waarschijnlijk ook geen kwade opzet, maar inderdaad klungelwerk van incompetente lieden.
Je zal als nabestaande dit maar lezen.
Komen we dan nooit van die respectloze oetlul af?
Met die eeuwige grijns van hem.
Doet in gedachten een groot hangslot op de kast waar hij in zit.
"Rutte alsof het gedrukt staat". Kijken of we dat in de dikke van Dale kunnen krijgen..
Als dit niet gaat over geklungel, domheid, incompetentie en pogingen tot het toedekken daarvan, wat kan dan het politieke doel zijn van Rutte en zijn bende?
Voor dit geklungel eist de overheid de helft van mijn inkomen.
Het waarom is de grote vraag. Het is natuurlijk al lang duidelijk dat Rusland hier achter zit. En wat doen we dan? Niks. Want de belangen zijn te groot en Nederland is te laf om iets te doen. Want hoe kan je dit als land over je heen laten komen? Niet, natuurlijk. Dus stop het in de doofpot en je hoeft niks te doen. Ten tweede, het falen van het waarschuwingssysteem. Het was al lang duidelijk dat het gevaarlijk was maar er is geen bal aan gedaan. Onwetendheid, incompetentie, domheid, en 'het zal wel meevallen', dat ligt er vermoedelijk aan te grondslag. De angst voor de Russen of is het de lafheid?
Misschien moeten we maar onder elkaar een beetje lappen voor een caravannetje voor van Rossum.
Want dat is het droeve lot vat klokkenluiders in NL.
Het was ook niet zo slim van Rutte oom te zeggen dat de onderste steen boven zou komen en dat de dader berecht zou worden. Die steen is al lang boven, maar hoe ga je een Russische President berechten voor veelvoudige moord zonder een 3e wereldoorlog te ontketenen?
Vula | 18-04-15 | 18:16
incompetentie is het allerlaatste wat je van een MinPres & Co mag verwachten.
En laat ik maar niet op uw tweede stelling reageren.
Care | 18-04-15 | 18:06
Als u als eerste gaat, dan zal ik u volgen.
Doofpot of niet, dit klungelwerk van het kabinet is beschamend.
Lol @ paginanummering. Het lijkt eerst vertrouwelijk te zijn geweest - conceptversie, kan ik inkomen -, voordat het als definitieve versie werd geopenbaard. Alleen is tijdens de omzetting van concept naar definitief iets niet goed gegaan met de paginering. Haastklus?
Mark CoverUppe.
@Vula | 18-04-15 | 18:16
1/2 keer is een incident meer dan dat is een patroon
Ongelofelijk, ik kan mij hier ook zo boos om maken.
Helemaal als ik denk aan wat de nabestaanden van de 298 doden wel niet moeten doormaken.
Het lijkt meer op incompetentie dan op kwade wil. Geenstijl voedt complotters.
- EDIT: Lol ja want wíj zijn degenen die documenten onderin de la verstoppen... -
er is hier zoveel meer aan de hand... veel meer dan MH17
- hoe vreemd is het dat Ivo opgeofferd werd? misschien een zwakke schakel?
denk even mee:
- hoe vreemd is het dat 2 tegenstrijdige partijen een coalitie kunnen vormen en koste wat kost de boel bij elkaar willen houden, ondanks alle onthullingen die een normale regering allang ten val had kunnen brengen?
wat nu een goede follow up zou zijn dat nabestaanden een rechtzaak beginnen tegen de overheid.
als ze hun werk niet doen en er vallen slachtoffers er door, zijn er verantwoordelijken.
Wall street journal:april 2014
www.wsj.com/articles/SB100014240527023...
Na de Bijlmerramp werden dingen ook 'onder de pet' gehouden. Zal deze keer niet anders zijn.
"Onze" regenten zijn niets meer of minder dan dat:
"onze" regenten.
Het zijn geen leiders of betrokken personen die echte verantwoordelijkheid dragen/of zouden kunnen dragen.
Entymologisch dus.. Kudtservert
Wall street journal:april 2014
www.wsj.com/articles/SB100014240527023...
"Liegen als Rutte."
.
Dit Nederlands gezegde vindt z'n oorsprong in de pré-bellum periode van de eenentwintigste eeuw en verwijst naar de eerste verondersteld liberale premier sinds na WO2. Deze liberale premier voerde een onverkort socialistisch beleid en wist feitelijk alle liberale waarden samen met z'n verkiezingsbeloften tijdens dezelfde kabinetsperiode bij het grof vuil te zetten. Wordt ook als synoniem voor leugenachtige onbetrouwbare hond gebruikt. Voor details over het schandelijke handelen van deze "premier" zijn inmiddels boeken vol geschreven.
.
Etymologisch woordenboek der Nederlandse taal, 2123
"Liegen als Rutte."
.
Dit Nederlands gezegde vindt z'n oorsprong in de pré-bellum periode van de eenentwintigste eeuw en verwijst naar de eerste verondersteld liberale premier sinds na WO2. Deze liberale premier voerde een onverkort socialistisch beleid en wist feitelijk alle liberale waarden samen met z'n verkiezingsbeloften tijdens dezelfde kabinetsperiode bij het grof vuil te zetten. Wordt ook als synoniem voor leugenachtige onbetrouwbare hond gebruikt. Voor details over het schandelijke handelen van deze "premier" zijn inmiddels boeken vol geschreven.
.
Etymologisch woordenboek der Nederlandse taal, 2123
Rutte heeft bloed aan zijn handen.. maar dat is staatsgeheim
Sinds wanneer is het 'nieuws' dat politci liegen...
Rutte faalt of liegt maar waarschijnlijk beiden. Zoals gewoonlijk. Waarom die haast agressief makende poppenkast?
De zoon van Joe Biden heeft reeds als directeur van een schaliegaswinningsbedrijf vette contracten afgesloten met de huidige Ukrainse regering....
Ergens begin Juli was er een totaal vliegverbod van enkele dagen rond 4 juli, afgekondigd door Porochenko dus Ukrainse regering.
Dat het een grote fuck-up is, is nu wel duidelijk, van onze regering weten we duidelijk dat het een stelletje schaamteloze leugenaars zijn, die met enig fatsoen allang weg hadden moeten zijn, kneus van Miltenburg incluis.
Ze weten echt wel dat de burger niet achterlijk is, ze weten namelijk ook dat de burger een lafaard is.
Het maakt niet uit wat ze doen, de nederlander doet er niets aan.
Glas, plas, was.
-
NIEMAND DOET IETS! Ze zitten daar en trekken het geld uit onze zakken. Ze lullen maar wat onderling, doen alsof het allemaal belangrijk is en wanneer er hier en daar gewoon iets moet verdwijnen, nou dan is dat maar zo en wat doet de burger?
HELEMAAL. NIETS.
-
Toon ballen, pak uw hooivorken en fakkels en laat zien dat ook dit land kan veranderen.
ze krijgen bergen salaris maar doen bijna allemaal niets.
sinar2 | 18-04-15 | 18:00
Ik vrees dat u gelijk heeft, en denk dat de reden schaliegas is.
ach laat maar, blijkt gewoon dat iedereen naar wie het wel is gestuurt op 14 juli gewoon de lul is uiteindelijk.
en daar gaan weer bergen belastinggeld naar `t uitzoeken en ontwijken van kamerleden etc.
corrupte kutmongolen.
De overal vraag blijft: waarom al dit gedoe? Waaron wil men dit verborgen houden?
Als de onderzoeksresultaten de leugens niet ondersteunen dan houd men het onder de pet, zo eenvoudig is het....
Maar was het een raket van een Russisch BUK systeem van Kiev of van de Separatisten? Of een straaljagerraket ? Dat blijft de hamvraag!
Het bekend zijn dat het gevaarlijk gebied was en ze er niets aan gedaan hebben kan niet de echte reden zijn dat ze allemaal zo liegen. Dat is nog af te doen met een sorry we hadden het moeten melden aan de luchtvaartmaatschappijen.
Er moet een diepere reden zijn die erger is en vele mensen in diepe verlegenheid zal brengen. En ik kan me dan alleen maar voorstellen dat die raket helemaal niet door rebellen is afgevuurd maar door Oekraine zelf.
kamer*
Durft Rutte cs. de nabestaanden van de slachtoffers die bij die aanslag omkwamen nog wel in de ogen te kijken ... zonder te lachen?
From: Willems, Gerrie
Sent: maandag 14 juli 2014 16:52
en dat dan ;p
kammer mag van mij afgeschoten worden als ze zo iedereen lopen te mindfucken.
Zou Rutte z'n moeder weten dat hij zo vaak liegt?
Dan gaat ie vanavond na het bad zonder koekje naar bed.
Nee, niet alles in deze affaire stinkt. Een of twee kleine dingetjes stinken. En het is nog niet eens duidelijk waarom ze stinken.
Dus blijf vooral graven. Maar doe niet alsof er een groots doofpotfestijn gaande is. Tot nu toe wijst alles er op dat er zaken weggemoffeld worden enkel omdat de overheid niet in verlegenheid gebracht wil worden over vragen die ze eerder verkeerd hebben beantwoord. Verkeerd beantwoord, omdat ze informatie mistten en aannames deden die niet bleken te kloppen. En met elke bevestiging van hun eerdere foute antwoord graven ze hun eigen graf een stukje dieper.
Maar dat heeft allemaal geen fuck met de MH17-affaire zelf te maken; het is een val waarin bewindspersonen wel vaker trappen. Als er echt een coverup van belangrijke fouten is, dan zal ik hier puliekelijk mijn woorden inslikken, maar tot nu toe zie ik hog geen bewijs.
En nee, die briefing en het feit dat de overheid daarop geen waarschuwing heeft doen uitgaan is geen belangrijke fout, maar een systeemfaal. Politiek, niet moreel verantwoordelijk. En ook daarvan is nog niet eens duidelijk hoe de procedures en verantwoordelijkheden nu precies lagen.
De onderste steen is nog niet boven maar de putlucht komt je behoorlijk tegemoet.
Rutte en co (vooral die Koenders) brrrrrr.
Van mij mogen ze aan de hoogste boom.
Staatsgeheim zegt op zichzelf niets, de zgn. rubricering die erop volgt is van belang: confidentieel, geheim, zeer geheim, cosmic NATO-materiaal of niet, etc. De volksvertegenwoordiging laat zich door een officieel klinkend woordspelletje wegzetten.
geimint.blogspot.nl/2009/07/ukrainian-...
Straks wordt nog bekend dat Rutte hoogstpersoonlijk die buk raket heeft afgevuurd.. Wat een cliffhangers elke keer in dit dossier. Het kabinet Rutte maakt meer mee dan een gemiddeld personage uit een SOAP serie!
Rutte en liegen, alsof dat nieuws is.
Misselijk makend maar ja, wie doet er wat aan?
Maar bij de volgende verkiezingen gaat de hersenloze massa gewoon weer VVD/PvdA stemmen. Kansloos dit land.
Ja ja. De spelletjes en leugens kennen we nu wel. Nu nog het WAAROM...
.
Het moet in ieder geval buitengewoon genant of pijnlijk zijn wat de Premier hier middels flagrante leugens en verloochening van democratische principes verborgen tracht te houden. Dit doet hij niet zo maar tenslotte.
ICAO launches conflict zones risk tool
www.airtrafficmanagement.net/2015/04/i...
Je kan topics tikken wat je wil van Rossem. Glas, plas, was.
"Want Rutte lijkt echt te denken dat Nederland gek is"
Volgens mij is dat het allereerste wat hij juist denkt nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_Sta...
"..1000 Euro!!.."
".. onderste steen!!.."
Rutte is wereldkampioen zichzelf in de hoek schilderen.
-weggejorist-
REAGEER OOK