Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

25 bomen of meer? Dan mag u 130!

Red het klimaat. Belast de boomloze burger

mooi man, bomen

Nog even over dat artikel in het AD over die mevrouw die vleeseters extra wil belasten om zo de maatschappelijke problemen te betalen. Laten we dat dan meteen ff doortrekken, en echte maatregelen treffen om de wereld te redden. Laten we een boom opzetten.

Van de bomen niets dan goeds, ze redden ons van de verstikking schrijft Toine Heijmans vandaag in de Volkskrant. Er staat een hoop onzin in die krant. Maar dit zinnetje klopt als een bus. Willen we een wereld die we door kunnen geven aan onze kinderen dan moet dat met bomen. Heel veel bomen. Grote bomen, stomme bomen, mooie bomen. Maakt niet uit, als het maar bomen zijn.

Heeft u bomen op het erf dan bent u een goed mens. Heeft u geen bomen dan bent u een klimaatracist van het goorste soort die bestraft moet worden. Beetje op drie hoog voor of achter op een gracht zitten deugen zonder ook maar 1 boom in bezit. Dan zou je eigenlijk helemaal niet mogen deelnemen aan welke klimaatdiscussie dan ook. Het boombezit per capita moet drastisch omhoog en mensen die al bomen hebben moeten beloond worden.

Heeft u 10 of meer bomen dan hoeft u niet meer met de trein en wordt u vrijgesteld van wegenbelasting. Heeft u 25 of meer bomen dan mag u gewoon 130 rijden en krijgt u ieder jaar een vliegvakantie naar keuze. Heeft u 50 of meer bomen dan bent u vrijgesteld van alle energiebelastingen en warmtepomp-onzin. Heeft u 100 of meer bomen dan wordt u genomineerd voor een Nobelprijs.

De beuk er in. Dood aan de boomlozen!

Reaguursels

Inloggen

Zonder boom kom je Nederland niet in. Hopla 700 bomen per week erbij.

Misterspok | 01-12-19 | 09:17

Dat is kut, heb net 12 bomen verwijderd uit de tuin nog 1 te gaan. ga alles betegelen zodat ik niet zoveel fijnstof heb.

linkgrafzooi | 29-11-19 | 19:14

Op mijn postzegel (rijtjeshuis ) staan welgeteld 3 bomen en dat is al heel wat op die beperkte vierkante meters. Van de gemeente moet ik namelijk ook onze auto's op die postzegel parkeren. Moet kennelijk ruim wonen voor die treinvrijstelling. ergens nog een landgoed te koop voor 150K?

Zuma | 29-11-19 | 18:59

Ik heb even geteld: Ik heb 9 bomen in mijn tuin. (en nog wat twijgjes die het ook tot boom kunnen schoppen.)
Hoe hard mag ik nu precies rijden? (Tesla)

Mr. Happy | 29-11-19 | 17:03 | 1

accu's van een tesla hebben al te veel vervuiling veroorzaakt. u kunt helaas geen gebruik maken van deze regeling.

kermitsklant | 29-11-19 | 18:30

Ik hoop dat percelen met bos in het buitenland (mits goed gedocumenteerd uiteraard, en netjes op mijn naam staand) ook meetellen.

Wladimir 1928 | 29-11-19 | 17:00

Oranjebomen tellen zeker niet mee...

Bill le Koek | 29-11-19 | 14:50

In het geval van het feit dat het formaat van de boom er niet perse toe doet: ik zie de Nobelprijs graag tegemoet!

Janow. | 29-11-19 | 14:31 | 1

Bonsai..!

Canis.bonus.es | 29-11-19 | 15:43

Maakt het nog uit hoe groot die bomen zijn? En zou het mogelijk zijn om bomen te huren van iemand anders?

HenkdeVies | 29-11-19 | 14:16

Het klopt als een zwerende vinger of het sluit als een bus.

McSnack | 29-11-19 | 14:04

De totale hoeveelheid CO2 op de aarde heeft een bepaalde massa. Daar komt niets bij en gaat niets af. Er is heeeeeel vroeger een hoeveelheid opgeslagen (kolen = dode bomen en olie = dode bomen).
Nu bomen planten = CO2 opslaan. Dat komt bij verbranding weer vrij. Lost dus op korte termijn iets op (leuk voor Rutte cs., maar op de langere termijn niet.
We willen ook de AARDE niet redden, maar een klimaat behouden waarin de mensheid van 7 miljard naar 15 miljard kan groeien. Daarna houdt alles op.

Leffe Blonde | 29-11-19 | 13:59 | 1

Precies dit probeer ik ook altijd uit leggen aan mensen die zeggen dat je water verspilt. Dat spul gaat echt nergens heen hoor.

Badd Pritt | 29-11-19 | 19:56

Bomen. Breek me de bek niet open. Er staat één boom op de Grote Markt, pal voor V&D, die niet meer bestaat. Bij de A-kerk worden drie groene reuzen geveld vanwege herinrichting. De lange rij populieren langs het oude Damsterdiep zijn allang verleden tijd. De seringenboom achter 't huis in de Vissersstraat (anno1620) is gekapt. Het huis is door een huisjesmelker gesloopt. Er staat nu een studentenflat. Overal in de stad liggen bomen opgestapeld te wachten op vernietiging. Er worden honderden miljoenen uitgegeven aan monsterlijke kolossen, ook in historische binnensteden. Beton in plaats van bomen. In de schaarse groene oases moeten betonnen "zitjes" komen met wat struiken omzoomd door beton. Vanwege herinrichting. Bomen mogen kennelijk niet meer oud worden. Dat belooft nog wat voor de toekomst! Gelukkig lig ik dan onder een grafsteen. Wel onder een boom graag. Als de treurwilg niet gekapt is.

Wiebenick | 29-11-19 | 13:57

Bonsai gaat nog eens heel groot worden.

Watching the Wheels | 29-11-19 | 13:56 | 1

Relatief ja

Canis.bonus.es | 29-11-19 | 15:44

Ik geef wel wat extra gas. Dan kunt u meer bomen planten.

Frau Merkel | 29-11-19 | 13:32

Krimpgebieden in nl volzetten met productiebossen. Mensen met een uitkering aan het werk zetten daar, net zoals bij de aanleg van het Amsterdamse bos. Daarna kappen en gelamineerd hout van maken voor de woningbouw. 3 vliegen in 1 klap.

gestampte pot | 29-11-19 | 13:27 | 1

Gelamineerd hout is ook goed voor doodskisten en dus voor het klimaat. Crematie mag immers niet meer wegens stikstof, fijnstof en CO2.

Leffe Blonde | 29-11-19 | 14:02

Spijkenisse. KFC en BK willen zich hier vestigen. Keiharde eis: 63 stuks 30 jaar oude Iepen moeten gekapt worden! Voor betere zichtbaarheid vanaf de weg!! En zó geschiedde. Op een zaterdagmorgen in een lang Kerst weekend om 8 uur 's morgens werden de bomen stiekem gerooid.

RickVogelschrick | 29-11-19 | 12:55

Ik heb hier wel meer dan 100 bomen en onder sommigen kun je truffels vinden, zoals onlangs is gebeurd toen een bevriende buurman met zijn truffel-snuffel-hond langs kwam. 33 zwarte truffels. Gelukkig geen last van KOZT.

Pierre Lebon | 29-11-19 | 12:55

Ik heb geprotesteerd tegen de kap van 5 monumentale bomen bij de A- Kerk. Dat worden er na een hoop gesoebat twee minder. Het gaat hier om een eik en een iep. Telt dat ook?

Wiebenick | 29-11-19 | 12:38

hoera! waar kan ik voor stemmen, ik heb ook twee katten om de fauna in deze bomen een beetje in bedwang te houden, geen kippenhok in mijn tuin

geen_kwijl | 29-11-19 | 12:36

Word zo moe van dat klimaat gezever pfff

Daffyduckblowtook | 29-11-19 | 12:29
-weggejorist-
Dawittetonnie | 29-11-19 | 12:25 | 2

Om de wereld te redden moeten we niet alleen aan symtoonbestrijding doen. Dat schiet totaal niet op. De groei van de wereldbevolking is natuurlijk de oorzaak van alles maar daar hoor je niemand over. Wij in NL hebben totaal geen invloed hierop. Bedenk maar eens dit. Rond 1950 waren er maar 4 miljard mensen, In 2050 zitten wij op 10 miljard mensen. Vooral India en Afrika zijn daar de oorzaak van. En wij maar aan kapitaalvernietiging doen voor het nobele doel. Wij zijn nu al 2/3 miljard kwijt door die stikstofcrisis. Die 1000 miljard die het kabinet erin willen pompen leidt natuurlijk ook tot een recessie. Bouw 4 kerncentrales (kost weliswaar ook geld) maar je hebt genoeg energie om alles aan te sturen. Na 50/100 jaar faseer je die centrales weer uit voor kernfusie/thorium centrales. Geen landschapsvervuiling, een verzekerde aanvoer van energie zodat er ook voldoende energie is om electrische auto's op te laden, het is ook het meest CO2 vriendelijke manier van opwekking van electriciteit (D66 zou dit eigenlijk moeten ondersteunen!), etc, etc.

zzMichielzz | 29-11-19 | 12:22 | 5

@RandyBiel | 29-11-19 | 12:55: Terecht dat hij de stekker daaruit getrokken heeft. Laat Afrika de afrikaanse problemen oplossen.
De populisten claim is zo 1980..

Frau Merkel | 29-11-19 | 13:31

Op aarde zijn, gezien ons beschavingspeil dat slechts heel primitief genoemd kan worden, inmiddels kritiek veel mensen. Ben ik helemaal met je eens. Dat met name in dat deel van de wereld dat economisch en religieus cultureel niet kan (en ik denk ook niet wil) meekomen zorgt voor steeds meer mensen op deze planeet. Vluchtelingen stromen en grote sociaal maatschappelijke problemen o.a. hier in Europa zijn opvallende verschijnselen van deze 'derde' wereld problematiek, in combinatie met reactionair rechts sociaal economisch neoliberaal denken in de westerse wereld. Van neoliberale (hier vaak links genoemd) partijen uitkeringstrekkers partijen (van VVD'er Dijkhoff bijvoorbeeld) hoef je dus ook geen oplossingen te verwachten. Naar schatting waren er 2000 jaar geleden 300 miljoen mensen op de wereld. Pas 1800 jaar later werd de 1 miljard bereikt, het zou nog bijna 130 jaar duren voordat rond 1930 de 2 miljard werd gepasseerd, daarna ging het steeds sneller. In 1959 werd de 3 miljard bereikt, 14 jaar later in 1974 de 4 miljard. 25 jaar later in 1999 de 6 miljard en de grens van 7 miljard is ook al gepasseerd. Naar verwachting zullen er over 80 jaar ruim eens zoveel (14 miljard mensen) op deze planeet leven.. iets dat gezien het te verwachte lage beschavingsniveau tot onoplosbare problemen zal leiden, niet alleen wat betreft het milieu en klimaat, maar in alle denkbare opzichten. Alleen een alles vernietigende wereldoorlog, die zeer waarschijnlijk tussen nu en het jaar 2100 komt, het probleem mensheid uit de wereld helpen. Wonderlijk dat iedereen die kinderen heeft en daarmee de afgelopen decennia heeft bijdragen heeft aan de komende alles vernietigende overbevolking dit niet als allergrootste zorg ziet.

Vuurspuger | 29-11-19 | 13:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker hoor, bomen in de tuin. Het hele jaar door vogeltjesgekwetter, ook nog een beetje extra privacy en het ziet er ook nog eens mooi uit. Zouden meer mensen moeten doen.

Graaisnaaiert | 29-11-19 | 12:21

Voor het eerst kan ik met recht zeggen: "Ik Deug!"

ijsaartindeoven | 29-11-19 | 12:09 | 3

Ik niet!

Kleine_Deugniet | 29-11-19 | 12:16

@Kleine_Deugniet | 29-11-19 | 12:16:
Wij hebben nog een struik staan, die verwaarloosd is/wordt - die kunnen we eventueel overplanten, kleintje Deugniet?
Wij hoeven er niks voor.

chicago river | 29-11-19 | 12:33

@chicago river | 29-11-19 | 12:33: Kleintje deugniet kan toch wel een boompje opzetten?

De Profundus | 29-11-19 | 13:35

@arie-hoax | 29-11-19 | 11:26 |
Als je gaat bijplanten (zaailingen dan), kost de verzorging, transport en verplanten van een boom meer co2 dan de boom in 20 jaar opneemt. Bij een kweker zal de boom namelijk meermalen moeten worden verplant om de kluit stevig en compact te laten worden voor verplant. Bomen kweken kost veel co2 en fijnstof (foute stikstof). Daarbij worden bomen in een stedelijke omgeving (geheel west Nederland) gemiddeld niet ouder dat 20 jaar na de aanplant. In deze periode neemt deze wel CO2 op, maar minder dan helft van de massa van de boom is koolstof. Na de dood van de boom komt deze koolstof weer vrij, verteerd of verbrand, in de vorm van CO2.

illuvatar | 29-11-19 | 11:50 | 4

@Schmalz | 29-11-19 | 12:03: ik zag bij Broken, op netflix, een stuk over een bos in Roemenië (oid). Na kap/kaalslag, niet beheerd/aangeplant.

De experts/activisten (geen idee) zeiden dat het er zo treurig bij lag omdat het gewoon zo achter was gelaten.

Schijnt met menselijke begeleiding sneller terug te komen.

Kleine_Deugniet | 29-11-19 | 12:16

@illuvatar,
Bomen zijn slecht voor de natuur als je je eigen blind gaat staren op CO2

Datgingniegoed | 29-11-19 | 12:26
-weggejorist-
Dawittetonnie | 29-11-19 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

De wereld her-bebossen. Is "het klimaat" ook meteen gered.

Cool Pete | 29-11-19 | 11:41 | 1

Eerst maar eens zorgen dat ze in Brazilië en Indonesië niet ieder jaar een bos zo groot als de provincie Utrecht opstoken.

Trumme | 29-11-19 | 11:47

Vraag:
Iemand hier die biochemicus oid is en kan vertellen over de warmte/energie die bomen gebruiken om te groeien (en daarbij bijv co2 afvangen)? Of daar een niet aluhoedje link over heeft?
Ik bedoel dus meer dat groen (warmte)energie omzet; niet per se het broeikasverhaal

Heb tot nu toe alleen nog gehoord dat je de aarde niet kan afkoelen, alleen opwarmen. Wat ik op zich al raar vind, aangezien de aarde sinds haar bestaan warmere en koudere periodes kent.

Ook dat er een bepaalde verhouding luchtmengsel komt te ontstaan (waardoor cascade aan effecten); dit is toch ook om te keren, of te veranderen in iets anders?

Excuses, werd vanochtend nuchter wakker. Weet niet wat ik moet doen.

Kleine_Deugniet | 29-11-19 | 11:41 | 2

De aarde koelt al 4,5 miljard jaar af. Dat leer je op de basisschool.

boerzoektscheet | 29-11-19 | 11:49

Door Natura 2000 vindt een massale kaalslag plaats. Geen goed idee om de burger vervolgens weer boompjes te laten planten. Een bos is in no-time gekapt, een bos laten groeien duurt decennialang.

BozePaarseMan | 29-11-19 | 11:23 | 1

Dat ziet u verkeerd zeggen mensen die er voor ‘geleerd’ hebben.

Trumme | 29-11-19 | 11:49

Veel mensen denken dat de oplossing voor co2 en fijnstof ligt in het planten van bomen. Veel bomen. Zij vergeten echter al dan niet bewust dat je geen bomen kunt planten op Aarde. Je kunt wel bomen VERplanten. Een boom die je plant was er namelijk al. Die stond ergens anders op deze planeet co2 en fijnstof af te vangen. Je kunt natuurlijk wel zaaien, maar dan duurt het circa 20 jaar voordat de boom in kwestie meer co2 gaat vasthouden dan dat deze heeft gekost aan plant- en verzorgingsuitstoot. Als we 100 miljard bomen willen planten om het klimaat te redden, hadden deze 20 jaar geleden al geplant moeten worden. Als je bomen verplant, is er een gemiddelde uitval van 20%. Dus: bomen (ver)planten KOST bomen! Iedereen die een boom plant draagt dus bij aan de klimaatscrisis.

illuvatar | 29-11-19 | 11:07 | 4

Wat een logica! Ik voel me opeens ook een weldoener als vleeseter, want tjah.. die dieren die ik eet waren al geboren. Zonde om er niets mee te doen

Middensteun | 29-11-19 | 11:17

Je vergeet dat bomen juist tijdens de groei veel CO2 opnemen. Dus bijplanten is prima.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 11:26

@Middensteun | 29-11-19 | 11:17: sterker, het gros was nooit geboren wanneer we geen vlees aten/er geen industrie voor hadden.

Wie weet, misschien waren de kippen wel uitgestorven zonder ons!

We zijn god!

Kleine_Deugniet | 29-11-19 | 11:27
▼ 1 antwoord verborgen

Vroeger een Oranjeboom. Daarna Leffe Blonde. Tegenwoordig zet ik dagelijks een Palmpje op. Deug ik nu???

Leffe Blonde | 29-11-19 | 11:04 | 2

Je deugd voor een deel. Je had beter Lindeboom bier kunnen drinken in plaats van Leffe Blond :)

Vuurspuger | 29-11-19 | 11:16

Palm is echt héél slecht voor het milieu.

Kleine_Deugniet | 29-11-19 | 11:28

Ga nog maar twee keer op vakantie per jaar ... mag dan mijn kat buiten blijven spelen..?

ik2! | 29-11-19 | 11:01 | 2

Ja.. maar alleen als je in vervolg kattenbelasting gaat betalen ;)

Vuurspuger | 29-11-19 | 11:07

En 90 gaat rijden.

BozePaarseMan | 29-11-19 | 11:24

Eindelijk een goed plan!

001_Mills | 29-11-19 | 10:57

Mooi is wel dat de wetgever het begrip ' boom' niet kent. Elke gemeente die een bomenbeleid schrijft zal dat begrip zelf moeten definieren. Soms wordt hiervoor de stamdikte op een hoogte vanaf maaiveld gebruikt, soms enkel dat het een opgaand houtachtig gewas is. Volgens de wet bestaan er geen bomen.

illuvatar | 29-11-19 | 10:53 | 1

De wetgever kent wel het begrip "hond" maar niet het begrip boom? Tijd voor de wetgever om een goed Nederlands woordenboek te kopen ;) Bijvoorbeeld de uitgebreide Dikke van Dalen. Natuurlijk alleen de online variant, een fysiek woordenboek kost teveel papier dus bomen.

Vuurspuger | 29-11-19 | 11:06

Tellen coniferen ook mee? In dat geval kom ik makkelijk aan de 50 en dien ik meteen even mijn nominatie in voor de Nobelprijs. Staat wel chic op je visitekaartje: “Nobel Laureaat.”

Stormageddon | 29-11-19 | 10:48

Kinderbijslag afschaffen en in plaats daarvan een kinderbelasting invoeren zou ook een zeer rechtvaardige actie zijn. De vervuiler betaalt. Ik heb geen kinderen en koop binnenkort een dikke V8 en ga dan wachten op de eerste Prius-rijder met kinderstoeltjes op de achterbank die er iets van durft te zeggen.

Tapu | 29-11-19 | 10:42 | 1

Ook de vergoeding van de kinderopvang moet gestopt worden. Waarom moet ik meebetalen aan de huisvesting van die vervuilende units?

boerzoektscheet | 29-11-19 | 11:53

Er zijn in mijn buurt in de voor- en achtertuinen hier in de afgelopen jaren veel bomen gekapt. Alle nieuwe bewoners (met 2.3 kinderen) raggen als eerste elke 90 jaar oude boom die maar een beetje schaduw of herfstblaadjes heeft er uit. Soms planten ze een kleinere boom terug maar de grote oude bomen verdwijnen rap. Ook bomen bij de buren liggen direct onder vuur want Sterre en Marijn zijn allergisch voor booms.

Wel een lease electro bak op de oprit. En allemaal een open haard of houtkachel. Je kunt geen raam open zetten in de herfst of winter van de houtrook. Grappige is dat ik van de meeste buren weet dat ze links(ig) stemmen of geen mening hebben over alles (D66). Iedereen is dan weer wel aan de groene Sedum daken maar dat helpt dus geen kudt.

Er kan nog veel veranderen en met een bevolking die niet wil of kan meewerken aan een beter klimaat staan we al met 8-0 achter.

Ignatius J Reilly | 29-11-19 | 10:40

HA! Kassa! Ik heb een boom!
Een reuzen reuzen Yuca (denken we), en hij heet "De Hulk".
Echter, heb geen automobiel.
Krijg ik dan een tegoedbon voor onderhoud aan mijn vouwfiets ofzo?

chicago river | 29-11-19 | 10:34 | 2

Kassa, 10 stuks. En ik rijd meestal binnendoor, ter ontspanning ende vermaak, dus als ik dan de snelweg raak, vind ik 100 niet zo'n probleem.

schijtzat | 29-11-19 | 10:38

@schijtzat | 29-11-19 | 10:38:
Nog mooier!
Wij worden rijk van die tori vriend, wij gaan zwemmen in dat geldzwembad je weet tog.

chicago river | 29-11-19 | 10:43

Suriname heeft zoals altijd weer chronisch tekort aan geld en laat zij bossen nu op grote schaal kappen door de Chinezen. Enorme containerschepen varen af en aan naar China. Niemand die er wat van zegt. Desi Bouterse heeft een rechtstreekse vlieglijn naar China, anders wordt hij onderweg gearresteerd als ie ergens uitstapt. Dat is nog altijd vanwege het internationaal opsporingsbevel van ministet Winnie Sorgdrager. Maar daarom moet Desi zijn bossen verkopen aan China want het geld is op. Niemand die er wat van zegt. Een bosareaal 4,5 keer zo groot als Nederland!

DitjaarkrijgikAOW | 29-11-19 | 10:34 | 4

Armere landen verliezen bossen.
Maar daar staat tegenover dat rijkere landen juist bossen aanplanten, zo'n 7 miljoen hectare per jaar. China plant sinds 1990 jaarlijks 3/4 van Nederland aan bos bij en hoort inmiddels tot de 5 bosrijkste landen ter wereld.
Zelfs in hout-exporterende landen als Canada en Finland stijgt de hoeveelheid bos.
Welvaart is positief voor het milieu.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 10:40

@Osdorpertje | 29-11-19 | 10:37:
Élà Osdorpertje, doe es bijlezen. Chinezen maken nassi en bami met sambal bij. Jij met je drugs, ga eens afkicken.

DitjaarkrijgikAOW | 29-11-19 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

Wietplanten zijn eigenlijk een soort snel groeiende kleine bomen. Dus iedere Amsterdammer die geen tuin heeft zou eigenlijk (moreel) verplicht moeten zijn om jaarlijks 16 wietplanten te verbouwen. In dat kleine kamertje naast je keuken waar je boiler staat.

Osdorpertje | 29-11-19 | 10:33 | 1

Hahaha, goed idee.. als ze daar stank (voor dank) belasting voor gaan betalen ;)

Vuurspuger | 29-11-19 | 10:42

Deze stomme boer heeft 10 hectare bos met prachtige bomen....... ik ruik handel!

BoerinFrance | 29-11-19 | 10:30 | 2

Zou ik er 25 kunnen huren? Dat ik dan weer 130 over de A10 mag.

Osdorpertje | 29-11-19 | 10:35

@Osdorpertje | 29-11-19 | 10:35: Nee, zo gemakkelijk mag dat niet gaan, niet met een klein beetje meer wegenbelasting betalen. Wel d.m.v. private boomplant subsidie ;) Voor het recht om elke kilometer sneller boven de 100 km norm te gaan rijden moet je jaarlijks op eigen kosten 1000 bomen in het tropisch regenwoud laten planten. Dat zou een goudmijntje voor corrupte (Braziliaanse) ambtenaren en louche boomplantfondsbeheerders kunnen worden.. dat weer wel natuurlijk.

Vuurspuger | 29-11-19 | 10:51

Meer bomen, altijd goed!!
En als we toch richting deugwedloop gaan, ik heb 6 boompjes, geen auto, vlieg nooit, koop geen nieuwe kleren etc. Mag m'n kat nou loslopen, of kan die de boom in?

LeavingLaLaLand | 29-11-19 | 10:29

Vleestax, bomen planten...
Allemaal kleinzielig gekeutel in de marge.

Als je écht iets wilt bereiken moet je de kinderbijslag afschaffen en vervangen door een kindertax. Steil progerssief voor ieder volgend kind.

Kapitein Sjaak Mus | 29-11-19 | 10:29 | 1

Vier keer 5 minuten neuqen en daarna ving ik wel 10.000 gulden per jaar, 16 jaar lang. Met niets anders heb ik zoveel kunnen verdienen.

DitjaarkrijgikAOW | 29-11-19 | 10:52

Ik heb een prachtige windsingle. Eens in de zoveel tijd zaag ik er 1 om (een zieke). Zo kan ik mijn huis weer warm houden en lekker stoken.

CopyCat | 29-11-19 | 10:26

De Drenthen, Overijsselnaren en Friezen worden de nieuwe miljardairs van de toekomst. Immers elke Drenth krijgt dan de nobelprijs voor de vrede.

Arkan Sonney | 29-11-19 | 10:26

Mensen zonder boom (ik neem aan dat u geen stamboom bedoeld want die heeft iedereen) mogen niet deelnemen aan de klimaatdiscussie. Of je nu in een GL Amsterdams grachtengordel pand zit zonder boom te deugen, of je bent een alleenstaande 60+ bijstandsvrouw vrouw die zonder werk in haar sociale huurflat op een houtje zit te bijten, zonder boom deug je niet meer. Ze zouden ook iets aan 'onze' multinationale moraal loze neoliberale ik ik ik en de rest kan stikken economie moeten doen. Want zoals het nu gaat met die erg lucratieve houtkap in bijvoorbeeld Brazilië redden we het ook niet.

Vuurspuger | 29-11-19 | 10:26 | 4

@Sierstrip | 29-11-19 | 10:30: Overal is een oplossing voor. Boomloze Amsterdammers zouden op hun eigen kosten boompjes elders kunnen laten planten. best wel gek dat je GL en D66 types als Rob de Robot niet volop mee ziet deugen.

Vuurspuger | 29-11-19 | 10:34

Heel Amsterdam is gebouwd op palen (waren bomen). Als ze die er nu eens onderuit halen?? Dan hebben we weer stoomboot en zijn we ook zo van Amsterdam af.

Leffe Blonde | 29-11-19 | 11:09

Stoomboot = stookhout

Leffe Blonde | 29-11-19 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Schrijf dat even aan Aboutaleb.
In Rotterdam hebben we de Boompjes. Daar heeft de gemeente vanwege het gewenste uitzicht alle bomen weggehaald. Nu is daar een soort marmeren herdenkingsteken van 150 meter lang met verlichting er in. "Voor hen die vielen".

Premier Trutte | 29-11-19 | 10:26 | 3

Zelfs wanneer er baldadig gras tussen de tegels groeit is het binnen een week weg daar. Ondanks of dankzij ook de fractie van Groen Niks in de Gemeente.

Premier Trutte | 29-11-19 | 10:28

Ging wel om het uitzicht van een belangrijke PvdA-er die daar woonde. Ben z’n naam even kwijt.

Muxje | 29-11-19 | 10:29

Voor hun die vielen. Ik vermoed zo'n boompje of 60. Dus dat kan wel kloppen. Leuk dat ze dat er voor in de plaats hebben gezet. Eens een bos maar helaas.Had er ook kunnen staan.

tweetybird | 29-11-19 | 10:43

*passend muziekje opzetten doet*
www.youtube.com/watch?v=wBXzFQ7nRj8
"It's just a dream I had last night in my bubble bath, next to my wishing well..."

Schoorsteenveger | 29-11-19 | 10:35

Laten we de mensen die maatschappelijke problemen opleveren daar de rekening voor geven. Wel zo eerlijk. Dat wordt betaalbaar gemaakt door alle belastingen te schrappen. Dat compenseert elkaar waarschijnlijk vrij aardig.

Sierstrip | 29-11-19 | 10:24

Veel bomen, maar dan ook bouwen in (duurzaam) hout. Een goed gebouwd houten huis houdt voor heel lange tijdeen hoop CO2 vast. En dat hout is ook nog eens opnieuw te gebruiken.
www.bouwwereld.nl/duurzaamheid/meer-h...
"Volgens het onderzoek komt er bij de productie van 1 miljoen nieuwbouwwoningen 55 Mton CO2 vrij. Bouw je hetzelfde aantal huizen met hout, dan bespaar je juist CO2 – in totaal 100 Mton. Namelijk de 55 Mton van de baksteen- en betonproductie die je niet uitstoot, plus de 45 Mton die je met het hout opslaat."

Schoorsteenveger | 29-11-19 | 10:23

Ik heb heeeeeeeel veel A4 schrijfpapier, veel boeken, echte parketvloer en veel meubels van hout. Dat zijn toch al snel een boom of 4. Telt dat ook mee?

Premier Trutte | 29-11-19 | 10:21

Met 100 bomen stook ik de hele winter een houtkachel. Geen CO2 door gasstook, geen extra CO2 door houtstook want dat kwam anders toch vrij na rotten. En vliegas is geen troep maar goeie mest coor de planten.

DitjaarkrijgikAOW | 29-11-19 | 10:20 | 1

100 bomen erdoorheen jagen in één winter? Wow.

Macroglossum | 29-11-19 | 10:26

Ik heb een ficus in de woonkamer. Hoef m'n balkondeur maar open te zetten en dan kan ie aan de slag.

HaagsHaram | 29-11-19 | 10:17 | 2

Ik heb ook zoiets steeds in de woonkamer staan. Maar dan heet het fiscus

tweetybird | 29-11-19 | 10:22

Goh.... er wordt eindelijk eens iemand wakker....
Ik roep al vanaf het begin van deze klimaatklucht dat DE oplossing is zoveel mogelijk bomen planten maar hey wie ben ik

normanius | 29-11-19 | 10:15 | 2

Iemand die niet door heeft dat bomen geen belasting opleveren.Ze staan maar te staan en zo.

tweetybird | 29-11-19 | 10:18

Door de bomen het compensatiebos niet zien...

happen_maar | 29-11-19 | 10:13

Ik vind dat struiken, klimplanten en bonsai-boompjes ook meetellen. Ikzelf ben de trotse bezitter van een beukenhaag (met mussen!)

batvoca2 | 29-11-19 | 10:13 | 1

Ik heb ook een grote beukenhaag met heel veel mussen. Mag mijn kat dan ook buiten lopen?

metdedag | 29-11-19 | 10:25

Ah, daarom staan er langs de Deutsche Autobahnen altijd zo veel bomen? Long not crazy them Germans.

Zatkniss | 29-11-19 | 10:13

Ik heb een appelboom

deugnietmee | 29-11-19 | 10:12 | 2

Ik een boom in de boxer.

HaatbaardKnipper | 29-11-19 | 10:13

U woont in Appelscha?

Zatkniss | 29-11-19 | 10:14
-weggejorist-
jemagookniksmeer | 29-11-19 | 10:12 | 1

Ondertussen proberen mensen erachter te komen welke energiemaatschappij niet investeert in turbines of biomassa. Dat blijkt nog een hele klus. Weet iemand hier iets meer?

Poesmobiel | 29-11-19 | 10:12 | 4

@jemagookniksmeer | 29-11-19 | 10:19: Ja, maar dat doe je dan ook via Vattenfall bijvoorbeeld. En die willen het grootste turbinepark op zee bouwen. Ik kan daar dus niet blijven.

Poesmobiel | 29-11-19 | 10:22

In Oostenrijk, maar in het hele Alpengebied eigenlijk, zijn stuwmeren. Het water van de bergen en gletsjers verzameld zich in de stuwmeren en daar komt dan gratis schone energie vandaan via turbine's etc.etc. Jammer is alleen dat na 1 dag of minder het water van het stuwmeer opgebruikt is en dan duurt het veelal een jaar voordat het meer weer vol loopt op de natuurlijke wijze en gebruikt kan worden voor energieopwekking. Geen nood hoor, 's nachts worden de stuwmeren gewoon weer volgepompt met overtollige elektrische energie van kolen- en kerncentrales vanuit spaarbekkens die overdag dan weer vollopen vanuit de in bedrijf zijnde stuwmeer centrales. En dat heet dan groen en levert heel veel geld op.

h.oldeboom | 29-11-19 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

We hadden er 3, maar 2 moesten eruit wegens stormschade jaren geleden. Gelukkig staat de grote conifeer nog, aka "de Mussenflat". Nog een heg aan 1 kant waar de merels elk jaar 1 nestje bouwen, samen met de heggenmusjes. Ligusterstruik, klimhortensia's, tuinkruiden, vlinderstruik, lonicera. In het voorjaar alle potten en oude vuilnisbak volplempen met van alles en nog wat als het maar felle kleurtjes heeft. Het stikt altijd van de vogels, bijen en andere insecten bij ons. Heerlijk!

LoesjeP | 29-11-19 | 10:11

Ja, maar dit is uiteraard het soort van wetenschappelijke feiten die niet passen in de ideologie. Nog liever extra opwarming, als de ideologie maar overeind blijft en de deugers de deugers blijven.

Schoorsteenveger | 29-11-19 | 10:27

Ik heb twee oude diesels. Ik deug!

metdedag | 29-11-19 | 10:29

Hoe die wappies van GL het toch naar zichzelf blijven vergoelijken, dat het sluiten van een kolencentrale, gestookt op reeds lang overleden HOUT, die brandstof dan te vervangen door hetzelfde, hout, maar dan lévende bomen en natuur vernietigen ipv ouwe gefossiliseerde meuk op te stoken.

Dat is dan op deze manier schijnbaar 'beter voor het milieu' Hoe dan?

Macroglossum | 29-11-19 | 10:09 | 1

Bij bestaande bomenstook komt er geen extra CO2 in de lucht, bij kolenstook wel.

DitjaarkrijgikAOW | 29-11-19 | 10:23

Voor mij geen bomen. Een walvis in mijn zwembad, dat werkt beter dan bomen om het zwembad.

Schadenfreude | 29-11-19 | 10:09

Mooi. Schaf de heide af (daar is niets “natuurlijks” aan) en plant die helemaal vol met bomen. Hebben wij mooi bos, halen we onze klimaatdoelstellingen, en zijn we meteen van het gezeik over stikstofneerslag af, want die bomen lusten daar wel pap van.

Muxje | 29-11-19 | 10:07 | 1

Mag niet meer, is al aangewezen als natuurgebied en mag van Brussel niet worden gewijzigd worden.

boerk | 29-11-19 | 10:13

Leuk,, laat de overheid deze dan wel staan? Of gaan die in no-time de biomassa centrale in?

boerk | 29-11-19 | 10:07 | 1

Yup.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 10:16

In Syrië moeten veel bomen geplant worden, Assad gaat alle IS'ers zonder proces ophangen. (No joke)

Mr_Natural | 29-11-19 | 10:07 | 1

IS'ers moet je alleen aan de hoogste boom ophangen. Daar is er maar één van.

metdedag | 29-11-19 | 10:31

Onderstaand is een premium artikel wat ik niet verder kan lezen omdat ik geen inlog heb. De eerste regels zeggen echter genoeg,

Duurzaam Dopper met vliegtuig naar Nepal

Met het nagenoeg voltallige personeel vliegt de in Haarlem gevestigde duurzame-waterflesproducent Dopper begin komend jaar naar Nepal.

Zo’n veertig Dopper-werknemers zullen daar onder meer de projecten bekijken die het bedrijf ondersteund voor de verbetering van drinkwater. De reis wordt verdeeld over twee groepen gemaakt in februari ...
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2019112...

janleuk | 29-11-19 | 10:05 | 1

Ik lees die kranten dan ook niet meer. Alle artikels gaan over hetzelfde, premium.Scrol er doorheen en overal die zelfde titel

tweetybird | 29-11-19 | 10:21

Wow, ik overweeg een bosperceel te kopen voor 'gratis' hout en om af en toe met mijn crossmotor te rijden. Mag ik dus voortaan ook 130.

Dr. Vigilante | 29-11-19 | 10:05 | 1

Je hebt al een crossmotor.

Sierstrip | 29-11-19 | 10:19

Weet je, ik moet even met het schaamrood op mijn kaken deze link van RaRa wie tonen, als we het toch over bomen hebben, laten we dan maar gaan Bulderbossen
www.wijnandduyvendak.nl/het-bulderbos-...

Theo-Pim-Riv | 29-11-19 | 10:05 | 2

Hij denkt als een rasjihadist.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 10:17

Ik zou denk ik wel honderddertig mogen als ik een auto had. Hoe moet dat nu?

grietmetgroenefiets | 29-11-19 | 10:05 | 2

Harder fietsen mischien.

tweetybird | 29-11-19 | 10:12

Stevig doortrappen?

Macroglossum | 29-11-19 | 10:15

Bomen zijn net "goed" als kernafvalopslagplaatsen: ze bewaren het afval, maar verder weten ze ook niet meer wat ze ermee moeten.

John McClane | 29-11-19 | 10:05

Heb veel bomen en ontelbare bomen gepland,wat mag ik hebben als beloning.
Duitsland heeft het voor elkaar,de volks stervde komt eraan.
Weg met het regime,uit de eu en Nederland neutraal als Zwitserland alleen zo kunnen we ons nog redden.

rein9576 | 29-11-19 | 10:04 | 4

Ik plan ook wel eens wat, maar meestal zit ik gewoon in pyamabroek thuis.

Eierbal-is-fijn | 29-11-19 | 10:06

Het Europese leger is in wording en mensen worden straks afgeslacht.
Media word wakker.

rein9576 | 29-11-19 | 10:17

@rein9576 | 29-11-19 | 10:17: Tijd voor je pilletje. Je kan ook een boom knuffelen als dat voor jou beter voelt.

Eierbal-is-fijn | 29-11-19 | 10:20
▼ 1 antwoord verborgen

En mensen die geen bomen hebben compenseren dat door op GroenLinks te stemmen.

zwarte_weduwe | 29-11-19 | 10:04 | 1

We willen wel een schonere planeet hoor. Geen vuillere.

tweetybird | 29-11-19 | 10:29

Voor gemeenten ed is het oogsten van hout voor biomassacentrale een verdienmodel geworden

Abu Bachouca | 29-11-19 | 10:04

Nee, deze oplossing is echt veel te praktisch en goedkoop!

wijnvlek | 29-11-19 | 10:04

Wat een kutidee! Wat gaan al die lobbyisten dan doen? Werken voor hun geld? Al Gore aan de bedelstaf?

hustler01 | 29-11-19 | 10:02

Ik loop vaak te bomen. Telt dat ook?

Piet Karbiet | 29-11-19 | 10:02 | 1

ik zou hier geen boom over opzetten Piet anders krijg je nog de Zwarte Piet toe bedeeld.

Theo-Pim-Riv | 29-11-19 | 10:10

Kunnen we niet collectief een zooi bomen kopen via GS?

Eduardo- | 29-11-19 | 10:01 | 3

Een stijlloos bos, maar dan wel met roze bomen!

JTKDM | 29-11-19 | 10:06

Dan wel een smulbos, zodat mensen met een niet-loofboom achtegrond en tot-catctus-veroordeelden zich er ook thuis kunnen voelen.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 10:18

Nou kappen met die bomen.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 10:01

Al het klimaatgedram aside - bomen zijn cool.
Sterker nog, genoeg bomen redden het "klimaat": www.theguardian.com/environment/2019/...

Opdonderen met je genderneutrale warmtepompen, biomass ovens en speelgoed Teslas. Gewoon bomen planten.

Eduardo- | 29-11-19 | 10:00 | 2

En daarom willen ze die oplossing niet. Omdat alle andere flauwekul waarmee ze ons lastig willen blijven vallen dan niet meer noodzakelijk is. Zonder klimaatcrisis kunnen ze ons hun wil niet meer opleggen.

Muxje | 29-11-19 | 10:04

Moet er wel genoeg ruimte zijn. En dat kan niet als de halve derde wereld hier mag komen wonen.

zwarte_weduwe | 29-11-19 | 10:05

Ik wil dan ook graag van Groen Links een subsidie om een stuk bos te kopen. Ik zal maar niet zeggen dat ik een plek zoek voor mijn nieuwe villa.

ScumbaggusMaximus | 29-11-19 | 10:00

Kreeg, en velen met mij, van de week brief van de belasting , m'n wegenbelasting gaat 15 % omhoog omdat ik in een diesel rijd die ouder is dan 12 jaar. En eerdaags mag ik de meeste steden niet meer in. Meer betalen, amper nog te kunnen gebruiken en onverkoopbaar geworden. Driedubbel gepakt dus. Zal vanavond nog effe wat bomen in de open haard flikkeren om het te 'vieren'

janleuk | 29-11-19 | 10:00 | 1

Zo'n auto schijnt ook wel aardig te fikken. Heb je er ten minste nog een beetje warmte van.

JTKDM | 29-11-19 | 10:04

Hoera, ik deug! En met de trein hoef ik ook al niet. Het is een mooie dag.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 10:00

De boswachter in Schoorl mag voortaan 0 km/u want hij laat toe dat tienduizenden bomen worden neergehaald, versnipperd, en verstookt als biomassa. Wat ervoor in de plaats komt is zand. Natura2000 diversificatie of zoiets.

jacobh-59 | 29-11-19 | 09:59 | 1

Yep. Heel nederland een strand ofzoiets.

tweetybird | 29-11-19 | 10:01

De zee-algen produceren meer zuurstof dan alle bomen bij elkaar. Wetenschappers beweren zelfs dat het verlies van alle regenwouden niet fataal zou zijn omdat de algen meer dan genoeg zuurstof leveren. Wordt het dan niet hoog tijd dat Nederland belasting gaat heffen over zuurstof in plaats van over stikstof? Iedereen verplicht zijn algenkweekvijver. En daar natuurlijk ook nog belasting over heffen. Stelletje volidioten met hun achterlijke deugbomen. Greta Tonijnberg zal wel trots op zichzelf zijn dat ze deze gekte zo heeft kunnen aanwakkeren.

Nivelleermarionet | 29-11-19 | 09:58

Tellen bonsai-boompjes ook?

TRUMP | 29-11-19 | 09:58 | 1

Een klein beetje.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 09:59

Zonnepanelen gaan dood van bomen.

nemeton | 29-11-19 | 09:58 | 1

Uiteindelijk gaan natuurlijk de bomen weer dood aan zonnepanelen vanwege een tekort aan co2.

tweetybird | 29-11-19 | 10:00

Ok boomer.

Mogwai | 29-11-19 | 09:57 | 1

Die is leuk.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 09:59

Geez... de groene stupiditeit kent werkelijk geen grenzen meer...

MooseNL | 29-11-19 | 09:55

En ondertussen gaat Staatsbosbeheer door met het kappen van bos om dat als biomassa te verkopen aan Vattenfall, en wensnatuur (zandverstuiving) te creëren.

nedpol | 29-11-19 | 09:54 | 1

Yep we noemen dat natura 2000 gebieden. Omdat de kleurtjes op die vlaktes zo mooi zijn.En het zo'n mooi uitzicht geeft. Je kijkt van limburg naar groningen.

tweetybird | 29-11-19 | 09:58

Ik neem aan dat de Volkskrant dan nu ook stopt met zijn dode bomen krantje. Kan echt niet meer.

SamV | 29-11-19 | 09:54

Zit alweer al vanaf 8.30 uur naar het geluid van een versnipperaar van de gemeente te luisteren. Durf niet eens te kijken hoe groot de slachting vandaag weer zal zijn.

Poesmobiel | 29-11-19 | 09:53 | 7

@MickeyGouda | 29-11-19 | 10:11: Volgens mij is de ondergang begonnen toen mensen gootsteenontstopper gingen slikken. Nu kunnen ze niet anders meer dan plannen van een putje doorvoeren.

Poesmobiel | 29-11-19 | 10:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Een waarheid als een bus. Mensen hard stimuleren om (inheemse) bomen in de tuin te planten is m.i. inderdaad een must. Zélfs de mensen die in eerste instantie niks met bomen lijken te hebben, komen naar verloop van tijd erachter dat zo'n boom iets bijzonders is.
Je leeft in ieder geval lekker door de seizoenen met bladertjes rapen, snoeien en -indien ons Quabinette het nog niet verboden heeft- je stookt er periodiek ook nog wat takjes van.

Treez are coolz.

Boris Poepnagel | 29-11-19 | 09:52

Ik stook de bomen op in mijn haard. lekker man! Gelukkig woon ik naast een groot bos

pibasso | 29-11-19 | 09:52

Toch fijn dat dat Waldsterben helemaal niet klopte. Maar wat waren we bang (Nijpels incluis).

Rest In Privacy | 29-11-19 | 09:51

Krijgt Marcel van Dam alsnog die felbegeerde prijs.

JTKDM | 29-11-19 | 09:50 | 1

Een fles Exota?

Theo-Pim-Riv | 29-11-19 | 10:20

Geef immigranten een boomwoning.

HogeNood | 29-11-19 | 09:50 | 1

Ze kunnen de boom in.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 09:54

Ik heb een vleesboom, is dat goed of slecht?

Mr_Natural | 29-11-19 | 09:50

Vijfentwintig appel en citrusboompjes in kuip op het dak, geen probleem. Vroem vroem.

brughslurph | 29-11-19 | 09:49

Moeten die bomen voldoen aan een bepaald formaat of zijn 10 Bonzai boompjes ook goed?

XverderNix | 29-11-19 | 09:49

Tellen vleesbomen ook mee?

Rest In Privacy | 29-11-19 | 09:49 | 2

Ja, leuk hoor.

Mr_Natural | 29-11-19 | 09:50

Red de planeet zegt je abonnement op de krant op.

Rest In Privacy | 29-11-19 | 09:48 | 2

Yep al die bomen die omgezet worden naar krant. Dat zou verboden moeten worden

tweetybird | 29-11-19 | 09:55

Als coniferen ook meetellen heb ik zeker 100, dus dan mag ik 520, maar dat is wel lastig op de fiets.

KarelMarks | 29-11-19 | 09:48

Oh yes! De nobelprijs.
Graag het bedrag overmaken, emailgegevens bij GS bekend.

Nuchternederland | 29-11-19 | 09:48

Laten we hier maar eens een boom over opzetten met de Kerst.

Schriever | 29-11-19 | 09:47 | 4

@Gulliver | 29-11-19 | 09:50:
Vermoed dat personen die een bepaald geloof aanhangen hier eerder mee komen....

Swaffelkaffert | 29-11-19 | 09:53
-weggejorist-
LoesjeP | 29-11-19 | 09:55

Sorry, mijn fout. Moest Feestdagen zijn.

Schriever | 29-11-19 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

En diegene die geen tuin heeft, omdat die die niet kan betalen heeft per definitie geen bomen en moet dus weer extra betalen. Klinkt als een elitaire en deugende oplossing.
Of tellen bonsai-boompjes ook mee?

LuNaTeeQ | 29-11-19 | 09:47

Het is overdreven gesteld maar er is écht wat voor te zeggen! Steden zouden minder druk worden, tegeltuintjes verminderen aanzienlijk, heerlijk!

Metaalenzo | 29-11-19 | 09:45 | 2

Yep weg met die tegeltuintjes en weer gewoon tuin. Het staat nog leuk ook.

tweetybird | 29-11-19 | 09:50

Minder drukke steden en dan drukkere dorpen? Nein! Of steden uitbreiden met meer groen erin door het groen eromheen te kappen maakt ook geen bal uit. Kost boel geld.

Leptob | 29-11-19 | 09:58

Mag klimop op mijn huis ook?

HogeNood | 29-11-19 | 09:45 | 4

@Eduardo- | 29-11-19 | 10:04:

Hmmm waarvoor heb ik dan toch steeds weer het idee dat groenslinks weer niet helpt.Zelfs niet een klein beetje.

tweetybird | 29-11-19 | 10:09
▼ 1 antwoord verborgen

Het komt altijd neer op: "Hoe knijpen we de burger nog meer uit, we kunnen vast nog wel ergens een tax op heffen".

Ben dit land zo zat, helaas ben ik een arme sloeber en zal ik nooit emigratie kunnen betalen.

LewsTherinTelamon | 29-11-19 | 09:45

Per Nederlander heeft dit land 20 bomen.
België heeft 60 bomen per Belg.
Duitsland 120 per Duitser en Frankrijk ruim 220 bomen per Fransman.
We hebben nu 7 maal zoveel bomen als in 1750.
We hebben nu bijna de helft meer bos dan honderd jaar geleden.
(met dank aan Simon Rozendaal)

Rest In Privacy | 29-11-19 | 09:44 | 3

Maar nu 9x zoveel inwoners als in 1750 en 3x zoveel als 100 jaar geleden.

Hetze Haatstra | 29-11-19 | 09:56

En we hebben voor 1750 heel Nederland leeg gekapt voor weilanden.

Dauthi | 29-11-19 | 10:04

Leest u eerst de staat van dienst van de man die dit stuk heeft geschreven, ook op zijn website te vinden, alvorens binnen een minuut te reageren.

Marcello Christiani | 29-11-19 | 09:47

Bullshit verhalen over elektromagnetische 'straling' en hun zgn effect op bomen.

Zwizalletju | 29-11-19 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ja godver... net twee bomen uit m'n tuin in de openhaard gestopt. Was ff eerder mat dat bericht gekomen zeg.

eismc2 | 29-11-19 | 09:42

Ik heb een heleboel bomen en struiken waar onwies veel blaadjes aankomen. En dat gebeurd maar één keer per jaar. En dat ligt er m.i. aan dat er gewoon te weinig CO2 in de lucht zit om dat vaker te doen.

Leptob | 29-11-19 | 09:42

Ik woon vlakbij een bos. Het zou zomaar mijn achtertuin kunnen zijn.
Kom ik nu in aanmerking voor een Nobelprijs?

Manus Olie | 29-11-19 | 09:42 | 2

U mag met een straaljager op de snelweg.

tweetybird | 29-11-19 | 09:51

Nee het is mijn bos tuin. Sorry

bigstone | 29-11-19 | 09:54

Je hoort dan allemaal spotjes over kippenvlees op de radio en die worden mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie. Vervolgens moet je meer belasting betalen omdat je kip eet. Dit is een geniaal verdienmodel...

Rest In Privacy | 29-11-19 | 09:42 | 4

@LoesjeP | 29-11-19 | 09:48:

Vroeger werden we ook doodgegooit met melk de witte motor. Bleek uiteindelijk slecht voor je te zijn onzin en straks is de motor ook al verboden.Het leek of ze het toen al wisten. Een motor zelfs is hij wit dan nog blijkt hij slecht.

tweetybird | 29-11-19 | 10:07
▼ 1 antwoord verborgen

Waar kan ik de rekening neerleggen.......... indirect heeft die klimaatonzin al heel veel belastinggeld gekost en ik wil graag mijn aandeel daarin terug hebben van Mark en als hij toch bezig is..... ook graag die € 1000 erbij, die ik nog van hem krijg.

Was getekend, een trotse bomenbezitter..... geen idee hoeveel, heb ze niet geteld.

Fatwabuster | 29-11-19 | 09:42

ik heb 25 tabaksbomen op mn balkon. geldt dat ook ??

newray | 29-11-19 | 09:41 | 2

hmmm.. tabak.... met van die knopjes en topjes die je moet knippen? Die tabak?

Nuchternederland | 29-11-19 | 09:48

Van die stikstoflovers?

katvanger | 29-11-19 | 09:57

Gut o gut. geenstijl in z'n kruis getrapt. In plaats van een echt naar cijfers te kijken in het kader van vlees en de industrie er om heen, trekt geenstijl het liever weer in het belachelijke.

me | 29-11-19 | 09:40 | 9

Ach jee, weer zo'n moreel superieure vegan. Kots!

5611 | 29-11-19 | 11:47

@5611 | 29-11-19 | 11:47: zucht. Kots jij je eigen maag maar leeg. Kan je weer meer vlees eten en dus nog meer carcinogenen tot je nemen.

me | 29-11-19 | 12:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Een boom van een vent hebben, telt dat ook?

MickeyGouda | 29-11-19 | 09:40 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer bomen minder immigranten. Oftewel meer groen minder bruin.

gestampte pot | 29-11-19 | 09:40 | 2

Dat zegt D66en GL ook de hele tijd. Of zouden ze wat anders bedoelen?

Nuchternederland | 29-11-19 | 09:52

Best een bruine opmerking.

beldewouten | 29-11-19 | 10:53

De beuk erin? Eikel!

schoon-schip-maken | 29-11-19 | 09:39

Weer een methode om boomers voor te trekken.

keestelpro | 29-11-19 | 09:38 | 3

Uitroeien. Met wortel en tak!

schoon-schip-maken | 29-11-19 | 09:40

Hah! Komt die 4 hectare berkenbos toch nog van pas. Was al bang dat het allemaal de kachel in moest.

plaspop | 29-11-19 | 09:37 | 4

@Heau even | 29-11-19 | 10:17: Smaakt lekker, is gezond en het is populair in Rusland.

Wladimir 1928 | 29-11-19 | 16:55
▼ 1 antwoord verborgen

Dode bomen vangen veel rijwind.

schoon-schip-maken | 29-11-19 | 09:36 | 1

Rijwinden geven remsporen.

JTKDM | 29-11-19 | 10:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl