Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Helemaal niemand handhaaft boerkaverbod

Handhaven past zó niet bij Nederland

Het boerkaverbod is nu één maand oud en behalve de redactie van het Algemeen Dagblad is er niemand die het handhaaft. Nou ja, we hadden natuurlijk de bivakmutser in Den Haag, maar die was onterecht opgepakt. En er was de nikabdraagster in de Limburgse bus, maar die had gewoon volgens dienstregeling moeten vertrekken. Je zou bijna gaan denken. Wie maakt eigenlijk die bijna niet uit te voeren wetten in dit land? Dat doen ze dus in Den Haag, vandaar dat Tom Staal aan minister Ollongren ging vragen hoe ze het zelf vindt gaan met deze onwerkbare gedoogconstructie. Want hoe doe je dat eigenlijk, als D66-minister een wet invoeren waar D66 een hekel aan heeft?

Reaguursels

Inloggen

Rob Jetten is als een kind zo blij met zijn 'gespinde' onderscheid tussen de invoering en de handhaving van de boerkawet, waardoor het ineens geen D66-probleem meer zou zijn. En dan die ingestudeerde grap van dat berenpak... Auw, plaatsvervangende schaamte is toch wel het ergste wat er is.

Middenmoter | 04-09-19 | 20:33

We wachten nog steeds... binnenkort in iedere bus/trein en openbare gebouwen een agent.. zodat de chauffeurs conciërges dit niet op hun dak krijgen.

Rene046 | 04-09-19 | 18:27

Rob Jettek zegt lachend dat hij burkadragers anders wel een mooi berenpak wil uitlenen. Hij blijft zichzelf maar diskwalificeren als serieus gesprekspartner maar blijft ondertussen gewoon voorzitter van een regeringspartij. Maar goed die GJ Seegers houdt een religie aan als leidraad, dat is nog minder serieus te nemen. En ach ja als zelfs Mark Rutte telkens maar president kan blijven dan is de hele politiek natuurlijk geen stuiver meer waard.

BluRay | 04-09-19 | 17:49

Als je in moslimlanden als vrouw zijnde niet volgens de voorschriften gekleed gaat, word je daar ook op aangesproken/uitgescholden en wat niet meer duss...... Het wordt gewoon tijd dat wij het omgekeerde hier ook gewoon toepassen. Er moet dus gewoon gehandhaafd worden en als je hier niet aan wil voldoen dan is daar het gat van de deur. Waarom gaan we weer aan allerlei wetten die wij hier hebben tornen of uitzonderingen toevoegen. Ben daar zo klaar mee dat bepaalde instanties, universiteiten en gemeentebesturen denken boven de wet te staan en weigeren om de wet uit tevoeren en/of te handhaven. Iedereen hier in Nederland heeft zich te houden aan het Wetboek van Strafrecht en de Grondwet heb ik altijd op school geleerd. Doe je dit niet dan zijn de consequenties voor u. Dan moet je niet gaan zeikpijpen om te denken dat deze regels niet voor jou gelden.

clockandhammergame | 04-09-19 | 14:26

Verbeterde versie.
Dat wordt nog even wennen in de nieuwe maatschappij die Nederland is geworden.
Selectieve handhaving van algemeen geldende wetten; zoals de plaatselijke zetbaasjes / de geparachuteerde burgemeesters maar vinden.
'Dit is zo helemaal niet Amsterdam'.
'Dit is zo helemaal niet Staphorst'.
Ooit, lang geleden, werd door Napoleon Bonaparte een eind gemaakt aan de plaatselijk geldende willekeur van ambtenaren met elk hun eigen 'Amsterdamse voet' en 'Rotterdamse el'.
Dat uniforme toepassen van regels, maatstaven en criteria maakte een eind aan al die plaatselijke zetbaasjes van de 'gilden'.
De Wet moest voor iedereen, en overal gelden.
Napoleon was natuurlijk geen fijne man, maar 'n dictator.
Maar onze democratie zou ook wel eens wat beter mogen werken.

Der Paulie | 04-09-19 | 14:08 | 2

Dit is een beetje tandeloze versie.
De rest moet je er maar bij denken. Há.
(dat onze democratie, eufemistisch gesteld, 't niet zo best doet; dus eigenlijk veel, véél beter zou kunnen werken, en veel beter zal moeten werken, omdat ze anders niet overleefd, enz, enz...)
Maar ja, je mag niet alles zeggen...
zelfs niet, als je 't heel netjes zegt,
als waarschuwing.
Dat hoeft ook niet, ik ben geen profeet; ik koester geen wrok.

Der Paulie | 04-09-19 | 16:02

overleefd = overleeft

Der Paulie | 04-09-19 | 16:05

Ah daar staat de D van D’66 voor: Doe maar lekker mee...

LuNaTeeQ | 04-09-19 | 13:21

Nodigt wel uit om ook eens een wetje te overtreden en dan de boete aan te vechten... Waarom zou het een wel gehandhaafd moeten worden en het andere niet.

B.agger | 04-09-19 | 12:40 | 1

Nou ja, zo werkt het natuurlijk niet. Wetten moeten gehandhaafd worden, dus als jij een wet overtreedt en je wordt daarvoor beboet, dan kun je je niet beroepen op het feit dat andere wetten niet of slecht gehandhaafd worden. En als de Belastingdienst jou terecht beboet, dan kun je niet stellen dat dat niet juist is omdat jou buurman, die precies zoals jij de kluit probeert te belazeren, de dans ontspringt.

Schoorsteenveger | 04-09-19 | 12:58

Erg jammer dat het gesprek tussen Tom en Rob op deze lacherige wijze eindigt. Hier heeft een volksvertegenwoordiger lak aan de wet en aan democratie, niets meer en niets minder. Er mogen daarom veel hardere woorden en beschuldigingen uitgesproken worden jegens Rob Jetten, in plaats van erom te lachen, en niet van die simpele ja/nee vragen gesteld worden waaruit blijkt dat het toch wel heel vreemd is allemaal, waardoor het net lijkt alsof er twee personen in discussie zijn, en er dus ook twee meningen zijn waarvoor allebei wat te zeggen valt. Nee het is vele malen erger dan dat, hier heeft een volksvertegenwoordiger schijt aan de wet, en bovenal schijt aan democratie. Rob Jetten is tegen democratie! Daar moet hij voor aan de verbale schandpaal, hij moet voor de camera uitgemaakt worden voor hetgeen hij is, namelijk iemand die tegen democratie is, en dan mag hij vervolgens verdedigen waarom dit volgens hem niet het geval zou zijn. Het gesprek zou veel vuriger en aanvalleriger moeten zijn. Ik vind over het algemeen Tom een goede interviewer, maar hier is hij veel en veel te aardig voor deze neppoliticus, en heeft zijn kans laten schieten om Rob Jetten op socratische wijze in de hoek te lullen en keihard voor lul te zetten.

JackStick | 04-09-19 | 12:19 | 3

Inderdaad.
Jetten zegt tussen de regels door wat een SGP-politicus zegt of wat bijvoorbeeld een Tariq Ramadan herhaalt en herhaalt: ik ben bereid mij aan de wetten van het land te houden, maar slechts voor zover die wetten niet in strijd zijn met mijn God, mijn Sharia, mijn Bijbel, mijn Ideologie, mijn Moraal, mijn Waarheid. Dat is de arrogantie van degene die meent de Waarheid in pacht te hebben en alles, zelfs de Democratie daar ondergeschikt aan te maken.
Een dergelijke houding, zeker als een politicus of een bestuurder die heeft, bediscussiëren, dat is wat mij betreft een symposium waard.

Schoorsteenveger | 04-09-19 | 12:37

Jetten mag als kamerlid toch gewoon tegen bepaalde wetten zijn? Het is aan zijn achterban om te bedenken of ze het met hem eens zijn, en daar hun stemgedrag op aan te passen.

Bij Ollongren ligt dat totaal anders: ze is 'uitvoerend', moet uitvoeren wat de 2e kamer beslist.

******** | 04-09-19 | 13:50

@******** | 04-09-19 | 13:50: Zeker mag hij principes hebben, en in theorie tegen een wet zijn, als hij hem in de praktijk maar accepteert, ook al is hij het er nog zo mee oneens. Tom vraagt hier overduidelijk naar de praktijk, en de uitvoering van de wet in het dagelijkse leven, aangezien hij praktijkvoorbeelden geeft. Jetten geeft aan dat hij NIET achter de handhaving van deze aangenomen wet staat in de praktijk. Dat is vrij zorgelijk. Ik ben het ook soms niet eens met een verkeersboete, maar ik betaal hem wel. Tom laat hem ermee wegkomen met een glimlach, en gaat over tot de orde van de dag.

JackStick | 04-09-19 | 15:34

Holle Kreng zegt: "In sommige gevallen ging het mis." Daarmee impliceert ze dat het in veel gevallen goed ging en sporadisch niet. Een goeie vraag was geweest wat dan die vele gevallen waren die goed gingen. Of ze 1 of 2 voorbeelden van handhaving had.
Dan Robot Jetten. Toch een aardige functie bij D66, die zegt dat wat hem betreft de ministers niet op handhaving hoeven aan te sturen. Ofwel dat de kamer de wetten die zij maakt niet na hoeft te leven. Alle sharia nog an toe. Er roept hier een gekozen volksvertegenwoordiger op tot antidemocratische wetteloosheid en straffeloosheid ten behoeve van de islam.

Premier Trutte | 04-09-19 | 11:15 | 1

"In sommige gevallen ging het mis" betekent in feite "in sommige gevallen dreigde de wet uitgevoerd te gaan worden, en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn". In alle andere gevallen ging het goed, want werd de wet niet gehandhaafd.

Schoorsteenveger | 04-09-19 | 11:20

Ollongren draait om de hete brij heen. Het is volstrekt niet het geval dat men de wet niet begrijpt en dat er verwarring is over de wijze waarop die geïmplementeerd zou moeten worden, nee, men verdomt gewoon om die wet serieus te nemen, verzet zich tegen die wet, negeert die wet, legt die wet naast zich neer. Dat heette vroeger, in de tijd dat links zijn nog niet betekende dat je deel van de elite en het establishment was, burgerlijke ongehoorzaamheid. De linkse mens was er destijds apetrots op burgerlijk ongehoorzaam te zijn en de macht te trotseren, en diezelfde linkse mens die nu de lakens uitdeelt is er nu even trots op als machthebber de wet te trotseren en actief te gedogen.
Uiteraard vindt die linkse mens van toen en van nu dat het ongehoorzaam zijn en het gedogen enkel voorbehouden is aan goede mensen met goede ideeën, en dat de strategie erop gericht moet zijn op de slechte mensen met hun slechte ideeën de pas af te snijden. Dit is een ongeschreven maar uiterst actieve wet. Politici, bestuurders en burgers vinden elkaar feilloos en voeren die ongeschreven wet uit.

Schoorsteenveger | 04-09-19 | 11:06 | 1

Heeft er op links inderdaad alle schijn van dat hun ongeschreven wetten en onderlinge regels en verhoudingen worden geprefeleerd boven de wet en fatsoensnormen. Dat is wel de kern van het probleem.

Jan, Leiden | 04-09-19 | 12:09

Sorry ik ben ontploft na die D66 arrogantie.

wiers | 04-09-19 | 10:31

In Amsterdam heeft ze de boel ook zo fraai achtergelaten. Deze muts deugt voor geen meter. Het probleem is dat de "pers" hier alleen op dingen duikt die links goed uitkomen. We hebben echt een vrije pers nodig, dan was dit booswicht allang ontmaskerd.

nancystjago | 04-09-19 | 10:27 | 2

We hebben een vrije pers.
maar dat zal je wel niet bedoelen, je wil een pers die alleen rechtse praatjes uitzendt.

Beste_Landgenoten | 04-09-19 | 11:00

ja die boerka!
Hoeveel aanslagen zijn er nu al gepleegd in Nederland door moslims in een boerka? Ik ben heel benieuwd naar de peilingen. CBS? AIVD? Maurice de Hond? Piet Paulusma?

Beste_Landgenoten | 04-09-19 | 09:49 | 21

Oh, is het wachten daar soms op. In dit land geldt al jaren een legitimatieplicht. Enig idee hoe dat gaat werken met zo'n dracht? Voor een OV-chipkaart geldt bijvoorbeeld dat je herkenbaar op de foto moet staan. Enig idee waarom als iemand zich gewoon achter een boerka kan verschuilen?

jochum1980 | 04-09-19 | 12:24

Het gaat er niet om dat er een aanslag gepleegd gaat worden in een boerka. Het gaat er om dat de islam met haar conservatieve kopgroep aanslagen pleegt en het vrije westen wil veroveren/islamiseren. En de burka is van die doctrine de wapperende vlag en de angstaanjager naar westerlerlingen en vooral de milde schapen van de islam om zich te schikken naar hun intolerante broeders. Daarom moet die vrijheidsondermijnende burka totaal verboden worden in het openbare leven. Zodat ook goedwillende moslims zich hier veilig voelen voor de destructieve krachten van hun religie.

Premier Trutte | 04-09-19 | 13:39

Ach, Landgenoot, hoeveel Joden zijn er door de NVU al vergast of in werkkampen geplaatst? Ik ben heel benieuwd naar de peilingen. CBS? AIVD? Maurice de Hond? Piet Paulusma?

Graaisnaaiert | 04-09-19 | 13:45
▼ 18 antwoorden verborgen

Hier doen ze een test en luister wat de bewaker van het ziekenhuis agressief meedeelde, agressief omdat hij het ergens, de Nederlandse Wet, niet mee eens is
www.youtube.com/watch?v=0hcDKWBDiQ4

Theo-Pim-Riv | 04-09-19 | 09:43

Er zijn grotere problemen in dit land dan de maximumsnelheid. Dixit Robot Jetten

derkccs | 04-09-19 | 09:33 | 2

Die robocop Jetten is echt te simpel hoor.

Xaffier | 04-09-19 | 09:45

'er zijn grotere probelemen dan de boerka' voor homo's geen enkel punt een vrouw in een burka....

pigadaki | 04-09-19 | 09:46

Ik zag hier in de burelen een voor mij onbekend woord verschijnen:
"Boerkarinnen" Staat hier echt.
Staat niet in die Dikke, maar ik zou aldaar invullen;
"Boerkarin = zij die geen Burka op bepaalde openbare plaatsen mag dragen"
Zou zo maar volgend jaar in de Dikke van D. kunnen staan.
Het was een paar keer rond de veertig graden celsius en dan nog vinden sommiege mensen die Burka/Nikab of hoe die ook heet Niet vrouw onderdrukkend?

Slurfje | 04-09-19 | 09:29

Jetten: "Doe lekker mee, en dat kan ook zonder die burka". En dan die onophoudelijke onnozele grijns erbij.

NPOlitiekgekleurd | 04-09-19 | 09:24 | 2

Onnozel zou ik persoonlijk vervangen voor arrogant of minachtend en daar zijn Jetten en Rutte zwarte band dragers in.
Ze glimlachen U de moeder en inderdaad is dat niet meer per ongeluk.

Slurfje | 04-09-19 | 09:32

Dat lijkt een grijns, maar het is de vorm van het kraakbeen in zo'n vissebek.

Mazzelstof | 04-09-19 | 10:45

Zo moeilijk is het niet.
Gewoon een algeheel verbod op kleding en voorwerpen die het gezicht geheel of gedeeltelijk bedekken, tenzij aantoonbaar functioneel. Dient aan (para) medisch personeel, motorrijders of bij koude. Gewoon je helm afdoen als je de benzine gaat betalen en sjaal voor je gezicht weg als je een winkel binnenstapt.
Daarnaast een eenduidig beleid voor het maken van pasfoto’s, dus hoofddoeken, keppeltjes, tulbanden etc af. Hoeft niemand zich gekwetst of achtergesteld te voelen.

Alco-de-Holist | 04-09-19 | 09:23 | 2

maar..., dat is de strekking van deze wet toch al (grotendeels)?

"Vanaf 1 augustus 2019 geldt een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in onderwijsinstellingen en zorginstellingen. En ook in het openbaar vervoer en in overheidsgebouwen. Het gaat bijvoorbeeld om een integraalhelm, een bivakmuts of een nikab. Er gelden wel een paar uitzonderingen. U mag uw gezicht bedekken als dit nodig is voor werk of voor sport of bij evenementen. Denk daarbij aan een feest. Het verbod geldt ook niet in sommige delen van zorginstellingen. "

Rest In Privacy | 04-09-19 | 10:26

@Ben Cramer
Jawel, maar ik pleit in Nederland voor een algeheel verbod en niet op slechts enkele plaatsen. Je mag dus wel met een helm op je motor zitten, maar er niet mee op straat lopen. Dat mag nu wel.

Alco-de-Holist | 04-09-19 | 10:39

Sorry Tom , die Ollongron trek ik niet langer dan 2 minuten. Met dat reeds aangeleerde bekakte bekje (Hoi Bea) en quasi openheid .. zum Kotzen.

daytripper | 04-09-19 | 09:07

Het is om te de-escaleren, beweert die baard....

Schoorsteenveger | 04-09-19 | 09:51

@Schoorsteenveger | 04-09-19 | 09:51:
Zou maar niet boos kijken naar een hoofddoek maar heel vriendelijk lachen. Stel dat ze zich bedreigd zou voelen door uw blik en vervolgens komt Allah's knokploeg van 6 man alleen al vanwege het kijken u in elkaar rammen omdat ze op kickboksen zitten?

Klinkt meer als een oproepen tot geweld app dan een v e veiligheidsapp? En hoezo gaan ze zelf voor politie spelen? Is dat toegestaan? Dacht het niet? Schandalig die app, meteen verbieden? Ze bellen de politie maar.

Afgezien van het feit dat ik totaal niets geloof van al die zogenaamde bedreigingen.

Jan, Leiden | 04-09-19 | 11:51

Oproep tot eigen richting recht ipv inschakelen aangewezen instantie: politie. Het moet niet gekker worden? Kan @GS een zelfstandig topic van maken, want heel gevaarlijk dit.

Jan, Leiden | 04-09-19 | 11:54

De Nederlandse bevolking heeft een goede inborst en is vredelievend, sociaal en verlangt naar harmonie. Nederlanders lijken daarin erg op Scandinaviërs. Opmerkelijk is dat bijvoorbeeld de Finnen 'de Nederlanders' wel de zuidelijke Scandinaviërs noemen. Harde werkers en vriendelijke mensen.
Die houding staat in schril contrast met de agressieve islam. Het christendom leert de andere wang toe te keren, vredelievend te zijn en te blijven. De islam wil bekeren, veroveren, is niet democratisch en bereid tot geweld als het geloof in het geding komt.
Dat betekent dat de Nederlanders kansloos staan tegenover moslims.
Burqa-verbod: moslims hebben app-groepen die 'een zuster' zullen verdedigen tegen buschauffeurs die aangifte doen, tegen politie-agenten die een bekeuring willen uitschrijven etc. Zo wordt er agressief gereageerd op Nederlanders, die vanuit hun behoefte aan harmonie en vrede, zeker zullen buigen. Er zal niet worden gehandhaafd. Er wordt nauwelijks opgetreden tegen drugshandel die voor 90% door moslims wordt bedreven. Er wordt nauwelijks opgetreden tegen aanrandingen en verkrachtingen, waarbij deze groep ook zwaar oververtegenwoordigd is. Er bestaat een 'sisverbod' maar je kunt daar als meisje/vrouw nooit gebruik van maken: ''Wie waren het, kunt u het bewijzen, was het sisgedrag of iets anders, we hebben geen tijd voor aangifte, kunt u volgende week terugkomen..." Zo worden de Nederlandse wetten met voeten getreden... Kijk naar de bruidsstoeten. Agenten worden mishandeld. Het provoceren gaat gewoon door. Liever pacificeren, afwachten, theedrinken, iftars bezoeken, de-escaleren dan arresteren en handhaven.
Maar als je de hond van je ouders 's-middags om twee uur, terwijl kinderen op school zitten, even aan een paaltje vastbindt om snel een brood te kopen, wachten er meerdere BOA's om je te bekeuren omdat 'kinderen' gevaar lopen en wordt de plaatselijke verordening streng gehandhaafd. In diezelfde straat racen Turken met grote snelheid, nadat ze lachgas hebben gesnoven... Dat willen ze niet zien... Ze zijn bang en de-escaleren: die Turken kunnen zeer agressief reageren. Dan is een vrouw bekeuren veiliger... Utrecht anno 2019: een islamitisch kalifaat.

Angélica de Sancé | 04-09-19 | 08:53 | 7

@Nelis SplitBloes | 04-09-19 | 09:28: Nederlander is laf is ook mijn eerste gedachte. Men wil te graag de schijnluxe vasthouden dat maakt onverschillig . Maar of de Nederlander uiteindelijk zich willoos en laf zal overgeven dat moeten we nog zien.
Maar in aanleg is de Nederlander tolerant. Nederland staat er om bekend. De intolerante islam alle ruimte geven is DE brug te ver.
Nog even afwachten.

CalamityJane | 04-09-19 | 11:32

@CalamityJane | 04-09-19 | 11:32: Exact. Tolerant zijn tegenover de verkeerde is zeer gevaarlijk. Europa kon zich in 1940 niet permitteren tolerant te zijn tegenover de nazi's. Er moest stelling genomen worden. De andere wang toekeren kan niet altijd. De islam is te agressief, veroveringsgezind, intolerant en wil tegenstanders liquideren. Net als Duitsland in 1940. Er zijn vele overeenkomsten tussen toen en nu. Ook in onze houding. Tot hier en niet verder maar eerst krijgen wij de klappen.

Angélica de Sancé | 04-09-19 | 11:42

@CalamityJane | 04-09-19 | 11:16: Ik zoek zeker harmonie en kan absoluut niet tegen grofheid en geweld maar mijn tolerantie naar de islam en de uitwassen daarvan is h-e-l-e-m-a-a-l verdwenen door alle ellende, het gesis en de smerige opmerkingen, etc. Ik bewonder 'femme de la rue' die de ellende zichtbaar heeft gemaakt maar e-r i-s n-i-k-s m-e-e g-e-d-a-a-n!

Angélica de Sancé | 04-09-19 | 11:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is wachten op een bomaanslag door zo'n jurk. Misschien dat er dan wel gehandhaafd wordt.

Mohguh | 04-09-19 | 08:52 | 2

Nee ook dan niet.

Peniskokertje | 04-09-19 | 08:58

ik zie eerder een tv-programma van Yvon J. verschijnen:
Boerkarinnen zoeken mo

Theo-Pim-Riv | 04-09-19 | 09:05

Aan de andere kant: normaal gesproken zeggen we tegen agenten die zich met minder prangende zaken bezig houden: ga échte boeven vangen. Als ze zich nu allemaal druk op dat boerkaverbod gaan storten, komen ze wéér niet toe aan het echte werk. Al was het maar omdat je in veel steden dagenlang bezig bent om überhaupt iemand in een boerka te vinden...

woordgrap van de dag | 04-09-19 | 08:50 | 3

Allemaal de weg op drukken voor die 50 boerka dragers?

peterdh | 04-09-19 | 08:51

Er zijn ook kennelijk heel weinig pedofielen, ben je in veel steden dagenlagn aan het zoeken er één te vinden, ook maar niet meer druk om maken om dat artikel over pedofielen?

Theo-Pim-Riv | 04-09-19 | 09:07

Dennis Wiersma (13) is VVD-Kamerlid. Zo hop vanuit 3 Havo de Tweede Kamer in. Plakbaard op en ratelen maar. Mensen zonder werkervaring die ons gaan vertellen hoe Nederland zou moeten zijn. Het is buikpijnmakend.

de Voorzittert | 04-09-19 | 08:49

De democraat Jetten die niks geeft om de uitvoering en handhaving van een democratisch ingevoerde wet. Hulde voor Tom Staal omdat hij Jetten tot deze bekentenis heeft gedwongen.
Fractievoorzitter Jetten van een regeringspartij is selectief denocraat. Best ernstig.

Amsterdamsko | 04-09-19 | 08:47 | 1

Hij en zijn club hebben ook al de Referenda afgschaftvermoord, Hans blijft zich omdraaien.

Theo-Pim-Riv | 04-09-19 | 09:12

Ben benieuwd of het verbod op steniging wel gehandhaafd wordt.

Acidstain | 04-09-19 | 08:45

Wie laat er nu een wet ingaan op het moment dat half Nederland op vakantie is? Doorgaans gaan nieuwe maatregelen in op 1 april, dat schept tenminste duidelijkheid.

kweethetooknietbeter | 04-09-19 | 08:42

Even ter verdediging van ollolgron. Het rookverbod was ook niet zo 123 ingevoerd dus ze heeft wel een puntje met dat het nog maar een maandje ingevoerd is. Over een jaar lullen we weer. Als het dan nog status quo is kan je wat erover zeggen lijkt me. Verder een eng mens imo.

Omebert | 04-09-19 | 08:32 | 2

Zij heeft wel het patent op de uitspraak dat het nu nog niks is maar dat dat in de toekomst wel zal gaan werken. Als ze dan in het volgende kabinet verdwenen is komt ze er mooi mee weg. Aan zulke bestuurders heb je werkelijk helemaal niks.

Peniskokertje | 04-09-19 | 09:03

Bij ziekenbezoek aan een bejaarde dorpskennis kom ik op de kamer (2 bedden) en zit daar een knakker op zijn knieën met gezicht bijna tegen muur, ik wil dat mannetje helpen met opstaan...... blijkt die 4x per dag daar te bidden, ondanks recente heup-operatie....
Ik trek dit land niet meer, wat hebben we toch allemaal binnengehaald.

grindbak | 04-09-19 | 08:26 | 9

@woordgrap van de dag | 04-09-19 | 08:52: Christenen zijn de gekkies toch
Wolfje?

CalamityJane | 04-09-19 | 09:39

@CalamityJane | 04-09-19 | 09:39: In de ogen van de intoleranten zijn het altijd de anderen die de gekkies zijn. Gevalletje balk en splinter enzo. En ja, dat komt uit de Bijbel. Kortom, we zijn allemaal gekkies. Gemakzuchtig met het vingertje wijzen maakt dat alleen nog maar erger...

woordgrap van de dag | 04-09-19 | 15:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Die Rob Jetten, man man, als dit figuur de Nederlandse overheid behoort voor te staan dan ziet het er hier nog armzaliger uit dan dat het al is. Die gast is zo achterlijk en kinderlijk dat hij niet eens beseft dat hij straks als eerste bovenaan de flat staat.

F1802 | 04-09-19 | 08:24 | 2

Dat is dezelfde lampelul die dacht dat de slager op de hoek ook zou profiteren van de dividendafschaffing. Hoog niveau hoor!

Spartaan1888 | 04-09-19 | 08:31

Het is ook handig voor moslimmannen zelf, die wet: “ He mocked the Burqa and said they look like letterboxes, well they do. My Ex-wife wore a full Burqa and I lost her a few times because they all looked similar.” twitter.com/imamofpeace/status/116888...

sko | 04-09-19 | 08:18

Stuitend laatst op het Staats Journaal: om 20.00 een heel item over boerkadraagsters die zonder enige feitencheck zaten te lamenteren hoeveel ze nu wel niet bedreigd werden.

Rico Tampeloerus | 04-09-19 | 08:17 | 1
-weggejorist-
Wolfje_Tungsten | 04-09-19 | 08:47

Gisteren ben ik op de fiets weer door een groot deel van mijn stad gekomen. Overal in het straatbeeld zag ik moslima's - vaak in kleine groepjes - in traditionele kledij. Ook steeds meer jonge vrouwen kiezen hiervoor. Vroeger waren het toch echt alleen de ouderen die je zo ingepakt zag lopen. Er is duidelijk een tendens gaande en iets zegt mij dat die weinig goeds voorspelt voor de Nederlandse samenleving.

MickeyGouda | 04-09-19 | 08:03 | 11

Hier in die stadje ook zelfs jong van 6 a 7 jaar lopen al met die kopvodden rond.

Jan70 | 04-09-19 | 09:26

@Wolfje_Tungsten | 04-09-19 | 08:44: Jouw reakties wijzen op kwaadaardigheid van karakter. Reset jezelf nu het nog kan. Lees er nu alreeds volledige overgave uit.

CalamityJane | 04-09-19 | 09:45
▼ 8 antwoorden verborgen

Geef ze een hand en ze nemen je land.
Als we er nu niets aan doen, zijn onze kleinkinderen verplicht extreme salafisten.
Na 100 jaar vrijheid is de onderdrukking weer terug, maar dan blijvend.
In de kiem smoren dus.

Ruimedenker | 04-09-19 | 08:03 | 2

Sommige idioten willen pas maatregelen als er heel veel tenten rondlopen en niet eerder.

Rico Tampeloerus | 04-09-19 | 08:21

Het voordeel is dat ze je geen hand geven. Dat is Harram!

zuurtjeregen | 04-09-19 | 10:20

De partijen die deze wet hebben ingevoerd hadden voor de invoering met vervoerders om tafel moeten gaan. Nu wordt ze van bovenaf, zonder enige inspraak, de handhaving van een dergelijke wet opgelegd. Als dat eerder een probleem vormt dan iets oplost, snap ik wel dat de hakken in het zand gaan. Eigenlijk verwachtte ik van partijen als PVV en FvD, die pro-democratie zeggen te zijn, ook dat ze het belangrijk zouden vinden om met belanghebbenden te praten alvorens een wet in te voeren.

Doldwaas | 04-09-19 | 08:02 | 5

Het is helemaal niet de taal van vervoersbedrijven om de wet te handhaven, en dat is ze ook helemaal niet opgelegd. Als burgers in een ziekenhuis of bus de wet aan het overtreden zijn, dan kan personeel ervoor kiezen om zelf in te grijpen, de politie bellen, of niets doen. Hier lijkt het bestuur van de organisaties voor het laatste te kiezen, omdat ze het niets eens zijn met de wet. Het ligt dan voor de hand dat andere burgers, die zich er ook aan storen, de politie bellen. Maar die doen dat blijkbaar niet.

Dr. Vigilante | 04-09-19 | 08:30

@2voor12 | 04-09-19 | 08:10: Dat (algeheel verbod) was inderdaad veel beter. Maar dat is niet het geval. Alle begrip ook voor chauffeurs die geen zin hebben aan eerwraakvolk aan huis. Geldt ook voor overige passagiers die kunnen eisen dat moslimbivak van hoofd af moet. Als dat het geval is mag chauffeur in ieder geval op dat moment niet eigen beslissing meer nemen en wegrijden. Dat soort dingen moet in de reglementen worden opgenomen. Wat niet kan is dat vervoersbedrijven regels hanteren die in strijd zijn met de wet en wat helemaal niet kan is dat vervoersbedrijven chauffeurs afstraffen òmdat ze zich aan de wet houden.

Mazzelstof | 04-09-19 | 08:37

@Dr. Vigilante | 04-09-19 | 08:30:
Burgers gaan de politie niet bellen in de wetenschap dat die toch niet komen handhaven. Daarnaast loop je als burger nogal de kans dat je niet veel later met een agressieve roedel oncontroleerbare familieverbanden van doen krijgt.

normanius | 04-09-19 | 08:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is ontzettend simpel: Als D66 een wet invoert die D66 eigelijk niet bevalt wordt iedereen die het een goede wet vindt en dus handhaaft terecht gewezen en vernederd door een D66 rechter die vindt dat de D66 wet niet gehandhaafd hoeft te worden.
Dus agenten en anderen doen het werk voor jan lul, met dank aan D66 rechters.

Vogelbeest | 04-09-19 | 07:53

We schaffen het boerkaverbod alleen af als je met een joods uiterlijk door een mocrorijke wijk kan zonder er iets van te merken er geen homo's en buschauffeurs en hulpdiensten structureel lastig worden gevallen door mocrojongeren.
Anders zou het meten met twee maten zijn, qua cultuuracceptatie.

kloopindeslootjijook | 04-09-19 | 07:49 | 1

In wat voor wereld van suikerspinnen en peperkoekenhuisjes leef jij?

Mazzelstof | 04-09-19 | 08:04

In Banana county worden alleen de maximum snelheden gehandhaafd.

de voddeboer | 04-09-19 | 07:30 | 2

Nee hoor, ook niet. Tenzij u een flitspaal treft. Ook het verkeer verandert langzaamaan in een wetteloze jungle.

amateurrr | 04-09-19 | 07:35

Als ik die politici hoor praten moet krijg ik gewoon kotsneigingen.Draaien draaien en nog eens draaien , dit zijn de mensen die ons al meer dan 10 jaar een poot uitdraaaien en niet voor de westerse bevolking klaar staat.stelletje kwalbakken

WegmetdeEU | 04-09-19 | 07:17 | 2

Politici die veel praten en niets zeggen is al zo oud als de televisie.
Met Lubbers als onbetwiste kampioen.

Elzenkoning | 04-09-19 | 07:44

Handhaven van de regels richting moslims zorgt bij kartelpolitici voor een kramp. Dan draaien ze en kijken ze zo lang mogelijk weg. Het zijn laffe politici die het vooral leuk willen houden. En tja boze moslims weten dat en zoeken daarom agressief de confrontatie.

Graaier | 04-09-19 | 08:05

66'ers die vriendelijk en uitgebreid antwoord geven zonder een spoor van arrogantie. Dit is allemaal niet goed voor mijn overzichtelijke wereldbeeld.

Elzenkoning | 04-09-19 | 07:11 | 2

Ze praten wel met de allerbeste interviewer op het Binnenhof. Vandaar dus.

Langshetrandje | 04-09-19 | 07:13

Een naakte paspop van de voormalige V&D heeft nog meer uitstraling dan die plastic kop van een Jetten.

Langshetrandje | 04-09-19 | 07:06

Rob Jetten ging af als een gieter. Nog een keer zoiets en je kunt je afvragen of hij wel geschikt is als fractievoorzitter. Ook Ollongren was niet overtuigend, maar wel iets minder slecht dan Jetten.
Beiden hadden beter iets kunnen zeggen in de trant van: we zorgen ervoor dat de nikaab binnen enkele maanden uit het straatbeeld is verdwenen. Tussen nu en dan zal er een soort overgangsperiode zijn waarin de soep - in de uitvoering - niet zo heet wordt gegeten als zij wordt opgediend, totdat het zeker is dat iedereen de wet kent. Na die periode gaan we streng handhaven.

EricDonkaew | 04-09-19 | 06:54 | 1

Ja je zag Jatte denken hoe kom ik hier godver goed mee weg! Haha

Misterspok | 04-09-19 | 08:12

Jezus, wat een bos haren op de tanden van deze Zweedse. Griezelige en narcistische blik in de ogen.

Ronnie uit Helmond | 04-09-19 | 06:47

Laten we een boerkaverbod invoeren en tegelijkertijd een gedoogbeleid instellen.

Hoen | 04-09-19 | 06:40
-weggejorist-
Der Paulie | 04-09-19 | 01:52 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit is niet zo sterk van Staal. Hij kan beter. Hij herhaalt zich als een Jetten. Waarom? Dat zegt Jetten duidelijk en goed : Staal moet bij de óverige regeringspartijen zijn. Maar, daar is Tom niet. Bewust niet. Hij herhaal gewoon aan het verkeerde adres 10x zijn vraag.
Heel goed jongens. Je kunt net zo goed geen video gaan maken? Deze wet is den rat Rutte en zijn gristenvrindjes. Maar nee die horen of zien wij daar maar niet over. Die verwijzen naar Ollongren. Hah wat een zwak kabinet matennaaiers.
En wat een kutwet die boerkawet :-)

Shareholder II | 04-09-19 | 01:47 | 2

Dus jij bent voor het dragen van Boerka? Lutser.

nerugaer | 04-09-19 | 07:23

Wennen aan de wet...
Dat werkte 100% anders toen bellen op de fiets werd verboden, al die kinderen gingen meteen voor de bijl, niets wennen, dat is meer iets voor de simpelen van geest, de wettelijk verwarden onder ons.

Yumi | 04-09-19 | 01:36 | 1

Moet je kijken hoe straks de wet gehandhaafd wordt op licht op de fiets als het iets donkerder wordt. Dat doen ze 1 keer goed en daarna ben je van dat gezeik af.

azijnseikerT | 04-09-19 | 07:22

Rob "democratie en wetgeving als het mij uitkomt" Jetten, politicus. Aangenaam!

Graaisnaaiert | 04-09-19 | 01:10 | 2

Rob "ik ben bezig aan mijn laatste maanden als politicus" Jetten, tot ziens!

Langshetrandje | 04-09-19 | 07:12

@Langshetrandje | 04-09-19 | 07:12:
Als dat zou kunnen? Ben alleen bang voor zijn opvolger, met Kaag of Ollongren wordt het nog een paar klassen erger.

Graaisnaaiert | 04-09-19 | 13:46

Ollengren zou zelf ook graag zo'n ding dragen.
Maar dan wel met een muts erbij.En daaronder zou ze de palestijnse vlag hebben.

pejoar | 04-09-19 | 00:48

zou zo'n mooi pluche berenpak ook met anale opening geleverd worden.........?

grapjasz | 04-09-19 | 00:22 | 2

Neen, louter met een nasaal neusfluitje. Ook geyl.

Langshetrandje | 04-09-19 | 07:15

De boerka is verplichte kleding voor vrouwen overal waar Taliban en/of ISIS de baas is. Op straffe van minimaal zweepslagen. De vrouw moet zich van top tot teen bedekken want anders kan de man zich niet beheersen, aldus de koran.
Dus de vrouwen moeten boeten voor de zwakheid van de mannen.
Geen boerka ? Dan bent u een slet en een hoer en wordt u als zodanig behandeld. En dat is dan dus uw eigen schuld. Volgende keer toch maar de islamitische mode aanhouden.

euroka | 04-09-19 | 00:17 | 1

Iran dan als je je hoofddoek af doet!!!

David000000007 | 04-09-19 | 03:07

Helemaal niemand handhaaft de democratie in democratische landen. Niet hier (Dictator inlegvel & geitenpad) en niet in Engeland.
(Zie het laatste nieuws)
Wordt ik een beetje misselijk van.
Democratie, OM, Souvereiniteit..... allemaal lijken die al jaren dood in een huurwoning liggen zonder dat de buurt ook maar iets gemerkt heeft.
Slaap zacht....

koolteer | 04-09-19 | 00:17 | 2

Iedereen wil de vruchten plukken van de open democratische samenleving, maar weinigen willen de offers brengen. Die situatie is op termijn onhoudbaar.

ratelaar | 04-09-19 | 06:51

zowaar een glappige glap van Jet Bot 666. edoch, 0 punten en opgetyfd.

donald_en_ronald | 04-09-19 | 00:13

Ik moet maar ergens anders gaan wonen.

Hebbiehemookweer | 04-09-19 | 00:00 | 3

Gaan we samen.

Portnoy | 04-09-19 | 00:10

Probeer Ecuador.

RickyLaRue | 04-09-19 | 00:11

Vluchten kan niet meer.

snapal | 04-09-19 | 00:13

Een vraag ter vergelijking.. Moet een buschauffeur ook handhaven wanneer een passagier niet betaald? Of vindt Arriva dan ook dat er een vervoersplicht geldt?

Zalluf | 03-09-19 | 23:58 | 2

Het gaat er niet om wat Arriva vindt of wat de wet is. Vraag is wat Robbie Jetten en zijn freule er persoonlijk van vinden.

zuurtjeregen | 04-09-19 | 00:03

Niet betalen is een overtreding van de wet. Dat boeit niet volgens D66.

nerugaer | 04-09-19 | 07:25

Heb je wel eens een boerka gezien die door het mannetje (sportieve zwembroek) verleid wordt om af te dalen naar de bodem van het zwembad?
Ze was een beetje bang, misschien kon ze niet zwemmen, maar van verdrinking kon geen sprake zijn, er had zich inmiddels een grote luchtbel rond de vrouw gevormd.
Soms zijn boerka s zelfs komisch.

snapal | 03-09-19 | 23:56

Is een democratiefestival niet iets om een keer te doen

027 | 03-09-19 | 23:47 | 3

Ligt eraan, mag je op een openbaar festival terrein naar binnen met een boerka?

NumbNuts | 03-09-19 | 23:57

Aleen als we eerst het referendum afschaffen

Vogelbeest | 04-09-19 | 07:56
-weggejorist-
Vageling | 03-09-19 | 23:43 | 1

Boerkaverbod is maar een halve boerkaverbod want op de openbare weg mag je gewoon met zo'n ding lopen.

Opheffen het boerkaverbod.

ProAsfalt | 03-09-19 | 23:42 | 2

Ach langs de weg is het risi o dat de vuilniswagen ze meeneemt

miko | 04-09-19 | 01:41

Wie neemt nou de verantwoording als er een aanslag gepleegd wordt met boerka-figuren?
Een gemiste kans, doe zoals Denemarken (totaal verbod) en Marokko (produktie en verkoop van boerka s verboden)
HOPpa zo zou het moeten, baas in eigen land.

snapal | 03-09-19 | 23:35 | 4

@Jan, Leiden | 03-09-19 | 23:38:
Zekers, voorkomen is beter dan genezen, we hebben teveel te verliezen, maar we denken het beter te weten dan andere landen.

snapal | 03-09-19 | 23:49

Ik zag iemand hier schrijven dat je ze steeds meer in Marokko ziet.

marrretje | 04-09-19 | 00:16

@marrretje | 04-09-19 | 00:16: Was in Maart in Marokko, en in 2015 ook. Ik had in de stad (Agadir) niet de indruk dat het meer was. Op het strand liepen er nu vreemd genoeg zo nu en dan wel een paar voorbij, en dat was in 2015 volgens mij nog een zeldzaamheid,
Productie en verkoop is overigens wel verboden in Marokko

Vogelbeest | 04-09-19 | 07:57
▼ 1 antwoord verborgen

Jineks tieten hangen er vanavond weer een beetje uit.
Ik miste ze al een beetje.

HoerieHarry | 03-09-19 | 23:34 | 2

Ah het enige dat geen ergenis geeft om dan toch maar wél te gaan kijken? Rob Jetten er ook vanavond in zijn pluchen berenpak?

Jan, Leiden | 03-09-19 | 23:41

Kijkcijfers zullen wel tegenvallen.

lacucaracha | 04-09-19 | 00:23

Handhaven tegen al die hondenstrond op straat willen ze ook al jaren niet.

knehmoo | 03-09-19 | 23:22 | 1

Belasting betalen, wellicht de wet maar ik vind dat er belangrijkere zaken zijn die meer prioriteit verdienen.
Laten we vol inzetten op hondenpoepershandhaving en belastinginspecteurs terugfluiten die mij onnodig lastig vallen.

zuurtjeregen | 03-09-19 | 23:31

"*Blieb blieb* ik heb nog een berenpak wat ze kunnen lenen".... "Ha ha ha, A-dri-aan!"

kotelet | 03-09-19 | 23:19

In de jsren negentig heb ik nog wel eens op D'66 gestemd, bij die idioten wil je nu niet meer horen. Die Ollongren die de referenda achteraf afschafte en die halve gare van een Jetten, wat een gelul komt er uit die vent. Een fractievoorzitter van een regeringspartij die aangeeft dat een eete voor hem eigenlijk niet nodig was. Typisch Nederland eeer. Je schaamt je kapot.

Ruud5 | 03-09-19 | 23:12 | 1

Als kamerleden droeg je vroeger gemeenschappelijk de geldende wet uit. Dat is wel voorbij. Want het individuele Kamerlid vindt wat van de wet?

Jan, Leiden | 03-09-19 | 23:16

T kan me echt geen bal schelen dat die vrouwen een boerka willen/moeten dragen. Wel storend vind ik het om te zien, houdt ze lekker opgesloten.

marrretje | 03-09-19 | 23:12 | 1

Dan kan het je dus toch iets schelen. En het zijn er nu nog maar een paar.

NiCeY | 03-09-19 | 23:32

we hebben er al decenia lag een woord voor.. 'gedogen'

Epistulae_Morales | 03-09-19 | 23:05 | 7

@Jan, Leiden | 03-09-19 | 23:19: En dat willen ze toch wel graag bij Dood66. Het zal mij nog benieuwen of CU sterker is dan Dijkstra, of dat Segers straks wel buigt, zoals bijna gewoonlijk.

Kopieerapparaat | 03-09-19 | 23:24

@Kopieerapparaat | 03-09-19 | 23:24:
Wanneer het onderdeel is van het regeerakkoord om het niet nog eens te willen aanpassen als inbreng van CU en Pia Dijkstra begint die discussie toch staat de coalitie straks onder druk. Segers gaat er geen genoegen mee nemen?

Jan, Leiden | 03-09-19 | 23:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Furry, Jetten.. Wat?

Twisted_Faith | 03-09-19 | 23:02 | 1

Jetten naakt in furry berenpak?

Jan, Leiden | 03-09-19 | 23:13

Democratie NL ies mooi man echt gidsland democratie soort van oldskool DDR vs Warschaupact, so sorrie EU altijd braafste jongetje/meisje/gender-neutrale van EU klas.

william7055 | 03-09-19 | 23:00

Hiddema weer over de inhoud horen praten, dat is toch stukken beter dan hem over dat partijruziegedoe te horen. Behoefte aan meer.

Sitting_targets | 03-09-19 | 22:57

Bij de volgende aangenomen belastingverhoging ga ik ook maar pas een jaar later betalen. Ik moet tenslotte ook nog wennen aan nieuwe wetten.

Kopieerapparaat | 03-09-19 | 22:56

Iemand nog een ballonnetje lachgas? Geef het door. #clownworld

Slogra | 03-09-19 | 22:53

Ook al gezien? Dames (?) in volle lappenuitrusting en dan daarbij een volledig zwarte zonnebril. Ook als het buiten al donker is.
Wel weer creatief, deze nieuwe manier om angst aan te jagen.

Poesmobiel | 03-09-19 | 22:51

Boerkadraagsters en hun sympathisanten klagen dat sinds het verbod 'hun veiligheid in het geding is', 'ze te maken krijgen met agressie en geweld'.
Nou, daar is een hele simpele oplossing voor: je houden aan de wet.

Zenzeo | 03-09-19 | 22:50 | 3

Zo zou het in principe moeten werken. Als iedereen hier dezelfde wet(ten) volgde.

NiCeY | 03-09-19 | 23:49

Mijn en jouw veiligheid is ook in het geding als de mannelijke partners van de boerkadraagsters in onze buurt komt.

Vogelbeest | 04-09-19 | 07:58

@Vogelbeest | 04-09-19 | 07:58:
Gewapend onder diezelfde boerka. Of op de vlucht maar vrij over straat onder zo' n onttrekkingstent.

NiCeY | 04-09-19 | 08:07

Whoehahahajaja. Roflol. Komtie dan:

Wanneer ik freule Ollongron nu zo hoor moeten we wachten op het toevalsmoment dat een vrouw met burka bij een halte wel de bus opstapt térwijl er een politieauto daar ook nét héél toevallig kan gaan handhaven op surveillance en níet net toevallig naar bijvoorbeeld een leuke vrouw in korte rok turen?

Want bus moet schema halen, kan niet wachten op politie en buschauffeur heeft geen bevoegdheid tot enige handhaving. Wordt ook door baas op vingers getikt en door burkavrouw tot PVV-stemmer gekwalificeerd?

Even denken hoor, wat zal hiervoor de kansberekening zijn van samenloop van omstandigheden?

Die wet moet worden aangescherpt, anders is het een wassen neus, freule Ollongron! We kunnen niet wachten op politie die andere zaken hebben op te lossen zoals meer ernstige zaken.

Jan, Leiden | 03-09-19 | 22:50 | 7

@Jan, Leiden | 03-09-19 | 23:08:
Weet nog een andere reden: er wordt een aanslag gepleegd, de daders waren verkleed.

snapal | 03-09-19 | 23:15

De meeste buschauffeurs zijn al PVV stemmers want ze hebben genoeg ervaring met boerka-volk en hun mannelijke soortgenoten om te weten wat je het beste kunt stemmen.

Vogelbeest | 04-09-19 | 07:59
▼ 4 antwoorden verborgen

LOL D66 laat zich hier van hun beste kant zien... schijt aan de democratie......

Rene046 | 03-09-19 | 22:46 | 1

Gaat inderdaad een lekker signaal naar de samenleving van uit. En dat bestuurt dus het land.

Graaisnaaiert | 04-09-19 | 01:13

Hoop dat de popo zo ook begrip heeft voor mijn defecte voorlamp van de fiets.

Hx2 | 03-09-19 | 22:46
-weggejorist-
RickyLaRue | 03-09-19 | 22:45 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Die Jetten kan werkelijk door iedereen klem geluld worden. Wat een nitwit, zodra de vraag iets afwijkt van wat vooraf ingestudeerd is komt hij er niet meer uit.

spanarchist | 03-09-19 | 22:43 | 1

Vroeg me ook af of hij nu op 3G, 4G of alvast op 5G zat? Vermoedelijk het laatste en iets te dichtbij?

Jan, Leiden | 03-09-19 | 22:55

De politie in Zandvoort neemt de handhaving van het verbod op gezichtsbedekkende kleding mee in de reguliere werkzaamheden. Dat is te lezen in een brief die burgemeester Niek Meijer naar de gemeenteraad heeft gestuurd.
https://zandvoort.raadsinformatie.nl/document/7900797/1/Raadsinformatiebrief%20Beantwoording%20vragen%20PVV%20over%20verbod%20gezichtsbedekkende%20kleding

Jan Leul | 03-09-19 | 22:42

Stuur dat mens op onbetaald reces, lekker koken enzo ....

JohnJames_001 | 03-09-19 | 22:42

Heb in deze stad drie keer een boerka/niqab gezien.
Eentje was er alleen en de andere twee hadden begeleiding van iemand met een witte jurk aan.

snapal | 03-09-19 | 22:42 | 5

@snapal | 03-09-19 | 22:48: Dacht al wat een neuzen hebben die wijven. Staken bijna door de burka heen. Zijn dus wsl aardappels. #bonken

Jan Leul | 03-09-19 | 22:55

De moslim man is bijzonder achterdochtig, zelfs wanneer hun vrouwen volledig zijn ingepakt is er geen vertrouwen. Zouden het dan toch hoeren zijn??

spamzuiger | 03-09-19 | 23:03

@spamzuiger | 03-09-19 | 23:03:
Nee joh, het zijn de braafsten der braafsten, de witte jurk is er alleen maar om de dames te beschermen tegen mannetjes die zich toch nog niet weten in te houden..

snapal | 03-09-19 | 23:12
▼ 2 antwoorden verborgen

"Er zijn grotere problemen in dit land dan het boerkaverbod."
Noem er een.

VanBukkem | 03-09-19 | 22:41 | 7

Rutte misschien?

spamzuiger | 03-09-19 | 23:04

Nationale opwarming??

miko | 03-09-19 | 23:35

Op korte termijn wordt dat voor ons een onding als een warmtepomp. Voor de lange termijn elitair winstbejag en islam. En een onhoudbare verzorgingsstaat. Er komt een hoop shit aan voor diegenen die hier blijven.

NiCeY | 03-09-19 | 23:54
▼ 4 antwoorden verborgen

De mensen moeten nog even aan de nieuwe wet "wennen", volgens Ollongren.

Wie moeten er dan allemaal aan de nieuwe wet wennen? Ik niet, hoor. Ik snap hem perfect. Volgens mij snapt iedereen hem, zelfs die - "maar het zijn er maar een paar; waar hebben we het over?" - 200 tot 300 gemaskerde struikrovers snappen de wet perfect. Alleen, ze willen zich helemaal niet aan die wet houden, ze gaan in de buurt van het Malieveld met een stuk of 20 zwarte spoken onder leiding van Sylvana Simons met borden lopen waarop ze claimen "slachtoffer" te zijn van symboolpolitiek.

In Amsterdam geven de burgemeester en de politie van tevoren al aan dat ze met de Franse slag zullen gaan handhaven: "past zóóó niet bij Amsterdam", en "het heeft geen hoge prioriteit bij de politie".

Tsja. Het doet me denken aan wat je tijdens de hoogtijdagen van de politieke correctheid - de laatste 2 decennia van de vorige eeuw - regelmatig hoorde of las als mensen klachten hadden over achterlijk en/of onaangepast gedrag van de moderniteit in geparachuteerde moslims uit primitieve en tribale samenlevingen: "Ach, je moet die mensen wat tijd gunnen om te emanciperen".

Hebben we ze nu nog steeds niet genoeg tijd gegund?

Dr_Johnson | 03-09-19 | 22:40

Rob Jetten: "Doe lekker mee, dat kan ook zonder die boerka."
Nee Rob, dat kan ALLEEN MAAR zonder die boerka.
*pleit voor algeheel boerkaverbod*

VanBukkem | 03-09-19 | 22:37 | 1

Ahhh, na een minuut trok ik die trekpop al niet meer...

SterF... | 03-09-19 | 22:48

Jetten was de duidelijkste verliezer, die gaat D66 gelukkig ook niet meer aan de top brengen. (De wet was niet van ons, noch gesteund.)

Ollongren heeft, ik mag haar ook echt niet, wél contact gehad met Arriva..
Dus daar geef ik haar wel credits voor.

Tom zou toch meer open vragen moeten stellen, want ik rook hier en daar bloed maar Tom dook er niet bovenop.

Je sluit af met gesloten vragen, de welbekende ABC methode.

NumbNuts | 03-09-19 | 22:37 | 7

@oakmont | 03-09-19 | 23:19:
Je hebt gelijk, we zijn het niet oneens.

Maar Jetten had op de post van Ollongren dus hoogstwaarschijnlijk geen contact gezocht, want hij vindt het een non-issue.

De kans is overigens behoorlijk dat Kaftan Ollongren ook geen direct contact heeft gehad, of echt geëist heeft dat Arriva gaat handhaven.

Daarom zouden journos daar bovenop moeten duiken..

NumbNuts | 03-09-19 | 23:36

@prins_flip_da_luxe | 03-09-19 | 23:24:
Ik ben voor wederinvoering van de dienstplicht, uitsluitend voor houders van een enkel (needless to say) Nederlands paspoort.

De partij die daarmee komt, zal veel stemmen kunnen winnen, merk ik wel om me heen. (in mijn omgeving is er eigenlijk nooit iemand die het met me hierover oneens is.)

Alles met een dubbel paspoort moet voor dezelfde periode een maatschappelijke stage doen.

NumbNuts | 03-09-19 | 23:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgens mij werkt die wet helemaal top.
Van de week met tram 2 geweest en geen boerka te bekennen, rondje Haagse Markt en ook daar niet.
Moest wel lachen om Jetten (heb ik niet vaak) die plaatst het allemaal toch wel redelijk in het juiste (lacherige) perspectief.

Berbaar | 03-09-19 | 22:36 | 16

Sry verkeerde reactie.

NumbNuts | 03-09-19 | 23:30

@NumbNuts | 03-09-19 | 23:02: hoef je niet eens in molenbeek te zijn. Brussel.is eu wijken en migrantenwijken. En heel.weinig er tussen in.

miko | 03-09-19 | 23:33

@NumbNuts | 03-09-19 | 23:16: Berlaar verzint ze waar je bij staat om te trollen. Vogelwijkers komen niet op de Haagse markt, iedere hagenees weet dat. Hij is dus geen Vogelwijker of hij is er niet geweest. Ik denk het laatste.

Moresnetunited | 04-09-19 | 00:02
▼ 13 antwoorden verborgen

Overal overheen lullen, laat dat maar aan Ollongren over. Waar heeft ze geen schijt aan? Eigen gang gaan en je bekijkt het maar.

Sitting_targets | 03-09-19 | 22:36

In de tweede kamer draagt niemand een boer-k.
Dus zal het ook wel niet zo'n probleem zijn, toch?

Croxifoxio | 03-09-19 | 22:34 | 1

Voor sommige gezichten is het toch wel een oplossing.

gerrie de perrie | 04-09-19 | 08:23

De laatste reutels van Jetten, 90% inhoudsloos gelul, 10% inhoudelijke onzin.

Harry Turtle | 03-09-19 | 22:33

Is niet nodig wanneer iedereen gelijk is.

JeanLucVermeulen | 03-09-19 | 22:32

Wanneer (Wannnsee?) jij dit verhaal synchroon lopen laat met Nick Cave's *Push the Sky Away*
https://www.youtube.com/watch?v=HNIvAORNVhg

chicago river | 03-09-19 | 22:30

Complimentje voor Tom Staal; hij legt dat Ollongren-mens het vuur na aan de schenen. Daar zouden al die andere parlementair-verslaggevers een voorbeeld aan kunnen nemen.

VanBukkem | 03-09-19 | 22:30

Menig burger is inmiddels ook aan een hoofddoekjesverbod toe. Ze.zijn.focking.overal. Ik wil mijn land terug.

Montesquieue | 03-09-19 | 22:30 | 11

@Berbaar | 03-09-19 | 22:51: nee berbaar je hebt zelf een vertroebeld beeld. Het zijn geen vrije beslissingen.

miko | 03-09-19 | 23:30

@NumbNuts | 03-09-19 | 23:04: In ieder geval wel dat het hem, zoals gewoonlijk geen flikker kan schelen hoe die kinderen min of meer mishandeld worden

Kopieerapparaat | 03-09-19 | 23:51

eens.

topsporter | 04-09-19 | 04:24
▼ 8 antwoorden verborgen

Nederland is definitief verloren. Ik heb dit jaar mijn AOW gekregen en ik melk dit sigarencentje uit. Ik heb geen kinderen dus na mij de zondvloed. Was vroeger aanhanger van Glimmerveen, Janmaat, Wilders en Baudet. Ik heb mijn best gedaan en ik geloof het nu wel. Wing it boys.

ik_wacht_niet | 03-09-19 | 22:29 | 4

@SterF... | 03-09-19 | 22:50: Bedankt voor de tip. Voordat ik mijn laatste adem uitblaas hoop ik nog te kunnen zeggen: het is mooi geweest zo.

ik_wacht_niet | 03-09-19 | 22:55

Glimmerveen? Wahahaha dat is die sukkel van de nvu dat rarr clubje met stefan wijkamp en constant Kusters. Jezus..... gekker werden ze niet geleverd behalve de menaen die ze steunde. Jij dus. Debiel.

miko | 03-09-19 | 23:26

Als er niemand is binnen de familie o.i.d. waar het op verhaald kan worden, liet ik een flinke belastingschuld na en wenste ze bij mijn laatste adem nog even ongezien de tyfus toe.

Kopieerapparaat | 03-09-19 | 23:56
▼ 1 antwoord verborgen

Elke bivakmuts wordt opgepakt cq in de gaten gehouden door de politie, waar dan ook in Nederland. Een bivakmuts is zelfs goed voor 112 meldingen.
Altijd achteraf onterecht, hoezo niet handhaven?

snapal | 03-09-19 | 22:25

"... dan maak je de buschauffeur verantwoordelijk voor de handhaving. Maar dat is ie niet." Aldus mevrouw Ollongren. Dus met andere woorden: Als u getuige bent van een misdrijf/overtreding dan moet u gewoon de andere kant opkijken en wachten/hopen op de politie.
Domme tuthola.

VanBukkem | 03-09-19 | 22:20 | 3

Erger nog, als je bij de bank een stel gasten met bivak-mutsen ziet aankomen, mag je niet de deur dicht doen en op slot zetten/barricaderen.

Je moet dan zeggen "Je mag de bank niet overvallen hoor!" en willen ze dat toch, moet je netjes de deur voor ze openhouden.

EnNouJijWeer | 04-09-19 | 01:39

U bent zeker niet verplicht eigenhandig een beroving te gaan verijdelen. De buschauffeur is een burger net als u. Hij mag mensen aanspreken en de politie bellen maar is dat niet verplicht, net als u.

Ik vind het wel een mooie suggestie dat u denkt dat dat wel een burgerplicht is. Hoe doet u dat dan in de volgende situaties die qua strafbaarheid in dezelfde orde liggen als het gezichtsbedekkingsverbod:

- Iemand rijdt 5km/u te hard, dwingt u de auto tot stoppen en belt u de politie?

- Iemand heeft het erover dat hij weleens een privégebruik bonnetje aftrekt van de belasting. Belt u de kliklijn?

- Op straat ziet u iemand met een jointje. Voert u een burgerarrest uit?

- Nederland is bezet en de nieuwe wetgever heeft bedacht dat joden niet mogen onderduiken. Uw buren hebben toch onderduikers. Pleegt u een belletje?

Blasfemie | 04-09-19 | 08:01

“ Er zijn in Nederland grotere problemen dan het boerkaverbod “ aldus Rob Jetten.
Ja die grotere problemen zijn :
Islamisering
Criminaliteit onder islamitische ‘nederlanders’
Discriminatie van homo’s door moslims
Achterstelling van vrouwen/ gelijkheid man/vrouw binnen de islam
Etc etc etc.

laurentius | 03-09-19 | 22:20 | 9

@Rene046 | 03-09-19 | 23:37:
Nee, thuis ging hij altijd af, want het kapsel was mooi in model gebleven..
De reden voor een hoofddoekje doet niet terzake, iedereen moet dat zelf weten.

snapal | 03-09-19 | 23:42

Exact!

Vogelbeest | 04-09-19 | 08:02

@snapal | 03-09-19 | 23:42:
Nee hier ook niet gaat niet om een hoofddoek, maar een BOERKA...
Jw weet wel.... "z;n ding dat je gezicht bedekt, " niet iets wat je haren bedekt...

Rene046 | 04-09-19 | 18:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Zaken zijn zaken.
Handhaven moet ook lucratief zijn en een nimmer opdrogende bron zijn.
Zo komt het dat ze met een blik agenten plus motormuis staan te sjekken op fietsverlichting en ze dus minder tijd hebben om aangiftes op te nemen.

snapal | 03-09-19 | 22:17

Wetten handhaven is voor witte mannen. De rest mag doen waar ze zelf zin in hebben.

GroetenVanUrk | 03-09-19 | 22:16

De wet handhaven dat doen we met oude vrouwtjes die de eendjes voeren.
Of optreden tegen Henk en Ingrid die een kinderbadje in de voortuin zetten en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Jan Dribbel | 03-09-19 | 22:14 | 4

@VanBukkem | 03-09-19 | 22:24: voor je het weet krijg je botulisme en verkrachting van vrouwtjes eenden door die smerige woerden.

miko | 03-09-19 | 22:34

@miko | 03-09-19 | 22:34:
Zo is het wel. Wat dat betreft zijn het net Indiërs, die eenden. Of ben ik dan weer een racist als ik dat zeg.

VanBukkem | 03-09-19 | 22:39

@VanBukkem | 03-09-19 | 22:39: uiteraard. Bij mijn zus in de buurt gooide een islamitische bakker al zijn brood bij een stadsvijvertje. Iets met dat voedsel.niet verloren mag gaan. Maar de vijver werd een stal met de bijhorende overlast. Ratten stank etc.

miko | 03-09-19 | 23:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ondertussen is er in Den Helder onlangs een 89-jarige topcrimineel opgepakt.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20190903_79189103/storm-van-kritiek-nadat-89-jarige-vrouw-in-verband-met-winkeldiefstal-naar-politiebureau-is-gebracht

Jan Leul | 03-09-19 | 22:14 | 3

Als straf is haar rollator geconfisqeeerd neem ik aan.

Jan Dribbel | 03-09-19 | 22:20
-weggejorist-
miko | 03-09-19 | 22:32

Ha ha mevrouw moet naar buro HALT.
Zit ze daar tussen de bontkraagjes

NatNiks | 04-09-19 | 00:46

Er komen meer boerka's aan, want meer Syriërs en Marokkanen. Moedig voorwaarts met de parallelle samenleving. Inclusiever kunnen we het niet maken, wel conservatiever en onverdraagzamer.

Kuifje-in-de-EU | 03-09-19 | 22:14

Handhaven helpt wel als de boete torenhoog zou zijn.
Want dan zou de smoes van de (hoge)gevaarzetting op tafel moeten komen om de hoge boete te rechtvaardigen.
Maar dat is dus niet gebeurt. Wat rest is gedogen, geen agent die ervoor zal bekeuren.

snapal | 03-09-19 | 22:12 | 5

@snapal | 03-09-19 | 22:32: Biehalvie alz trouwstüüt, dan jij mag tüüteren en polliezie niets doen, en als wij wiennen met füütballen

EnNouJijWeer | 04-09-19 | 01:33

@EnNouJijWeer | 04-09-19 | 01:33: en gewoon een agent knock out schoppen tijdens je toeter optocht, want er word hier toch niet gehandhaafd.

silletje | 04-09-19 | 07:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een engnekken daar bij D'66.

RenHoek | 03-09-19 | 22:11
-weggejorist-
Meesteres Belgie | 03-09-19 | 22:11 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Ruim 9 minuten naar die heks kijken?
Nee bedankt, porno hou ik al niet eens zo lang vol.

James Lastig | 03-09-19 | 22:09

Gunst... de minister 'accepteert' 'dat wij allemaal even aan de nieuwe wet moeten wennen en dat er hier en daar misschien iets niet helemaal goed loopt..'
-
Zou dat nu ook gelden voor die nieuwe extra snelheidsverlagingen in natuurgebieden ???

bisbisbis | 03-09-19 | 22:07 | 1

Ach, het is een smoes. We hoeven helemaal niet aan die wet te wennen. Meerdere partijen willen de wet gewoon niet accepteren en zijn daar ook uitermate duidelijk over. Ze lappen de wet aan hun laars.

Schoorsteenveger | 04-09-19 | 11:32

Ik heb er de afgelopen maand nul gezien.

Schadenfreude | 03-09-19 | 22:02 | 1

Ikke een, vanochtend, vanuit de bus... ik dacht ze zal toch niet, maar liep de halte gelukkig voorbij...

SterF... | 03-09-19 | 22:52

Radboud Uni vandaag ook: handhaven deze wet niet. Een argument was: met Sinterklaas en carnaval is er ook sprake van gezichtsbedekking. Tsja.

nattegleufhoed | 03-09-19 | 22:02 | 1

De Radbout-universiteit... Tja, daar noem je ook een Antifa-bolwerk...

VanBukkem | 03-09-19 | 22:32

Dat dit een trend mag worden, tweemaal daags GSTV.

Brabeaulander | 03-09-19 | 22:02 | 1

Sterk staaltje van Tom. Lekker gewerkt pik!

keestelpro | 03-09-19 | 22:04

Handhaving is voor foutparkeerders jeweettog!

keestelpro | 03-09-19 | 22:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken