Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moederdag, wéér geen mannendag

aaargh wat een ramp dit

Mannenopvang luidt noodklok.

Iedereen maar denken dat die mannen het allemaal zo goed voor elkaar hebben. Beetje hout hakken, beetje bier drinken, beetje achteruit inparkeren, beetje enorme lappen vlees op de barbecue middels precies uitgedokterde temperatuur tot de juiste gaarheid brengen, beetje over buitenspel ouwehoeren, beetje de macho uithangen. Nou nee hoor, mannen zijn in de praktijk enorm kwetsbare wezens: "Per jaar raken tientallen mannen die vluchten voor huiselijk geweld het contact met hun kinderen kwijt doordat de moeder in ons land juridisch wordt voorgetrokken." Praktijkvoorbeeld: mama trekt altijd alle dekens naar haar kant, pa trekt dekens terug, krijgt klappen van mama, iedereen denkt dat papa een lul is, heeft geen fut meer voor hout hakken, geen geld meer voor bier, auto blijft bij vrouw, eetlust verdwenen, buitenspel staat papa zelf, raakt verslaafd aan crack, iedereen verdrietig. Heel goed dus dat CDA, SP, vvd en D66 naar een oplossing zoeken, want het is hoog tijd dat de leden van het zwakkere geslacht ook een keertje wat privileges krijgen. 

Reaguursels

Inloggen

youtu.be/9PLKVNBcF3s
Hadden jullie deze witte man bashing advertentie al gezien ? [als ja; sorry, ik heb niet alle reacties gelezen.]

severalminutes | 12-05-19 | 20:51

Mannen worden dwars en agressief als ze in de hoek gedreven worden…
Zij: zie je wel, hij is slecht, een narcist!

Vrouwen liegen, bedriegen en/of verzinnen de hele sakkerse boel aan elkaar.
Hij: zie je wel, zij is slecht, een valse slang!

Beide beweringen kloppen, dus drijf het gerust verder op de spits (al of niet met uw vrinden, familie, en/of advocaat) en ge krijgt wat ge wilt: een mega struggle. Tot zover mijn bijdrage.

Veluwse-Eikel | 12-05-19 | 20:32

Waar komt dat idee vandaan dat mannen altijd de agressor zijn en vrouwen altijd het slachtoffer?
Wat zegt u? Vrouwenstudie en feministische organisaties uit de 70ies?
Nou dat kan. En kloppen die statistieken een beetje?
Wat zegt u?
Komen bij de eerste hulp evenveel vrouwen als mannen binnen met verwondgen van huiselijk geweld? He dat is raar.
Ah, wel, we zijn inmiddels 40-50 jaar verder en we denken wat genderneutraler.
Het maakt helemaal niet uit wat het geslacht is van de mepper dan wel de gemepte. Huiselijk geweld deugt niet. Klaar. Haal de gender maar uit de vergelijking.

kloopindeslootjijook | 12-05-19 | 19:43

Het komt simpelweg vaker voor dat hij een totale eikel is die geen reet met/voor de kids doet en dus ma er met het huis/poet vandoor gaat dan andersom. Vanuit een rechter is het dan simpel: bij twijfel gaat de ervaring heersen...

ZwarteDag | 12-05-19 | 18:19 | 1

Vrouwe Justitia heeft een blinddoek voor.
Vrouwe
Justitia.

kloopindeslootjijook | 12-05-19 | 19:48

Zware rechtsongelijkheid! Het policor gejank rondom deze geïnstitutionaliseerde hypocrisie bij een gezinsdrama is daarom niet te harden voor mij. Man fout, vrouw goed. Simpel tuig. Het wordt weer tijd voor het oude patriarchaat. Het clowneske gezeik, gedram en gemanipuleer van feministen is zwaar tegennatuurlijk. The badboys have it! Zij hebben niet voor niks een onweerstaanbare aantrekkingskracht op de kosmopolitische geëmancipeerde moderne vrouw.

PIS-Alchimis | 12-05-19 | 17:45

Daarom ben ik het met de intersectionele feministen eens: gewoon de sharia invoeren.

lingo star | 12-05-19 | 17:30

Trouwen, gedeelde bankrekeningen, samen een huis kopen, kinderen op de wereld zetten. Je bepaalt als man toch zelf of je de strop om je nek doet. Of je een duwtje krijgt bepaalt zij.

Vrouwtje_haram | 12-05-19 | 17:05 | 1

En echt elke keer trappen die eikels er weer in. Ongelooflijk, in mijn vriendenkring de een na de ander.

Dubbel glas | 12-05-19 | 17:59

Lijkt wel een MGTOW topic.

Rallywally | 12-05-19 | 16:55 | 1

Daar is nog veel te weinig aandacht voor mijn inziens

Dubbel glas | 12-05-19 | 17:58

Nederland is zo overgefeminiseerd dat vrouwen alle rechten hebben en mannen het nakijken. En het is natuurlijk nooit genoeg.

lingo star | 12-05-19 | 16:48

Mijn ma was ook zo'n kutwijf die wel alimentatie wilde van m'n pa, maar tegelijk proberen zijn kinderen tegen hem op te zetten. Dat is maar gedeeltelijk gelukt. Voor de 22e keer na m'n 18e de tiefus voor d'r.

Onno Barendsen9337 | 12-05-19 | 16:15

Met dank aan alle kutwijven wordt www.mgtow.com/ steeds groter. Fijne moederdag.

Willem_Oltmans | 12-05-19 | 15:40 | 1

Kan me niet groot genoeg worden

Dubbel glas | 12-05-19 | 17:56

zelf ook meegemaakt. Pas na ontzettend dure gang naar de rechtbank iets van rechtvaardigheid gekregen maar moeder heeft mijn kind 95% van de tijd...

WatZalIkErvanZeggen | 12-05-19 | 15:29 | 1

Je kunt moeders ook op andere gedachten (laten) brengen met wat corrigerende tikken zodat ze weer weet wat haar plek is. Daar heb je geen rechter voor nodig en het is bijzonder effectief kan ik zeggen. Zorg wel voor een prima alibi.

Busverhuur | 12-05-19 | 15:47

Je mag vrouwen niet slaan, hoe zit dat met taseren. Mag dat wel?

lacucaracha | 12-05-19 | 15:20 | 1

Dat mag alleen als je de batterijen eruit haalt.

Willem_Oltmans | 12-05-19 | 15:38

Vrouwen zijn soms, misschien wel erg vaak zelfs, hele enge, jaloerse, kijverige, achterbakse, gemene, brutale, duivelse wezens.

Ik had hele erge vervelende kijverige compleet gestoorde meiden in de klas. Kinderen die je eigenlijk alleen maar kon haten.

Ook had ik vaak engeltjes in de klas.

Je weet het nooit met meisjes

Heppie-even-voor-mij | 12-05-19 | 14:44

Je zou denken dat dit artikel een krachtig argument is om homo te worden. Maar helaas, zo werkt het niet. Een homostel dat ik ken vecht elkaar regelmatig de tent uit en breekt letterlijk hun huis af bin hun vecht partijen. Regelmatig gaan ze uit elkaar, maar kunnen elkaar blijkbaar ook niet missen, gaan weer samenwonen, slaan elkaar verrot, gaan weer uit elkaar, missen elkaar, enz. enz. enz. Mensen (m/v/hetero/homo) zijn soms maar vreemde wezens.

staat het bier koud? | 12-05-19 | 14:17

Mannen die zich door vrouwen laten slaan zijn hun eigen piemel niet waard...

Expertus_Dico | 12-05-19 | 13:48 | 1

Nou, stel maar voor wat jij zou doen dan.

kloopindeslootjijook | 12-05-19 | 19:50

De meeste mannen laten zich door de kut verblinden. Wat ik zelf soms doe is dat ik in gedachten een snor op het gezicht van een vrouw plak en me dan afvraag: is dit een persoon met wie ik het goed zou kunnen vinden? Op die manier hoop ik de persoon iets objectiever te kunnen evaluaren. Ik vermoed wel dat deze tactiek voor Nederlandse mannen met Turkse achtergrond wellicht niet gaat werken.

lekgoot | 12-05-19 | 12:54 | 1

Slim.

Willem_Oltmans | 12-05-19 | 15:41

Ik kreeg ooit een asbak in mijn gezicht van een van de velen. Ze had wel een beetje gelijk. Echt pijn deed het niet, dus ik heb het maar zo gelaten. Ik vond wel dat het beter was dat ze haar spullen zou pakken. Een week later zat er een ander op de bank. Maar toen was ik al gestopt met roken. Voor de zekerheid.

Peter777 | 12-05-19 | 12:44

En toch heb ik mij kostelijk vermaakt, toen mijn vrouw deze ochtend een beschuit met enkel pindakaas zag opeten toen ze 2 min wakker was.
Vergezeld van een veel te volle beker melk.

En mijn dochtertje vol ongeduld stond te wachten om een complimentje in ontvangst te nemen, zo van : hmmmm wat heb jij een lekker ontbijtje gemaakt.

Het leven is zwaar | 12-05-19 | 12:39 | 1

Leuk!

Peter777 | 12-05-19 | 13:42

Klopt als een bus! In 2008 echtscheiding aangevraagd, was niet meer te doen met mn ex.(werd gewoon met een mes bedreigd.) Resultaat:ik werd mijn eigen huis uit gegooid. (mocht het wel blijven betalen en de rest van de lasten ook, zodoende zat ik zwaar onder uitkerings nivo)... de rest van de incidenten zal ik besparen.
Ex had jeugdzorg en de rechtelijke macht voor de gek gehouden en kwam tevens de afspraken later met de rechter niet. Dit heeft 30 rechtzaken gekost (waarvan 3 hoger beroep).. Je hebt ezels die stoten zich niet 3x aan een steen en de rechtelijke macht. Eind van de zwanezang: Huis terug met een extreem lage compensatie aan ex(rechters hadden toch doordat ze defout in waren gegaan). Alimentatie verplichting is na 4 jaar vervallen(ipv 12 jaar)... Kinderen zijn aan mij toegewezen. Moeder is 3 jaar geleden uit ouderlijke macht gezet en nu bovendien dakloos (mens was al rijp voor GGZ)

tek | 12-05-19 | 12:37 | 2

ps Je loopt als man tegen muren op, zeer vaak bij twijfel wordt het voordeel bij de vrouw gelegd.. Oh ja en geef mij vrouwelijke rechters maar; als die eenmaal door hebben dat iemand de boel belazerd en hier ook kinderen voor gebruikt... Dan worden dat serpenten !(kan dus ook voordelig werken)

tek | 12-05-19 | 12:40

Hier door krijgt de uitdrukking : Me Too een hele andere betekenis.

kloopindeslootjijook | 12-05-19 | 19:52

MeToo....... Ja, mijn vrouw werd handtastelijk maar dan op de niet zo'n leuke manier. Meteen m'n contract opgezegd want na jaren van verbale aggressiviteit kwam dit in een keer uit de mouw.

Slough | 12-05-19 | 12:27 | 1

Oh ja en meteen effe melden bij pliesie voor het geval ze teveel geld ging eisen want zo was ze dan definitief achteraf ook wel weer...

Slough | 12-05-19 | 12:36

Dat vrouwen met kinderen meer rechten krijgen van rechters en instanties is ontegenzeggelijk waar. Dat vrouwen hun kinderen bewerken -ouder vervreemding (of verstoting) syndroom- is ook waar. Dat heel veel mannen door dit wangedrag hun kinderen verliezen en kinderen hun vader, is ook waar. Dat ze in de kou blijven staan is ook waar. Er zijn zeer geweldadige vrouwen, er zijn mannen die er voor moeten vluchten, daar mag wel een taboe verdwijnen.
En nee, dit gaat niet over feminisme. Ook niet als het GS koor zingt.

eastender | 12-05-19 | 12:19

Onzin. Als je een vrouw hebt. En verwekt daar een kind, of meerdere, is er een verantwoordelijkheid. En als je dan wegloopt en die vrouw met die kinderen laat zitten, mag je best dokken.

artie | 12-05-19 | 12:17 | 6

Daar gaat het niet om, dokken voor de kinderen is vaak het punt niet. Wel dat Pa zwart gemaakt wordt door Ma die de kinderen heeft en dat kinderen last krijgen als Pa ze belt oid. Pa wil zijn kinderen niet in de problemen brengen en geeft op. Hopelijk willen ze dan later >18 jaar nog contact. Ma weet dit iha zo te draaien bij de instanties dat dit in stand blijft. Pa mag wel alles betalen, incl rechtszaken want Ma heeft als niet-werkende minimumlijder (met nieuwe vriend maar niet officieel want dat kost haar dan de alimentatie) onbeperkt rechtsbijstand.
Dit is geen uitzondering, ik hoor het steeds weer.

Nichtsneues | 12-05-19 | 15:10

Waarschijnlijk wil die man best iets voor z'n kinderen doen. Maar niet voor z'n ex, dat is klaar..

kloopindeslootjijook | 12-05-19 | 19:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Stuk gelezen in de Stentor en het is dus blijkbaar echt geen marginaal, maar omvangrijk probleem. Mannen in opvang wegens mishandeling en door wetgeving kunnen hun ex-vrouwen juridisch profiteren zodat die groep mannen hun kinderen niet zien, ook niet volgens gemaakte afspraken. Er is dus wel degelijk iets aan de hand, daar moet wetgeving op worden aangepast. Om die mannen schertsend hier gemakkelijk als jankerds neer te zetten? Doe ik niet aan mee!

Jan, Leiden | 12-05-19 | 12:13

En dan vrouwen krijgen allemaal gratis advocaat en mannen betalen zich blauw aan hun verdediging, door al die leugens, en worden door alle instanties beschermd, ook bij samenwonen, zien ze gewoon als scheiding. Verlaten het huis, man betaald gewoon hypotheek door en eisen na anderhalf jaar het huis, weer procederen, geef de mannen eens gelijk. Wijf heeft alweer een nieuwe vriend, dus laat die maar betalen.

gato | 12-05-19 | 12:10 | 1

Ik had het geluk dat ik in aanloop naar het proces nog bij een bedrijf werkte waar de bedrijfsjurist nogal wat tijd over had. De pro-deo advocate van mijn ex was bepaald niet gelukkig met een tegenspeler met schier onbeperkte juridische bijstand.

wan hung lo | 12-05-19 | 12:31

Wat een hoop stoere mannen hier zeg, hopelijk zijn ze nog zo stoer als ze zelf in zo'n situatie zitten. Probleem is dat de overheid, onder druk van feministen, mannen effectief heeft gecastreerd door ze iedere vorm van autoriteit af te pakken, je hebt tegenwoordig gewoon niks meer te vertellen als je vrouw kwaad wil.

sarcastro | 12-05-19 | 12:06 | 2

Amen!

vluchtelingallergie | 12-05-19 | 12:34

Dat is helemaal waar. Daarom heb ik een Afrikaanse. Ouderwets opgevoed. Ik hoef dat feministische gezeik niet.

Onno Barendsen9337 | 12-05-19 | 16:20

Sommige mannen hebben blijkbaar last van vrouwen die terugslaan als ze mishandeld worden.
Dikke pech.

MistaRazista | 12-05-19 | 11:57 | 17

@MistaRazista | 12-05-19 | 13:53: Waarom zou de eerste hulp daar cijfers over hebben? Je bent als man gek als je aangeeft aan de autoriteiten dat je mishandeld bent door je vrouw. Ook vrouwen zullen dat niet snel bij de eerste hulp aangeven.

Blasfemie | 12-05-19 | 14:33

@MistaRazista | 12-05-19 | 13:41,

Je reactie was geen sarcasme en dat weet je best.
Laffe uitvlucht weer.

Dandruff | 13-05-19 | 09:29
▼ 14 antwoorden verborgen

Oude wijsheid .
Voor het zingen de kerk uit .

likmegaties | 12-05-19 | 11:56

Vrouwen zijn de sterkere soort.
Als een vrouw, hoe lelijk ook, naar de kroeg gaat met de bedoeling om geneukt te worden dan gaat dat gebeuren.
Als kerel zijnde is dat niet zeker, hoe knap of leuk je ook bent.

HoerieHarry | 12-05-19 | 11:54 | 5

We zijn dezelfde diersoort en seks is ons instinct.
Wie dat blijft beseffen neukt altijd.
Man of vrouw, mooi of lelijk, leuk of niet leuk.

Toos Doos | 12-05-19 | 12:03

Wat heeft dat met sterk te maken.

lacucaracha | 12-05-19 | 12:58

Heeft niks met kracht te maken maar met evolutie. De spremacompetie heet dat.

Willem_Oltmans | 12-05-19 | 15:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Steak and blowjob day, wanneer valt die dit jaar?
Was dat niet op de eerste zondag van de week?

Kapitein Sjaak Mus | 12-05-19 | 11:49

Jongens, nog even tandjes op elkaar. Een paar procentjes islam extra en dan zijn de feministjes klaar.
.
Daarmee wil ik niet zeggen dat we oneindig islam moeten appeasen. Dat zou erg ongezond zijn. Gewoon wachten met verzet tot NA het rationaliseren van feminisme, zeg maar...

Parel van het Zuiden | 12-05-19 | 11:42 | 3

Voor het zover is gaan ze eerst elkaar te lijf. Genieten op voorhand.

CalamityJane | 12-05-19 | 11:46

Dat is wel een groot voordeel van de Islam, de vrouw kan dan weer terug waar ze thuis hoort.

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 11:55

Ja, als vierde vrouw van een succesvolle man. De overige heren zoeken maar een lelijk mormel

Canis.bonus.es | 12-05-19 | 11:59

Dit gaat over twee dingen.
1) Mannen die meppen krijgen van hun vrouw (mietjes? Ik twijfel)
2) Vrouwen die kleine kinderen gebruiken als chantagemiddel en wapen in de strijd. Dit is enigszins te vergelijken met kinderen als menselijk schild.

JvanDeventer | 12-05-19 | 11:38 | 1

Wat uw eerste punt betreft, waar dacht u dat al die geestige cartoons over deegrollers, koekenpannen en mattenkloppers vandaan kwamen?

Kapitein Sjaak Mus | 12-05-19 | 11:51

Mietjes zijn het, die zich laten mishandelen. Of ga ik nou te kort door de bocht!

pibasso | 12-05-19 | 11:28 | 9

@gato | 12-05-19 | 12:01:
Rechter zal voornamelijk het belang van de kinderen overwegen.

Rest In Privacy | 12-05-19 | 12:23

@Hollende_Kleurling | 12-05-19 | 12:23: nergens zijn kinderen zo goed af als bij mama. Ook als dat niet zo is. Sinds de jaren 80 is een slimme meid op haar toekomst voorbereid maar op een of andere manier werkt dat in de praktijk bij de kinderrechter niet zo.

Nichtsneues | 12-05-19 | 15:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Voor de balans dan ook geen alimentatieplicht. Als mams het alleen wil doen dan ook alleen met de centjes. Als niets meer werkt zit een ongelukje in een klein hoekie voor de bitch!

PIS-Alchimis | 12-05-19 | 11:23 | 4

Ja balans. Die is zoek.

Kaas de Vies | 12-05-19 | 11:28

Grappig joh, maar daar trapt de hulpverlening dus niet in. Sterker nog die gaan jou helemaal leegzuigen. Het moment dat jouw ex in de bijstand komt, dan ben jij er ook aan. Ze komen als vliegen op een hoop stront op je af om je die bijstand van haar en de kinderen te laten betalen. En er staat werkelijk niets, echt helemaal niets tegenover. Je krijgt geen omgang, je mag ze niet zien, je mag niet weten hoe het hen op school vergaat, echt helemaal niks. BETALEN, DAT MAG (SORRY MOET) JE......

Graaf Monte Cristo | 12-05-19 | 11:30

@Graaf Monte Cristo | 12-05-19 | 11:30:
Inderdaad.
Toen er afscheid werdt genomen van de voormalige mevrouw Wan, doemde dit scenario ook op in het kader van de verhaalplicht.
Wan is toen maar overgegaan tot het oprichten van een bedrijfje, zoals bekend valt het resultaat boekhoudkundig aardig te manipuleren.
De ambtenares van dienst heeft lange tijd grommend moeten concluderen dat er niets te (ver)halen viel. Dat hung lo haar had medegedeeld dat hij zich moreel tot niets verplicht achtte aangezien hij het loeder jarenlang op eigen kosten had onderhouden en de staat nu weer aan de beurt was verklaart misschien ook wel enigszins haar frustratie. Uiteindelijk was de termijn verstreken zonder dat hung lo ook maar 1 cent heeft moeten afdragen.

wan hung lo | 12-05-19 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Het is iedere dag mannendag. De privileges die een man heeft zijn ongekend.

Pedronegro | 12-05-19 | 11:19 | 9

Mannen 5 dagen per werken tot ze dood gaan en getrouwde vrouwen massaal in de deeltijd, elke week 4 dagen weekend, en lekker op vakantie, auto, huis, tijd voor studeren wat ze leuk vinden.

kloopindeslootjijook | 12-05-19 | 19:56

@kloopindeslootjijook | 12-05-19 | 19:56: Wat wil je dan? Ruilen? Alleen al dit klaag rijtje opsommen is op het randje. Tip: Maak van je hobby je werk en je werkt nooit meer.

Pedronegro | 12-05-19 | 20:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Goh.. horror vrouwen..
Dan ben je zelf ook geen stabiel figuur als je je zo onder laat sneeuwen. Dat is niet een karakter trekje dat er "ineens" is. Maar goed, mooi dat er ook wat aandacht voor komt dan.
...
Maar voor de vrouwen die gevangen zijn in Islamitische horror huwelijken (ook die na verkrachtingen op minderjarige leeftijd) lijkt me een hogere prioriteit te moeten krijgen.

boerk | 12-05-19 | 11:18 | 1

Ja joh, depressie, psychische gesteldheid, hormonen, traumatische ervaringen. Veranderen allemaal niet na je geboorte. Het is echt prima mogelijk dat iemand heel normaal is als je haar ontmoet en dat dat in de loop der jaren verandert.

Blasfemie | 12-05-19 | 12:33

F1 GP Catalunya om 15:10 conflicteert heftig met Moederdag.

Feynman | 12-05-19 | 11:17 | 4

Haha!

Twisted_Faith | 12-05-19 | 11:28

Kreeg net al fotos van dochter en kleinkinderen, zo jammer dat we niet mee zijn gegaan, ziet er zo gaaf uit.

gato | 12-05-19 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Toxic femininity.

me,myself and IK | 12-05-19 | 11:16

Maar als de vrouw niet door wil slikken, is er dan iets mis met het sperma? Ik vraag dit voor een vriend.

eerstneukendanpraten | 12-05-19 | 11:14 | 2

Alleen als ze niet zwanger wordt.

azijnseikerT | 12-05-19 | 11:38

Als ze het niet kan doorslikken (zonder te kauwen) DAN is er iets mis met het sperma

Canis.bonus.es | 12-05-19 | 11:40

‘Du gehst zu Frauen? Vergiß die Peitsche nicht!’

wijsvinger | 12-05-19 | 11:13 | 1

Volgende tip is een epische snor laten groeien

Rest In Privacy | 12-05-19 | 11:16

Hmm. Als ik zou kunnen kiezen krijg ik over het algemeen toch liever een klap dan een "goed gesprek" te moeten voeren.

knutsel_ | 12-05-19 | 11:12

Eigenlijk zitten er best wel goede elementen in de Sharia, maar 't wordt altijd maar op 1 hoop gegooid.
Dit malle gedoe in het Westen, daar lacht de rest van de wereld om.

Ichneumonidae | 12-05-19 | 11:12 | 13

@Ichneumonidae | 12-05-19 | 11:46:
Heb het nog even nagekeken. Heads or Tails, geurtje, geheime eiland, dat ik geen lulverhalen vertel.
Wat een intens slecht mens ben jij. Druk maar snel op het nsb knopje.
;)

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 12:03

@CalamityJane | 12-05-19 | 11:56: Dat zal heus. Ik maar erg weinig gevallen waarin dat zo is.
Wat heb je er ook aan? Een bruin leven wil iedereen wel, doorgaans hebben vrouwen dat. Enfin, geen problemen mee, maar 't zou wel zo prettig zijn als ze dan in het algemeen ook de lasten en niet vooral ook de lusten willen.
Fijne Moederdag!

Ichneumonidae | 12-05-19 | 12:04

@Ichneumonidae | 12-05-19 | 12:01:
Nee dat heb ik niet. Met je plaat voor je kop van 1 meter dik.
Ik vond het wel een goed realistisch voorbeeld wat past bij het topic hier, in de storytelling vorm wanneer je het naleest.
Fijne dag verder! Onmens.

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 12:04
▼ 10 antwoorden verborgen

Joh, er zijn vrouwen, vrouwkes, wijven, kenaus, bitches, hoeren, sletten, jankwijven.
En er zijn mannen, kerels, patsers, neanderthalers, hipsters, soyboys, proleten, jankwijven.
Dan zijn er nog de genderalfabetigen en al hun variaties.
Voor alle groepjes zijn subsidies, websites, winkels, belastingen, hobbies en partners. Soms past het wel, soms past het niet. Soms werkt het wel, soms werkt het niet. Dat er allicht 0,0001% jankwijven niet lekker scheiden, is logisch.
En niets om dramatisch over te gaan doen op Moederdag.

Toos Doos | 12-05-19 | 11:11 | 5

25% van scheidingen is een vechtscheiding, en 20% van kids van gescheiden ouders ziet vader niet meer - en dat zijn nog maar de officiële getallen. Zaken die een 'beetje vechtscheiding' zijn en waar je de vader veel minder ziet dan wenselijk tel je dan niet eens mee. 0,0001% jankwijven: droom lekker verder. Iedereen heeft grote kans hiermee te maken te krijgen al heb je nu een goede relatie.

Blasfemie | 12-05-19 | 12:39

Zo is het doos.

Willem_Oltmans | 12-05-19 | 15:46
▼ 2 antwoorden verborgen

En Jan Latten mocht bij WNL uitleggen waarom er in dit land te weinig kindjes worden geboren. Yasser Klaver doet in ieder geval wél zijn best en heeft geen last van babyschaamte. Bij Robbie Jetten wil dat wat minder lukken want die heeft nooit goed opgelet bij biologie. En daarom moeten we nog maar eens vijftigduizend buitenlandse werknemers naar hier halen, alsof er as we speak geen fucking twehonderdvijtig-duizend kansenmensen in de bijstand zitten...

eerstneukendanpraten | 12-05-19 | 11:11

Let's face it: vrouwen hebben al decennia lang een machtige propagandamachine voor hun werken die ervoor heeft gezorgd dat ze meer krediet krijgen dan ze verdienen of zieliger worden gezien dan ze daadwerkelijk zijn. Goed voorbeeld is dat slap gelul over dat vrouwen eindelijk stemrecht kregen in 1919; wat een overwinning tegen het patriarchaat. Om de zoveel tijd wordt dit argument er weer met de haren bijgesleept om even te benadrukken hoe moeilijk vrouen het wel niet hadden en hebben. Gemakshalve vergeten ze daarbij te noemen dat pas vanaf 1917 alle mannen mochten stemmen. Het systeem van voor die tijd zorgde ervoor dat het stemrecht alleen een recht was voor personen met genoeg geld plus een goede opleiding.

IslamPislam | 12-05-19 | 11:09

Oh, soms zet ik de radio nog eens aan omdat daar tussen mededingen van overheid en vanaf Deugheuvelen soms muziek (sort of) gedraaid wordt.
Hoor net de dienstmededeling dat
"onderzoek heeft uitgewezen dat meer dan de helft van de bevolking geen vertrouwen heeft in het internet. Het vertrouwen in de staatsmedia daarentegen is groot".

Einde bericht.
Niet eens het gebruikelijke "hahahaha", dus is het waar.

Jan Passant mk2 | 12-05-19 | 11:06 | 3

Bron: Nupuntnl. Nou, dan weet ik genoeg.

Mammeloe | 12-05-19 | 11:13

De helft van de bevolking (meridiaan) is ouder dan 43 dus geboren voor 1976, toen TCP/IP nog nieuw was en we "super"computers nog koelden met freon. 4.bp.blogspot.com/_LE_l1y4KZsE/TGQXGKA...

W_F | 12-05-19 | 11:17

Positief punt is dat die opvang niet vol zit met slachtoffers van een bepaalde religie, zoals in de Blijf van mijn lijfhuizen. En deze heren doen ook niet aan eerwraak, denk ik zo.

Mammeloe | 12-05-19 | 11:05
-weggejorist-
horsteknots | 12-05-19 | 11:02 | 2

Zal wel heel progressief klinken, maar de opheffing van de handelingsonbekwaamheid van de vrouw in 1956 was gewoon een blunder, face it.
Uiteindelijk leidend tot een instelling van 'wel de lusten, niet de lasten'.

Ichneumonidae | 12-05-19 | 11:00 | 1

Dat zijn exact mijn woorden over dit onderwerp. Wel de lusten, niet de lasten.

azijnseikerT | 12-05-19 | 11:03

Tsja, het is ook niet gek dat de afgelopen jaren bewegingen zoals MGTOW groeien als kool. Veel (jonge) mannen in de VS willen helemaal niets meer met vrouwen te maken hebben en gaan hun eigen gang.

www.mgtow.com/

Zwezerik | 12-05-19 | 10:58

Wanneer een schreeuwende minderheid van 0,3 procent van de bevolking vindt dat Moederdag niet meer kan, dan schaffen wij die dag toch ook maar af.
Dat voorkomt straatgeweld en beschuldigende inclusieve hokjesgeest in de linkse media.

Hoe denken de beroepsnegers overigens over Moederdag, is dat al bekend?

Jan Passant mk2 | 12-05-19 | 10:56 | 2

De vrouwen van vroeger, zijn de mannen van nu.

pianist | 12-05-19 | 10:54 | 10

@kotelet | 12-05-19 | 11:08:
Jij moet nog veel leren in het leven merk ik wel.
Gaat nog wel gebeuren hoor, naarmate je ouder wordt.

HoerieHarry | 12-05-19 | 11:10

@kotelet | 12-05-19 | 11:01: vrouwen zijn alleen “de baas” in huis omdat als je ze niet hun zin geeft je geen leven hebt samen. Het komt er dus op neer dat je ze gewoon altijd hun zin geeft. Want anders heb je de hele dag stress van dat gezeur. En ja. Beroepsvrijgezel. Ik moet er niet meer aan denken. Wat een leven zeg.

azijnseikerT | 12-05-19 | 11:16

@azijnseikerT | 12-05-19 | 11:16:
Het overgrote deel van de mensen heeft een relatie vanwege niet alleen kunnen zijn.
En dan zit je elke avond met een of andere graftak naast je op de bank.
Hahaha, ik vind het gewoon zielig.
Wanneer je iemand echt leuk vindt, dan pas begin je er wat mee.

HoerieHarry | 12-05-19 | 11:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Het druipt natuurlijk wel van de ironie dat in een maatschappij die wanhopig probeert het geslacht van het individu geen rol te laten spelen; het permanent gaat over precies dát, het geslacht van de persoon. Wat dus volgens de doctrine niets uit zou moeten maken, noch mág het wettelijk zelfs iets uit maken. Tenzij het gaat over het aanrecht, de kinderen, het vuilnis buiten zetten, parttime werken, wie de kids krijgt, seksuele intimidatie of salariëring in het algemeen.

Dutchbeaurouge | 12-05-19 | 10:52 | 1

Tegen racisme strijden en tegelijkertijd aan identiteitspolitiek doen (is ook discriminatie/racisme).
Schizofreen links.

me,myself and IK | 12-05-19 | 11:19

Sorry hoor, maar "de mannen opvang", really? Is dat voor Snowflakes die met een agressieve lesbische kogelstootster zijn gaan gokken? En dan nog: als zoiets uithaalt, dan laat je als man toch even zien wie de baas is?

kotelet | 12-05-19 | 10:51 | 6

Ook als dat betekent dat je als man je kinderen nooit meer mag zien?

Weerduivel | 12-05-19 | 11:23

@Weerduivel | 12-05-19 | 11:23: Of als ze dreigt de kinderen kwaad te doen? Dan sta je als vader ook met je bek vol tanden.

sarcastro | 12-05-19 | 11:45

Dan mag je daarna boeten in de gevangenis. Nee zo werkt het helaas niet. De enige keus die je als man hebt is de partij kiezen waar je mee in zee gaat. Maar zodra je eenmaal kinderen hebt ben je het sjakie als ze kwaad wil. Zo simpel is het.

Onno Barendsen9337 | 12-05-19 | 16:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Vrouwen zijn rancuneuze wezens wanneer ze aan de kant worden gezet......... welke man die gescheiden is heeft dat niet meegemaakt

Fatwabuster | 12-05-19 | 10:51 | 7

Inderdaad. Je moet gewoon flink dreigen. Als je me nou nog één keer slaat ga jij maar de hele avond met kalkie reaguren.

knutsel_ | 12-05-19 | 11:39

@knutsel_ | 12-05-19 | 11:39:
Heb je nog kinderen ontvoert sinds 2010, of was het slechts een incidentje toen? ;)

Ongeblustekalk | 12-05-19 | 11:56

i.d.d. mijn ex die begon te meppen had ook achteraf nog een hoop noten op d'r zang

Slough | 12-05-19 | 18:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Vrouwen krijgen het advies de man van kindermisbruik te beschuldigen en daarna zo veel mogelijk ruis te veroorzaken. De periode zonder de vader zo lang mogelijk rekken. Dat levert op termijn een-hoofdig-gezag. Als dan na enorme kosten voor vader en samenleving blijkt dat het allemaal valse beschuldigingen blijken is het niet meer in belang van de kinderen dat terug te draaien.

Je krijgt wat je beloont.

Feynman | 12-05-19 | 10:49 | 5

Klopt. Hoeveel vaders die niet mishandeld zijn mogen hun kinderen niet meer zien. De vaders die hun kinderen wel mogen zien doen dit vaak onder een pakket regels en voorwaarden die mama opgesteld heeft. Kinderen zijn voor veel vrouwen een pressie middel om hem terug te pakken want het ligt altijd aan hem. Ik vind het sneu voor de kinderen. Eerst gaan je ouders scheiden en dan blijft papa weg. Vaak denken vooral jonge kinderen dat hun de oorzaak zijn. En betalen heeft niks met bezoekregeling te maken. Ow, en legt de rechter een bezoekregeling op dan stook je je kind tegen papa op want als het kind papa niet wil zien vervalt de regeling van de rechtbank.

Miss Silly | 12-05-19 | 12:00

Zo´n geval is mij bekend.

CalamityJane | 12-05-19 | 12:01

@Miss Silly | 12-05-19 | 12:00: Klopt. Vanaf 12 jaar mogen ze namelijk meebeslissen. En als moeder maar flink stookt, levert dat al snel resultaat op en wil kind niet meer naar papa.

RickRD | 12-05-19 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat een vader, door toedoen van mama, zijn kinderen niet te zien krijgt is iets verschrikkelijks. Dit komt regelmatig voor na scheiding of in het hier beschreven geval van huiselijk geweld. DIt probleem, waar ik zelf ook mee te maken heb gehad, speelt al vreselijk lang. Ondanks allerlei mooie regelingen over gezamenlijke voogdij blijkt de vrouw in de praktijk aan de touwtjes te trekken en als zij niet wil dat de kinderen hun vader zien dan gebeurt dat gewoon niet.
M.i. is het een handhavingsprobleem, want vaak is er wel degelijk sprake van een omgangsregeling, maar die wordt gesaboteerd en dat blijft onbestraft.
De vaders die dit treft zijn zwaar te beklagen, het is een schande dat dit probleem al vele decennia voortwoekert en er is geen enkele reden om hier lollig over te doen.

JvanDeventer | 12-05-19 | 10:49 | 2

Dit is een van de , niet de enige, redenen dat we nu op een autochtoon geboortecijfer van, wat, 1.6 of zo zitten. Men neemt het risico gewoon niet, en ik kan dat goed begrijpen

skoftig | 12-05-19 | 10:53

En de kinderen zijn ook te beklagen. Want die zitten er altijd tussen in.

azijnseikerT | 12-05-19 | 10:54

Trouwen, kinderen, verplichtingen, dan vraag je er zelf om als man. Het is 2019. Wat dat betreft kunnen wij Nederlandse mannen nog veel leren van Antillianen, Surinamers, moslims etc.. Pakken wat je pakken kunt en na de eerste paar maanden feest weer dumpen en de volgende. De vrouwkes hebben er zelf om gevraagd. Als je dat niet snapt ga dan maar lekker betalen en een hoop verdriet hebben omdat je die koters niet mag zien van onze linkse rechtstaat.

Peter777 | 12-05-19 | 10:48 | 3

Precies. Je kinderen in de steek laten. Dat is pas goed! Anders vraag je er ook om.

azijnseikerT | 12-05-19 | 10:52

Ja, want al die Antilliaanse kinderen groeien probleemloos op tot modelburgers, zo zonder vader. Ik neem aan dat je maar aan het trollen was, want niemand is zo dom...

Tapu | 12-05-19 | 10:55
-weggejorist-
RickRD | 12-05-19 | 10:44

Een man die zijn vrouw niet slaat is geen echte man, binnen zekere cultuur.

skoftig | 12-05-19 | 10:44 | 1

U bedoelt de lievelingscultuur van de feministen?

keestelpro | 12-05-19 | 12:56

#MeToo?

Het Licht | 12-05-19 | 10:43 | 1

#HeToo

Acidstain | 12-05-19 | 11:04

Een 'man' vlucht naar de opvang omdat zijn vrouw hem slaat???

HaatbaardKnipper | 12-05-19 | 10:42 | 10

@HaatbaardKnipper | 12-05-19 | 10:55:
Sommige vrouwen (en eerder al meisjes) denken met alles weg te komen, dus ook met het slaan van een jongen/vent
Ik heb het op school en uni heel soms meegemaakt (niet zelf ondergaan)
Vraag me niet waarom ze zich zo gedragen, misschien zijn ze verwend,
we kunnen er slechts maar naar gissen, althans ik

Tobi | 12-05-19 | 11:36

@sarcastro | 12-05-19 | 11:41:
Zeer waarschijnlijk. Ze flikken dat heus niet bij iedereen
ik sta op het standpunt dat iemand die mij slaat een peut terug kan verwachten, ongeacht of het een man of vrouw is
Dat is er nooit van gekomen (de vrouwen versie) maar misschien hielp het wel; van tevoren alvast duidelijk maken waar je staat

Tobi | 12-05-19 | 11:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Word wat lacherig over gedaan maar is wel degelijk een onderbelicht probleem.
Een echte man slaat geen vrouwen, maar een man die geslagen word is geen man. Beetje vreemd toch?
Dan zijn er nog de leugens die vrouwen kunnen ophangen en die klakkeloos geloofd worden.
Laten we hopen dat hier wat aandacht voor komt, verkrachting binnen het huwelijk bestond vroeger immers ook niet.

BootleggersSmurf | 12-05-19 | 10:41

Per slot van rekening zijn wij zoogdieren. En bij wie zogen de kinderen? Juist: bij de moeders.
Einde discussie.

VanBukkem | 12-05-19 | 10:41 | 6

@HoerieHarry | 12-05-19 | 10:47: En wat zei je moeder? Harry, je mag rustig aan de tiet, als je maar voor 't donker thuis bent?

Ichneumonidae | 12-05-19 | 11:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar zijn trouwens de dames van dienst?
Ik zie alleen maar mannenreaguursels en dat op Moederdag.

keestelpro | 12-05-19 | 10:39 | 5

Die slapen uit.

RickRD | 12-05-19 | 10:42

Ik wacht nog op mijn ontbijt.

medusa324 | 12-05-19 | 11:00

Hier komt ie! Één goede man is evenveel waard als tien goede vrouwen.
Eerder neergeschreven hier.

CalamityJane | 12-05-19 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch levert het soms ook gezellige momenten op, ik zat laatst met 8 Antillianen in opvanghuis Anouk.

skoftig | 12-05-19 | 10:38 | 2

Welk filiaal?

VanBukkem | 12-05-19 | 10:55

De Kom in me Kut Hut.

Mammeloe | 12-05-19 | 11:01

nog immer blij dat het ooit niet gelukt is om nageslacht te produceren. Nu lekker in de zon, na mijn squeeze te hebben doen orgasmiseren lekker in de zon met koffie. toast klaar? Ja lief, ik kom.

horsteknots | 12-05-19 | 10:38

Het wachten is op "Genderdag"!

vluchtelingallergie | 12-05-19 | 10:38 | 3

Ja leuk. Of genderneutraal dag dan. Of een dag voor onvruchtbare mensen die toch graag moeder of vader hadden willen zijn.

keestelpro | 12-05-19 | 10:47

Als je als 'man' vlucht omdat je klappen krijgt waren ze waarschijnlijk terecht en heb je je kinderen weinig mee te geven. Maar goed, das maar een mening.

mundusvultdecipi | 12-05-19 | 10:37 | 6

Man en vrouw zijn gelijk. Je kunt een vrouw dus om exact dezelfde reden als een man meppen. De enige reden voor geweld is zelfverdediging. Zo lastig is het niet. En ma zei altijd; hoe groot ze ook zijn, ze gaan een keer slapen.

mundusvultdecipi | 12-05-19 | 10:47

En dat is nou juist het probleem. Als vader heb je vrijwel geen poot om op te staan bij een scheiding. Het wordt veels te snel aangenomen dat de vader de schuldige is en dat de kinderen bij de moeder thuis horen.

Daar mag idd eens goed naar gekeken worden, maar ik vrees dat dit weinig gaat veranderen.

SanderEvers | 12-05-19 | 10:49

Bijkomend probleem is dat je tas pakken en vertrekken niet voor iedereen een optie is. Als je samen kinderen hebt dan komt onvermijdelijk de rechter meekijken. Indien ook nog eens forse (hypotheek)lasten, is ook dat nog wel een dingetje. Waar wil je heen als stoere machoman zonder centjes?

Rest In Privacy | 12-05-19 | 10:55
▼ 3 antwoorden verborgen

En daarom zou ik zeggen mannen: houdt dat zaad toch eens een keer op zak.

skoftig | 12-05-19 | 10:36 | 2

Zakdoek?

azijnseikerT | 12-05-19 | 10:37

De spermabanken liggen er al vol mee. En daarmee is de man overbodig geworden.
Oh nee, toch niet: waar blijft mijn ontbijt!!!

medusa324 | 12-05-19 | 10:57

Zie ook geen enkele reden waarom kinderen bij scheiding zo ongeveer per definitie 'naar de moeder' gaan. Jongens al helemaal niet.
Die hoor je dan later ook vaak klagen dat ze die periode een kuttijd vonden.

Ichneumonidae | 12-05-19 | 10:35 | 2

De deug66 magistraten denken daar anders over zo blijkt. Een man heeft per definitie ongelijk in deze.

HaatbaardKnipper | 12-05-19 | 10:48

Het is natuurlijk wachten op het genderneutale gezeik.

van stampij | 12-05-19 | 10:34

Ik vind het prima dat moeders het voordeel van de twijfel krijgen. Zij hebben negen maanden met dat kind hun buik rondgebanjerd. Mannen niet. Bovendien kunnen vrouwen ook maar maximaal een stuk of vijftien kinderen op de wereld zetten, als ze heel goed hun best doen, en mannen wel duizend.
Nee, een kind hoort in beginsel/van nature bij de moeder.

VanBukkem | 12-05-19 | 10:34 | 13

@Ichneumonidae | 12-05-19 | 11:16: Vandaag de dag de rechtstaat in beginsel. Ik praat toch niet over beginsel als in: het begin van de rechtstaat...

En een argument dat de rest van de wereld iets vind is ook niet valide. Ooit vond de rest van de wereld dat de aarde plat was, dat ziektes door kwade geesten en of God almachtig ontstonden en dat vliegen onmogelijk was.

Een vrouw heeft een biologische sterkere band met een kind. En een biologisch nadeel. Dit mag, en terecht, a priori meegenomen worden in het waardeoordeel van een rechter.

Trans_Fimmermans | 12-05-19 | 11:51
▼ 10 antwoorden verborgen

Je kunt als man een gruwelijke hekel aan iemand hebben, maar meestal is dat na 3-6 maanden wel over. Bij een vrouw werkt dat niet: tot aan het graf zal ze je haten, die haat geldt meestal ook in de richting van andere vrouwen trouwens

skoftig | 12-05-19 | 10:33 | 1

Wil je een goed huwelijk, koop een groot huis. Ik zie mijn vrouw zelden.

Kaas de Vies | 12-05-19 | 10:35

Slechts sporadisch lukt het een vader om zijn kinderen mee te krijgen naar een opvang. Bij moeders is dat veel vanzelfsprekender.

en maar goed ook!.. mannen komen in een mannenopvang of in een opvang waar kinderen niet op hun plaats zijn.
Sowieso horen kinderen bij voorkeur nooit in een (crisis)opvang waar zoveel problemen zich verzamelen en zijn. Je moet het niet willen bewerkstelligen dat jonge kinderen met hun vader in een mannenopvang of een gemengde dakloze opvang terecht komen..
Is er wel opvang voor kinderen nodig met 1 van hun ouders vanwege problemen dan is een vrouwenopvang nog de meest 'veilige' plek voor een ongelooflijk onveilige periode en situatie van kinderen.

fikkieblijf! | 12-05-19 | 10:31 | 6

@sarcastro | 12-05-19 | 12:10: Ja dat zijn geen volledige statistieken. Hoe is die ‘bijna’ 50/50 verdeeld?

Er is een verschil tussen borden door de kamer, een duw tegen de muur en een mes in je arm. Wie is agressiever? Dat is Frequentie x Intensiteit = Agressie.

Ik zeg toch niet: wie is VAKER agressiever!

Trans_Fimmermans | 12-05-19 | 15:20

@Trans_Fimmermans | 12-05-19 | 15:20: Heb je vroeger vaak klappen gehad van je pa of zo, dat je zo'n vertekend beeld hebt van mannen? Mannen zijn niet per se agressiever, ze zijn alleen beter in het uitoefenen van geweld, dat op zich is geen reden om vrouwen dan maar automatisch voogdij toe te kennen. En verder praat ik niet meer met jou, want jij bent echt niet wijs.

sarcastro | 12-05-19 | 16:39

@sarcastro | 12-05-19 | 16:39: Ik maak hieruit op dat Sarcastro het lesje statistieken en begrijpend lezen heeft overgeslagen.

Trans_Fimmermans | 12-05-19 | 17:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar weer op naar de bloemenwinkel.
Het is en blijft je moeder tenslotte.

HoerieHarry | 12-05-19 | 10:30 | 6

@Kaas de Vies | 12-05-19 | 10:36:
Mijn moeder een bordeel?
Nee, dan overschat je haar.

HoerieHarry | 12-05-19 | 10:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Hans Teeuwen legde destijds de vinger al op de gevoelige plek: ‘álle vrouwen zijn KUTHOEREN.’ Maar een man die zich laat slaan is natuurlijk ook geen knip voor zijn neus waard.

Rest In Privacy | 12-05-19 | 10:29 | 4

Mijn vrouw heeft het zo druk met het huishouden en andere klusjes. Die heeft helemaal geen puf meer om te slaan.

azijnseikerT | 12-05-19 | 10:36

@Kaas de Vies | 12-05-19 | 10:33: Hysterie is al herkenbaar bij de eerste date. Dan is zo’n chick een ‘no go’ en hoeft er geen klap te vallen.

Rest In Privacy | 12-05-19 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
vanrechteren | 12-05-19 | 10:28 | 3

Ja ja vrouwen, wat hebben jullie hier op te zeggen? Nou? Stop het matriarchaat!

Rest In Privacy | 12-05-19 | 10:26

Mmmm aangezien groen slinks 1 zakt gaat volgens mij je stelling niet op .

ghetto-is-back | 12-05-19 | 10:45

Helaas maar al te waar. Zelf ook slachtoffer geweest van zo`n wraak moeder. Jarenlang mijn kind niet mogen zien. Nooit meer goed gekomen dankzij de verhalen die door moeder bij instanties werden opgehangen. Na jaren procederen zelf alleen de ouderlijke macht gekregen, maar de schade was al aangericht. Al jaren geen contact meer met nu volwassen zoon.

RickRD | 12-05-19 | 10:25 | 10

@RickRD | 12-05-19 | 10:51: Misschien herinner jij je nog iemand die elke dag een advertentie in de Telegraaf had staan. Daarin stond o.a. In naam der Koningin mag ik mijn kinderen niet meer zien en verdoem de rechterlijke macht. Kun je nagaan wat hij ook al heeft meegemaakt. De graaf heeft die man weleens ontmoet, maar ook helpen kon de graaf hem niet ondanks mijn grote kapitaal. Het vechten tegen de bierkaai. En dan heeft de graaf het over 30 jaar terug en nu is er dus nog steeds NIETS VERANDERD.

Graaf Monte Cristo | 12-05-19 | 11:02

@Graaf Monte Cristo | 12-05-19 | 11:02: Jazeker ken ik die advertentie. En ondanks gedeelde ouderlijke macht is er inderdaad nog niets veranderd.

RickRD | 12-05-19 | 11:15

Alle kinderen in deze situatie hebben loyaliteitsconflicten want wraakma heeft het er in geramd. Hier ook, 2 dochters waren hier verloren, het verdriet en gemis, daar is niets van te herstellen als ze eenmaal volwassen zijn, de verwoesting in de kinderen heeft diepe sporen nagelaten. Met 1 is er contact maar de relatie is beschadigd.
De VPRO heeft er eens een avondvullend programma aan gewijd, wel bijna 20 jaar geleden. Mensen die in deze geschillen moeten beslissen zijn niets wijzer geworden in al die jaren.

eastender | 12-05-19 | 12:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Herkenbaar voorbeeld, alleen bij mij was het heroïne.

John McClane | 12-05-19 | 10:25

Wanneer is het TBS-dag?

Kaas de Vies | 12-05-19 | 10:24 | 2

Dat zou geen slecht idee zijn. In plaats van dat levensgevaarlijke proefverlof één dag per jaar dag dat alle TBSers vrijgelaten worden.
TBS dag! Pamplona style!
Door de binnenstad van Den Haag. *rennen!!!*

keestelpro | 12-05-19 | 10:43

Een Islamloze Dag, die zou ik toejuichen. Of een heel jaar.

Mammeloe | 12-05-19 | 10:57

Een mannenopvang is een contradictio in terminis.

Als je als vent in een mannenopvang beland ben je geen echte man. Dus het kan ook nooit een mannenopvang zijn.

Een mannenopvang is bijvoorbeeld een kroeg, sportstadion, etc

Trans_Fimmermans | 12-05-19 | 10:24 | 10

@tek | 12-05-19 | 12:45: Goed van je Tek! Je nam je verantwoordelijkheid! En ging dus niet naar een vrouwenopvang voor mensen met een X en Y chromosoom!

Trans_Fimmermans | 12-05-19 | 15:16

@sarcastro | 12-05-19 | 16:28: Of je erkent dat je zelf ook eigenaar van een probleem bent en daarin verantwoordelijkheid draagt.

Trans_Fimmermans | 12-05-19 | 17:26
▼ 7 antwoorden verborgen

Bij het emancipatie wordt hoofdzakelijk gedacht aan vrouwen.
Terwijl dit woordgericht is op mannen... e-man-cipatie.

sociaal_econoom | 12-05-19 | 10:23 | 4

Haha leuk bedacht. Alleen je streepjes staan fout. E-mancipatie: ex-mancipium: Ex-slaaf

Trans_Fimmermans | 12-05-19 | 10:28

Al die emancipatie krijgen de vrouwen als Boomerang terug. Komen ze nog wel achter.

lacucaracha | 12-05-19 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen

Is wel zo. Vreselijk.
Ik ken alleen al in mijn eigen sociale kring niets dan wanhopige vaders die geen enkele zeggenschap hebben over hun relatie met hun geliefde kinderen.

keestelpro | 12-05-19 | 10:21 | 2

In mijn omgeving ook, om moedeloos van te worden.

gato | 12-05-19 | 10:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken