Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sylvana wil klimaatcrisis uitroepen in spoeddebat

De narrige is nu echt de nar

We doen echt ons uiterste best om dat malle mens te negeren maar soms is het onmogelijk. Was dit niet onmogelijk te negeren dan, GeenStijl? Ja, OK, vermoedelijk wel, zoals je ook de klimaatverandering én het gedram daarover vooralsnog PRIMA kan negeren. Maar kom op. Een spoeddebat. In de Amsterdamse gemeenteraad. Omdat we voor de zesde globale uitstervings staan. Omdat een paar doodliggende blokkeer-rebellen en een onvriendelijk Zweeds meisje het zeggen. Vroeger waren *wij* de satirische noot in dit land, maar we zitten in de Zevende Globale Wende van het Gezond Verstand en daar wisselen nar & narrig stuivertje met een ternauwernood verkozen televisiediva uit de Bijlmer Diemen die doet alsof ze politica is. Sorry voor dit topic, straks weer gewoon echt nieuws. (Via)

Reaguursels

Inloggen

Ach die Sylvana die roept maar wat, want zelf weet ze het verschil niet tussen een aardappel en een ui!
Zelden zo een hersenloze flapk.. meegemaakt.

Rdock | 01-05-19 | 15:21

Reden van spoedeisendheid: anderen zeggen het ook. tsjah

Joffri | 01-05-19 | 14:31

Als zelfs JOOP geen aandacht aan zo'n motie besteed, waarom zou GS er dan wel aandacht aan schenken?
Maak dat mens niet groter dan ze is. Aandacht is waar het haar om gaat, aandacht is wat GS haar geeft!

michelpen | 01-05-19 | 13:51

Binnenkort in het theater dat de Amsterdamse gemeenteraad soms is: Het lid Simons eist een leuker klimaat.

Rhenium | 01-05-19 | 13:18

Goed, ze maakt een schijnbeweging .
Toch is mij geleerd de ogen op de bal te houden.
Wie gaat er nu weer de schuld krijgen van haar volgende aandachtspuntje?
Het zullen de mensen van geen kleur wel weer zijn.

DeviousDick³ | 01-05-19 | 12:50

heel amsterdam plat en volplanten met bomen, voila, amsterdam is dan klimaatneutraal en doorrrr.

macdushi | 01-05-19 | 12:47

Hoe sta ik zelf in de klimaatdiscussie? Even kijken. Hoe denkt Sylvana erover? Ok. Dus het valt allemaal reuze mee.

batvoca2 | 01-05-19 | 12:28

Thorium is het enige volwassen antwoord op klimaatverbetering en afhankelijkheidsverkleining. En er ligt een enorme kans voor de overheid en Delft en Twente om Nederland koploper te maken, wereldwijd. Nederland gidsland op het gebied van thorium. Dat gaan we ruimschoots terug verdienen met advieswerk en bouw en onderhoud. Overheid, de waterwerken zijn ook niet ontwikkeld met een paar miljoen. Garandeer eens 1 miljard voor de komende 10 jaar onderzoek naar thoriumcentrales. Als burger zou ik aan zo'n statement graag meebetalen. Trots op Nederland krijgen we dan weer. Doe dat nou eens.

Willem_Oltmans | 01-05-19 | 11:59 | 2

Helemaal mee eens!

Angélica de Sancé | 01-05-19 | 13:33

Fijn. Al is het geen limerick.

Willem_Oltmans | 01-05-19 | 13:38

Red de wereld, begin bij Amsterdam. Plant een boom in het Vondelpark.

Goedzo | 01-05-19 | 11:53

Best indrukwekkend hoe weinig van haar naaktfoto's tegenwoordig nog online zijn te vinden, op basis van de image search zou je bijna denken dat het geen snol is.

sarcastro | 01-05-19 | 11:50

Ik begrijp niet dat GS regelmatig aandacht aan die Simons geeft. Is het om de lezer van GS boos op deze idioot te maken ?
Simons heeft niks te betekenen, presteert alleen negatief en doet het alleen om aan centjes te komen.
GS: de enige manier om simons te pakken te nemen is haar totaal te negeren, nooit op haar onzin te reageren en haar volledig uit elke publiciteit te schrappen. Deze mevrouw heeft voor dit land geen toegevoegde waarde immers.
Moet je eens zien hoe dat mens dan veranderd!

outdoor | 01-05-19 | 11:01

Hahaha, "we zitten in het midden van een ecologische ramp". Nou, als we de helft al gehad hebben dan valt de rest ook wel mee want zoveel rampspoed hebben we tot nu toe niet gehad. Wat een onnozel wijf. Trouwens, in Afrika verandert er niks aan het klimaat. Die vindt hoofdzakelijk plaats op de polen. Misschien kan Sylvana nog iets betekenen als ze zich in Afrika tegen de overbevolking inzet.

jochum1980 | 01-05-19 | 10:41 | 3

Het gaat om uitstervende dieren. Als jij niet tot één van de soorten behoort die uitsterft dan ervaar je weinig rampspoed.

koeberg | 01-05-19 | 11:07

99% van alle diersoorten die ooit hebben bestaan zijn uitgestorven en toch draait de wereld nog door.

sarcastro | 01-05-19 | 12:11

@koeberg | 01-05-19 | 11:07: Ik ken geen diersoort die door de huidige klimaatverandering is uitgestorven. Vermoedelijk zal ook de ijsbeer wel niet verdwijnen, al zal zijn natuurlijke verspreidingsgebied wel kleiner worden. Daarentegen zijn op het zuidelijk halfrond de afgelopen eeuw wel veel diersoorten uitgestorven door het verdwijnen van biotoop als gevolg van bevolkingsdruk, jacht en stroperij en slecht natuurbeleid door de overheden aldaar.

jochum1980 | 01-05-19 | 14:04

De beste remedie tegen de opwarming van de aarde is het verminderen van de wereldbevolking. Dus mevrouw Simons wilt u het goede voorbeeld geven door te beginnen met uzelf?

rijk | 01-05-19 | 10:34

Een meteorietinslag zal de zesde massa-extinctie doen verwezenlijken .
Na de zesde zal ongetwijfeld de zevende komen ,de aarde is wel wat gewend .

iopeth | 01-05-19 | 10:18

Wat is de carbon footprint van een bril?
Van tien brillen? Honderd brillen?
Van een pruik?
Van tien pruiken? Honderd pruiken?
Van een tas vol make-up?
Van tig tassen vol make-up?
Van ijdeltuiten die zich dag in dag uit volstrekt overbodig tonen, er niet doe doen en ook niet gemist zouden worden als ze plots zouden zijn verdwenen, maar volharden in aandacht trekken, zeuren en janken?

Schoorsteenveger | 01-05-19 | 10:06

Wie?

42 | 01-05-19 | 09:55

Je kunt natuurlijk stellen dat elke letter aandacht voor Simons er een teveel is, maar het is toch wel bijzonder om uit je nek te kletsen op zoveel niveaus tegelijk. Ik ga er niet aan beginnen, maar je kunt wel tien verschillende dingen noemen waarom dit stukje volkomen zotte apekool is.

JvanDeventer | 01-05-19 | 09:47

90% van alle linkse politici zijn totaal gestoord, het enige wat we hoeven te doen is de gemeente raden, provincie besturen en natuurlijk de 1e en 2e kamer , om te bouwen tot gekkenhuizen en klaar zijn we.

GerMonster | 01-05-19 | 09:46

AAP

Ronaldo Hache | 01-05-19 | 09:05

@kloopindeslootjijook | 01-05-19 | 08:08:
dat de temperatuur tussen 1940 en 1975 daalde - kwam door de oorlog.
Er zat in die jaren veel roetdelen en stof in de lucht door de bombardementen, hierdoor werden de winters kouder.

Na 1975 is de uitstoot van roet en fijnstof bij de industrie en in het verkeer een stuk minder geworden.
De lucht wordt steeds schoner --> met als gevolg dat de zonnestralen minder gehinderd en warmer het aardoppervlak bereiken.
De opwarming zal verder doorgaan--> hoe schoner de lucht met minder roet en fijnstof - hoe warmer het wordt.
Zoals u zegt, de opwarming het heeft NIETS met CO2 te maken - dit is een leugen van Parijs om ons te dwingen te stoppen... met het gebruik van fossiele brandstoffen: kolen, olie en gas.

Hoe SCHONER de lucht = hoe warmer het wordt.
Door Parijs wordt het hier warmer en droger... in de afgelopen 10 jaar is dit duidelijk waarneembaar.

sociaal_econoom | 01-05-19 | 09:00 | 2

Interessante waarneming, nieuw gezichtspunt voor mij...

Goedzo | 01-05-19 | 11:46

Niet nieuw ; de kleine ijstijd in Europa was het gevolg van vulkaanuitbarstingen, die zoveel fijnstof de lucht inbliezen dat het kouder werd. Met als gevolg dat de oogsten van de belangrijkste gewassen die de romeinen verbouwden , mislukten, volgens mij de voornaamste oorzaak van de val van het RR. Dat en de groeiende sociale ongelijkheid en een heersende klasse die het volk negeerden en niet meer het landsbelang dienden maar de eigen carriere .. goh, klinkt bekend ? Alleen dat een opwarming dus goed zou zijn voor de gewassen !

Kim-Jung-Un | 01-05-19 | 13:59

We moeten overschakelen op Thorium aangedreven kernenergie. Dat is het enige antwoord op deze hysterische klimaatwaanzin. Deze vorm van kernenergie is schoon, veilig en betaalbaar, en je kunt er voldoende energie mee opwekken voor de hele wereldbevolking. Weg met windmolens en zonnepanelen, dat is gewoon geen reële optie. De linkse overheden wedden op het verkeerde paard, dat is het grote probleem hier, omdat ze van het woord kernenergie in een spastische kramp schieten.

Motleycrew | 01-05-19 | 08:55 | 3

Helemaal juist... een paar Thorium centrales en we hebben voldoende stroom voor heel Nederland - waarbij we ook gemakkelijk zonder aardgas kunnen.

sociaal_econoom | 01-05-19 | 09:09

Onze amerikaanse vrinden zijn helaas nogal oorlogszuchtig en hebben plutonium en andere "veredelde" elementen nodig om "oorlogje" te spelen met zichzelf.

cat22 | 01-05-19 | 09:45

Thorium is het enige volwassen antwoord op klimaatverbetering en afhankelijkheidsverkleining. En er ligt een enorme kans voor de overheid en Delft en Twente om Nederland koploper te maken, wereldwijd. Nederland gidsland op het gebied van thorium. Dat gaan we ruimschoots terug verdienen met advieswerk en bouw en onderhoud. Overheid, de waterwerken zijn ook niet ontwikkeld met een paar miljoen. Garandeer eens 1 miljard voor de komende 10 jaar onderzoek naar thoriumcentrales. Als burger zou ik aan zo'n statement graag meebetalen. Trots op Nederland krijgen we dan weer. Doe dat nou eens.

Willem_Oltmans | 01-05-19 | 11:58
-weggejorist-
Hein7261 | 01-05-19 | 08:36 | 1

Ach ja, Silly Syl aapt Ilhan Omar, Kamala Harris en de AOC na. Beetje slap wauwelen over klimaat en racisme. Scoort goed bij de blue checkmark brigade op twatter en op universiteiten met genderstudies. Verder blijft ze natuurlijk een knock-off imitatie van zeer povere kwaliteit. Maar goed iedereen is vast alweer haar vorige flater vergeten (toen een of andere lijpe Brit een suicide by cop deed en Silly uit reflex racisme gilde). Dus komt ze met haar volgende huzarenstukje waarvoor ze uitgelachen gaat worden.

Graaf_van_Hogendorp | 01-05-19 | 08:31

La Simons die weer - eens in de zoveel tijd - een amechtige poging doet om toch vooral relevant te blijven.... " Oh dear, how sad, never mind".

Grijskijkert | 01-05-19 | 08:28

Genoeg massaextincties geweest in het verre verleden. De planeet is nooit vergaan, de ene dier/plantensoort maakte ruimte voor de ander. En zo rolt deze planeet al miljoenen jaren, THE END.

Abu Koop Dan | 01-05-19 | 07:34 | 1

Weet je hoe lang de ijsbeer al meegaat. Die heeft al een aantal wat warme perioden meegemaakt.

kloopindeslootjijook | 01-05-19 | 08:02
-weggejorist-
Accident_Prone | 01-05-19 | 07:18 | 3

Ik begrijp dat ze zich zorgen maakt over het klimaat en het leven op aarde.
Planten en bomen hebben CO2 nodig hetgeen ze omzetten in zuurstof voor mens en dier.
De klimaatjongens van Parijs willen de CO2 uitstoot naar nul reduceren.... stoppen met het gebruik van benzine, steenkool en aardgas.

Sylvana maakt zich terecht zorgen --> geen CO2 = geen bomen en planten;
geen zuurstof = geen dieren en mensen meer.

sociaal_econoom | 01-05-19 | 03:07 | 5

"De klimaatjongens van Parijs willen de CO2 uitstoot naar nul reduceren [...] geen CO2 = geen bomen en planten; geen zuurstof = geen dieren en mensen meer."

Nee, dat klopt niet, want het naar nul reduceren van de CO2-uitstoot die door mensen wordt veroorzaakt betekent niet dat alle CO2 uit de atmosfeer moet worden gehaald. Die hoeveelheid CO2 die van nature in de atmosfeer zit blijft min of meer stabiel doordat die deel uitmaakt van de koolstofkringloop:

"De koolstofkringloop is de bekendste biogeochemische kringloop en beschrijft alle processen waarmee het element koolstof door het systeem Aarde circuleert. [...] Door de fotosynthese van planten wordt CO2 uit de lucht vastgelegd in planten in de vorm van koolhydraten. Een klein deel hiervan komt weer vrij door dissimilatie van de plant (zie verder: kortlopende organische kringloop)."
> nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofkringlo...

Het probleem is dat we de afgelopen twee eeuwen zo veel olie, kolen, turf en hout hebben verstookt dat we heel veel CO2 die soms al miljoenen jaren uit die kringloop was gehaald in een vrij korte tijd weer terug hebben gebracht in de atmosfeer, zodat het CO2-gehalte op een onnatuurlijk manier verhoogd is. Gelukkig vinden de plantjes dat wel lekker en wordt er ook heel veel CO2 opgenomen door de oceanen, zodat niet alle CO2 die wij uitstoten meteen in de atmosfeer blijft hangen, maar het probleem zit 'm in die laatste paar procent die niet in de kringloop wordt opgenomen en dus wel in de atmosfeer blijft.

De eerste doelstelling is dus om die CO2-uitstoot met een paar procent te verlagen, zodat het CO2-gehalte in de atmosfeer zich hopelijk stabiliseert. Dan zit er nog steeds meer CO2 in de atmosfeer dan een paar eeuwen geleden, dus dan zal de gemiddelde temperatuur ook wel wat hoger blijven, maar hopelijk wordt het probleem dan in ieder geval niet meer erger.

De CO2-uitstoot nog verder reduceren zou natuurlijk nog beter zijn, maar terug naar nul zal waarschijnlijk nooit meer lukken. Dan zouden we namelijk de hele veeteelt af moeten schaffen en massaal moeten stoppen met roken, dus dat lijkt me niet echt haalbaar. Overigens weet ik ook niet wat wél haalbaar is, maar misschien gaat Sylvana dat wel bekendmaken...

Greisaart | 01-05-19 | 17:45
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
KwestieVanBalans | 01-05-19 | 02:47 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Nu erger ik mij groen, geel en alle andere politiek correcte kleuren aan Simons en heb ik vraagtekens bij de wijze waarop in Nederland (en elders) klimaatbeleid wordt opgesteld en een energietransitie wordt ingestoken, maar de simpele ontkenning van (klimaat)wetenschap door Van Rossem - die ik hoog heb zitten en wiens stukken ik doorgaans met veel plezier lees - is stuitend. Wat dat betreft niet anders dan de ontkenningspolitiek van links op het integratiedebat. Kop in het zand, er is niets aan de hand. Het terzijde schuiven van feiten, cijfers en wetenschap met een paar grappen en wat geblaat (hallo Thierry) doet het probleem echt niet verdwijnen. Jammer.

nietzomoeilijk | 01-05-19 | 02:13 | 2

Welk probleem?

Kinkfactor | 01-05-19 | 02:21

Laten ze eens beginnen met in plaats van een ultra-ambitieuze energietransitie eerst de wereldwijde "plasticsoup" aan te pakken, op te ruimen en verdere vervuling te voorkomen. Dat is een immens probleem dat NU speelt en met eenvoudige middelen NU opgelost kan worden. Als ze dat hebben gerealiseerd mogen ze het opnieuw proberen met lange termijn plannen met voorspelbaar onzekere uitkomsten (dat is namelijk een functie van de lange termijn: de onzekerheid neemt toe). Onhaalbare lange termijn doelen stellen tegenover haalbare korte termijn doelen is een typisch verschijnsel in de hele klimaat discussie. Het ondermijnt de geloofwaardigheid van op zich mogelijk goed bedoeld activisme. Begin klein en dichtbij, bottum-up, grass-roots.
Opleggen van bovenaf van de verkeerde oplossingen voor in feite slechts zijdelings gerelateerde problemen vereist steeds meer dwang en leidt uiteindelijk tot het vervangen van de dwingers. Dat wordt dan aan "populisme" geweten maar is in feite het gevolg van onhaalbare plannen willen doorvoeren.

kindapaas | 01-05-19 | 03:36

Als je haar niet kunt negeren dan kun je haar het best zodanig negeren dat ze uit elkaar barst van woede.
Werkt ook.

Kritiek caster | 01-05-19 | 01:46

'Op onze hele planeet...' Staat dat er echt? De planeet is altijd heel/een totaal. SS bedoelt denk ik overal op onze planeet. Alsof het klimaat grenzen kent overigens. Wat een domheid.

Willem_Oltmans | 01-05-19 | 01:25 | 1

Het klimaat is allang ondergronds.

Shareholder II | 01-05-19 | 01:42

Ze doet maar wat ze niet laten kan.

Muuke | 01-05-19 | 01:10

Neerlands mooiste wappie.

Shareholder II | 01-05-19 | 00:47 | 1

'T is maar waar je op valt. <Blechhhh>

marcoplarco | 01-05-19 | 08:21

afrika 1,2 miljard, India 1,3 miljard, China 1,4 miljard, Nederland 17 miljoen , bij1 anderhalve genderneutraal en een paardekop. Sylvana tegen Jesse en Jetten goh wat stampen we toch hard

HetOorAakel | 01-05-19 | 00:18 | 3

'Kenners' weten het allang - het gaat nooit om een maatschappelijke vraagstelling bij Silly Syl, het gaat zoals gewoonlijk om Sylvana.... ook dit roze blog ... en onze plempsels dragen daaraan bij

litebyte | 01-05-19 | 00:41

Dit is wat mij betreft de tegel van het jaar. +1

Ton8695 | 01-05-19 | 01:10

En een legitieme psychiater!

Accident_Prone | 01-05-19 | 08:08

De democratie brengt dankzij de stemmen van dwazen types als Sylvana Simons, Yasser Feras Jesse Klaver en Robje Jetten op het pluche.
Klimaathysterici. Halfies. Onnozelen.
Mijn vertrouwen in het systeem democratie kalft steeds verder af.

Superkwatta | 01-05-19 | 00:11 | 1

De EU is de belichaming van de - inderdaad - gefailleerde democratie. Wie dat benoemd is een nazi.

HaatbaardKnipper | 01-05-19 | 00:36

De grootste bedreiging voor het milieu is de mens die zich snel voortplant en de aardbol overbelast. Welke politicus gaat het eens over geboortebeperking en/of uitroeien van ca. 50% van de mensheid hebben?

Oepsie1234 | 30-04-19 | 23:54 | 6

@HaatbaardKnipper | 01-05-19 | 00:40: Nee hoor, het World Resources Insitute heeft daar hele mooie wetenschappelijk onderbouwde lezingen over gehouden. In 2050 zitten we ongeveer op 10 miljard mensen, dat kan makkelijk. Alleen nogmaals, dan moeten er consessies worden gedaan m.b.t. de huidige manier van leven, voor iedereen en wereldwijd.

litebyte | 01-05-19 | 00:46

@litebyte | 01-05-19 | 00:46: "Alleen nogmaals, dan moeten er consessies worden gedaan m.b.t. de huidige manier van leven, voor iedereen en wereldwijd."

Forget it. Never en te nooit niet. Njet. Nou jij weer.

Kinkfactor | 01-05-19 | 02:27

Thanos deed zijn ding...

ScumbaggusMaximus | 01-05-19 | 06:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Silly Syl mist de grootste bedreiging voor de planeet. Overbevolking.

BozePaarseMan | 30-04-19 | 23:49 | 3

Dat in combinatie met een hele rits ecologische deficiënties die daaruit voortvloeien; versnippering van natuurlijk habitat, vervuiling, overexploitatie, enz. enz. Juist die zaken waar we als mensen iets aan kunnen doen vergeet ze (erger nog; ze weet het niet eens, ze weet niet waar ze over praat, ze haakt aan op een hysterische hype).

suscrofa | 30-04-19 | 23:55

@suscrofa | 30-04-19 | 23:55: klopt ze zit er alleen voor zichzelf. Heel die partij is opgericht als verdienmodel. Is het niet in de 2de kamer dan maar in de gemeenteraad.

Trumme | 01-05-19 | 00:33

De mensen maken er een enorme rotzooi van qua giftige rommel en vervuiling, er slingert nog her en der wat nucleaire zooi rond waar nog wel eens last van zouden kunnen krijgen. Maar dat staat los van het klimaat. Die 2 dingen worden steeds op 1 hoop gegooid.

kloopindeslootjijook | 01-05-19 | 08:14

Laat Sylvana eens wat praktisch doen ipv op elke hysterie meekrijsen. Ze kan bijv. gratis condooms uitdelen in Afrika. Dat is niet alleen goed voor het klimaat in Afrika.

suscrofa | 30-04-19 | 23:46 | 4

Nou nou nou.. Moet dat nou?

Willem_Oltmans | 01-05-19 | 01:26

@Ronnie D. | 01-05-19 | 00:14: Haar vader gebruikte het zelfde condoom meerdere keren bij verschillende vrouwen dus dan krijg je dit stuk afval.
Take care.

PopeyeKamper | 01-05-19 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
kalescheet | 30-04-19 | 23:33 | 1

“Mede door klimaatverandering worden diverse plant- en diersoorten op onze hele planeet met uitsterven bedreigt.” Bedreigt? Grammatica niet correct. “Onze hele planeet,” hebben we ook een halve planeet dan?
Bovendien, mevrouw heeft een tunnel visie. Het uitsterven van dier- en plantsoorten wordt niet gespecificeerd. Tenslotte wordt de voortplantingsdrang van het menssoort en de overbevolking met alle gevolgen van dien niet meegenomen in deze zwakke quote.
Vraag me af waarom dit mevrouwke nog steeds een podium heeft.
* Denkend aan Reve.
ROEPING
Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert, ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee. Toch goed dat er een God is.

zijvanhiernaast | 30-04-19 | 23:27

Nog zeven weken niet douchen Syl, dan krijg je weer een hamburger..

bolletje kaas. | 30-04-19 | 23:24

de Sylvana strafregels :
ik bedreig
jij bedreigt
wij bedreigen

ik bedreigde
jij bedreigde
wij bedreigden

ik ben bedreigd
jij bent bedreigd
wij zijn bedreigd
alle resultaten kunnen op syntax worden gecontroleerd op googel translate.

rmstock | 30-04-19 | 23:23 | 1

Haha je moeite siert je

zijvanhiernaast | 30-04-19 | 23:32

Klimaatveranderingen had je helaas al voor de mens.
En mass-extinction ook.
Blijft een vervelend feitje.

MistaRazista | 30-04-19 | 23:18 | 1

Hoezo zou dat 'een vervelend feitje' moeten zijn en voor wie dan wel? Alle rampen die er vóór het ontstaan van de mens zijn gebeurd waren voor niemand vervelend. Sterker nog, zonder die massale uitsterving van de dinosaurussen, zo'n 66 miljard, zouden wij er niet eens geweest zijn, dus achteraf was dat alleen maar goed voor ons, maar nu we hier wél met zo'n 7,6 miljard mensen zijn, zit bijna niemand op zo'n 'mass extincion event' te wachten.

Greisaart | 01-05-19 | 18:00

Het wordt tijd dat de klimaatgekkies uit gaan uitsterven, wat een stel idioten zijn het bij elkaar. Die lui moeten zich echt laten behandelen, totaal ontspoort en krijgen ook nog een podium. Vroeger sloten ze dit soort randdebielen op in GGZ inrichtingen. Hadden ze vroeger wel goed bekeken.

poisonivy | 30-04-19 | 23:06 | 2

Nee, nee, ho, ho, niet ammelaal opsluiten aub. De leiders van die klimaatkerk en hun hogere grondpersoneel, zoals bijvoorbeeld Nijpels, Samsom, Roboflop, Klaver en Eukajsalypta Orwellonkreng zijn volledig bij hun positieven! Zodat zij later, als de tijd (of het klimaat natuurlijk) rijp is hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld. Letterlijk, wel te verstaan.

Ik moet hier voor Joris bijvermelden dat dit slegs karomme hersenspinsels mijnerzijds zijn en dus niet serieus dienen te worden genomen. Het einde over een ouwe roestige guillotine met een ietwat haperend maar nog prima werkend valbijltje natuurlijk ook niet.

Ach, het kan verkeren, heb wel eens vreemder gedroomd.

Kinkfactor | 30-04-19 | 23:16

Niet zo dom kletsen, joh. Die zogenaamde 'klimaatgekkies' zijn niet religieus, want die sluiten zich gewoon aan bij de algemeen aanvaarde wetenschappelijke consensus, net zoals ieder redelijk en verstandig mens zou moeten doen.

De ware 'true believers' zijn al die zogenaamde 'klimaatskeptici' zoals jij, die om de een of andere irrationele reden hardnekkig het tegenovergestelde menen te moeten geloven van de wetenschappelijke consensus, net zoals 'creatards' (achterlijke creationisten), 'flerfs' (flat earthers) en anti-vaxxers (bofkontjes). Dergelijke mensen zijn zijn geen échte skeptici', maar meestal juist heel erg onkritische denkers die zich als naïeve schapen een alternatieve 'waarheid' wijs hebben laten maken zonder ooit goed te controleren of dat verhaal wel klopte.

Toevallig verscheen gisteren op NeuroLogica blog weer een artikeltje over het eeuwige debat tussen de échte skeptici en de ontkenners: "Skeptics vs Deniers"
> theness.com/neurologicablog/index.php...

Als ik de gefrustreerde commentaren van 'klimaatskeptici' zoals jij lees moet ik soms een beetje lachen, want als ik me dan afvraag wat voor figuur er achter dat soort commentaren, dan stel ik me altijd voor dat het ongeveer net zo iemand moet zijn als de 'global warming skeptic' in dit filmpje uit 2014:
> youtu.be/LqMzxSnw0nU?t=2

Greisaart | 01-05-19 | 18:26

Sylvana ziet kans om hele volksstammen een hoge bloeddruk te bezorgen en tot waanzin te drijven. Dit resulteert in een lagere levensverwachting van de gemiddelde Nederlander . Is dit geen reden om haar het zwijgen op te leggen middels een gedwongen opname in een psychiatrische instelling? Dit alles in het landsbelang.

laurentius | 30-04-19 | 23:00 | 1

Weet ik niet. Wie er serieus naar dat mens luistert, moet wellicht ook eens hulp zoeken in de psychiatrie.

Kopieerapparaat | 30-04-19 | 23:16

Geef het op Sylvana, " de aanhouder" wint niet altijd. We zijn je gedram zat.

MoonBeebe | 30-04-19 | 22:48 | 1

Niet alleen haar gedram...

Kopieerapparaat | 30-04-19 | 23:17

Ze zit in de fucking gemeenteraad. Nou voelt Amsterdam zich vaker centrum van de wereld, maar wat moet je nou met een klimaatcrisis die in Diemen en Amstelveen al ophoudt

Shoarmamasutra | 30-04-19 | 22:37 | 1

Spot on

ScumbaggusMaximus | 01-05-19 | 06:20

Goede columm zeker

Jacktheflipper | 30-04-19 | 22:34

@Jacktheflipper | 30-04-19 | 22:34: Waardeloze artikel. Ook hier wordt weer de zogenaamde 97% aangehaald die in geen enkel onderzoek naar voren is gekomen. Zelfs de IPCC heeft het jaren geleden al uit het rapport gehaald. Maar deze mantra blijft men ten onrechte herhalen. Niet meer doen!

azijnseikerT | 30-04-19 | 23:14

@azijnseikerT | 30-04-19 | 23:14: En waarom heeft Leon dit gedaan? Omdat die club van JOU daar nog steeds constant mee aan komt zeiken. Dat leuterverhaal wordt hier gewoon nog een keertje gedebunkt. Liefde en geloof maken blind, vandaar.

Kinkfactor | 30-04-19 | 23:21

Slimme mensen met belangen hebben een enorme hoeveelheid kritiekloze mensen op de been gebracht en voor hun karretje gespannen die zonder zelf onderzoek te doen de boodschap van het klimaat dogma voor ze verkondigen. De Zweedse Greta is daar als dieptepunt wel een goed voorbeeld van. Mevrouw Simons springt nu ook nog eens op de kar van klimaat manipulatie, onderbouwd door een gigantische hoeveelheid niet verifieerbare nonsens en emotie.

devil13 | 30-04-19 | 22:24

Argumentatie duidelijk geschreven door iemand zonder relevante opleiding.
En daar geven we gemeenschapsgeld aan uit. Waarom bestaan er geen diploma-eisen voor dit soort goedbetaalde functies.

McFlym | 30-04-19 | 22:14 | 1

Zo zit het passief kiesrecht in elkaar. Het is aan de kiezer om zijn eigen eisen te stellen op wie die stemt.

dugo | 30-04-19 | 22:24

Kan die kansloze diersoort genaamd kwetsjankies niet eens uitsterven? Of tenminste ophouden met dat prijsneuken in de bekende shithole landen?

Pierke Pierlala | 30-04-19 | 22:02

Hallo Sylvana, vanaf “worden (...) met uitsterven bedreigt” ben ik gestopt met lezen. “Bedreigt” is namelijk een voltooid deelwoord en geen tegenwoordige tijd, vandaar dat men het met met een “d” schrijft. Hierom ben ik gestopt met lezen. Leer uw taal a.u.b. voor u weer tracht zoiets intellectueels in te sturen. Wellicht is het dan interessant genoeg om uw voorstel integraal door te lezen. Mvg.

Hupkeneuke | 30-04-19 | 22:01 | 5

U bedoelde: "zoiets intelligents", misschien? Sorry, kon het _ook_ niet laten.

Kinkfactor | 30-04-19 | 22:23

Alle taalnazi's zouden een permanente ban moeten krijgen...

ZwarteDag | 30-04-19 | 22:56

we worden belogen en bedrogen door de klimaat nazi's

rmstock | 30-04-19 | 23:49
▼ 2 antwoorden verborgen

''worden bedreigt''
Dom mens.
Laat ze eerst maar een correct leren spellen.

Ab Sconditus | 30-04-19 | 21:58

Het zou me niets verbazen als klimaatverandering maar een kleine invloed heeft op het uitsterven van diersoorten. Als een diersoort niet tegen een paar tienden graden opwarming kan, of niet in staat is om naar koudere gebieden te migreren, dan is het misschien ook maar beter dat zo'n diersoort uitsterft.
Belangrijkere factoren zijn denk ik het overbejagen/vissen en het in rap tempo verdwijnen en fragmenteren van leefgebieden. Zie ook:
www.independent.co.uk/environment/mas...

lekgoot | 30-04-19 | 21:53 | 3

Independent zuigt grote tijd. Een propaganda-vod van een Russische dubieuze ‘ondernemer’.

Braco.me | 30-04-19 | 22:01

Independent is een vod van een Russische dubieuze ondernemert.

Braco.me | 30-04-19 | 22:02

En die Reaguur!-Knop is kapot!!!

Braco.me | 30-04-19 | 22:03

De IJsbeer, symbool van de klimaatlobby, heeft al 600.000 jaar warme periodes in de Milanković-cycli overleefd.

kloopindeslootjijook | 30-04-19 | 21:53

'Alleen door nu radicaal te handelen kunnen we het tij nog keren'
Kan dat onderbouwd worden? Of het tij te keren is?
Check even
nl.wikipedia.org/wiki/Klimaatverander...
en de Milanković-cycli
"
De Milanković-cycli bestaan uit drie periodes die ongeveer 100.000, 41.000 en 26.000 jaar duren. Het geologisch tijdvak waarin wij leven wordt het Holoceen genoemd. Dit is eigenlijk te beschouwen als het laatste interglaciaal: een geologisch gezien vrij korte, warme periode van ongeveer 10.000 tot 30.000 jaar tussen twee glacialen in. Zo'n 11.000 jaar geleden eindigde het laatste glaciaal.
De oorzaken van de periodiciteit van de glacialen zijn een combinatie en interferentie van de effecten van de ellipticiteit van de aardbaan, de excentriciteit van de aardbaan en de precessie van de aardas. De baanvariaties zijn het gevolg van de storende zwaartekrachtsvelden van de planeten Jupiter en Saturnus op de aardbaan. De precessie van de aardas wordt veroorzaakt door getijdenvelden van de Zon en de Maan. (..) Door deze baanvariaties en precessiebewegingen wordt op bepaalde plaatsen op aarde soms meer en soms minder zonne-energie van het zonlicht ingevangen. Bovendien is er een versterkend effect: als er veel ijs is op een bepaalde plaats wordt meer zonlicht de ruimte in gereflecteerd, waardoor het kouder wordt en er weer meer ijs ontstaat. Het omgekeerde proces versterkt zichzelf ook: als eenmaal het ijs gemiddeld over een aantal jaren vermindert dan wordt er meer zonnestraling geabsorbeerd door de landmassa's op aarde en wordt het weer warmer. Daardoor smelten de gletsjers en de sneeuw weer sneller. "
"Door extrapolatie van de Milanković-cyclus verwachten sommige klimatologen dat het huidige interglaciaal eindigt over 15.000 à 20.000 jaar. De huidige cyclus lijkt namelijk zeer veel op die van ongeveer 400.000 jaar geleden, waarin de meeste onderzoekers het Holsteinien plaatsen (MIS 11). Echter, volgens anderen zou het volgende minimum van de gemiddelde temperatuur op aarde al binnen 6.000 tot 10.000 jaar bereikt kunnen worden. Dan zullen de poolkappen weer sterk groeien waardoor de zeespiegel weer tientallen meters daalt, de Noordzee droogvalt en gedeeltelijk bedekt wordt met sneeuw en ijs."
Als dat de oorzaak is, kan Sylvana daar weinig aan veranderen.

kloopindeslootjijook | 30-04-19 | 21:44 | 2

Die processen zijn uitgesmeerd over duizenden jaren. Crisis is als je niet de tijd hebt om je op je gemak aan te passen. Lompe meteorieten, vulkanen, flora, fauna die ineens raar gaan doen en fikkende fossielen die je atmosfeer volschijten krijg je crisis van. De weledele zeergeleerde muts Simons moet nodig een chill pil nemen en niet doen alsof we in de hoofdstad om het hardst wagonladingen kolen aan het stoken zijn. We weten wel dat we de atmosfeer niet onbeperkt als vuilnisbak kunnen gebruiken, en wat niet meer kan, dat lossen we wel op zonder radicaal te doen en in crisis mode te gaan.

dugo | 30-04-19 | 22:17

En dan bedreigd verkeerd schrijven.

hustler01 | 30-04-19 | 21:43

"Gek is lastig, maar het doet geen zeer", zei mijn Oma vroeger altijd.

LoesjeP | 30-04-19 | 21:41

Is er nu niemand die deze vrouw kan helpen.
Dwangverpleging is dat een optie?

Jacktheflipper | 30-04-19 | 21:39

Aldus de vermaarde klimaatwetenschapper S.Simons.

Zorc | 30-04-19 | 21:30

In de gemeenteraad van Amsterdam praten over milieu , waar nog geen enkele windmolen in de grachten staat , geen zonnepaneel te bekennen is , afval ongescheiden op een grote hoop op straat gegooid word , en waar volop verdient wordt aan toerisme , die merendeels zelfs met een vliegtuig hierheen gekomen is .. is dat niet ongeveer hetzelfde als op een blinden instituut praten over foto camera ‘s ? Of op een doven school over kwaliteit van luidsprekers ?

sparrow | 30-04-19 | 21:26 | 1
-weggejorist-
beter-laat-dan-nooit | 30-04-19 | 21:37

Wanneer sterven sommigen nou eens?

Pislinq | 30-04-19 | 21:26 | 1

Minder mensen, dat is wel goed voor de uitstoot en zo., Daarom moeten mensen zonder kinderen ook bepaalde voordelen genieten. En geen nadelen, zoals nu.

kloopindeslootjijook | 30-04-19 | 21:46

Als onbenul kun je altijd nog in de politek terecht.
Maar deze extreme domheid kan alleen maar bij dit mens. Is uiteraard gewoon weer aandacttrekkerij. En iets anders kan ze ook niet.

ZZP-er | 30-04-19 | 21:25

Het ene domme gansje dat het andere domme (geïndoctrineerde) gansje citeert. Man man man, wat een triestige idioterie.

wazakzegguh | 30-04-19 | 21:19

Demograden 66?

dugo | 30-04-19 | 21:18

Meer of minder celcius?

dugo | 30-04-19 | 21:17

Mijn scheikunde leeraar eind jaren 80, gaf al aan dat de overheid altijd manieren zal vinden om bepaalde stoffen te belasten, zij het via accijnzen danwel anderszins. Met als toevoeging, “als ze co2 gaan belasten weet je zeker dat je bedonderd wordt” het meest onschuldige gas ever.
Het was toe net nadat Evert van Benthem de elfsteden tocht won. We hadden toen een paar strenge winters gehad, en de experts vreesden voor een mini ijstijd.
Het kan verkeren.

Crankhead | 30-04-19 | 21:16 | 2

Leraar

Crankhead | 30-04-19 | 21:17

@Crankhead | 30-04-19 | 21:17: het is gek; maar beide begreep ik. Zal wel door mijn talenknobbel komen. Dood aan de taalnazi....

beter-laat-dan-nooit | 30-04-19 | 21:39

Misschien is Amsterdam nog te redden, maar ik denk van niet.
Ik stel quarantaine voor.

Nuchternederland | 30-04-19 | 21:13 | 1

Misschien het Rijksmuseum verplaatsen en nog zo wat Neerlandsch cultureel erfgoed dat zeker niet allemaal uit Amsterdam komt
Maar missen we er verder iets aan dan?

kloopindeslootjijook | 30-04-19 | 21:47

Over 3 jaar mag ze weer haar oude professie als paaldanseres oppakken.

Koonkluk Huis | 30-04-19 | 21:01 | 2

Al kreeg ik geld toe, ik ging niet kijken.

Pierke Pierlala | 30-04-19 | 22:05

Dan liever overstroomd door de Noordzee.

mono-culti | 30-04-19 | 22:13

een NL-Alert 'Sylvana crisis' zou beter zijn me dunkt

tussen_de_koeien | 30-04-19 | 21:01

S.Simons is dus een lid. Een lul dus. Dat heb ik altijd al gevonden, maar het is fijn om dat nu in officiële notulen bevestigd te zien..
Over die kolderieke klimaat wartaal heb ik het maar niet.

Pierre Lebon | 30-04-19 | 20:49

Muur om die stinkstad scheelt al veel vervuiling.

RedwhiteNick | 30-04-19 | 20:48 | 1

Nou, er komt ook elke dag een hoop rotzooi en afval uit. Misschien moeten ze dat ook maar zelf gaan regelen dan.

kloopindeslootjijook | 30-04-19 | 21:48

Wel slim bedacht van SS, de klimaatindustrie is waar het grote geld zit.

me,myself and IK | 30-04-19 | 20:46

Kan ik mij wel voorstellen. Pure discriminatie door de blanke mens. Ik heb zelfs gehoord dat witte wolken meer regen laten vallen op zwarte gebieden. Moet de overheid wat aan doen.

Ron101 | 30-04-19 | 20:41

Als het klimaat wordt bedreigd (regel 3 na "Aan de gemeenteraad") kun je je natuurlijk niet ook nog eens bekommeren om het kofschip, dat nu wel tot zinken is gebracht.

JvanDeventer | 30-04-19 | 20:32 | 1

‘Bedreigd’ hoort hier inderdaad met een d. Voltooid deelwoord.

Analia von Solmsch | 30-04-19 | 20:39

Dom opgefokt wijf.

Zwizalletju | 30-04-19 | 20:31

In 1887 verscheen de roman Mont-Oriol van Guy de Maupassant. nl.wikipedia.org/wiki/Guy_de_Maupassa... De Maupassant beschrijft daarin hoe goedgelovig mensen (met name van D66 bourgeoisie) zijn tegenover het bronwater uit de nieuwe badplaats Mont-Oriol. Het is niet moeilijk om voor 'Mont-Oriol' 'Klimaat' te lezen en dan te zien hoe gehaaide personen met behulp van deskundige wetenschappers (doktoren) de klimaatmanie aan de man en de vrouw brengen. In de negentiende eeuw heersten er de nodige gektes onder indolent hysterische typetjes, en wat dat betreft is er met 'klimaat' niets nieuws onder de zon.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-04-19 | 20:30

De oplossing die Sylvana zal aandragen is het uitroeien van de blanke mens. Die is namelijk de oorzaak van alles.

Painauchocolat | 30-04-19 | 20:28 | 1

Toch zit daar wat in. Alleen blanken zijn bereid de halve wereld te onderhouden. Zonder zijn/haar/hets belastingcenten sterft het overgrote deel vanzelf (uit)

Cammy | 30-04-19 | 23:00

Die muts ,is al jaren zot!!

vanrechteren | 30-04-19 | 20:22

Alles voor aandacht. Ziek.

otjemans | 30-04-19 | 20:20

Ik krijg een beetje zweren op m’ n lichaam van het woord radicaal

GetOffMyWify | 30-04-19 | 20:16

OK, OK, het steekt toch wel een beetje dat deze feitenvrije onzin
uberhaupt geagendeerd in de gemeente, die ook mijn straatje onderhoudt.

hotmint | 30-04-19 | 20:12

Sylvana...….gestopt met lezen.

demaup | 30-04-19 | 20:11 | 1

Heet ze Sylvana ? Ik stop normaal al bij Syl. Behalve bij strandjutter , dat dan weer wel.

ja,diedus! | 30-04-19 | 20:27

Als Amsterdam dan als eerste de in China zo succesvolle 1 kind politiek invoert (hou het bij-1 )dan komt het wel goed met die klimaatcrisis.Ben alleen bang dat juist haar achterban met zijn ongebreidelde paringsdrang en voortplantingsdrift niet af te stoppen is.

hoeman | 30-04-19 | 20:10

Tja, het was natuurlijk ook al weer een tijdje stil rond het fenomeen Simons.
Bij de zesde massa extinctie gaat mevrouw Simons alarmistisch aan de bel rinkelen ,Omdat mevrouw Simons bij de vorige vijf waarschijnlijk te druk was om alle zwarte pieten uit te moorden en deze homeopatisch te vervangen met de superieure roet piet.
Maar goed, wie A zegt moet B zeggen , Dus ben ik zeer benieuwd met welke oplossingen mevrouw Simons komt opdagen.
En.. ehh! Het zou ook wel zo netjes staan om gewoon eens journalist te beantwoorden alvorens weg te scheuren achter in de BMW.

Datgingniegoed | 30-04-19 | 20:09

Witte mensen weerkaatsen het zonlicht en bedreigd dientengevolge het ecologische klimaat. Zwarte mensen absorberen het zonlicht waardoor de slavernij een ramp veroorzaakt. De klimaatdeskundige Dr. Thunberg heeft dit al voorspelt.

jacobh-59 | 30-04-19 | 20:07 | 2

Heeft voorspelt?

beter-laat-dan-nooit | 30-04-19 | 21:44

99% van wat bestaan heeft is al uitgestorven. Let that sink in..

nutsniet | 30-04-19 | 20:02

Dus Sylvana niet naar Suriname vliegen vanaf dit jaar. Klimaat he.

lex8310 | 30-04-19 | 19:59 | 2

Een enkele reis zal niemand weigeren overigens.

ilovevarkens | 30-04-19 | 20:11

Het klimaat verandert? Waar dan?

Definieer eerst eens wat ons klimaat is...
Klimaatverandering is echt het allerlaatste onderwerp dat urgentie behoeft.

van heinde en verre | 30-04-19 | 19:58

Heehee, hoho, de zesde massa-extinctie has got to go!

Poesmobiel | 30-04-19 | 19:57 | 1

Hei-hee, hei-ho, extinctie doe je zó: (trapt nutteloos insect plat).

JvanDeventer | 30-04-19 | 21:32

Dadelijk betalen we 1000 euro voor een beetje aardgas en 2,50 voor een liter benzine.
Zijn ze dan tevreden... nee?

sociaal_econoom | 30-04-19 | 19:54

Sylvana is zwaar waardeloze muts. Die begrijpt niets. Helemaal niets! Wat doet die dombo in de Gemeenteraad. Ga weg dom vervelend mens.

AMX pri | 30-04-19 | 19:50

Sylvana dacht dat iedereen na 2,5 maand de blunder was vergeten, betreffende het schietincident bij de NL Bank in Amsterdam.
En dan komt zij op deze manier terug.
Hemeltje lief, wat een intellectuele armoede.

Ruimedenker | 30-04-19 | 19:50

Een klimaatdebat in de gemeenteraad van Amsterdam. Je zult maar Amsterdammer zijn.

jezusisonzin | 30-04-19 | 19:47 | 2

Het is een zwarte dag voor elke ras-Amsterdammer. Ik ga mij in een hoekje plaatsvervangend zitten schamen voor zoveel domheid.

medusa324 | 30-04-19 | 20:27

Dat eeuwige klimaat-geneuzel is niet eens het raarste aan dit betoog. Veel gekker is dat ze doen alsof Amsterdam een land/vrijstaat is en dat (de rest van) Nederland aan de hand moet worden genomen. Compleet van het padje, deze links-extremisten.

stefanboy78 | 30-04-19 | 19:46

Geen paniek. Alles sal reg kom. De Nederlandse regering zal het ultieme wonderwapen inzetten, waar Sylvana blij van zal worden. De oewitman moet meer belasting gaan betalen.

Nivelleermarionet | 30-04-19 | 19:44

The Ring has awoken, it’s heard its masters call....

devil13 | 30-04-19 | 19:43 | 3

Allemaal leuk hoor! Maar spreek je ook Nederlands? Of hoeft dat niet meer? Vroeger wilde men dat wij allemaal Duits of Frans gingen spreken maar gelukkig is dat niet doorgegaan.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-04-19 | 19:48

pfff moten we weer naar die kut mount doom in mordordam om de dochter van sauron tegen te houden.
"even mijn strijdbijl uit het vet halen"

captain-caveman | 30-04-19 | 19:53

Dat er de aankomende 50 jaar heel wat diersoorten gaan verdwijnen is helemaal waar. Dat komt vooral omdat die soorten geen ruimte meer hebben om nog te kunnen overleven.
De ongemakkelijke waarheid is dat niet de klimaatverandering daar voor verantwoordelijk is voor zover die er is maar de ongebreidelde voortplantingsdrift van de mens.
Dat mag je overigens niet zeggen op linkse blogs want dan ontneem je de arme Afrikanen of Aziaten hun recht op kindertjes. En dan ben je meteen weer rascist, facist en een boze witte man.

Zapata10 | 30-04-19 | 19:42 | 6

Klopt. De Mosasaurus is er ook niet meer. Onlangs opgegraven bij Maastricht. Zal er waarschijnlijk zwemmend naar toe gegaan zijn, niet lopend. Dat wil zeggen dat er toen sprake was van een zeewaterspiegeldaling. zou het een cyclus kunnen zijn ?

Tikkie Terug | 30-04-19 | 19:50

Stop met dat witte man. Gewoon blank dus. Witte mannen zijn die geverfde inboorlingen!

AMX pri | 30-04-19 | 19:52

@Tikkie Terug | 30-04-19 | 19:50:
- "Mosasaurus [...]. Onlangs opgegraven bij Maastricht."

"De eerste fossielen van de Maashagedis werden al in 1764 in de Sint-Pietersberg gevonden door J.B. Drouin. De beroemdste is echter in 1780 ontdekt."
( www.geologievannederland.nl/fossielen/... )

- "Zal er waarschijnlijk zwemmend naar toe gegaan zijn, niet lopend. Dat wil zeggen dat er toen sprake was van een zeewaterspiegeldaling."

Nee, dat wil alleen niet zeggen dat de zeespiegel toen daalde, maar dat wil gewoon zeggen dat het land daar de afgelopen 65 miljoen jaar een flink eind omhoog is gekomen. Wat nu die mergelgebieden in Limburg zijn, was ooit de bodem van een subtropische zee. Zie dit kaartje:

natuurbelevingessen.files.wordpress.c...

"De Maashagedis, Mosasaurus hoffmanni (Mantell, 1829), heeft nooit in de rivier de Maas gezwommen. Daar waar nu de Maas stroomt, bevond zich in het Krijt - 65 miljoen jaar geleden - een diepe, warme zee. Als de in zee levende dieren stierven, werden ze door kalk ingekapseld en konden ze fossiliseren. Veel later kwam die kalk aan de oppervlakte en werd het gebruikt als meststof. In de kalkgroeves en ook in de gangen die door de kalkwinning in de Sint-Pietersberg ontstonden, vond men in het midden van de achttiende eeuw reusachtige kaken met grote tanden. Men had in die tijd nog een statisch beeld van de wereld: "God had de aarde geschapen zoals zij was." Die grote kaken moesten dan ook toebehoord hebben aan tandwalvissen of krokodillen, zoals die nog steeds voorkwamen.
[...]
Mosasaurus kwam voor tijdens het laatste deel van het Krijt, het Maastrichtien (70 tot 65 miljoen jaar geleden). Aan het eind van het Krijt, toen een grote meteoriet insloeg, zijn veel grote dieren uitgestorven. Ook de maashagedis heeft deze ramp niet overleefd. Maashagedissen stonden in zee aan de top van de voedselketen. Na hun uitsterven hebben haaien, die tijdens het Krijt ook al voorkwamen, die positie overgenomen."
( www.geologievannederland.nl/fossielen/... )

Greisaart | 01-05-19 | 00:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Worden bedreigt is met een D. Next.

Sidney_May | 30-04-19 | 19:38

Toch moeten we eigenlijk ook gewoon medelijden hebben met Sylvana. Het uitroepen van een klimaatcrisis in de Amsterdamse gemeenteraad heeft zij zelf heus niet bedacht. Er zijn mensen die haar ge(mis)bruiken.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-04-19 | 19:38 | 1

Na de gemeenteraad stapt Sylvana achterin de BMW 740iL en laat zich naar huis rijden.

TheseDays00 | 30-04-19 | 21:08

Sylvana sluit zich aan bij de dwaze, belachelijke stoet van klimaatgelovigen en aanverwante gestoorden, de moderne geselbroeders en zusters. Ooit dacht ik dat de middeleeuwen voorbij zijn maar nee, we beleven gewoon een voortzetting van dat tijdperk met moderne middelen. Het wachten is nu op een heiligverklaring van Greta Thunberg het beklagenswaardige schoolmeisje uit Zweden. Gaat allemaal lekker zo.

SjoerdBoth | 30-04-19 | 19:38

Het enige dat Amsterdam nog kan redden is op een zo kort mogelijke termijn nieuwe gemeenteraadsverkiezingen. Al dat Bij1 en GL gespuis eruit.

VP732 | 30-04-19 | 19:37 | 3

Ja mijn idee. Helaas stemmen er teveel gekkies op die linkschmenschen! Helaas.

AMX pri | 30-04-19 | 19:53

@AMX pri | 30-04-19 | 19:53: zijn al die prut-studenten uit Het Gooi en omstreken. Kinderen van 18 zijn niet in staat te stemmen. Zijn hun hele leven onderworpen aan linkse onderwijsindoctrinatie.

medusa324 | 30-04-19 | 20:30

@AMX pri | 30-04-19 | 19:53:
Allemaal inport uit de provincie

Jacktheflipper | 30-04-19 | 21:43

Allemachies zeg en zoiets zit in een gemeenteraad zou Bassie zeggen. Dag vogels, dag bloemen, dag bij1. Hier is een spoedopname helemaal op zijn plaats want knettergek dit mens, maar in de Amsterdamse gemeenteraad valt ze niet eens op, Dat is toch zorgelijk.

Therapietje | 30-04-19 | 19:36 | 1

Een rariteitenkabinet in een verloren stad. Fubar.

Bakschuif | 30-04-19 | 19:41

@ Angélica de Sancé | 30-04-19 | 19:19 hihi Da'was 'ne goeie...

Bakschuif | 30-04-19 | 19:32 | 6

@Angélica de Sancé | 30-04-19 | 20:50:
Was even afgeleid door Ajax.
Vlijmscherp teruggekomen, Angélica.
De kracht van het woord en de pen, met bewondering gelezen.
Dank je wel!

Ruimedenker | 30-04-19 | 21:31

@Angélica de Sancé | 30-04-19 | 20:50:
dichter des vaderlands

Jacktheflipper | 30-04-19 | 21:46

mooie revanche

Bakschuif | 01-05-19 | 00:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Een paar honderd tijgers, orang oetangs etc. leven nog in het wild waar ze nauwelijks nog te vreten hebben door ontbossing.
Daar tegenover staan 385 miljoen miljard mensen waarvan sommige rassen blijven doorfokken als konijnen. Dus het worden er nog veel meer. Dat is het probleem en dat probleem haal je niet weg met een paar windmolentjes of het slappe gelul van dat rare mens

varkenshouder | 30-04-19 | 19:32 | 2

A propos overbevolking, dit broddel werkje uit de VK van begin dit jaar kwam ik eerder vanavond tegen, barstensvol non-argumenten tegen beleid gericht op geboortebeperking: www.volkskrant.nl/kijkverder/2018/wer...

2tribes | 30-04-19 | 19:54

@varkenshouder,
+1, Hier hoef je niet voor door geleerd te hebben om dat te zien, niet?

Datgingniegoed | 30-04-19 | 20:16

Klimaat bullshit gaat niet om klimaat, alleen maar om belasting belasting belasting.....

ZwarteRiek | 30-04-19 | 19:32

Ik geloof niet SS meer verstand heeft van klimaattheorieen dan de gemiddelde Nederlander , toch weet ze een keuze te maken voor de crisisvariant ........... want ?

Koning BongoBongo | 30-04-19 | 19:31 | 1

Hysterisch.

Mogwai | 30-04-19 | 19:49

De CoolCat is al uitgestorven, ze heeft dus wel een punt vwb het uitsterven van diersoorten.

Ruimedenker | 30-04-19 | 19:28 | 5

Hahaha! Zeer goed.

Basil Fawlty | 30-04-19 | 19:41

kutspellingscorrector...... de beaver

Novorapidjunk | 30-04-19 | 19:41

Salty dog, ook al tijden niet gezien.

Cammy | 30-04-19 | 22:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zeg doen. Dat moet een uiterst vermakelijk debat worden, zeker in combi met Annabel.

brutus68 | 30-04-19 | 19:28

Dat spoeddebat is misschien wel interessant, zou Sylvana al zover zijn dat ze ook de klimaatverandering in de schoenen van de boze blanke man gaat schuiven..?

Padjepejer | 30-04-19 | 19:28 | 1

Schuiven in de schoen als een stel pepernoten ;)

Canis.bonus.es | 30-04-19 | 19:30

Voor het lozen van het boegbeeld van de Amsterdamse gekte zij nogmaals gewezen op : ontslafemke.petities.nl/ (17.000 and counting...)
Stem ze weg, allemaal. Van gruwelijk falende gerecyclede kartel dino's tot losgeslagen dolle negerinnen met mentale stoornissen. Weg met dat vullis!

Bakschuif | 30-04-19 | 19:28

Een simpel D of T-tje op de juiste plaats gebruiken is te veel gevraagd, maar gelukkig kan Sylvana wel een echt belangrijke bijdrage leveren in dit grootse vraagstuk.... Benieuwd welk deel van de totaal losgezongen figuurtjes daar ze mee krijgt.

Lood om oud ijzer | 30-04-19 | 19:27

Sylvana neukte extreem rijke blanke mannen en dus is zij zelf niet racistisch, socialistisch of seksistisch. Maar of het klimaat haar echt aan de reet roest? *millieu*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-04-19 | 19:27

Hysterische Sylvana blijft relevant want onverminderd irritant

lingo star | 30-04-19 | 19:25

De enige aandacht die Syl nog krijgt is op gs. Dat moet sylvana pijn doen.

Mark_D_NL | 30-04-19 | 19:24 | 2

Ouch!

Muxje | 30-04-19 | 19:27

Voor dwangmatige aandachtssloeries blijft aandacht, uit welke hoek ook, gewoon aandacht.

2tribes | 30-04-19 | 19:58

Climate Fears and Finance | Dr. Steven J. Allen De Amerikaanse overheid spendeert miljarden dollars aan een eenzijdig geluid dat de CO2 uitstoot verantwoordelijk is voor klimaatverandering. De wetenschap zelf zegt totaal iets anders. De klimaathysterie is een politieke éne en geen wetenschappelijke.

klowiepowie | 30-04-19 | 19:24 | 4

@Mazzelstof | 30-04-19 | 19:36: Ene Jule Gregory Charney heeft in 1979 een onderzoeksrapport geschreven over wat de klimaatverandering teweeg zou kunnen brengen (met onduidelijkheden met name het gevolg CO2, de atmosfeer en klimaatsverandering). Nu zijn we verder en weten dat zoiets niet van toepassing is. Intussen blijven linkse partijen moord en brand schreeuwen op basis van een rapport uit 1979. Alleen wetenschappers die daarin meegaan krijgen een grote zak geld.

klowiepowie | 30-04-19 | 19:55

@klowiepowie | 30-04-19 | 19:55: Maar natuurlijk zweren wetenschappers samen klowiepowie. Klimaatwetenschappers voor Amerikaans belastinggeld. Landbouwkundige wetenschappers zijn allemaal omgekocht door Monsanto. Natuurkundigen zweren met elkaar samen tegen genieën die wel beter weten dan dat gelul van Einstein, bovendien is wiskunde zwaar overschat en bovendien is kwantummechanica fout en zijn alle atomen een draaikolken rond hele kleine zwarte gaatjes.
Medici zitten allemaal in de zak van Grote Farma die vaccinaties verkopen waar je ziek van wordt zodat ze nog meer geld kunnen verdienen. Kosmologen liegen met elkaar over donkere materie en donkere energie. Die is niet eens te zien. Met hun stomme oerknalfantasie. Wie heeft het dan aangestoken? En biologen houden met elkaar de Schepping onder de duim met hun evolutieleugens. Alsof soorten toevallig zouden ontstaan. En ze willen ons ook nog laten geloven dat giraffen helemaal geen lange nek krijgen van het strekken omdat de bladen te hoog hangen. Zekers nog nooit gehoord van epigenetica. Geologen zweren samen tegen de vorm van de Aarde die duidelijk zichtbaar plat is. Maar klimaatwetenschappers zijn het ergste. Bovendien wordt het klimaat bepaald door chemtrails.

Gelukkig staat de waarheid op internet. Ik heb het er net op gezet.

Mazzelstof | 01-05-19 | 05:40
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Hetkanverkeren | 30-04-19 | 19:22

Wat een heerlijk nieuws. Blijkbaar heb ik zonder er ook maar iets van te merken, al vijf massa extincties overleefd. Dan zal de zesde ook wel lukken. Apres moi le deluge!

medusa324 | 30-04-19 | 19:22 | 2

Onze voorouders zijn bazen geweest. Allemaal.

Joris Beltsin | 30-04-19 | 19:28

@Joris Beltsin | 30-04-19 | 19:28
Eens! Zoals J.P.Coen die verraderlijke Indische inboorlingen over de kling joeg, meesterlijk! Ehh... oh... wacht... andere duiding, geloof ik

Bakschuif | 01-05-19 | 00:31

Het generieke probleem is dat domheid niet strafbaar is....

goedrechts | 30-04-19 | 19:22 | 4

Vroeger was domheid iig nog dodelijk. Idiocracy alom.

Reagurend_Nijlpaard | 30-04-19 | 19:32

En erfelijk.
En raciaal bepaald maar dat mag ik niet zeggen ook al bedoel ik alleen maar dat Chinezen slimmer zijn dan westerlingen.

Joris Beltsin | 30-04-19 | 19:47

@Joris Beltsin | 30-04-19 | 19:47
negers zijn niet alleen dommer, maar ook lui. Is wetenschappelijk onderzocht en bevestigd.

Bakschuif | 01-05-19 | 00:11
▼ 1 antwoord verborgen

Massa-extinctie? Zo lost moeder aarde het echte probleem dus op. In 100 jaar tijd zijn er misschien wel 6 miljard mensen bijgekomen. Waanzin.

Nappa | 30-04-19 | 19:20 | 6

@Mog
Dat ook! Maar das Darwinisme...

Canis.bonus.es | 30-04-19 | 19:33
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 30-04-19 | 19:19 | 3

Als je even denkt dat het niet erger kan........

Harrie7949 | 30-04-19 | 19:19 | 1

.... komt Sylvana aandacht eisen

Bakschuif | 01-05-19 | 00:12

Mien gut, kan iemand haar alsjeblieft wippen?!

Mogwai | 30-04-19 | 19:16 | 4

Dont put your D... in crazy..

donkieshot | 30-04-19 | 19:22

Ik offer mezelf wel op, maar alleen als ik zo'n koloniale helm op mag.

Padjepejer | 30-04-19 | 19:23

Brrrr...
De gedachte alleen al.

Wijze uit het Oosten | 30-04-19 | 19:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik haakte al af bij 'worden bedreigT'.

kapoerewiet | 30-04-19 | 19:15 | 3

Haha... precies.

Dr_Prepper | 30-04-19 | 19:19

Ah, welkom tweeling. Ik had dezelfde ervaring. Het narrige is dat wij nu taal-nazi zijn. Haha. Kunnen (leren) spellen is een white privilege volgens deze mensen. En deze witte cultuur mag je gewoon beledigen. ;-)

Bullfish | 30-04-19 | 19:21

Duidelijk witmang gedrag, kapoerewiet.
Een beetje je koloniale grammatica-regeltjes opdringen aan een slavernij slachtoffer.
Jij bent in en in slecht.

medusa324 | 30-04-19 | 19:29

Krijgt niet meer genoeg aandacht op diversiteitsthema.

Joffri | 30-04-19 | 19:14

Moet dat nu aandacht aan dat mens?
Beetje de avond voor de wedstrijd verzieken

Alt | 30-04-19 | 19:14

Minder import van kanslozen helpt ook tegen klimaatverandering en CO2 uitstoot. N##ken met ouderwetse kapotjes helpt ook goed.

aamert | 30-04-19 | 19:14

En nu? Schiphol sluiten?
Alleen eco-toeristen toelaten die te voet komen? Expats weren? Voortaan naar Suriname met de boot? Auto’s verbieden? Eierstokken afbinden?
Volgens mij gaat er alleen meer belasting geheven worden.

Analia von Solmsch | 30-04-19 | 19:13

Het zal wel aan mij liggen maar ik geniet hier toch echt van. Dit is zo achterlijk dat het satire wordt. Gisteren Freule Duthler en nu stapelgekke Simons. Om je rot te lachen.

osolemio | 30-04-19 | 19:12

"... met uitsterven bedreigT.'

Mijn God... en dat soort knurften bepaalt hier het beleid en de gang van zaken in dit gestoorde gekkenhuis formerly known as Holland.

Vroeg naar bed mensen, geen foeballe kijken want morgen vroeg weer op om belastingcenten binnen te harken om dit monster Sylvana te vreten te kunnen geven.

Realism Is All | 30-04-19 | 19:12 | 1

“Haar rol pakken”, is ook zo’n briljante misser.

Ruimedenker | 30-04-19 | 19:17

Door de stijging van de zeespiegel staat Amsterdam straks blank, en dat wil Syl natuurlijk niet.

Mr_Natural | 30-04-19 | 19:12 | 1

heeft liever dat het zwart ziet van de mensen

Bakschuif | 01-05-19 | 00:13

Iets met shell en geen belasting maybe daar eens beginnen met je gedram.

Kami sama | 30-04-19 | 19:12

Greta Thunberg is het nieuwe orakel voor de Europese politiek.

wegrenner | 30-04-19 | 19:11 | 2

Autism rules the world.
Nou lekker dan.

medusa324 | 30-04-19 | 19:32

Co2 is plantenvoer. Oh Sylvana, jij gekke meid.

BrokenTipi | 30-04-19 | 19:09 | 5

Net een flesje co2 aangesloten voor de fishtank met plantjes.

Mr_Pikibelly | 01-05-19 | 00:24

@BrokenTipi | 30-04-19 | 21:40: Dank je wel voor het delen van je degelijke terzake doende kennis over dit onderwerp. Maar kun je wat dieper ingaan op de subtypen van C3, C4 en CAM en gerelateerde zaken als waterefficientie betrekken bij de concurrentie tussen verschillende gewassen onder invloed van opwarming en daarmee veranderende neerslagpatronen?

Mazzelstof | 01-05-19 | 05:52

@Mazzelstof | 01-05-19 | 05:52: goed dat je het vraagt! De boer levert water aan met een waterslang, maar ook met zgn. sproeiers. Zo heeft een boer ook sloten. Meestal komt dit water uit de grond. De wereld is, voor zover bekend, sinds de co2 stijging nog nooit zo overladen met voedsel.

Voor Nederland erg belangrijk, omdat onze export hier vanaf hangt. Want, zoals bekend, is co2 plantenvoer en is het effect van co2 op temperatuur stijging depressief en niet liniair, zoals de meeste media je doen geloven.

De toevoeging van co2 door de mens wordt gedeeltelijk opgenomen door de gewassen. Die nemen dus meer op en groeien harder. Zou je de plannen van domme freaks zoals Cortez overnemen: Dan is er geen voedsel om te verplaatsen en kan er niks verplaatst worden.

En dan komt er een autist als "Mazzelstof", die zich voordoet als wetenschapper die tijd heeft om op geenstijl te reageren in de frequentie die jij doet op een niet sociale wijze zoals jij dat kunt met iets teveel hoogmoed in het bolletje dat niet in staat is in contexten te denken als een ware ecologiepurist zijn via YouTube en national geographics geleerde termen ventileren om iemand te diskwalificeren.

Als mensen de Aarde niet kapot maken door vervuiling doe jij het wel met je houding.

Je gaf geen antwoord op je eigen vragen en stelt zo weer nieuwe vragen over de opnamecapaciteit van diverse verschillende gewassen.

Ik zeg je: wat de boer niet kent dat vreet ie niet.

Snap je vast niet ;)

BrokenTipi | 01-05-19 | 07:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, ik vind het ook wel een klimaatcrisis, want ik vind het vrij koud buiten, heb de cv lekker aan maar last van tocht/koudetrek in mijn huis. Nu heb ik twee redenen de heks aan te steken, lekker warm en SS stangen.

GKJP | 30-04-19 | 19:08

Allemaal angst Sylvana, je voelt natuurlijk je tenen al koud worden, rustig maar!

lanexx | 30-04-19 | 19:07

De klimaat neger, weer wat nieuws.

myrna1965 | 30-04-19 | 19:07

Bij de gratie van Sylvana Simons gaat de Amsterdamse gemeenteraad de wereld redden van de ondergang. Misschien is het zinvol om raadsleden in het vervolg te onderwerpen aan een psychologische test voordat ze worden aangesteld. Bij Simons is de uitslag voorspelbaar: een ernstig geval van grootheidswaanzin gepaard aan paranoia.

MickeyGouda | 30-04-19 | 19:07 | 1

Alstublieft niet, een linkse betoging houden waar veel volk op af komt en op het drukste moment snel met de schop er omheen en laten afglijden in de noordzee. probleem opgelost

brie-de-penis | 30-04-19 | 19:48
-weggejorist-
sociaal_econoom | 30-04-19 | 19:05

Klimaatcrisis...
Klimaatsgevaarlijk..
Klimaatjügend..
Klimaatschaamte..
Klimaatmegeddon..

Allemaal Klimaatge-goebbel.

WijnVlekWrijver | 30-04-19 | 19:04 | 1

Klimaattunnelvisie..
Klimaatdepressie..
Klimaatarmoede..
Klimaatsterfte..

Maar misschien lijdt ik aan klimaatdepressiviteit.

kweethetooknietbeter | 30-04-19 | 19:19

Silly Syl, still silly.

Ride_On | 30-04-19 | 19:04

Is die van de pad of nie? dwangbuis materiaal kan er niet meer van maken.

pajans | 30-04-19 | 19:04

Dat mens is veel gevaarlijker voor ons dan het klimaat.

Ko Ranzig | 30-04-19 | 19:02

Massa extintie kent vele factoren, dat de mens er 1 van is zal ik niet ontkennen. Helaas snappen maar bar weinig mensen het verschil tussen klimaat verandering en milieu vervuiling niet. Daarnaast word de balans in de natuur soms verstoord doordat andere soorten zich sneller en makkelijker aanpassen. Dat lijkt erg maar is slechts de bevestiging van de evolutie theorie. Klimaat verandering en massa extintie is al miljoenen jaren aan de gang op deze planeet. Ruim voor dat de mens aanwezig was. We lopen met z'n allen de afgrond in door de klimaat maffia. Ingrijpen of controleren van het klimaat zal de grootste fout zijn die de mens ooit heeft gemaakt.

Indoneesje | 30-04-19 | 19:01 | 6

@OverdaanDerOnderheid | 30-04-19 | 19:25:
Ah ja. Ik had het over de grotere dieren, dus zeg maar vanaf een muis tot en met een olifant. De bacteriën zijn de echte kleine baasjes, het schijnt dat die in de miljarden tonnen lopen.

Joris Beltsin | 30-04-19 | 19:41

@Joris Beltsin | 30-04-19 | 19:16: Dat komt omdat 'de elite' denkt dat dieren voor de lol doodschieten sportief is. Dan zijn die wilde dieren op een gegeven moment op.

Cammy | 30-04-19 | 22:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een mongool.

hetlaastewoord | 30-04-19 | 19:01

Het probleem is - schoolkinderen, studenten en milieugroepen raken getraumatiseerd door dit soort berichten.
Zij gaan de straat op... om te eisen dat we zo snel mogelijk stoppen met het gebruik van aardgas.
Hierdoor moet ik dadelijk naar Duitsland of België verhuizen omdat ze daar wel het schone aardgas blijven gebruiken.
Dubbel probleem is dat zulke berichten bij de NOS extra aandacht krijgen.

sociaal_econoom | 30-04-19 | 19:01 | 1

eens.

topsporter | 30-04-19 | 19:07

Zesde massaextinctie? Onderzoekers? Welke onderzoekers, welke rapporten? Voetnoten; feiten, waar zijn ze? En als wereldwijd de generatie snowflake aan het demonstreren slaat, tsja, dan moet er wel wat aan de hand zijn ... toch? Volgens een paginagrote advertentie van een verzekeraar moeten we onze huizen voorbereiden op zeer zware neerslag terwijl de andere helft van het land verzakt door bodeminklinking wegens te grote droogte. Wat wordt het nou? Heb al een tijd niks meer gehoord over de ijsberen; gaat het wel goed met ze? Populaties groeien als kool, dus uitsterven ho maar. Dat mag natuurlijk niemand weten, want dat is in strijd met de hypothese van een clubje subsidiesponzen. Dr. Susan Crockford is inmiddels vriendelijk verzocht haar mond te houden over de resultaten van haar eigen onderzoek naar ijsbeerpopulaties, want dan konden de subsidies wel eens droog komen te staan.

www.youtube.com/watch?v=1k9k21xPH9Y&a...

R2fu**D2 | 30-04-19 | 19:00 | 2

De populatieomvang van ijsberen wordt voornamelijk bepaald door hoeveel idioten 25.000 dollar voor een trophy hunt willen neerleggen. dunnssporthunting.com/dunn-Polar%20Be...

Joris Beltsin | 30-04-19 | 19:24

Silly sil heeft geen bewijzen nodig, ze heeft vroeger ook al met droge ogen beweerd dat trump een republikeinse president zou worden omdat die mensen dom genoeg zijn alles te geloven. Ze had het op bewegend beeld gezien!!!! Later corrigeerde matthijs van nieuwkerk haar en zei dat het een foto was, en dat daar niks van klopte, zelfs toen ze zich er niet uit kon lullen bleef ze vol houden.

brie-de-penis | 30-04-19 | 19:52

Het klimaat kan niet in een crisis zitten, mensen met een bepaalde ideologie en (klimaat en het weer zijn stabiel, zoniet dan kan de mens het aanpassen) verwachtingen wel.

Patje2011 | 30-04-19 | 18:58

Knettergek dat mens. Is er in die kliniek in Den Dolder niet nog een plekje over ofzo?

borrelnoot | 30-04-19 | 18:58

Het was weer een gekke dag vandaag. Greta die CO2 kan zien en DENK dat campagne voert in Bosnië voor de EU verkiezingen. Terwijl Bosnië niet in de EU zit. Ik zeg, kom maar op met de avond! YOLO!

Poesmobiel | 30-04-19 | 18:58

Het is alweer te lang stil geweest rond La Simons. Ze moet weer heel nodig.

Swoop | 30-04-19 | 18:57

COSPLAYFantasie: Als zwarte Piet aan een halsband met ketting door Sylvana in een Sinterklaas kostuum gestraft ende streng gedisciplineerd worden

KlauwnBassie | 30-04-19 | 18:57

De klimaatramp is inderdaad ongekend. Tijd om slavernij weer in te voeren. Een slaaf heeft echt wel een kleinere Co2 afdruk dan een hijskraan, productie- of magazijnvoertuig, tractor of draaginstallatie.
.
Slavernijheden. Co2 neutraal en eindelijk eens van dat gezeik om slavernij af...

Parel van het Zuiden | 30-04-19 | 18:56 | 3

Bedoelt u slavernijverheid?

Mr_Natural | 30-04-19 | 18:58

Ben ook voor het herinvoeren..

Maar dan alleen voor Silvana Simons...

theJ71 | 30-04-19 | 19:00

Ik eet graag een slavink.

Pelforth | 30-04-19 | 19:02

Oh mijn God, Sylvana heeft weer wat gelezen op FaceBook. “Deel dit op Jon tijdslijn”.

Osdorpertje | 30-04-19 | 18:55

Hoho... die Syl heeft wel gelijk he?

We hebben net geleerd dat die Greta grote grutjes in staat is om met haar blote ogen CO2 te zien en ze zal waarschijnlijk ook wel in staat zijn om de samenstelling van onze atmosfeer en stratosfeer te analyseren. Nee.. wel van het heeele UnIverSUm!

Dus dat meissie heeft er écht verstand van en wij moeten haar allemaal blind volgen de afgrond in.. want het mirakel heeft naar de atmosferische luchten gekeken!

DatInternetDingetje | 30-04-19 | 18:54 | 1

out-is't, over and out is't

brie-de-penis | 30-04-19 | 19:55

Heeft ze verkering met Soros?

topsporter | 30-04-19 | 18:54 | 1

Die laat zich niet plukken door Sil.

Pelforth | 30-04-19 | 19:03

Dit komt niet eens van Simons, maar van een deelraadslid. zoals alles daar inmiddels van deelraadsleden komt. Simons is slechts de etalage.

Shortganger | 30-04-19 | 18:53 | 3

Sylvana is te dom om hier zelf mee te komen, maar heeft een aantal extreem linkse figuren in haar fractie.

Osdorpertje | 30-04-19 | 18:58

@theJ71 | 30-04-19 | 19:02: Deelraadsleden. Die hebben handig gebruik gemaakt van de naïeve en aandacht behoeftige Simons om zo binnen de GR te komen.

Shortganger | 30-04-19 | 19:08

Planten hebben juist baat bij CO2. Waarom hebben domme mensen altijd de grootste waffel?

azijnseikerT | 30-04-19 | 18:53 | 1

Omdat: Dunning–Kruger effect.

McSplutter | 30-04-19 | 20:17
-weggejorist-
Hetkanverkeren | 30-04-19 | 18:53

Krijgt ze niet genoeg aandacht met haar diversiteitsgemekker? Dan maar overstappen op het klimaat?
En hoe zit dat dan met co2 productie i.s.m. met kleur of gender?
Is een kraker klimaatneutraler dan iemand die wel werkt voor zijn of haar centen?
Zijn al die extra wc's voor piemel en kut ontkenners niet slechter voor het milieu?
Bevat de multi culti keuken meer of minder vlees?

En is er al een betekenis gehangen aan haar zelfverzonnen verschijnsel 'klimaatracisme' ?

Vragen, vragen, vragen....

Maar gelukkig.. shithole Emsterdem gaat onze wereld redden. Begin maar met de A10 af te breken dan.

theJ71 | 30-04-19 | 18:52

Greta Thunberg is een van de weinige mensen op deze aarde die CO2 viseel kan waarnemen volgens een interview van haar moeder in de Frankfurter Algemeine van gisteren:
www.faz.net/aktuell/gesellschaft/mens...

"Greta gehört zu den wenigen, die unsere Kohlendioxide mit bloßem Auge erkennen können. Sie sieht, wie die Treibhausgase aus unseren Schornsteinen strömen, mit dem Wind in den Himmel steigen und die Atmosphäre in eine gigantische unsichtbare Müllhalde verwandeln. Sie ist das Kind, wir sind der Kaiser. Und wir sind alle nackt."

Snel laten opnemen die complete familie, is mijn advies.

ChatBot | 30-04-19 | 18:52 | 2

En daar gaan onze parlementariërs naar luisteren en Baudet mag niet beweren dat het kind gestoord is. Baudet was nog mild zo te lezen, ze is klaar voor opname in een gesloten inrichting.

Joris Beltsin | 30-04-19 | 19:04

Inderdaad. volledig gestoord die familie.

Basil Fawlty | 30-04-19 | 19:25

Ze wil een klimaatcrisis uitroepen. Wat ze eigenlijk wil zeggen is: ik wil de inwoners van Amsterdam heel erg kaal plukken onder de noemer "klimaatcrisis" zodat niemand er iets van mag zeggen.

BeunDeHaas | 30-04-19 | 18:52

mocht klimaat veranderen; dan veranderen demense toch gewoon mee?
Zo zijn wij nu eenmaal: veerkrachtig,elastisch,weerbaar en in staat om ons aan te passen.
Dat gaat al miljardmiljard jaar zo.

Ludendorff | 30-04-19 | 18:52

Ze probeert een beetje haar gekkie in de USA te kopieren (mevr. Cortez) te imiteren die aangeeft dat de wereld is vergaan over 12 jaar.

Hypno2050 | 30-04-19 | 18:51 | 1

Juist.

Shortganger | 30-04-19 | 18:59

Aandacht, aandacht.. was ze even uit de aandacht dan grijp je in op aandachttrekker.. tis weer gelukt!

fikkieblijf! | 30-04-19 | 18:51

Wat zeg je? Iedereen in Amsterdam sterft uit? Mooi. Next.

postmodernismisdead | 30-04-19 | 18:51

Ik ben ook voor klimaatverandering, zo vreemd is dat toch niet ?

KlauwnBassie | 30-04-19 | 18:50

Useful idiot

Bac | 30-04-19 | 18:50

Heerlijk die verhalen over SS.
Overigens, er is nog een vacature bij MeToo-doofpot ProDemos. Aanmelden is voldoende. SS op het Binnenhof, ziet u het voor U? Het zal storm lopen.

Musset | 30-04-19 | 18:50

Ok Syl. Ik luister. Zeg het eens meisje. Wat moeten we concreet doen, wat gaat het kosten, exact hoeveel effect heeft dat en who is to pay for it....

En de stilte was oorverdovend.

De Libertariër | 30-04-19 | 18:50 | 2

En vooral: wat doe je er zelf aan op dit moment.

azijnseikerT | 30-04-19 | 18:54

Fuck Simons. Ik ga het gras maaien voor het uitsterft.

Mr_Pikibelly | 30-04-19 | 18:49 | 3

Heb net onkruid gespoten. Geeft goed gevoel en mooie tuin.

TheseDays00 | 30-04-19 | 18:51

Ik heb net m'n tuin volgezet met wietplanten, die absorberen veel CO2. Ik heb alles over voor het klimaat.

Mr_Natural | 30-04-19 | 18:56

Snel, alle trannies verzamelen, voordat het land verzuipt. Met een leger aan subsidietrekkende omgebouwde mafklappers valt deze wereld nog te redden.

Kudtmo.Slim | 30-04-19 | 18:49

Ha, ha, net als je denkt dat het niet gekker kan, laat Sylvana zien dat er een overtreffende trap van waanzin is..

Tietmier | 30-04-19 | 18:49

Het "lid" Simons......

bqbq | 30-04-19 | 18:48

Het gekrijs van klimaat-apen is oorverdovend. Net als het dreunen van de grote klodders poep die zij tegen de ruiten van hun verblijf gooien.
Dat begint inderdaad op een crisis te lijken, zeker wanneer dat schoftentuig de greep op ons belastinggeld krijgen die zij daarmee beogen.

Zo blijft er geen cent over om ook nog eens de vette factuur te betalen die jij nog wil indienen over den slavernij van pakweg twee eeuwen geleden, malle Syl.

Jan Passant mk2 | 30-04-19 | 18:47

Goh, gekke tante Sylvana is uit haar sherry-roes ontwaakt en op de Amsterdamse praalwagen in de optocht van het klimaatcarnaval geklommen toen niemand oplette. Nu staat ze, nog steeds enigszins beneveld, voorop die wagen met haar dikke kont te draaien. Het ziet er niet uit, en de rest kijkt een beetje ongemakkelijk uit plaatsvervangende schaamte, maar zelf is ze maar wat trots, alsof ze hoogstpersoonlijk die praalwagen in elkaar heeft gezet en de route heeft uitgestippeld. En de muziek moet even uit en of de wagen even kan stoppen, want tante heeft ook nog wat belangwekkends te zeggen tegen de menigte.

Muxje | 30-04-19 | 18:46 | 1

Krisis? Ja maar alleen omdat SS'ers nog steeds vrij rond lopen en alleen maar onzin uitkramen...

FrankOngerust | 30-04-19 | 18:46

Als volgens haar de mensheid uitsterft hoeft ze zich ook niet meer druk te maken over zwarte Piet.

ja,diedus! | 30-04-19 | 18:45

Greta Thunberg is een verdwaasd kind, meer niet. Als het nu al de 6e uitstervingsronde is, lukt het de vorige keren ook niet. Niets aan de hand dus. Ik nomineer Sylvana's voor ronde 7.

Frau Merkel | 30-04-19 | 18:45 | 3

Er zijn vijf zeer grote massa-extincties geweest. Dit zijn processen die over het algemeen honderdduizenden tot miljoenen jaren in beslag nemen. In geologische tijd is dat 'plotseling.' Op een menselijke schaal is dat ver boven het voorstellingsvermogen van tijdsduur. Alleen grote impact-gebeurtenissen zoals bijvoorbeeld de overgang Krijt naar Paleogeen kunnen veel sneller effect sorteren, misschien zelfs in een paar tienduizenden jaren.

De Holoceen massa-extinctie (dat is de zesde) is een proces dat gaande is. D.w.z. biologische boekhouders hebben ergens in de jaren 80 van de vorige eeuw aangetoond dat er meer soorten uitsterven dan er bij komen. Als je zou moeten zeggen waar het ergens begon dan zou misschien de laatste ijstijd een mooi startpunt zijn.

Maar misschien kunnen ze in de Amsterdamse gemeenteraad beslissen of ze dit soort dingen alsnog tegen willen houden.

Mazzelstof | 30-04-19 | 19:10

@Mazzelstof | 30-04-19 | 19:10:
Ze zullen in die gemeenteraad in ieder geval beslissen dat de belastingen omhoog moeten. Dat is een stuk zekerder dan hoe het klimaat zich zal ontwikkelen.

radiatorknopje | 30-04-19 | 19:51

Alle vorige 'mass extinction events' vonden plaats voordat er mensen waren. De laatste was zo'n 66 miljoen jaar geleden, toen de grote dinosaurussen uitstierven en onze verre voorouders nog kleine zoogdiertjes waren. Toen was die ramp nog in ons voordeel, want als dis dinosaurussen toen niet het loodje hadden gelegd waren wij er waarschijnlijk nooit geweest, maar nu we er met 7,6 miljard zijn is "niets aan de hand dus" een nogal fatalistische opmerking.

Greisaart | 01-05-19 | 19:00

En terecht! Als je op een zolderkamertje of kantoor zit, merk je er weinig van, maar de natuur krijgt op dit moment enorme klappen. Droogtes, afname van de biodiversiteit, ontbossing, vervuiling en vergiftiging van ecosystemen, overbevolking en ga maar door. Het is nu tijd om actie te ondernemen! 2 generaties lang een wereldwijde 1 kind politiek, belasting op milieuvervuilende activiteiten zoals vliegen en autorijden, eco educatie als schoolvak en in het algemeen een volledig andere kijk op de wereld waarin de natuur en niet de mens centraal staat.

IgorTheHorrible | 30-04-19 | 18:44 | 6

@whoptiedoptie | 30-04-19 | 18:55: Dat is de theorie dat de mensheid in het licht van de planeet aarde bezien "slechts een passant is"..

Wijze uit het Oosten | 30-04-19 | 19:17

2 generaties lang een wereldwijde 1 kind politiek... Oei, dat zal Sylvana niet leuk vinden!

Camo | 30-04-19 | 19:17

@Camo | 30-04-19 | 19:17: Gezien het soort overheid wat daarvoor nodig is zal niemand daar blij van worden, lijkt mij

sarcastro | 01-05-19 | 11:41
▼ 3 antwoorden verborgen

De makke is in deze niet dat Sylletje wel heel uitbundig reageert, maar dat de bulk van de boven ons gestelden er maar een klein stukkie onder zit qua gekte. En die bepalen dus voor ons waar we onze euries mogen inleveren.

Lang leve de fact-free society, ik wordt steeds benieuwder hoelang dit nog doordobbert.

Vesta | 30-04-19 | 18:43 | 1

Het gaat door tot alles kapotstuk is en dan mogen de normale mensen de boel weer opruimen.

sarcastro | 01-05-19 | 11:39

Zozo, de beroepsracist en klaagteef Sylvana dacht op een morgen: "opeens weet je het, je wordt milieuactivist" en is nu ineens vol op het klimaatorgel. Moet wel in haar straatje passen want de milieubeweging zit vol marxisten, mensenhaters, onderdrukte groeperingen en luilakken die te beroerd zijn om te werken en dus de hele dag de werkende mens lastig vallen met hun amechtige kleutergejank.
Ja, GeenStijl, je had inderdaad geen aandacht aan die dorpsgek uit Amsterdam kunnen besteden, maar dan hadden we nu niet meegekregen hoe een beroepsactiviste zo ineens van doel kan veranderen. Ogenschijnlijk. Want het doel van Sylvana is Sylvana.
Sylvana is best wel zielig. Ze was ooit Veejay o.i.d., presenteerde een boekenprogramma waarbij ze een bril kon opzetten om intelligent te lijken, en toen was het stil rond het product 'Sylvana'. De meeste producten die men probeert aan de man te brengen, bestaan omdat er vraag naar is. Het product Sylvana is een van de weinige producten die pas na het ontstaan probeert een klantenkring te verwerven. En als het niet over ras kan gaan, gaan we het over CO2 hebben. Het maakt voor Sylvana verder niet zoveel uit welk onderwerp ze kaapt om mee op de barricade te gaan, want welk onderwerp je ook noemt, Sylvana bezit geen inhoudelijke kennis. Al haar hersenscheten zijn haar eigen bedenksels, vergelijk het maar met die demente oma die in haar pis ligt te wauwelen over Shirley Temple.
Sylvana krijgt duidelijk aandacht tekort, en kaapt een onderwerp waar het gros van de mensheid geen idee heeft hoe het precies zit, maar wel heel erg hard kan roepen 'wu moetuh iets doen!' Past perfect in de lege huls die Sylvana is, die als een Furby gewoon platitudes kan opdreunen die vast wel gehoor gaan vinden bij het fanatische deel van de Amsterdamse clownclub.

Mocht u denken, ik heb al dit gezanik over het milieu al eens eerder gehoord, dat klopt. Hetzelfde geouweteringzeik begon in 1970 met Earth Day en Walter Cronkite:
www.freedomworks.org/content/13-worst-...

Datsun_Cherry | 30-04-19 | 18:43 | 5

U bent uw kroontje waardig!

Jos Tiebent | 30-04-19 | 20:07

Wat mij betreft verdient deze tegel een staande ovatie! Bij deze!

Cammy | 30-04-19 | 22:29

Zie je op zich wel vaker bij vrouwen die over hun hoogtepunt heen zijn, dat ze dan ineens vals worden.

sarcastro | 01-05-19 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie gaat dat betalen?
“We are here”?
Pak je boeltje Bij1 en ga lekker in Afrika aan de bel trekken.
Doe iets aan de overbevolking.
Open grenzen belemmeren onze doelstellingen.

Ruimedenker | 30-04-19 | 18:43 | 1

Exact dat.
Maar daar is ze te policor geconditioneerd voor, ze blijft gewoon in haar comfortabele zeepbel.

Camo | 30-04-19 | 19:26

Wat een goed voorstel, dat zal ze leren! En dan...............??????
Mag in punt 16 de Gemeente en het adres bekend gemaakt worden waar mevr. Simons heden ten dage woont. En kan het officiële uitschrijvingsbewijs van Diemen? Weesp? online gezet worden en mogen we weten wie er nu op dat adres ingeschreven staat en hoe hij / zij zich verhoudt tot mevr. simons?
Want Bwana gelooft niet dat Simons inwoner van Amsterdam is en in de Gemeenteraad mag plaatsnemen, uitvreter dat geloof ik wel, oprecht betrokken? neuhhh

bwanabanjo | 30-04-19 | 18:43 | 1

Nee, dat soort vragen stellen we alleen bij FvD en PVV politici.

Kukooo1 | 30-04-19 | 19:03

Mooi, elke stad zijn eigen gek. Laat Sylvana dit verhaal vooral naar zich toetrekken. Ik verheug me nu al op het afgrijzen van Jesse Klaver hoe zij dit onderwerp compleet ongeloofwaardig de vernieling in helpt. Net zoiets als fakenews en democratie bij Ollengren, of Rian Rijbroek en cybersecurity.

SugarCandyMountain | 30-04-19 | 18:42
-weggejorist-
erwtje59 | 30-04-19 | 18:42 | 2

Waarom aandacht voor de wappies van BIJ1?

BlowingBubbles | 30-04-19 | 18:42

Tijd voor een IQ drempel als je raadslid wordt.
Of zou Sylvana wel doorhebben dat de wereld groter is dan Amsterdam?

Superior Bastard | 30-04-19 | 18:42 | 3

Volgens mij heeft Sylvana helemaal geen laag IQ. Dat is het probleem niet. Het probleem is de ideologie.

omanders | 30-04-19 | 18:48

Volgens mij heeft haar manicure het vertaald vanuit haar tamtamgeroffel.

Jos Tiebent | 30-04-19 | 19:34

Ja hoor, de mens is een bedreigte diersoort...

gekwetst | 30-04-19 | 18:41 | 3

Ik snap 'm.

Mr_Natural | 30-04-19 | 18:41

Er zijn veel te veel mensen. Maar linkse wappies willen daar niet aan. Religieuze wappies ook niet trouwens.

BlowingBubbles | 30-04-19 | 18:44

Bedregen?

kapoerewiet | 30-04-19 | 19:19

Nu graag een lijstje met alle uitgestorven diersoort en plantsoorten . Overigens mogen brandnetels snel uitsterven , die zijn niet fijn tijdens naakt tuinierendag . De grootste uitstervingen waren lang voordat de mens hier rondliep.

Sociale_Facist | 30-04-19 | 18:39 | 2

Ik kan wel een zoogdier opnoemen die door klimaatneutrale energieproductie zijn uitgestorven. De Yangtzedolfijn.

Verder zijn exoten waarschijnlijk de grootste oorzaak van uitsterven van soorten:
phys.org/news/2019-03-alien-species-p...

omanders | 30-04-19 | 18:43

Oh fucking no. Neen neen, geen spoeddebat. Help.

RickTheDick | 30-04-19 | 18:38

Negeren dit wijf en overschakelen naar Venezuela alwaar een linkse dictator wordt gewipt...

Canis.bonus.es | 30-04-19 | 18:38 | 3

Beelden graag van de wippende dickteetor.

Langshetrandje | 30-04-19 | 18:40

LOL!

Canis.bonus.es | 30-04-19 | 18:51

@Langshetrandje | 30-04-19 | 18:40dan zie toch liever SS gewipt worden.

KlauwnBassie | 30-04-19 | 18:52

Ik zou zeggen ... zet wat bijenkorfen op het stadhuis.

Simon_GS | 30-04-19 | 18:38

Ik ben nog van Heintje Simons.

eef 47 | 30-04-19 | 18:38 | 1

Ze heeft toch meer van Heintje Davids of Eddy Christiani.

Mr_Natural | 30-04-19 | 18:40

Iedereen loopt te zeiken over het weer in Nederland en het gaat warmer worden.
Wat willen ze nou?

Mr.Crowley | 30-04-19 | 18:38

Knettergek, wappie

lingo star | 30-04-19 | 18:38

Kunnen we dat gestoorde wijf nou eindelijk eens negeren alsjeblieft!?

Rheia | 30-04-19 | 18:38 | 1

U bedoelt negèren ?

Wijze uit het Oosten | 30-04-19 | 19:07

Knettergek dat domme "mens".

Olympus | 30-04-19 | 18:38

Sylvana... de vermenselijking van de gehele DSM...

overVecht | 30-04-19 | 18:37 | 1

Ideale examen-patient voor psychiaters in opleiding.

Baron Clappique | 30-04-19 | 18:46

Wat voor drugs gebruikt Sylvana?
Wil ik ook weleens proberen.

Mr_Natural | 30-04-19 | 18:37 | 1

Van Sylvana weet ik het niet, maar Femke zit waarschijnlijk aan de xtc. Daar krijg je namelijk zo'n kaakklem van. Of doorlopend coke snuiven, krijg je ook een vertrokken bekkie van. Sylvana? Ik vermoed iets van lsd, iets hallucinerends iig denk ik.

Cammy | 30-04-19 | 22:23

Het ergste is nog dat Sillie Syl niet eens opvalt in die specifieke Raad. Barst er van de knettergekken.

Langshetrandje | 30-04-19 | 18:37 | 1

En dan heeft ze die zetel nog gekregen ook ja. Een rest-zetel

Het Licht | 30-04-19 | 19:51

Hoeveel uitvoerbare voorstellen & moties en aangenomen amendementen heeft mevrouw ingediend? Je weet wel, haar werk.

Sjors W. | 30-04-19 | 18:37

Ik denk dat ze bij Femke klemkaak Halsema wel een luisterend oor krijgt.

zoufri | 30-04-19 | 18:37

Mooi, Amsterdam fikst het wel effe, kan de rest van de wereld weer door. Succes Syl!

John McClane | 30-04-19 | 18:36

Het wordt hoog tijd voor een examen " gezond verstand " voor raadsleden. Zijn we eindelijk van dergelijke domme ganzen verlost. Ach mens: " ga toch koken ".

Stratum | 30-04-19 | 18:33 | 5

Of een examen grammatica voor mevrouw Simons

nee_toch? | 30-04-19 | 18:41

@Kaas de Vies | 30-04-19 | 18:35: Als je gezond verstand hebt, dan kies je niet voor een carrière als raadslid.

marcoplarco | 30-04-19 | 22:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kan uit dat hele stuk schrijven merken dat Sylvana de Hel van '63 niet geschaatst heeft. Chris Zegers trouwens ook niet las ik 2 dagen geleden.

klamme.vla | 30-04-19 | 18:33

Heeft iemand GGZ al eens benaderd om te vragen of onvrijwillige opname een idee is voor mevrouw Simons?

JWZ_JMK | 30-04-19 | 18:33 | 4

@Baron Clappique | 30-04-19 | Matrassenkamer

remmersmaaak | 30-04-19 | 18:50
-weggejorist-
marian2???? | 01-05-19 | 05:54
▼ 1 antwoord verborgen

Crisis in haar hoofd.

Kaas de Vies | 30-04-19 | 18:32

Laat Afrika eerst stoppen met het produceren van mensen...

jj3162 | 30-04-19 | 18:32 | 9
-weggejorist-
marian2???? | 01-05-19 | 05:42

@Dezenaamhier | 30-04-19 | 19:07: Het gaat niet om het recht maar om de CO2 uitstoot te verminderen, netzoals wij allemaal geen vlees meer mogen eten door de uitstoot van veehouders.

marian2???? | 01-05-19 | 05:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Wanneer Bij1 het urgent vindt, weet je dat er helemaal niets aan de hand is.

Kukooo1 | 30-04-19 | 18:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken