Migrantenkinderen (B) vs Migrantenkinderen (NL)
LIVE. Rode Duivels tegen Oranje Leeuwen. De Derby der Lage Landen!
Kijk ze staan. Onze Jongens, vlak voor de glorieuze OZO-victorie op De Mof, jongstleden zaterdag. Deskundologen noemden de overwinning een "geflatteerde zege", maar helemaal niemand pakt deze jongens ooitever die schitterende 3-0 tegen Duitsland af. Bij de Volkskrant maakten ze het helemaal bont door de Oranjespelers opeens migrantenkinderen te noemen. In een tijd waarin minister van Buitenlandse Zaken Blok zijn twijfels uitsprak over het slagen van de multiculturele samenleving, en immigratie één van de grote politieke thema’s is. Aldus Willem Vissers, die er zo lyrisch van werd dat het bijkans racistisch werd. Zometeen straks treedt Oranje in Brussel aan tegen het succesvolle België (numero uno), dat ook al zo geroemd werd om de diversiteit. Grote kans dus dat we vanavond live getuige zijn van een sportief omvolksfeest dat zijn weerga niet kent. Livestream HIERRR.
PS: Mocht u geïnteresseerd zijn in minder sportieve migrantenkinderen. De reguliere dinsdagavondshow Opsporing Verzocht wordt uitgezonden op NPO Start. Hup Holland.
Update: 1-0 (Mertens)
Update: 1-1 (Groeneveld)
Social
Belgische voetbalfans doodsbang voor Daley Blind
Reaguursels
InloggenDankzij het koloniale verleden staat het er gekleurd op...
Denk aan de Romeinen en hun uitheemsche gladiatoren en denk ook aan hoe het Romanum Imperium ten onder ging......
Als ik het zo zie zijn we 'goed' op weg. Het nationale elftal telt inmiddels 6 mannen van allochtoonse afkomst en 5 mannen van echt bij ons. Deugmensen natuurlijk lyrisch want juist daardoor succes! Hoe genees je zoiets?
Het 100% monoculturele Kroatische voetbalteam zou de verdiende wereldkampioen zijn geweest, ware het niet dat de scheidsrechter besloot om het multiculturele Franse team twee handjes te helpen. De voorstanders van omvolking doen aan cherry picking.
Het voetbal een goede graadmeter voor het succes van de multiculturele samenleving? Hoe multicultureel is het damesvoetbal dan?
Mischien niet heel multiecultie maar wel heel divers want: allemaal vrouwen.
Moeten ze bij de NPO niet eens gaan pleiten voor meer diversiteit in het Nederlandse elftal? Slechts vijf blanke, sorry witte, voetballers in de basis lijkt mij niet helemaal volgens de afspiegeling van onze samenleving. Daarnaast ontbreken er ook nog eens enkele Aziaten.
Als je de VK " openslaat " kom je tot de conclusie , of het nu om opinie-pagina's gaat of redactionele baksels, dat je vantevoren perfect kunt voorspellen uit welke hoed de wind waait .Soms een voorzichtige kritische noot maar bovenal alle koppetjes dezelfde kant uit .. Oost-Duitsland voor 1889 was er niks bij . Allemaal : wiens brood men eet , diens woord men spreekt . En : zuinig op de abonnees!
Hoed? Hoek.
Niet zo lang geleden keek je naar een Nederlands elftal; nu moet je van de politiek correcte idioten negers en andere licht getinte mensen zien.
De Volkskrant geeft een snel cursus "hoe word ik racist"
Deze krant is nog te slecht om je kont mee af te vegen.
Het is een Europese ziekte die al langer rondwaart : Denemarken wint een medaille op de 5000 m hardlopen . Blijkt een vederlichte Kenyaan.. Te zot voor woorden... Het is het manneke van harte gegund maar het circus ? Zum Kotzen!
Als Nederland op dit moment nog gewoon de baas was geweest in Suriname en Indonesie had het hele elftal wellicht uit gekolonialiseerde types bestaan. Dat is niet erg, dat zijn dan je onderdanen, ze horen erbij.
'Gewoon'.
beetje sneu stukje, ik ben beter gewend.
bij de Volkskrant nemen ze de campagne "Respect To Racism" wel heel erg serieus
Oh jee, straks zitten we nog met een groep, die de Zwarte Piet uit het Nederlands elftal wil.
huidskleur en cultuur zijn 2 verschillende dingen. Het eerste is een gegeven, het 2e kun je discussies over houden.
De Volkischer Beobachter is weer als vanouds bezig met haar rassenwaanzin. Kan dat krantje niet worden verboden gif in de samenleving te spuiten.
Overal wordt tegenwoordig ras en kleur bijgesleept door de NOS. Dat zijn me toch een stel racisten bij dat NOS ding. Verschrikkelijk. Wanneer gaat iemand eens aangifte doen tegen de NOS? OM zijn jullie en beetje wakker?
--
Alles is ras en kleur bij die lui, ze lopen maar onderscheid te maken. Wordt de NOS geleid door Hitler en vrinden ofoz. Walgelijk.
Eigenlijk is het heel simpel; alles waar je als mens (individueel of als collectief) de aandacht op legt, dat groeit vanzelf in de beleving. Zo líjkt het 'ineens' alsof er overal 'racisme' ontstaat, en zelfs (de horror!) méér voorkomt dan voorheen! Dat is helemaal niet zo, maar simpelweg omdat je alleen maar dáár op let zie jet het meer. Dus nóg meer aandacht naar het plotsklaps overal opduikende 'racisme', wat nog meer aandacht voor het gecreëerde probleem oplevert, waardoor het vliegwiel van de aandacht weer een tandje harder gaat draaien. Zo ben je als maatschappij bezig om jezelf hartstikke gek te maken. En krijg je een averechts effect.
Mark_D_NL | 17-10-18 | 08:50 .. als je mee wilt tellen in de propaganda slag moet je " diversiteit ( kots) propageren ... betekent allemaal bonuspunten in het linkse (media) landschap . De NOS commentator bij Studio Sport Eredivisie legde recentelijk uit dat het dragen van regenboogbanden door de aanvoerders was om meer diversiteit in het foebal aan te moedigen . Als er nu ergens een categorie is die compleet overlopen is door " migrantenkinderen" dan is het daar wel zou ik zo zeggen . Maar kennelijk moeten eerst de laatste autochtonen geruimd worden en alle elftallen eruit zien als Ghana 2.... te zot voor woorden . Ben ik nu Rassiest ?? Ik vrees van wel :)
Samengevat wordt de samenstelling van allerlei teams dus steeds meer een zaak van identiteit[*] ter vervanging van de selectief ongewenschte nazionaliteit.
[*] Uw identiteit: keurig verdeeld naar immigratie achtergrond, etniciteit, geslacht, ras, religie, leeftijd, beperking, klasse, kaste, politieke voorkeur en/of sexuele oriëntatie.
Allemaal uitgesloten van "verschil maken" uit hoofde van grondwetten en verdragen; je erover verbazen kan tot vervolging leiden maar dat terzijde.
Prachtig toch.
Dat een krant die tégen racisme zegt te zijn, al die goed geïntegreerde, voetballende Nederlanders gewoon in 1 zin bestempeld tot "migrantenkinderen".
Lijkt me goed kut, als ik dat stempel ongezien opgedrukt krijg. Voelt zich Nederlander, hier geboren, vreet boerenkool met worst, speelt in het Nederlands elftal en dan ben je toch nog steeds maar een "migrantenkind". Geen volwaardige Nederlander, noop. En bedankt VK.
De volkskrant is ook al zo'n racistisch bolwerk geworden. Verbaasd me dat die krant nog niet op bruin papier wordt gedrukt.
Goed punt @beau. Misschien bedoelen ze te zeggen dat "migrantenkind" = "The Coming Race".
Als ik dit elftal zo bekijk bestaat het voornamelijk uit een mix van autochtone Nederlanders en nazaten van Surinamers. Deze laatste groep beschouw ik gevoelsmatig als echte Nederlanders, dat voel ik ook zo bij Indonesische mensen. Marokkanen en Turken die zich zelf toch in eerste instantie als marokkanen en turken beschouwen, beschouw ik als marokkanen en turken.
Een nationaal elftal dien er ook voor om je te kunnen identificeren. Ik persoonlijk ben erg blij met de "successen" van het marokaanse elftal waardoor een hele lichting "nederlandse" marokanen voor dat elftal hebben gekozen. Ik denk gewoon dat ze niet zo uitblinken in teamsport.
Inderdaad. Zo zie ik het ook. Surinamers en Indonesiërs hebben een historische relatie met Nederland en dragen dit ook uit. Verder hebben we een aantal halfbloedjes met Nederlandse moeders en Afrikaanse vader. Daar is ook een duidelijke link. Bij Turken en Marokkanen ontbreekt deze basis volledig.
@0112358 | 17-10-18 | 08:33 "Ik denk gewoon dat ze niet zo uitblinken in teamsport." Nou, overvallen en ramkraken plegen lukt ze anders prima in teamverband.
Alles moet tegenwoordig een betere afspiegeling van de samenleving worden (blijkbaar), of het nu de politie is of NPOérs op tv.
Waarom dan het NL elftal niet?
Dit is weer helemaal doorgeslagen met die positieve discriminatie.
Ik mis trouwens o.a. de genderneutrale baardhipster met knotje.
Een blanke trainer, mag dat nog wel?
En in Ter Apel wordt het dorp overspoeld door een tsunami van winkeldiefstallen door inwoners van het AZC. Schade wordt beraamd op 75K jaarlijks maar kan niet worden verhaald want die asielparasieten hebben niets. En wat zegt het COA over deze kansenparels: "Wij zijn niet verantwoordelijk voor onze gasten in het COA". Weg met ons, weg met ons!!!
Is wel erg off-topic n'est pas. Maar goed hier de feiten: www.ad.nl/binnenland/diefstal-door-as...
Dat was dan goed samengevat door eerst.
@eerstneukendanpraten | 17-10-18 | 08:29
Ja, ik zie de parallel. In zekere zin is ons Oranje ook overlopen. En veel buitenlandse teams eveneens. Dat haalt de glans er wel wat af voor mij. In een doorsnee wedstrijd zie je al snel 50% 'import' voetballers. Het mag, voor mij hoeft het echter niet.
-
Aan de uitslagen te zien voetballen deze mensen in ons nationaal elftal omdat ze...... goed kunnen voetballen. Als je punt is dat er meer blanke voetballers het team in moeten..... stel ik voor dat blanke voetballers beter gaan voetballen.
Verder vind ik voetbal een ruk sport en praten over voetbal is nog erger.
Elf overbetaalde tokkies met plakplaatjes die een bal over een veld trappen. Daarnaast, rennen op een grasveld is voor koeien die een winter lang op stal hebben gestaan. Nee dan liever de edele sport die MMA heet.
@Bernard "Misschien had je beter je mond kunnen houden dan?"
Ja misschien wel. Maar zeiken is ook lekker toch?
NemesisNL | 17-10-18 | 08:44
Dat ben ik dan ook wel weer met je eens.
What the F*ck is een #EqualGame!? Bijvoorbaat gelijk spel?
In bepaalde kringen wordt er bij de pupillen een wedstrijd al niet meer afgesloten met winst of verlies. Want, verliezen betekent dat je slechter bent dan een ander en dat moeten we toch niet willen.
Zag laatst Buitenhof en die hadden op de eerste rij in het publiek een blauwe Barbapappa neergezet, gewoon om te laten zien hoe geweldig de NPO wel niet deugt. Ik ben er ook volkomen klaar mee...
Alleen in het VMBO.
@eerstneukendanpraten
ja, dat van die blauwe moslim viel mij ook al op. Ikheb er nog over nagedacht. Zou zo'n blauwe burka nou echt geinteresseerd zijn in onze dividentbelasting? Of was het toch een acteur.
Anyway, het was duidelijk dat de regiseur er voor had gekozen om haar steeds duidelijk in beeld te hebben. Zo worden we allemaal netjes opgevoed met het linkse diversiteits- deugbeleid.
Wel twee doelpunten in 90 minuten. Dat zal me een partij spannend zijn geweest.
Eindelijk weet oranje weer wat voetbal, teamgeest en speelvreugde is. De trainer is goed bezig met het team!
Gelul van de VK. Tot voor kort waren Surinamers en Antillianen geen migranten maar rijksgenoten. Je degradeert ze godverdomme zelf.
Hele knappe prestatie van Nederland.
Wie is die spelert met het roze kroontje?
Ook teleurstellend qua diversiteit en migrantenkinderen ( vragen 2e kamer vereist) het Nederlands dames volleybal team . Zonder gekheid : echtttt top top .. nu in halve finale WK met kapitale zege op de VS .
Waar de blanke top der duinen schittert in de zonnegloed!! ( met excuses aan
onze Bobina :))
Alleen verhalen die het bewijs vormen dat de omvolking ons vooruit helpt is nieuws bij de Volkskrant.
Dat we dankzij die luie allochtonen die geen flikker geven om het oranje shirt, maar voor wie het belangrijkste is om snel en veel geld verdienen, zowel geen EK als WK kwalificatie hebben gehaald wordt dan even niet vermeld door deze blinde journalisten van de VK.
Volgens mij is coach Ronald Koeman 100% een echte Nederlander... maar hij is geen speler dus mogen we mogen we hem niet meetellen.
En op zondag gaat hij in de schmink en zet hij een zwarte Pieten pruik op en doet hij tandjes in. Zo laat hij zich in praatprogramma's nog eens betalen. Alleen de naam van zijn alter ego Pierre doet dan vermoeden dat hij van roomblanke afkomst is.
Aan alles merk ik gewoon dat ik niet echt een diehard Oranje fan meer ben.
Gewoon keihard juichen om de 1-0 voor België!
En daarna toch ook weer met de vuisten omhoog voor de 1-1.
Maar vooral ben ik PSV fan. Na extra PSV wissels werd Oranje echt gevaarlijk.
PSV is het tegengif tegen antivoetbal.
Opsporing verzocht kan tegenwoordig volstaan met één signalement voor alle misdrijven.
Als je nu een partij begint die er meer blanken in willen hebben, heet die dan UitEen .....????
Net de samenvatting gezien, leuk man een team met toekomst zoals ook de Belgen constateerden.
Memphis was weer goed daar gaan we nog een hoop plezier aan beleven als hij dit door kan trekken.
Duitsland weer ten onder, nu tegen Frankrijk dat is altijd geinig.
Hoop zure lutserTs in de (voetbal)panelen maar dat hou je toch ;)
Ik ben meer fan van wijnaldum en babel, typisch weer dat je voor de narcist depay kiest, met zijn moyenne van één doelpunt op de twintig opgelegde kansen. Met zijn rare haartjes. Ook opgegroeid zonder vader zeker ?
Maak eens een grapje of een rijmpje. U als lid van Sociëteit De Witte zou dat moeten kunnen.
''Zure lutsers' zijn mensen die blij worden als iemand verliest, fouten maakt, in plaats van plezier beleven aan goede prestaties. Maar zo zijn er veel in Nederland.
Volgens de logica van Willem Vissers zijn het dan juist homogene teams als die van IJsland en Kroatie die per saldo het meeste uit hun bevolking halen (resp. 0,3 en 4,5 miljoen inwoners). Het zijn beiden immers landen met een laag bevolkingsaantal die prima presteren tegen landen met een tig keer grote talentpoel om uit te selecteren.
Daar had je nog niet aan gedacht he Willempje? links dommertje dat je bent.
Ijsland heeft 2x verloren van Zwitserland dat speelt met 6 Albanezen.
Vind het echt bizar dat ik niet kan zien wie er speelt: Nederland - België of Kameroen - Congo. Gelukkig interesseert voetbal me geen ene flikker.
Sinds de nationale teams een mix zijn van 20 bevolkings groepen begrijp ik niet wat het verschil is tussen zeg Frankrijk en bv Nederland en interesseert het me geen flikker meer. Heb het hier vaker gezegd : criterium zou moeten zijn : minstens 3 generaties in het land van vertegenwoordiging gewoond . Je krijgt dan weer nationale elftallen . Nu ben ik natuurlijk weer rassiest ... lol
Ik tel er vijf.
Wat moet ik dan voor Servië juichen?
Willem Vissers is een ontstellende jokkebrok en werkt dan ook voor een natte krant.
" Wiens brood men eet , diens woord men spreekt ..." heeft Willempie boven z'n ledikantje hangen
Zolang ze niet beginnen over de slavernij, zwarte piet of ander gezeur over racisme, maakt het mij niet uit of ze een ge- of verkleurd Nederlands elftal hebben. Dat terugkijken helpt ons niet vooruit. Aanvalluhhhh !!
Hoop dat deze migrantenkinderen zich beter kunnen gedragen dan de echte Nederlandse voetballers uit mijn jeugd. Dat waren pas racisten. Toen had je bijvoorbeeld een Koeman die schaamteloos met een Duits shirt zijn reet stond te flossen. En Rijkaards dikke fluim in het matje van die irritante mof. Ach, voorbeelden genoeg.
Ook bizar... Gullit in een reggaebandje. Haha, een kaaskop die Jamaicaanse muziek speelt, met nog een hit ook.. met als onderwerp 'South Africa'. Gekkigheid.
U weet helemaal niet wat racisme is. Racisme is dat wanneer je 's middags de kleedkamer binnenkomt en op zoek gaat naar de lichtschakelaar.
Racisme is: zomers alle plantjes water geven, maar de afrikaantjes overslaan.
Racisme is: wittereus.nl/was-producten.php?article... als bleekmiddel, maar vriendelijk voor kleuren.
Is dit het moment om het over "De Kabel" te hebben ?
Voor de jonkies: de kabel was een kongsi van elkaars bilnaad likkende Bijlmertokkies met surinese roots.
De Briemusketier | 17-10-18 | 00:17
+1 hij is fijn
@Briemusketeer:
-
Laat ons raden: die heetten zo omdat ze van die leuke kabeltruien konden breien?
Gibraltar heeft gewonnen van Liechtenstein!
Is een paar Kenianen niet een goed idee? Vanwege een genetisch verschil kunnen die veel harder lopen dan voetballers van andere afkomst.
De basis van voetbal is immers dat je minstens 90 minuten volaan moet kunnen rennen. En daarna uiteraard met een bal moet kunnen omgaan.
inderdaad. als je eenmaal een zebra met de hand gevangen hebt dan ben je fit!
Kenia blinkt niet echt uit qua voetbal.
Nee Jelle, dat is niet de basis. u bent geen connaisseur en dus af.
Dit is geen reële afspiegeling van de samenleving.
Ik kan mijzelf langzamerhand niet meer identificeren met het Nederlands eftal, heel zonde..
sneuneus,
liever zie ik dat deze jongens zich geroepen vinden om voor Nederland uit te komen. Multi etnisch zal me aan mijn reedt roesten. Volgende keer weer een molukker er bij maakt het uit.
Ondanks hun afkomst heb ik bij spelers als Vanenburg,van Bronckhorst ,van Hooydonk Gullit en zo voort het idee gehad met een buitenlander van doen te hebben. Dat geld ook voor een Wijnaldum,Deepay en vele andere.
Mits men geen rare privileges op eist,de zaak leeg haalt maar gewoon meedoet heb ik gen probleem.
@ miko | 17-10-18 | 02:36 |
Dat waren dan ook perfect geïntegreerde Nederlanders met een immigratie afkomst die toevallig ook voetballers waren, in een tijd dat ze niet in de meerderheid waren in een elftal. De huidige jongens hebben niet zoveel met Nederland, wel met geld dat ze nu krijgen alsof het water is, onze eigen fout overigens. Voetballers krijgen het salaris wat Jan met de Pet voor ze over heeft, niet andersom, dus stop met die abonnementen nemen op voetbalzenders.
Heb wel wat succesvolle migrantenkinderen (want mijn IQ) achtergelaten in Indonesie, maar dat was voornamelijk om aan eigen gerief te komen. Als ze kunnen voetballen kunne we ze altijd nog nationaliseren.
Ze hebben niets gemist aan hun vader.
Migrantenkinderen lol! Professionele voetballers zijn gelukszoekers puur sang! (En terecht)
Het NL elftal blijft mij positief verbazen, het is nog zo kort geleden dat de voetballiefhebber zich vastklampte aan de leeuwinnen voor Hollands glorie. De migrantenkinderen hebben het goed gedaan.
Nou en of, een fantastische prestatie van de migrantenkinderen!
Dat mag ook wel als je achterlijk veel geld krijgt voor het trappen tegen een bal.
Ach ja, Frankrijk won het WK2018 en dat volgens velen (o.a. Macron) te danken aan de diversiteit van het team.
De verliezend finalist Kroatië was vrijwel geheel blank (2e worden als zeer klein land op een WK is toch minstens zo'n goede prestatie), dus was een dergelijke grote prestatie dan niet te danken aan de homogeniteit? Dat heb ik dan weer nergens gelezen...
Het is selectief winkelen, kijken welke verhaaltjes mooi aansluiten bij het promoten van meer diversiteit, lees omvolking.
was dat Franse team divers, of zwart? Uni-cultureel zeg maar? Of is afwijking van multi-cultuur wel OK als er geen blank in voorkomt? Oh ja, Griesmann, realiseer ik me nu.
skoftig | 16-10-18 | 22:59
Zelfs Griezmann is niet echt Frans: Duitse vader Portugese moeder. Alleen Giroud is echt Frans... nou ja, zijn ouders zijn beide half Italiaans.
Als je omvolkers confronteert met de onvermijdelijke realiteit dat volkenvermenging binnen 2 eeuwen leidt tot een compleet homogene wereld waarin ieder mens dezelfde huidskleur, haarkleur en gelaatstrekken heeft, dan antwoorden ze opeens dat mensen meer solidair en tolerant zullen zijn als iedereen hetzelfde is. Simpele mensen beginnen met de gewenste ideologie en nemen dan de opportunistische argumenten aan die dat staven.
stampertje85 | 17-10-18 | 00:03
De meeste linkse politici en vooraanstaanden handelen al lang niet meer uit de jaren 70 doctrine die jij nu schetst; men handelt louter uit de onderbewuste angst om hun machtspositie te verliezen. Vandaar dat er intoemende mate een toevlucht wordt gezocht in alarmisme en het zwartmaken van de oppositie, voor een echte idealist volstaat een simpele positieve boodschap.
Jan Leiden. 22.38. "Cocaïne wasserij" .Het komt ook allemaal in het drinkwater terecht. Wij verpesten het milieu.
Ook dat nog, komt het gewoon in het riool tetecht ook nog die chemische troep. Straks nog meer kanker, etc...
Ik ben het wel eens met de Volkskrant, we hebben pak hem beet 100 geslaagde migrantenkinderen in onze eredivisie. De rest is en blijft vuilnis.
Vraag mij wel af waarom dit goede nieuws nu openbaar is, normaal komt het slechte nieuws altijd in het nieuws.
Off topic:
Weer een woord geleerd: Cocaïne wasserij.
Nooit te hopen dat het in je buurt zit.
Cocaine wasserette klinkt hipper.
Hardlopers zijn geen doodlopers.Als je dat niet kunt, dan ben je toch niks op deze wereld?
Hup Luukie de Jong!
Ga weg alstublieft
twitter.com/demo_demo_nl/status/10521...
Dus als migrantenkinderen oververtegenwoordigd zijn in het Nederlands Elftal betekent dat het succes van massa immigratie, maar als migrantenkinderen zwaar oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit of bijstand dan is dat niet relevant. Misschien vinden ze bij de Volkskrant voetbal gewoon één van de belangrijkste zaken in het leven?
Als er een paar het wel goed doen komt dat op de voorpagina, waren we bij het EK en WK de laatste keer niet gekwalificeerd dankzij of ondanks de migrantenkinderen.
Voetbal kan wel verbroederen maar dat is dan ook weer snel voorbij als we over gaan tot de orde van de dag.
Is toch mooi dat je zo de beeldvorming positief kan beïnvloeden onder het klootjesvolk.
Achter ieder "succesverhaal" staan 100 mislukkingen.
Andere kijktip burgemeester undercover op sbs6. Hoe een groepje dieven het daar verpest op het COA voor andere vluchtelingen, net behoorlijk wat agressieve Marokkanen gezien die de verborgen camera doorhadden. Hadden zij iets te verbergen?
Nou, aan het einde iedereen aanwezig op dat gemeentehuis, behalve de 2 "agressieve vluchtelingen". En hwt COA "herkent zich niet in het door de burgemeester geschetste beeld". Nee, we hadden anders verwacht? En die burgemeester was undercover, COA ! Juridisch indekken geneuzel?
“Die” kroost?
U bent Marokkaan?
Toen ik Frankrijk zag spelen wist ik niet dat ik Frankrijk zag spelen. Datzelfde onderbuikgevoel heb ik nu ook met Oranje.
Toen Johan Cruijff bij Ajax op een vergadering van de Raad van Commissarissen zei dat Edgar Davids 'daar alleen zat omdat hij zwart is' werd de racismekaart getrokken. Prima dat er een paar donkere spelers bij Oranje spelen maar toch bekruipt mij het gevoel dat Johan Cruijff ook had.
Ik denk dat het normaal is dat er meer donkere jongens in Oranje spelen. Als je op andere opleidingen , banen etc geweigerd wordt, dan ga je maar voetballen. Allemaal statistiek. Of moeten we binnenkort Theoretisch fysicus Prof. Dr. Seedorf verwachten (misschien wel, want Clarence weet alles)
@skoftig | 16-10-18 | 22:17
Kwestie van selectie van de bondscoach. Gelet op de profvoetballers van NL, in binnen- en buitenland, kan hij makkelijk een volledig blank team samenstellen.
Maar als je puur naar voetballend talent en team-vorming kijkt, dan maakt het kleurtje natuurlijk niet uit. En zo geschiedde.
Voetballen inderdaad of rappen zoals Dr. Dré!
@ skoftig | 16-10-18 | 22:17 |
Seedorf heeft inderdaad een master gehaald als ik me niet vergis.
@sprietatoom
Nog geen Dr. dus ;)
van der g | 16-10-18 | 22:05
Maar toen jij iets zag, waar ging het dan over? Was het Johan Cruijff bij Ajax? Of de Raad van Commissarissen met Edgar Davids? Zijn het 'de donkere spelers' misschien en waarom noem jij die niet zwart? Dit zijn gewoon een paar vraagjes en jij bent welkom die te beantwoorden!
@ Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-10-18 | 22:54
Zwarte mensen bestaan niet. Van licht- tot donkerbruin maar geen zwart.
Toen waren het toch ook Rijkaard, Gullit, Wouters. Seedorf, Kluivert etc. Nooit geen thema van gemaakt of gevonden. Wellicht valt dat racisme wel mee... in iedergeval veel minder dan in de (post) moderne waanzin wordt gepushed. PC en identiteits politiek is de grote wig die de samenleving van binnenuit kapot maakt!
Eens, ze maken het nu veel groter dan het ooit was.
Toen ben ik dus al afgehaakt.
Off topic:
Gruwelijke details komen naar buiten over de moord in de Saudische ambassade:
twitter.com/JamalsNews/status/1052266...
Wellicht dat het klopt hoor, maar bij Al-Jazeera (waarvan Jamal Elshayyal journalist is) moet je altijd in je achterhoofd houden dat het een Moslimbroederschap-propagandablaadje is. Al-Jazeera is een Qatarees mediabedrijf. Qatar en Turkije zijn dikke maatjes. Edrogan, de Qatarese regering en Al-Jazeera hangen de Moslimbroederideologie aan. Het Moslimbroederschap en de Saudi's zijn elkaars aartsrivalen.
Link werkte warempel ook in het buitenland... bedankt redaktie!
Wat vinden ze er zélf van dat ze een migrantenkinderen team worden genoemd, dát zou ik willen weten. Tijd voor roze microfoon interview?
De volkskrant wil natuurlijk graag wat positieve voorbeelden aanhalen. Ook daarin zijn ze, helaas, een minderheid.
Met die omgevolkte elftallen vind ik toch gewoon altijd alsof je naar een horde american footbal spelers aan het kijken bent, of als ze slecht spelen lijkt het wel een peleton mislukte rappers. Maar migrantenkinderen klinkt echt heel betuttelend zeg, ga morgen mijn VK abonnement opzeggen.
Ja en Zwarte Piet is ook kut zèg!
mortgage_freeman | 16-10-18 | 21:43
Goh, alweer......
Zitten de adepten van de multicuturele samenleving zo verlegen om sterke argumenten dat ze een simpele voetbalwedstrijd aangrijpen om hun gelijk te halen?
Stel nou dat Nederland verloren had van Duitsland. Dan hadden de critici van de multuculturele samenleving met evenveel recht de diversiteit binnen het NL-elftal mogen aanhalen als verklarende factor van het verlies. Ja, dan was Leiden in last want discriminatie, racisme, bla bla etc.
Maar wie diversiteit aanhaalt als verklarende factor bij winst, geeft impliciet toe dat dit ook kan gelden bij verlies. Diversiteit kan niet louter één kant op werken.
Benieuwd of zo'n Willem Vissers zich dit wel realiseerde toen hij het artikel schreef. Conclusie: mensen als Willem Vissers bewijzen de multiculturele samenleving (onbewust) bepaald geen dienst!
Willem Vissers klinkt heel vaak als een blije Christen als hij over voetbal schrijft. Een beetje kritische distantie zou z'n bijdragen leesbaarder en geloofwaardiger maken.
Sowieso moet je door een moeilijke bril niet naar een simpel spelletje kijken. Vissers is een pretendent die net doet alsof hij zingevend betoog schrijft in plaats van een wedstrijdverslag. Inconsistent als de neten ook.
Spijker kop.
Hé lacucaracha. Kop kont. Kop staart. Hoofd schouders knieen teen.
ook wel toevallig dat vanavond een derde van de migrantenkinderen niet met de achternaam op het shirt prijkt, vanwege een weggelopen papa.
Virgil's papa is anders de blanke Nederlander uit de relatie. Is dat dan nu verbroedering - alle mannen zijn hufters?
Daar heb je gelijk in. Ik vond het slechts een toevallig stereotype wat zich voordoet.
Ik dacht het al aan zijn Bredase achternaam te zien.
Ik kijk geen TV, ik kijk dus geen internationaal nationaal voetbal. Nooit gedaan ook trouwens..
Interesseert ons geen fuck, nada. Tot ziens.
Als je ook niet reaguurt, zijn we allemaal content.
TV is de evil eye. En theater is het opvoeren van een personage.
In Hellendoorn (hel en doorn) hebben ze niet voor niets ruzie: www.tubantia.nl/hellendoorn/avonturen...
De Belgen zetten een stuk minder druk op het middenveld en de verdediging dan de Duitsers, maar toch mogen ze redelijk vrij spelen. Dat kan veel te makkelijk mis gaan.
De bastaard zoon van Gullit doet ook mee
Zoals ze hier in Engeland zeggen zijn love child uit zijn Chelsea periode
Liever verliezen van België dan van Duitsland. Ja toch?
Nee
Von Knarrenstein | 16-10-18 | 21:35
*Nee!*
Goed! Dat is een duidelijk antwoord. Maar waarom dan?
Nee
En toch, hoe ik het rationeel en emotioneel bekijk. Voel ik mij steeds minder verbonden. Ik snap dat de multikul en globalisering er doorheen moet worden getrapt. Dat plan is al 80 jaar geleden bedacht en dat gaat als een trein.
Emotioneel en als vrij mens, sta ik open voor het idee. Waarin de homosapiens samen kan leven. Maar rationeel weet ik ook dat het nooit zal functioneren. Want dat zit eenmaal niet in ons DNA. Het is een diepere instinct wat er voor zorgt dat ons nageslacht een overlevingskans heeft. En dat, evolutionair gezien is het beste als ik dat gewoon heb met iemand die fysiologisch op mij lijkt, maar ook de zelfde normen, waarden, cultuur en intelligentie heeft.
Dus conclusie: emotioneel vind ik die utopie een mooie gedachte. Maar mijn instinct, en alle cellen in mijn lichaam zegt dat het ontzettend fout is. Ik zie een team waarin de minderheid dezelfde fysieke trekken heeft als mij, en de meerderheid de fysieke trekken heeft van Afrikanen.
Onbewust zorgt dat er toch voor dat het kijken van voetbal een stuk onaangenamer wordt en dat ik mij niet verbonden voel met het team wat mijn land representateerd.
Begrijp me niet verkeerd, dit komt niet voort uit haat jegens anders gepigmenteerden. Maar het is gewoon een stukje gevoel.
Tja. De mens is heel tribaal, ondanks de ratio die we ook hebben. Het is maar de vraag of we het lang genoeg vol houden om daar overheen te groeien.
@teejee, of de vraag stellen of we die diepere instinct gewoon niet moeten volgen. En de biodiversiteit behouden en ervoor zorgen dat de hele wereld leeft in de zelfde welvaart als wij. Want geloof mij, de dag dat Afrikaanse landen dezelfde welvaart heeft als ons, zullen al die gepigmenteerde mensen terug verhuizen naar hun warme klimaat. Want soort zoekt soort, en die zullen echt niet hier op het koude regenachtige donkere noordelijk halfrond verblijven samen met de blanken. Dat tribale staat geschreven in ons DNA en die informatie wordt al een half miljoen jaar doorgegeven. Dat trap je er niet zomaar uit.
En dan fysiek gezien, welk voordeel heeft een gepigmenteerde huid op het noordelijk halfrond. Het is amper in staat om normaal vitamine D aan te maken in de donkere lange nachten en dagen in het noorden.
Interessant. Ik heb dat dus helemaal niet. Surinamers, Indonesiers... zie niet waarom die geen deel van Nederland zouden zijn, zeker niet wanneer ze hier opgegroeid zijn.
Heb je ook een hekel aan Groningers?
Exact mijn gevoel. Het is net of je het jezelf kwalijk moet nemen dat alles in je lijf het signaal geeft dat iets niet klopt, niet natuurlijk is. Het duiveltje op mijn schouder krijgt steeds meer de overhand.
Ik weet niet van welke generatie u bent, maar ik groeide op tijdens succesvolle Oranjejaren. Toen hadden we ook een elftal met een boel donkere jongens. Eerst Kluivert, Seedorf, Davids, Winter, Reiziger, Van Hooijdonk. Latere elftallen hadden ook genoeg donkere en een aantal Marokkaanse jongens. Zelfs een paard in Van Nistelrooy! Ook het elftal van het succesvolle EK '88 - ver voor mijn tijd - is haast iconisch geworden door Rijkaard en Gullit.
Zou het kunnen dat je minder hebt met het elftal omdat je zelf ouder wordt en minder waarde hecht aan voetbal kijken? Je ervaart het wellicht minder nu je niet meer elke wedstrijd met vrienden kijkt? Of nog belangrijker, de afwezigheid van succes doet af aan de binding met het team. We delen geen EK's en WK's meer; dat zijn toch ervaringen die ik behoorlijk intens met vrienden heb gedeeld. Met het hele studentenhuis en vrienden straalbezopen tegen een TV blèrend of feestvierend in de stad. Iedereen gehuld in oranje, de hele stad op sleeptouw. Dat gebeurt nu niet meer.
@ Gualtiero | 16-10-18 | 21:44
Ik denk inderdaad ook dat het een generatiekloof is.
@Sjors W.
Niet zozeer een generatiekloof, maar ik denk dat de binding met Oranje sterk afhankelijk is van het succes van het team en niet van de huidskleur van de spelers. Je zult zien dat als Oranje ooit weer succesvol wordt en ze meedoen aan eindtoernooien (ook met enig succes), dat het 'oranjegevoel' ook weer zal groeien. Ook bij Schraapmaad.
Misschien had Blok toch gelijk.
1-1 door een Nederlandse gelukszoeker die in België de baan heeft ingepikt van een Belgische voetballer.
Hoe laat komt de nachtzuster jou insnoeren Ard?
Zijn vader is een blanke Nederlander.
Oh, heeft Lieke Mertens gescoord? Goed zo, Oranje Leeuwinnen!
Dat recente Frenk Rijkaardje van Jordan Teze met jong Oranje getuigt anders niet van sportiviteit.
België overklast Nederland. Duitsland staat uit tegen Frankrijk voor. Het was even leuk, we keren weer op aarde terug.
1-1
B elftal van NL.
Inderdaad 1-1, en Frankrijk verslaat Duitsland
Het is niet zo gek, dat het steeds meer migrantenkinderen worden. Wat wil je als de blanke jeugd zich meer en meer achter de computer schaart en niet meer uit zijn luie stoel komt om een balletje te trappen.
Migrantekinderen met "nederlandse" achternamen die ze niet achter op hun shirt zetten. Memphis de Paay (memphis) virgil van dijk (virgil) groeneveld (Danjuma).
Als ik zoon van Patricia zou zijn, zou ik ook Memphis op m'n shirt zetten.
Aan de pica zie je weer duidelijk welke kleur haar het gewend is om zo hier en daar een flinke piemol tegen te komen.
images.gscdn.nl/image/523ff9e0eb_ANP-...
Bij lichtblauw geen Turken, geen Marokkanen. Zegt veel over de geslaagde integratie. De Volkskrant hoor je daar niet over.
Wel bij België. Chadli en Fellaini. Belgie is top.
De uitslag van de minder succesvolle migrantenkinderen laat zich weer makkelijk voorspellen. Is iedere week het zelfde.
Holy shit wat een briljante tweet van Pritt!
Waarom mogen de allochtone correspondenten niet bij deze bijeenkomst zijn?
De asociale diknekken die ieder weekend dankzij de EU vrij de grens over mogen trekken om stomdronken wild plassend en luid schreeuwend Vlaamse vrouwen lastig te vallen en onschuldige Belgen te molesteren staan al met 1-0 achter. Ze weten weer waar ze staan.
Oeps, dubbel, sorry Joris.
Huh. Ik begrijp dat je tegen alles wat Nederlands is bent maar dit gaat nergens over. Ik ben 10 jaar gaan stappen in België en er waren echt nooit problemen tussen Nederlanders en Belgen. Liet je ook wel uit je hoofd met die uitsmijters daar.
Daar denken de Belgen toch echt anders over. Ik ben niet tegen alles wat Nederlands is hoor, ben er zelf een en het overgrote deel bestaat uit goed volk. De rotten appels verpesten het voor de rest.
Het schijnt wel zo te zijn dat Nederlanders zich misdragen in Antwerpen volgens sommige Belgen
Erg jammer, ik kom graag in Antwerpen
Ardbeg | 16-10-18 | 20:59
Eh, volgens mij stond het voetbalteam van NL 1-0 achter.
Ze staan op het voetbalveld, in België.
En in tussen is de stand 1-1.
Tekenend hoezeer gij dit spelletje koppelt aan alles buiten dit veld.
Ben jij echt zo dom?
Ik keur misdragende Nederlanders vanzelfsprekend af, niet mijn vrienden. Maar antwerpen is toch met afstand het Amsterdam van Belgie. Wat een k*tstad met patjepeeërs. Alsof die ANtwerpenaren zulk gezellig volk zijn. Ik kom er gemiddeld 2x per week de laatste jaren, over dikkenekken gesproken.
De asociale diknekken die ieder weekend dankzij de EU vrij de grens over mogen trekken om stomdronken wild plassend en luid schreeuwend Vlaamse vrouwen lastig te vallen en onschuldige Belgen te molesteren staan al met 1-0 achter. Ze weten weer waar ze staan.
Heb je het over Marokkanen?
Nee, Nederlanders. Ergernis nummer 1 in Antwerpen.
Hij heeft het over marokkanen
Ergernis #1 in Antwerpen? Ook in Borgerhout, of is daar een ander ras dan Nederlanders #1?
Ook de Nederlanders in Antwerpen ergeren zich aan marokkanen aldaar
@NeedIsaymore? | 16-10-18 | 21:12
Tja. Lokaal bekend als Borgerocco.
TeeJee | 16-10-18 | 21:20
En al heel lang: www.youtube.com/watch?v=oTusF8QbCzQ
We zullen zo zien bij welk land de multiculturele samenleving wel geslaagd is en bij welk land niet.
NB. Voor een ZWARTE Piet kan hier gedoneerd worden: www.doneeractie.nl/de-nationale-sinte...
Zeg, dat hele feest kost me al een rib uit mijn lijf. Kunnen we dat geld niet beter inzamelen voor arme gezinnen die ieder jaar aan hun kind uit mogen leggen waarom hun brave zoontje geen nieuwe PlayStation krijgt en die kleine klootzak van de buren wel?
Ardbeg | 16-10-18 | 21:01 |
Arme gezinnen? Die bestaan niet in Nederland. U heeft het over gezinnen met slecht financieel management.
Mooi toch. Nog een generatie en je hoeft je helemaal niet meer vanwege je afkomst te verdedigen. Dan vinden we een kleurtje en een accentje heel normaal en is het klaar met dat vorige eeuwse rassengezeik. Ik kan niet wachten.
Uw theorie gaat niet op voor de zwarte bevolking in de VS. Waarom zou dat in Nederland anders zijn?
Ligt eraan waar in de VS. Over het algemeen vind ik Nederland verder ontwikkeld dan de VS. Zo’n oer conservatieve Christelijke Twitter troll zou hier ook nooit aan de macht kunnen komen.
Als het vorige eeuwse rassengezeik is, is het nu dus wat anders. Of de nieuwe generatie gaat in de 22e eeuw zaken veranderen. Graag wat duidelijker.
Your wishful thinking isn't my young blond daughter's..
Niks we, spreek voor jezelf. En mijn nakomelingen zien dat iig net zo.
Hup Polen!
Afspiegeling van de samenleving?
Vriendschappelijk. Meh.
Ik kijk liever naar de migrantenkinderen bij FRA-DUI.
Weet je wie ook altijd sport gebruikte voor propaganda?
Saddam Hussein? Muammar Gadaffi?
President Godwin ?
Ardbeg?
Sommige, huidige, Amerikaanse Football Spelers?
Leni
Succes Oranje. Maak ons land weer groots in voetbal.
Congo uit, altijd lastig voor Suriname.
LMAO
Bodem-derby van Groot-duitsland toch?
Grrrr Groot-Dietsland omhoog gooien doet, Groot-Duitsland was al omgegooid.
De Zwarte Meteoor, 1957, Heracles. gelukkig is pigment wel de minst relevante fysieke eigenschap bij voetbal, maar vertel dat maar eens aan deugend Nederland.
Zie je wel Nederland wordt steeds multicultureler.
Voetjebal vormt wereldwijd juist één cultuur - die van het spelletje.
Dat de poppetjes in de top overal vandaan komen, valt niet onder multi-culti.
Indien wel, is het programma op NPO 2 de High Class van multi-culti in NL.
Telkens weer geslaagde audities bij Opsporing Verzocht.
En die 5e generatie mocros kiezen voor woestijnië.
Repetitive Beats | 16-10-18 | 21:12
Als mocroGS van de 5e generatie is, dan is GS dus woestijni...
Hé, nou ja.
Wat heeft huidskleur met cultuur te maken? Racist!
Weleens van Surinaamse cultuur gehad. Bewijst maar weer dat je wereldvreemd bent en vast geen allochtone vrienden hebt.
Geen idee eigenlijk, of mijn vrienden allochtoons zijn.
Wereldvreemd bepaald niet - die vraag is overbodig.
Maar eh, tegen wie had je het, mocroGS, om 22:25?
Suriname was een echte multicultuurplantage
Hup Oranje Duivels!
Der Untergang is op ARD te zien.
Zeker weer in het Duits nagesynchroniseerd, ik heb daar zo'n hekel aan.
Acidbrain | 16-10-18 | 21:04
Die rotmoffen ook, nergens schamen ze zich voor.
O wacht, dat mogen we niet meer zeggen van tante Bep. Sorry, tante Bep!
@ Acidbrain, hoewel het letterlijke vertalen ook niet meevalt, is John Wayne met 'eh Mann, steck die Kanone weg oder es knalls' niet om aan te horen.
REAGEER OOK