Bassiehof– Syriëdebat; VVD'ers zijn nerveus, beter dat Kamer naar verband vraagt met Turkijedeal

Het is dinsdag D-Day voor minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok (VVD). Vanaf 16.00 valt dan het debat over ‘Nederlandse steun aan de gewapende oppositie in Syrië’ in de Nationale Vergaderzaal te aanschouwen.
Er heerst onmin binnen de coalitie over de opstelling van het CDA. Christendemocraat Martijn van Helvert kwam daar bijkans fysiek achter toen Blok tegen hem uitviel in de Ridderzaal tijdens Prinsjesdag. Van Helvert en zijn collega Pieter Omtzigt bombarderen de minister voortdurend met vragen over de kwestie. In NRC Handelsblad viel zaterdag te lezen dat zelfs de doorgaans onverstoorbare Mark Rutte zich inmiddels ‘groen en geel’ ergert aan het CDA-duo. Er is van de kant van het VVD-smaldeel in het kabinet dus sprake van enige nervositeit in aanloop naar komende dinsdag. Dat roept de vraag op, waarom zijn de VVD’ers zo nerveus? Zou de Turkijedeal ermee te maken kunnen hebben?
Blok zou volgende week de vlucht naar voren kunnen nemen door te stellen dat er inderdaad fouten zijn gemaakt, excuses aanbieden en beterschap beloven en eventueel de hele affaire vervolgens subtiel één van zijn voorgangers genaamd Bert Koenders (PvdA) in de schoenen schuiven. Bovendien zijn er diverse onderzoeken naar de kwestie gaande. Onderzoeken kopen in Den Haag doorgaans tijd, niks om je druk over te maken. Toch lijkt de stressmeter bij Blok en Rutte uit te slaan.
Tijd voor een gedachtenexperiment waarom dat zo is. In maart 2016 sluiten Bondskanselier Angela Merkel en Mark Rutte in het diepst van de nacht de Turkijedeal over de verdeling van vluchtelingen met de Turkse premier Ahmed Davutoglu (Reconstructie hier).
Enkele maanden later geeft Nederland steun in de vorm van uniformen en pick-up trucks aan de Sultan Murad Brigade. Een Turkmeense brigade, genaamd naar de Ottomaanse Sultan, die grote klappen toebracht aan het Byzantijnse rijk. Deze brigade wordt bijna geheel bewapend en uitgerust door het Turkije van president Erdogan, die zichzelf graag als nieuwe Sultan ziet. Een Turks proxyleger derhalve. Wat leidde tot hemeltergende momenten in Afrin, de Koerdische stad in Syrië waar milities én Turkije een bloedige slag leverden met de Koerdische YPG. Amnesty International en Carla Del Ponte waarschuwden al eerder voor deze club.
De Nederlandse steun aan de Sultan Murad Brigade was maar een paar miljoen euro. Maar voor Erdogan was die steun goud waard. Want toen hij Afrin binnenviel in Noord-Syrië, afrekende met de Koerden en het gebied aan de Turkse invloedsfeer toevoegde, deed hij dat samen met diezelfde Sultan Murad brigade en Nederlandse Toyota’s.
Nederland en Duitsland hebben die slachtpartij nooit veroordeeld. De Nederlandse regering heeft bovendien alle namen van groepen die ze geholpen heeft Staatsgeheim verklaard. Nieuwsuur en Trouw interviewden onlangs de leider van de Sultan Murad Brigade, die verklaarde Nederlandse steun te hebben ontvangen. Die doet niet aan Staatsgeheim.
Benieuwd of de Kamer dinsdag gaat vragen naar het verband tussen de Turkijedeal en de steun aan de Sultan Murad Brigade.
Want er moet een reden zijn waarom de VVD’ers in het kabinet zo zenuwachtig zijn.
Reaguursels
InloggenHet probleem van Stef Blok is - hij kan niet zo goed uit zijn woorden komen.
Hij praat met twijfel in zijn stem en biedt veel te snel excuus aan.
Heb gehoord dat Stef dinsdag afwezig is vanwege griep... dit heerst momenteel in Nederland.
Mark Rutte zal daarom het woord voeren en die werkt dit met een lachend gezicht binnen 10 minuten af - hier draait hij zijn hand niet voor om.
Net wanneer je denkt dat de beerput niet harder kan stinken trekken ze er nog eentje open die nog harder en viezer stinkt. Ik begin onderhand bijna medelijden te krijgen met de naast gelegen Schilderswijk, waar wannabee terroristen IS-je aan het spelen zijn. Met zo'n stelletje echte schurken op het Binnenhof heb je als gemiddelde schilderswijkse IS-fanboy toch maar mooi het nakijken.
Christenen en politiek us al jarenlang een vreemde combinatie. CDA en CU steunen als coalitiepartners het regeringsbeleid om steun te geven aan moslims die christenen afslachten. In Nederland helpen zij moslims om hun zendingswerk te doen en christenen over te halen om voor de islam te kiezen. Ze accepteren moslimscholen, haatpreken en discriminatie van homo’s.
En de SGP steunt het regeringsbeleid. Hoed om en kortzichtig kunnen kamerleden zijn. Over de stemmers op deze partijen maar niet te spreken.
Mijn opa zei altijd: ''waar de pastoor en dominee verdwijnt... en de imam verschijnt'''.
Mijn opa was een helderziende.
Martijn van Helvert is een katholiek Limburgse geschiedenisleraar uit Susteren, die eerst zijn plek in de Tweede Kamer ingenomen zag worden door Pieter Omtzigt, vanwege Omtzigt's voorkeursstemmen. Nu zitten beiden echter in de TK en behalve het katholicisme delen ze ook het terriërgedrag van kamerleden die werkelijk blijven doorvragen op lastige dossiers. Pieter Omtzigt heeft een Syrische vrouw, waardoor hij over informatiebronnen beschikt uit de eerste hand en ook persoonlijk betrokken is bij deze schendingen van mensenrechten. Rutte en Blok willen de hele pickup-zaak proberen af te doen vanuit een lange afstand perspectief, waardoor moordwapens veranderen in dinky toys. Bij Omtzigt en Van Helvert is er juist omgekeerd sprake van een nabijheid perspectief, waardoor ze misdaden tegen de menselijkheid nooit zullen laten bagatelliseren. Het is heel goed mogelijk dat Pieter Omtzigt en Carla Da Ponte elkaar goed kennen. Kortom, het verschil in denken en waarnemen kan bijna niet groter: Mark 'onderste steen' Rutte is een typische sjaggeraar op het gebied van principiële zaken. Het feit dat hij (samen met Stef Blok, de ideologische spin van de VVD) zich CDA-groen (+geel) ergert aan Omtzigt en Van Helvert, dat betekent dat hier de principiële houding t.a.v. mensenrechten niet meer tot nul gereduceerd kan worden. De barometer wijst op storm.
Mooie analyse, dank.
Zou het kabinet dan eindelijk vallen?
Joostmochtnietsweten | 30-09-18 | 23:54
Nee, de peilingen zijn nog niet gunstig genoeg. We gaan dus door met Nederland afbreken. Gaaf, zou Prutte waarschijnlijk nu denken.
Als het echt zo is dat het verband er is dan zal het hele kabinet moeten opstappen. Nieuwe verkiezingen. Maar Rutte zal er wel weer heerlijk om gaan lachen en high fiven met zijn partijtje op het moment dat hij met liegen, draaien en waarachtige leugens of leugenachtige waarheden de hele kamer weer de gek heeft weten te houden. De man is er specialist in en CDA wil ook echt wel in vak K blijven zitten. Komt allemaal goed. Behalve met Nederland.
Kort gezegd Pinokkio R.staat tot zijn nek in het bloed van onschuldige mannen,vrouwen,kinderen.
De nep smile is al grotendeels verdwenen.Nu dit samenraapsel dat zich regering noemt nog.
Het smerige handjeklap met andere mensenlevens als inzet moet stoppen.
Wanneer valt het kabinet?
Niet snel verwacht ik. Die leugenaarsbende in de coalitie is - terecht - doodsbang voor een electorale afstraffing van hier tot Kiev.
Dan komen we van de regen in de drup. Wordt het een nog linkser milieufeestje. We worden gegijzeld door de politiek.
Rutte en merkel maakten een vluchtelingendeal met een dictator, leverden zich daarmee uit aan een grillen van een dictator. Hoe is het mogelijk? Die deal krijgen zij nu dubbel en dwars, links en rechts als een boemerang om hun oren. En laat ze achteraf niet zeggen 'dat hebben we nooit geweten'.
Rutte en Merkel zouden zelfs het liefst Eurodictator zijn. Geen enkel probleem dus voor hen moreel gezien dat heulen met Erdogan. Ook hij moet immers mede Eurodictator worden en een sleutelrol gaan spelen in de beoogde omvolking van het continent.
Demmink?
Natuurlijk zit Rutte in team Pipeline Erdogan.
Want Putzi zit in team Pipeline Assad.
En voor deze medeschuld ( staatsgeheim) neemt NL nu ook uit schuldgevoel jihadisten weer terug voor resocialisatie en kent Nederland alleen het "verwarde mannen" terrorisme. En voor verwarde mannen moet je lief zijn.
Intussen denk ik, dat we voor een beter NL voor Bio-Koeien moeten kiezen in het Parlament. De huidige selectie levert geen boter bij de vis.
Sis... Sis.. Sisser
De winnaar is altijd vrij van oorlogsmisdaden.. .enkel de verliezer doet aan oorlogsmisdaden.
Dus Rutte.... veel succes voor het Tribunaal!
Het tribunaal veroordeeld, naar mijn verwachting, alleen hen die niet meedoen met de deug-van-de-dag. Waarschijnlijk volgt er niet eens een onderzoek. Prutte kan dus rustig slapen, tenzij hij een eer en/of geweten heeft.
"VVD'ers zijn nerveus, beter dat Kamer naar verband vraagt met Turkijedeal"
.
Welnee joh. Dat is een gepasseerd station. 90% van alle kamerleden wisten en waren vooral niet geinteresseerd wat die deal inhield en stemden er als animal farm schapen mee in (mehhh).
En de gevolgen? Ik kan je nu al het excuus antwoord geven: "Met de kennis van nu...... mehh, mehh, mehh".
Nóg een klein gedachtenexpiriment: als Nieuwsuur al hetgeen zij in de voorgaande weken had vernomen omtrent de inzet van de Nederlandse militaire goederen nu eens in een wat minder uitgebreide vorm op de buis bracht - zou dat dan veertig miljoen Euro waard zijn?
Kern van de staatstelevisie: don't bite the hand that feeds
Ik zou ook zenuwachtig zijn als ik medeplichtig was aan oorlogsmisdaden en/of misdaden tegen de menselijkheid door het opzettelijk en doelgericht leveren van noodzakelijke middelen voor het uitvoeren van terreur. Zodra straks de rust in Syrië weerkeert (dankzij de Russen) komen de wantoestanden uiteindelijk van zelf aan het licht en zullen vele aangiften volgen bij het internationaal gerechtshof te Den Haag. Voordeel is dat de aanklagers dan maar met twee stadsbussen enkele blokken verderop naar het Binnenhof hoeven te rijden, alwaar de verdachten voor het oprapen liggen.
Hoeveel burgerslachtoffers zijn er ook alweer te betreuren geweest? En hoeveel komen voor rekening van Assad (met als uitvoerder de Russen)?
Langshetrandje | 30-09-18 | 14:21
Minimaal 10.000 politieke tegenstanders zijn er vermoord in de gevangenissen van Assad en deze geeft het ook nog ruiterlijk toe.
Veel reaguurders die de democratie van harte steunen zijn helemaal weg van deze ploert.
botbot | 30-09-18 | 14:37
Egypte heeft meer dan honderd Moslimbroeders ter doodt veroordeeld. Dit om de democratie en Rechtsorde te beschermen tegen dit soort ploerten. Maar ik begrijp dat u akkoord bent met de genocide op o.a. Christenen en gewone Burgers.
Het is ook altijd bijzonder dat volgens hen zelf en vele fans Assad en vriend Putin kunnen bombarderen zonder burgerslachtoffers te maken en dat de Amerikanen en bondgenoten dit niet kunnen.
Veluwse-Eikel | 30-09-18 | 14:43
Egypte?
Langshetrandje | botbot
Ja, Egypte... daar hebben de Moslimbroeders ook voor enorme chaos gezorgd tijdens de Arabische lente op het Takir plein, weet u nog dat u stond te juichen?
www.geenstijl.nl/2864501/fijn_westers...
Die gasten moeten nu hangen, erg he?
Beetje off topic Eikel. En bovendien, u weet wanneer ik ergens bij sta te juichen?
@Langshetrandje | 30-09-18 | 14:21: Dat zullen er honderd duizenden zijn. Velen zijn terecht dood, en zeer velen zijn gewoon de Sjaak. Pech en dodelijk zijn twee zaken die je nooit in combinatie moet tegenkomen.
Syrië, Turkije ... voor binnenlandse aangelegenheden blijft amper tijd over.
Het is wellicht geen spanning voor het debat, maar algehele en niet meer te beteugelen irritatie richting de overige coalitiegenoten. Waar wel spanning op zit is de naderende Brexit. Hier kan Rutte écht over struikelen. Nederland is niet voldoende voorbereid op een harde variant. Dit is volledig op rekening van Rutte toe te schrijven. Hij heeft immers dit dossier volledig naar zich toe getrokken. Rutte zou kandidaat zijn voor topjob in EU. Stand van zetels in peilingen is voor de VVD niet overdreven verontrustend. Ergo: wellicht wil VVD gaan breken en denken ze dit richting eigen achterban goed te kunnen uitleggen. Zo kunnen ze Rutte net op tijd naar Brussel laten afreizen.
Dat is helemaal geen gekke gedachtegang. Als dit voorval serieus wordt opgepikt, dan is de PvdA de pineut. Rutte en consorten staan dan in het publiek mee te joelen en komen er mee weg. Het huidige kabinet is goed inwisselbaar, dus waarom niet. Er zijn genoeg mooie baantjes te veroveren in de nabije toekomst in de EU.
In het bijzonder Mark Rutte moet zich verantwoorden voor de Hoge Raad. Misschien zijn de Toyota's in Afrin wel voldoende voor het Internationaal Oorlogstribunaal. Onder zijn 'leiding' is Nederland zowel internationaal als nationaal de afgrond ingegaan. We staan niet meer aan de rand, we zitten er al in. De vraag is hoe diep we nog weg moeten zakken alvorens we stikken. Het ravijn is schijnbaar heel erg diep en onze slagroompremier krijgt nog altijd 18% (1/6e) van onze stemmen.
@Arkan
Het oorlogs-mono-naal. Van onafhankelijkheid is geen sprake, maak je geen illusies. De goeden zijn bij voorbaat bekend maar ook de slechten.
Als die CDAers uiteindelijk toch weer terug krabbelen, worden die partij net zo leeg vreten door Rutte als D66.
Dus? Glas, plas en weer door!
Enkel het gegeven dat deze feiten door de NPO naar buiten zijn gebracht, overtuigt mij er al van dat alle risico's allang zijn afgedekt en deze affaire is opgezet ten behoeve van politiek gewin van de gehele coalitie. Hoe precies weey ik ook nog niet, maar dat zal de toekomst wel uitwijzen. Wanneer deze affaire het zittende kabinet daadwerkelijk had kunnen schaden, zou de NPO wel zijn teruggefloten.
Ergo: we gaan dinsdag naar een toneelstukje kijken.
Juist.
Wat zouden die drie apen van DENK hiervan vinden?
www.google.com/search?client=safari&a...
Dat worden er straks zeven of meer.
Die miljarden van de vluchelingendeal had die smerige Turk Erdogan nodig om zijn steun aan het Jihadistenvullis te compenseren. Omdat die miljarden op zich lieten wachten, besloten VVD en PvdA (Timmermans en Koenders) dan maar zelf het voortouw te nemen. Want moordenaars, ontvoerders en verkrachters verdienen steun als ze het voor de profeet doen.
@Mark_D_NL:
Je schreef over in dit land wonen en stteds viezer worden zonder er iets aan te kunnen doen. Dat is precies hoe ik het ervaar. Je wordt als nederlander aangekeken op beleid waar je totaal op tegen bent. Ik heb in die optiek al eens nagedacht om me uit te schrijven als onderdaan van de koning, soevereine mens worden heet dat geloof ik. Ben er nog niet uit wat de nadelen zijn.
Dat je geen paspoort meer hebt.
@WvdTel
Niemand anders zit ermee lijkt het; je symbolische daad dient dan geen enkel doel.
Mijn suggestie, je zou je energie kunnen kanaliseren via het ontwikkelen van draagvlak voor alternatieven: werk aan je argumentatie bij discussies met "anderen". Bv, je gesprekspartner is "linksch" en veroordeelt scherp jou veronderstelde "rechts";
-voelt hij zich verbonden met de constitutionele monarchie? Waarom?
-Ziet hij een monarchie als een acceptabele staatsvorm in een globaliserende wereld met steeds wisselende belangen en samenwerkingen? Waarom?
-Wil hij een Verenigde Staten van Europa met één staatsvorm voor alle lidstaten, zonder koningshuizen, contributies en beroepslegers; met één taal voor openbaar bestuur, onderwijs en media? Inden niet, waarom niet, je bent toch internationaal socialist met globalistische sympathieën, leg dat eens uit.
Vroeg of laat wordt dat opgepikt door de media of een politieke partij. Als eenling sta je schijnbaar machteloos maar als de bal eenmaal rolt is hij niet meer te stoppen.
Omtzigt en Van Helvert laat je niet intimideren of in het pak naaien.
Laat de stinkende waarheid maar bekend worden, niets Staatsgeheim, is misbruik van de term als je die bezigt en toepast om je eigen niet deugende handelen onder het tapijt mee te vegen.
VErvolg dat zooitje maar en inderdaad de stilte was oorverdovend toen Turkije besloot Syrië binnen te vallen.
Iedereen heeft hier al een mening over en die is van links tot rechts gelijk. Gaat Paternotte het "D-Day" noemen voor Stef Blok... Hoezo Bas? Heeft het kabinet een minderheid in de TK? Heb je signalen dat het CDA of D66 een motie van wantrouwen gaan steunen? Gezien de peilingen in deze zelfde panelen ziet dat er niet naar uit.
Dus ja het is behoorlijk schandelijk dat het kabinet steun geeft aan extremisten. Doen ze vaker, bel Saudi Arabie of de Emiraten maar... Maar om jou het lekker op te hitsen en hier sensatie van te maken is ronduit debiel. Jij weet beter, de meesten hier weten beter en dinsdag loopt het gewoon met sisser af.
Dat dus...
De VVD; de partij van de leugenaars en huichelaars, en nu dus ook bij voorbaat al van de salafistenfinanciers. Tjonge, wat mogen we toch blij zijn met de grootste partij van ons land. Wanneer begint die grote schoonmaak nu eens.
Europa en de VS hadden vanaf het begin Assad moeten steunen. Dan was met medewerking van Rusland de oorlog daar in een paar maanden voorbij geweest, geen vluchtelingen crisis duizenden doden minder en de meeste doden zouden jihadisten geweest zijn die het leven toch niet waard zijn.
Tuurlijk joh laten we lekker iemand steunen die aan de lopende band chemische wapens gebruikt... Omdat het ons beter uitkomt.
Maar, het was een lente daar. De Arabische lente en dat moest gevierd worden!
Ach en die tienduizenden doden meer die het nu gekost heeft maakt jou dan ook weer niet uit.
Assad gebruikt geen chemische wapens. Dat doen salafisten. Assad is een intelligente man, die weet dat chemische wapens hem de das om doen. De salafisten weten dat ook.
@Arkan; Jij snapt het!
Dat vond ik ook
En hadden de Turken + Iraniërs thuis kunnen blijven.
Laat Buma even met z'n BumaBreiGenerator al deze vragen beantwoorden dan weet helemaal niemand meer waar ze het zoeken moeten.
Buma gaat flinke druk uitoefenen op Omtzigt en Van Helvert, zodat ze het Rutte en Blok niet al te moeilijk maken. Want de coalitie mag niet in gevaar komen.
Dat is tenminste mijn verwachting. Ik verwacht niets bijzonders van aankomende dinsdag.
Ze hebben ook bij het CDA net als bij alle andere partijen, partijdiscipline , ze mogen wat roepen maar aan het eind moeten ze meestemmen wat Buma wil.
Ik heb een tijd geleden een onemanshow van Buma gezien waarin ie naar mijn gevoel urenlang een heel boek onsamenhangende woorden achter elkaar opmauwde. Kennelijk gemaakt met zijn BumaLeuterGenerator. Niemand kon er een touw aan vast knopen en de toehoorders doken in hun vingermachientje of vielen in slaap. Ik werd gered doordat de hond er nu echt genoeg van had en hel hele beeldscherm met de beeltenis van Buma kapotblafte. Gelukkig viel toen ook het geluid van die zijkwijverige stem uit. Die vent maakt geluid alsof ie over z'n ongesteldheid staat te klagen. Dat had ik hierboven even willen uitdrukken.
Beter zou natuurlijk zijn om geen deal te hebben, maar nog een paar miljoen migranten erbij.....
Die miljoenen zijn blijkbaar goed besteed.
Ja of gewoon je grenzen verdedigen. Zoals eigenlijk wij de burgers met onze overheid hebben afgesproken.
Grenzen definiëren een land. Punt
of gewoon de grenzen potdicht ook die overzee.. het zijn vluchtelingen, migranten, ISleden, Assadaanhangers en weet ik veel wie nog meer.. geen idee waarom alles deze kant om moest komen en nog komt, echt geen idee! je ziet dat Amerika, japan, Australie en elk ieder ander continent de grenzen dicht houd voor stromen mensen die liever elders willen zijn om welke reden dan ook.. maar vooral omdat al die Moslimlanden al eeuwen aan het oorlog voeren zijn en dat zullen blijven doen, ook onder elkaar.
Zelfs mijn eigen huis heeft grenzen.
Nonsens deze stelling , te zwak. NL zou het voorbeeld van Hongarije en Polen moeten volgen. Gewoon geen immigranten meer toelaten ,zeker de gelukszoekers niet. Wel schrijnende gevallen van vluchtelingen, indien zij kunnen bewijzen dat ze echte vluchtelingen zijn. Diegene die gewoon hun paspoort of identiteitskaart net voor aankomst in de toilet gooien en zonder geldige papieren aankomen, de weg terug wijzen.
@ Kaas de Vies | 30-09-18 | 12:27 |
Goed en dan zetten we een muur om NL heen, en dan?
Uw Bol.com bestelling? Die komt toch echt wat later want sjah grenscontroles.
Uw Franse kaasje? .. zomaar van 1,59 eu per honderd gram naar 3 euro want sjah grenscontroles.
Anderzijds:
Wie gaat die grens bouwen?
Er is nu al een dusdanig tekort aan personeel in de bouw dat projecten stilvallen.
Wie gaat die grens dan bewaken?
Er is nu al een schrijnend tekort aan defensie, politie en douane personeel.
Wie gaat die grens dan betalen?
"Grenzen dicht!" Het is heel makkelijk roepen maar vrijwel niemand realiseert zich de implicaties op het dagelijks leven wanneer we daadwerkelijk de grenzen sluiten. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het liefst ook zien dat de grenzen dicht gaan voor migranten maar ik vraag me af of we bereid zijn er als samenleving de rekening voor te betalen.
Het geld was beter bestemd geweest wanneer het was gebruikt voor muren langs de Europese grens. Er is geen enkel excuus voor het niet bouwen van zo'n muur van het uiterste puntje van Finland tot aan Bulgarije en Griekenland. Keurig Wit-Rusland, Oekraine en Moldavie aan de andere kant van de muur houden zodat oom Vlad daar zijn rechtmatige invloedssfeer kan houden. En vervolgens met drones en schepen het hele kustgebied tussen Turkije en Griekenland + Cyprus hermetisch afsluiten. Bovendien wordt het hoog tijd Noord Cyprus te bevrijden van de Turkse bezettingsmacht en daarheen verhuisde vasteland Turken.
Er hoeft geen muur om Nederland gebouwd worden... grenzen hoef je niet te bouwen, die zijn er gewoon.Bewaken doe je middels mensen die hier binnen komen zonder documenten niet toe te laten.Ik moet zelfs voor een korte vakantie in het buitenland ook documenten overleggen.En tja... als mijn bestelling bij bol.com dan langer onderweg is ? Geen probleem.. als mijn Fransje kaasje duurder wordt? Koop ik wel iets anders.Deze open grenzen kosten ook al een hoop (en niet alleen geld) Vrees dat heel veel Nederlanders voor hun eigen portemonnee stemmen met alle gevolgen van dien....
@normanius
Wat een non argument, bij gesloten grenzen duurdere producten. Sinds de grenzen open zijn hebben wij een prijs explosie meegemaakt die zijn weerga niet kent. Buiten de maatschappelijke kosten die de opengrenzen veroorzaakt hebben zoals verkrachtingen, steekpartijen, zorg verlening die bijna over de kop gaat, woning nood, niveau 4 op de schaal van 5 wat dreiging betreft. En u begint over een kaasje van 3 euro?
BlowingBubbles | 30-09-18 | 13:02 Goede suggestie. Zeker ook om de Russische landen aan de oostkant van de muur te brengen.
Hoe gaat het met je en je project? (ben tijdje afwezig geweest, nu terug onder andere nick).
Gematigd | 30-09-18 | 14:34
Hoi. Leuk dat je er weer bent. Gaat goed, hoewel er prive ook het e.e.a. tussen is gekomen. Maar op schema.
BlowingBubbles | 30-09-18 | 16:41 Goed om te lezen. Privé is altijd belangrijker dan online. Hier ook alles goed. Wat zaken op rijtje gezet en over nagedacht na haar. Groeten, non gamer AD ;)
Rutte wordt kwaad omdat ie met z'n coalitiegenoten heeft afgesproken dat dit een nepparlement is. Het zit er voor de vorm en voor 1 stem meerderheid. Pietertje Opzicht mag van Buma blaffen voor de bühne, maar stemt straks net zo braaf mee. Dat is waar Thierry tegen ageert.
Laat NL straks in maart (Provinciale Statenverkiezingen) en in mei (Europees parlement) VVD, CDA en D66 de weg naar de uitgang wijzen en op PVV of FvD kiezen. Gaat ook wel gebeuren denk ik😁
Hoe zou het mogelijk zijn om op het binnenhof een echte guillotine te plaatsen?
Het liefst op een heus schavot
En dan bij zo'n rel als deze, elke dag het mes een klein stukje hoger te heffen..
Zodat de dames en heren politici zich wellicht gaan beseffen dat zij daar gekozen zitten om het volk te dienen, transparant en eerlijk.
Staatsgeheim, my ass!
Jij vind de Sharia wetgeving enz dus eigenlijk helemaal niet zo gek?... met je middeleeuwse strafmethoden.
Eigenlijk beste een goed symbool voor op het binnenhof plein.
We zullen uiteindelijk wel met zoiets moeten komen nu de pek en veren niet meer te betalen zijn.
Elke ochtend op een marktplein naar keuze 1 (een) van die blaatartiesten offeren om te zien of ie 't doet. Voor de spanning mogen ook die lui op het provincie- of gemeentehuis zich kandidaat laten stellen.
Joost2B: volksopstanden zijn in de geschiedenis van ons mooie Vaderland maar een paar keer voorgekomen. Gebroeders de Witt werden vermoord door het grauw en het palingoproer in de Jordaan was ook niet misselijk. Kneppel Freed in Friesland en dat was het dan. Meer opstand tegen het wettige gezag schiet mij even niet te binnen.
Je kunt er overigens ook vier Zeeuwse trekpaarden neerzetten die in vier verschillende richtingen trekken. Stuk goedkoper. Maar wij Hollanders zijn netjes getraind op school en doen braaf wat er gezegd wordt.
De onderste steen is nog nooit bovengekomen.
@overVecht
Ik ben u even kwijt?
De geleverde 'materialen' zijn juist ingezet om naar de Sharia wetgeving toe te werken...
De guillotine staat symbool voor de uiteindelijke rechtvaardigheid naar het volk toe.. lees eens iets over de Franse revolutie anders?
De Dijk - 'Dansen op de vulkaan' -
- Wakker in een vreemde wereld - 1987
www.youtube.com/watch?v=IpvUFV9u3jA
Lees:
Straks is het verboden ( sleepwet - verordening om NAW A. Buttbanger)
Te laat om nog te gaan ( Islamisering NL - EU )
Lief trek iets moois aan ( vrienden bewapen uzelf -Gevechtskleding )
Dansen op de vulkaan ( vechten op de brandende barricades )
De Turkije deal,de deal met Marokko betreffende criminele Marokkanen,met frauderende Marokkanen,met asielzoekende Marokkanen.De deal met de EU betreffende betalingen aan de EU,de deal betreffende energieheffingen.De deal met advocaten betreffende afgewezen asielzoekers en ga zo maar door.
Dit is een rechtsstaat en een open democratie en jullie hebben het nog nooit zo goed gehad.
Bij mij duurt de maand nog altijd langer dan het geld...
wacht maar tot na januari 2019 en vervolgens tot januari 2022..
Afgelopen verkiezingen ervoor gekozen eens op een persoon te stemmen in plaats van een partij. Er was/is namelijk geen 1 partij die nog aansluit bij mijn gedachtengoed. Dus ik besloot om op Omtzigt te stemmen... Wat heb ik toch het gevoel dat mijn stem eindelijk eens nut heeft gehad en/of er in ieder geval nog iemand in de politiek is die zich niet starrig aan alle regeltjes van de partij houdt om zijn plekje maar veilig te stellen.
Goede column ook weer Bassie.
Omzigt is dan ook een prima parlementariër.
Zou best eens een borrel met hem willen drinken.
Ook zeker mijn waardering voor Omtzigt.
Maar. . . eh. . . . . liggen er bij hem thuis geen 2 geloven op de kussens?
heel erg beangstigend dat Denk zo hard groeit
Misschien valt het mee. De Boerenpartij was ook relatief groot, ooit...
De stemmers op de boerenpartij waren Nederlanders en geen bezetters.
De LES is... dat je als Nederlandse overheid nooit geld, steun en vredesmissies moet doen aan of in een moslimland.
Het kost veel geld en voor je het in de gaten hebt... heb je de verkeerde partij geholpen waardoor er nog meer onschuldige slachtoffers vallen - met als resultaat dat er meer vluchtelingen naar NL komen die wij hier opvang, een woning en een uitkering moeten geven.
Het kost ons dubbel geld met steeds meer spanningen in Nederland.
Maar als je terugkijkt naar Bosnië, Kosovo, Irak, Afghanistan, Irak nogmaals, Libië en Syrië dan is het een patroon. Geen naïeve nation building gezever Keiharde realiteit dat de NAVO meehelpt aan verdere islamisering en omvolking.
U snapt het.
Gematigd
Zo is dat!
Lupus2 en Jane. Dank. Kan er slecht tegen als mensen lekker pro-oorlog zijn. Snap best dat vrede soms door oorlog afgedwongen kan worden. En ook snap ik dat er nooit eeuwige vrede zal zijn.
Maar waar is dat vredesdividend dat ons beloofd is na de val van de Muur? NL is daarna constant in oorlog geweest en de oorlog is inmiddels in Noord-West Europa aangekomen door middel van de grote stroom migranten. Maar doordat het een ver van ons bed show was leek er weinig aan de hand. Tegendeel is waar. Islamitische infrasructuur groeit als kool. Zo ook hun bevolkingsaandeel en dat van niet islamitsche vreemdelingen.
Terwijl een eerlijke pers veel leed had kunnen voorkomen. In Bosnië werden tegenstanders al onthoofd door ingevlogen jihadi. In Kosovo werden islamitische rebellen van UCK van steun voorzien incl bombardementen op Servië. Pers bracht leugens over operatie Hoefijzer. OMG, zou mega genocide worden. Was niets van waar. Irak 1991 en verder ook allemaal leugens met miljoenen doden tot gevolg en vele jaren chaos plus opkomst van allerhande jihadi groeperingen. In Jemen zien we hetzlfde gebeuren. Onze belangrijkste bondgenoten in de regio bombarderen daar ook alles en iedereen dood. Mag want olie. Nederland uit de NAVO graag en stop de steun aan al die landen. Hooguit reparatiegelden betalen voor alle schade.
Waarschijnlijk om "de beste coalitie sinds wo 2 "te behouden worden de heren Omtzigt en van Helvert door het CDA onder de bus gegooid. Tenslotte moet er politiek gekonkeld, baantjes uitgedeeld en daarbij financieel gegraaid worden.
Beide heren kunnen dan ook negatieve publicaties verwachten van onze "kritieke pers en diep gravende journalisten ".
Was dit voor- of nadat Erdohan ons nazi's noemde?
Stef Blok kan niet zo goed uit zijn woorden komen... hij begint al direct met zijn excuses aan te bieden. Dat is helemaal fout want dan heb je al verloren.
Het lijkt me verstandig als Stef zich ziek meldt en dat Mark Rutte het woord doet.... met een lachend gezicht heeft hij binnen 5 minuten heel de Kamer akkoord.
Qua bodemlijn komt het hier op neer.
Rechtse partijen zeiden: onverstandig. Te veel risico's voor de bevolking. Geen steun geven
Niet doen!
Maar de andere partijen waren geen vriendjes met rechts, haten die partijen zelfs intens. Zeggen zij dus Nee, dan moeten zij wel "Ja, doen we lekker wel" zeggen. Heel kinderachtig. Maar zo zijn de coalitiepartijen. En ook sommige oppositiepartijen (SP, GL, PvdD).
Dat zijn de partijen die zorgden voor steun aan terroristen en zo ook gifgasaanvallen en marteling van burgers en toeten afsnijden en mensen levend verbranden en terroristische aanslagen en een asieltsunami veroorzaakten die ons meer dan alleen die 3 a 4 miljard aan de Turkijedeal heeft gekost.
SP heeft voor de motie Voordewind gestemd om geen steun te geven aan rebellengroepen in Syrie. (jezelf iets beter inlezen)
Pfff. Dat maakt geen indruk. Te laat.
Diezelfde SP stemde tegen de motie van Voordewind/Staaij over (geen subsidie meer geven aan) Palestina dat veroordeelde terroristen betaald. Dat was in 2012 uit mijn hoofd. Van Roon probeerde bijna hetzelfde. Die motie ging over het onmiddellijk stoppen van subsidie aan Palestina. De SP stemde tegen.
Even wat anders. De plaasmoorde. Motie van Van Roon over dat de regering bij Zuid Afrika moet aandringen op bescherming van Afrikaners. Er word nml op die mensen genocide gepleegd! De SP stemde tegen die motie.
Diezelfde SP stemde voor de motie van Van Oijk voor uitbreiding van diplomatieke inzet Syrië en daarna moest heel NL, ook van de SP, geloven dat Asser weg moest en de zgn gematigde rebellen waren the good guys.
De motie over beleid tav christenen in Syrië, SP stemde tegen.
De motie over veroordeling van de Turkse aanval op Afrin (waar van een YPG strijdster door Turkije gesteunde terroristen de rieten werden afgesneden). De SP stemde tegen.
Motie Voortman over versoepeling regels voor toelating van Syrische vluchtelingen en ruimhartige opvang. (zegt de term rechtongelijkheid u iets?) SP stemde voor.
Motie Schouw over meer actieve rol in hulp aan Syrië. SP stemde voor.
Nu even een grappige. Motie van het lid Wilders over het Nederlandse leger ook inzetten voor de beveiliging van Nederland. SP stemde tegen!l
Zo laan ik nog even doorgaan. Jij weet alleen die ene keer te noemen dat ze voor de motie van afzien (want dat was al aan de gang toen) van steun aan de FSA stemden. Dat je je ook op iets anders weet te baseren dan wat de media al 1000en keren op tv en nieuws heeft hergekauwd heb ik niet in je tegel gelezen.
Ik wil je kennis niet onderschatten, zo is het niet bedoeld, maar ik heb de oprechte indruk dat van ons twee jij degene bent die zich beter in zou kunnen lezen.
Maak jullie geen zorgen beste reageerders, het blijft allemaal hetzelfde, er gaat niets gebeuren, geen koppie rol, nada niente nothing.
+1 en erg realistisch
Hear, Hear.
Klopt, over een jaar of 15 als dit hele politieke circus elders centjes steelt en niet meer verantwoordelijk gehouden kan worden, pas dan worden er conclusies getrokken.
Sorry, Er zijn fouten gemaakt, Beterschap beloofd. Op naar de volgende rel
Laf verraad aan de Koerden, die juist onze beste bondgenoten zijn in de strijd tegen IS!
Alles idd voor die vervloekte Turken deal. En waarom deze deal: zodat NL maar geen kleur hoeft te bekennen en de grenzen sluit, om zo het ideaalbeeld van het tolerante, gastvrije Nederlandje maar in stand te houden.
Het einde van dit kabinet is in zicht.
Ik help het hopen, maar heb er weinig vertrouwen in.
Eerder glas, plas en was. Wat je logica je ook wilt wijsmaken, helaas.
Geloof er geen barst van. Niet eens een reshuffling.
Nee gaat niks gebeuren, iedereen blijft zitten.
Nee. Het einde van deze poppetjes is in zicht. Dan komen er weer nieuwe poppetjes en is Kabinet Oranje van Nassau XXXI een feit. Al houd je iedere 3 maanden verkiezingen, het maakt geen reedt uit. Kabinet Oranje van Nassau zal er altijd zijn.
17 maart 2021 is inderdaad te overzien.
Maar met een lastige formatie in het verschiet kan het best nog wel eens tot eind 2021 voordat we een nieuw kabinet hebben.
Geen idee wat jij vannacht gebruikt hebt, maar zal goed spul geweest zijn.
Dat zou het beste zijn.
Wordt ook wel tijd als Rutte zich nog kandidaat wil stellen als opvolger van Juncker. Kan niet zolang hij zittend premier is.
Dit is Nederland. Het land van de hypocriete regenten die zelfs toe staan dat anti-democratie partijen als Denk, en op gemeentelijk niveau, Nida in de bestuurslagen infiltreren en toegang krijgen en hebben van vertrouwelijke informatie. We worden geleid door onnozelen die allen bloed aan hun handen hebben. Niemand hoorde je hier over Ifrin. Een stad waar dappere Koerden vochten tegen IS en het Turkse leger. Dappere mensen en hele dappere vrouwen. De regenten en deugertjes mogen niet in hun schaduw staan. Lafaards zijn het die als het er op aan komt, het hazenpad kiezen en vluchten. Dan spelen je allemaal Koningin Wilhelminatjes. Weg naar een veilig oord. Walgelijke lieden.
Ik ben het helemaal met u eens.
Ik wou dat het onnozelen waren, maar ik vrees dat het kwaadaardig en doelbewust is.
Nog niet zo lang geleden was iedereen in Den Haag feest aan het vieren vanwege de "Arabische Lente" ........ LOL.
Het is ondertussen winter aan het worden in Den Haag daarover.
Mark Rutte tegen de Omzigtman: “Het is hier godverdomme geen democratie!!”
Ben jij de democratie of ben ik de democratie!
Wie is hier nou de democratie? Gij, of ik?
Roflol @ Mark
demoncratie
De VVD is nerveus omdat dit slechts het topje van de ijsberg is. Geloof maar niet dat geld enkel aan Toyota's is besteed. Als je al niet wil zeggen naar wie het geld ging, hoe wil ik dan geloven waar dat geld aan is besteed?
Het zal ook niet enkel Koenders zijn die hierachter zat. Dat weet men ook. Feit is dat Rutte alles doet wat Merkel opdraagt, of het in ons belang is of niet. En het is voornamelijk niet in ons belang.
Ik heb artikelen gelezen van veiligheidsexperts die zeggen dat het internationale volkerenrecht hiermee is geschonden. Dat is wel iets waar een VVD-er nerveus van wordt als hij aast op een baantje bij een van die internationale instanties.
Daarbij is de merkwaardige houding van het Westen t.a.v. de Jihad ook iets om rekening mee te houden. Ook hier is men vooral bezig met damage control, het voorkomen van imagoverlies voor de islam (alsof die enkel goede PR nodig heeft). Maar zo denken Rutte en de zijnen. Dit is een marketing-kabinet. Het voert subversief beleid uit op allerlei gebied en doet via marketing het goedpraten.
De politiek wil ontbreekt bij het Westen om de Jihad te stoppen, uitzonderingen als de VS en Hongarije daargelaten. Dat is iets om over na te denken. En dan volgt de vraag: waarom?
Nou.... zolang SA voorzitter kan worden van de afdeling MENSENRECHTEN bij de VN. Zou ik me daar nog niet zoveel zorgen om maken :-)
Uiteraard heb je gelijk, maar SA heeft GOUD, Rutte heeft enkel een gedecimeerd narcostaatje met een pangpang leger.
...´maar een paar miljoen euro´...?? Hoeveel mensen in een verzorgingshuis kunnen daar wel niet fatsoenlijk van verzorgd worden? Hoeveel kinderen kunnen daar fatsoenlijke lessen op school van krijgen? Hoeveel politiemensen van betaald?
Net als de 100 miljoen van Kaag wordt die discussie onder het mom van 'begroting' vakkundig platgeslagen.
En de vele miljoenen die verdwijnen naar Poolse uitkeringsfraudeurs onder het mom van 'wet-en regelgeving'...
De coalitie sluit de rijen in het Kamerdebat en het duo Martijn van Helvert/Pieter Omtzigt komen bij de volgende verkiezingen op een onverkiesbare plaats op de lijst.
Dit dus.
Dat Pieter Omtzigt op Buma's lijst staat om te worden gewipt staat buiten kijf.
Pieter zou binenkort eens moeten gaan praten met Baudet.
Ik zie Omtzigt graag naar pvv of fvd verhuizen. Prima, doortastend kamerlid die ook helemaal niet thuishoort bij het cda. Loop over Pieter!
Omtzigt zit er nu toch ook al op basis van voorkeurstemmen? Buma zou kunnen proberen hem te lozen door hem helemaal niet op de kieslijst te zetten, maar ik vermoed dat er dan in het land flink protest komt van CDA-afdelingen.
VVD (en PVDA) zijn gewoon schuldig aan misdaden tegen de menselijkheid door de financiering van extremistische moslim terroristen die daarmee van duizenden kleine kinderen en ouderen de keel konden doorsnijden waarna ze gorgelend stikken in hun eigen bloed zonder te kunnen schreeuwen. Daar staat Rutte en de VVD voor..... en Koenders en zijn PVDA.
Datzelfde PvdA dat DENK voortbracht. De islam zit in hun bloed.
Hoop dat de oppositiepartijen de juiste vragen gaan stellen. Wanneer ze nu nog falen is dat net zoiets als een bal voor open doel er niet intrappen wanneer er geen keeper staat.
Hij is al gepost in de redactie lijn,maar hier is erdogeit zijn visie op vrije meningsuiting in Europa. Samen met "onze" lijders. (ja ja leiders)
tpook.nl/2018/09/30/beeld-het-moment-...
Goede opmerking onder de tweet: waarom blijven de andere journalisten zitten?
Het journaille is ook verworden tot een leger ja-knikkers die alles doen om maar in een goed blaadje te blijven staan bij de "leiders".
@Fedde, als journalisten te kritisch worden krijgen ze geen uitnodigingen meer op het binnenhof en binnen de kortste keren staan ze op straat.
@Zapata10 dat zeg ik.
Die blik van Merkel waarbij ze denkt: foute boel.
En wat gaat Pieter Omtzigt doen? Toch een belangrijke vraag. Ik waardeer hoe hij altijd blijft wroeten. Echter als het er op aankomt stemt hij netjes met de partij.
Kom op Pieter, blaas het zooitje op (figuurlijk dan he) en stap over naar FvD.
De coalitie kan er prima mee leven dit in de schoenen van Bertje Koenders te schuiven.
Blok is inmiddels zo getraind in sorry zeggen dat hij ook dit varkentje wel even wast.
En tenslotte staatsgeheim, lopende onderzoeken en met de wetenschap van achteraf.
Ik voorzie een teleurstelling voor de fans van een kabinetscrisis dinsdag.
En daarom lieve Berbaar zou de suggestie "onderdeel van de Turkije deal" wel eens een interessante kunnen zijn. 's Kijken hoe die twee CDA'ers de coalitie vast kunnen laten lopen.
Doen ze niet. Omtzigt is een boekhouder, geen ideoloog. Die kijk al;leen of de plusjes en minnetjes in balans zijn en of alles goed te verwantwoorden op papier is. Maak u geen illusies. Die Van Helvert ken ik niet en dat zegt genoeg, een vlieggewicht dus....
Wat een ziener. Ik voorzie een teleurstelling voor de fans van een kabinetscrisis de komende 2,5 jaar. Het is 1 groot religieus toneelspel.
Rutte voelt ook wel dat zijn populariteit rap vermindert. Nederland heeft steeds meer door dat hij een machiavelliaanse smeerlap is die maar één doel voor ogen heeft, n.l. een leuke baan met veel macht op de EU-apenrots in Brussel.
Tja... zenuwachtig.. Turkijedeal.Als je je ziel verkoopt aan de duivel
Migratie is een product geworden, een verdienmodel, iets waarover te onderhandelen valt, waar deals mee afgesloten kunnen worden. Niet voor niets dat er niets gedaan wordt aan de migratieproblemen. Niet voor niets dat de bevolking bewust monddood gemaakt wordt, geholpen door de zogenaamde gutmensch.
Migratie en het CO2 gelul zijn allemaal verdienmodel !
VVD en Turkije/Erdogan zijn al jarenlang twee handen op één buik. Iedereen die op VVD gestemd heeft is dan ook moreel medeplichtig aan de oorlogsmisdaden in Afrin.
Wanneer die VVD-ers dat zelf nu ook zo zagen, maar die wassen hun onschuld, also ze Pilatus zelf zouden kunnen zijn. Materiële inzet die is gebruikt tegen mensen die streden tegen IS? Inzet kindsoldaten? Vrouwenborsten afgesneden? Brigade die met Al Qaida samenwerkt? Uitmoorden van Koerdisch dorp? Heulen met Erdogan? Schending van mensenrechten? Waar is mijn bakje met water, geef het even aan? Ver van hun bed show zolang de kassa maar rinkelt en de 3 vakanties uitbundig kunnen worden gefinancierd? Lijkt er op dat Nederland bestaat uit gewetensvolle mensen of systeemprofiteurs?
.. zal wel een zwaar debat worden, met als eindconclusie dat Rutte er goed aan deed om onze toekomstige Medelanders te steunen met mooie voertuigen in de gezamenlijke strijd tegen de westerse beschaving.
oh - en natuurlijk hebben onze Islamitische_Landgenoten-in Syrië, op stage bij ISIS. ook kunnen profiteren van dit vervoer. Mogelijk is een van hen alweer veilig teruggekeerd en in de zaal om dit te bevestigen.
Nederland zit met zijn vingers in allerlei smerige zaakjes. Omverwerpen van regimes, Nederland doet mee. kijk eens naar dat d66 trutje dat probeert in Hongarije met der grote stinkbek zich te bemoeien met hunnie land. Nederland is vies en smerig geworden. Ben zo blij dat ik me van DIT nederland kan distantiëren. Heb medelijden met mensen die Nederland als verplichte plek hebben. Je wordt als Nederlander steeds viezer. En je kan er niets aan doe.
Bedoel je dat je niet in Nederland woont of gaat verhuizen?
Je bedoelt Judith Sargentini? Die stinkbek is van Groen Linkse poep.
Weet je waar ik medelijden mee heb, mensen die het land uit vluchten en dan vanaf de zijlijn gaan lopen roeptoeteren dat ze medelijden hebben.
Man je bent bijkans net zo laf als de gemiddelde Syriër die hier heen komt omdat ie te beroerd is z'n eigen land weer te helpen opbouwen.
@Normanius Je leeft in een koninkrijk. Dus wat is van jouw in dit land? Je hebt niets in de melk te brokkelen. En nee, stemmen is nutteloos. Want, nogmaals, je leeft in een Koninkrijk. En door de fragmentatie is het eenvoudig voor de powers that be alles te sturen.
--
Vluchten... hahaha. Kwaliteit van leven, je leeft maar 1x keer mijn vriend. maar besteed jij die tijd maar aan een dood paard wat nooit meer vooruit komt zolang er een ongekozen berijder op zit.
Wanneer je je vaderland als vieze verplichting ziet kan je inderdaad beter optyfen.
Elke echte kerel vecht voor Nederland tot de dood, maakt kinderen met een Nederlandse vrouw en zorgt dat zijn hele bloedlijn hier in Nederland autochtoon blijft, in plaats van allochtoon in een of ander Oostblok-pauperland.
A.U.EnLeven | 30-09-18 | 12:01 Voor wie vecht je dna als ik vragen mag?
Mark_D_NL | 30-09-18 | 12:05: voor je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen. Je eigen geschiedenis.
A.U.EnLeven | 30-09-18 | 12:06 Ik vind het heel romantisch klinken wat je zegt. Alsof jij in je Ridder Suit met je Lans Nederland gaat verdedigen. nee zo werkt het niet meer. Nogmaals zolang er een koning zit, is er geen Nederland. En is er geen "power to the people" dat is een pertinente leugen. Wanneer dat verandert, dus wanneer mensen dat eindelijk eens gaan inzien of prins pils zich vrijwillig terugtrekt oid, mag je me bellen. Tot die tijd, is Nederland voor mij een loket met wat services. Meer niet.
Yep, mensen die het hier niet naar de zin hebben kunnen beter weggaan en ons niet afstoppen met hun fake rechtse praatjes.
Nederland is onze geboortegrond waar onze voorouders voor gevochten hebben en opgebouwd. Deels letterlijk op de zee gewonnen.
Onze toekomst is Nederland en Europa (het continent) met onze broeders en zusters.
Een gezin heb ik niet, snap wel het sentiment. Een Nederlands gezin met een Christelijke of atheïstische vrouw welke hun kinderen goed opvoed. Dat is de toekomst.
Waar de mensen met verhuis plannen niet echt rekening mee houden is dat hun beloofde landen ook hun grenzen kunnen en zullen sluiten als het hier misgaat. Ze zullen eerst hun eigen onderdanen uit het buitenland binnenlaten en als er nog plek is misschien de weglopers uit West Europa. Sta je dan met je grote bek.
Mark_D_NL | 30-09-18 | 12:11
Romantiek is een illusie en precies daarom doe ik het omgekeerde.
Het verschil tussen een vechter en vluchter: ongeacht welke macht, het heeft geen macht over mij of mijn familie. Mijn geestelijke levenskwaliteit is onafhankelijk van de tijdelijkheid van materie, zoals het leven maar een tijdelijk station is en het lichaam de materie. Misschien lastig om te begrijpen wanneer je wat meer materieel ingesteld bent en vluchten predikt nog voordat er echt wat aan de hand is.
Jawel je kunt als Nederlander vertrekken en verstandige mensen doen dat ook op termijn. De enige reden dat ik nog in Nederland ben is omdat het financieel nog goed uitkomt. Maak je alleen druk over zaken waar je ook daadwerkelijk invloed op hebt. Ik denk dat het heel goed zou zijn als er een exodus van goedgeschoolde werkende Nederlanders plaats gaat vinden. Maar goed ik kan alleen een plan trekken voor mezelf. De rest zoekt het maar uit.
Onno Barendsen9337 | 30-09-18 | 13:00 Dit soort egoïsme is 1 van de redenen waarom Nederland is zoals nu. Alleen materialistisch denken. Vel van de allochtonen komen ook naar Nederland omdat het hen financieel goed uitkomt.
A.U.EnLeven | 30-09-18 | 12:23
--
Je blijft maar bezig over vluchten. Snap dat je dat doet, want het heeft een negative associatie. Idem aan racisme roepen. Dus het lokt misschien een reactie uit. Maar....
--
Vluchten voor wie? Dat is dan mijn vraag. Want staat een keuze voor beter per definitie gelijk aan vluchten. Lijkt mij niet.
--
We weten allebei dat Nederland steeds voller raakt, armer en agressiever wordt. En Brussel rules. Wil je lekker wonen en je ding doen dan is Nederland niet echt de best plek (meer). Dus waarom blijf je de keuze voor lekker wonen, een betere kwaliteit van leven, gelijk stellen aan vluchten?
--
En er zijn er velen die wegtrekken, of die willen wegtrekken. En de mensen met mogelijkheden zullen het doen. In steeds grotere getallen. De cijfers liegen niet.
Mark_D_NL | 30-09-18 | 13:10
Zie je initiële reactie, over Nederlanders die jij steeds viezer vindt worden en het gechargeerde medelijden wat je pretendeert te hebben.
Niemand is verplicht ergens te blijven, doch iedereen die op zoek is naar 'beter', vlucht voor zijn/haar huidige situatie. Gezien jij -in vele reacties, en ironisch genoeg, net als ik- ook niet gelooft in (de) democratie, en -in tegenstelling tot mijzelf- pleit voor 'weg uit Nederland, want elders 'beter', zie ik dat als vluchten. Allicht is het in jouw geval vluchten uit je eigen huidige leven, in plaats van per se vluchten uit Nederland als land.
En van mij mag iedereen (vooral 'mannen') lekker vluchten naar 'beter'. Degenen die achter blijven weten daardoor 'beter' hoe ze Nederland na de zuivering van materialisten, angsthazen en anti-Nederlanders weer 'beter' kunnen maken.
Zoals Gematigd ook zegt: vluchten is egoïstisch en laf, waar je ook vandaan vlucht en waar je ook heen denkt te vluchten. "Beter hè".
Mijn ervaring is dat als dit soort nieuws op weblogs verschijnt, de politiek maatregelen neemt om escalatie te voorkomen. Bij deze daarom de voorspelling dat de tweede kamer een natte scheet gaat laten, met misschien een flink flats die Rutte mag opruimen, meer niet.
Dat dus. Pietertje O. zal wat "kritische" vragen stellen, maar de voltallige CDA, VVD, D66 en CU fracties zullen tegen elke motie stemmen.
Zou erdogeit ze een penthouse hebben beloofd in zijn nieuwe paleis.?
Ik mis trouwens de input van de "nederlandse man"reaguurder van DAS kapital. Die is zo leuk!
En ondanks alle steun die wij geven in alle vormen aan de gewelddadige islam worden zelfs hier ook aanslagen voorbereid.
Dus we hebben de krokodil genaamd islam al alles gevoerd dat we hadden in de hoop met rust gelaten te worden en nu blijkt die krokodil ons toch ook nog op te willen eten.
We mogen mee met een ritje op zijn rug.
lol
De Turkijedeal die niemand wil. Wat is het toch met westerse bestuurders dat zij hun vrienden zo slecht kiezen?
Olie en gas.
Ook namens Shell.
Zou er trouwens dividend worden geheven over de Turkije deal? :)
Bah, VVD. Graaiers, leugenaars en oplichters. Met een narcist als voorzitter, nee, gaat helemaal goed komen met Nederland. Echt waar mensen, we gaan erop vooruit! De onderste steen moet boven water en alles met rente terug!
Rot toch op VVD, het volk gelooft jullie al lang niet meer met het gedraai. Oprotten Rutte met je kudde schapen.
En toch staan ze in de peilings op 26 zetels...
Nog steeds met afstand de grootste, mooi!
@Guido, Er is nu eenmaal een behoorlijke groep Nederlanders die goed gevuld is en VVD blijft stemmen omdat die partij het beste voor hun centjes zorgt. En dat blijven ze doen omdat zij net zo als de VVD geen enkele moraal of fatsoensnorm kennen. De maffia is ook niet uit te roeien.
@berbaar Nog wel ja. De burger (ja, ook de welvarende) op tienduizenden euros onkosten jagen ten behoeve van allerlei vage, belanghebbende lobbyclubjes, zal de doodsteek betekenen voor deze partij.
Zapata10 | 30-09-18 | 11:50
wanneer je zelfverklaard socialist bent moet je de woorden moraal en fatsoen niet in de mond nemen. Groter uitschot bestaat er politiek gezien niet.
@OngeblusteKalk, eh? Socialist? Nee hoor libertarier. (tegen anarchist aan)
Helemaal mee eens, echter er zijn heel veel stemmers die alles geloven wat de Grote Pinokkio zegt. Die geloven zelfs dat de koopkracht stijgt terwijl de BTW van 6 naar 9% gaat en de zorgkosten stijgen. Het zijn Rutte zijn schapen en daar zijn er heel veel van.
Gewoon stoppen met steun aan welke groepering dan ook. Syrie is soeverein. Dus niet onze zaak om welke regering daar ook weg te krijgen of te installeren.
Kijk, is het nog een ding om dit aan BB op te dragen? LOL.
Ook daarin voorziet internationaal recht. Een land kan z’n soeveiniteit verspelen en ingrijpen rechtvaardigen. Als het soevereine buurlanden zonder provocatie militair aanvalt. Als het genocide pleegt op (een deel van) de eigen bevolking. Als het massavernietigingswapens gebruikt. Als het het non-proliferatie verdrag schendt.
Dan kan de internationale gemeenschap ingrijpen. Maar het hoeft niet. Het is geen verplichting van VN lidstaten.
REAGEER OOK