Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof – Stef Blok, de willoze vechthonden van de VVD-fractie en het gelijk van Thierry Baudet

dierenboerderie

Dinsdag 15 oktober 2002. Prins Claus wordt bijgezet in Delft. Het eerste kabinet Balkenende wankelt op dat moment, LPF-ministers Herman Heijnsbroek en Eduard Bomhoff gunnen elkaar het licht in de ogen niet. “In de Nieuwe Kerk waar de afscheidsdienst plaatsvindt, maken Kamerleden en ministers van de LPF openlijk ruzie met elkaar. Dat is ook voor mij en de andere genodigden hoorbaar en zichtbaar", schrijft toenmalig GroenLinks Kamerlid Femke Halsema in haar memoires. Natuurlijk, het voorlezen van de Troonrede in de Ridderzaal door de moedige vorst is minder sacraal dan de bijzetting van een lid van het Koninklijk Huis in de crypte maar toch: iets van decorum ligt in de rede. Daar dacht minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok (VVD) afgelopen dinsdag anders over. 

Citaat uit de Volkskrant van deze week over de problemen binnen de coalitie over Nederlandse steun aan Syrische jihadisten:  “Dinsdag, op Prinsjesdag, waren meerdere aanwezigen in de Ridderzaal getuige van een uitval van minister Blok naar het CDA-Kamerlid Martijn van Helvert. ‘Zullen we een paar VVD’ers ook wat kritische vragen laten stellen aan CDA-ministers?’, beet de minister Van Helvert toe. VVD-Kamerlid Bente Becker moest tussenbeide komen om de ruzie te sussen. ‘Niet hier! Er luisteren mensen mee’, zei ze.” 

“Zullen we een paar VVD’ers ook wat kritische vragen laten stellen aan CDA-ministers?” Gênant. Die ene zin zegt alles over hoe Stef Blok naar de parlementaire democratie kijkt. VVD Kamerleden zijn voor hem schijnbaar willoze vechthonden die hij op bevel op een aangewezen slachtoffer los kan laten gaan. Terwijl Van Helvert en zijn kompaan in dit dossier Pieter Omtzigt – beiden lid van dezelfde coalitie als Blok – slechts hun Grondwettelijke taak uitvoeren: het controleren van de regering. 

VVD-Kamerleden kunnen dat ook maar Blok ziet die mogelijkheid dus als een politiek instrument om te dreigen en intimideren. Dat zegt ook wat over de VVD-Kamerfractie zelf: Blok onderneemt niet zo’n actie als hij zich niet van hun steun weet verzekerd.

Geert Wilders had het eerder over een nepparlement, Thierry Baudet stelde vrijdagavond tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen in de Nationale Vergaderzaal: ‘heel veel wat hier gebeurt, is flauwekul’.

Het is in ieder geval Stef Blok die hun wantrouwen bevestigt.

Reaguursels

Inloggen

En zo krijgt Thierry Baudet toch nog gelijk! Ongeacht wat enkele trollen en Rutte groupies daar ook van zeggen.

benjeallanggek | 23-09-18 | 20:10 | 2

Baudet heeft al heel lang, heel vaak gelijk. Daarom raast hij ook als een sneltrein door die peilingen omhoog. Eenmaal ontwaakt, kun je niet meer slapen...

Joostmochtnietsweten | 23-09-18 | 22:43

Thierry is niet de enige die gelijk heeft (nog de eerste), helaas weten we maar al te goed wat dat betekend. Niet dat het mij zal tegenhouden om FvD te stemmen, maar er zullen er zeker zijn die dat wel gaan doen. En dat is de reden dat ze het doen, gaan opvoeren en er niet mee zullen stoppen, het werkt gewoon.

mr_awesome | 24-09-18 | 12:12

Rutte geeft het grootkapitaal vrij baan, door de dividend belasting af te schaffen, een `cadeautje’ van 2 miljard Euro per jaar. Dat moet ergens vandaan komen natuurlijk. De Financiele Telegraaf heeft de nitty gritty details : 22 sep. Financieel Dossier: Waarom de dga-taks zo slecht valt www.telegraaf.nl/financieel/2587904/d... “[ … ] Duizenden kleinere ondernemers met een eigen bv krijgen een extra belastingaanslag. De directeur-grootaandeelhouder (dga) die meer dan €500.000 leent bij het eigen bedrijf gaat met de ‘dga-taks’ de staatskas met €1,8 miljard spekken. Ondernemers zijn verrast en woedend. Hoe kon dit gebeuren? [ … ]”
De VVD laat haar eigen mkb achterban volkomen kapot draaien. Waarom? De eerst volgende verkiezzingen krijgt de VVD een electorale klap die het niet meer te boven komt. Maar dat dacht iedereen in 2017 ook, enkel de PvdA kreeg toen verkiezings klappen. Niemand die dit tot op de dag van vandaag begrijpt ...

rmstock | 23-09-18 | 17:40 | 2

Ik wel. De Turkije-rel kwam vlak vóór de verkiezingen in 2017 voor de VVD als een geschenk uit de hemel vallen.
Rutte kon zich toen even voordoen als zogenaamde sterke man. Later - ondanks aanhoudende scheldpartijen en vernederingen door Erdogan - herstelde hij gewoon weer de betrekkingen met Turkije, geheel volgens EU-opdracht.
De kiezer werd er (weer) ingeluisd.

NPOlitiekgekleurd | 23-09-18 | 20:17

Ik kan het alleen maar met je eens zijn, ik loop als MKB'er in de binnenvaart helemaal leeg op de belasting.....

decksmann | 24-09-18 | 02:47

Het duurt nog een jaar voor we weer naar de stembus kunnen, maar de kruik gaat te water tot hij breekt. Hopelijk laat het volk zich dan niet weer in de luren leggen.

Spie | 23-09-18 | 17:37

Ik denk niet dat Sherry het nog lang volhoudt. Maar hij heeft wel gelijk.

knutsel_ | 23-09-18 | 12:18 | reageer | favorietblock
Tijdens de 2e beschouwing sprongen ze als hyena's op Tjerry. En daaruit kun je alleen maar concluderen dat ze bang voor hem zijn in electorale zin.

Een grotere waardering kon Cherry niet krijgen eigenlijk. Anders hadden ze hem wel genegeerd zoals de dat bij Graaf Denkula doen (alleen Geertje reageert/ageert op die Erdogan trekpop).

Jammer alleen dat zoveel Geertje fanbois in de panelen meehuilen in het (grijze) wolvenbos o.l.v. Penthouse™ en de Jessias om Terry af te fakkelen. Bang als ze zijn dat Sjerry de PVV leeg trekt.

Ik denk namelijk dat er overlappingen zitten in de achterban, maar dat de FvD ook stemmen kan wegtrekken bij elementen van de VVD en D66 (ander electoraat dan de PVV). Geertje fans hoeven zich echt niet zoveel zorgen te maken denk ik. Maar goed tijd zal het leren.

Ondertussen had de pianoliggert net zo hard inhoudelijk gelijk als Geertje's one-liner in de tijd. Het is een nep parlement. De keizer heeft geen kleren aan. En iedereen ziet het behalve de hovelingen en de MSM.

Graaf_van_Hogendorp | 23-09-18 | 15:01 | 3

De pvv zal aanzwellen, FvD pakt zetels erbij van VVD ('66 weet ik niet, die hebben sowieso een bord voor hun kop) en voor je 't weet is er geen houden meer aan.
Tenminste, dat hopen we dan.

elfenstein | 23-09-18 | 17:27

Zeg bouwvakker_van_Hogendorp je noemt FvD voorman 4x bij zijn voornaam fout. (Sherry,Terry,Tjerry,Cherry). wie fakkelt nu wie af?

AMX pri | 23-09-18 | 23:30

AMX pri: de verschillend gespelde namen is een literaire stijlvorm......

decksmann | 24-09-18 | 02:52

Ik vind die hele coalitievorming ondemocratisch.
Het volk stemt en daar volgt direct de verdeling van de zetels uit. Dat is één op één democratisch. Daarna gaat het fout.
De grootste partij mag dan gaan shoppen bij de rest, totdat ze een clubje hebben dat samen groter is dan de helft + 1. Dat met het vormen van dit clubje élk lid een of meerdere facking meloenen met slikken, dat maakt ze niet uit. Ze zijn aan de macht en ze kunnen allemaal in ieder geval een paar van hun standpunten er door drukken.
Maar op deze manier komen er dus besluiten door, die als men hoofdelijk zou stemmen zonder dat ze stemmen volgens de afspraken van dat clubje, maar puur conform de standpunten van de partij, er niet doorheen zou komen. Zie de afschaffing van de dividendbelasting, die 3/4 van de coalitie als meloen zag.
Schrap dus die coalitievorming!
Elke partij kan en mag toch wetsvoorstellen indienen? Als dat idee door de meerderheid een goed idee wordt gevonden, dan komt die wet er doorheen. Dat is democratie.
Ook zou de overheid veel kleiner en goedkoper kunnen. Schrap de Eerste Kamer af en laat het controleren van de Tweede (wordt dat dan de Eerste?) Kamer over aan het volk en de journalistiek. Daarvoor dient wel het (bindend) referendum terug te komen. Stuit een wet die de Kamer is doorgekomen op te veel weerstand van het volk, dan zal er vanzelf een referendum worden opgezet.
Stop met held meloenen slikken! Als je dat letterlijk doet, dan ga je daar dood aan. Hopelijk als je dat figuurlijk doet, wordt het ook je politieke dood.

Timide_Aso | 23-09-18 | 15:00 | 1

Hervorming maakt geen kans, de deep state laat dat niet toe. Totdat de bom barst, natuurlijk.

decksmann | 24-09-18 | 02:55

Veel politici hebben zelf niet in de gaten hoe ze zich door het systeem hebben laten corrumperen. En eenmaal in dat systeem, kom je er niet meer uit. Omdat de macht prevaleert boven het daadwerkelijk dienen van de achterban. Als het erop aan komt zal men namelijk voor zichzelf kiezen en niet voor hen waar ze voor spreken. En als men die ander verkiest, is dat vaak omdat het aanbod wat er tegenover staat, aanlokkelijk is. Een Baudet legt die zenuw bloot, een Wilders en Fortuyn deden dat al, maar je ziet wat er gebeurt. Ridiculiseer het, lach erom en je wordt door de groep, vol ervaren bullies, vakkundig uit het speelvak geweerd. Zo werkte het op het schoolplein, zo werkt het in de Kamer ook. Schoppen tegen het systeem is een doodzonde, omdat velen dat systeem prima vinden zo. Lekker in stand laten, omdat je plaatsje op het schoolplein zo gegarandeerd is. Knikkers afpakken van de minder sterke kindje. Uit angst om zelf aan de zijlijn te komen staan, maakt dat er voortdurend uitgeruild wordt, zodat ook niet meer helder is wie die knikker heeft afgepakt. Ik jouw knikker, jij de mijne. Totdat er iemand opstaat, die knikkers afpakt en ze aan de kinderen terug geeft. En zo de hele school laat zien wat voor idioot gedrag heeft geleid tot het buiten spel zetten van sommigen. Omwille van de knikkers.

Betweetert | 23-09-18 | 14:51 | 5

Mooi Betweetert!

Rest In Privacy | 23-09-18 | 15:22

Na de basisschool komt, na een middelbare schoolperiode, dan ineens ook nog de studententijd. Wel of geen lid worden van het corps. Waarbij de; "ik dek jou, jij dekt mij vanaf dan ook" gedachte nog eens extra gevoed. Dat groepsgevoel je het gevoel geeft boven de wet te staan, want de groep is belangrijker dan de rest. Het gros van de zittende Kamerleden is zo opgegroeid. Minerva en Vindicat voorop. Baudet was degene die geen lid wilde zijn van zo'n studentencorps. Ik ook niet, omdat wat daar gebeurt precies datgene is wat mis is in deze samenleving. Het kleineren van anderen om jezelf groter te voelen, aangedikt door flink wat alcohol, maakt je tot een hard persoon. Die slechts compassie voelt voor zijn bloedbroeders. Omdat dat hun realiteit is geworden. Dat zo met elkaar omgaan de norm is. Precies datgene wat je terugziet in de politiek. OOk niet zo gek met lui die nu in de Kamer zitten en linea recta afkomstig zijn van eerder genoemde studentenverenigingen.

Betweetert | 23-09-18 | 15:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Uitstekend dat hij wegbleef want zijn waarneming op de algemene beschouwingen is zeer to the point: een verplicht toneelstukje waar nog nooit iets zinvols uit is gekomen dat het obligaat bashen van het kabinet. Natuurlijk blijf je daar weg. De meest nutteloze deelname aan een kamerdebat zijn die op de dagen na Prinsjesdag. Een ongemakkelijke waarheid die Baudet terecht uitspreekt.

Giotto | 23-09-18 | 14:27 | 1

en dat uitspreken deed hij op niet te overtreffen manier

poepielatenruiken | 23-09-18 | 15:43

Als er nu verkiezingen komen krijg je veel partijen met minder dan 15 zetels...
alleen VVD, CDA en GroenLinks komen daar dan boven.
Kabinet van VVD, CDA, GL, Baudet... eventueel aangevuld met de ChristenUnie.

sociaal_econoom | 23-09-18 | 14:12 | 5

Doe mij gelijk de lotto getallen van volgende week?!!! Thanks

WayneGretzky*99* | 23-09-18 | 15:15

dondiego | 23-09-18 | 15:04
Ja, maar al die FvD kiezers zijn niet van de PVV afkomstig....
De PVV heeft ooit op 40 zetels gestaan! Ook die zijn niet van FvD gekomen omdat die simpelweg nog niet bestond. Er wordt vaak geopperd dat er een maximaal te behalen aantal zetels zijn voor de PVV, maar al die voorspellingen zijn tijd gebonden... Als de pleuris uit breekt is niets zeker in deze wereld. En kiezers maken wel vaker een onverwachte move met de LPF in het achterhoofd. PVDA als kartelpartij compleet weggevaagd om maar wat te noemen. Nou is dat laatste niet onverwacht wegens het ernstig schade toebrengen aan Nederland en het wegvallen van klanten.... maar om dan het nep figuur Klaver te volgen is weer tenenkrommend verbazingwekkend...

dijkbewaker | 23-09-18 | 15:29

Jij gelooft dat GL en Baudet willen samenwerken????

decksmann | 24-09-18 | 02:58
▼ 2 antwoorden verborgen

SamV | 23-09-18 | 14:02

Overigens.. Nederland. De Nederlanden.

Wat maakt dat jou beter. Je bent niets. Een inwoner van de Nederlanden. Wat je helaas rechten geeft.

Je bent niets.

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 14:07 | 5

dks Onzin.
Cogito ergo sum- ik denk dus ik besta. Met alle rechten die daarbij horen....

dijkbewaker | 23-09-18 | 15:13

dat is precies wat Thierry zei !!

poepielatenruiken | 23-09-18 | 15:45

Als iemand dat van u zou zeggen, is het antisemitisme en een strafbaar feit.

Arachne | 23-09-18 | 17:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar meneer rectaal. Wil het andere revolutie niet erkennen. Die hem al zijn vrijheid geeft.

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 14:03 | 4

En de huidige VVD is liberaal?

Mahatma | 23-09-18 | 14:20

Een andere regeringsmedewerker heeft het profiel van de slet overgenomen, blijkt uit het tegenwoordige vreemde taaltje dat dit profiel uitbraakt

Benesha | 23-09-18 | 14:36

Dat was mij ook al opgevallen. Van zijn/haar bovenstaand plempsel kan ik geen chocola maken. Het andere revolutie? Die hem zijn vrijheid geeft?
In het kader van de diversiteit heeft kennelijk een allochtoon lid van de Sletgroep vandaag GS-corvee/weekenddienst.

piloot47 | 23-09-18 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

G*dT, lees net Michel Houellebecq s’est marié! Ben benieuwd wanneer onze jeune premier gaat trouwen met Davide? Kijk uit onze jonge meester doctor heeft iets van Mefisto van Klaus Mann...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 23-09-18 | 14:01

De media (en het volk) geilt op sensatie. Stef Blok is aangenomen om relletjes te veroorzaken om de aandacht af te leiden van de inhoud van het regeringsbeleid.
Blok is vervangbaar. Een nietszeggend onoogelijk mannetje dat gedijt bij ruzie, roddel en achterklap. Ergens voor de Provinciale verkiezingen zal hij geofferd worden.

SamV | 23-09-18 | 14:00

Feiten zijn feiten.

Mijn volk mocht kiezen naar de opstandige Nederlanden of naar het Ottomaanse rijk.

Dus neuk je zelf in je aars met je leugens.

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 13:58 | 9

Mijn volk zijn joden, uitgezonderd de linkse onder hen!!

Rest In Privacy | 23-09-18 | 14:07

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 14:03
Dus jouw geloof bepaalt je identiteit? Had Dijkhoff toch gelijk.

SamV | 23-09-18 | 14:08

was in korea gebleven slet

poepielatenruiken | 23-09-18 | 15:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Waar ik me ook groen en geel aan erger in dit dit " democratische wonderland" is het baantjes verdelen zonder dat er van enige vakkennis sprake is maar het louter lid zijn van de goede partij de doorslag geeft. Lid zijn van een kartel partij en je carrière is gegarandeerd. Soms zijn wat praat en babbel oefeningen nodig om wat in te werken. Zo was ik eens aanwezig bij de waterschap verkiezingen waar een CDA man mij toevertrouwde dat hij van de onderwerpen niets wist, maar het waterschap als een goed begin zag om actief iets voor het CDA te doen. Ingefluisterd door een andere CDA man die wat hoger in rang stond.
Altijd raak en kandidaten die zeg maar bovenmatig veel kennis hadden opgebouwd in jaren maar lid waren van de verkeerde partij konden het vergeten.
Zo wordt de amateur door het kartel op het paard getild zonder kennis van zaken en hopt van het ene bestuur naar de volgende mits hij het politieke jargon zich eigen heeft gemaakt en vaak aan het babbelen is over zaken waar hij zijn gemis aan kennis mee kan verbloemen. Zelf noemt hij het dan dat hij zich in de materie verdiept heeft... In de praktijk: een half A viertje met wat steek woorden.
Nu is het wel zo dat er ook burgers zijn die zich echt enorm verdiept hebben door liefde/interesse voor het onderwerp en ook de stempel amateur krijgen wegens niet behaalde diploma's of anderszins, maar in feite meer weten dan de zgn. professional. Daarbij geen interesse in een politiek baantje omdat de interesse nou eenmaal ergens anders ligt.... En Tja, geen lid van de juiste partij.
---
het politieke systeem is verouderd en vernieuwing wordt tegengegaan omdat de baantjes machine tot de hemel in Brussel reikt. Goed kunnen babbelen en vriendjes worden met een dominante kartelclub, vakkennis is niet nodig mits het politiek jargon en de spelregels begrepen worden. Een jaarlijkse vergoeding boven de 100.000 euro is daarmee verzekert...

dijkbewaker | 23-09-18 | 13:58 | 1

Hear hear!

nee_toch? | 23-09-18 | 14:13

LiniaalRectaal | 23-09-18 | 13:49

Inhoudelijk dan. Nazi.

Joden, christenen en moslims ondervonden vooruitgang.

De reconquista bracht enkel middeleeuwse ellende terug.

Zo ook de kruistochten. Toen waren de moslims de verlichting. Toen.

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 13:56 | 4

De kruistochten waren verdedigend.

Knufter | 23-09-18 | 14:18

Knufter | 23-09-18 | 14:18
De Slet kraamt veel onzin uit maar om nu te stellen dat de kruistochten verdedigend waren...

Mahatma | 23-09-18 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

LiniaalRectaal | 23-09-18 | 13:49

Dit.

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 13:54 | 1

Ik doe niets anders dan wat jij doet hoor. Insinueren.

LiniaalRectaal | 23-09-18 | 13:54

Zo gaat dat in een nep-democratie. Deze trekpoppen van Brussel hebben maling aan wat de burger/het volk wil.

frisenfruitig | 23-09-18 | 13:42

Oh lieve mensen. Thierry is Frans en Indisch. Ik ben een Sefardische jood en ik ben nog meer verbonden met dit land nadat de katholieken ons allemaal gingen vermoorden en (je weet wel reconquista) en en en we de keuze hadden Turkije of Nederland. Liever Turks dan Paaps toch?

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 13:38 | 3

Niemand boeit het wat voor sprookje jij aanhangt.

kwark001 | 23-09-18 | 13:46

Waarom, waarom toch, zouden die Spaanse en Portugese katholieken de joden samen met de moslims eruit getrapt hebben? Jullie hebben toch niet stiekem samengewerkt tegen de bevolking? Toch?

LiniaalRectaal | 23-09-18 | 13:49

Liever turks, vandaar die achterlijke verbale diarree van je. Uit hoeveel culturen besta je inmiddels? De alpha cultuur is bij jou toch echt neanderthaler. Wat een hersenloze.

WayneGretzky*99* | 23-09-18 | 15:22

Van alle debatten die je kan missen is dit toch wel degene waar je bij moet zijn. Zo moeilijk moet het niet zijn om samen met Hiddesmeister een paar interrupties te plaatsen. Dan komt het betoog een stuk geloofwaardiger over. Dat is ook direct in de peilingen te zien met een daling van 2 zetels.

jip_86 | 23-09-18 | 13:37

Ik snap eigenlijk niet waarom we zaken niet kunnen benoemen?

Zijn er fascisten in dit land? Ja!!! Best een hoop.

Zijn er nazi's (eigen volk eerst)?

Ja.

De vraag is wat gaan we met ze doen? Of ze nu kast fascist of kast nazi zijn. Wat gaan wij de overgrote meerderheid doen? Of doen we zo'n trucje hoe Hitler de macht greep?

Laten we de zes miljoen joden eventjes buiten laten. Hoe zit het met de miljoenen Duitsers die moesten sterven dankzij Hitler (die ironisch gezien net zoveel Duitser was als Baudet Nederlander).

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 13:35 | 7

Daar is de godwin.

Mahatma | 23-09-18 | 14:08

Mag toch wel hopen dat jij op een gesloten afdeling zit.

WayneGretzky*99* | 23-09-18 | 15:24

Hitler was een Oostenrijker en dus Duits.
Helaas voor u zijn de meeste west Europese volken Germaans. Duits is een de grootste talen van Europa, veel technische vindingen zijn gedaan door Duitsers, filosofie, muziek en kunst = veel Duits. De niet romaanse talen stammen af van het Germaans (Duits).
Als sefardische jood (uw comment iets verderop) bent u inderdaad geen Nederlander; ongeveer zoals Robert Vuijsjes het ooit verwoorde: bij toeval hier terechtgekomen.

Arachne | 23-09-18 | 17:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Het simpele feit dat types zoals berbaar en DKS beweren dat zij VVD stemmen is voor mij de bevestiging dat het een goede keuze is geweest dat ik mijn VVD lidmaatschap heb opgezegd en niet meer op deze partij stem. Sinds de lijsttrekkersverkiezingen is de VVD onder leiding van Rutte links afgeslagen en absoluut geen rechts liberale partij meer zoals onder het leiderschap van Bolkestein. Laat ze maar lekker fuseren met D’66, er is toch amper een verschil..

therealbraindump | 23-09-18 | 13:34 | 4

Berbaar | 23-09-18 | 14:00
"Wij VVD-ers". Steunen uw medebewoners van de inrichting waar u momenteel verblijft soms ook die club proleten? Toch bijzonder te zien dat er nog zoveel idioten zijn die zich gewillig laten naaien door Rutte en zijn kornuiten.....

Ommezwaai | 23-09-18 | 14:09

Berbaar | 23-09-18 | 14:00
Je bent VVD'er. Dat verklaart jouw rare plempsels hier.

Mahatma | 23-09-18 | 14:16

Berber is geen vvd-er. Als gl wint is ie daarvoor. En verder is ie alleen een parasitair zuigertje.

WayneGretzky*99* | 23-09-18 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Kritische vragen mogen niet gesteld worden, Omtzigt heeft dat al mee mogen maken. Ik begin ook steeds meer te geloven dat Rutte 3 en mogelijk ook eerdere versies eerder een staatsgreep is waar ook de coalitie niets in te brengen heeft dan alleen een schamele meerderheid die met de dictator mee moet stemmen.

Sinclair | 23-09-18 | 13:33

We worden geregeerd door shell en Unilever middels sokpop rutte

Ben Hetzat | 23-09-18 | 13:33

Feiten en de politiek gaan niet samen,vraag maar aan Stef Blok als hij nog durft vrij naar zijn eigen met feiten onderbouwde mening antwoord te geven.

steekmug | 23-09-18 | 13:30

Achterbakse en corrupte Pechtold probeerde Baudet in de val te laten lopen met de Nepkabinet opmerking van Wilders. Daar trapte Baudet gelukkig niet in.
Want dan het was duidelijk dat Penthouse Pechtold niet omschreven had wat hij daarmee bedoelde en kon dus alle kanten op om Baudet dat in de mond te leggen wat Pechtold uit zou komen.

moitambien | 23-09-18 | 13:21 | 1

Te koop: Nepparlement, wat de gek er voor geeft, eenmaal andermaal, verkocht!

De Briemusketier | 23-09-18 | 13:32

"Zelfde circus, andere clowns."

Rest In Privacy | 23-09-18 | 13:17

Daarom één groot toneelstuk dat tweede kamer. Een drama voor de bevolking. En wij moeten naar hun pijpen dansen?

Mart6037 | 23-09-18 | 13:14

Vandaag referenda in 10 kantons. St Gallen heeft ruim gestemd voor de invoering van een burka verbod. De moslims hebben er een dermate zwijnenstal van gemaakt dat dit nu nodig is.

van Oeffelen | 23-09-18 | 13:13 | 4

Dat bedoel ik. Directe democratie. Laat de Slet het maar niet horen. Al die Zwitsers zijn fascisten.

ristretto | 23-09-18 | 13:29

Ayatholla, niet in Zwitserland..

ristretto | 23-09-18 | 13:30

ik hoop het voor ze.

Maar het probleem is niet de boerka of de moskee.
Het zijn de mensen die er in zitten.

Rest In Privacy | 23-09-18 | 13:34
▼ 1 antwoord verborgen

Blok kan het niet. Hij heeft helemaal gelijk met zijn rechtse gelul (maar dat vind ik, ik ben een rechtste hond, mij hoef je niet te overtuigen). Dit is ook weer zo dom. Baudet gisteren met niet weten wat "oordeel kamer" is. Het is lastig voor de conservatief in Nederland. Ik ga volgende keer maar SGP stemmen heb ik bedacht...

deus u vult | 23-09-18 | 13:10 | 6

Mijn voorkeur is altijd FvD. Maar dat je dan weer niet weet wat "oordeel kamer" is, dat weet ik zelfs als nieuwsgierige burger, valt me wel tegen...

deus u vult | 23-09-18 | 14:07

deus u vult | 23-09-18 | 14:07
Dat Rutte daar als een popiejopie schoolmeester begon te doceren sloeg nergens op.
Nergens bleek uit dat Baudet niet wist wat “oordeel kamer” betekent. Wat Blunterman hierboven zegt kan heel goed zijn overweging geweest zijn.

der_feldwebel | 23-09-18 | 14:36

Baudet zit net een jaar in de kamer en Rutte is al vele jaren beroepspoliticus. Niet verwonderlijk dat Rutte misschien net wat meer kennis heeft over alle technische details van het politieke spel. Geef Baudet ook even een kans.

snakedogman | 24-09-18 | 18:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Natuurlijk is het flauwekul wat er in dat goedkope theater die wij de tweede kamer noemen gebeurt.
Regeerakkoord dichtgetimmert, toneelspelende oppositie.
Immers Asscher en Klaver hebben allang afspraken gemaakt met Rutte en consorten over hoe verder na de statenverkiezingen. En die borstklopperij over die 1.5% koopkrachtverbetering. 1 Euro per dag erbij voor modaal wat een vetpot. Maar dat is dan ook nog eens een mediaan.
Dit heeft de coalitie niet ingecalculeerd.
Dat de WOZ omhoog gaat en u dus uw rijkdom van 1 Euro per dag weer gaat inleveren.
Baudet heeft dus gelijk. Maar hij mag het de volgende keer wel wat slimmer en nuchter brengen.

Zapata10 | 23-09-18 | 13:07 | 2

Ik vond eigenlijk dat hij het duidelijk en nuchter bracht. Maar de coalitie haat het natuurlijk als hun toneelspel zo duidelijk bloot wordt gelegd

moitambien | 23-09-18 | 13:23

Genoemd theater is alles behalve goedkoop.

Rest In Privacy | 23-09-18 | 13:31

Die Blok is ongeschikt als minister maar een zo trouwe volgeling van Rutte dat ie daarom minister is.

Bauchschmertzen | 23-09-18 | 13:02 | 2

Hockey lullo is het. Verder kan de lullo niets dan een beetje slap ouwehoeren in ons nep parlement. Next.

Rest In Privacy | 23-09-18 | 13:07

Als Blok zijn beleid zou afstemmen op waar hij echt voor staat, nl datgene wat hij moest terugnemen in de Kamer, dan zou hij helemaal geen slechte minister zijn.

medusa324 | 23-09-18 | 13:08

Beaudet heeft gewoon een goed punt, de dingen mogen niet benoemd worden en er wordt achter de schermen een uitruil spelletjes gespeeld.
-
De politieke schok die Fortuyn veroorzaakte, werd ingeluid door de realiteit te benoemen, zijn punten zijn nu nog actueel. Maak eens een nieuwsitem op NPO met de standpunten en het beleid van alle regeringspartijen van toen! Allemaal achterhaald en onjuist gebleken.
-
Het enige belangrijke was Beaudet op het NPO en inmiddels ook RTL nieuws af te schilderen als belachelijk, alles om het geïndoctrineerde GroenLinks/PvdA/X66 stemvee in die juiste naïeve en goedgelovige modus te houden (komt allemaal wel goed). Zijn eindrede paste daar dus absoluut niet in, hij legt de vinger op de zere plek.
-
In België is men momenteel verbolgen over het vrijlaten (enkelbandje) na 10 jaar (van de 30 jaar gevangenisstraf) van een copkiller, tja wij hebben in Noord-West Europa toch zo'n subliem rechtssysteem, wij hoeven niet naar onszelf te kijken alleen naar anderen in Europa, zoals Polen en Hongarije.
Dat noemen ze ingekakt.

bananabanana | 23-09-18 | 13:00

Beter draagt Terry een glimmende malienkolder onder zijn sjieke jasjes. Hij oogt soms zwak omdat hij het spel niet meespeelt, maar hij heeft doel en deugd om het vol te houden (samen met meister H). En dan gaan mensen over op andere tactieken...

Rest In Privacy | 23-09-18 | 12:59 | 6

@duh! Dank :)

@DirkIII jup en dan staan ze bij ellende ook sterker bij het OM.

@slet je pilletjes liggen in het linkse kastje. Neem er vandaag maar eentje extra. Je bent weer goed op dreef... uh drifting.

Rest In Privacy | 23-09-18 | 13:42

einStina Kleren maken de man! Maar manieren maken de gentleman! Thierry is beide. Dank je trouwens voor je mooie woorden. Doel en deugd. Poetisch!

Rest In Privacy | 23-09-18 | 13:57

@Jane hihi soms rolt het er spontaan zo lekker uit...

Rest In Privacy | 23-09-18 | 14:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Niets bijzonders. Het niet aanvallen van ministers door coalitiegenoten is een ongeschreven wet. Ook logisch om de coalitie een stevig fundament te geven.... Of een minister moet een grote niet te verdedigen fout gemaakt hebben waardoor hij of zij politiek aangeschoten wild is en de eigen partij hem zelfs kwijt wil.... Dan is het een kwestie van dagen of uren en meestal na moties van wantrouwen of daarvoor al: aftreden......
Als de regering een meerderheid heeft in de kamer heeft ze feitelijk een carte blanche en doet waar ze zin in heeft.... ook al vinden individuen binnen de regering bepaald beleid helemaal ruk moeten ze het verdedigen en een eenheid vormen. Net als in de tweede kamer want niets mag de macht in gevaar brengen.
Zijn er strubbelingen dan wordt dat achter de schermen gladgestreken. Daarom is zo'n ruzietje nogal bijzonder....
Erger is wanneer een kartel alle belangrijke posities in dit land onderling verdeeld wat nu gebeurd en bepaalde partijen en daarmee een grote groep burgers uitsluit van bestuurlijke functies. Waar is de PVV burgemeester? En in welk gemeentebestuur levert de PVV wethouders? Rechters? enz.. FvD zal dezelfde behandeling krijgen...

dijkbewaker | 23-09-18 | 12:53 | 1

Daarom: aparte verkiezingen voor bewindspersonen en kamer. Bewindspersonen op persoonlijke titel.

Knufter | 23-09-18 | 13:00

partij politiek is van alle tijden. Het enge is alleen, dat sinds Balkenende 1 politici niet eens meer de moeite nemen de schijn op te houden.
De lachende leugenaar is daar het ultieme voorbeeld van.

En nog enger is, dat het totaal niet meer afgestraft wordt bij verkiezingen

Rest In Privacy | 23-09-18 | 12:52

Wat mankeert die Blok? Hard op weg naar de uitgang. Wat je nou verder ook vindt van die poppenkast ...

Klapsigaar | 23-09-18 | 12:47 | 1

Blok is een oliemannetje die door Rutte overal neergezet kan worden waar lastige dossiers liggen. Alleen heeft Stef geen olie maar stroop in zijn kannetje zitten: alles wordt zo traag en plakkerig dat iedereen vergeet wat er in de dossiermap zit. Zelf kent'ie het dossier uit zijn hoofd, zodat niemand meer op hem heen kan.

Guido | 23-09-18 | 13:27

"Geert Wilders had het eerder over een nepparlement, Thierry Baudet stelde vrijdagavond tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen in de Nationale Vergaderzaal: ‘heel veel wat hier gebeurt, is flauwekul’."

Men heeft Segers niet begrepen. Het is geen flauwekul want we vechten elkaar in de kamer de tent uit en niet op straat. Dit heeft een woordje. Wat is het... Oh democratie en vooral beschaving. Moedeloos word ik er van. Kan je dan echt niet je puntje slijpen op democratische wijze? Nee. Want fascisten. Democratisch kunnen ze niet winnen. Hitler had daar ook mooie trucjes voor.

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 12:43 | 28

De Briemusketier | 23-09-18 | 13:42

Ik leef liever onder sociaal democraten. Maar als de fascisten de macht grijpen. Dan ga ik niet wachten op het "we hebben het niet geweten" excuus. De kanker aan fascisten. Ze hebben net zoveel rechten als islamisten. Geen dus.

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 13:46

Ben hier niet voor de populariteit

Waarom dan wel? Toch niet om ons met je onmetelijke wijsheid en inzicht te verlichten hoop ik?

Rest In Privacy | 23-09-18 | 14:09

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 13:44

Watdan..., nòg een keer reaguurder van het jaar worden in de categorie wauwelende kwezelaars ?

der_feldwebel | 23-09-18 | 14:39
▼ 25 antwoorden verborgen

"het gelijk van Baudet"

Serieus Bas? Zeg wat je wil over de PVV maar Geert Wilders is tenminste een politicus. Niet een over het paard getrokken Dombo met veel blaat en geen wol. En ik schat Geert laag in zoals icoon Bolkenstein hem ook niet geschikt achtte.

Het gelijk van Baudet. Ja zoals de Kristallnacht. De lange messen.

Het komt wel dichtbij nu.

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 12:39 | 26

LiniaalRectaal | 23-09-18 | 13:28

Gisteren nog iemand in debat gegaan. Thierry is geen nazi. Maar hij is wel een fascist.

De Koreaanse Slet | 23-09-18 | 13:29

@De Koreaanse Slet
Goh das ook toevallig. De FvD jugend loopt hier net door de straat te schreeuwen of er nog buitenlanders zijn. Komt nu wel erg dichtbij.

LiniaalRectaal | 23-09-18 | 13:36

Sletje. Dat jij het niet eens bent met Terry betekent niet dat hij een fascist is.

Zelfs politiek verslaggevers vinden dat Terry gelijk heeft wat betreft de partijdiscipline van de nep-volksvertegenwoordigers.

Mahatma | 23-09-18 | 14:13
▼ 23 antwoorden verborgen

Maurice heeft om de schade te beperken een peiling gepubliceert met onzinpeilingen over de poppenkast van de APB.
Die komt dus ook uit de kast als de huisteckel.

Eppo | 23-09-18 | 12:39

Alexander Pechtold maakte het nog bonter... hij heeft tot 5 keer gevraagd aan Thierry Baudet of hij Rutte III een nep parlement vond?
Baudet gaf daar telkens geen antwoord op - hij is te netjes.
De volgende keer moet hij tegen Pechtold zeggen: U dwingt mij om JA te zeggen.
''Nee heb je - ja kun je krijgen''.

sociaal_econoom | 23-09-18 | 12:30 | 3

Hij had Pechtold kunnen aanwijzen als de verpersoonlijking van een nepparlementariër. Zogenaamd partijleider van een partij die democratische verandering voorstaat en die doodleuk stemt voor afschaffing van zijn eigen kroonjuweel. Walgelijk, walgelijk, walgelijk.

medusa324 | 23-09-18 | 12:50

sociaal_econoom | 23-09-18 | 12:30
Het antwoord van Baudet ging een beetje verloren in het rumoer dat die simpele zielen meenden te moeten maken.
Hij vroeg namelijk aan de ddr66 roer- en vreemdganger of hij het begrip nepparlement kon definieren.
Dan zou het iets duidelijker zijn waar Baudet ja of nee op kon zeggen. Zoals gebruikelijk werd daar natuurlijk weer niets mee gedaan

der_feldwebel | 23-09-18 | 13:11

Het was een val van Pechtold waar Baudet niet in trapte - Thierry heeft inmiddels wel wat bijgeleerd. Arrogander vloog zelf wél vol en overtuiging in de val die Wilders voor hem had neergezet, een van de meest genoeglijke momenten van de APB.

Guido | 23-09-18 | 13:21

Al jaren krijg ik last van plaatsvervangende schaamte wanneer ik naar het functioneren van zowel Tweede als Eerste Kamer. Heeft niets meer met de realiteit te maken. Aansluiting met de maatschappij is volkomen weg. Geldt ook overigens voor de aansluiting met de ambtelijke uitvoering. Als ambtenaar zorgde ik er wel voor dat de minister van dienst geen last kreeg van die eikels op het Binnenhof. Kwestie van het voorkomen van incidenten. Fatsoenlijke en deskundige parlementariërs zijn een zeldzaamheid geworden. Baudet heeft gewoon gelijk.

balustrade | 23-09-18 | 12:30 | 6

@ boomreactor | 23-09-18 | 12:36
Er zijn verschilende soorten "intelligentie" Prof. Dr. (ja dat is hij officieel!) Baudet is weliswaar een gesophisticeerd wetenschapper, maar helaas (nog) geen geharde straatvechter zoals Wilders. Hij moet nog veel leren van de stoicijnse Mr.Dr. Hiddema die ongestoord de middelvinger geeft aan de hufters die hem aanvallen.

telelezer | 23-09-18 | 13:10

@boomreactor: Kunnen debatteren heeft weinig met intelligentie te maken. En dat is ook een beetje het kromme van de manier waarop de democratie werkt: we verwachten van onze kamerleden dat ze bestuurder zijn, debater, strateeg, people manager, teamleider, onderhandelaar, deskundige, analist, verkoper, diplomaat, onderzoeker en filosoof. Die rollen vereisen een zeer uiteenlopende set van kwaliteiten die *zelden* in één persoon terug te vinden zijn. In grotere partijen zie je wel wat specialisatie, en kunnen ze ook een deel van het werk aan de partijmedewerkers doorschuiven... die daar overigens nul waardering voor krijgen: zelfs de kamerleden die meer denken dan praten zetten we smalend weg als "backbenchers". We verwachten te veel van onze kamerleden... en omdat niemand aan de eisen kan voldoen krijgen we dus de van zelfvertrouwen blakende alfamannetjes en -vrouwtjes die het ook niet kunnen maar het wel kunnen veinzen. Moeten we dat willen, of kunnen we beter van onze politici accepteren dat ze nog steeds een punt hebben ook al kunnen ze het niet zo heel goed in ronkende volzinnen brengen?

Muxje | 23-09-18 | 13:15

@telelezer | 23-09-18 | 13:10 Professor is hij niet, dat was zijn vader.

Guido | 23-09-18 | 13:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar hebben we ergens zwart op wit dat die banen er gaan komen voor die 2 miljard per jaar?
Zal wel niet.

van stampij | 23-09-18 | 12:29 | 9

@normanius
Inderdaad.
@Muxje
De voorzitter mafkees van die organisatie is dan ook nog zo'n beetje de enige die de dividendkwestie nog verdedigt. Talentloos baasje die via de ambtenarij omhooggevallen is. Zijn enige private "wapenfeit" is dat hij een advies bureautje had dat vooral adviseerde aan... jawel de overheid. Uurtje factuurtje bedrijf wiens inkomsten uiteindelijk via de belastingbetaler werd betaald want de overheid is dol op externe adviseurs. Vestzak broekzak.
Overigens de VNO-NCW ontkent nu weer dat ze voorstander waren van de DGA belastingregel. Yeah right. nl.wikipedia.org/wiki/Hans_de_Boer_(b...) Te allen tijde vermijden dit soort mannetjes.

Basil Fawlty | 23-09-18 | 13:55

@Basil: die voorzitter wordt straks europarlementariër, of hij krijgt een ander zakkenvullersbaantje. Net als Jongerius die rijkelijk beloond is voor het verraden van haar achterban. Mark my words.

Muxje | 23-09-18 | 14:58

@Muxje
Die Jongerius. Inderdaad. Ook zo'n troela die werkelijk niks kan. Die laat je nog geen pakje sigaretten op de hoek halen, maar wel via sociaal netwerken lees ellebogenwerk omhoog gekropen. Brrrr.

Basil Fawlty | 23-09-18 | 15:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik mis de lees verder...
Er valt nogal wat meer over te vertellen. Maar goed, dat de kartelpartijen anti-democratisch zijn was al wel duidelijk. En nu nog duidelijker.

Kiwi45 | 23-09-18 | 12:29

Wat ik me afvraag is of onze jongens en meisjes bestuurders en parlementsleden zich al realiseren dat het niet meer "business as usual" is. Dat ze er beter ernstig rekening mee kunnen houden dat er in de komende jaren een moment komt waarop ze zullen worden afgerekend op hun daden.

Het huidige systeem loopt piepend en krakend vast en onherroepelijk zal een paradigma verandering opdoemen. Linksom of rechtsom.

Toon Emmils | 23-09-18 | 12:27 | 4

De gemiddeldeparlementarier acht zich de gebraden haan of kip van de samenleving, maar komen er langzaam aan achter dat de samenleving ze met de nek aankijkt als een hok vol kippen zonder kop.

De Briemusketier | 23-09-18 | 12:32

Toon, nee hoor, ze 'hi fiven' lekker door, weten ze veel, domheid troef.

BosrandDirk | 23-09-18 | 12:43

welnee, een (veel) te groot deel van de kiezers is blind doof en naief en er verandert niets

telelezer | 23-09-18 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

"Niet hier! Er luisteren mensen mee."
Maw: Dat wat we hier zien is alleen maar voor de bühne; een toneelstukje. De echte beslissingen worden genomen in de achterkamertjes. Of Stef Blok zich asjeblieft bij het draaiboek wil houden.

Thierry heb gelijk.

VanBukkem | 23-09-18 | 12:27 | 1

Juist. Dat meeluisteren, dat zit ze in de weg.

Guido | 23-09-18 | 13:17

Geweldig optreden van Baudet! Scherp en geen speld tussen te krijgen. En daar stond Pechtold weer met zijn opgeheven vinger en Obama/Kennedy/Trudeau na-aper Jesse met zijn kunstmatige verbazing. Jesse was de hele dag met een kluitje in het riet gestuurd, niks bereikt, alles precies zo gegaan als Baudet beschreef en toch gaat hij en Pechtold de Tweede Kamer en het zieke spel wat daar wordt gespeeld verdedigen...?

Blonde Nel | 23-09-18 | 12:25 | 5

@Blonde Nel | 23-09-18 | 13:21
Humor om te lachen die alternatieve realiteit waarin sommige gekkies leven.
APB succesvol doorgekomen, coalitie staat nog als een huis en de nodige andere partijen hebben al de hand uitgestoken om in ruil voor wat concessies voor de achterban eea te steunen.
Lekker gewerkt!

Berbaar | 23-09-18 | 13:29

@Berbaar, bedoel je jezelf als je over “gekkies” spreekt? Mijn observaties zijn een andere dan de jouwe. Jij hebt kennelijk liggen snurken tijdens het debat en dat is prima maar ga dan niet om je heen slaan als er een andere mening voorbij komt.

Blonde Nel | 23-09-18 | 14:01

Berbaar 13.29 Waar ik Pechtold zei in mijn posting van 13:16
bedoelde ik ook types als Berbaar. Stop!

xavier | 23-09-18 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

De heer Blok is een typische partijpenis dus de heer Baudet is een toffe pik. Het is het soort gedachten waar de meeste reaguurders niet zo gauw op zouden komen. Maar die missen dan ook de daarvoor benodigde "insider knowledge". Dank voor dit verhelderende inzicht!

Rest In Privacy | 23-09-18 | 12:25

Blok heeft dat niet nodig als het om het CDA gaat, de mensen die het een beetje volgen hebben toch wel een teiltje naast zich staan als hun partijbons begint te neuzelen.
Hele enge man!!!

likdoorn | 23-09-18 | 12:23

Het is ook flauwekul. Heel fijn dat bijvoorbeeld een Pieter Omtzigt (CDA) kritisch is, maar als het puntje bij paaltje komt, stemt hij toch volgens de wetten van het partijkartel. Uiteindelijk moet ook hij zijn hypotheek betalen.

kapotte_stofzuiger | 23-09-18 | 12:21 | 1

@kapotte stofzuiger: Pieter Omzigt is scherp maar wat heb je eraan als hij uiteindelijk toch meestemt met de coalitie? Niks, nada, verloren tijd. Uiteindelijk een zielig figuur gevangen in partij dicipline en waarschijnlijk binnen het CDA permanent uitgekotst.

Blonde Nel | 23-09-18 | 14:05

Natuurlijk hebben Blok, Baudet en Wilders gelijk.
DE reden waarom het kartel zo heftig reageerde!
Arib wil zelfs dat er wat beschaafder word gesproken.
Ze bedoeld natuurlijk door Wilders. . . . . .Penthouse mag zeggen dat wat ie wil.
Dat onze MP richting Baudet kleineert en afzeikt is maar normaal.
Hij, in het hoogste ambt mag dat natuurlijk.

Tilburgse bluf | 23-09-18 | 12:19 | 8

Berbaar | 23-09-18 | 12:32
Alleen de opmerking over zijn waardigheid was over de top.
Verder werd er helder uitgelegd hoe leugenachtig en hypocriet de parlementaire omgangsvormen zijn en dat Baudet zich daar niet aan wenst te conformeren snap ik heel goed.

der_feldwebel | 23-09-18 | 12:59

@der_feldwebel | 23-09-18 | 12:59
Het was vooral dom van Baudet mijn Beste.
De rest van de collega's schofferen werkt vooral contra-productief zoals gekke Greet met zijn nep-parlement heeft mogen ervaren.
Thierry zal het eender vergaan.

Berbaar | 23-09-18 | 13:12

Die opmerking over beneden zijn waardigheid was volkomen terecht. Het stomme gehinnik van zijn "collegae" was een reactie op het feit dat zij collectief voor paal stonden. Vergeet niet, dat Dr. Baudet en Dr. Bosma de enige leden van de kamer zijn, die echt zijn afgestudeerd, en er mag dan misschien wat boerenslimheid bij enkele veilingmeesters en huisjesmelkers aanwezig zijn, een verrijking van ons parlement zijn zij beslist niet.

johannijhof | 24-09-18 | 01:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik denk niet dat Sherry het nog lang volhoudt. Maar hij heeft wel gelijk.

knutsel_ | 23-09-18 | 12:18 | 3

Zeggen ze ook van Donald Trump.

VanBukkem | 23-09-18 | 12:34

Trump is bij machte om nog wat deksels open te trekken om de swamp te drainen zeg maar. Baudet loopt tegen de muur van onwil.

knutsel_ | 23-09-18 | 12:39

Wanneer ze zelfs bij Pauw hem gelijk geven dan moet hij proberen vol te houden tot de verkiezingen. Hij gaat veel zetels binnenharken.

Mahatma | 23-09-18 | 14:02

Thieme zei het 2 weken geleden ook al. Wilders heeft het meerdere malen terecht al opgemerkt. Ik hoop dat de kiezers deze 3 mensen serieus nemen en daar naar kiezen.

Fedde71 | 23-09-18 | 12:18 | 1

Volgens De Hond doet de Nederlandse kiezer graag aan zelfkastijding, of we moeten eens echt onderzoek gaan doen (stem- en peilingsfraude?)

kapotte_stofzuiger | 23-09-18 | 12:23

Tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen wordt er inderdaad niets veranderd. Het is pure tijdsverspilling.

ogeon | 23-09-18 | 12:17

Zou het mogelijk zijn om via bijvoorbeeld een bestuursrechter af te dwingen dat parlementariërs, maar ook senatoren, zoals het in de wet staat, vrij horen te stemmen?

Dan worden er alleen maar breed gedragen besluiten genomen en lost het fenomeen zetelroof zichzelf op.

Ben-Bataaf | 23-09-18 | 12:15 | 5

@De Briemusketier | 23-09-18 | 12:41
U lijkt nogal een ongezonde fascinatie voor bilnaden te hebben.
Praat er eens met een professional over mijn Beste.

Berbaar | 23-09-18 | 12:54

Haha, bij de VVD valt dit onder de normale omgang. Als je er iets van zegt is dit een ongezonde fascinatie.

duh! | 23-09-18 | 12:59

@Berbaars: take that van duh!

kaasfondue | 23-09-18 | 22:19
▼ 2 antwoorden verborgen

“Animal farm” or “Animal fart”?

wezen | 23-09-18 | 12:15

Elleboogwerkers, matenaaiers, zelfverklaarde baasjes, grote egoos met een kleintje, aanmatigende arrogante trudtkudtjes met een bunker voor hun taas, et voila: de Tweede Kamer in een notedop.

De Briemusketier | 23-09-18 | 12:11

De VVD heeft dan ook permanente scoutingscommissie. Heeft niks meer met politiek te maken maar alles met het op zoek zijn naar jonge talentloze opportunistische gewillige kadavers in spe die precies doen wat het VVD Par­tei­prä­si­di­um hun opdraagt. In de categorie: "If I say jump, you say how high".

Basil Fawlty | 23-09-18 | 12:09 | 5

@Berbaar
Whataboutism.

Basil Fawlty | 23-09-18 | 12:22

De Briemusketier
Bij D66 is ijsjes eten met stagiaires een feestje

likdoorn | 23-09-18 | 12:29

@likdoorn
Drank of ijsjes in je bilnaad, het is moeilijk kiezen, ellicht weet @Berbaar het antwoord, die heeft er ervaring mee, en niet alleen drank & ijsjes.

De Briemusketier | 23-09-18 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Algemene beschouwingen. Poppenkast danwel slechts sprookjes. Een vorm van bezigheidstherapie voor de oppositie. Verkwanselde tijd.

Rest In Privacy | 23-09-18 | 12:07

staat een filmpje op internet , ze hadden de
camera nog aan staan na het debet

De coalitie gaven elkaar hy vife alsof ze volleyballers waren na het scoren van een punt.
En nepopositie klaver stond nog net niet te tongzoenen met Rutte

deemo | 23-09-18 | 12:07 | 8

Let ook even op de boodschap, de meesten hier kunnen die er heus wel uithalen.

BosrandDirk | 23-09-18 | 12:36

En weer anderen (het gros van de reaguurders) hebben dan weer een hekel aan Berbaar.
En iedereen en zijn moeder beschuldigt van een herhalio te zijn, terwijl hij er zelf ook goed weg mee kan.

Bijtendehond | 23-09-18 | 14:07

Bijtendehond | 23-09-18 | 14:07

*Tweede "En" moet "Die" zijn.

Bijtendehond | 23-09-18 | 14:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Ja lieve mensuh zelfs binnen een coalitie is het niet allemaal pais en vree.
Normaal gesproken lost Rutte dergelijke dingetjes soepel in het torentjesoverleg op maar nu sprak Blok, ontactisch als hij vaak is.
That's all.

Berbaar | 23-09-18 | 12:04 | 2

Zoek eens op wat volksvertegenwoordigers zijn en beantwoordt dan de vraag of de huidige kamerleden dat zijn.

Mahatma | 23-09-18 | 13:55

Berbaar vind alles klein bier. Totdat de vechthonden bij hem langskomen.

kaasfondue | 23-09-18 | 22:15

De facto het nepparlement van een nepdemocratie. Want het bilderbergse kartel en de elite drammen de innerlijk tegenstrijdige globalistische multiculturele islamofiele SJW-dictaten uit Brussel altijd door. Volkomen schijt aan wat op termijn goed is voor dit land en voor wat er leeft onder het volk.

Fijnstoffer | 23-09-18 | 12:04 | 1

Zo'n beetje de perfecte samenvatting van de politieke status quo van dit land anno 2018.

De Vrijlansier | 23-09-18 | 12:45

Toch blijft mij de vraag beklijven, of die kartelparlementariërs zelf echt geloven dat zij het toppunt van democratie zijn, of dat ze heus wel doorhebben dat het overbetaald stemvee zijn die voor hun inkomen en carrière afhankelijk zijn van toneelspel. Ik kan me niet voorstellen dat er van die pakweg 130 niet-kartellers daar niemand het eens is met Baudet en Wilders.

Guido | 23-09-18 | 12:04 | 4

Tuurlijk iedereen weet het de poppenkast is voor de buhne. Die blauwe stoeltjes zijn heel comfortabel en omdat plekje te houden hebben ze hun ziel aan de duivel verkocht. Democratie laat me niet lachen. Dit is trouwens overal gaande hoor, het is niet veel beter in andere Europese landen.

EmilioEsteves | 23-09-18 | 12:17

Die blauwe stoeltjes zorgen iedere maand weer voor brood op de plank. En wiens brood men eet, diens taal men spreekt.

medusa324 | 23-09-18 | 13:17

duh! | 23-09-18 | 12:12

Je hoeft alleen maar te kijken welke eikels (om in de eikelsfeer te blijven vandaag) op hun telefoon ziiten te pielen tijdens zo'n debat.

Bijtendehond | 23-09-18 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Het merendeel van de politici is zo verdwaald in het spel, dat zij oprecht menen dat de wijze waarop het gespeeld wordt, dat het zo ook ook daadwerkelijk de bedoeling is.

devil13 | 23-09-18 | 12:01 | 2

Inderdaad, zo heeft politiek het een en ander gemeenschappelijk met godsdienst: de strakke overtuiging dat het zo moet omdat iets anders ondenkbaar is.

Koos Knak | 23-09-18 | 12:41

Ze zitten vastgeketend in de grot van Plato.

medusa324 | 23-09-18 | 12:56

Twijfelde er dan nog iemand?

BlowingBubbles | 23-09-18 | 11:58

Het parijkartel bestaat dus toch?
.
*shoot me*

Veni_Vidi_Vici | 23-09-18 | 11:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl