Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vakbonden WOEST: Amsterdamse ambtenaren voortaan 6-urige werkweek

Nog even over dat Amsterdamse coalitie-akkoord hé, want jeetje. Voor adjectieven en superlatieven kunt u terecht bij A. Nanninga en D. Boomsma. Maar Gemeente Amsterdam, weet u het nou wel zeker? Een personeelsbestand met een tropische tijdsbeleving én een zes-urige werkdag? Aan de andere kant, het maakt de cultuurschok wel iets draaglijker natuurlijk. In Zweden bleek het concept trouwens te duur, maar het universum draait niet om Zweden, en wel om Amsterdam. En dan wordt er ook nog eens het heilige getal van 6 miljoen uitgetrokken om de TSUNAMI AAN KRAKELINGEN [krakende vluchtelingen, red.] nog anderhalf jaar 24-uursopvang te bieden. En dan verdwijnt op last van de Gemeente ook nog eens deze antieke viswinkel die al sinds begin januari 2018 sinds jaar en dag het Amsterdamse ondernemersstraatbeeld verrijkt. Kortom: IS DIT ONS LAND NOG WEL?!

Social

Reaguursels

Inloggen

Elke stad krijgt het bestuur dat het verdient.

The_Black_Knight | 25-05-18 | 09:16

Net als in het bedrijfsleven werkt men in de ambtenarij feitelijk maar 6 uur per dag, van de betaalde 8. De rest gaat op aan koffie en internet of socmedia. Beter formaliseren en strikter handhaven op de zes. Door roosteren kan er dan toch effectiever bezetting gerealiseerd worden.

DeAnalyse | 25-05-18 | 08:40 | 1

En de ondernemers (die vaak 10 uur werken per dag) moeten dat middels precariobelasting gaan betalen. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt!

Frans1156 | 25-05-18 | 11:42

Prima, 6-urige werkdag, maar dan ook navenant minder salaris toch? Ben benieuwd hoeveel mensen er dan nog warm voor lopen...

Durkmans | 25-05-18 | 08:27

Antwoord op de vraag: nee, dit is onze hoofdstad niet meer. Goddank is het land nog wel van ons, wat Pechtold ook roept. Hek om Amsterdam en laat ze het daar maar uitzoeken. Maar geen extra geld naar de grote steden. Zeker niet nu Amsterdam één groot gekkenhuis is geworden.

Angelica | 25-05-18 | 07:44

Ik wil me graag inschrijven voor het Zweedse experiment. Een 6-urige werkdag, daar ben ik voor!

pjisonline | 25-05-18 | 05:31 | 1

Nog wat minder uren en we hebben het eindelijk even goed als vroeger toen we gratis boodschappen in de natuur deden.

Alleycat | 25-05-18 | 10:04

Oeps, verkeerd topic bij de tegel

De Ongematigde | 25-05-18 | 04:31
-weggejorist-
De Ongematigde | 25-05-18 | 04:29

"Ik stel hierbij het twee-weekige werkjaar voor". Gemeente: "Maar zeker toch niet elk jaar?"

Patatter | 24-05-18 | 23:40 | 1

Hier in de bar op het strand hangt een bordje: Free beer (tomorrow only). En zo is het maar net.

Bezorgde vader | 25-05-18 | 03:40

Ik wil ook een 6-urige werkdag, en wil er nog salaris voor inleveren ook. 8 uur per dag werken is een compromis van 100 jaar geleden. Toen je bovendien ook nog werkte op 5 minuten van je huis. Met die reistijden van tegenwoordig ben je met netto 6 uur werken bruto al 8 uur van huis.

John Toroflex | 24-05-18 | 22:46 | 1

Yep. 8 uur werken stamt nog uit 1875 of in die buurt.

Alleycat | 25-05-18 | 09:53

Prima idee zo'n 6 urige werkdag. Kan niet voor anderen spreken maar in 6 uur ben ik net zo productief als in 8 uur en hou dan vervolgens meer tijd over voor andere nuttige dingen. Scheelt ook nog in naschoolse opvang die dan bijna niet meer nodig is. En het aantal sneue millenials met burnouts zal ook afnemen mss.

Quantum Suicide | 24-05-18 | 22:14
-weggejorist-
H.Teeuwen | 24-05-18 | 21:36

Ai caramba! Het Caracas aan de Amstel.
Moeten we die vluchtelingen straks ook al gaan opvangen?

Abject | 24-05-18 | 21:29

Net goed. Misschien schrikken de salonsocialistische stemmers wakker als de eigen levensstijl bedreigd wordt

Gen. Maximus | 24-05-18 | 21:15

Ik hoop dat die 500 ongeducumenteerden er 5000 worden en dat ze in de Stopera onderdak krijgen.

Trumme | 24-05-18 | 20:21

Ze zullen haast wel moeten. Gewone werknemers kunnen namelijk al lang geen huis of parkeervergunning in Amsterdam meer betalen. En in de voorsteden ook al niet meer. Je moet onderhand 2 uur in de spits rijden per enkele reis om nog met een middenklasseloon en 1 kostverdiener te wonen

Shoarmamasutra | 24-05-18 | 20:17 | 1

Twee uur brengt u tot Groningen, ook hartstikke duur. Wellicht is het dan Hoogeveen of Meppel.

DeAnalyse | 25-05-18 | 08:41

De gemeente Amsterdam speelt Sint Nikolaas: www.amsterdam.nl/werk-inkomen/pak-je-...
Hier een link naar 35 ( !!!) subsidieregelingen voor minima. ''Hebt u een laag inkomen en hebt u weinig vermogen? Hier vindt u de voorzieningen die u kunnen helpen.''

theo-is-dood | 24-05-18 | 20:09

Boeien, ze hadden daar sowieso nog een hongerwinter tegoed.

uisge baugh | 24-05-18 | 20:02

'''Amsterdammers die in het bezit zijn van een stadspas met groene stip kunnen met een ziek huisdier gebruik maken van de Amsterdamse Dierenhulp aan Minima-regeling (ADAM-regeling). Zij mogen met één huisdier één keer gratis naar de dierenarts voor een consult. Als blijkt dat een medische behandeling noodzakelijk is, vergoedt de gemeente de helft van de kosten.
Dierenartsen geven aan dat mensen met weinig geld vanwege de kosten soms te lang wachten om met hun zieke huisdier naar de dierenarts te gaan. De gemeente vindt dat gebrek aan financiële middelen geen reden mag zijn dat Amsterdammers te laat of zelfs helemaal niet met hun zieke huisdier naar de dierenarts gaan.
Eerste bezoek is gratis
De regeling houdt in dat het eerste bezoek aan de dierenarts altijd gratis is. Dit geldt voor alle soorten huisdieren. Als blijkt dat een medische behandeling noodzakelijk is, vergoedt de gemeente de helft van de kosten. ''
Lees meer over de REGELING ADAM op amsterdam.nl:
www.amsterdam.nl/toerisme-vrije-tijd/...

theo-is-dood | 24-05-18 | 20:00 | 1

als je geen geld hebt hoe kun je dan een huisdier betalen? daar snap ik die moslims nu weer wel. die nemen huisdieren, maar slachten ze tenminste op een mooie dag.

Overrijp | 24-05-18 | 20:12

Italiaanse toestanden in Amsterdam. O nee, sorry. Europese/Brusselse toestanden. Volgende maand voeren ze de nieuwe toeslagen in, en daarna de aanwezigheidspremies.

_kees_ | 24-05-18 | 19:41

Wat slap dit zeg: beoogde 6-urige werkdag wordt in de headline even verwoordt als 6-urige werkweek.
Lijkt een beetje op stemmingmakerij conform de regels der NPO: onwaarheden roepen om verontwaardiging te creëren.

De waard zijn gast | 24-05-18 | 19:39 | 1

Waarom zo verontwaardigd dan ?

Ruimedenker | 24-05-18 | 21:18

Wat is het motto van de nieuwe linksche vroedschap? Burgers naaien, nooit meer werken?

Benieuwd of ze het voor elkaar krijgen om de toeristen weg te jagen, evenals het rendabele deel van de A'dammers en toeristen die een auto kunnen betalen en liever niet als haringen in die smerige stinkende ton genaamd het OV willen worden gepropt. Waar gaan ze straks al die sociale woningbouwbewoners, al die uitgeprocedeerde kanslozen (of kansloze uitgeprocedeerden), al die subsidies, centrale planeconomie, enzovoorts, nog van betalen zonder toeristen, zonder mensen die nog zo gek zijn om hun auto in de stad te parkeren voor die parkeerboete-vermomd-als-uurtarief? Plus alle werkloze A'dammers die niet langer in de toeristenindustrie kunnen werken.

Ik wens de linksdraaiende Amsterdammers die graag alles van vervoer, economie, toerisme, energievoorziening en het denken van de burgers gecollectiviseerd zien, veel personeel...

Wol | 24-05-18 | 19:06

Zo snel mogelijk onder curatele stellen die stad!

CheLives | 24-05-18 | 18:52

Ben je moor klaar mee met zo'n pilot. Als je een 36-uur contract heb, zit je mooi 6 dagen in de week op kantoor. Mooi je weekend naar de vaantjes.

HetPhantom | 24-05-18 | 18:39

Zweeds voorbeeld en Zweedse minister die bijna president van AAmsterdaam geworden was.
Hoe is dat te verbinden?

BBmetR | 24-05-18 | 18:27 | 2

Als u doelt op Kafka Orwellongren, zij maakt grote kans op premier van de koninkrijk der Nederlanden te worden als Marx Rutte aan zijn knieën trekt richting Brussel. Het kan dus nog erger met Zweden die de boel overnemen.

Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 18:33

Hee hee, niet alle Zweden over een kam scheren. Noem het "Zweedse" toestanden, dat zou er meer op lijken. De Zweedse (zonder aanhalingstekens) bevolking is al even enthousiast over "Zweedse" toestanden als de Nederlandse dat is over "Nederlandse" en Amsterdamse (geen aanhalingstekens nodig hier, helaas) toestanden. In Zweden komen de verkiezingen eraan, begin september zal duidelijk worden wat Zweden denkt over "Zweedse" toestanden. Vooralsnog gaat het niet best voor de aanstichters daarvan, de regentenpartij S (soort PvdA) heeft nog nooit zo laag gepeild en de milieumoslims lijken de kiesdrempel niet te halen. Om Status Quo te quoten:

Get down deeper and down
Down down deeper and down
Down down deeper and down
Get down deeper and down

I have found out you see
I know what you're doing
What you`re doing to me
I'll keep on and say to you
Again again again again again again again
Deeper and down
Down down deeper and down
Down down deeper and down
Down down deeper and down
Get down

Voorgeenchanterikpeu | 24-05-18 | 19:56

Memek, ga weg nu het nog kan. Nu levert je huis nog de hoofdprijs op. Zodra alle uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam zitten, levert je huis geen pepernoot meer op.

Linkse allergie | 24-05-18 | 17:59 | favorietblock
Prins Bernard Jr. denkt daar anders over. Met hem Reinoud Oerlemans (ja die van Arnie ja) en nog een stel anderen ook. Met als absolute koning ene meneer van Veldhuyzen met 500 panden in bezit.

Zij verhuren hun hutjes aan de happy few en expats. Amsterdam zal nooit 100% asieleiser worden. Dat weten zelfs de (s)linkse partijen en daar gokken ze ook op. Want wie moet anders de helft van Amsterdam betalen die door de overheid uitgekeerd of betaald wordt?

Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 18:27

Sorry, maar een Nederlandse - oké Amsterdamse - viswinkel die alles in het Engels betiteld en verkoopt, die kan ook beter sluiten. Niets houdt hen tegen de teksten en de namen weer gewoon in het Nederlands te vertalen. Dus geen New herring, delicious mouth and Bickering meer

batvoca2 | 24-05-18 | 18:26

Krijgen wij hier in de rest van NL nou binnenkort een nieuwe vluchtelingenstroom over ons heen? Van huilende Amsterdammers? Die mijn bed en bad en brood willen?

einStina | 24-05-18 | 18:18 | 3

Witte yuppie koppels en startende gezinnen vluchten al de stad uit, eerst richting Haarlem en het Gooi en nu richting Alkmaar, Den Haag en Rotterdam en de witte dorpen rondom deze plaatsen (Utrecht is helaas al vol).

Dus ja voormalige inwoners van Amsterdam zijn al aan het vluchten geslagen.

Een probleem alleen. Er komen ook een hoop witte provincialen ervoor terug die hier komen studeren en gaan wonen. En laten die nou net stemmen op de Jessias en de Penthouse partij...

Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 18:30
-weggejorist-
Rest In Privacy | 24-05-18 | 18:51

Een nieuwe exodus, leuk. 't Is hier al vol genoeg hoor... geen bbb te krijgen bij mij. Alleen voor heel speciale wezens.

einStina | 24-05-18 | 19:27

Ik boycot Amsterdam al jaren. Volg mij!!! Totaal naar de kloten helpen die achterlijke bio-wietslurpers daar.

langzullenweleven | 24-05-18 | 18:11 | 2

Zinloos plan. Hoe slechter het daar gaat, hoe meer geld zij daarvoor krijgen.

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 18:15

Ik doe mee

Alleycat | 25-05-18 | 09:54

Wat heerlijk wonen in een kleine stad parkeren voor 0,50 tot 1 euro per uur of 5 euro voor hele dag.

Rene046 | 24-05-18 | 18:09 | 3

waar ik woon is er geen enkele parkeermeter.

langzullenweleven | 24-05-18 | 18:12

@langzullenweleven
Binden jullie het varken gewoon aan het hek?

Linkse allergie | 24-05-18 | 18:12

Nog lekkerder wonen op het platteland, auto bij je eigen huis op je eigen oprit.

Titje | 24-05-18 | 18:13

Het zal mij een zorg zijn. Ruim 30 jaar gelden ben ik al vertrokken uit mijn geboortestad, want toen was er ook een hoop mis. Criminaliteit, druggebruikers overal, maar wel minder crimigranten. Als je onverhoopt beroofd en neergestoken werd, belde men eerst een psycholoog voor de dader en een tijdje later een ambulance voor het slachtoffer. Een 6 urige werkweek vind ik wel een goed idee, want de o zo begeerde multiculturele ambtenaren kunnen zodoende nog meer tijd besteden aan ramadanactiviteiten die tot dusverre toch al bekostigd werden door Nederlanders, die op een normale wijze hun brood verdienen en hun eventuele religieuze activiteiten wat minder dominant uiten.

donkeyman | 24-05-18 | 18:05 | 1

In jaren 80 zat ik al soms als enige witte in de bus. Racist? Als ik tussen allemaal Fransen of Amerikanen had gezeten had ik het ook raar gevonden......
Overigens gaan de oude trammetjes ook doei wat de gemeente betreft. Dat is maar cultureel erfgoed... moeten we niet willen.

ger1306 | 24-05-18 | 18:28

Gelukkig woon ik in de ‘provincie’. Maar we staan nog gewoon met twee benen op de grond. Maar mijn hemel, ze zijn de weg in Amsterdam ook volledig kwijt. Wat een stelletje domoren.
Ik gun ze wel hun republiek Amsterdam. Binnen twee maanden gegarandeerd failliet.

DenkenDanDoen | 24-05-18 | 18:05

Wat zijn experimentele festivals? Zijn dat de feestjes waar je als vrouw mag beslissen minder dan 1 armlengte afstand te houden?

Linkse allergie | 24-05-18 | 18:01

Geweldig dit. De Amsterdammers krijgen waar ze voor gestemd hebben. Alle uitgeprocedeerde asieleisers naar Amsterdam. Ik ben voor want dan blijft de rest van Nederland redelijk gevrijwaard van dit tuig. Misschien kunnen ze als tegenprestatie in het slavernijmuseum vrijwilligerswerk doen. Is overigens al bekend waar dat museum komt? Misschien kunnen ze dat hok van Anne Frank confisqueren? Dat verhaal is inmiddels al zo uitgemolken en voor dat slavernijverhaal zal echt iedereen in de rij willen staan.

Linkse allergie | 24-05-18 | 17:56 | 4

De uitzonderingen zijn natuurlijk het meest de dupe. Lullig voor je Graaf. Ik had het over mijn vriendin. Bezit een groot grachtenpand waar ze zonder de benodigde vergunning een R B en B huisvest. Toen ik haar vroeg wat ze van FvD vond krijste ze het uit dat ze dat zo'n eng facistenclubje vond. Nee, ze ging GL stemmen want ze houdt van de natuur. Nu kan ze haar grote dieselbus niet meer voor haar deur kwijt, gaat haar OZB omhoog en kan ze haar R B en B opdoeken. Die mensen gun ik het van harte. Maar goed, ook ik als FvD stemmer ben enorm de dupe van een bevolkingsmeerderheid die de huidige coalitie in het zadel heeft geholpen. In die zin verschillen we dus niet zo heel erg van elkaar.

Linkse allergie | 24-05-18 | 18:39

Als uw vriendin een dieseltje heeft van voor 2010 dan is ze de klos. Gaan ze allemaal beboeten. Nou ja je kan het afkopen (als een soort groene aflaat) straks door het vervoersmiddel te laten keuren als "klassieker".

M.a.w. een verkapte belastingmaatregel.

Verder gun ik het haar ook van harte want de erfpacht wordt niet opgelost en ze gaat bloeden voor haar grachtenpandje mocht ze de pech hebben dat het niet is afgekocht en de huidige afloopt.

Ja FvD moet nog steeds erg tegen de bierkaai vechten maar aan de andere kant, Sjerry zat laatst bij Flauw en die mocht zowaar uitpraten (zonder dat er een Felix Rotterberg achtige figuur achter hem zat te schreeuwen en te gillen). Misschien gaat het langzaam de goeie kant op in het publieke domein, al zullen sommigen FvD voor altijd als fascist stempelen (dat doen ze bij iedere partij ter rechter zijde van de PvdA, op graaf DENKula na daar zijn ze bang voor).

Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 18:51

Geboren en getogen grachtengordel Amsterdammer hier! Ook FvD gestemd, en door de diepgewortelde en blinde haat tegen de heer Baudet voel ik me echt een totale vreemdeling in mn eigen stad, van het vrijdenken is weinig meer over.

ventilatiesysteem | 24-05-18 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

Weg met de rolkoffertoeristen, hup met de bomkofferterroristen.

LuckyGirl | 24-05-18 | 17:37

Als je een arbeidscontract hebt van 36 uur per week kunnen ze daar niet eenzijdig uren van afhalen. Dus hoe ze dat gaan opknappen is mij een raadsel.

Koonkluk Huis | 24-05-18 | 17:37 | 3

Zelfde loon, denk je dat iemand zich daartegen gaat verzetten?

LuckyGirl | 24-05-18 | 17:38

Ik maakte er ook uit op dat dit voor hetzelfde loon is gezien de opmerking "naar Zweeds model wat acheraf te duur bleek". Maar goed, deze linkse coalitie stuurt waarschijnlijk de gehele rekenkamer naar huis.

Linkse allergie | 24-05-18 | 17:52

Ik neem aan gewoon de zaterdag er voor 6 uur bijpakken. 6 uur per dag, 6 dagen per week is ook 36 uur.

HetPhantom | 24-05-18 | 18:44

Amsterdam, Amsterdam, de stad waar alles kan! (Maar niets of niemand nog echt werkt.)

benjeallanggek | 24-05-18 | 17:34 | 1

De ene helft die werkt betaalt hier voor de ander die niet werkt. Amsterdam wordt voor de happy few en arme kerkratten.

Zo ongeveer zoals het in elke socialistische heilparadijs ooit is gegaan en nog steeds gaat. Fijn dat de mensheid toch zo bereid is om te leren...

Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 17:36

Ik vind het super, ik ben gek op Zweedse modellen.

Mr_Natural | 24-05-18 | 17:32 | 2

Straks een favela naar Braziliaans model. Ook super?

Shoarmamasutra | 24-05-18 | 20:14

Braziliaanse modellen zij ook niet te versmaden. En volleybalsters.

Mr_Natural | 24-05-18 | 22:59

In ieder geval ruimte voldoende voor FVD om zich daar te profileren. En verder hoop ik dat de idioterie niet overslaat naar mijn gemeente. Je zult toch in Amsterdam wonen........

BlowingBubbles | 24-05-18 | 17:31

Kan iemand mij helpen? Als ik 't goed heb wordt Amsterdam voor 2 miljard gefinancierd vanuit 't gemeentefonds van de overheid. Dat gemeentefonds is 28 miljard totaal. Amsterdam krijgt dus 7%. Ik woon niet in Amsterdam. Dus ik kan nu 7% van mijn te betalen belasting aftrekken, right? Als Amsterdam zich niet aan de wet hoeft te houden, hoef ik 't toch ook niet?

Happy Atheist | 24-05-18 | 17:23 | 1

Als Amsterdam zich niet aan de wet hoeft te houden, hoef ik 't toch ook niet?

Happy Atheist | 24-05-18 | 17:23 | reageer | favorietblock
... voor 7% dan.

Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 17:34

.. een 6 urige werkweek? Dat lijkt mij net genoeg om kopieerwerk voor mijn kluppie te komen doen op het kopieerapparaat van de gemeente. Gratis, kopje koffie erbij - met salaris toe. Dat klinkt te links om waar te kunnen zijn.

Oh, het is in Amsterdam.

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 17:14 | 2

hehe 6 urige werkWEEK, niet meteen zo overdrijven he ;)

peterdh | 24-05-18 | 17:57

Sorry, ik haalde links in

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 18:16

Onze niet goed bij hun hoofdstad.

norocketscience | 24-05-18 | 17:13

Wat is er nu mis met een 6-urige werkdag? En waar nodig en mogelijk een twee-ploegendienst invoeren. Ik zie het probleem niet. Invoeren. Per direct.

kweethetooknietbeter | 24-05-18 | 17:12 | 2

Loon inleveren. Dan is t ok

Ruimedenker | 24-05-18 | 17:17

Het gaat over ambtenaren. Ziet u die in ploegendienst werken?

Lupuslupus | 24-05-18 | 17:31

6 urige werkdag, prima. Waarom die 8 uur heilig is, is mij een raadsel. Meer tijd voor gezin, hobby en sporten. Meer energie stoppen in de uren dat je wel aanwezig bent.

Als je uitgeprocedeerde asielzoekers moet gaan opvangen, dan is de procedure niet goed. De laatste stap van die procedure zou moeten zijn dat je afscheid neemt van deze group, maar dat zal wel aan mij liggen.

Autobezitters pesten, dat wil het merendeel van de Amsterdammers, dus dan betaal ik wel weer bij. Huizenbezitters pesten vind ik dan weer minder nuttig.

Verder ben ik benieuwd hoe lang ik het hier nog vol hou met mijn gezin. Op nieuwe koopwoningen betaal je snel meer dan een ton erfpacht, wat best veel is voor gebakken lucht en voor huren verdien ik te veel.

nooitgrappig | 24-05-18 | 17:06 | 3

Opzich ben ik het helemaal met je eens, echter deze veranderingen in voordeel van de werknemer zie je vaak alleen bij overheden ontstaan. Denk aan vervroegd pensioen. Denk aan allerlei bonusregelingen en vertrekpremies, sporten in de baas z'n tijd enz enz. Al die dingen zul je niet mee maken in het bedrijfsleven. Ook de 6 urige werkdag niet! Nu niet, straks niet, nooit niet....

mood | 24-05-18 | 17:24

Wat ruimtedenker hierboven al zegt:

Loon inleveren. Dan is t ok
Ruimedenker | 24-05-18 | 17:17

BlowingBubbles | 24-05-18 | 17:28

@BlowingBubbles

En dat gaat niet, herhaal NIET gebeuren. Dat is het probleem. Wel de belastingen omhoog, want wij betalen ambtenaren. 6 urige werkdag, betekend dat er meer mensen nodig zijn, want je mist simpelweg 2 x 5 = 10 uur per week. Dus gaan ze meer ambtenaren aannemen, mooi om het vrouwenquotum te halen, want dat zijn degenen die het liefst parttime werken (= ook de reden dat het onderwijs naar de kloten aan het gaan is .... Deeltijdjhufvrouwen, soms heb je in 1 klas 3 verschillende parttime leraressen/leraren in de week... maar dat terzijde).

Dus voor wie dit goed is? Geen flauw idee. Kan ik niet naar een half-urige werkdag voor gelijk loon???

peterdh | 24-05-18 | 18:04

Misschien is het een idee als mevrouw Nanninga zich in het fenomeen sociale woningbouw gaat verdiepen. Nu kletst ze echt uit heur nek.

Hetkanverkeren | 24-05-18 | 16:24 | reageer | favorietblock
Het is inderdaad onzin dat sociale woningbouwers in de rij staan om hun sociale huurhutjes op te kopen. Daar hebben ze nul zin in. Autochtone sociale woningbouwers binnen de ring krijg je daar met geen koevoet meer uit, zeker niet als ze al 20-30 jaar of langer huren. En over de allochtone sociale woningbouwers (en de statushouders), die gaan helemaal niet weg, hoogstens krijgen ze een grotere hut toegewezen n.a.v. gezinsuitbreiding.

Maar de sociale woningbouw en het percentage daarvan is absoluut het grote probleem van de Amsterdamse woningmarkt. De overheid heeft van bovenaf de helft(!) van alle woningen onbereikbaar gemaakt, save for the lucky few en uiteraard nieuwkomers uit bepaalde windstreken. Hierdoor is doorstroming, zoals hierboven aangeven, nul. Want als je voor €300-€400 binnen de ring woont in een redelijke sociale huurhut, waarom zou je dan in godesnaam gaan kopen (wat bijna niet te betalen is behalve voor investeringsmaatschappij en de absolute top van de werkende bevolking) laat staan je scheel betalen in de vrije huursector???

Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 17:06 | 1

Beste meneer favorietblock, nu ben ik aanzienlijk minder goed op de hoogte van de sociale woningbouwsituatie in Venezuela dan mw. Nanninga, maar 1 ding weet ik wel: bakstenen liggen nogal zwaar op de maag. Zeker als je verder ook niets te vreten hebt, zoals bij onze zuiderburen. Slechts met 1 zin van u ben ik het niet eens:

Maar de sociale woningbouw en het percentage daarvan is absoluut het grote probleem van de Amsterdamse woningmarkt.

Noem me Prins Bernhard jr. maar bij nader inzien moeten we inderdaad maar liever geen lage en middelbare inkomens in onze Hoofdstad willen. Is erg onnederlands: nl.wikipedia.org/wiki/Regenten Koningsdag: de horreur www.youtube.com/watch?v=bQqJCHI9EX8

Hetkanverkeren | 24-05-18 | 17:52

Zweeds model?
Luiheid is eerder een Frans model. Lekker met je 60ste met pensioen.
En de harde werkers kunnen t verschil ophoesten. Middenstand en de commerciële wereld. Precies waar die linkse luiwammesen zo’n hekel aan hebben.
Naar de goelag met die uitvreters.

Ruimedenker | 24-05-18 | 17:06

Ik krijg echt jeuk van dit soort berichten.

Arijane | 24-05-18 | 17:02 | 1

Als je jeuk hebt moet je krabben......

hetgingperongeluk | 24-05-18 | 17:11

Wouw, nog eentje down the drains, ook al knettergek.

Uw Verzekeringsadvis | 24-05-18 | 17:19

In Delft willen ze in 2021 gasvrij zijn.
Leuk als je net een combiketel hebt gekocht en je gloednieuwe keuken van gastoestel hebt voorzien.
Mede dankzij STIP, ook weer zo'n kutstudentenpartij, en GL en D66 natuurlijk.
Hopen maar dat het hard genoeg gaat waaien voor al die warmwaterpompen.

LuckyGirl | 24-05-18 | 17:21

Iedereen is van de wereld, Amsterdam is van iedereen, geen mens illegaal.

lingo star | 24-05-18 | 16:57 | 3

Makkelijk praten met een uitkering en geld van anderen uitgeven

Eddy67 | 24-05-18 | 16:59

Alle mensen zijn illegaal totdat zij laten blijken bij te dragen aan het geheel!

hetgingperongeluk | 24-05-18 | 17:03

Amsterdam is van iedereen? Voornamelijk van de banken bedoelt u. Grond is van de gemeente want onbetaalbaar voor velen. Eigenaarschap van die toko erop ligt bij de bank, want onderpand. Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.

Standvastig | 24-05-18 | 17:17

Kan Nanninga zich de overige uren richten op haar andere hobby’s.

DrumPiet | 24-05-18 | 16:55 | 1

En haar andere hobby's zijn?

C.Martel | 24-05-18 | 17:47
-weggejorist-
SoepKip | 24-05-18 | 16:53

@Spartacus | 24-05-18 | 16:05
6-urige werkdag, van mij part 6-urige werkweek of "4-Hour WorkWeek". Wanneer verlaten wij nu eens de fabrieksgedachte van de 19e Eeuw? ..... Het boeit niet hoe lang je op kantoor zit, aan hoeveel vergaderingen je meedoet, hoe laat je begint en hoe laat je naar huis gaat. Het gaat erom dat je er toe doet en dat je iets Toevoegt. Mijn boekhouder maakt altijd onderscheid tussen Toegevoegde Waarde en Toegevoegde Kosten, ik denk wel dat hij een Puntje heeft!!!

hetgingperongeluk | 24-05-18 | 16:52 | 1

Ik zou je boekhouder niet vertrouwen. Een integere boekhouder is net zo zeldzaam als een integere politicus.

HetPhantom | 24-05-18 | 18:49

Eerlijk is eerlijk voor zo’n kudtstad een buitengewoon modern en evenwichtig akkoord. Maar dat is ook logisch als je realistische en ervaren partijen aan het bewind krijgt.

DrumPiet | 24-05-18 | 16:52 | 3

Werkelijk ?
Ik weet niet wat jij rookt, maar dat wil ik ook. Ernstige psychoanaleptica stimulantia...

Wijze uit het Oosten | 24-05-18 | 17:07

Drampiet is een beroepsdwarskopje.
Na jouw reactie is ie lekker in zijn broekje klaargekomen.
Hoe meer aandacht, wijze uit het oosten, hoe sneller zijn orgasme komt.

Ruimedenker | 24-05-18 | 17:11

Weer van de oxycodon lopen snoepen? Ja, das heftig spul. Ga je roze olifanten van zien.

Standvastig | 24-05-18 | 17:24

Prima, van die viswinkel. Bij universiteiten zie je het ook, allemaal de moerstaal inruilen voor halfbakken Engels omdat ze denken dat het geld oplevert.

Diotima | 24-05-18 | 16:51 | 1

Je weet kennelijk niet wat het is om ondernemer te zijn.
Je hebt een viswinkel.
Je doet je best kwaliteit te leveren. Dat is hard werken en beloftes nakomen.
Je ziet grote hoeveelheden buitenlandse toeristen in de stad.
Je besluit die toeristen te vertellen over jouw kwaliteit, en doet dat in de meest internationale taal, het Engels.
Ik zie een vakman aan het werk die zijn bood verdient en die de internationale klanten wil bedienen.
Het is niet ZIJN schuld dat toeristen Amsterdam willen zien.
Het is niet ZIJN winkel die de toeristen naar Amsterdam brengt.
De man wil verkopen en terecht. Helemaal terecht.
Dan kots ik enorm op een gemeentebestuur dat dit NIET WIL begrijpen.
Totale linkse loosers, zulke gemeente-ambtenaren.

marjen | 24-05-18 | 17:08

Maar dan toch wel 7 dagen in de week.

HanskeB | 24-05-18 | 16:51 | 1

Niet op vrijdag, dan moeten ze hun instructies krijgen uit Ankara en Rabat.

Guido | 24-05-18 | 17:30

Formeel is er nu een staatsgreep gepleegd in onze hoofdstad. De noodtoestand moet worden afgekondigd en het wettige gezag moet worden hersteld.
Hebben we nog een luchtmobiele brigade, een pantserdivisie? Hoeveel manschappen zou de Amsterdamse schutterij hebben?

Misschien dat de toeristen voor kunnen gaan in de strijd en de GL rebellen kunnen oppakken.

KeesRoeiboot | 24-05-18 | 16:50 | 1

Doe maar. Zal eens tijd worden. Ik doe mee.

Standvastig | 24-05-18 | 16:53

Dat geleuter over inclusiviteit stuit me tegen de borst, maar iedere poging om de snelle verengelsing van de Nederlandse maatschappij de nek om te draaien is er een. Dus dicht die kutviswinkel met zijn zogenaamd hip gedoe. Na het engels het arabisch aanpakken en we zijn op de goede weg.

Degrelle | 24-05-18 | 16:48

Crash&Burn gaat er echt wel komen zo (dixit Martin Armstrong)

Knoopsgat | 24-05-18 | 16:48

Zesuurig? Als geboren en getogen 020'ert; watjes! Ga eens wat nuttigs doen. I.p.v. dagelijks je bestaan te bagatelliseren. Jullie brengen NIKS naar de tafel! Idd geval niets nuttig voor iedereen en lopen als een stel ongestelde wijv0n te janken. Krijg eens ongewenst de typhus! En Zweden? Man, man, man... Nee, die hebben het goed voor elkaar! Muppets.

Standvastig | 24-05-18 | 16:47 | 3

Zweden als gidsland gebruiken maakt in ieder geval duidelijk waar ze naar toe willen.
Al zie ik nog nergens iets over het verstevigen van politiebureaus.

LuckyGirl | 24-05-18 | 16:58

Idd? Facepalm! Ik bedoelde "in ieder geval". Foutje.

Standvastig | 24-05-18 | 17:01

@LuckyGirl | 24-05-18 | 16:58
Dan moeten ze ook niet raar opkijken dat ik naar het Amerikaanse model neig. Mooi zo'n tweede andement. Ik heb lood voor je, happen maar! Met dat hoogverraad van ze.

Standvastig | 24-05-18 | 17:05

"diversiteit moet gevierd worden.. Daarom extra aandacht in het onderwijs voor de slavernij en ons koloniaal verleden" Stapelgek zijn ze daar in 020. #wegmetons

www.youtube.com/watch?time_continue=1...

glaaf | 24-05-18 | 16:47 | 1

Stipte deze verschrikking al aan in een ander draadje. Overigens denk ik niet dat het veel zal gaan over het Arabische en Ottomaanse slavernijverleden... of hoe de ene Afrikaanse stam de ander aan tata's verkocht toen Nederland nog die hobby had. Zal vermoedelijk ook niet gaan dat maar een select gezelschap oligarchische kooplieden dik gecashed hebben en dat het klootjesvolk op een houtje mocht bijten.

Nee het narratief zal zijn dat de witte man heeft van de verboden vrucht gegeten - sub Sahara slavernij - en is nu voor eeuwig zondig. Daarnaast verwacht ik de komende jaren een aantal deugende naamswijzigingen van straten, instellingen, infrastructuur en stichtingen - vervangen door lieden als Che Guevara, MalcomX en wellicht nog wat obscure black panther figuren. Wellicht nog wat Ottomaanse en mocro/berber "staatslieden" erbij. Denk alleen dat Hoxa, Ceausescu, Idi Amin, Pol Pot en Mao wellicht nog iets te controversieel zijn voor dit extreem (s)linkse stadsbestuur.

Ja ik verwacht een kulturkammer van deugend (s)links.

Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 16:57

Van die 8 uur worden over het algemeen toch maar 3 a 4 echt productief doorgebracht. Meer vrijetijd is ook meer consumeren en minder stress (=minder vaak ziek), allebei goed voor de economie. Ook positief effect op filevorming. Alleen maar wins voor de BV Nederland.

Binnenbaan | 24-05-18 | 16:44 | 1

+1 (behalve meer consumeren)

Rallywally | 24-05-18 | 16:52

Even voor mijn beeldvorming: een zesurige werkdag, welk probleem lost dat op?

TheseDays00 | 24-05-18 | 16:42 | 3

Dat van iets minder moeite moeten doen om te graaien. Want hun salaris gaat er echt niet minder op worden. Vuile ratten. We hebben bomen en lantaarnpalen zat. Ik heb wel ergens touw. Kijken hoe dat afval dan lacht!

Standvastig | 24-05-18 | 16:51

minder werkeloosheid, minder burnout, minder ziek enz enz

Rallywally | 24-05-18 | 16:54

Minder geld, Rally? Nee, dat zal wel niet. Loon inleveren bestaat niet bij dat soort paupers.
En die burn-out, die komt er evengoed wel. Dat zit in hun DNA.

Ruimedenker | 24-05-18 | 17:09

Geef ze groot gelijk! 6 uren is nog te veel. Alles boven de 3.5 uren werk per dag is ongezond voor je.

Rallywally | 24-05-18 | 16:41

Ik heb uiteraard in 020 op FvD gestemd. Links betekent voor mij een vernedering voor de mensheid. Vandaar mijn afkeer. GL heeft maar 1 doel voor ogen, namelijk het ontwrichten van een samenleving en het zijn van een vluchthaven voor alle wat zij als zielig bestempelen.
Ik vraag me af of een stad zomaar zelfstandig kan beslissen om een 6 urige werkdag in te voeren. Als dat wel zo is dan neem ik aan dat er dan ook een aangepast loonstrookje komt. Anders vrees ik dat hun collega's buiten Amsterdam dat niet zomaar zullen pikken.

Memek | 24-05-18 | 16:40 | 4

Waarom moeten autochtonen de stad uit vluchten??? Alsof op het platteland het eeuwig policor vrij blijft. Alsof den allochtoon, recent neergestreken vanuit de hoorn van Afrika en de Levant, geen auto heeft en geen sociale huurhutje toegewezen krijgt in durpkes.

Amsterdam is samen met de andere 3 grote steden slechts uw avondland, provincialen.

Maar wegvluchten heeft niet alleen geen zin, ik laat me niet de stad uit jagen doordat (s)linkse lummels op de grachten, hipsterwijken en hordes studenten extreem (s)links stemmen.

Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 17:00

@Graaf_van_Hogendorp | 24-05-18 | 17:00
Idem. Ze kunnen de vinkentering krijgen. Bovendien, als ik verkoop heb ik zat poen over voor een leuke huis met grond ergens in Hongarije. Mocht het ervan komen. Voor nu? Gewoon strijden tegen dat gespuis.

Standvastig | 24-05-18 | 17:32

Memek, ga weg nu het nog kan. Nu levert je huis nog de hoofdprijs op. Zodra alle uitgeprocedeerde asielzoekers in Amsterdam zitten, levert je huis geen pepernoot meer op.

Linkse allergie | 24-05-18 | 17:59
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdammers hebben toch links gestemd? Dan krijg je dit. Veel plezier ermee!

OpperGek | 24-05-18 | 16:39

goed voor de rest van Nederland. Amsterdam wordt de magneet waar alles en iedereen wordt aangetrokken met volslagen waanzinnige ideeën tav een normaal functionerende maatschappij. en natuurlijk iedereen zonder verblijfspapieren voor het koninkrijk Nederland, maar blikbaar wel voor de republiek Amsterdam.

verder jagen ze iedereen met een greintje verstand en talent, en vooral een baan de stad uit. wij de lusten, zij de lasten!!

en dan verplicht Amsterdam afscheiden van het land, met Ollongren als opperste haatheks en burger LHBTQwerty. Wel eerst Ajax inleveren, die kunnen wel naar Almere of Abcoude.

Nuuk | 24-05-18 | 16:38 | 2

Das ook een idee.....

nope | 24-05-18 | 16:52

Laat ze ajax houden, worden ze ook een keer kampioen..

Rallywally | 24-05-18 | 16:56

Hier is voor gekozen door de Amsterdammers, helaas pindakaas. Toen Geert de grootste dreigde te worden, wilde Amsterdam zich afsplitsen van Nederland. Staat die optie nog open?

dyslexieman | 24-05-18 | 16:36 | 2

Er is maar 1 manier om daar achter te komen.
Spoiler: alle Amerikanen die zeiden dat ze het land zouden verlaten wanneer Trump president wordt zitten er nog steeds.

LuckyGirl | 24-05-18 | 16:54

Niet voor mij! Fucking hoogverraad. Dan gaan ze er maar voor vechten. Kunnen ze niet. En met hun mocro maffia broeders gaan ze het niet winnen! Opsodemieteren!

Standvastig | 24-05-18 | 17:38

Met een zes-urige werkdag wordt minder pensioen opgebouwd. Om dat te compenseren zal de AOW-leeftijd opgeschroefd worden naar 114 jaar.

obominotie | 24-05-18 | 16:34 | 1

Jij gaat ervan uit dat het salaris dan daalt?
Ik vermoed dat het salaris hetzelfde blijft, anders kunnen de ambtenaren hun te verhogen gemeentelijke lasten vast niet betalen.
Overigens vermoed ik ook dat Amsterdam bij de Rijksoverheid gaat vragen om geld en gezien het aantal ministers met Amsterdamse/stedelijke achtergrond zal dit lukken ook: de rest van NL mag waarschijnlijk meebetalen aan de plannen.

filibuster | 24-05-18 | 16:41

Moet je de illegalen met die amsterdamse toelage nou als kleine zelfstandige illegalen zien of als ambtenaar Illegaliteit met 6 uur werktijd, die naar believen in te vullen is?

bodemloos | 24-05-18 | 16:33

Lang kon het bestaan van zwarte gaten niet bewezen worden , maar nu ...

nemeton | 24-05-18 | 16:30

Begin steeds meer te begrijpen waarom ze geen geschikte Burgemeester kunnen vinden. Wie wil er nu verantwoordelijk zijn voor dit rampenplan?

alexbl | 24-05-18 | 16:30

Zes uur per dag is nog steeds vrij pittig.

Pedronegro | 24-05-18 | 16:30 | 1

Als 8 de norm is doen ze er 4 en als 6 de norm is hoog uit 3, ook mooi.

Uw Verzekeringsadvis | 24-05-18 | 16:34

Politici denken bij belastinggeld helemaal niet aan de werkende (niet ambtenaar) burger, bedrijven en de consumenten die de schatkist moeten vullen. Ze denken louter: 'dat is ons geld en het staat ons vrij dat te besteden aan wat voor doel dan ook". Politici denken ook niet aan hun primaire functie, namelijk het dienen van de burger. Het liefst zo sober mogelijk. En politici - met name die in Amsterdam - leggen een hemeltergende arrogantie neer door de wet te negeren, waar de burger zich aan dient te houden. Met straf als gevolg als je de wet overtreedt. Dit kan niet anders dan fout aflopen.

Willemdrie33 | 24-05-18 | 16:28

Je suis Eva Vlaardingerbroek.

Carmelita | 24-05-18 | 16:27

Ik vermoed dat de lucht kwaliteit aanzienlijk zal verbeteren als alle nadenkenden die stad de rug toe keren. Hopelijk zal de stad snel veranderen in een groot AZC met hier en daar nog een verdwaalde krakeling.
Als die ambtenaren echt zes uur gaan werken zullen ze waarschijnlijk meer doen dan nu in 8 uur dat ze door de ramen staren.

Therapietje | 24-05-18 | 16:27 | 1

"Verdwaalde krakeling"?!? Amsterdam veranderd wanneer je de krakers uitnodigt en zelfs beloond, binnen no time in één groot krakersbolwerk. Alles wat leeg staat in A'dam gaat onmiddellijk gekraakt worden.
Erger nog dan Venezuela aan de Amstel!

Aristotalloss | 24-05-18 | 16:36

Ondertussen klapt de toenadering van ASA en NK.
Trump zei dat de ontmoeting niet door gaat. Iets later twitterde hij dit: "You talk about your nuclear capabilities, but ours are so massive and powerful that I pray to God they will never have to be used."

That's the spirit nowadays, volgens het oude gezegde.

lokoolokie | 24-05-18 | 16:26 | 1

Die hebben ze al gebruikt op Japan. Was niet nodig ook, achteraf gezien. Ik weet wel wat hier echt aan de hand is. Bolle Kim moet tekenen bij het kruisje. Tjah, daar heeft hij geen zin in. China wil dat ook niet. Amerikaanse uncle scam weer.

Standvastig | 24-05-18 | 17:44

Even over de viswinkel, met je Seefood en dat Engels geleuter op je ramen. Doe dat gewoon in het Nederlands. Betere naam is de visjuwelier.

ikdenkwat | 24-05-18 | 16:26 | 2

Seefood ?
All the food you can see ?
Of bedoelde je toch Seafood ?

Wijze uit het Oosten | 24-05-18 | 16:37

Nee, Seefoot - z'n bierbuik is nog niet zo groot dat 'ie z'n voet niet meer kan zien. Zou ook kunnen betekenen dat je maar weinig te eten krijgt in dat restaurant zodat je het zicht op je voeten niet verliest, mogelijk ook dat er gezondheidskost geserveerd wordt voor voet-blinde buikdragers.

Voorgeenchanterikpeu | 24-05-18 | 16:41

Moet grapperhouse hier niet tegen optreden ?

newray | 24-05-18 | 16:25 | 1

Grapperhaus heeft het te druk met al die neukende stelletjes bij het OM.

ChatBot | 24-05-18 | 16:41

Niet dat ik een hoge pet op heb van ambtenaren, het tegendeel zelfs, eng laf kortzichtig volk, maar goed als zelfs die niet al te snuggeren echt een afspiegeling van 020 moeten worden dan kan dat nog leuk worden.
127 verschillende talen in de Stopera om alleen al ff te beginnen, laat ook maar, knettergek, hoe is het toch zo ver kunnen komen.

Uw Verzekeringsadvis | 24-05-18 | 16:24

Misschien is het een idee als mevrouw Nanninga zich in het fenomeen sociale woningbouw gaat verdiepen. Nu kletst ze echt uit heur nek.

Maar dan dat verbod op kreeften. Nog los van het feit dat ik heb begrepen dat rivierkreeftjes (gumbo!) zich steeds meer thuis voelen in de hoofdstedelijke grachten (wat meer toeristen die er in donderen en de paling komt ook weer terug) , hoe halen ze dat godnondeju in hun hoofd? Oftewel dat 3 sterren restaurant gaat er dus nooit komen in onze hoofdstad. www.youtube.com/watch?v=zNwc0WciX-I

Hetkanverkeren | 24-05-18 | 16:24

Horecaondernemers raken failliet door de Mocromaffia in samenwerking met van Aartsen. Peter rrr noemt dit overigens 'onbenulligheid'. Goed bezig!

Wasbakplasser | 24-05-18 | 16:24 | 3

Failliet? Ik zie met de week meer en meer horeca, het is niet bij te houden.

Ardbeg | 24-05-18 | 16:39

Nutellabars, Nutellapizzerias, Nutella á la carte, Nutellaburgers, Nutella uit de muur, de keuze groeit en groeit.

Voorgeenchanterikpeu | 24-05-18 | 16:43

Ardbeg | 24-05-18 | 16:39
Witwas horecabedrijfjes ja..

Wasbakplasser | 24-05-18 | 16:50

Nu weten we dus waar die honderden miljoenen die nodig zijn voor het herstel van de kademuren naar toe gaat. Prima hoor, goede keuze. Mokum verdwijnt op die manier in een groot sinkhole.

pa_niek | 24-05-18 | 16:23

Amsterdam, snel een groot hek er om heen en zelfstandig laten zijn. laat ze het lekker daar uitzoeken!

Henk P | 24-05-18 | 16:22

Oh, sea-food betekent dus gewoon viswinkel!

Fijn weet ik dat ook weer. Sterker, vind t wel fijn dat de gemeente liever Nederlandstalige winkels wil. Hoef ik voortaan niet een blokje verder te lopen voor een visje maar kan ik gewoon bij deze winkel binnen.

Martin007 | 24-05-18 | 16:22 | 1

Coffeeshop= koffiewinkel in het nieuwe denken, snapt geen Engelsman.

Uw Verzekeringsadvis | 24-05-18 | 16:26

Hilarisch. Amsterdam hard op weg om weer een Artikel 12 gemeente te worden.

JanVergoor | 24-05-18 | 16:22

Blufpoker op hoog niveau gaat goed komen.

Gulliver | 24-05-18 | 16:25

Eensch, eindelijk weer wat anders dan hopen dat meneer Kim eindelijk zin krijgt om te komen
nix te concessies aan Korea vooraf, eerst maar eens braaf zijn en pootje geven

Tobi | 24-05-18 | 16:28

We krijgen in Amsterdam het college waar de grachtengordel op gestemd heeft. Al die NIMBY's vormen samen de ondergang van de stad. Helaas krijgen we nu eerst 4 jaar ellende. Hup Annabel, hup FvD laat in de tussentijd een ander geluid horen en groei als partij. Dan over 4 jaar de gemeenteraadsverkiezingen winnen en dan is Amsterdam weer van ons!

JCAD | 24-05-18 | 16:20 | 1

Yeah, right. Alsof ze over 4 jaar nog bij die club zit. Veel te korte concentratieboog, die mevrouw.

Mather | 24-05-18 | 21:28

Zoals Tante Bel al zegt :"Venezuela aan de Amstel"..
Ik wens ze daar in Islamsterdam veel plezier toe met deze raad, jullie hebben er toch echt zelf op gestempT.

Wijze uit het Oosten | 24-05-18 | 16:20 | 2

Kijk maar uit dat de rest van Nederland niet wordt overspoeld met Amsterdamse vluchtelingen net als momenteel in Zuid Amerika met de Venezolanen.

Gulliver | 24-05-18 | 16:27

eerder Rode Khmer aan de Amstel

yeps | 24-05-18 | 16:29

Zet het leger in, arresteer dat college en zet die stad eindelijk eens onder curatele.

Ook heerlijk om Ollengren steeds weer te zien wijzen naar het OM dat vervolgens helemaal niets doet. Kennelijk is dit een gedoogvorm van anarchie. Justitiele keten is compleet geinfiltreerd door radicaal links.

Beefbus | 24-05-18 | 16:18

Tsja, wat interesseert mij het eingelijk, ze gaan hun gang maar. Die Islamsterdambewoners hebben hier toch ZELF in meerderheid voor gekozen? Of, ben ik echt een gekkie aan het worden?

nope | 24-05-18 | 16:18 | 3

Precies, wij maken ons er hier wel druk om, maar het is hun eigen keuze.
En waarschijnlijk komt er wel een harde landing over een paar jaar en daar leren zij en de rest van Nederland dan misschien echt van.

Gele Beer | 24-05-18 | 16:25

Ook hier geld dat de gewone hardwerkende burger in de minderheid is in Amsterdam en hier niet op gestemd heeft. Maar omdat ze in de minderheid is krijgt ze dit wel door de strot geduwd krijgt en moet de rekening betalen.
Die mensen kan ik alleen maar aanraden weg te vluchten.

2voor12 | 24-05-18 | 16:25

@2voor12, ten eerste klopt uw nickname niet meer, het was namelijk allang 2over12, maar voor de rest ben ik het met uw tegel eens. Aanraden weg te vluchten is echter ook al te laat, ze hebben geen andere mogelijkheid meer dan alleen maar weg te vluchten daarvandaan.
Dat sluit dan weer mooi aan bij @Gele Beer, het..... is..... te.... laat

nope | 24-05-18 | 16:48

Amsterdam: speciaal voor illegalen, werklozen en niet-autobezitters. Hoezo diversiteit?

PearlJamie | 24-05-18 | 16:18

Venezuela gaf ook heel veel linkse rechten cadeau.
En kijk nu eens, hoe dat land totaal in de afgrond zit.
Terwijl het schatrijk had kunnen zijn vanwege al de olie aldaar.
Het land was ooit rijk totdat socialisten dachten dat ze het beter wisten.
En het meest frustrerend is natuurlijk dat 'rechtse' mensen moeten betalen voor al die linkse sinterklazen die vreten uit de belastingen. Links vreet uit tot op het bot, totdat er niks meer te vreten valt. Zie, alweer, Venezuela, waar de ellende al begon onder Chavez, gedocumenteerd en wel.
Als ik mij verveel, ga ik dus toch weer naar GS. Het meest interessante blog van dit land.

marjen | 24-05-18 | 16:17 | 1

Als het aan Jesse K ligt eindigen we net als in Venuzuela ook met een pensioen van 3 euro per maand en dan wel op Jesse stemmen anders krijg je 0,50 per maand..

Uw Verzekeringsadvis | 24-05-18 | 16:29

Hopelijk gaan er veel meer auto's in Amsterdam parkeren om al dit moois van te kunnen betalen.

2voor12 | 24-05-18 | 16:17

Ik wens de Amsterdammers veel plezier met dit nieuwe college, man man man. Ieder volk krijgt de bestuuders die het verdient. Blij dat ik in Utrecht woon... overigens niet dat het hier veel beter is met een GL-wethouder die alle wegen wil ombouwen tot bomen(knuffel)boulevards, waardoor de hele stad compleet vast loopt.

hetgeleteken | 24-05-18 | 16:16 | 1

Probleem is natuurlijk dat ook U gaat betalen voor het Amsterdamse totale linkse mismanagement. Want 'links' en 'mismanagement', dat is ongeveer synoniem.

marjen | 24-05-18 | 16:31

Als je meer 'diversiteit' aan wil nemen kun je je productieverwachting ook maar beter naar beneden schroeven, dat klopt dan weer wel.

Goldfinger | 24-05-18 | 16:16

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de gewenste kandidaat burgemeester dit soort fratsen eist alvorens te solliciteren.

pa_niek | 24-05-18 | 16:15

Ik vind 6-urige werkdag prima, zo lang het netto uren zijn en ze ook maar 3/4de van een 8-urige werkdag krijgen betaald. Maar daar zal de schoen wel gaan knellen.

Geen geld trouwens vrijgemaakt voor die kademuren die op instorten staan? ( zie: www.at5.nl/artikelen/181265/broodnodig... )

Rest In Privacy | 24-05-18 | 16:15 | 1

Nee, onderhoud kost geld ze hebben meer kademuur managers nodig om uit te zoeken waarom het zover heeft kunnen komen, dat kost natuurlijk nog meer maar de burger betaald wel.

voldemort | 24-05-18 | 17:05

Er staat 6-urige werkDAG sukkels.

Eurocrat | 24-05-18 | 16:15 | 2

Ambtenaren werken maar 1 dag he.
Gemiddeld, dat dan weleer, of denk jij dat die linkse import gasten een hele week voor 10 uur uit hun nest komen??

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-05-18 | 16:19

Klopt. En nog onderstreept ook.

Lupuslupus | 24-05-18 | 16:25

Hoewel het maar weer eens over Amsterdam gaat (zucht) is het misschien wel goed. Laat ze maar even spelen. Een pilot van extreem links in de grootste stad van het land kan een mooie les zijn voor overig wensdenkend Nederland. Zodra ze na een paar jaar er daar achter komen dat socialisme véél te duur is en als uitkomst niets meer te bieden heeft dan middelmatigheid en een stad vol handophoudende klaplopers, dan hopelijk, hópelijk, leert de rest van Nederland weer een paar jaar hun socialistische snikkels in de broekjes te houden. We gaan t helemaal meemaken.

Dutchbeaurouge | 24-05-18 | 16:15 | 1

Dit is een heel relevant comment van Dutchbeaurouge.
Het is belangrijk dat er een speeltuin bestaat waar links niet maar wat aan de zijlijn roept, zoals in Den Haag, maar daadwerkelijk bestuurlijke macht uitoefent. Echte macht, echte verantwoordelijkheid.
Nu is Amsterdam wel een moeilijk geval, zo mogen we steeds opnieuw lezen in diverse topics op GS. En al jaren, eigenlijk.
Maar laat het hen maar voelen, dat het nóg slechter kan. En laat de rest van Nederland maar naar dit Abyss aan de IJ staren.
En we zullen zien welke gevolgen er electoraal zullen zijn.

Gajus | 24-05-18 | 17:38

Geen probleem toch, dat ze zes dagen willen werken !

Kim-Jung-Un | 24-05-18 | 16:14

dit is wel ons land, alleen is amsterdam buitenland zoals we al eerder concludeerden. Afsteken, grenscontroles, paspoort invoeren

zeiksmurf | 24-05-18 | 16:13

Dat wil ik ook wel, helaas ben ik geen ambtenaar in Islamsterdam

Snap je!? | 24-05-18 | 16:12 | 1

helaas?

Maytheforcebewithyou | 25-05-18 | 12:35

Ben ervan overtuigd dat ambtenaren hetzelfde werk waar ze nu 8 uur over ‘doen’ ook in 6 uur gedaan krijgen. Kunnen ze in Zweden namelijk ook.

Ardbeg | 24-05-18 | 16:12

Het hele akkoord staat vol met "we gaan onderzoek doen naar" en "bekeken gaat worden of", betekent in feite dat er niets van gaat komen. Ik zou me eerder ongerust maken over het zeer diverse zooitje incapabelen dat die gemeente van dag tot dag mag gaan leiden.

Panos88 | 24-05-18 | 16:11 | 1

En dat onderzoeken/bekijken gaat natuurlijk lekker in de papieren lopen; kunnen vast een hoop interessantie (en niet te vergeten inclusieve) consultants voor ingehuurd worden

eekeek | 24-05-18 | 17:07

Goed besluit. Less is more. Ik werk ongeveer 10 uur per week en kan daar prima van rondkomen. Waarom zou mijn methode niet bij ambtenaren werken?

Bakito | 24-05-18 | 16:11 | 4

Als de automatisering zich op dit tempo doorzet hebben we straks een standaard werkweek van 4 dagen. Lekker lang weekend! Moeten we alleen belasting heffen op arbeid ipv inkomen want die slimme systemen die voor omzet zorgen mogen wel wat bijdragen aan onze welvaart.

Ardbeg | 24-05-18 | 16:14

10 uur per week zwart bijwerken naast de uitkering is best wel te doen ja.

Lupuslupus | 24-05-18 | 16:17

Als je nu ook nog even blind leert typen kun je je werkweek waarschijnlijk reduceren tot 2 uur of minder, tel uit je winst!

Voorgeenchanterikpeu | 24-05-18 | 16:37
▼ 1 antwoord verborgen

6-urige werkWEEK, what’s new?

Reykjavik | 24-05-18 | 16:10

Eén google-search en ik lees al dat de 6-urige werkdag niet bevordelijk is. Waarom dan toch proberen, Amsterdam?

Gualtiero | 24-05-18 | 16:10 | 1

bevorderlijk*

Gualtiero | 24-05-18 | 16:10

Nederland is in het algemeen gewoon gek geworden. Check onderstaande uitspraak. Ronselende asielzoeker komt na een jaartje gewoon weer vrij... uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...

sjakie_a | 24-05-18 | 16:08

Werkdag, niet werkweek. Als ze effectief 1 uur per dag werken is dat al winst.

XaleX_2 | 24-05-18 | 16:07

*verder headdesken gaat*
Totaal wappie daar!

Is dit nog nieuws? | 24-05-18 | 16:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken