Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ja hoor. Lintjesregen ook al racisme

Social

We konden er op wachten. De jaarlijkse uitreiking van koninklijke onderscheidingen ligt onder vuur wegens te weinig vrouwen en te weinig negers die naar het gemeentehuis worden gelokt met een fopsmoesje, om daar vervolgens door een of andere glunderambtenaar gehuldigd te worden met een knoopsgatversiering wegens bijzondere verdiensten voor de samenleving. In 2017 waren de cijfers al ONTHUTSEND ondivers, en dit jaar is dat niet anders. Allemaal de schuld van paapse Brabanders die elkaar wel voordragen, en iedereen in de Bijlmert die het geen ene reedt boeit. Verzinnen we niet, is allemaal te vinden op de wiki. Nou, een witte mars dan maar voor de gepasseerde vrijwilligster uit Amsterdam Zuid-Oost. Vanmiddag 14:00 uur verzamelen op het Museumplein. Tot zo! Roomblanke Lintjesregen (M) vanaf 10:00 uur hierrrr.

Bewijs! Een blank kaalkopje uit Brabant

Social

Reaguursels

Inloggen

Tsja, Waarom geen getinten? Misschien omdat je daar 15 jaren als vrijwilliger voor moet WERKEN?

Patatter | 26-04-18 | 21:42

Nou kom ik stomtoevallig net van deze ceremonie vandaan in de gemeente (ha nee, ik heb hem niet gekregen). Het landelijke gemiddelde, zo vertelde burgervader, van 60% man 40% vrouw is dit jaar weer ongeveer zo verdeeld. Eén buitenlandse dame kreeg ook een lintje bij ons en zo te horen heeft ze die dik en dik verdiend.
En daar zit hem de crux; je mot hem verdienen!
Pfft, pak uittrekken, vele malen 'Het heeft de koning behaagd..' uit het geheugen wissen, weekend mensen!

Kouwe Kees | 26-04-18 | 21:21

Noujazeg.
En dit ondanks het grote leger van "diverse" vrijwillgers en nieuwe NLers, die actief aan onze vrije en democratische samenleving bijdragen.
Ow, wacht.....

hotmint | 26-04-18 | 20:30

Hoeveel getinten zijn er in Nederland? Minder dan 20%. Bij een reëele afspiegeling van de maatschappij zou je dus iets van 20% lintjes verwachten voor onze gekleurde medelanders. Zoals velen al zeiden, ze zijn niet bepaald goed vertegenwoordigd als het om vrijwilligerswerk gaat. Maar die linkse kloothommels schreeuwen natuurlijk dat te veel witte mensen een lintje krijgen. Om te kotsen. Wat een idioten zijn het toch.

ChupaChupa | 26-04-18 | 18:07

Een lintje voor een pijltjesgooier voor zijn bijdrage aan de samenleving, en die met die waxine lichtjes dan waarom is die niet geridderd. Nou ja wie wil er nog zoiets hebben.

Therapietje | 26-04-18 | 15:28

Blijkbaar doen allochtonen en vrouwen procentueel minder fraaie dingen dan mannen. Voor de vrouwen kan ik dat niet echt goed verklaren. Wat betreft allochtonen snap ik dat wel. Kijk bijvoorbeeld in de besturen van sportclubs. Je zal niet veel allochtone vaders zien. Clubs in de binnensteden gaan allemaal naar de kloten bij gebrek aan vrijwilligers. Waar de allochtonen weer wel verhoudingsgewijs beter scoren is ook bekend. Daar krijg je alleen geen lintje voor. Ik vind trouwens dat hele lintjesgedoe onzin.

metdedag | 26-04-18 | 14:34 | 1

Onzin, het is misschien een beetje poppenkast achtig maar het gaat om uiting van waardering.

timmey | 27-04-18 | 12:22

Tja, ik heb ooit een lintje voor een vriendin aangevraagd.
Inderdaad opvallend veel mannen. Ook wel wat vrouwen.

Ik heb er een beetje dubbel gevoel over want vrouwen doen wel heel veel voor andere mensen maar veeleer in de privésfeer (in de vorm van mantelzorg). Daar krijg je geen lintje voor, maar het is eerlijk gezegd een stuk zwaarder en ondankbaarder werk dan het gemiddelde vrijwilligerswerk.

Ik heb ervaring met beide. Vrijwilligerswerk doe je vaak in een groepsverband en is meestal vrij duidelijk begrensd in tijd (hangt natuurlijk van de organisatie af..). Als je voor een kwetsbaar individu zorgt, weet je nooit wanneer hij of zij weer iets geks uithaalt, een psychische instorting krijgt, naar het ziekenhuis moet enz. Bovendien heb je veel meer het gevoel er alleen voor te staan.

Ik stel dus voor: mantelzorglintje.

Watunbidanwenu | 26-04-18 | 14:17

Ze maken zich ook zo lekker nuttig - als er gewoon een voetbalkluppie op zaterdagmorgen ergens naartoe moet worden gereden, als er iets met schoolzwemmen of schoolreisjes moet: ze zijn in het algemeen in geen velden of wegen te bekennen. Laat stáán als er werkelijk, hands-on vrijwilligerswerk moet gebeuren,. laat stáán als het georganiseerd moet worden.
-
Maar: ik verwacht wél dat binnen afzienbare tijd het leiderschap van een maatschappelijk terreurclubje als 'de Grauwe Eeuw' of: 'Zwarte- Piet-we-willen-hem-niet' in aanmerking komt voor de legpenning in eremetaal van de stad Amsterdam. En dat is toch ook heel mooi.

bisbisbis | 26-04-18 | 13:22

"wegens bijzondere verdiensten voor de samenleving."
Nuff said

Gen. Maximus | 26-04-18 | 13:21

40 jaar in de bijstand is toch wel een lint om te nek waard?

Dutch_Holland | 26-04-18 | 13:07 | 1
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 14:40

In de plaats waar ik woon, is circa 20% allochtoon. Het aantal allochtonen in vrijwilligerswerk is echter letterlijk te tellen op de vingers van twee handen.
Wellicht dat er lintjes moeten worden uitgedeeld voor levenslang bijstand trekken.

Franker | 26-04-18 | 12:56 | 1

Exact! Hetzelfde bij sportverenigingen. Waar zeker bij voetbal vaak ook veel allochtonen lid zijn. Echter die mensen (ouders) consumeren alleen maar. Enkelingen daargelaten draaien de sportverenigingen op autochtone vrijwilligers... Dan lopen zeiken bij de NOS dat er niet genoeg diversiteit is... wederom te triest...

iustus | 26-04-18 | 12:58

Lintje ?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1964677/politiewerver-op-non-actief-prominente-leatitia-r-verdacht-van-fraude

Mazoeza | 26-04-18 | 12:47

Daar is dan toch weer. Lang niets van gehoord, maar de NOS heeft hem gereanimeerd:

De zure (lintjes) regen......

The2Amendment | 26-04-18 | 12:46

Goh, je zou bijna denken dat dit land voornamelijk gevuld is met blanke mensen, en dat deze bevolkingsgroep zich over het algemeen meer begeeft in het verenigingsleven, vrijwilligerswerk etc. Oh, wacht. Dat is ook zo. Dus. Weten we ook weer wie de echte racisten zijn die vinden dat anderen mensen op basis van hun huidskleur dit soort lintjes zouden moeten verdienen. Shame!

Mr. Krinkle | 26-04-18 | 12:43

Toch nog 2900 mongeaulen gevonden die nog zo'n kudtlintje willen. Ik dacht dat alle debielen er allemaal al eentje hadden.

beau van rtl | 26-04-18 | 12:40

Better safe than sorry: Dat bewijzen de Nobelprijzen voor de vrede wel aan Obama en Jakkes Arafat.

Ik vind wél een lintje voor Sylvana Simonis die zwart kan kijken door een bril met vensterglas....

Mazoeza | 26-04-18 | 12:38

Lees net op joop Angelo diop alias rotjoch is geridderd, klaar. Procentueel mooi in balans.

taylor 1000 | 26-04-18 | 12:28

De NPO legde het zo uit: voor een lintje moet je minimaal 15 jaar vrijwilligerswerk doen. De meeste allochtonen wonen hier nog geen 15 jaar en vandaar de beperkte diversiteit van het lijstje. Maar wat iedereen die vrijwilligerswerk doet al heel lang weet is dat allochtonen over het algemeen niet vooraan staan bij het melden voor vrijwilligerswerk. Sylvana, ben je al wakker, misschien is het tijd om de criteria aan te passen. Want ja, met zo'n roomblanke lijst van verdienste blijft wit in tegenstelling tot zwart een positieve connotatie houden, ook al mogen we van die NOS geen blank meer zeggen.

Angelica | 26-04-18 | 12:28

Waar blijven de uitkeringen voor mannen en vrouwen zonder migratieachtergrond?

"Bij het gemeentehuis hebben ze vandaag gratis wasmachines!" Als je deze ochtend of middag met een dergelijk smoesje naar het gemeentehuis wordt gelokt, is er een kans dat je de trotse eigenaar van gratis geld wordt. Zeker 437.000 mensen ontvangen de bijstandsuitkering van hun burgemeester.

In die lijst van duizenden mensen valt een ding op: het tekort aan diversiteit. Meer vrouwen dan mannen krijgen een uitkering en mensen zonder een migratieachtergrond worden sterk ondervertegenwoordigd.

"Dat zien we elk jaar en vinden wij niet zo leuk", vertelt Wouter Koolmees, minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid die over die uitkeringen gaat, in het NOS Radio 1 Journaal. "Bovendien werken er meer mannen dan vrouwen voor hun geld, dus die worden gewoon minder vaak voorgedragen."

Iedereen kan in aanmerking komen voor een uitkering, maar om in aanmerking te komen moet je helemaal niets doen, legt Koolmees uit. "Vanaf 18 jaar jaar." Dat is ook waarschijnlijk meteen de reden dat mensen met een migratieachtergrond zijn oververtegenwoordigd. "Veel uitkeringstrekkers zijn nog niet eens zo lang in Nederland."

Als iemand gratis geld aanvraagd, betekent dat niet vanzelf dat die persoon een uitkering krijgt. De aanvraag moet eerst nog worden goedgekeurd. Zo zijn er veel kinderen die vinden dat hun ouders een uitkering verdienen, maar die aanvragen voldoen vaak niet aan de eisen, legt de minister in onderstaande video uit:
'Papa krijgt geen uitkering omdat hij wel werkt voor zijn geld'

Aan die aanvragen kan de minister ook niets veranderen, zij kunnen er dus ook niet voor zorgen dat de mensen zonder een migratieachtergrond en mannen beter vertegenwoordigd worden tijdens de wasmachineregen.

"Wij kunnen moeilijk zeggen: stop maar met werken. Maar wat we wel kunnen doen is mensen oproepen, zoals in dit interview. We roepen nú mensen op om meer mannen en mensen zonder een migratieachtergrond voor te dragen", sluit Koolmees af.

Antigoog | 26-04-18 | 12:14 | 1

Briljant!

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 12:27

Ja, goed idee! laten wij voortaan lintjes uitdelen op basis van het geslachtsdeel tussen hun benen en/of hun huidskleur!
imgur.com/gallery/2IBCRuv

Peter_K | 26-04-18 | 12:14

Het is simpel! Een lintje moet je verdienen!

Wilhelm-Wessie | 26-04-18 | 12:11 | 1

Het eerste wat ik ook dacht..

moitambien | 26-04-18 | 12:29

"Bewijs! Een blank kaalkopje uit Brabant"

Een beetje meer respect voor deze erudiete en eloquente pijltjesgooier uit Vlijmen, mijn buurgemeente.
Het grappige van MVG is dat hij zich in het engels beter verstaanbaar maakt dan in zijn moerstaal.

Luchtbakfietser | 26-04-18 | 12:10 | 2

In het Braobantz?

The2Amendment | 26-04-18 | 12:44

Maar wat je in je vingers hebt heb je nog niet in je hoofd.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 14:38

Allochtone kanshebbers worden al bij voorkeur gekozen. Vaak blijken ze een paar jaar later wat op hun kerfstok te hebben. Wat willen ze dan? Brabanders die 25 jaar voor de zonnebloem gecollecteerd hebben maar geen lintje omdat Mohammed die vijf dagen thee geschonken heeft in het buurthuis er een moet?

du Roi Soleil | 26-04-18 | 12:09

"De te decoreren persoon dient een blanco strafblad te hebben". Nou, daar ga je al!

SuperGrover | 26-04-18 | 12:06

Waarom geen lintje voor moskee besturen die de weg vrijbanen voor haat predikers? De NOS heeft er gisteren nog over bericht. Onderschat niet hoeveel tijd en werk daarin gaat zitten en wat het belang voor de samenleving is in deze.

KeesRoeiboot | 26-04-18 | 11:59

Lintjes zijn voor goed volk. Moslims zijn oververtegenwoordigd op andere fronten. Bij Hitler hadden ze de kans gehad op een lintje.

rattenvanger XL | 26-04-18 | 11:55 | 1
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 14:43

'An honor' Michael...

TyrionLannister | 26-04-18 | 11:53 | 5

Het wordt steeds beter hier.

Eierbal-is-fijn | 26-04-18 | 12:58

It's hoort formeel ook 'it is' te zijn als ik het me goed herinner.

Eierbal-is-fijn | 26-04-18 | 12:59

En hoe luidt 't in 't Frans ? Honoré ?
Wat interesseren mij nou die paar kleine schrijffoutjes, als ik begrijp waar 't artikel of reaguursel over gaat, is 't toch prima, of moet ik mij in een schoolklasje wanen ?

oter | 26-04-18 | 14:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog even en we krijgen ook lintjes voor de grootste cokedealer, de beste kopschopper, de nuttigste afrekening, de slimste uitkeringsfraude, en het beste vervalste paspoort. In dat rijtje vraag ik me divers ook af hoeveel lintjes Rutte van de grote koning krijgt. Met schade voor zijn populariteit toch hun Shell belangen Shell verdedigd door de Oekraïne naar de EU te slepen in weerwil van de onderste steen MH17 en toen nog eens dat vervelend referendum dat genegeerd diende te worden, en nu weer hun aandelen verdedigt met die belastingwet waar het volk voor opdraait, zoals het een koningshuis betaamt. Ik zeg een lintje met een gouden medaille. Een geen slavernij afbeelding maar dit keer anders gaan de mensen nog denken heh.... (sire satire)

Premier Trutte | 26-04-18 | 11:51 | 1

Ik verlang terug naar de tijd,
Toen de kratjes Heineken nog geel waren zucht........

The_Last_Don | 26-04-18 | 12:11

Stelt ook geen reet voor : Michael van Gerwen benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

smirmoff | 26-04-18 | 11:51

30 Rollen Satijnlint, 25 meter per rol, 6 mm breed allerlei kleuren kost 29,69 (aanbieding). De Oranjes zijn dus weer goedkoop uit. Laten hun huizen opkappen en sturen de rekening naar de Nederlandse burgers. Maar een lintje voor diezelfde trouwe betalende burgers mag niets kosten.

Mark_D_NL | 26-04-18 | 11:50

Prachtig toch, zwart achtergesteld volk geeft toe dat ze zich gedragen als zwart achtergesteld volk: dragen niets bij, zowel maatschappelijk als medisch parasiteren en willen daar natuurlijk een lintje voor.
Lol, ik doe wel vrijwilligers werk en mijn vrouw ook en beide naast een baan, wat een tegenstelling toch met bijlmer staatsruif klanten.

28 | 26-04-18 | 11:45 | 2
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 14:46

Dan gaat u mijns inziens met de verkeerde mensen om, echter zullen deze Nederlandse mensen niet zeiken dat ze geen lintje mogen ontvangen omdat ze die niet verdienen. Ongeacht de drank en drugs, zo nuchter zijn ze dan nog wel.

Binkoo | 26-04-18 | 15:24

de wereld is stuk, mogen we een nieuwe!!

Umberto die trotzoni | 26-04-18 | 11:45

Kom op anti racisten en sjw'ers weten jullie wel hoe racistisch die Oranjes zijn geweest de afgelopen paar 100 jaar. Richt jullie pijlen eens op hen.... doe dan!

Mark_D_NL | 26-04-18 | 11:44

Het begrip racisme is gedegradeerd tot subsidiespons en heeft echt totaal alle waarde verloren.
Ik reageer niet eens meer als iemand "racist" of "racisme" roept. Who cares?

moitambien | 26-04-18 | 11:43

In het MiddenOosten hangen ze mensen die iets betekend hebben op aan lintjes. Qua diversiteit. Dan wordt je gehuldigd op een vol plein onder luid gejuich.

Premier Trutte | 26-04-18 | 11:40

Ene Angelo Dop (?) beter bekend als “rotjoch” is wegens zijn verdiensten voor de Nedrlandse samenleving in Diemen geridderd.

“Koninklijke onderscheidingen” hebben definitief hun betekenis verloren.

Glasgow Argus | 26-04-18 | 11:40 | 1

Volkomen mee eens!

vluchtelingallergie | 26-04-18 | 12:16

Drugs dealen en bank hangen zijn nou eenmaal geen feiten die lintjes waardig zijn. Uiteraard doen niet alle genoemde doelgroepen dat maar het zou zo maar kunnen.

Zatkniss | 26-04-18 | 11:30

Lintjes worden in den rege aangevraagd door en uitgereikt aan linkse ambtenaren en milieuclubvrijwilligers. En die zijn in den regel roomblanker dan de paus.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 11:27

Ik mis diversiteit in de misdaad statistieken, ook als ik kijk naar gevangenissen, met name welke groepen daar graag komen mis ik ook elke vorm van diversiteit.

De NOS bekent weer eens kleur.

KeesRoeiboot | 26-04-18 | 11:21

Lintjesregen is meer een vrijwilligersdingetje.
De gekleurde medemens neigt tot schuilen voor de vrijwilligers-regen. Vraag dat maar na op elke club die cultureel verrijkt werd.

Jan Passant mk2 | 26-04-18 | 11:20

Sinterklaas afschaffen, indianenfeestjes afschaffen, paasvuren afschaffen lintjesregen afschaffen, oh ja en tweede kamer afschaffen. Alles te wit en christelijk.

Hadena | 26-04-18 | 11:19 | 3

Vergeet koningshuis afschaffen niet. Stelletje witmensen. Iess rassiesss !

The2Amendment | 26-04-18 | 11:22

Nou ja, als je het bestrijden van sinterklaas paasvuren en indianenfeestjes meetelt als "vrijwilligerswerk" komen de beroepsnegers wel weer in beeld voor een lintje.

Jan Passant mk2 | 26-04-18 | 11:22
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 14:48

Leve de Republiek!

Mark_D_NL | 26-04-18 | 11:18 | 1

+ veel

The2Amendment | 26-04-18 | 11:22

Interview gelezen. NIets mis mee. Mevrouw constateert een feit dat vrouwen en minderheden onder vertegenwoordigd zijn. Zij stelt ook dat zij niet actief mensen gaat voordragen. Moeten burgers doen. Als die te lui zijn of er is niemand die aan de eisen voldoen, jammer dan. Gelukkig worden de eisen niet naar beneden bijgesteld.

loser | 26-04-18 | 11:15 | 1

Klopt. Vrijwilligerswerk is meestal de grond voor zo'n lintje. Vrijwilligerswerk is een typisch wit privilege dat de gekleurde medemens niet zelden graag aan een ander overlaat.

Jan Passant mk2 | 26-04-18 | 11:24

White lifes matter!

Ruimedenker | 26-04-18 | 11:14 | 2

Lives :) Wel eens uiteraard.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 12:41

Oeps ;-)) scherp

Ruimedenker | 26-04-18 | 14:18

Tja, je moet je nou eenmaal nuttig voor de samenleving hebben ingezet om een lintje te krijgen..
Dat er dus weinig diversiteit is bij de lintjesregen , zegt inderdaad wel iets.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 11:14 | 2
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 14:50

kun je nagaan.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 15:40

Gewoon van tevoren even goed coördineren: de CBS statistieken erbij pakken en op basis daarvan een verdeling maken op exact hoeveel lintjes elke bevolkingsgroep recht heeft, en dat zo toekennen. Kan verder niemand meer iets te zeiken hebben.

Bijvoorbeeld: 6% van de bevolking is moslim, dan moeten er - bij een totaal van 2900 uit te delen lintjes - 174 naar moslims gaan; er zijn ca 43.000 Somaliërs in Nederland, dat is 0.25% van de bevolking, dan moeten er naar 7 Somaliërs lintjes gaan. Enzovoorts enzoverder. Lintjes aan vrouwen toekennen is makkelijk, gewoon steeds de helft vrouw laten zijn, dus in mijn voorbeelden: 87 moslima's een lintje, en 3,5 Somalische vrouwen.

Simpel toch? Want iedereen hoort erbij!

Dr_Johnson | 26-04-18 | 11:11 | 4

Ook voor pijprokende Surinamers met maar 1 been geldt: welk percentage van de Nederlandse bevolking maken die uit. Even mijn voorbeeld van de Somaliërs volgend: er moeten 43000 : 7 = 6143 mensen van een bepaalde groep zijn om 1 persoon van die groep een lintje te geven. Nu lijkt het me sterk dat er in Nederland dik 6000 pijprokende Surinamers met maar 1 been zijn, dus zo iemand valt buiten de boot; hij/zij krijgt hooguit een lintje als vertegenwoordiger van de Surinaamse bevolkingsgroep, maar niet als vertegenwoordiger van één-benige pijprokers. Wellicht dat er in Nederland wel meer dan 6000 pijprokers zijn, en meer dan 6000 één-benigen, dan zijn dat op zich wel weer categorieën waaraan lintjes moeten worden toegekend. Wellicht dat in dat geval jouw Surinaamse één-benige pijproker als vertegenwoordiger van een soort "combi-groep" gezien kan worden.

Dr_Johnson | 26-04-18 | 11:35

Statistiek op micro niveau nooit een goed idee. Trouwens die 3,5 Somalische vrouw moet weer geen probleem zijn.

TheseDays00 | 26-04-18 | 11:46
-weggejorist-
The_Last_Don | 26-04-18 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Limbo's zijn toch een minderheid ? En die krijgen de meeste lintjes.

Wekkertje | 26-04-18 | 11:09

@Pritt, Good to have you back, maakte me al zorgen.

Hufterst | 26-04-18 | 11:09

Diversiteit blijft inderdaad een "dingetje", en niet alleen als het lintjes regent. Het zou erg toevallig zijn, statistisch gezien, als met betrekking tot welke kwaliteit of eigenschap dan ook de verdeling exact zou zijn zoals de verdeling tussen alle "identiteiten". Zo is als we naar de criminaliteitscijfers kijken diversiteit ook een "dingetje", en ook als het gaat om 'soul' zie je dat dingetje. Zit in je, of zit niet in je.
www.youtube.com/watch?v=g8DrfjqiYrY

Schoorsteenveger | 26-04-18 | 11:08

Lintjes zijn lulkoek. Maar ja, dit land is anno 2018 nog een monarchie, dus...

De Vrijlansier | 26-04-18 | 11:08 | 1

Mijn schoonvader kreeg een paar jaar geleden een lintje opgespelt. Lulkok of niet: mooie waardering voor jarenlange vrijwillerigerswerk.

loser | 26-04-18 | 11:32

'Kleine mensen' worden ook zwaar gediscrimineerd. Je ziet ze nooit in basketbal teams.

Wekkertje | 26-04-18 | 11:06 | 1

Wel bij dwergwerpen, dus niet zeuren ukkies.

Ruimedenker | 26-04-18 | 11:08

Dat stond al op de Wiki toen het artikel in april 2003 werd aangemaakt: nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Ko...

Zijn de mensen bij Geenstijl eindelijk eens wakker geworden?

Giraf01 | 26-04-18 | 11:01 | 1

... of bij de NOS?

Giraf01 | 26-04-18 | 11:04

Ff geforceerd weer diversiteit er door drammen tis bijna de nieuwe go dutch.

Omebert | 26-04-18 | 10:59

Heeft silly syl al een prikkert tussen de ribjes gestoken gekregen?

Rest In Privacy | 26-04-18 | 10:58 | 1

Zij krijgt er sowieso een als ze de Amsterdamse gemeenteraad verlaat, zonder verdere vereisten.

eastender | 26-04-18 | 11:07

Veel lintjes worden uitgereikt aan mensen die vrijwilligerswerk doen. Als ik mijn voetbalclub als maatstaf neem dan doen 99% van de allochtone leden geen reedt vrijwillig zelfs niet als het 100x vriendelijk gevraagd wordt. Dus logisch.

maruyama | 26-04-18 | 10:57 | 1

Echte Nederlanders doen ongeveer 160 dagen per jaar vrijwilligerswerk.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 11:00

Dit is dus een uitstekend voorbeeld van maatschappelijke betrokkenheid. Gezien je voorgedragen wordt door je omgeving of de mensen waar je mee werkt kan je concluderen dat ontbrekende groepen niet bijdragen of een omgeving hebben die het niet interesseert aan iets Nederlands mee te werken. Begin daar eens drammers en deugers

Repetitive Beats | 26-04-18 | 10:57

Best knap: alles krijgen wat je nodig hebt zonder dat je er iets voor hoeft te doen. huis, eten, iphone, zorg, toiletjuf. en dan toch nog iets vinden dat je niet krijgt zonder er iets voor te hebben bij gedragen. Jammer jongens.

Anteros | 26-04-18 | 10:56

Tegen de tijd dat groepsmishandelingen en dito verkrachtingen, subsidiefraude, jodenhaat en drugscriminaliteit maatschappelijk geaccepteerd is, komen ook zij aan bod.

Linkse allergie | 26-04-18 | 10:54

Oorzaak en gevolg lopen weer eens door elkaar. Kennelijk is de bijdrage aan de samenleving van bepaalde groepen niet zo hoog. Dat lijkt ook te correleren met misdaadcijfers naar etniciteit en cijfers van het CBS omtrent vreten uit de staatsruif maar waarschijnlijk zie ik het verkeerd. Dat wordt me wel vaker verteld.

snokkertje | 26-04-18 | 10:53 | 2

Je ziet het verkeerd

Omebert | 26-04-18 | 10:54

Dat wordt me wel vaker verteld ja.

snokkertje | 26-04-18 | 11:12

De 'mede'lander is uitzonderlijk slecht vertegenwoordigd in het vrijwilligerswerk van waaruit van oudsher de grootste groep lintjes ontvangers komt. Daarnaast moet iemand voorgedragen worden door iemand uit de omgeving van de lintjes ontvanger. Het ontbreken van voordrachten vanuit de diversiteitskring is dus eigen schuld en niet de van de witmang.
Als laatste puntje: "de te decoreren persoon dient een blanco strafblad te hebben"...

JanVergoor | 26-04-18 | 10:51

Zullen we Holleeder, als voorbeeld, maar eens voordragen. Heeft veel voor de maatschappij betekend. Heineken is er meer door gaan verkopen, hij kwam op TV , zorgde voor werkgelegenheid bij de MSM enz. enz. Laat maar uitreiken door Van Aartsen doet die ook nog iets goed voor de maatschappij.

gnor | 26-04-18 | 10:51

Vorig jaar was daar ook al gezeik over. Ook toen al werden veel te weinig qatkauwende dobbernegers voorgedragen voor een lintje. Daag ze voor het Europese Hof, die vuile gore witblanke stinkracisten. Herstelbetalingen. Foei.

Nivelleermarionet | 26-04-18 | 10:50

Als nou alle niet van origine Nederlandse oud-KNIL stijders die nog geen lintje hebben gehad komend jaar een lintje krijgen is dit pregnante probleem ook weer opgelost. Vooral zij die zich tijdens de politionele acties hebben ingezet voor Ons Indië verdienen de erkenning waar zij al zo lang op wachten. Of is het dan ook weer niet goed?

WodieBlumensind | 26-04-18 | 10:49

Is neuken al racisme?

Omebert | 26-04-18 | 10:49 | 6

Als het om sex gaat zal ik niet discrimineren. Alleen een besnorde vrouw in een slaapzak gaat mij te ver. Voor de rest geen belemmering.
Ik moet nu weer verder want Mevr.Langshetrandje heeft zojuist de kluis geopend.

Ruimedenker | 26-04-18 | 11:11

Gefeliciteerd Ruimedenker, dit is vast uw eerste negroïde transgender.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 11:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zijn de racisten van de Grauwe Eeuw die de samenleving, dwz alle etniciteiten, tegen elkaar opzet. Ze kunnen wel lullen dat bijv. Geert Wilders dit doet maar eigenlijk zijn zij de opruiers. De autochtone Nederlander krijgt steeds meer een aversie tegen alles wat die tweedeling tot stand brengt, in dit geval de racisten van bijv. De grauwe eeuw.

Ruimedenker | 26-04-18 | 10:48 | 2

Ach de lieden van de rauwe Geeuw. Typetjes van Jiskefet. Alleen dan zonder humor.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 10:50

Yep, ze doen meer kwaad dan goed voor de integratie.

Fiets | 26-04-18 | 11:03

En als we nou alle "mensen van kleur behalve wit" die meer dan 20 jaar een VOG hebben een lintje geven dan zal het op de uitreiking vast zwart zien van de etnisch diversen!

RembrandtvanGogh | 26-04-18 | 10:47

Dit gaat onvermijdelijk leiden naar een allochtonenquota. En dat zal door de diversiteitsparasieten als een grote overwinning worden binnengehaald. Maar wie een beetje nadenkt beseft dat de diversiteitsparasieten het Paard van Troje binnenhalen. Immers, als er een allochtonenquota komt moet er ook een registrtie komen van iemands etniciteit.

In Brazilie wordt sinds 2014 20% van de overheidsbanen gereserveerd voor zwarten en halfbloeden. Maar ja, wie is zwart en wie niet? Daarvoor zijn er rassencommissies in het leven geroepen die bepalen of iemand in aanmerking komt voor die 20% gereserveerde banen. Het levert hilarische verhalen op:

www.npr.org/sections/parallels/2016/0...

omanders | 26-04-18 | 10:47 | 4

Dit verhaal illustreert precies hoe het niet moet, en hoe ver je juist helemaal weg moet blijven van die kleurengekte.
Juist in Brazilië zouden ze dat moeten weten. Bij gemengde gezinnen kunnen zoveel schakeringen voorkomen (terwijl het recept écht hetzelfde was), dat nu het ene kind van een twee-eiige tweeling in aanmerking komt voor een baantje en het andere niet.
Bij mij gingen de alarmbellen jaren geleden af toen mensen klaagden dat het meisje dat de rol van Billy Holiday in een musical speelde niet zwart genoeg was.
Het is racisme. We zouden niet racistisch zijn, weten we nog?

Poesmobiel | 26-04-18 | 11:16

Het is diep triest waar we heen gaan. En hoe komt het nou dat mensen zich dat wereldwijd moeten laten aanleunen?

eastender | 26-04-18 | 11:18

We zijn al een halve eeuw om de oren geslagen dat we kleurenblind moeten zijn. En nu hebben we een importlobby die kleurenblindheid de deur uit doet.

eastender | 26-04-18 | 11:20
▼ 1 antwoord verborgen

Is er dan werkelijk geen enkele Syrische vluchteling die al sinds het begin van de volksverhuizing in Nederland woont en sindsdien iets nuttigs bijdraagt waardoor het in aanmerking komt voor een lintje?

JackStick | 26-04-18 | 10:46

Je krijgt zo'n flutding van de Oranjekermis als je iets hebt gedáán. Ergo, als je niets doet krijg je er dus ook geen.

Maar PC Nederland kennende gaat ook hier de inflatie toeslaan om het diversiteitsideaal te forceren. Dus over een jaar smijten ze die dingen, zoals zwarte piet snoepjes naar de kids gooit, in het rond in Allochtonië. En is het lintjescircus dus over enkele jaren volkomen waardeloos geworden. En weer een zelfhaat klusje geklaard.

Dutchbeaurouge | 26-04-18 | 10:46

De NOS is echt een debiele clubje geworden. Ze deugen elkaar de pan uit.

Gelukkig kijkt bijna niemand onder 50 nog naar het NOS staatsdeugjournaal.

Tronald_dump | 26-04-18 | 10:45

Ik verklaar bij deze alle diversiteitsdrammers tot de grootste aanjagers van racisme sinds Adolf Hitler.
Sterf!

Abject | 26-04-18 | 10:45

We kunnen het allemaal de grootste onzin vinden, maar vanaf volgend jaar wordt er gewoon braaf en keurig een heel divers gezelschap Nederlanders geselecteerd om een deuglintje in ontvangst te mogen komen nemen.

Sbas | 26-04-18 | 10:45

Ik heb het echt wel verdiend om nu eindelijk eens Neger Van Het Jaar te worden, maar om een of andere reden slaan ze mij altijd over. Het zal wel komen omdat ik blank ben.

JvanDeventer | 26-04-18 | 10:45 | 1

Wit! Gvd wit! Ik ga Sylvana bellen hoor!

Dutchbeaurouge | 26-04-18 | 10:47

Heeft Holleeder er een gekregen?

Rest In Privacy | 26-04-18 | 10:45 | 1

Hahaha, ja die heeft wel wat witte mensen uitgeschakeld naar het schijnt.

Omebert | 26-04-18 | 10:51

Met een extreem lage arbeidsparticipatie en het statistisch zijn van een minderheid maakt de kans op het vinden van iemand met een "migratie achtergrond" die uitzonderlijke/bijzondere verdiensten aan de samenleving hebben geleverd gewoon heel erg klein.

Over het algemeen worden ze minder gewaardeerd (constatering, geen waarde oordeel) en daarbij is het ook goed mogelijk dat de mensen die hen wel bovengemiddeld waarderen niets geven om deze show.

Want uiteindelijk moeten genoeg mensen zich geroepen voelen om je op te geven.

Al die verdachtmakingen om niets ook tegenwoordig.

Noltie | 26-04-18 | 10:44

Zou het soms kunnen dat er voornamelijk Blankers wonen in NL.
In bepaaalde delen van de stad kom je ze nog maar weinig tegen, dat geef ik toe, maar volgens mij is het merendeel van het land nog steeds blank.

Ruimedenker | 26-04-18 | 10:43

Die lintjes worden uitgedeeld alsof het worstenbroodjes zijn. Stelt tegenwoordig weinig meer voor.

Irnerius | 26-04-18 | 10:43 | 3

nu beledigt u worstenbroodjes.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 10:45

Er zijn nogal wat gradaties. De "gewone" lintjes zijn er een paar duizend per jaar maar ga je hoger op de ladder dan wordt dat direct 99% minder met enkele tientallen per jaar tot eens per zoveel jaar.

Noltie | 26-04-18 | 10:51
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 15:19

Godskelere zeg, kan die diversiteits bril ook eens afgezet worden!
Kijk anders even naar bepaalde sporten waar onze donkere medemensen nu eenmaal beter zijn dan wij blanken. Dan hoor ik de NOS ook niet roepen dat er wel erg weinig mensen zonder migratieachtergrond er aan deelnemen.
Of wat dacht je van schaatsen en wielrennen. Weinig tot geen allochtonen die hier aan doen. So what?!

#RayB# | 26-04-18 | 10:42

'Verbinden' en 'Diversiteit'. Twee woorden die ik niet meer kan horen of lezen.

BlowingBubbles | 26-04-18 | 10:42 | 3

U heeft dus een recente MacBook Pro?

Notenkraker | 26-04-18 | 10:44

Da's heel 'transparant'.

eastender | 26-04-18 | 11:22

Inclusiviteit

Avin | 26-04-18 | 15:45

Mensen die een lintje accepteren zijn sowieso niet helemaal goed. Daarnaast krijgen veel mensen het voor een lang dienstverband en als bekend werken vrouwen veel minder dan mannen. Negers zijn nog niet zo lang in grote getalle in Nederland en hebben volgens mij minder met Wim Lex

Vula | 26-04-18 | 10:42

Bij vrijwilligers werk zie je vooral witte mensen,in de zorg vooral witte mensen en in beroepen die hulp bieden ook vooral witte mensen.
En inderdaad ,bij criminaliteit zie je de gekleurde medemens wel opduiken.
Zegt dit iets? Ja zeker ,vul maar in.

pejoar | 26-04-18 | 10:41 | 2

Moet je voor de grap eens kijken bij de EHBO-verenigingen van het Oranje en Rode Kruis. Kejje lachen. Alles wit. Eh, blank.

Of heet het nou wit? Blank?! Wit?!

nemoj me jebat | 26-04-18 | 10:44

Blank zijn we. Verf is wit.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 12:37

Zodra je het ziet kun het niet meer ontzien.
De NOS heeft een foto gebruikt van een vrouw die kijkt alsof ze aan het schijten is.

Barre_de_k | 26-04-18 | 10:40 | 1

Of aan het bevallen.
Dankzij de hulp van een Italiaans wonderdokter.

nemoj me jebat | 26-04-18 | 10:45

Erg he. Niet willen integreren en/of liever lui dan moe. En dan ook nog een lintje opeisen. Val deaud stelletje profiteurs. Nederland is zoveel slechter af met jullie. Ga naar huis (zandbak of rimboe).

zimmerschwanz | 26-04-18 | 10:39 | 2

"Hallo-o, zodra er:
- geen lintjes voor buitenlander worden uitgedeeld is dat racisme en slecht.
- islamitische symbolen voor de Nederlandse bevrijdingsdag is dat diversiteit en goed.
- een ober wordt gekopschopt in het buitenland is dat ook omdat hij racist is.
- een arabische moslim die een joodse toko sloopt met als doel om angst te zaaien onder joden en israeliers is dat diversiteit en helemaal okay. Geen terrorisme. Niks geen misdrijf. Kan gebeuren, is diversiteit.
- een buitenlands gefinancieerde imam op de Nederlandse publieke omroep verklaart dat er te weinig moskeen zijn is dat helemaal okay en divers enzo.
- Merkel lego in Groningen is nodig omdat u zonodig de racist moet uithangen en niet genoeg stages, woningen en wijven naar de buitenlanders heb gebracht.
- antisemitisme is geen probleem van vluchtelingen maar omdat u racist en slecht bent.
En nu gewoon bek houden en belasting betalen stomme smerige boze witte man."
- aldus een kleine greep van GS posts van vandaag en gisteren en hoe de weldenkenden en meerendeel van allochtonen het lezen.

Barre_de_k | 26-04-18 | 10:50
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 15:22

Ja hallo, nogal wiedes, de diversiteitskneusjes hebben het immers veel te te druk met geholpen worden.

GormSuil | 26-04-18 | 10:39

De NOS is in staat om een Marokkaan die alleen maar softdrugs dealt en niet altijd steelt voor te dragen voor een lintje.

Tronald_dump | 26-04-18 | 10:39 | 1
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 14:55

Kan iemand Sylvana S even voorgedragen? Zijn we weer even van het gezeik af.

Ars Vivendi | 26-04-18 | 10:39

Vroeger was een dienst aan de maatschappij, als was het iets heel gerings zoals papiertjes oprapen, iets wat je uit jezelf deed.
Nu verdienen de lintjesopspelders zelf haast ook een lintje.

Notenkraker | 26-04-18 | 10:36

Het laat kennelijk zien wie er echt iets betekenen voor Nederland. Dus hup
vrouwen, hup "mensen van kleur behalve wit" laat maar zien wat jullie in je mars hebben!

RembrandtvanGogh | 26-04-18 | 10:36

Daar moet je dus in brede zin maatschappelijk voor actief zijn. Neem bv eens een sportvereniging en zie wie daar wel en wie daar niet actief zijn om de vereniging te laten draaien een VvE is ook een mooi voorbeeld, wie zijn actief en wie bezoeken de ALV's?
Of je op zo'n lintje zit te wachten is een andere discussie.

bwanabanjo | 26-04-18 | 10:34

Volgend jaar dragen we Gloria Wekker voor, vrouw en van Surinaamse komaf. Woont al decennia vrijwillig een institutioneel racistisch land. Heeft zich op onnavolgbare wijze ingezet voor het stimuleren van de verbinding in ons kikkerlandje.

Luchtbakfietser | 26-04-18 | 10:34 | 2

Aan de kop van dat wijf te zien, zit er aardig wat slavenhoudersbloed in dat lelijke gedrocht.

Tronald_dump | 26-04-18 | 10:37

Mooi voorbeeld.
Het heeft dan ook niets te maken met afkomst of ras, maar hoe je jezelf ziet en tegenover de anderen staat.

Notenkraker | 26-04-18 | 10:38

En wat dacht je van de bloedbank? Superrassies! Ik kom er regelmatig en zie bijna geen allochtonen. Kamervragen!

Pimol | 26-04-18 | 10:32 | 6

Ruimedenker
Ik zal de poort van chateauRandje openzetten en wens u op voorhand veel succes.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 10:44

Ik denk er al tijden over om van bank over te stappen, mijn huidige bank doet moeilijk en betaald te weinig rente....

Ruimedenker | 26-04-18 | 10:51

Als u mijn vrouw de groeten heeft gedaan, kan ik u vervolgens wel dienen van wat bancair advies. Op voorhand: u moet minder denken en meer doen (dat zegt mijn vrouw ook altijd).

Rest In Privacy | 26-04-18 | 10:55
▼ 3 antwoorden verborgen

minderheden zijn ondervertegenwoordigd bij lintjes.
maar...
minderheden zijn oververtegenwoordigd in:
- criminaliteit
- uitkeringsafhankelijkheid
- schooluitval
- corruptie
Hey NOS, zijn dat ook dingetjes? Of moet de witmans gewoon beter worden in deze dingetjes?

Tronald_dump | 26-04-18 | 10:30

Je moet als ik het me goed herinner wel een VOG hebben anders gaat het feest niet door en dat is bij meer gepigmenteerden nu eenmaal een probleem.

eerstneukendanpraten | 26-04-18 | 10:30 | 1

Inderdaad en verder is iedereen die geboren is na 1945 en goedkeurend zo'n lintje wil ontvangen van zijn/haar voordragend kliekje toch geregeld niet bij de les geweest de
laatste 5 decennia.

hagelkruis | 26-04-18 | 10:36

"In die lijst van duizenden mensen valt een ding op: het tekort aan diversiteit".
Ik heb deze pessimistische zin even herschreven:
"In die lijst van duizenden mensen valt een ding op: dat blanke mannen zo nutteloos nog niet zijn".

JackStick | 26-04-18 | 10:29
-weggejorist-
van Oeffelen | 26-04-18 | 10:28 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb me eigenlijk nooit zo verdiept in die lintjes. Zie op tv wel eens wat voorbij komen; is bijna altijd een wat oudere grijze baas of vrouw die zo'n lintje opgespeld krijgt omdat ze al 40 jaar de buurtbingo draaien ofzo. Prima toch?

Voorjaarsmoe | 26-04-18 | 10:27

Lintje instellen voor zij die de maatschappij slopen. Diversiteitsprobleem opgelost..

VeelTeSteil | 26-04-18 | 10:27

Zwarte Piet zou een lintje moeten krijgen!

Jay-Jay-Jay | 26-04-18 | 10:27 | 1

dat gun ik van Muiswinkel niet.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 10:28

"Voor bijzondere verdiensten voor de samenleving", daarmee is de verklaring volgens mij gegeven. Thuis zitten, je hand op houden, part-time werken, dat levert je allemaal geen onderscheiding op. Langdurige inzet voor verenigingen, stichtingen, goed doelen of zakelijk wel. Maar dan moet je dus wel voorzitter van de bridgeclub willen zijn, of trainer van Dames 1, of op de buurtbus rijden, of vrijwilliger zijn voor het Rode Kruis. En niet een jaar of 5, maar eerder een jaar of 20. En dan valt op dat de mannen doorgaans langer doorgaan dan de vrouwen. Die laatsten stoppen ermee als het ff niet zo leuk meer is. En allochtonen, die melden zich niet eens aan als er gewerkt moet worden. Kijk om je heen! Er is geen glazen plafond, er is geen patriarchy, niemand weerhoudt vrouwen en allochtonen om zich maatschappelijk in te zetten. Als ze zich aanmelden, zijn ze eigenlijk al binnen. Zo groot is het tekort en zo graag wil iedereen ze hebben. Maar ze doen het niet. En voor een lintje moet je nu eenmaal wat doen. Laten we dat vooral zo houden.

Stijlicoon | 26-04-18 | 10:27

Ik wil geen versierselen aan mijn lijf. Ooit werd ik voorgedragen als ere lid, ze wilden toen een krans om mijn lid hangen, dat heb ik geweigerd, dat vond ik te zwaar.

Memek | 26-04-18 | 10:26 | 1

Een kokoskransje ? .....

Pjotterdjotter | 26-04-18 | 11:49

Vrouwen en mensen, goh ik wist niet dat vrouwen geen mensen zijn.

osolemio | 26-04-18 | 10:26 | 2

Scherp!

tata1981 | 26-04-18 | 10:28

Even van een kerk afgooien, dan weet je het meteen.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 10:29

Misschien... heeeeel misschien komt het omdat deze mensen zich niet genoeg inzetten voor de maatschappij?

XverderNix | 26-04-18 | 10:25

Offtopic: Nu op radio1 weer iemand die een verhaal doet over moskeeën en moslims die zielig zijn, geld aannemen uit Saudi Arabië en Koeweit maar de overheid de schuld geven dat de salafisten de boel overnemen.

tata1981 | 26-04-18 | 10:25

Kom er maar in met die voorbedrukte voordragen voor zwarten

Antigoog | 26-04-18 | 10:23

Lintjes werken op basis van voordracht. Als bepaalde groepen verder nietwillen deelnemen aan tradities binnen de Nederlandse samenleving moet men ook niet zeuren dat men buiten de boot valt.

Bytemaster | 26-04-18 | 10:22 | 1

Een kleine kanttekening. Europeanen die zich al jaren -zelfs 40 jaar- inzetten in Nederland kunnen geen lintje krijgen want ze mogen geen 2 paspoorten hebben en lintjes zijn alleen voor Nederlands paspoort houders. Niet Europese dubbel paspoorters mogen wel een lintje, dus. Zo kan het gebeuren dat een Italiaanse gouden man geen onderscheiding krijgt voor zijn levenslange inzet voor dit land maar een Marokkaanse vrouw die pas 8 jaar in NL is gedecoreerd wordt.
Lintjes: Nooit aan meewerken. Behalve dit soort bijwerkingen storen natuurlijk al een eeuwigheid het rangen en standen stelsel.

eastender | 26-04-18 | 10:46
-weggejorist-
Wolkbreuk | 26-04-18 | 10:22

Van mij mogen ze een lintworm krijgen .

Memek | 26-04-18 | 10:21

Je moet je nu eenmaal gedurende vele jaren op een uitzonderlijke wijze hebben ingezet voor je medemens en de maatschappij. Dat moeten anderen ook zo ervaren, en die moeten dan vanuit een gevoel van dankbaarheid jegens je verdiensten de moeite nemen een aanvraag in de te dienen.

Tja... Daar heb je het gecombineerde antwoord al....

Ga toch spijkers op laag water zoeken zeg.

Heau even | 26-04-18 | 10:21

25 jaar een uitkering, is dat wel lintjeswaardig?

keestelpro | 26-04-18 | 10:20 | 1

ja. een zwart lintje, om de arm.

zeiksmurf | 26-04-18 | 10:22

Politiek activisme bij de NOS. Moesten ze daar niet het nieuws presenteren ofzo?

zwarte_weduwe | 26-04-18 | 10:18

Ze hebben inderdaad wel een lintje verdiend voor hun oneindige en intensieve bijdrage aan het programma opsporing verzocht.... oh wacht.

WayneGretzky*99* | 26-04-18 | 10:18

Een zeer terecht punt. Het is niet alsof de lintjes tot nu toe werden uitgegeven op basis van verdiensten, uitzonderingen daargelaten, dus wat extra arbitraire quota kunnen er ook nog wel bij.
.
Ik snap overigens het logistieke probleem dat politiekcorrecten hier hebben hoor. Wie dan? Het is moeilijk selecteren als je slechts over minderheden praat in plaats van er daadwerkelijk mensen uit te kennen.

Parel van het Zuiden | 26-04-18 | 10:16

Heeft Soros eigenlijk al een lintje? Wat die man belangeloos doet voor onze maatschappij...

Nuchternederland | 26-04-18 | 10:15 | 3

LOL

zwarte_weduwe | 26-04-18 | 10:19

Soros belangeloos? Wlnee, hij is bezig met de grootste speculatie uit de menselijke geschiedenis. Door het opblazen van de Bank of England “verdiende” hij een miljard. Met ht instorten van de ECB wil hij een veelvoud ervan stelen.

Glasgow Argus | 26-04-18 | 10:19

Had zijn zinnen even gezet op Tsjehie, door zijn toedoen een minister ontslagen.

gato | 26-04-18 | 10:27

Jarenlang al het chemisch afval opgehaald, en weer geen lintje.

Chemokar | 26-04-18 | 10:15 | 2

Maar wel een gek kuchje en huiduitslag?

Nuchternederland | 26-04-18 | 10:16

Lulkoek. U rijdt gewoon Volkswagen Lügner 2.0 tdi

Rest In Privacy | 26-04-18 | 10:25

Een lintje krijgen is toch zoiets als voorgedragen worden door 5 vriendjes? Nou als je dat al niet lukt...

Kechtold | 26-04-18 | 10:15 | 1

Na je dood moet het weer teruggestuurd worden, heb ik dus niet gedaan, na de dood van mijn vader, Kon het niet vinden, eventjes een Rutte gedaan.

gato | 26-04-18 | 10:29

Een lintje krijg je alleen als je a) je belangeloos inzet voor de maatschappij en b) iemand jou voordraagt voor een lintje en c) iemand die voordracht goedkeurt.

Belangeloze inzet? Voor de maatschappij? Vrienden en kennissen die dat zien en waarderen? En dan ook nog een onbeschreven blad? Ik denk niet dat hem dat gaat worden.

Maar goed, drammers gonna dram.

ScumbaggusMaximus | 26-04-18 | 10:15

Negeren, doodzwijgen dit soort huichelaars en onmensen.

De Evangelist | 26-04-18 | 10:15

Wat hebben diversiteitsdrammers toch met anglicismen? In het Nederlands noemen we het lint van allochtonen gewoon navelpluis.

VitamineKroket | 26-04-18 | 10:15

Hoezo gebrek aan diversiteit ? Er zijn verschillende soorten lintjes dieje kunt krijgen, dus dat is een non-argument. Verder vereist het verkrijgen van zo'n lintje een bepaalde mate van gewaarde inzet en wat mensen die de moeite willen nemen om jouw inzet op de juiste plek onderde aandacht willen brengen.

Dat is het niets meer en niets minder. Dus kijk nu eens naar jezelf en je eigen groep en kijk wat je kunt veranderen. Steeds maar weer je racistische onderbuik laten spreken en blanke mensen afkammen op hun huidskleur en eisen dat jij tegemoet wordt gekomen omdat je niet blank bent is benepen, ééntonig en onrealistisch bovendien.

Doe jezelf een plezier en maak je los van die wollige kliek. Je kunt op papier van alles verzinnen maar in de echte wereld moet je toch aan de bak om serieus genomen te worden. Je bent geen slachtoffer.

netniet | 26-04-18 | 10:14

Ik heb ook een lintje. Gekregen omdat ik te laf was gedurende veertig jaar bij die kut-baas van mij weg te gaan en omdat ik lid was van de ontspanningsvereniging en in de kantinecommissie zat. Bent u gekleurd? Kom maar ophalen..

bolletje kaas. | 26-04-18 | 10:13 | 3

Je had hem ook kunnen weigeren.

Glasgow Argus | 26-04-18 | 10:14

@Glasgow Argus
Daar was hij ook te laf voor. En politiek correct als hij is, is het lintje nu voor iemand wegens kleur en niets anders.

eastender | 26-04-18 | 10:52
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 15:32

Prestaties tellen niet meer. Het gaat alleen om kleur en sekse.

Reaganmania | 26-04-18 | 10:13

De lintjesregen moet een afspiegeling zijn van de maatschappij, om zodoende de aansluiting bij onze veranderende samenleving niet te verliezen. Op die manier houden we beter contact met de bevolking. Dus alle buurtvaders en imams een lintje!
Andere mogelijkheid is dat we lintjes uitreiken aan mensen die zich onbaatzuchtig voor de samenleving hebben ingezet, dat kan ook. Dat is helaas dan veel minder divers.

Nuchternederland | 26-04-18 | 10:13

We beginnen alvast met het uitreiken van lintjes aan mensen die loonbelasting moeten betalen.
Dit zijn de mensen die de boel hier draaiend houden.
De rest van de handophouders komt later.

hangtiet met knoop | 26-04-18 | 10:10

Ik heb ook geen lintje voel me niet achtergesteld. Welke stap mis ik dan? *Achter de oren krabben doet*

Kladderadatsch | 26-04-18 | 10:10

Ik vind dat allochtone vrouwen die van hun man verplicht thuis moeten blijven en dan maar door de brievenbus naar buiten gaan gluren, kindjes moeten werpen en de Nederlandse taal niet kunnen leren ook een lintje verdienen. Zonder deze vrouwen kunnen hun mannen niet de hele dag bij het theehuis rondhangen en boos zijn op de wereld. En hebben SJW's niks om over te schrijven op margeblogjes.

Deflatiemonster | 26-04-18 | 10:10 | 2

Lintje is haram.

Reaganmania | 26-04-18 | 10:13

En als ze al eens buiten komrn, nemen ze de brievebusgleuf mee in de vorm van een burka.

MarcS | 26-04-18 | 11:10

Volgens de NOSB blijft diversiteit een dingetje... niet zo gek als je dat als staatspopagande medium je de 0,5 constant een podium blijft geven om hun krankzinnigheid te spuien. Diversiteit is het nieuw Deugmodel.

Acar_ketimun | 26-04-18 | 10:09 | 2

Het nieuwe deugmodel? Welnee, de oude Romeinen snapten al wat Divide et Impera betekende.

Glasgow Argus | 26-04-18 | 10:11

Glasgow Argus | 26-04-18 | 10:11
MSM zijn dus de nieuwe Romeinen. En maar zeuren over moslims als nieuwe joden. Zou dat afleidingstactiek binnen het Deugmodel zijn?

Acar_ketimun | 26-04-18 | 10:38

De d66 methode: geef alle “nieuwkomers” een lintje en ouden van dagen de strop.

Glasgow Argus | 26-04-18 | 10:09 | 1

Mag het ook andersom? Of zit ik dan over het randje en word ik weggejorist?

ScumbaggusMaximus | 26-04-18 | 10:16

Als minderheden minder lintjes krijgen doen ze zich dat zelf aan.
Ze moeten wat meer van elkaar gaan houden in plaats van er doekjes om te winden.

keestelpro | 26-04-18 | 10:08 | 1

Hoofddoekjes?

Bijtendehond | 26-04-18 | 20:51

Ben blank,zuip,rook en schijt alles vol.
Is dit divers genoeg voor een lintje.

rein9576 | 26-04-18 | 10:08 | 2

Zolang je schijt is samengesteld uit diverse tinten bruin vind ik het goed.

K. Letskoek | 26-04-18 | 10:26
-weggejorist-
Eichellmann | 26-04-18 | 15:33

Schandalig. Aantal Roma met een lintje? 0. Aantal Sinti met een lintje? 0.
Aantal homofiele pijprokende Surinamers met maar 1 been met een lintje? 0.
Ies rasiieeees !!!!

The2Amendment | 26-04-18 | 10:07 | 1

Roma en Sinti hebben daarentegen wel vaak een enkelband.

Glasgow Argus | 26-04-18 | 10:17

Wiki:
Verhoudingsgewijs worden meer lintjes uitgereikt in de zuidelijke provincies, omdat de lintjescultuur daar intensiever zou worden beleefd en er daardoor meer voordrachten worden gedaan.

Of in huiliehuilietaal:
De rest van Nederland zijn luie donders die zich niet inzetten voor maatschappelijke zaken. ;)

Is dit nog nieuws? | 26-04-18 | 10:06 | 2

Oftewel, de Zuidiërs hangen nog massaal vergane glorie als koningshuis aan en vereren een hasbeen met een waarde van een slordige 400 miljoen.

Acar_ketimun | 26-04-18 | 10:11

Of komt dat doordat noorderlingen nuchtere luu zijn die dat allemaal niet zo boeit?

Mubbenschonster | 26-04-18 | 10:22

Lintje in je broekje.

Conan de Rabarber | 26-04-18 | 10:06 | 1

Ja, Caroline Tensen. Gadverdamme.

beau van rtl | 26-04-18 | 12:54

Drammers drammers drammers., Alles is toch diversiteit? "Ik zat op school met diverse mensen..." Er hoeven echt niet perse bosnegers Of zandnegers tussen te zitten om de groep divers laten zijn.

tata1981 | 26-04-18 | 10:05

Ik zou het lintje alleen accepteren als Maxima hem aan mij uitreikt.

je suis bier | 26-04-18 | 10:03

Lintjes racisme?
Omdat ze vanuit het koningshuis komen? En het koningshuis is ook blank/wit? Of omdat die gouden koets afbeeldingen heeft van slaven?
Oh nee.
Idee voor de huilers:
Zet jezelf (op een andere manier) in zodat je een lintje kan krijgen.
Ik huil toch ook niet omdat ik geen Oscar heb gekregen?
*snik*

Is dit nog nieuws? | 26-04-18 | 10:03 | 4

keestelpro | 26-04-18 | 10:05
Hihi.
Of een knappe negerin. Liefst nog een transgender.

Is dit nog nieuws? | 26-04-18 | 10:08

Het moet dan inderdaad wel een transgender negerin zijn anders komt er geen nageslacht. :-)

keestelpro | 26-04-18 | 10:10

In het VK wordt er wel al aan gewerkt. William gaat met een mystery meat trouwen. Alles om het acceptabel te maken.

Rest In Privacy | 26-04-18 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Om een lintje te krijgen moet je toch een bijzondere bijdrage aan de samenleving hebben geleverd gedurende 40 jaar. De meeste kleurlingen zijn hier nog niet zo lang , en de meeste werken niet eens of doen geen vrijwilligerswerk. Ja ik weet, dit is een racistische opmerking.

genoegisgenoeg | 26-04-18 | 10:03 | 7

@no guts, je voorbeeld laat het rangen en standen verschil zien. Officier in de Orde van Oranje Nassau is voor ministers, hoogleraren, artiesten en anderen met een dikke portemonnee.
Hoeveel moeders die jarenlang de was hebben gedaan bij VVV zijn Lid [in brons] in de Orde van Oranje Nassau geworden?
De maatschappelijke waardering wordt gemeten aan geld, inkomen en status.

eastender | 26-04-18 | 11:03

Nee die 40 jaar is standaard voor ambtenaren, dus als je 40 jaar met een oog uit het raam hebt gekeken krijg je een lintje

schone handen | 26-04-18 | 11:36

Verleden jaar ( na de verkiezingen werden er slechts 3 lintjes uitgedeeld.
Een aan een krasse knar die al 40 jaar vrijwilligerswerk deed voor zijn vereniging en 2 voor de "vrijwilligsters van vluchtelingenwerk". die dit overigens pas enkele jaren deden. dus niks geen 16 jaar of meer
Dit leek op een soort wraakactie van onze Burgemeester(es) van VVD huize omdat 30 % van de inwoners in maart op de PVV hadden gestemd.
Dit jaar waren het er bijna 10 keer zoveel (als ik lieg, lieg ik in Commissie) en dat was wel in de meeste gevallen voor jarenlange inzet in het vrijwilligerscircuit

berg545 | 26-04-18 | 22:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Migranten een lintje geven tijdens de inburgering. Probleem opgelost.

TheseDays00 | 26-04-18 | 10:03 | 2

Of een lintje bij de landsgrenzen, dat kan ook. Of een slagboom.

keestelpro | 26-04-18 | 10:04

Beter 5 jaar na de geslaagde inburgering en dan ook zonder strafblad. Oh nee, dan blijft diversiteit nog steeds een dingetje.

kortebroek | 26-04-18 | 10:24

Ze gaan door het lint?

Repelsteel | 26-04-18 | 10:02

De vooruitgang in de wereld is ook vooral witte mannenwerk.
Dat zijn de feiten.

keestelpro | 26-04-18 | 10:02

Vroeger kwam er op Tv 'De jongens tegen de meisjes', toen wonnen de jongens ook meestal.

Croxifoxio | 26-04-18 | 10:02

Wiki: "Minderheden worden om culturele redenen weinig voorgesteld voor een koninklijke onderscheiding."
Dat is een schandalige en politieke uitspraak. Allochtonen doen vrijwel geen vrijwilligerswerk. Dat is de olifant in de kamer.

De echte Stolwijker | 26-04-18 | 10:01 | 2

En als ze iets vrijwillig doen dan kun je meestal achteraf de lichaamsdelen van de muren schrapen.

boerk | 26-04-18 | 10:04

Dat merk je inderdaad overal, en vooral op scholen. De kinderen trekken een onredelijk grote belasting op het onderwijs, maar ouders die hun werkloze vingers uitsteken? Natuurlijk niet!

Badd Pritt | 28-04-18 | 09:28

Het lintje dat alles zag.

Wie boeit deze achterhaalde folklore nou?

RenHoek | 26-04-18 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken