Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DonorReferendum: 23K handtekeningen in 48 uur

Hoera. Nederlanders in hart & nieren vóór de democratie

Jullie hebben de democratie heel erg vrolijk gemaakt. Bedankt!

Bam. Binnen. De eerste drempel tot het houden van een referendum over de omstreden D66 Donorwet van Pia Dijkstra is binnen. Er waren 10.000 handtekeningen nodig voor de Kiesraad. In twee dagen tijd tekenden liefst 23.000 (and counting) betrokken burgers van Nederland voor het inleidende referendum-verzoek, op de extraspeciale internetachtige constructie ook wel TEKEN APP genoemd (teken ook & hoor bij de winnaars). Kortom: it giet oan. Op naar de 300.000. U hoort van ons.

Tekenon

Reaguursels

Inloggen

Ik vrees voor Jolo's die 10.000 keer de app hebben ingevuld...

mozaard | 06-04-18 | 14:30

Wacht even.. dus even aangeven dat je geen donor wilt zijn is teveel moeite ofzo?? Nee miljoenen verspillen, veel tijd en energie om dan een raadgevend referendum op te zetten waar dan misschien een verbetering door komt is dan wel te doen... vink aan: geen donor. klaar.
kneuzen.

De echte de grote ja | 06-04-18 | 13:23 | 1

Eh. Het gaat niet om "vinkje zetten klaar", het gaat om donor tenzij!
Het door de strot drukken van onzin door onze overheid! Daar gaat het om!

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 14:13

Het is voorspelbaar wat er gaat gebeuren: Veel mensen zullen denken dat dit referendum gaat over de vraag of de overheid zonder toestemming organen mag gaan wegnemen. Dat is uiteraard niet zo, maar de helft van de stemmers zal dit zo zien, en dus zal het weggestemd worden. En daarom is een referendum niet altijd geschikt om lastige ingewikkelde kwesties aan de burger voor te leggen. Nee dat is geen dedain, dat is gewoon de realiteit.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 12:40 | 2

Het is voorspelbaar wat er gaat gebeuren: Veel mensen zullen denken dat verkiezingen gaan over de vraag of de overheid zijn afspraken zal nakomen. Dat is uiteraard niet zo, maar de helft van de stemmers zal dit zo zien, en dus zal er gestemd worden bij verkiezingen. En daarom zijn verkiezingen niet altijd geschikt om lastige ingewikkelde kwesties aan de burger voor te leggen. Nee dat is geen dedain, dat is gewoon de realiteit.

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 14:24

Welnee, alle beginnen zijn moeilijk, volhouden, democratie kan prima werken, zelfs in Nederland, echt. We hebben toch ook niet direct het stemrecht afgeschaft omdat uw nichtje stemt op Yasser Klaver?

O2Neutraal | 06-04-18 | 16:13

Zo jammer dat Google over je schouder meekijkt bij het invullen/versturen.
Misschien toch maar eens overwegen Chrome te gaan gebruiken, dan heb je daar natuurlijk helemaal totaal geen last van.

Boris die Sauertopf | 06-04-18 | 12:36 | 2

Zo jammer dat de overheid over je schouder meekijkt bij het invullen/versturen. (handtekening).

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 14:14

Goede grap.

O2Neutraal | 06-04-18 | 16:14

Mensen die vóór stemmen hebben geen idee wat voor een marteling het doneren is. De donor wordt volgespoten met o.a. benzodiapines i.v.m. stuiptrekkingen.
Hersendood is een verzonnen definitie welke per land verschilt.

HeilTrump | 06-04-18 | 11:43 | 2

Hersendood ben je als je echt niets meer kunt, je bent niet meer te redden, met geen enkele techniek, behalve kunstmatige beademing en voeding is je lijf nog enigszins warm te houden, maar je bent eraan, je bent leeg, op, kapot. Kortom, allemaal angst en paniek, om eigenlijk niks. Je gaat een keertje dood, dat is ellendig en griezelig, maar er komt ooit een einde aan vriend.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 11:52

Duidelijk wie er hier reageert terwijl hij hersendood is, is het niet Beste_Landgenoten? Jij bralt maar wat, staat leuk maar daar blijft het dan ook bij. Boekje gelezen: Wat je over orgaandonatie zou moeten weten? Naar het antwoord hoef ik niet te raden.

JI-HAAT | 06-04-18 | 19:05

prima wet

drfiets | 06-04-18 | 11:42 | 2

Incorrect. Neem voor de aardigheid eens de moeite om er 5 minuten over na te denken.

Boris die Sauertopf | 06-04-18 | 12:34

drfiets | 06-04-18 | 11:42 |
Die toelichting van standpunt ook he?

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 14:14

kan ik ook aangeven dat mijn organen niet gedoneerd worden aan tegenstemmers?

laadstation | 06-04-18 | 11:35 | 1

Zo weet ik wel meer mensen waar ik nooit aan zou willen doneren. Alleen dat al is een goede reden voor mij om niet te doneren, aangezien dat al zo'n 40% van de bevolking is. Ze zijn daarbij zelf ook niet zo doneerderig.

Wachtmaar! | 06-04-18 | 13:21

Wat ik niet snap, is waarom de hele termijn voor inleidende verzoeken nu afgewacht moet worden terwijl hier zonder meer 10.000 geldige verzoeken tussen zitten.
Doet denken aan de paarse krokodil ("Maar hij staat daar!" "Ja, hij staat daar.")

Stijlicoon | 06-04-18 | 10:42

Ik was al donor, want ik ben geen asociale lul. Ik ben nu nog steeds donor want ik ben ik infantiele lul. Als dit uitdraait op een referendum ga ik VOOR stemmen want ik ben geen paranoïde lul.
Succes met ranten!

JanVergoor | 06-04-18 | 10:30 | 3

Geen keuze is net zo goed een recht als het voor of tegen zijn. Integriteit van het eigen lichaam beschermt in art 11 van de Grondwet vind ik ook een zeer waardevol argument. Heeft niets met ranten te maken maar met persoonlijke keuzes en voorkeuren die veel belangrijker zijn en gerespecteerd dienen te worden. U hecht aan de uwe, prima, maak hem kenbaar, maar verplicht mij tot niets.

bwanabanjo | 06-04-18 | 11:42

Prima toch, een referendum is er om uw mening te geven. Uw mening, niet de mening van iemand die bij een partij zit waar u, al dan niet, op stemt.

O2Neutraal | 06-04-18 | 12:13

"Ik was al donor, want ik ben geen asociale lul."
Hahaha!
Hebben rokers die akkoord gaan met de nieuwe donorwet , die hun organen cq hoornvlies, huid, enz afstaan, hebben dan de rokers dezelfde privileges om een nieuwe long te krijgen? Nee? Zijn rokers asociaal?

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 14:29

@mezelf: nooit 2x achter elkaar dat knopje indrukken.....

spekpater | 06-04-18 | 10:14

Beste oplossing: wil je geen donor worden dan kom je nooit in aanmerking voor een donororgaan als dat nodig zou zijn. Quid pro quo!
Deze ‘666 wet is de opmaat naar die oplossing. U staat als weigeraar alvast genoteerd........

spekpater | 06-04-18 | 10:12 | 3

Is tegen de Eed van Hippocrates. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat er echt mensen zijn die dank dat hun organen straks eigendom zijn van de overheid. Dat is helemaal niet zo. Een arts zal voor je leven blijven knokken tot het echt niet meer kan. Dan pas dan gaan ze kijken of je donor bent, je familie inlichten en als blijkt dat je donor bent zal je, hoewel dood, één of meerdere levens redden.

De Koreaanse Slet | 06-04-18 | 10:39

Nope, dat is niet het geval, zal het ook nooit worden, al vind ik het een heel aardige redenering. Als je wil ontvangen, dan ook bijdragen, ja waarom niet? Zijn het altijd anderen die voor jouw moeten inleveren? Als het aan de meeste mensen ligt is het antwoord een duidelijke "ja", want zo zijn mensen, wel willen krijgen, niet willen geven.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 11:33

Het lijkt mij een prima voorstel.

O2Neutraal | 06-04-18 | 16:15

Ik heb de eerste fase getekend, wanneer kan ik voor de tweede fase, de 300.000, tekenen?

TheBigKirth | 06-04-18 | 10:11 | 1

www.referendumovereenwet.nl/wetten/33...
Je kan tot 26 april formulieren voor dit inleidende verzoek opsturen naar Heerlen .
Dan gaat de Kiesraad ze bekijken, (of er 10.000 geldige tussen zitten) . En dan waarschijnlijk een paar dagen / week later laten fase 2 in gaan om 300.000 handtekeningen te verzamelen.

Zwizalletju | 06-04-18 | 11:36

Goed. Referendum, burgers die zich uitspreken, dunne meerderheid voor in de kamer, enerzijds allemaal erg begrijpelijk. Anderzijds, get a life mensen, waar gaat dit over? Voor 9 van de 10 mensen is dit ressentiment jegens de overheid "die niet over jouw lijf mag beschikken". Echt wat een bullshit. Echt waanzin. Ten eerste, je bent zo dood als een pier, op een paar zenuwuiteinden na, je gaat, je bent verloren, het is gedaan, je rookhobby is voorbij, duivenmelken moet stoppen, je gaat eraan en dan pas gaan die organen, MITS jij geen nee hebt aangegeven of je familie dat ophet laatst doet, naar een wachtende donor. DAT is de realiteit.

En die overheid, die beslist al over jouw integriteit, je lichaam, je leven van de wieg tot het graf. Je moet naar school, belasting betalen, je aan de wet houden, in het leger, je moet al van alles dus you are owned. Leef ermee, en zeur niet als een politicus, als de kamer in meerderheid (ja oke een krappe, so what) besluit het aanmelden om te keren, want dat is het slechts. De overheid is geen rover, geen misdadiger, maar draait slechts de default keuze om. Dat is alles mensen. Maak niet zo'n hysterische heisa van dit verhaal, dat uiteindelijk weer miljoenen aan belastingled kost (ja, dat kost dit referendum) wat besteed kan worden "aan zielige oudjes die in hun pis liggen".

Dit is nu ook precies waarom dat referendum is weggestemd in de kamer, omdat dwarsliggers, puur om het dwarsliggen (zie de panelen) dit misbruiken voor zogenaamd echte legitieme en belangrijke zaken. Yeah right.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 09:18 | 12

Rallywally | 06-04-18 | 11:40 |
Dit soort meningen heb ik niets mee. De overheid als oppergraaier, die alleen maar uit is op eigen gewin. Dat is een absurd idee, want politici kunnen allemaal veel meer graaien als ze direct uit de politiek zouden stappen. Het is een paranoide gedachte, dat de overheid er is om jou als burger kaal te plukken en uit te zuigen. Het is enorme onzin.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 11:49

Dwarsliggen is een kwestie van perspectief denk ik dan, want als een meerderheid voor iets stemt, wie is dan de dwarsligger?

O2Neutraal | 06-04-18 | 12:16

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 09:18 |
"Anderzijds, get a life mensen, waar gaat dit over? "
Dat is ook uw argument bij reguliere verkiezingen?
"De overheid is geen rover, geen misdadiger, maar draait slechts de default keuze om. Dat is alles mensen."
Net zoals schuldig tenzij onschuld bewezen is. Ook geen probleem om dat in te voeren zeker?

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 14:16
▼ 9 antwoorden verborgen

Misschien off-topic maar ongeveer hetzelfde is nu gaande met de gezamenlijke 'goede-doelen' acties.
U krijgt een enveloppe in de bus met twee formulieren er in.
Op het ene kunt u een keuze maken aan welke doelen u hoeveel wilt doneren. Onderaan staat dan de totaalsom. Middels het andere formulier geeft u vervolgens een machtiging af voor dat bedrag. Gevolg: wég koppeling tussen uw keuzes en het totaalbedrag. Het erge is nog dat ze 't er nog bij schrijven ook: "Elk doel/fonds krijgt een evenredig deel van uw gift". Dus ook hier weer 'Wij maken de keuze wel voor u'. Ik verlang terug naar de gewone collectebus, dan maar 10 keer per jaar naar de voordeur lopen.

pa_niek | 06-04-18 | 09:15 | 2

Dat is een lokaal probleem dat je bij de organisatie van de actie neer moet leggen. Bij de gezamenlijke goede-doelen actie in de regio waar ik woon kun je per doel aangeven of, en zo ja, hoeveel het krijgt. En dat is wel zo eerlijk.

RiKoMaWi | 06-04-18 | 09:41

Het bedelen neemt sowieso groteske vormen aan. Je kunt geen avond de tv nog aanzetten of er komt wel weer bedelbericht langs en anders is er wel een bn-er die de opbrengst van een gewonnen spelletje doneert blablabla bbrrrr.
Goede doelen zijn vnl goed voor zichzelf. Ze krijgen van mij helemaal niets meer.
Heb in de meterkast een lijst met de jaarsalarissen van hun directeuren. Zelfs kinderen snappen het.

Wachtmaar! | 06-04-18 | 13:30

De trollen van d66 zijn weer uit hun bed gekomen zie ik. en "GeenStijl kaapt donorwet: ‘Een referendum over de rug van het leven’ - HP de Tijd doet ook weer mee met beschadigen en demoniseren. Treurige blaadje met nog maar een paar lezers maar dat terzijde.

Mark_D_NL | 06-04-18 | 08:55 | 1

Lekker dramatische kop, maar verder is het objectieve kwaliteits berichtgeving toch? Zoals altijd en zoals het hoort. Yes!

einStina | 06-04-18 | 09:04

Grappig om te lezen dat er nog heel veel mensen zijn die denken dat we in een heuse democratie leven, hilarisch. Succes met deze mislukking.

Vout | 06-04-18 | 08:54 | 3

Weet je iets beters?

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 09:26

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 09:26
Referendum en maximum op aantal jaren in de kamer, als minister, burgemeesters niet langer laten benoemen door de kroon, etc. Er is nog wel wat te verbeteren als we ervoor open staan.

O2Neutraal | 06-04-18 | 12:20

Gekozen volksvertegenwoordigers die zeggen: "nee ik ga wat anders doen."
Alsof je "zomaar" verkiesbaar bent. Ben je gekozen, dan ben je beschikbaar.

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 14:12

Is er een site waar duidelijk staat uitgelegd wat de wet nu is en waar ik nu als burger recht op heb en wat mijn keuzes zijn?

dk-- | 06-04-18 | 08:46 | 1

JI-HAAT | 05-04-18 | 23:57 |
Onder valse voorwendselen proberen iemand van doneren afhouden is in mij ogen schandelijk.
Als je niet doneren wil is het eenvoudig om je te laten registeren als niet donor.
Maar daar zijn ze te bedondert voor maar wel een brief printen postzegel erop en posten dat lukt dan weer wel.
Maar ik snap het wel, als ze geregistreerd staan als niet donor zijn ze bang als ze b.v. een nier nodig hebben onderaan de lijst komen te staan.
Je zult maar ernstige brandwonden hebben en geen donorhuid krijgen.

botbot | 06-04-18 | 00:10
Valse voorwendselen, het is juist de overheid geweest die domme burgertjes met opzet verkeerd heeft voorgelicht, ze is er zelfs voor op haar vingers getikt, zie link*! Als mensen graag hun organen willen doneren (als zij nog niet dood zijn), dan staat het ze vrij om gewoon zich op te geven. Als ik iets wil weggeven moet ikzelf actie ondernemen, met deze verwerpelijke wet komen ze langs en beschouwen ze mijn lichaam als grabbelbak waar ze alles uit denken te kunnen halen.

Verder laat jij met je reactie duidelijk zien dat je amper weet waar het over gaan, van die 150-200 mensen die jaarlijks sterven zijn dat mensen die wachten op een nier, hart, longen, en deze niet op tijd krijgen, zie wachtlijst link#! Bovendien werkt het doneren van organen gewoon zeer slecht, ik heb het van dichtbij meegemaakt met een levertransplantatie. Verder snap jij helemaal niets, ik sta al tijden als niet donor geregistreerd, als wat jij waar zou zijn dan zouden mensen die zich bijvoorbeeld de kanker roken onderaan de wachtlijst komen als zij ziek worden, iets waar geen sprake van is in Nederland.

Verder snap ik dat je het niet wilt hebben over het laten versterven van met name demente ouderen, dat is pas schandelijk, als ouders hun baby niet voeden en het zou sterven dan worden zij vervolgd!

* www.nrc.nl/nieuws/2016/09/10/burgers-...
# www.transplantatiestichting.nl/cijfer...

JI-HAAT | 06-04-18 | 08:24 | 2

.

louis6227 | 06-04-18 | 08:35

Laten versterven van demente ouderen = moord met voorbedachte rade.

Lupuslupus | 06-04-18 | 08:59

Getekend

RayHolland | 06-04-18 | 08:21

Ik zie toch zat reacties die kennelijk niet weten wat die wet nu precies inhoud.

"de overheid bepaalt of ik donor ben"

NEE, dan heb je er echt niks van begrepen: het enige verschil is dat je eerst JA moest zeggen om donor te worden en je straks NEE KAN zeggen als je dat niet wil.

je bepaalt dus gewoon nog steeds zelf of je donor wil worden

StevenQ | 06-04-18 | 08:04 | 11

StevenQ | 06-04-18 | 08:32
Als ik iets wilt geven/doneren dan bepaal ik dat zelf, nu is het precies andersom.

JI-HAAT | 06-04-18 | 08:46

@ StevenQ | 06-04-18 | 08:30
Als dat het probleem is, dan lost je dat probleem toch op? Zodra je nadat je 18 bent geworden je rijbewijs op komt halen / een paspoort komt halen / komt stemmen, dan krijg je ook een donorcodicil dat je moet invullen. Kom je het vernieuwen: idem.

Open, eerlijk, de gemeente kan er nog een brief tegenaan gooien van te voren, aangezien dat ze heel blij maakt. Direct contact: je krijgt het formulier aan de balie en de medewerker legt je vriendelijk uit wat het is en waarom je het moet invullen.

Succes-ratio zal geen 100% zijn, maar gaat gegarandeerd stevig omhoog. Mensen maken actief een keuze. Geen rare 'we komen het halen tenzij'-wetgeving. Ooit zou D66 dit idee prachtig hebben gevonden.

Dat was overigens nog in de tijd dat mensen niet te schijterig waren om gewoon een vraag te stellen / iemand aan te spreken op een verantwoordelijkheid. Dat ergert me het meest aan deze D66-wet; in plaats van een vraag stellen en antwoord eisen, lossen ze het op door achterlangs te sluipen.

Sjors W. | 06-04-18 | 08:50

StevenQ | 06-04-18 | 08:04 |
"de overheid bepaalt of ik donor ben" Klopt inderdaad niet. Het is erger:
"de overheid heeft bepaalt dat ik donor ben".

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 14:17
▼ 8 antwoorden verborgen

GS, nu als de sodemieter de website ombouwen voor rechtsgeldige ondertekening van het definitieve verzoek tot referendum. Nergens staat in de wet dat die 300K handtekeningen niet geworven mogen worden voordat het inleidend verzoek is afgerond.

marcoplarco | 06-04-18 | 07:44 | 3

Als dat zo is, tip dan de redactie even want ik weet niet of ze dit allemaal doorlezen!

RayHolland | 06-04-18 | 08:23

De datum waarop de kiesraad die 300k handtekeningen gaat tellen blijft staan, dus wat schieten we op met het eerder werven (en opsturen) van handtekeningen?

W_F | 06-04-18 | 08:36

W_F Het wordt een stuk moeilijker om de trein te stoppen als aantoonbaar de 300.000 benodigde handtekeningen al ingeleverd zijn voordat de referendumwet doodgemaakt wordt. Elke stap die voltooid is maakt het moeilijker om de bevolking een referendum te ontzeggen.

marcoplarco | 06-04-18 | 08:50

En het is weer bal. Ook bij orgaandonatie. Het politiekcorrecte voorkamp voelt dat ze over de inhoudsas aan het verliezen zijn en dus...
.
Demoniseren en dwingen.
.
Wat valt er bijvoorbeeld in de panelen te lezen van zulks. Mensen die het niet eens zijn met mij zijn “onmensen” , “asociaal” , “laagste van het laagste”, etcetera.
.
Tijd om anders in deze discussie te gaan staan. We moeten niet slechts deze wet tegenhouden. Nee, we moeten daarbij een wet realiseren om voorstanders te vervolgen. Tirannen die menen te moeten beschikken over andermans lichaam en keuzes hebben geen plaats in een vrij land.
.
Schoolyard bullies... you do not give into them, you punch ‘m in the face.

Parel van het Zuiden | 06-04-18 | 07:39 | 1

En u houdt het klaarblijkelijk enkel bij de inhoudsas :)
Tirannen, voorstanders vervolgen, keuze hebben geen plaats...

paulpils | 06-04-18 | 07:45

Ik wil nog maar 1 referendum: Over een wet die voorkomt dat minder bedeelden in de tweede kamer of op een ministerspost terecht kunnen komen.
Daarna kan het referendum worden afgeschaft.

skoftig | 06-04-18 | 07:37 | 4

En het aantasten van lichamelijke integriteit druist niet in tegen de grondwet? U beginnen begrijpen te snappen de grondwet van geen meter.

HaatbaardKnipper | 06-04-18 | 08:24

De grondwet wordt gewoon misbruikt als stok om een hond te slaan. NIETS wordt getoetst aan de grondwet, er bestaat in Nederland niet eens een instituut (zoals in Duitsland) dat wèl kan toetsen.

Lupuslupus | 06-04-18 | 08:37

Dat hoort u mij niet zeggen? Omdat ik vind dat het één tegen de grondwet indruist wil toch niet zeggen dat ik het ander er niet tegenin vindt gaan?

TyrionLannister | 06-04-18 | 08:38
▼ 1 antwoord verborgen

23.000 mensen die kennelijk zelf ook geen donororgaan willen?

StevenQ | 06-04-18 | 07:30 | 14

@StevenQ Deal, we gaan ervoor. Maar dan gaan we alles in deze maatschappij tegen elkaar afstrepen. Ben je geen netto belasting betaler dan mag jij bijvoorbeeld niet meer naar de doktor.. Want ja, waarom mag jij naar een doctor terwijl je er niet voor betaald hebt..Lijkt me logisch. Dus ja, dat worden veel mensen in een uitkering die vroegtijdig sterven. Lachuh!

Mark_D_NL | 06-04-18 | 08:49

Getekend en na 65 jaar ook donor geworden.Beter laat dan nooit.

Bull1553 | 06-04-18 | 08:59

Niet van malloten zoals u in ieder geval. U staat een situatie voor waarin een arts moet besluiten niet te transplanteren omdat de ontvanger een egoist is volgens u. Hop, zó die hele lever in de doordraai, had ie maar donor moeten zijn....

elfenstein | 06-04-18 | 09:03
▼ 11 antwoorden verborgen

Wat een succes! In 2017 heb ik al voor de TV gezegd dat ik een referendum zou aanvragen over de Wet op Orgaandonatie. Ik was dan ook heel blij dat Bart dit initiatief ook oppakte, want ik had geen flauw idee waar ik aan begon. In Nederland zijn we nu allemaal verplicht lid van een vereniging, de vereniging van donoren, maar vrijwel niemand weet wat er in het huishoudelijk reglement van die club staat. Je moet nu nadenken over het lidmaatschap. Belangrijke voorwaarde is dat je dan wel moet weten wat er in dat reglement staat. Voormalig Minister Schippers schreef op 14 december 2016 aan de leden van de Tweede Kamer (brief 1054633-158737-GMT) dat zij het ongewenst vond de burgers te informeren. PARDON? Wat mag ik niet weten en waarom niet? Ik heb nooit antwoord gekregen op die vraag. maar ik heb wel verzameld wat u blijkbaar niet mag weten. Wilt u meer weten kijk dan eens naar mijn zwartboek of op de site orgaandonatiealert. Dan weet u waarom het referendum van groot belang is.

Annetwood | 06-04-18 | 07:22 | 5

@paul
Edoch, kunt u met zekerheid zeggen dat wanneer hersendood precies betekent dat u niets meer meemaakt? Van alles onbewust wat er met u gebeurd of ook maar gezegd wordt. Als de mobiliteitsfuncties uitvallen in de hersenpan wil dat niet zeggen dat andere functies tegelijk uitvallen. Donorlichamen worden in leven gehouden terwijl 1 voor 1 van de organen wordt geoogst, onverdoofd. Zolang dat gebeurd ben ik dus echt geen donor. Je zal er wel terechtkomen. Ben je dan ff blij dat je de moraalridder hebt gespeeld.

TyrionLannister | 06-04-18 | 09:01

Ook hier weer paniek om niks mensen. Dat gezever over hersendood ja of nee, er is 1 geval waarin controverse was en dat bleek (uiteraard) niet zo te liggen als gehypet werd door de anti-lobby.

Even daartegenover: Elk jaar sterven honderden mensen door fouten en missers tijdens operaties, infecties, verkeerde narcose enzovoort. Allemaal echt leed, waar weinig ophef over is want waar gehakt wordt vallen spaanders. Tientallen gevallen van echte mensen die pijn voelden tijdens een narcose, dat komt voor.

En dan 1 geval, controversieel, waar dan iemand ten onrechte hersendood zou zijn verklaard. Subjectief, uit tweede hand. Kortom: Waar gaat het over, zijn dit soort randgevallen dan de bepalers in de discussie. DAT is nou precies waarom ik tegen dit referendum ben, de hysterie viert weer hoogtij. De onderbuik gaat weer tegenstemmen, het kost miljoenen en oh wat zullen we blij zijn als we weer een emo-spaakje in het wiel der overheid hebben gestoken.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 11:58

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 11:58
Uw betoog was goed m.i., maar toen begon u helaas over stemmen met de onderbuik. Alsof een stem alleen waarde heeft als hij is ingedient met liefde. Een stem is een stem. U heeft weinig vertrouwen in mensen, dat begrijp ik, als ik het kabinet Prutte aan het werk zie heb ik het soms ook moeilijk, maar het is echt beter om mensen gewoon verantwoordelijkheid te geven. Ze kunnen er aan wennen en dan gaat men zich er vanzelf naar gedragen. Niet alle mensen zijn kleine kinderen. Als mensen als kleine kinderen worden behandeld dan gedragen ze zich ook zo. Dat moet gewoon stoppen, neem de burger gewoon serieus.

O2Neutraal | 06-04-18 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Rb33 | 06-04-18 | 07:19 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Al goed maar dan ook geen donor orgaan aannemen als je er 1 nodig hebt. Ik had GS hoog zitten maar zit is wel het laagtste van het laagste. Ik ben zo iemand die te lui was om donor te worden. Nu hebben ze er1 bij en ik vind het prima als ik daar iemand anders blij mee kan maken helemaal goed. Jullie kunnen je gaan aansluiten bij al die religie gekkies die zijn ook zo tegen dit soort dingen.

Goamick | 06-04-18 | 07:14 | 6

Zie je, jij bent al gek gemaakt door de overheid. Want wie niet mee doet is het laagste van het laagste, volgens joe. Je laat je gebruiken kerel. Geeft niet, dat zijn er velen in NL. Maar vraagje,. hoe voelt dat nou, de bitch van Pia te zijn. Schelden om Pia haar rare onrechtmatige droompje te verdedigen. Want je maakt je nogal druk.
--
Toch mooi om te zien hoe mensen zoals jij gek gemaakt worden en loco gaan op hun emotie en niet meer in staat zijn feiten van fantasie te scheiden.
--
Prachtig, en succes met het moment dat ze je bij leven opensnijden en je organen roven omdat een EU medewerker een nier nodig heeft..

Mark_D_NL | 06-04-18 | 08:41

@Goamick
'Al goed maar dan ook geen donororgaan aannemen als je er 1 nodig hebt'. Kun je mij uitleggen waarom de keuze wel/niet donor te zijn ineens draait om wraakneming, bedreiging en uitsluiting?

Braboblanke | 06-04-18 | 08:55

Goamick | 06-04-18 | 07:14 |
"Al goed maar dan ook geen donor orgaan aannemen als je er 1 nodig hebt. "
Mag ik ook aangeven aan wie mijn organen gedoneerd worden? Bijvoorbeeld < 50 jaar? Of aan niet-rokers? Of verzin zelf maar wat?
Nee, dat mag/kan niet. Gek eigenlijk he? Zelf beschikking.

Is dit nog nieuws? | 06-04-18 | 14:19
▼ 3 antwoorden verborgen

En dat wordt dan gepubliceerd om half 4 's nachts. Lol.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 09:52

Haha inderdaad!

Patje2011 | 06-04-18 | 10:12

Te veel gezopen

Oprisp | 06-04-18 | 04:15

Apostrof 66 heeft niets Nederlands meer.
Pechtold, als kunstverkoper gaat eens in zijn memoires zeggen dat hij maar een handelaar was van een mallemolen, en dat iedereen dat heeft kunnen zien. Goed gebekt naar wat ooit in hem op kwam als zijnde veilingmeester.
Wist hij veel van wat er leefde. Daar was die nieuwslezeres toch voor, die ineens een expert werd met al die doktershows op tv?
Zag daar een Kees Vervoegen die zich gewillig wilde inzetten de draaimolen op 66 te houden, de partij lonkte naar de EU, want daar was pluche maar waren referenda uit den boze.
Historicus Rutte zat achterop het Paard van Troje, geleid door een kattenvrouwtje, waarbij een raar groenlinks figuur de poort opendeed, bezwerende dat het geen hysterie was, want we wandelden vrolijk mee.

Toen deed het nepnieuws de ronde dat iedereen werd afgeslacht, volgens de sleepwet. Goed plan was dat.
Nou gaat het helemaal paletti Kalerghi. Bedankt hè.

Oprisp | 06-04-18 | 04:03

Vele feli's, kudos. Gratuliere etc. Mooi-fraai-belangrijk resultaat! Meer dan voldoende én razendsnel. Dit zou toch den regering moeten aanzetten tot enig achter de oren gekrab. Dat zal zekergebeuren, alleen het resultaat zal waarschijnlijk zijn, dat men met vereende kracht de afschaffing van het referendum zal proberen te beargumenteren.

[ Ik waardeer o.h.a. Arjen Lubach en zijn team(, die buitenlandse shit-talkshows, hebben wij niet nodig.) maar zijn standpunt betreffende een referendum deel ik niet. Derhalve ben ik zeer benieuwd hoe zij dit gaan duiden. Sluiten ze de producente op in de bezemkast of zo? (U weet wel ze is de vrouw van mevrouw Ollongren, Heks der Nederlanden, plaatsvervangster van B. van Amsberg) ]

Het toont weer eens aan dat heel wat mensen gemotiveerd zijn om duidelijk te maken dat men tegen een wet is én dat men het democratisch gehalte van het functioneren van onze overheid maar matigjes vindt.

Wat ik beslist ook heel fraai vond dat men na het tekenen, de mogelijkheid van een doorklik bood naar het registratieformulier om aan te geven of je donor wilt worden of niet.
Mooier kan het bijna niet. Ook het optreden van ons aller Bart Nijman bij Pauw was groots. Eindelijk eens op de televee ongecensensureerd het woord kunnen doen.
Het gaat goed mannuh!*
Tschüß, Evocatus
*Voor SRSs: U mag daar ook vrouwen, homo's, transgenderisten, gender-onzijdigen, g-meerzijdigen en andere totaalneukers, piemel/kutters-à-sortie onder verstaan, hoor.

Evocatus | 06-04-18 | 03:19 | 1

Bart voor president!!

Ant-Warp | 06-04-18 | 07:28

Tuurlijk heb ik getekend. Maar zoals Bart als aangaf. Donor worden is een zeer persoonlijke kwestie en het getuigt van enorme arrogantie van de overheid als ze effe denken dat ik automatisch donor ben en kunnen beschikken over mijn organen als ik sterf. Deze "grappen" kun je uithalen in China, Kazachstan of iedere andere dictatuur. Ik las laatst hier een briljante tegel van een reaguurder die zei (hij woont volgens mij in de VS) dat als je jaarlijks je belasting formulier invult ook effe aangeeft of je donor wil zijn, voor jou, je partner en/of je kinderen als ze 10+ jaar (totdat 18 zijn) of niet en dat is in mijn ogen een prima systeem. Ieder jaar kan iedereen afwegen of hij donor wil zijn of niet. Want in het ene jaar denkt iemand pleur op, maar het andere jaar kan door omstandigheden zijn/haar mening zijn veranderd. Dit systeem is zo makkelijk te implementeren maar die domme D66 ex-autocue lezeres heeft waarschijnlijk nooit de moeite genomen om effe verder te kijken dan haar neus lang is.

Basil Fawlty | 06-04-18 | 02:43

Kleine moeite om even te tekenen. Als ik al ooit het orgaandonorschap zou overwegen, dan is, na de Demonen66 staatsgreep, de uitslag van deze overweging volstrekt negatief.

j.m.de graaff | 06-04-18 | 02:16 | 1

Dat is een brevet van geestelijk onvermogen dat je in deze discussie helaas vaker tegenkomt. Het hele punt van de wet is trouwens dat je het overweegt. Het hoort een beetje bij volwassen zijn dat je over dingen nadenkt. Misschien dat je moeder je dat had moeten vertellen in plaats van Pia.

Mazzelstof | 06-04-18 | 06:42

Ik ben in principe voor de donorwet, maar ik vond het een beetje hypocriet om dan maar niet te tekenen. Hier hedde mn handtekening, succes ermee.

Emsarrev | 06-04-18 | 01:10

Iedereen praat maar over mijn stem. Eerst schuiven, dan mijn mening. En oja, voor of tegen. Ik wil niet dat een praktisch opgeleid iemand, mijn spullen krijgt. Hoe verwerken we dat?

Koogster | 06-04-18 | 00:58 | 1

Niemand wilt jouw onderdelen hebben. Het is als bij een bedorven ei... je ruikt het bij het openen.

beter-laat-dan-nooit | 06-04-18 | 01:08

Done. Eat your heart out, Kasje.

Deksmaat | 06-04-18 | 00:58 | 4

Kasje is een eikel.

Oprisp | 06-04-18 | 01:37

Oprisp | 06-04-18 | 01:37 |

Kleine correctie: Kajsa/Kasje is een eikelin!
Geen dank, ben bij tijd en wijle graag taalnazi, Evocatus

Evocatus | 06-04-18 | 03:00

Karin. Kajse/Kasje/Kajsa is een zelfverzonnen naam die ook nog eens riekt naar interessantdoenerij. 'Kijk mij eens een bijzondere naam hebben'. Braak.

Braboblanke | 06-04-18 | 08:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een handtekening gezet. Ga deze keer wel voor stemmen omdat ik het een goede wet vind. Puntje van verbetering is alleen inderdaad dat mensen niet automatisch donor moeten worden als ze dit zelf niet (kunnen) begrijpen of weten. Hoop dat het referendum zorgt dat hier iets op wordt bedacht.

Trekdoek | 06-04-18 | 00:57 | 2

heeft u ook aangegeven dat u ruitjes wilt ipv vierkantjes trekdoek. Spongebob weet beter waar ie hiervoor staat!!
Specifieke keuzen op de via ome spongebob!

Dr. Frambozenjam | 06-04-18 | 01:17

Dat wil Pia niet, zwakkeren in de samenleving moeten het zelf maar uitzoeken hoe ze aan informatie komen: 'Garantie krijg je bij stofzuigers',zei ze hondsbrutaal in de Eerste Kamer.

kleurdoosje | 06-04-18 | 11:03

Oh wat verlangt dat linkse gespuis terug naar den dagen van "de zwijgende meerderheid".
Toen "volksvertegenwoordigers" nog plechtig konden spreken namens "het volk" dat zelf dus hooguit via een handgeschreven ingezonden brief via de corrigerende redactie van de linkse krant kon reageren op wat de regenten zoal bedachten. Namens u.

Jan Passant mk2 | 06-04-18 | 00:38 | 7

Lousewies?

Rest In Privacy | 06-04-18 | 01:51

@Kuifje
Geen idee wie het was, maar een meisje die een neusje had om iedere keer precies op het juiste moment hard te lachen als hafmo met zijn bezopen kop weer een slechte grap vertelde. ;-)))

Basil Fawlty | 06-04-18 | 02:04

hoogstetijd | 06-04-18 | 01:40 |

E.e.a. heeft weinig met links te maken. Het hele politieke veld boerde indertijd goed omdat men de stem des volks buitengesloten had binnen de parlementaire democratie in NLse vorm.

Het onderdanig gedrag t.a.v. de politici door bijv. journalisten (50er jaren) was een fraai voorbeeld, van het geïndoctrineerde geloof in de oppermacht en denkkracht van politici. Zowel de linksert als de rechtsert kon zich baden in geïnstutionaliseerde aanbidding.

Het regenteske zat in principe in iedere partij, want na de verkiezingen en de vormering van een regering kon men in principe doen en laten wat men wilde. (Dat is trouwens de fascistoïde kant van de parlementaire democratie.)

Thans wordt deze vrijbrieverij aangetast door de wens van velen om méérrr te zeggen te hebben, meer en regelmatig mee te denken over wel en wee van ons land. Links of rechts doet daar in wezen niets toe.
T.T., Evocatus

Evocatus | 06-04-18 | 03:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Mijn handgeschreven machtiging is momenteel nog met de pakezel onderweg naar de Kiesraad. Ik doe het lekker met het handgeschreven werk. Waarom? Omdat ik zorg wil dragen voor de lieden die bij de (papieren) post werken. Die mengse werken daar ook niet voor de bok zijn kloten.

Billy Ocean | 06-04-18 | 00:32

Pia Dijkstra was toch die fake-news voorlezer tijdens de Joego-oorlog of ben ik nou in de war met iemand anders. In ieder geval, ga dit morgen verder te bestuderen, ondertekenen gaat lastig na veel bier, maar ga het wel doen!

mortgage_freeman | 06-04-18 | 00:24 | 1

Klopt inc. Gerri Eickhof (hahaha prutser) die er met een solidariteits petje of speldje op zijn jas stond voor een of ander links vaag radiostation want die werden volledig onterecht in zijn ogen gecensureerd of gebombardeerd want ow, ow, de NOS was toen ook al zo "objectief". Genante bedoening.

Basil Fawlty | 06-04-18 | 00:36

Gefeliciteerd GS. OP naar de volgende ronde. Cheers!

Een vrije paling | 06-04-18 | 00:15 | 1

Jepperdejep. Ook altijd ziek irritant dat het rond etenstijd wordt uitgezonden. Ook dat mens met d'r Canesten Gyno voor vaginale schimmowwww, let maar eens op de uitspraak.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 00:12 | 7

Stormageddon | 06-04-18 | 00:33
Complottertje! ;-)
Herinnert u zich de schimpie reclame ook nog? Viezzz man

VeelTeSteil | 06-04-18 | 00:55

Stormageddon | 06-04-18 | 00:33
VeelTeSteil | 06-04-18 | 00:21

Het kan zijn dat door pil gebruik de vrouwtjes niet meer zo vlot zijn. Overigens zijn ze ook al snel te oud. Aan de ander kant bestaat vaseline en ander glijmiddel ook al een poosje voor nachtelijk gebruik, dus dit loopt al een poosje. www.youtube.com/watch?v=b_EE5-jbSLw

Cobalt bomb | 06-04-18 | 01:10

VeelTeSteil | 06-04-18 | 00:12 | Stormageddon | 06-04-18 | 00:33 |

Hè, jesses mensen, moet dat nu. Al die aandacht voor het disfunctioneren van vrouwelijke genitale zaken. Ben erg vroeg wakker, weet-ik, en zit aan een ontbijtje, hoor!
. . . . . .
Nou, ja, ben er al weer overheen, Evocatus

Evocatus | 06-04-18 | 03:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Gefeliciteerd met de 10k.
Maar eh, nu even wat anders. Ik zap naar Pauw en zie twee oude soapdames die het hebben over een droge kut, om een voorstelling en een boekje te verkopen, en dat is allemaal wel aardig enzo, maar deze week viel me ook op dat er een nieuw zalfje wordt verkocht via de reclames op TV tegen een droge kut. Waarom vermoed ik een verband? Dat die twee oude meisjes gewoon gesponsored worden door dat zalfje?
Vorig jaar was er ook zoiets, met een een nieuwsbericht, groot gebracht via de ANP, en ook gesprekken aan talkshowtafels, dat vrouwen niet kunnen klaarkomen en gelijktijdig was een nieuwe campagne van Durex voor een orgasmezalfje voor dames (m/v/x).
Ik voel gewoon gewoon dat ik belazerd word, maar ik kan m’n vinger er niet precies op leggen. (Vandaar dat die wijven droog blijven en niet kunnen klaarkomen, misschien). Of ben ik de enige die dit opvalt?

Stormageddon | 06-04-18 | 00:07 | 3

Ik voel me ook belazerd met een droge kut.

Oprisp | 06-04-18 | 00:16

Daar is dus een zalfje voor. Komt ca. 20x per dag voorbij in TV reclames. En anders kun je een boekje kopen of naar een voorstelling van Isa Hoes.

Stormageddon | 06-04-18 | 00:31

Stormageddon | 06-04-18 | 00:31
Die Isa Hoes is zo lang in rouw geweest vanwege die vent van der dat haar lippen ingedroogd zijn als het natron meer in Tanzania in het droge seizoen en de zelfde PH. Mag dan wel roze zijn,sappig is het niet.
Yuch!

miko | 06-04-18 | 00:50

Ik vrees dat, wanneer Pechtold en Ollongren dit spelletje slim uitspelen, d66 wel eens de volgende min-pres zou kunnen leveren.

desondanks, getekend, orgaandonateur en vóór democratie

Materie Feilloos | 06-04-18 | 00:07 | 4

Het succes van dit referendum spinnen naar een bindend referendum, waar ze zgn zo'n grote voorstrnader van zeggen te zijn.
Wanneer er er een dan ook nog eens een "eens" voor de donorwet uit voortvloeid, is dat goud voor d66.

t kan ook in een andere volgorde wellicht

Materie Feilloos | 06-04-18 | 00:40

Het is de bedoeling en al lang afgesproken dat over een tijdje mevrouw Ollongren in het zadel gehesen wordt en geprezen als eerste vrouwelijke premier van Nederland.

U weet wel met dezelfde retoriek ook gebruikt door de Hillary-aanhang. Ik hoor het Twan Huys al zeggen.

Maakt u geen illusies, dit gaat gebeuren tenzij wij er een electoraal stokje voor steken! Stokje, wat heet, ze verdienen een ijzeren staaf in de wielen van deze "Hans van Mierlo-moordenaars". Aaargh!
Van Harte, Evocatus

Evocatus | 06-04-18 | 03:43

Zal me niets verbazen, is Kutje Ollongren al bij de Bilderbergs op de koffie geweest?

Materie Feilloos | 06-04-18 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben tegen deze wet maar mijn aversie tegen referenda is nog vele malen sterker. In de 1e Kamer heeft een goede discussie plaats gevonden en zijn alle argumenten gewisseld jammer van de uitslag maar so be it.

Wat ik hier zie is dat volgevreten verwende kinderen vanachter hun telefoon branie willen schoppen tegen alles en iedereen zonder te beseffen dat het hier om serieuze belangen van mensen gaat. Ik voel mijn onderbuik ook als het gaat om D66 en Pia Dijkstra in het bijzonder maar ik ben sterker en kijk naar de inhoud.

Als voor dit referendum physieke handtekeningen verzameld zouden moeten worden (zoals de intentie van de wet was) zou men niet eens aan de 100 komen. Lang de deuren, op markten en pleinen de discussie aan gaan en mensen overtuigen. Plotseling oog in oog staan met iemand die op en donor nier wacht. Dan ben je eerlijk bezig. Niet op deze manier. Ik walg hier van.

De uitslag is ook al bekend. Opkomst rond de 30% met voornamelijk nee stemmers. En got wat zullen ze weer trots zijn

JanP999 | 06-04-18 | 00:03 | 9

"Wat ik hier zie is dat volgevreten verwende kinderen vanachter hun telefoon branie willen schoppen tegen alles en iedereen zonder te beseffen dat het hier om serieuze belangen van mensen gaat."

Wat ik hier zie is een uiterst zelfvoldaan persoon die gaarne zijn afkeer van de medemens verpakt in branieachtige en beledigende woorden daarbij iedereen op een hoop vegende.

D'r zullen heus tegen-aan-schoppers bij zitten, maar is dat erg? Kennelijk vinden deze medeburgers iets, dat het er tegen aan schoppen waard is. Er leeft veel (onbestemd) onbehagen onder de burgers, men heeft het idee dat er beslissingen worden genomen die niet in hun/algemeen belang zijn.

De overheid raakt m.i. de democratische legimiteit kwijt als men ingrepen in de maatschappij doet die o.h.a. als schadelijk en te ver gaand ervaren worden. Bijv. niemand heeft voorzien of doorgehad hoeveel macht wij in de loop van de tijd aan de EU gedoneerd hebben. Als dat beter voor het voetlicht was gebracht, dan zou het - ben ik van overtuigd - niet zo'n vaart gelopen hebben.

Ergo een proteststem is zeker legitiem!

De intentie van de wet en de fysicaliteit daarvan? Staat dat in de wet dat je de straat op moet? Kom nu toch, bovendien de tijden veranderen en nieuw methoden brengen mederegerings/beslissingsmacht binnen het bereik van de gewone burger. En er zijn wel degelijk mensen die zich proberen te informeren en over belangwekkende "serieuze" zaken willen nadenken.

Neem alleen al de vrijwilligers die belangloos zich inzetten en die wel degelijk de straat zijn opgegaan om pamfletten uit te delen t.b.v. vorige referenda!

Van mij mag u zoveel beledigen als u wilt, maar dat op één hoop vegen van iedere proponent van het referendum kunt u geen moment waarmaken, of meent u helderziende te zijn?
T.T. Evocatus

Evocatus | 06-04-18 | 04:02

Zelden zo’n domme tegel gelezen...

Ant-Warp | 06-04-18 | 07:39

Precies dat gaat er gebeuren en dat is dus het tegendeel van democratie maar de terreur van de dwarsligger.

Beste_Landgenoten | 06-04-18 | 09:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Getekend.

Ars Vivendi | 05-04-18 | 23:55

Over stemmen gesproken, hoe is het nou afgelopen met de uitslag van die Beste Raadslid pollfuck (tussen onze CDA'er Rick en NIDA)?

JackStick | 05-04-18 | 23:54 | 3

Die vent van dierenpoes Amsterdam won. Rolstoelmeneer distantieerde zich van de GS actie en gelukkig is het die antisemiet niet geworden.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 00:00

@VeelTeSteil
Dank! Mooi, dat was ook de hele opzet, en blijkbaar dus met succes.

JackStick | 06-04-18 | 00:18

JackStick | 06-04-18 | 00:18
We hadden s nachts in dat draadje ook nog een paar opruiende moslims. Was wel vermakelijk. We gaan d'r aan. Weet u dat ook weer.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 00:24

Allereerst getekend voor het referendum. De tweede motivatie om die Ria en Alex in hun kont te doneren!

Overrijp | 05-04-18 | 23:46

ik hou niet van selectifisme; zoals van prins Friso heeft zijn armen gedoneerd aan huplepup, dus niet! pauw en chirurgen.
een precedent schept een nieuw precedent dat wil in de toekomst zeggen dr na Demonen 66 wellicht een dierenmen(g)sel zal onstaan in ontwikkeling dat we bokkepoten gaan gebruiken om het leed van de been amputatie te repareren.!!! daar voel je je dan moreel/ethiek ook goed bij?
liever tot aan haartransplantatie en niet verder!!

Dr. Frambozenjam | 05-04-18 | 23:40

Principieel tegen een goede wet stemmen omdat je niet wilt dat de overheid zich bemoeit met je leven. Helaas, het is gewoon nodig omdat veel mensen te lui zijn gewoon te tekenen. In dat soort situaties mag je van afwijken van principiële idealen. Het is een wet die we niet willen, maar moet omdat het alternatief erger is. De minst kwade kiezen. Iedereen die tegen stemt moet vind ik verplicht eens een discussie hierover voeren met iemand die op een orgaan zit te wachten. Iedereen die principes belangrijker vind sterf maar aan een falend orgaan wat mij betreft.

flame_me | 05-04-18 | 23:39 | 7

Rokers moeten dan maar met mensen met longkanker aan tafel? Vleeseters moeten verplicht een lammetje ter wereld helpen brengen, grootbrengen met de fles en vervolgens naar de slager brengen? Mensen die naar het casino gaan moeten verplicht een week in armoede gaan leven? Een man die vader wordt moet ook maar even een liter zaad doneren bij de spermabank? Een vrouw die haar kind de fles geeft moet een discussie gaan voeren met een moeder die borstvoeding geeft? Iemand die tegen de doodstraf is, moet dit uit gaan leggen aan ouders waarvan hun kind is vermoord door een vrijgelaten TBS’er?

Iemand kan voor, of iemand kan tegen zijn. Diegene heeft niets te verantwoorden aan de tegenpartij of derden. Als iemand donor wilt zijn, dan geeft diegene zich gewoon op. Niet andersom.

Highwoodman | 05-04-18 | 23:54

Ja, ontken het nut van de evolutie maar.

BrabantsVerzet | 06-04-18 | 00:44

@ flame_me
Ik ben geen donor: en oooooow wat een gruwelijke egoïstisch k**wijf ben ik nu toch, deze egoïstische kanker patiënt wil maar geen donor zijn voor de rechtschapenen.
Dus u wilt per se dat anderen of uzelf een orgaan van mij kunnen opeisen?
Prima: dan heb ik voor u en anderen die per se mijn organen willen:
In de aanbieding!!!!! Mijn organen en je krijgt er gratis mijn kankeruitzaaiingen erbij!
Dat is wat u voorstelt? Ziekten verspreiden?

kleurdoosje | 06-04-18 | 10:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Vraag!, tellen deze mee voor de 300.000?

marrretje | 05-04-18 | 23:25 | 4

Zover ik weet niet.

botbot | 05-04-18 | 23:29

Nee staat er helemaal los van.

Zwizalletju | 06-04-18 | 01:00

Nee. Die inzameling start begin mei.

kleurdoosje | 06-04-18 | 10:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ik sta in dubio. De vorige twee referenda heb ik ondersteund vanuit de gedachte dat die echt nodig waren. Maar bij deze voelt het minder urgent. Wie geen donor wil zijn kan dat laten registreren. Ik hoop echter wel op waarborgen ten aanzien van diegenen die in onze "participatiemaatschappij" niet mee kunnen komen. In normaal Hollands; wie fysiek of geestelijk niet kan tekenen, dient te worden beschermd.

Gajus | 05-04-18 | 23:20 | 5

En hoe zeker bent u van die bescherming? Een mooi It systeem van de overheid gebruiken misschien? Geloof je nou echt nog in woorden als zorgvuldig en nauwkeurig? Ik bedoel: geloof je daar echt in??

Hufterst | 05-04-18 | 23:55

Gajus, uw Bello casus visa versa in goede orde ontvangen. het is simpel, geef niet op bij het eventuele 3e referendum.
Dankzij u scepsis is het daarvoor verloren en ook daarvoor erg referenda en dat weeg ik u zwaar aan!!

Dr. Frambozenjam | 06-04-18 | 01:27

@ Daarover is Pia Dijkstra duidelijk geweest. Toen in de eerste kamer de vraag werd gesteld of de informatie over deze opt-out mogelijkheid wel bij alle burgers terecht zou komen, zei Pia dat ze die garantie niet kon geven, brutaal als de neten zei ze: 'Een garantie hoort bij stofzuigers'
Kortom, als u een stofzuiger koopt dan heeft u wel garantie, maar wat de organen van de bevolking aangaat: Gepeupel: zoek het zelf maar uit!

kleurdoosje | 06-04-18 | 10:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan ik 1 Oekraïense grivna als democratische hoor en wederhoor penning doneren tnv de heer A. Pechtold?

MasterControlProgram | 05-04-18 | 23:17

Ik ben al 30 jaar geregistreerd als donor, eerst met het oude rode donorcodicil, daarna ook met het gele kaartje. Wat mij betreft wordt iedere Nederlander donor maar ik weet nog steeds niet of ik het met deze wet eens ben. Ik heb nog nooit zo lang getwijfeld over mijn stem.

Bugblatter | 05-04-18 | 23:04 | 24

Ouderwetse classificatie van grootvaders kant. Inderdaad, taxonomisch allebei rozenfamilie, noemde je vroeger stervruchten. Wegens stervormige zaadhulzen. Maakt niet uit. Joe get mai point.

Stormageddon | 06-04-18 | 01:44

De wet is het opstapje om op het zelfbeschikkingsrecht in te breken.
@VeelTeStijl heeft gelijk, wat verandert deze wet daadwerkelijk? Dat gaat niet om de aantallen donoren alleen, dat gaat over het afschaffen van het zelfbeschikkingrecht, van de natuurlijke autonomie van een individue.
Wat kan gaan volgen is: omdat het al normaal gevonden wordt bij huisdieren, er is een lange tijd genomen voor deze gewenning: mensen gaan automatisch gechipt worden voordat ze de leeftijd hebben om een DigiD aan te schaffen: onder het mom van de chip is uw DigiD en uw geldzaken, alles. Mijn stiefvader heeft in Spanje al mensen zien betalen in een restaurant met een chip die in de schouder is aangebracht. Een scanner erbij en de rekening wordt afgeschreven. Deze mensen hebben die chip vrijwillig of tegen betaling aangeschaft, deze keuze komt uiteraard eerst, zoals de donorregistratie nu nog eerst vrijwillig is. Maar om het te verplichten is het zaak dat het zelfbeschikkingsrecht is opgebroken en dat doet deze donorwet alvast.

kleurdoosje | 06-04-18 | 09:23

kleurdoosje | 06-04-18 | 09:23
Dat probeerde ik ook te betogen. Dit maakt de weg vrij voor hele enge dingen.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 09:49
▼ 21 antwoorden verborgen

Als we er nu al meer dan dubbel zijn, kunnen we dan niet versneld door voor die 300.000? Misschien halen we het dan nog voor ze de WRR definitief de nek om draaien..

Robin Hood | 05-04-18 | 23:01 | 1

Eerst moeten de kiesraad de boel nog verifiëren en dan gaat pas de tweede ronde in voor de 300k. Het is een race tegen de regeringspartijen. Ik durf er geen geld op te zetten.

VeelTeSteil | 05-04-18 | 23:04

Hoe kwalijk, als je tekent hoor je bij de winnaars. Dan ben je toch behoorlijk van het padje.

Retour | 05-04-18 | 22:59 | 1

Peptalk. Wedstrijd element erbij om de spirit te vergroten om straks de 300.000 handtekeningen voor elkaar te boksen als GeenStijl initiatiefnemers.
Dit gaat ook over het referendum mogelijk maken. Niet over de uitkomst van het referendum over de donorwet. Het referendum is een democratische middel dat D66 wil afschaffen, dat speelt ook mee: een van de laatste referenda, doe mee, kom nu het nog kan, op voor deze vorm van democratie.

kleurdoosje | 06-04-18 | 09:01

Toch leuk dat ze dit referendum straks kunnen meenemen in hun evaluatie.

wapster | 05-04-18 | 22:59

Prima een referendum. Ik stem wel VOOR dit keer. Er gaan teveel mensen onnodig deaudt. Helaas van dichtbij gezien.

de Voorzittert | 05-04-18 | 22:53 | 6

Highwoodman | 06-04-18 | 00:00
Mensen worden niet gedwongen. De nabestaanden hebben altijd het laatste woord. Nu is het zo dat die vraag gesteld moet worden en men het vaak niet weetDus is het nee indien donorcodocil. Dus zeggen de meestenabestaanden ja,haal maar leeg als iemand een codocil heeft. De nieuwe wet is jaindien vantevoren duidelijk uitgesproken tegen en dan beslissen de nabestaanden nog.

miko | 06-04-18 | 00:40

Miko dan heb je het rammelende skelet wat Pia in de D66-kast had gebarricadeerd niet eruit horen donderen.
Als jij denkt dat onder Pia's wet in 2020 de familie nog een vetorecht hebben, dan is je ontgaan dat het laatste woord naar de artsen is gegaan.
Tenzij de familie met glasharde bewijzen komt omtrent de wil van de patiënt, wordt er niet meer om hun mening gevraagd.
De arts bepaalt wat er gebeurd, tenzij u zelf hebt aangegeven in het donorregister wat uw keuze is. Heeft u niks aangegeven bent u automatisch donor, familie kan daar op uw sterfbed niets aan veranderen.
Het wijzigen van de keuze gaat pas 4 tot 6 weken nadien officieel in, intussen bent u nog donor, terwijl u dat mogelijk niet wilt, of andersom. Ik had een foto van mijn keuzewissel gemaakt en aan mijn zoon gestuurd als bewijs, nu vragen ze nog aan de familie, maar als Pia haar zin krijgt doet dat er nauwelijks meer toe. Hoe zit dat eigenlijk voor familie van mensen die geen DigiD hebben, zwakzinnig zijn, of analfabeet, digibeet, kluizenaars, daklozen of minderjarigen?

kleurdoosje | 06-04-18 | 08:48

Dat zijn er nog geen 150 per jaar en onnodig weet ik niet, zonder donororgaan was het volgens de natuur/godje-naar-keuze sowieso afgelopen.
Doodgaan is hartstikke nodig, snap je dat? Je kan het een paar jaar rekken met verse onderdelen, maar die passen niet echt lekker, je vreet je eigen gek in de medicijnen en kwaliteit van leven is niet heel geweldig. Misschien dat al die godjes daarom zo lekker boeren, de wil om te leven is sterker dan het gezond verstand.

elfenstein | 06-04-18 | 08:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Met deze getallen zijn die 300k binnen 2 weken binnen.

Mark_D_NL | 05-04-18 | 22:52 | 4

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 22:59
Moeten alle crimineel met dubbel paspoort hun Nederlandse paspoort verliezen en persona non grata verklaard worden? Zulks kan natuurlijk enkel als je over alles een referendum mag regelen niet alleen nieuwe wetswijzigingen die komt er niet tenzij PVV ineens 100 zetels haalt ofzo, vanwege grondwet en dergelijken.

VeelTeSteil | 05-04-18 | 23:02

@Ongeblustekalk
HRA is al afgeschaft. Door de VVD. Opdat we nooit vergeten. Kost ze levenslang mijn stem.

de Voorzittert | 05-04-18 | 23:04

VeelTeSteil | 05-04-18 | 23:02
je zegt het zelf al.

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 23:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben voor de wet, maar ook voor het recht op democratie. Getekend! Op naar het referendum!

Iftert | 05-04-18 | 22:44

Vooruit dan maar, wederom getekend!
Voor de goede zaak, genaamd 'Democratie', of wat daar hedendaags nog voor moet doorgaan.
Kick some ass, mensen!

BadLieutenant | 05-04-18 | 22:42

Toch byzonder dat zo''n internetachtige constructie dit aantal zo snel dit aantal weet te bereiken en dat dat niet lukte bij de referendumaanvraag van 50+.

Zou de hardwerkende Nederlander misschien geen tijd hebben om te printen, postzegel's en een envelop te kopen? Of is de hardwerkende Nederlander gewoon lui?

Bon-sens | 05-04-18 | 22:36 | 3

50+ is gewoon een prutspartij. Oudjes die niet begrepen hebben hoe je zo'n referendum aan de genderneutraal moet brengen.

VeelTeSteil | 05-04-18 | 22:39

Over het algemeen is de nederlander van nu, inderdaad lui, het moet niet teveel moeite kosten, en als er ook nog geen postzegel in huis is, geven ze het helemaal op. Online een zegel(code) kopen is misschien nog niet bij iedereen, ingeburgerd!

vluchtelingallergie | 05-04-18 | 22:54

Lamlendig is een beter woord dan lui.

Jan Dribbel | 05-04-18 | 23:06

Heb ook getekend. Was vanuit Denemarken even passen met de postcode, maar het is gelukt. Dank voor dit initiatief. Zal ook mijn ouders even inseinen.

ViagraFalls | 05-04-18 | 22:34 | 1

Wacht dan even tot de tweede ronde.
De 10.000 zijn al binnen voor de aanvraag, meer dan het dubbele zelfs: 23.000
Dus het alsnog tekenen hiervoor heeft nu geen zin meer.
Voor de 300.000 moet we opnieuw tekenen: vanaf begin mei, maar binnen 6 weken. Dan hebben de handtekeningen van uw ouders weer zin, en uw handtekening moet dan ook weer gezet worden.

kleurdoosje | 06-04-18 | 08:24

Vraagje. Kan of moet ik voor de 300k nog een keer tekenen? Of worden deze 23k bij het totaal opgeteld?

His Lordship | 05-04-18 | 22:30 | 8

In mijn wereld wel! Eigenwijs zijn en je eigen regels bepalen heeft voordelen. :)

einStina | 05-04-18 | 23:05

einStina | 05-04-18 | 23:05
Brutale mensen hebben de halve wereld...

VeelTeSteil | 05-04-18 | 23:09

Pcies, en aardige mensen die andere helft :)

einStina | 05-04-18 | 23:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Gelukkig zijn we allemaal laagopgeleid.

Rest In Privacy | 05-04-18 | 22:25 | 6

@vluchtelingallergie | 05-04-18 | 22:59
Ach dan bent U toch misschien inderdaad laagopgeleid.
So what?
Ik heb hier dagelijks betonvlechters, metselaars, lassers en schoonmakers werken.
Die zijn inderdaad laagopgeleid maar verlenen een dienst waar we niet zonder kunnen.
Lagaan man, je opleiding bepaalt niet de mens noch zijn/haar nut voor de gemeenschap.

Berbaar | 05-04-18 | 23:23

Dat leren ze niet meer met twee rechterhanden aan het werk. Bah, vies..
Ik heb nog geleerd een spiebaan in een stalen as te hakken van 150 mm lang. Ik kan het nog zonder te missen. (hoop ik boven beter weten)
Die dit ook heeft gedaan, weet waar ik het over heb. De klauwen kapot, maar je leerde wel wat.

Oprisp | 05-04-18 | 23:30

Berbaar | 05-04-18 | 23:23
Oprisp | 05-04-18 | 23:30
Ik ben zeg maar voor 95 % trots op het werk wat ik afgeleverd heb. Tuurlijk ging er wel eens wat fout, of minder resultaat, maar dat is menselijk! Ik ben ook niet perfect! Nu schreeuwen ze om mensen met 2 R handen! Maarja, waar kun je bv nog timmerman zijn, als je gereedschap bestaat uit pur, spijkerpistool en kit!

vluchtelingallergie | 06-04-18 | 00:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Mensen die bang zijn om in de hemel niks te kunnen zien wanneer ze hun hoornvlies doneren, die bestaan dus echt! Deze kneuzen, plus 'mensen' die vanwege hun religie geen donor willen zijn, zijn de reden dat ik na 25 jaar donorschap me maar weer heb laten uitschrijven. Laat het één van mijn bijdragen zijn aan de natuurlijke selectie.

Rest In Privacy | 05-04-18 | 22:22 | 8

Er zijn mensen zelfs hun ziel hebben gedoneerd.

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 22:35

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 22:35
Mensen die de kleine letters niet kunnen lezen zijn dan ook minder geschikt voor hoornvliesdonatie.

VeelTeSteil | 05-04-18 | 22:38

@VTS geluk voor jou dat ze die nog niet rooien. Zonder handen en voeten naar de hel, dat is pas de hel.
@Kuifje vreselijk. Als ik je dan tegen kom, is er geen reet aan. Daarvoor vlieg ik niet zo'n eind door de leegte hoor. Moet wel de moeite waard zijn!

einStina | 05-04-18 | 22:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is gelukt.
Nu kunnen we het weer hebben over de Haatimam.

Jan Dribbel | 05-04-18 | 22:18

Goed zo. Wanneer mogen we de 300.000 gaan ophalen?

HJDB | 05-04-18 | 22:15

Handtekening zetten lukt niet! : (

Maar het zijn er toch al 10.000 ! : D

Jan, Leiden | 05-04-18 | 22:14

Dikke chapeau voor het vergemakkelijken van die shit!

gebruikesrnaam | 05-04-18 | 22:14

Bart, complimenten. Die 300.000 komen er ook.

Baardvansinterklaas | 05-04-18 | 22:13

Eucalypta tovert deze uitslag gewoon weg. Hieperdepiep voor kleine stapjes en complimenten voor het uithoudingsvermogen.

Rest In Privacy | 05-04-18 | 22:13

Ik zeg maar zo : Aait Vedan.

mamalookabooboothere | 05-04-18 | 22:11

Uw grootste vijand is de regering die d.m.v list en bedrog uw stem hebben ontfutseld. In werkelijkheid zijn zij de oliemannetjes van de multinationals die de werkelijke macht uitoefenen zo ook het Drakensteyn netwerk, welke weer een sterk geloof in GOD hebben.

1) G oud

2) O lie

3) D rugs

Deze lieden zullen alles uit de kast halen om een werkelijke democratie te verhinderen.

von Amsberg | 05-04-18 | 22:10 | 1

Tja, zonder vals spel geen goedkope energie en genoeg welvaart om gezonheidsszorg, onderwijs etc. te laten draaien.
Met een moraalpaal in het donker zitten schiet ook niet echt op.

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 22:30

En wat als de handtekeningen direct naar de kiesraad gestuurd worden? Print de kiesraad ze dan uit? Als er een paar rondes alles direct ouderwetsch op de post gaat naar de kiesraad lopen de kosten daar zo uit de hand, dat de volgende keer gewoon digitaal aangeleverd kan worden. Nadeel is wel dat dan niet te controleren valt hoeveel er 'ongeldig' zijn of toch niet aangekomen zijn. *Iets met stembusfraude en zo mompelt* en toch maar naar GP/GS opstuurt.
Hoe zit het overigens met de buitenlanders? Kunnen we al een foto van het paspoort hoogladen?
Er staan overigens geen eisen aan de afmetingen van de handtekeningen. Er passen er makkelijk 32 op een A4, 64 als je dubbelzijdig print. Niet gelijk dubbelzijdig printen! Eerst de ene kant, dan de andere kant. Dat gaat sneller! Of alles op A3, even kijken wat duurder is.

Frau Merkel | 05-04-18 | 22:06

getekend!
Democratie moet je voor vechten!

Kamikazepiloot | 05-04-18 | 22:05 | 1

Sad story. So true!

Tobi | 05-04-18 | 23:31

23000 betrokken burgers.... op 17,2 miljoen NL inwoners.
Een halve Kuip vol..

Jimmy Mc Clure | 05-04-18 | 21:59 | 3

Eenzame relativering van het alomtegenwoordige optimisme... :)

einStina | 05-04-18 | 22:27

5 keer een 'volle' arena. Amsterdamse telling.

miko | 06-04-18 | 00:32

Wat een miezerig commentaar.

BrabantsVerzet | 06-04-18 | 00:47

Het raadgevend referendum als opmaat voor een bindend referendum. Voor!!

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 21:58

Mooi, Rutte en co hebben hopelijk al een inlegvelletje paraat.
Even de plooi gladstrijken door mensen die aangeven donor te willen zijn voorrang te geven op mensjes die weigeren te doneren.
Wel zo eerlijk en dan is de wet helemaal perfect.
Voorwaarts met dat referendum!!

Berbaar | 05-04-18 | 21:56 | 4

En dat gaan we gelukkig nooit doen in het mooie Nederland. Luchtfietser!

SnartBlirdetRagnarok | 05-04-18 | 22:07

Kijk U snapt het spelletje Ongebluste.
Als het al tot een donorreferendum komt überhaupt.

Berbaar | 05-04-18 | 22:20

Berbaar | 05-04-18 | 22:20
Het lijkt me niet erg democratisch om bij een close call de verliezers te negeren.

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

ik heb getekend. Maar geldt deze ondertekening nou ook voor de volgende 300.000? Of moet je dan weer ondertekenen?

yeps | 05-04-18 | 21:53 | 1

Je zult opnieuw moeten tekenen in de volgende ronde

Foolonthehill | 05-04-18 | 21:55

Leve de democratie!

pl0pk0ek96 | 05-04-18 | 21:52

Whoppaaaa.... laat ze de flyer drukpersen al maar vast starten...

Paaldanseres | 05-04-18 | 21:51

Als nederlanders in het buiteland wonen, bv, in Duitsland, kunnen ze zich wel inloggen met hun Digi bij het donorregister maar kunnen ze geen keuze maken omdat ze in het buiteland wonen. Ja fuck, als hij dan op familie bezoek is in Nederland en krijgt een ongeluk........ de lul!!

jan huppeldepup | 05-04-18 | 21:49 | 4

U sgrijft als een "buitelander" doe daar wat aan!

Berbaar | 05-04-18 | 21:57

Spanje hetzelfde.

gato | 05-04-18 | 21:58

Dat bericht kreeg ik in eerste instantie ook terug. Na een vrij nadrukkelijk schrijven dat ik niet aan in de Dood66 handen wens te vallen kreeg ik de bevestiging dat ik uitgeschreven ben. Nu zit die in de portemonnee in plaats van dat gele vodje. Het kan dus wel! De aanhouder wint.

Frau Merkel | 05-04-18 | 21:59
▼ 1 antwoord verborgen

Was oorspronkelijk tegen het referendum, maar heb sindsdien met genoegen tegen de tirannie van de EU (2x) en dictatuur (1x) gestemd. Als
dit referendum er ook van komt, is de stand binnenkort 2-2.

DrCreep | 05-04-18 | 21:48

Ik neem aan dat mensen gewoon kunnen blijven tekenen en dat hun email dan gebruikt wordt om een seintje te geven dat ze straks weer even een krabbel moeten zetten?

Als je zo snel al 23k kan halen moet die 300k ook wel lukken. Social media donderklap, flyeraars, mond op mond d'r bij. Komp goe.

VeelTeSteil | 05-04-18 | 21:45 | 4

rokertje | 05-04-18 | 22:31
Aha. Dus niet tijdens het reanimeren over het referendum beginnen? Krultangen? Ja. Iek niet begraip?

VeelTeSteil | 05-04-18 | 22:35

Krultangen? Ik snap het ook niet?

Twisted_Faith | 05-04-18 | 23:37

Twisted_Faith | 05-04-18 | 23:37
Kan me alleen voorstellen dat het iets te maken heeft met m'n hooivorkgrapje. Ik zou een hippie zijn... Lol ende rofl...

VeelTeSteil | 05-04-18 | 23:46
▼ 1 antwoord verborgen

Getekend. Beter laaD als nooiD

Abudabie | 05-04-18 | 21:44 | 1

Als je het dan toch met een D wilt schrijven ok.... maar schrijf het dan wel als: Beter laaD DAN nooiD.

beter-laat-dan-nooit | 06-04-18 | 01:31

Pia tegen het soepie: 0 -1.

OverdaanDerOnderheid | 05-04-18 | 21:43

Maarre, zelfs als hebben we binnen een week die drie ton handtekeningen, dan nog zijn we verplicht de zes weken uit te zitten hoorde ik gisteren, dan geschiedt het indienen pas 'echt' bij de Kiesraad right? Als dan de Referendum-wet-intrekking er al doorheen is, gaat het feest toch niet door? Wordt het dan kiele-kiele of..?

Rapper__Zoef | 05-04-18 | 21:42 | 11

Cobalt bomb | 06-04-18 | 00:11
Ik bedoelde zo'n Zweedse fakkel maar een flinke paasvuur met gezelligheid vind ik nog leuker. Ik regel vleesch. En ik neem einStina mee als pitspoes.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 00:19

Cobalt bomb | 06-04-18 | 00:44
Lekkarrr. Ff m'n sennheisertje uit 't vet halen.

VeelTeSteil | 06-04-18 | 01:01
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik vind het echt super wat jullie doen maar als ik dit lees nos.nl/artikel/2225968-regeringsparti... komt het woord inlegvel naar boven.
Bij een nee word er gewoon weer wat aangepast.

ditotje | 05-04-18 | 21:41 | 1

Een echte wetswijziging is in formeel opzicht in ieder geval al wat meer dan een inlegvel.

OverdaanDerOnderheid | 05-04-18 | 21:46

Bedankt Jeroen Pauw en Peter Vandermeersch!

Panos88 | 05-04-18 | 21:38 | 2

Iedereen mag tot inkeer komen. Bedanken is vervolgens niet echt aan de orde. Eindelijk tot inzicht gekomen lijkt meer aan de orde

Rest In Privacy | 05-04-18 | 22:22

Eerder ironisch bedoeld, ik vermoed dat de kijkcijfers/oplage er niet zo goed voor staat.

Panos88 | 05-04-18 | 22:25

Goed zo jongens, moedig voorwaarts!

Rest In Privacy | 05-04-18 | 21:38

Top!

BaronVanNeemweggen | 05-04-18 | 21:37
-weggejorist-
De Koreaanse Slet | 05-04-18 | 21:37 | 3

Wat fijn!
Mijn handtekening heb ik rechtstreeks naar de Kiesraad gestuurd. Ouderwetsch met de posterijen.

nemoj me jebat | 05-04-18 | 21:36

Buitenland stemmen zijn nog onderweg!!

kommabijmebinnen | 05-04-18 | 21:36 | 1

Geweldig, gefeliciteerd GeenStijl/Peil. En bedankt. Eindelijk het gevoel dat ik verschil kan maken in de goede richting. Mijn papieren stem, en van mijn vrouw, zijn hierin waarschijnlijk ook nog niet eens meegeteld. Heb ook al gedoneerd, het is het geld waard. Pak je stem terug en stem FvD mensen.

negorij | 06-04-18 | 10:12

Graag gedaan

DommeNeger | 05-04-18 | 21:36

Wat gebeurd er eigenlijk als je in de eerste fase meteen 300K handtekeningen levert ?

Q.Bert | 05-04-18 | 21:35 | 4

Omdat het systeem alleen de happy-flow kent, betekent dat dat je gewoon 290.000 handtekeningen voor jan lul hebt ingeleverd

DommeNeger | 05-04-18 | 21:36

Dan moeten er in fase twee nogmaals 300,000 handtekeningen verzameld worden.

De Koreaanse Slet | 05-04-18 | 21:37

Dat heeft geen zin. 14 juni worden de stemmen in de tweede ronde geteld en de eerste kamer heet daarvoor twee datums om tot afschaffing te stemmen. Het kan dus voor niets zijn.
Even zo uit het hoofd, verbeter me als ik ernaast zit.

Ongeblustekalk | 05-04-18 | 21:56
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken