Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joe @NOS. Rot eens op met je nepnieuwsshow

Social

Hee dat bestaat al. Dat heet het Acht Uur Journaal.

De NOS, bekend van het fabriceren van nepnieuws, het met de hoed in de hand keurig wachten op het stoepje van censuurminister Kafka Orwellongren, taalvernieuwing en het uitnodigen van nep-expert Rian van Rijbroek, gaat een grote nepnieuwsshow organiseren. Wij verzinnen dit niet. Wij verzinnen dit echt niet. We zouden zo graag willen dat dit nepnieuws was, dat de NOS alle tijd die wordt besteed aan taalcommissies, het Koningshuis en vergaderingen om Jan Eikelboom gewone mensen te laten ontmoeten, zou gaan besteden aan het checken van feiten, graven naar nieuws, onderzoeken van onderzoeksdingesen en de garderobe van Gerri Eickhof, zodat als vanzelf niemand meer denkt dat dit soort schaamteloze zelfpijperij, die onschuldig zou zijn als het niet zou gebeuren in een tijd waarin de censors om het hoekje klaarstaan om het vrije woord onder de guillotine te mikken, een goed idee is. Maar nee. Het is wel zo. Verdorie.

Reaguursels

Inloggen

Maat gaan ze dan ook al het benieuwd uit de politiek linkse hoek behandelen?
Of de berg nepnieuws waarmee Erdogan het gezond verstand van de nederturken hier radicaliseert en vergiftigd?

Wedden dat dat niet gaat gebeuren!? Stel je eens voor dat het masker van de politieke islam of de linkse politiek zou vallen. Stel je voor dat....

gaffelbaard | 10-02-18 | 11:52 | 1

Correctie:
'al het benieuwd..'
moet zijn
'al het nieuws..'

gaffelbaard | 10-02-18 | 11:54
-weggejorist-
MEDIACRATIE | 10-02-18 | 05:29

Mooi. Krijgen we hopelijk het vervolg te zien van het wel en wee van alle Apothekers uit Aleppo. Benieuwd naar of er al een aantal licht overspannen is of tegen een burnout is aangelopen, al die aanwinsten voor de Nederlandse arbeidsmarkt.

Dagdief | 09-02-18 | 22:10

Het gaat echt de goede kant op, de neo bruinhemden weten elkaar steeds beter te vinden bij de staatsomroep. Als vakkundig verspreider van nepnieuws zal Ollengren hier vast en zeker zeer tevreden mee zijn.

donkeyman | 09-02-18 | 18:43 | 1

Gelieve zich aan te melden bij Twan Huys en zijn team, the godfathers of fakenews en dirigenten van het framers orkest.

MEDIACRATIE | 10-02-18 | 05:00

RickTheDick | 09-02-18 | 15:36

Reaguurders zijn natuurlijk niet een representatieve laag van de bevolking. Maar in bijvoorbeeld de kwestie Oekraïne is het ronduit pijnlijk dat er zoveel reaguurders rondlopen die ondanks de werkelijke lezing blijven denken dat het een land is vol met fascisten en nazi's en dat ze MH17 hebben neergeschoten om een oorlog met Rusland uit te lokken. Dat is gewoon pijnlijk dom en heeft effect op hun stemgedrag. Nu is Baudet helemaal bonton maar Baudet is er niet voor de simpele bijstandsmoeder of de lijdende oude man die niet weet hoe hij zijn huur moet betalen. Toch zijn er velen die mede dankzij nepnieuws toch Baudet gaan stemmen want zonder die EU zal het beter gaan. Dachten ze. Maar dat is natuurlijk niet zo.

De Koreaanse Slet | 09-02-18 | 17:52 | 2

Wat is volgens jou een betrouwbare bron?

nikolaos | 09-02-18 | 18:11

In WO II waren de Ukrainers al fanatiek nazi. Kampbeulen, SS vrijwilligers en Jodenjagers in de Einsatzgruppen. Een lange traditie derhalve. Ronduit pijnlijk dat linksche deugers met dubbele moraal dit onder de mat vegen als dat in het EU straatje past.

HaatbaardKnipper | 09-02-18 | 19:00

Zooo, wat dachten ze? "In het onderwijs hebben we zo ons best gedaan maar dat is niet bij iedereen aangekomen. Dan maar een soort Herexamen."

nikolaos | 09-02-18 | 17:33

Saneren die hele handel! Wat een ongelooflijk waardeloze staatsomroep hebben wij in Nederland. Iedereen die roept dat het gesaneerd moet worden krijgt van mij een schouderklopje.

BozePaarseMan | 09-02-18 | 16:00 | 4

is een virtueel schouderklopje ook goed? Bij deze.

BozePaarseMan | 09-02-18 | 16:11

Ja hoor! Dank! :p

Jan, Leiden | 09-02-18 | 16:16


Ga gewoon eens Denk stemmen ,net als ik en ga genieten van ons landje met zijn domme stem bevolking,moet je eens kijken hoe je de staatsomroep op eens met heel andere ogen gaat bezien ,is gewoon een knoppie om zetten in het koppetje en je krijgt een vrolijk leven ,probeer eens je weet nooit.Te redden is dit mongolen landje toch allang niet meer.

gelukzoeker | 09-02-18 | 17:06
▼ 1 antwoord verborgen

De staatspropaganda van totalitaire indoctrinatie gaat beginnen met deze nepnieuws uitzending. Alles wat niet mainstteam is voor deze NOS-MSM wordt in dat programma en op scholen kapotgedemoniseerd. Het is Ollongron orwell 1984. Net doen of je alles mag zeggen, maar zodra het niet een policolor opvatting is en kritiek op afkomst met statistische gegevens in de hand bent u vanaf nu volslagen fascist of rascist en zult u een dropout zijn binnen deze nepnieuws maatschappij. En strafbaar straks ook wanneer de publieke opinie omslaat en dit met nieuwe wetten wordt verankerd. Europa zal in niets verschillen met Turkije of Noord-Korea waar kritiek niet meer wordt geduld. De Bilderbergjes trekken er niet voor niets 4 miljard voor uit. Onze VvMU is al voorbij. De bakfietsers zagen dit en knikten tevreden en instemmend.

Jan, Leiden | 09-02-18 | 15:38 | 1

En dan zegt Wim-Lex doodleuk dat we niet bang moeten zijn voor nieuwe invloeden? Yeah, right...

Jan, Leiden | 09-02-18 | 15:44

Dit is de grootse WC Eend ooitever. Gelukkig is het ironisch bedoeld. Toch?

oorwormpie | 09-02-18 | 15:35

Geer en Goor hebben meer nieuwswaarde dan de hele N(epnieuws)OS bij elkaar.

Kromme Tenen | 09-02-18 | 15:22

Ik vrees dat bij het aantreden van Wilders/Baudet 1 de nep propaganda omroep geliquideerd wordt.
Oh nee ik vrees dat niet, ik geloof dat.

pennestront | 09-02-18 | 15:19

Zullen we die factcheckers van de NOS eens een burn out bezorgen.

Spare Rib | 09-02-18 | 15:03 | 1

lol Strak plan.

Lupuslupus | 09-02-18 | 15:53

Overbodig. De NOS is al een nepnieuws-show

Gen. Maximus | 09-02-18 | 14:54 | 1

Wou zeggen.. dacht dat ze al bezig waren met die fake-expert vorige keer.

Snoorderlag | 09-02-18 | 14:55

Dat de npo zichzelf volledig overbodig heeft gemaakt is al lang duidelijk. Ik vraag me alleen af hoe ver de plannen zijn dat je als consument nu eindelijk eens zelf je zenders kunt gaan kiezen binnen de zenderpakketten van de nu idioot dure abonnementen van de Ziggo's en KPN's. 9 van 10 zenders zijn volkomen ruk en ik kijk al jaren niet meer naar die vrouwon-zenders. Eventjes hoorde ik iets piepen bij een politicus dat consumenten elf zenders zouden moeten kunnen kiezen, maar allerlei zenderbaasje begonnen te protesteren bij het idee dat hun flut-zender wel eens geen geld meer zou binnenbrengen. Kortom, er wordt betaald voor iets wat volkomen overbodig is. Na de kleine oprisping van een politicus werd het weer erg stil mbt dit onderwerp. Waarschijnlijk is ook dit onderwerp weer verdwenen in het omkeer-archief net zoals de discussie over het zout en suikergehalte waar producenten consumenten ongevraagd mee overvoeren en hun producten.

Ruikbaard | 09-02-18 | 14:47

even kijken of dat kekke kroontje nog op mijn naam staat, is ook belangrijk

Biff Everwood | 09-02-18 | 14:46 | 1

Staat je goed heurrrrrr

HaatbaardKnipper | 09-02-18 | 19:02

De juristen zitten al in de aanslag met hun cliënten, om 'n proces te beginnen tegen alles waarover gezegd wordt dat 't nep-nieuws is, maar eigenlijk ook weer echt waar.
Hoe dat heet (?), nep-nep-nieuws.
Nep-nep-nieuws betekent niet, dat het echt waar is; de waarheid en niets dan de waarheid.
Nep-nep-nieuws betekent, dat niet kan worden bewézen, dat het nep-nieuws is.
en daar staan de ingespannen paarden met hun menners in karretjes al klaar, om in de arena de wedstrijdjes te gaan lopen. Want bij de rechter zal natuurlijk bewezen worden, dat er toch echt sprake was van nep-nep-nieuws.
En dat de NOS natuurlijk niet zomaar ten koste van anderen kan gaan lopen beweren, dat iets nep-nieuws is.
Daar zijn de slachtoffers van nep-nep-nieuws hyper gevoelig voor.
GeenStijl doet 't al,
Nou, dan kan de rest van weldenkend Nederland het natuurlijk ook, al dan niet met crowd-funding of zoiets als premium-membership.
De lachende derden zijn de juristen, die winnen altijd.
Nep-nieuws (?), of nep-nep-nieuws (?), that's the question.
Mijn naam is Shakespeare.
Toon maar eens aan dat 't nep-nieuws is.
Dan ga ik procederen omdat 't nep-nep-nieuws is.

Der Paulie | 09-02-18 | 14:44

Het Journaal trekt nog steeds miljoenen kijkers. Zouden die dan allemaal dom zijn? Wel moet je natuurlijk tegenwoordig naar meerdere nieuwsbronnen kijken, maar ik word een beetje moe van al die mensen die constant kritiek hebben op de NPO, schijnbaar nooit kijken, maar wel commentaar leveren. Beperk je dan tot de commerciëlen. Hart van Nederland is ook leuk.

Mannes | 09-02-18 | 14:35 | 6

Mensen worden gewoon gehersenspoeld door de NOS en aanverwanten, de laatste jaren erger dan ooit tevoren. Vastgeroest in hun eigen bubbel want daar voelen ze zich thuis. Dat mag, natuurlijk mag dat want men moet dat helemaal zelf weten. Maar ja, maak gehersenspoelden maar eens wijs dàt ze gehersenspoeld zijn. Gaat natuurlijk nooit lukken.

Lupuslupus | 09-02-18 | 14:53

Veel zijn onwetend.

Anderen - linksen, incl o.a Rutte, Pechtold en Katja - vinden het fantastisch. Het kan ze niet nep genoeg zijn.

Poekieman | 09-02-18 | 15:01

Mannes- deels waar, je moet gewoon je gezond verstand ook wat gebruiken, als nieuws voorbij komt, zal een hoop onzin tussen zitten, en ook niet. Maar dit is denk ik altijd al geweest.

Wienerschnitzel mit | 09-02-18 | 15:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is eigenlijk het gevolg van nepnieuws? Het stemgedrag van de mensen?

RickTheDick | 09-02-18 | 14:28 | 4

Dat mensen dingen geloven die niet waar zijn. Dan kan invloed hebben op stemgedrag. Kijk als mensen ervan overtuigd zijn dat Hillary een gewetenloze moordenaar is die aan het hoofd staat van een crimineel imperium wat probeert blanke mannen uit te roeien dan is de kans aanwezig dat ze denken dat die Trump misschien nog niet zo slecht is.

Hetzelfde met Oekraine. Het beeld wat met name reaguurders hebben van Oekraine strookt voor geen meter met de realiteit.

Zelfde met Syrië het beeld dat met name reaguurders van Assad hebben strookt voor geen meter met de werkelijkheid.

EU idem.

Etc. Etc. Etc.

De Koreaanse Slet | 09-02-18 | 14:38

Maar, De Koreaanse Slet, als de reaguurders een fout beeld hebben van de Oekraïne heeft dat toch in de praktijk geen gevolgen voor dat land. Ondanks een referendum.
Volgens mij vinden reaguurders ook bijvoorbeeld Rutte stom, en dat zal dan nepnieuws zijn, maar het is niet zo dat hij daarom de verkiezingen heeft verloren.

RickTheDick | 09-02-18 | 15:36

De Koreaanse Slet | 09-02-18 | 14:38

Goh, heeft u dat allemaal zelf verzonnen of hebt u zich dit aan laten lullen door de grote groep mensen waar u, schijt bange, en domme wezel dat u er bent, graag onderdeel van uit maakt.

U weet wel dat individuele collectief genaamd EU.

Hawk08 | 10-02-18 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

In wat voor wereld leven we tegenwoordig? Kunnen we allemaal weer even normaal doen nu?

Sarcastisch varken | 09-02-18 | 14:27 | 1

Dit lijkt meer op een ironisch varken.

kaasfondue | 09-02-18 | 14:44

Onlangs het hacken van de banken: groot in het nieuws: Rusland did it.!!! Toen bekend werd dat het een Nederlandse knul IN Nederland is geweest (die nog steeds vastzit), hoorde je ze niet meer. Hahaha.

Lupuslupus | 09-02-18 | 14:12

Ze eerst mijn comment, dan even kijken de hoeveelste ik ben die de flauwe inkopgrap maakt.
Die grote nep-nieuws-show bestaat toch al.
Die heet het achtuurjournaal.

Rommelende Onderbuik | 09-02-18 | 14:12

Gezien Geenstijl tijdens de geenpeil campagne ook niet te beroerd was om alle onwelgevallige reacties weg te censureren vind ik lachwekkend te zien dat Geenstijl zich zo kan opwinden wanneer volgens hen anderen hier ook gebruik van maken.

Fuspi_Dirdo | 09-02-18 | 14:07 | 4

Get a room jullie twee.

kaasfondue | 09-02-18 | 14:45

Je kunt natuurlijk best op een fatsoenlijke manier laten weten dat je niets in een plan ziet maar fatsoenlijk waren sommige commentaren allerminst. En dat weg censureren had daar alles mee te maken.
We zijn te GAST op GS en je gáát de gastheer niet voor rotte vis uitmaken. Dat doe je gewoon niet.

Lupuslupus | 09-02-18 | 14:59

Lupuslupus | 09-02-18 | 14:59

Heeft u nu echt zo'n plaat voor uw hoofd?

Het GeenPeil initiatief was van een beschamend, elk intellectueel individu beledegend, niveau.

Nog los van het gegeven dat het lachwekkend is om op GeenStijl te gaan lopen huilenbalken over fatsoen, mevrouw de gelovige verdwaasde.

Wat er gemiddeld door het zo door het jaar heen uit uw toetsenbord rolt is ook vaak verre van fatsoenlijk hoor. (Mijn toetsenbord inclusief trouwens)

Hawk08 | 10-02-18 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

Dat de NOS al hun programma's maken en opnemen in de Efteling, zou dus nepnieuws kunnen zijn. Maar dat wij gedwongen worden, om voor die hersenspoelende "STAATSOMROEP" massaal te betalen is geen NEPNIEUWS.

FreeVogelaar | 09-02-18 | 14:05 | 1

Het CDA (!!!!!!!!) onder aanvoering van balkenellende (!!!!!!) heeft dit mogelijk gemaakt !!!!!

Kanarie_Geil | 09-02-18 | 14:35

Programma's maken over hun eigen programma's, doen ze toch al járen.

Andersdenkend | 09-02-18 | 14:01 | 1

Het is ook niet voor niets dat ik Denk ga stemmen ,ga de laatste jaren die nog resten niet naar de verdommenis laten helpen ,ga er van genieten zoveel als maar kan ,dit landje heeft er zelf voor gekozen ,heerlijk narcistisch genieten voor mij nu ,er zit niets anders meer op,zou U ook moeten doen ,alle voordeel heeft zijn nadeel zei eens een beroemde ballen schopper uit de Amsterdamsche vrijstaat.

gelukzoeker | 09-02-18 | 13:57 | 2

Nog beter: zelf moslim worden (als je man bent tenminste). Moet je kijken wat je dan allemaal mag in Islamsterdam. Vrede zij met je!

piloot47 | 09-02-18 | 14:05

piloot47--Dat moslim worden gaat me net weer te ver,nee ik ga er gewoon meer van de domheid van ons eigen volk genieten, wil nog wel wat aan de rest van mijn leven hebben ,kan er ook niets aandoen ,ze doen het zichzelf aan door niet na te denken en zich graag te laten voorliegen.

gelukzoeker | 09-02-18 | 17:16

De ironie.

RRMerlin | 09-02-18 | 13:55

Thomas van Luyn doet/deed dat al in 'Studio Snugger', met name in het onderdeel 'Allemaal kletspraat'. Weliswaar voor kinderen, maar kan zonder veel extra kosten voor het 'volwassen' NPO-publiek (je weet wel, van de curlingshow) geproduceerd worden. 't Is maar een tip hoor.

piloot47 | 09-02-18 | 13:55

Weer zo'n inteeltprogramma van de NOS over de NOS.

Steinway | 09-02-18 | 13:55

NPO, bezuinigingen dringend gewenst....

RenHoek | 09-02-18 | 13:55

Ollogren is het billenmaatje van bea.
Zit die hier soms achter deze walgelijke communistische staatsgreep op de zgn vrije pers

Kanarie_Geil | 09-02-18 | 13:54 | 1

Heeft u dat zojuist verzonnen? knap heel knap,.. maar dan wil ik u niet meer horen over nepnieuws

botbot | 09-02-18 | 13:58

Wordt een goedkoop programma voor de NPO, daar ze zelf van de komende onderwerpen zelf de © in handen hebben.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 09-02-18 | 13:54

LOL, de stuiptrekkingen van de publieke worden steeds heerlijker... Ze beseffen nog steeds niet dat de toekomst van het land niet eens meer de klassieke TV kijkt. Deze mensen zoeken hun eigen content op hun eigen moment uit. Deze laten zich geen meningen opmeten, die vormen de zelf wel. SJW's, Trump gezeik, MeToo, feminisme... Het wordt tijd om eens wat minder tijd te besteden aan wat enkele deugmensen vinden dat de rest moet denken. Als de NPO commercieel was, zou het al niet meer bestaan...

poiuytrewq | 09-02-18 | 13:48 | 2

Klopt , mijn zoon krijgt binnenkort de sleutel van zijn nieuwe huis. Knappe TV gekocht.Ik vraag welk TV -abonnement neem je ? Hij zegt , pap ik stream en kijk via internet wat ik wil en waar ik tijd voor maak. Tja , tijden veranderen en eigenlijk in dit geval positief.

ja,diedus! | 09-02-18 | 13:55

@jadiedus: proficiat met deze geslaagde opvoeding! Dat wens ik iedere burger toe. Had ik zelf ook graag gewild een jaar of 30 geleden al. Maar gestart met een schotel en later internet. En toch hebben de publieke zenders helaas nog veel invloed die ze tot de laatste druppel zullen misbruiken. Hoe daar doorheen te breken. Toch een taak voor de politiek.

SlimmeBelg | 09-02-18 | 14:54

Familie recent dat interview met Terry laten zien door Tom Staal en gewezen op de schandalige berichtgeving door de NOS. Kreeg gisteravond een telefoontje dat ze het nu zelf ook zien, dus uiteindelijk komt NOS/RTL niet weg met die demonisering van Terry.

Watching the Wheels | 09-02-18 | 13:48 | 5

Goed gedaan Watching!

Lupuslupus | 09-02-18 | 13:52

Nog 15 miljoen te gaan.

piloot47 | 09-02-18 | 13:56

Het is te hopen dat ze GS flink demoniseren, de enige kans dat een paar meer mensen de weg zullen vinden naar bredere informatie.

SlimmeBelg | 09-02-18 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

De NOS heeft toch al een nepnieuws show? Die hebben ze al jaren tweemaal per dag. in ieder geval om 18 en 20 uur.

Atlantis-95 | 09-02-18 | 13:47

Hoeveel miljoen heeft die ouwe graftak van een Soros nou weer in deze staatspropagandashow gestoken? Heb nog wel een ideetje: een hologram van hun kameraad Goebbels. Die was ook zo goed met propaganda in zijn tijd.

De lijst van landverraders die straks voor 't Neurenberg hekje mogen verschijnen wordt steeds langer.

Ondertussen zit die enge Duitse Olympisch committee voorzitter te zwetsen over hoe diversiteit sterker is dan iedereen die verdeeldheid wil zaaien en zit er een Koreaanse zanger Imagine te zingen. *snurk* *gaap* Wat een volidioten. Echt, wereldvreemde klapjostis.

*levenseinde poeder bestellen gaat*

VeelTeSteil | 09-02-18 | 13:47

Boter zoekt hoofd.

ja,diedus! | 09-02-18 | 13:46

Dat word een show met louter NOS berichten, easy money.

Balletje Mayo | 09-02-18 | 13:44

Eindelijk gaat de NOS een programma maken waar ze veel verstand van hebben.

Mr_Natural | 09-02-18 | 13:42 | 2

De NOS doet toch alleen het amusements Journaal? Zijn zij nu ook een serieuze programma's maker geworden?

TriestGeval | 09-02-18 | 14:31

Een dagje CNN kijken en de NPO weet weer hoe je zoiets aanpakt in hun goed bewaakte media bastion.

MEDIACRATIE | 09-02-18 | 15:57

Gaan ze dan hun eigen nepnieuws ter sprake brengen? Massavernietigingswapens amahoela.

tata1981 | 09-02-18 | 13:41

Reken maar dat Geenstijl een prominente rol krijgt in deze gesubsidieerde show.

Luna71 | 09-02-18 | 13:41

Ik blijf kijken naar het NOS journaal. Daarna kijk ik naar mijn eigen nieuwsbronnen. Daarna weet ik dan een beetje hoe het in elkaar steekt.
Haha, zelfs de presentators van regionale zendertjes oefenen al in het bashen van Wilders, Baudet en Trump. Als kleine kinderen die met houten geweertjes mogen spelen. Het is erg vermakelijk en gelukkig is er GS en zijn er de redders van het vrije woord zoals TPO. Mijn Dikke van Dale is al uitgehold, de kristalontvanger past er precies in...

bolletje kaas. | 09-02-18 | 13:40

Als ik nepnieuws wil, dan stem ik altijd even af op de NOS.

El Rico Grande | 09-02-18 | 13:37

?
Is er geen betere bron dan mediacourant.nl ? Volgens mij IS dit nepnieuws.

Captain Pervert | 09-02-18 | 13:37

Het was te verwachten allemaal. Ook mooi dat ze Lubach naar Korea sturen met 25 man hofhouding. Dat was al een totaal overgewaardeerde, tenenkrommend slap Steward aftreksel, net niet echt kritische zooi en dat zal er na dit snoepreisje niet beter op worden. Kennelijk is het propagandabudget van de boven ons gestelden bodemloos.

Magdatkandat | 09-02-18 | 13:35

NPO/NTR is echt iets anders dan de NOS hoor!

bArAbAts | 09-02-18 | 13:34 | 3

Het is één pot nat. In naam onafhankelijk maar in de praktijk zijn het beiden organisaties in dienst van de overheid en haar linkse medewerkers.

2voor12 | 09-02-18 | 13:40

2voor12 | 09-02-18 | 13:40
Het is wel makkelijk om het zo neer te kalken maar is het wel zo.

botbot | 09-02-18 | 13:51

Heeft u een bats teveel voor uw kokosnoot gehad in het verleden?

npo/ntr is samen met nos 1 pot nep nat, comapatient dat u er bent.

Hawk08 | 10-02-18 | 11:30

Hoeven ze geen aparte show voor te geven. Gewoon doorgaan met de dagelijkse praktijk

Ruud5 | 09-02-18 | 13:31 | 1

Lol

Hawk08 | 10-02-18 | 11:28
-weggejorist-
Felipe | 09-02-18 | 13:30

De NPO die politieke leugens voorkauwt aan het volk. Hoeveel keer hebben ze wel niet herhaald op de NPO dat het Oekraineverdrag slechts een handelsakkoord is en dat ze in Oekraïne best democratisch zijn? De NPO die tijdens verkiezingstijd met de broer van Geert Wilders komt aanzetten om Geert in verlegenheid te brengen.... en ga zo maar door.

XaleX_2 | 09-02-18 | 13:29 | 1

Ho,ho, wie was hier bezig over visumvrij reizen en de vlagverbranders?

botbot | 09-02-18 | 13:41

Tja, het NOS wordt bij ons al jaren als de besmettelijke vlektyphus vermeden,
als er één nieuwsbron nepnieuws of puur politiek gezind onzin verkondigd,
dan is het de NOS wel.

Plorkface | 09-02-18 | 13:27 | 1

Ruimen ze ook een blokje in voor Nep-nieuws uit Pallywood? Of ligt de focus toch vooral/alleen op nieuws uit islam/EU kritische blanke hoek?
Wat zal het worden? Ik ben zo benieuwd.

Rest In Privacy | 09-02-18 | 13:25 | 4

Soros zal niet genoemd worden, dat lijkt me duidelijk. De NOS zal aandacht besteden aan Rusland en de gevaarlijke populisten/nationalisten.

XaleX_2 | 09-02-18 | 13:33

Ik krijg echt plaatsvervangende schaamte, hoe Eager to please de NPO naar haar baasjes in Den Haag is.

Rest In Privacy | 09-02-18 | 15:11

Ayatholla_Buttbanger | 09-02-18 | 15:11

Denk nou eens gewoon simpel na man, jezus!

Npo word betaald uit de staatskas.

Dont bite the hand that feeds you.

1+1 = (nog steeds) 2

Heil de politiek incorrecte, politiek correcte nep politieke waan van de dag.

Ergo, laten we een nepnieuws show maken voor het domme volk (zoals simpele zielen als dks)

Hawk08 | 10-02-18 | 11:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat schoolmeester Trip het nog druk krijgt met Amber.

Oprisp | 09-02-18 | 13:25 | 1

Oprisp --Ben aan het seniellen , en netjes opgevoed, verklaar U nader?

gelukzoeker | 09-02-18 | 13:34

De meest schaamteloze verspreiders van nepnieuws kapen deze term om dit label te plakken op alles wat hun berichtgeving aan de kaak stelt. Zo slaan ze twee vliegen in één klap. Ze doen alsof het de anderen zijn die nepnieuws brengen en ze doen ook nog alsof zij degenen zijn die het gaan aanpakken. Daarmee lijken ze extra goed in de ogen van het nog naïeve kijkersdeel c.q. de goedgelovige VVD66-stemmer. En maar lachen om de nieuwsuitzendingen in Noord-Korea.

Dr. Snoepjes | 09-02-18 | 13:24 | 1

Dr. Snoepjes-- Tja zo beschouwd zijn we echt dubbel te lul,moet ik toch nog den hooiveurk uit het vet halen doen, en met gezwinde spoed naar het Haagshe togen gaan..

gelukzoeker | 09-02-18 | 13:39

kweethetooknietbeter--Hair -hair.

gelukzoeker | 09-02-18 | 13:42

kweethetooknietbeter --Ben toch bang dat dat kinderkoor op dit moment ons landje naar de verdommenis aan het helpen is ,al zijn ze op dat moment nog vrij onschuldig ,die koppies die kut slinkse uitstraling daarvan flest ons nu ,weet het zeker.

gelukzoeker | 09-02-18 | 13:47

Dit wordt eng...

Rico Tampeloerus | 09-02-18 | 13:22 | 1

Rico Tampeloerus--U heeft het nu pas door maar is al jaaaaaren eng. Kom in geweldig verzet man,,de tijd dringt.

gelukzoeker | 09-02-18 | 13:49

Is dat die club die geholpen heeft ons de Irak-oorlog in te rommelen?

Eierbal-is-fijn | 09-02-18 | 13:21 | 1

Eierbal-is-fijn --U bent een ziener ,in een keer goed.

gelukzoeker | 09-02-18 | 13:51

Je zou ze eens moeten horen dat Poetin op Russia Today een uitzending zou maken over het echte nieuws en het neppe nieuws dat over Rusland verteld wordt. Het NOS-journaal zou schande spreken. Gelukkig staan wij als beschaafd westers land boven dergelijke praktijken en hebben wij een vrije pers waar de politiek zich er niet mee bemoeit wat wel en niet wenselijk is.

Bertie Wooster | 09-02-18 | 13:21 | 1

Ik vermoed dat sarcastisch varken nu jaloers is.

kaasfondue | 09-02-18 | 14:52
-weggejorist-
De Koreaanse Slet | 09-02-18 | 13:21 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het enige pluspunt is dat Amber Brantsen het mede presenteert.

Irnerius | 09-02-18 | 13:20

Dat is toch die omroep die de woorden "allahu akbar" uit een reportage over een aanslag verwijderde? Die een "expert" over cybercriminaliteit aan het woord liet? Die microfoonkappen van concurrenten wegpoetst? Die het geluid van explosies in een reportage er zelf in monteerde?
Nee ok ...

mrfreeze | 09-02-18 | 13:18

De NOS, staatszender en verspreider van gecensureerd nieuws door de Overheid.
Zo onafhankelijk zijn zij nou. De zetbaasjes door de Politiek, geparachuteerd op functies waarbij de koers altijd direct vanuit de politiek/overheid bepaald wordt.
Het lijkt de USSR wel.

De Evangelist | 09-02-18 | 13:18

nl.wikipedia.org/wiki/Irene_van_den_Brekel

DhrFukalla | 09-02-18 | 13:17

Dat wordt weer een programma van het niveautje jeugdjournaal.

MogeWijEveOvergeve | 09-02-18 | 13:16

Heel benieuwd of wikipedia.org/wiki/Irene_van_den_Brekel in de organisatie zit! in dat geval zal ze haar jonkvrouw Kajsa Ollongren vast uitgenodigd hebben om wat nepnieuws over nepnieuws te presenteren namens het kabinet.

DhrFukalla | 09-02-18 | 13:15

staat op Geenstijl dus is t nepnieuws

alexserienummer | 09-02-18 | 13:15

Ik ga alleen kijken als Arnold Karskens de presentatie gaat doen.

koosnaam | 09-02-18 | 13:15

Lololol! Ben benieuwd of ze, net als de eerder gegeven cursus tegen nepnieuws, ook een voorbeeld zullen geven waarbij de 'nepnieuws' website als onderschrift heeft: "Voorbij het eigen gelijk"

Pathetisch.

shutupmimsy | 09-02-18 | 13:14

En die voltallige EU-censuur club in de jury!

de Voorzittert | 09-02-18 | 13:13

Waar haal je de gore moed vandaan?

brughslurph | 09-02-18 | 13:13

Ach ik heb er geen last van, alhoewel als ik mijn belasting aanslag weer eens bekijk word ik wel een beetje stil als ik me bedenk aan wat voor onzin dat wordt uitgegeven.

Foolonthehill | 09-02-18 | 13:13

Worden de NOS-correspondenten Washington nu ontmaskerd als Trump-bashers?

CoffeePatch | 09-02-18 | 13:12 | 3

Dat ligt genuanceerd.

Rest In Privacy | 09-02-18 | 13:15

Als in: Links nieuws kan, mag en zal geen nepnieuws zijn?
of meer als: Rechts nieuws kan, moet en zal nepnieuws zijn?

InAnumPerRegimine | 09-02-18 | 13:18

Ze gaan even en geheel volgens hoger plan uitleggen wat u wel en niet moet geloven. Erdogan zou er trots op zijn.

Chemokar | 09-02-18 | 13:21

De NOS en humor, het blijft een lastige combinatie.

Rest In Privacy | 09-02-18 | 13:11 | 2

Ze zijn de humor kwijt. Vroeger was er regelmatig een klucht, Andre van Duin, Monty Python, van Kooten en de Bie (Simplistisch verbond). Toen hadden ze het nog... Maar sinds de bucklerlul eruit is gegaan is het hard naar beneden geroetst

InAnumPerRegimine | 09-02-18 | 13:15

Vroeger had je ook geen policor-gestapo die bij alles als een 3 jarige kleuter op de grond gaat liggen gillen als er iets is, wat ze niet zint.
Kunnen die mensen weg aub

Rest In Privacy | 09-02-18 | 13:37

Twee weken voor de verkiezingen. Dus volop nepnieuws fulmineren over de PVV en FvD op de staatsomroep.
Want het kutvolk zal en moet op de traditionele partijen moeten stemmen. Want die partijen zijn tenslotte de grote geldschieters van die staatsomroep terwijl PVV en FvD zeer terecht enorm willen snijden in de waanzinnig hoge budgetten.

2voor12 | 09-02-18 | 13:09 | 2

Daarom start het ook na de verkiezingen, Nu zou het gewoon het 20:00 journaal op herhaling zijn

InAnumPerRegimine | 09-02-18 | 13:12

Ik lees toch echt dat het twee weken voor de verkiezingen is.

2voor12 | 09-02-18 | 13:18

Wij van WC eend... zucht..

Non_Smoking_Gun | 09-02-18 | 13:09

wil = wie

Kamervraag | 09-02-18 | 13:09

Ik vraag me af hoeveel mensen nog kijken. Ik geloof er geen bips van dat het huidige kijkcijfer onderzoek accuraat is. Voor nu lijkt het meer een middel om zichzelf in stand te houden ten einde zichzelf te bedruipen. Die cijfers zeggen niks. Ik kijk al jaren geen tv meer. Vanaf het moment dat duidelijk werd dat programma's als Pauw en Wittenman of DWDD de waan van de dag nodig hebben om zichzelf in stand te houden en dat verpakt in een goedkoop cellofaantje van journalistiek blijven verkopen.
Het doet allemaal maar. Dat wat ik moet zien zie ik op internet. En TV? Ach, het paard is stervende. Laat het vredig gaan....

Rollins | 09-02-18 | 13:08 | 2

Is het niet barmhartig om het paard wat eerder uit zijn lijden te verlossen?
Door goed te stemmen bijvoorbeeld, ik noem maar een dwarsstraat.

bolletje kaas. | 09-02-18 | 13:23

Voor stemmen geldt hetzelfde. Als de recente geschiedenis ons iets geleerd heeft..... dat.

Rollins | 09-02-18 | 14:29

Wat moet je anders als geen sterveling meer naar de staatsomroep kijkt. Zoals Hysterica Jinek over Baudet. Werd bijna iets als "Wil wil hem doodschieten ? Toch
?" Het einde van het partij-media kartel.

Kamervraag | 09-02-18 | 13:08

moeten we dit nu dan onder satire of comedie scharen of bedoelen ze dit als " nieuws"programma? Ik was een groot voorstander van het publieke omroep systeem maar van mij mag de stekker er ondertussen wel uit hoor.

BozeHenk | 09-02-18 | 13:08

Mensen die denen dat het NOS-journaal echt een journaal is zijn onbereikbaar, ze blijven dat geloven. Mijn uiterst intelligente moes incluis, heeft een IQ van 142 maar heeft het niet door.

Bokito ergo sum | 09-02-18 | 13:07 | 3

Jarenlange systematisch geprogrammeerd worden door omgeving, het nieuws en het onderwijs is niet zomaar uit te wissen in een dag. Wij hebben geluk dat we GS al jarenlang volgen en zo (ik tenminste) veel meer voor jezelf gaan denken.

Nipplechip | 09-02-18 | 13:19

Ik heb ff bijscholing NL taal nodig zie ik, het is weer vrijdag.

Nipplechip | 09-02-18 | 13:22

@ Nipplechip |09-02-18 | 13:07 | Ik zit kort bij deze club en inderdaad ook ik word met de dag slimmer ;) dankzij GS en de meeste reaguurders !
Take care.

PopeyeKamper | 09-02-18 | 14:16

concept gestolen van comedy central...

Intelroy | 09-02-18 | 13:06 | 1

Cableguy aflevering van Southpark was idd epic.

RRMerlin | 09-02-18 | 13:58

Het zullen je vrienden maar zijn.

Noltie | 09-02-18 | 13:06

Is de bevestiging van de NPO dat wat FvD zei over IQ klopt nu ook fake news?
www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/onderw...

OT: nepnieuws show? Er bestaan al jaren soortgelijke shows met '4 voorbeelden en 1'tje klopt' of anderzijds random feitjes en leugens proberen te scheiden. De wanhoop om controle te krijgen over het publieke discours druipt er vanaf.

GroetenVanUrk | 09-02-18 | 13:05

Van mij mag de hele NOS worden opgedoekt, net als heel Hilversum.

DommeNeger | 09-02-18 | 13:03

Dit moet nepnieuws zijn, toch?

Toetsenbordcomplex | 09-02-18 | 13:03

Wel , nep nieuws, is ook nieuws!

vanrechteren | 09-02-18 | 13:02

Vrijheid van meningssluiting.

Premier Trutte | 09-02-18 | 13:02

Ik ga stuk hier..... Hilarisch. En weet je, hele drommen gaan hier naar kijken en geloven wat ze voorgeschoteld krijgen. Het is 1 grote van bovenaf gecoördineerde actie. Walgelijk. De DDR was er niets bij.

Mark_D_NL | 09-02-18 | 13:02 | 4

De EU is de baas over de NOS. Voornamelijk omdat ze mensen financieel en loopbaan technisch afhankelijk hebben gemaakt. Dus lopen veel journalisten uit de staatsomroep hoek, zoals jinek e.d aan de leiband van de EU. En ze moeten wel, want ze kunnen hierna geen kant meer op. De EU is net als de maffia, ze kopen je en je komt er daarna nooit meer vanaf. Eens een EU slaaf, voor altijd een EU slaaf.
--
Kan met veel genoegen kijken naar al die nos mensjes die voor een paar gore euro's en aandacht van de powers that be hun ziel hebben verkocht. Nu denken ze nog beet te hebben. maar het zal snel blijken dat ze nutteloze soldaten zijn geweest. EN dan is het een hard gelach, geen geld, dooie carrière, dus dan wacht het staatsinfuus voor de rest van hun leven.

Mark_D_NL | 09-02-18 | 13:15

Mark, dat geloof ik niet. Wel zijn journalisten gemiddeld genomen nogal links. Dat is wel een probleempje.

Rest In Privacy | 09-02-18 | 13:27

@kruifjeinAfika Veel dubbeltjes willen een kwartje zijn. En het is voor Kwartjes makkelijk om dubbeltjes een vette worst voor te houden. En wanneer je dat doet gaan veel, niet allemaal, dubbeltjes heel hard lopen voor Kwartjes. Het is echt heel simpel.

Mark_D_NL | 09-02-18 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

Het NOS journaal bestaat toch al een tijdje?

GOEM | 09-02-18 | 13:02 | 2

Maakt mij niet uit. Ze gaan hun goddelijke gang maar. Het NOS Journaal staat bij mij toch al tijden op de steeds langere lijst van “NOOIT MEER NASR KIJKEN” En ik ga me steeds beter voelen.

Felipe | 09-02-18 | 13:19

Ik wild al zeggen, volgens mij wordt dat al jaren om 20:00u uitgezonden!

Mastermattie | 09-02-18 | 13:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken