Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Temperatuurfilmpje. WE GAAN ALLEMAAL DOOD

Drogere zomers in Nederland, dat zou toch wel een keertje lekker zijn, maar voordat we dat mogen ervaren zijn we toch al doodoverleden aan chronische oververhitting en watergebrek. Kijk maar. Confronterend he? Allemaal de schuld van de Chinezen. Reacties: Boswachter Tim vindt het heftig. Puur vindt het best wel shit. BobbytheRed vindt het eng. Dasc2126 vindt het zorgwekkend. Juffiekaat vindt dat het de opwarming heel duidelijk in beeld brengt. Finn_vd_hout vindt dat het nu wel erg snel gaat. Ingridodl vindt dat het onomkeerbaar is. 

En nu wij!

Reaguurders vinden dit:


Poll is Verlopen.

En nu wij!

Reaguurders vinden dit:

Reaguursels

Inloggen

Wat een dooddoener.
Natuurlijk gaan we allemaal dood, dat wist je al vanaf je geboorte.

mallekater | 05-08-17 | 17:21

Daarom laten onze bestuurders van de EU bakken met vluchtelingen binnen. Die kunnen er beter tegen.

Troyan horse | 05-08-17 | 10:49

De enorme handel in CO2 rechten is wel een giga nivelleringsoperatie tussen het Westen en de derde wereld trouwens. Dat is de achterliggende gedachte. En op die manier krijgen bossen economische waarde omdat ze CO2 opnemen. Dat zorgt voor extra bescherming van die gebieden, althans dat is de gedachte en wellicht zit daar wel iets in.

kempenaer | 05-08-17 | 09:19

Nobelprijswinnaar in de natuurkunde denkt genuanceerd anders over het CO2 - klimaat verhaal. Zie boven.

kempenaer | 05-08-17 | 09:12

www.youtube.com/watch?v=TCy_UOjEir0

kempenaer | 05-08-17 | 09:11
-weggejorist-
kempenaer | 05-08-17 | 09:10

@Bigi B 21:02
VU Amsterdam he?
Daar komen de beste klimatalogiers vanaf!

D-Fens_1963 | 05-08-17 | 02:46

Of de stijging van het CO2 gehalte nou gevaarlijk is of niet, er gaat wat dat betreft toch niks veranderen. Ondanks alle windmolens en velden met zonnepanelen, elektrische auto's en weet ik wat nog meer, zijn we niet in staat om voor een noemenswaardige daling van de hoeveelheid CO2 te zorgen. Ook al zouden alle landen zich volledig aan het Parijs akkoord houden (wat nu al niet gebeurd dus en ook zeker niet gaat lukken) zou dat in het gunstigste geval tot 2100 voor 0,17 graden effect hebben, amper 1% van wat het IPCC nodig acht om onder die rampzalige 2 graden stijging te komen. Dus het enige wat we kunnen doen is hopen dat het meevalt, en anders hebben we gewoon dikke vette pech.

BartV87 | 04-08-17 | 21:50

Zorgwekkend, als het aankomt op het gebruiken van duurzame energie scoort Nederland in Europa alleen beter dan Malta, Oekraïne, Gibraltar, Rusland en het eiland Man. Bron: www.anchorpumps.com/blog/renewable-ene...

happen_maar | 04-08-17 | 21:40

@ La Bailaora | 04-08-17 | 20:24
Iets dat goed is kan in te hoge concentraties wel degelijk fout zijn. De zorgen zijn in dat opzicht niet misplaatst, zij het dat ze op dit moment nog om de verkeerde reden zijn. Het is een samenspel tussen dierlijk leven en planten. Wij ademen zuurstof en stoten kooldioxide uit. Planten nemen kooldioxide op en scheiden deze via fotosyntese in koolstof om te groeien en zuurstof die zij `uitademen`. Tenzij we een meer optimale manier verzinnen om kooldioxide te recyclen (handig voor verre ruimtereizen) zijn wij dus afhankelijk van planten. Indien wij als mensheid door religie ingegeven foute denkbeelden achter ons kunnen laten moet het mogelijk zijn om de juiste balans te kunnen handhaven. Als echter de hypothese dat global warming man made is klopt vrees ik dat we op dit punt flink achter de feiten aanlopen. Aan de andere kant kan global warming dit probleem ook voor ons oplossen, vermits wij op de hogere breedtegraden niet te zoetsappig zijn en het werk van de natuur niet door vage ideologische NGO's laten blokkeren middels illegale immigratie .

Pierre Tombal | 04-08-17 | 21:04

D-Fens_1963 | 04-08-17 | 13:57
Jazeker. VU in Amsterdam.

Bigi Bana Boy | 04-08-17 | 21:02

Klimaatverandering is de nieuwe religie voor de de deugmens.
wegrenner | 04-08-17 | 20:06
Amen. Mag wel even herhaald worden.

Enne CO2, het beste gas op aarde, dat samen met water voor het leven zorgt, bombarderen tot gevaar... Dan moet je wel echt helemaal los van deze wereld staan.

La Bailaora | 04-08-17 | 20:24

Klimaatverandering is de nieuwe religie voor de de deugmens.

wegrenner | 04-08-17 | 20:06

Er komen teveel hongerige monden die gevoed moeten worden, stop de megabevolkingsexplosie in Africa. Meer monden is grotere milieubelasting / uitputting van de aarde, Minder kinderen is meer welvaart.

ad melkert | 04-08-17 | 18:46

CO2 is geen broeikasgas. Het is zwaarder dan lucht. Het is essentieel voor bomen- en plantengroei. Ergo: plant een boom en eet minder koolraap.

Jos Tiebent | 04-08-17 | 18:27

Laten we er vanuit gaan dat de aarde opwarmt door ons menselijk gedrag, die zogenaamde groene lui stappen wel in auto's vliegtuigen en niemand die tijdens zijn vlucht denkt oeps dit stoot wel veel uit in de stratosfeer, nee ze roepen om het hardst dat iedereen elektrisch moet gaan rijden, iemand daar wel eens aan gerekend, in het kort, Nederland 100% over op tesla of zo, en dan om 18:00 uur allemaal de stekker aan de auto, kan je lachen, alles donker in de EU ongeveer, kortom geen oplossing is niet op te brengen aan stroom, zolang er belastingen op het milieu kunnen blijven we dit geneuzel houden, maar zonder echte oplossingen zoals goede biodiesel, is er al, of andere oplossingen, dat mag niet kan moeilijk accijns op, en doe je uit protest toch en ze snappen je, boete astronomisch hoog ivm accijns ontduiken

Rest In Privacy | 04-08-17 | 18:08

@ two ball cane | 04-08-17 | 16:25
Dat wij als mens oneindig CO² in de lucht blijven pompen is een onvermijdelijk gegeven. Het alternatief is ophouden met ademen en dan bestaan wij niet meer. Dat we dingen verbranden is eveneens onvermijdelijk omdat de kans dat we binnen het tijdsbestek van honderd jaar een vacht ontwikkelen om de elementen zonder toegevoegde warmte te kunnen trotseren nihil zijn. Dat we de natuurlijke balans zouden verstoren door in de grond opgeslagen koolstoffen terug in de lucht te brengen mag misschien een kern van waarheid bevatten, maar dat doet een vulkanische uitbarsting ook. Feit is dat we helemaal niet (kunnen) weten in hoeverre het opstoken van in een ver verleden in de grond opgeslagen koolstoffen het milieu nu werkelijk beïnvloedt. Statistisch gezien zou het onttrekken van deze grondstoffen misschien zelfs vulkanische erupties kunnen tegengaan en dan maakt het dus helemaal niks uit of wij het doen of dat die berg eens in de zoveel tijd spontaan boem doet.

Feit is daarentegen wel dat we het CO² absorberende vermogen van onze planeet iedere dag aan het verkleinen zijn. Alleen is er dus geen enkele klimaatalarmist die daar zijn mond over durft te trekken. Want als je dat doet ga je namelijk lijnrecht in tegen de religieuze opvattingen van zowel christenen als moslims. En dan verwacht jij dat ik ga meewerken aan symboolpolitiek omdat jij twee minuten langer wil kunnen blijven ademen? Boeie!

Pierre Tombal | 04-08-17 | 17:44

Zo zie je maar weer. We hoeven niets te bedenken tegen wereldoverbevolking.
Moeder natuur grijpt vanzelf in.

Rest In Privacy | 04-08-17 | 17:41

Ik durf 100 euro te verwedden dat jij niet weet wanneer het zgn verwarmen is begonnen, en bij welke temperatuur dat was en wat de optimale temperatuur zou moeten zijn
Lionfromzion | 04-08-17 | 16:49

In eerste instantie dacht ik dat je een aanhanger van klimaat dogma's was dus ik schrijf een hele reactie maar dacht bekijk toch eerst andere reacties van je en dat blijk je niet te zijn. Ik vond je reactie al vreemd maar nu snap ik er helemaal niets van, wat probeer je te zeggen?

Dick123 | 04-08-17 | 17:28

Havenwerker | 04-08-17 | 17:15

Ik heb de wijsheid niet in pacht natuurlijk, maar ik denk dat die ratten daar geen grenzen hebben. De muizen in dat betreffende experiment konden er niet uit en hun natuurlijke vijanden konden er niet in, verder was er een overvloed aan eten en drinken en was er plaats voor 3000 muizen. Het experiment is meerdere keren gedaan en ook met ratten en iedere keer was de uitkomst dezelfde, de natuur greep in voordat de verblijfruimte overvol was. Google maar even op "Calhoun" en "utopia mice experiment"

Bulgingrije | 04-08-17 | 17:28

We zouden de slogan "Vluchtelingen welkom!" kunnen veranderen in "Vluchtelingen welkom, mits bij aankomst in Nederland gesteriliseerd!"

Rhenium | 04-08-17 | 17:21

Dick123 | 04-08-17 | 16:45
Vermoedelijk hebben alle achterlijke geoengineering experimenten meer te maken met de plotselinge weersveranderingen dan wat anders..

Wbt de levensstandaard van 7 miljard mensen..
Vindt je het niet wat ironisch dat vrijwel al het plantenleven een bottleneck heeft van ongeveer 40% mbt co2?

Als alles hetzelfde zou blijven maar we zouden 40% meer co2 in de lucht hebben dan zouden die 7 miljard mensen veel meer te eten hebben door de grotere opbrengsten uit gewassen, en zouden we dus allemaal een goedkoper/beter leven hebben.
De werkgelegenheid bij de plantsoenendienst alleen al zou een flinke boost voor de economie zijn!

Europa is in de geschiedenis nog nooit bijna ten onder gegaan aan +2 graden Celsius, -2 graden Celsius heeft echter desastreuze gevolgen gehad voor ons continent (zie de kleine ijstijd).
trefwoorden: honger, falende oogsten, massale ziekte, massale sterfte..
We leven nog ONDANKS de kleine ijstijd, niet DANKZIJ.

Ik stel voor dat iedereen die nu nog de co2 cult komt promoten hier met bewijs komt en anders gewoon zwijgt danwel wegblijft.

Lionfromzion | 04-08-17 | 17:09

Ik drukte te snel op de roze knop...... wat ik nog wilde zeggen is dat ik denk dat we langzaam naar het einde hobbelen.

Er is een NASA experiment geweest waarbij 4 muizen (twee van beide sekse) in een micro-samenleving werden gehouden. Na enige tijd bood deze samenleving geen enkele ruimte meer en wezen tests uit dat de 52% van de mannetjes onvruchtbaar waren, maw de natuur trok aan de noodrem.

Deze week was in het nieuws dat mannen in Europa, Australie en Noord,-
en Zuid-Amerika in rap tempo onvruchtbaar werden (Afrika en Azie gaven te weinig c.q. onbetrouwbare resultaten -goh-). Zomaar een voorbeeldje.....

Iedereen moet zorgvuldig met de natuur omgaan, de natuur zelf echter heeft iets wat geen van ons heeft; TIJD, daardoor zal ze altijd herstellen al duurt het een miljoen jaar tot een nieuwe generatie idioten het levenslicht ziet, enz. enz.

Bulgingrije | 04-08-17 | 17:08

two ball cane | 04-08-17 | 16:29
Why so serious....

Memek | 04-08-17 | 16:55

Ik zit in Bulgarije nu al 6 weken in temperaturen boven de 30 graden en kan geen zak doen in de tuin. Dit weekeinde wordt het 40 plus en vervolgens zakt het eindelijk naar 32-33 de komende 14 dagen. Verlang af en toe best terug naar Nederland.

Bulgingrije | 04-08-17 | 16:51

Dick123 | 04-08-17 | 16:45

Ik durf 100 euro te verwedden dat jij niet weet wanneer het zgn verwarmen is begonnen, en bij welke temperatuur dat was en wat de optimale temperatuur zou moeten zijn

Lionfromzion | 04-08-17 | 16:49

"milieu dogma's"

Bedoelde eigenlijk klimaat dogma's want strijden voor een beter milieu is altijd goed, uiteraard zonder dogma's.

Dick123 | 04-08-17 | 16:47

Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 15:05

Dus je doet een enorme "klimaatgekkie" uitspraak (iets met middeleeuwse idioterie) en je bekend hier dat je iets simpelweg geloofd zonder zelf enige literatuur gelezen te hebben (zelf heb je ook geen nature abbo).

Tegelijkertijd besef je niet dat JIJ hier degene bent die middeleeuwse idioterie propagandeerd!

Weet je nog.. van de basisschool.. dat mensen in de middeleeuwen betaalden voor toegang tot de hemel? Dat ze zeg maar geld gaven -zonder enig bewijs dat het zou werken- opdat hun zonden werden vergeven..

Als je de parallelen niet kunt zien (en je bent te bedonderd om eea te lezen danwel uit te zoeken) dan ben je niet te helpen ben ik bang..

Letterlijk de enige verschillen zijn de benamingen:
Kerk = IPCC
Zonde = stroom gebruiken/ademen/auto rijden
Milieu = Hemel
Geld blijft gewoon geld natuurlijk

Kun je beter ook gewoon niet meer op deze site kijken, je kunt gewoon bij de NOS terecht die praten jou gewoon na, of jij praat hun na (er is geen verschil nee als je geen eigen mening kunt vormen)

Lionfromzion | 04-08-17 | 16:45

De mensen die hier de milieu dogma's verspreiden en verdedigen beweren daarmee dus dat als alle 7 miljard mensen op aarde net zoals zij leven het opwarmen van de aarde ten einde komt. Dan wil ik weleens weten hoe zijn leven.

Dick123 | 04-08-17 | 16:45

@ Memek | 04-08-17 | 16:23
Islam heeft de schuld gekregen zie ik.
Mooi moment om af te haken.
*zich afvraagt of iemand echt zo dom is of dat er gewoon getrollt wordt*

two ball cane | 04-08-17 | 16:29

@ Pierre Tombal | 04-08-17 | 15:47
sinds 1850 op enige industriële schaal.
Op het moment dat we machines gingen bouwen die door verbranden van fosiele brandstof, meer fosiele brandstof konden oppompen/delven ging het los. De stelling dat er, of het nou man-made is of niet, 50% meer co2 in de lucht zit dan sinds 1750 is redelijk onomstreden. Je kan dat deels toedichten aan natuurlijke cycli maar niet in z'n geheel.
Dan de oplossingen. Enerzijds zeg je dat het symbolisch is nu nog proberen onze co2 uitstoot te reduceren. En anderzijds dat het tijd is om ons op 'de echte problemen' te richten. Lijkt me dat je de overbevolking van onze planeet bedoelt? Ben ik het mee eens. Moeten we wat aan doen.
Of beter gezegd. Daar moeten ze in de sterk groeiende delen van de wereld wat aan doen. En misschien kunnen we wat helpen.
Maar dat gaat echt niet gebeuren als wij oneindig co2 de lucht in blijven pompen. Ze zien ons komen.

two ball cane | 04-08-17 | 16:25

Mather | 04-08-17 | 14:16

Wie dat nu nog niet geloofd is bla bla..

Heb je ook onafhankelijk wetenschappelijk bewijs voor jouw geloof en ben je bereid dit te delen?
Als je mij weet te overtuigen kom ik direct naast je staan hoor en ga ik ook mensen ronselen omdat het dan mijn geloof is geworden!

Ik geloof er alleen helemaal niets van zonder wetenschappelijk bewijs, ligt aan mij en mijn opvoeding, maar het is een tekortkoming waar mee te werken valt wanneer je eventjes wat bewijs toont.

Lionfromzion | 04-08-17 | 16:23

De schuld van global warming? Dat heeft alles te maken met de toenemende moslimisering en islamisering van de wereld. Overal van die kebab tenten die de hele dag maar lams- en kippenvlees staan de grillen, daar is een enkele terrasverwarmer helemaal niks bij. Alleen al in Amsterdan met zijn 5000 kebab tenten is de gemiddelde temperatuur in de afgelopen 15 jaar met 5 graden gestegen.
De oplossing? Ik zeg, stop islamisering en weg met die kebab.
Dus Groen LInks, kijk eens wat verder dan die uitpuilende jeugdpuist van je en onderneem onmiddellijk actie.

Memek | 04-08-17 | 16:23

Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 15:51

Je bent nog vrij jong dus of doel je op mijn leeftijd?

Er zijn heel veel dingen die we kunnen verbeteren aan onze omgang met het milieu, en je zal mij niet horen beweren dat we de boel niet grondig aan het verkloten zijn!

Het lijkt me alleen praktischer om aandacht aan al die andere nuttige zaken te besteden ipv alleen maar concentreren op dat ene probleem dat wel via belasting is "op te lossen".

Vrijwel alle andere problemen hebben crimineel gedrag ten grondslag, of gebrek aan wil/fondsen bij overheden om bestaande regelgeving te handhaven..

Diegenen die beweren dat het niets te maken heeft met de portemonnee van de "gewone man" lullen keihard uit hun nek: immers worden grote bedrijven alleen geevenaard in hun milieu destructie door de "gewone man" die destructieve methoden gebruikt om maar wat voedsel op de plank te krijgen.

Een visser blijft immers liever op zijn boot zitten, hij zal pas scuba gear gaan aanschaffen en met dynamiet gaan vissen als de normale manier te weinig opbrengst geeft..
Het is een stuk relaxter vissen als je gewoon je netje uitgooit, voetjes omhoog, bakkie koffie, netje weer binnenhalen!

Lionfromzion | 04-08-17 | 16:17

Het komt allemaal door de zure regen, of was dat de vorige hoax?

Gags Beasley | 04-08-17 | 16:16

@ two ball cane | 04-08-17 | 15:44

Onwaar. Er is consensus dat het klimaat verandert. Er is al een stuk minder consensus over welke kant het klimaat op verandert (op een globale in plaats van lokale schaal is het sowiezo lastiger conclusies te trekken). Er is een behoorlijke consensus dat de mensheid in al zijn doen en laten invloed heeft op het klimaat, er is echter weer geen consensus of die invloed heel groot of vrij verwaarloosbaar is, en er is al helemaal geen consensus over hoe en hoeveel verschillende dingen die we doen het klimaat dan zouden beinvloeden.

Merkelfapper | 04-08-17 | 16:14

Over twintig jaar ben ik dood, het zal me geen drol interesseren. Goede raad voor wie het wel interesseert: Minder neuken en kindertjes krijgen.
Maar dat gaat ook niet helpen, want platkoppen uit de diverse zandbakken fokken als konijnen. Veel plezier ermee dus.

Zapata10 | 04-08-17 | 16:08

@ suqmadic | 04-08-17 | 15:59

Spreek ze gerust rechtstreeks aan hoor, die ontkenners, en vertel maar hoe het zit.

Ik moet bekennen dat ik niet elke reactie goed gelezen heb maar persoonlijk heb ik ze niet gezien, die mensen die onkennen dat klimaat verandert.

Merkelfapper | 04-08-17 | 16:08

two ball cane | 04-08-17 | 15:44
Mooie tegel ;)

mohammmedtriplem | 04-08-17 | 16:04

@ Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 15:49
De link tussen de klimaatkwestie en de hoeveelheid gemeenschapsgeld die al in dubieuze 'maatregelen' is gestort zie je daadwerkelijk niet? De klimaatlobby komt verdacht vaak neer op: smijt er een berg geld tegenaan en de problemen lossen op als sneeuw voor de zon. Ik zie vooral een 'geldbril' in de klimaatlobby.
Maar vertel eens, al zou ik dit probleem puur door een geldbril bekijken, waarom is mijn uitgangspunt dan verkeerd? Ik denk dat je teveel zit vastgeroest in het dromerige, wensdenkende circus.

SnartBlirdetRagnarok | 04-08-17 | 16:02

Havenwerker | 04-08-17 | 15:15
Probleem in Azië zijn ook de massa-voortplanting en ontbossingen. Eigenlijk vraagt de mens er zelf om!

mohammmedtriplem | 04-08-17 | 16:02

O gods de leipe klimaatverandering ontkenners zijn weer wakker!

suqmadic | 04-08-17 | 15:59

Als de opwarming van de aarde alleen maar fake news is bedacht door de milieulobby, zodat ze … geld kunnen verdienen ofzo? Denk dan eens aan de lobby van de auto/ vliegtuig /haven /olie /chemie /middenoosten industrie. Mijn boerenverstand zegt mij dat hun belang, invloed en financiële middelen een stuk groter zijn. Waarmee ze twijfel zaaien en de schadelijke effecten ontkennen. Oftewel, veel mensen zijn hier niet kritisch tegen de ‘linkse milieu maffia’, maar gewoon een spreekbuik van de olie-industrie.

Fcknwckd | 04-08-17 | 15:58

Als de opwarming van de aarde alleen maar fake news is bedacht door de milieulobby, zodat ze … geld kunnen verdienen ofzo? Denk dan eens aan de lobby van de auto/ vliegtuig /haven /olie /chemie /middenoosten industrie. Mijn boerenverstand zegt mij dat hun belang, invloed en financiële middelen een stuk groter zijn. Waarmee ze twijfel zaaien en de schadelijke effecten ontkennen. Oftewel, veel mensen zijn hier niet kritisch tegen de ‘linkse milieu maffia’, maar gewoon een spreekbuik van de olie-industrie.

Fcknwckd | 04-08-17 | 15:58

@ two ball cane | 04-08-17 | 15:44
Oh ja, ook dat nog. Elektrische auto's. Je lijkt wel een 16e eeuwse kwakzalver die gekleurd water als wonderelixer aan de man probeert te brengen. Waar wil je de elektriciteit vandaan halen dan? Zonnepanelen en windmolens? Dan kan je nog beter met een surfzeil op je auto de windkracht rechtstreeks benutten.

Pierre Tombal | 04-08-17 | 15:57

@ two ball cane | 04-08-17 | 15:44
Oh ja, ook dat nog. Elektrische auto's. Je lijkt wel een 16e eeuwse kwakzalver die gekleurd water als wonderelixer aan de man probeert te brengen. Waar wil je de elektriciteit vandaan halen dan? Zonnepanelen en windmolens? Dan kan je nog beter met een surfzeil op je auto de windkracht rechtstreeks benutten.

Pierre Tombal | 04-08-17 | 15:56

Lionfromzion | 04-08-17 | 15:48
Ja dat dacht ik ook toen ik 16 was

Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 15:51

SnartBlirdetRagnarok | 04-08-17 | 15:16
Dat overbevolking een probleem is zal ik nooit ontkennen. Ik snap alleen niet zo hoe dit neer moet komen op geldklopperij, ik heb het hier puur over wetenschap en de wereld. Als je dit soort kwesties alleen met een geldbril op kan bekijken is je uitgangspunt al heel verkeerd en zit je denk ik iets te vastgeroest in het mensencircus.

Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 15:49

Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 13:42
Jij komt hier verkondigen dat reaguurders/peasants religieus gaan op het ontkennen van "klimaat verandering" terwijl ik denk dat JIJ er ook al in geloofde toen het nog "Global warming" heette..

Dat de naam afgezwakt moest worden moet ergens al een schakelaartje omgooien maar dat buiten beschouwing gelaten: Dat hele global warming verhaal (en alle bijbehorende belastingen) is gestoeld op het evangelie van het IPCC dat klimaatverandering "Extremely likely" (IPCC panel report 2015) antropologisch van aard zou zijn.

Wij moeten dus allemaal betalen omdat ze -gebaseerd op gefingeerde cijfers- evangeliseren dat het klimaat in hoge mate naar de klote gaat door ons toedoen door ONZE uitstoot van co2 (co2 uitademen enz).

Inmiddels weten we dat dit pertinent niet waar is; het klimaat veranderd, heeft dit altijd gedaan, en er is geen enkele link met onze co2 uitstoot.
Jij pleit ondertussen dat we gewoon ons geld naar die kerk blijven sturen, terwijl we veel nuttigere dingen kunnen doen met dat geld..

Hele goede uitgangspositie om hier met je vingertje te gaan zwaaien, een flink deel van de bevolking stereotyperen (en jezelf ongelofelijk voor lul te zetten!).

Had je verder nog wat te melden over hoe de wereld vergaat als wij onze adem niet inhouden?
Kwakzalver ben je!
Kwak drinker wss ook nietwaar ;-)

Lionfromzion | 04-08-17 | 15:48

@ two ball cane | 04-08-17 | 14:12
Dat kolen scheppen deden we ook al geruime tijd voor 1900 hoor. Wil je het nog een keer proberen met een wat langere periode? Waar het om gaat is dat de `oplossingen`het probleem niet kleiner maken. Het groeit nog steeds, hetgeen als je gelooft in de `man made global warming` (let op de woorden `man made`) ook helemaal niet zo vreemd is omdat we de wereld nog steeds in rap tempo aan het ontbossen zijn ten behoeve van een exponentieel groeiende populatie die in meerderheid aan met de paplepel ingegoten achterlijkheid lijdt. Richt je nou eens op de echte problemen in plaats van je medereaguurders te frustreren met symboolpolitiek die helemaal niks uithaalt.

Pierre Tombal | 04-08-17 | 15:47

@ zwartzondersuiker | 04-08-17 | 15:33
Dat denk ik ook. Het is bijna een religie aan het worden met een heuse profeten in de vorm van Al Gore en Leonardo DiCaprio. Dat het klimaat verandert en fluctueert geloof ik wel, maar niet dat wij met z'n allen zo'n grote invloed kunnen uitoefenen dat we dat zoiets in de hand hebben. Hetzelfde met het fijnstof verhaal in steden. Er zitten teveel mensen op een kluitje waardoor het ongezond wordt. En inderdaad ik geloof niet dat alle klimaatstudies en onderzoeken onafhankelijk zijn. Teveel mensen hebben belangen bij vaststaande uitkomsten.

SnartBlirdetRagnarok | 04-08-17 | 15:45

@ Merkelfapper | 04-08-17 | 14:23
Er is eigenlijk zoveel consensus als mogelijk is in de wetenschap.
Vragen blijven stellen en kritisch kijken naar gedaan onderzoek moet altijd. Vandaar dat het soms lijkt alsof het helemaal niet vaststaat dat er klimaatverandering is, terwijl de discussie gaat over hoe snel, hoe veel invloed dan precies, welke invloed dat heeft, of het omkeerbaar is, etc. Zie het als de toevoeging van relativiteitstheorie en de kwantummechanica op 'gewone' Newtoniaanse mechanica. Zaken waar nog veel onderzocht wordt en we zeker nog niet alles van weten, laat staan kunnen beïnvloeden.. maar als een appel los komt van de boom weten we wel zeker dat die valt met een versnelling van zo'n 9,81 m/s/s.
Verder is het een kwestie van hoever ligt je horizon om te zien waar men bang voor is. Morgen Rotterdam niet meer in met m'n oude auto, over twaalf jaar geen benzineauto meer kunnen kopen, of mijn kinderen moeten leven in een wereld waarvan we niet weten of die rond de evenaar bewoonbaar is en of Nederland een tropisch klimaat krijgt, dus met veel hevige regen/stormen, en of er een wereldwijd migranten probleem komt. (Als een miljard mensen van woongebied gaat veranderen heeft dat sowieso invloed in Nederland. Of de grens nu open staat of niet.) Alle verandering is eng. De mens overleeft het altijd wel. De vraag is hoe. En waar kies je voor.
m.i. is een elektrische auto dan niet zo heel eng. En zolang ik vaker dan m'n buurman op vakantie kan ben ik tevreden.

two ball cane | 04-08-17 | 15:44

zwartzondersuiker | 04-08-17 | 15:33
Dat het warmer wordt is een feit en of de mens daarin een rol vervult is inderdaad discutabel. Bij een flinke vulkaan-eruptie komt er gigantisch veel CO2 in de atmosfeer echter ook fijnstof dat weer tot reflectie van zonlicht leidt. De eruptie van de Krakatau heeft in bepaalde streken geleid tot extreme koude en zelfs hongersnoden door mislukte oogsten .

Men weet dus niet wat de toekomst gaat brengen: wordt het uiteindelijk warmer of kouder?
Wel ziet men een patroon van steeds extremere weersomstandigheden.

mohammmedtriplem | 04-08-17 | 15:42

Allemaal de schuld van de moslidioten! Sorry, alle gekheid op een stokje, het is hier in Zuid-Frankrijk al best wel heel warm sinds máánden hoor, vandaag weer bijna 40 graden... niet echt lekker..

BoerinFrance | 04-08-17 | 15:38

SnartBlirdetRagnarok | 04-08-17 | 15:16

Dat is dus het probleem: er zijn een heleboel mensen en instanties afhankelijk van subsidies. Die zullen nooit gaan vertellen dat er iets anders aan de hand is.
De lucht bestaat voor 0.4% CO2. Waar hebben we het over. De aarde bestaat voor 71% uit wateroppervlakte. Dat de mens verantwoordelijk is voor een (eventuele) opwarming slaat helemaal nergens op. En door het manipuleren van cijfers heeft iedereen zijn eigen waarheid.

zwartzondersuiker | 04-08-17 | 15:33

EefjeWentelteefje | 04-08-17 | 15:26
De crux zit hem inderdaad in de overbevolking.
*condooms koopt*

mohammmedtriplem | 04-08-17 | 15:28

Jos Tiebent | 04-08-17 | 15:23
Ha ha lol!

mohammmedtriplem | 04-08-17 | 15:27

Persoonlijk geloof ik best dat het klimaat aan het veranderen is.
Zolang ik echter de milieu-ridders hun kaken stijf op elkaar zie houden over de WERKELIJKE oorzaak - de ontploffende wereldbevolking en de migratiestromen die daarvan het gevolg zijn - geloof ik het allemaal wel.

EefjeWentelteefje | 04-08-17 | 15:26

Als ijs op de poolkappen, en vooral daaronder gaan smelten, moet de zeespiegel toch dalen, of ik moet ik mijn schoolgeld terugvragen?

Jos Tiebent | 04-08-17 | 15:23

Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 15:05

Bekijk het eens van een andere kant. Wordt je blik wat verbreedt:
climategate.nl

zwartzondersuiker | 04-08-17 | 15:23

@ Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 15:05
Heb er een heel aantal gelezen en nergens bewijs gevonden dat wij aan de thermostaat kunnen draaien. Vooral veel tegenstellingen tussen artikelen en onderzoeken tegengekomen. Grappig die aflevering heb ik ook gezien en vond ik nogal overtrokken en gedramatiseerd. Vooral ook omdat het echte probleem niet wordt benoemt: we zijn met teveel. Wel ben ik voor om ons voortdurend te blijven aanpassen, maar deze religieuze klimaatkwestie komt op mij vooral over als een ouderwetse geldklopperij. Als we maar lekker geld storten dan krijgen de temperatuur wel omlaag.

SnartBlirdetRagnarok | 04-08-17 | 15:16

Feit is dat de poolkappen smelten. Ook de habitat van de ijsbeer gaat dientengevolge van dat smelten snel achteruit. Het wordt ook aantoonbaar warmer de laatste jaren. Dit zijn gewoon feiten valt niets aan te ontkennen.

De toekomst is echter moeilijk te voorspellen. Bij het warmer worden komt er meer condens in de atmosfeer wat weer het zogenaamde albedo-effect tot gevolg kan hebben dat weer tot koude kan leiden.

mohammmedtriplem | 04-08-17 | 15:15

Jos Tiebent | 04-08-17 | 14:56
Dan meld ik u even dat de poolkappen smelten!

mohammmedtriplem | 04-08-17 | 15:07

SnartBlirdetRagnarok | 04-08-17 | 14:53

Ja hoor hier is veel onderzoek naar gedaan, ga maar eens wat wetenschappelijke invalshoeken opzoeken. Volgens mij is er zelfs een aflevering van Cosmos die hier helemaal over gaat om het makkelijk te houden. En nee ik ben geen klimaatgekkie dus ik heb geen 100 links naar artikelen en videos in mn favorieten staan, maar als je lid wordt van Nature heb je zo toegang tot duizenden wetenschappelijke publicaties.

Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 15:05

De toename van de wereldbevolking is het werkelijke probleem maar dat is incorrect om te benoemen want dan moeten we de negertjes van Afrika gaan vertellen dat ze voortaan hun frikadel in rubber moeten verpakken.
Voordeel van al die mensen is wel dat ze zoveel water vasthouden dat al die verhaaltjes over stijgende zeespiegels direct naar de het land der fabels kunnen verwijzen.

Gulliver | 04-08-17 | 14:58

Fakenews. Sad. It's true.

Parsons | 04-08-17 | 14:57

Gekkies die melden dat de poolkappen smelten noemen voor hun eigen goedgelovigheid niet even dat de poolkappen aan de andere kant aangroeien.

Jos Tiebent | 04-08-17 | 14:56

@ Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 13:42
Nou nou wat een vuige woorden. Ook nog argumenten en bewijs dat wij als mensheid de thermostaat van de planeet kunnen bedienen of blijft het bij jullie zijn allemaal dom?

SnartBlirdetRagnarok | 04-08-17 | 14:53

Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 13:42

Dat de aarde opwarmt geloof ik wel maar dat de mens daar schuldig aan is geloof ik niet omdat het klimaat continu fluctueert. Het idee dat wij de temperatuur op aarde wel even kunnen regelen al was het de cv is natuurlijk belachelijk. Wat niet wegneemt dat we ons hard moeten maken voor een beter milieu en schone lucht, zonder twijfel. Maar dat geblaat van als je niet doet wat ik zeg dan vergaat de wereld door mensen die continu de wereld over reizen en tig huizen hebben daar moet ik niets van hebben, die dienen een heel andere agenda dan het klimaat en ons welzijn.

Dick123 | 04-08-17 | 14:53

Tussen 1900 en vorig jaar, is boeien. Tussen 1900bc en 2900nc met dezelfde resultaten zal zorgwekkend zijn. Nu lekker genieten van het zonnetje.

am*dam | 04-08-17 | 14:52

Wanneer ik bij mijn vader in de woonkamer kom valt het wel mee met de opwarming. Goeiedag, daar is het pas heet. Ondertussen wordt Nederland groener dan groen.

mygoodness | 04-08-17 | 14:51

De ijstijd is ook niet veel verder gekomen dan Limburg! Nou...... ietsje verder dan!

demaup | 04-08-17 | 14:47

Onzin! Gewoon natuurlijke fluctuatie. Next!

hStripe | 04-08-17 | 14:44

Crap presentatie, Laat mij die data presenteren en het lijkt of het kouder wordt.
Nu is -4 graden onzichtbaar en +2 graden ziet eruit alsof er 4 graden stijging is.
De 0 graden lijn zou in het centrum moeten liggen van de grafiek, dit is pure oplichting.
Het enige dat je nu ziet is dat in de afgelopen 100 jaar de temperatuurschommelingen groter lijken te worden, en dan nog is alleen de bovenkant zichtbaar; iedere temparatuurdaling is vrijwel onzichtbaar.
Bewegende shit voor dombos.

bambi1970 | 04-08-17 | 14:41

@cabrão | 04-08-17 | 14:34

Als één soort heel erg toeneemt, is het logisch dat de biodiversiteit afneemt. Daarom is het ook zo verstandig dat we iedereen maar toelaten in ons drukke landje. Geboortebeperking staat niet echt op de agenda bij neukend Afrika.

Dutch_Holland | 04-08-17 | 14:40

Mag ik ook data zien van voor 1900? De aarde is tenslotte al miljarden jaren oud.

Dutch_Holland | 04-08-17 | 14:36

laatmaargaan | 04-08-17 | 13:48
Je hebt helemaal gelijk. Zo lang je het verder niet erg vindt dat de huidige biodiversiteit verminderd, inclusief uitsterven mensheid, is er niks aan de hand. De aardkloot herstelt zich wel.

cabrão | 04-08-17 | 14:34

ik zie aan het aantal keren dat er "boeien" is gestemd, dat NL niet veel anders is dan Trump´s USA

cabrão | 04-08-17 | 14:32

we hebben op deze planeet zo vaak warm en koud zien wisselen en dat geeft niks.
wel minder troep in de lucht regelen (zijn we mee bezig) en alles komt goed.

pejoar | 04-08-17 | 14:32

Zelfs al vind je de hele klimaatdiscussie een enorme HOAX dan lijkt het me redelijk voor de hand liggen dat we niet zo door kunnen gaan. De wereldbevolking is nog nooit zo groot geweest (nog erger, neemt met de dag toe). Overal in de wereld groeit de berg afval, de oceanen worden uitgeput, koraal sterft massaal uit en onaangetaste bossen verdwijnen in hoog tempo (bedankt Polen, Brazilië & Indonesië).

Zelfs al geloof je niet in klimaatverandering dan neem ik toch aan dat je de andere problemen in de wereld niet kan negeren?

Albasalix | 04-08-17 | 14:32

Mather | 04-08-17 | 14:16
Ja, maar iedereen die kritiek heeft op mensen die zeggen "het is nu koud hoe kan het dan?" is net zo dom, want ook zij pakken met hun global warming verhaal selectief een stukje uit een grafiek waarin je kan zien dat het nu nog wel meevalt met de temperatuur hier -we komen net uit een kleine ijstijd.

Dat de mens waarschijnlijk bijdraagt aan een snellere opwarming, lijkt evident.
Moeten we maar niet zo veel bij fokken. C02? Is slechts een van de gassen. Heeft u wel eens van brandbaar ijs gehoord? China speelt vol in op onze energie-wende, maar vervuilt ondertussen meer dan wie of wat dan ook.

Overigens geeft u terecht al aan dat moeder natuur wel wat verzint. Maar onderschat u ook niet de inventiviteit van de mens. Gat in de Ozon laag? (Gaat overigens wel beter -mooi voorbeeld dat gedragsveranderingen kunnen helpen, als is de vraag wat nu precies de invloed is geweest): we smeren ons wel wat extra in. Dat werk.

Rommelende Onderbuik | 04-08-17 | 14:26

Om maar helemaal niet te spreken over of de mens nou wel of geen invloed, en zo ja hoe en hoeveel, uitoefend op deze (eventuele) veranderingen.

Merkelfapper | 04-08-17 | 14:25

Onzin. De lui van PVV hebben bijna allemaal aan de HAVO gestudeerd en zijn zo knap dat zij het toch wel het beste zullen weten.
Bigi Bana Boy | 04-08-17 | 13:17

Aan de HAVO studeren .... ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is, zo niet dan maak jij je zelf onsterfelijk belachelijk.

sivipacemparabellum | 04-08-17 | 14:25

@ two ball cane | 04-08-17 | 13:28

Jaja, die PVVers zijn allemaal maar bang voor verandering (in tegenstelling tot de mensen die jammeren om klimaat>verandering<...), heeft er helemaal niks mee te maken dat er constant verhalen bovenkomen van vervalste meetresultaten hoor. Of dat er zelfs zonder dat totaal geen concensus onder wetenschappers is.

Merkelfapper | 04-08-17 | 14:23

@meneer Q | 04-08-17 | 14:11
Prima nieuws voor rederijen. Dat scheelt enorm veel reistijd (en dus stookolie - goed voor het milieu!) voor containers van en naar China.

Stormageddon | 04-08-17 | 14:20

Zo lang de geologie er niet bij betrokken wordt, neem ik elk onderzoek en metingen volstrekt niet serieus.

Knoopsgat | 04-08-17 | 14:19

Zodra alle D'66-ers en GroenLinks-ers stoppen het vliegtuig te nemen voor vakanties en voormalig "nodige" zakenreisjes via Skype gaan afhandelen, en zij massaal gaan fietsen naar hun werk en naar de supermarkt, pas dán ga ik er misschien iets van geloven dat zij zich echt zorgen maken om het milieu, klimaatverandering, etc.
Tot die tijd lees/luister ik alleen naar de verhalen van gepensioneerde deskundigen die "vrij van subsidiestromen" spreken.

Wering | 04-08-17 | 14:19

Opwarming komt door overbevolking.
Stop 2 mensen in een 5 bij 5 meter hok en stop daar nog eens 20 bij. Dan wordt het al snel warmer.......

chrisjuh | 04-08-17 | 14:18

Iedereen die nog ontkent dat de aarde opwarmt en het klimaat veranderd is gewoon dom.
Of heeft een politieke agenda.
Omkeerbaar is het door ons al niet meer, we kunnen de mazzel hebben dat de zon wat in activiteit afneemt waardoor de temperatuur wat daalt, maar gebeurt dat niet zal de mens zich snel moeten aanpassen. De aarde overleeft het namelijk prima, het zijn je kinderen en kleinkinderen, die ik niet heb dus boeien, waar je je zorgen over moet maken.

Mather | 04-08-17 | 14:16

Wat ik ook knap vind is dat NASA blijkbaar de temperatuur al tot twee cijfers achter de komma perfect kon meten nog voordat ze überhaupt bestonden als instituut, laat staan succesvol een raketje in de ruimte hadden geschoten.
Ik denk: Aliens.

Stormageddon | 04-08-17 | 14:16

meneer Q | 04-08-17 | 14:11
Klimaatopwarming is inderdaad een realiteit alleen worden er verkeerde oorzaken voor gegeven en al helemaal verkeerde oplossingen voor verzonnen..
En 1: dat zeiden ze 15 jaar geleden ook
En 2: In Death Valley bedoel je...

Lood om oud ijzer | 04-08-17 | 14:16

necrosis | 04-08-17 | 13:38
Oh, nee, juist niet meer bijstoken. Dat was vroeger van voor de global warming, toen we in juni nog konden schaatsen. (Tenminste, volgens het KNMI binnenkort, want die past regelmatig de cijfers uit het verleden neerwaarts aan. -maar dat schijnt te mogen van collega's want kastjes stonden vroeger op een sokkeltje en nu niet meer oid).

En voor de ijsbeer ga ik dagelijks een keer of uitgebreid 5 douchen.
Want ooit was hier een topic waarin stond dat plassen onder de douche een hoop ijsbeer-slachtoffertjes zou schelen. Dus dat doe ik maar getrouw, dierenliefhebber die ik ben.

Rommelende Onderbuik | 04-08-17 | 14:15

@ Pierre Tombal | 04-08-17 | 13:55
Het is bijna alsof zich een onzichtbaar gas zich continue aan het ophopen is in de atmosfeer en het klimaat op aarde daar langzaam maar zeker door veranderd. Waarbij langzaam ongeveer 100 jaar is. Voor een mens een lange tijdschaal. Voor een ecosysteem een ogenblik. Ecosystemen passen zich namelijk langzaam aan. Niet in 50 jaar.

two ball cane | 04-08-17 | 14:12

Eenvoudigen van Geest hiero... klimaatopwarming is een realiteit.
Over 15 jaar is er geen zee-ijs meer op de Noordpool.
In de nabije toekomst zijn gedeelten van de aarde niet meer bewoonbaar door temperaturen rondom 50 graden Celsius.
En nee, ik ben geen GroenLinks gekkie maar een PVV-stemmer.

meneer Q | 04-08-17 | 14:11

Apropos: Met het tweede deel van de aanhef van dit artikel heeft GS het helemaal bij het rechte eind. Geen verder nader onderzoek nodig.

pa_niek | 04-08-17 | 14:10

Presenteer iets aan het volk waar ze bang voor moeten zijn en ze zijn makkelijker te leiden.

Gulliver | 04-08-17 | 14:08

@Xirdalan | 04-08-17 | 13:40
Ondertussen vliegt Al Gore de hele wereld over om lezingen te geven tegen exorbitante vergoedingen.
Was hij destijds niet in de race om de nieuwe POTUS te worden?
En dan ook nog "Gore" als achternaam, dat verzin je toch niet?

necrosis | 04-08-17 | 14:08

Nou... wat was het heet en droog in juli! Ik heb wel 10 family verpakkingen factor 50 gesmeerd en elke dag 10 uur de sproeier aan in de tuin voor het verschroeide gazon. Het was niet te doen. Zelfs geen houtskool nodig voor de barbecue, gewoon het vlees buiten in de zon leggen en binnen 5 minuten was het gaar. De boontjes hangen gekookt Aan de struiken.
Oh wacht. http://nieuws.weeronline.nl/29-07-2017-juli-was-zeer-nat/

Stormageddon | 04-08-17 | 14:05

Toch heeft die 'opwarming' ook voordelen. De zorgkosten worden lager want ik heb door de warmte veel minder last van m'n reuma dus minder medicijnen. Ook minder kleding nodig -> scheelt weer wat co2.

pa_niek | 04-08-17 | 14:04

Op naar de 8 miljard mensen!1!! Gaat lekker passen. Heb vaak het gevoel dat we in een film van Stanley kubrik acteren. Het gaat onvermijdelijk mis alles wat we doen pakt verkeerd uit we begrijpen er niks van. We zijn onze eigen ondergang. The end.

P-unit | 04-08-17 | 14:01

Ruimt lekker op. De aarde is beter af zonder mensen.

WernerT | 04-08-17 | 14:00

Als we straks alle oerwouden hebben platgebrand om ruimte te maken voor biobrandstof plantages, komt het allemaal weer goed.

Turdnudger | 04-08-17 | 13:58

@Bigi Bana Boy 13:17
En uw C.V.?
Iemand met een nick zoals die van U heeft dan toch wel op zn minst.... eeuh.... Surinaams gestudeerd?
Please correct me if I am wrong!

D-Fens_1963 | 04-08-17 | 13:57

Die grafiek met steeds donker wordende tinten naarmate de tijd verstrijkt zegt volgens mij meer over de toenemende hoeveelheid pigment van mijn mede buurtbewoners dan over de temperatuur op aarde. Of die twee variabelen moeten toevallig recht evenredig zijn met elkaar dat zou kunnen.

Texacoballletje | 04-08-17 | 13:57

Ik vind het wel opmerkelijk dat in de tijd dat we nog steenkool in de kachel aan het scheppen waren er weinig aan de hand was maar dat het kennelijk steeds erger wordt naarmate er meer maatregelen worden genomen.

Pierre Tombal | 04-08-17 | 13:55

De mensheid en wereld wordt zo uitgeknepen door de NWO dat een God of Goden of anders Alien(s) naar de Aarde komen om alles eens flink te resetten binnenkort (3á5 jaar!).

steekmug | 04-08-17 | 13:53

Zou het niet kunnen dat de opwarming veroorzaakt wordt door planeetstanden en sterren die dit beïnvloeden? Net zoals een grote en kleine magneet waardoor de aarde gaat spinnen als een tol met raar weer ten gevolge.

Meneer_de_uil_13 | 04-08-17 | 13:49

@ quasipas | 04-08-17 | 13:34
Precies.
Je ziet ook regelmatig angstaanjagende berichten dat de permafrost gaat smelten en er dan CO2 vrij komt..
Dat al die biomassa die in de permafrost is opgeslagen, daar gergroeid is toen er geen ijs lag, vertellen ze er niet bij.
En de meeste mensen zijn te dom om door te hebben dat al sinds de laatste ijstijd de temperatuur stijgt, en dat het gewoon door hoort te stijgen tot de ijskappen smelten, om pas daarna weer af te gaan koelen.
In de tussentijd moet het, net als lang geleden, eerst weer een hele tijd goed warm zijn, zodat de biomassa op de zeebodem weer tot olie gemaakt wordt, en dan begint het weer van voren af aan.
Dat de mens dat wat versnelt, het zal zo zijn, maar uiteindelijk gebeurt het toch.

laatmaargaan | 04-08-17 | 13:48

De aarde is gewoon een paar centigraden gekanteld. Ondertussen sneeuwt het in Chili. Laat allahsjeblieft die droge kurktrutten regendansjes gaan doen in Zimbabwe terwijl ze opgedroogde theezakjes recyclen met gehydrateerde leliebladeren. Of zo.

Jos Tiebent | 04-08-17 | 13:47

Het is vanmiddag een stuk warmer dan vannacht. Ze hebben een punt....

CarlSchroder | 04-08-17 | 13:43

Allemaal bulshit.
Het is weer de bekende opnaaierij van de millieulobby.

jufrouw theelepeltje | 04-08-17 | 13:42

Laten we de immigranten te werk stellen bij het ophogen van de kustverdediging. Dat is nou win win. We gaan echt die opwarming niet tegenhouden met windmolens en zonnepanelen, al zetten we half Nederland ermee vol.

witwas | 04-08-17 | 13:42

Als ik de reacties en pollresultaten zo bekijk is het maar goed dat Geenpeil geen enkele zetel heeft gekregen. Ik dacht dat we ondertussen toch wel net iets verder ontwikkeld waren dan vingers in de oren steken en lalala roepen naar wetenschappelijk bewijs. Opwarming van de aarde is inderdaad niets nieuws, dat betekent niet dat niet uitmaakt. Maar nondeju, aan de peasant reacties hier te lezen verdienen we het om voor de leeuwen gegooid te worden en terug naar de middeleeuwen te gaan met religieuze idioterie, kan er weinig dommer op worden.

Gehaktbalmetketjap | 04-08-17 | 13:42

En dan te weten dat zoń beetje alle belangrijke historische brondata van o.a. NASA waarop ´men´ incl huidige wetenschappers zich op baseren meermaals -bewezen- is aangepast ten faveure politieke waaiwinden www.youtube.com/watch?v=tlnwhcO5NC0

HdJ | 04-08-17 | 13:39

@Rommelende Onderbuik | 04-08-17 | 13:20
Bijstoken in juli?
Trek gewoon een dikke trui aan, dan gaan je stookkosten omlaag en is beter voor de ijsbeer!

necrosis | 04-08-17 | 13:38

Als het hier warmer wordt, dan scheelt dat een hoop vervuiling door kerosine / vluchten met vakantiegangerTs naar het zuiden. Wat dan weer goed is voor het milieu. Doh!

Kapitein Stijlvol | 04-08-17 | 13:37

Hmm iedereen die zich druk maakt over het klimaat maar ja, 1 supervulkaan die zich laat gelden en we zijn allemaal weg. 1 meteoriet die we met onze space programs missen en we zijn uitgegumd.. en wie weet is die opwarming nou net wat we nodig hebben voor een eventuele terugkerende ijskonijntijd. Het is vrijdag jongens... het word ook wel weer maamdag!

quasipas | 04-08-17 | 13:34

Leugens, onzin, larie, verdienmodel, angst creeeren, brood en spelen.... Gisteren was hierover nog een mooi stukje podcast bij de noagendashow.com. Met in de hoofdrol de oplichter Al Gore. Die werd volledig weggeluld en ontmaskerd door een "crabber" uit alaska. Ongeveer op 80 minuten van de podcast: www.noagendashow.com/

Mark_D_NL | 04-08-17 | 13:34

Dat filmpje geeft slechts aan waar wel en waar niet geld valt te halen, met geld lost dit probleem vanzelf op. Leugenaars en Profeten, ze zijn van alle tijden.

FreeVogelaar | 04-08-17 | 13:34

Stelt niet zoveel voor, de natuur regelt zelf al miljarden jaren voor de temperatuur/klimaat. Soms werd het veel warmer/droger of warmer/natter en soms werd het kouder/droger of kouder/natter. Het maakt dus niet uit welke kant het opgaat en in welke mate. Verandering is er door de miljarden jaren geweest, neem dat als gegeven.

ad melkert | 04-08-17 | 13:32

In het jaar 1000 was het warmer dan nu. Geen auto's, treinen en vliegtuigen. Nauwelijks mensen en dieren. Geen fabrieken.
500 Jaar geleden schoven de ijsschotsen vanuit de Noordpool Londen binnen.
Inmiddels multimiljardair Alan Gore reageert: Geen commentaar, ik heb u namelijk niets gevraagd.

hollandsevluchteling | 04-08-17 | 13:31

Bigi Bana Boy | 04-08-17 | 13:17
Boerenslimheid bestaat net zo goed als academische domheid.

Glasgow Argus | 04-08-17 | 13:31

We hebben hier ijstijden en de tropen gehad, ben benieuwd naar zo'n filmpje maar dan terug in de tijd en dat zal ongetwijfeld zeer zorgwekkende beelden geven.

Dick123 | 04-08-17 | 13:30

Bedoelen de doomsday-hel-op-aarde-iedereen-deaud voorspellerts met heet nu warm of gewoon pedis
de Ajam Roedjak van gisteren was lekker pedis, mij hoor je niet klagen

Tobi | 04-08-17 | 13:30

Toch zorgwekkend dat zuid Europa meerdere jaren kampt met droogte. Echte droogte.. in de zomer.
Ik begin langzamerhand wel te geloven in klimaatverandering. misschien niet in extremen. Maar er zijn duidelijke tekenen dat dit doorzet.
Huizenmarkt brokkelt af. mensen trekken uit de kleine dropjes die afhankelijk zijn van bron en smelt water naar de vlakte.
De bergen hebben geen/nauwelijks nog sneeuw liggen in de zomermaanden.

Het is niet meer een issue van geloven, maar van ondervinden.
Maar goed, men woont in Nederland dus.. boeien ;)

Fukallahalholland | 04-08-17 | 13:28

De eerste die tegen mij over klimaatopwarming begint stook ik op met een uitje. Godverdomme vrijwel geheel Juli naar de knoppen door dat schurft-weer. Niks dan wolken en regen. Driewerf kudt met rotte peren.

Abject | 04-08-17 | 13:28

@ Bigi Bana Boy | 04-08-17 | 13:17
De lui van de PVV (de ontkenners althans) weten het zeker niet het beste.
Men is alleen bang dat als wordt toegegeven dat klimaatverandering zeer ingrijpend is voor ons, en voor de wereld, daar ook consequenties aan verbonden zullen worden. Consequenties zijn geheid verandering in ons dagelijks leven. En wie niet goed tegen verandering kan geeft weerstand. Met name als de suggestie wordt gemaakt dat geen verandering ook kan. Tel daarbij op dat een groeiende economie wordt geïnterpreteerd als meer welvaart voor de werkenden, en meer welvaart voor de werkende als toegang tot luxe, zoals rijzen, snelle(re) auto's en een bubbelbad in de tuin wordt gezien. Dan krijg je onvrede wanneer dit door de neus geboord lijkt te worden.
Dan is het verhaal van klimaatverandering ontkennen ineens veel makkelijker en lijkt het een manier om de luxe waar men recht op heeft toch te kunnen bemachtigen.
En zoals met alle complexe onderwerpen is er altijd wel iemand die genoeg axioma's ter discussie stelt en eigen inzichten als feiten beschouwd om toch ook 'de andere waarheid' te kunnen belichten.

two ball cane | 04-08-17 | 13:28

Statistisch gezien klopt overigens de titel van deze bijdrage van de hand van @Mosterd wel voor 100%. On a long enough timescale the survival rate for everyone drops to zero. Aldus Tyler Durden.

Glasgow Argus | 04-08-17 | 13:27

Nou, waar blijft die f*ckin' zomer dan
al jaren verheug ik me al op avocado's en artisjokplanten in de tuin,
eindelijk een beetje warmer en lange Indian summers
maar wat krijgen we, regen regen en nog eens regen, en de gebruikelijke kudt-temperaturen maar dan nog meer kudt dan voorheen
Maar Nee hoor, we gaan levend verbranden als het zo doorgaat,
alleen de onwelriekende boomknuffelmeute en D666 schaapjes geloven daar nog in

Tobi | 04-08-17 | 13:27

Zure regen, de ozonlaag die verdwijnt, etc, etc.. Volgens die voorspellingen zou er in het jaar 2000 geen levende boom meer op aarde staan en liep je in 2005 derdegraads brandwonden op van een uurtje zon.
Fijnstof,opwarming van de aarde, etc, etc..
Ik geloof het wel een beetje, sorry..

sokkenpluisje | 04-08-17 | 13:25

Ach, grote kans dat de zon relatief binnenkort in een zogenaamd "maunder minimum" terecht komt waardoor de temperatuur op aarde weer zal dalen (zogenaamd een 'kleine ijstijd'). Dit is al eens eerder gebeurd, enkele honderden jaren geleden en zal in ieder geval de temperatuurstijging flink compenseren.

Dannydekr 2.0 | 04-08-17 | 13:25

Gelukkig heeft Trump altijd de juiste oplossingen.
Maar serieus, behoorlijk zorgwekkend allemaal

Kees.kwarktas | 04-08-17 | 13:24

Ik heb het altijd snel koud dus voor mij hoe heter hoe beter.Maar ja ik zou bij mijn crematie nog roepen kan die oven niet hoger?..

xiuxiu | 04-08-17 | 13:23

Het komt nu wel heel erg dichtbij allemaal!11!

Law of the Land | 04-08-17 | 13:23

Ondertussen is het in Nederland nog te koud voor Augustus en heeft het in Juli 22 dagen geregend.

Ja het klimaat veranderd, what else is new?

Noltie | 04-08-17 | 13:22

Heerlijk die klimaatopwarming. Echt een goede zaak dat Al Gore c.s. zich daar hard voor hebben gemaakt.
Ik weet nog wel dat ik een paar jaar geleden moest bijstoken in juli.
Gelukkig is dat verleden tijd en bespaar ik het milieu zo een hoop CO2-uitstoot.

Rommelende Onderbuik | 04-08-17 | 13:20

De Australische meteorologische dienst heeft afgelopen dagen met het schaamrood op de kaken (not) moeten toegeven dat gemeten minimale temperaturen in o.a. de stad Goulburn opwaarts werden bijgesteld. Te koud, meten we niet. En wat je niet meet, ook niet meetelt in de temperatuurstatistieken.
Maar de temperatuurstatistieken moet de narratief ondersteunen, want bedrijfsmodel.

Glasgow Argus | 04-08-17 | 13:19

Onzin. De lui van PVV hebben bijna allemaal aan de HAVO gestudeerd en zijn zo knap dat zij het toch wel het beste zullen weten.

Bigi Bana Boy | 04-08-17 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken