LIVEBLOG HITTE DES DOODS
Nou nou poeh poeh he he
Wat een heerlijke dag om uzelf vanavond, als de koperen ploert het langzaam verliest van de windmolens aan de horizon, in elkaar te laten slaan op een of andere strandboulevard. Het is vandaag BLOEDHEET. Het KNMI, bekend van het wegmoffelen van hittegolven omdat ze anders niet hard genoeg KLIMAAT kunnen roepen, heeft Code Paniek afgekondigd. Breng eens een ijsje naar oma, neem een tweede slokje water en vanmiddag een paar extra slokjes koel opdrinkbier, laat de hond niet met z'n pootjes op z'n hete asfalt loeien, laat de leeuw niet in z'n hempie staan (alvast) en neem Maikel (2) eens mee naar binnen als u een weekvoorraad Portugese Pegoes inslaat bij de Duitse wijnspeciaalzaak 'Aldi'. En verder: geniet ervan! Dit is een LIVEBLOG.
Update 10:01 - Gevoelstemperatuur loopt op tot een heerlijke 39 graden, later vandaag onweer & ellende
Update 11:30 - Er gebeurt helemaal geen reet in Nederland. Er is nog niemand dood. Het KNMI deelt ondertussen beelden van hun kantoor. Die hebben lekker airco natuurlijk
Update 12:44 - CODE ORANJE IN HEEL NEDERLAND, maar officieel alleen in Limburg, vanaf 15:00 uur, vanwege onweer. Sterkte aan alle Helmonders
Update 12:50 - MENSEN MET KORTE BROEK OP DE BURELEN VAN HET FINANCIEELE DAGBLAD!!!
Morgen HEEL HOLLAND HI HA HITTEPLAN
Vertrouw het plan
FOTO (ANP) - Vrouw heeft hitteplan
Het wordt HEET vanaf morgen, niet normaal heet. Nu zijn wij in Nederland normaal niet zo goed in hitte, maar we zijn wel heel goed in plannen! Zo had je een paar jaar terug een wereldwijde pandemie, corona heette die, maar dankzij de geweldige plannen van het RIVM merkten we daar helemaal niks van! En nu heeft het RIVM dus weer een plan, namelijk het hitteplan. Het plan werkt als volgt: "Het doel van deze activering is om een signaal af te geven voor mantelzorgers en (zorg)professionals dat er heet weer op komst is. Dit helpt om hen bewust te maken extra aandacht te hebben voor de mensen waar zij voor zorgen. Zij kunnen daar dan rekening mee houden in de ondersteuning van en omgang met kwetsbare groepen, zoals ouderen en kleine kinderen." Bent u of kent u iemand in deze situatie? Spoed u dan naar de website van het RIVM voor geweldige tips als 'zet een glaasje water klaar' of 'houd het huis koel'. Maar het hoofd koel houden, mensen, dat is het belangrijkste!!!
ZEEVLAM. Stranddag verwoest
De klootzakken!
Geloof niet wat ze over die hitte zeggen mensen. ZEEVLAM. Zeer warme lucht + koud zeewater = mist. Samen met stevige wind kunnen we vandaag spreken over de Hel van 25. Stranddag Guido den Aantrekker VERPEST. Geen zicht. 18 graden. Lekker rechtsomkeert naar huis, kunt u vanavond ook niet in elkaar gebietst worden door jongeren. Op de balkonnetjes elders in het land heerst een aangename 30 graden. Miesjoebiesjoe Electric op GSHQ gaf hedenochtend op inkloktijd 9.03 uur een nette 29 graden aan. We overleven. LIVECAMS na de klik.
Tjonge wat warm in Europa het lijkt wel 1998
Ahhhh lekker
Vakantiegangers allemaal met de reet de zee in en voor de thuisblijvers: OPGELET! Iedere dag berichten dat het zo warm is in Zuid-Europa. Tot wel 40 graden! Sjonge jonge, het lijkt wel 1976, of 1983, of 1987, of 1990, of 1994, of 1998, of 2003, of 2012, of 2019, of 2023. Gelukkig is het aan de Côte d’Azur en aan de Spaanse kust gewoon lekker 32 graden. Prima temperatuurtje voor een ijskoud pilsje in de strandbar. Succes met overleven allemaal!
Dahaag Hitteplan. RIP Zomer 2025
Tis weer voorbij
Aiiii. Tegenvallertje weer voor de mainstream paniek media, de zonnecreme mafia, de stedebouwkundige hittestress dominees, RIVM, veiligheidsregio's, waterleidingbedrijven, weerkaartenmakers met een voorkeur voor dieprood, aircoboeren, perenijsjesindustrie, strandtenthouders en ijverige oversterfte fetisjisten. Zomer 2025 is alweer KLAAR & VOORBIJ. We krijgen persistente koele woei uit het noordwesten, net als vroeger. [NOOT VOOR REDACTIES: Het bericht "RUN OP LAST MINUTE VAKANTIES NAAR DE ZON" kunt u klaarzetten in de systemen.]
Live - Nederland CREMEERT, later vandaag mogelijk ONWEER-HAGEL-APOCALYPS
HEET HE
Als u dit leest, gefeliciteerd. U heeft de allesvernietigende bloedhittegolf des doods tot dusver doorstaan. Men zegt dat na regen zonneschijn komt, maar komt er na deze periode van bloedverziekende grafhitte ook VERKOELING? Daar lijkt het wel op, maar niet overal. Nederland onder de rivieren blijft tot en met vanavond een meteorologische NO GO ZONE (code ORANJE) volgens het KNMI, waar in het oosten van het land ONWEER wordt verwacht. Die onweersbuien kunnen gepaard gaan met zware windstoten en REGEN DES DOODS, alsook 'hagelstenen van ca. 2 cm in doornsede'. Grutjes, HAGEL zo groot als meloenen sinaasappelen mandarijnen pingpongballen TESTIKELS. Ook voor het onweer geldt alvast CODE ORANJE. Inmiddels staat de zon weer bijna op zijn hoogst en maken we ons op voor een dag vol natuurgeweld. Gelukkig hoeft Douwe Bob dit allemaal niet mee te maken.
UPDATE 12:00 - Het is officieel een HITTEGOLF, de eerste in 3 jaar.
UPDATE 14:50 - DONKERE WOLKEN GESPOT BOVEN DE HOOFDSTAD.
UPDATE 16:07 - We signaleren DRUPPELS. De buien duiken op verspreid over het land. Eerst in Groningen, nu ook in het zuiden en zeer plaatselijk in het oosten.
UPDATE 17:04 - AMSTERDAM NAT. Hierrr live paraplu's op de Dam.
UPDATE 17:27 - Regen, regen, regen. Ook oud-Kamerleden NAT.
UPDATE 17:40 - ZO hè. Wateroverlast door zware regenval rond Winterswijk. Rijkswaterstaat deelt apocalyptische snelwegbeelden.
Dingen die ons zijn ONTNOMEN door de hitte

Waarom zeg ons waarom
Wedstrijd 'vind de sleutel van een studentenkamer' afgelast
Vaardigheidstoetsen brandweer Oudenbosch afgelast
Duofiets Driedaagse gaat niet door
Zomerconcert zanggroepen Riethoven afgelast
Wandeling 'Wandelen werkt' afgelast
Alzheimer Café Oosterhout afgelast
Trainingen Sporting Martinus afgelast
PSV Old Stars wandelvoetbaltoernooi afgelast
Doortrappen Fietsfestival Oss afgelast
Fietstocht KBO Mill afgelast
Ouderenvierdaagse Rotterdam afgelast
Voorstelling symfonieorkest Philzuid afgelast
Healthy Fest Veldhoven afgelast
Waterland Cup afgelast
Pontjes van Uiterwaarde stilgelegd
Rondleiding Landgoed Kernhem gaat niet door
5x5-estafette Stadskanaal afgelast
Midzomermarkt Hoonhorst afgelast
Enz.
HITTEPLAN, vanaf zondag in Limburg en Brabant 35+ graden
Weet je wat hitte nodig heeft? Een plan
Als het heel warm is kun je daar dus maar beter op voorbereid zijn. En je zou die voorbereidingen vervolgens een plan kunnen noemen, en dan heb je dus een hitteplan. Waar het RIVM al niet goed voor is! En zondag is de beurt aan the global south van Nederland, Limburg en Brabant. Hoe het plan luidt? Zorg dat oma niet voor de geraniums rolt en "Zorg voor elkaar":
- Zet een glas of een kan drinken bij een ander neer zodat er voldoende gedronken kan worden
- Help het huis (en hoofd) koel te houden door bijvoorbeeld de gordijnen dicht te doen en door een ventilator of airconditioning aan te zetten
- Neem ze alleen in de vroege uurtjes of later op de avond mee naar buiten. Het is goed om niet te veel te bewegen tijdens de warmste uren van de dag.
Rampspoed afgewend!
DINSDAG HITTE DES DOODS
Zie je nou wel je hoeft ze niet terug te duwen
Afscheid nemen van oma, muzieklijstje doorgeven, kat een laatste knuffel, GeenStijl in je testament opnemen - het wordt weer TROPIESJ warm en we gaan er allemaal aan. Is het niet door de hitte dan is het wel van de 'groepen jongens' die elkaar tot moes slaan op het strand. We zijn reddeloos verloren. Hadden we in dit land maar een Batman die streed tegen de apocalyps. Rob Jetten ofzo.
HITTEGOLF DES DOODS OP KOMST
Schuilkelders
DAG QUASI-SERIEUZE WEERVRIENDEN. In navolging van de weerkoibois op het internet nu ook pushmeldingen bij de rest: het wordt heet. EEN HITTEGOLF DES DOODS. Zaterdag mogelijk 36 graaie in het zuiden en daarna zelfs tot VEERTIG GRADEN op de kaartjes. Allemaal in de schuilkelders, bel oma voor de laatste keer, koop een lekkere bikini, pomp alvast water op want straks mag het niet meer en bij de Volkskrant zijn de verloven voor Maarten Keulemans, JP Geelen en Ben van Raaij ingetrokken. We zijn in oorlog. Met de zon.
