Gezondheidsraad komt ONS bier afpakken
Nee-DDR-land
Nee maar even serieus. Wat is dit nou joh. De Gezondheidsraad schrijft dat alcohol niet gezond is (dat wisten we al) en gaat daarna de overheid allemaal dingen adviseren die extreem vrijheidsbeperkend zijn. Zo moet alcohol van de raad moeilijker verkrijgbaar worden, nóg duurder worden en zou reclame nog meer aan banden gelegd moeten worden. Daar is de Gezondheidsraad helemaal niet voor, denken wij, en als de Gezondheidsraad daar kennelijk wel voor is, dan moet de Gezondheidsraad ogenblikkelijk worden afgeschaft. En dan durven ze ook nog te zeggen: "Op individueel niveau zijn deze risico's relatief klein, maar doordat ongeveer drie kwart van de Nederlanders in meer of mindere mate alcohol drinkt, vertaalt dat zich naar een aanzienlijke ziektelast." Als we nou godverdomme één ding geleerd hebben van die hele debiele coronacrisis dan is het wel dat het leven uit meer bestaat dan gezondheid alleen, en dat het zelfs ongezond is om het complete openbare leven van vrije individuen aan te passen alleen maar om één bepaald collectief gezondheidsdoel te halen. Maar we weten het goed gemaakt. Sluit die hele Gezondheidsraad één week lang op in een feestzaal met onbeperkt ranja en gangmaker Ronit Palache, kijken hoe ze dan piepen. Blijf gewoon van ons bier af joh.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Alles moet stuk: overmatig en zwaar zuipen op laagste niveau ooit
Er blijft helemaal niks over van dit land
Alcohol, huuuu, kanker
Kastelein, kan ik van u nog twee pilskanker bekomen
BOB-campagne tegen dronken rijden vanaf vandaag TOM-campagne
FOTO (ANP): TOM achter het stuur
Alcoholmerken willen voordelen van alcohol benoemen, wij helpen mee
Een biertje, een wijntje of toch wat sterkers?
Alcomobilist Tom Waes krijgt rijverbod van... 3 maanden en alcoholslot
Stapte tomdronken in zijn auto
Welja. Drankcoach schrijft boos stuk in AD over drankgebruik in Gooische Vrouwen
Het is een serie, het is niet echt
Leraar Duits in Het Parool: middelbare scholieren zijn zuiplappen
En dat mag natuurlijk niet
VIDEO. Man in djellaba steekt Algerijn dood in Bordeaux 'omdat die alcohol dronk'
Aldus de Franse publieke omroep
