achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Zorro

VIDEO'S. Groep van 50 bontkraagjes bekogelt bus en politie met vuurwerk in Utrecht Overvecht

Wegrenne!

Weejoweejoweejo. De niffo's hebben weer rwina gezet en ditmaal was het herres in Utrecht. In de wijk Overvecht heeft gisteravond een groep van VIJFTIG man de politie belaagd met vuurwerk na de achtervolging en aanhouding van een scooterrijder, waarvan onbekend is waarom hij werd achtervolgd en is aangehouden. Nadat de politie optrad op met groot machtsvertoon zich terugtrok, stond ineens een stadsbus die kwam aanrijden vooraan in de vuurlinie. De bus is zo goed als volledig vernield door het straatgeweld. Het oproer ontstond rond 23:00 en hield aan tot ongeveer 01:00. De politie heeft alle 50 raddraaiers aangehouden zegt dat de agressie "onacceptabel" is en "een gevolg" krijgt. Gedeputeerde André van Schie, die vanochtend sprak met de Utrechtse buschauffeurs over het geweld, kwam ook met harde woorden: "Ik erger mij er kapot aan. Maar ik denk dat het iets is waar we als maatschappij ook wel iets over te vinden hebben." Zo. Een verklaring die de busslopende en vuurwerkwerpende onverlaatjes ongetwijfeld de koude rillingen bezorgt.

UPDATE - De busvervoerder meldt dat de stadsbus die is vernield in Overvecht door de politie werd gevorderd en ingezet "als een soort blokkade". Wtf.
UPDATE - Welja, gezellig. Verslaggever Powned vol op de bakkes gestompt bij winkelcentrum Overvecht.

LIVEBLOG IRAN HIER

Nu gaat Kim Jong-un te ver: Opperkameraad zegt vrouwonvriendelijke dingen

Wij eisen het werkkamp op

een tekst over kim jong-un

Wij vonden het dus altijd best een mooie baas. Jezelf de hele dag tonnetjerond vreten aan uit het Westen gesmokkeld voedsel terwijl je bevolking je bij elke boer die je laat aan staat te moedigen. Daarna een beetje in zo'n theater (waar jouw naam op staat, zoals op nagenoeg alles) zitten terwijl tachtig zwaar gehersenspoelde dansmariekes van een jaar of 5 zingen hoe goed jij bent, en dan 's avonds even naar een mooie vuurwerkshow (paar nieuwe kruisraketten) kijken. Our kinda guy. Maar nu zijn we Kim dus even helemaal kwijt. Niet alleen benoemt hij de afgelopen tijd om de haverklap vrouwen tot belangrijke dingen (waar is de tijd gebleven dat de massale onderdrukking van een bevolking nog iets van mannen onder elkaar was? red.), hij BELEDIGT ze ook. We weten niet of de Telegraaf dat gevoel van 'beledigd zijn' ook even gecheckt heeft bij de vrouwen in kwestie, maar voor ons is de lol er in ieder geval af. Kim Jong-un. Wat wij van hem vinden? Een smerige, vrouwonvriendelijke hufter.

GroenLinks Groningen sluit zich aan bij VERZET TEGEN TRUMP

Werd tied

LIVEBLOG IRAN HIER

Het wordt vaak gezegd want het is ook zo: De regionale politiek wordt akelig onder druk gezet door de lange arm met het kleine handje uit Washington. Gelukkig zijn er dan partijen die zich er van bewust zijn dat dit zo niet langer kan. Geïnspireerd door Amerika-duider Zita Pels van de afdeling Amsterdam maakt GROENLINKS GRONINGEN nu een vuist. Op het provinciehuis wordt namelijk MICROSOFT gebruikt en dat is LEVENSGEVAARLIJK. Dit weten namelijk niet veel mensen, maar hierdoor krijgt ome Trump elke avond een multomap met de kwetsbare gegevens van Stad en Ommeland op zijn bureau. 'Wow, these numbers on New-Beerta are really quite something. Beautiful numbers. The best, some would say. Can we take New-Beerta? We should, we really should. Appingedam is going to pay for it', gaat het dan. Fractievoorzitter Bas de Boer weet nog niet op welke systemen de provincie dan wel moet gaan opereren. Ook moet hij zijn iPhone en iPad nog de deur uit doen. "Dat toont maar aan dat we er ontzettend kwetsbaar van zijn geworden."

ZOEK DE MILITAIR

Onze Jongens spelen verstoppertje

Mocht u iets horen ritselen in uw tuin, dan kan dat zomaar HET LEGER zijn. Deze week zijn de militairen van kazerne 't Harde (of moeten we zeggen: 't Keiharde?) namelijk bezig met een oefening waarbij ze ONGEZIEN van Noord- naar Zuid-Nederland trekken, dwars door de vaderlandsche bushbush. Hebben wij laatst ook gedaan met de GS-redactie. Mosterd maakte er een sport van om in alle achtertuinen van reaguurders die we onderweg doorkruisten een hoopje te doen. Gelukkig waren we heel goed gecamoufleerd. Maar de militairen dus, die hebben alleen iets aan zo'n oefening als we het ze een beetje moeilijk maken. Als we onze ogen een beetje TRAINEN. Daarom: ZOEKZOEK de militair in de plaatjes na de breek.

LIVEBLOG IRAN HIER

'Russen lezen mee met Whatsappjes en Signals van overheidsmedewerkers'

Oei

LIVEBLOG IRAN HIER

Ojee ojee, hier een bericht van MIVD en AIVD. De Russische beer jaagt erop los en heeft het sinds kort gemunt op de accounts van Westerse 'hoogwaardigheidsbekleders, militairen en ambtenaren' bij berichtenservices Whatsapp (bekend van appjes sturen) en Signal (bekend van mensen die zeurden dat u Signal moest downloaden omdat het daar wél veilig was). Dit gebeurt door h4ck0rs die zich voordoen als een chatbot van de app en dan vragen naar pincodes. Ook breken ze in bij 'gekoppelde apparaten', oftewel mensen die de berichtenapps op meerdere apparaten hebben staan. Ook in Nederland is inmiddels ingebroken bij overheidsmedewerkers en (mogelijk) journalisten. Of eigenlijk niet echt ingebroken, inbreken bij WhatsApp en Signal is enorm moeilijk. Het is meer: DINGDONG HALLO de loodgieter hier, en dat er dan een Rus binnenkomt die overal camera's ophangt en nooit meer vertrekt. De vraag blijft: Waarom zijn we hier nou steeds maar weer zo slecht tegen bestand? Zijn die Russen nou zo slim of zijn wij (nou ja wij niet eens; onze overheidsmedewerkers) zo ontiegelijk dom? Schijt de Russische beer in het bos of alleen in onze bek?

AZC Hardenberg moet dicht, blijft open, gemeente dreigt met DWANGSOM

Katsjinggg

Het azc in Hardenberg (bekend van de aanranding van een minderjarig meisje, gratis fietsreparaties waarbij behoorlijk wat fietsen gestolen bleken, een steekpartij waarbij een 24-jarige Syriër om het leven kwam, een steekpartij waarbij een bewoner gewond raakte, boze ondernemers door winkeldiefstal in het dorp en zoveel meer) blijft LANGER OPEN. Dat meldt het COA een dag nadat de opvanglocatie voor 700 asielzoekers leeg had moeten zijn. In plaats daarvan zitten in Hardenberg nog 570 asielzoekers die het COA nergens anders kwijt kan en dat blijft de komende dagen ook nog wel ff zo. Omdat de gemeente er onderhand wel klaar mee is, het besluit om de locatie na 10 jaar te sluiten kwam immers niet uit het niets, dreigt die nu met een DWANGSOM. Of dat ervoor zorgt dat het COA sneller opdondert, geen idee. Maar we weten wel dat het voor een gemeente behoorlijk lucratief kan zijn. Kan iedereen in Hardenberg straks een prachtige nieuwe fiets kopen!

(LIVEBLOG IRAN HIER)

Wegens seksuele en racistische misdraging op non-actief gezette politiechef blijkt nummer 3 van VVD Heerlen Marcel Hellinga

VVD, voor onze veiligheid

LIVEBLOG IRAN HIER

De politie mag dan je beste vriend zijn, rotte appels heb je ertussen. Gisteren werd bekend dat een teamchef bij Politie Limburg op non-actief werd gezet wegens "seksueel grensoverschrijdende en racistische aard" en gerommel met politiesystemen "waarbij werk en privé onvoldoende zijn gescheiden". Oei oei oei. Lui die zulke dingen doen kan je beter niet in je organisatie hebben, en zo komen we op DE VVD. Specifiek de afdeling Heerlen, waar de kersverse non-actieveling MARCEL HELLINGA, gewoon op plek 3 van de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen blijkt te staan. Dezelfde partij waarvan kort geleden nog een raadslid in Maastricht werd veroordeeld voor dreigen met terrorisme. Dan gaan wij ons dus afvragen: Wat IS DIT voor een partij?? Wij zijn tot veel in staat, maar wij zouden dus met figuren van zo'n club rotte appels niet gezellig gaan schilderen.

Kabinet over Groningse gasvelden NIET volstorten met beton: GAAN WE MOOI NIET DOEN

Joh

LIVEBLOG IRAN HIER

Als het moment nadert dat er geen weg terug meer is, heb je altijd mensen die nerveus worden en dat is dus precies wat er gaande is in de Tweede Kamer wat betreft het dossier Groningen. De steun voor 'de gasvelden NIET volstorten met beton' aldaar 'groeit', hoewel die groei zich vooralsnog beperkt tot het front Eerdmans-De Vos-Wilders-Markuszower en ja, dat is niet een wat wij noemen een breed palet. Aan de andere kant hebben we nu het kabinet-Jetten dat alvast roept dat ze HET (NIET volstorten van de gaskraan met beton) NIET GAAN DOEN. Dat, ondanks dat ze het natuurlijk WEL NIET gaan doen stel dat er ineens een meerderheid ontstaat en het 'WEL NIET DOEN' door de Kamer komt, anders verwachten wij een hele hoop booswoeste mensen die gaan huilen over DE RECHTSSTAAT. Ons plan: Stort geen beton, houd de kraan op een piepkleine kier, noem die kier 'de Eerdmans-kier' en we openen de boel alleen als we doodvriezen of besluiten dat we toch wel een keer een heleboel geld willen verdienen. De opbrengst van het heropenen van de gaskraan gaat voor 50% naar de Groningers en nog eens 25% naar de Groninger FC. Wij het huis warm, zij de Champions League.

SAHARAZAND. Zoek dekking.

Beeld: Woestijnmeneer gooit Saharazand richting Nederland, een jaarlijkse traditie

LIVEBLOG IRAN HIER

Ja hallo GeenStijl hier LIVE vanuit Nederland, waar ieder moment een enorme golf Saharazand binnen kan vallen. Als een influencer in Dubai kijken we angstig naar het luchtruim, biddend dat de Korrels Des Doods niet recht in onze bek (of op onze autoruit) zullen neerdalen. Gelukkig hebben we ons voorbereid op het nakende stofgeweld door alle 'Het Saharazand komt, wat moet ik doen?'-artikelen alvast tot ons te nemen, zoals de Telegraaf, RTL, Omroep West, NOS, AD, Omroep Zeeland, RTV Drenthe en al die andere. De algehele boodschap leek te zijn dat we de auto vooral NIET moeten wassen. Maar ja, misschien moet je dat dan dus juist doen. MSM en zo. (Weedu nog dat het Saharazand ons allemaal een QR-code gaf? Of zo.) We hebben in ieder geval uit voorzorg het paard thuisgelaten en zijn per kameel naar GSHQ getrokken (dat blijkt in bepaalde wijken dus helemaal niet op te vallen, red.), draaien non-stop Enter Sandman (Anneke Grönloh mag ook) en hebben een fototoestel bij de hand want dat moest van de LINDA. Zand erover!

Republikeins Congreslid Tony Gonzales zegt sorry voor affaire met staflid (dat daarna zelfmoord pleegde door zich in brand te steken)

Oei

(LIVEBLOG IRAN HIER)

Soms heb je als man wat uit te leggen en Tony Gonzales, Amerikaans lid van het Huis van Afgevaardigden namens Texas, is een man die wat uit te leggen heeft. Goed gristelijke Republikeinen wippen al buiten de deur sinds water nat is en eens in de zoveel tijd moet er weer eentje toegeven hoe hij het jammerlijk heeft verloren van de duivelse verlangens en verleidingen. Wat dan weer vrij uniek is in het geval van Gonzales, is dat de minnares, een vrouwelijk staflid, na de romance haar eigen leven nam door zichzelf in brand te steken. Dat is, zoals ze dat zo mooi zeggen, niet fraai. Ter verdediging van Gonzales, die door dit slippertje zijn gooi naar herverkiezing in rook op zag gaan, kwam hij wel met een UITSTEKEND statement. Hij heeft een fout gemaakt, maar hij heeft het even overlegd met de Allerhoogste en die heeft 'm al vergeven. Dus wat doen we nu helemaal moeilijk?

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.