Impeachment! Huis van Afgevaardigden start onderzoek naar Joe en Hunter Bidens zakendeals
Huis in verzet tegen de BIDEN CRIME FAMILY
Ten eerste: laten we alsjeblieft een keer stoppen met doen alsof Joe Biden de president van Amerika is. Dat was en is hij niet. Joe Biden is de woordvoerder van het presidentiële hospice-personeel, z'n communicatieadviseurs, beleidsadviseurs, en de overige 1800 medewerkers van de Executive Office of the President of the United States. Het meest recente voorbeeld daarvan was afgelopen maandag onderstaand nog, toen dat stamelende kadaver in Vietnam werd onderbroken door z'n eigen personeel met de mededeling dat het wel mooi geweest was en hij naar bed mocht.
Maar goed, impeachment dus, hoe zat dat ook alweer. Als een president 'impeached' is, betekent dit dat het Huis van Afgevaardigden hem per meerderheidsstem in 'staat van beschuldiging' stelt, wat natuurlijk iets heel anders is dan een veroordeling. Een veroordeling en afzetting vindt pas plaats als 2/3 van de Senaat onder toeziend oog van een Supreme Court Chief Justice daartoe stemt.
Voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, Kevin McCarthy, kondigt bovenstaand dus aan dat het Huis een onderzoek opent naar Joe en Hunter Biden's vele extreem verdachte praktijken en zakendeals. De Republikeinen hebben met 222 - 212 een nipte meerderheid in het Huis, dus de kans is groot dat er na het onderzoek inderdaad een staat van beschuldiging, een impeachment, volgt. In de Senaat hebben de Republikeinen slechts een 49 - 48-meerderheid, dus daar is een 2/3 meerderheid erg onwaarschijnlijk.
Het Witte Huis heeft al gereageerd en noemt de kwestie "extreme politics at its worst." Wat natuurlijk de waanzin voorbij is nadat Democraten Trump vier jaar lang niets anders deden dan proberen Trump af te zetten. Heel spannend allemaal hoor, maar laten we nou niet doen alsof Joe Biden niet allang DOOD IS voordat het ooit zo ver komt.
Joe Biden was en is geen president van Amerika. Het is een woordvoerder
Ja er is natuurlijk wel degelijk heel veel bewijs
Social
CNN: Biden verzint systematisch verhalen over z'n eigen verleden
Social
Reaguursels
InloggenNu al benieuwd naar de spin van de NOS als Biden veroordeeld wordt.
Waarschijnlijk gooien ze het op z'n dementie.
Er is GEEN ENKEL bewijs gevonden tegen Joe Biden door Comey en Jordan, sterker nog: alleen maar bevestiging van onschuld.
Dus... beginnen ze een impeachment onderzoek,
Zeer tegen normale gang van zaken in en zelfs ZONDER VEREISTE stemming in het huis van afgevaardigden!
Er is maar 1 partij die de overheid "weaponizen", Yup de MAGA Trump
cultisten.
En Spartacus is daar een fan boy van.
The walls are closing in. Misschien moet je jezelf eens wat beter informeren. De bewijzen, echte bewijzen en getuigenverklaringen stapelen zich op. Natuurlijk is er geen cheque uitgemaakt voor Joe. Maar dit zijn zeer ernstige feiten en omstandigheden. Het gaat ze niet lukken dit nog verder onder de pet te houden door censuur te dwingen en hun politieke macht binnen het DOJ en FBI te gebruiken. Dit gaat einde presidentschap betekenen. Dit heeft niks met Maga te maken, maar alles met de hebzucht van de Bidens.
De kans is groot dat Joe al dood is voordat het onderzoek echt gestart is. En misschien dat de Democrats hem daarbij ook nog een duwtje in de rug geven, want anders is hun "schone handen" imago ook ter ziele.
Het is gewoon een spel. De democraten weten ook dat ze niet van Trump kunnen winnen met kandidaat Biden. En de Republikeinen haten voor het overgrote deel Biden ook. Dus alles beter dan Trump. En met dat laatste ben ik het dan ook wel eens. Trump de bak in, Biden een verzorgingshuis. En dan moge de beste winnen. Newsom of Desantis. Ramaswamy als vice president want ik zie de republikeinse kiezers niet kiezen voor een donker iemand.
Trump de bak in voor wat, al die valse beschuldigingen?
Als je gaat kijken naar de Clinton of Bush familie dan zie je ook de ene naar de andere criminele handelingen, Clinton heeft zelfs de vrouw in dienst van de bom aanslag op het Capitool waar doden bij zijn gevallen, hij heeft haar Clementine gegeven.
Papa Biden heeft zelf toegegeven, op televisie, Hunter de hand boven het hoofd gehouden te hebben als vice president onder Obama tijdens een onderzoek van het Oekraïense OM naar de handel en wandel van Hunter toen hij nog iets deed voor Burisma, door te dreigen financieen voor Oekraine tegen te houden.
Hunter Biden ontving in een jaar of zes ongeveer €11 miljoen aan salaris van Burisma in UKraine. Burisma Holdings Limited was a holding company based in Kyiv, Ukraine for a group of energy exploration and production companies. It was registered in Limassol, Cyprus, until being dissolved in 2023
@theo-is-dood | 13-09-23 | 13:29:
Voor 11 miljoen komt de familie Biden niet eens hun bed uit.
De vraag is wat Hunter daar allemaal nog meer uitgespookt heeft.
Hij had daar meer dan genoeg kansen voor.
@Mr.Crowley | 13-09-23 | 13:38: er moest eerst twee keer vijf miljoen betaald worden volgens de verslagen. Vijf aan Joe en vijf aan Hunter. Dit komt daar boven op.
Gezien alle documenten die beschikbaar zijn is dit onderzoek een logisch gevolg.
Blijkbaar maakt het niet uit of je door een kat (seniel, Biden) of hond (debiel, Trump) gebeten wordt. Zou bijna weer terugverlangen naar Obama, maar daar schijnt ook een schroefje los te zitten. Is dat soms de reden dat ze er maar 8 jaar mogen zitten?
Hunter en normen en waarden.
Getrouwd maar naar bed met vrouw van overleden broer.
"Moeilijk voor de kinderen"
x.com/dom_lucre/status/17017919211553...
Alweer?
Die deals waren toch al onderzocht?
Hunter Biden, Burisma, and Corruption:
The Impact on U.S. Government Policy and Related Concerns (2020)
www.hsgac.senate.gov/imo/media/doc/HS...
Uitgebreid becommenteerd in dit artikel uit 2020. Het rapport is het 1e linkje in het artikel. www.lawfaremedia.org/article/what-mak...
Gaan ze die deals nou wéér opnieuw onderzoeken?
Mijn favoriete quote uit het artikel. Johnson over pres. Biden: "What our investigations are uncovering, I think, will reveal this is not somebody we should be electing president of the United States.”
Politiek links is helemáál wég van Biden. Maar het is een corrupte man, met dito zoon, die niet vies is van verzinsels, fraude en steekpenningen.
Wie het rapport leest, zal ook lezen over de bemoeienissen en invloed (op de ontwikkelingen die hebben geleid tot de huidige russisch-oekraiense oorlog). Maar dat is ook waarom het rapport later hevig bekritiseerd werd.
Volgens de BBC:
"They have, however, shed more light on business dealings by the president's son Hunter Biden - which Republicans say are questionable - and on Mr Biden's knowledge of his son's activities.
In a brief statement at the US Capitol, Mr McCarthy said there were "serious and credible" allegations involving the president's conduct.
"Taken together, these allegations paint a picture of a culture of corruption," he said. The White House was quick to condemn Mr McCarthy's decision. "House Republicans have been investigating the President for nine months, and they've turned up no evidence of wrongdoing," White House spokesperson Ian Sams wrote in a social media post. "Extreme politics at its worst.""
Dus waarover gaat het? Het al jaren opgeklopte verhaal over Hunter, die zakenvoordeeltjes had omdat pappa president is. Er is al die jaren heel goed gespit en gegraven, maar er is niks opgedoken over Joe's strafbare betrokkenheid. Je denk dus hier wordt de room weer opgeklopt tot het wat lijkt, in de hoop dat de kiezer straks een vieze smaak overhoudt.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het een smear campagne betreft vanuit republikeinse zijde.
Zoals je eerder ook opmerkte dat dit kennelijk het resultaat is van een totaal verziekt twee partijen stelsel.
Daarnaast deel ik je vrees dat die manier van politiek bedrijven al is overgewaaid en de eerste gevolgen daarvan zichtbaar worden, hier.
Je hebt "zakenvoordeeltjes" en je hebt fraude en corruptie. Je hebt "opkloppen" en bagatelliseren (lees: het express zo laten lijken en nét doen alsof het allemaal niet zo erg is en wel mee valt). Waarom doe je daaraan mee?
Fraude en corruptie IS strafbaar, mijn beste.
Dat gezegd hebbende zal ik nooit snappen waarom politiek-linkse mensen groot fan zijn van dat liegende, corrupte en oorlogszuchtige fossiel.
De democraten willen van Biden af, de republikeinen van Trump. Dit is politiek op zijn best/smerigst. Volgend jaar Newsom tegen Desantis.
Joe Biden is al dood, alleen zijn ze vergeten het hem te vertellen.
www.youtube.com/watch?v=s7tWHJfhiyo uitleg waarom er een 2 party systeem is en eigenlijk waarom democratie eigenlijk kut is. Er wordt gewoon gemanipuleerd, in de video kort uitgelegd als 'gerrymandering'. In NL niet mogelijk.
Sommige dingen uit die video gebeurt in NL ook. Zoals dat mensen gaan 'strategisch stemmen' en de minderheid wordt als winnaar uitgeroepen.
Hahaha dus "strategisch stemmen" is nu al een manier om de minderheid te laten regeren? Even uitleg: We hebben partijen die alleen middels coalities een meerderheid kunnen vormen om te regeren. De meerderheid is dan dus aan de macht, welke gecontroleerd wordt door de oppositie en de Tweede Kamer. Daar is niets aan "gemanipuleerd" maar ik weet heus wel waar je naartoe wil. Je naam zegt het al een beetje.
@Beste_Landgenoten | 13-09-23 | 10:53:
Nee, hoor. Strategisch stemmen komt ook in NL voor. Je maakt de denkfout dat politici daar invloed op uit kunnen oefenen, maar dat kunnen ze niet. Je kan hooguit middels propaganda, showprocessen tegen of het demoniseren van je politieke opponenten en hun achterban proberen dat te sturen maar veel meer dan dat ook niet.
Strategisch stemmen is voorbehouden aan de kiezer. Nou is de NLse kiezer al sinds de tijden van Drees redelijk merk-trouw wat dat betreft, en dus heeft - op een enkele uitschieter na - het strategisch stemmen historisch gezien nooit zo veel invloed op de NLse politiek gehad, als waar de Biden-fans (door de propaganda uit die hoek) bang voor zijn. NL is Amerika niet, mijn beste. Wij zijn over het algemeen veel nuchterder dan dat.
P.s. je vergat in je verhaaltje over controle op de coalitie trouwens nog de rol van de Eerste Kamer en de Raad van State daarin.
Het feit dat Joe compleet padje af is zou al voldoende moeten zijn voor een impeachment
Wat voor kronkel heb je als je Joe nog probeert te verdedigen. Potus zegt hier op kamera in een officiële toespraak dat ie in bedje gaat liggen...
Wat triest dat je nu nog steeds de legitimiteit van Biden ontkent.
Ik ontken nog steeds de legitimiteit van Biden a.k.a. mr. 10% a.k.a. the Big Guy. Als ik hiermee in uw ogen triest ben dan zie ik dat maar als een compliment.
@At_Dawn_They_Sleep | 13-09-23 | 11:07: Ik ook.
Het is niet voor niets dat de Dems geen voter-ID willen maar wel zoveel mogelijk mail-in ballots. Dat doen alleen corrupte regimes die wat te verbergen hebben.
@pollens | 13-09-23 | 11:35: Hoe is Orange toddler in 2016 in vredesnaam tot president gekozen vraag je je af...
@Soyboy | 13-09-23 | 11:48: Simpel: omdat de tegenstander nóg beroerder was. Toen de Dems kwamen aanzetten met iemand die weliswaar een seniele oude gek, maar toch marginaal beter was dan Hillary Clinton, was het afgelopen met Donaldje.
@MAD1950 | 13-09-23 | 12:02: Denk ik ook, maar zowel pollens hier als Spartacus, blijven hardnekkig de samenzweringstheorieën voeden. Geen flintertje bewijs, alleen maar 'vragen stellen', theorieën suggereren en praten over 'veel mensen zeggen'.
@Soyboy | 13-09-23 | 11:48: Mail-in ballots.
Populair geworden (beter gezegd: gemaakt) in de corona-periode. Uitermate fraude-vriendelijk.
Er zijn mensen die, op hun beurt, het juist triest vinden dat u in die legitimiteit gelooft.
Wat ik zelf triest vind is te zien hoeveel invloed de politiek van Amerika de politiek en het leven in NL, én de rest van de EU, EMU en EER, en daaraan grenzende landen heeft beïnvloed en telkens weer betrekt in de e.o.a. oorlog.
En zeg er nou niets van, want dan wordt op ferme toon en met verwijzing naar hoe dankbaar we moeten zijn voor iets van bijna 80! jaar geleden je verteld dat je nu - 80 jaar later - nog steeds niet voor jezelf mag nadenken en altijd moet doen wat Amerika zegt.
Tof zou zijn dat wanneer het daadwerkelijk tot een veroordeling zou komen, de Dems dat proberen te voorkomen door een beroep op ontoerekeningsvatbaarheid.
Het zou nog de waarheid zijn ook.
Enfin, glas, plas, was. De corruptie gaat verder.
Ik begin me wat zorgen te maken over Joe. Een zittend president niet nomineren is een blamage voor een partij. Enige head-held-high oplossing voor de Democraten is dat Joe binnenkort overlijdt.
Ik zou een voorproever nemen…
Tja, maar wanneer het overduidelijk is dat de man gewoon (te) oud is geworden lijkt mij het prima om te zeggen; “jongens dit gaat zo niet langer”.
Kan je het beter in eigen hand hebben en de beslissing nemen, dan doen wat er nu gebeurd en dat is steeds meer bewijs in de media zien dat de man gewoon al achter de geraniums had moeten gaan zitten überhaupt voordat hij President werd.
Waarschijnlijk kun je alleen maar zo hoog in de boom komen door te 'wheelen en dealen', ook met minder frisse partijen. Het zou mij dus verbazen als er een presidentskandidaat komt zonder boter op zijn hoofd.
Ramaswamy 2024!
Toch heb ik de zeer sterke indruk dat er nu op heel laag water heel lage spijkers worden gezocht. Joe is, vergeleken bij Donald een heilige qua wetsovertredingen, maar zo werkt het dan helaas ook weer niet, want een enkele veroordeling is voldoende. Wat Hunter allemaal uitspookt lijkt me sowieso totaal irrelevant, al lijkt het gezien de pijlen die op hem gericht worden in plaats van papa Joe, dat Hunter al 3 jaar president is en niet zijn vader.
Uiteraard hoort dit allemaal bij het totaal verziekte twee-partijen systeem waar men elkaar tot het bot fileert en het landsbelang op de laatste plaats komt. Als de andere partij maar pootje wordt gelicht. Een destructief politiek systeem waarbij ik hoop dat niet alles vanuit daar naar hier komt overwaaien, al heb je met de "pronouns" al een omineuze voorbode van wat komen gaat.
Wat me aan de Democraten tegenvalt is dat ze dus niemand kunnen vinden die beter is dan Joe, omdat zonneklaar is dat deze ouwe baas zwaar aan onderhoud toe is. Hij kan echt niet vier jaar mee.
Pijlen worden op Joe gericht door mensen die snappen dat een incompetente drugsgebruiker geen miljoenen ontvangt van een energiefirma uit Oekraïene zonder dat er toegang dat het witte huis tegenover staat.
Op het moment dat ik iemand in mijn directe familie heb, die in het nieuws is wegens drugs, prostituees en fragwürdige geldstromen, kun je er donder op zeggen dat ik een job bij een lokale bank kan vergeten. Laat staan de machtigste post ter wereld.
@Malle moer | 13-09-23 | 09:49: Het gaat erom of Joe financieel geprofiteerd heeft van Hunters capriolen. En daar is na 5 jaar onderzoek nog niets van gebleken.
@Après toi | 13-09-23 | 09:58: nee, daar gaat het niet om. Joe heeft Hunter in staat gesteld geld te verdienen door een luisterend oor te kunnen bieden in het witte huis.
Dat, beste adres toi, is corruptie.
@Malle moer | 13-09-23 | 09:49:
"die snappen dat een incompetente drugsgebruiker geen miljoenen ontvangt "
Hoe dat werkt is heel simpel: Burisma meende en vooral hoopte, dat middels het paaien van de zoon een ingang bij de vader zou ontstaan, in het kader van niet geschoten altijd mis. Wat is er handiger dan een investreing te doen in de zoon van de president? Elk bedrijf zou dit doen en Hunter heeft, handige crackwise profiteur dat hij is, gewoon gebruik gemaakt van wat hem geboden werd als "zoon van ".
Daar hoeft niets sinisters achter te zitten, het is niet verboden om een zoon van een president te fêteren, kijk naar de zoons van Trump die miljoenen binnentikten van de Saoedi's bijvoorbeeld, geen haan die daarnaar kraait.
Wat bewezen zal moeten worden , is dat de president daaruit ook voordeel trok, geld kreeg en privileges uitdeelde in ruil daarvoor. Kan dat niet bewezen worden en daar lijkt het sterk op, de Reps zijn er al jaren meer bezig middels een enorme smeercampagne zonder resultaat, maar hopen nu via een impeachment nog meer rook te maken in de hoop dat de kiezer denkt dat er vuur is.
@Beste_Landgenoten | 13-09-23 | 10:06: Een aanvulling op je laatste alinea, de vader hoeft zelf geen direct voordeel te hebben gehad. Er is ook sprake van corruptie als de vader zodanig zijn invloed gebruikt heeft zodat de zoon gefêteerd kon worden. Of onderzoeken naar misstanden omtrent zijn zoon heeft gefrustreerd.
Ik vind die felle 'het is gek om inkomsten van overzee te krijgen' en 'raar om shell companies te hebben' potsierlijk en uiterst onsympathiek.
Maar ik juich de ondergang van dieppolitiek gewortelde nepo-families toe. Hunter is natuurlijk een totale nikskunner en diens door papa mogelijk gemaakte wheeling en dealing mag best bekeken worden.
@Pardoes | 13-09-23 | 11:00:
Zullen we het dan ook even hebben over de kinderen van Trump?
"als de vader zodanig zijn invloed gebruikt heeft zodat de zoon gefêteerd kon worden."
*kuch kuch*
@Beste_Landgenoten | 13-09-23 | 10:06: ja, als jij corruptie niets vreemds vindt, dan snap ik je andere reacties ook beter. Want aangezien de functie van hunter Biden jaren aanhield, zal er ook wel geleverd zijn, denk je niet. En dus is Joe Biden waarschijnlijk corrupt.
Maar je snapt het echt wel hè, je loopt gewoon te draken.
@Malle moer | 13-09-23 | 10:02: Dat is dus nog steeds niet bewezen. Zie het onderzoek.
@Pardoes | 13-09-23 | 11:00: Dat geldt voor drie kinderen van Trump en voor zijn schoonzoon.
Hoezo irrelevant?! Als je de ambitie hebt om vicepresident te worden, dan verbiedt je je zoon Hunter om zaken te doen in en met een van de meest corrupte landen ter wereld. Want dat is Oekraïne. Zie bijvoorbeeld:
Oliver Bullough
Moneyland: Why Thieves And Crooks Now Rule The World And How To Take It Back
Reactie van Joe Biden:
Now, look.... listen.... like I was saying. The people in the UK... YouKray.... Ukraine prodigiously trusted the gummy mints, governments.... we have a plan... look. in 1989 president Obama and I evacuated corn-pop from Kiev...... I was very proud of that.... and we had forces in Georgia who ... hey, that's what I said man. The Buick stops with me.
In 1989 president Obama and I evacuated corn-pop from Kiev...... LOL!!!!!
En ik maar altijd mopperen op Trump. Die Biden is gewoon hetzelfde, alleen is hij iets geniepiger!
Wat zou er gebeuren als een van de twee partijen nou eens gewoon niet mee deed aan de volgende verkiezingen. Of wanneer de nieuwe president ministers zou aanstellen uit beide kampen?
Dat laatste klinkt zeer democratisch. Goed idee.
Bij het verdelen van taart mocht mijn ene kind snijden en de andere kinderen als eerste kiezen. Het oneerlijk snijden loonde dus niet. Zoiets bij het verdelen van de ministerspost.
Als sleepy Joe weg moet krijgen we Kamala. Das niet best. Die is nog woker dan woke.
Voordeel is dan stemt echt iedereen Trump
En nog dommer dan dom.
@ikworstelengadouchen | 13-09-23 | 09:41: Als jij denkt dat Trump goed gaat zijn voor de EU en jijzelf ben je niet zo sim. Tenzij je in de VS woont.
Haha, dat filmpje is goud. Wat een spectaculaire ramp is die man. Gaat hij echt voor een tweede termijn?
Hoe zwaar is Elon Musk beveiligd?
Hij heeft Twitter(X) vrijgegeven. Hierdoor sijpelt er heel wat vuile was over de Bidens door over de aardbol. De censuur werkt hier niet meer.
Dan is hij ook nog eigenaar van Starlink. Daar wordt alles overal ter wereld ongecensureerd doorgegeven. Dit wordt ook niet overal gewaardeerd. In China beginnen ze zich al zorgen te maken.
Eigenlijk wel goed dat het klootjesvolk een keertje ziet hoe corrupt de leiders der landen zijn. Waarbij men eerst kon weggezet worden als "conspiracy theorists", moeten ze hen nu gewoon gelijk geven over de afgelopen 30+ jaar.
Als Musk een Chinees was zouden wij ook zo reageren. Ernst Blofeld is er niets bij.
@LangeTijdGeleden | 13-09-23 | 09:25: Dat zou mooi zijn als we niet in een post-moderne tijd met identiteitspolitiek geleefd hadden. Vroeger waren mensen het oneens. Tegenwoordig hebben we verschillende realiteiten. De objectieve waarheid is dus ondertussen ondergeschikt aan de persoonlijke voorkeur geworden. Nog niet al getuigt Joe Biden zeöf dat hij schuldig is, dan nóg zullen mensen ontkennen dat dat zo is. Omdat ze met het alternatief niet kunnen leven.
maak je maar geen zorgen hoor Musk is deel van 'de familie' dus hij hoeft zich niet zorgen te maken
“It’s called the American dream because you have to be asleep to believe it.”
G. Carlin
Een absolute grootheid in comedy land!
Dit doet McCarthy alleen omdat hij afhankelijk is van Trump aanhangers in het huis voor zijn herverkiezing als leider. Er is hiervoor al een commissie geweest die niks spannends heeft gevonden, in ieder geval niet spannend genoeg voor impeachment.
Ophef creëren om de massa met rode petjes te mobiliseren te gaan stemmen op de grote leider bij de komende verkiezingen. De halve familie en schoonfamilie van Trump hebben door nepotisme enorm verdiend tijdens zijn presidentschap, maar hier trekken de Republikeinen een lijn hoor. Zo doorzichtig..
@TancredvanTiberias2 | 13-09-23 | 09:18: Ach, zo gaat het inmiddels al 6 jaar over en weer. Niks nieuws. Liberalen flippen alleen uit omdat ze nu een koekje van eigen deeg krijgen.
Biden en Trump misschien in rechtszaken verwikkeld straks? Zou mooi zijn wanneer integere presidentskandidaten van een volgende generatie die 2 zouden kunnen vervangen voor Democraten en Republikeinen. Maar zijn die er wel? Hopelijk wel?
Je zou toch denken dat ze daar ook kijken naar de meest competente mens om op de stoel van president te gaan zitten. Waarom krijgen ze het dan toch maar eens in de zoveel tijd (Carter, Reagan, Obama) om een goeie vent te vinden die niet helemaal seniel is?
Goed idee. Zou dichter bij huis beginnen.
Je kunt het altijd slechter treffen. Wij moeten het een hele generatie doen met Wimlex. Geen afwisseling van de wacht.
Obama?
Enige prestatie van Obama is dat tijdens zijn bewind het meest mensen in het buitenland zijn vermoord. Zonder proces, natuurlijk.
Sjonge een politiek proces zo vlak voor de verkiezingen, dat lijkt de nieuwste democratische trend. Zoiets zou in ons land nooit gebeuren. Hier waar de NPO medio en het OM en de rechterlijke macht volkomen politiek onafhankelijk zijn.
Nu ‘D’66 instort na de verkiezingen wordt het nog erger in Nederland. Al die gewipte gasten krijgen weer ergens een baantje als beleidsmaker. De kiezer trekt weg van links en het beleid gaat nòg meer naar links.
Kartel-baantjescarrousel. Je ziet de benoemingen komen in 3, 2, 1……
Ach allemaal klein bier, je pik laten afzuigen door een stagiaire is veeeele malen erger.
Okay...., maar dan ook alleen je pik hè?
De rest mag niet mee doen.
Nee, zo stom zijn om je te laten betrappen.
Dat is pas triest.
J.F. Kennedy was vele malen erger en die is er mee weggekomen.
@Mr.Crowley | 13-09-23 | 09:14: of er niet moeilijk over doen. President Mitterand had geen geheimen op dat gebied en kwam daar gewoon mee weg.
@Mr.Crowley | 13-09-23 | 09:15: Die is dood. Dat is ook een vorm van "ermee Wegkomen". Dat wel, ja.
Welke president de Amerikanen straks ook kiezen, hij moet het land besturen vanuit de nor.
Biden gaat niet naar de gevangenis.
@Après toi | 13-09-23 | 09:00: zo rolt Amerika, ja. Officiële organen zijn tot op het bot ‘infested’ met extreemlinks. Hier ook. Dus nee, hij zal wel niet de bak in draaien.
@Malle moer | 13-09-23 | 09:20: Extreem links bestaat niet in de VS. De Democraten lijken qua gedachtengoed op een partij als JA21.
@Après toi | 13-09-23 | 10:01: Onzin.
Immigratie, energie, klimaat, belastingen, overheid,
noem maar op, ze doen exact hetzelfde als GroenLinks maar dan nog met een dikke laag woke-saus eroverheen.
Trump in de cel en Biden naar het bejaardenhuis. Het zou voor de VS de allerbeste uitkomst zijn.
Dat verhaal dat hij op een kanonskogel naar een bezette stad vloog om die te inspecteren, daarna in de lucht overstapte op een terugvliegende kogel en veilig terugkwam in het eigen legerkamp zal dan ook wel niet waar zijn.
Kun je dat met bewijzen onderbouwen?
Joe Biden is het bewijs dat er geen enkele president aan de macht is, het zijn slechts woordvoerders, Het maakt daarom ook niet uit welke president er gekozen gaat worden. Het is een clownsshow voor de bhune.
hmm ok, gaat dat ook zo hier in het geval prins Frans wordt verkozen? Dus al die klimaatgekke maatregelen, de migratie omarming en het slopen van de boerenstand is niet gebonden aan de linkse kerk? Vertel...
George Carlin - The big club
www.youtube.com/watch?v=cKUaqFzZLxU
"Forget the politicians, the politicians are put there to give you the idea that you have freedom of choice, you don't, you have no choice. You have owners"
@klaverboerdenham | 13-09-23 | 09:05: daar heeft de ambtenarij inderdaad meer invloed op dan de regering. Vandaar dat we al decennia links beleid hebben, ook onder rechtse regeringen.
@AdvocatusDiaboli | 13-09-23 | 09:05: Mooi hè, in mijn ogen een van de scherpste stand-upcomedian die Amerika heeft gehad.
Ik kan iedereen de serie Fresh Prez of DC aanraden (youtube Kyle Dunnigan)
Het wordt tijd voor een transgender als president daar.
Taylor Swift kan een goede zijn.
Is dat een transgender?
Of Michelle Obama dus (Michael Obama)
www.youtube.com/watch?v=DVA8bkievgc
@Après toi | 13-09-23 | 08:52:
Ja.
Madonna ook.
@Geylebok | 13-09-23 | 08:53: Okay, jij bent hier de expert.
Ik droomde vannacht dat ik als reptiel in het onderbroekje van Taylor zat.
En geloof me, het spleetje wat ik daar zag was echt geen bedrog ;-)
@D-Fens_1963 | 13-09-23 | 09:06:
Dan is de operatie goed gelukt...
Taylor creëert tenminste dingen. Hedendaagse politiek maakt ze kapot.
Misschien even Vera Bergkamp vragen te bemiddelen om verdere escalatie te voorkomen.
Feathera Mountaincamp to the rescue!!!
Dank u, dank u wel!
@Malle moer | 13-09-23 | 09:24:
Nee, nee, nee, nee, nee, nee, u heeft uw punt gemaakt.
Die man moet lekker op een van z'n landhuizen achter de geraniums. Dit is zielig.
Lekker achter de tralies joh.
@Usumani | 13-09-23 | 09:05: als mocht blijken dat hij onrechtmatig gehandeld heeft, ook goed. Al zou thuis met enkelband ook mogen wat mij betreft (indien het louter financiële zaken zou betreffen).
@VP732 | 13-09-23 | 09:21: U bedoelt in dat huis, dat Biden heeft verkregen door zijn onrechtmatige handelingen? Stop 'm dan maar weg in een trailer park.
Het valt op, voor de Democraten valt het niet mee; het is vallen en opstaan.
Biden'd puppetmaster, Obama, schuift binnenkort zijn vrouw naar voren als kandidaat.
Zijn *transvrouw, volgens tegenstanders.
Dat zou iddheel positief zijn!
Alle presidenten zijn boeven, je komt niet op zo'n positie zonder vieze handen te maken.
En de enkele eerlijke die het wel lukt loopt het slecht mee af.
Het is nog niet zeker dat Trump veroordeelt wordt.
Dit is wel apart, toen ik een paar jaar geleden een filmpje plaatste over wat er allemaal mis is met Joe Biden werd ik weggejorist. Omdat het een complottheorie was zeker? Maar goed ik zal blij zijn als de waarheid boven tafel komt want dit zaakje stinkt natuurlijk een uur in de wind. Coke in het witte huis, miljoenen prive-investeringen... een andere president was al lang weggestuurd.
Plaats hem nóg eens, kun je lachen.
Van elke 1000 voorspellingen komt er altijd wel 1 uit.
Wil niet zeggen dat alle voorspellers dus gelijk hebben.
Na het Afghanistan debacle wisten we dat Joe Biden er helemaal niets van terecht zou brenhen.
@AdvocatusDiaboli | 13-09-23 | 08:52: simpeler reactie kan ik me nauwelijks voorstellen.
Ik denk dat tenminste een deel van de comments onterecht wordt weggejorist, omdat GS liever één verongelijkte reaguurder heeft dan ophef en een landelijke cancelactie.
Wat een niveautje weer van die Scott Perry. Zit waarschijnlijk de hele dag op wappiesites. Nou spannend hoor die impeachment.
Dit is de eerste impeachment waarbij nog geen enkel bewijs is, maar men wel vol de aanval inzet. Dat onderzoek tegen Joe en Hunter loopt al vanaf 2018.
Weet je nog hoe hard je het bestaan van die laptop ontkende en bijna alle media erover zwegen?
@Après toi | 13-09-23 | 08:54: Geen enkel bewijs? Je ziet het niet, als je het niet wilt zien.
@Usumani | 13-09-23 | 09:09: het is andersom jij ziet dingen die er niet zijn omdat je graag wil dat ze er zijn.
@Sinterbikske | 13-09-23 | 09:05: ik? Jij ziet ze echt vliegen.
@Usumani | 13-09-23 | 09:09: Er is al vijf jaar onderzoek naar Hunter, en nog geen enkel bewijs dat Joe financieel geprofiteerd heeft.
@Capt. Iglo | 13-09-23 | 09:15: U doet net of u mij kent. Zo doet u ook met het nieuws over de Bidens. Vaarwel kapitein.
Biden geeft exact de staat waar Amerika in verkeert weer: sterk verminderd denkvermogen, te pas en te onpas omvallen, flinke familieschandalen en geen lang leven meer beschoren.
Een marionet blijft ten minste nog aan zijn touwtjes hangen.
"Het Witte Huis heeft al gereageerd en noemt de kwestie "extreme politics at its worst." Wat natuurlijk de waanzin voorbij is nadat Democraten Trump vier jaar lang niets anders deden dan proberen Trump af te zetten."
Dit zegt natuurlijk precies alles. Net als de onderzoeken naar "verkiezingsfraude". De democraten hebben het eerste jaar lang alleen maar zitten hameren op onderzoek. Toen kwam er eindelijk een onderzoek, bleek dat er heel veel mis was, maar dat dit volledig in het democratische kamp lag en dat daar veel stemmen naar Clinton ongeldig waren. Nooit meer wat van gehoord.
Toen Trump verloor van de "meest gestemde president ooit", terwijl die al voor z'n aanvang seniel en vergeetachtig overkwam (en Trump had ook meer stemmen gekregen dan in 2016 ironisch genoeg) - waren onderzoeken verschrikkelijk, antidemocratisch en nog meer vage woorden.
Je zal jezelf nog maar "democraat" durven noemen in Amerika. Toch wel een beetje hetzelfde als toegeven dat je D66 stemt. De schaamte voorbij.
Of ontkennen dat je d666 stemt, terwijl je aan de leiband loopt van die club.
Clinton kreeg meer stemmen dan Trump en de democraten heb je amper gehoord over fraude. De republikeinen hebben het nadat alle zaken zijn verloren, en zelfs Guiliani toegeeft dat er geen bewijs is, er nu nog steeds over. De republikeinse partij is een leeg omhulsels van domme opportunisten en christenwappies.
Moet ik alle feitelijke onjuistheden in je reactie gaan weerleggen?
@Après toi | 13-09-23 | 08:55: Doe eerst even het stukje van Bob D.
@Après toi | 13-09-23 | 08:55: Ga je gang?
@BobDobalina | 13-09-23 | 08:49:
1. "De democraten heb je amper gehoord over fraude". - Wauw. Dat je dit durft te zeggen. 2016-2018 was er niets anders op CNN te lezen bijna. Maar het werd vervolgens snel in de doofpot gestopt want er was fraude te vinden bij de stemmen voor Clinton, niet voor Trump.
2. De 2020 verkiezingen hebben weldegelijk nog steeds vele sporen van Fraude en de zaken lopen hier nog steeds door.
3. Ja, de Reps en de Dems hebben beide lege opportunisten, vieze narcisten en zijn incompetent. What else is new? Maar als ik het moét vergelijken, dan zit de grootste corruptie aan de kant van de Dems. Altijd al.
@LangeTijdGeleden | 13-09-23 | 09:33: volgens mij was het trump die destijds als narcist niet kon geloven dat hillary meer stemmen had dan hij en een commissie instelde die ook toen al niets vond:
apnews.com/article/f5f6a73b2af546ee97...
En lees anders dit linkse blaadje
www.washingtonpost.com/news/the-fix/w...
@LangeTijdGeleden | 13-09-23 | 09:33: Uranium One blijft een vreemd verhaal.
Kamala Harris is Vice, voor als er iets met Joe gebeurt.
Tot zover.
Hebben de Dem’s een plan B?
Hebben ze meerdere kandidaten voor vlgd jaar of gaan ze ervan uit dat Joe herkozen wordt?
Want dan hebben ze een groot probleem.
Sowieso, wat je ook van Trump mag vinden.
Ze hebben wel wat geschikte jongere kandidaten, maar die stappen niet naar voren zolang Joe kandidaat is.
@Après toi | 13-09-23 | 08:43:
Lijkt mij een tactische blunder, maar zoals altijd hebben de Amerikanen goed nagedacht over de strategie.
Een jonge frisse Democraat…
Geldt natuurlijk ook bij de Rep’s…
@Ruimedenker | 13-09-23 | 08:46: Dat doen de Dems niet. Nu een andere jongere kandidaat lanceren is een motie van wantrouwen naar Joe. Zeker omdat Joe pas in zijn eerste termijn zit, zullen de Dems achter Joe blijven staan.
Ik ben niet religieus, maar God verhoede dat Kakel Harris aan de macht komt.
Er is nog geen enkel bewijs gevonden dat Joe financieel heeft geprofiteerd van Hunters avonturen in Oekraïne en China. Dat is ook de reden dat verschillende Republikeinse politici -zoals de ultraconservatieve Ken Buck- tegen die Impeachment stemmen.
Alles verstopt in een doos Tena’s.
Hoeft toch niet zelf te profiteren van het machtsmisbruik? Het gaat ook om belangenverstrengeling/ belangenconflicten, in dit geval familie bevooroordeeld zoals toegang geven tot diverse kringen / partijen waar anderen niet (kunnen) komen. Wellicht zelfs staats middelen hiervoor heeft gebruikt.
@boerk | 13-09-23 | 08:46: Dan moet je vooral bij Trump zijn. Zijn halve familie was adviseur tijdens zijn Presidentschap. En schoonzoon Jared Kushner kreeg na zijn bemoeienis met het Midden Oosten 2 miljard van een Arabische partij om in zijn nieuwe hedgefonds te investeren.
Misschien kunnen we het erover eensch zijn dat macht en corruptie hand in hand gaan. Altijd.
@Après toi | 13-09-23 | 08:57: kreeg hij dat zelf, of moest hij dat investeren voor die jurken? Wel een beetje een verschil, vind je niet?
Je kunt je inderdaad wel afvragen waarom iemand, die van politiek "het volk dienen" een levenslange carrière maakt, bankrekeningen in het buitenland heeft om belasting te ontwijken. Bij bedrijven/zakenmensen is dat duidelijk, die hoeven niet het goede voorbeeld te geven.
Maar inderdaad prima actie: follow the money, dat werk ook met de Plukze-wetgeving.
Belastingontwijking is niet strafbaar.
@Après toi | 13-09-23 | 08:58: jouw mening is nogal flexibel he, afhankelijk van wie wat doet…
@Malle moer | 13-09-23 | 09:31: Belasting ontwijking is niet strafbaar. Belastingontduiking wel. Hier heeft Kuif dus gelijk.
@Gladiator Fap | 13-09-23 | 09:50: ik snap het verschil, jongens. Mijn punt is dat in soortgelijke gevallen verschillend wordt gereageerd. Herinner je de reactie nog op de Panama papers? Ook legaal, maar mijn hemel, wat is links toen losgegaan. En nu praat extreem links het weer goed. Dat…is met twee maten meten.
@Malle moer | 13-09-23 | 12:00: Ik ben nooit los gegaan op de Panama-papers en ik ben ook niet extreem links.
Als je met een vlooienkam door Trumps heden & verleden gaat, is het niet meer dan logisch dat dat bij Beiden gebeurt.
We hebben vanaf Hillary de meest vreemde en (achteraf)onterechte onderzoekjes en vervolgingen gezien.
Het kan en mag allemaal in Amerika.
Hun land, hun regels.
Kunnen we van alles van vinden, voor hun heel normaal en ze zouden niet anders willen.
Joe & Don kunnen straks samen een cel delen.
Misschien een muis temmen?
Een soort van land dat middelbaar-onderwijs 17-jarige nono's ,met allemaal een professorhoedje op, laat fotograferen heeft sinds de burgeroorlog niet alles even slim aangepakt.
Oekraïne wist dat als eerste met die corrupte Hunter-accounts.
Dat die Amerikanen dat pikken van die stamelende, verhaspelende, brabbelenende President, dat begrijp ik niet. Dat alles is nog los van zijn graaiende familie. Biden gun je toch een Fanta... Het is hun president, hun boegbeeld en dan schuif je zoiets naar voren...
Je kunt er beter eentje hebben die z'n handen wast in onschuld, zegt zich zaken niet meer te kunnen herinneren, afsluit met een eng glimlachje om vervolgens door te gaan zoals hij altijd al deed.
Een volk krijgt de leiders die het verdient.
Als dat laatste waar is loopt er nergens op deze aarde ene fatsoenlijk volk rond.
Kan je nagaan hoeveel zorgen mensen zich maakten over Trump, dat die hun land om zeep ging helpen.
@niet-creatief | 13-09-23 | 08:36: Rutte ruikt echter niet aan de haren van tienermeisjes.
Graaiend zoals Jared Kushner en nepotisme baby Ivanka bedoel je, zelfde laken een pak
@niet-creatief | 13-09-23 | 08:36:
Lee Kuan Yew had het niet slecht gedaan...
Ik ben om, niet Trump maar Biden moet de volgende president worden, dat wordt nog harder lachen.
Hij is al President en doet het helemaal niet zo slecht.
@Après toi | 13-09-23 | 08:40:
Blijven dan…..
Klopt, Trump deed het ook niet eens zo slecht.
En Biden doet ook wat Trump deed.
@Après toi | 13-09-23 | 08:40: Ja, heeft al vrede gebracht overal ter wereld. Goede man toch? Oekraine, Libie, etc.
Wouter Bos (PvdA)stelde dat een politicus”goed moet kunnen liegen”, dus whats the problem?
Bos loog alles bij elkaar om stemmen te strekken inderdaad. Gepland kiezersbedrog. Een soort Rutte avant la lettre.
@Trekhaas | 13-09-23 | 08:35: ho ho, die Ray Ban declaratie was wel echt hoor
Oei, ik ga maar snel toilletpapier en blikvoer inslaan...
Als CNN kritiek gaat leveren zullen ze wel een andere kandidaat naar voren schuiven.
Soms moet je laten zien dat je kritiek kan leveren.
@Adriel | 13-09-23 | 08:27:
Eens in de acht jaar is inderdaad ruim voldoende.
Zat ik ook al te denken. Ik denk dat ze Kamala Harris als POTUS willen want vrouw en een kleurtje.
@Aristotalloss | 13-09-23 | 09:06: Goeie genade nee!
Biden heeft tenminste nog het excuus dat hij dement is maar Harris heeft dus ècht nulkommanul kennis, vaardigheden of talenten. Nivootje kleuterschooljuf, hooguit, maar dan niet onbegeleid aub.
Hoe is het toch mogelijk dat dit de machtigste man van Amerika/de wereld is. Volkomen de weg kwijt, tegelijk pijnlijk en lachwekkend om te aanschouwen.
Trump beloofde "drain the swamp" en hij leverde. De laatste Democractische én de Republikeijnse president worden onderzocht, hun kandidaten voor de primary`s ook.
Wie kijkt naar de stijging in netto waarde van congresleden of senatoren, kan die niet verklaren vanuit hun salarissen. Er gaan daar bedragen rond die iemands integriteit aantasten. Een ambt is daar een businessmodel, niet een roeping.
Trump, Guilliani en zelfs hun aanklagers beweren dat een politicus mag liegen alsof het gedrukt staat. Het is een beetje zwak dat de aantijging is dat Joe Biden liegt. Het is eerder confabuleren. Hij probeert met flarden van zijn geheugen een nieuw coherent verhaal te vertellen. Dat zijn de eerste tekenen van dementie.
Een president verantwoordelijk houden voor zijn zoon is ook een leuke. Bush Junior had wat alcoholistische problemen bij zijn baan bij defensie, en heeft daardoor een gat in zijn CV. Daar werd Bush Senior niet op aangesproken. Junior trouwens ook niet, die werd gewoon president.
Trump werkt overigens volledig mee met zijn veroordelingen. Binnen de NYC boekhoudfraudezaak is zijn leger van advocaten vergeten de feiten in twijfel te trekken en vergeten een jury aan te vragen. Er komt ook over die zaak geen inhoudelijke zitting. Een rechter die al een reeks voor Trump onhandige tussenbeslissingen heeft genomen, mag nu beslissen hoeveel geld Trump mag afdragen aan de staat New York en mag beslissen of de familie Trump nog zaken mag doen in de staat New York.
Guilliani heeft in de smaadzaak van de twee verkiezingsmedewerkers nooit documenten overlegt, en daarna toegegeven dat hij fout zat. Guilliani probeerde nog te stellen dat hun schade niet veroorzaakt is door zijn uitspraken, maar door derden die op basis van die uitspraken actie ondernamen. Binnen die zaak hoeft de jury of rechter alleen nog te beslissen hoeveel miljoenen Guiliani moet betalen.
Het lijkt heel erg op de zestig zaken tegen verkiezingsfraude die Trump jaren geleden aanspande. Daar is nooit bewijs ingebracht. Zijn ook allemaal procedures zonder onderbouwing van de eisende partij.
Rechtszaken verliezen is misschien een bewuste strategie van Trump. "Kijk ik verlies alles, zie hoe verrot het systeem is!" Trump is als de dood dat hij een zaak wint, dat past niet in zijn zendtijd voor politieke partijen.
Trump heeft helemaal geen bewuste strategie. Hij is gewoon brutaal en liegt over alles, omdat een groot deel van zijn niet zo snuggere aanhang daar niet doorheen prikt.
@Après toi | 13-09-23 | 08:42: Vervang 'Trump" door 'Rutte' en er gloort waarheid aan de horizon.
@Après toi | 13-09-23 | 08:42:
Trump is een hele goede bluffer.
En daar heeft hij succes mee, moet je hem nageven.
Alleen spreekt niemand hem nooit tegen.
En dan gaan mensen zich zorgen maken als dat om machtige mensen gaat.
We zien wel meer machtige mannen die een beetje raar gaan doen na een tijdje niet tegengesproken te zijn.
@Après toi | 13-09-23 | 08:42: Ja dat klopt. Op een lager niveau heb je Rutte. En straks Timmermans. Het ziet er uit dat integriteit bij politici tanende is. Het gaat vaak nog enkel om de macht, her machtsgevoel en de weelde die het met zich meebrengt voor de politicus en natuurlijk iedereen die zich binnen zijn of haar kring bevindt. Dat is een machtsblok geworden dat moet worden verdedigd. Iedereen binnen die kring heeft op zijn minst financieel baat bij het aanblijven van die politicus in het centrum van de macht. Bewust polariseren, het tegen elkaar opzetten van de bevolking, aandacht en mededogen veinzen voor de de niet kritische onderklasse en de kritische middenklasse de das om doen zijn adequate middelen om de macht op zijn minst te consolideren. Zie wat Trump doet en wat hier ook als moderne politiek wordt beschouwd.
Trump liegt met opzet, Biden door seniliteit. Wat is erger?
Met wie hebt u liever te maken?
Biden kan niet stoppen, dus dat is erger.
@Mr.Crowley | 13-09-23 | 08:34: Trump, 100%.
Hij liegt, praat mensen naar de mond, komt z'n beloftes niet na, denkt boven de wet te staan, steelt en lijkt niet in staat tot zelfreflectie.
Maar dat maakt hem niet het monster zoals mensen hem graag bestempelen. Het maakt hem enkel een karikatuur van een modern politicus.
Maar Trump laat zich zo makkelijk betrappen op z'n leugens dat het heel vermakkelijk wordt, bij andere politici is het meestal frustrerend, bij Biden is het vooral zielig.
Schadelijk zijn ze allemaal.
De grootste kans op vrede, het stoppen van de enorme aantallen doden, dan toch liever Trump.
Maar veel liever crenshaw, tulsi of Kennedy.
Trump heeft een bedrijf te runnen, die werkt voor zichzelf en z'n aandeelhouders, (legaal) belasting ontwijken is een hoofdtaak.
Biden werkt al z'n hele leven voor "het volk", corrupt zijn en belasting ontwijken met buitenlandse rekeningen is op z'n minst hypocriet.
@niet-creatief | 13-09-23 | 08:42:
Volgens mij beschrijft u precies hoe zaken tegenwoordig gedaan worden. Daar is niets ongewoons aan.
Toch wil ik nog wel eens een onafhankelijk artikel lezen waarin Trumps "leugens" weerlegd worden. Tot op heden zijn deze niet te vinden. Zelfs de niet-afhankelijke artikelen over de "leugens" halen niets onderuit, maar slepen gewoon de argumenten zo ver uit context dat het, volgens de lezer, wel een leugen moét zijn.
Dus heeft u de waarheid in pacht?
@niet-creatief | 13-09-23 | 08:42: Studen loan forgiveness, Continue nieuw geld printen. Oorlog subsidieren en terugsluizen door "kunst" te verkopen. Volhouden dat hij nog superfit is. Zowel Trump als Biden zijn imho niet geschik. Ik moet wel zeggen dat Trump opkwam voor de Amerikanen in zijn tijd, de reden dat er zoveel kritiek kwam was ook omdat hij de lobbyisten buiten de deur hield.
Leuk allemaal Biden afzeiken, Trump afzeiken, het is wel een giga land met 330 miljoen inwoners dat bestuurd moet worden dat wereldwijd invloed heeft.
Ze maken overal een voetbalwedstrijd van lijkt het wel. Ben je fan van team A of team B en dus fanatiek tegen die andere club, alleen omdat je toevallig ergens in de buurt woont of zo.
Het is meer dan verbazend dat zowel de Republikeinen als de Democraten geen geschikte kandidaten naar voren kunnen schuiven. Er moeten toch wel goede leiders zitten tussen die 330 miljoen inwoners?
Zo is het Amerikaans denken. A of B, Goed of slecht, zwart of wit, links of rechts, democraat of republikein. Teveel opties en mensen kunnen niet kiezen, nuance is al helemaal funest
Gelukkig is er zoiets als de veramerikanisering van de europesche samenleving.
De grote partijen willen steeds meer fuseren, de coalitie constructie maakt het daar bovenop alleen maar makkelijk om een systeem in te richten die haaks op elkaar staan, veel tweedeling geven en ruim de helft van de kiezers totaal niet aanspreken.
@niet-creatief | 13-09-23 | 08:50:
Dat A of B, zwart of wit, wordt ook tribaal.
En dan gebeurt en nog iets: mensen identificeren zich met een kant of kamp of club, in plaats van het met een strategie of visie eens te zijn.
En dan lekker gezellig samen al dan niet opgefokt tegen hunnie zijn.
En dat is ook de manier waarop ze stemmen werven.
Maar dan gaat het nog steeds nergens over.
Wij hebben wel veel partijen, maar zelfs daar begint het roeptoeteren al.
Mensen vinden dat ze VVD-er of PVV-er zijn.
In plaats van het ermee eens of oneens.
Het wachten is op de mugshot.
Het wachten is op Trump #47
Geduld, maar gaat zeker gebeuren!
Clown circus in Amerika. Vermakelijke komedie. *popcorn en drinken pakken doet*
Maar als Joe Biden niet de president van de VS is, wie is het dan wel?
Hallo.
Onze kullonel.
@Kaas de Vies | 13-09-23 | 08:13:
Ah, nu toch hier bent, kunt u niet de oorlog in Oekraïne doen laten ophouden?
Als Hugo geen verstand heeft van medische zaken en hij begint over 'zorgvuldig testen' als een goed idee, van wie is Hugo dan de woordvoerder?
Wie zit daar achter, in de schaduw. Lobby's? Belangen? Mensen die het goed voor hebben de medemens?
@AdvocatusDiaboli | 13-09-23 | 08:18:
Hugo zegt ja of nee.
@AdvocatusDiaboli | 13-09-23 | 08:18:
In de zaak Biden weet niemand wie ja of nee zegt en waarom.
Het groot Kapitaal, net als de afgelopen 100 jaar
@AdvocatusDiaboli | 13-09-23 | 08:18:
Die laatste categorie mensen is schaars, dus ik ben geneigd om te opteren voor het eerste. We leven tenslotte in een wereld waarin ondernemers als Bill Gates - dus mensen met een geïnvesteerd belang - mogen meebeslissen over de wereldgezondheid. Wat is dan een beetje lobbyen meer of minder?
@Grumpy_Old_Ed | 13-09-23 | 08:23:
Dat is net zo vaag. Zo willen ze het graag.
@MickeyGouda | 13-09-23 | 08:26:
Bill Gates is al genoemd in een paar zeer duistere zaakjes.
@Mr.Crowley | 13-09-23 | 08:21:
Als Hugo met rare voorstellen komt zoals 'zorgvuldig testen' dan mogen we ons wel zorgen gaan maken hoe dat bij andere afdelingen zit.
Windmolens, woningen, pensioenen.
Is die sigarettentest al aangepast na al die jaren of lukt het de tabakslobby nog steeds om dat open en bloot te saboteren.
We kiezen wel poppetjes van een regering maar als het financiële belangen zijn van steeds rijkere mensen die uiteindelijk bepalen wat democratisch gekozen mensen kunnen zeggen dan gaan we richting een hele andere dystopische wereld.
In Rusland en Noord-Korea zie je het resultaat van een elite die alle macht heeft.
"It's a big club, and you I ain't in it. You and I are not in the big club.”
@Mr.Crowley | 13-09-23 | 08:27: is hier niet anders. Degenen die uiteindelijk de dienst uitmaken zijn de mensen die er het meest baat bij hebben dat het geldsysteem blijft draaien en het koopvee en werkvee keurig in het gareel blijven lopen. U kent hun namen. Rothschild, Rockefeller, Morgan, Gates, Soros, van Oranje.....
@AdvocatusDiaboli | 13-09-23 | 08:34:
U hebt absoluut gelijk. Maar we kunnen officieel nog steeds Hugo er op afrekenen. Hij is de man aan de top. Uiteraard zien we alle mogelijke strategieën om de burger te misleiden en dat lukt tot nu toe vrij aardig, maar straks hebben we verkiezingen en dan is het dahag Hugo.
Let wel, tot nu toe. Succes in de toekomst is niet verzekerd.
@Grumpy_Old_Ed | 13-09-23 | 08:36: Hahaha, ik heb hard gelachen.
@Après toi | 13-09-23 | 09:02: blij om, dit soort humor werkt vaak niet op internet fora.
@Mr.Crowley | 13-09-23 | 08:27: onzin beweringen
Zijn de normale mensen op in bananenrepubliek USA?
die waren altijd al in low-supply en inderdaad is het bij de reps volkomen uitgeput. McCarthy is een halve gare net als Bonkers. De enige normale is Mitch McConnell mar die heeft letsel van een hersenschudding.
Hier worden de democraten niet warm of koud van. Tegen de tijd dat een impeachment daadwerkelijk kan plaatsvinden ligt Joe allang madeliefjes omhoog te duwen.
Dat zit er niet in. Eerder ligt Bonkers dood. Maar inderdaad zal men niets vinden en bereiken.
@AntiZanicz | 13-09-23 | 09:43: Wie is Bonkers? Is dat de hond van de Bidens?
Kansloze wraak vanuit de criminele hoek.
Hoezo criminele hoek?
Inderdaad
inderdaad, men zal niets vinden. De reps zijn boos over Nixon, die nog zo verstandig was zijn biezen te pakken. De reps hebben Clinton willen naaien over niets. Bonkers is twee keer aangesproken op verraad en jan 6 opstand. Reps waren eerst boos als iedereen en proberen nu BOnkers te plezieren en helpen door Biden te beschadigen middels een flauwekul charge.
Man, man, man hoe krijg je het getypt!
@Spartacus
Wat een haat op Hunter Biden. Ik snap dat je jaloers bent, hij is alles wat Andrew Tate zou willen zijn!
DISCLAIMER: Er zit een tong in mijn wang.
Als m'n consistente lofzang haat is weet ik het ook niet meer! www.geenstijl.nl/5170850/de-prins-der...
@Spartacus | 13-09-23 | 08:08:
I stand corrected! Wat een bengel is het toch, niet?
Het is geen aardige man.
@Spartacus | 13-09-23 | 08:08: Ik zal maar eerlijk bekennen dat ik jou stukkie simpelweg als vehikel gebruikte om mijn Hunter-Biden-Adrew-Tategrap weer eens van stal te halen.
Sorry.
REAGEER OOK