Bassiehof - Inzake Henri Bontenbal de aasvreter
Met je kadaver
Henri Bontenbal die het CDA door de verkiezingen moet gaan loodsen is een politieke aasvreter. Met plek 17 op de kieslijst en 1345 voorkeursstemmen weet hij in maart 2021 zijn gewenste Tweede Kamerzetel niet te bezetten, het CDA behaalt 15 zetels. Bontenbal mag pas in de Nationale Vergaderzaal plaatsnemen wanneer hij als vervanger de zetel van Pieter Omtzigt (waarover later meer) die met ziekteverlof gaat, warm mag houden. Als daarna ook Harry van der Molen in de lappenmand belandt, wordt Bontenbal wederom als vervanger ingevlogen. Pas op dinsdag 18 januari vorig jaar wordt Bontenbal volwaardig Kamerlid als hij de plek van Wopke Hoekstra inneemt die naar het kabinet vertrekt. Ook hier doet de aasvreter zich gelden; de Rotterdammer krijgt die zetel alleen maar omdat Mona Keijzer daarvoor bedankt.
Bontenbal heeft naast het kluiven aan politieke kadavers nog een andere hobby; hij schrijft inspiratieportretten. Het zijn opstelletjes over ‘mensen die mij inspireren’, een soort Profiles in courage voor kleuters. Voorbij komen onder meer paus Franciscus, Václav Havel en Martin Luther King.
Ook Ruud Lubbers staat in dat rijtje. Bontenbal mocht in 2014 op audiëntie bij de voormalig CDA-leider die in 2018 overleed. Dat is in het politieke bedrijf een dingetje; of je als toekomstig lijsttrekker/fractievoorzitter nog uitvoerig hebt gesproken met bijvoorbeeld Wim Kok, Ruud Lubbers of Hans van Mierlo. Vergelijk het met de Sopranos waar in de serie een onderscheid werd gemaakt tussen maffiosi die Frank Sinatra nog de hand hebben gedrukt en wie niet. Zo’n ontmoeting is een soort zalving, het wel of niet hebben ontvangen van het heilig oliesel een verschil in aanzien.
Zo'n gebeurtenis maakt de ontvanger ook onderdeel van een traditie, iets wat Bontenbal terdege beseft als de aasvreter in april dit jaar over zijn ontmoeting met Lubbers schrijft: “Het is belangrijk dat we met elkaar het karwei van Lubbers afmaken. Daar zet ik mij, geïnspireerd door Ruud Lubbers, voor in.” Wanneer Bontenbal vervolgens Martin Luther King ‘portretteert’ schrijft hij verrast te zijn door enerzijds de oproep om liefde geen abstract begrip te laten zijn maar in concrete daden van naastenliefde om te zetten, en anderzijds de mildheid die de mensenrechtenactivist toont richting zijn tegenstanders. Mooi hoor, die verheven teksten maar er naar leven doet Bontenbal niet.
Wanneer Bontenbal en zijn maatje Derk Boswijk zich op maandag 10 januari 2022 op X vrolijk maken over een stukje op GeenStijl voegt Bontenbal Boswijk toe: "Ze moeten jou eens sensibiliseren." Een schijnbaar achteloze opmerking waar meer achter schuilgaat; aasvreter Bontenbal valt hier even uit zijn rol. Anders dan het roofdier speelt de aasvreter niet met zijn prooi. De kraai, gier of jakhals vreet het kadaver zo snel mogelijk leeg voordat de resten bederven of andere dieren er mee aan de haal gaan. Maar Bontenbal geeft hier Omtzigt - aan wie hij dus zijn eerste periode als invallend Kamerlid te danken heeft - bewust een trap na. Dat ontgaat het lijdend voorwerp die dag ook niet:
Social
Daar sta je dan met je mooie woorden over paus Franciscus, Václav Havel en Martin Luther King; blijk je gewoon een domme lul die wordt terechtgewezen door iemand die zijn werk wél in de vingers heeft. Maar goed, deze Bontenbal gaat dus het karwei van Lubbers afmaken. Dat wordt nog een hele klus. Tijdens de verkiezingen van 1982 pakte Lubbers 45 zetels, de stembusgangen daarna beide keren 54 zetels.
Afgaande op de dramatische peilingen is het CDA nu het aas, Bontenbal de aangevreten kop van het kadaver.
Reaguursels
InloggenHet CDA is redeloos, radeloos en reddeloos.
Jammer dat Bas geen tijd had om zich te verdiepen in de visie op energie van deze veelbelovende politicus.
Mooi stukje weer.
Leerzaam, alweer. Bedankt Hr Bas.
Je moet het positief zien, 1 op de 10.000 kiezers heeft voor B. gekozen is ook wat waard.
Alleen in Amsterdam al 50 !
Maar goed, te gek voor woorden ik zou me kapot schamen als ik op basis van een paar stemmers meen rechten te kunnen ontlenen aan mijn aanwezigheid, niet goed.
CDA gaat zich even rustig houden en een degelijke sociaal-democratische koers varen.
Want dat is wel een beetje de traditie dat we die hebben en dat is ook wel fijn.
Of de BBB moet dat gaan overnemen.
De reactie van Henri Bontebal is dat hij geen aarsvreter is, maar dat hij bereid is er over na te denken.
Het CDA is een schoolvoorbeeld van achterkamertjes politiek en bevrinde mannetjes,zie ook de val van het kabinet waar Wilders gedoogde,uitgestekkert door het cda en zo zijn er legio voorbeelden i/ h verleden. Niet altijd bekend bij het grotere publiek,dat is dan wel weer handig gespind van het cda.
Het CDA is door steeds vaker protestanten aan te stellen als lijsttrekker het contact met het zuiden - ooit de fundering onder het CDA-huis - volledig kwijtgeraakt.
Ik hoop dat wanneer hij geïnterviewd wordt deze uitspraak van hem besproken gaat worden:
“Het is belangrijk dat we met elkaar het karwei van Lubbers afmaken. Daar zet ik mij, geïnspireerd door Ruud Lubbers, voor in.”
Hij heeft twee jaar lang in de kamer gezeten en alle voorstellen van rutte om dit land volledig te slopen incl de pensioenwet voluit gesteund. Als je dan zo’n uitspraak doet dan kan ik me niet anders voorstellen dan dat Lubbers zich omdraait in zijn graf
Och misschien draait hij zich om, misschien niet. Lubbers takelde de laatste jaren ook flink af. Vond bijvoorbeeld dat we meer analfabete immigranten nodig hadden.
Zou Henri Bontebil een even bekwame billenknijper zijn als zijn idool?
Dankzij dit artikel van #Bas... kwam ik terecht bij een uitzending van (ik dacht) de VPRO in december 2021... klein half uurtje met Mona Keijzer... zij was toen net uit de regering gezet van Rutte (en door Rutte)... deze vrouw MOET gewoon bij de partij van Omtzigt komen, daarbij hoop ik ook dat hij (Omtzigt) Renske Leyten weet over te halen om bij hem hoog op de lijst terecht te komen, ik weet alleen niet HOE fanatiek zij nog SP'er is (op dit moment).... maar als Omtzigt deze 2 dames bij zijn club haalt + misschien nog een paar verrassingen, dan moet men niet gek opkijken dat Groep Omtzigt nog veel meer zetels gaat behalen dan de 46 in die ene peiling.
Ontopic : die Bontebal zegt mij niks en ik volg de politiek toch al enige decennia, Boswijk ken ik wel, hij is ook reserveofficier (tweede luitenant) bij de Koninklijke Landmacht.
Waarom kiest dat CDA niet voor hem als 1e man zou je denken..... maar sluit mij aan bij de rest hier die denken dat het CDA in November zal worden weggevaagt en nog hooguit 5 of 6 zetels haalt.
Bontebal heeft wel een aantal jaar in het bedrijfsleven (itt Timmermans) gewerkt en heeft een duidelijke en werkbare visie op de groene industriepolitiek (itt Timmermans). Denk niet dat het hele moddergooien in campagnetijd iets is dat moet worden overgenomen worden.
De afgelopen decennia is de vennootschapsbelasting met 30% gedaald, ten koste van de werknemers die meer belasting zijn gaan betalen en er minder voor terug krijgen. Misschien moeten we eens wat minder affiniteit met bedrijven hebben.
@* Il Principe * | 13-08-23 | 14:35: precies, en Bontebal was dus een werknemer en geen werkgever.
@Barre_de_k | 13-08-23 | 14:42:
Timmermans is ook een werknemer, wat je nou zeggen dan?
In het bedrijfsleven... bij een adviesbureau.
@* Il Principe * | 13-08-23 | 14:45:
Timmermans is een corrupte werknemer die een half jaar niks doet als hij zijn zin niet krijgt. Met zijn topsalaris zat hij gewoon thuis te pornhubben.
Dat moet je in het bedrijfsleven niet proberen, maar bij de veel te grote overheid kan dat kennelijk wel. Dan kun je wel voortdurend klagen dat de overheid veel te weinig bedrijven failliet laat gaan, maar waar denk je dat de falende overheid en alle uitkeringen van betaald worden?
Precies.
@Dandruff | 13-08-23 | 15:28:
De overheid faalt de laatste jaren wegens gebrek aan onderhoud en teveel bezuinigen. Teveel rechtse politiek helaas.
@ChalinaRosa | 13-08-23 | 15:04: bonte ball gaat vooral heel goed luisteren en dat concretiseren en dit weer terugkoppelen naar de mensen met uitleg waarom de maatregel alreeds is genomen,natuurlijk leeft hij met de mensen mee en voelt de pijn die hij alleen maar kan waarderen.
@Dandruff | 13-08-23 | 15:28: Porn Kebouter ?.
@* Il Principe * | 13-08-23 | 15:55:
Onzin, met bijna de hoogste belastingen ter wereld zouden we het minimaal zo goed moeten doen als andere landen. Met veel lagere, soms ruim de helft lagere belastingen.
En er is nergens bezuinigd; bijna elk jaar stijgen de budgetten van elk ministerie. Alleen gaat dat geld naar overbodige persvoorlichters, task forces, klimaatcoaches, diversiteitsmanagers, interne en externe adviescommissies, steeds meer managementslagen en andere (semi-) overheids uitvreters. Het is de bekende omgekeerde piramidevorm van de overheid; meer leidinggevenden dan uitvoerenden. en allemaal schaal 11, 12. En om te voorkomen dat het per ongeluk goed gaat wordt dat aangevuld met talentloze (ex-) politici in de baantjesmachines.
Dat is links beleid; met steeds meer belastinggeld steeds minder voor elkaar krijgen. Een te grote overheid is niet alleen veel te duur, maar leidt ook tot een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel. Niemand is persoonlijk verantwoordelijk, dus iedereen kan zijn gang gaan.
@Coolcalmcollected | 13-08-23 | 16:01:
Geen idee, wil ik eigenlijk niet over nadenken...
Voor de Rotterdammers. Kralingen vs. Zuid.
Dan weet je de verhoudingen wel met Lubbers.
Kralingen chique? Zuid vroeger volks, thans allochtoon?
Ik ken Rotterdam niet dus vandaar mijn oprechte vragen.
Wat is het toch met die mannekes, dat ze zich meteen willen oriënteren op grote namen uit de geschiedenis, en dan uiteraard de groten die volgens de deugdzamen heiligen of engelen zijn? Iemand als voorbeeld nemen, je door iemand laten inspireren, dat is toch impliciet je aan zo'n held of heilige meten, je met zo'n idool meten, erop willen lijken,
Een beetje bescheidenheid zo op zijn plaats zijn, zo meen ik, maar tegelijk ook het vermogen om te relativeren en kritisch te blijven, op je idool en op jezelf.
Ik raak nooit geïnspireerd door mensen die zich op clichématige wijze geïnspireerd zeggen te voelen door iconen uit de geschiedenis. Dan vemoed ik oppervlakkigheid, ijdelheid, gebrek aan kritisch vermogen, gemakzucht, kleurloosheid ook.
De echte persoonlijkheden hoeven niet geïnspireerd te zijn, die zijn inspirerend, stralen zelf iets uit, op eigen kracht, hoeven de geschiedenis niet af te struinen naar hoe het moet, hebben zelf een roeping, roepen zichzelf tot de orde en handelen.
Bontebal lijk er me niet zo een, eerder een geboren backbencher die zich met moeite een pose aanmeet.
Deze figuren zijn eigenlijk leeg en hebben niets te melden daarom proberen zij zichzelf op te trekken aan grote namen en zodoende gewichtig over te komen.
Het zijn en blijven back benchers die het partij polit bureau trouw blijven.
Neem nu een man als Willem Elschot, de schrijver van onder meer Lijmen/Het been. Hij zei dat hij nooit iets van andere schrijvers las, omdat wat hij te zeggen had, hij zelf schreef. Hij had geen voorbeeld nodig.
Zo iemand is echt een voorbeeld.
Volgens mij mag je best geïnspireerd zijn door een ander.
@Barre_de_k | 13-08-23 | 13:56:
Ja hoor. Maar als je ermee gaat leuren, met die inspiratie, dan ga je een volgende fase in, dan wil je dat iedereen weet dat je zo ontzettend geïnspireerd bent en gaat het inmiddels meer over jou dan over je inspiratiebron.
@Arnold Layne | 13-08-23 | 13:52: De man die vreselijk afgaf op de Reclamewereld en daar zijn hele leven in werkzaam bleef.
Het is een gristen en die kun je hij voorbaat kapotschrijven, tenminste nog 1 uitgangspunt waar ze het op GS en Joop over eens zijn
Een gristen die natuurkundige is: als dat geen kenmerk is van hypocrisie of een gespleten persoonlijkheid dan weet ik het ook niet meer.
Nee, gristenen moet je, juist omdat ze gristen zijn, ontzien. Ze hebben iets extra's waardoor ze minder aantastbaar zijn. Ze hebben meer voorrechten en mogen zelfs dingen die bij wet verboden zijn, als ze zich maar weten te beroepen op een Heilig Boek.
Ze hebben het ook altijd over "de christendemocratie", een soort van betere vorm van democratie, een geheiligde, gezalfde versie, goedgekeurd door De Enig Ware God.
Dergelijke mensen kapot willen schrijven, dat is onbehoorlijk! Je dient hen te loven en te prijzen!
@_pacman_ | 13-08-23 | 13:15: Dat zijn de zg Ecofys Chrisstenen.
Nee, kapotschrijven kun je niet. Tenminste, niet zomaar. Het zou wel kunnen als zou blijken dat er een enorm gapend gaat is tussen hetgeen een "deugrefo" belijdt en hetgeen hij doet. Want dat is nog wel eens de makken met Grefo´s, dat ze de kat in het donker knijpen. Met iets dat wij niet mogen weten. Maar daar is Bontenbal te kleurloos voor, vrees ik.
Nee, wat dat aangaat was het artikel van Arthur van Amerongen veel interessanter. Want Arthur is "ervan overtuigd dat Timmermans onkreukbaar is als het aankomt op vrouwen en de mammon", evenwel is er iets pathologisch mis met Timmermans voorbij zijn grenzeloze narcisme, rancune, eerzucht en Napoleoncomplex. Iets dat wij niet mogen weten van Timmermans. Dat zijn vader afgenokt is in de jaren zeventig moet in ieder geval flink aan Timmerfrans knagen, zoveel is duidelijk.
@_pacman_ | 13-08-23 | 13:15: de wetenschappelijke methode is ontwikkeld door de christen René Descartes om de schoonheid van God's creatie beter te begrijpen. Er zijn vast stromingen binnen het christendom die er anders over nadenken, maar goed er zijn ook wetenschappelijke vakgebieden die nauwelijks gebruik (kunnen) maken van de wetenschappelijke methode.
@Smoelensmid | 13-08-23 | 13:54: Wát voor stenen?
@_pacman_ | 13-08-23 | 13:15:
De overgrote meerderheid van de verlichtingsdenkers, waaronder onder meer natuurwetenschappers en filosofen, beschouwde zichzelf als christen.
Hij ziet eruit als een mottenbal.
Valt me nog mee dat hij niet geïnspireerd is door die antisemiet Van Agt!
#positiefdenken
Antisemiet? Waar haal je dat nou weer vandaan?
Iemand die zeer dichtbij Fransiscus stond heeft iets met de ‘girl in the vatican’ uitgehaald. Op kosten van t Vaticaan is ze in London geïnterneerd tot haar dood. Vaticaan heeft iedere betrokkenheid ontkend.
Bontenbal is een 'deug grefo'. Hij is van hetzelfde achterbakse gereformeerde snit als Bert de Vries en Ab Klink.
Ik deel veel van het chagrijn rond het CDA, maar dit stukje is te negatief. Het probleem zit 'm bij het bestuur waar men, hoger op de kandidatenlijst, koos voor zogenaamde stemmentrekkers als lingomeisje Lucile Werner. Hopelijk wordt het CDA met de keuze voor de inhoudelijk sterke Bontenbal wat minder opportunistisch. Men moet met de keuze voor Bontenbal vooral uitkijken niet de 'useful idiots' van links te worden. Met de klimaatstandpunten van Bontenbal krijgt links grotendeels haar zin terwijl links tegelijkertijd het migratiedossier blijft gijzelen. Daar zou de uitruil plaats moeten vinden: links krijgt klimaat, rechts krijgt migratie. Het CDA zou daar een sleutelrol kunnen spelen.
Liever niet. Een Roomse gluiperd, kent u die uitdrukking?
Kom kom, Bas. Bontenbal lijkt me geen verblinde narcist uit het gremium Timmermans-Bruls-De Jonge. De man kan enige moed niet worden ontzegd. Je moet het maar durven, lijsttrekker worden van een ehemalige middenpartij in verregaande staat van ontbinding.
Toegegeven, het is het soort prestatie zoals de durfal die in Over de roooie een hondendrol van het trottoir afhapte in ruil voor duizend hollandse florijnen. Maar toch. Met dit stukkie doe je Henri iets tekort, denk ik.
Ze kunnen alle 150 poppetjes en lijsttrekkers wisselen het kartel blijft hoe dan ook aan de macht, linksom of linksom.
Stemmen is totaal zinloos tenzij je iemand een sympathiebetuiging wilt geven.
Niet mee eens. Want als jij je anti-kartelstem niet uitbrengt, dan is de opkomst lager en stijgt het aantal zetels per uitgebrachte pro-kartelstem. Anders gezegd, wanneer alle anti-kartelstemmers thuisblijven, krijgt het kartel 100% van de uitgebrachte stemmen en dus 100% van de zetels. Zoals Jan Dijkgraaf overigens ook al jarenlang terecht betoogt.
@Professor Superhirn | 13-08-23 | 12:50:
Ook een BBB of lijst Omtzigt, mocht die er komen, zal uiteindelijk verdacht veel op het CDA lijken. Oude wijn in nieuwe zakken met een miniem accentverschil.
@Professor Superhirn | 13-08-23 | 12:50: Het enige verschil wat dat maakt is of je linksom, rechtsom of door het midden genaait wordt.
Waar staat Henri Bontenbal eigenlijk voor? Zijn standpunten? Stemgedrag?
Het is zonneklaar welke partij Bontenbal kiest inzake klimaatmaatregelen. Dat is GroenLinks. Met wat afwijkingen, zie zijn luchtballon over kleine kerncentrales. Maar ook in dat pleidooi voor kernenergie getuigt Bontenbal niet van een strategisch inzicht dat verder reikt dan komende 25 jaar.
En dan zijn standpunten in ethische kwesties. Als CDA'er mag je van hem verwachten dat hij flexibel is, maar hij is en blijft zo gereformeerd als fijngemalen poppenstront.
En wat vind hij bijvoorbeeld van het gegeven dat we overspoeld worden door een tsunami van jongemannen van de mohamedaanse persuasie?
Wat voor hem pleit is dat hij bereid is er wat voor te doen en vooral te laten. Dat hij niet op eigen kracht een zeteltje heeft kunnen bezetten geldt voor de overgrote meerderheid van de kamer. Dat hij de kar voor het CDA wil trekken is moedig. Want de meeste mensen die er toe doen zijn inmiddels overgestapt. Het lijkt mij trekken aan een dood paard. We zullen zien.
sterke gelijkenis met Buma, echte CDA er.
Een beta in de tweede kamer, en dan nog natuurkunde ook, dat moeten we niet willen met zijn allen. Ik wil sociologen, politicologen, historici en veilingmeesters. Dat je tenminste van te voren weet dat ze nergens verstand van hebben
Ja en dan ook van kleur en voorzien van minstens 1 letter uit de Deug-Letterbak. Succes Nederland!
Dijkgraaf, misschien wel de slimste levende persoon in NL, was een grandioos succes als minister…. Onzichtbaar, niets bereikt, praat in niemendalletjes en als het lastig wordt moet hij zich laten souffleren door collega’s of ambtenaren.
Kortom: een gedegen opleiding en imposante hersenpan biedt ook geen enkele garantie op succes.
Als bêta wil ik het graag met je eens zijn. Als mens vind ik écht fatsoen belangrijker.
@klimgek | 13-08-23 | 12:47: Vergeet niet dat Merkel een bèta was.
Ik kende hem niet. Maar weet blijkt dat het CDA dus ook voor de randstad consultants wilt gaan en naar je tolatrand een middelvinger opsteekt.
Ik hoop echt dat Omtzigt met een eigen partij komt en dat dan complete cda afdelingen overstappen, maar hij weigert die randstad wokies op te nemen.
Tolatrand?
Snel, je hebt nog tot 12:34 !!
Heb zelf een tolatrand, doet vaak smerige klusjes voor me
De tolatrand zit die onder de pleebril?
@Papa Jones | 13-08-23 | 12:30: Schijnt goed te smaken met covfefe
Hij is een van de weinige CDA'ers die achter het stikstofbeleid staat.
Waarschijnlijk gokt het CDA met hem op samenwerking met de salonsocialisten, de Groene Khmer en DDR'666 ten koste van de woningbouw en de boeren.
Stikstofbeleid in de huidige vorm betekent gewoon herverdeling van (land)bouwaktiviteiten over héél europa.
Netto levert dat niks op natuurlijk.
@Papa Jones | 13-08-23 | 12:33:
Zeker wel dat het wat oplevert: controle over de nukubu en politiek aanzien/ macht.
Wordt het niet eens tijd voor een Chef Kwaliteitscontrole bij GS?
Lekker cynisch op de man @paternottte. Dat is nou net het grote euvel in den haag, maar daar mag je dus niet meer over zeuren
Lubbers?! Waar je de inspiratie niet vandaan haalt... Onze ouwe Bert
Na und, in universitaire taal : So What ?
Pieter maakt gehakt van hem. Als hij in de politiek blijft.
Dat wordt dan een leuk schouwspel, ja.
Ja dat is de vraag of het CDA überhaupt zetels krijgt en Bontebal in de politiek blijft. Pieter blijft hoe dan ook.
Heel goed, BL. Met positieve opmerkingen over Pieter Omtzigt kun je hier kredietpunten scoren.
Waarom zou Pieter dat doen? Beiden zijn sterk op de inhoud. Ik zie ze elkaar eerder versterken.
Fantastisch vondst van Bas Paternotte; de aasvreter
Het vriendje van de aasvreter is Derk Boswijk, de Gereformeerde Bonder die in zijn broek schijt als een oudere vrouw voor zijn huis staat.
Een ex. PPV'er vermomd als SGP'er en dan actief zijn voor het CDA.
Niemand praat meer over Hugo de Jonge.
Hugo de Jonge heeft dit land door de Corona crisis geloodst, zonder hem lagen we nu nog met z’n allen op de IC.
Hugo is daarna de man van wonen geworden, met zeer veel succes.
Nu krijgt Bontebal alle aandacht, maar eigenlijk verdient Hugo alle credits.
Reken maar dat De Jonge geduldig zijn wachtgeld-credits pakt totdat er weer een burger meester nodig is en de bekende partijen wederom worden uitgesloten.
De sponsoren van het CDA willen Hugeau niet, en dan is het einde verhaal.
Dat is wel waar :) ik loop wel eens langs mensen die in een kartonnen doos onder de brug wonen. “Dank voor uw vertrouwen in Hugo de Jonge” staat er op die dozen.
Hoe is het in Bristol, ben je daar nog?
@Nuuk | 13-08-23 | 12:33:
Gisteravond thuisgekomen.
Leuke stad, krijgt een enorme facelift, er wordt heel veel gebouwd en verbouwd.
Te weinig tijd om de kasteeltjes te bekijken, maar wel het jaarlijkse (lucht)ballonnen festival bezocht.
Inderdaad Hugo is te bescheiden, daardoor gaat alle aandacht naar Bontebal.
Mona had toen het kabinet aan een vroeg einde kunnen brengen.
Bontebal was dus altijd tweede of derde keus. Sneu voor hem, maar dat maakt hem nog geen aaseter.
En het woord "sensibiliseren" heeft allerlei uiteenlopende betekenissen, zoals "gevoelig maken (voor)", "onder de aandacht brengen", "tot rede brengen", etc. Het is allemaal weinig bedreigend, het enige kwalijke zit hem in de uitspraak van Hoekstra over Omtzigt destijds. Maar GS had deze grap ook kunnen maken; "zullen we Sjoerd Sjoerdsma sensibiliseren". Fuck het CDA en zo, maar laten we wel reëel blijven.
Boetebeleid? Ghe, gebruik jij 'automatisch aanvullen'?
@Papa Jones | 13-08-23 | 12:15: Ah, Bontebal inderdaad.
Het privilege van een GS abonnement: vijf minuten om de taalkundige ongelukjes te corrigeren!
@Papa Jones | 13-08-23 | 12:17:
Ja het blijft opletten. Altijd even nalezen, mijn telefoon maakt meer taalfouten dan ik.
Ok, dus we nemen de goede man zijn plek op de kieslijst kwalijk, vinden zijn hobby kut en hij heeft zich een keer lollig uitgelaten op social media. Sterk.
Lijkt me een soort Pieter Omtzigt, deze Bontenbal. Maar dan iets minder vaak afwezig. Prima keus toch.
Want Omtzigt werkt zich niet uit de naad om bij zoveel mogelijk debatten en commissies aanwezig te zijn of doel je op zijn tijdelijke ziekteperiode ?
Volgens mij is Kuifje geen fanboy van Pieter.
Bontenbal geeft met 'sensibiliseren ' aan juist voor het Rutte-systeem van de ongecontroleerde overheid te zijn, een grote tegenstelling met Omtzigt dus.
Een misplaatst grapje op X lijkt me niet genoeg om iemand te diskwalificeren. Als ik de man hoor spreken bv bij BNR komt hij me goed geïnformeerd en realistisch over. Tevens heeft Zihni Özdil ooit eens opgemerkt dat hij als kleine jongen alleen bij de familie Bontebal welkom was, waar altijd een bord over was voor visite.
Er is wel een verschil tussen een misplaatst grap(je)!!?? en natrappen.
Nou nou. Papa en mama Bontebal waren goede lui. Dan zal zoontje Bontebal dat ook wel zijn ook laat de track record iets anders zien.
Als je wangedrag als per ongelukjes neerzet, hoeft niemand zich te verantwoorden.
Goh.
twitter.com/MustafaAmhaouch/status/16...
Gezondheid.
Alweer één. Gaat goed.
Het leeuwendeel van de CDA-kiezers bestaat nog altijd uit 50+'ers. Ik betwijfel of die nu nog blijven plakken.
CDeAud.
In middels 60+, volgende verkiezingen 70+ daarna?
Dus ze vonden hem niet goed genoeg voor hoog op de lijst te plaatsen, maar nu wel lijsttrekker maken.
Als je een magazijnmedewerker nu ineens directeur maakt van een bijna failliet bedrijf. Maar de magazijnmedewerker is apetrots dat hij directeur is.
Niemand durft deze mestkar nog te trekken.
En toen bleek de magazijn medewerker, die dichter bij de mensen staat, bovendien doorgaans echt hart voor de zaak heeft, opeens verrassend succesvol te worden. Eigenlijk heeft hij wel lef. Eigenlijk is hij misschien beter thuis bij Caroline of Omtzigt. Eigenlijk zouden deze mensen eens met elkaar moeten praten en proberen samen te werken.
Bontenbal, een rat van de ergste soort.
Behalve dat een slimme rat het zinkende schip zou verlaten.
Lekkere voorouders heeft die Bontebal ook.
"Claes Michielsz Bontenbal, ook wel Klaas Bontebal genoemd (1575 – Rotterdam, 3 juli 1623), was secretaris van Zevenhuizen. Hij was betrokken bij een samenzwering tegen prins Maurits van Oranje en werd hierom in 1623 #onthoofd."
Als Bontenbal het einde der monarchie kan realiseren verdient hij ons aller steun
Volgens de Oranje traditie zal hij dan nooit ontvangen worden door het Staatshoofd.
@Sieg Hein | 13-08-23 | 11:57: Wat wil je dan? Rutte nog voor een jaar of vier of acht als 'President'?
Nee, dan liever Maxima als hoofd PR van de BV Nederland! (En die... Hoe heet haar man ook al weer?)
Hij staat dan in één lijstje met de gebroeders De Witt en Van Oldenbarnevelt, ook Oranje-tegenstanders die eraan moesten geloven. Lijkt me geen slecht gezelschap. De Oranjes waren populair bij het plebs, wat minder bij lieden die konden nadenken.
@nick.name | 13-08-23 | 12:15: Maurits heeft zelf een coupe gepleegd op zijn Niger-iaans.
Net zoals het irrelevant is in die hele slavernijtoestand is het dat hier ook. Boeit mij dat wat zijn voorouders deden. Zo is het ook irrelevant dat zijn ouders nette lui waren waar Zihni kon eten. Wat telt is wat hijzelf doet en deed. En dat is niet per se erg gunstig.
Hij komt van Zuid. Dat lijkt mij toch andere afkomst.
Het CDA staat een afstraffing te wachten bij de volgende verkiezingen.
En net als een voetbalclub die verliest en dan de trainer de schuld geeft zo zal de partijleider na de verkiezingen de schuld krijgen van de verkiezingsnederlaag.
Iedereen weet dat het komt omdat het CDA zijn achterban heeft verraden en dat deze nu beter BBB kan stemmen.
Als er een vacature vrij komt om kapitein te worden van een zinkend schip zijn er meestal maar weinig sollicitanten.
Ik heb helemaal niets met het CDA, en wat mij betreft gaan ze richting de nul zetels in november. Maar ik vind dit een merkwaardige en totaal niet overtuigende aanval op de nieuwe lijsttrekker Henri Bontenbal.
Waarom is iemand een 'aasvreter' als hij in de Tweede Kamer beland door ziekteverloven van andere TK leden, door bevordering naar het kabinet (van Hoekstra), of doordat Mona Keijzer voor een zetel bedankt? Heeft Bontenbal daar op enige wijze zelf de hand in gehad? Hij was in alle gevallen slechts de eerste die in aanmerking kwam om een open plek op te vullen en heeft dat gedaan. En waarom zou je hem dat kwalijk nemen? Je mag toch aannemen dat ook mensen die net op een onverkiesbare plaats blijken te staan, graag de TK in willen, vanuit een zeker idealisme om zaken te veranderen/verbeteren?
En die opmerking richting Derk Boswijk over 'sensibiliseren' is toch overduidelijk als grap bedoeld? Dat Omtzigt dat dan weer wat minder leuk vindt, kan ik me ook wel weer voorstellen, maar kom op hee, je kunt van elke mug een olifant maken:
"Een schijnbaar achteloze opmerking waar meer achter schuilgaat; aasvreter Bontenbal valt hier even uit zijn rol.''
Wat een onzin. Het is grap, die mag je flauw vinden, of weinig nadenkend, maar het is geen bewuste trap na in de richting van Omtzigt.
Ik ken Bontenbal verder niet zo goed; ik las dat hij een béta is, en als het CDA geen andere/betere kandidaat heeft - Mona Keijzer had wederom bedankt, dacht ik; kijk Bas, wederom slaat de aasvreter toe - dan zal Bontenbal de kar dus gaan trekken. En daar krijgt hij nog een hele kluif aan.
Helemaal mee eens. Het CDA mag ook wat mij betreft naar de 0 zetels. Maar als ze zetels winnen en in een kabinet zitting willen nemen, mag Nederland hopen dat Bontenbal minister van Energie wordt. Verstand van zaken. Hij kent de waarde van kernenergie in een enegielandschap dat moet vergroenen. Geen onbenul die niet weet hoe kernenergie kan worden ingezet voor verwarmen van woningen of die denkt dat groene stroom groen van kleur het stopcontact verlaat.
'beland' moet trouwens zijn: 'belandt', zie ik nu.
@Sieg Hein | 13-08-23 | 11:54:
De waarde van kernenergie kennen is 1 ding, nu nog een duidelijke visie om zonder jaren lange hinder van allerlei gesubsidieerde anti-clubjes zo snel mogelijk een paar van die dingen uit de grond te stampen en gelijktijdig de netcapaciteit drastisch uit te breiden.
Politici die grappen maken, daar houden we op GS niet van..
@normanius | 13-08-23 | 12:00: Diederik Samsom is ook kernfysicus of zoiets. Geen garantie idd.
@normanius | 13-08-23 | 12:00: Een deel van de (hoogspannings) netproblemen worden veroorzaakt doordat vraag en aanbod op steeds grotere afstand van elkaar komen te liggen. Denk vroeger de stedelijke electriciteitsfabriek tegenover nu een windpark op zee. Verstandige inzet van regionale kernenergie kan 2 vliegen in 1 klap slaan: verminderde vraag naar transport over grote afstanden. Het doorzien van deze complexe systemen vertrouw ik Bontenbal meer toe dan Robje Jetten.
Karwei van Lubbers afmaken?? Bedoelt hij het tot op de grond afbreken van de welvaartsstaat? Dat is toch allang door Rutte gedaan?
Onzin. Lubbers heeft uitstekend orde op zaken gesteld in een totaal uit de hand gelopen verzorgingsstaat. "Nederland is ziek". Ik hoor het hem nog zeggen. Te veel mensen zaten te lang en vaak zonder solide reden in de WAO. Lubbers heeft ons behoed voor een quasi communistisch systeem door de boel eens flink op te schudden. Daarvoor verdient hij alle lof.
@nietzomoeilijk | 13-08-23 | 11:58: Het is Kok geweest die ingegrepen heeft in de WAO. Ook de andere aanpassingen op het gebied van sociale zekerheid en de zorg kwamen na Lubbers. Lubbers heeft net zoals later Rutte bezuinigd in een tijd van economische recessie en daarom die recessie verlengd. Wel heeft hij in de tijdgeest van toen en nu nog steeds een boel economische zaken gedepolitiseerd. Waardoor de basis van latere ingrepen gelegd werd.
@Zapata10 | 13-08-23 | 12:07: Halfslachtig iets aangescherpt nadat de boel totaal onhoudbaar was geworden, waarbij zijn partij en die kudtvakbond van hem ongelooflijk veel schade heeft berokkend.
Eigenlijk wel mee eens en bovendien geef mensen een kans.
Kadaver? Op Duindigt deed Henri Buitenzorg mee aan de race en won de Derby, dat was een drafpaard.
En Jojo.
Kon verder niet tippen aan Speedy Volita maar dat terzijde.
@Ruimedenker | 13-08-23 | 11:48:
"Speedy Volita" Geweldig!
Overigens Duindigt was toch vooral met karretjes achter paard?
@Basil Fawlty | 13-08-23 | 11:55:
Yep.
De drafbaan van NL.
Ook in Groningen, Hilversum, Wolvega, Hoogezand Sap, Schaesberg, maar Den Haag was wel de hotspot van de draf en Ren sport.
Pa reed zelf ook en ik ging lege flesjes verzamelen onder de tribunes.
@Ruimedenker | 13-08-23 | 12:06:
Mooi!
Het CDA, een tafeltje voor 4. Ik kan niet wachten.
Dat noemen ze een windvanger.
En een windvaantje.
En een windbuil.
De eerste van de eindeloze rij aan 'overgangspausen' waar het CDA zichzelf toe veroordeeld heeft.
'Karma is a bitch'
Overgang naar wát?
@Wijze uit het Oosten | 13-08-23 | 11:38:
Daarom > ' eindeloos '
Die aanbidding van Omtzigt kennen we nu wel.
Ik nog niet, is die er dan? Zie wel overal verdachtmakingen.
Zelfs Balkenende zou nog beter zijn dan deze backbencher. Het CDA is ten dode opgeschreven en blijkbaar realiseren ze zich dat zelf inmiddels ook.
Dat gaat veel CDA’ers hun baantje kosten: Burgemeesters, Commissarissen van de koningin, na de gemeenteraadsverkiezingen veel wethouders. Daarnaast veel medewerkers die op het zwaar gesubsidieerde CDA partijbureau werken, assistenten van kamerleden. Oei, de ww premies gaan stijgen.
Vele decennia geleden was dat de verkiezingsslogan van het cda. Laat Lubbers zijn karwei afmaken.
Ondergetekende verkeerde toen nog in zijn verlengde puberjaren. Samen met twee kornuiten ging hij op pad, tijdens de uren voor de nachtrust bestemd. Wij hadden een pot verf en een kwast mee om op de affiches die de kwaliteiten van de premier bejubelden een kleine wijzinging aan te brengen. De woorden "zijn karwei" moesten worden doorgestreept, zodat de tekst "laat Lubbers afmaken" overbleef. Wij hadden geenszins de intentie om tot een aanslag op de premier op te roepen, wij zagen dit als een 'grap'. Een 'taalgrap' wel te verstaan. Een kwinkslag zo u wilt. Een woordspeling, geen moordspeling.
Het was ongeveer 02:00 in de nacht van maandag op dinsdag en er viel een verfrissende motregen op ons neer.
Een passerende surveillanceauto van de wetshandhavers raakte geïnteresseerd in het tafereel van 3 jongemannen die bij nacht en ontij zich op en rond de Westzijde te Zaandam begaven. Er werd besloten om nadere inlichtingen in te winnen over onze intenties.
De agente die ons aansprak had de leeftijd waarop zij onze moeder had kunnen zijn.
Zijn lachte even heel kort toen wij in alle oprechtheid verklaarden op welke wijze wij wat humor wilden brengen in het trieste Zaandam van die dagen. Zij stelde wel direct dat dit natuurlijk geen doorgang kon vinden. Zij deelde ons mede, wat wij al wisten dat zij al op grond van de APV een bekeuring kon uitschrijven vanwege het voorradig hebben van plak- en verdspullen in de openbare ruimte tussen 22:00 uur en 0:600 uur. Zij was echter bereid om genade te laten gelden, mits wij ons terstond huiswaarts zouden spoeden en ons ter bedde zouden begeven. Zij benadrukte nog even de weersomstandigheden en het tijdstip van de nacht.
Leuk om zoiets als dit te lezen, dank!
Een agente met humor en mededogen..
Moet je het huidige korps zien..
En toen? En toen?!
De tijd van 24/7 politie-patrouille.
En er gebeurde níets.
Nee , dat is in 2023 wel anders.
@Arnold Layne
Mooie anecdote!
Hij heeft wel een soort van Flopke Hoekstra uitstraling, dat dan weer wel.
Ik wil Van Agt terug.
Maar helaas heeft hij het CDA ook al de rug toegekeerd.
Die griezel heeft het te druk met joden haten.
Hij heeft zijn pukkel laten verwijderen.
Waarom was dat eigenlijk ook al weer?
@uisge baugh | 13-08-23 | 11:33:
Oh, wacht, voor de Palestijnen!
Never nooit niet. qua Palestijnen knuffelen steekt hij Kaag nog de loef af.
Dus het ergste aan Bontebal is dat hij door het afvallen van anderen in de kamer kwam (‘aasvreter’) en een kritische opmerking richting de heilige Omtzigt plaatste (overigens ontbreekt een voor mij begrijpelijke context bij dat verhaal, maar kennelijk leest de rest minder kritisch).
Wat een nare man. Quod licet…..
D66 krullenbol lookalike lijdend aan klimaatwaanzin.
Next.
Lubbert stuurde draaideurraddraaiers en schorem uit grote steden tenminste nog naar heropvoedkampen onder leiding van ex-militairen naar Drenthe. Die slappe zakken hooi van het huidige CDA deden helemaal geen bal tegen de oprukkende Mokro-criminaliteit. Op naar de marginale weinige zetels!
Dat bleef grotendeels toch alleen maar een idee?
U verzint ze waar ik bij sta.
@Piet Karbiet | 13-08-23 | 11:40:
Nee, heb er toen destijds ook een documentaire van gezien?
Maar ja, dat was toen....
@Jan, Leiden | 13-08-23 | 12:02: Met de huidige zware criminaliteit, afrekeningen, moorden op familie, journalisten en advocaten, explosies etc. heb je een grote Wagner divisie nodig, vrees ik.
@Jan, Leiden | 13-08-23 | 12:02:
Werd destijds afgeschaft vanwege daarmee gepaard gaande te hoge kosten.
@Jan, Leiden | 13-08-23 | 12:02: Maar die kampementen in de jaren 80 van Lubbers zijn er nooit gekomen, vooral dankzij het NIET steunen van linkse partijen als PVDA, GL en D66.. als het aan het CDA en de VVD had gelegen waren die er wel gekomen.
Maar inmiddels zijn zowel het CDA als de VVD geen rechtse/conservatieve partijen meer, eerder links te noemen.
(we moeten nog maar afwachten met welke kandidatenlijst de VVD gaat komen o.l.v. Yesilguz.
Het CDA is een fossiel uit vervlogen tijden, net als de PvdA, VVD en andere partijen die hun wortels nog in de vorige eeuw hebben liggen. Vernieuwen en aanpassen aan nieuwe situaties is voor deze fossielen onmogelijk of vrijwel onverteerbaar. Toch zullen die fossielen nog een flink deel van de kiezers binnenharken, zo is mijn vrees. 0031 is altijd al een overlegland geweest, een beetje naar links, een beetje naar rechts, een beetje naar het midden. Vlees noch vis, maar uiteindelijk komen we er wel. Waar ik als NuKuBu naar verlang is een duidelijke partij, die staat voor haar keuzes. Die inziet dat je op alle vlakken moet samenwerken, echter zonder je eigen inzichten te verloochenen. Ga er maar aanstaan... Ik heb nog tot november om te wikken en te wegen.
Erg negatieve benadering van deze lijsttrekker van het CDA. Zal niet op hem stemmen en ook niet op het CDA. Maar de omstandigheden waar hij weinig invloed op had op plaats 17 hebben van hem wel gevraagd als 2de of 3de reserve zn verantwoordelijkheid te nemen. Wat ik wel prettig vind is dat hij een beta opleiding heeft.
Zie hem dus niet als aasvreter. Alhoewel in de natuur zijn aasvreters erg goed voor de biodiversiteit etc..
Bontebal wordt de kop van Jut, hij is geen aasvreter, hij is het aas. Het CDA gaat verliezen, blijft over als plinterpartij die hoopt ooit weer groot te worden. Om uit den dode op te staatn moet er eerst gestorven worden en wie is daar beter voor geschikt als de bonte punching ball.
Let op , als puntje bij bontebal komt, dan was het niet Hoekstra of de schoenenman, niet het verraad aan Pieter of Mona, nee het lag helemaal alleen aan de bonte bal die niet wilde rollen.
En als de bal aan het kruis brandt, dan zal het CDA uit de as herrijzen.
Dacht het niet.
Ja, op de man i.p.v. de bal spelen. Is het cda goed in.
Beetje dom stukje over Henri Bontenbal, een van de (zeer) weinige bèta’s in de Tweede Kamer. Met verstandige ideeën over kernenergie. Lijkt me een man die we moeten koesteren. En als sommige mensen ermee stoppen, zijn er vervangers. Dat is nu eenmaal zo. Zie daar niet een bezwaar in.
Nou, nou Beta? Hij studeerde natuurkunde, voor bèta’s een vrij zweverige richting. Ver van de technische praktijk!
@Randys_Mind | 13-08-23 | 11:28: hahaha! Zweverig hoor... die Newton
@Roos | 13-08-23 | 11:31:
Zonder zwaartekracht wordt het pas zweverig.
@Randys_Mind | 13-08-23 | 11:28: Natuurkunde, pfff. LTS zwakstroom is where it is at, zei Einstein al.
Weet u wie ook een bèta in de Tweede Kamer was?
@Grumpy_Old_Ed | 13-08-23 | 12:21:
Sam kim som
@skoftig | 13-08-23 | 12:32: bijna. Ik bedoel een vooroorlogse civiel ingenieur.
@Randys_Mind | 13-08-23 | 11:28: pff u weet echt niet waarover u het heeft.
Henri Bontenbal lijkt mij een intelligent en kundig mens.
Dat hij geïnspireerd wordt door Lubbers toont niet alleen dat hij waarde hecht aan historische kennis van zijn partij, maar benadrukt ook de stroming die hem aanspreekt binnen het CDA.
Lubbers was een uitstekend politicus en het zou mij in elk geval verheugen enige kwaliteiten van Lubbers terug te vinden in Bontenbal.
Na de valse noten van De Jonge en Hoekstra kunnen we hopelijk weer rekenen op een solide politicus. Als natuurkundige en voorstander van kernenergie zal hij Jetten op dat terrein het vuur aan de schenen leggen.
Misschien is dit dan het beloofde nieuwe elan.
Voor kernenergie en iemand met een echte studie. Inderdaad twee pluspunten. Helaas zit hij bij het CDA. Op een gristenpartij kan ik niet stemmen.
@SterF... | 13-08-23 | 11:30: ik ook niet SterF. Maar dat er weer een serieuze politicus aan het roer komt bij het CDA is alleen maar prettig. Het haalt het niveau daar wat op, zullen we maar zeggen.
Ik zou ermee opletten Roos want hij komt uit die Rotterdamse CDA (Vooral ARP hoek) groep (oa de Jonge, Hoekstra, Ploum) die Omtzigt (katho) er zorgvuldig uit hebben gewerkt.
De leeuw is ook voor 50 procent aasvreter, alhoewel er over de Nederlandse Leeuw wat dat betreft niet veel bekend is.
Mijn stem krijgt ie nooit niet. Maar goed, ik heb dan ook nog nooit op het cda of vvd gestemd. Zo levensmoe ben ik nog niet.
Wel op D66?
@Mr_Natural | 13-08-23 | 11:21: Goeie vraag want dat zou het allerdomste zijn.
@uisge baugh | 13-08-23 | 11:26: Mr doelt natuurlijk op die Pil van Drion.
"geïnspireerd door Ruud Lubbers"
Moe ende haa.
Frank Govers' inspiratiebron was beter.
“Trouwens, mooie blouse heb je aan. Nieuw?"
@Ruimedenker | 13-08-23 | 11:26: nee Robijn intensief
@Ruimedenker | 13-08-23 | 11:26: Krentenbol op voorhoofd plakt.
@Roos | 13-08-23 | 11:27:
Zo'n handige Bontenbal die je zo in de wasmachine mikt?
@Mr_Natural | 13-08-23 | 11:29: fan van jouw woordspelingen.. heb je er je werk van kunnen maken?
Lol.
Verder geheel nergens op slaand, hersenscheet.
Is dit niet gewoon die Anton uit de Luizemoeder?
Ach, ondertussen heeft hij zijn zakken dan gewoon gevuld en even aan de macht mogen ruiken. Kan me niet voorstellen dat zo iemand maar een milliseconde denkt in het landsbelang.
Bont Balletje is niet relevant, CDA is niet relevant.
Zelfs niet om het aantal zetels op te vullen tot 76.
BBB en VVD eventueel + PVV gaan het gewoon niet redden.
Dat kan alleen als ze nu al duidelijk uitspreken samen te gaan werken en GLvdA uitsluiten.
Maar geloof mij maar, er komt een kneiterlinks kabinet Timmermens I met daarin gewoon de VVD.
CDA….. na deze verkiezingen is het CDA knock-out en definitief verdwenen.
Waar haal je dit idee vandaan.. volg jij wel de diverse peilingen?
Ik hoop je in November hier nog te zien, als jouw ''voorspelling'' nergens op sloeg... we dan met een Groep Omtzigt zitten met +40 (of misschien wel 50+) zetels... je rode vrienden van PVDA/GL en D66 bij elkaar nog geen 35 zetels hebben gehaald en (terecht) in de oppositie verdwijnen, terwijl BBB ook op +20 zetels uitkomt... dus er is straks in November wellicht opeens een hele andere coalitie mogelijk : Gr Omtzigt 45 (?) BBB : 25 zetels... dan zit je al rond de 70 zetels en wie er dan bij mag komen zullen we dan wel zien.
Alles hangt af wat Omtzigt gaat doen, komt hij met een volwaardige lijst met kandidaten, (met o.a. Mona Keijzer hoog op zijn lijst), dan kunnen alle Kartelpartijen het wel vergeten.
Wat was dat ook alweer? Dat karwei van Lubbers?
Ik ben het even kwijt in de tussentijd.
Bestek '81. Ombuigingen. Lees enorme bezuinigingen en versobering. Maar niet voor iedereen.
Het kabinet-Lubbers heeft zo ter waarde van meer dan 15 miljard euro ABP-geld opgenomen om tekorten in de staatskas op te vangen (geïndexeerd zou dat bedrag nu circa 60 miljard euro bedragen).
www.parool.nl/columns-opinie/de-reger....
Dat karwei, oh ja het CDA maakte het karwei af met de nieuwe pensioenwet.
@Wattman | 13-08-23 | 11:39:
Eigenlijk best wel schandalig. Ik wist dit niet, daar ben ik net te jong voor.
Na de verkiezingen past de hele CDA fractie in een Volvo stationwagen…
Mag hopen dat een tweezitter voldoende is
En d'66 idem dito.
Lullig van GS om zo'n kritisch stuk te plaatsen op zondag terwijl je kan weten dat ze hier geen kennis van kunnen nemen en niet kunnen reageren.
Ik weet ook niks over hem maar ik geef hem het nadeel van de twijfel.
Bent u niet in de war met de refo's van SGP en de vreugdelozen van CU?
Die CDA-ers nemen het niet zo nauw met hun eigen regeltjes hoor.
Wat was het karwei van Lubbers, en wanneer is het af? En wat doen we daarna?
Wanneer het af is weet ik niet, maar daarna gaan we bitterballen eten en bier drinken.
Hier bij de plaatselijke Karwei weten ze van niets.
Dat vraag ik mij ook steeds af en heb onderwijl een onaangenaam gevoel.
Kan me de verkiezingsborden van lang geleden nog herinneren.’Laat Lubbers zijn karwei afmaken’. Uit de tijd dat er één indo-jongetje in je klas zat , je wel eens gehoord had over gastarbeiders ,auto’s nog naar loodhoudende benzine roken en je woensdagmiddag kindertelevisie keek.
Hoe oud is die Bontebal eigenlijk?
Typisch voor de toestand van het CDA; de backbench reserve(s) worden ingezet.
Het zou mooi zijn als de Kamer vrijgemaakt wordt van dogmatiek en sprookjes.
Praktische, doelmatige en betaalbare oplossingen, de belangen van Nederlandse ingezetenen (a t/m z) voorop.
Lijkt me een prima man voor het zieltogende CDA. Heeft ook nog ergens verstand van -vrij zeldzaam in Den Haag- waar hier niet over gerept wordt. Dat hij een vrijgekomen plaats inneemt is niet opmerkelijk. Niks mis mee dat hij aan Lubbers een vooorbeeld neemt. Kortom dat belooft nog wat.
De billentikkende ABP-graaier die bekend stond zo wollig en langdradig Kamervragen te beantwoorden dat zelfs de vragensteller zich na 15 minuten gezever stond af te vragen wat hij ook alweer had gevraagd.
Mooi voorbeeld.
Waar heeft hij precies verstand van?
@_pacman_ | 13-08-23 | 11:12: Ho Ho correctie- dat tikken was voor me- too dus hij kon dat niet weten en toen hij jarenlang premnier was was hij helemaal niet vaag en weinig gezever meer.
@Malle moer | 13-08-23 | 11:15: natuurkunde en kernenergie.
@J.Hendrikse, volkomen eens met uw tegel.
@Roos | 13-08-23 | 11:22: ok, dank voor het antwoord.
Hopelijk gaat hij iets doen met die kennis.
@Roos | 13-08-23 | 11:22: Samsom heeft nog veel meer verstand van kernenergie. Heeft ons heel veel gebracht.... Dwepen met een totaal onbekend politiek omhoog gevallen figuur omdat hij 'beta' is lijkt me nogal dun ijs. Daarnaast is een beta-profiel maar al te vaak synoniem voor sociaal-contact gestoord, een handige eigenschap in de politiek.
@_pacman_ | 13-08-23 | 11:29: toch heb ik liever bèta’s in de kamer dan alfa’s.
Alfa’s redeneren vanuit hun emotie en daar kun je een land niet mee besturen.
@_pacman_ | 13-08-23 | 11:29: van de week was er een topic over deze man met een linkje erin, waarin stond dat hij een sociaal en geliefd figuur is binnen de partij
‘ bij gebrek aan beter’ - kent u die uitdrukking?
Wat een hoop tekst over iemand in de achterhoede en van een partij die totaal niet relevant meer is.
Heerlijk een CDA dat ten grave wordt gedragen zoals zij Nederland ten grave droegen, karma van de man daarboven.
Zag al een filmpje van hem dat hij het nu nuttig vindt 28 miljard weg te geven. Geld zat kennelijk in zijn gedachten. Volgens mij is het gratis geld op en mag hij rente en aflossing gaan betalen, over rentmeesterschap gesproken. Er zijn wel wat andere zaken te repareren sinds Rutte1 met een hogere efficiëntie per euro.
Zou het kunnen dat bestuurderspartij aka het chistelijke machtsblok deze keer gaat opteren voor de oppositie, met hun drie zetels achterin de TK naast die blanke die de resterende zetel van de allochtonenpartij DENK bezet houdt?
Ultieme schande voor het CDA zou zijn als de meloenenpartij meer zetels haalt, het is ze gegund al is het maar doordat Maxime Verhagen lid is van die partij.
0 zetels. Dat is de werkelijkheid. (Ok sowieso krijgen ze minimaal één zetel)
Jij hebt de fipo, dát is de werkelijkheid.
REAGEER OOK