Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KEERT MONA KEIJZER TERUG IN DE KAMER?

EN ROOFT ZE DE ZETEL VAN WOPKE?

Mona Keijzer werd in september op STAANDE VOET uit de ministerraad geknuppeld door M.E. Rutte nadat ze zei dat ze 2G geen goed idee vond, en tegen de coronapassen van de dystopische QR-samenleving is. Ze vertrok daarop uit de politiek want ze 'wilde geen splijtzwam zijn'. Maar Wopke Hoekstra blijft niet in de Kamer als fractievoorzitter, die gaat airmiles harken en CO2-bommen droppen als MinBuZa. Dus schuift het CDA een zeteltje op. Die zetel zou voor vervelende pedante klimaatdrammer Henri Bontenbal zijn (nummer 8), WARE HET NIET dat op nummer 7 ene Mona Keijzer op de CDA kieslijst stond slash staat. En volgens een spelregel van de democratie waar zelfs de Rutte Doctrine geen grip op kan krijgen, mag zij kiezen of ze die zetel wil innemen. En volgens "bronnen" bij EenVandaag (een visboer of oliebollenbakker uit Volendam?) neigt ze daar wel naar. Onlangs had ze bij De Balie een uitstekend verhaal tegen 2G en vóór meer aandacht voor burger, vrijheid en het nationale gemoed. Wat het gaat niet goed en wel slecht. Mona is goed met Pieter Omtzigt. Krijgt Groep Omtzigt een vers toetje er bij? Een mens mag hopen. Want de hoop sterft het laatst. Doe het Mona. DOE HET, en breng Rutte 4 van 3 zetels speling terug naar 2, in 1 klap.

Reaguursels

Inloggen

Allemaal leuk he mensen. Maar denk even aan Viktor Mids. Die is ook geel goed in psychologie en afleiden. Den Haag is voor marginale zaken, de EU zet de grote lijnen uit. Vergeet dat niet. De regel is 10% wordt besloten door Den Haag maar krijgt wel 90% van de media aandacht.

Mr Moore | 05-01-22 | 23:25

Ik vind Mona eigenlijk best wel leuk. Ze ziet er nog goed uit voor d'r leeftijd. Ik zou haar doen. En die naam, Mona, Mona. Moan-a.

Old_Spice | 05-01-22 | 18:55

Ik houd van toetjes.

ZoltarTheMagnificent | 05-01-22 | 17:50

De zetel die Mona rooft zou ten koste gaan van Henri Bontebal. Dat zou enorm zonde zijn, hij brengt ongeveer als enige kamerlid de feiten en realiteitszin in de klimaatdebatten.

bamitoren | 05-01-22 | 16:56 | 1

De hele CDA is een waardeloze partij geworden sinds Hoekstra en de Jonge.
Die twee liegbeesten moeten zo snel mogelijk uit de politiek verdwijnen.

loekdeleeuw | 05-01-22 | 18:52

Precies wat Rutte heeft bedacht. Kabinet Rutte IV valt snel. Er komen nieuwe verkiezingen. Rutte krijgt weer de meeste stemmen en D66 wordt af geserveerd. Rutte is van Kaag (en Jetten) af. Slim wel.

Hanneske | 05-01-22 | 14:33 | 1

Onzin. Dit is duidelijk de agenda van Rutte. Rutte heeft de VVD gekaapt en tot links-liberale partij omgetoverd. Hij zei het al in zijn JOVD tijd; De VVD moet meer naar links en samenwerken met D66. Nu heeft hij eindelijk z'n droomkabinetje, lekker links, veel EU, veel klimaat, veel immigratie.

Old_Spice | 05-01-22 | 18:57

Zou gewoon keihard kiezersbedrog zijn als ze het doet. Bij Omtzigt kun je nog zeggen dat hij ten eerste zijn eigen zetel meer dan verdiend heeft en ten tweede dat hij nou niet direct fair behandeld is door zijn eigen partij. Mammie Mona heeft alles te danken aan het CDA en zou dan opeens vertrekken? En waarom proberen die mensen niet gewoon binnen de partij hun invloed te vergroten?

rederijker | 05-01-22 | 14:00 | 5

Nee, jij snapt het niet. Je stemt op volksvertegenwoordigers, niet op partijen. Zetelroof bestaat niet.

Timide_Aso | 05-01-22 | 16:45
-weggejorist-
-Sloppie- | 05-01-22 | 20:02

@-Sloppie- | 05-01-22 | 20:02: ja, dat is een discrepantie in het systeem, dat is niet mijn schuld. Goedendag verder.

Timide_Aso | 05-01-22 | 23:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Mona krijgt nu een uitkering op basis van een staatssecretaris loon.
Als ze het doet gaat ze er financieel op achteruit.

Ze dwingt respect af als ze het doet, gewoon omdat ze betrokken is en staat voor haar overtuiging.

Bolhoed | 05-01-22 | 13:55

het klinkt even leuk maar uiteindelijk .. mona = wappie

Juular22 | 05-01-22 | 13:26 | 2

Onzin, ze ontkent niets en heeft zich laten vaccineren.

Ze wil alleen een andere afweging in de voor- en nadelen van de maatregelen en de scholen zo veel mogelijk open houden.

Bolhoed | 05-01-22 | 13:42

Typische opmerking van een dom schaap. Iedereen met iets meer sjoege dan hem/haarzelf wegzetten als wappie.. Ga lekker in Frankrijk wonen ofzo..

Weetikveel.. | 05-01-22 | 15:39

Samen met Omtzigt een sterk duo.

drs. Levi Samsonov | 05-01-22 | 13:21 | 1

Ja, dat lijkt mij ook. Trekt ook stemmers.

bqbq | 05-01-22 | 13:45

Inderdaad, doe het Mona. Die het gewoon. En pak die pedante zooi aan, graag samen met Us Pieter. Geef ze van Jetje, trek van leer, laat ze een poepie ruiken en pak ze bij taas. En vooral, blijf jezelf en fiks het gewoon. Mvrgr.

RGV42 | 05-01-22 | 13:18

Stel dat Pieter en Mona een partij beginnen. Hoe zou die moeten heten? Naar hun voornamen? PiMo? MoPi? On naar hun achternamen? OmKe? KeOm? Of een verwijzing naar hun woonplaatsen? Palingpartij? Partij Zonder Naam?
Wat voor verwijzing is geschikt voor Enschede? Moeilijk.

Arnold Layne | 05-01-22 | 12:54 | 2

Monapie

Nevz | 05-01-22 | 13:20

PlusKudt?

Yrrab | 05-01-22 | 15:14

Ergens staat op papier: ‘Mona functie elders’. We hebben het alleen nog niet zichtbaar en een WOB helpt ook al niet.

HoniSoit | 05-01-22 | 12:52

Please do Mona.

Kans mag je niet voorbij laten gaan. We hebben meer dan 1 stem van de rede nodig. Meer dan 1 persoon die nog met twee voetjes op de grond staat.

Sensibiliseert U de bende losgeslagen wensdenkers tot op het niveau van de rede.

Please do.

Dutchbeaurouge | 05-01-22 | 12:50

Mona, doe het! Ga met pieter lekker in het groepie zitten zonder stemadvies. Kun je nog eens normaal doen komende 3 jaar. Best lekker.

Omebert | 05-01-22 | 12:26

Als ze voor de CDA in de kamer gaat zitten moet ze wel meestemmen met de rest, want dat is zo afgesproken in deze en voorgaande coalities. Of ze dat nou leuk vind of niet.

rman | 05-01-22 | 12:22 | 1

"zonder last of ruggespraak stemmen"

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 12:32

Mona, doe het! Als tegenprestatie ga ik een maand lang het volledige Volendamse oeuvre luisteren.

edelfigurant | 05-01-22 | 12:16 | 2

Heel veel sterkte alvast!

Zbrodj | 05-01-22 | 12:58

Ga je niet volhouden.....

Opblaas_boot | 05-01-22 | 14:59

"Krijgt Groep Omtzigt een vers toetje er bij? Een mens mag hopen. Want de hoop sterft het laatst."

Het is zo langzamerhand wel tijd dat Omtzigt iets doet met de steun van de Nederlanders die hij in de enquêtes nog steeds heeft - anders kon dit wel eens het laatste halfjaar zijn dat mensen nog in hem vertrouwen.

Hij zal iets tegen zetelroof hebben, zeker als Keijzer zich op deze manier bij hem aansluit. Maar de bijzonder schaamteloze daylight robbery waar Rutte en ook dit kabinet zich van bedient en blijft bedienen, moet krachtig bestreden worden en dit zou, eindelijk, iets van een begin zijn.

De hoop gaat sterven als Omtzigt wacht tot volgende verkiezingen die, moet je echt niet van opkijken, gewoon nog drie jaar gaat duren. Dan wint Omtzigt bij lange na niet de 25 zetels die hij nu plusminus in de peilingen staat. En in dat geval is ook hij alsnog een enorme teleurstelling...

Tierelier | 05-01-22 | 12:14 | 1

Wat moet ie doen dan?

KokkieBalboa | 05-01-22 | 22:35

Doen Mona, je bent de enige die nog enige hoop kan brengen in een snelle exit van dit kabinet.

Het kiezersbedrog heeft lang genoeg geduurd.

Bolhoed | 05-01-22 | 12:13

Doe het Mona! s.v.p.!

Boeddha18 | 05-01-22 | 12:11

Nou Mona, voeg de daad bij het woord?! Want het is wel een beetje jammer om jezelf uit het kabinet te laten zaten en daarna ook meteen vrijwillige je zetel in de wilgen te hangen. De mensen hebben je immers niet voor niets die voorkeurstemmen gegeven, die gaven ze aan jou en niet aan het CDA.

BadPatNL | 05-01-22 | 12:04

Is het niet slimmer om Mona Keijzer te beroordelen op wat ze de afgelopen jaren als staatssecretaris heeft klaargespeeld? (Niet veel) In plaats van je blind te staren op dat 2g-ruftje?

Komjehiervaker | 05-01-22 | 11:59 | 3

Eensch. Maar gaat dat niet op voor de gehele kliek in Den Haag?

Milovsky | 05-01-22 | 12:02

Komjehiervaker:
Maar wat zou het toch fijn zijn als ze gewoon plaats neemt tussen al die incompotenten.

likdoorn | 05-01-22 | 12:08

Na haar studie is Mona op haar 26ste al de politiek in gegaan. Dat was de gemeenteraad. Daarna werd ze vrij snel wethouder.
Ze heeft dus hoogstens enkele jaren een échte baan gehad. Maw een baan buiten de politiek.

theo-is-dood | 05-01-22 | 13:33

Of ze nu wel of geen topper is; ze is ervaren en oprecht. Pak die zetel Mona.

Dr. Blechtrummel | 05-01-22 | 11:55 | 1

Ervaring waarin? Alleen in de politiek. Hooguit heeft Mona twee of drie jaar als advocaat bestuursrecht gewerkt

theo-is-dood | 05-01-22 | 13:35

Sja, Mona Keizer, kreeg geloof ik 270 stemmen bij de laatste verkiezingen, wat heeft die voor mandaat? Ik heb het liever niet, maar ben ook niet perse tegen 2G, daar het effectief is: in Duitsland ligt de 7T Inzidenz nu en tijdens de laatste piek gemiddeld op maximaal slechts 1/3 in vergelijking met Nederland.

Logisch ook, als je statistische meerrisicoërs (op zorgvraag) weghoudt bij statistische (maar wel verspreidende) minderrisicoërs (op zorgvraag), helpt dat statistisch (en dus ook echt in het echt). Dat snapt een kind.

En als daarmee de horeca en winkels (deels) weer open kunnen, moet dat snel gebeuren, daar vallen harde klappen en de kleine 90% groenvinkers willen daar graag weer spenden. Leuk is het niet maar dat is niks onder de gegeven omstandigheden, en één dode (10%) moet men nu eenmaal sterven bij zoiets zegt men dan bij de buren.

Caparzo*Inc | 05-01-22 | 11:54 | 4

@BadPatNL | 05-01-22 | 12:06: Zeker is het geen oplossing, echter het helpt onmiskenbaar (zie bovengenoemde 7TI), 1G is alleen gevaccineerd overigens, maar je schreef wat je bedoelde.

Allemaal testen gaat hier in de praktijk niet werken, de testinfrastructuur kan dit never-nooit behappen. In Duitsland zijn inmiddels waar je ook bent (in een stad) op max. 500m 2 á 3 sneltestlocaties, dat krijgt men hier absoluut niet binnen afzienbare tijd van de grond.

Voor het weekend ca. 2mio mensen die eropuit willen testen en tijdig de uitslag afgeven (voor het biefstukje geserveerd wordt) kan je in het Nederlandse systeem compleet vergeten. En het nog opzetten ook geen kans, tegen die tijd is covid geëvolueerd tot een verkoudheidje.

2G (in Duitsland op veel plekken 2G+Test of zelfs 2G+Booster+Test) is gelijk inzetbaar en helpt, al ben ik er geen voorstander van, soms moeten moeilijke keuzes gemaakt worden (voor horeca en middenstand).

Caparzo*Inc | 05-01-22 | 12:59

@Caparzo*Inc | 05-01-22 | 12:59: Daarom is het hypocriet, 2g, omdat er voor 1g geen capaciteit gemaakt wil worden.

Over de betekenis van 1g ga ik nog geen eens discussiëren, VWS, het RIVM, het OMT, het NOS Journaal, die spreken bij 1g over iedereen getest.

Verder kan je allerlei maatregelen blijven bedenken, 27g met een buttplug erbij voor alle zekerheid.

Iedereen testen en bij positief even apart houden is de enige oplossing waarbij de besmettingen daadwerkelijk omlaag zullen gaan.

Die andere maatregelen die je noemt helpen niet, overal zijn er meer besmettingen dan voor er weer eens wat nieuws bedacht werd.

BadPatNL | 05-01-22 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

Doe het Mona, doe het!
Al is het alleen maar om die wannabe dictator te sarren!
Ik zie hem al voorover gebogen over zijn bureau in het torentje van woede en onmacht op de tafel meppen:
“NEIN, NEIN, NEIN, NEIN….!”
youtu.be/-Wg_2zYPIYw

Mark zit te Dutten | 05-01-22 | 11:48

We zullen het zien..... Pieter Omtzigt moet nu kleur bekennen en dan de mensen binnenharken.. helaas is ook hij niet in staat te breken met de kartel politiek maar ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg.....

Blonde Nel | 05-01-22 | 11:45 | 2

Omtzigt is geen politiek leider. Een prima onderzoeker en bijtertje. Maar leider? Gaat ten koste van zijn gezondheid.

Raspatat | 05-01-22 | 12:10

Mona als 7 die zich aansluit bij lijst Omtzigt is een voorbode van geluk, voorspoed en oprecht elan en meer 7's voor ons land.
Ook de postingstijd van van Rossem's artikel bevestigd dit! (10:25=107 maar ook 8 ),
P.s ben gek op de 7(!) standaard Mona puddings alleen jammer dat ze de chocolade versie in het verleden eruit hebben gedaan maar dan kwam je weer op 8.
;)

steekmug | 05-01-22 | 11:38 | 3

Nu je het zegt: CDA heeft 15 zetels. Het jaar is 2022. ‘22-15=7. Dit kan haast geen toeval meer zijn…

DankeSchon | 05-01-22 | 11:41

Fak it. De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Doe het Mona

fifi23 | 05-01-22 | 11:35

Het zittende systeem is zo verrot dat ook Mona begrijpt dat het veel slimmer is even 3 maandjes te wachten op nieuwe verkiezingen, de laatste CDA-stemmers zullen haar dan niet laten vallen want het CDA is meer dan Wopke en Marnix("Nederland is geen belastingparadijs".... gisteren nog.

hagelkruis | 05-01-22 | 11:31 | 1

Ze zal niet meer op een nieuwe kieslijst komen of niet op een verkiesbare plek.

Boeddha18 | 05-01-22 | 12:08

Nog meer versplintering in de politiek.. dat gaat niet zo werken. Heb wel (meer) vertrouwen in Omzigt en Keijzer dan de rest

antfukker | 05-01-22 | 11:28

Ik denk trouwens dat Mona het niet doet en haar "trouw" aan de partijdiscipline beloont wordt met een burgemeestersfunctie

WeirJack | 05-01-22 | 11:27 | 1

Hallo, ze is niet van D66 of Groen Links hoor…

DankeSchon | 05-01-22 | 11:38

Zelfs met een speling van slechts 1 zetel maak je Mark z'n pis niet lauw.

Peerkeoud | 05-01-22 | 11:26

Dit zou toch wel een bak en een klap in het gezicht van Markje zijn.
Van de ene kant hoop ik dan ook dat ze terugkomt.
Ik ben benieuwd.

TonAlias | 05-01-22 | 11:24

Maar de hamvraag wordt natuurlijk: Noem je Wopke nu een zetelberoofde?

WeirJack | 05-01-22 | 11:24 | 1

Ropke.

Ben-Bataaf | 05-01-22 | 11:32

Ik zeg: doen!

Zoelense Hobbyboer | 05-01-22 | 11:23

Kijk, Mona is natuurlijk ook niet alles, maar als je moet kiezen tussen de beschikbare kwaden, telt op dit moment elk tegengeluid, zeker als je kijkt naar de huidige positionering (financiën, hoger onderwijs én klimaat&energie in extreem linkse hanD66en, wee ons allen…).

Ik zeg: DOEN!

DankeSchon | 05-01-22 | 11:20 | 2

Het is meer dat meer normies Omtzigt en Mona zullen accepteren dan een Geertje of Bedet of Eerdmans. En dus kans hebben om met iets meer tegengeluid meer zetels te scoren.

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 11:25

Vandaag in het FD: Grote bedrijven moeten de CO2-uitstoot van hun personeel gaan registreren.
Wat vind Mona Keijzer daar van? Want deze regeling is met instemming van VVD en CDA tot stand gekomen.
Mona zit er voor Mona. Heeft zeker capaciteiten- is mr & drs. Mona heeft alleen ervaring in de politiek. Werd op haar 26ste al gemeenteraadslid.

theo-is-dood | 05-01-22 | 11:17 | 5

@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 11:23: Dat komt niet uit de koker van de banken of financiële sector. Dat wordt allemaal verzonnen en tot wet gemaakt door de boven-ons-gestelden

theo-is-dood | 05-01-22 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ondanks dat ik helemaal niet heb met het gedachtegoed van Mona weet ik haar wel te waarderen en denk dat zij een aanwinst voor de kamer zou zijn, er is daar een groot gebrek aan oprechte mensen die nog principes hebben en daar voor (blijven) staan.

zwellevertje | 05-01-22 | 11:15

Armoe. Keizer is geen hoogvlieger.
Los daarvan brengt ze wel een geluid wat dichter bij de burger ( pardon, inwoner ) staat dan het huidige clubje technocraten.

Graaisnaaiert | 05-01-22 | 11:04 | 1

Hadden we maar een clubje technocraten als regering. Het zijn basisschooldirecteurtjes en geschiedenisleraren.

kapotte_stafzuiger | 05-01-22 | 11:13

Wat een bijval hier ineens. In mijn herinnering waren de bijdragen van Mona tijdens debatten vooral vervelend en moraliserend. Maar goed, de vijand van mijn vijand.

Duwbak_Linda | 05-01-22 | 11:02 | 5

@Roos | 05-01-22 | 11:10:
De basisprincipes van het CDA staan mij persoonlijk niet tegen. Een klassieke centrum partij gestoeld op christelijke waarden, maar die basisprincipes zijn enkele tientallen jaren geleden al door de plee gespoeld en ze zijn vrolijk aan de linkerkant mee gaan doen.

En ja, die linkerkant wordt (terecht) verguisd, want alleen maar geld uitgeven en mensen die geld verdienen uitknijpen is de welstand naar een lager niveau brengen, terwijl we allemaal naar een hoger welstandsniveau willen.

WatMoetJeNu | 05-01-22 | 11:17

@WatMoetJeNu | 05-01-22 | 11:17:
"terwijl we allemaal naar een hoger welstandsniveau willen"
Dat is dus nou juist het probleem. Het radicale partijkartel wil iedereen (buiten hun multi miljardair vrindjes die hun lobbyisten sturen natuurlijk) naar een lager welvaartsniveau. Of laten we het zo zeggen, een welvaartsniveau wat oudere medelanders zouden verstaan onder laag, maar misschien door toekomstige medelanders als normaal. Het nieuwe normaal.

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Doe het Mona, Rutte heeft jou ook genaaid. Pak hem terug.
Ik zie het al voor me, Pieter en Mona, een (goud)eerlijk stel.

benbaruch | 05-01-22 | 11:02

Goed plan, ik zeg doen.

Ben-Bataaf | 05-01-22 | 10:59

"dat op nummer 7 ene Mona Keijzer op de CDA kieslijst stond"

ik snap er allemaal weer geen ene reet van. Als je op nr 7 staat, kom je met 15 zetels die het CDA gescoord heeft, toch sowieso in de TK? Althans, als het CDA je niet van die lijst heeft afgevoerd.

"ze zei dat ze 2G geen goed idee vond, en tegen de coronapassen van de dystopische QR-samenleving is."

Lijkt me op zich geen bezwaar als TK lid om dat te vinden. Dat ze als staatssecretaris om die mening ontslagen is, is volkomen terecht, want het kabinet 'spreekt met één mond' en dan kun je publiekelijk geen afstand nemen van kabinetsbeleid/maatregelen.

Dr_Johnson | 05-01-22 | 10:56 | 3

klopt wat je zegt! CDA kreeg 15 zetels o.b.v. de verkiezingsuitslag '21. Minus Hoekstra maakt dat veertien zetels. Dus Mona zou daar dan sowieso al tussen moeten zitten. Iemand opheldering?

Boeddha18 | 05-01-22 | 11:52

Ik heb het ff uitgezocht. Ze heeft in 1e instantie haar zetel opgegeven. Maar er komt er nu 1 vrij. En zij is de 1e die daar dan aanspraak op zou mogen maken. Bron: eenvandaag.avrotros.nl/item/cda-bang-...

Boeddha18 | 05-01-22 | 11:57

@Boeddha18 | 05-01-22 | 11:57:

Aha. Zo zit het dus. Bedankt.

Toch vind ik dat dan een vreemde regel. Als je je zetel hebt opgegeven, zou het niet zo moeten zijn dat je daar een tijdje later weer op terug kunt komen. En als er een TK zetel vacant komt, omdat bv Hoekstra in het kabinet plaatsneemt, dan zou nu de nr 16 als eerste in aanmerking moeten komen. Wil hij/zij niet, dan nr 17, etc.

Dr_Johnson | 05-01-22 | 12:04

Mona, alsjeblieft: doe het! Je bent de eerste minister in tig jaar die ontslagen werd door Rutte. Om je mening. Terwijl er redelijk wat boeven hebben rondgelopen die wel eervol mochten vertrekken. Pak die zetel en vertegenwoordig het volk.

JohnLocke | 05-01-22 | 10:56 | 5

@Roos | 05-01-22 | 11:13: Als volksvertegenwoordigster vragen stellen bij het (omsterden) beleid is dus hetzelfde als bewust hands maken?

Ja, zo kun je alle kritiek direct platslaan en moet iedereen zijn of haar b*k gewoon houden.

Wayfaring stranger | 05-01-22 | 11:24

@Wayfaring stranger | 05-01-22 | 11:24: vragen stellen mag en is goed. Maar net als in de voetballerij zijn er regels waar je je te houden hebt.

Op het moment dat de coalitie afspraken ergens over maakt, heb je je daar als onderdeel van die coalitie aan te houden. Of dacht u dat alle keuzes unaniem worden gemaakt?

Ben je het ergens écht niet mee eens, dan moet je opstaan en zeggen, hier kan ik me niet meer vereenzelvigen. Dan kun je je conclusie trekken en je zetel inleveren en vertrekken uit de politiek, of je behoudt je zetel en je splitst je af. Voorbeelden ten over.

Maar wat je niet kunt doen, is akkoord gaan en dan in de media gaan roepen dat jij het niet wilde. Dan zit er als regeringsleider maar één ding op. In dit geval was het Rutte, maar dat had Wim Kok ook moeten doen als het in zijn tijd was geweest.

Je moet niet alles zo persoonlijk maken, probeer je in te lezen in de spelregels en ze toe te passen.

Roos | 05-01-22 | 11:39

@Wayfaring stranger | 05-01-22 | 11:24: ze was toen in functie als staatssecretaris. Dus was toen géén parlementslid. En je kunt niet publiekelijk kabinetsbesluiten afbreken

theo-is-dood | 05-01-22 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Interessant om te zien in hoeverre men hier vertrouwen heeft in het kabinet Rutte 4.

intrigant | 05-01-22 | 10:56 | 5

@Sinterbikske | 05-01-22 | 11:11: mee eens! Ik hoop dat dit kabinet enkele impopulaire maatregelen neemt en dan snel kapot gaat. Wellicht zitten we dan na de volgende verkiezingen niet weer met dezelfde club opgescheept.

intrigant | 05-01-22 | 11:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Go Mona go. Het volk staat achter je.

de drijfsijs | 05-01-22 | 10:54 | 4

@de IJsman | 05-01-22 | 11:04: in je broekje! Nou goed.

Man-Bijt-Hond | 05-01-22 | 11:11

@de IJsman | 05-01-22 | 11:04:
Volendam.

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 11:13

@de IJsman | 05-01-22 | 11:04: 1 volk = 1,35 euro leerde ik gisteren.

Sinterbikske | 05-01-22 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk, een doorstart van de christen democratie, maar deze keer wel 1 die de belangen van de kiezer voorop stelt in plaats de belangen van de particratie.

therealbraindump | 05-01-22 | 10:53

Ik kan mij nog een krantenkop herinneren “vrouw Hugo de Jonge blij met vertrek Keizer”

De rillingen lopen nog over m’n rug.

Transgender-Airlines | 05-01-22 | 10:51 | 1

Kreeg Hugo dan vreemde gedachten als hij haar zag? Ze kon anders wel een “stootje”verdragen, me dunkt…

eerstneukendanpraten | 05-01-22 | 10:53

Zolang familiepartij Lijst Pieter Omtzigt niet aangevuld wordt met broer Dirk-Jan is er nog hoop.

INTP | 05-01-22 | 10:50

Wat gek, Mona lijkt zowel oud als jong.

John McClane | 05-01-22 | 10:50 | 1

Mona is gewoon lekker. Een tijdloos merk tevens.

Dr. Worstenbroodje | 05-01-22 | 10:58

Kwam Wopke daar niet terecht nadat Hugo de lijsttrekkersverkiezing had gestolen en er weer vanaf zag? Bedankt voor uw stem op Hugo zullen we maar zeggen.

B.agger | 05-01-22 | 10:49

Als ik haar was had ik het alleen al gedaan om het CDA te gallen.

Baksteenbakker | 05-01-22 | 10:44

hup Mona zet hem op! willen 'we' meer Mona en minder Kaag. Wie gaat dat regelen

HetOorAakel | 05-01-22 | 10:44
-weggejorist-
StinkendeRoede | 05-01-22 | 10:43 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Het doel heiligt de middelen.

Sinterbikske | 05-01-22 | 10:42

Vergeef mijn achterdocht, maar denk dat Mona nu eindelijk wel eens boter bij de vis wil qua gerieflijke landing in de polder. Met je signalen.

Duwbak_Linda | 05-01-22 | 10:41

Omtzigt is niet gek. Mona Keijzer is vooral met Mona Keijzer bezig. Dat weet hij allang. Maar het zo wel lachwekkend zijn om nu al een 18e partij erbij te krijgen. In elk debat ook spreektijd voor Groep Keijzer. Die versplintering is niet meer te doen.

de Voorzittert | 05-01-22 | 10:41 | 9

@Schmalz | 05-01-22 | 10:46: Kamerleden horen ook onafhankelijk te zijn. Daarom stemmen we ook op personen. En precies daarom wil Olongkreng de stemformulieren ook reduceren met nummers ipv personen.

Dubbelepunthoofd | 05-01-22 | 10:55

@Spiritus | 05-01-22 | 10:44:
-
Als u anderen meent te mogen corrigeren, doe dat dan tenminste in correct geschreven Nederlands, alstublieft.

bisbisbis | 05-01-22 | 10:58

@bisbisbis | 05-01-22 | 10:58: Excuses bisbisbis, ik dacht dit even te moeten. Voornamelijk omdat het gewoon waar is. Alles maar afschuiven op narcisme zonder dat dit per se klopt is een beetje gelijk aan al die tweede wereld oorlog vergelijkingen die ook mank lopen.

Spiritus | 05-01-22 | 11:02
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik schat zo in dat Mona Keijzer beter dan Pieter Omtzigt in staat is een fractie te vormen, te leiden en bij elkaar te houden. Als die twee ècht iets om Nederland geven, dan is dit de uitgelezen kans om het nieuwe sociale contract een politiek platform te bieden en daarmee aan de kiezer eindelijk een degelijk alternatief. Het zou me niet verbazen als ze nu samen al in staat zouden zijn de coalitie om zeep te helpen door kamerzetels naar zich toe te trekken van met name het CDA.

Waagmeester | 05-01-22 | 10:41 | 3

Dat denk ik ook. Omtzigt is een solist. Dat schiet niet op in de politiek.
Keijzer is -verschrikkelijk modewoord- een verbinder.

Roos | 05-01-22 | 10:49

Keizer hoeft zich niet aan de fractie discipline te houden, ze komt namelijk toch nooit meer op een volgende kieslijst en kan dus helemaal zonder last en ruggespraak stemmen. Dat is een beetje slecht nieuws voor de coalitie, maar niet heel erg, ze moeten toch al met de opositie in zee omdat ze in de 1ste kamer geen meerderheid hebben.

JanVergoor | 05-01-22 | 10:40

Mona : de vlees ( 0f vis ) geworden luchtfietser van het CDA. Komen bovendrijven door haar goede contacten in Volendam. Daar had ze moeten blijven.

oldandwise | 05-01-22 | 10:40 | 1

Nee een volksvertegenwoordiger met goede contacten met het plebs dat moeten we niet willen met z'n allen.

bijna_raak | 05-01-22 | 11:00

"De hoop sterft het laatst".
Hoop is uitgestelde teleurstelling. Dus waar hopen wij op en, met deze kennis, waarom?

F. Jacobse | 05-01-22 | 10:40 | 1

Van Rossem kiest in dit geval voor en half vol glas en jij voor een half leeg glas.

Dubbelepunthoofd | 05-01-22 | 10:45

Keizer is een superlichtgewicht, en uitsluitend bezig met zichzelf te profileren. Omtzigt moet zich niet inlaten met deze vrouw. Bij hem staat inhoud en degelijkheid voorop. Moet natuurlijk zo blijven.

RWrw | 05-01-22 | 10:36 | 1

Het kan elkaar ook aanvullen. Omtzigt heeft echt geen zin in ellebogengedoe en shinen. Als hij de koers doet en zij de TV en fractiedingetjes kan t best een combi zijn. Een meewaaier is Keijzer niet, ze heeft haar eigen rode lijnen getrokken en viel t kabinet af als ze er over gingen, ten koste van haar carrière

Shoarmamasutra | 05-01-22 | 10:48

Oh, wat heerlijk als er straks een CDA-er in de Kamer zit die niet bang is voor de macht van Rutte. Kom op Mona, doe het voor je kiezers en fans in den lande.

Graaier | 05-01-22 | 10:36

Arme Mona, ik vrees dat het hele apparaat nu ingezet gaat worden om haar voortijdig uit te schakelen, met alle mogelijke middelen.
Rutte gaat over lijken om de macht vast te houden.
Desnoods letterlijk.

Abject | 05-01-22 | 10:36 | 3

Letterlijk lijkt mij wat stug?

quazi | 05-01-22 | 10:39

Ik kan haar goed verdragen. Doen Mona! Eindelijk een geluid van een moeder de weet wat de maatregelen doen met de jeugd. En de tweedeling met de QR moet stoppen. Ieder zijn keuze voor wel of geen vax. Maar laat elkander vrij. De risico's zijn klein genoeg om het los te laten en over te laten aan de mens en de huisartsen.

Atheist-Priest | 05-01-22 | 10:36 | 1

Ik ben absoluut geen CDA of kartel fan, maar het verhaal van Mona sprak mij zeer aan. Het voelt als eerlijk en echt in tegenstelling tot die engerds is het kabinet.

Toede_Le_Dokie | 05-01-22 | 10:43

Goed wapen tegen die paling in een emmer snot.

Mr_Natural | 05-01-22 | 10:35 | 2

Mooi!

Ray Skak | 05-01-22 | 10:39

Mr-Natural.... applaus !

rotator | 05-01-22 | 14:09

Oh Mona, I hear
The mission bells above
Oh Mona, they're ringing

Leptob | 05-01-22 | 10:34

We hadden als land ooit verlossers als Willy o.g., prins Maurits, prins Frederick Hendrik, Piet Hein, Maarten Tromp, Cornelis Tromp, Michiel de Ruyter, Heer van Ouwerkerk, Johan Cruijff...

Nu zijn we gereduceerd tot Pieter Omtzigt en het Mona toetje. So sad. Maar we moeten roeien met de riemen die we hebben.

Graaf_van_Hogendorp | 05-01-22 | 10:33 | 1

En Pim. Maar die hebben ze vakkundig uit z’n Italiaanse stappertjes laten knallen.

Toede_Le_Dokie | 05-01-22 | 10:44

Mooi! Hoe meer gedoe hoe beter! Met de Weereenkind en nu dit. Ik kan niet wachten op de eerste schreeuw en rotte vis debatten straks! En dan hebben we Sylvana en Thierry nog en azarkhan. Wat een ongelofelijke puinhoop hebben we ervan gemaakt.

Tiscali-2 | 05-01-22 | 10:31 | 1

Weerenkind vs sylvana kan ook leuk worden. De kleurkaart kan je dan niet te vroeg trekken.

Shoarmamasutra | 05-01-22 | 10:50

"Maar nu blijkt Keijzer signalen af te geven aan het CDA"
Signalen... Vrouwen!

Duwbak_Linda | 05-01-22 | 10:31

Voor alvast een stoelpoot onder Rutte ||| uit te zagen zeg ik ‘Mona, doen!’. Verder zie ik Omtzigt liever een partij oprichten met wetenschappers en bewezen ondernemers die zich van scratch heb opgewerkt. En Hans Teeuwen.

Kutwielrennert | 05-01-22 | 10:31 | 1

En Lientje :-)

Toede_Le_Dokie | 05-01-22 | 10:45

Pieter zit al in de vislucht thuis...

Bouwfraudeur | 05-01-22 | 10:30

Alles wat Rutte 4 wheeldrive kan laten vastlopen in de Hollandsche kleigrond is welkom

Carlos_I | 05-01-22 | 10:30 | 3

Maar dan ook werkelijk alles. Wat mij betreft.

F. Jacobse | 05-01-22 | 10:41

@F. Jacobse | 05-01-22 | 10:41: he le maal mee eens.

Toede_Le_Dokie | 05-01-22 | 10:45

Zo n palingkar staat snel in de weg

Shoarmamasutra | 05-01-22 | 10:55

Ik hoop dat ze het doet. Rutte heeft toch al weinig ruimte, + in de 1e Kamer al helemaal niet.

Zwizalletju | 05-01-22 | 10:28

Dat zou wel een toetje zijn.

Normpje | 05-01-22 | 10:28 | 2

ze ziet er een stuk beter uit dan velen.

AntiZanicz | 05-01-22 | 10:42

Bessensaus erover heen dan pas is de drilpudding compleet.

Harrie-Couvert | 05-01-22 | 16:26

Doe maar, ook al is ze geen topper, ze kan het de coalitie moeilijk maken. Eindelijk spanning in de Kamer, niet die tevoren bedachte stemmingen over moties en wetsvoorstellen, lak aan fractiediscipline. Go.

dathoujetoch | 05-01-22 | 10:28 | 1

ja, mee eens!

Boeddha18 | 05-01-22 | 11:41

Ja zij is een echte Nederlander die in de TK thuishoort

stipjes | 05-01-22 | 10:27 | 1

En ze is ook voorstander van 5g als crowd control wapen, kan geen link plaatsen, Google maar.

IkwilJinekwel | 05-01-22 | 10:46

Keijzer. Die vrouw heb ik in al die jaren werkelijk nog nooit een inhoudelijk steekhoudende opmerking horen maken. Praat louter in plattitudes.

_pacman_ | 05-01-22 | 10:26 | 10

@F. Jacobse | 05-01-22 | 10:42: Tedje van Es?

TonAlias | 05-01-22 | 11:30

Het enige record dat Rutte ‘s nachts met een vochtige witte slip doet ontwaken is dat van dhr. Lubbers. Mark gaat pas naar Brussel als hij Lubbers+1 dag heeft gehaald.

W_Drees | 05-01-22 | 11:52

pacman neem je pilletjes eens heel snel in.

rotator | 05-01-22 | 14:06
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland