Faunabescherming doet AANGIFTE tegen burgemeester wegens doodschieten wolf
Dit Is De Wolf Die Europa Moet Veranderen
En dan zeggen ze dat print dood is
Stichting bijt burgemeester! Nja gisteren dus in Wapse, Drenthe: Wolf bijt herder, agent doodt wolf. Volgens de eerste berichten zat de wolf in een afgeschermd perceel achter de schapen aan. Oftewel: de wolf wist héél goed dat het betreden van dat terrein onder artikel 461 van het Wetboek van Strafrecht zowel verboden als strafbaar is, zoals hij bijvoorbeeld had kunnen lezen op boete.nu. Maar goed, wij dus even naar de tijdlijn van wolven-amnesty Faunabescherming, en daar lezen toch ook gedegen argumenten die tot denken aan zetten, zoals:
"Dit kan zo niet langer. Loslopende boeren vormen een gevaar voor de natuur. Vraag: hoort de boer hier wel thuis?"
"150.000 mensen worden jaarlijks gebeten door een hond, waarvan 30% kinderen. Dat vinden we héél normaal. Maar als een wolf zichzelf verdedigd en daardoor bijt dan is Nederland te klein. Schiet mij maar lek."
De Faunabescherming zelf: "Levensgevaarlijk zoveel koeien in een klein land als Nederland Boer (32) in stabiele toestand na onverwachte koe-aanval."
"Neen. Boer valt wolf aan, wolf bijt terecht van zich af. Wolf dood."
"Drentse mafklapper wil wolf in het nauw aan zijn hooivork rijgen en wordt gebeten. Een wild zwijn in doodsangst zou precies hetzelfde doen om zich te verdedigen. Moeten nu alle zwijnen ook afgeschoten worden."
Jongens het heeft even geduurd maar Nederlands - een debatcultuur - is TERUG. Op hun website schrijft De Fauna bescherming over hun aangifte: "De Faunabescherming doet aangifte tegen burgemeester Jager van Westerveld en tegen hobbyboer die wolf te lijf ging met hooivork en schep. De Faunabescherming doet aangifte wegens het verstoren, verjagen en doden van de wolf in Wapse, gemeente Westerveld. Uit de nu bekende feiten blijkt dat er geen sprake geweest is van een aanval van een wolf op een mens, maar van een mens op een wolf." Enorm zin in dit dossier.
Reaguursels
InloggenDENK wil graag weten of het een grijze wolf was.
Deze burgemeester Jager heeft precies datgene gedaan wat je van een goed functionerende burgemeester mag verwachten. Hij was bereikbaar en heeft naar bevinden gehandeld. Wat had de fauna bescherming dan gewild? Een wolf loslaten die een mens heeft gebeten? Wat zou de lokale bevolking hiervan hebben gevonden? Burgemeester Jager is verantwoording verschuldigd aan de inwoners van de gemeente Westervelde en niet aan ideologische dramclubs zoals de fauna bescherming. De boer valt op eigen terrein achter een hek een wolf aan, hoe verzin je het.. , totaal krankjorum.
Burgemeester helemaal vol van cancelcultuur. Ook helemaal zin in hoe de rechter deze burgemeester gaat aanpakken.
Probleemwolven meteen afschieten zodra ze een probleem zijn. De probleemwolf definitie duidelijk maken zonder poespas en dan direct optreden. En een wolf die een goedgekeurd wolfwerend hek overschrijdt EN een mens aanvalt is een dubbele probleemwolf, dood dus en geen kindjes krijgen. Dit geeft natuurlijke selectie richting wolven die wel doen waarvoor ze zijn ingehuurd.
Overigens, toen er jaarlijks enkele duizenden stuks vee in de Oostvaardersplassen lagen te creperen van honger en gebrek, was de Faunabescherming, net als haar politieke arm, de Dierenpartij, vóór dat crepeercircus.
Want dat was 'natuur', aldus deze grote geleerden. Ze bevonden zich overigens in goed gezelschap, want de toenmalige directie van Staatsbosbeheer dacht er net zo over.
De Oostvaardersplassen, dat was "wildernis' volgens de heren. En het vee, Heckrunderen en Konickpaarden, dat ze binnen dat raster hadden losgelaten was zogenaam 'wild'.
Allemaal bullshit, allemaal totale lariekoek, natuurlijk. De Oostvaardersplassen zijn geen wildernis, dat vee was geen wild. Maar ze kwamen er járen mee weg, totdat de Provincie ingreep.
Maar vergeet het niet: de Faunabescherming en de Dierenpartij waren faliekant voor deze evidente dierenmishandeling.
Los daarvan, voor het terrein zelf was het ook zwaar klote, want het werd totaal kaalgevreten. Vogelonderzoekers hebben met inventarisaties aangetoond dat er tientallen broedvogelsoorten uit dat terrein verdwenen waren door de overbegrazing.
Kortom, het was een schandaal, met goedvinden van die lekkere Faunabescherming.
Momenteel zijn wolven, dassen en bevers in de mode. Totdat de schade te groot wordt uiteraard.
Faunabescherming en die andere club zijn alleen voor aaibare dieren. Beesten met veren horen daar niet bij
De Faunabescherming beklaagt zich op haar site over "de polarisatie rond de wolf"!
En die malloten doen aangifte tegen een hobbyboer die net gebeten is door een wolf. Hoe krankzinnig wil je het hebben? Wie polariseert hier nu?
Enfin, ik ken de Faunabescherming al jaren. Het is een fundamentalistische clubje met ongelofelijke zeikerds, zoals Harm Niesen en Niko Koffeman. Pure extremisten, die voor geen enkele rede vatbaar zijn.
Zijn ook tegen bestrijding van ratten en muskusratten, willen geen ganzen bij Schiphol bestrijden, willen in feite helemaal niks. Alle dieren met rust laten en Gods water over Gods akker. Dat is de Faunabescherming.
Het is een one issue kluppie. Geen benul van belangenafweging en andere futiliteiten, blij met 'eindelijk' een doel in hun leven; willekeurige feelgood aksie voor dieren.
Wolf in schaapskleren!
Boeren hebben enorm veel natuur ingepikt en veranderd in mestfabrieken.
Minder boer, meer wolf.
De boer heeft de grond in eigendom en dat moet zo blijven, we gaan NIEMAND onteigenen want dan is het hek van de dam.
Minder meneer Q, de wolf schieten we af zodra ze een gevaar zijn.
U discrimineert de 55.000 beroepshuilers die 60% van alle grond in bezit heeft en waarvan 20% miljonair is en waar 980 miljoen subsidie naar toe gaat. Schande.
Je kunt niet èn het dichtstbevolkte land ter wereld worden, èn de natuur herstellen zoals die was toen hier nog bijna niemand woonde.
Links wil allebei tegelijkertijd, maar dat kan gewoon niet.
En dat zeg ik niet alleen in het belang van schapen en mensen. Wolven hebben flinke territoria nodig. Maar er moeten ook genoeg wolven zijn om i teelt te voorkomen en de populatie levensvatbaar te houden.
Daarvoor is Nederland te klein, punt.
Plus dat de paar restjes weide, bos en natura2000-neptuintjes die we hebben overal doorkruist en omringd worden door (spoor-) wegen. Dat het opgestapte kabinet ernaar streefde onze infrastructuur minimaal 40 jaar achter te laten lopen op de bevolkingsgroei neemt niet weg dat er al heel wat rails en asfalt gelegd was.
Bij de volgende volle maan wel even de gezichtsbeharing van die boer in de gaten houden.
Nou heeft die burgemeester ook niet echt z'n achternaam mee.
Ik ben een beetje activistenmoe.
-edit- weggejorist , verkeerde topic
Maar de wolf viel toch een schaap aan. Zou de faunastichting niet ook voor de schapen op moeten komen?
Weg met ons!
En als die boer nou die wolf had doodgebeten?
Dan vraagt de babbelbox aan u: hedde ge druks op?
Inmiddels zijn er nog meer aangiftes gedaan want het is natuurlijk volstrekt normaal dat er zo veel mogelijk geld en justitiecapaciteit verspild wordt vanwege één zo'n stomme kutwolf.
En die verkrachte vrouw wordt nog steeds weggezonden voor een afkoelperiode voor ze na 2 weken eindelijk een keer aangifte mag doen…
Graag een verbod van de Faunabescherming plus plaatsing op de terrorisme-lijst. Leden en sponsors van deze criminele club graag op de no-fly list plaatsen, voor zover die extremisten nog met iets anders dan een bezem vliegen
Wat ik weet van hongerige wolven is dat jij ze je kinderen moet toewerpen zodat ze ophouden je koets te achtervolgen terwijl ze dat kleintje oppeuzelen.
Troika hier, troika daar..
Kleine Igor
5 kilometer westwaarts van Wapse wordt de aanleg verhindert van een mtb route door een activistische natuurstichting ergens uit de buurt van Nijmegen. De mtb route loopt voor het grootste deel langs bestaande paden en aan de randen van de bossen en heeft 0,0 negatief impact op de natuur. Ondertussen is het halve bos al gekapt en niet met de kleinste machines, dat is dan weer geen enkel probleem.
Het gaat die "natuur" hufters daar helemaal niet om de natuur, dat is het dunne laagje fineer dat ze zich (helaas heel effectief) aangemeten hebben. Maar ze zijn gewoon anti-mtb. En helaas zijn er heel wat bos-wielrenners die sterk bijdragen aan het beeld dat deze mensen hebben.
Dat bos is gekapt zodat de reptielen en amfibieën lekker in de zon kunnen liggen. Zelfs schoolkinderen worden hiervoor door staatsbosbeheer ingezet.
@Gregovic | 10-07-23 | 11:12: mtb? methyltributyleen?
In Australie hebben ze een hek gebouwd van 5614 km om Dingos buiten de deur te houden. Ik stel voor dat we dat in Nederland ook gaan doen hoeft niet eens zo lang te zijn als in Australie. Dat zelfde hek kunnen we ook meteen gebruiken om ander ongewenst spul buiten de deur te houden.
Zijn vogels, bruinvissen en andere zeedieren ook fauna? Moeten die dan niet beschermd worden tegen windturbines? Dat zijn vrijwel altijd inheemse soorten, en geen invasieve exoten, die hier al een eeuw niet meer voorkwamen.
In plaats van met een hooivork de wolf te belagen had de boer beter met een schaar of tang de afrastering open kunnen knippen, zodat het arme beest een vluchtweg had gehad.
Of met een 9mm het beestje kunnen leren dat hij weliswaar een alfa-predator is maar niet op kan tegen een mens met een pistool.
Mee eens!
Geen aandacht geven aan die zielepoten. Iedere rechter gaat dit van tafel vegen
De wolf identificeerde zich als schaap en gender neutraal.
En hij riep nog tegen de boer: "Gebruik je verstand godverredomme!". Het mocht niet baten.
Ik zou de faunabescherming willen zeggen "Oogjes dicht en snaveltjes toe! Slaap lekker!" Of ze zouden is met de kinderbescherming kunnen praten.
Die wolf had zijn huiswerk moeten doen voordat die naar Westerveld ging, daar heet de burgemeester Rikus Jager.
Heeft Lisa Westerveld een burgermeester?! Een leuke dame, verkeerde partij, en ik zie dat ze veel in haar mars heeft, maar inmiddels een eigen burgermeester, jeetje?…
Is er al een inzamelingsactie op touw gezet voor de gebeten hobbyboer?
Ook al peert elke boer hem nu en geeft alle grond weg aan natuur: kwestie van (weinig) tijd voordat de dorps- en stadsgrenzen weer opgezocht worden.
Wolven staan niet bepaald stil als het gaat om uitbreiding in aantallen en territorium. Plus, stuur de boeren weg, geen schapen meer, geen direct voedsel = op zoek naar nieuwe bronnen.
Raad eens waar ze gaan zoeken.
Dag Fikkie, doei Rover, het waren leuke huisdieren maar ach...
Ook kleuterschool de regenboog wordt dan "bezocht".
@jan huppeldepup | 10-07-23 | 10:24:
Stekeblinde mensen die niet een paar wolvengeneraties vooruit kunnen kijken. Het wordt gedonder, want nieuwe roedel heeft nieuw territorium nodig. Enige optie is afschieten en daar breekt mijn hartje wel van, zo sneu. Kutmensen die dit niet in kunnen zien.
Maar goed, dit is de zoveelste kansloze aangifte in een week tijd van wereldvreemde natuurmensjes. Het is een plaag zeg ik u.
Rammstein was geweldig! En de vogels hadden geen last, vlogen gewoon over het terrein. Ondanks dat de natuurmensjes aangaven dat ze allemaal dood uit de lucht zouden vallen van de angst. Inderdaad, een plaag.
@tis_wat | 10-07-23 | 10:23:
Ja dat was bizar. Meeuwen bleven gewoon over terrein vliegen tot het moment dat de vlammenwerpers hun ding deden. Dat werd ze toch een beetje te gek.
@Duwbak_Linda | 10-07-23 | 10:27: Ik wilde al zeggen, het waren alleen de meeuwen die op het vreten af bleven komen, de zijn sowieso nergens echt bang voor.
Verder nergens musjes, vinkjes, merels of andere kleine soorten gezien.
Het concert was strak en goed zoals alle andere concerten van Rammstein die ik gezien heb.
Locatie op zich was prima, alleen ligt Groningen te ver weg, dat doen we niet meer zonder hotelovernachting.
@BadPatNL | 10-07-23 | 13:34: Rammstein moet je in een stadion bekijken, op een veld (Goffert bijvoorbeeld) is hopeloos. Je mist de helft.
In plaats van oud en nieuw af te schaffen moest Rammstein fluisteren
Vang er een stuk of 10 en laat ze los in het Vondelpark. Wedden dat ze meteen afgeschoten worden?
De Grachtengordel moet zich niet met het platteland bemoeien.
Daar zit de grijze soort al. BBQ en bidmatjes erbij, laten geen andere roedels toe.
Dit ja. Het lijkt wel alsof ze in de sprookjes en fabeltjes geloven dat ze als mensen (kunnen) denken, met een sociaal hartje en al.
Wolven zijn prachtbeesten! Maar te zielig om ze in zo'n beperkt natuurgebied los te laten. Echt sneu, tenzij je het met afschieten in toom wilt houden. Ons land is lange niet geschikt voor wolven, dat is de simpele slotsom.
Misschien beter in buurt van bestuur stichting. nl.m.wikipedia.org/wiki/Niko_Koffeman...
Laat ze maar los in Den Haag. Mogen ze politici gaan opeten. Als Timmermans terugkomt naar Den Haag, hebben ze helemaal een feestmaal. (Hoewel, vlees met veel vetrandjes, is dat wel gezond?)
Blijkbaar was Faunabescherming in Wapse aanwezig en heeft het hele gebeuren gezien en gevolgd? Indien niet, dan ben ik verbaasd dat er überhaupt aangifte is opgenomen. En dat terwijl de politie keer op keer beweert dat ze geen tijd hebben voor het behandelen van een hele reeks criminele zaken
In een komende oorlog kun je dus naar de boer niet alleen voor uien maar ook voor een broodje wolf. Hatsekidee!
Krijg je wel het taaie deel. Het goede deel is in hun zondagse pak verkocht aan......
The lunatics have taken over the asylum.
Alles leuk en aardig tot er kinderen aangevallen worden, helaas is Nederland niet zoals Jungle book waarin wilde beesten met elkaar zingen en dansen.
Als er kinderen aangevallen worden door Wolfen beweert de Fauna psychose," Dat doen ze anders nooit, ze willen alleen maar spelen". Hoop dus dat het eerste kind dat van een faunabescherming is.
Zoals u kunt lezen in dit topic......"150.000 mensen worden jaarlijks gebeten door een hond, waarvan 30% kinderen. Dat vinden we héél normaal.",.... en ja, honden zijn nog steeds roofdieren, met alle instinkten nog intact.
@jan huppeldepup | 10-07-23 | 10:16:
Faunabescherming is geen kinderbescherming he.
Wel prioriteuten stellen.
@Yellow Shark | 10-07-23 | 10:18: Als een hond bijt is het 9 van de 10 keer schrik reactie met een schram of puntje bloed. De wolf bijt gewoon alle pezen door. Zoek de verschillen!
Tot zover dus de framende verslaggeving van Niko Koffeman, voorzitter en oprichter Faunabescherming AKA 1e kamer senator en oprichter PvdD AKA trolaccount volgzwijn.
@Yellow Shark | 10-07-23 | 10:18: dat heel normaal vinden, dat is ook zo'n non-argument. Als een hond een kind bijt, krijgt die hond een spuitje, en de eigenaar mogelijk een rechtzaak aan zn broek.. De wolf is vogelvrij, dan moet je een verminking of vermissing blijkbaar maar accepteren.
Wat moeten mensen van deze discussie denken die nauwelijks te vreten hebben, geen woonruimte kunnen vinden en hun rekeningen niet kunnen betalen. Iets met prioriteiten? Als je een tijdje het nieuws niet hebt gevolgd zou je denken dat het een grap is, maar helaas. Dit land is stuk.
Er is meer gaande in dit land dan "arm volk".
Ben het wel met Faunabescherming eens. Een angstig dier in het nauw gaat zich verdedigen. Bijvoorbeeld als een concurrent het territorium van een ander (roof-) dier binnenkomt. Oók als die toevallig een wapen in de hand heeft, bijvoorbeeld een hooivork, of er één bij roept die dat heeft.
Eens, we moeten Nederland teruggeven aan de wolf.
@Duwbak_Linda | 10-07-23 | 10:10:
Volgens mij is dat het aanwensel geweest voor Rutte IV om de coalitie te laten klappen. Omdat da achterban vond dat die Nederland weggaven.
Dus, willen we meer of minder wolven?
@ratelaar | 10-07-23 | 10:15:
Natuur is mooi en wolven zijn prachtige beesten. Maar Nederland heeft geen natuur. Het is een groot Stadspark.
@Duwbak_Linda | 10-07-23 | 10:19:
Er we bouwen het steeds verder dicht ook nog.
Dus wat willen ze nou?
@Duwbak_Linda | 10-07-23 | 10:19:
Mee eens. De meta- discussie is m.i. dus: hoeveel van dat park richten we in als siertuin, hoeveel gebruiken we als moestuin, waar komen de dieren en hoeveel kunstwerken zetten we er in?
@Duwbak_Linda | 10-07-23 | 10:19:
Dus dat beetje natuur mag ook wel weg zodat we een boerenheilstaat worden met varkensmest als voornaamste product? Onder boeren zie je dat sentiment: Ach dat beetje natuur ook! Wat extra vertrouwen wekt als boeren zeggen dat zij het natuurbeheer erbij willen doen. Dan denk ik jaja, jullie gaan die natuur efkes mooi laten verdwijnen. Zoals Zoelense Hobbyboer hieronder schreef: Dan schiet je die dieren toch stiekem af?
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 10:27: Jij wil er weer een andere (anti boer) discussie van maken. Een wolf is een wild roofdier dat veel ruimte nodig heeft. Laat die in NL rondlopen en je kunt wachten op ongelukken.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 10:27:
De zoelense hobbyboer is een filosoof.
Als een boom in het bos omvalt en er is niks of niemand in de buurt om te luisteren, maakt die boom dan geluid?
Of in de taal van nu:
Als er iets controversieels gebeurd en het staat niet op twitter, is het dan gebeurd?
Dit zou de eerste wolf zijn die bang is voor het schaap.
@ratelaar | 10-07-23 | 10:32:
Wat je niet ziet gebeurt niet.
* opeens benieuwd naar de kelders onder ZB's hobbyboerderij.. *
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 10:44:
Mijn vrouw werkt in de psychiatrie, van haar weet ik: er is veel dat we niet zien, achter de voordeur.
De wolf heeft een veel groter leefgebied nodig dan wij in Nederland kunnen bieden. Helaas. Hier stuit het dier overal op menselijke activiteit. Zelfs in het Friese Drentse Wold. Niet alleen door agrarische activiteiten, maar ook door verkeer, bebouwing en andere menselijke activiteiten zoals recreatie. Het is niet te voorkomen dat zo'n dier in contact komt met mensen.
Dan is het wel weer verbazingwekkend dat er natuurbeschermers zijn die roepen dat dit voorval zeer zeldzaam is. Het gebeurde namelijk al met de regelmaat van de klok dat schapen in het gebied waar wolven zijn worden doodgebeten. Ook iets waarvan natuurbeschermers nog voor de vestiging van de wolf zeiden dat zulke voorvallen uiterst zeldzaam waren omdat er volop voedsel voor de wolf te vinden was in de natuur.
We zijn één van de dichtstbevolkte gebieden geworden en wegen doorsnijden overal de versnipperde natuurgebieden. En die natuurgebieden worden ook nog eens druk bezocht door recreanten. Dat is niet het biotoop van een wolf. Natuurorganisaties hebben echter een houding van: laat de Schermer of de Beemster vol met water lopen want daar zwommen ooit ook vissen.
In een ongeschikt leefgebied gaan dieren onnatuurlijk gedrag vertonen. Een wolf in een te klein gebied verliest zijn schuwheid. En dat kan een toenemend gevaar betekenen. Daar kan de wolf zelf niets aan doen, maar het is zeker niet een situatie die je zou moeten wensen als natuurorganisatie.
De wolf kan hier natuurlijk niks aan doen, het zijn de krankjoreme denkers die doen alsof Nederland een Steppe heeft, alsof Nederland de VS is, alsof Nederland niet al dichtgeslibd is. Hoe denken deze "natuur" mensen?
Deze natuurorganisaties zijn van mensen met een intratuintje. Niks mis met dat tuintje, maar hou het bij dat tuintje.
Zet hem uit in Almere, zijn ze daar meteen van het hertenoverschot af. Twee vliegen in één klap.
Op dezelfde manier zou je kunnen beargumenteren dat alle honden verboden moeten worden. Nederland is gewoon te klein voor zulke roofdieren. Hoevell kinderen zijn er al niet voor het leven getekend door een hondenbeet?
@lekgoot | 10-07-23 | 10:45: helemaal mee eens. Inderdaad gewoon verbieden die schijtbeesten als je ze niet in eigen huis/tuin kan uitlaten. Katten buiten laten lopen ook gewoon verbieden. Ben het spuugzat dat je letterlijk nergens meer kunt komen zonder uit te moeten kijken niet in de stront te stappen.
Mooi man wolven, 1 middelgrote roedel is genoeg om de hele Veluwe leeg te vreten. Hebben we ons ook geen zorgen meer te maken over de biodiversiteit.
En wat leert de boer hiervan?
Wolf gewoon omleggen en verder je muil houden. (boer dan he)
Ik herinner me nog wel van weleer dat veel boeren zelf een geweer hadden, dit om hun diertjes te beschermen, soms zelfs tegen eigen hond die ineens een schaap aanviel.
Regelmatig in Noord-Engeland en in Schotland geweest.
Als je daar in bepaalde gebieden je hond los laat lopen en hij komt in de buurt van schapen, is de kans groot dat de boer zijn dubbelloops pakt en je je hond kwijt bent.
Er is maar 1 Wolf en dat is Harvey Keitel.
You're bringing in the Wolf? That's all you had to say MF!
Man bijt hond
Man schiet wolf
Een man die tot miss Nederland verkozen wordt en een boer die gestraft gaat worden omdat hij zijn kudde durft te verdedigen. Nederland is definitief verloren vrees ik.
Plak: PvD, GL en D66 gaan te keer tegen de massaliteit van dieren bij boeren maar wonen zelf in de stad als opgehokt vee.
Vreemd volk.
Is dit de return of the komkommernieuws van 5 jaar geleden? Toen werd er ook een wolf gespot op de Veluwe en 3 weken lang ging het nieuws nergens anders over.
Laat alleen bewoners in een straal van 20 km rond die gemeente hierover stemmen. Eens kijken hoeveel mensen er dan nog tegen het afmaken van die wolf zijn.
Man valt wolf aan, wolf vecht terug, burgermeester laat wolf doodschieten. Wat moet je daar nu van vinden?
De enige conclusie die je er aan kan verbinden is dat wat Faunabeheer betreft er nog veel meer schapen instinctmatig mogen worden opgereten.
Tot ze op zijn of zo.
Die schapen.
Wolf valt schapen aan, even helder blijven Schout.
Wolf valt schapen aan, boer verdedigd schapen, wolf valt boer aan, Politie valt wolf aan.
Uiteindelijk heeft de wolf verloren. Eigen schuld. Had ie maar niet 2 x moeten aanvallen.
De veiligheid van Roodkapje en haar grootmoeder staan voorop.
Kapje, kapje, ik zie een hoofddoek.
Ben zelf een paar weken geleden ook doodgeschoten, het komt wel erg dichtbij zo.
U reaguurt nu via een Ouija bord? Nooit geweten dat ze in het hiernamaals ook Internet hadden.
@Sjefke7807 | 10-07-23 | 10:08:
Alles in de cloud, daar.
Hier in het boerenland waar er een stuk of zes mannen in camopakken rond een bloke mais zitten om een vosje dood te schieten, waar ze broedende buizerds met eieren en al uit de boom schieten en waar ik een oud krom boertje een broedende kaapse eend met een schep heb zien doodslaan omdat hij die "rotzooi" niet op de werft hoefde.
Dat klinkt als de binnenlanden van Laos.
@skoftig | 10-07-23 | 10:03: Skoften zijn het, allemaal!
Klootzakken heb je overal, dat zou jij toch kunnen weten.
Daarom oprotten met die kloteboeren.
Dat komt binnen de grachtengordel in de volksrepubliek Amsterdam niet voor.
Ik wacht even op het bericht ' kleuter door wolven het bos in getrokken'
Als dat een kind van een boer is, zullen de media berichten dat het arme beest nu eenmaal geen keus had.
Dit is politiek bedrijven over een wolf. Hypocriet gedoe.
Volgens die volbloedsidioten van Partij voor de Dieren, had die boer eerst moeten toezien dat al zijn schapen en geiten verscheurd zouden worden, en vervolgens hadden hij en de burgemeester zich moeten laten doodbijten door dat roofdier. Zouden die planteneters weten wat dat inhoudt? Roofdier?
De kunst van het overdrijven, U kunt het.
Die herder kan dit dan vandaag in het ziekenhuis lezen na de wolvenaanval.. Aangifte tegen hem. Zieke lui, Fauna Stichting. Fanatieke activitische klootzak die achter die stichting zit. Die wordt steeds fanatieker en gevaarlijker.
Vleesetende planten! Laatst werd een burgemeester nog de hand afgebeten.
Wolfje was dom ; verscheen binnen de gemeente grenzen van Rikus de Jager. Tja, wolfje had beter bij Bor in het Enge Bos kunnen blijven, Bor kan namelijk heel mooi vertellen en schenkt voor zijn toehoorders met gulle hand een goed glas Bourbon.
Grenadine groen.
Heeft Freek 'boventanden' Vonk al een leuke video gemaakt over hoe het eruit ziet als die mooie wolven de schapen voor hun plezier doodbijten? Met creperende bange schapen die half openliggen?
Dat is de natuur en instinct he. Dat wil je toch laten zien.
Dit zet een ander topic van "Wolf ligt te slapen in achtertuin" in een heel ander perspectief. Want als die tuin een hek had waardoor de wolf niet weg kan en je dochtertje gaat de tuin in om te spelen. Maar ze zijn banger van ons dan wij voor hun toch??
tot ze geen mensenangst meer hebben. Want het zijn roofdieren met 2 instincten. Ze zijn bang en gaan weg. Of ze zijn niet bang voor je en dan hoor je bij hun voedselketen.
@adhd-je | 10-07-23 | 10:05: En dat een wolf net zo makkelijk hun standaard prooi de complete populatie vernietigen en dan net zo makkelijk overstappen op een andere prooi die ze niet echt kennen bewijst onderstaande wel.
www.foodlog.nl/artikel/flash/wolven-g...
@WeirJack | 10-07-23 | 10:18: Goede link!
Lijkt mij zo langzamerhand tijd voor een nationale wolfjaagdag.
Of een wolven-pride-parade in Giethoorn!
Wolven zijn lief, die moeten beschermd worden. Boeren zijn niet lief, die moeten gestraft worden. Mensen, het is wel de 21e eeuw. Alle dingen die al honderden jaren normaal waren, zijn dat nu niet meer. Onthou dat nou eens een keer.
Heb zelf gister egel gezien
Hoe hebt u het overleefd? U kon wegrennen?
Zo'n platte op het asfalt?
Ik ook op de weg onder mijn wiel. Gelukkig praat ik mij aan dat ik hem/haar niet vermoord heb omdat ze meestal alleen ‘s nachts op pad zijn.
Er moeten onmiddellijk maatregelen en een beheersplan komen. Zo maar loslopende ongeregelde egels dat kan natuurlijk niet.
Zoals ik het begrepen heb was de wolf al ontsnapt en vallen de verwondingen van die boer ook wel mee, ze zijn hem in een wei gaan opzoeken en hebben hem daar afgemaakt, meer een ordinaire wraakactie dus.
Ja.
Het was zo’n lievvve wolf.
Hoe laat en in welke steden kunnen we vanavond gaan plunderen?
Baugh: wat een gezever over een wolf. Plots zijn veel types natuur fetishisten. Voor dat beest is geen ruimte in Nederland.
Een persoon mag zn dieren verdedigen.
Een wraakactie, Poeh Poeh..
Afgemaakt? Ik dacht dat die boer nog leefde?
@Cunucu | 10-07-23 | 09:59: Hij ging wel tekeer heb ik gehoord dus wel logisch.
@Cunucu | 10-07-23 | 09:59:
Nee, hij is afgemaakt, Faunabescherming heeft verder de uitslag van die aangifte niet afgewacht.
Een aanval op een mens is einde wolf. Lijkt een helder principe. Zeker als je in wolventerotoria woont heb je die garantie wel nodig om je er veilig te voelen.
Op de omslag van dat vodje van de faunabescherming zie ik, naast die wolf, aléén maar boze, blanke mannen. Eentje draagt ook nog een fakkel. Je zou er bijna iets achter gaan zoeken..
Als ze een mens van kleur met een pijl en boog erbij zetten is ook het land te klein.
Je doet het nooit goed!
Toch. Was er geen jager met een verdovingsgeweer in de buurt?
Nee, geen enkel jager mag een verdovingsgeweer in bezit hebben en daarmee een dier te schieten. Bij wet verplicht met dodelijke munitie te doen. Je was volgens mij op zoek naar het woord dierentuindierenarts die wel een verdovingsgeweer heeft, maar weer geen ervaring met jacht en hoe onder moeilijke condities toch nog trefzeker aan te leggen.
En vervolgens de buik van de verdoofde wolf opsnijden en met stenen vullen. Als ie dan wakker wordt met een enorme dorst valt ie voorover in het water en verdrinkt ie.
@WeirJack | 10-07-23 | 09:54: Aha. Ik kijk teveel National Geographic.
@Piet Karbiet | 10-07-23 | 10:20: Niet echt, de eisen zijn gewoon in dit land ontiegelijk hoog en er zijn ontzettend veel strenge regels rondom wapenbezit.
In een ander land (Frankrijk, Spanje, en vooral voormalig Oostblok) zou dit misschien wel een optie geweest zijn. Alleen doen ze daar ook weer minder moeilijk over een wolf dan dan weer wel!
Een stal voor de schapen is natuurlijk te veel gevraagd.
Een stal voor de wolven misschien?
@J-van-de-Bontekoe | 10-07-23 | 09:51: Een stal voor de mens lijkt me een goed plan, kan het wild weer vrij rondlopen zonder onze bemoeienis.
herders he... die lopen met die beesten om te voorkomen dat laaggewas ook hooggewas wordt. Of komt u uw stad niet uit. Dan heeft het geen zin om het uit te leggen. Herderschap is ouder dan de bijbelse verhalen. Als u dat wel wat zegt.
Openbaar Ministerie heeft hier alle tijd voor.
Tsja , daar laten ze graag een roedel stelende asieleisers voor lopen, daar kunnen ze mee thuis komen .
Wolf bijt man, man schiet wolf.
Is de normaalste zaak van de wereld toch?
in dit tijdperk?
“ als een wolf zichzelf verdedigd ”
Werd de Nederlandse taal maar eens verdedigd.
Ik neem aan dat je begrijpd wat er staat.
Die Nico Koffeman is een tyfuslul. Zo'n herder in een noodsituatie met een wolf... ze komen er zo uit. krijgt hij er een aangifte achteraan. Die Koffeman is een gevaar geworden. Dit is geen activisme meer. Hij terroriseert mensen.
Ongeacht hoe de situatie ontstaan is. Als die wolf door dit kontakt met mensen ineens op het idee komt dat die rare dieren op hun achterpoten ook een prooi zijn, dan word het link.
Wolven zijn nu eenmaal net iets sneller en gegenereerd dan wij. Normaal zal een enkele wolf niet zo snel mensen aanvallen. We zijn te groot voor hem. Het risico is te groot.
Als een wolf er echter achter komt dat wij zwak zijn en daarmee bijna geen risico, dan kan hij zijn menu wel eens gaan aanpassen.
Voor al die helden die nu denken, ik ben groot en sterk. Ga eerst eens met een onwillig schaap worstelen en als je dan bont en blauw en volledig uitgeput op de grond ligt, bedenk dan dat een wolf hier geen moeite mee heeft.
die wolf ziet voordurend mensen. Gisteren een fotograaf op Twitter die zin 20 ste wolf encounter fotografeerde. En de wolf is een roofdier met 2 reacties: hij loopt weg of hij valt aan. Dus dat is het met wennen aan mensen. Is hij niet bang meer dan valt hij aan.
@adhd-je | 10-07-23 | 09:46:
Welnee.
Hij gaat op zijn rug liggen om over zijn buik te worden gekroeld. Net als die roze éénhoorn.
Beestjes zijn liev!
Tip; zorg dat je regenlaarzen aan doe als je intiem wilt gaan met schaapjes ; kunnen ze niet wegrennen en heeft een ieder plezier en genot!
@Cunucu | 10-07-23 | 10:03:
En meenemen naar de rand van een klif, dan duwen ze beter terug.
(Oude Schotse truuk, geleerd van Billy Connolly'
En dan diezelfde mensen even aanhoren als de wolf in hun achtertuin staat, of tijdens wandelen een van hun kinderen pakt (welpjes verdedigen).
"Wolf bijt terecht van zich af" en klaar is het gesprek dan.
Ook hier weer dezelfde emotionele chantage door kinderen ter sprake te brengen, daar waar links ook zo goed in is bij vluchtelingen. De mens staat niet op het menu van de wolf. Alleen als je hem bedreigt zal hij zich verdedigen. Precies dat wat ieder normaal dier zou doen incl. de mens.De kans trouwens dat je kind word overreden door een auto is wel vele malen groter.
@Kowalski11 | 10-07-23 | 09:50:
Ik heb een groot hart voor natuur, meneer. De kleine gebiedjes die in Nederland beschikbaar zijn gaan zorgen voor een overlap in leefgebied. Wolven zijn zeer intelligent. Leer ze dit af of het is elke keer hommeles, want er gaan er meer komen, heb je daar al aan gedacht? Met het pamperen gaan de wolvennesten in volle glorie opgroeien.
Kom per abuis in de buurt van de ouders en ze grijpen het meest geschikte: dat zijn je kinderen. Niks emotioneels aan, gewoon zakelijk.
@Kouwe Kees | 10-07-23 | 10:03: Dan het risico zoveel mogelijk verkleinen dat je er per abuis bij uit komt.En ik denk dat het wel meevalt met dat risico lopen. We hebben ook veel wilde zwijnen en die verdedigen hun kroost ook als je in de buurt komt, maar toch hoor ik daar zelden tot nooit iets van. En de wolven populatie zal niet ongebreideld uitdijen , want daar is het leefgebied te klein voor en dat houden ze zelf op een natuurlijke manier in evenwicht. Dit in tegenstelling tot de mens, die dus alles naar zijn hand zet en in de war schopt, waardoor er achteraf dit soort problemen ontstaan.
@Kowalski11 | 10-07-23 | 10:23:
Excuses voor ietwat !1!! vraag: jij wilt everzwijnen met wolven vergelijken?
Wat is het voedsel van everzwijnen en wat eten wolven?
En dan mij beschuldigen van aan komen zeilen met 'kinderen' argument, kom op hey.
@Kowalski11 | 10-07-23 | 10:23:
Waar tover jij het zichzelf in stand houden vandaan ook. Geheel en al onwaar (iets met paarden en jaarlijks afschieten). Zolang er vreten is en weinig natuurlijke vijanden inclusief de mens gaan er snel meer bij komen: dan krijg je de situatie dat er een nieuwe roedel ontstaat (!), die heeft weer een nieuw territorium nodig (dit komt echt uit tekstboek 1-o-1 biologie).
Hou op, ik vind het zeer zielig voor de wolven, want ik vind het prachtbeesten. De situatie in Nederland is niet geschikt, dat is de waarheid.
@Kouwe Kees | 10-07-23 | 10:45:
Dan de situatie die jij wilt beschrijven, een nieuwe alpha leider zal zich nooit doodvechten als de optie bestaat om naar een ander gebied te trekken (ook klassiek biologie, ja ik heb er ooit voor gestudeerd).
Tien van de tien keer, honderd van de honderd keer, die bevechten elkaar niet tot de dood erop volgt, dat is complete onzin.
Dan krijg je een jonge wolf die eerst solo gaat en zodra de kans zich voordoet een eigen roedel sticht. Zonder menselijk ingrijpen gaat dit gebeuren, mijn gehele bankrekening erop.
Teveel mensen, te weinig gebied en per nieuwgeboren wolf nog minder gebied. Vragen om problemen en ook dat vind ik prima, als je de wolf in Nederland wilt hebben: dan zijn conflicten in grensgebieden onvermijdelijk, huisdieren gaan opgejaagd worden en wellicht andere hompen vlees ook. Zekerheidje.
@Kouwe Kees | 10-07-23 | 10:36: Ik maak de vergelijking met everzwijnen, omdat jij het hebt over het abuis in contact komen van een gezin met kinderen met een wolf, en dat die dan, uit zelfverdediging van hun kroost, de kinderen aanvallen. Een mannetjeseverzwijn zal precies hetzelfde doen, weet ik uit ervaring uit mijn diensttijd; Ik, en twee dienstmakkers, hebben ooit s'nachts moeten rennen, want een gezinnetje stak de weg over en de vader zag ons en viel ons aan. In Polen ook meerdere malen meegemaakt met mijn hond, die weggejaagd werd. Ik weet niet of je bekend bent met de slagtanden van zo'n mannetjeseverzwijn, maar als die in een kind hapt dan mag je ook het ergste vrezen. Daar was mijn vergelijking op gebaseerd.
@Kowalski11 | 10-07-23 | 11:52:
Jazeker, die wandelende tankjes mag je als volwassene ook zeer voor oppassen als ze je in het vizier hebben. Wolven is dus nog erger, die pakken een everzwijn met gemak.
@Kouwe Kees | 10-07-23 | 12:06: Ok joh, jij je sarcasme.Ik zou zeggen probeer het maar niet uit met je kind om in de buurt van een vader everzwijn te komen, ook al is hij de mindere van de wolf, want dat doet idg niet ter zake.
@Kowalski11 | 10-07-23 | 12:33:
Huh sarcasme? Een aanvallend everzwijn is bloedlink. Een aanvallende wolf is nog linker.
Ach inderdaad, kappen met discussie: ik vind wolven niet thuishoren in het huidige Nederland en voorzie dat de ruimte alleen maar krapper gaat worden, met conflicten als gevolg. Vind ik prima, als dat de keus is, maar dan wel accepteren dat er conflicten gaan komen.
Everzwijnen staan in de voedselketen niet op de hoogte van de wolf, hebben ander dieet en minder groot territorium hierdoor. Gedragen zich anders, prooidier versus jager, vleeseter.
Dit vind ik en mijn excuses dat ik het op de emotie 'de kinderen' heb gegooid in de hoofdtegel: meen ik serieus, was niet nodig i.v.m. zat andere argumenten.
@Kouwe Kees | 10-07-23 | 12:54: Oeps, sorry, was mijn fout! Ik las wandelende takjes, vandaar mijn gedachte van sarcasme, ik zie nu pas dat je tankjes schreef. Inderdaad, beter discussie kappen.Ik denk dat we beiden begaan zijn met wilde dieren, maar we verschillen van mening of sommige daarvan nog wel passen in Nederland. Ik geef ze graag het voordeel van de twijfel, maar misschien is de wens wel de vader van de gedachte.
@Kowalski11 | 10-07-23 | 13:14:
Dikke vette *boks* hier proost ik op.
Er worden meer muggen doodgeslagen, maar geen mens die daar wat aan doet. Zo hypocriet.
Nederlanders worden jaarlijks wel miljoenen keren door muggen gestoken maar daar hoor je ze dan weer niet over.
Oh hee, zo zie je maar, niet alleen great minds think alike, het kan ook ons overkomen!
@John McClane | 10-07-23 | 09:40: ghe
10% van de boerengrond naar de wolf! Dat kan er makkelijk af.
50% van de Randstad naar de wolf! Dat kan er makkelijk af.
@Partij v/d Paashaas | 10-07-23 | 09:43: ik kies voor die laatste optie + Groningen-stad en Nijmegen. Is Nederland beter af.
Ik bied 30%
@Linke Soep | 10-07-23 | 09:49: Waar kan ik tekenen?
Apeldoorn en Arnhem weg van de veluwe en je hebt een reservaat. Wegen sluiten, hek erom heen en daarhet leefgebied van de wolf. Mensen op de Veluwen verplicht verplaatsen naar Flevoland.
Partij: dat lijkt me beter. Niets zo vervuilend als een stad. Zowel in directe als in geestelijke zin.
Alleen als het John de Wolf is. Wat lijnen er op kalken, twee netten spannen en een balletje neerleggen. Biertje pakken en wachten tot er zich 22 mannen hebben verzameld.
En kijken.
@Kowalski11 | 10-07-23 | 09:51: je hebt niks te bieden
Nederland is een klein landje, met piepkleine natuurgebiedjes, met een klein parkeerplaatsje waar je een vooraf bepaalde en goed gemarkeerde wandelroute kunt lopen.
En daar wil je wolven vrij laten.
Doctorandus P. zou zich omdraaien in zijn graf.
Een wolf heeft een leefgebied ter grote van een provincie nodig.
Dan geven we ze dat!
Boeren beheren 60% van ons landoppervlak.
Dat is veel te veel.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:39: Waarom is te veel en waarom is het van ons?
Jij hebt niks dat je kan geven.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:39:
We spreken elkaar opnieuw als de voedselschaarste komt, BL. Als de huidige trends zich geprolongeerd voortzetten gaat die er namelijk onvermijdelijk komen, net als een burgeroorlog.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:39: Dat argument hoor je wel vaker uit die hoek. So what? 100 jaar geleden was het 90%. In Frankrijk beheren wijnboeren 10% van het land. Moeten die ook weg?
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:39:
Eten maken kost ruimte.
Maar blijkbaar hoeft dat niet.
De sperziebonen importeren we wel uit Senegal.
En de blauwe bessen uit Peru.
Niet dus.
Wij kopen Nederrrrrrlandsche sperziebonen.
Zouden meer mensen moeten doen.
Jammer dat er niet meer regio-winkels zijn die door boeren zelf gerund kunnen worden.
@Kaas de Vies | 10-07-23 | 09:40:
Waarom hebben boeren 340x zoveel grond ter beschikking dan andere Nederlanders? Ik zie dat als niet helemaal in balans. Oh maar wacht, ze maken ons eten. (Nee, ze maken varkentjes voor de export)
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:39:
En weer “boeren booeehhhh”.
Knap hoor.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:46:
Yup.
Export is blijkbaar ook “boehhhhh”?
En die varkenshouders hebben gemiddeld de minste vierkante meters. Maar wat maken feiten uit als je over boeren kan huilen.
Beetje serieuze obsessie aan het worden niet? Zorgelijk..
@J-van-de-Bontekoe | 10-07-23 | 09:48:
Export prima, maar wel je rommel opruimen. En dat willen ze niet eens. Mestfraude, iemand?
Onder boeren (lang niet alle gelukkig) zitten extreem egocentrische, op geld beluste klootzakken. Die niets hebben met natuur, milieu en nog niet het lef hebben hun eigen troep op te ruimen. Gajes, dat fraudeert met hun afval voor een paar extra rotcenten. Zo, en nu koffie.
@MickeyGouda | 10-07-23 | 09:44: Misschien moeten we dan het mensenprobleem eens gaan aanpakken.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:46: ik kan me niet onttrekken van het idee dat achter uw nick de heer S. Schimmelpenninck schuilt. Die haat jegens boeren, dat elitaire, zonder feiten op tafel verwijten dat bijna alle boeren varkens exporteren. Kom eens met echte feiten.
@Linke Soep | 10-07-23 | 09:55:
Helemaal geen haat tegen boeren, wel enige ergernis wegens de boeren-arrogantie dat zij wel eventjes zullen bepalen wat er in dit land gebeurt. Die mateloze neiging om alles maar in eigen voordeel te af schilderen en als het niet zint, de trekkers weer tevoorschijn te halen.
Boeren zijn met 50.000, er zijn 17 miljoen andere Nederlanders.
@J-van-de-Bontekoe | 10-07-23 | 09:48: Dat alleen al is in en intriest dat die varkens hun korte, miserabel leventje moeten slijten op enkele vierkante meters.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:58:
En toch denk ik dat elke beroepsgroep met een 50.000 leden gaat protesteren als hun leven wordt aangevallen.
@MickeyGouda | 10-07-23 | 09:44:
Nee hoor, dat is echt paniekzaaien. Waar boeren op rekenen, dat de burger angstig wordt want "hun voedsel". Daarom heeft BBB zo'n succes. Maar de feiten zijn anders, er is een extreme overproductie van vlees, dat hebben we als land helemaal niet nodig en om te overleven al helemaal niet. Dan kunnen we veel beter andere producten dan varkensvlees gaan maken.
@Kaas de Vies | 10-07-23 | 09:40: precies. Degrond van de boeren is van de boeren. En niet 'van ons.' Nog verder off topic. De voedsel overproductie in NL is een groot aandeel van de welvaart want goedkoop voedsel.
sorry , reageerde te snel !
Ik verbaas mij er over dat sommige stadse mensen zo vol zijn van zichzelf dat ze ook over leefomgeving willen beslissen van de mensen die waarschijnlijk al generaties in de buitengebieden wonen. Waar halen ze de brutaliteit vandaan? Het wordt gewoon gevaarlijk zo. Tent opzetten om met de kindjes langs de boswal in de tuin kamperen kan niet meer. Ik denk zelfs dat in de avond in de tuin lopen niet meer ongewapend kan.
"die waarschijnlijk al generaties in de buitengebieden wonen. "
En welk recht geeft ze dat?
U doet uw nick eer aan. Precies dit.
Stichting zit in Renkum zo te lezen op hun website. En nu? Lijkt me niet zo heel stads.
Ze zouden er misschien meer van kunnen weten. Zoals iemand uit de stad bijvoorbeeld zou kunnen weten welke buurten, steegjes en parkjes gevaarlijk zijn.
@MickeyGouda | 10-07-23 | 09:40:
Gouda is al heel lang een stad Mickey.
Ik woon al 50 jaar in het buitengebied en verbaas mij nog altijd over de wreedheid van veel oorspronkelijke bewoners.
Randstedelijke arrogantie in combinatie met Randstedelijke domheid.
Die mensen weten werkelijk niets.
Laatst hoorden we een paar randstedelingen zich afvragen waarom die boerderijen toch zo'n groot dak hadden.
En dan een grote mond hebben over boeren die lange dagen maken.
Die hebben boer zoekt vrouw gezien of zo en vergeten dat het gewoon bedrijven zijn waar gewerkt wordt.
Veel gewerkt, voor hun vreten.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:39: Het recht om hun cultuur zo te houden. En als je er toch aan wil komen, dan mogen ze voor jou komen.
Ik woon in Drenthe in een dorp. Het gevaarlijkste hier zijn teken en honden.. En die heb je ook in de stad. Geloof dat jij je beter op kan sluiten in je huis want daar is het pas veilig.. En dat is ook niet waar. Blijf ook maar beter uit de buurt van je keukentrapje.. Die zijn pas gevaarlijk!
Het laatste keukentrapje dat het op de veulens had voorzien hebben we gelijk de deur uitgedaan.
Wolven hebben zich geëvalueerd om schuw te zijn voor de mens. Af en toe zit er een exemplaar tussen die dat niet is en die bekoopt zich dat met de dood. Dat is ook natoer.
Hongerige Wolf ligt gelukkig best ver van het Troapelder gras.
Frans zijn medeleven al betuigd aan de familie van de wolf?
Frans spreekt niet met dieren, hij eet ze op.
Ik ben voor de boze wolf!
In Wapse wil je toch niet dood gevonden worden lijkt mij.
Kunnen wij die faunabescherming niet aanklagen?
Dat kan wel.
Een loslopende agressieve hond zou ook zijn doodgeschoten.
Die is niet beschermd
@Zuma | 10-07-23 | 09:33: onzin, dat zou betekenen dat je het beest niet eens mag doodschieten als ie aan de nek van boer hangt. Aanvallen is pang.
@wilmeister00 | 10-07-23 | 09:45: precies. Een wolf die een mens bijt is klaar voor afschot.
Boer komt op zijn land ziet 2 dode schapen en een dode geit liggen probeert de wolf te verjagen (gelijk heeft hij en zijn goed recht) want er lopen nog veel meer schapen. Wolf valt boer aan en gaat daarna rustig verder met de schapen te bejagen (Wolf is surplus killer stopt dus niet totdat alles wat beweegt dood is). Gewoon terecht dat de wolf geschoten is.
Dat deze stichting Faunabescherming die een arm is van de politieke tak van de Partij voor de Dieren (Niko Koffeman, 1e kamer senator PvdD die Faunabescherming EN PvdD heeft opgericht) gelijk alles dun in hun panty laat lopen en iedereen de moeder aanklaagt viel te verwachten.
Natuurnazi!
Ik ga 901x aangifte doen tegen dit realismefascisme!
@Kaas de Vies | 10-07-23 | 09:32: Ik kopieer de aangifteblaadjes alvast!
Ik ben voor meer roedels wolven, maar dan wel in de binnenstad van Utrecht, Amsterdam en Den Haag. Dan is deze waanzin snel voorbij.
Roedels tegen roedels dus.
Over 50 jaar lopen hier alleen maar wolven en zijn wij in de minderheid.
Amerika heeft 'The Wolf of Wall Street', wij hebben 'De wolf van Wapse'.
Die voelde ik al direct aankomen toen ik las dat ze een wolf hebben doodgeschoten. Ik dacht parableu! Zomaar ff een beschermd beest doodschieten. Ik bedoel wat een korenwolf of een stel dassen al niet teweeg brengen in juridisch Nederland. Gewoon ff doodmaken is er echt niet bij.
Als ik boer was, schoot ik iedere wolf die ik zag meteen dood.
Want? Ze bedreigen je aardappels?
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:34:
Nee, ze zijn vroeger met een reden verjaagd.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:34: Dat je de want-vraag nog durft te stellen. Aan het werk joh!
@J-van-de-Bontekoe | 10-07-23 | 09:44: Net zoals het heel redelijk was om roeken en vleermuizen aan de voordeur te spijkeren.
@uisge baugh | 10-07-23 | 09:53:
Appels en peren en zo.
Dan heb je een groot probleem. Je kan ze beter aanrijden, daar heeft niemand wat tegen en is altijd een ongeluk.
Is er al eens aangifte gedaan tegen de mensen die een aantal wolven hier hebben uitgezet?
Ze zijn niet uitgezet, als je een kromme vergelijking wil maken refereer dan maar aan de invasie uit de jaren 40. Het zijn nu weer de Duitsers (nu dus wolven) die onze Nederlandse grens zijn overgestoken. De oudere exemplaren huilen nog steeds in het Duits. De nieuwe generaties huilen al Nederlandse straattaal. Ja zo rollen de wolven. Uitgezet, zekers niet!
Die van Faunabescherming zijn een stel malloten.
Die boer beschermde haven en goed. Die wolf had het gewoon bij Roodkapjes moeten houden ipv schaapjes.
De boer lokte geweld uit!.... aldus de lezing van de geitenwollen sokken brigade...
@Blonde Nel | 10-07-23 | 09:32: Ja als je met je laarzen tussen de her en der verspreide dampende darmen van je vee staat dan is het eerste waar je aan denkt, "wat was het telefoon nummer van die wolvenfluisteraar ook al weer". Dat soort "bescherm" clubjes bestaat vermoedelijk uit kneusjes die nog nooit een schop in de grond gestoken hebben.
Zeg,
Faunabescherming.
Wat vreemd, waarom zetten jullie op de voorkant niet een wolf of twee, drie, die voor de lol het ene na het andere schaap doodbijten?
Wolven met bloeddoorlopen bek en spartelende schapen met opengereten lichamen.
Want dat, Faunabeheer, is de realiteit.
Niet jullie romantische idealen als hobby.
Misschien kan iemand daar een leuke plaatje van maken.
Met de schaapeigenaren met een stuk ducttape over de mond,
en de Faunabescherming die de deuren open zet, de wolven welkom uitnodigen om bij iemand anders de schapenkooi uit te moorden voor de lol.
Komen jullie je maar lekker uitleven, wolven.
Want wij houden van de natuur.
Bij mij in de tuin vindt iedere dag weer een massaslachting plaats, mieren die elkaar levend de kop afbijten, spinnen die insecten doodmartelen met pijnlijk gif, en laatst verschalkte de rode kater van de buurman een vogelmoeder, de kleintjes hebben nog dagen gepiept in het nestje. Wreed, de natuur is wreed!
Dat beeld past idd niet in hun straatje
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:33:
De natuur doet sowieso niet veel meer als elkaar opeten en weer uitpoepen.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:33:
En mensen, als top van de voedselketen, schieten af wat zij nodig hebben of bedreigend vinden.
Zo goed Darwin?
@J-van-de-Bontekoe | 10-07-23 | 09:43:
Je mag rustig je kindje te slapen leggen bij een schaapskooi in een gebied waar wolven rondlopen hoor. Ga gerust je gang.
@AdvocatusDiaboli | 10-07-23 | 09:52:
Ik zie dit experiment liever uitgevoerd met één van uw kinderen.
Als het u hetzelfde is.
@J-van-de-Bontekoe | 10-07-23 | 09:54:
Zullen we het eens aan de mensen van Faunabescherming vragen, of die dat zien zitten.
Die vinden wolven mooi en liev, dus dat zal geen probleem zijn.
U weet toch ? !! Zo gaat dat en een ieder trapt erin !
Een wolf in het dit dichtstbevolkte stukje land is gewoon niet handig.Gelukkig komt er steeds meer bevolking bij dus de wolf heeft zat materiaal voor een gevarieerd menu.
Pure idioterie.
Er was zelfs al sprake van een gebied wat dan maar ontoegankelijk moest worden om de wolven rust te geven of zo.
In dit vliegenpoepje op de wereldbol.
Nogmaals, idioterie.
Als ik de site en twitter reacties lees van faunabeheer dan lees ik een linkse activisten vereniging.
Ok maar dan hebben ze rechtop subsidie van de postcode loterij.
Geen enkele interesse in de fauna, alleen in het omverwerpen van de samenleving dus.
Niet moeilijk doen. Als je last hebt van ongedierte, gewoon afknallen en anders in het geniep.
Precies, gewoon stiekem doen, dat past wel bij de (hobby-)boer! Wat kan jou die wet schelen? Nee laat dat natuurbeheer maar aan de boeren over! Tralala..
@J-van-de-Bontekoe | 10-07-23 | 09:39:
Lijkt me vrij relevant commentaar, bij een item over een doodgeschoten wolf waarbij een hobbyboer beweert dat je alles maar stiekem moet afschieten. Daar mag je dan dus niet op reageren, want dat is dan "pathetisch"!
Misschien moet je met een paar vrienden een afgesloten website beginnen, waar je alleen instemmend commentaar mag geven op stoere domme kroegpraat. Dan heb je de tijd van je leven!
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:42:
Oh ja?
Wat betreft het laatste stuk van uw reactie, vertel eens? Hoe is uw ervaring in deze?
www.tweedekamer.nl/debat_en_vergaderi...
In 2018 is er nog serieus vergaderd over de pandemie aan hondenbeten, in de Tweede Kamer. Waar je overigens ook een paar valse hebt rondlopen.
Whataboutism. Wat is je punt?
@SamV | 10-07-23 | 09:27:
Als een Wolf bijt is het blijkbaar heeeeeeel erg. Als een hond bijt niet.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:30:
De wolf telt niet want dat past in dromerige natuuridealen.
Die domme tube met stront op pootjes op de bank hoort daar niet bij.
Tja de hobby boer en burgemeester zullen wel een duw krijgen. Maar wat onze natuur terroristen niet beseffen, de wolf zal gaan paren met loslopende honden, gevolg half hond, half wolf. Die vormen wel een direct gevaar voor de mensen. Daar kunnen ze in voormalig Oost-Blok over mee praten. Op dieren gebied had je 2 grote problemen na uiteenvallen van USSR. Verwilderde koeien (die dus ook mensen aanvielen) en loslopende roedels honden, die al een gevaar vormden, maar toen ze gingen kruisen met wolven werd het echt spannend. Heden ten dagen komt het nog sporadisch voor deze kruising. Zo’n 5 jaar geleden zo’n roedel op mijn grond gehad in de buurt van Tallinn. Vakkundig door mijn buurtgenoten afgeschoten.
He, verstoor de droom nou niet voor faunabeheer.
Straks moet Freek Vonk gaan uitleggen dat de natuur niet liev is.
@AdvocatusDiaboli | 10-07-23 | 09:37: oe dan zal ik verder niks zeggen over de dassen burcht op dat zelfde stukkie of over de adders in mijn ‘tuintje’
De faunabescherming kent natuur alleen uit documentaires, met een zoete voice-over, blijkbaar.
Hahaha, Nederlanders en natuur. Iedereen wil meer mooie natuur maar oh jee als de natuur zijn eigen gang gaat en er dingen gebeuren die niet geregeld, beheerd, georganiseerd en vooraf gepland zijn. Zoal zo’n wolf of de gans. Ja hoor eens even, maar dat kan zo maar niet! Echt, ik geniet hier zo van. Dat gekibbel, die paniek, die discussies. Heerlijk. Biertje erbij en lachen maar.
Er is wel ruimte voor de wolf en de gans. Als dat niet zo was, dan waren die beesten helemaal niet naar Nederland gekomen. En er hoeft helemaal niks beheerd, gepland of georganiseerd te worden. De natuur regelt zichzelf.
Maar goed, zo meteen als de BBB in de regering zit, worden al die wolven en ganzen afgeknald en mogen we genieten van wat onze boeren als natuur beschouwen. Megastallen en biologisch dode raaigras velden vol stront. Allemaal strak geregeld en beheerd. Voor de natuur gaat u maar naar de dierentuin of kijkt u naar een mooie natuurdocumentaire van de EO.
Tot die tijd amuseer ik mij kostelijk met dat pathetische geworstel met de Nederlandse ‘natuur’.
Ganzen worden al beheerd en er staan er zelfs 2 op de landelijke vrijstellingslijst. Als je nu niet weet waar je over praat kan je soms beter gewoon je mond houden voordat je jezelf nog meer belachelijk maakt.
En als het niet zo is, worden ze doodgeschoten. De natuur regelt het inderdaad zelf.
@WeirJack | 10-07-23 | 09:25: Natuur kan zichzelf heel goed beheren. Het is de mens die de problemen veroorzaakt. Ik stel voor dat we helemaal stoppen met ‘natuur’ in dit land. Want als iemand zich belachelijk maakt hier, is het de Nederlander met zijn ’natuur’ wel. Met zijn Schotse Hooglanders, herten in de Waterleidingduinen en zijn Oostvaardersplassen.
Ik hoop wel dat de natuurvorsers een manier vinden om de dino’s en de sabeltandtijger terug te laten keren in Nederland,hoorde vroeger ook in de natuur.
@WeirJack | 10-07-23 | 09:25: Ah gelukkig zeg! Het kan uiteraard niet zo zijn dat er dingen in dit land gebeuren die niet beheerd worden! Stel je voor zeg!
@Coolcalmcollected | 10-07-23 | 09:29: We hoeven niets te herintroduceren, we moeten leren om ons niet met alles te willen bemoeien. Ik wijs er fijntjes op dat overal waar de mens zich met de natuur bemoeit, het vrijwel altijd op grandioze mislukkingen uitdraait.
@Coolcalmcollected | 10-07-23 | 09:29:
Ehhhh…
Veel recenter nog de bruine beer.
Verbaas me soms dat die nog niet terug is in deze hof van Eden die Nederland hoort te zijn
Eens een keer gewoon niks doen is er niet bij als ik al die vrijheidspartijtjes zo eens hoor. Regelen, verbieden, beheersen, afschieten en controleren. Vrijheid volgens de vrijheidsmensjes.
@Bigi Bana Boy | 10-07-23 | 09:30: Inderdaad. Nederland is te klein en te dichtbevolkt voor natuur. Die hebben we dan ook niet; we hebben alleen maar verschillende vormen van cultuurlandschap.
@Mbovenka | 10-07-23 | 09:41: Dat klopt en dat is dan ook precies het hele probleem. Wat er nog aan ‘natuur’ bestaat, is enorm versnipperd en kan zichzelf daarom niet goed in stand houden. Ik noem niet voor niks de waterleidingduinen en de Oostvaardersplassen. Als natuurgebieden minder versnipperd en beter met elkaar verbonden waren, zou het misschien beter gaan, maar ik betwijfel of dat mogelijk is hier. Een corridor van de Veluwe naar de Oostvaardersplassen en de Noord-Hollandse duinen zou interessant zijn. Zo zouden wolven de herten- en wilde zwijnenstand kunnen beheren.
@Mbovenka | 10-07-23 | 09:41: we hebben de Wadden
@Bigi Bana Boy | 10-07-23 | 09:50: Juist. Hekken weg om de Oostvaardersplassen. Dan heeft de wolf genoeg te eten en hoeven de dieren daar niet meer afgeschoten te worden. En klaar is kees.
@Oudeviezerik | 10-07-23 | 10:16: In ieder geval een goede corridor met de Veluwe lijkt mij toch zeker te realiseren. Met de Noord-Hollandse duinen is wat lastiger, maar een ecoduct over het Veluwemeer moet kunnen.
@Bigi Bana Boy | 10-07-23 | 10:43: En idd echte probleem wolven afschieten. Dat was deze wolf niet.
Het is gewoon oliedom om een wilde wolf in een omheining weg proberen te jagen. Bovendien had hij een prooi.
Als hij het echt op die boer had afgezien was hij nu boerengehakt.
Deze actie van hem hij waarschijnlijk niet moeten doen bij een leeuw, beer of iets dergelijks.
Dan was hij namelijk dood.
Bij ganzen reguleert er helemaal niets ! afschieten , weet u wat die beesten aanrichten ?
Een boze keiler die denkt dat jij een gevaar bent voor zijn frislingen gaat er voor. Loopt niet goed met je af. Ik zag laatst bij ons in het bos eentje rennen... Was een hele flinke.
Laat dat natuurbeheer maar aan de boeren over!
Ik mag hopen dat je een grap maakt?
@Bigi Bana Boy | 10-07-23 | 09:23:
Je weet toch: Van zo'n stalbrand voelen die varkens niks!
Ah u heeft uw polariseerpakje weer aan. Op zoek naar negatieve aandacht.
@prutsclown | 10-07-23 | 09:31:
Een beetje tegengewicht aan al die rabiaat rechtse lullepraatjes.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:36: In tegenstelling tot jouw rabiate lullepraatjes?
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:36: Niks rechts aan die praatjes. Ik ben conservatief-rechts en zeer begaan met natuur. Het is eerder klein-burgerlijk geouwehoer van de PVV/FvD aanhang.
ja, dan krijg je wat moois hebben we gezien. Schaf gewoon al het export boeren af. Elders boert men maar zelf. De economische waarde is gering en de schade voor ons is groot.
@Bigi Bana Boy | 10-07-23 | 09:40: niet liegen banana
Ik nodig Antizanica en Beste Landgenoten bij deze uit voor een bedrijfsbezoek. Ik sta werkelijk elke keer weer te kijken van de kritiek op de sector.
Kenmerk van ongekende welvaart: mensen spenderen tijd aan dit soort onzin.
Die 150.000 die per jaar door honden zouden worden gebeten is een volkomen uit de lucht gegrepen getal. 410 per dag. De eerste slachtoffers zouden zich nu bij de ziekenhuizen en dokters posten moeten melden.
www.juridischbureauletselschade.nl/wa....
Dan nog. Het is een whataboutism. Je maakt een probleem kleiner door iets groters te noemen om je tegenstander de mond te snoeren. Bij veel mensen werkt het wel, helaas.
@SamV | 10-07-23 | 09:23:
Het is best terecht. In dit geval gaat het om een beet door een wolfachtig dier. Van de hond vinden wij het niet erg, hoewel daar geregeld doden bij vallen.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:21: Eea gebaseerd op een onderzoek uit 2008... Daarbi is er bij 70% van die incidenten niks aan de hand.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:21: Ja dus volkomen uit de lucht gegrepen
@Zwizalletju | 10-07-23 | 09:37:
Oh wacht, geen 150.000 beten maar slechts 50.000!
Oh nee dan is er niks aan de hand (au, niet bijten fikkie!).
Er wordt veel door honden gebeten, met het kleine gebijt erbij kun je makkelijk op 400 per dag komen. Het is niet allemaal afgescheurde oren en neuzen.
@Beste_Landgenoten | 10-07-23 | 09:53: 't Blijft appels met peren vergelijken. Als je dat niet aanvoelt weet ik het ook niet meer.
De laatste woorden van de wolf schijnen te zijn geweest:
“No Mickey, no! This is so not right”
Waarna de wolf zijn duizend-euro-kopelefoon kapot smijt... heerlijke beelden!
“Maar oma wat heeft u een grote mond”
En in een charmant klein wipje, trok roodkapje een revolver uit haar slipje.
En schoot toen, ongelogen, een kogel tussen de wolf zijn verraste ogen.
OK, ik breek binnenkort in in het huis van iemand van die stichting. Ik bedreig de kinderen en de vader des huizes gaat me met een schep te lijf. Aangifte!
Helaas, dit is geen verzinsel. Als de vader u niet vriendelijk verzocht heeft het pand te verlaten dan zal uw aangifte serieus in behandeling genomen worden en komt de vader in grote problemen.
kletspraat en feitelijke bedreiging.
Wie is er impotent en waardoor?
Je kon er op wachten...
Dit bewijst nog eens dat de linkse milieu clubjes een beetje gestoord zijn zij voeren ergens een dictatuur uit
Ik ben volgens mijn vrijwillige natuurcollega's eigenlijk extreem rechts en toch sta ik achter die aangifte.
uisge; verklaar u nader, geen inwoner van het landelijk gebied?
@prutsclown | 10-07-23 | 09:30: Juist wel, midden in de rimboe.
Hier ook een plattelander.
Ik begrijp de boer wel om zijn schapen te verdedigen.
Maar een wolf in een gesloten veld, die bovendien een prooi heeft proberen te verjagen is gewoon oliedom.
Bij haai aanvallen maken ze een onderscheid tussen geprovoceerd en ongeprovoceerde aanvallen.
Dit was dus duidelijk een geprovoceerd aanval. De wolf is uitgelokt.
De wolf had niet dood geschoten hoeven worden. Zeker niet 2 uur later.
Ik vind het leuk dat de wolf weer terug is in Nederland maar kan er ook niet van wakker liggen dat deze wolf is dood geschoten.
We moeten alles maar weer in de juiste proporties zien.
Zowel de milieu groepen als ook de tegenstanders van de wolf.
duidelijk is dat de boerenverklaringen nogal ruim met de feiten om gaan. Eerst zat de wolf in het schapenhek en kon er niet uit. Nu liep het dier op het erf. Waren er feitelijk wel schapen in nood?
@Oudeviezerik | 10-07-23 | 10:11: niet mee eens. een wolf die een mens bijt, dat is voorbij de grens dat het dier beschermd zou moeten worden.
@AntiZanicz | 10-07-23 | 10:12: een wolf op je erf? Sorry hoor. Maarof je nou in Zweden woont, Polen, Dolemieten.... Als een wolf door de wolvenwering heen komt en op boerderijen gaat zitten jagen op zijn prooien dan is het tijd voor maatregelen tegen dat beest.
@adhd-je | 10-07-23 | 10:18: Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar de consequentie van jou zienswijze betekent wel dat dan ook iedere hond die zijn of haar baasje verdedigt als het baasje wordt aangevallen ook dood moet. Ieder zwijn, koe, hert dat iemand aanvalt ook dood moet.
Deze wolf heeft of zijn prooi verdedigt of zichzelf en dit met een waarschuwende bijt. Als de wolf echt aangevallen had was deze boer gehakt geweest.
Kortom veel paniek om weinig.
@Oudeviezerik | 10-07-23 | 10:31: Dit noemen ze dom links gelul.
Burgemeester Jager, dat is vragen om moeilijkheden.
Leuke man trouwens, was een collega van mij, jaren geleden. Prima burgemeester.
REAGEER OOK