Ter Apel balanceert op randje burgeroorlog
"Je merkt aan alles dat de spanning oploopt."
Bij de volgende burgeroorlog in Nederland zal de eerste slag plaatsvinden in Ter Apel. Dat blijkt wel uit deze reportage van de verslaggever van het Dagblad van het Noorden die dit weekend met de poten in de multiculturele modder stond in het veelbesproken Groningse dorpje. Een dorpje waar ze de overlast spuugzat zijn en de hoop op steun vanuit de overheid verloren. Of zoals de burgemeester het omschrijft: "De lontjes worden korter, het draagvlak smelt weg." Het is een dorpje waar de verhalen over bedreigingen, autovernielingen, inbraken en winkeldiefstallen elkaar rap opvolgen. Een dorpje waar de aangekondigde oplossingen vertraging oplopen en de moedeloosheid indaalt. Een dorpje dat ook ziet dat we nog iedere week +900 doen. Een dorpje waar jonge meiden niet meer met de bus durven en kleine kinderen niet meer alleen over straat gaan. Een dorpje waar het kantelt. Een dorpje waar de inwoners knuppels in huis halen en burgerwachten worden gevormd. Een dorpje dat "neigt het heft in eigen hand te nemen". Een dorpje waar ieder moment de druppel kan vallen die de emmer doet overlopen. En als het binnenkort overloopt, kan niemand verbazing veinzen. Nederland heeft tenslotte te veel van dit dorpje gevraagd en dit is slechts het logische gevolg.
UPDATE: Waar we +900 schreven moest dankzij de succesvolle migratiedeal inmiddels +1.000 staan. Excuses.
Reaguursels
InloggenDeze bui zagen de mensen in Geldermalsen al hangen en die hebben verstandig gehandeld.
Het klimaat veranderen ze zomaar, als je maar belasting betaald. Zo geregeld.
Maar een paar 100 stuks tuig eruit flikkeren is blijkbaar te complex.
Als de overheid het sociaal contract opzegt is het volledig legitiem dat burgers zelf hun zaken gaan regelen.
Kan best een eind met je mee.
Zolang je dat binnen wat grenzen aanpakt, je eigendommen verdedigen en de veiligheid van je gezinsleden waarborgen, dan lijkt me dat zeker zo. Niet met de knuppels optrekken richting de verzamelplaats. Maar rechtzetten waar de overheid dat inmiddels niet meer kan.
Hoezo laten we zoveel mensen toe in eerste instantie?
Het voelt echt als een hopeloze zaak, die trein dendert maar door.. verandering onmogelijk op een of andere manier.
Zoals dat al eerder zo werd benoemd: een natuurverschijnsel waar de verantwoordelijke beleidsmakers met de handen in de zakken verwonderd naar staan te staren.
Tsja van criminele asielzoekers naar no-no’s. Ze hebben het er zelf naar gemaakt.
Nog 1 opmerking dan.
Zal mezelf maar weer eens (graag) kwetsbaar opstellen.
Stem zelf
PVDA
Maar noem (vooral) de VVD
Maar ook D66 en het CDA
Never nooit meer.....................Law und Order partijen!
Rechts-conservatieve prutsers!
Stem PVV, de enige manier om kenbaar te maken dat we het zat zijn.
Elk geluid moet tenminste gehoord worden. EN in zijn/haar waarde worden gelaten. Heb zaterdag toevallig wel een heel gezellig gesprek gehad met 2 stelletjes Beiden leken uit Marokko, maar de vriendelijke jongen kwam uit Zeeland, was even voor schoonmoeder in onze stad... ze gingen de volgende dag weer samen naar hun heimat. Zij was mooi opgemaakt en lekker bijdehand. Ok wel met hoofddoekje. Oh nee (geintje) kopvod
Bij dit topic bestaat volgens mij maar 1 opmerking:
Dit hebben Eric https://nl.wikipedia.org/wiki/Eric_van_der_Burg en zijn nep-lach-maat Mark toch wel absoluut gemeen...
En... het VVD-trio wordt gecompleteerd door Dilan Yeşilgöz-Zegerius
Goeie kans dat ik nog zomaar 1 of 2 verantwoordelijke VVD-ers ben vergeten.
sorry dan.
Burgervader is iig de D66er Jaap Velema
en ook behoorlijk verantwoordelijk is de CvK Frederik Johannes Paes van... u raad het niet... de 3e volksvernaggelpartij, het CDA
Zij en geen ander, zijn verantwoordelijk.
3 bestuurderspartijen verne*ken het voor Ter Apel. Van de grootste ook nogeens 3 personen. Op de 3 zwaarste posten.
Allemaal k*t, ok.......maar het gaat hier ook nog eens over MENSCHEN
In mijn woede 'raad' zonder 't' geschreven; sorry!
Als er maar genoeg Hollanders zijn. Als een Rambo is niet slim. Wat wel kan is wat stokken in de spaken steken. In dit draadje zijn al een aantal goede voorbeelden genoemd. Zolang de "Hollander" geen tegengas geeft blijft alles zoals het nu is. De mensen met geld kopen panden op. Wie dat niet heeft zal andere paden moeten bewandelen. Het eerste wat men moet afleren is respect voor de overheid. Respect moet namelijk van twee kanten komen.
Dat is wel waar het heen gaat; burgers moeten burgerwachten vormen omdat de politie en overheid niets doen. Komen die in actie en krijgt een migrant een paar tikken, dan zal je zien dat de betrokken burgers voor de rechter mogen verschijnen. Als kers op de taart zal de landelijke deugmedia berichten over “racisme in Ter Apel” en zullen ze in Bloemendaal er schande van spreken.
@Nuuk | 19-06-23 | 18:04: racist gaat nog eens een geuzennaam worden.
En niemand die op het idee komt een bus te huren en die gasten een beter onder komen te beloven..... En ze dan naar het huis van Eric van der Burg te rijden.
Alex en Maxi hebben ook plek zat nu die dochters buiten de deur studeren.
1 bus van 50 man merk je niet echt op een instroom van 1000 man in een week
Gewoon al die gelukszoekers in Den Haag en Amsterdam afleveren, dat deed Texas ook in de linkse steden, toen begonen ze daar ineens te gillen dat het moest stoppen.
In Texas werd dat zelfs geregeld door de lokale overheid. Dat kan je in Ter Apel wel vergeten.
Finland heeft inmiddels ook veel strengere wetgeving aangekondigd. Sociale zekerheid wordt losgekoppeld van immigratie. Dus die paar die naar Finland gaan komen nu ook naar Nederland
Ongevraagd, hier wat leuke leestips.
- Weapons of Mass Migration Kelly Greenhill
Technisch geschreven maar laat een heel rationeel en sinister beeld zien van hoe dit wordt gebruikt als onconventionele oorlogsvoering. Geeft concrete voorbeelden hoe het Westen zich keer op keer laat naaien door landen die gewoon hun eisen stellen en anders zogenaamd de grens niet meer kunnen bewaken (lees: "geld!")
- Het Legerkamp der Heiligen/ De Ontschepening Jean Raspail
Leuke roman, lekker droog en het geeft exact al je boter op de kop bourgeois flikkers weer. Van nieuwsorganisaties zoals de NOS tot Nieuwkerk tot je Token-karakters als Prem, ze worden er allemaal flink verbaal gemangeld.
Het enigste wat help is een kruisboog
En de overheid zal zich tegen haar eigen burgers keren. Want anders is Mark nergens meer welkom.
Zin in wat ongevraagde verzoeken? Nee? Mooi.
-Weapons of mass migration Kelly Greenhill
Ik vind het echt afschuwelijk wat onze overheid ons aandoet. Inmiddels woon ik 20 jaar in dezelfde wijk in een (ooit) leuk stadje in het Groene Hart. Als ik nu zie welke groepen kinderen er op het in mijn buurt gelegen speelplein spelen, en ik zie bijvoorbeeld 10 kinderen spelen, dan zijn het 8 kinderen van niet-westerse afkomst. Waar dat 20 jaar geleden ongeveer 2 kinderen waren. Dit buurtje is zo geliefd omdat er grote vijfkamerwoningen staan van de woningcorporatie. Daar kunnen al die grote Afrikaanse gezinnen fijn in wonen met hun 4, 5, 6, 7 of 8 kinderen. Mijn buurt was ooit ook geliefd bij mij, maar wordt het helaas steeds minderen.
*minder.
Wij houden ons ver weg van de “woningcorporatie wijken “
Dat helpt echt !
Dat wordt verhuizen dus, velen gingen u voor.
Vreselijk wat "onze" overheid ons aandoet. En maar wegkijken en verschuilen achter verdragen. Voor ons Nederlanders zitten ze er in De Haag ieder geval niet. Dat is wel duidelijk.. Een land/continent binnen 50 jaar onleefbaar maken met dit beleid.
Gemeente koopt(!) huis voor vluchtelingen...
twitter.com/AWJAvanHattem/status/1669...
Ai in een buurt met alleen koopwoningen zit je dus ook al niet meer veilig.
Je zou zo’n aanmeldcentrum beter naast een grote luchthaven hebben op internationaal terrein. Daar meld je je aan en bent dus de grens over gegaan, Nederland weer uit. Heb je vervolgens geen recht om te blijven dan kom je die Nederlandse grens ook met geen mogelijkheid meer over en wordt je op het eerste beste vliegtuig naar huis gezet.
Ze dachten dat een reis naar het tamelijk afgelegen ter apel een drempel opleverde.
In het artikel staat een link naar een FB pagina: www.facebook.com/groups/1218377368649... . Daar is een filmpje te zien van Ongehoord NL waarin wat asielzoekers worden geïnterviewd. Citaat “Wanneer een moslim met een christen gaat, wordt zij hopelijk ook moslim. Ik wil dat NL een moslimland wordt, want islam is goed.”
Hij zegt het echt… Meneer heeft het (natuurlijk) alleen over moslim mannen met niet-moslim vrouwen. Andersom is de wereld te klein natuurlijk. Lekker hypocriet, maar wel eerlijk natuurlijk. Hoe gaat VVD66 dit weer eens downplayen?
In TV-spots zie je ook nooit een hoofddoek-meisje ontbijten met een Nederlandse jongen. Dat soort inclusiviteit mag kennelijk niet bestaan bij de reclamemakers.
@NPOlitiekgekleurd | 19-06-23 | 16:21: Enige jaren geleden had Rotterdan een actie met als motto 'iedereen moet zijn eigen partner uit kunnen kiezen' daarbij was een poster gemaakt van een Joodse jongen en een hoofddoek meisje. Onder druk van GroenLinks en de PvdA is de poster weggehaald, want stigmatiserend of een dergelijke flauwekul redenering. Als GL/PvdA/D66 iets willen is dat Islamitische meisjes gevangen blijven zitten in een compleet achterlijke cultuur.
Verbaast dit u? Ik denk dat nederlanders onder een steen leven en niet begrijpen dat wat wij opgebouwd hebben beschermd dient te worden. We kunnen niet de hele wereld opnemen en onderhouden.
Was het maar downplayen, ze gaan ON gewoon van de buis halen.
Maarja, we blijven VVD en D66 stemmen, dus medelijden is dan ook een beetje raar
En anders: 'moet van Brussel'. En je laten uitwonen.
Ja wie laat nou ook zijn was ‘s nachts buiten hangen? Dan weet je toch dat de ratten uit de struiken komen?
Misschien wil hij het wel gewoon even netjes opvouwen en in de kast leggen?!
De overheid zou toch moeten weten dat de burger zijn soevereiniteit overdraagt in ruil voor veiligheid, eerlijke rechtspraak, gemeenschappelijke voorzieningen enz.
Ergens is er iets heel erg misgegaan in het waarborgen van de rechten van burgers.
Het is gewoon wachten op burgers die hun soevereiniteit terugnemen omdat de overheid in gebreke blijft.
Wat ben ik blij dat ik er niet in de buurt woon zeg.
En ja, dat is heel egoïstisch, dat besef ik. Meer de medeleven en slim stemmen kan ik niet doen voor mensen in Ter Apel
Je kan aanbieden mee te patrouilleren met een burgerwacht?
Wat kan er nou misgaan met een instroom van duizend gelukszoekers per week?
Al naar gelang de weersomstandigheden loopt het wekelijkse aantal bij zomerse temperaturen op van 1000 naar 1300-1500 per week.
Hm.
In het EU akkoord was er sprake van 1500 asielzoekers voor NL.
Die 1500 hebben we nu in 1.5 week dus al binnen. En nu?
Nu een New Deal (nieuw pact voor migratie en asiel), onder Belgische voorzitterschap vóór de Europese verkiezingen van mei 2024. Wat is de bron van dat getal 1500?
@doedeljantje | 19-06-23 | 14:59:
Onverdacht EU-nieuws. GS lust de link blijkbaar niet.
@Schmalz | 19-06-23 | 15:15: Dat is toch 1500 per dag?
Even stil zijn tot alles rond is. In Zuid Europa moet de lokale regering even hun parlement uitleggen dat het een enorme stap voorwaarts ia dat het noorden hun cerwantwoordelijkheid neemt. Pas als het bekrachtigdt is komt Rutte met zijn glimlach met onze cijfers.
De politici die dit bewerkstelligen het vuur aan de schenen leggen, de mensen die hier heen komen kan je niets kwalijk nemen die worden praktisch uitgenodigd
We nemen die mensen pas iets kwalijk als ze klootzakkenstreken gaan uithalen. Zolang ze zich netjes gedragen en mogelijk een positieve bijdrage aan dit gave land doen, neemt niemand ze iets kwalijk.
Die klootzakjes die de boel lopen te verkutten, heel erg hard aanpakken, opsluiten en bij genoeg voor een vol vliegtuig, terug naar land van herkomst.
Wat je ze wel kwalijk kunt nemen is dat ze alles jatten , mensen intimideren, en lastig vallen. Of is dat ook onze schuld?
Ik neem het die mensen wel degelijk kwalijk. Word er vorige week zo een Tunesiër in Ter Apel geïnterviewd, Waarom ben je hier naartoe gekomen? Nou ja, in Tunesïe moet ik veel te hard werken en hier krijg je veel meer geld.
En wat wil je hier dan verder?
Een Nederlandse vrouw, Nederlandse vrouwen zijn mooi. En dan moet ze moslim worden, want moslim religie is goed.
Heel Nederland moet uiteindelijk een moslim land worden, want dat is een heel goede religie.
Waarom denk je dat het hier (nog) zoveel beter is dan in je eigen land? Precies! Dat is die fantastische religie. Maar het geeft mooi weer wat heel veel mensen al lang weten, ze komen alleen maar massaal voor gratis geld en om ons te 'bekeren'.
Dat verwijt "je kunt ze niets kwalijk nemen". Natuurlijk kun je dat wel. Ik zelf zou mijzelf nooit er toe kunnen verlagen om mij zelf ergens uit te nodigen en dan ook nog verwachten dat alles voor je wordt geregeld. Dat is gewoon een zeer laakbare mentaliteit.
@DanskeRob | 19-06-23 | 15:43: klopt, nu de rest van Nederland nog even wakker worden en de roze bril afzetten.
Ik neem aan dat de 'asielinstroom' per persoon wordt geregistreerd. Waarom kunnen die wekelijkse getallen dan niet precies zijn? En waarom elke week hetzelfde afgeronde getal. Ik ruik een hel vette rat. En waarom 'asielinstroom' waarom niet migranten of reizigers?
Komt omdat dom rechts "asielinstroom" niet snapt. De overheid rekent niet 1000 personen maar 1000 handelingen. Dit is erg misleiden. Maar het zegt eigenlijk niets meer dan dat men bezig is met 1000 dossiers deze week. Dat kan van alles zijn. Baby's, kleine kinderen, herhaalaanvragen, nareizigers etc.
Maar ja, het klinkt natuurlijk veel dramatischer als er elke week precies 1000 nieuwe Nederlanders aankomen.
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 14:44:
Oh het valt eigenlijk reuze mee ?
Nou dan gaan we onverminderd zo door, geen centje pijn.
@Wattman | 19-06-23 | 14:50:
Zeg ik dat? Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat de "asielinstroom" rapportage van de overheid heel misleidend is.
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 15:06: de overheid en misleidend, dan moeten we er vanuit gaan dat het er veeel meer zijn dan 1000.
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 14:44: als het allemaal niet zo erg is als het lijkt, waarom is dom links daar dan niet duidelijk in?
Wat me wel opvalt is dat die verschrikkelijke en, volgens de media en heel links Nederland, heel erg grote groep extreem rechtse mensen in Nederland zich nog prima rustig houden tot nu toe.
Als er één politicus door links wordt gedemoniseerd wordt deze gelijk door een links extremist doodgeschoten, maar die vreselijke extreem rechtse mensen zijn waarschijnlijk een stuk minder extreem dan extreem linkse mensen.
Dit natuurlijk totdat de boel barst en dan zijn het me er toch een hoop rechts extremisten weer.
Het is dat ik niet in de buurt woon.. Maar een fiets met taser zadel begint toch een goed idee te worden.
Heeft hij een beamer?
Net weer zo’n relaas gelezen in NRC:
www.nrc.nl/nieuws/2023/06/18/vergeef-...
Las over een vermiste vrouw van 21 jaar (door haar echtgenoot, die in Duitsland woont en daar - na 3 jaar in het veilige Jordanië te hebben gewoond in 2015 via Kos (Griekenland), Noord-Macedonië, Servië, Hongarije en Oostenrijk in Duitsland terecht te komen), die al 11 (!) jaar veilig in Jordanië woonde, amper kan lezen en schrijven, die dan maar besluit om naar Duitsland af te reizen wanneer de mogelijkheid voor gezinshereniging niet snel genoeg gaat.
Tweede verhaal gaat over een man die in Egypte een bestaan had opgebouwd en voor een beter leven naar Europa wilde reizen.
Zonder ook maar een letter van hun asielverhaal te hebben aangehoord maak je hieruit dus meteen op dat dit geen echte vluchtelingen zijn. Maar dit soort lui met soortgelijke achtergronden komen dus met miljoenen deze kant op.
De BBC was weer druk bezig aan te tonen dat de Griekse kustwacht op een of andere manier schuldig was.
Niet Griekenland, naar de ‘linkse’ politici dit dit KRANKZINNIGE asielbeleid in stand houden zijn - naast de mensensmokkelaars en zij die ZELF in deze gammele boten stappen - schuldig.
Hun pogingen (daar doen al die ngo’s ook aan mee) om de schuld af te schuiven op de Griekse regering (hulde voor hun inspanningen Europa veilig te houden!) is puur cynisme en een poging om hun EIGEN verantwoordelijkheid te verdonkeremanen.
Gelukkig dat het Nederlandse volk er steeds meer genoeg van krijgt.
Jammer voor al die ‘linkse’ manipulatoren, maar deze ellendige gebeurtenis slaat niet echt aan bij de gemiddelde burger die zich een slag in de rondte moet werken om het asielfeest voor hen die het WEL tot in Nederland hebben gered, te financieren.
Hoezo jammer? Doet er toch niet toe? Ze krijgen toch wel hun zin. Al dertig jaar lang.
Als nrc het al bericht, dan is het erger dan ik al dacht.
Die persoon van het ministerie die elke week het bericht opsteld over de asielinstroom, hoe zou hij/zij/het zich voelen bij het maken van zo’n bericht?
Of degene die er elke week een topic over maakt?
Die droomt elke nacht van het woord: ongeveer.
@Nomen | 19-06-23 | 14:34: natte droom , Bo Derek op het strand en dan wakker worden met een likkende hond www.youtube.com/watch?v=ZiA8rV8YG-c
@HetOorAakel | 19-06-23 | 14:56: Dat ziet er dus zo uit, laatste drie seconden van de clip: youtu.be/J10Lfz5L1_I
@Sinterbikske | 19-06-23 | 16:15: haha ja dacht had het ergens gezien
nou die zit met een hand aan zijn pik
Tip voor de bewoners: organiseer in een oude bus triples naar Bloemendaal en de dure wijken bij Den Haag. Laat ze de t*ring krijgen en verleg het probleem.
Alleen de types mee nemen die geweigerd worden bij de echte OV bussen natuurlijk.
Als je het slim speelt kan je daar nog subsidie voor aanvragen ook: een project ter bevordering van integratie en tegen discriminatie.
In 1970 veegden de mariniers ,op eigen initiatief,nog de Dam schoon van overlastgevende hippies, kunnen die niet spontaan naar ter Apel? Overlast daar zal dan van korte duur zijn. Harde hand is de enige taal die ze lijken te begrijpen.
Staat niet in hun CAO. De tijden zijn veranderd.
Elke voetbalclub heeft een harde kern, die zegt op te komen voor hun stad.
Werk aan de winkel luitjes.
En waar moet je ze dan heen vegen, in de landen om ons heen zitten ze met het zelfde probleem.
Die,,overlast,,was slechts het op de trappen van het monument op de Dam in de zon zitten.
En het was een laffe actie door een meute getrainde millitairen die opeens aan kwamen stormen en met grof geweld tekeergingen.
Geen helden dus.
Als ik daar zou wonen had ik me toch waakhond. Iedereen die een voet over de heg zet hap in dat been.
Zo een: nl.wikipedia.org/wiki/Cane_corso
Leuke alternatieven zijn oa:
The Dogo Argentino (plural Dogos Argentinos) is an Argentine breed of large dog of mastiff type.
The Boerboel (pronounced [ˈbuːrbul]) is a South African breed of large dog of mastiff type, used as a family guard dog. It is large, with a short coat, strong bone structure and well-developed muscles.
The Kangal Shepherd Dog (Turkish: Kangal Çoban Köpeği) is a traditional Turkish breed of large livestock guardian dog.
@Judas3rd | 19-06-23 | 14:17: ja, leuk als je kinderen hebt.
"Doet ie anders nooooit..."
@Dr.Utker | 19-06-23 | 14:22:
Mensen die honden als wapens zien en tot wapens maken zijn of professionele militairen, politie of gewoon zielige tokkies met verschrompelde balletjes.
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 14:25:
Een hond als wapen inzetten? Hoe haal je het in je hoofd. Wat zijn dat nou weer voor rare tokkiaanse gedachten? Ga je schamen man, de ene blaffer is de andere niet!
"Uiteraard zijn er met gericht fokken de scherpe kanten wel af te halen."
Zou je eens over mensen rassen moeten zeggen haha, dan is het land te klein.
@Judas3rd | 19-06-23 | 14:17: Een Tosa Inu is ook goed. Voordeel is dat die alleen blaft als het nodig is en, heel belangrijk, niet of slechts zeer weinig kwijlt. Nadeel is wel dat hij/zij erg van zijn/haar baasje houdt en het liefst de hele dag bij zijn/haar baasje is, wat dan bij het beschermen van de roedel wel weer zo fijn is.
Ik wil een hele stille hond. Die besluipt, aanvalt, doorbijt en zijn prooi achterlaat op de weg.
Ik had een Engelse Mastiff van 85 kilo.
Bleef gewoon snurken als je binnen kwam.
@vladimirows | 19-06-23 | 14:41: wilde wolven... tot nu toe alleen schapies en ponies in de weilanden
@Dr.Utker | 19-06-23 | 14:22: De Boerboel is zoals eerder al geschreven een echte familie hond. De Boerboel accepteert niet alleen één persoon van het gezin als zijn baas, maar alle leden van het gezin van jong tot oud. De Boerboel is fantastisch met eigen kinderen, deze zijn hem werkelijk goud waard. De kinderen kunnen bijna alles doen met hem en hij zal ze beschermen met z’n eigen leven.
@Gravin v Kippenbouth | 19-06-23 | 14:31: Daarom hebben legereenheden en politie ook speciale hondenbrigades. Special forces noemen ze "furry missiles".
@Judas3rd | 19-06-23 | 15:39: klopt
Ridgeback ook
Boerboel komt uit zuid afrika
Daar hebben ze hem op erf
Sommige honden zoals politie hond van mijn oom vroeger laten je gewoon binben
Met weg gaan moest mijn oom de hond uitkeggen dat het goed was
Duitse herder geweldig getraind....
Training is het belangrijkste bij elke hond
We moeten gewoon helemaal af van permanente verblijfsstatus. Je krijgt tijdelijk asiel en bij enige overtreding of als land van herkomst veilig genoeg wordt geacht terug. En vakantie boeken naar dat land mag je er blijven.
Gewoon hele dure tickets (50k) door Live Nation op internet laten verkopen. Toegangscontrole plaatsen bij de grens. Die tickets worden massaal opgekocht door handelaren en gaan vervolgens minstens 1 keer over de kop. Dan stopt het vanzelf.
@Harrie-Couvert | 19-06-23 | 14:19: haha net als bij concerten
Rutte , Kaag en Hoekstra zijn druk bezig met netwerken op internationaal niveau . Yesilgoz heeft net neuken met lijken verboden en strafrechtelijk traject met de Mos loopt nog. Politiek Den Haag is drukdrukdruk met bijzaken en wat er in Ter Apel gebeurt is collateral damage. Heemstede Aerdenhoudt ziet deze meloen niet slikbaar. Tot zover de geopolitieke duiding voor zomerreces . Oja Hugo en van der Wal bakken er niks van
Nog even en die dorpelingen huren zelf een beveiligingsbedrijf in. Hekjes, stroomdraden en honden erbij en het begint allemaal verdacht veel op de betere buurten in Zuid-Afrika te lijken. Daar weten ze precies hoe je tuig uit dat soort buurten houdt....
Ik vraag me af of je in Nederland een toegangscontrole op de ingang van je wijk mag zetten. Gewoon een slagboompje + bewaker, heb je er iets te zoeken? Door, anders niet.
Gewoon ontmoedigingsbeleid natuurlijk, want de bewaker mag verder niet echt heel veel. Maar die kan wel tegelijkertijd wat camera's in de gaten houden.
In Rotterdam toen ik nog in het westen woonde
Gooiden ze een handgranaat bij mijn buurvrouw naar binnen
Rechecheur vertelde later dat er een lijstje was gevonden waarop ze de hele flat hadden vermeld
In die tijd had ik een vuilnisbakje uit asiel
Lijst gaf aan nr 16 heeft hond
Wellicht is het een idee om hondenclubs uit ter Apel en andere steden in te schakelen. Ga om de beurt gezellig samen wandelen met de honden, zoals een reaguurder eerder in dit topic al voorstelde. Alle rottweilers, herders, schnautzers, dobermans en andere waakzame alerte viervoeters: verzamelen. Ga in groepen wandelen volg die groep overlastgevers op de voet, geef ze geen ruimte. Wandel desnoods 24 uur per dag, in ploegendiensten. Buurtbewoners zorgen voor koffie en een boterham, gezellig!
Ay, mijn twee Schnauzers, een zwarte en peper en zout!
Doet me altijd pijn in die intelligente ogen te kijken als ik weer vertrek naar Europa. Twee schatten die voor je door het vuur gaan.
@J.Cash | 19-06-23 | 14:02:
Ik zou best mijn dochter in korte rok eens met die
twee willen laten wandelen bij dat crimi opvanghuis.
Van een afstand filmen.
Doe maar een roedel van deze jongens...
www.tuamigoelperro.es/wp-content/gall...
En mijn sjiwawa dan? Racist!
@Zwezerik | 19-06-23 | 14:22:
Ook succesvol bij de wilde zwijnen jacht.
@KDbdl | 19-06-23 | 14:39:
Handtasjes mogen ook mee.
Waarom geen tijdelijk asiel toe kennen ? Ieder jaar opnieuw toetsen. Als het land veilig is (je kan er bijvoorbeeld op vakantie) is het asiel over. Als je na 5 jaar je zelf volledig in onderhoud kan voorzien kan je een permante verblijfsvergunning krijgen. Zou dit niet helpen ?
Nee, je moet pas iets weggeven als er bewezen zekerheid is. Dus, als iemand 10 jaar lang belasting op modaal niveau heeft betaald, pas dan kan hij een aanvraag tot Nederlanderschap doen. Anders werken ze slechts een maandje bij iemand uit de uitgebreide clan waarna ze de levenslange gratis vakantie kunnen genieten.
Uitstekende voorstellen. Gaat dus niet gebeuren.
Zoiets doen ze in de USA ook, een green card krijg je daar echt niet zomaar omdat je zielig bent. In Zwitserland ook niet noch in Denemarken.
Omtzigt: stille revolutie.
Op dit gebied hoef je helemaal niets van Omtzigt te verwachten.
Wat hongarije kan dat kennen wij ook.
Alleen geld halen in brussel en verders niets.
En ook wij hebben een dictator.
In België zijn de pensioenen weer 12% verhoogd. Bedankt !
@J.Cash | 19-06-23 | 14:06: in Belgie hebben ze automatische inflatiecorrecties.
De lontjes worden helemaal niet korter. Er wordt steeds meer met vuur gespeeld.
Het vuur wordt heftiger. Ook een verklaring.
Nu Ter Apel, morgen de rest van Nederland. Met vriendelijke groeten, VVD / D66 / CU / GL
En pvda
Ik zat eventjes te kijken hoe het zit met andere landen die enorme immigratie kennen.
Bijvoorbeeld. In de laatste generatie, nu 40+, kent de VS zo'n 90 miljoen immigranten en hun in de VS geboren kinderen. Daarvan is tenminste 3 miljoen VN vluchteling. Dit wil dus zeggen dat dit vluchtelingen zijn die door de UNHCR geleverd werden. Amerika komt ze ophalen en dat al sinds 1975.
Zitten natuurlijk ook rotte appels tussen. Maar het gros weet met een beetje basishulp zich te vormen als productieve burgers.
Ik heb dan wel vragen. Wat doen ze goed in de VS? En ga niet komen met domme onzin van "far right" in Amerika want die idioten zijn te dom om te poepen. Met je muur en je "human trafficking to the Dems" idioterie.
Ik snap niet zo goed hoe een paar Algerijnen, Marokkanen, een zooitje geflipte idioten, en nepvluchtelingen van het woord vluchteling een synoniem kunnen maken met kakkerlak en parasiet.
Hartsvriendinnetje uit het oosten van het land zei vorige week. Last van asielzoekers? Hier? Nee, niet echt, zitten zo'n 300 vlakbij. Je merkt niet eens dat ze er zijn behalve wanneer ze hun zakgeld kunnen pinnen, dan staat er een rij bij de Geldmaat.
Oh en voor domrechts. Zakgeld, niet zak GELD.
Krijgen ze Mieles in de V.S. of moeten ze er zelf voor werken?
In Maarheeze stappen overlastgevende asielzoekers op de trein, ze gaan naar Amsterdam. Gezellig een dagje uit om zakgeld, handtasjes en sierraden bij elkaar te roven. Al dan niet bij een pinautomaat.
@Gravin v Kippenbouth | 19-06-23 | 13:44:
Station Maarheeze heeft permanent beveilgers er neergezet meen ik. Het was vroeger zo'n rustig station voor het AZC er kwam.
"MAARHEEZE - De ingangscontroles bij station Maarheeze blijven voorlopig van kracht, meldt NS. Ze zijn bedoeld om het aantal incidenten van agressie en intimidatie naar reizigers en medewerkers te verminderen. De aanwezigheid van beveiligers zorgt voor een veiliger gevoel, stelt een NS-woordvoerder."
www.gelderlander.nl/brabant/ns-blijft...
@Wattman | 19-06-23 | 13:46:
Klopt. En dat is heel hard nodig ook.
@Deflatiemonster | 19-06-23 | 13:43:
Zielige mensen hebben ooit op GeenStijl gelezen dat AZC's hoogkwaliteit wasmachines en drogers kopen zoals Miele omdat die bij intensief gebruik langer meegaan.
En die zielige mannetjes doen dan alsof dat iedere asielzoeker een Miele krijgt. Het zoveelste onzin grapje wat een eigen leven is gaan leven en zo vaak herhaald wordt door zielige mannetjes dat het al 10 jaar niet eens grappig meer is.
Of dacht je dat het zo was? Dan ben je wel van het padje.
@Gravin v Kippenbouth | 19-06-23 | 13:44:
Ja joh, alle asielzoekers doen dat of een klein groepje tuig? Dat is nogal een verschil meid.
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 14:30: ik woon vlak bij Ter Apel en kan jou!! verklappen dat het veel meer zijn als dat kleine groepje van jou!! Ga eens een dag in Emmen kijken, weet je voldoende!
In Amerika gaat het ook zo lekker id
Rutte zijn antwoord ja er gaat veel mis in ter apel, maar er is ook veel goed gedaan. Denk aan Turkey deal en nu zijn we druk bezig aan oplossingen met Marokko en Tunesie. Maar het is niet makkelijk we doen vreselijk ons best om aan oplossing te werken (blablabla) HaHahahahahaaahahahhha
Zonder de Turkije deal zouden we 3-4 miljoen Syriërs kunnen verwelkomen in Europa.
Het is niet erg dat je niets weet, het is erg dat je niets wil leren.
Trouwens, als je geen onderdeel van de oplossing bent, ben jij onderdeel van het probleem.
@HoniSoit | 19-06-23 | 13:57: LEES dit even www.vluchtelingenwerk.nl/nl/artikelen...
@speed48 | 19-06-23 | 14:04: geef even een reden waarom hij dat zou moeten lezen. Aan de bron kun je al zien dat het uit een 100% onbetrouwbare hoek komt. Deze club zit heel hoog in de boom van de asielmaffia en soortgelijke hufterige clubs.
Hallo politie, ik heb twee asielzoekers in mijn achtertuin die aan het inbreken zijn. " Ja meneer, dan moet u even wachten, we hebben geen voertuigen vrij"
Hallo politie, jullie hoeven niet meer te komen hoor, heb ze allebei neergeschoten.
Nadat drie minuten later zes politieauto's komen aanscheuren en de twee inbrekers inrekent " MENEER, u zei toch dat u ze had neergeschoten, dat was gelogen". Ja, wie is er dan begonnen met liegen met geen voertuigen vrij hebben, hè!
Hij is goed!
Haha, nog waar ook.
En is de politie gevlucht toen ze zagen dat de inbrekers nog in leven waren?
@Wattman | 19-06-23 | 13:35:
Oh ja, vertel. Wanneer heb jij dat meegemaakt?
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 13:42:
Je weet toch hoe het werkt mag ik hopen. Een kennis had ongenode gasten op hun erf, politie gebeld en ze kwamen maar niet. Toen heeft ie binnen zijn jachtgeweer gepakt, hey ze dropen toch maar af en maar goed ook.
@Wattman | 19-06-23 | 13:56: had ie geen varkens?
jan huppeldepup:
Een jaar of tien (!) geleden gebeurd in ter Apel: mensen vierden een verjaardag met wat vrienden.
Opeens ontdekten ze dat er twee asielzoekers in de gang stonden die de jassen die aan de kapstok hingen aan het doorzoeken waren. Politie gebeld. Antwoord: “zodra we de gelegenheid hebben komen we langs, maar nu kan het even niet.”
Na een half uur waren ze er nog niet. Daarop heeft de eigenaar van het pand de politie opnieuw gebeld en gezegd: “laat maar zitten. We lossen het zelf wel op”.
Binnen vijf minuten stond de politie op de stoep en heeft ze afgevoerd.
Waar ik me wel groen en geel aan erger, is dat het vaak over "een klein groepje veiligelanders" gaat.
Hoe weet men dat en om hoeveel gaat het dan.
Feiten moeten we hebben.
Groen en geel. Waarom Ado Den Haag er weer bijbetrekken.
Het is niet gestoeld op de realiteit, maar het is slechts een handig woordspelletje om "het draagvlak" voor de import van 3e wereldpaupers niet al te veel geweld aan te doen. Ook onder de zgn. 'niet-veilige landiers' wemelt het van het tuig dat je hier absoluut niet moet willen hebben.
Het feit dat Ter Apel überhaupt als azc bestaat, en al dat tuig de zaak daar kan verzieken, is afdoende bewijs van het feit dat de Nederlandse overheid niet meer functioneert.
Ter Apel wordt door Rutte als vuilnisbelt gebruikt. En zolang de bevolking de zaak daar niet echt op scherp zet, gaat dit gewoon door.
Juist. Tuig zoals Rutte en veiligelandiers heeft enkel respect voor harde consequenties.
Al een tijdje vraag ik me al wat voor mensen er toch wonen in ter Apel
Dezelfde situatie had ik kootwijkerbroek of ederveen allang tot een gigantisch pak slaag voor de onruststokers opgeleverd
In beide dorpen hebben ze een, door lokale ondernemers, goedgeordende en van allerhanden zaken ( o.a. Één helicopter stand-by) voorziene burgerwacht.
Waarom niet in ter Apel????
Arme mensen in Ter Apel. Maar ja, grootste deel van NL interesseert het niet, die blijven lekker VVD, D66 etc stemmen totdat het te laat is. Zoveel naïviteit en egoïsme. De ware aard van de mens wordt steeds duidelijker.
Het is wachten, tot er zo'n 'asielzoeker' finaal in elkaar geslagen wordt, of erger.
Dan staan de media vol over intolerante 'witte mannen' die te beroerd zijn om hun huis, hun vrouw en hun portemonnee te delen met arme jonge mannen uit moslimlanden.
Die intolerantie is het gevolg van pigmentarmoede.
Wie niet bukt voor het Herrenvolk is een nazi. The tables have turned.
Witte mannen durven niks behalve als het om een eredivisie wedstrijd gaat.
@Cobarde | 19-06-23 | 13:51: Albino's ? Maar je hebt wel gelijk. Alle demonstraties houden dus altijd zondagmiddag voor het voetbal op.
Tot die pbl er is en heel misschien functioneert, moet je die mensen niet aan hun lot overlaten en gewoon het leger inzetten en indien mogelijk die ratten continue hinderlijk schaduwen zodat ze geen rotzooi uit kunnen halen.
Precies, het kan gewoon, kwestie van politieke wil
Die arme mensen in Ter Apel, die moeten helemaal knijtergek worden van hoe ze belazerd worden door Mark Rutte & Co, en door de lokale overheid.
En als er dan weer voor de “tigste” keer in een week ellende is met AZC bewoners, kunnen Ter Apelaars bij niemand aankloppen want ja, het is nu eenmaal zo, dus jammer dan stil er maar in.
De mensen in Ter Apel verdienen solidariteit van heel Nederland.
UItgezonderd geldelijke bijdragen ben ik heel solidair met Ter Apel. Hoe kan ik helpen?
Naast die komende burgeroorlog woedt er al een tijd een oorlog tegen de oorspronkelijke inwoners van dit land. Door de overheid. Op straat hoor ik zelden nog Nederlands. De hele wereld mag hier wonen en uw kinderen zoeken het maar uit.
Het recht in eigen hand nemen is uiteraard niet toegestaan. Wat wel kan en mag is het oprichten van verenigingen. Een wandelvereniging die elke avond/nacht mooie wandeltochten door het dorp organiseert. Een plaatselijke schietvereniging die enkele dagen per week de leden laat oefenen in een bestaande of te bouwen schietbaan. Een motorclub die op geregelde momenten mooie tochtjes door de omgeving regelt voor al haar leden. Een vereniging van hondenbezitters die leuke bijeenkomsten houdt voor de leden. Enzovoorts enzovoorts.
Het verenigingsleven leeft juist vaak in de dorpen. Maak daar gebruik van. Vraag subsidie en leef u uit.
Nice, bestrijdt ze met hun eigen wapens.
De taser club De vereniging voor een schokkende ervaring.
Het lijkt me inderdaad te helpen als er veel mensen met honden daar lopen, de meeste Afrikaner zijn er als de dood voor.
@jan huppeldepup | 19-06-23 | 13:20:
Voor moslims is een hond onrein.
Bij ons in het dorp is er wel eens een vrouw bedreigd omdat ze met een hond voorbij liep.
Gelukkig zijn die (ik meen Somaliërs) al lang weer vertrokken.
Het recht in eigen hand nemen is niet toegestaan. Dat is dan wel in een land waar de overheid jou kan beschermen en de rechtstaat functioneert. De vraag is of beide nog wel gelden voor Nederland. Zo niet, dan mag je toch echt je eigen goederen en persoon beschermen en verdedigen.
pijl en boog schieten in je achtertuin mag ook gewoon, ook bij nacht en ontij. Kruisboog weet ik niet zeker.
1) Vluchtelingenverdrag opzeggen 2) Géén permanente verblijfsvergunningen meer uitdelen 3) Alles uitzetten dat hier niet mag zijn. 4) Mensensmokkelaars aanpakken (hoe komen al die lieden in Ter Apel?)
Dat zijn maatregelen die Nederland kan treffen. En verder in EU verband:
Hekken op de gehele landsbuitengrens en pushback beleid op de Middellandse Zee. Die ramp met die vissersboot met ca 750 'migranten' had voorkomen kunnen worden als de EU met de marine van alle lidstaten (1 schip per lidstaat) de havens en oversteekplaatsen aan de Noord-Afrikaanse kust zou 'monitoren' (met patrouillerende drones erboven), en die boten, zodra ze de 12-mijlszone van Libië etc hebben verlaten, onmiddellijk aanmerken als 'schip in nood' en onder dwang terugslepen naar het vertrekpunt, niet naar Griekenland of Italië of Spanje. Is één schip per EU lid te weinig, dan 2 schepen per lidstaat, maar die massale illegale migratie van lieden die zichzelf hier maar uitnodigen MOET stoppen.
Maar hoe moeten die mensen smokkelende NGO's dan geld verdienen? Die ophaalservice moet ook betaald worden...
De dood van 750 asieleisers had voorkomen kunnen worden als alle Europese landen zich zo zouden opstellen als Griekenland.
@4HoogAantWater | 19-06-23 | 13:12:
Mijn lieve hemel. Is dit als grapje bedoelt of weet je gewoon niet beter?
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 13:18: Als je de realiteit bekijkt wie er allemaal beter van worden door die smokkel lijkt het mij geen grapje meer.
Libië, Tunesië en Algerije opnieuw koloniseren, ze kunnen het zelf niet aan dus komt de europa helpen de grenzen te bewaken overzee
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 13:18: Waarheid is zelden een grapje.
@jan huppeldepup | 19-06-23 | 13:23:
Ik zal maar snel aangifte doen als ik jou was. Je hebt iets ontdekt.
Laat je het ons eventjes weten hoe het gaat met je aangifte?
Mensensmokkel, het zal je niet verbazen, mag niet. Staan hoge straffen op.
Ik wacht je aangifte af.
@zwarte-string | 19-06-23 | 13:36:
Wellicht is het ook handig dat jij ook aangifte gaat doen.
Let wel op. Een valse aangifte doen is ook strafbaar. Ik hoor graag hoe het verloopt met je aangifte.
Lees net dit:
"Er zouden 300 Pakistanen aan boord van het schip zijn geweest toen het kapseisde.''
"De jongens kregen de belofte van een tussenpersoon dat ze tegen betaling van 15.000 euro naar Italië zouden worden gebracht. Eerst op 19 mei met het vliegtuig naar Libië en dan met een vrachtschip naar Italië. Daar wilden ze werken om geld te verdienen voor hun families.''
Allemaal economische gelukszoekers. Pakistan is geen land in oorlog, en zo ja, dan volstaat het te vluchten naar een buurland: dan ben je uit de bommen en kogelregens, en kun je makkelijk terug als de situatie beter wordt/stabiliseert.
€15.000,- kunnen ze neertellen voor een vliegticket en een plaats aan boord van een illegaal smokkelschip. Kun je met zo'n bedrag dan echt niet iets opbouwen in een land als Pakistan? En wat voor werk denken ze dan te gaan doen in Italië of de rest van de EU?
Nee, echt, zoals ik hierboven al schreef, die illegale migratie moet echt gestopt worden met maatregelen die zoden aan de dijk gaan zetten. Gisteren was er een demonstratie in Amsterdam van een paar honderd snowflakes die schreeuwden dat Rutte 'bloed aan zijn handen heeft' en dat er 'veilige routes voor vluchtelingen' moeten worden gecreëerd. Ze zeggen er dan nooit bij hoe ze dat concreet bedoelen, maar concreet kan het m.i. maar één ding betekenen: het laten vervallen van de visumplicht voor reizen naar de EU: dan kun je nl 'gewoon' een enkeltje voor weinag bij een luchtvaartmaatschappij kopen naar het land van je keuze, en daar geland, hard ''Asiel!'' gaan roepen. Nou, als die malloten in Amsterdam hun zin krijgen, weet ik wel in welke sector ik aandelen moet gaan kopen.
@Dr_Johnson | 19-06-23 | 13:54:
Het feit dat het kabinet weigert in te grijpen om die illegale economische immigratie een halt toe te roepen, geeft aan dat hier een ander plan achter zit, nl. het rap afbreken van de door Nederlanders opgebouwde verzorgingsstaat.
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 13:45: Die aangifte maakt inderdaad ongeveer evenveel kans als, laten we zeggen, een aangifte van Geert Wilders wegens bedreiging. Maar dat bedoelde je niet, he? Al die 'reddingsschepen' maken zich schuldig aan mensensmokkel. Ze zijn namelijk verplicht om die 'drenkelingen' naar de dichtstbijzijnde veilige haven te brengen. Dat is vrijwel altijd de haven waar die dobberbootjes vandaan komen. Ze naar Europa brengen maakt het gewoon mensensmokkel of op z'n minst medeplichtigheid aan. Dat jij dat niet wil zien is jouw probleem.
@Mbovenka | 19-06-23 | 16:34: Daarnaast voldoen ze niet aan de werkelijke definitie van redden, toevallig in de buurt, maar is het uitlokking, daarmee de smokkelaars faciliterend. Het NGO tuig en de smokkelaars hebben elkaar keihard nodig om genoeg koopwaar in de NGO boten te lossen.
Rutte en consorten zijn volkomen verblind door Brussel. Het gaat gestaag door, het land wordt door deze niet capabele premier volledig kapot gemaakt.
Verlichting/bescherming kan de grote vriend "De Hond" brengen! Vooral
die "gastjes"schijten 7 kleuren wanneer de Hond verschijnt. De straat-
hyena's vluchten jankend.. Alle ex-collega's die bv op de Antillen waren
geplaatst/gewoond kunnen dit bevestigen !
Deze hele onzalige asielcrisis is het gevolg van irrationele, ongrondwettelijke regelgeving, verouderde verdragen en ondemocratische dwang vanuit Brussel. En, oh ja, een gebrek aan ruggengraat, moed en focus op de juiste prioriteiten bij politici.
Een verdrag moet de deelnemende partijen voordeel bieden, anders niet afsluiten en/of opzeggen. Een regering die niet handelt in het voordeel van haar bevolking moet vervangen worden.
exact
Begin maar met je laatste punt.
Het is toch simpel .. Geen oorlog? Geen asiel. Omdraaien en wegwezen. Ga je eigen land maar blij maken met je aanwezigheid.
Volgens het oorspronkelijke vluchtelingen verdrag van Genève is oorlog geen reden voor asielverlening. En zo hoort het ook. Die Syriers hebben hier niets te zoeken en hadden gewoon naar Damascus kunnen gaan. Hoeveel Yezidi vrouwen zitten er onder de Syriers? Als het er q0 zijn is het veel. Syriers kunnen zonder problemen naar huis gestuurd worden.
Wordt er geholpen met de was afhalen, weer niet goed natuurlijk.
Het weer was eigenlijk prima.
Ik hoor al jaren dat de maat vol, toch gebeurt er niets. De overheid doet niets en de lokale bevolking laat het over zich heenkomen of vertrekt uit Ter Apel. Toch wel kenmerkend voor de Nederlandse maatschappij: wel een grote bek, niets klaarspelen.
Nog meer lullige reaguursels zonder oplossing, gelul in de ruimte het schiet allemaal niets op.
massaal PVV stemmen meer mogelijkheden zijn er niet.
dit land moet echt dicht voor nog meer mensen.
stem die onnozele wereld verbeteraars weg.
Betere deal: Alle PVV stemmers die ooit zeiden dat Nederland een klotenland is geworden, ruilen per asielzoeker. PVV'er eruit, asielzoeker erin. Wat zal het land daar van vooruit gaan! Die PVV'ers vinden dit toch een rotland, die asielzoeker niet. Vrijheid blijheid.
@Beste_Landgenoten | 19-06-23 | 13:10: Of nog mooier. Iedereen die heeft staan zingen Welkom in mijn land/heeft gestemd op een partij die vluchtelingen wil toelaten mag zijn/haar/x woning inleveren en het land verlaten. De vrijgekomen ruimte en woningen geven we aan de door hen zo gewenste asielzoekers.
Bleek wel een succesformule dat PVV stemmen. Het is kennelijk nog niemand opgevallen dat sinds de opkomst van de PVV Rutte aan het roer zit. Sommige mensen verdienen ook gewoon niet beter.
@Beste_Landgenoten | 19-06-23 | 13:10: mijn idee. Gewoon Nederland opdelen. Ten Noorden en Westen van de grote rivieren wordt het nieuwe land bestemd voor de GL/D66'ers en ten Zuiden en Oosten voor de PVV/BBB'ers. Geef je wel even je echte personalia door BL, zodat we ervoor kunnen zorgen dat jij 'practise what you preach'?
Maar dat is veertig jaar geleden al bedacht door De Tegenpartij.
youtu.be/K0lg9KchCqQ
Nou, nou, heb jij je ogen dicht voor al die asielzoekers die hier met liefde de boel willen veranderen in het thuisland dat ze ontvlucht zijn? Als ze zo blij zijn om hier te mogen zijn en dit zouden laten blijken door te integreren , waren er mss ook minder PVV stemmers. Overigens geldt voor de meeste PVV stemmers dat ze Nederland juist wel een prettig land vinden en het ze pijn doet om dit te zien veranderen in klein Arabia.
@Beste_Landgenoten | 19-06-23 | 14:16: nee, dat was nog steeds hetzelfde land, maar wel met 1 overheid daarboven. De intentie moet zijn om definitief en voor altijd afscheid van elkaar te nemen. Gewoon lekker met D66/GL vriendjes en jullie gewenste import je eigen land runnen en wij ons land. Iedereen blij.
Tijd voor een grotere hond. Houdt ook de wolven op afstand.
www.youtube.com/watch?v=2RRn_IoSyHI
Wat een uitzichtloze shitstorm is dit geworden. Waar zijn die "welkom in mijn land-zangers" gebleven?
Waar kan ik me aanmelden voor de Nederlandse versie van de Guardia Civil. Wil ook zo'n kek hoedje en dito knuppel. Ben politiek rechts georienteerd dus facistisch ben ik toch al
www.politie.nl/, mag je de vuile klusjes van Rutte opruimen.
Helaas worden die agenten dan gelijk vervolgt door het “liberale/marxistische” OM en tot de doodstraf veroordeelt door activistische rechters. (Ant de progressieven gaan die dan invoeren tegen “rechtse” tegenstanders . Want niks ergers dan criminele migranten aanpakken
Geef de inwomers een gratis Rottweiler.
En als het uit de hand loopt wie wordt er dan opgepakt? Vragen, vragen....
Uiteindelijk zijn wij intolerant en racistisch. Dus degene die terecht optreedt te
Prima die burgerwacht. Als de overheid het niet regelt, dan doen de bewoners het wel. Ook nog eens in keurig overleg met de autoriteiten. Eigenlijk net als de speeltuin hier in Zoelen.
Gevaarlijker wordt het als er ook een schaduwwacht ontstaat die intern niet digitaal communiceert en niet in contact staat met de autoriteiten.
Het probleem is alleen dat wanneer asielzoekers misdrijven plegen de politie in geen velden of wegen te bekennen is en er niks gedaan wordt. Als een getergde burger echter het heft in eigen hand neemt dan is de politie in grote getale aanwezig en gaat het OM tot het gaatje om de daders (want racistisch en discriminerend) tot het gaatje te vervolgen....
@Jafco | 19-06-23 | 13:00: Daar heb je helaas heelemaal gelijk in.
Wir schaffen das.
@Jafco | 19-06-23 | 13:00:
Men veranderde niet voor niets de naam van het ministerie van Veiligheid & Justitie in Justitie & Veiligheid.
Men vond dat Justitie voorop moest staan en derhalve Veiligheid op de tweede plaats kwam.
"Minister Grapperhaus zei in het Vragenuur in de Tweede Kamer dat hij volledig achter de naamswijziging staat. Het moet wat hem betreft duidelijk zijn dat justitie voorop staat. "Dat is de basisvoorwaarde."
D66 is altijd voor meer mensen het land in. VVD ook. De leden vinden het keer op keer goed. De CU en CDA vinden het, met PvdA en GL en Volt helemaal mooi. De stemmers op die partijen zullen er wel aan verdienen of altruïstische motieven hebben. Totdat blijkt dat dochterlief niet over straat kan, zoonlief en dochterlief geen woning kunnen vinden nadat er tijdens de studie al bleek dat een studentenwoning vergeven was aan een buitenlandse student die daar met voorrang mocht zitten. De universiteit en hoger school ontvangen daar namelijk meer geld voor. Wat wil je in een land waar veroordeelde criminelen vrij rondlopen omdat cellencomplexen verhuurd zijn aan bijvoorbeeld Zweden.
"D66 is altijd voor meer mensen het land in."
Nee hoor, er staan ook op de lijst die weg mogen.
@Beste_Landgenoten | 19-06-23 | 14:28:
Crap.
Mag ik dan bij jou?
*de Landgenoot met puppyoogjes aankijken doet*
"Nederland heeft tenslotte te veel van dit dorpje gevraagd" Het is Rutte en zijn clan die hier de schuldigen zijn en die helemaal niets meer van doen hebben met Nederland. Halleluja, de EU! Daar komen de oplossingen vandaan en daar gaat Rutte persoonlijk voor zorgen. Dus nog even geduld, stelletje racistische EU burgers verblijvend op het stukje EU en met name in Ter Apel in het voormalige Nederland.
Hee, is dat niet Arnold Layne, moonshine washing line?
The man with the strange hobby?
Hebben de Randstedelijke acteurs en actrices al met de racismevinger naar de inwoners van Ter Apel gewapperd?
Dagelijkse bezigheid. Voor je het weet sta je anders een paar treden lager op de deugladder.
Hoeveel politici en BN'ers wonen er eigenlijk in Ter Apel?
Ik hoorde een paar NRC lezers uit Bloemendaal klagen.
De bewering is dat de overlastgevers een heel klein deel van alle asielzoekers zijn. Ik zou er geen problemen mee hebben als die in een heropvoedingsbusje worden getrokken en daar een traumatische ervaring opdoen.
Wat denk je zelf. Daar hebben wij Nederlanders de ballen niet voor. Pappen en nat houden en nog meer bukken. Daar zijn we goed in.
Toch vraag ik me af. 1000 getalenteerde jonge mannen per week en toch een overschot aan openstaande vacatures. Je zou toch zeggen dat de krapte op de arbeidsmarkt binnen twee jaar weg moet zijn.
Oitkering
Er worden geen vacatures ingevuld door deze asieleisers. Hand ophouden doen ze wel.
@Tommi | 19-06-23 | 13:01:
Klopt want ze mogen immers niet werken.
@Beste_Landgenoten | 19-06-23 | 13:07: alweer leugens BL?
www.vluchtelingenwerk.nl/nl/artikelen...
Is er zo langzamerhand nog geen overschot aan tandartsen in dit land? Al die Syriërs die hier binnenstroomden waren toch tandarts?
@Beste_Landgenoten | 19-06-23 | 13:07:
Tuurlijk mogen ze wel werken. Te beginnen met met eigen omgeving schoon te houden. Als dat dan klaar is, de woonplaats. Papier prikken onkruid wieden, oude mensen helpen oversteken etc..
@BoerKoekoek | 19-06-23 | 13:15:
Ah mooi! Eindelijk.
Dat komt omdat die migranten nog geen Nederlander zijn. Van zodra ze een status en een huis hebben, voelen ze zich met het land verbonden en gaan ze zich vereenzelvigen met het land.
En ze zouden allang een huis hebben gehad, en het zou dus lang zo druk niet zijn geweest in ter Apel, als bepaalde beroepsgroepen niet teveel stikstof zouden uitstoten en stukken grond hadden afgestaan, zodat er volop gebouwd had kunnen worden.
Geweldige nickname, die zegt alles!
Het is pas middag en u zit nu al aan de geestverruimende middelen? U weet wat het werkloosheidcijfer is van niet westerse immigranten?
Zo is het maar net. En ondertussen bestellen we bij een of ander linksdraaiend schetenwappelijk instituut nog een onderzoek naar de oorzaken van de polarisatie van onze samenleving.
Mijn sarcasmemetertje twijfelt. Ik mis een emoticon of u is van X66?
@Zapata10 | 19-06-23 | 12:52: Sarcasme dude, sarcasme.
Omdat u dit op GS schrijft en niet op Joop, ga ik ervan uit dat u dit sarcastisch bedoeld, maar soms ga ik wel eens twijfelen.
U bent de /sarcasm vergeten.
Er zijn regio's in Nederland waarvan het COA weet dat "overazieling" absoluut niet gaat werken, blij dat mijn onweerkruis daar staat. Heb het te doen met de zwaksten in Nederland die al die ellende maar moeten slikken vanuit het "Rijk".
Ter Apel mag per 1 juli ook nog eens 41 statushouders een huis geven.
Staat te lezen bij Rijksoverheid.
www.rijksoverheid.nl/documenten/rappo...
En keti koti herdenken?
Het is toch godgeklaagd.
Maar als je het lef hebt de politiek kwaadaardig te noemen is het land te klein.
@Joris Beltsin | 19-06-23 | 12:49: Hmm, dat is ook zoiets. Las laatst in het Parool dat in Amsterdam en (natuurlijk!) in heel Nederland Keti Koti herdacht gaat worden. Maar afgezien van de grote steden die dat ongetwijfeld gaan doen, ken ik verder geen enkele plek waar dit herdacht/gevierd gaat worden.
@FrankVeer | 19-06-23 | 12:58: Keto Koti? Vieren ze dat met een brandend kruis en van die witte jurken en kappen?
Tering.
Bepaalde observaties en conclusies kan men maar beter voorzichzelf houden en zelf dit land zo snel mogelijk ontvluchten.
De burgemeester dramatiseert.
Het heft in eigen handen nemen en de eigenrichting bestaat zo te zien uit het doen van een burgerarrest.
Dat is geen eigenrichting maar een recht dat elke burger heeft.
Je mag iemand naar de grond werken en vasthouden tot de politie er is.
Maar, hoe lang mag je iemand vasthouden totdat het ontvoering en of vrijheidsberoving wordt?
@kweethetooknietbeter | 19-06-23 | 12:52: Tot de familie contact opneemt met de politie.
@kweethetooknietbeter | 19-06-23 | 12:52:
Je bent wel verplicht de politie te bellen.
Reken maar dat het mormel gilt, spucht, bijt, scheldt en schopt!
@bitterpete | 19-06-23 | 13:06: dan mag je toch passend geweld gebruiken om hem daarmee op te laten houden?
@Spie | 19-06-23 | 14:03: theoretisch wel. In de praktijk zal je door het D66 OM en de D66 rechter als een bloeddorstige rascist en facist worden gezien die zeer zwaar bestraft moet worden.
@Grachus | 19-06-23 | 14:23:
Ik weet dat het woord rassen bestaat, maar het is een racist, en ondanks dat er meerdere facetten aan een kwestie kunnen zitten, moet je fascist spellen.
@cugel | 19-06-23 | 19:23: Ik weet het. Geen idee hoe het daar zo terecht is gekomen. De correct werkte waarschijnlijk niet.
In dit spel is de racismekaart een van de vele kaarten. Toen ik vandeweek iemand hoorde zeggen dat Bloemendaal is dichtgebouwd wist ik dat ook de klassenjustitiekaart meedoet. Wat is troef, wie heeft de laatste slag of klopt over, iemand?
Vroeger was de boer troef. Maar misschien heeft Bennie J. immdels de tekst aangepast, dus ik weet het niet meer.
En daarom: De Spreidingswet. Zodat Ter Apel er niet alleen meer voor staat. En het terugsturen of in een gesloten opvang verzamelen van veilige-landers.
Die spreidingswet gaat er alleen maar voor zorgen dat deze ellende zich gaat verspreiden. Dweilen met de kraan open in goed Japans.
Tuurlijk.
Omdat er 1 gemeente in de stront zit is de politieke oplossing om alle andere gemeenten ook in de stront te duwen.
Een "Deur dicht" wet is een betere oplossing. Humaan naar de Nederlanders die veilig over straat willen, die hun kinderen van 25+ graag een eigen plek gunnen, kinderen die op school die medeleerlingen krijgen die Nederlands spreken. Humaan naar de belastingbetaler zodat die zijn eigen broek kan ophouden en niet afhankelijk is van allerlei toeslagen omdat de overheid zoveel afroomt om te kunnen "deugen", waarvan asielpamperen er eentje is.
Spreiden, ja, dat geeft prachtige kansen alle misstanden in statistieken weg te smeren. Één beroving/verkrachting meer per gemeente klinkt beter dan 342 in ter Apel.
Hoeveel vluchtelingen heb jij eigenlijk opgevangen?
Helemaal eens met een spreidingswet. Pas op het moment echter dat het verdrag van Dublin naar de letter zal worden uitgevoerd. Tot die tijd? Dacht het niet
@4HoogAantWater | 19-06-23 | 13:04:
Ben zelf een vluchteling. En nu wil ik graag een halal-strand.
Nee. Gewoon eens aan de afspraken houden. Land van binnenkomst dien je jezelf te registreren. Wat naar Nederland komt zijn geen vluchtelingen.
Veel lullige reaguursels waar niemand iets mee opschiet
er is maar een oplossing totale stop import vreemdelingen en uitzetting hufters.
Het is niet mijn partij maar Wilders heeft misschien een punt, pfffffffffff, zucht.
@uisge baugh | 19-06-23 | 12:49:
"niet mijn partij" maar wel een punt hoor ik al jaren.
stem er dan eens op verdomme.
Briljant! Dat daar nog niemand opgekomen is..
Weer 1000 asielzoekers die vinden dat wij niet de juiste religie hebben.
Daarom vrijwillig verplichte spreiding.
Gedeelde smart is halve smart.
Niet alléén Ter Apelstan mot eraan, alle dorpjes in Nederland motte eraan.
Wees solidair met de Apelnezen!
Elk dorp moet voelen hoe het voelt om het spuugzat te zijn met overlast, diefstal, bekspugen, aanranding.
Ongelofelijk dat we al jarenlang de dooddoener horen 'dat het overgrote deel van de 'incidenten' wordt veroorzaakt door een relatief kleine groep'. Alsof die 'kleine groep' jarenlang blijft hangen in aanmeldcentrum Ter Apel waar dan geen plaats zou zijn voor de wekelijkse aanvoer van +1000.
In dit geval is gedeelde smart verdubbelde smart. Vandaar het brede enthousiasme in den lande.
@drs.Nee | 19-06-23 | 12:44: de bekende 'newspeak' van "veilige landiers".
Als ik in Ter Apel zou wonen zou ik werkelijk alles op alles zetten om te verhuizen. De bewoners moeten als groep naar de gemeente en daar vragen om ondersteuning bij hun verhuizing. Doe dat gezamenlijk.
Voor degenen die blijven of voorlopig niet gaan, vraag ook eens naar maatregelen die de gemeente volgens de gemeentewet kan/moet nemen. Spreek dat in. Eis dat. Neem met z’n allen een advocaat in de arm. Doe iets.
Zijn er nog mensen die een huis willen kopen in Ter Apel en omgeving ?
Misschien moeten ze een studiereis naar Bloemendaal maken?
@Low battery | 19-06-23 | 12:39: Ja hoor. Prachtige omgeving. Alleen dat asielkamp moet daar weg.
Vroeger, in Engeland, in Romeinse tijden, werd er een grote wal of muur om zo'n dorp heen gebouwd, met diepe greppels er voor. Met poorten, met wachten waar iedereen werd gecontroleerd bij binnenkomst. Poorten die 's nachts dicht gingen.
Misschien hier een idee.
Als nederlanders nu massaal naar Bloemendaal gaan. Gewoon een dagje kijken hoe het is om zonder AZC te leven. Er is wel een ondernemer hier die dat wil regelen.
Het lijkt mij niet onredelijk dat als de overheid haar opdracht om lijf en goed van de Nederlandse burger te beschermen verzaakt, deze burger overgaat tot zelf- of buurtbescherming.
Heftig, snel een herhalingstraining 'Achteloos Wegkijken' regelen voor Den Haag.
Ver van de randstad dan vinden veel mensen dat goed. Toch een achterlijk gebied totdat er dan bij hun in de buurt een azc uit de grond komt dan is de wereld te klein.
Precies dit, en dan kijken ze gek als mensen in nood het heft in eigen hand nemen.
Inertie heeft een naam: Rutte IV. Meest incompetente zooitje sinds Rutte 3
Laat Leo Lucassen, Judith Sargentini en al die andere refugees welcome-roepers dan maar naar Ter Apel verhuizen. Zij zullen er weinig moeite mee hebben dat hun wasgoed onder hun kont vandaan gestolen wordt.
Misschien wat NPO geld er tegen aan gooien en een mooie show van maken. 24 uur in Ter Apel, mijn huis jouw huis, week huizen ruil, ...
Misschien kunnen de mensen in Ter Apel stemadvies gaan uitbrengen op basis van hun ervaringen. Een soort wijze stemwijzer om oorlog in Nederland te voorkomen.
Neemt niet weg dat als die bom daar barst, dat rutte c.s. over elkaar heen struikelt om geschokt te zijn en het te veroordelen, om vervolgens meteen die situatie aan te grijpen om die spreidingswet nog erger er door te rammen in plaats van werkelijk iets aan de oorzaak te doen.
Precies, waarschijnlijk ingecalculeerd. Gaan gerust op zomerreces en laten de vlam in de pan slaan. Uitgerust kunnen ze dan wijzen naar die extreem rechtse racisten uit het noorden.
Nee joh, dan worden Ter Apel e.o. gebrandmerkt als racistisch rattennest, PVV-bolwerk en laagopgeleid Islamofoob achterland.
Uweettog.
@Zozozo | 19-06-23 | 12:48: Ik las geëjaculeerd.
Gaat niks gebeuren daar in Ter Apel. Bij de eerste tekenen stuurt Den Haag een paar ME busjes er op af om de eigen bevolking af te laten tuigen. Wie zijn toch die ME'ers?
Precies dit. Zodra de bevolking het ook maar waagt om zelf daadwerkelijk het heft in handen te nemen, zal er binnen no-time wel een politie macht beschikbaar zijn. Om tegen de eigen bevolking in te zetten, uiteraard.
Doorpolderen en verder inschikken en weer een salami-plakje eraf.
Je kan er eindeloos mee doorgaan.
Het lost alle problemen op.
Want ermee wegkomen is voldoende toch.
De ellende voor anderen negeren we gewoon.
Denken ze bij de VVD.
Vooral als je lekker blijft wegkijken voor de gevolgen voor gewone mensen, zoals vanuit Bloemendaal, waar alleen wereldvreemde luxe-problemen bestaan en alles netjes is aangeharkt en aangelegd, omdat die mensen daar meer geld hebben omdat .. ze om een een of andere reden meer geld krijgen dan anderen die ook gewoon elke dag werken.
Maar dan hoef je dus nergens iets van te vinden als VVD-er.
En vooral blijven glimlachen alsof er niets aan de hand is.
Tegen de klippen op.
Overal en altijd glimlachen.
Vooral precies bij zinnen en woorden waar het moeilijk wordt.
Glimlachen alsof we het allemaal wel eventjes gaan fixen.
Omdat het dus blijkbaar niets voorstelt.
Dat dat gewoon slachtoffers wan wanbeleid in het gezicht spugen is en doen alsof er niets aan de hand is, komt niet bij ze op.
Volkspartij voor Vrijheid en Democratie.
Alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
Niet alleen maar glimlachen hoor, ze hebben ook het gore lef om boos te worden als jij boos wordt omdat ze alleen maar glimlachen.
Duurt maar lang allemaal met dat kantelen.
+1.000 en dan moet ik water besparen. Doei!
Het lijkt wel een groot experiment in Ter Apel, met mensen wel te verstaan.
Misschien een tweede experiment starten in Bloemendaal, met Bloemendalers.
In Bloemendaal , Aerdenhout e.d. zijn AZC's gepland en door gemeenteraad goedgekeurd. Plaatse inwoners gaan op het alle mogelijke wijzen tegenhouden. Hebben poen zat voor dure advocaten e.d.
Ondertussen ligt in Velsen Noord nog steeds dat mega cruiseschip. Zou voor maart verdwijnen. Dus niet.
En je denkt dat de uitkomst dan anders zal zijn?
Een experiment duidt nog dat er omkijk is. Helaas is het vanaf dag 1 al een snelle afkoop. Kan met alleen geld alle verantwoordelijkheid ingedamt worden? Jawel; een commerciele partij pakt het aan. En we geven ze een gemeente waar schade beperkt kan blijven. Gedaan wat kon.
@Cornelis12 | 19-06-23 | 12:35: Het experiment in Velsen met mensen is iets kleiner van opzet en ligt er pas. Maar ook dit experiment van tijdelijke aard gaat gewoon doorrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
@Cornelis12 | 19-06-23 | 12:35:
Niet alleen in Velzen Noord.
Ook in Amsterdam ligt zo'n schuit.
In de Coenhaven, nota bene!
@4HoogAantWater | 19-06-23 | 12:35: De uitkomst zal niet anders zijn, ik vermoed wel de snelheid waarmee alles voltrekt. Ik verwacht iets met acceptatie.
Moeten die asielzoekers hun kleren op een rekje drogen?
Terwijl Miele toch prima wasdrogers produceert.
Volgens mij is diegene op de foto op vakantie.ik zie namelijk ook een camper.
Ik denk dat de jongeman op de foto opmerkte dat de bewoners vergeten waren de was op te hangen. Hij bood even een helpende hand! Niet meteen van het slechtste uitgaan jongens.
Fijn hoor, als Joris een burn-out heeft niet bij mij komen.
Uitleg D66: Allemaal racisten.
In Duitsland gaat het ook helemaal mis. Na Zweden is ook Duitsland verloren. Daar zijn nu clans van o.a. Syriërs die elkaar massaal te lijf gaan en de rechtsorde van Duitsland niet accepteren. Dankuwel Frau Merkel. Gut gemacht. Wir schaffen das nicht mehr.
Samenlevingen ontwrichten en straks met een oplossing komen waarbij niemand meer privacy zal hebben, u dacht dat het enkel voor wapsters was weggelegd om deze gedachten te hebben?
Bestaan al zelfs Islamitische outlaw motorclubs in Duitsland die overigens ook in Nederland tekeer gaan.
www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20...
win-win situatie van maken, en al die gasten ronselen om ze naar ukraine te sturen.. zijn ze ze kwijt en hebben ze een bijdrage aan ukraine geleverd die niet de duitse nationaliteit heeft, dus putin kan ze niets maken dan.
@Cornelis12 | 19-06-23 | 12:30: archive.is/MHJsq
@dumbfarmer | 19-06-23 | 12:34: Die gasten zijn juist gevlucht uit hun land omdat ze weinig zin hebben om voor hun eigen land te vechten en strooptochten door Europa een stuk makkelijker en veiliger blijken.
Iemand die dacht dat het anders zou gaan uitpakken op den duur is wel heel naïef of gewoon dom.
Of groen links, praktisch hetzelfde.
Je zou als gemeente toch elke inwoner een paar Dobermanns ter beschikking moeten stellen inclusief vrijstelling hondenbelasting en gratis voer. De enige manier om grijpgrage handjes van je perceel weg te houden.
Malino's hebben meer energie.
@Ing. eslapen | 19-06-23 | 12:35:
Whatever, zolang die dingen maar "woef" doen als er iemand ongevraagd je perceel binnensl;uipt.
@Graaisnaaiert | 19-06-23 | 12:52:
Dobermans doen geen "woef".
Die doen meteen "hap".
Rotterdamse mentaliteit, die beesten.
Geen woorden maar daden.
@Kapitein Sjaak Mus | 19-06-23 | 13:08: het meteen hap kan een probleem zijn. 16 uur ineengedoken in een hoekje niet. Pas daarna de polo bellen. Heeft namelijk ook geen prioriteit.
@Graaisnaaiert | 19-06-23 | 12:52: niet 'woef', naar 'hap'.
@Kapitein Sjaak Mus | 19-06-23 | 13:08:
Jamaar, jamaar, we hebben met z'n allen toch afgesproken dat we het gesprek zouden aangaan? Dat geldt dan ook voor het betere blafwerk.
Zit in een ander dorpje ,ook hier meer welkom.
Je herkend het aan de toenemende inbraken en overlast.
Nog een keer ,welkom welkom.
De meneer die de was ophangt... krijgt gewoon een verblijfsvergunning... want zo werkt het.....
Hij wil aan de slag, dat zie je zo. Pasaangekomiers houden van schoon, net en proper.
Er gaat helemaal niets gebeuren in Ter Apel. Wordt ook meteen door de dan opeens opgetrommelde politie en OM in de kiem gesmoord. Wilders was er onlangs en boze bevolking liep massaal uit om het te begroeten als de grote verlosser maar beste man kan verder ook niets doen.
Wilders gaat overigens a.s. woensdag naar Zandvoort om met de inwoners te praten over de al jarenlange voortkabbelde overlast en agressie door bepaald soort tuig. Afgelopen weekend voor de bühne veel politie en dat was het.
Heel Nederland is opgezadeld met die waanzin.Gekmakend maar het gaat gewoon door want iedereen wil zijn vrouw en dochters thuis hebben.
Ik heb geen abonnement op het Dagblad van het Noorden en ook niet op facebook te vinden.
Wat niet weet wat niet deert zal ik maar zeggen.
Alsublieft; 12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fdvhn.nl...
thanks!
Ik begrijp niet zo goed waarom de overheid wel weet wat het probleem is in Ter Apel maar er niets aan doet. Afgezien van de dorpelingen zijn het ook de echte asielzoekers die geïntimideerd, bestolen en beroofd worden. Ze klagen er publiekelijk over. Het kan toch niet zo heel moeilijk zijn om heel vroeg het kaf van het koren te scheiden?
Persoonlijk ben ik niet zo bang voor immigranten. Ik kijk namelijk veel naar 100% immigratielanden zoals de VS, Canada en Australië waar gewoon blijkt dat recente immigranten veel meer bereid zijn om hard te werken en een leven op te bouwen. Dit waar de autochtonen vaak drank en drugs verslaafd zijn vanwege de ellende aan gericht door eerdere immigranten en de afstammelingen van de eerdere immigranten zijn vergeten dat ook zij eerst immigranten of vluchtelingen waren.
Immigrant != "vluchteling", GML. En dat weet jij ook donders goed. In de VS zitten ze ook niet op al die kansloze Mexicanen-en-verdernaarhetzuidiers te wachten. Zie de muurplannen van Trump bijvoorbeeld.
Inderdaad kijk ook eens naar de statistiekjes over de arbeiddeelname van asieliërs, oh nee…
Het gaat niet om de immigranten.
Het gaat om de destabilisering en polarisatie, het is belangrijk dat te erkennen in plaats van in een goed/fout discussie te verzanden.
De porfessionele gesubsidieerde racismeroepers, GML. Daar is men als de dood voor.
Je moet dan wel goed kijken waar de migranten vandaan komen. Australie selecteert sterk. Chinezen zijn in het algemeen hard werkende mensen met een grote drive succesvol te willen zijn. Canada ligt ook zodanig dat immigratie niet simpel is. De US heeft idd een hoop mensen op te vangen uit midden amerika. De mensen die we hier vanuit voornamelijk Afrika komen hebben een cultuur, mentaliteit en levensstijl die nogal verschillend is van de onze. Dat botst.
De VS, Canada en Australie zijn landen waar je geen andere keus hebt om te werken. Ze doen er niet aan uitkeringen voor "nieuwkomers".
Mensen zijn trots om Amerikaans staatsburger te zijn, dat wordt hier al een kwart eeuw ontmoedigd.
Gaap. In uw argument ontbreken nog de Hugenoten, de Sefardische alsmede Azkenazische Joodse vluchtelingen die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de Nederlandse samenleving. Hoeveel cognitieve dissonantie is er nodig om de fundamentele verschillen met de huidige zandbakkiërs weg te wuiven?
@Mbovenka | 19-06-23 | 12:25:
Ja, ja die muurplannen. Weet je wat je nodig hebt om een muur te verslaan? Een schep of een ladder... Vreemd dat miljoenen Amerikanen daar nooit een seconde over stilgestaan hebben.
@Mbovenka | 19-06-23 | 12:25:
Geen fan van Trump, maar je geeft hem teveel eer. De muur staat er al langer en begint al in de 20-er jaren. Onder Carter was er al een "tortilla curtain". Bush sr nam de draad weer op, onder Clinton verder uitgebreid, en Obama verklaarde het zo goed als af met ruim 1000 km. Onder Trump werd maar iets van 100 km toegevoegd.
Die immigratielanden halen dan ook een heel ander kaliber migranten binnen en hebben ook hele andere regels m.b.t. bijstand en welfare voor illegale migranten:
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 12:47: zucht, the wall was meer een verkiezingskreet. Het is meer een hek met wachttorens geworden.
In bovenstaande landen krijg je geen uitkering als je binnenkomt en wordt je geacht zelf voor een onderkomen te zorgen. Geen linksche mannetjes die dit goedpraten.
In de landen die jij noemt heb je geen recht op opvang, uitkering, huisvesting, gratis gezondheidszorg en gezinshereniging. Daar moeten immigranten dus vanaf dag 1 voor zichzelf zorgen, wat ze dus ook doen. Daarom werkt het daar wel en in Nederland niet. Je moet kiezen tussen (1) een fijnmazig sociaal vangnet met waarin de overheid alle basisvoorzieningen organiseert - met strenge toelatingscriteria, OF (2) een systeem waarin iedereen voor zichzelf zorgt waarbij je ruimhartig kan toelaten. De Nederlandse combinatie, ruime basisvoorzieningen en toegang voor iedereen, is onhoudbaar en zal altijd mislukken.
@uisge baugh | 19-06-23 | 12:33: Maak daar maar 40 jaar van.
artikel zonder betaalmuur
archive.is/6lYbp
Top !
"urgentie bij ministerie en uitvoeringsorganisaties nog altijd niet genoeg wordt gevoeld."
Blijkbaar moet het eerst escaleren voor het daar doordringt.
bedankt!
Wat me bijzonder verontrust is dat gezagshebbers de situatie in Ter Apel juist als hefboom gebruiken om die dwangwet te rechtvaardigen: gemeentes moeten hun verantwoordelijkheid nemen (kots), want de bewoners van Ter Apel zijn de wanhoop nabij.
.
Maw: de oorzaak van die ellende mag over iedere gemeente van Nederland worden uitgerold. Want denk maar niet dat die toestroom gaat stoppen, er komt ieder jaar een stad Nederland binnen. Van welke planeet komen deze gezagshebbers, een kind kan uitrekenen dat het NU direct moet stoppen.
Een wijs maar uit Davos zei ooit eens dat iedereen wat bozer zou gaan worden, wat een visie.
Al jaren pleit ik voor de oprichting van een groot, omheind complex in de polder om duizenden asielzoekers op te vangen. Dit complex zou voorzieningen moeten hebben zoals politiebureaus, brandweerkorps, een modern ziekenhuis, huisartsenposten, scholen, enzovoort. Het mag best wat kosten. Het idee is om een systeem van woningen in te richten op basis van de status van de asielzoekers. Hierbij zou een eerste, tweede en derde klasse indeling mogelijk zijn, waarbij de derde klasse zeer sober is en bestemd is voor kansarme asielzoekers.
Om het complex te kunnen verlaten, zouden er bepaalde eisen gesteld moeten worden. Dit omvat het leren van de Nederlandse taal, het verwerven van een vakbekwaamheid (bij voorkeur praktische opleidingen zoals loodgieterswerk, enz.), het volgen van stages en het vinden van werk, enz. Pas nadat aan deze eisen is voldaan, zou men kunnen doorstromen naar een reguliere stad en zich kunnen assimileren in de Nederlandse samenleving. Als niet aan deze eisen wordt voldaan of als men hier niet aan wil meewerken, wordt men naar een lagere klasse gestuurd.
Asielzoekers zonder perspectief en zij die niet bereid zijn om zich aan te passen, zouden van Nederlands grondgebied worden verwijderd en teruggestuurd naar opvangcentra in de regio. De financiering van deze centra zou moeten worden gedragen door de EU, zodat ook Noord-Afrikaanse landen er baat bij hebben.
Zo slecht is dat idee eigenlijk niet eens.
Goed idee, maar valt vast weer af door mensenrechten niet goed genoeg behartigt... en zo komt ter nooit een oplossing
Daar gaat D666 vast mee akkoord. Succes ermee.
@GrandMechantLoup | 19-06-23 | 12:22: Een zeer slecht idee. Ik pleit voor een systeem zonder asielindustrie want zonder asielvoorraad actief te faciliteren hier voor een leven lang gratis verzorging te gaan. Actief uitzetbeleid waar dat juridisch mogelijk is (of mogelijk gemaakt kan worden) en zeker geen uitzondering voor alleenreizende minderjarige kinderen of terugkerende kalifaat-broedkippen.
ik heb al een hele tijd het australisch idee te volgen, komt ver overeen met dit alleen zetten we ze op een leeg waddeneiland, het veerpont zorgt voor eenrichting verkeer, en de enige opties om er af te komen: naar het land van herkomst.
@henniebal | 19-06-23 | 12:27: Hoe menselijk is het wat de regering onze medeburgers in Ter Apel aandoet? Die bewoners sluiten zich "vrijwillig" af van hun omgeving, dus dat is wel humaan?
@dumbfarmer | 19-06-23 | 12:30: Nu maar hopen dat de zeespiegel blijft stijgen. Anders komen ze wadlopen alsnog op het vaste land.
@henniebal | 19-06-23 | 12:27:
Dat argument is makkelijk te weerleggen: je hoeft niet hierheen te komen, als je wel komt was het waar je vandaan kwam kennelijk nog erger.
Een soort Nooddorp, niks mis mee. Maar laten we het dan wel in regio waar ze vandaan komen plaatsen.
Laat de asielzoekers niet los zolang de asielprocedure loopt. Een asielzoeker kan de poort als hij/zij besluit terug te willen naar land van herkomst (gratis enkele reis ticket + wat leefgeld), de asielaanvraag is afgewezen (enkele reis zonder extra's naar niet EU land), de asielaanvraag is gehonereerd en een gemeente (zo gek is geweest) een gratis verblijf inclusief logies aanbiedt.
Niemand gaf echt om Calais, en niemand zal echt om Ter Apel geven. Ooit is het voorbij, en alle ellende voor AZC client en burger was dan maar zo. Gereduceerd tot een paar E-mails op de inbox van iemand die er dan niet meer werkt. Misschien zelfs een dode. Misschien drie of vier over de tijd van een paar jaar. Een paar slechte nieuwsdagen overleven de VVD en het COA wel. Afschuiven naar een verre gemeente, met een dekseltje erop. Dan blijft het buiten je zicht, dus wat kon je eraan doen?
Wat moet je hier nog over zeggen? Tenenkrommend. Schandalig. Mag niet bestaan. Afschuwelijk. Mislukte politiek. Rutte. ?66. CDA. CU. GL. Totaal gestoord. Totaal mislukt. De inwoners zijn er niet blij mee, de asielzoekers vermoedelijk ook niet. Op metaniveau; helemaal niemand is er blij mee.
-
Heeft Marx R. toch nog een eenheid weten te maken van los zand.
De politie zal dan wel aan het opschalen zijn. Het mag natuurlijk niet zo ver komen dat de burger het heft in eigen hand neemt.
Willen jullie meer of meer? Meer meer meer VVD hoera!
Zo simpel kan het zijn volgens Orban:
"Gewoon niemand binnen laten en die al binnen zijn eruit zetten".
Als we om te beginnen 'herhaalde asielaanvragen' nou eens gingen afschaffen.
"Niet meer van deze tijd !"
Dan vragen ze het aan onder een andere naam. Of we maken van iedereen een foto, die in een door een AI bestuurde database gaan. Maar dat zal vast de privacy van de aanvrager schenden.
Laat de kamerleden er een week slapen er zijn heus wel mensen die Jesse een weekje in huis willen. Dan besef je de ellende. De politiek staat zo ver van de burger af. Elke week 900 tot 1000 er bij. Dat kan toch niet? En we weten nu eenmaal dat ze niet allemaal met de beste bedoelingen naar hier komen. Vluchten? Meer dan de helft komt shoppen en ziet het verder als een uitje.
De kamerleden gaan binnenkort toch twee maanden op reces, het zal hun worst zijn wat daar gebeurt. Afspraken kun je toch niet meer maken met de overheid, dat blijkt nu wel weer.
Zodra Jesse (of welke politicus dan ook) na die week losgelaten wordt gaat hij eerst bevestigen dat het een probleem is, dat hij hart heeft voor de mensen in Ter Apel, dat het anders moet. Vervolgens onderzoekje inplannen. Vervolgens tweede onderzoekje, vervolgens een advies met maatregelen, vervolgens niks, niks en nog eens niks en zo gaat het al jaren.
@HoniSoit | 19-06-23 | 12:23: Vergeet het instellen van de commissie niet.
@zilverrug | 19-06-23 | 12:19: Dan staat de 2de kamer toch leeg. Breng er twee maanden een groep asielzoekers onder. Aan het einde van die 2 maanden geen schoonmaak en herstelwerkzaamheden uitvoeren. Laat de politici dan lekker in de puinhoop zitten.
@Gebakschep | 19-06-23 | 12:34:
Topidee! In de zomermaanden is er altijd behoefte aan extra opvang. Ik zeg doen!
@Gebakschep | 19-06-23 | 12:34: Dan moeten de goede Kamerleden ook lijden onder de aanpak van de kwaden.
@Met_baard | 19-06-23 | 12:49: Die goedwillenden kunnen dan gewoon die periode thuisblijven of op werkbezoek gaan. Die hadden namelijk toch al 0% invloed op de uiteindelijke besluitvorming, dus hat hindert het politieke proces voor paar maanden hoegenaamd niet.
"Ja maar we leven in een rechtsstaat" Daar heb je wat aan als je fiets voor de vijfde keer gejat is, zo'n hufter door je brievenbus staat te pissen en de was van de waslijn wordt gestolen. Opvallend trouwens dat het altijd de zelfde zijn die zich wel volop in kunnen leven in het "leed" van die asieleisers maar altijd blind zijn voor het, door die groep veroorzaakte, leed van de autochtone bewoners.
Kop d'r veur. Toch?
@Met_baard | 19-06-23 | 12:18: Er zal wel weer iemand "grootspraak" roepen maar ik heb 20 jaar geleden al twee van die stink marokkaantje achterna gezeten, die ondanks twee Duitse herders het aan durfde om rond het huis te sluipen. Waar ik nou woon, leven de naffers op 30 km afstand daar heb ik dus geen last meer van ,
@zwellevertje | 19-06-23 | 12:25: We hebben iets soortgelijks meegemaakt. Een Albanees met +/- 130kg Bordeauxdoggen aan z'n ledematen. Die knul komt nooit meer buurten.
@H. Caulfield | 19-06-23 | 12:35: Tegen een goede hond kan geen alarm installatie, beveiligingsbedrijf, of buurtwacht op
Iedereen die dacht (of artikelen hierover schreef op GS) dat door de migratiedeal de aantallen zouden afnemen heeft er weinig van begrepen.
Door de deal krijgen we juist meer asielzoekers doordat we ons conformeren aan een verplichte verdeelsleutel in de EU. We krijgen alleen minder op papier bij voorbaat kansloos volk uit veilige landen zoals bijv Marokko.
Die verdeelsleutel is echt grappig, aangezien een aantal landen het verdrag ondertekent maar niet uitvoert.
Je betaalt wat, maar dan heb je ook niets.
"Het heft in eigen hand nemen"...
Dat zal wel moeten als je bedreigd wordt en aan je lot overgelaten wordt door instanties die het geweldsmonopolie hebben.
Overigens zie ik het als een must om jezelf in nood te verdedigen.
Uiteraard. Wetten zijn leuk en aardig, maar als ze aan mijn gezin komen zijn die wetten bijzaak. En kom dan alsjeblieft niet aan met " dat hebben we nu eenmaal met zijn allen zo afgesproken." Als je aan mijn dochter of vrouw komt, ben je voor mij . Punt.
De overheid laat het gruwelijk afweten.
Het wrange is dat diegenen die het heft in eigen hand nemen met veel daadkracht keihard zullen worden aangepakt, dan kan het wel..
@Breeveertien | 19-06-23 | 12:09: makkelijk om te zeggen dat we dat hebben afgesproken, als je zelf in een villa ver van asielzoekers woont.
Nu maar hopen dat de bewoners elkaar blijven steunen.
Sorry edelachtbare, dat is onmogelijk. De verdachte was op dat tijdstip bij mij op de koffie.
Dit zie je ook bij wilde dieren.
Kom je aan hun kroost, nest of hunzelf krijg je snauw.
Mensen zijn echter overgeleverd aan de grillen van criminelen en de aanrijtijd van de politie.
Zouden die kanonnen van Bourtange het nog doen?
@Met_baard | 19-06-23 | 12:17:
Die worden omgesmolten tot een standbeeld van "De Dankbare Vluchelingenfamilie", zodat iedere randstedeling bij binnenkomst van Ter Apel ziet waar ze het voor doen.
Ah, de zegeningen van onze multiculturele heilstaat!
Tijd om een ander dorp met dit probleem op te zadelen. En door!
Bloemendaal dan maar?
@Hans Kwalzan | 19-06-23 | 12:04: Goed plan.
Dat is inderdaad de D66-redenering. In Ter Apel hoeft het niet minder kudt te gaan, als het in de rest van Nederland maar minstens zo kudt wordt.
@Stijlicoon | 19-06-23 | 12:07: D66 is te druk met mede Kamerleden te chanteren.
@Hans Kwalzan | 19-06-23 | 12:04:
Zoek eens een chique wijk in De Haag... bij die roofridder in zijn tuin bijvoorbeeld.
@Stijlicoon | 19-06-23 | 12:07: En dat lukt aardig. Hier wordt amper Nederlands gesproken op straat...
Schutkubbeveen dus.
Herhaalde-herhaalde-herhaalde-herhaalde-herhaalde asielaanvragen gaat binnenkort ook een ding worden.
na de herhaling volgt de heroverweging waarna uiteindelijk heroverwogen wordt over de herplaatsing welke met de hervestiging herhaaldelijk herbevestigt wordt. Zoiets?
@Loodje | 19-06-23 | 12:05: Gij, jurist gij!
Wat was het ook al weer? 85% of zo die sowieso al mocht blijven?
Dat scheelt dan weer in de kosten van het 'in hoger beroep gaan'; dat dat alleen maar voor die 15% nodig is. (...)
Ook goed voor de aanzuigende werking!
Wat wil je nog meer?!
Jammer, waarom koos dat SOA dan ook bewust voor een dorp waar 100% van de inwoners racist is.
gelieve oorzaak en gevolg niet om te draaien
Je bedoelt ervaringsdeskundige.
Den Haag heeft 450 opvangplekken, terwijl ze er volgens regeltjes 2700 zouden moeten opvangen: Ter Apel heeft er officieel 2000.
Politiek heeft een voorkeur om dorpen waar mensen niet op de juiste partij stemmen te straffen met dit soort 'faciliteiten', ze hopen dat dit ze minder zetels kost.
@Zeurders | 19-06-23 | 12:13: Het lont zit in het vat, de vonk kan nooit meer lang wegblijven.
Zo had ik het nog nooit bekeken.
REAGEER OOK