Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bed-, bad-, broodbezuiniging wel het land uitgezet

Maar de illegalen blijven we opvangen

Hee Eric, hoe vind je het zelf gaan?

Uitgeprocedeerde asielzoekers die hier niet meer mogen zijn en dus illegaal in ons land verblijven en eigenlijk terug moeten naar hun eigen land maar niet gaan, krijgen voorlopig nog gewoon hun bed, bad en duur brood. U weet wel, de minder populaire BBB. Een poging van Asielstas Eric van der Burg om deze regeling weg te bezuinigen sneuvelde na felle kritiek van de regeringspartijen, waaruit blijkt dat Van der Burg echt geen enkele macht heeft om ook maar iets te veranderen aan het compleet gefaalde asielbeleid van dit land. Eric is slechts een Vak K-opvuller die wel extra opvangplekken mag regelen om het huidige beleid te ondersteunen, maar direct wordt teruggefloten zodra hij daadwerkelijk de situatie tracht op te lossen en de kosten van deze asielhobby probeert te dempen. Dan moet hij met de staart tussen de benen excuusbriefjes sturen waarin staat dat de bed, bad en brood-deal niet wordt wegbezuinigd, maar dat hij juist werkt aan een landelijke dekking. We zouden bijna denken dat deze regering de asielindustrie in stand probeert te houden, omdat daaromheen een lucratieve industrie is ontstaan waar vriendjes elkaar Miele-deals toeschuiven. Dit land heeft behoefte aan minder instroom, maar in plaats daarvan krijgen we alleen maar meer, meer, meer. Meer asielzoekers, meer kosten, meer opvanglocaties, meer overlast en nu ook meer geld voor de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers die illegaal in ons land verblijven. 
LIVE: Asieldebat vanaf 10:00 uur waarin Van der Burg mag uitleggen waarom hij zomaar probeerde te bezuinigen. 

Reaguursels

Inloggen

Emigreren zodra het kan. Laat die nieuwe Nederlanders zelf maar Nederland opbouwen. Ik hoef die afbraak niet te zien.

MeppieRocks | 10-05-23 | 17:12

Krijg net een brief in de bus .... ze blijven nu maximaal nog 5 jaar in petten

ikbenj | 10-05-23 | 15:39 | 2

En jij gelooft dat.

wapster | 10-05-23 | 16:07
-weggejorist-
Maggiesfarm | 10-05-23 | 13:54

Ze hebben uren geluld en er is niks besloten wat echt gaat zorgen voor minder instroom.

Patje | 10-05-23 | 13:06

Iets illegaals is toch per definitie strafbaar?

Kwelbeller | 10-05-23 | 13:04

Zegt eigenlijk alles over de domme Nederlanders, klagen over de massale exoten die hier ongestoord binnenwandelen en vervolgens blijven stemmen op partijen die vóór immigratie staan.

meneer Q | 10-05-23 | 12:50

In de coalitie ligt instroombeperking gevoelig. D66 ziet geen probleem in de hoogste asielinstroom sinds de vluchtelingencrisis in 2015.
www.telegraaf.nl/nieuws/998194920/ins...

Patje | 10-05-23 | 12:47

Glimworm aan het woord..

Patje | 10-05-23 | 12:27

Het basisprobleem is de eeuwige zin: mensen die vluchten voor oorlog en geweld. Nooit mensen die willen profiteren van de welvaart.

pete1023 | 10-05-23 | 11:59 | 1

Bij een stad is de hoogte van het salaris van burgemeester en gemeenteraad afhankelijk van het aantal inwoners van die stad.Is het salaris van tweede kamerleden en andere kopstukken op deze manier ook afhankelijk van het aantal inwoners van Nederland.Als dat zo is komt er natuurlijk nooit een eind aan de asielzoekers-crisis.De gewone burger zit met de ellende!!!

Co7699 | 10-05-23 | 12:59

Niemand meldt in het debat dat de meeste Nederlanders niet nog meer asielzoekers willen. Het gaat alleen over doorstroming, BSN duurt te lang, opvanglocaties uitbreiden en laten staan, legale migratie, mensen die weg moeten onderhouden etect

Patje | 10-05-23 | 11:41

Het blijft rondjes draaien, er gaat niks veranderen. En minder vluchtelingen? Ja die vluchtelingen die overlast geven, de rest blijft welkom.

Patje | 10-05-23 | 11:37

Volt wilt nog meer legale migratie!

Patje | 10-05-23 | 11:34

Nuenen wordt zoals het er naar uitziet met een AZC opgezadeld. Er komen 200 mensen in te wonen. Het gekozen terrein is een hondenuitlaatveldje aan de bosrand, dat aan één kant toegankelijk is via een donker fietstunneltje en aan de andere zijde via een bosweggetje dat ligt tussen een dure wijk en een Sinti-kampje. Tegenover het toekomstige AZc ligt een hospice, sportvelden, een skateramp voor de jeugd en de scouting. De bewoners van Nuenen-Zuid zijn slecht geinformeerd. Sinti- bewoners zijn boos omdat ze al jaren vragen om een stukje grond en het niet krijgen. Enkele direct omwonenden hebben een brief gehad, 95% van de pal aangrenzende wijken niet. Die wijken liggen op de looproute naar een winkelcentrum en bushalte. Vanavond is er een besloten bijeenkomst in het centrum van Nuenen, uitsluitend toegankelijk voor het handjevol mensen en verenigingen die een uitnodiging hebben gehad. Bewoners van Nuenen zijn not amused.

Gravin v Kippenbouth | 10-05-23 | 11:11 | 7

@Ambiorix | 10-05-23 | 11:24:
Die hebben we al, ligt aan de Gulbergen. Het plan was aanvankelijk om daar een AZC te bouwen maar dat is tegengehouden. Iets met natuur en zo,

Gravin v Kippenbouth | 10-05-23 | 11:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Wanneer komt dan die wende, waarin openlijk toegegeven wordt wat al die ideologisch-gemotiveerde politieke "must-win's" daadwerkelijk zijn: verdienmodellen. Het heeft niets met naastenliefde, niets met het klimaat en alles met opportunistisch profiteren ten koste van de belastingbetaler te maken.

Gladiator Fap | 10-05-23 | 11:04

Ik kan godverdomme geen fatsoenlijke nieuwe medewerker vinden zonder rugzak, ik maak er bewust geen verkleinwoordje van, want de rugzak is bij iedereen behoorlijk gevuld. En wat doet Nederland, we halen uit het buitenland nog meer mensen met een rugzak naar binnen en kunnen hier fijn aan al hun problemen werken en deze oplossen. En terwijl wij op dit moment helemaal niets oplossen, de problemen worden alleen maar groter. Welkom in deze gordiaanse knoop.

pibasso | 10-05-23 | 10:56

U bent illegaal en veroorzaakt overlast en pleegt strafbare feiten. Over ter wereld wordt u vastgezet en uitgewezen naar uw herkomstland. Behalve in pampersoftie Nederland. Daar wordt u als kansarm en kwetsbaar persoon betiteld en wordt onderdak en voeding aangeboden. O ja u mag net zo lang blijven als u wilt.

johnyl | 10-05-23 | 10:51 | 6

Tot het moment dat het emmertje overloopt.

Barkruk2 | 10-05-23 | 11:08

En als u zo mensonterend bent geweest uw minderjarige kinderen in hun eentje vooruit te sturen, belonen we u met gezinshereniging, een ingericht huis en een uitkering.

Autochtone ouders die hun kinderen de straat op sturen zetten wij uit de ouderlijke macht.

Zoek de verschillen.

Roos | 10-05-23 | 11:20

Als de ''zielige persoon"" een probleem heeft moet dat eerst opgelost worden.Zomaar terugsturen kan natuurlijk niet.Steek maar iemand overhoop en je kostje is gekocht.Je mag blijven en het slachtoffer heeft pech gehad.!!

Co7699 | 10-05-23 | 13:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Lijkt mij heerlijk, ik ga naar een land toe, ik mag daar niet zijn en als beloning krijg ik een verzorgde vakantie inclusief eten.

Patje | 10-05-23 | 10:51 | 3

Jammer dat ik wel in Italië mag zijn, nu moet ik alles zelf betalen.

Nuchternederland | 10-05-23 | 10:55

+ Miele

meneer Q | 10-05-23 | 12:38

De illegalen procederen geholpen door de asieladvocaten totdat ze een ons wegen. De gehele tijd zijn ze hier ook als ze te horen krijgen dat ze moeten vertrekken. De illegalen daadwerkelijk uitzetten is de oplossing, maar daar gaat de Raad van State of internationale verdragen voor liggen. Dit probleem gaat niet opgelost worden.

thanseeuwen | 10-05-23 | 10:48 | 3

Blijkbaar willen ze dat de maatschappij volledig ontwricht wordt en vastloopt en dat gaat gebeuren als er niets gebeurt. En kijk de meerderheid hun kop in het zand steken in dit debat, in welke werkelijkheid leven die eigenlijk.

De rol van de Raad van State (D66) is niet te onderschatten, ze blokkeren elke poging om iemand uit te zetten met een hoop juridische blablabla.

Wattman | 10-05-23 | 11:02

@Wattman | 10-05-23 | 11:02: "ze" willen niet dat de maatschappij kapot gaat. Dat is niet het doel. Het kan ze alleen niet schelen dat het een logisch gevolg is. Het gaat om macht en graaien, zoals altijd.

Gladiator Fap | 10-05-23 | 11:06

@Gladiator Fap | 10-05-23 | 11:06:

Je zou bijna kwade opzet vermoeden gezien de manier waarop dit niet wordt opgelost, alsof het ons volledig buiten onze macht om overkomt.

Wattman | 10-05-23 | 11:12

Tot de volgende verkiezingen en nieuwe regering voeren we het asielbeleid van D66 uit. Waarom zijn er nog überhaupt politieke debatten? De een zegt betere opvang en zij hebben het voor het zeggen, de ander zegt instroom naar nul en zij hebben het niet voor het zeggen. Helaas is er geen midden waar de waarheid een plekje kan vinden.

Tiscali-2 | 10-05-23 | 10:46 | 1

Waarom er debatten zijn? Het is een poging mensen zoals u en ik het gevoel te geven dat de regering getoetst wordt

Gladiator Fap | 10-05-23 | 11:11

D66: "aanzuigende werking is nooit bewezen"

Patje | 10-05-23 | 10:38 | 5

Vanuit de D66 ideologie is deze opmerking volledig acceptabel. Namelijk in de EU is er nog genoeg ruimte voor extra volk. Nederland wordt nog slechts beschouwd als deel van de EU.

forecastle | 10-05-23 | 10:58

Net als een kind dat verstoppertje speelt door de handen voor de ogen te houden.
"Ik zie jullie niet, dus jullie mij ook niet."

Roos | 10-05-23 | 11:21

@Roos | 10-05-23 | 11:21: Ik denk dat D66 helemaal geen verstoppertje speelt. Samen met Volt zien zij liever vandaag dan morgen Nederland opgaan in de EU waarbij Nederland als soevereine staat niet meer bestaat en daarmee het asielverhaal daarmee verdwijnt voor dit stukje EU. Daar zijn zij heel openlijk in. (De VVD en met name Rutte is dat ook, maar spreekt met dubbele tong) Het ligt dan namelijk in Brussel bij de machthebbers daar. Voor D66 is de EU de oplossing voor alle problemen die zich nu voordoen in dit stukje EU. Vooralsnog zal D66 dit asielprobleem nog groter laten worden om de EU als onomkeerbare oplossing te laten zijn.

forecastle | 10-05-23 | 12:01
▼ 2 antwoorden verborgen

"Nederland moet alle problemen in de wereld oplossen anders verdienen we die asielzoekers!"

Patje | 10-05-23 | 10:32

De situatie in Italië wordt vergeleken met die van Nederland.

Patje | 10-05-23 | 10:31

Lang verhaal van Piri, maar geen antwoord op de vraag "Welke maatregelen wilt u treffen?"

BakkerHenk | 10-05-23 | 10:30 | 4

Die Piri gaat er nog steeds vanuit dat er alleen mensen door oorlog naar Nederland ‘vluchten’.

laurentius | 10-05-23 | 10:37

@BakkerHenk | 10-05-23 | 10:32: En als Nederlanders zich niet meer veilig voelen door de instroom, waar moeten die dan heen...

Nuchternederland | 10-05-23 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Leuke ideeën altijd, maar puntje bij paaltje gebeurt er gewoon niets. Duidelijk is dat de wil er simpelweg niet is, alsof ze de ernst en urgentie van de zaak maar niet in willen zien. Wat op zeg al veel zegt over de huidige politici. En natuurlijk helpt een slappe vaatdoek als Eric "Hoe meer asielzoekers hoe beter" van der Burg niet mee op deze plek. Verwacht men nu echt daadkracht van zo'n iemand?

Lompelul | 10-05-23 | 10:29

Wat een ongelofelijke domme opmerking van die CDA' er dat ie zich gediscrimineerd voelt omdat Markuszower de VVD en D'66 benoemde als veroorzaker van het asiel wanbeleid en mijnheer zich op zijn pik getrapt voelde dat het CDA niet werd opgenoemd. Het was een zogenaamd geintje van de CDA volksvertegenwoordiger.
Zo zie je maar, het interesseert ze totaal geen ene flikker wat er in de toekomst van Nederland gaat worden.

leo59 | 10-05-23 | 10:19 | 1

Lachen om het ontwrichten van de maatschappij, je moet maar durven. Maar inderdaad is het CDA net zo schuldig, dat kan ie wel lachend zeggen maar hij had beter kunnen huilen.

Wattman | 10-05-23 | 10:40

Ook weer veel 'asiel- en vluchtelingengedoe' vandaag in de Volkskrant. Een reportage over de grens tussen Mexico en de VS - de Rio Grande/Bravo - die momenteel overlopen (overzwommen) wordt door de zg 'wetbacks', illegale migranten uit Zuid- en Midden-Amerika. Morgen loopt kennelijk een strenge immigratieregeling af, en men verwacht dat daar binnenkort een nog strengere voor in de plaats komt. Vandaar dat 'iedereen' nog even net op tijd de VS probeert binnen te sneaken:

"De Amerikaanse regering schat dat vanaf vrijdag het aantal illegale oversteken kan verdubbelen naar 10 duizend per dag.''

10.000 per dag! Dat geloof je toch niet. Ook in de VS hebben de inwoners meer dan hun buik vol van het feit dat half Latijns Amerika zichzelf maar uitnodigt voor een beter leven. Net als de meeste inwoners in (Noord)West Europa.

En dan gaat hier misschien de bed- bad- broodregeling op de schop. En terecht, want de bedoeling was dat alleen uitgeprocedeerden hiervoor in aanmerking kwamen die meewerkten aan hun terugkeer. Dat blijkt maar voor een handjevol mensen die op één hand te tellen te zijn, te werken. De overgrote meerderheid begint toch weer de tigste procedure om hier te mogen blijven, en vaak lukt het ze nog ook. En Gutmenschen, zoals de in de krant geïnterviewde Mpanzu Bamenga, die in Amsterdam kennelijk iets coördineert, zegt daar dit over:

"In Amsterdam heeft 90 procent van de mensen die een herhaalde asielaanvraag indiende, alsnog een verblijfstatus gekregen. Dat betekent dat er in eerste instantie niet goed naar hun zaak is gekeken, dat de cliënt niet overtuigend was of dat er sprake is van nieuwe feiten of omstandigheden. Deze mensen zijn dus alsnog aangemerkt als vluchteling. Dat is echt een belangrijke uitkomst."

Uitgeprocedeerd betekent dat er al ca 5 keer naar hun zaak is gekeken, maar telkens 'niet goed' blijkbaar. Uieindelijk scoren ze dan toch nog een verblijfsvergunning, omdat er sprake is van 'nieuwe feiten of omstandigheden'. Ik geloof er allemaal geen ene reet van. Bij asielzoekers is het: "I won't accept no for an answer'', tot ze uiteindelijk dan toch maar toegelaten worden. Ik denk in de meeste gevallen om van het gezeik af te zijn.

En deze Mpanzu Bamenga mag dan een maatschappelijk succesvolle voormalige asielzoeker zijn ("Bamenga ging stage lopen in de Tweede Kamer en bij de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties. Hij werd gemeenteraadslid voor D66 in Eindhoven, won in 2021 de prijs van het College voor de Rechten van de Mens"), feitelijk zit hij hier ook onterecht:

"Zelf was hij ook ongedocumenteerd. Samen met zijn moeder en broer kwam hij op zijn 8ste vanuit Congo naar Nederland. Drie jaar later werd hun asielaanvraag afgewezen, waarna een slepende procedure volgde.''

Uiteindelijk mochten ze blijven omdat Hirsch Ballin gebruik maakte van zijn discretionaire bevoegdheid.

Conclusie (voor de tigste keer): het asielbeleid is volkomen ontspoord, je kunt nauwelijks meer van 'beleid' spreken. Ik zeg het Joost Eerdmans na: ''Het moet echt anders''.

Dr_Johnson | 10-05-23 | 10:17 | 5

Dat van die Bamenga ook gelezen gisteren.
Met die 'belangrijke uitkomst' kunnen we alle uitgeprocedeerde asielzoekers er rustig bij optellen.

grietmetgroenefiets | 10-05-23 | 10:24

Een neven effect is dat ook daar zware criminaliteit toeneemt. Recent hebben bv. perverse (massa) moorden plaatsgevonden in de binnenlanden - Begaan door geïmporteerde Zuid-Amerikanen. Vorige week nog een in Texas, die buren doodschoot nadat ze hem vroegen te stoppen te schieten in zijn achtertuin. El loco (En intussen gearresteerd). Maar ook in Californië is het de laatste tijd raak. De daders worden wel opgepakt - En komen niet meer vrij - maar onschuldigen hebben intussen wel het leven verloren.

Nederlandop1 | 10-05-23 | 10:25

Net een stukje van het asieldebat gezien. Ik begrijp dat de soep allang weer niet zo heet wordt gegeten als aanvankelijk leek. De financiering van de bed- bad- broodregeling wordt slechts gefinancierd vanuit de 'reguliere asielgelden' oid.

Kortom, business as usual, glas-plas-was, en er verandert weer geen ene fuck.

Dr_Johnson | 10-05-23 | 10:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit riekt naar D'66, CDA, CU en Minpres.
Stem ze weg.

Go van de Burg! Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Ons land kan zoveel gelukszoekers simpelweg niet aan, en wil dat voor het overgrote deel ook helemaal niet - Simpel.

Nederlandop1 | 10-05-23 | 10:16 | 3

Ook al stemt u ze weg, alle ambtenaren en beleidsbepalers zijn van hetzelfde hout gesneden

Kartelmaster2000 | 10-05-23 | 10:17

Inmiddels heb ik zo weinig vertrouwen in de regering rutte dat ik VD Burg ervan verdenk dat dit een opzetje is. Kijk mij eens stoer doen. En dan teruggefloten worden, zodat hij het komende jaar weer kan zeggen: tsja, het kan niet en mag niet...

Asiel is een industrie. Die actief in stand gehouden wordt. Door allerlei sociaal betrokken subsidieslurpende bedrijven en organisatie. De top van die organisaties hebben hier een verdienmodel van gemaakt. De horde die eronder zit is daadwerkelijk maatschappelijk betrokken bij de ellende die vluchtelingen meemaken. Die willen iets goeds doen voor die mensen. maar krijgen zand in de ogen gestrooid, want het is onhoudbaar.

Maak inzichtelijk wat het echt kost.
Bepaal duidelijk hoever je wilt gaan.
Bepaal een humaan asielbeleid, die gelukzoekers afschrikt.

BBRDWR | 10-05-23 | 10:20

Rutte zit momenteel in Brazilië en bemoeit zich niet met "klein bier".

Ommezwaai | 10-05-23 | 10:31


Twee woorden: deugdenken en regeltjesreligie.

Is niet gratis:
•100 Euro meer volgend jaar voor het eigen risico
•AOW-leeftijd verhoogd naar 78 jaar
•schaarste aan woningen
•dure energie
•inflatie
•werken aan de onderkant loont niet vanwege toeslagen waterbed effect
•cohesie in de samenleving verdwijnt
•overbelasting van alle systemen

King of the Oneliner | 10-05-23 | 10:15 | 4

Ik schrok al

Schipperke | 10-05-23 | 10:20

@King of the Oneliner | 10-05-23 | 10:16:
Lol

J.Cash | 10-05-23 | 10:34

@King of the Oneliner | 10-05-23 | 10:16: Nee, wel 78 jaar, dat gaat pas over een paar jaar in. U weet dingen.

Nuchternederland | 10-05-23 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

Heb ik hier ooit al eerder gezegd.
Ik kom uit Zaandam, Poelenburg/Turkenburg.
Woon nu in een plaats, mijn Hemel, ik zie de afgelopen 12 jaar meer hoofddoeken toen ik in de jaren 70 in Zaandam ooit heb gezien.
Zie zelfs niqabs en maar schreeuwen, die dames in een winkel achter de toonbank mede door hun geschreeuw onder druk zetten.
Criminaliteit is sinds de komst van die zogenaamde asielzoekers gigantisch gestegen.
Oplossing is, volg het Deense beleid.

Bad - Casey | 10-05-23 | 10:14 | 5

@Bad - Casey | 10-05-23 | 10:18: maar soms kan ik er wel om lachen, er zitten ook eerlijke jongens tussen. Vraag bij de Jumbo op Rotterdam Zuid om Engelse Scones (afbakbroodjes) en vakkenvuller 1 kijkt geschrokken en mompelt wat, haalt nummer 2 erbij die vraagt "you english?"

Kartelmaster2000 | 10-05-23 | 10:21

@Bad - Casey | 10-05-23 | 10:18:
Die passen zich wel aan!

aflaatverkoper | 10-05-23 | 10:27

Herkenbaar: betrok met mijn (inmiddels ex-vrouw) begin jaren negentig een portiekflat in de Morgensterstraat. Verhouding alloch-/autochtoon in de flat werd op dat moment 1:5. Drie jaar later een koopwoning betrokken in een andere stad. Verhouding was daarna 5:1. De flats daar zijn inmiddels vervangen door fraaie nieuwbouwflats, maar je waant je in een buitenwijk van Marseille.

Goed Volk Kijkt Weg | 10-05-23 | 10:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Bijna alle asielzoekers die hier komen vanuit Turkije mogen hier blijven..

Patje | 10-05-23 | 10:14

Misschien is dit een idee: toen er voor 1940 een grote groep joden uit Duitsland kwam op de vlucht voor de nazi's moest de Nederlands joodse gemeenschap het geld op hoesten voor de opvang van de vluchtelingen
Als we nu de opvang van de nieuwkomers eens laten betalen door iedereen die hier zit met huis miele en uitkering misschien dat de instroom van kanslozen eindelijk eens opdroogt

van Dam | 10-05-23 | 10:12

Een land als Marokko heeft het beter geregeld dan de EU; grenscontroles, en als ze je niet moeten kom je er niet in. Of je wordt er direct weer uit gekiept.

Harry.Langezwaal | 10-05-23 | 10:09 | 2

Ik durf te beweren dat echt ieder ander land dit beter geregeld heeft dan de EU landen. Nergens kan je zomaar illegaal verblijven en krijgt dan nog onderdak en eten ook.

Betuttelracisten vinden illegale immigranten "zielig" en schieten in een hulpverlenerkramp, terwijl die generositeit op z'n zachts gezegd niet wederkerig is.

Trekhaas | 10-05-23 | 10:22

@Trekhaas | 10-05-23 | 10:22: Het lijkt wel het schuldgevoel wat je wel ziet bij de kinderloze rijke erfopvolger die op latere leeftijd geld begint uit te delen.
Alleen vergeten die politici dat wij niet kinderloos zijn.

Harry.Langezwaal | 10-05-23 | 10:25

PVV legt het perfect uit, snel een cordon en uitsluiten maar!
De asiel industrie is belangrijker dan het land en links is ook wel erg slecht in het toegeven van wanbeleid.

28 | 10-05-23 | 10:07 | 1

Zelf vinden ze het volkomen logisch; kosten maken/veroorzaken en anderen laten betalen. Vele heilstaten hebben al bewezen dat dat systeem uiteindelijk vast loopt.

Harry.Langezwaal | 10-05-23 | 10:23

Hoe zou het met de Weareheretoo groep gaan? Lukt dat nog een beetje lekker Rutger?

Lorejas | 10-05-23 | 10:03 | 2

Waar die groep voorheen regelmatig in de media opdook, is het bij mijn weten nu al jarenlang "crickets & thumbleweed". Do the math. Reken er maar op dat ze inmiddels stilzwijgend zijn voorzien van een permanente verblijfsvergunning. Vigerend schaduwbeleid in Amsterdam.

Goed Volk Kijkt Weg | 10-05-23 | 10:38

Absoluut. En de groep nog steeds zo groot als in het begin door uitstekende ledenwerving. 1 out 2 in.

Lorejas | 10-05-23 | 11:37

Misschien snap ik het niet, maar "illegaal" betekent toch 'tegen de geldende wetgeving'? Waarom faciliteert onze overheid mensen die de wet overtreden?

BakkerHenk | 10-05-23 | 10:02 | 9

In de dop? Tweede Stap budget al aan het opmaken.

Lorejas | 10-05-23 | 10:33

@Lorejas | 10-05-23 | 10:12: Is goed hoor. Waar moeten al deze en nog komende illegalen wonen? Krijgen we ook tentjes in de grote steden? Ik denk van wel omdat er een huizentekort is.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:33

De tandjes. Zijn jullie vandaag Lorejas-leesblind ofzo? Geef ik jullie bij deze alvast de S van Sarcasme....

Lorejas | 10-05-23 | 10:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Wij zijn niet Gekke Henkie, maar wij zijn Katatonische Henkie. Konijnen in de koplampbundel.

bisbisbis | 10-05-23 | 10:01 | 1

Een kennis zegt altijd dat we kippen in een kippenhok zijn voor de regerenden.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:35

Sorry, het feest is voorbij. De deur is dicht, alleen leden, we gaan zo sluiten.

small_town_dad | 10-05-23 | 10:00

Daar heeft de slappe hap een jaar lang een "formatie" met 666-dansjes aan besteed. Dit land heft zich op, wat een verzamelde domheid.

hagelkruis | 10-05-23 | 09:59 | 1

Ze vinden het belangrijker om met een EU vlag te lopen zwaaien in de tweede kamer dan dat ze de bende (die ze zelf hebben veroorzaakt) op te gaan lossen

Waakvlam | 10-05-23 | 10:14

Ok.
Nagenoeg 80% van de Nederlandse bevolking is het niet eens met de huidige Nederlandse Politiek, zeg maar, " wantrouwen ".
En toch blijft die Rutte hoog staan?!
Kan iemand mij dit uitleggen?!

Bad - Casey | 10-05-23 | 09:59

Volgens mij probeerde Eric de Omvolker de rekening gewoon naar de gemeenten te schuiven. Een concreet plan om illegalen het land uit te bonjouren heb ik niet gezien.

wapster | 10-05-23 | 09:59 | 1

Dat!!

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:38

En ondertussen lopen massa's Nederlanders (échte Nederlanders, kinderen van dit land en deze grond van hun voorouders) noodgedwongen naar de voedselbank. Dit is werkelijk de wereld op z'n kop. Kappen nu met die waanzin.

Graeme Reaper3779 | 10-05-23 | 09:59 | 1

Ze gaan nog wel even door met deze onzin.

Usumani | 10-05-23 | 10:10

Gasten en vis blijven drie dagen fris.

bisbisbis | 10-05-23 | 09:57 | 1

Als ze op tijd in bad gaan, dan blijven de gasten heel lang fris. Vandaar dus dat bbb.

aflaatverkoper | 10-05-23 | 10:09

Van der Burg is net zoals bv van der Wal een useful idiot die precies de regels van het regeerakkoord mag uitvoeren. Een regeerakkoord waar hij geen enkele invloed op heeft gehad en er kennis van heeft genomen door zijn deel uit dat regeerakkoord te bestuderen. Al zou hij de kennis hebben om veranderingen door te voeren krijgt hij deze ruimte niet van de 2 dictators die zijn baas zijn.

NLgaatnaardeklote | 10-05-23 | 09:57

Mensen helpen terwijl het ten koste gaat van je eigen maatschappij. Ik snap de logica niet.

Patje | 10-05-23 | 09:56

Opvang in de regio, asielprocedures bij ambassades. Iedereen die zomaar Nederland komt binnengelopen zonder paspoort direct kieperen.

Zeddegeizot | 10-05-23 | 09:53

@GS: ga nou niet net doen of van der Burg ("hoe meer asielzoekers hoe beter") deze crisis wil oplossen. Als hij dat had gewild had hij wel met z'n vuist op tafel geslagen en opgestapt bij tegenwerking zoals nu.

Waakvlam | 10-05-23 | 09:50 | 2

Waakvlam | 10-05-23 | 09:50,
Precies.

Bad - Casey | 10-05-23 | 10:01

Jazeker, precies dat.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:39

Heeft de asielindustrie een stikstofvergunning?

Feynman | 10-05-23 | 09:49 | 2

Nee, we kunnen erin stikken wat Markus de Eerste betreft

Kartelmaster2000 | 10-05-23 | 09:54

Nee, een uitzondering.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:39

Bed, Bad, Brood, Boter en een Beetje Beleg.

United we dive into the Dutch hangmat!

Lorejas | 10-05-23 | 09:48

Kunnen al die geweldig intellectuele asielverzoek niet die stiksto oplossen?

dathoujetoch | 10-05-23 | 09:47 | 1

Sorry

dathoujetoch | 10-05-23 | 09:47

Ik heb het opgegeven, dit land wil gewoon niet beter.

pollens | 10-05-23 | 09:45 | 2

Dit land wel, maar haar zogenaamde leiders niet.

Usumani | 10-05-23 | 10:12

Al die mensen die tijdens de verkiezingen GL, D66, VVD, CDA of Pvda-posters op hun ramen hangen, kunnen die dit nu opnieuw doen? Zodat de uitgeprocedeerde asielzoekers weten bij welke huizen ze aan kunnen kloppen voor een gratis verblijf.

spanarchist | 10-05-23 | 09:41 | 2

Dat zijn de figuren met die spastische gedachtenkronkel.Op partijen stemmen die elke halve zool in dit land toelaten maar hun wijk is niet geschikt voor opvang.Dan is het geen welkom~welkom.Sterker nog.Als je als gezonde hollandse , maar voor hun onbekende , jongen door hun straatje loopt kijken ze je al vijandig onsympathiek aan alsof je de boel komt leegroven.

Ambiorix | 10-05-23 | 09:56

Alle mensen in de grote steden stemmen op dit soort clubjes, om vervoglens random dorpen in de provincie op te zadelen met kansloze dobbermensen-van-kleur.

BBRDWR | 10-05-23 | 10:13

Men mag mij stom noemen.
Maar begon dit al niet jaren geleden ?!
Onder het mom van, "Nederland vergrijst ".
Dit door de " Babyboomers ".
Mee eens, maar das een generatie, dat is dan even moeilijk om op te lossen, zoiets lost zichzelf op en daarna is het toch weer stabiel ?!
Volgens mij wel, maar niet hoe zoals het nu gaat.
Kijk, als men constant mensen binnenlaat dan houdt men dat ook in stand, zo niet erger.
Of zie ik dit nu verkeerd?!

Bad - Casey | 10-05-23 | 09:39 | 2

ik geloof nooit dat immigranten netto-betalers worden voor vergrijzing/babyboomers. Het is eerder andersom.

small_town_dad | 10-05-23 | 09:50

@small_town_dad | 10-05-23 | 09:50,
Deels wat ik bedoel, maar u snapt mij.

Bad - Casey | 10-05-23 | 09:55
-weggejorist-
Ruimedenker | 10-05-23 | 09:39 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Tijd voor een nieuwe regering die het belang van Nederland voorop stelt. Die denkt in oplossingen in plaats van problemen. Die wetten verandert die een effectieve aanpak in de weg staan. Een regering die verdragen opzegt die uit een verleden stammen waar je nog met een idealistisch beeld naar asiel kon kijken. Het kan, zie Japan, zie de hele Arabische wereld, zie Hongarije, ja zelfs Denemarken kan hier gidsland zijn,

Sieg Hein | 10-05-23 | 09:37 | 1

Was het maar zo.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:43

Het is geen kwaadaardig idee om hier allemaal mensen binnen te laten om de boel te destabiliseren of een bewust links plan om rechts conservatieve mensen dwars te zitten. Of linksmensen die iedereen alle geluk en gratis geld gunnen. Het is een gefragmenteerd businessmodel van zo ontzettend veel mensen en organisaties dat je niet weet hoe je dit moet oplossen. Van degenen die voor het eten voor deze mensen zorgt, tot beddenwinkels, tot vastgoedmannetjes die ruimtes verhuren. Daaromheen allerlei subsidiesponsen zoals Vluchtelingenwerk etc etc. Die verdienen hier geld aan. Niet allemaal miljoenen, maar als je jaarlijks met 150K wegloopt omdat je continue dealtjes met de overheid met eindeloos diepe zakken sluit, dan klaag je niet. Je hoeft je niet te verantwoorden en zodra er iemand zegt: kan het niet een tandje minder, dan springen de subsidieclubjes en zielige mensen clubjes wel op om voor jou de kastanjes uit het vuur te halen. Hier heb je een keiharde lijn nodig. Die mensen die hier een verdienmodel uit hebben gehaald moeten maar wat anders gaan doen, ze zijn slim genoeg. Bij de boeren kon het ook...

BBRDWR | 10-05-23 | 09:37 | 3

Een vreemde vorm van vampirisme met aanzuigende werking voor de slachtoffers.
Maar ja, er zijn ook weinig beroepen die niet met de ellende van een ander geld verdienen. Het gaat hier om de maat van ellende die deze verdienmodellen aan de maatschappij toevoegen. Daar moet men grenzen stellen.

MistaRazista | 10-05-23 | 10:05

@MistaRazista | 10-05-23 | 10:05: Het is te makkelijk om te stellen dat het alleen gaat om het voorzien in een behoefte en daar geld aan verdienen. Het probleem is vooral dat die behoefte actief in stand gehouden wordt, met allerlei vervelende bijeffecten en ellende voor mensen, en dat men niet bezig is met het probleem oplossen, maar het probleem juist in stand houden zodat het verdienmodel blijft bestaan.

Zeg maar, datgene wat links-liberaal nederland voornamelijk de boeren verwijt maar op asiel precies het tegenovergestelde doen.

BBRDWR | 10-05-23 | 10:11

@BBRDWR | 10-05-23 | 10:11:
Helemaal met je eens.
Mijn punt was meer dat ze behalve problemen in stand houden intussen ook problemen toevoegen en ook zelf tot een probleem worden.
Alleen het onkruid kan je wieden. Uitrotten kan je het niet. Dus de praktische oplossingen zijn beperkt.

MistaRazista | 10-05-23 | 10:35

Waarom zou je uitgeprocedeerde asielzoekers niet gewoon opsluiten, tot de dag dat ze het land verlaten?

Ichneumonidae | 10-05-23 | 09:34 | 8

@Ichneumonidae | 10-05-23 | 09:46: Helemaal eens. Uitgeprocedeerd betekent: hier niet welkom. Geen plek voor jou in dit land. Mijn tegeltje was vooral van cynische aard...

BBRDWR | 10-05-23 | 10:12

@BBRDWR | 10-05-23 | 09:38: Stop vooral met beroepsprocedures. 1 beroepsmogelijkheid om échte vluchtelingen een kans te geven, zeg maar die 0,5%. Daarna schluss, basta, over en uit.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:47

Niet te makkelijk denken hé !! Mijn stem heb je.

Hetiswathetis | 10-05-23 | 11:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Ruim 30.000 dakloze autochtone Nederlanders, een aantal dat nog steeds toeneemt, maar links maakt zich vooral druk om een regeling waarbij uitgeprocedeerde asielzoekers geen hulp meer krijgen. Wonderbaarlijk.

spanarchist | 10-05-23 | 09:34

Wie betaalt de lunch en het avondeten, vraag ik me af.

Mr_Natural | 10-05-23 | 09:32 | 1

Heeft u een spiegel?

bisbisbis | 10-05-23 | 10:12

Wij mogen het de sluizers blijkbaar niet zo moeilijk maken met hun verdienmodel. Mensenhandel levert meer winst op dan drugshandel.
Vraag is alleen wie vult hier werkelijk zijn zakken.

MistaRazista | 10-05-23 | 09:31 | 1

Nou ja, NGO medewerkers verdienen kostelijk.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:48

Was toch ook een intens domme actie van Van der Burg of niet soms. De geldstroom naar gemeenten dichtdraaien en hen het zelf maar laten uitzoeken om zo een schamele 30 miljoen op een kostenpost van 8,7 miljard euro te besparen lijkt me ook niet de juiste weg. Die eindeloze hoeveelheid uitgeprocedeerde mensen die niet vertrekken van vandaag op morgen geen onderdak en voedsel meer geven lost het probleem niet op. Integendeel.

Do-na-zi | 10-05-23 | 09:30 | 1

Ergens lijkt het me ook wel gevaarlijk. Mensen die dan gaan roven en stelen.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:49

Wie betaald bbb? De gemeente of het rijk?

sjef-van-iekel | 10-05-23 | 09:30 | 5

Gemiddeld zo’n 4.000€ per belastingbetalende Nederlander. Kan je leuke dingen van doen!

Sieg Hein | 10-05-23 | 09:44

@Sieg Hein | 10-05-23 | 09:44: zeker

sjef-van-iekel | 10-05-23 | 13:08

@BBRDWR | 10-05-23 | 09:33: dat klopt natuurlijk maar als ze het zouden afschaffen dan blijft er ergens geld over. Verlengen van de bbb regeling is in principe extra kosten. En lokaal kan ieder centje goed gebruikt worden.

sjef-van-iekel | 10-05-23 | 13:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kan dit alleen maar toejuichen. Het is te vermoeiend om hier tegen in te gaan en slecht voor het hart bovendien.

kleybeuker | 10-05-23 | 09:27

Kunnen we dit kabinet niet beter uitzetten?

Kowalski11 | 10-05-23 | 09:25 | 2

29 bewindsleden uitzetten zet weinig zoden aan de dijk.
Alhoewel we dan wel een topjaar zouden hebben qua uitzettingen in het algemeen,
Maar tegen de +1000 nieuwe Nederlanders die wekelijks het land binnen gehaald worden met busladingen tegelijk, maakt het natuurlijk verder weinig uit.

TheRealToverTrol | 10-05-23 | 09:30

Die geven juist het goede voorbeeld , je stemt ze weg en ze blijven mooi zitten waar ze zitten.

Longhorn | 10-05-23 | 09:32

Ja sorry hoor @Struikrover,
Ik ken deze man ook als dat hij zijn zogenaamde sleuteltje in zijn mond deed en op slot draaide.
Met zijn eeuwige misplaatste glimlach.
Kan helaas dat filmpje niet zozeer vinden.

Bad - Casey | 10-05-23 | 09:25 | 3

Ik heb me er ´dood´aan geergerd. Wat een akelig sujet.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:51

Kan straks de eigen bijdrage voor de ziektekosten weer omhoog.

En weten we ook waarom de WMO inkomsten afhankelijk wordt.

De opvang, uitkering + "ziektekostenverzekering" van illegalen moet ergens van worden betaald.

Roos | 10-05-23 | 09:24 | 12

@BBRDWR | 10-05-23 | 09:41: De gemeenten hebben vooral niet de capaciteit om alles zelfs te regelen. De kwaliteit is er wel degelijk, maar het is gewoon veel te veel werk. Daarom gaan al die gemeenten ook steeds meer samenwerken in grotere verbanden om die WMO zaken te regelen bijvoorbeeld. In onze regio gebeurt dat zeker heel efficiënt en goed, maar het wordt wel eerst over de schutting gegooid door de overheid.
En je mag als gemeente wel eerst zelf alles ophoesten qua budget en mankracht en later mag je hopen dat er via de gelden uit de overheid weer genoeg gecompenseerd wordt.
Dat laatste is al jaren slecht geregeld dus veel gemeenten gaan dan bezuinigen op andere voorzieningen, zoals een zwembad of de nieuwbouw van een school.

Verbandmeester | 10-05-23 | 09:53

@Verbandmeester | 10-05-23 | 09:53:
Ervaar jij vanuit jouw beroep dat mensen een passende indicatie krijgen? Ik woon in NH en ik zie echt wel schrijnende dingen. (Ietsje te vaak). Ik ken een zorgmedewerker in Gelderland en die heeft betere ervaringen.

letopuwzaak | 10-05-23 | 10:01

@BBRDWR | 10-05-23 | 09:41: Ook daar wordt heel veel aan verdiend omdat gemeenten bureaus inhuren.

ChalinaRosa | 10-05-23 | 10:53
▼ 9 antwoorden verborgen

Dus hier geen koersverandering. Het is een komen maar geen gaan.

Schoorsteenveger | 10-05-23 | 09:23 | 1

Geen Bermuda Driehoek maar een Randstad Driehoek?

Oh wacht...

Louter Leuter | 10-05-23 | 09:25

Die mop waarvan we hier de uitkomst al wisten?

Verbandmeester | 10-05-23 | 09:54

Verbloemen van de gevolgen van dit beleid. De driehoek heeft vast aangekaart dat ze geen capaciteit hebben om de overlast tegen te gaan.

impy | 10-05-23 | 09:22

Als we toch niemand uitzetten kunnen we net zo goed iedereen een verblijfsvergunning geven.
Het geld dat dan niet aan de asiel-industrie wordt uitgegeven geef je aan mensen die het zinkend schip (NL) willen verlaten.

gatij | 10-05-23 | 09:21 | 1

Kortom een omvolkingsversneller. Slecht plan, uitzetten die hap.

Sieg Hein | 10-05-23 | 09:23

Het totale gebrek aan urgentie om de ongebreidelde immigratie naar Nederland onder controle te krijgen toont aan dat de Nederlandse democratie niet meer goed functioneert en gekaapt is door goed georganiseerde special interest groups. Uit diverse peilingen blijkt dat de meerderheid van de Nederlanders paal en perk wil stellen aan deze ongebreidelde immigratiestroom, de deur hoeft echt iets op slot, gewoon een fatsoenlijk volwassen immigratiebeleid, maar de Haagse kaasstolp trekt zich daar helemaal niets van aan. En ondertussen maar verbaasd zijn dat het vertrouwen in politici ontzettend laag is en dat men vooral beter moet luisteren.

therealbraindump | 10-05-23 | 09:20 | 5

@forecastle | 10-05-23 | 09:35: actie reactie. Juist wanneer je niet wilt dat er steeds extremer gestemd gaat worden moet je maatschappelijke problemen oplossen. Wegkijken is zo ongeveer het allerdomste wat je kunt doen.

therealbraindump | 10-05-23 | 09:39

@letopuwzaak | 10-05-23 | 09:24: Tot dat beleid of die visie er is moet wat mij betreft de deur wel op slot. Een lekkage fiks je ook niet met de kraan nog open.

Super Vaagstra | 10-05-23 | 09:40

@therealbraindump | 10-05-23 | 09:39: Niet als het de politiek van verdeel en heers is. En daar ziet het naar uit door de polarisatie en de tweespalt te vergroten door crisis op crisis te creëren en daar uiteraard weinig tot niets aan te doen totdat Rutte en zijn kliek zichzelf als onmisbaar zal laten zijn om de eigen gecreëerde crisissen op te lossen. Uiteraard aan de hand van de EU machthebbers.

forecastle | 10-05-23 | 12:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Politieke onwil en inmiddels duidelijk kwaadaardigheid om nog steeds niets te doen aan de massale asielinstroom. Bah vvd/d66/gl!

VP732 | 10-05-23 | 09:19

Als een gelukszoeker uitgezet wordt, mag hij dan zijn Miele meenemen?

Mr_Natural | 10-05-23 | 09:18 | 2

Als ze allemaal hun miele mee zouden nemen zijn we nog veel goedkoper uit als nu. (+- 60.000€ pp pj) Dus als ze makkelijk vertrekken als de Miele mee mag zeg ik doen! Ik vrees dat het niet genoeg is.

Sieg Hein | 10-05-23 | 09:27

Mr_Natural | 10-05-23 | 09:18,
Alleen als ie ermee zwemt?!

Bad - Casey | 10-05-23 | 10:20

Geen mens is ongewenst! Vreemdelingen zijn gewoon vrienden die je nog niet hebt ontmoet! De multiculturele samenleving is prachtig!

drs. Levi Samsonov | 10-05-23 | 09:17 | 6

Je vergeet - sarcasmemodus uit- aan het eind van je tegel.

Sieg Hein | 10-05-23 | 09:28

Gezien het aantal abortussen is het duidelijk dat heel wat mensen ongewenst zijn in dit land en vooral moreel ongewenst mogen zijn.

MistaRazista | 10-05-23 | 09:43

@Kartelmaster2000 | 10-05-23 | 09:27: Hoho, mijn koffie is Vietnamees, mijn auto Duits, mijn avondeten Chinees en mijn bouwvakker Bulgaar. En dan gebruik ik een Koreaanse smartphone, Japanse TV en Amerikaanse computer. Hoewel die vol zitten met Taiwanese onderdelen natuurlijk, die dan weer vaak in China zijn gemaakt.

drs. Levi Samsonov | 10-05-23 | 09:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is de afstand tussen Van der Burg's woning en het dichtsbijzijnde AZC?
(U mag er 50 kilometer naast zitten.)

Mr_Natural | 10-05-23 | 09:16 | 2

Woont in de Bijlmer toch?

Lorejas | 10-05-23 | 09:54

Er komt natuurlijk een moment dat een ondernemer in Ter Apel het zat is en zo'm steeldief die hier helemaal niet mag zijn helemaal de graftyfus in stampt en dan is het land te klein.
Die dag gaat komen en dat zal dan de eerste zijn van vele. Want deze onzin houdt een keer op, de vraag is alleen of dat goedschikt of kwaadschiks gaat.

Mooi filmpje laatst gezien van een demonstratie waarbij aan de deelnemers werd gevraagd om een asielzoeker op te nemen. Konden allemaal niet, allemaal smoesjes.
Ik vraag me dan ook oprecht af: wie wil dit überhaupt? Waar haalt onze regering het mandaat vandaan, waar menen ze dat aan te ontlenen?

Bakkeleures | 10-05-23 | 09:15 | 4

@drs. Levi Samsonov | 10-05-23 | 09:18:
Hallo, racisme is ook een blank…, sorry, wit privilege hè.

J-van-de-Bontekoe | 10-05-23 | 09:56

@J-van-de-Bontekoe | 10-05-23 | 09:56:

Heeft niks met kleur te maken dit hele probleem. Al dit tuig zijn jonge jongens die het geloof van de liefde aanhangen. De meeste zijn witter dan ik. En natuurlijk de groep uit Eritrea. Maar die zijn vooral debiel vanwege hun Fido Dido kapsels.

Heeft allemaal niks met ras te maken.

overVecht | 10-05-23 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

Je zou bjna denken aan georganiseerde misdaad tegen dit land.

lanexx | 10-05-23 | 09:12

Ik word een beetje moe van dit halve werk. Waarom niet gewoon alles open voor alles en iedereen, actief mensen ophalen. Dwing de KLM om dagelijks minimaal 10 vliegtuigen uitkeringstrekkers op te halen, zet die marineschepen in, hebben we nog duikboten? Ook inzetten. Hoe meer hoe beter. Het geld van de burgers is toch oneindig, net zoals de huizen.

John McClane | 10-05-23 | 09:12

Als IT-er kom ik toch toch de conclusie dat ik beter een NGO actief in de asielindustrie had kunnen oprichten.
Misschien ben ik nog op tijd om dat alsnog te doen.

TheRealToverTrol | 10-05-23 | 09:11 | 2

Begin met een ‘66 lidmaatschap, opent kluizen die voor anderen gesloten blijven.

Sieg Hein | 10-05-23 | 09:31

@Sieg Hein | 10-05-23 | 09:31: dat gaat mij te ver, ik heb normen en waarden

Kartelmaster2000 | 10-05-23 | 09:56

Ach, een slordige 24 miljard per jaar kost de immigratie ons.
Waar hebben we het over ?

laurentius | 10-05-23 | 09:10 | 6

@drs. Levi Samsonov | 10-05-23 | 09:19: hebben we al gedaan en de gevolgen zijn dagelijks in het nieuws of op opsporing verzocht te zien.

Sieg Hein | 10-05-23 | 09:32

@drs. Levi Samsonov | 10-05-23 | 09:19: Omdat we ons zand in de ogen laten strooien met mooie praatjes en fake glimlachjes,

Gros van Nederland zit óf in een ideologische echokamer, of interesseert zich niet voldoende voor politiek om door verkiezingspropaganda te prikken.

ReyNemaattori | 10-05-23 | 09:55

@drs. Levi Samsonov | 10-05-23 | 09:19:
Ik zie het dagelijks om me heen de trieste ontregeling van de samenleving.
En dit is nog maar het begin.

laurentius | 10-05-23 | 09:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Pappen en nathouden , het mag wat kosten.

Longhorn | 10-05-23 | 09:09

Voor de prijs van een Miele heb je vijf BEKO's. Dat soort bezuinigingen?

small_town_dad | 10-05-23 | 09:09

Die rubberen ruggengraat kost ons bakken met geld, tijd voor tribunalen!

HankHill | 10-05-23 | 09:08

Hamas GroenLinks vindt dit geweldig!

eerstneukendanpraten | 10-05-23 | 09:07 | 1

Zouden ze het ook nog geweldig vinden als ze een milieu-effectraportage gepresenteerd krijgen van deze toestanden? Of zou dat een complete kortsluiting tot gevolg hebben omdat zo'n spagaat niet uit te leggen valt?
En sowieso, een bad is nogal een milieubelasting met al die liters drinkwater waar we o zo zuinig op moeten zijn. En brood is niet inclusief genoeg om tegemoet te komen aan deze groep anderskokenden, dus die hele term zou sowieso al op de schop moeten.

ReagluurBuur | 10-05-23 | 10:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl