Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof — Wopke wint!

Kaag op de knieën

CDA-leider Wopke Hoekstra maakte in de aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen een deplorabele indruk. Dieptepunt was verkiezingsdag toen hij er ’s morgens vroeg bij de stembus uitzag alsof hij zojuist na een bacchanaal uit de sociëteit van Minerva was komen rollen.

Betekent BBB de redding van het CDA?

De uitslag van de verkiezingen bleek ook een (voorspelbare) kater: het CDA werd met name dankzij de onstuimige opkomst van BBB gehalveerd. Tegelijkertijd kan de beweging van Caroline van der Plas de redding van de christen-democraten betekenen.

Want het heeft er alle schijn van dat In het merendeel van de provincies het CDA samen met BBB gaat besturen. D66 vrijwel nergens daar Sigrid Kaag cum suis voorafgaand aan de verkiezingen samenwerking met BBB heeft uitgesloten. Dat betekent dat de provinciale bestuurlijke invloed van D66 straks te verwaarlozen is.

Slecht nieuws voor populistische polariserende D66’ers

En dat is slecht nieuws voor de Tjeerd de Grootoïden; deze radicale D66’ers bekend om hun populistische polariserende geschreeuw kunnen hoog of laag springen maar de verhoudingen zijn veranderd. Daarom moest Kaag vrijdag door de knieën. De deadline voor de stikstofuitstoothalvering van 2030 lijkt van tafel en als dat D66 niet zint worden het rond de zomer alsnog nieuwe verkiezingen.

Kaag kan dan de (Nederlandse) politiek, waar ze toch al geen bal aan vindt sinds ze geen premier werd, verlaten. Het hysterische gegil van Mark Rutte om hulplijn Sigrid afgelopen vrijdag is een verdrietig symbool van een premierschap in ontbinding. Het valt nog mee dat niemand Dead man walking roept als de premier de hal van het ministerie van Algemene Zaken betreedt.

Het partijkartel gebroken

Het debat komende dinsdag lijkt een herhaling van dat van afgelopen zomer (zal Sigrid zich weer ziekmelden? Ze was niet schor van het schreeuwen tegen Wopke maar van de griep zei ze vrijdag). Maar in tegenstelling tot toen is Hoekstra nu ook écht aan het doorpakken gezien zijn ‘draadje’ zaterdag op dat dekselse Twitter.              

Caroline van der Plas heeft het partijkartel gebroken en de politieke verhoudingen provinciaal en landelijk op z’n kop gezet. Wopke Hoekstra is de enige in het kabinet die dat écht door lijkt te hebben. En er kansen in ziet. Met het CDA kan het vanaf nu alleen maar beter gaan.

Reaguursels

Inloggen

Hoe zat het ook alweer met de politieke stromingen? Dom rechts, dom links, oliedom rechts, oliedom links, en het radicaal onnozele midden, toch?

Monkey Cabbage | 02-04-23 | 19:52

Als Wopke het kabinet laat vallen ga ik volgende keer CDA stemmen

Stinkendzadel | 02-04-23 | 17:48 | 3

Kijk,dat zijn weddeschappen!

Sliptong | 02-04-23 | 20:16

Ik zet een krat bier in dat hij dat niet doet. Durft niet.

ZZP-er | 02-04-23 | 20:16

Dát zal ze leren!

BenZen | 02-04-23 | 22:09

"En dat is slecht nieuws voor de Tjeerd de Grootoïden; deze radicale D66’ers bekend om hun populistische polariserende geschreeuw kunnen hoog of laag springen":
Populisten zijn mensen die de kant van "het volk" kiezen tegen een zogenaamde "elite". Dat Bas Paternotte populisme als een scheldwoord ziet wil nog niet zeggen dat hij gelijk heeft. In dit geval is het echt rechts dat polariseert tegen het als elitair geziene D'66.

cugel | 02-04-23 | 16:38 | 7

Links denkt mensen te kunnen *verbinden* door ze ongezien "dom" en "extreemrechts" te noemen; opponenten hun spreek- en kies- recht af te nemen; en af en toe wat stronttaarten en nekschoten uit te delen.

Dan heb ik liever meer "polarisatie" in de zin van "discussie".
Het zal menige politiek extremist verbazen, maar in het echte leven is het heel normaal dat mensen het oneens zijn. En zelfs ruzie maken; op het werk, op de sportvereniging, in de vriendenkring en zelfs binnen relaties en gezinnen. En na afloop geef je mekaar weer een hand omdat je daarna weer door één deur verder moet.

Dandruff | 02-04-23 | 18:53

@cugel | 02-04-23 | 20:10:

GS gebruikt de woorden van D66 tegen D66. Er wordt dus simpelweg een bal terug gekaatst. Het is raar om dat wel GS te verwijten, maar niet D66 dat daar al decennia mee bezig is.

Bovendien hoeft "polarisatie" an sich geen probleem te zijn als het alleen om felle discussies gaat. Ik hoor links nooit klagen dat de "provo's" (van "provoceren") Nederland destijds onleefbaar gemaakt hebben.

De huidige kloof in de samenleving ontstond dan ook niet door felle discussies, maar door machthebbers die onze democratie minachten. Die de oppostie al decennialang bestrijden met censuur, schijnprocessen, partijverboden en cordons sanitairs. Die opponenten als nazi-kampbeulen wegzetten; die pleiten voor het "mollen" van oppositieleiders; en "deportatie" van hun kiezers.
En dan klagen over "polarisatie".
Ook na de overwinning van BBB regent het weer linkse retoriek; "jullie zijn dom"; "democratie werkt niet"; "fout-stemmers moet het kiesrecht worden ontnomen"; etc.

Dat de tegenstanders van biomassa gelijk hebben was te verwachten, de feiten in dat artikel zijn al heel lang bekend. Helaas verzandde elke discussie daarover heel lang in "jullie zijn klimaatontkenners" retoriek. En daarom heb ik zo'n hekel aan die links-religieuze slogans; ze remmen elke vooruitgang.
Het zal mij benieuwen wanneer NRC door krijgt dat massaal overstappen van gas naar "groene stroom" leidt tot veel méér co2-uitstoot. Voornamelijk door groeiende afhankelijkheid van (bruin-) koolcentrales in Duitsland en Polen. Wind- en zonne- energie zijn namelijk geen betrouwbare energiebronnen. En dus staat er achter elke 100 hectare windmolens 1 gas- of kolen- centrale.
Meer stroomverbruiken = meer fossiel verstoken. Altijd.

Vandaar dat overheid en energiemaatschappijen biomassa zo lang verdedigden; we kunnen voorlopig niet zonder verbrandingsovens. Pas als we dat erkennen kunnen we op zoek gaan naar schonere energiebronnen. Wat we nu doen is overhaast de co2-uitstoot verveelvoudigen door alleen op papier te "vergroenen", dus door grootschalig te smokkelen met het keurmerk "groen".

Dat is op zich al heel kwalijk, maar dat is dus ook een verdienmodel geworden. Zie hoe staatsbosbeheer op grote schaal Nederlandse bossen door de versnipperaar haalt. www.youtube.com/watch?v=5OW_As_ZdLs
Dat is het economische motief achter "natuurherstel" door bossen te versnipperen en te vervangen door heideveldjes. Die we overigens 20, 30 en 40 jaar geleden ook al hadden, ondanks 75% meer stikstofuitstoot.

Dandruff | 02-04-23 | 22:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Als BBB straks in alle colleges van Gedeputeerde Staten zit, zit D66 dus nergens in, want die willen niet met BBB samenwerken. Dan is iedereen gelukkig. BBB omdat ze invloed hebben en D66 omdat ze nergens met BBB samenwerken.

MAD1950 | 02-04-23 | 16:07

Een groot deel van de gewone Nederlands zijn het beu om als laatste aan de beurt te komen. Alleen wil dat besef maar niet indalen bij D66, CU, PVDA, GL en Volt. De mensen zijn niet gek, die steunen massaal de boeren. Omdat ze in hen herkennen wat de zelf overkomt. Drammen, dreigen, betuttelen, slikken, inschikken, accepteren, en steeds minder te zeggen krijgen over je eigen normen en waarden, en zaken door je strot geduwd krijgen die je absoluut niet wil. Islamisering is daar een mooi voorbeeld van. En dat gaat zich wreken. Komende verkiezen heeft rechts iets van 132 zetels. En dan nog snapt de grachtengordel het niet...

Tiktak Theo | 02-04-23 | 15:35 | 1

Waar staat die 2e B in BBB voor? Juist.

vladimirows | 02-04-23 | 16:57

Een basisschoolleraar uit Rotterdam zei ooit: "Het CDA moet zich meer op de randstad oriënteren. Daar wonen meer potentiële kiezers dan op het platteland."
En hij ging pardoes naast zijn schoenen lopen. En dat waren hele bijzondere schoenen met bloemetjes er op geschilderd. Als hij die schoenen droeg en hij ging op het bordes staan, dan zag je alleen hem nog maar.

Osdorpertje | 02-04-23 | 15:24 | 1

Nu nog rode kleding, een regenboog afro en een rode neus en het circus is klaar voor de show.

Adriel | 02-04-23 | 15:40

Maar hoe krijgen we de politiek gestuurde, opperkoning is van D66 en de uitspraken ook, Raad van State weer onafhankelijk en neutraal ?

Die kunnen namelijk nog flink wat roet in het eten gooien, iets wat ze overigens al behoorlijk doen de laatste jaren.

Oh ja, natuurlijk is Kaagje ziek dinsdag, een zwak laf mens.

Wattman | 02-04-23 | 14:50 | 5

@Red shirt | 02-04-23 | 15:18: Ëén woord: Tomdegraaf.

vladimirows | 02-04-23 | 16:59

@Red shirt | 02-04-23 | 15:55:

1) De Raad van State heeft geoordeeld dat de bouwvrijstelling niet gebruikt mag worden bij bouwprojecten.

2) www.google.com/search?q=uitspraak+raa...

Asielzaken worden altijd in het voordeel van de asielzoeker afgerond...

Wattman | 02-04-23 | 17:42
▼ 2 antwoorden verborgen

"Wopke Hoekstra is de enige in het kabinet die dat écht door lijkt te hebben. En er kansen in ziet. Met het CDA kan het vanaf nu alleen maar beter gaan."

Beste heer Paternotte, ik hoop dat u hier niet opportunisme met politieke kundigheid gelijkstelt.

stunter | 02-04-23 | 14:42

De grote uitsluiters hebben zichzelf op tactisch meesterlijke wijze zelf uitgesloten.

smdyasc | 02-04-23 | 14:40

Wel, één ding is zeker: Bas Paternotte haat D'66.
En waarschijnlijk ook alles links van deze centrumpartij. Plus Rutte omdat hij ermee samenwerkte. Pas geleden had hij het over de "beulen" van deze partijen. Dan ben je ver heen.
scientias.nl/schokkend-zoveel-europee...
Hieruit blijkt echter dat links en niet rechts gelijk heeft.

cugel | 02-04-23 | 14:33 | 7

Wat ik merkte is dat het langer dan normaal duurde voor de bladeren om te vallen van de bomen. Het is alsof het klimaat verplaatst is.

Adriel | 02-04-23 | 15:45

@Gen. Maximus | 02-04-23 | 14:40:
Ik bedoel dat rechts klimaatverandering ontkende en het is nu duidelijk dat links op dat punt gelijk had.
@stunter | 02-04-23 | 14:49:
Het lijkt me dat ook uit talloze andere zaken bv:
www.nrc.nl/nieuws/2023/04/01/door-ext...
blijkt dat er echt wel sprake is van een ramp die moeilijk te keren zal zijn.
@DankeSchon | 02-04-23 | 14:51:
Danke schön!
@lezeres | 02-04-23 | 15:05:
Hoi Lezeres! Leuk je hier te zien! Ik kwam de laatste tijd wat minder op GS, maar dit artikel van Bas kon ik toch moeilijk laten passeren zonder een paar opmerkingen ;)
@Adriel | 02-04-23 | 15:45:
We zullen zien hoe de trend zich voortzet. Wij als mensen willen toch pas veranderen als het echt niet anders kan. Dus zal het wel duidelijk worden hoe het zit. Misschien vinden we een handige uitweg, maar ik ben bang dat we toch snel van fossiel af moeten stappen.
Soms doen mensen daarbij domme dingen:
www.nrc.nl/nieuws/2023/04/02/biomassa...
Daarin had rechts natuurlijk wel gelijk.

cugel | 02-04-23 | 16:58

Wat valt er níét te haten aan die partij?

vladimirows | 02-04-23 | 17:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Hahaha wat een middelbaar k(l)aag gehalte weer, van de naamgenoot van de zo gehate (wel) magere D66'er! Even de D66 haat spuwen, dan hoor je er weer helemaal bij. Want niets is zo erg als een partij die zich niet laat naaien door de boerenlobby of loopt te slijmjurken bij Caroline. Nee hoor, we hadden helemaal geen afspraken! Nee, alles is bespreekbaar voor het CDA, zoals de afgelopen veertig jaar. "Samen" komen we er met de boeren toch wel uit?

Samen betekent hier dat de boer en de lobby gewoon dicteert wat er gaat gebeuren en wat niet. Daar kan de politiek het mee doen, anders komen de trekkers weer tevoorschijn. We gaan dit toch samen oplossen jongens, niet dat drammen van die pennenlikkers maar gewoon weer braaf de eisen der boeren inwilligen. Gefeliciteerd Wobke dat je straks helemaal wordt leeg gezogen door BBB en een beetje mag meehummen in het BBB koor. En Rutte? Ach ja die, het is me toch lachen allemaal mensen?

Beste_Landgenoten | 02-04-23 | 14:08 | 17

@Red shirt | 02-04-23 | 15:28: Dus hij wou zeggen dat D66 voorheen nooit heeft meegeregeerd?

DankeSchon | 02-04-23 | 18:00

@DankeSchon | 02-04-23 | 14:44: het CDA is woke geworden door de uitslag van de verkiezingen, D66 was al woke door de staat van het klimaat en de natuur. Zowel dat klimaat als de natuur staan er slecht voor. Die winst van BBB waarover hier zo gejubeld wordt? Het merendeel van de BBB kiezers bestaat uit burgers. Zullen we maar even afwachten hoeveel er, nadat de boeren bediend zijn voor die burgers overblijft?

BenZen | 02-04-23 | 22:27
▼ 14 antwoorden verborgen

WNL op zondag gezien? Hier werd duidelijk uitgelegd dat er geen stikstofprobleem is. Het is dus een politiek gecreeerd probleem. Stop met die waanzin en verander de wet. Huidige regering, stap op, nieuwe verkiezingen want jullie kunnen niets oplossen en gooien toch alles over de schutting bij de provincie.

ebonk | 02-04-23 | 14:07 | 28

@BobDobalina | 02-04-23 | 14:45: Richtlijn of verordening ?,idiote regels,gewoon niet invoeren, niet alle rechtsregels zijn selfexecuting toch ?.

Coolcalmcollected | 02-04-23 | 19:23

@Monkey Cabbage | 02-04-23 | 19:55: typisch links,als het niet uitkomt doet het er niet toe.vreemd dat in germanieje de norm 4000 keer hoger hanteert,verordening geldt toch voor ieder land rechtstreeks,zou het dan toch geen verordening zijn ?.

Coolcalmcollected | 02-04-23 | 20:35
▼ 25 antwoorden verborgen

Stekker er uit halen, mona keizer smeken om terug te komen zodat je kan laten zien dat je met Rutte gebroken hebt. Want Omtzigt terug gaat niet helpen. Ook al willen mensen wel op hem stemmen, ze trappen er geen tweede keer in om op hem bij het CDA te stemmen en dan weer uit de partij te trappen. En inderdaad, dan heeft het cda een kans omdat ze wat vvd stemmers over kunnen nemen, die persėop een “gevestigde” partij willen stemmen. Maar dan moeten ze wel hopen dat Omtzigt niet mee doet. Die laatste moet trouwens ook beveiliging krijgen, net zo als Caroline. Met die peilingen is hij ook een doelwit voor de klimaat-wokies zoals volkert.

Snap_het_ook_niet | 02-04-23 | 13:46 | 2

Idd. Stekker eruit. Rutte of naar Brussel of NATO. Bestuur VVD op de blote knieen Klaas Dijkhof smeken terug te komen want mevr Schippers heeft al tijdens de verkiezingscampagne bewezen dat ze zal mislukken als lijsttrekker. En Omtzigt terug naar het Cda en heel veel CDA bestuurders vervangen door mensen die goed gebeurd zijn door Pieter ( dan komt hij wel )

thesmul | 02-04-23 | 14:34

stuur Rutte maar naar een lopende band fabriek om aan de lijn te werken inn 3 ploegendienst voor dezelfde duur als zijn premierschap.

stunter | 02-04-23 | 14:52

Ondertussen.

Terwijl alles loopt te schuimbekken over D66, GroenLinks, CDA en PvdA is er 1 partij die altijd wint.

Ndranghitiari | 02-04-23 | 13:21 | 4

Wappie!

nsfl | 02-04-23 | 14:12

Hein de dood wint uiteindelijk altijd

boerk | 02-04-23 | 14:52

De schuimbekkers zitten toch echt in de linkse hoek nu.

vladimirows | 02-04-23 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga er vanuit dat er de komende jaren gewoon nog overal in dit land burgemeesters van PvdA en CGA huize worden benoemd door de Kroon. Want BBB heeft geen ervaren kandidaten, of zoiets.

Piet Karbiet | 02-04-23 | 13:20 | 2

Het is ook wel fijn als er hier en daar wat BBB in de GR zit.
Hoewel naar mijn mening een burgemeester partijloos zou moeten zijn.

Arnold Layne | 02-04-23 | 13:31

@Arnold Layne | 02-04-23 | 13:31: Dat klopt natuurlijk. Een burgemeester moet boven de partijen staan ze heette het.

ChalinaRosa | 02-04-23 | 14:43

Ergens wel ironisch. Al decennia wordt er geklaagd over de daadkracht van de politiek. Pakt een kabinet eindelijk na al die decennia het stikstofprobleem aan hebben we de poppen aan het dansen. Het slechtste wat dit kabinet kan doen is nu terugkomen op deze aanpak. Dan maak je je maar impopulair bij de boertjes en wat agrarische fan boys. Er zijn nog lang geen TK verkiezingen dus doorpakken aub.

BobDobalina | 02-04-23 | 13:16 | 34

@Piet Karbiet | 02-04-23 | 13:43: De kabinetten Rutte willen de verzorgingsstaat afschaffen dan wel minimaliseren.

ChalinaRosa | 02-04-23 | 15:13

Hahaha: aanpakken? Dit kabinet? Sowieso kan dit kabinet dat niet en gezien de verkiezingen is er ook nog eens totaal geen draagvlak voor. It ain't dead, it just smells funny.

vladimirows | 02-04-23 | 17:10
▼ 31 antwoorden verborgen

D66, GL Volt, Bij1 en ook JA21 hebben nauwelijks wortels in de provincies, het zijn echte stedenpartijen. CDA, VVD, en ook PvdA hebben traditioneel veel meer lokale binding. Die laatsten gaan elkaar op provinciaal niveau ook veel gemakkelijker vinden, vooral als je bedenkt dat men het lokaal lang niet altijd eens is met de Haagse lijn van hun partij.

Blauwpetje | 02-04-23 | 13:01

Buitenhof.
Er is maar 1 NLer te gast!

Ik zie geen gasten die uitstralen NLers te zijn, maar de diaspora van islamitische landen die gevolg geven aan de oproepen van Erdogan hier een meerderheid te worden, de macht te grijpen en de etnische bevolking??

Ik ga de tv uitzetten. Etnische zuivering is geen voorwaarde voor diversiteit en inclusiviteit. Ook niet in een tv programma.

Buitenhof is niet meer een programma dat ook mijn bevolkingsgroep als gelijkwaardig beschouwt of vertegenwoordigt. Hoe het tegen NLers aankijkt, heb ik net kunnen zien. Ik kijk nooit meer Buitenhof. Ik ben er klaar mee.

gaffelbaard | 02-04-23 | 12:52 | 12

@Red shirt | 02-04-23 | 16:37: Hiermee lever je onbedoeld het bewijs. O, ironie!

vladimirows | 02-04-23 | 17:12
▼ 9 antwoorden verborgen

En nu vooruit, Wopke! Over de eigen schaduw springen, verantwoordelijkheid nemen, de regie pakken en bruggen slaan naar de toekomst! Deksels, deksels.

Duwbak_Linda | 02-04-23 | 12:41 | 1

Wopstra was na het checken van zijn Panama-account even de BS-bingokaart kwijt.

funda | 02-04-23 | 12:45

Wie uitsluit zal worden uitgesloten.

Colin.Fart | 02-04-23 | 12:36 | 1

Wie een muur bouwt voor een ander komt er zelf eens tegen aan te staan.
Ik peins er nog even over.

funda | 02-04-23 | 12:43

Bas P. is dus een CDA'er, of een spion voor 't kartel. Trap er niet in. Om het Kabinet nog te kunnen redden moet er precies gebeuren wat er nu gebeurt, inclusief deze berichtgeving.
Als CDA BBB ook maar een seconde laat wankelen is het gedaan met BBB, dan beweegt de stemmer naar CDA en is het eenmaal twee jaar verder, tonen ze hun ware kleuren weer. Dan is BBB eenvoudig als eendagsvlieg geframed en stemt niemand er meer op.
"Wopke Hoekstra is de enige in het kabinet die dat écht door lijkt te hebben."
Omdat 'íe dat zegt wat iedereen horen wil. Hij is nog steeds de *** die Omtzigt's plaats confisqueerde en betrokken was bij allerhande achterbaks gedrag er omheen.

nsfl | 02-04-23 | 12:32 | 13

@nsfl | 02-04-23 | 13:51:
Doe nou niet joh. Je maakt jezelf alleen maar nog belachelijker.

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 14:34

@Graaisnaaiert | 02-04-23 | 14:34:
Of je gaat eens op de inhoud in.
Eén inleidende zin om vervolgens het hele punt te negeren, Bas P. is daarna totaal irrelevant. Ik maak me niet belachelijk, dat doen jullie. Groepsgedrag van een stel meelopers, bring it on.

nsfl | 02-04-23 | 14:51
▼ 10 antwoorden verborgen

Geen enkele partij wil het gedaan hebben dus ik vrees dat niemand de stekker eruit trekt.

Heel misschien het CDA, omdat het haast niet slechter kan gaan maar ik verwacht niets.

Keutels | 02-04-23 | 12:29 | 11

@NLgaatnaardeklote | 02-04-23 | 12:53: belastinghervorming, aanpak huisjesmelkers en een dijk van een aanpak van het stikstofprobleem. En dat allemaal in nog geen jaar.

BobDobalina | 02-04-23 | 13:33

Ik wel. Ik verwacht dat het cda de stekker eruit gaat trekken.

ChalinaRosa | 02-04-23 | 15:35
▼ 8 antwoorden verborgen

Zo dom om BBB bij voorbaat al uit te sluiten. Dan geloof je wel heel erg in je 'linkse' droom.

Keutels | 02-04-23 | 12:23 | 9

@Keutels l Ik noem het liever ´groene psychose´.

ChalinaRosa | 02-04-23 | 15:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Als Omtzigt een eigen partij gaan beginnen, gaat er waarschijnlijk weer het nodige verschuiven binnen de goed 80 zetels rechts van de voorzitter. Een centrumrechts kabinet wordt dan nog onmogelijker als onmogelijk. Wanneer gaan we naar een kiesdrempel?

Caparzo*Inc | 02-04-23 | 12:22

Vanmorgen met genoegen Feynman en/of Feiten gelezen hier op dit blog. De ridicule aannames van de groene kerk worden daar goed onderbouwt neergesabeld.

Fedde71 | 02-04-23 | 12:11 | 2

Kijktip voor nog meer genoegen: Arnout Jaspers op WNL vanmorgen. In een paar zinnen de stikstokwaanzin van NL aangetoond. En als toetje dan nog even kijken naar de wanhopig stamelende Henk Kamp.

Schmalz | 02-04-23 | 12:23

Nee, die discussie ligt ook plat vanwege het stikstofprobleem.

R. Skickr | 02-04-23 | 12:15

@R. Skickr | 02-04-23 | 12:15:
Dat Twitter veroorzaakt ook veel teveel stikstof, onderzoek wijst dat uit.

funda | 02-04-23 | 12:20

Kaag door de knieën. Doet me denken aan de Franse revolutie.

Frau_Ferkel | 02-04-23 | 12:09 | 5

Gelukkig verloor ze het hoofd nog niet.

funda | 02-04-23 | 12:16

Ja, zie jij in Kaag een soort Robespierre?

Keutels | 02-04-23 | 12:25

@Keutels | 02-04-23 | 12:25: Neen. Ik verwacht niet van iedereen direct een wat bredere algemene ontwikkeling. Leest U alles nog eens rustig na. U mag ook Wiki gebruiken.

Frau_Ferkel | 02-04-23 | 12:32
▼ 2 antwoorden verborgen

BBB is nu wat het CDA ooit was. Ik denk dat Wopke c.s. zich dat realiseren. Zou me niet verbazen als het tot samenwerking komt tussen die twee. Kan Pieter Omtzigt ook met goed fatsoen weer aansluiten en hebben we weer een brede middenpartij die NL, stad en platteland kan verenigen met no nonsense politiek.

Dampende_aardappel | 02-04-23 | 12:07 | 11

@amateurrr | 02-04-23 | 13:07:

Ik denk niet dat het nuttig is om Pieter aan te halen. Daarbij ben ik benieuwd waarom jij jezelf een amateur vind maar toch uit de hoogte doet. Vertel...

Ndranghitiari | 02-04-23 | 13:13

@Ndranghitiari | 02-04-23 | 13:13:
En waarom dan niet? Leg eens uit.

Ik ben een amateur omdat ik niet voor mijn reaguursels betaald krijg. Dat betekent niet dat ik niet allergisch ben voor de onzinnigheden die hier rondgestrooid worden door de usual suspects. Pak eens een spiegel, vijzel je eigen argumentatie op, en we kunnen een daadwerkelijke discussie voeren. Inhoudsloos treiteren kan iedereen.

amateurrr | 02-04-23 | 13:39
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is bedroevend dat het CDA eerst niet wou buigen voor de protesten in het land afgelopen jaar en pas buigt als de partij is gehalveerd en de BBB het initiatief overneemt in alle provincies. Het is ook bedroevend dat de VVD, D66 en CU nog steeds niet willen buigen. De wil om te luisteren naar de kiezer. Is totaal niet aanwezig behalve het CDA eindelijk een beetje. In de provincies komt D66 helemaal niet asn bod in de coalitievorming.

We moeten doorgaan op de ingezette weg met Caroline en de BBB. We moeten hoeden dat de BBB nu kapotgedemoniseerd wordt met een cordon sanitaire en canceken en negeren. We moeten dat meteen afstraffen! Laten we het voorlopig doen met Caroline en Omtzigt, die andere partijen moeten eerst omvormen naar beter luisteren naar de kiezer.

DitjaarkrijgikAOW | 02-04-23 | 12:04 | 11
-weggejorist-
Ndranghitiari | 02-04-23 | 13:14

En pas op voor Wopke, ik vertrouw hem voor geen meter.
BBB moet met Omzigt in zee gaan, als hij wilt.

gato | 02-04-23 | 13:56
-weggejorist-
infidel103 | 02-04-23 | 15:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Zouden Wopke en Qaq dinsdag in de Kamer naast elkaar durven te gaan zitten? Of heeft Qaq dan nog steeds "griep", zit ze dan nog in Valencia of in een van haar buitenlandse huizen of is ze vrede aan het stichten tussen Rusland en Oekraïne? Want zo'n Kamerdebat, hoe voorspelbaar ook overigens, is wellicht te min voor madam. Verantwoording aan het Volk afleggen? Let them eat cake, zeiden ze wel eens vroeger.

dathoujetoch | 02-04-23 | 12:04 | 17

Ngh.
Sterk hoor.

Remus McMillan | 02-04-23 | 13:42

@Ndranghitiari | 02-04-23 | 12:05: Zeker vandaag met verkeerde been uit bed gestapt, je loopt al sinds vanmorgen 8 uur iedereen af te katten.

gato | 02-04-23 | 14:04
▼ 14 antwoorden verborgen

Ziekgriet Kaag is er zeker niet bij dinsdag, ze fingeerde een opkomend griepje afgelopen week. Dat was een duidelijke voorzet

R. Skickr | 02-04-23 | 12:03 | 7

@dathoujetoch | 02-04-23 | 12:11: Wij van de linkse kerk
voelen ons zo laag
bij het aanschouwen van Kaag,
op haar bezem, hoog in het zwerk.

MAD1950 | 02-04-23 | 12:28

Kaag heeft een hele belangrijke afspraak staan in *vul maar in*... New York, Beirut, Lausanne, kussentjes voor de kinderkamer *proest* kopen, Heksehyl / Heksenkaas aan de buurtkinderen uitdelen, collecteren voor nieuwe bomgordels, pardon, naaimachientjes voor Gaza etc. etc.

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 14:38

Dat denk ik ook.

ChalinaRosa | 02-04-23 | 15:52
▼ 4 antwoorden verborgen

In de peiling van De Hond groeit BBB rustig verder.
D'66 heeft er virtueel een zeteltje bij.

Roos | 02-04-23 | 12:02 | 2

Gas erop! Nu versnellen.

R. Skickr | 02-04-23 | 12:05

Dat de 66 maar veel virtuele zetels mogen gaan behalen.
Vanaf morgen vertel ik ook iedere peiler dat ik 66 ga stemmen. Ha.

funda | 02-04-23 | 12:06

Daarom is Wopstra nu zo'n nuttige schakel tussen de BBB en de Haagse politiek.
Caroline is de Influencer des Vaderlands geworden. Heel goed.

funda | 02-04-23 | 12:02

Waarom laat Wop dit kutkabinet niet vallen?

Dan laat ie tenminste ballen zien, misschien haalt ie nog wat verloren CDA kiezers terug?
En we zijn dan van Rutte / Kaag af.

Eduardo- | 02-04-23 | 12:02 | 3

Wopke heeft al een gezicht vol stempels ondertussen.
Hij wil er niet nog een stempel 'onbetrouwbaar regeringspartner' bij.

funda | 02-04-23 | 12:07

Dan is D66 uitgespeeld en dat willen ze niet.

DitjaarkrijgikAOW | 02-04-23 | 12:10

Heeft ie niet.

ChalinaRosa | 02-04-23 | 15:54

Sigrid Kaag was inderdaad naar Nederland gehaald om de eerste vrouwelijke premier te worden en met haar internationale ervaring Mark Rutte van de troon te stoten.
Daarna heeft zij 9 maanden lang met het mes op tafel onderhandelt tijdens de door haar zwaar verziekte kabinetsformatie om alle D'66 eisen in het regeerakkoord te krijgen.
De overwinning van het CDA is een pyrrusoverwining omdat D'66 nu alle stikstofmaatregels en nieuwe wetten versneld gaat invoeren omdat ze weten dat ze over 2 jaar na de verkiezingen niet meer terug komen.
En Sigrid Kaag zal er alles aan doen om zowel het CDA als de BBB het leven in de provincie onmogelijk te maken.

Osdorpertje | 02-04-23 | 11:53 | 15

Ndghnogwat,
Ik zou willen dat je de ironie van jouw post in zou zien; want als IEMAND zo dom is geweest om haar tegenstander te onderschatten is het jouw vriendinnetje Kaagel Qac wel.
Maar ik ben bang dat jij dat niet doorhebt.

Remus McMillan | 02-04-23 | 12:37

@Remus McMillan | 02-04-23 | 12:37:

Okay jongen. Vier je feestje maar. Fijne tijd verder.

*gaapt*

Ndranghitiari | 02-04-23 | 12:44

Jij ook Ndh.

Remus McMillan | 02-04-23 | 13:45
▼ 12 antwoorden verborgen

Net WNL gezien waar Kamp even werd afgedroogd door een onderzoeksjournalist die hem met de droge feiten om de oren sloeg. Het enige wat Kamp kon stamelen was het dogmatische gebral wat we al jaren moeten aanhoren maar de opgetrokken wenkbrauwen van de overige gasten spraken boekdelen.

Remus McMillan | 02-04-23 | 11:51 | 2

Ja dat was opvallend. Met name de steun die de onderzoeker kreeg.

R. Skickr | 02-04-23 | 12:41

@Remus McMillan
Kamp is van stal gehaald door Rutte. Het wachten is op Blok én....... Wiegel.
Kelder zat gisteren al te blaten in dat radiodingetje van 'm . Rutte is (weer) aan het mobiliseren! Edith blijft nú buiten beeld en geluid.

demaup | 02-04-23 | 14:44

Wil iemand nog wel denken aan de gestreste wormen?

naamengetal | 02-04-23 | 11:51 | 2

Die voeren ze nu carpaccio om ze rustig te krijgen.

Zapata10 | 02-04-23 | 11:58

Eigenlijk is het een trieste, zielige vertoning geworden. Mark en Sigrid.

Kent u dat? Van die stelletjes met een slecht huwelijk?
Van het soort dat altijd de schone schijn ophoudt, altijd mooi weer speelt. Maar ondertussen haten ze elkaar, is zij alleen nog bij hem voor het geld en geeft zij het geld aan onzin uit, komt om de haverklap de politie een echtelijke ruzie sussen, hij wuift lachend alle huiselijk geweld beschuldigingen weg, en samen mishandelen ze hun kinderen.

Ga toch scheiden!

gaffelbaard | 02-04-23 | 11:49 | 10

@dathoujetoch | 02-04-23 | 12:27:

Dat hou je toch. Die mensen met een mening zonder enige idee te hebben waar ze een mening over hebben. Jammer. Maar dat hou je toch.

Ndranghitiari | 02-04-23 | 12:45

Ze doen me denken aan de film Me & mrs Smith

Janlul | 02-04-23 | 15:30

Kan ook hij is gek op geld
En geeft al haar geld uit aan onzin hoor
Niet zo polariseren
En ja scheiden is het beste wat je kan doen dan

Therrie | 02-04-23 | 15:57
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
horsteknots | 02-04-23 | 11:45 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Die deadline is niet van betekenis. Om het land van het slot te halen moeten nog steeds nu dezelfde harde maatregelen genomen worden, de einddatum verandert daar niets aan.

Het is wel een leuk item om de regering mee open te breken, dat dan weer wel. Maar onderhandelingen met D66 moeten niet over dat jaartal gaan, maar over de keuzes, de modellen, en de grenswaarden,

Muxje | 02-04-23 | 11:43 | 1

Zijn De (Heilige) Maatregelen een natuurwet?
Of doen we het op zn Italiaans: wetten voor het Noorden, geld voor het Zuiden.

klimgek | 02-04-23 | 12:05

Ik had eigenlijk verwacht dat Rutte zelf zo chique was geweest om de stekker er uit te trekken. Een mens mag dromen toch?

de Jager59 | 02-04-23 | 11:43 | 1

Nederland is nog nie toe aan een geschiedenis leraar die geen herinneringen heeft.

Brussel kan ie trouwens ook vergeten.

klaas24 | 02-04-23 | 12:56

Los van de al dan niet werkelijk bestaande stikstofellende zijn er genoeg andere redenen om af te rekenen met de bio industrie en vervuilende chemo industrie.

Weerduivel | 02-04-23 | 11:43

Alles waarmee Kaag nog verder gekleineerd kan worden is geweldig. Zij heeft zichzelf zo hoog op het paard gehesen en neerbuigend naar de bevolking van Nederland geacteerd dat ze nu zelf in haar eigen dedain verzuipt. De vlag gaat uit als zijn is opgerot en Debiel66 meer dan gehalveerd is.

Broadsquire | 02-04-23 | 11:42 | 13

@Ndranghitiari | 02-04-23 | 12:46:
Verdient dat nog een beetje, op de zondagmiddag X66 propaganda verspreiden vanuit je Honneckerbunker in Ost-Berlin?

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 12:56
▼ 10 antwoorden verborgen

Het CDA is uitvinder van en meester in Het Compromis. Met hen onderhandelen is een garantie op falen. Nederand is door het CDA een compromissenland geworden. We hebben niet eens door dat we er aan toegegeven hebben en onszelf bij voorbaat zijn gaan kapotcompromissen. Neem bijvoorbeeld de openbare scholen. Islamitische schoolkinderen eisen hun gebedsruimten op in openbare scholen. Kan niet op een openbare school! Directeur openbare school: dan noemen we het een spirituele ruimte voor iedereen. Zijn we mooi inclusief (en van het gedrein af). Gevolg: de openbare school is geen openbare school meer. Maar het lijkt een passend compromis.
Dit gaat Wopke de BBB flikken. De VVD66 is van TINA dus die houdt strategisch de bek. Het CDA steekt preken af tot BBB bijna ontroerd akkoord gaat. Maar je hebt bij het CDA dan keihard verloren.
Leer het eens een keer.

zeurmachine | 02-04-23 | 11:42

"Slecht nieuws voor populistische polariserende D66’ers"

Hoe verzint iemand dit. Het is een contradictio in terminis. Iedereen hier haat D66 en zonder de vox populi, vox dei kan je niet polariseren. Mijn lieve hemel waar gaan dit soort "opiniestukken" nog over?

Ndranghitiari | 02-04-23 | 11:41 | 6

Zit je wel hoog he, de implosie van de X66-luchtbel. Ach, je moet maar zo denken, progressie moet omdat stilstand achteruitgang is en in ultimo komen "wie zijn toch die mensen" gewoon tekort voor de X66-droom. Ach ja, paarlen voor de paupers, misschien dat een stemdiploma iets is om daar wat tegen te doen. Plus een verbod op bepaalde rechtse partijen want Democratie is een mooi iets, zolang er maar wel op Ons Soort Mensen wordt gestemd, he?

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 12:54

@Ndranghitiari | 02-04-23 | 13:19:
Daar heb ik jou nog niet op kunnen betrappen. Het is een en al klaag waar jij mee aan komt kakken. Overigens gaat het bij jouw clubje vooral om de discussie langs de lijnen van de inhoud. In ultimo dan toch.

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 13:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat ik hopelijk de definitieve ondergang van d666 moge beleven. Helaas zijn ambtenarij, omroep, rechtspraak nog vergeven van hunderlui nare ideetjes en invloed. Nog even geduld dus.

dathoujetoch | 02-04-23 | 11:41 | 6

Helaas, zelfs als morgen D66 ineens 0 zetels heeft, dan heb je nog niet ineens al die GL en D66 ambtenaren weg.

gaffelbaard | 02-04-23 | 11:55

@Ndranghitiari | 02-04-23 | 11:48:
Duidelijk. Je hoeft niet weg tegen die tijd, beetje bomen en ruziën houdt de boel scherp, maar als dat je keuze is: roadtrip to Monaco! Doe Max de groeten van me.

Kouwe Kees | 02-04-23 | 12:10

Op naar de 0 zetels, zo zeggen linkse activisten dat toch altijd? Nou ja, voor een keer sluit ik me daarbij van harte aan. Op naar de 0 zetels met dit X66 onder deze partijleiding en dit ideologische kompas. Laat ze zichzelf maar eens heruitvinden en de activisten ertussenuit wieden.

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 12:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik moet het allemaal nog zien. In bijna alle provincies moet de BBB met minstens drie andere partijen een coalitie vormen. Dat zullen veelal VVD CDA moeten zijn.
GroenlinksPvdA , Dierenpartij, FvD en D66 zullen niet de vierde partij worden.
Blijven Ja21, PVV, SP, CU/SGP en lokale partijen over,

Zelfs als CDA en BBB het volkomen met elkaar eens zijn in alle 12 provincies, wordt het voor de BBB een heel moeilijke zaak.
Ik sluit het beslist niet uit dat in Noord Holland, Utrecht en Zuid Holland de BBB niet in de coalitie komt en D66 plus GroenlinksPvdA wel.

Kortom het kan weleens een pyrrusoverwinning worden.
Ik zeg dit niet graag, maar het Kaagmens heeft gelijk: BBB mist 81% van de stemmen.

Check-zei-de-Gek | 02-04-23 | 11:39 | 2

Je moet GroenLinks en PvdA even los van elkaar zien. Ze kunnen onafhankelijk van elkaar meedoen met een coalitie (en dat is ook al gebeurd inmiddels).

tantesidonia | 02-04-23 | 11:43

GL en PvdA in de regio's denken net even anders over die samenwerking. Vooral de PvdA-ers zien dat echt niet zitten.

klaas24 | 02-04-23 | 12:59

Wat een poppekast..
Ik haak even af.

Motorkater | 02-04-23 | 11:38

Goede zaak dat D66 minimaliseert. Ik zag het al helemaal voor me. 's Zomers onder het 'genot' van een 0,0-biertje een macrobiotische maiskolf op de inductie-barbecue gooien. Want genieten ist verboten.

goedverstaander | 02-04-23 | 11:38 | 2

Vinger in de aanslag he, want verwijten zullen er gemaakt worden. Een dag niet terechtgewezen is een dag niet geleefd.

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 11:40

Welnee, D66 verbiedt alleen belastingbetalers om te genieten.
Wie leeft van belastinggraaien mag eindeloos de wereld over vliegen, en naast al zijn huizen een verwarmd buitenbad laten aanleggen. Dus uiteraard zijn ook houtkachels en kolenbarbecues vol vlees toegestaan.

Dandruff | 02-04-23 | 11:43

Overigens een leuke kijktip, Arnout Jaspers vanmorgen in WNL.

Dandruff | 02-04-23 | 11:37 | 1

Enige met verstand in dat babbelprograma

sgaapje | 02-04-23 | 12:03

Ik ben zó benieuwd wat Omtzigt gaat doen.
De aardverschuiving kan nog groter worden als hij zich bij bbb aansluit.
Het is het proberen waard.

laurentius | 02-04-23 | 11:36 | 1

Hij moet het pas aankondigen als het kabinet al is gevallen. Anders blijven ze alsnog zitten. Want dan is het pas echt over en uit voor al die partijen die de laatste 20 jaar dit land alleen maar zieker hebben gemaakt.

Phantomas | 02-04-23 | 11:37

Al ruim je al onze 120 miljoen beesten, dan nog waait er genoeg strontlucht vanuit Duitsland, België en zee dat we hier in 2030, 2035 of later nog steeds niet onze KDW`s halen, en nog steeds niet mogen bouwen. Het maakt niet uit of VVD, BBB of CDA aan de macht is, niemand heeft een plan waarbij de RvS in de gelegenheid wordt gesteld nieuwe bouw- of natuurvergunningen te verlenen. Boederijen die wij slopen, verschijnen met minder maatregelen terug aan de andere kant van de grens, de natuur verslechterd door het gebrek aan Europese coordinatie. www.youtube.com/watch?v=dm-BAuS5a7c

Het stikstofmodel kan keurig beleidsmatig uitrekenen dat dit pakket onvoldoende is. Wat het stikstofmodel niet kan, is aantoonbaar vertellen welke natuur van welke stikstofbron last heeft. Dat detailniveau is het model nooit voor bedoeld, daarvoor is geen sluitend wetenschappelijk bewijs. Dat maakt snelle onteigeningen van boeren een onuitvoerbare illusie. www.wyniasweek.nl/bom-onder-kabinetsb...

Uitwerpselen van dieren vangen met emissiearme stalvoeren (die door de RvS niet zijn afgekeurd, de RvS eistte alleen onderhoud en keuringen), om direc te verwerken met stikstofkrakers is de enige snelle, winstgevende en milieuvriendelijke weg voorwaarts. www.countus.nl/kenniscentrum/nieuws/w...

Dat we nu al jaren vastzitten met een probleem dat gewoon een oplossing heeft, geeft aan hoe disfunctionerend onze bestuurscultuur is.

Feynman | 02-04-23 | 11:34 | 4

Zelf gecreëerde problemen niet (willen) oplossen.
What else is new met dit prutskabinet?

goedverstaander | 02-04-23 | 11:39

En als klap op de vuurpijl ook nog een complete bedrijfstak om zeep helpen, en Nederland voor voedsel afhankelijk maken van het buitenland. Allemaal kapitaal wat verdwijnt uit onze economie.

Plantendokter | 02-04-23 | 11:53

Is het werkelijk niet mogelijk voor je om jezelf in te lezen in hoeverre ammoniak eigenlijk reist? Het staat namelijk overal beschreven. Hoe kan je dat detail missen?

Ndranghitiari | 02-04-23 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Het CDA kan er garen bij spinnen als ze nu het kabinet laten vallen. De kiezer zal zien dat ze zich niet laten ringeloren door ‘66 en hen er voor belonen

Sieg Hein | 02-04-23 | 11:34

Zojuist bij WNL een wetenschapsjournalist die even haarfijn in kaart heeft gebracht welke waanzinnige/onzinnige stikstofnormen door extreme NL-ambtenaren (niet door Brussel dus) aan ons zijn opgelegd. Maak daar maar raamambtenaren van , met een strafdossier wegens ondermijning.

Phantomas | 02-04-23 | 11:33 | 3

Ronduit schokkend verhaal. Bevestigt mijn mening dat de stikstof crisis een politiek verzinsel is en niets van doen heeft met de werkelijke status van de natuur. Meest schokkend statement: als er 1 gans over een natuurgebied vliegt en daar 1 poepie laat vallen is dat al meer dan de grenswaarde per hectare die nu veelal wordt gehanteerd.

Sieg Hein | 02-04-23 | 11:37

Uiteindelijk volgens schrijver van het boek 'De stikstoffuik' Arnout Jaspers, komt al die wetgeving uit de koker van De Raad van State welke leden voor het leven worden benoemd door de 'Kroon' (de Koning en de Ministerraad). En wie zitten daar dus in? De bekende leden van 'het partijkartel' zoals een gevallen politicus het noemt? Het wordt in ieder geval al heel lang voor gezeten door een hardcore D66'er - inclusief betweterige, zijige D66-stem. En reken maar uit dat er geen of nauwelijks echte rechtse, conservatieve mensen in zitten.
Misschien dat de Raad van State ook maar democratisch gekozen moet worden om de paar jaar. Want die D66'ers zitten er vooral ook om Nederland van het vlees af te krijgen en misschien wel veganistisch te maken. Of voor straf kevers en wormen te laten vreten....

Aristotalloss | 02-04-23 | 11:50

Integraal teruggekeken. Wat iedereen dus allang weet, de zelfgekozen modellen en zelfopgelegde normen kloppen niet. Maar goed, dat zien we al jaren, geluidsoverlast Lelystad Airport is ook zo'n goed voorbeeld.
Meten is weten maar ja, dat komt ze niet uit dus dan maar modellen...
Ik vind het crimineel.

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 12:48

“Kaag op de knieën”. Jongens, hou eens op. Ik wil nog kunnen slapen vannacht.

Klaas_de_Waal | 02-04-23 | 11:29

Ik zet de popcorn alvast klaar

Zwitsal4life | 02-04-23 | 11:27

Geitenpaadje CDA kan nog struikelen over Omtzigt. Hij gaat niet terug naar het CDA dus dat wordt een interessante kwestie. Als hij zich bij de BBB aansluit kan het een historische uitslag worden (is het al) ten kostte van het Kartel en bijna elke andere partij. Gemor bij ja21 helpt ook niet.

dijkbewaker | 02-04-23 | 11:26 | 2

Geen enkele reden dat CDA en BBB op hoofdpunten samenwerken en alleen op kruimeltjes van mening verschillen. Ze zullen uiteindelijk ook wel in dezelfde groep van het Europees Parlement komen te zitten. Denk zelfs dat de verschillen minder goor zullen zijn dan tussen de VVD en X66 binnen wat vroeger ALDE heette ( te lui om de nieuwe naam op te zoeken ).

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 11:31

CDA gewoon samengaan met BBB. Dat wordt dan ABCD..

tantesidonia | 02-04-23 | 11:25

De PvdA die de arbeiders laat vallen
D66 die al haar grondbeginselen bij het grofvuil zet
GroenLinks is er alleen nog voor meisjes met blauw haar
Het CDA dat de boeren heeft verraden

What a time to be alive.

goedverstaander | 02-04-23 | 11:25 | 2

VVD die al lang geen rechts-liberale partij meer is.

Tapu | 02-04-23 | 11:30

Het moment dat de bezuinigingen op de GGZ ook merkbaar werd in de politiek...

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 11:30

Ik krijg erotische gedachten bij het lezen van "Kaag op de knieën"... Wil ik dat wel?

Mr. C. Delicti | 02-04-23 | 11:23 | 6

Bent u ook van de necrofilie?

Sieg Hein | 02-04-23 | 11:32

Welke pose dan ook (van Kaag), erotische gedachten blijven bij mij uit.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 02-04-23 | 11:52

Moet je niet willen. Ik had dat ooit met May-Weggen maar daar ben ik voor behandeld.

Ernst Oosters8389 | 02-04-23 | 14:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Optimistisch stuk ( en dat bedoel ik positief ). Als Kaag inderdaad haar schepen achter zich heeft verbrand door de BBB in de provincies te boycotten, sja. Les 1 van het grote "Hoe een bestuurderspartijtje zichzelf in al haar arrogantie buitensloot"-boek. Blijkt Kaag achteraf toch nog een zegen voor dit land te zijn geweest, de totale afbraak en afgang van Demofoob66.
En laat ze alsjeblieft die naam veranderen, X66 heeft helemaal niets met democratie ( iets wat me wel vaker bij linkse mensen opvalt ). Hooguit met democratie voor een select groepje preventief goedgekeurden.
Kaag. Wat een clown is dat gebleken zeg. En wat zijn de media die bij haar op audientie zijn gegaan ( want Kaag doet niet aan interviews, je komt bij Kaag op audientie ) volledig door het ijs gezakt. He, Jinek?

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 11:22

Bijkomend voordeel is in Friesland dat in het (vermoedelijke) provinciebestuur de PvdA wel en GroenLinks niet aanwezig is. Geen VVD, geen D66 en een wig tussen PvdA/GL. Win-win-win.

goedverstaander | 02-04-23 | 11:21

Kaag heeft het voortdurend over verbinding terwijl de ontbinding al behoorlijk begint te stinken.

gestoptmetroken | 02-04-23 | 11:33

Die profielfoto ook. Schijnwerkelijkheid, in elkaar gedraaid door handige marketeers en reclamejongens. Eigenlijk zoals het hele concept Kaag.
Zoals een Zwitsers kennis ooit zei ( nee, niet Oeffels ): "Wenn man Reklam macht kann man sogar Scheiss verkaufen!" En wat had hij gelijk, Onkel F.

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 11:38

Ben geen radicale d66er
Het gezeik op d66 moet ophouden
Wil je in een heropvoedingskamp belanden?

RickTheDick | 02-04-23 | 11:21 | 2

D66 is extremistisch op klimaat & milieu en profileert zich daar graag op. En de flanken worden nu eenmaal scherper bekritiseert dan het midden. Kijk maar naar PVV op immigratie, precies hetzelfde.

Het is dus D66 dat niet moet klagen, want ze praktiseren zelf het hardst waar u nu tegen ageert.

_pacman_ | 02-04-23 | 11:31

Haha, mooie. *rits weer dicht doet*

Kouwe Kees | 02-04-23 | 11:36

Prima dat CDA uiteindelijk de stekker er uit trekt. BBB samen met Omzigtman om D666 te slopen en voor Marknokkio functie elders.

BoerKoekoek | 02-04-23 | 11:19 | 4

Maar Omtzigt wil zich niet aansluiten bij BBB?

Adriel | 02-04-23 | 11:32

@Adriel | 02-04-23 | 11:32:

Jawel. Dat is de volgende troef. Niet al je kruit ineen verschieten. Mark my words.

overVecht | 02-04-23 | 11:38

@overVecht | 02-04-23 | 11:38: Het kan wel, maar ik zie daar geen aanleiding voor op dit moment. Alhoewel, een reaguurder maakte een interessante opmerking over de organisatie van BBB met betrekking tot dossiers waar Omtzigt veel aan zal hebben.

Adriel | 02-04-23 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

En groenlinks op 15 zetels , over wappies gesproken !

D.Andrews | 02-04-23 | 11:19 | 4

@Graaisnaaiert | 02-04-23 | 11:28: Ben zelf al weer 25 jaar weg uit Amsterdam , heb daar een linkse zuster (Drs) en vertelde haar dat de meest groen-linkse stemmers in de stad wonen en dat werelwijd , maar zij dacht dat ik gek ben , tot haar 42ste gestudeerd ! Ze heeft ook Kaag gestemd maar nu een beetje spijt , we praten niet meer al vind ik dat jammer , volkomen geindoctrineerd .
'

D.Andrews | 02-04-23 | 12:15

@Graaisnaaiert | 02-04-23 | 11:28: Een klein land , te klein , er is een studie gedaan "rat utopia" zo zal het verder gaan met ons ooit mooie land .

D.Andrews | 02-04-23 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

BBB is aanzienlijk groter.

Zwizalletju | 02-04-23 | 11:16

Dat verbaast mij niet. Zeker niet de eerste keer dat D66 hun beginselen bij het oud vuil zet; ze vinden het pluche belangrijker en willen mee kunnen doen in de baantjescarrousel.

Leon Tosti | 02-04-23 | 11:16 | 4

@Wayfaring stranger | 02-04-23 | 11:24:
Hans van Mierlo gaat binnenkort gecanceld worden door X66. Veel te democratisch die man, veel te weinig autocraat. Kan gezien door een 2023 X66 brilletje echt niet meer.

Graaisnaaiert | 02-04-23 | 11:26

@Wayfaring stranger | 02-04-23 | 11:24: hij is gecremeerd en sindsdien is er in de urn een geometrische brownse beweging gaande.

Glasgow Argus | 02-04-23 | 11:39

@Glasgow Argus | 02-04-23 | 11:39: Ik begrijp Uw punt, hoewel een geometrische brownse beweging fysisch gezien een contradictio in terminis is.

Frau_Ferkel | 02-04-23 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

CDA moet breken, dan krijgen ze 6 tot 10 zetels, als ze in dit kabinet blijven over 2 jaar 1 zetel

Ruud5 | 02-04-23 | 11:15

Ik denk dat BBB net zo'n redding voor het CDA is als China voor Rusland. Uiteindelijk wordt het CDA gewoon een schandknaapje van BBB en anders verdwijnen ze volledig van het toneel.

FrankVeer | 02-04-23 | 11:15 | 4

@* Il Principe * | 02-04-23 | 11:28: Handig, zo'n glazen bol.

goedverstaander | 02-04-23 | 11:28

@* Il Principe * | 02-04-23 | 11:28: Doet de nederlaag nog steeds pijn?

SirCharlesPoploch | 02-04-23 | 11:30

Geeft niets, als d666 maar ten onder gaat. Wij moeten ons leven offers brengen en als mijn offer de schandknaperij voor BBB is, het zij zo. Wij offeren dagelijks voor de totale Endsieg op d666.

dathoujetoch | 02-04-23 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

D66 gaat een 'Putin' doen: werkt je megalomane wereldvreemde strategie niet? Double down op je ideeën en ga nog extremer je doelen najagen in de ijdele hoop iets te veranderen.

_pacman_ | 02-04-23 | 11:13 | 1

Nog debieler dan wat Jetten en de Groot uitkramen kan bijna niet. Hoe moet je onwetendheid double downen? Er een dom hoofd bij trekken als je onzin uitkraamt misschien, in plaats van de "ik weet alles beter" uitdrukking die men altijd bezigt?

Peerkeoud | 02-04-23 | 11:20

Ach, welnee. De BBB vandaag is maar niet iets groter dan FvD de vorige provinciale verkiezingen. Zoveel is er niet veranderd. Rutte glibbert er vast wel weer doorheen.

* Il Principe * | 02-04-23 | 11:13 | 1

Er is wel een groot verschil: Caroline is van een ander kaliber dan Thierry

Zult-eter | 02-04-23 | 12:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl