Bassiehof – Activisten Extinction Rebellion zijn levensgevaarlijk
VOLT, PvdA, PvdD, BIJ1, GroenLinks en D66 hun gewillige beulen
Extinction Rebellion (XR) bestormde zaterdag vliegveld Eindhoven. De extreemlinkse activisten wisten het platform voor privévliegtuigen te bereiken om vervolgens ingesloten te worden door de Koninklijke Marechaussee.
Een zorgwekkende actie van de demonstranten daar het vliegveld tevens dienst doet als hoofdkwartier van het Air Mobility Command van de Koninklijke Luchtmacht. Daar staan 24 uur per dag moedige militairen gereed om militair luchttransport voor wereldwijde militaire operaties, humanitaire missies en speciale opdrachten te verzorgen.
Het Capitool en de Tweede Kamer
Het valt daarom niet uit te sluiten dat deze extreemlinkse activisten zonder scrupules ook een keer de Tweede Kamer zullen gaan bestormen. Het is maar een paar stappen van de tunnelbak van de A12 naar de Nationale Vergaderzaal en geestverwanten van de organisatie hebben het al eerder gedaan.
In september 2021 – de bestorming van het Capitool in Washington D.C. eerder dat jaar stond velen nog op het netvlies – belaagden activisten van Greenpeace namelijk het gebouw van de Tweede Kamer en intimideerden daar onder meer medewerkers van de SGP-fractie. Begin dit jaar sprak deze club zijn solidariteit uit met de door de autoriteiten van straat geplukte opruiers van XR.
Het Openbaar Ministerie waarschuwt…
Dankzij gedegen speurwerk van dagblad Trouw, De Groene en Investico werd afgelopen week bekend dat het Openbaar Ministerie (OM) zich serieus zorgen maakt over XR. Extinction Rebellion blijft herhalen vreedzaam te zijn, maar daar denkt het OM anders over blijkt uit documenten in handen van de krant. “Er wordt niet geknokt, maar dat is het dan ook wel. Er is eenvoudigweg sprake van strafbare feiten, die bij herhaling gepleegd worden en waarbij XR gevaar voor derden voor lief neemt.”
…maar daar denken VOLT, PvdA, PvdD, BIJ1, GroenLinks en D66 anders over
Dat artikel is ook de Tweede Kamer niet ontgaan. Afgelopen week stelde een gelegenheidscoalitie van VOLT, PvdA, PvdD, BIJ1, GroenLinks en D66 Kamervragen (hier setje 1 en hier setje 2) aan minister van Veiligheid en Justitie Dilan Yeşilgöz (VVD) over de kwestie.
Maar die gaan gek genoeg niet over de zorgen van het OM maar over de berichtgeving dat de politie chatgroepen van XR heeft weten te infiltreren en zelfs een informant binnen de organisatie heeft weten te werven. In plaats van een terecht applaus voor de inspanningen van politie en OM vraagt het clubje Kamerleden zich echter af of de infiltratieoperatie wel ‘proportioneel’ is.
Voorspelbare vragen van met name de activistische PvdD, BIJ1 en uiteraard GroenLinks (dat niet vies is van avondjes georganiseerd door XR waar gefantaseerd wordt over geweld) maar dus ook afkomstig van de melkmuiltjes van VOLT en de wat meer institutionele PvdA (Attje Kuiken is geen uitgesproken fan van klimaatprotesten) en regeringspartij D66.
Verdeeldheid zaaien om nog harder kunnen toeslaan
Het is te hopen dat OM, politie en ministerie zich niet van de wijs laten brengen door dit parlementair monsterverbond en de extreemlinkse activisten van XR scherp in de gaten blijven houden. Net zoals de autoriteiten dit terecht doen met radicale elementen binnen de boerenbeweging, Willem Engelwappies en moslimextremisten. Een dure verantwoordelijkheid die VOLT, PvdA, PvdD, BIJ1, GroenLinks en D66 nu als gewillige beulen van XR proberen te ondermijnen.
Laat dat nou precies het doel zijn wat extremisten van Extinction Rebellion tot ISIS beogen: verdeeldheid zaaien om nog harder te kunnen toeslaan.
Reaguursels
InloggenEn wat is het alternatief voor actie tegen de beschamende manier waarom mensen omgaan met hun leefomgeving? Met het de aarde? Stel je voor dat we allemaal zulke egocentrische, kapitalistische klootzakken waren die letterlijk dachten ´na ons de zondvloed!´
Deze opsomming schiet in elk geval te kort voor wat betreft de partijen die het rentmeesterschap van hun wereld hoog in top hebben staan. De Christelijke en de Denk.
CDA, SGP, CU, Omtzigt en Denk mag je gerust aanvullend noemen op PvdD, BIJ1 GroenLinks VOLT en de PvdA en D66.
Ach ieder weldenkend mensch is toch kritisch op zijn of haar doen en laten en de gevolgen daarvan voor hun leefomgeving...
´
Pfff in de haasst getikt... Met het de aarde?
Het
mag eraf
Milieudefensie heeft het in haar gesubsidieerde reclame over de 'laatste aanmoediging voor CEO's' Dus de woke klimaatdrammers gaan over tot geweld. RARA hoe komt dat?
Volgens de monitor van de NCTB is alleen extreem rechts gevaarlijk dus dit is behoorlijk tendentieus! En misschien iets met de beveiliging van het vliegveld doen.
Ik ga best ver mee met extinction rebellion. Dat stukje bos dat bij nedcar is gekapt, had met de kennis van nu niet gehoeven. Alleen omdat een rijke industrieel nog meer geld wilt verdienen en een van de weinige plekken in Limburg waar centurions staan even willen kappen.
Alleen de mensen van extinction rebellion zeggen dat de populatiedruk van de mens geen enkele factor is. Daarmee zijn ze ideologisch te verschillend van mij.
Club van 10.000.000 heeft gewoon gelijk.
Bosje NedCar is geplant door de voormalig eigenaar, in eigen beheer en op eigen grond gekapt. Lekker woke meegaan met je XR, zelfde types als BLM en andere entiteiten die onder semi overheidssubsidie bestaan
Zoals ik al eerder tegelde; vd Plas mag haar agenda wel goed in de gaten houden de komende tijd.
Ajax-Feyenoord met sups van beide partijen mag niet. Want dat kost veel te veel politie inzet, en grote kans op verstoring openbare orde. Maar hele rijkswegen en vliegvelden platleggen, en dat uren lang is blijkbaar geen probleem. Want: kneiter links. Je hoeft natuurlijk geen Einstein te zijn om te bedenken dat diezelfde voetbalsupporters met steun van velen dadelijk op hun eigen manier de politie even een handje gaan helpen. Met dit soort ontregelende acties. De kruik gaat te water totdat hij barst. Die mariniers toen op de Dam lieten even zien hoe het moest, heb nou niet bepaald meegekregen dat het volk hier erg onwelwillend tegen over stond.
De schade die XR veroorzaakt moet hoofdelijk verhaald bij het demonstrerende gajes.
Kijken of pappie en mammie nog zo trots zijn op hun geweldadige neten als de rekening op de mat ploft.
Lijkt me prima gaan werken. Elk uur dat de snelweg dicht is doorberekenen a 10.000 eypo?
@Het brein erachter | 26-03-23 | 16:46: Dat lijkt redelijk te kloppen mits per baan en per kilometer. Ik denk dat er per baan, per kilometer (pbpkm) ongeveer 200 man/vrouw in de file staat. Laten we zeggen 50 ex gemiddeld. Is idd 10.000,- maar dan pbpkm per uur. 10.000,- pbpkmpu.
Hebben die boeren al betaald voor het verlies van arbeidsuren met hun absurde verkeersopstoppingen? Is een veelvoud van wat XR tot nu toe heeft gedaan.
Ga eerst eens de bewaking van vliegvelden en andere objecten beter beveiligen. Een roedel valse herdershonden samen met Doberman pinschers doen wonderen. Ga dan eens fatsoenlijk vervolgen en straffen. Dit tuig vrij laten omdat ze zich niet willen identificeren is van de zotte. Ze moeten zolang vastzitten totdat hun identiteit vaststaat. Alle kosten verhalen op deze gasten en ER. Eventueel ER verbieden als ze dit blijven doen...... zoiets om mee te beginnen....
Gewoon de wet handhaven bij overtredingen door die klimaatneuroten. Er hoeft niet direct geschoten te worden maar wel traangas. Dan huilen ze wel, maar leren het misschien af.
Tot dusver is er buitengewoon zachtzinnig opgetreden bij acties van klimaatactivisten. Ze knippen een hek door, of ze gaan op de snelweg zitten, en de popo laat ze gewoon hun gang gaan.
Pas als ze er al uren hebben gezeten, wordt er eindelijk eens iets gedaan. Alleen recent in die tunnelbak hebben ze er dan eindelijk eens een waterkanon op gezet. Dat moet meteen aan het begin van zo'n actie gebeuren. En als dat niet helpt traangas, en als dat niet helpt de lange lat, of desnoods rubbel kogels.
Dan pakken ze wel hun biezen.
Maar het probleem is, dat ze door de linkse politiek continu in bescherming genomen worden. Ze zijn de buitenparlementaire actie van de linkse politiek.
Dat heeft een lange geschiedenis, zeker bij Groen Links, dat vol zit met figuren met een dubieus verleden in het 'aksiewezen'.
"Net zoals de autoriteiten dit terecht doen met radicale elementen binnen de boerenbeweging, Willem Engelwappies en moslimextremisten."
Precies. En wat ze precies willen bereiken begrijp ik echt niet. Iedereen weet toch inmiddels wel hoe het zit met ons klimaat. Die paar dwazen die nog steeds in de ontkenningsfase zitten ga je echt niet overtuigen. Zelfs BBB toch de grote winnaar wil de doelstellingen halen, alleen een paar jaar later. Als die het snappen wie heb je nog over? FVD'ers ga je echt nergens van overtuigen. Gevaarlijk en onnodig. Stop er mee XR. .
Vertel mij dan eens even hoe het zit met ‘ons’ klimaat. En niet gaan pruilen hé? Als je het weet mag je het zeggen.
@Super Vaagstra | 26-03-23 | 16:17:
Denk je zelf dat dit zin zou hebben?
Wat heeft BBB met het klimaat te maken?
Hooguiit kun je stellen dat hun plannen goed zijn voor het klimaat.
@Ndranghitiari | 26-03-23 | 16:24:
Keurig de vraag ontweken, laat ze maar in de waan dat jij wel weet hoe het zit.
@ratelaar | 26-03-23 | 16:34:
Zo reageert een jehova getuige ook als je kritische vragen gaat stellen.
En waar had FVD ongelijk over dan? Prikspijt? Corona hoax? Oekraïne referendum? Energie prijzen? Klimaat drammers? Moeilijk kiezen hoor, want ondanks ‘wappie’ krijgen ze wel telkens gelijk
geweldsinstructie kazernes verbaal waarschuwen dan schot in de lucht dan schot in de been. De amerikanern die nukes bewaken in Nederland schieten waarschijnlijk gericht tussen de ogen
Ik vind het anders maar een verrot koude, natte en winderige start van de lente.
Morgen zelfs natte sneeuw.
Kortom, tijd om de aandelenportefeuille te verrijken met aandeeltjes fossiel.
Ik zie trouwens bijna alle XR deugers met kleding en schoenen lopen, gemaakt van... olie.
Ook wol en leer, (dierenleed), katoen (bestrijdingsmiddelen, sloten kostbaar water) zijn ruimschoots aanwezig.
En hoe zijn ze daar gekomen? Op een fiets, gemaakt van staal, carbon misschien. Op houten banden of toch synthetisch rubber?
Hoe milieuvriendelijk leven er nu voor staat is waanzin. Peperduur. Alsof je met een minimumloon moet betalen voor alles als een bewoner in een villawijk. De hele rotzooi is schandalig duur. De XR radicalen geven daarom hun zure geld ook niet uit aan duur$aam. Hypocriet, want dit moet wel die toekomst worden waar ze daar voor staan te ruziën en zingen en zo.
Die lopen op klompen. Toch?
Aandeeltjes fossiel gaan het goed doen denk ik.
Als de onmogelijkheid van het huidige beleid glashelder wordt voor de massa zal er ook weer meer geinvesteerd worden in fossiel.
Net nu het eindtijd denken bij evangelischen op zijn retour is, ontwaar ik bij klimaat activisten een nieuwe klimaat apocalyps
Jezus leeft dus wel degelijk.
Bij gebrek aan religie en zingeving.
Het lijflied van XR is Erika (Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein). Het lijflied van Shell is Money (Auf der Heide blüht kein kleines Blümelein).
Foute historie, maar geweldig lied.
Werkelijk ik kom niet meer bij van het lachen. Wat spitsvondig, u lijkt wel een Marokkaanse cabaretière.
@Jbgeno | 26-03-23 | 15:04: Maar ik ben het niet.
@Mokum Kosher | 26-03-23 | 15:29: dan ga ik ook maar dubbel liggen
De zogenaamd strafbare feiten van Extinction Rebellion vallen in het niet bij de misdaden en verwoesting waar Shell verantwoordelijk voor is.
Ik heb zojuist om de vieze smaak in mijn mond weg te spoelen die ik kreeg na het lezen van dit regressief-reactionaire boomerstukje van de mindere Paternotte maar weer 100 Euro overgemaakt naar XR.
Onze aarde willen redden van verwoesting is niet extreem-links. Wetenschap blijven ontkennen omdat je te laf bent om toe te geven dat de ander gelijk heeft, is ook helemaal niet rechts, maar ronduit debiel en kwaadaardig.
Het gaat hier niet om links of rechts, maar om pure noodzaak.
Jesse, jij ook hier?
En toch heb ik aandelen Shell. En ik mag voor Japannert hopen dat zijn pensioenfonds ze ook heeft. Er zit een geweldig rendement op joh.
@BoerKoekoek | 26-03-23 | 14:43: Jesse is links. Ik ben rechts-progressief.
Er zijn al maatschappij ontwrichtende maatregelen voor het klimaat die burgers veel te ver vinden gaan en onhaalbaar zijn. Maatschappij ontwrichtende protestacties voor NOG MEER klimaat maatregelen zijn dan t antwoord? Damn zo dom zijn geeft vast veel rust in je hoofd
@BoerKoekoek | 26-03-23 | 14:43: Eerder Rob, met zijn rechts progressief. Wat in deze context centum links is. De dingen schoner en beter wensen is natuurlijk goed van alle kanten, doen alsof de wereld wordt verwoest is:"ronduit debiel en kwaadaardig".
Ooit getankt?
Bloed aan je handen.
@Blaat | 26-03-23 | 14:57: Niet allen onhaalbaar ook onmeetbaar. Laat ze lekker in China gaan demonstreren. Maar nee.
"Waar Shell voor verantwoordelijk is."
Heb je helemaal gelijk in.
Ga daar dan voor de deur staan met zijn allen.
Het probleem van deze en andere milieuclubs is dat ze een rationele oplossing in de weg staan. Zij staan eerder voor de ontwrichting van de maatschappij en samenhang. Dat maakt die club link.
De wetenschap is het totaal niet met elkaar eens. Dus ik weet niet waar u het over hebt.
@De Treinende Rechter | 26-03-23 | 15:26: Verstoring is hun middel om aandacht te vragen voor prangende problemen. Sommigen spreken schande van het besmeuren van een glasplaat voor een uniek, kostbaar kunstwerk maar reliseren niet hoe uniek en kostbaar de natuur is en met welk onachtzaamheid deze beschadigd wordt ten bate van geldelijk gewin van een kleine groep.
@Boeddha18 | 26-03-23 | 15:30:
Als u niet weet waar ik het over heb, moet je toch echt eens wat meer buiten je eigen je fake nieuws bubbel kijken. De wetenschap is op weinig gebieden zo eensgezind als op hier:
news.cornell.edu/stories/2021/10/more...
www.theguardian.com/environment/2021/...
@De Treinende Rechter | 26-03-23 | 15:26: Zij zijn juist de rationele partij hier, en ze strijden tegen irrationaliteit.
Want wat niet rationeel is met je kop in het zand blijven zitten omdat je realiteit niet wil accepteren en/of omdat de kleur van de boodschapper je niet aanstaat.
@Japannert | 26-03-23 | 14:50: progressief is een leeg woord.
Totdat ze bij jou voor de voordeur staan.
Hahaha, leuk sarcasme.
De verwoesting van de aarde nog wel....
Je hebt al vroeg in het seizoen een flinke zonnesteek opgelopen.
Je had beter voor 100 euro waterstof kunnen tanken bij Shell, dat zorgt tenminste direct voor een betere wereld. www.waterstofnet.eu/nl/nieuws/shell-o...
@Smoelensmid | 26-03-23 | 16:45:
Shell helpt!
@Japannert | 26-03-23 | 15:39: www.klimaatfeiten.nl/klimaatveranderi...
@Bad Casey, je link naar Peter Cruijf over klimaatverandering gekeken. De alternatieve oorzaak die hij aanwijst , wordt ondersteund door 40 jaar onderzoek. Enorm interessant!
In dit licht is de demo van ER nog lachwekkender.
Laat die Extinct Rebellen de 2de Kamer maar bestormen. Kan iedereen direct zien wat voor gajes het werkelijk is, en stoppen bepaalde politieke partijen eindelijk eens met dat volk de hand boven het hoofd te houden!
pff, een stel klimaatdemonstranten die in het weekend demonstreren en een gat in een hek knippen. Zo levensgevaarlijk is dat allemaal niet. Wat een bejaardengejank.
Nu al last van het Stockholmsyndroom?
Tsja, nog een moderne religie. En zoals bij elke religie, wanneer puntje bij paaltje komt heeft de dogma een hogere prioriteit dan de wet.
De Blokkeerfriezen zijn voor minder zwaarder vervolgd.
Het gevaar van XR zit in het feit dat ze onderschat worden. Er wordt lacherig gescholden over hun lichaamsgeur, kleding, uitzien, werkethiek en allerlei andere dingen die het doen voorkomen alsof het een onschuldig kluppie is.
In mijn ogen zijn ze net zo onschuldig als Baader/Meinhof en RAF, zoals ze in DE ook worden ingeschaald: terroristische organisatie. www.tagesspiegel.de/politik/extinctio...
En ook daar doet de linkse fractie alsof dit soort fascisme onschuldig is.
Ze doen mij meer aan de Jones sekte denken.
Het wachten is op het moment dat ze gezamelijk in Klimaat town gaan wonen.
Moet wel eens denken aan die film Twelve Monkeys.
Gelukkig was de windrichting afgelopen zaterdag voor mij gunstig,dus de ongetwijfeld zure walm die tussen de ikstinkzo's heeft gehangen bereikte 't Gooi geen moment.
Ik lees hier allerlei vergelijkingen tussen extreem-links en extreem-rechts. Maar laten we wel wezen, wat is extreem-rechts nou eigenlijk precies in Nederland? Wat stelt dat voor, voor welke extreme waarden staan zij, wie zijn die mensen en welk geweld passen zij toen?
Ik kan werkelijk niks concreets bedenken. Een verboden barbeque voor een moskee? Opgepakt worden omdat je een varkensmutsje draagt? Van dat werk.
Vergelijk dat eens met vastlijmen op een drukke weg, kunstwerken proberen te vernielen, banden van SUVs kapot steken, vandalisme plegen bij vliegvelden en daar de boel proberen te ontregelen, een politicus omleggen, inbreken bij boerderijen en pelsfokkerijen, smerige taarten in gezichten smeren, deuren van politici bekladden enzovoort en zo verder.
Extreem-rechts in Nederland, hou op schei uit...
Extreem-links en de religie van de wrede, daar zit de dreiging en nergens anders.
Waarom houd je farmer's defence force en de coronawappies buiten de discussie? Vooralsnog hebben die voor meer overlast gezorgd dan de clubs die jij noemt.
@BobDobalina | 26-03-23 | 14:05: In welk kamp zou jij die plaatsen dan, en waarom?
@BobDobalina | 26-03-23 | 14:05: Ik moet het gemist hebben. Wie hebben de FDF en/of coronawappies vermoordt?
@BobDobalina | 26-03-23 | 14:05: wat hebben die corona wappies dan precies gedaan behalve met duizenden mensen tegelijk koffie drinken op het Museumplein in 020?
@Boeddha18 | 26-03-23 | 15:27: Wat geen enkel risico of wat dan ook inhield.
Extreem Rechts bestaat niet meer in Nederland sinds Joop Glimmerveen het licht achter zich heeft uitgedaan.
Toen Extinction Rebel op Schiphol Oost naar de privé vliegtuigen ging was er ook heel veel schade. "Nee, dat hebben wij niet gedaan, die antennes waren al afgebroken toen wij hier kwamen."
Dure grap voor het vliegveld.
Een permanente enkelband voor Volkert lijkt me in dit verband ook wel proportioneel. Een vos verliest immers z'n streken niet.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit allemaal bekonkeld is. Normaal wordt je bij de gedachte alléen al om iets uit te vreten door twee-strepers afgevoerd.
Dus niet gevaarlijk denk ik Bas.
Boeren en XR lijken meer op elkaar dan ze willen toegeven.
De eerste groep werkt.
Het zijn allemaal blanke mensen. En blanken lijken allemaal op elkaar.
@Joris Beltsin | 26-03-23 | 13:42: en is onderdeel van een miljarden industrie en dito belasting inkomsten. De tweede groep verteerd slechts en wil industrie tegenwerken en zal de inkomsten verminderen als ze de kans krijgt. Hoe het dan verder moet weten ze niet.
Ok, die is best grappig.
@ratelaar | 26-03-23 | 13:46: en nu dezelfde zin over anders gekleurden. Kijken of joris je san ook laat staan. #racist.
Gewoon 1 militair vliegtuig op elk vliegveld plaatsen. Vervolgens schieten op het moment dat personen de beveiligingszone binnendringen. Dat is wettelijk geregeld, dat doen militairen overal ter wereld. Het betreden van een militaire basis is voor eigen rekening en risico en kan zware gevolgen hebben voor personen die dat proberen. Of je dat nou in Canada, Nigeria, Thailand of waar dan ook doet.
Als je de vertrekhal in de beveiligingszone laat vallen sla je 2 vliegen in 1 klap: de overbevolking wordt teruggedrongen en de stikstofuitstoot gaat ook omlaag.
Hahaha, wat ben je bloeddorstig, het zijn maar demonstranten. Weliswaar vervelend maar toch geen reden om ze overhoop te knallen?
@De_fluitlokker | 26-03-23 | 14:06:
Het zijn slechts demonstranten die de brandweervoertuigen en ambulances tegenhouden. Niks aan het handje dus.
Totdat u of uw geliefden hen nodig hebben.
@De_fluitlokker | 26-03-23 | 14:06: stellen van een voorbeeld noemen we dat.
@De_fluitlokker | 26-03-23 | 14:06: waarom niet? De co2 uitstoot van het schieten zal ruimschoots worden gecompenseerd door de vermindering van het aantal inwoners als gevolg van datzelfde schieten. Op die manier dragen ze pas echt bij aan de oplossing van het probleem in plaats van symboolpolitiek.
Een organisatie die openlijk wil debatteren of je 15 jaar de gevangenis in wil voor het klimaat...
Kwestie van tijd totdat er doden gaan vallen door klimaatactivisten.
Niet eens "voor het klimaat", maar voor een klein beetje extra aandacht voor het klimaat bovenop alle aandacht die er al is. Die lui staan er echt alleen maar voor zichzelf.
@Muxje | 26-03-23 | 13:44:
Het gaat er ongeveer elk uur over en nog gaat het niet snel genoeg volgens die drammers. En wat te denken van het feit dat schonere lucht de aarde sneller doet opwarmen omdat de zonnestralen minder worden gereflecteerd..
www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/scho....
@Wattman | 26-03-23 | 14:19: ja, maar drm is het eerste proefballonnetj3e om de zo’n te blokkeren al opgelaten.
www.euronews.com/green/2023/02/28/sun...
@Justin_Case | 26-03-23 | 14:44:
Zag bij WNL op zondag ook al een journalist die het over dit soort plannetjes had.
@Muxje | 26-03-23 | 13:44: en nog los van het feit dat als die klimaatdrammers al gelijk hebben over de klimaatverbetering zij met alles wat zij willen en met alles wat zij doen niets maar dan ook niets aan het klimaat kunnen veranderen. Dat geloven zij wel, maar dat is niet zo. Daarom is het ook een klimaatreligie. En China doet nog even een paar honderd nieuwe kolencentrales bouwen. Lol.
Als ik deze lui zie en hoor dan denk ik aan Klima Jugend. Met zo een achtergrond kom je straks heel ver in de partij. Ik moet er in ieder geval niets van hebben.
Vroeger had je toch dw RAF? is zeker nu de GAF (Grüne Armee Fraction); zouden het "die Kindern von zijn.....? DNA programmaatjes neigen nogal dezelfde wegen in te gaan..
Politiek is een gedeelte bovengrond en een gedeelte ondergrond.
In Noord Ierland had je bijvoorbeeld de Sinn Féin als politieke partij en die was nauw verbonden met de terreurbeweging IRA die aanslagen pleegde.
Als de partijleider van de Sinn Féin zei dat hij overleg zou hebben met de IRA vroegen mensen zich af hoe hij dat ging doen. Ging hij dan voor de spiegel staan en met zichzelf praten.
nl.wikipedia.org/wiki/Martin_McGuinne...
En de Groene Khmer heeft ook een bovengronds en een ondergronds gedeelte.
De Groene Khmer zelf probeert alles volgens de regels te doen in de Tweede en Eerste Kamer en in de gemeenteraden. En tegelijkertijd zijn ze nauw verbonden met terroristische bewegingen als RaRa, Antifa en Extinction Rebel die het vuile werk opknappen. Af en toe wordt er wel eens een bom gevonden bij de jongerenafdeling van de Groene Khmer (toen Jesse Klaver daar nog voorzitter was), en soms verhuizen mensen van het ondergrondse gedeelte naar het bovengrondse gedeelte zoals Wijnand Duyvendak en Sam Pormes.
Er zijn ook weer connecties tussen de Partij van de Dieren en het Animal Liberation Front.
Wegkijken en de hand boven het hoofd houden doen de politie partijen en geld krijgen ze van de Postcodeloterij.
Het grappige is dat alleen extreem links dit doen en extreem rechts niet.
Juist, en vandaar ook dat links alleen aanslaat op infiltraties van linkse actiegroepen, dat zijn letterlijk hun vriendjes. Met een hoop misbaar over recht op demonstreren en democratie, maar infiltratie van rechtse groepen vinden ze dan weer prima.
Extreem rechts is een marginaal clubje kaalkopjes en hitlersnorretjes. Extreem links is een breed verband van politiek, media en activisten met een eigen knokploeg antifa. Ze opereren door het hele westen en staan in contact met elkaar om een gezamenlijke agenda door te drukken. Klimaat, woke, lgbtq, het zijn allemaal slechts useful idiots voor links.
XR is eXtReem gevaarlijk en de beveiliging van Nederlandsche vliegvelden en A12 is eXtReem waardeloos.
Dit was geen ècht vliegveld he, het gaat om Eindhoven.
@John McClane | 26-03-23 | 13:32:
Ik ben wel eens met een budgetmaatschappij vanaf Eindhoven gevlogen en dat in een echt vliegveld. Ik was langer met de trein en de bus onderweg dan dat ik in het vliegveld zat.
@John McClane | 26-03-23 | 13:32: ik kwam er nog wel eens toen het nog gewoon vliegveld Welschap heette, er is sindsdien veel bijgebouwd en het lijkt haast wel een echte luchthaven.
Het is lastig discussiëren met lui die nog nooit een natuur- of scheikundeboek van dichtbij hebben gezien en geen fluit weten van revolutionaire verbrandingsmotoren. Dat weet de klimaatmaffia zelf ook en omdat ze dat pleit verliezen gooien ze het over een andere boeg. Dat het wegzetten van de burgers als 'dom' niet werkt zagen we vandaag aan de peilingen van Maurice. Het arsenaal wordt nu steeds verder opengetrokken dus ik hou mijn hart vast.
Wankelmotor, prachtig ontwerp.
In Nederland kan je gewoon een pand toe eigenen, op 5 verdiepingen feesten, drugs dealen en de politie aanvallen zonder aanhoudingen.
mobile.twitter.com/POL_Limburg/status...
Maar waag het als boer niet om met beleid een hekje omhoog te tillen om het daarna weer vakkundig terug te plaatsen, want dan word je wél opgepakt.
@Drs: en terecht. Idiote actie.
Dag vertrouwen in het leger. Als een stelletje muffe muts
Oh, dat laatste stuk hoort er niet bij. Wilde wat over die 24 uurs militairen daar plempen.
Die pedofielenclub werd verboden. Niet vanwege het in verenigingsverband plegen van strafbare feiten, maar wegens (mogelijke) verstoring van de openbare orde. XR verstoort de openbare orde èn pleegt in verenigingsverband strafbare feiten. Waar blijft dat verbod? Of wordt er toch met twee maten gemeten?
Twee maten.
Ik denk dat dat eerste voor hun eigen veiligheid was. Mensen krijgen nogal snel een rode waas voor de ogen als het gaat om ouwe viespeuken die kleine kinderen willen befrunniken of erger.
XR heeft de gun- en sympathiefactor mee van een groot deel van de samenleving. Strijden voor de goede zaak en dat daarbij soms wat regeltjes worden overtreden, ach ja, jeugdig enthousiasme. Helaas.
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 13:07: Ik weet niet of het 'een groot deel van de bevolking' betreft. Het is een links deel van de bevolking en wat aanhangsels die zichzelf angst aan hebben laten praten.
Ik denk niet dat het echt een groot deel vd bevolking is.
Wat zou het toch fijn zijn als er op de treurbuis programmering zou zijn om beide kanten van het hoefijzer te belichten met alle voors en tegens. Ik vermoed dat XR daardoor al een substantieel deel van de aanhang zou verliezen.
Absoluut 2 maten, kijk maar eens hoe de pro zwarte piet demonstranten (Jenny Douwes) zijn aangepakt.
Omdat XR demonstreert, en men - terecht - uiterst terughoudend is met het hard optreden tegen demonstranten.
@DatInternetDingetje: Ik denk dat je gelijk hebt. XR is al een tijdje bezig, maar pas na de uitgebreide en eenzijdige belichting is die brede sympathie voor de beweging los gekomen, met allerlei BN'ers die zich opzichtig erbij aansluiten.
@Muxje | 26-03-23 | 13:36:
Het zijn geen demonstranten het zijn professionele activisten die in internationaal georganiseerd verband misdaden plegen en overtredingen begaan.
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 13:07: geen groot deel. Wel het deel dat de media meeheeft waardoor het lîjkt alsof het er veel zijn.
Las ik ergens dat er ook een kinderhoek was tijdens dit "protest"? Dan ben je toch ook wel diepgezonken, kinderen meenemen om maar te laten zien dat je zogenaamd vreedzaam bent. Triest.
Ik heb een paar seconden gekeken en kreeg alleszins de indruk dat het hele protetst een kinderhoek met cry babies was?
Ik herinner me 1983 ook nog. Meegesleurd aan de hand van een licht hysterische moeder naar de Goede Zaak. Weet u trouwens wie ook graag kindjes op de arm nam om zijn ideologie kracht bij te zetten? De lijst is eindeloos.
Geweld komt altijd van links, en kinderen meenemen hoort daarbij. Kinderen dienen als menselijk schild, om de betoging groter te doen lijken en omdat die schooiers geen kinderoppas willen betalen.
@Nonkel Frituur | 26-03-23 | 13:15:
En omdat je kinderen zo lekker naar de autoriteiten kunt gooien, vooral baby’s zijn daar geschikt voor.
Kinderen doen het ook altijd leuk op de foto. Kijk naar de vluchtelingen. Er komen duizend vluchtelingen aan, 996 mannen van rond de 20 en 1 gezinnetje met 2 kinderen, raad eens wie je ziet en de kranten en op de journaals.
Was toevallig aanwezig op Eindhoven Airport tijdens de acties. Die hypocrieten hadden naast hun podium wel een Mercedes busje staan, gebruikten kunststof slierten aan stokken en velen liepen met kunststof rugzakken. Wees dan consequent stelletje tofu klagers!
En schoenen van plastic, sokken van polyester, jassen van kunstleer=plastic,etc. Hahaha, wat een treurige stoet.
@070 | 26-03-23 | 13:07: en na afloop een hamburger happen bij de Mac. Driedubbel foei.
Was het niet bij de XR protesten op Schiphol dat van een van de woordvoerders de Facebook pagina werd getoond; op vakantie vaar Bali, winkelen in Milaan en dat allemaal, zoals Caroline suggereert, met de Flixbus?
@Sieg Hein | 26-03-23 | 13:31: daarom vind ik dat iedereen die op het vliegveld zelf geweest zij. Op een no-fly list moeten komen. Ze zijn tegen vliegen dus dan zelf ook niet meer doen. Gewoon even lijst met betogers naar de vs lekken en dan is het snel geregeld. Die houden niet zo van betogers die militaire vliegvelden aanvallen.
@Sieg Hein | 26-03-23 | 13:31: yep, hannah prins heet dat prinsesje.
Het is gewoon ziek dat politieke partijen XR als een soort van knokploeg zien. De godwin ligt voor de hand...
Ze zijn zogenaamd klimaat activist.
Flikker op zeg.
Klimaat activisten zie ik in de bossen en parken lopen met een grote plastic zak waar ze troep in doen die de jeugd meestal daar laat liggen. Lege blikjes Red Bull en zakken chips en meer van dat.
@pejoar | 26-03-23 | 13:01:
Zo is dat.
Behalve dat het klimaat worst zal zijn dat er wat blikjes ergens in een bos liggen.
@pejoar,
dank voor uw compliment,ik ben er zo een,klauwe uit de mouwe.
Dat zei ik ook altijd al, als die boeren eens zouden stoppen met die tractoren dan zouden ze nog meer van het land af kunnen halen ipv de helft van de oogst kapot te rijden met die apparaten.
Gelukkig was het wel klimaatvriendelijke graffiti?
@ratelaar | 26-03-23 | 12:55:
Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.
Veganisten zijn gewoon bloed irritant. Alleen daarom moeten ze al opgepakt worden.
@Tapu | 26-03-23 | 12:58:
Hoe denk je dat het komt dat de voedselprijs zo hoog is? Omdat de boeren de helft van de opbrengst platrijden, natuurlijk.
Wanneer komt die club van agressieve doodrijders bijeen? Hebben ze een voorzitter en een website?
Dan heb je duidelijk niet gezien in welke toestand het Haagse Bos verkeerde toen de klimaatactivisten eindelijk waren vertrokken. Of wat de omzetderving was van retailers en horeca-ondernemers die zaterdag, omdat er van 10 uur in de ochtend tot in de loop van de avond niemand de stad in of uit kon. Of de hoeveelheid mankracht en middelen die ingezet moest worden, deels gefinancieerd door de inwoners van Den Haag. Bovendien was dit niet de eerste of de tweede keer, maar de tiende keer in een half jaar tijd. Ik kan je vertellen dat veel Hagenaars het inmiddels zat zijn…
@Mr Dixit | 26-03-23 | 13:09: stuur de regering dan weg uit den haag. Dan demonstreren ze daar niet meer.
Dagelijks??? Meerdere??????
Lijkt me een tikje overdreven? Verder lul je ook maar wat over trekkers. Ooit wel eens een trekker van dichtbij gezien of probeer je iets wat krom is recht te lullen?
@Joris Beltsin | 26-03-23 | 13:06: Ze opereren alleen of in kleine cellen. Er is geen direct bestuur, wel aanjagers...
@Schadenfreude | 26-03-23 | 13:12: Goed idee.
Vertel me dat je dom en inhoudsloos bent zonder te vertellen dat je dom en inhoudsloos bent.
Terroristen, niets meer en niets minder.
Juis! Daarom netjes op lijst terroristische organisaties plaatsen doen.
Nog een paar jaartje volhouden en dan is het allemaal voorbij. Misschien dat er dan een gelukkige XR rebel is, die zich samen met mij wanhopig aan een stuk wrakhout vast heeft geklampt om te blijven drijven in de klimaatzondvloed des doods, die dan heel zelfgenoegzaam tegen mij kan zeggen: ‘Told you so.’
Dan zal ik tegenwerpen: ‘Nee, dit komt niet door klimaatverandering, dit is een straf van god!’
Ik hoop alleen dat ik niet zo’n slecht karma heb dat het dan Asha ten Broeke is.
Ik zou me echt niet in kunnen houden en direct de XR’r van het stuk wrakhout afgooien.
De illusie dat het klimaat maakbaar is schattig en sneu tegelijk.
Heb gisteren nog gedroomd dat Activisten van de Extinction Rebellion de Tweede Kamer bestormde en zes man zich aan kaag hadden vastgeplakt. Na het wakker worden lees ik dit en ben teleurgesteld. Kan dat aan de start van de zomertijd liggen?
De bestorming van het Capitool werd aangestuurt door een oud-president die zijn verlies niet kon accepteren. Het is onzinnig dit op een Nederlandse maatschappelijke actiegroep te plakken.
Onzin! Trump heeft meermaals opgeroepen vreedzaam te demonstreren bij het Capitool.
@Red shirt | 26-03-23 | 12:58: greenpece vergeten tijdje terug? cvandaag.nl/87237-greenpeaceactiviste...
Partij van de Dieren???
Pro-moslim. Een motie tegen ritueel slachten kreeg geen meerderheid in de 2e Kamer óók dankzij deze partij.
Wél een wetsvoorstel ingediend om voor de rituele slacht die beesten te verdoven.
@meneer Q | 26-03-23 | 12:48:
Maar ja, dan is het geen ritueel slachten meer, heh?
Dit is de reden waarom ik er al jaren niet meer op stem.
@knutsel_ | 26-03-23 | 12:55: same here. Ik heb er een paar keer op gestemd, in de begindagen, omdat ze tenminste principieel waren. Dat is wel weg.
Ouwehand is als de dood om net als Wilders door het leven te moeten. Verder slaat die club van Ouwehand op alle fronten door. Gesteund door idioten die nog nooit een grote lisdodde van dichtbij hebben gezien.
PvdD is gewoon een links clubje met een liefdevol diertjes sausje.
Op het moment dat een slachthuis open gaat schreeuwen ze moord en brand, op het moment dat booslims (of Joden) onverdoofd slachten is het allemaal prima, want die dieren tellen niet of zo.
@Ommezwaai | 26-03-23 | 13:15:
Ik hoorde Ouwehand daarstraks op tv beweren dat de herfst van 2022 kurkdroog was geweest. Hum, ik nakijken....., viel meer regen dan normaal. Ja de temperaturen lagen hoger, maar zulks heeft alles te maken met de windrichting.
@toetssteen | 26-03-23 | 13:44: liegen, bedriegen en nepinformatie, zijn ze goed in..
Tjeerd: wormenstress
Kuiken:koolmeesje zakken door hun hoevenheen
Robje: met kernenergie geen huis verwarmen.
En sieg? Die gaat gewoon op reis, duikt weg of gooit ambtenaren onder de bus. Gelukkig is deze boerenopstand wél voorzien van organisatie, geld en middelen. Bestorming van de bastille fluiten doet.
Ik maak me vooral zorgen over de beveíliging van diverse objecten/lokaties. Want die blijkt, zo heeft bijv. de heer Stegeman aangetoond, vaak zo lek als een mandje.
Groen links pfffff.
i.postimg.cc/qvtDfzKY/Screenshot-2023...
Hij is mooi.
Dat kindje ziet er ongelukkig en ondervoed uit. Zeker nooit vlees mogen eten.
@Nonkel Frituur | 26-03-23 | 13:19: wel veel "slimme" zaden.
Er zijn natuurlijk veel naïeve meelopertjes bij XR, maar het zou toch niet moeten verbazen als uit deze kweekvijver van blind fanatisme nieuwe Volkertjes worden geboren.
De KMAR is een van de vier onderdelen van Defensie. Feitelijk staan die rebellen dus tegenover het leger. Hebben ze nog mazzel dat ze niet in Frankrijk demonstreren. Daar krijg je eerst een forse afrossing, begreep ik.
De mensen zijn anti vrijheid.
Ik geef ze de vrijheid om niet in een vliegtuig te stappen, geef mij dan de vrijheid om het wel te doen. In mijn geval is dat ook nog es maximaal 1x per jaar als het al gebeurt. Het valt me op dat extreem links enorm
snel boos is als iets ze niet bevalt en de boel maar platleggen en saboteren en geweld niet schuwen. Daarom is extreem links en extreem rechts een in hoefijzer model het uiterste.. ze hebben op veel punten overeenkomsten.
Vliegtuigen vliegen nou eenmaal niet electrisch of op zonne energie.. zo ver zijn we nog niet.
Geen ruimte voor andersdenkenden, vergelijkbaar met religieuze extremisten.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: extreem links en extreem rechts zijn de onderling ruziemakende kindertjes van het marxisme. Mussolini was oorspronkelijk een marxist, Poetin en Xi ook.
Het gepamper van die vliegers en houtstokers door de staat geeft allom een gevoel van rechteloosheid. Nogal wiedes dat sommigen dan zelf gaan handhaven.
Vliegtuigen, in het bijzonder verkeers- en vrachtvliegtuigen, en militaire toestellen zullen nooit elektrisch, laat staan op zonneenergie vliegen (behalve als het met het nodige verlies en hoge kosten omgezet is naar SAF).
Vrijheid is onafhankelijkheid.
Er zijn géén overeenkomsten. Dat zogenaamde extreemrechts bestaat helemaal niet, dat is een verzinsel van de linksen. Links heeft een monopolie op geweld. Na 100 jaar falen denken ze nog altijd dat hun theorie juist is, en dat uw domme kop eraf moet als u niet wil aanvaarden dat zij gelijk hebben.
Dju was een categorie vergeten. Er IS al een type vliegtuig op zonneenergie. Eentje nadat je omhoog gelierd bent, urenlang op thermiek mee kunt vliegen. Zweefvliegtuigen... Sommigen vliegers zijn zelfs in staat echt lange afstanden te vliegen.
De actie worden harder, grimmiger, vaker.
Er komt meer sloop en geweld bij.
Arrestatie-training.
Ze raken meer en meer gefrustreerd en uiten hun woede.
Toen Schiphol, nu Eindhoven, straks de boeren thuis.
Wraakacties op de man.
Mensen met een privévliegtuigje.
Puur chaos, geweld, intimidatie, de staat ontregelen.
Daar is een naam voor, zal ‘m niet gebruiken.
Zowel ter linker als rechterzijde wordt deze manier van “werken” gebruikt.
Extreem links is geen haar beter dan extreem rechts.
De doelen zijn anders, de aanpak identiek.
"Extreem links is geen haar beter dan extreem rechts". Toch zijn er grote verschillen, extreem links wordt geen haar in de weg gelegd en mogen hun idiotie meermaals op de TV verkondigen.
@jan huppeldepup | 26-03-23 | 12:49:
Reden waarom het gevaar van extreem links groter is.
Er zat niet veel licht tussen von Ribbentrop en Molotov.
@PPuk | 26-03-23 | 12:57: Eens.
@Louter Leuter | 26-03-23 | 13:04: mooi geformuleerd!
@Louter Leuter | 26-03-23 | 13:04:
off topic: dank voor je lezenswaardige bijdragen in het afgelopen nachtcafé.
Moest ik ff kwijt.
@PPuk | 26-03-23 | 13:43:
Oh dankjewel, alsjeblieft.
vandaar het hoefijzermodel.
nl.wikipedia.org/wiki/Hoefijzermodel
Niet populair bij deugvolk want 'geweld komt enkel van rechts'.
Als we XR in een zin noemen als ISIS, mogen we dan de FvD met hun tribunalen en putinverheerlijking als terroristische groepering aanmerken? En wat te denken van clubjes als Farmer’s Defence Force, die ministers thuis opzoeken, grootschalig het verkeer platleggen en asbest op de snelweg dumpen. Hoe gaan we om met de politieke partijen die daarvoor als ‘gewillige beul’ optreden? Waarom ophouden bij XR.
En jij denkt dat de AIVD dat clubje niet in de smiezels houdt? Kom nou toch. De ene club extremisten vergoelijkt niet het wegstrepen van de ander hoor. Dat is ook een probleem en daar hebben we overheidsdiensten voor, om dat allemaal lekker voor ons in de gaten te houden. Niet voor niets dat er regelmatig mensen worden opgepakt en vervolgd. En laten we wel wezen, zoveel aanslagen hebben we hier nou ook niet gehad en bij mijn weten nog nooit van iemand die ze niet eerder in het snotje hadden.
Fvd kiest het pad der democratie: je mag op ze stemmen maar t hoeft niet. Ze hebben geen knokploegen klaar staan ofzo..
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 12:37: volgens mij schrijf ik dat net hier en was dit gewoon in alle kranten te lezen. Dat is uiteraard het punt niet, maar als we milieu-activisten al als een serieuze terroristische bedreiging gaan zien mogen er nog wat groeperingen worden genomineerd.
@timmey | 26-03-23 | 12:39: ik volg XR niet helemaal, dus ik heb even gemist welke knokploeg zij op de been brengen?
U veeg wel heel verschillende partijen op een hoop.
@BobDobalina | 26-03-23 | 12:42:
Omdat dit over XR en aanverwante linkse terreurgroepen gaat en het probleem daarmee is dat die wel de sympathie van een deel van de bevolking en de politiek hebben. Snap je?
Omdat het salonfähig is om met XR te dwepen (allerlei actricetjes) en ze veel sympathie hebben van de media. Het geluid wordt nog eens versterkt doordat er veel subsidiepotten beschikbaar zijn als je aan de zijde van XR staat. Zowel in de culturele- als de mediasector.
Niet overdrijven, punt 1 en 3 zijn welgeteld 1 x voorgekomen.
Gisteren Frankrijk gezien?
Paar mnd geleden Duitsland?
MilieuFreaks die zwaar geweld niet schuwen.
Molotovcocktails, zwaargewonde agenten etc.
Duurt niet lang of er zullen dodelijke slachtoffers vallen.
Geweld en intimidatie zullen persoonlijk worden, bij mensen thuis, op de boerderijen bijvoorbeeld.
XR begint zich te ontpoppen als vroeger RaRa.
Een crimineel netwerk.
En GLvdA66 en de rest vinden dat een mooie zaak.
Het geweld komt van Links. En dan bvk groen links. Die hebben nl altijd gelijk. Ze leggen het je nog 1x uit maar er is niet veel tijd meer voor de aarde vergaat en dan moet er toch even doorgepakt worden.
Het is dan erger dan alle verwijten tegen Polen en Hongarije bij elkaar.
Je kunt niet hard genoeg tegen dat fascistische, extreem linkse tuig optreden.
@gestoptmetroken | 26-03-23 | 12:40: Het meest storende zit hem vooral in het feit dat er wordt opgetreden naar gelang de doelgroep. De ME had er geen moeite mee om Coronawappies tot bloedens te slaan, maar hier wordt dat tuig weer met alle egards behandeld en door 4 man weggedragen. Stop daar nu eens mee en gooi gewoon keihard de knuppel erover heen. Dan zal het grootste gedeelte van de meelopers ook niet meer meelopen.
Totdat ze zelf aan de beurt zijn, dan gillen zij moord en brand.
@Grachus | 26-03-23 | 12:49: Terwijl coronawappies ook nog eens onschuldig waren.
Ik kom nog steeds wel mensen tegen die het helemaal oké vinden dat de vrouw van Janmaat een been is verloren. Extreem-links is hardnekkiger onkruid dan zevenblad.
Het is slechts een kwestie van tijd tot wij hier in Nederland ook een goedgetrainde Antifa hebben. Dat zijn dezelfde zwarte broeders die zich in Duitsland, Frankrijk en Italië antikapitalist/ - globalist noemen, maar die voor de gelegenheid even een groen jasje aantrekken. Die geilen op keihard geweld. En het leuke is: wij hebben er in Nederland geen enkel antwoord op, als die grapjurken hier ooit een stadscentrum in de as leggen. Er is niet eens een gedegen, doorgetraind/ - geoefend scenario voor als er hier een ‘Schwarzes Block’ zoals in Hamburg vijf jaar geleden zou huishouden.
Als een actie begint met strafbare feiten pleit ik voor de lange lat en traangas. Om te beginnen.
wanneer de popo met te weinig is kun je geen geweld toepassen. de meute zal ze gewoon overlopen. Schieten enz is helemaal niet aan de orde.
Ik ben niet verbaasd dat linkse partijen hun huurlegers met reltuig en nuttige idioten inzetten om de buitenparlementaire activiteiten te onderhouden. Het is immers voor de goede zaak.
dat doen ze helemaal niet een huurlegers hebben ze helemaal niet.
Kennelijk accepteren wij met zijn allen dat dit gedoe allemaal kan en ook normaal vinden. Massaal een andere kant op kijken wanneer weer een stelletje absolute randdebielen hun wil aan de rest gaan opleggen en er weer met een fop aanhouding er mee weg komen. Op naar de volgende actie.Mede gesponsord door de Postcode loterij.
Die PvdD is idd ook een heel eng clubje, heb die Esther Ouwehand een keer horen vertellen waarom die beesten in de Oostvaarders plassen maar gewoon moesten verrekken ipv netjes met een kogel die gnadentod te krijgen, Staling zou trots zijn op dergelijke kadaver discipline bij verdediging van de partij ideologie. Het wachten is nou op foto's waarop Marian Tiemen is weggeretoucheerd. Erg vervelend als je een dergelijk clubje wereldvreemde gevaarlijke gekken nodig hebt voor een meerderheid.
Kijk naar die ogen en luister wat ze zegt... Dit is een gevaarlijke extremist. En het gaat haar nooit ver genoeg en als je niet meegaat als politiek ben je angstig ( of een andere denigrerende term ).
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 12:34:
Edit: Ouwehond net in Buitenhof: "wat bindt ons allemaal?" blablabla maar we moeten het natuurlijk wel op mijn manier doen, m.a.w., luisteren of anders...
Altijd een glijdende schaal, dit soort zaken.
Het begint met Staling en voordat je het weet, zit je met een Lening.
Stemgedrag Partij van de dieren is ook pro-moslim; een motie tegen ritueel slachten kreeg geen meerderheid in de 2eKamer óók dankzij deze partij.
@meneer Q | 26-03-23 | 12:36: dat is inderdaad wel erg bizar. Zoals we allemaal weten, is ritueel slachten gewoon het op gruwelijke wijze afmaken van een levend wezen. Daarbij wil ik niet zeggen dat het op weg naar en in een slachthuis nou zo’n pretje is, maar doe mij maar liever een kogel/luchtdruk pin in mijn hersenen, dan opengesneden te worden en langzaam leeg te bloeden.
@meneer Q | 26-03-23 | 12:36:
Wél een wetsvoorstel ingediend om voor de rituele slacht die beesten te verdoven.
@DankeSchon | 26-03-23 | 12:47: Zolang het mes maar richting Mekka is gericht en er een imam op de achtergrond een standaard regeltje staat te prevelen wat door moet gaan voor gebed is er helemaal niet aan de hand voor PvDD. En schapen slachten op het balkon is nu eenmaal cultuur.
Praat 5 minuten met een linksstemmer ( X66 en links daarvan ) of ga met ze het journaal en Nieuwsuur bekijken en luister naar hun commentaar. Je schrikt je de neten. Die mensen zijn echt verknipt op het moment dat er iets voorvalt waar ze het niet mee eens zijn of iemand die iets zegt wat ze totaal niet bevalt. Ze worden fel en vuil, heel apart.
Alle d66-stemmers? Hoe kan het dan dat XR wordt geïnfiltreerd door de aivd?
@BobDobalina | 26-03-23 | 12:35:
Ik moet de eerste redelijke X-66 stemmer in mijn vrienden- en kennisnkring nog tegenkomen. Buiten de politiek, super aardige gasten. Maar zodra ze worden getriggerd veranderen ze bijna 180 graden en dat vind ik doodeng om te zien. Had liever gezien dat het anders was.
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 12:39: in mijn omgeving wordt veel d66 gestemd. Niemand daarvan is activistisch. Maar goed zijn bijna allemaal juristen. Die denken meestal voordat ze doen.
Had ik ook laatst. Goeie kennis en een doodgoeie vent, niks mis mee. Politiek kwam tot vorige week nooit ter sprake. Toen kwamen de verkiezingen langs. Nou! Wat je zegt: dr. Jekyll werd mr. Hyde. Eng. Ik zei maar niks.
@BobDobalina | 26-03-23 | 12:44: Met andere woorden: stemmen op een rechtse partij wordt vooral gedaan door niet-weldenkende mensen. Het plebs, zeg maar. U luistert teveel naar Sigrid Kaag. Hoe hautain…
Heb eens een keer een paar flessen rosé in van die "nette D66 mensen" gegoten om ze wat los te krijgen. Het bleek Theo v. Gogh z'n eigen schuld te zijn dat die vermoord was, met z'n grote bek altijd en daarom ook helemaal niet erg dat hij op die manier uit de maatschappij verwijderd was. Die zelfde ongelofelijke haat zie je nou een beetje terug in alles wat de positie van links in gevaar dreigt te brengen, zoals nu een BBB bijvoorbeeld, allemaal ook nog eens lekker opgehitst door de linkse Goebbels figuren als Schimmelpennink en v. Rosmalen om maar eens wat te noemen.
@BobDobalina | 26-03-23 | 12:44:
Ik herinner me nog die dobberende jongens en meisjes van mijn middelbare school die maar rechten gingen studeren omdat ze verder geen talent of ambitie hadden. Die blonken destijds al niet uit in denken maar zelfingenomen waren ze wel.
@BobDobalina | 26-03-23 | 12:44:
Nee, die faciliteren het. Komop Bob, XR brengt door hun handelen andere mensen in gevaar en dat kun je niet goedpraten, dat is ook gewoon terreur.
@BobDobalina | 26-03-23 | 12:44:
Juristen denken? Ghe...
@Louter Leuter | 26-03-23 | 13:07:
De enige reden dat rechten een universitaire studie is is dat het ambt aanzien en status vereist. Een MBOert heeft de autoriteit niet om iemand voor 10 jaar achter de tralies te drukken. Net zoals niemand een LTS-ser een kies laat vullen.
Vroeger hadden we de kerk en Christus. Nu hebben we de klimaatkerk en de klimaatreligie. Is hetzelfde.
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 13:09: Iedere aap kan de jurist uithangen. Alleen om daadwerkelijk op niveau te functioneren moet je een sterk analytisch vermogen hebben en logisch kunnen redeneren. Als jij daar een mbo-studie van wil maken moet je niet later gaan klagen over de uitwerking.
@BobDobalina | 26-03-23 | 14:52:
Ik wil er geen MBO-studie van maken, ik leg uit waarom het een unicversitaire studie is. Analytisch vermogen is niet opleidingsgebonden, een opleiding is slechts de garantie dat iemand over het gewenste denkniveau beschikt maar het is niet zo dat mensen zonder dat papiertje dat niveau niet hebben. Geldt trouwens voor heel veel studies ( met name de betarichting ) maar je hoeft geen iq van 115+ te hebben om Rechten of Tandheelkunde succesvol af te ronden, laten we wel wezen.
@Graaisnaaiert | 26-03-23 | 15:15:
( edit: behalve de betarichting bedoel ik, daar is wel een behoorlijk stel hersens voor nodig, daar zitten de echt intelligente mensen ).
"Activisten Extinction Rebellion zijn levensgevaarlijk''
Een beetje erg ongenuanceerde paniekzaaierij, als je het mij vraagt.
"Extinction Rebellion (XR) bestormde zaterdag vliegveld Eindhoven. De extreemlinkse activisten wisten het platform voor privévliegtuigen te bereiken om vervolgens ingesloten te worden door de Koninklijke Marechaussee.''
Nee, dat mag allemaal niet, en ik vind dat de 'hekkendoorknippers' daarvoor ook gestraft zouden moeten worden.
"Het valt daarom niet uit te sluiten dat deze extreemlinkse activisten zonder scrupules ook een keer de Tweede Kamer zullen gaan bestormen.''
Tsja, ik ben geen helderziende, en alles is in principe mogelijk en dus ook dit, maar ik acht eea zeer onwaarschijnlijk. Ik vind die XR niet zo'n sympathieke beweging met lieden die zichzelf aan van alles vastlijmen en tomatensoep uitgieten over kunstwerken in musea, of snelwegen blokkeren om te eisen dat ik minder vlieg (maar dat voorvrouwtje van XR vloog tot voor kort de hele wereld rond; misschien doet ze het nog wel).
Echter, dit is een soort 'overreaction', vergelijkbaar met die overdreven verontwaardigde en angstige reacties mbt die rechts-extremisten die malle teksten op de Erasmusbrug en het Anne Frankhuis projecteerden. Dat zijn ongetwijfeld ook geen frisse lieden, maar moeten die nou echt 'angst' inboezemen? Zelfde met XR.
De grootste dreiging qua geweld en aanslagen blijft onverkort uitgaan van de aanhangers van de godsdienst van de vrede. Die lieden boezemen mij angst in, geen toverlantaarnwappies en 'klimaatklevers'.
Oneens. Heb je ooit wel eens een redelijk gesprek met die mensen gevoerd waar je ze niet meteen in alles gelijk geeft? Echt, dit zijn enge mensen. Je hoeft er geen links-rechts vergelijking van te maken, op rechts lopen ook genoeg waanzinnigen rond maar dit gaat over linksextremisme en het enge is dat dat de sympathie van een groot deel van het establishment heeft. Oftewel, "geweld mag natuurlijk niet maar ze hebben wel een punt". En daar legitimeer je ze mee. En dat is het probleem.
Ja en nee.
Het impliciet goedkeuren van dit 'rebelse' gedrag omdat het vijf over twaalf is, is ook een hondenfluitje en aanmoediging voor extreme lieden om ergens op een mediapark een politicus om te leggen.
Maar je bent het toch wel eens met het feit dat de acties van extreemlinks steeds harder en gewelddadiger worden en meer en meer de maatschappij ontregelen, toch?
@DankeSchon | 26-03-23 | 12:36:
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind de acties van zowel links als rechts op dit moment niet echt 'hard en gewelddadig'. En nogmaals, ik kan niet in de toekomst kijken en je kunt nooit 100% uitsluiten dat het ooit wel die kant opgaat, maar tot nu toe? Ik vind het over de hele linie meevallen. Wil je echt links geweld zien? Kijk dan nog eens de beelden terug van Amsterdam tijdens de inhuldiging van koningin Beatrix in 1980. Onder de slogan ''Geen woning, geen kroning'' veranderde Amsterdam in een soort Beiroet. Die taferelen heb ik tot op nu toe niet gezien.
@Dr_Johnson | 26-03-23 | 12:48:
De moord op Fortuyn was 'echt links geweld'. Daar hoefde Amsterdam niet in Beiroet voor te veranderen. Wie zegt dat de huidige lichting extreem links daar niet toe in staat is? Goed dat het OM de boel in de gaten houdt.
De dreiging van Westerse activisten (xr, bij1, woke) zit hem in de walging naar de gewone burger toe. Ze zijn het kotsbeu met jou. Tijd voor radicale verandering! Via media, gemeenten en besturen doorkruisen - of doorkrijsen - ze het normale bestaan. Neem Zwarte Piet. De oproep is nu om winkeliers persoonlijk op "fout" etalgemateriaal aan te vallen. Grote kans dat dit klimaatspel hetzelfde wordt gespeeld. Dit geïntimideer heeft altijd succes gehad. Je hebt gelijk dat salafisten erger zijn, maar die hebben lak aan Westerse dreinmethoden zoals gematigde moslims die wel hebben overgenomen. De salafist doet namelijk geen stapje terug om doelen te bereiken.
@Dr_Johnson | 26-03-23 | 12:48: je vergelijkt links telkens met rechts. Heeft rechts onlangs een snelweg geblokkeerd en werd ze toen van hogerhand de hand boven het hoofd gehouden? Of heeft rechts een militair vliegveld bestormd?
Ja, rechts blaft. Maar bijt niet. De n tegenstelling tot (s)links.
@DankeSchon | 26-03-23 | 13:50:
"Heeft rechts onlangs een snelweg geblokkeerd''
Nou, de boze boeren met hun trekkertjes hebben nog niet zo lang geleden wel allerlei teringzooi - hooibalen etc - op een snelweg in de fik gestoken. Dat kun je m.i. goed vergelijken met het blokkeren van een snelweg. En hulpdiensten die de zooi wilden opruimen werden geïntimideerd door de boze boertjes.
"werd ze toen van hogerhand de hand boven het hoofd gehouden?''
Ik weet het niet zeker, dus correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat die boeren toen ook niet werden gearresteerd en tot straffen werden veroordeeld.
En begrijp me niet verkeerd; ik praat al die acties - zowel van links als van rechts - totaal niet goed, ik nam alleen stelling tegen de bewering van Paternotte dat de actievoerders van XR 'levensgevaarlijk' zouden zijn. Dat zijn ze in mijn ogen niet. Irritant, onsympathiek, gelijkhebberig, drammerig, ja, dat zijn ze. Levensgevaarlijk? Dat denk ik niet.
Welnee, die lui zijn niet levensgevaarlijk. Gewoon lokken met havermelk en dan eten ze uit je hand.
Zou er voor de zekerheid toch bij vertellen dat je hand van vlees is gemaakt, anders hapt er nog eentje in.
Ik ga ervan uit dat er dus voldoende hondengeleiders van de Luchtmacht hun rondjes doen op Eindhoven. Laat die dure hondjes, die normaal gesproken niets te bijten hebben, maar eens lekker los op dat linkse tuig.
De KLu zal zich wel beperken tot het Klu deel en de luxe prive-vliegtuigen zorgen maar lekker voor zichzelf. De Kmar doet grensbewaking.
@AntiZanicz | 26-03-23 | 12:35:
Precies. Ze wisten misschien van te voren dat ze de privéjets zouden ‘targeten’ en blijven hun eigen spul bewaken. (Infiltratie much?) Vorige keer op Schiphol zag je dat ze onder een Canadees militair transporttoestel zaten met zijn allen. Die stond ook geparkeerd op platform voor de elite pal naast de Kaagbaan. (Waar de persoon naar wie die vernoemd is dus erg veel gebruik van maakt) Dan sta je ook voor lul.
www.google.com/search?q=extinction+re...
Ok Ok, dat platform ligt niet naast de Kaagbaan, was een poging tot grap.
Toch maakt Kaag veelvuldig gebruik van dat platform, of ze wel of niet haar eigen start- of landingsbaan mag gebruiken hangt af van het weer en vliegbewegingen op dat moment.
@Flightless bird | 26-03-23 | 13:06: Kaag is gewoon een oud Nederlands woord en watergebied. Kaag en de Kaagbaan zijn naar de Kaag vernoemd. Wanneer PH-GOV daar ook gestald wordt zullen de ministers er ook wel veel komen. En natuurlijk kampioen pleziervliegen op kosten van een ander, de koninklijke familie.
Beulen? Redelijk geschift om er een tweede wereldoorlog associatie in te stoppen. Ik geloof ook niet dat bij1 zich erg druk maakt om het klimaat. Voorts is klimaatbewustzijn universeel en zijn er genoeg rechtse praatjes makers die ook liever zin dat er wat actie gemaakt wordt.
We hadden wel vaker beulen in Nederland hoor.
@Kaas de Vies | 26-03-23 | 12:22: gewillige beulen is een wo2 associatie
@AntiZanicz | 26-03-23 | 12:34: Niet voor mensen ouder dan 105.
"Redelijk geschift om er een tweede wereldoorlog associatie in te stoppen." Aldus de grootste godwinner aller Geenstijlreaguurders.
@SirCharlesPoploch | 26-03-23 | 13:40: leuk verzonnen maar u leest en telt niet erg secuur.
"Klimaatbewustzijn" is universeel? Huuhh? Kunt u dat uitleggen?
Heeft die presentator een oortje in of heeft ze gewoon een bak koffie nodig.
De genoemde partijen zijn volgens de laatste peiling van Maurice toch goed voor 52 zetels in totaal.
Denk wel dat een gedeelte van de PvdA stemmers gaan afhaken als de samenwerking met GL te innig wordt.
Welnee, slikken een keer en kijken naar de macht van de bij elkaar opgetelde zetels.
De PVDA stemmers haken automatisch af. Dat zijn vrijwel alleen nog maar bejaarden. Die sterven vanzelf uit.
Ze hebben 100% van de zetels bij de NPO&co.
Dit zag je van mijlen ver al aankomen, en nu verbaasd zijn en het een lastige situatie vinden, extreem links is 10x gevaarlijke dan extreem rechts. Links gaat over lijken om idealen te bereiken. Rechts heeft de grens een stuk realistischer liggen. Dat hele spul voor een trubine van een 747 zetten en dan vol vermogen, dat is de enige remedie tegen onkruid.
Wel eerst goed vastplakken anders waaien ze alleen maar weg.
XR stelt gewoon dat overtredingen begaan een middel tot demonstreren is.
Als u of ik een overtreding begaan…
Door rood snorren!
Volgende keer als je aangehouden wordt voor de hard rijden gewoon roepen dat je demonstreerde tegen de hoge brandstofprijzen dus.
@normanius | 26-03-23 | 12:25:
Ik rijd altijd 120 ipv 100 vanwege stikstof. Zo heb ik het begrepen althans, dat ik 120 moet rijden om klimaatverandering tegen te gaan.
*dom kijken doet
@Flightless bird | 26-03-23 | 12:35: Dat klopt in Duitsland rijd ik ook 250+ en daardoor hebben ze veel minder last van stikstof.. het is zo logisch he;)
Ze zijn gevaarlijk omdat politici ze uit de wind houden.
Er stond gisteren anders behoorlijk wat wind, ook op de video te zien. Niet genoeg (grote) politici erbij dan.
Als bij een demo een trekker de deur raakt van het Provinciehuis staat half Nederland op de achterste benen. Rechts-extremisme! KKK! Maar als activisten en studenten het Maagdenhuis bezetten en vernielingen aanrichten staat links Nederland te klappen. Urgentie! Klimaat! Iedere keer weer.
Met dank aan NPO propaganda.
@4HoogAantWater | 26-03-23 | 12:17:
Aka TribunaalKanaal
Geen nieuws dat pvdd ook hier wordt genoemd. Partijleiders vragen bij bijeenkomsten immers om applaus voor stal inbrekers. Hoe het kan dat zowel voor dit opruien en voor de daadwerkelijke inbraken nooit iemand veroordeeld wordt is een goede vraag
Altijd dezelfde blanke veganistische types met dreads en groen haar die je op TV ziet, voorzien van een vergoelijkend commentaar door de NPO-voorlezer van dienst.
Propaganda werkt. Dat weten we al een tijdje.
Dus groene dreadlocks mag wel voor witte mensen.
@Acidstain | 26-03-23 | 12:30: cultural appropriation van planten
@Nichtsneues | 26-03-23 | 12:42: LOL
Ben behoorlijk bang voor het lot van politici die de stikstofwaanzin bekritiseren. Want voor je het weet staat er weer een nieuwe Volkert op…
Hij was toch of zou toch emigreren ?
@Low battery | 26-03-23 | 12:28:
Hou zou ook nooit vrijkomen zolang Rutte aan de macht was., aldus Markie..
Het is dan ook een terroristische organisatie. Dus eerst dat officieel maken en daar vervolgens naar handelen.
Eindhoven airport is toch een militaire installatie?
Lekker beveiligd.
Applaus voor MIVD.
Konden ze niks aan doen. Gebeurde tijdens de lunchpauze…
Geen kogels, pang pang roepen naar XR laat ze lachen.
Precies! Waarom stonden er wel agenten bij de IkStinkZo rebellen en geen handhavers (al dan niet met honden) aan de andere kant van het hek ze tegen te houden?
Benieuwd hoe goed de kantoren van de belastingdienst beveiligd zijn, just saying...
Ze stonden te protesteren op het burgerdeel.
@De vries, Henk. | 26-03-23 | 13:38:
Oh ze hadden vooraf afspraken gemaakt.... mooi man....
REAGEER OOK