Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielmigratie kost 24 miljard euro per jaar

Doe met de informatie wat u wil

Some men just want to watch the world burn

Asielmigratie: het mag wat kosten, maar we mogen het vooral niet over de kosten hebben. Maar als we deze kop-in-het-zand-tactiek even negeren blijkt het jaarlijks binnenhalen van 20.000 apothekers en kermisbezoekers een rekening van zo'n 24 miljard euro per jaar achter te laten. Dat blijkt uit onderzoek in vlak-voor-de-verkiezingen-opdracht van JA21 waarin demograaf Jan van de Beek de kosten berekende over de hele levensloop van asielmigranten in Nederland. De overheid verklapte al dat de opvang zo'n 27.900 euro per persoon per jaar kost, maar in dit onderzoek zijn ook de kosten na de opvang meegenomen: van uitkering tot AOW en van opleidingen tot extra belastinginkomsten. Alles bij elkaar slaat die ongeremde asielinstroom (die we gewoon instroom noemen, red.) een flinke deuk in de begroting. Geld dat we niet kunnen uitgeven aan weggebeefde Groningers, Amsterdamse festivalterreinen of de verbouwing van het Binnenhof, maar wel verdwijnt in de zakken van Duitse witgoedfabrikanten en Estse cruiserederijen. 24 miljard euro per jaar omdat Rutte al meer dan een decennium preekt voor een strenger asielbeleid, maar nooit komt tot een strenger asielbeleid. 24 miljard euro omdat die instroomkraan op standje +700 blijft staan en niemand die durft dicht te draaien. 24 miljard euro. Ieder jaar weer. 

Reaguursels

Inloggen

Ongeveer 1/40 van wat die nutteloze energietransitie ons kost dus

Harde Henk | 12-03-23 | 01:16

Al dat geld. Wie betaald het? “Wij”
Al dat geld waar wordt dat aan uitgegeven? “Huisvesting, zakgeld, fietsen, wasmachines, televisies, dokter bezoeken, eten, snoep, verzekeringen, auto’s, etc etc, etc, etc”
Zoiets als consumenten? “Ja, zoiets ja”
“En wij maar werken”

Ikpoepindemelk | 11-03-23 | 22:28 | 2

Ehhh ja, wie anders.

Regentenstijl | 11-03-23 | 23:10

Eric van der Burg bleef er maar bij staan lachen, met een schiet-mij-maar-lek-lach. Hij zag alle rechtszaken verliezen, op onze kosten. Leek alles net zo makkelijk van zich af te laten glijden als zijn vriend Mark en zette alleen nog maar figuurlijk in op de spreidingswet. Heeft hij dan ook nog helemaal geen overredingskracht? Tjonge wat een stumpers daar.

dickwvf | 11-03-23 | 22:22

Onze joker beloofde zijn VVD na uren vergadering, alles te zullen doen om migratie beter te regelen. Vlak voor de veel belangrijkere bier & bitterballen. Voor de beeldvorming toog hij naar Italië Natuurlijk had meneer daar een goed gesprek gehad. Hem wel eens wat anders horen zeggen in de afgelopen 12 jaar? Zelfs niet toen Geert eigenlijk de scepter zwaaide als de grote gedoger.

Het echte verhaal: Natuurlijk kreeg Mark daar de deksel op zijn neus. Hun zitten daar met bijzondere zorgen en moeten alle zeilen bijzetten om de migratie (redelijk goed) te regelen. Natuurlijk zijn alle landen van de EG al vele jaren bezig met o.a. opvang in de regio. Maar hoe dan?

Voorlopig zit Italië nog met dit soort problemen nos.nl/artikel/2467089-1200-migranten... Smekend om hulp! Incidenteel, structureel, financieel en logistiek.

Uh, waar kwam u ook alweer voor? Voor de beeldvorming voor NL en de VVD? Of om wat bij te dragen?

dickwvf | 11-03-23 | 22:17

Meer, meer?

Regentenstijl | 11-03-23 | 22:07

Dat er partijen zijn die hier voor zijn en dit omarmen, ongeacht de consequenties voor de Nederlandse inheemse bevolking

Nederlanddraaitdoor | 11-03-23 | 21:50 | 2

is één ding, maar dat ze volledig maling hebben aan mensen die dit niet willen ( en dat zijn er best veel), dat is een ander ding. Zo worden tegenstanders stelselmatig gediscrimineerd, bespot, uitgemaakt voor racist, bedreigd, aangevallen en gecanceld/buitengesloten.... ronduit fascistisch gedrag dus.

Nederlanddraaitdoor | 11-03-23 | 21:53

Dit is bewust beleid. Opzettelijk. Dit is wat men wil. Het dient een hoger doel. Enige andere conclusie is niet langer mogelijk, laat staan geloofwaardig.

Asteroid-B612 | 12-03-23 | 00:47

Vluchtelingen opvangen is ok, maar dan ook goed. Asielaanvraag procedures van jaren mogen niet bestaan (waarom duurt het zolang en wat is eigenlijk de gemiddelde duur?), hoeveel procent wordt afgewezen (dacht iets van 20%) en hoeveel verdwijnen daarvan in NL (kost de samenleving natuurlijk ook nog geld, zie gemeentes etc.) en dan het volgende:
1) Hoeveel % van de “asielzoekers” keert binnen 1,2 en 3 jaar terug naar eigen land om wat daar eigenlijk te doen en wie heeft de reis en verblijf betaald?
2) Wat staat NL in de weg om een vergelijkbaar sober en menswaardig “asiel” beleid aan te bieden zoals de Denen dat in Denemarken doen?
3) China zit te springen om arbeidskrachten. Waarom kan NL bijv. een schip vol met “asielzoekers” niet doorsturen naar China om ze daar zowel asiel, huisvesting als werk te geven?

oblix | 11-03-23 | 21:27
-weggejorist-
Cebro | 11-03-23 | 21:00

Ach, we hebben het nog niet zo slecht. Zei de ene kikker tegen de andere in de kookpan.

perdelul | 11-03-23 | 20:29

24 miljard = 2 miljard per maand = 500 miljoen per week = 70 miljoen per dag = 3 miljoen per uur. Kan en doe er verder niks mee, maar tering.

jan druif | 11-03-23 | 20:28 | 3

En nog niet eens het hele verhaal....

DrJaap | 11-03-23 | 20:28

Er zijn dagen........

Portugalisch | 11-03-23 | 21:36

Duur partijtje, dat D66. Windmolens, stikstof, immigratie…maakt niet uit wat het kost, maakt niet uit wat we eraan hebben, het moet genoeg zijn dat D66 zegt hoe het moet.

Zeddegeizot | 11-03-23 | 20:21

Hoe help je een verzorgingsstaat binnen 20 jaar naar de klote?

laurentius | 11-03-23 | 20:14

Mensen die echt hulp nodig hebben moet je helpen, maar dit slaat nergens op.
Soms zou een bindend referendum wenselijk zijn, zeker met veel van de huidige generatie politici die losgeslagen zijn van de realiteit en de wens van burgers volledig negeren.

donkieshot | 11-03-23 | 19:51

Cultuur verrijking mag een paar centen kosten

Karel Kruizenruiker | 11-03-23 | 19:40 | 1

Deugen is een dure hobby. Subsidieslurpers zijn voor.

donkieshot | 11-03-23 | 19:43

Vandaar de grote belastingdruk in Nederland. We financieren gelukszoekers, zuid Europa, Brussel, stikstof, wachtgelden, energiebedrijven, zorgverzekeraars, Shell, NPO en nog veel meer! Gaat u maar liggen. ( het liefst krom)

upgent | 11-03-23 | 19:26 | 6

Spelen we wel kiet of komt de rekening bij de volgende generatie te liggen?

perdelul | 11-03-23 | 20:26

Kan overal zijn, als het maar geen NL is.

Portugalisch | 11-03-23 | 21:41
▼ 3 antwoorden verborgen

"De overheid verklapte al dat de opvang zo'n 27.900 euro per persoon per jaar kost"

Dat is gewoon 3/4 modaal salaris, wat een gezin moet onderhouden in Nederland, maar dan ff per persoon(!!) uitgegeven.

Krijgen ze gratis Mieles en huizen ofzo??

Warhead | 11-03-23 | 19:16 | 4

Een belachelijk hoog bedrag.

Het brein erachter | 11-03-23 | 20:02

@Dandruff | 11-03-23 | 19:54: geestig, zo reken ik regelmatig bij weer verzogingsstaats absurde situaties maar voor ik uberhaupt halverwege ben ben ik al door de NL burgers heen. Nou levert IB niet het meeste op maar snap er (als econoom) nog steeds niets van waar het allemaal vandaan komt. DuckduckGo maar eens naar externe schulden van de landen, zie je alle "rijke" landen met de grootste schulden dik bovenaan staan. De welvaart is "geleend" en kan nooit meer worden terugbetaald. Schuld v NL is in het echt natuurlijk ook veel groter (staat o.a. op de balans dat ze nog geld krijgen v Griekenland (in 2070)), maar wordt wss dan zelfs ook niet terugbetaald. Kan nog wel 5 posten noemen die de overheidsschuld met min. 10-tallen mjd verhogen.

oblix | 11-03-23 | 21:15

@Dandruff | 11-03-23 | 19:54: ik heb een voorstel! Ik hoef geen 90k belasting meer betalen en regel iets voor 3 asielzoekers!! Scheelt een hele hele hoop!!

Als_je_me_nou | 11-03-23 | 23:58
▼ 1 antwoord verborgen

Jemig mensen… nu wij helder hebben hoeveel taxpoet de degeneratie van Nederland feitelijk kost is het tijd voor iets leuks: ik ga niet emigreren en heet iedereen met het hart op de juiste plaats welkom, simpel als wat! Echter, de methode van Stalin om na terugtrekking van zijn legers hele volksverhuizingen op touw te zetten heeft kennelijk navolging gekregen bij de EU en pro EU partijen. Dat de Wereld veranderd is een gegeven, echter lieg daar dan niet over. Zeg voor de verkiezingen: ‘wij van het kartel gaan uw land veranderen en de rekening krijgt u’. Dan kan iedereen zijn voor of tegen stem uitbrengen.

Dat is democratie en zo zou het moeten werken. In alle andere gevallen betreft het misleiding en verkapte dictatuur. Jammer te moeten vernemen dat de in eerste instantie positieve EU een lelijk gedrocht blijkt te zijn. Tevens ben ik zeer benieuwd bij stemming hoeveel ingezetenen in Nederland nu werkelijk voor deze ingrijpende demagogische veranderingen zijn, en hieraan vrijwillig willen meebetalen, 5% ? Dit vooraf wetende is de oorzaak van alle leugens. Politiek is vies spel blijkbaar.

Enfin, de vraag is hoe nu verder?

Unsinkable-Sam | 11-03-23 | 19:13 | 4

Eerst deze EU terug het hok induwen.
Dan onuitvoerbare verdragen opzeggen.

ChalinaRosa | 11-03-23 | 19:48

@Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 19:31: Als je die verraders volwaardig had lopen veroordelen had ik er geen problemen mee. Maar dan bedoel ik ook echt volwaardig, zoals dat Balkangajes ook massaal 20+ jaar in een donker hol zijn beland. (Lees leefgemeenschap zonder sleutel naar de vrijheid.) Of als je ze nu niet kan veroordelen, zorg er dan voor dat er een achterdeurtje openblijft, om ze later alsnog volwaardig te bestraffen, want dat kan gewoon.

Xaphan | 11-03-23 | 20:17

@Xaphan | 11-03-23 | 20:17: "om ze later alsnog volwaardig te bestraffen, want dat kan gewoon."
Misdaden zijn daar begaan, wat is er mis met berechting door een Koerdische rechtbank en de doodstraf?

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 20:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet niet of dat getal van 24 miljard echt klopt, want JA21, dus die doen ook aan selectief rekenen, zolang ze niet aan de macht zijn, maar als het getal klopt, is het veel geld. Maar ik weet dus niet hoeveel knaken een eeuwige uitkeringstrekker van autochtone afkomst in zijn/haar leven kost. Met 24 miljard had je wel iedereen een gouden oprit of parkeerplaats kunen geven, inclusief een wintervakantie in hetzelfde vakantiehuis als waar de koninklijke familie altijd op vakantie gaat in de wintersportvakantie. En dan houden we nog poen over om met zijn allen naar de Efteling, Hellendoorn en Slagharen te gaan.

Xaphan | 11-03-23 | 19:10 | 5

@Dandruff | 11-03-23 | 19:47: Dat bedoelde ik ongeveer in mijn reaguursel, maar kennelijk kwam het niet goed door bij jullie. Sorry.

Xaphan | 11-03-23 | 20:21

Vd Beek had een paar jaar geleden uitgerekend dat de netto kosten op 16 miljard lagen. Google even naar "Grenzeloze Verzorgingsstaat"

Eduardo- | 11-03-23 | 21:52
-weggejorist-
Puppetmaster | 12-03-23 | 02:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Stukje gezelligheid mag best wat kosten.

Lorejas | 11-03-23 | 19:07 | 1

Nederland staat erom bekend cheap te zijn. Dat vooroordeel kan dus de vuilnisbak in.

TanteJuut | 11-03-23 | 19:22

IMport van westen-haat, ook dat.

Verderkijkert | 11-03-23 | 19:03

Een ledenstop mag best als je cluppie ten onder gaat aan zijn eigen succes.

TanteJuut | 11-03-23 | 18:58

45.000 euro. Per minuut. 24/7/365. Zeg maar 1 iets meer dan modaal jaarsalaris. Elke minuut. In de tijd die ik er over doe om dit reaguursel te plempen 3 jaarsalarissen. Om kanslozen, uitkieringstrekkers en terroristen binnen te halen. Shit, alweer een minuut en een jaarsalaris verspild.
Er zit maar 1 ding op: Stem ze weg. Of doe een gebroeders de wittje.

BoerKoekoek | 11-03-23 | 18:57

Koopje voor zoveel stemvee.

Teluitjewinst | 11-03-23 | 18:43

Dan is de “aankomst” van Sinterklaas en zwarte Piet goedkoper, wat vindt Leo Lucassen er eigenlijk van?

MargauxGrandCru | 11-03-23 | 18:38 | 1

Plus dat die ook weer vertrekken.

quigg | 11-03-23 | 19:20

You get what you tolerate.

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 18:33 | 2

If you tolerate this, then your children will be next.

upgent | 11-03-23 | 18:36

Iets met ' veel rechten & weinig plichten"

Ervaringsdeskundige | 11-03-23 | 18:27

Welkom.
U wil dit.
Democratie.

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 18:25 | 3

De premisse van democratie is een beetje achterhaald.

Baytep | 11-03-23 | 18:30

@Baytep | 11-03-23 | 18:30: Volgende week mag u weer denken invloed te hebben. Lekker stemmen bij de waterschapsverkiezingen. Wat een farce.
1) Bedrog 2) Boert 3) Dwaasheid 4) Dwaze grap 5) Dwaze vertoning 6) Geestigheid 7) Grap 8) Klucht 9) Kluchtige vulling 10) Lachertje 11) Malle vertoning 12) Nepvulling 13) Satire 14) Schertsvertoning 15) Schijnvertoning 16) Verbeelding

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 18:33

De meerderheid wil dit niet en die wordt tijdens campagnes beloofd dat het anders zal worden. De partijpunten ten aanzien van beperking van immigratie worden echter al prijsgegeven voordat de informateur de koffie heeft laten inschenken. Iedere keer gebeurt dit opnieuw. Daarom stem ik geen vvd meer. Goed programma maar op de punten die ik belangrijk vind gebeurt uiteindelijk altijd het tegenovergestelde. Ik trap er niet meer in.

Frits de Vriez | 11-03-23 | 21:03

Slechts € 1400,= per jaar per persoon, incl babys en bejaarden.
Ruim € 400,= per MAAND voor een gezin met 2 kinderen. U werkt dus ongeveer 10 tot 15 % van uw werktijd voor de instroom van migranten, die ook nog eens ieder jaar blijft toenemen.
Klagen mag alleen nog als u stemt op partijen die de instroom naar bijna 0 willen brengen.

Dwaalgast | 11-03-23 | 18:14 | 4

Dwaalgast | 11-03-23 | 18:14
En de kosten lopen exponentieel op, gezien de 3e generatie immigranten niks nuttigs bijdraagt. Maar dat mag niet gezegd worden.....

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 18:31

@Smoelensmid | 11-03-23 | 18:23: mensen in het toptarief hebben helemaal niets te klagen. Die harken met een beetje slim shoppen meer aan milieusubsidies binnen dan hun netto salaris.

ZomaarEen | 11-03-23 | 18:51
▼ 1 antwoord verborgen

Het blijft te moeilijk.

Ik probeer het voor de laatste keer. Jan van de Beek kan zijn "bevindingen" in zijn "rapportage" niet doorgerekend krijgen door wetenschappers.

Zo werkt het namelijk. Je schrijft een rapport en dan geef je dat aan collega's over de hele wereld om goed te bekijken.

Kort gezegd. Als ik nu een rapport ga schrijven over hoe vreselijk productief asielmigratie voor Nederland heeft dat exact dezelfde waarde.

En als je dat niet kan of wil snappen dan houdt het op.

Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 18:11 | 11

@bdn01 | 11-03-23 | 19:08: `laatste zin is fout: ... aandraagt en vooral reden voor links om op de oude voet voort te gaan.

bdn01 | 11-03-23 | 19:11

@bdn01 | 11-03-23 | 19:08: lees even blz. 11 door van het rapport. Hierin staat hoe van Beek de netto bijdrage van een immigrant bepaald. Uw sigarendoos berekening slaat werkelijk nergens op. Eerst lezen bdn01 en dan pas conclusies trekken.

therealbraindump | 11-03-23 | 19:24
▼ 8 antwoorden verborgen

Mensen moesten eens weten wat Hugo's flexwoningen voor statushouders daadwerkelijk kosten...

wapster | 11-03-23 | 18:09

Geld moet rollen. Er worden ook heel veel mensen in de asielindustrie betaals die vervolgens weer brood bij de supermarkt kunnen halen.

Hadena | 11-03-23 | 18:05 | 2

Precies, en die kopen ook brood als ze werken in de billenwassenindustrie, de lesgeefindustrie, de paprika- en tomatenplukindustrie, de betonstortindustrie en de winkelindustrie. Schaf een industrie af, en laat andere profiteren van de vrijkomende arbeidskrachten.

Rhenium | 11-03-23 | 18:50

@Rhenium | 11-03-23 | 18:50: Of je gaat gewoon de criminaliteit in , of je houdt je hand op in het paradijs. Welke 3e wereld land bewoner wil dit nou niet?

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 18:55

ah vandaar dat ziekenkosten en andere verzekeringen duurder worden het moet toch ergens van betaald gaan worden binnen kort ook water weer duurder , gaaf land

out-of-de-box | 11-03-23 | 17:59

Paar maanden geleden naar de EHBO gemoeten, want gebroken enkel. Wachtruimte zat aardig vol. Diegene die Nederlands praatte waren ik en zorgpersoneel. De rest praatte kameels.

upgent | 11-03-23 | 17:57 | 3

waarschijnlijk moesten ze naar de dokter wegens hun stembanden.

out-of-de-box | 11-03-23 | 18:01

Waarom denkt u dat de zorgkosten zo de pan uitrijzen...

Zenzeo | 11-03-23 | 18:05

Kortom: de scam v.d. eeuw. Ga ik uitleggen, een stem op de VVD, D66, CDA en CU (kortweg ‘het kartel') ís een stem voor ondergraving v.d. demografische orde in Nederland. Dit gaat gezamenlijk op met EU wetgeving waar zogenaamd niet aan te tornen valt. Dus kartel = EU = ondermijning v.h. autonome land, Nederland aldus. Iedereen voelt aan zijn water dat ‘ie er ingenaaid wordt, echter niemand heeft door hoe de vork precies in de steel zit.

Dat deze ondermijning kapitalen aan belastinggeld kost is vrij helder. Zet dit af tegen hoegenaamde tekorten bij o.a. Defensie, de Politie (overbelast), de Toeslagenouders en de Groningers en men ziet waar de echte prioriteiten liggen. Was dit het? Vanzelfsprekend ‘nee’., want de Boeren staan onder druk om hun grond af te staan voor huizen, echter de beloofde huizen komen er niet want stikstof hoax tezamen met Natura 2000 houdt dit tegen. Huizen zijn onbetaalbaar en jonge mensen zwerven maar wat rond, gezinnen worden niet meer gesticht en hierdoor dunt de bevolking langzaam uit. Tevens veranderd het straatbeeld in getto achtige no-go area’s. Mensen welke hier terecht wat van zeggen worden uitgemaakt voor racist en/of geadviseerd om een rijke vent te zoeken (!) of te emigreren. De spot wordt gedreven met intense problemen bij wanhopige mensen, wanhopig gemaakt door doelbewust beleid.

De onderbouwing v.d. scam is: vluchtelingen, oorlog en vervolging. Dit zijn terechte parameters voor het verstrekken van een verblijfsstatus waar het ooit voor bedoelt was. Door de verdeelsleutel vluchteling en gelukszoeker vaag te houden valt alles mediageniek onder vluchteling. Hierdoor kan de scam blijven voortbestaan. Deze info zou een parlementaire onderzoek moeten opleveren, en vervolging v.d. daders en hun helpers. Meld mij maar waar ik het verkeerd zie.

Unsinkable-Sam | 11-03-23 | 17:54 | 5

Alweer een paar jaar geleden erkenden politici dat de migratiegolf "hen was overkomen". Naïef als ik was dacht ik toen dat er iets aan gedaan zou worden. Er is niets gedaan en over tien jaar gaan weer politici zeggen dat het ons is overkomen.

Frits de Vriez | 11-03-23 | 18:14

@Frits de Vriez | 11-03-23 | 18:14: Dan is ons nog veel meer overkomen. En dat alles maakt dat we onze wereld niet meer herkennen.

Here's Freddy | 11-03-23 | 18:42

@Unsinkable-Sam
Volgens mij zie je het nergens verkeerd.

ChalinaRosa | 11-03-23 | 19:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Benieuwd of er ook een bedrag is gekoppeld aan het gevoel van onveiligheid onder de Nederlanders? Vast niet, want niet in geld uit te drukken ;)

De_doos_van_Toos | 11-03-23 | 17:54

''... blijkt het jaarlijks binnenhalen van 20.000 apothekers en kermisbezoekers''

Ik dacht dat het in de jaren 2007-2012 - om en nabij; correct me if I'm wrong - rond dat aantal per jaar lag. Daarna liep het snel op, met als 'hoogtepunt' het 'Wir schaffen das' jaar 2015 met een instroom van 58.000 'asielzoekers', waarna er gedurende de coronajaren weer even een dip was, tot vorig jaar weer maar liefst 50.000 lieden zichzelf hier uitnodigden, en Eric vd Burg eind vorig jaar al voorspelde dat het er dit jaar nog meer gaan worden.

Het moet gewoon stoppen; finaal stoppen. En dan kunnen de Gutmenschen wel schamper doen over de ontmoeting hierover van Rutte met Giorgia Meloni - zie in de Volkskrant vandaag de column van Merel van Schoonhoven:

''Naast een Afrika-deal, waarvoor Rutte binnenkort met Meloni naar dat continent reist, moet er een opvangcentrum in Rwanda komen.''
"Daarnaast, het eerlijke verhaal is dat steeds meer mensen hun heil zullen zoeken in Europa, door aanhoudende conflicten, armoede en klimaatverandering elders. Schijnoplossingen, zoals goed bekkende retoriek over hogere muren en strengere controles, brengen niets.''

Wie zegt dat het 'schijnoplossingen' zijn? Ik ben ervan overtuigd dat het het enige is dat gaat helpen, niet die 'softe' onzin van do-gooders als Van Vroonhoven:

"Vluchtelingen moeten op een legale, menselijke wijze asiel kunnen aanvragen zonder te hoeven vrezen voor hun leven.''

Wanneer begrijpen dit soort mensen nou eens dat je die lieden, zodra ze de EU binnen gesneaked zijn, er nooit meer uit krijgt? En dat je niet iedereen kunt binnen laten die zichzelf hier uitnodigt?

Ook de half-seniele oldtimer Han vd Horst doet op de Joop weer een duit in het zakje:

"Mark Rutte heeft zijn bezoek aan de neofascistische premier van Italië zorgvuldig getimed. Hem is er alles aan gelegen bij dom en benepen Nederland bekend te staan als de leider die de vreemde snuiters buiten het land houdt.''

Je ziet het: 'vreemde snuiters buiten het land houden' wordt geassocieerd met 'neofascistisch'. Kennelijk moet je, om te bewijzen dat je niet fascistisch bent, voorstander zijn van het zo onbeperkt mogelijk toelaten van 'vreemde snuiters'. Nou, ik zou tegen Han en alle do-gooders zeggen: Fuck you, Han. Die buitengrenzen kunnen mij niet dichtgetimmerd genoeg zijn.

Dr_Johnson | 11-03-23 | 17:54 | 1

Hoeveel vreemde snuiters hebben Merel en Han zelf eigenlijk in huis genomen?
Zijn do gooders niet vooral say gooders?

Dandruff | 11-03-23 | 18:51

Dit is slechts het topje van de ijsberg. Ziekte, verzorging, misdaad en onderwijs komen er allemaal nog boven op.

Mokum Kosher | 11-03-23 | 17:53

24 miljard en een ongelooflijke bak overlast. Hoe ver is Hugo de Schoene met zijn huizen?

upgent | 11-03-23 | 17:53

ca 3.200 per werkende nederlander

Briver | 11-03-23 | 17:53

Hé, wat een heerlijk verhaal Struikrover. Mijn frustratie over Het Kartel en de teloorgang van ons mooie land doet nu wat minder pijn.

Peter-Rissing | 11-03-23 | 17:52

Voor 24 miljard koop je een heel Afrikaans land.

Mr_Natural | 11-03-23 | 17:50 | 1

Suriname....

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 19:30

En dan hebben we EU ook nog die ons bakken met geld koste
We hadden schatrijk kunnen zijn.

shimanski | 11-03-23 | 17:44 | 7

Ja maar ja maar dat geld verdienen we dankzij de Europese Unie en Brussel.. zonder de EU was er armoede en oorlog geweest. Oh wacht....

Mokum Kosher | 11-03-23 | 17:56

Nederland had zoveel beter kunnen zijn.
Maar dat mag niet.
Nederland heeft een ereschuld. Want de rest van de wereld is geen Wakanda. Dankzij ons.

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 18:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien gaat Nederland straks zo naar de shit dat ze allemaal weer vertrekken :D

boonmoi | 11-03-23 | 17:43 | 3

Je zou het marktwerking kunnen noemen, met een beetje fantasie.

Dr. Blechtrummel | 11-03-23 | 17:50

Die kant gaat het wel op, ja. Kunnen ze het ergens anders kaal gaan vreten. De vraag is, waar.

You-On-A-Gin | 11-03-23 | 17:50

Follow the money!

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 11-03-23 | 17:57

Foto past niet goed bij het artikel, het is veel te weinig tenzij Rutte het hele jaar door, elk uur zo'n stapel in de fik steekt.

W_F | 11-03-23 | 17:42

Om de rekenmethode, voor zover je kan spreken van een rekenmethode, te verklaren moet je het zo zien. Jan van de Beek kijkt naar alle immigranten, alle immigranten, neemt de aanname dat ze allemaal nooit werken en alleen maar op de staat teren en telt daar nota bene ook nog bij op hun kinderen alsof die kinderen ook allemaal parasieten zullen worden zoals hun ouders dat zouden zijn en dat op onze kosten.

Dit terwijl echte wetenschappers en demograven prima weten dat er geen directe ROI is op asielzoekers maar dat later na de integratiecursus en zeker met hun kinderen die kosten stukken minder zijn in het totaalbeeld.

Je gelooft me niet? We geven bijstandsuitkeringen aan 341.000 mensen in Nederland, o.a. statushouders. Voor iedereen om precies te zijn. Volgens Jan zouden er amper 100.000 Nederlandse bijstandstrekkers zijn. Gelooft u het?

Jan van de Beek is een soort van Joop Glimmerveen die claimt een academicus te zijn. En dat mag best gezegd worden.

Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 17:33 | 15

@Wattman | 11-03-23 | 18:05: Oh, kijk, het gaat dus fantastisch met de economie.

Immigratie is dus geen enkel probleem daar ze allemaal gaan werken....

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 18:58

@You-On-A-Gin | 11-03-23 | 18:41: Yeah, omdat de werkende Oekraïners in de statistieken zijn meegenomen, verdoezelen de cijfers de werkelijkheid. Zonder de Oekraïners was het cijfer lager....

Is dit nog nieuws? | 11-03-23 | 19:00
▼ 12 antwoorden verborgen

Jullie hebben het alleen maar over de kosten, maar denk eens aan de baten! Dankzij al die asielzoekers hebben onze werkgevers een onbeperkt reservoir aan ongeschoolde arbeidskrachten en kunnen ze de lonen lekker laag houden! Daar profiteren wij toch allemaal van? Ja toch?

MAD1950 | 11-03-23 | 17:30 | 5

Legaal ongeschoold werk al lang uit Nederland verdwenen door de absurde minimumlonen. Een reservoir aan ongeschoolde arbeidskrachten heeft niemand wat aan.

W_F | 11-03-23 | 17:47

Bij o.a. de politie en de zorg zijn er straks nog veel meer arbeidsplaatsen te vervullen, inderdaad. De slang die in zijn eigen staart bijt.

You-On-A-Gin | 11-03-23 | 17:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie net op NOS dat Gary Lineker niet mag uitzenden op BBC vanwege ophef over een tweet n.a.v. britse asielplannen, en dat uit solidariteit nog wat andere presentatoren/commentatoren ook meedoen. Lineker vond de nieuwe plannen (indammen) niet kunnen maar ja, hij is financiëel binnen en zal niet temidden van de "verrijking" wonen. De anderen zijn impliciet meelopende deugers.

SDI | 11-03-23 | 17:29 | 2

Dat is 2 daags oud nieuws op GS...

sjef-van-iekel | 11-03-23 | 17:56

Rutte is de langst zittende maar ook de meest ongelooflijk verschriklelijke premier ooit. Dit kan geen enkele toekomstige premier overtreffen.

Burgerzaken | 11-03-23 | 17:28 | 4

@* Il Principe * | 11-03-23 | 17:31:
Ze hebben beiden een flinke steen bijgedragen aan de afbraak van dit land.

bqbq | 11-03-23 | 17:41

@* Il Principe * | 11-03-23 | 17:31: het zou mij niet verbazen dat wij na tig jaar Rutte in Nederland ook een systeem aanpassing krijgen dat premiers maximaal 8 jaar mogen dienen.

therealbraindump | 11-03-23 | 17:42

Tijdens Balkenende dacht ik: erger kan het niet. Snikkend moet ik bekennen: ik zat er helemaal naast.

MAD1950 | 11-03-23 | 18:01
▼ 1 antwoord verborgen

24 miljard per jaar is genoeg voor bijna een kwart miljoen asielzoekers per jaar. 250 veerboten met elk duizend asielzoekers.

Volgens de laatste berekeningen hebben we het over iets van 1,4 miljard euro. Ook dat is een boel geld, bijna het dubbele van normaal, ben ik helemaal eens, maar JA21 pist hier behoorlijk naast de pot. Zeker omdat hun doelgroep intelligente rechtse stemmers zijn. Die kijken dwars door dit soort onzin heen.

Zeer domme actie van JA21. Zeker om charlatan Jan van de Beek in te schakelen. De man leeft van donaties snaaien voor helemaal niets presteren. Als er dan geen alarmbellen af gaan dan ben je niet meer te helpen.
www.demo-demo.nl/KorteSamenvatting.htm...
Hahaha wat een prutser. Dat is het, zijn wapenfeit. Nu heeft hij, ik hoop gratis, zijn exact zelfde onzin onderzoek aan JA21 geleverd.

Clown Jan is een grap, de kosten van tenminste 1,4 miljard euro per jaar niet. Dat moet en kan minder. Bijvoorbeeld door asielzoekers aan het werk te zetten. Dan heb je vrijwel direct baten en tomatenplukken kan iedereen.

Schout-bij-Nacht-J | 11-03-23 | 17:23 | 21

@Scheldt-Dag-En-Nacht-J | 11-03-23 | 17:46:

Je legt niks uit, je scheldt uit.
Als er één zin in dat hele rapport niet zou kloppen dan hadden we dat allang gehoord. Politiek en media doen niks anders dan ongecontroleerde massaimmigratie bejubelen, en de nadelen verzwijgen of censureren. Als die dit rapport serieus konden weerleggen was dat allang gebeurd.

Dandruff | 11-03-23 | 18:17

Geen idee waar je uit mijn tegel haalt dat ik stel dat ze allemaal criminelen zijn.

Gebakschep | 11-03-23 | 18:53
▼ 18 antwoorden verborgen

Wel fijn dat al die asieleisers op de Landelijke Bedank Dag voor al die tolerante autochtonen staan te klappen. Ontroerend. In een land als Tunesie worden Afrikaanse migranten gewoon in elkaar geslagen, want een bedreiging voor de islamitische identiteit van het land.

Piet Karbiet | 11-03-23 | 17:22

de discussie die niet gevoerd mag worden.
ze hadden het ook naar mij mogen overmaken, dan kregen ze er geen rochel in het gezicht voor terug.

Struikrover3 | 11-03-23 | 17:18 | 6

@Happy People | 11-03-23 | 17:21:
3 vliegen in een klap zelfs. Stikstof, de mosliminvasie tegengaan en geld dat overblijft voor de mensen die hier generaties lang premies hebben betaald.

bqbq | 11-03-23 | 17:44

Dan was er in ieder geval één Nederlander nog gelukkig geweest.

Leukerd | 11-03-23 | 17:53

@RandyBiel | 11-03-23 | 17:28:
Want alleen autorijden veroorzaakt sTiKsTof.
Probeer het grote plaatje eens te zien. Lukt je vast wel.

You-On-A-Gin | 11-03-23 | 18:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Rutte lult alsmaar over migratiebeperking, maar gezien de uitgaven van die 24 miljard aan kosten heeft hij 12 jaar iets totasl anders gedáán! Maar goed, mensen vinden dit juist prima en stemmen daarom ook VVD uit angst om door links voor extreem rechts te worden weggezet. Er zou dan zogenaamd geen andere fatsoenlijke partij bestaan, dat soort leugens.

Jan, Leiden | 11-03-23 | 17:17 | 1

12 x 24 miljard = is heel veel.
Betaald voor onze eigen ondergang.

bqbq | 11-03-23 | 17:45

Rutte, Kaag, VVD en D66 stemmers (ook hier): wat zijn jullie toch tuig van de richel geworden. Het kan jullie niet vaak genoeg ingewreven worden,

appeltjesgroeneweide | 11-03-23 | 17:15

Zeur niet zo over dat geld.
Je moet zien hoeveel moois je daar voor terugkrijgt.
Prachtige culturen, prachtige religies en bovendien heel veel werkgelegenheid.
Ambulancepersoneel, zorgmedewerkers en politie zijn razend druk met onze nieuwkomers uit Berggeitië & Analfabetistan.
Rutte & Co durven te beweren dat deze mensen onze pensioenen komen veiligstellen, want die dreigt onbetaalbaar te worden door vergrijzing.
Alsof migranten niet grijs worden.
Alsof bejaarde instromers, excuus, Aankomers (sorry dikzak) door familiehereniging ooit een duit in het zakje gaan doen.
Nee, natuurlijk niet.
Al die projecten, huisvesting, toeslagen, uitkeringen etc etc.
Natuurlijk kosten die mensen klauwen geld
En natuurlijk is alles geregisseerd, georkestreerd.
“Gecontroleerd” zou Leo Lucassen zeggen.
Als je dan toch 24 mld wilt uitgeven en aangenomen dat Duitsland en Frankrijk nog véël meer kwijt zijn, besteed dat geld dan om de mensen vooral dáár te houden.
Bouw dáár dingen op, bouw dáár fabrieken etc.
Gun de mensen een boterham, daar hoeven ze niet voor naar hier te komen,

Ruimedenker | 11-03-23 | 17:15 | 5

@Ruimedenker | 11-03-23 | 17:37: Joh, je hebt echt niets gemist, helemaal niets. Een verloren jaar was dat voor me. Een jaar later mijn carrière kunnen beginnen en in loondienst loop je dat jaar achterstand natuurlijk nooit meer in. Prijs je gelukkig.

Peerkeoud | 11-03-23 | 17:47

@Peerkeoud | 11-03-23 | 17:47:
Gelukkig hebben ze de pensioenleeftijd verhoogd. Dan kun je weer mooi compenseren.

Rico Tampeloerus | 11-03-23 | 18:07

@Rico Tampeloerus | 11-03-23 | 18:07: Hahahahahaha de beste van vandaag!

Slough | 11-03-23 | 23:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Is er ook een berekening van de 24 miljard? Televaag artikel zit achter de betaalmuur.

De_fluitlokker | 11-03-23 | 17:12 | 1

Dus we kunnen ze bij binnenkomst ook meteen 1,2 miljoen euro geven.
Heb je geen last meer van ze.
Alleen valt dan het kaartenhuis in elkaar van alle mensen die uit de ruif € 24.000.000.000,= eten.

iggy pop | 11-03-23 | 17:09

De staatsschuld is momenteel 360 miljard, bij 24 tot 30 miljard kosten per jaar zou zonder de 12 jaar Rutte met een gezonder asielbeleid de staatschuld iets lager zijn geweest.

Low battery | 11-03-23 | 17:07

En die lul van een Rutte mag gewoon bij Derksen aan tafel schuiven.
Geef zo'n dwaas toch geen podium.

TonAlias | 11-03-23 | 17:07 | 1

Zelfde bij Hugo de Jonge. Je zou hem bijna sympathiek vinden bij zo'n keukenpraatje. Zal bij Rutte niet anders zijn.

ChalinaRosa | 11-03-23 | 17:20

Vergeet de immateriele schade niet. Op een reunie van mijn oude studentenvereniging hoorde ik dat 90% niet in Amsterdam woont. Ruim 1000 studenten die nog gedwongen bij hun ouders wonen. Geen betaalbare kamer te vinden. Je struikelt in de stad tegenwoordig wel over de lummelende jongemannen uit Ethiopie en Somalie. Prioriteiten.

Piet Karbiet | 11-03-23 | 17:07 | 4

Belachelijk! Iedere student moet kunnen wonen in de duurste stad van Nederland. Nivelleren en snel. Weg met het rechtse vraag en aanbod. Sloop de grachtengordel en bouw communistische woonblokken.

Mijn vriend, dit was begin jaren negentig al een probleem toen ik ging studeren. Natuurlijk wordt het alleen maar erger. Gelukkig staan er nog universiteiten in andere, goedkopere steden.

BobDobalina | 11-03-23 | 17:49

Als je de hele dag Qat zit te herkouwen kun je ook niet werken he! Is kultuurdingetje

Crankhead | 11-03-23 | 18:56
▼ 1 antwoord verborgen

Hij staat al vlak bij het vagevuur.

uisge baugh | 11-03-23 | 17:06

Komt dit nog voor woensdag in het NOS-journaal?. Oh nee wacht, Tom Egberts is belangrijker.

Phantomas | 11-03-23 | 17:04

Ik had ergens gelezen dat het werkelijke bedrag geen 24 maar 30 miljard per jaar is. Dat zijn heel veel Leopards om Poetin terug in zijn hok te duwen.

Low battery | 11-03-23 | 17:03 | 2

Die 30 miljard was een gemiddelde over komende 20 jaar. Er zit helaas al decennialang een stijgende lijn in die kostenpost. Bij ongewijzigd beleid is deze kostenpost in 2040 pakweg 36 miljard. Of meer, misschien wel veel meer.
Och, het is maar lalala geld.

Dandruff | 11-03-23 | 17:14

Ik denk dat de kosten die justitie en politie maken er niet bij zijn opgeteld.
Ook de schade die regelmatig ontstaat niet

pejoar | 11-03-23 | 17:16

Wat mij betreft een grotere bedreiging dan Rusland.

HogeNood | 11-03-23 | 17:03

grootste industrie van nederland

Pensionista | 11-03-23 | 16:59

Voor dat geld kan Nederland de hele wereld onderwerpen.

HogeNood | 11-03-23 | 16:59

Ah, vandaar dat we die tijdelijke crisisheffing van 15 miljard per jaar niet meer terugkrijgen. Duidelijk.

Stonecity | 11-03-23 | 16:58

A small price to pay voor culturele verrijking. Dat hebben we nodig namelijk, want het ging de afgelopen vijftig jaar helemaal niet goed met dit land en sinds we deze asielzoekers met z’n 700-en per week binnenhalen gaat alles beter: economie gaat top, huizenmarkt top, veiligheid, overlast en criminaliteit top, GGZ en sociale voorzieningen top. Het heeft dertig jaar aan instroom gekost, maar we zijn eindelijk een gaaf land geworden.

Do-na-zi | 11-03-23 | 16:57 | 1

Whahaha!

Nee.

Wijze uit het Oosten | 11-03-23 | 17:10

Hey... dat was nog niet zo lang geleden 400 miljard in 25 jaar. Laatst tegelde ik richting een wensdenker alhier in de panelen dat de nieuwe fase van 25 jaar "waarschijnlijk" iets duurder uit zou gaan pakken. 25x24 miljard = 600 miljard dus. Anderhalf keer zoveel en dat is dan nog zonder inflatiecorrectie.

PVV. Stop de waanzin.

WasHetMaarMakkelijk | 11-03-23 | 16:57

twee jaar asielimmigratie is een nieuw Schiphol in zee.

Schabolleke | 11-03-23 | 16:56 | 3

Anderhalf jaar asielinstroom is 1000 boeren uitkopen. Oh wacht wat zeg ik nou.

Gebakschep | 11-03-23 | 17:02

Een uur geen asielimmegratie is voor iedereen in mijn gezin een luxe Range Rover.

uisge baugh | 11-03-23 | 17:05

Laat de zee toch met rust.

Kowalski11 | 11-03-23 | 17:08

Hoeveel warmtepompen is dat?

TheManiac | 11-03-23 | 16:56 | 1

Van dat geld ieder huishouden een gratis warmtepomp, hoe mooi had het kunnen zijn ..

Smoelensmid | 11-03-23 | 17:32

Daarom stem ik ten allen tijden PVV !
Fuck stikstof en milieu,dit asielbeleid helpt dit land onherstelbaar naar de kloten.

Jimmy Mc Clure | 11-03-23 | 16:55 | 5

Amen.

keistad | 11-03-23 | 17:06

Ik wil best mensen helpen die problemen hebben, maar links wil ze altijd hier naar toe laten komen en een paspoort geven.

pejoar | 11-03-23 | 17:19
▼ 2 antwoorden verborgen

En nu vooruit. VVD keiharde asielaanpak.

thanseeuwen | 11-03-23 | 16:54

Nou kartel, wegmoffelen die feiten!

Veepert | 11-03-23 | 16:54 | 1

Mmmhh, ineens trek in kartoffelen...

Zenzeo | 11-03-23 | 18:08

Vreemd dat het vanochtend even kort op de digitale Telegraaf stond en daarna werd verwijderd......... heeft Rutte meteen ingegrepen ovf VdBurg of heks Kaag?

Blonde Nel | 11-03-23 | 16:52 | 2

Bij mij staat het er gewoon op, helaas wel achter een betaalmuur.

Sieg Hein | 11-03-23 | 16:56

Bij mij staat het bij de telegraaf ook niet dacht ik - maar toen scrolde ik ver naar beneden, en daar stond 'ie dan toch ergens, achter betaalmuur idd.

anja | 11-03-23 | 17:12

De migranten die deze kant op komen zijn over het algemeen jonge mannen zonder opleiding die in het land van herkomst ook al geen kans maken op de arbeidsmarkt. Eenmaal hier aangekomen maken ze nog minder kans en zullen voor de rest van hun leven afhankelijk blijven van een uitkering.
De tandartsen en apothekers komen hier niet naar toe, die blijven gewoon daar, en mochten ze al vluchten dan blijven ze in de buurlanden waar ze iets aan hun opleiding hebben.
Wat hier naar toe komt heeft op z'n best lagere school, en vaak zijn het ook nog eens drugsverslaafden die een marginaal bestaan leiden en die hun familie ook liever kwijt is.
Iedere week importeren we dus 700 tot 1.000 werkelozen die wij tot hun dood mogen onderhouden.
Ga er dus maar van uit dat een hoop toekomstige kosten in deze berekening niet eens zijn meegenomen.

Osdorpertje | 11-03-23 | 16:52 | 5

En bizar is dat COA en IND deze personen gewoon naar binnen laat komen.
Die 2 linkse bolwerken opereren zonder budget en doen hun werk zeer slecht

pejoar | 11-03-23 | 17:24

carrièremogelijkheden te over in de transport- en uithaalbranche van ontspanningsmiddelen

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 11-03-23 | 18:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat kost de 'kennismigratie'? Wat kosten forenzen (wat ook gelukszoekers zijn)?

m@rkus | 11-03-23 | 16:51 | 1

Dat levert op.

Sieg Hein | 11-03-23 | 16:59

Wie nu niet kan toegeven dat we in een nieuwe val van Rome leven, die is blind of kwaadaardig.

ikworstelengadouchen | 11-03-23 | 16:51 | 1

Ik vind het meer de val van Babylon.

Mr_Natural | 11-03-23 | 16:54

Voor 24 miljard hadden we ook een leger kunnen onderhouden. Of die klimaattransitie doorvoeren, reparations-, KOT-, of aardgasbevingsslachtoffers betalen, loon voor nooddiensten & zorg verhogen, of 10x een stuk zee ter grootte van Flevoland inpolderen (da's 24.000 km², half Nederland: meteen 100% van het stikstof-, boeren-, huizentekort- EN AZC-tekort opgelost!).

ELK JAAR WEER.

ReyNemaattori | 11-03-23 | 16:51 | 3

EN mensen helpen die in armoede leven.

meneer Q | 11-03-23 | 16:59

Gaaf hoe vaak je 24 miljard kan uitgeven. Je kan het ook allemaal aan mij geven ELK JAAR WEER.

RandyBiel | 11-03-23 | 17:01

De Staatsloterij. Maar dan voor echte gelukszoekers. Voor de statistici onder ons.

Hetkanverkeren | 11-03-23 | 16:50

Klaver heeft vast berekend dat het veel minder kost, net als de energie transitie.

_pacman_ | 11-03-23 | 16:50 | 1

Maakt niet uit, veel of minder. Klaver is van GroenLinks en die betalen de rekening nooit zelf maar vinden dat rechts dat moet doen. Dat noemen ze 'eerlijk'. Heel raar eigenlijk.

quigg | 11-03-23 | 17:11

Wat zijn de baten dan?
En wegen die baten op tegen de kosten.

steekmug | 11-03-23 | 16:49 | 6

Racist!

Leukerd | 11-03-23 | 17:59

@Leukerd | 11-03-23 | 17:59: Dat wordt nog wat als de zorgkosten uit de hand lopen, men weegt nu al de kosten van behandelingen af tegen de kwaliteit van het daarna verwachte leven.
Is dat dan ook racisme?

steekmug | 11-03-23 | 18:20
▼ 3 antwoorden verborgen

En hoeveel van die 24 miljard is echt nuttig besteed aan echte opvang en hoeveel gaat naar gelukszoekers en hun hele familie?

Sinclair | 11-03-23 | 16:48

Jan van de Beek (AKA demo_demo_nl) is geen demograaf en eigenlijk in vrijwel niets goed behalve zwetsen. Zijn bio op Twitter doet je anders vermoeden maar de man kan helemaal niets. Dat mensen nog luisteren naar die fantast. Basisschool kunnen hoofdrekenen stelt al dat 24 miljard per jaar aan asielzoekers uitgeven niet eens mogelijk is. Tenzij je ze allemaal een miljoen euro geeft op het moment ze aankomen.

Jan is een enorme zakkenwasser. Ik wil hem niet eens betichten van nazi-sympathieen of neofascisme of racisme of xenofobie. Hij is gewoon een enorme domme vent met totaal geen enige credibility.

Ndranghitiari | 11-03-23 | 16:48 | 15

Ik wil jou ook nergens van betichten, geen dingen met minderjarigen en geen dingen met dieren. Zie je wat je doet?

Sinterbikske | 11-03-23 | 17:32

Emotie ook weer hier. Lastig als je inhoud tekort dchiet….

ExitTrajectum | 11-03-23 | 18:02

@Dr_Johnson | 11-03-23 | 17:27:
16 miljard netto had hij destijds berekend.

"Grenzeloze Verzorgingsstaat" is de naam van het onderzoek.

Eduardo- | 11-03-23 | 22:02
▼ 12 antwoorden verborgen

€27.900,- veel Nederlanders dromen van zo'n inkomen...

roevka | 11-03-23 | 16:48 | 1

Is geen inkomen, zijn kosten, het komt ongeveer neer op de kosten voor een dakloze. Een bijstandsmoeder kost meer gemiddeld.

Ndranghitiari | 11-03-23 | 16:49

Zal volgens D66 ook wel weer schuld van de boeren zijn.
Maar goed, Nederlanders stemmen daar zelf op. Elke idioot die nu nog op 1 van de regeringspartijen of GL of PvdA stemt is daar medeverantwoordelijk voor.

spanarchist | 11-03-23 | 16:48 | 1

Yep.

ChalinaRosa | 11-03-23 | 17:08

Al die asieladvocaten kunnen mooi de kinderopvang en verzorgingstehuizen in.

Kaas de Vies | 11-03-23 | 16:47 | 1

Of helpen de achterstanden bij het openbaar ministerie weg te werken. Dat werk zijn ze voor opgeleid.

Sieg Hein | 11-03-23 | 17:02

Dat is ruim 1300 per jaar per inwoner. En hoe meer inwoners, hoe minder het wordt per inwoner.
even serieus: ze zijn gek geworden. Stem ze weg!

WillemWordtWakker | 11-03-23 | 16:45

En maar raar vinden dat alles duurder wordt

NoNoVio | 11-03-23 | 16:45

Bruto binnenlands product per persoon in NL is $52k vs $70k in de VS. Mensen die niet werken kosten welvaart die de werkenden moeten betalen. Doe als Australië (met $60k BBP per persoon) en laat alleen mensen binnen die iets toevoegen plus een gelimiteerd aantal echte vluchtelingen. Nieuwe Nederlanders integreren het snelst als ze moeten werken omdat ze anders het land weer uitmoeten. Zo doen verstandige immigratielanden dat.

Pje911 | 11-03-23 | 16:45 | 2

Spijker.
Kop.
Raak.

Wijze uit het Oosten | 11-03-23 | 17:04

Zie jij op dit onderwerp enig verstand bij de regering?

ChalinaRosa | 11-03-23 | 17:10

Dit zijn alleen maar de directe kosten. De indirecte kosten zijn een veelvoud. Dit, vanwege alle schade, misdaad en problemen die moedwillig onder de radar en uit de statistieken worden gehouden. Denk ook aan speciale regelingen, behandelingen en investeringen die gehandhaafd worden om conflicten uit culturele en religieuze gronden te vermijden. Last but not least verandert het ook de samenstelling van de maatschappij, waardoor de sociaal-democratie met kapitalisme als drijfveer uiteindelijk niet meer houdbaar gaat zijn. Ik oordeel niet of dit op grote schaal moreel wel of niet juist is, maar ik heb wel mijn persoonlijke mening erover: dit is niet wat ik wil. Noem me maar conservatief, maar op het moment dat iets zichtbaar schade veroorzaakt en er tevens álles aan gedaan wordt om die schade onbesproken te laten en critici als slechterikken weg te zetten, dan geloof ik dat we toekijken hoe de maatschappij naar de mallemoer gaat op- en ten kosten van de belastingbetaler. Ik vind het een misdaad van ongekende omvang.

Gladiator Fap | 11-03-23 | 16:45 | 8

@Ndranghitiari | 11-03-23 | 16:50: uit uw bijdragen heb ik nog nooit een steekhoudend argument kunnen afleiden mbt welk onderwerp dan ook. Benieuwd of dat ooit nog komt

ExitTrajectum | 11-03-23 | 18:01

Mooi gezegd!

Leukerd | 11-03-23 | 18:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Een voordeel: we weten wel waar déze miljarden naartoe gaan.

Mr_Natural | 11-03-23 | 16:45

Maar uit Oekraïne is wel goed?

Neuth | 11-03-23 | 16:44 | 7

Ik denk dat er een hoop vooroordelen over niet Oekraïense asielzoekers zijn. Oekraïne is helaas niet het enige oorlogsgebied.

Neuth | 11-03-23 | 16:56

Dat zijn niet de bejaarden of armoedzaaiers die geen kant uit kunnen. Heb in mijn omgeving ook vrij veel van die vluchtelingen. Doorgaans jonge mannen in een niet al te kleine auto.
Gewoon een sprookje, verkoopt kennelijk goed.

Ichneumonidae | 11-03-23 | 17:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is meer.
Zit een vertraagd cascade effect in.

Kaas de Vies | 11-03-23 | 16:43

Dat is veel geld, maar ik denk niet dat hier veel mensen nog verbaasd over zijn. Goed dat dit onderzoek is gedaan, hopelijk kan er vanaf nu eerlijk en reëel over dit onderwerp gesproken en besloten worden. Daar is 24 miljard euro wel genoeg voor, toch?

Osiris | 11-03-23 | 16:42

Onhoudbaar dit, een kleinkind kan dit nog zien.

de uitbater | 11-03-23 | 16:40

Omgerekend zo’n 2000 euro per werkende nederlander schat ik?
Had ik liever in de knip gehad..

timmey | 11-03-23 | 16:40

-€24 miljard uitgaven aan asiel.
+€100 miljard inkomsten via de landbouw.
Conclusie van Rutte & Kaag; laten we de boeren afschaffen.

McCain | 11-03-23 | 16:40 | 2

En vlg d66 nog meer illegale migranten toelaten. Goed bezig die d66 troep.
Stem ze weg.

ChalinaRosa | 11-03-23 | 17:15

Grenzen dicht, huizen bouwen voor autochtonen, iedereen zonder working permit het land uittrappen, nooit meer dan 5.000 per jaar toelaten, rest zoekt het maar uit in de regio.
Er grenst geen Miele-land aan NL.
Ben wel klaar met die juichaapjes die nooit zelf een 'asielzoeker' in huis opnemen en er de gemeenschap voor op willen laten draaien, gewend als ze zijn aan de notie 'dat er sprake is van gemeenschapsgeld, dus het kost mij niks'.

Gemeenschapsgeld betaal je aan een hoer. Krijg je, doorgaans, nog waar voor je geld ook. Althans iets.

Dat doe ik maar met de informatie die je geeft. als aangegeven in het topic.

Ichneumonidae | 11-03-23 | 16:39 | 2

Hollywood sterren , rijke BNers allemaal pleiten ze voor meer meer meer en de grenzen open. Om vervolgens weer naar hun landgoedje of villa te gaan omgeven door hoge hekken en heggen.

timmey | 11-03-23 | 16:44

Voor 24 miljard krijgt het land er ook nog eens bijna niets voor terug. Die miljarden vloeien via uitkeringen, toeslagen etc. zo de zakken in van allerlei commerciële partijen. De mensen die die miljarden opbrengen staan er bij en kijken ernaar.

Osiris | 11-03-23 | 16:48

Niet stilstaan, maar vooruit
Op naar de 48 miljard

RickTheDick | 11-03-23 | 16:39

Rutte is de joker.

Plukkieplukkie | 11-03-23 | 16:38

Als iets leuk is mag het best wat kosten.

U-boot | 11-03-23 | 16:38 | 1

Ik kan me niet heugen dat ik ooit enig voordeel of plezier heb gehad aan een asielzoeker.

JWZ_JMK | 11-03-23 | 16:50

24 MLD euro per jaar op ~10 miljoen werkenden. Dat is dus 2400 euro per werkende per jaar! En maar klagen dat de Nederlanders niks voor een ander over hebben.

EenGoedBegin | 11-03-23 | 16:37 | 1

Dat dus, doe mij die 2400 maar gewoon even terug geven, ik heb niet gestemd voor dit beleid… u kunt de 2400 claimen bij een GL, d66 oid stemmer

timmey | 11-03-23 | 16:41

Nederland zou een rijk land zijn zonder asielindustrie. De bijna een miljoen mensen die nu onder de armoedegrens zitten zouden er makkelijk boven komen en ook voor de minder arme werkende Nederlanders zou meer overblijven.

Sieg Hein | 11-03-23 | 16:36

En VVD66GLCDACHUPvdA zagen dat het goed was. En, doorgaan!

Bull-Sunnyboy | 11-03-23 | 16:36 | 3

Stemt allen VOLT!

Duwbak_Linda | 11-03-23 | 16:38

@Duwbak Linda.
Dat zal de spanning op de huisvesting doen toenemen.

Bull-Sunnyboy | 11-03-23 | 16:49

Het is begonnen als medemenselijkheid en het is verworden tot een economisch calculatiemodel.

HoniSoit | 11-03-23 | 16:32 | 1

De medemenselijkheid was altijd al het alibi en nooit het doel. Het werd alleen maar gepromoot, zodat iedereen met een goed gevoel zijn belastingcenten en cultureel erfgoed ziet verdampen.

Gladiator Fap | 11-03-23 | 16:46

Die 700 was nog niet zo héél lang geleden 1000 + per week, boekhoud technisch gezien doen ze het leuk.

Xaffier | 11-03-23 | 16:31 | 1

Precies. 30% minder aankomst. Bravo, hoera.

Peerkeoud | 11-03-23 | 18:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl