Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoogleraar Omvolking wil einde ASIELINSTROOM

Het woord dan, niet de eindeloos golvende kolkmassa's aan migratiemensen die wekelijk Ons Land overspoelen, met dank aan Mark Rutte en de VVD

Leo Lucassen, bekend van overal in de media praatjes verkopen hoe fantastisch migratie wel niet is, heeft een hilarisch voorstel voor journalisten en politici. Niet langer het woord ASIELINSTROOM gebruiken, want het gaat niet om water maar om mensen. Weet u wie ook woorden wilde verbieden? Juist. Plan Lucassen raakt kant noch wal, en ASIELINSTROOM is een prima term en allesbehalve "alarmistisch". De Rijksoverheid gebruikt het al jaren, kijk maar. En de staatsomroep idem dito.

Over naar Velsen, waar 1000 ingestroomde asielinstromiërs op een schip, meestal gebruikt om te varen over stromen, aan de wal (zonder walstroom) dobberend wachten op HET OORDEEL van de gemeente Velsen. Moeten de 1000 asielinstromiërs doorstromen naar een andere gemeente (zoals de gemeente beloofd had, ZWART OP WIT). Of stromen ze door naar een kleiner riviercruiseschip, dat dan ergens op een rivierstroom wordt aangemeerd?

Update: Meerderheid Velsen wil asielboot laten doorstromen

Social

Reaguursels

Inloggen


Stromen en instromen zijn verschillende woorden met een eigen betekenis.

gaffelbaard | 10-03-23 | 19:54 | 1

Om over afstromen maar te zwijgen.

Zomaarwat | 10-03-23 | 22:46

Regressief links, is dat het nu?
Waar is de linkse klank gebleven? Open debat, alles is bespreekbaar, vrijheid blijheid?

Het lijkt belangrijker om gelijk te claimen met morele superioriteit als waan. Het lijkt erg op het gedrag van de vroege communisten.

donkieshot | 10-03-23 | 18:45

Het voordeel van de asiel boot is, je gooit de trossen los en het schip kan zo iedereen weer veilig thuisbrengen in land van herkomst.

echtpaul | 10-03-23 | 18:37

Het makkelijke van dit soort populisten is dat ze zelf niks hoeven op te lossen.
Leo heet iedereen Welkom. Iedereen!
Broeva, haro! Wat een weldoener!
En *anderen* moeten vervolgens zorgen voor honderdduizenden huizen, benodigde infrastructuur, veiligheid, onderwijs, alle kosten daarvan, etc.

Er zijn pakweg 6 miljard mensen op deze planeet die het iets of zelfs veel beter krijgen als ze naar NL reizen. In theorie natuurlijk, want dit land kan geen 6 miljard immigranten aan. Ook geen 3 miljard of 300 miljoen trouwens, en ook geen 30 miljoen. Sterker nog, zelfs 3 miljoen immigranten leidde afgelopen decennia al tot reeksen immigratieproblemen. Daarbij komt dat het gebrek aan ruimte, infrastructuur, energie en vakmensen massaimmigratie onmogelijk maakt.
Zelfs al zijn ze allemaal van goede wil.
En dat zijn ze bepaald niet allemaal.

Er zijn trouwens ook nog behoorlijk wat milieudoelstellingen die onmogelijk samen gaan met de door Leo gewenste bevolkingsexplosie. Gaat Leo dat aan Timmerfrans uitleggen?
Vast niet.

Dandruff | 10-03-23 | 18:14 | 2

Mooie tegel Dandruff.
Het is tekenend voor de verwendheid van progressief Nederland dat ze als verveelde kinderen alles willen hebben wat hun hartje wenst: migranten, huizen, natuur, alleen maar biologische boeren en supermarkten als de Marqt, geen auto’s en ga maar door. Het kan gewoon niet.

Mensen als Leo Lucassen zijn feitelijk tot op het bot racistisch. Dat is geen schelden maar een feit. Ze zullen dat vast schuimbekkend ontkennen en ik geloof zeker dat ze geen racist willen zijn. Het hele denkkader van deze mensen is echter blank. Want blank zijn hun buurten, hun feestjes, de clubs, de horeca welke ze bezoeken. Er zal wel eens een cultureel evenement bezocht worden met zwarte artiesten, maar als de lichten in de zaal aangaan, is de wereld weer blank of wit, wat ze maar als term prefereren. In de reclame willen ze gekleurde en exotisch geklede medelanders, maar die reclame is bedacht door roomblanke reclamemakers, evenzo zijn de gekleurde uithangborden bij NPO en in de columns van kranten daar geplaatst door de redacties die niet witter kunnen zijn dan een sneeuwstorm in een Laplandse winter.

Deze mensen bezoeken een hip blank feest waar iedereen spuugt op Wilders en hosanna zingt over de instroom, pardon aankomst. Moeten ze ‘s avonds per fiets naar huis en is de kortste weg door een wijk met kansenparels, dan fietsen ze besmuikt een wijkje om want toch wel eng. Terecht.
Gaan de kinderen naar school dan komt men in gewetensnood want het kan zijn dat Daan of Fleur naar een school moet met toch te veel exotische anderen. Men vindt elkaar dan in verontruste ouders bewegingen en rept over “school van keuze en vrienden, en gewenste leer methodes “ terwijl het echt om de velletjes van die anderen gaat.

Deze mensen zien de instroom als lege hulzen waar je een partijfolder instopt van de Bewegingen van Kaag-Klaver-Kuiken en dan worden die mensen vanzelf ook progressieve burgers. Totale ontkenning dat ook deze mensen een generaties lang overgedragen cultuur en geschiedenis hebben, van normen en waarden, ideeen wat goed en fout is, ideeen over religie. Dat kan botsen met die van hier, van de native Dutchmen en inheemsen in dit land. Discriminatie begint bij het stelselmatig niet serieus nemen van de ander, ook niet van terechte zorgen of de ander wel past bij die inheemse cultuur van ons land.

Nuuk | 10-03-23 | 18:31

@Nuuk | 10-03-23 | 18:31:

Mooie aanvulling, helemaal mee eens.
Typisch voorbeeldje was natuurlijk hoe Johan Derksen vanwege een grap over subsidieracist Akwasi werd gecancelled. De meeste deugduces die Derksen daarop aanvielen waren lijkwitte krantjes, clubjes, etc. Derksen organiseerde ondertussen al jaren bluesfestivalletjes met zwarte artiesten, maar het zeven-vinkjes-vullis van concertorganisator Mojo wilde daar dus een stokje voor steken.

Dandruff | 10-03-23 | 19:12

Wat een treiterkop die Leo Lucassen.

HogeNood | 10-03-23 | 17:56

Het vluchtelingenschip aan de VOB-kade in Velsen-Noord vertrekt hoogstwaarschijnlijk op 16 april. Dat voornemen maken burgemeester en wethouders van Velsen bekend in een voorstel.
m.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20230310_...

Cornelis12 | 10-03-23 | 17:38 | 2

Eerst zien dan dan geloven. Dat schip blijft mooi liggen.

De_fluitlokker | 10-03-23 | 17:44

Voor een mooie cruise op het noordzee kanaal en dan 18 april weer afmeren oid?

ZomaarEen | 10-03-23 | 17:53

Stel, hij wordt 100 jaar. Dan zit hij moegestreden maar tevreden voor het raam in zijn grachtenpandje ergens in Nederland. Heel het land is omgeploegd en omgehervormd zoals hij en zijn oud medestrijders het wilden.
De bekering was even een stap: van calinisme naar de nieuwe broeders. Maar buiten gaat het nu goed. Naar zijn ideeën. Hij stond als jongeman best alleen in zijn verregaande idealen, maar toen de woke karavaan voorbijkwam sprong hij er op. Dat links ooit het zo van rechts moest hebben, zeg, met de immigratie. Nooit gedacht toen hij jong was. Ja, de machtsverschuivingen zijn gekomen. De oude generaties zijn gegaan. Nooit meer die jaren zeventig luxe burgertjes in het straatbeeld. Met hun welvaart en hun rechten. De grote herverdeling is gelukt. Ieder zijn deel nu. EU provincie Nederland mag trots zijn. En hij weet dat hij er bij was. Het mogelijk maakte. De klus klaarde. Hij is rustig en tevreden.

zeurmachine | 10-03-23 | 16:03 | 4

@Hommel | 10-03-23 | 16:10: Dat bizarre schuldcomplex is de zeer vruchtbare kiem voor de asielindustrie. Het eindeloos afkopen van die schuld met massa instroom van kansloze asielzoekers. Het weggeven van woningen met voorrang aan statushouders. Geen eisen stellen. Niet handhaven. Het geeft de calvinist met een schuldgevoel wat comfort.

martymcfly | 10-03-23 | 16:46

Gelukkig woon ik in een groepje dat weigert te buigen voor deze gekkigheid. En die deugkaravaan laat ik bewust lopen, ook al schaad het mijn bestaansrecht. Dat is net zo gek.

Xaphan | 10-03-23 | 16:56

Deze zogenaamde deugers willen helemaal niet dat deze asielinstroom stopt, daar verdienen ze gewoonweg teveel aan.

punica72 | 10-03-23 | 18:07
▼ 1 antwoord verborgen

Asiel tsunami, het overkomt ons.

meneer Q | 10-03-23 | 15:39

Eindelijk een geëngageerde (ex) voetballer, die ook geinteresseerd is in zijn omgeving. Anders dan enkel in luxe en enorme welvaart over willen toepen:

Oud-stervoetballer en tv-analist Gary Lineker is op het matje geroepen bij zijn werkgever de BBC omdat hij zich op Twitter heeft uitgelaten over het hardvochtige asielbeleid van de regering-Sunak. Lineker vergeleek de houding van de Britse overheid met die van Nazi-Duitsland.

Dinsdagavond kondigde minister van Binnenlandse Zaken Suella Braverman aan dat wie zonder geldige documenten het land binnenkomt, zijn recht verliest er ooit nog asiel aan te vragen. Lineker reageerde daarop door te zeggen dat die beslissing “meer dan wreed” is en dat de woorden van Braverman nauwelijks verschillen van die gebruikt door Duitsland in de jaren 30 van de vorige eeuw.

dickwvf | 10-03-23 | 15:38 | 1

Ja dat kan, lekker veilig vanuit je beveiligde gated community roepen dat het wreed is.

Het wordt pas geloofwaardig als iemand die in een sterk verpauperde achterstandswijk woont zoiets roept.

Een gevalletje in luxe en enorme welvaart over willen toepen..

Wattman | 10-03-23 | 16:05

Toch misschien wel interessant. Geldt naast Leo Lucassen trouwens ook voor al die andere ja-blaters die een ongebreidelde instroom van -meestal- economische migranten niet beëindigd willen zien: waar wonen zij zelf?

Willibald von Klúúúk | 10-03-23 | 15:32

Velsen:

Dat draagvlak is, zo blijkt uit de enquete, beperkt. Van de 18-plussers in het dorp is 59 procent tegen verlenging. Iets meer dan een kwart van de inwoners is vóór het plan en 13 procent steunt de verlenging onder onder voorwaarden.

Het volk heeft gesproken...

www.telegraaf.nl/nieuws/1455480858/me...

Wattman | 10-03-23 | 15:18

Daar heb je hem eer, Leo Lucassen. Wat is er tegenwoordig voor nodig om iemand staatsgevaarlijk te verklaren?

uwesbeki | 10-03-23 | 15:08 | 1

-edit- weer

uwesbeki | 10-03-23 | 15:09

Ik word een beetje moe van linkse mensen die denken het morele gelijk aan hun zijde te hebben, ook al zijn hun argumenten vaak zeer discutabel. Nóg vervelender wordt het als ze aan zendingsdrang leiden en met een opgeheven vingertje gaan rondlopen. Zoals Lucassen.

Hommel | 10-03-23 | 14:59 | 4

@Nederlandop1 | 10-03-23 | 15:09: moreel valt er vaak heel wat op linkse standpunten af te dingen; vaak liggen er onjuiste aannames (bijvoorbeeld op basis van pseudowetenschap uit de hoek van Gloria Wekker e.d.) aan ten grondslag. Etisch nogal dubieus, in veel gevallen.

Hommel | 10-03-23 | 16:13

@Hommel | 10-03-23 | 16:13: Figuren als Gloria Wekker en consorten worden in een gezonde samenleving in hun hok figuurlijk teruggetrapt als ze uitbreken. Dat collectieve ingrijpen wordt keihard kapotgemaakt, waardoor dat soort dwazen ineens vrijspel krijgen. En voor denormale linkse mensen geldt precies hetzelfde. En als dat zijn gang kan blijven gaan, eidigen we straks zoals in de Balkan. Dat doemscenario moeten we niet nastreven, lijkt me. Eigenlijk moet je maken dat je wegkomt uit west europa als je nog jong bent.

Xaphan | 10-03-23 | 17:13

@Xaphan | 10-03-23 | 17:13: Wekker is de Willem Engel van de sociale wetenschappen. Alleen mag ze zich straffeloos Hoogleraar noemen. Want dat hebben ze haar gemaakt. Linkse pseudowetenschap en ophitserij mag.

Hommel | 10-03-23 | 18:05
▼ 1 antwoord verborgen

International propagation of Salafism and Wahhabism
"the largest worldwide propaganda campaign ever mounted" (according to political scientist Alex Alexiev),[9] "dwarfing the Soviets’ propaganda efforts at the height of the Cold War" (according to journalist David A. Kaplan),[9] funded by petroleum exports which ballooned following the October 1973 War.[2][10][11] One estimate is that during the reign of King Fahd (1982 to 2005), over $75 billion was spent in efforts to spread Wahhabi Islam. The money was used to establish 200 Islamic colleges, 210 Islamic centers, 1,500 mosques, and 2,000 schools for Muslim children in Muslim and Non-Muslim majority countries.

en.m.wikipedia.org/wiki/International...

In 25 jaar tijd hebben de Saoedische koningen whopping 75 miljard dollar uitgegeven aan de verspreiding van de meest puriteinse versie van het geloof van de Profeet (VzmH).

theo-is-dood | 10-03-23 | 14:47

Leo is het levende bewijs dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn.

Stuffed Human | 10-03-23 | 14:37

Volgens mij wil Leo Lucassen als volgende premier Geert Wilders namens de grootste partij de PVV. Wat een treurnis om hem zo in de kaart te spelen. Ik denk dat Leo dat echt wil met dit soort stokerij. Hij heeft zijn prioriteiten niet op een rij.
Nou Leo, ik doe niet met je plan mee.

TheseDays00 | 10-03-23 | 14:18 | 1

En dan wordt Leo minister van Uitkomst.
Die man heeft snode plannentjens.

aflaatverkoper | 10-03-23 | 14:39

Over 10 jaar lopen al jullie vrouwen met een hoofd rond, en de mannen gaan netjes naar het schunnige theehuis en de moskee of andersoortig gebedshuis. Dan is het over met je zorgvuldig opgebouwde sociale stelsel, want dat bestaat niet meer. Uiteindelijk eindigen we naar ik vrees ergens als zoveelste hellhole, zoals in vele delen van de wereld vrij normaal is. Het is de balans die zijn werk doet. Wen er maar aan.

Xaphan | 10-03-23 | 14:17 | 3

Kun je het ook uitdrukken in cijfers. De verkiezingen zijn er bijna. Alleen met cijfers kun je het publiek enigszins laten inzien dat het 5 voor 12 is. In 2014 had je 850.000 moslims in Nederland. Hoeveel zijn er nu in 2023? 4 miljoen-5 miljoen?

Cobarde | 10-03-23 | 14:30

We gaan eraan! Allemaal!

aflaatverkoper | 10-03-23 | 14:36

@Cobarde | 10-03-23 | 14:30: Mijn oude leuke volkswijk waar ik al heel lang woon is mijn referentiekader. Van die wijk is niks meer over, tenzij je moslim bent. En getalletjes kan ik wel noemen. 68% van de oude bewoners zijn vervangen/verhuisd, Zijn opgevuld door statushouders, moslims en een kleine harde kern oude zielen die nooit weggaan. Dat heeft mijn wijk compleet gesloopt, wanneer het solidariteit en dat soort shit aangaat. Dat doet gewoon erg pijn, want op deze manier had het niet gehoeven. En dit geldt ook in andere volkswijken in mijn stad, en waarschijnlijk ook in andere steden met volkswijken/achterbuurten. Daarnaast is het al raar als ik aansla op de gang van zaken, want ben van nature een puur egocentrisch mens. Dan zou je niet wakker moeten liggen over je verkleurde wijk.

Xaphan | 10-03-23 | 17:32

Asielplaag is inderdaad meer van toepassing. Door plagen is menige beschaving ten onder gegaan.

Phantomas | 10-03-23 | 14:17
-weggejorist-
Mijn GS nick magnie | 10-03-23 | 14:05

Asieltsunami

de IJsman | 10-03-23 | 14:04 | 2

Veel beter woord. Het geeft meteen het destructieve karakter weer.

ChupaChupa | 10-03-23 | 14:07

Die Lucassen zal niet in een galerijflat met statushouders om zich heen wonen. Het is altijd gemakkelijk praten als je ergens in een villa of luxe appartement woont in een buurtje waar je geen asielzoeker tegenkomt want veel te duur voor hen. Hoog op het morele paard. Zelf nergens last van. Anderen de maat nemen.

Triage | 10-03-23 | 14:00

Ik wil graag een gebakje met slagstroom. Gewoon om Leo te pesten.

VBO_B_Niveau | 10-03-23 | 13:55

Zo een Leo , zijn zijn dochters nooit lastiggevallen op de kermis , in het zwembad. Nooit bespuugd, uitgescholden , beroofd. Geen overlast in de trein want reist eerste klas . Of oogkleppen op want de utopie naar de maakbare samenleving iedereen is welkom moet ten koste van alles in stand worden gehouden

HetOorAakel | 10-03-23 | 13:51 | 1

Vraag het eens aan Lucas Vandertalen, voormalig Vlaams parlementslid van Groen. Zijn dochters werden al meerdere keren lastig gevallen door (kuch) ingestroomden. Hij heeft nu het licht gezien maar werd wel uit de partij gezet. De revolutie eet zijn eigen kinderen op.

kokenrel | 10-03-23 | 16:51

Geheim, beslotenheid. kent u die woorden ?

Haarlem denkt nog eens 620 asielzoekers op te moeten vangen. Het gemeentebestuur stelde al een flinke lijst met mogelijke locaties op. Die lijst is geheim en ook in beslotenheid besproken. Eind van de maand gaat een uitgedunde lijst met mogelijkheden naar het Rijk. Bewoners worden daarna betrokken bij besluitvorming. Hoe is nog niet duidelijk. „In elk geval met een website”, aldus de wethouder.
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2023031...

Cornelis12 | 10-03-23 | 13:49

Een gekozen burgemeester had die boot gewoon weggestuurd. Punt is dat de burgemeester gekozen wordt door DH. Dus deze beste man heeft er belang bij dat hij DH niet tegen zich in het harnas jaagt..

Nietdanjatoch | 10-03-23 | 13:48

De burgemeester van Velsen heeft nog nooit anders gedaan dan liegen, deze man heeft een D66 reputatie hoog te houden, rapporten van de asowoningen in Velserbroek heeft hij stil gehouden van Drugs, afpersing, inbraak verkrachting etc, etc ook dat de Boot er tot 1 maart zou blijven geloofde niemand, en wat blijkt.
Een stemming, maar het is niet bindend en ondertussen overspoeld hij de media met zielige verhalen.
Hem maakt het geen hol uit, hij is met zn laatste termijn bezig en gaat daarna met pensioen.

patrick023 | 10-03-23 | 13:45 | 2

Soms droom je van tribunalen.

Acidstain | 10-03-23 | 13:48

Ach ja, d66. Dan weet je het wel. De boot blijft.

ChalinaRosa | 10-03-23 | 14:33

COA en IND zijn beiden extreem links.
Iemand die PVV stemt komt daar nooit tussen.
Ze hebben een onbeperkt budget en geen enkele visie.
Bekend is ,dat na dat Isis gedoe in Syrie ,paspoorten en andere documenten heel makkelijk konden worden nagemaakt.
Ook dat smoesje dat veilige landers wel door de procedures moeten voordat ze geweigerd kunnen worden is onzin.
Geen wonder dat 80 procent wordt goedgekeurd en de rest lekker in hoger beroep gaat.
Ook is het onzin dat je alleen asielzoekers die zware vergrijpen plegen kunt uitzetten.
Maar ja de wil ontbreekt totaal in de regering,smoesjes en meer smoesjes

pejoar | 10-03-23 | 13:38 | 1

En ik vraag me altijd af waarom de overheid dit land blijft volstoppen met mensen die voor het overgrote deel helemaal niets toevoegen en zelfs een regelrechte bedreiging vormen voor vrijwel alles waar Nederland voor staat.

Here's Freddy | 10-03-23 | 16:40

Groot gelijk natuurlijk. Kijk dan toch eens naar de zegeningen van de immigratie uit niet-Westerse landen!

TheBigKirth | 10-03-23 | 13:37

Die hoort in het gunstigste geval in een gesticht en in het slechtste geval in een bankje voor de rechter.

Scepticus | 10-03-23 | 13:37

@Lucassen, Ho ho,
Asiel "aankomst" is het pas als er spake is van *legale* instroom (jawel)
met als onderwerp asiel.
Voor wettelijk illegale gelukzoekers (de meerderheid)
dan maar gewoon weer de term "nog uit te zetten" gebruiken?

hotmint | 10-03-23 | 13:30

De term 'hoogleraar' is ook danig aan revisie toe.

Schoorsteenveger | 10-03-23 | 13:29

Ze moeten de instroom van geld bij deze gek eens controleren. Zeilboot, villa? Die wordt gewoon betaald door de smokkelaars of hij is echt volslagen gek.

Tiscali-2 | 10-03-23 | 13:23

Was het maar water ipv mensen, dat weten we tenminste te beheersen.

Kowalski11 | 10-03-23 | 13:22

Laat ze lekker op die boot zitten.. alleen een boot hoort te varen dus trossen los!

Barkruk2 | 10-03-23 | 13:19

Als er ergens iets instroomt dan komt er een moment dat er ook iets uitstroomt, wellicht kan Leo als eerste uitstromen en daarna zijn gevolg.

Rdock | 10-03-23 | 13:11

„jongeren”

theo-is-dood | 10-03-23 | 16:22

De vijfde colonne...

MagnificentRon | 10-03-23 | 13:08

Asieluitzaaiingen dekt meer de lading.

Prof. Dr von Fotze | 10-03-23 | 13:03

Einde aan de aankomst, same difference.

Braco.me | 10-03-23 | 12:55

Ik ben die over-opgeleide nikskunners die zitten te mierenneuken over woorden meer dan zat.
Kunnen we die mensen niet het land uitzetten?

Bochel | 10-03-23 | 12:53

Blijft hij bij zijn woord en moet de asielboot met zo’n duizend asielzoekers de gemeente verlaten? Of zwicht hij voor de druk van de staatssecretaris en mag het vaartuig voor nog eens zes maanden blijven liggen?

Het antwoord zal u verbazen

The Green*Machine | 10-03-23 | 12:41 | 1

Het staat zwart op wit, laat de rechter dan maar eens beslissen wat dat waard is in Nederland.

Wattman | 10-03-23 | 13:18

Beste 'wetenschappers' en 'journalisten', kunt u de term 'hoogleraar' vervangen door 'activist' en uitzoeken wie deze landverrader financiert. Dank u.

Patraque | 10-03-23 | 12:40 | 4

@BobDobalina | 10-03-23 | 12:42: welk plan, van wie? Zover ik kan zien is iedereen alleen met zichzelf bezig, althans met z'n eigen interesses. Is er al de dag van het eigen belang, eigenlijk? Sorry beetje flauw die grap. Verder vond ik Patraque's tegel grappig want bij sommigen lijkt wat zij doen echt meer op politiek gekleurd activisme ipv gedegen onderzochte uitspraken.

anja | 10-03-23 | 12:47

Ik vraag me ook af hoe vol het land moet worden voordat ook Lucassen het wel genoeg vindt.

matatwork | 10-03-23 | 12:50

@matatwork | 10-03-23 | 12:50:
Leo heeft daar geen totaalgetal voor.
Pas als er een paar z'n directe buren worden zal er iets gaan dagen maar, dan zal hij het in eerste instantie gaan bagateliseren. Vervolgens komt ie er gaandeweg achter dat zijn sexuele fantasiën niet uitkomen en zal hij 180 graden draaien.

aflaatverkoper | 10-03-23 | 14:24
▼ 1 antwoord verborgen

Touristen

The_Crown | 10-03-23 | 12:40

Hoe is die gast hoogleraar geworden waren Roos Vonk en Tom zwart zijn mentors of zo?

MargauxGrandCru | 10-03-23 | 12:39

Leo heeft gelijk. We noemen ze voortaan staatsruifuitvreters. Bekt ook zo lekker.

Lukiluuk | 10-03-23 | 12:38

Mensen die vertrekken noemen we dan "Uitkomst"?

Magmacarta | 10-03-23 | 12:34 | 3

Scherp!

Roos | 10-03-23 | 12:36

Raak..!

number668 | 10-03-23 | 13:03

Prima Leo, dan noemen we het vanaf nu de omvolking, of de invasie, of de hordes gelukszoekers…

ratelaar | 10-03-23 | 12:29

Leo, hoogleraar aan universiteit van Leiden.... beter kun je het verval van wetenschap niet typeren......

Blonde Nel | 10-03-23 | 12:26

Leo Lucassen is de grootste openbare gek die universiteiten wereldwijd ooit in hun hele bestaan hebben voortgebracht.

Conan de Rabarber | 10-03-23 | 12:23

Op mijn basisschool heetten ze nog gastarbeiders. Dat vond met te negatief klinken en daarom volgde een semantische optocht met de benaming allochtonen, immigranten, vreemdelingen, buitenlanders, landverhuizers, verrijkers, instromers, vluchtelingen, slachtoffers, medelanders, klimaatgedeputeerden en mensen met een Niet-Nederlandse afkomst of mensen met een migratie achtergrond.

Piet Karbiet | 10-03-23 | 12:21 | 8

@Ndranghitiari | 10-03-23 | 12:25: Arbeidsmigranten moeten na de gedane arbeid weer terug is eigenlijk gastarbeider. Asielzoekers moeten terug naar het thuisland als de dreiging over is. Wil je dit land nog een beetje leefbaar houden is 15 miljoen inwoners voor dit piep kleine landje meer dan genoeg, dat snapt toch iedereen.

dijkbewaker | 10-03-23 | 12:51

Vergeet kansenparels niet..

Wiebenick | 10-03-23 | 13:19

@Ndranghitiari | 10-03-23 | 12:25: Hij bedoelt "migranten", geen 'arbeidsmigranten". Daarmee maakt hij in ieder geval onderscheid tussen migranten, alias gelukzoekers en (oorlogs)vluchtelingen.
De eerste groep willen we helemaal niet en de tweede groep eigenlijk ook niet. Zonder de eerste groep, was er ruimte geweest voor de tweede groep, mits het tot redelijke aantallen beperkt was gebleven.
Helaas, het is anders gegaan en nu moet het klaar zijn.

ChupaChupa | 10-03-23 | 14:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Wekelijkse overstroming van asielzoekers.

De_fluitlokker | 10-03-23 | 12:20

Beste journalisten, kunt aub de alarmistische naam Lucassen svp niet meer gebruiken en vervangen door iets anders (whatever that is).

Fark Mutte | 10-03-23 | 12:18 | 5

Ik las in eerste instantie ''islamitische'' naam, potjedikkeme nog aan toe.

wakker worden | 10-03-23 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Het woord "aankomst" impliceert een afspraak.

De trein vertrekt of komt aan volgens het schema
Sinterklaas komt aan in Nederland.

Deze mensen verschijnen echter onverwacht.
Ze zijn op de bonnefooi vetrokken en staan ineens voor de deur. Dat is niet aankomen, dat is ongewenst en opdringerig.

Edit: "instroom" is een gangbare term in de demografie. Daar is niets mis mee.

Roos | 10-03-23 | 12:17 | 14

@Ndranghitiari | 10-03-23 | 12:22: lol die linkse 'urban legend' sprookjes zitten er diep in, hè. Onderwijl sterft in die zogenaamde warme gastvrijelanden de onderlaag gewoon op straat.

Grachus | 10-03-23 | 15:56
▼ 11 antwoorden verborgen

Ok Leo, Nederland heeft te kampen met een gigantisch Aankomstprobleem.

Laten we stoppen met het een probleem te noemen, dan stopt het vanzelf.

Ruimedenker | 10-03-23 | 12:14

Lijkt meer op een invasie.

Der Hanzel | 10-03-23 | 12:14 | 2

Een invasie ziet er toch anders uit.

Ndranghitiari | 10-03-23 | 12:19

@Ndranghitiari | 10-03-23 | 12:19: klopt, brandschatting, plunder- en rooftochten zijn nimmer in de geschiedenis als invasie gekwalificeerd.

Grachus | 10-03-23 | 15:59

Drie keer raden wat er gaat gebeuren met de duurzame dieselgeneratoren. Nou, die blijven nog een paar maanden duurzaam doorronken.
En, qua downplaying door de gemeente, het zijn vluchtelingen. Dus zielig enzo. Vooral niet benoemen dat het tuig van de richel is.

RGV42 | 10-03-23 | 12:14 | 2

Vrouwen, mannen en kinderen zetten ze er altijd bij.
De kinderen worden goed verstopt zo te zien.

J.Cash | 10-03-23 | 12:29

Dit soort mensen zijn landverraders pur sang, hopelijk worden ze ook ooit zo behandeld.

MrFloppy1986 | 10-03-23 | 12:14
-weggejorist-
Sieg Hein | 10-03-23 | 12:12 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom gooien we de grenzen niet gewoon open voor alles en iedereen en faciliteren luchtbruggen uit Afrika, Midden Oosten, Azie?
Ik wil een turbo-omvolking zodat linkse mensen krijgen wat ze willen, niet deze gestage omvorming waarbij linkse mensen naar weldenkend rechts/conservaties kunnen blijven wijzen dat racisme de reden is dat deze volksmenging/integratei faalt. Laten we het gewoon grote stappen snel thuis doen want het gaat toch wel die kant op.

moonshiner3519 | 10-03-23 | 12:10 | 2

Ik wil dit niet. Ik hoop nog steeds dat als we de binnendringers weten terug te dringen we de definitieve omvolking voor ons uit weten te schuiven, zodat ik het niet meer hoef mee te maken. Apres nous la deluge.

Sieg Hein | 10-03-23 | 12:16

@Sieg Hein | 10-03-23 | 12:16:
-
Après- vous? Wordt eens wakker? U zit er midden in!

bisbisbis | 10-03-23 | 19:08

Als je belt, wordt er dan ook ergens een telefoon opgepakt?

Of moet ik dit lezen als: "U kunt 24/7 bellen, maar wij hebben ons ingedekt met het woordje 'of', dus die telefoon nemen we niet op en de mogelijkheid om te mailen behelst geen leesverplichting onzerzijds."?

Zoelense Hobbyboer | 10-03-23 | 12:10

Zij instromen? Instromen wordt vaak gebruikt in de Nederlandse taal als werkwoord en zelfstandig naamwoord.

letopuwzaak | 10-03-23 | 12:10

De trol der trollen, die Lucassen. Met een tweetje 75% van Nederland op de kast jagen en de andere 25% een warm gevoel van medemenselijkheid geven. En natuurlijk is het een kul-opmerking van hem, maar dat weet ie zelf ook.

rederijker | 10-03-23 | 12:09

Leo doet een poging tot Newspeak.

Risingson | 10-03-23 | 12:08 | 3

Wat kun je anders verwachten van een hoogleraar Omvolking?

ExitTrajectum | 10-03-23 | 12:13

Newspeak, ook al weer zo'n term. Dat is toch dat ik geen manwijf meer mag zeggen, maar voortaan shemale aan moet houden?

Zoelense Hobbyboer | 10-03-23 | 12:14

@Zoelense Hobbyboer | 10-03-23 | 12:14: Nee, lees 1984.

Risingson | 10-03-23 | 12:20

Je kan stront camoufleren, maar het blijft stront. Nice try, Leo.

First Contact | 10-03-23 | 12:06

Tuurlijk Leo. Vergeet je niet ook de alarmistische term 'asiel' te vervangen? Het zijn mensen, geen honden.

Spring Bruissteen | 10-03-23 | 12:05 | 3

Breng hem niet op ideeën

Graftak | 10-03-23 | 12:09

-Hotelzoekers
-Cruiseliefhebbers
-Mensen van aankomst
Klinkt toch veel vriendelijker.

Ruimedenker | 10-03-23 | 12:17

Asielhonden neem ik graag in huis. Heb er nu 2 en ben er dol op.

Sieg Hein | 10-03-23 | 12:19

Rectificatie: In eerdere reacties schreef ik vaak over mijn inmiddels 94 tante in Osdorp die het steevast heeft over ''buitenlanders''. Zij woont niet meer in Amsterdam maar nu in Almere.

Piet Karbiet | 10-03-23 | 12:05 | 3

Dat is nog eens belangwekkende info!

Spring Bruissteen | 10-03-23 | 12:06

In het buitenland dus Piet?

Harrie-Couvert | 10-03-23 | 12:14

voor het aantal buitenlanders maakt dat weinig uit denk ik....

Jafco | 10-03-23 | 12:14

Vraag uit de gemeentelijke vragenlijst waaruit op te maken is dat de maximale verlening van 6 maanden van het asielschip in Velsen wederom geen keiharde afspraak wordt,

* Vindt u dat het opvangschip tot na 1 september 2023 mag blijven, als dan in Velsen minder of helemaal geen woningen beschikbaar worden gesteld voor statushouders?
www.velsen.nl/vragenlijst-onderzoek-t...

Cornelis12 | 10-03-23 | 12:05 | 2

Ook uit de vragenlijst. Zoek de verschillen

* U vindt het goed als het opvangschip langer blijft. Wilt u daarover nog iets aan de gemeente meegeven?

* U vindt het niet goed als het opvangschip langer blijft. Kunt u uitleggen waarom?

Cornelis12 | 10-03-23 | 12:07

In vragenlijsten kun je niet wonen.

Het brein erachter | 10-03-23 | 12:16

'En willen journalisten en politici stoppen met het gebruik van het woord burgers? Het zijn mensen, geen voedsel. Dank u.'

Kouwe Kees | 10-03-23 | 12:04

Is meneer Lucassen ook tegen het woord zij-instromers? Mensen die vanuit een ander beroep leraar willen worden zijn ook geen water.

Tashtego | 10-03-23 | 12:04

Beetje wereldvreemde kerel die Lucassen.

Ndranghitiari | 10-03-23 | 12:03 | 1

Laat dat 'beetje' maar weg.

Spring Bruissteen | 10-03-23 | 12:07

Wat is die man eigenlijk; wetenschapper of activist? Dat gaat niet samen namelijk.

Lerp | 10-03-23 | 12:03 | 3

Hij is een wetenschappelijk activist. Dan kan tegenwoordig op de uni, mits links.

Piet Karbiet | 10-03-23 | 12:08

Een scientivist, net zoals Jan Rotmans. Een gedeelte van de sociale wetenschappen is totaal gepolitiseerd en dus verrot en dus niet meer serieus te nemen. In een fatsoenlijk land wordt belastinggeld niet op deze manier besteed.

therealbraindump | 10-03-23 | 12:09

@therealbraindump | 10-03-23 | 12:09:
Helaas inmiddels niet alleen de sociale wetenschappen. Delft kleurt niet voor niets D66bruin bij de aanstaande verkiezingen. De linkse mars door de instituties is nog steeds bezig en zeer succesvol.

radiatorknopje | 10-03-23 | 12:28

Terwijl de betekenis van stromen als in 'zich in grote getale voortbewegen' toch heel treffend is voor de hele supply chain van de mensensmokkelaars naar de asielopvangindustrie.
Lucassen is zoals gebruikelijk alleen geïnteresseerd in de beeldvorming, kwalijker nog, de werkelijke situatie wenst hij te verdoezelen.

Zeurders | 10-03-23 | 12:02 | 1

Exact. Een man met een (kwalijke) boodschap, die Lucassen

rederijker | 10-03-23 | 12:11

Ik ben het wel met Leo eens, de 'instroom' is inmiddels een overstroming geworden.

Zenzeo | 10-03-23 | 12:02

Inmiddels is het woord asiel overstroom inderdaad een betere nuance wellicht.

StijllozeBurger | 10-03-23 | 12:02

Asielvloed dan?

Hadena | 10-03-23 | 12:01

Ik ben het met Leo eens, "instroomer" heeft een verkeerde conontatie. "INSLUIPER" past beter, hahaha.

funkyd | 10-03-23 | 11:59

De kartelstemmers leven in de overtuiging dat hén niks kan overkomen, maar ook zij gaan een prijs betalen. En die prijs kon weleens heel hoog zijn.

De Maagd Maria | 10-03-23 | 11:58

In Huizen(NH), bij het Gooi, is hetzelfde verhaal als in Velsen.
Ook in Huizen blijft de asielboot, tegen de afspraak in, gewoon voor anker.
Mensen voelen zich belazerd.
Maar laten we vooral de nadruk leggen op het woorden “instroom”, “toestroom”, “asielstroom”…
Dat vervangen door “aankomst” lost het probleem op.
Dank Leo!
Dat we daar niet eerder op zijn gekomen!

Ruimedenker | 10-03-23 | 11:58 | 2

Precies, woke grossiert in semantische oplossingen, noem het anders en er is geen probleem meer.

Zeurders | 10-03-23 | 12:04

En asielopvang wordt aankomsthal, klinkt ook meteen een stuk vakantieachtiger.

FrankVeer | 10-03-23 | 13:24

Zo zeuren over een woordje en dan zelf het verkeerde woord gebruiken. Het is niet "stroom" het is "instroom": wat verder een neutraal woord is, zoek dat dan ook op in je woordenboek meneer Leo.

"instroom zelfst.naamw. (m.) het instromen Voorbeelden: `de instroom van nieuwe studenten`, "
www.woorden.org/woord/instroom

een_mike | 10-03-23 | 11:57 | 2

Pas op, je tegel kan men als micro agressie interpreteren, wat het volgens de woke-leer dan ook meteen is.

Zoelense Hobbyboer | 10-03-23 | 12:03

@Zoelense Hobbyboer | 10-03-23 | 12:03: Woke is per definitie al micro-aggressief, met uitzondering van de gevallen waarin het doorslaat naar mega-agressief.

Zeurders | 10-03-23 | 12:06

Eigenlijk wil ik weer terug naar 'gastarbeiders'. Dat is positief naar beide kanten. Zij zijn 'gast' en in ruil leveren ze 'arbeid'. Dus een systeem van Greencard ofzo, als ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien dan mogen ze blijven.

small_town_dude | 10-03-23 | 11:56 | 2

dat is de enige manier

pete1023 | 10-03-23 | 11:58

De gastarbeiders kwamen tenminste nog om te werken. Na 5 jaar lieten ze zich afkeuren, vingen de rest van hun leven een uitkering en lieten hun vrouw en 8 kinderen overkomen. Tegenwoordig slaan ze de eerste stap liever over......

Jafco | 10-03-23 | 11:58

Geachte professor Warhoofd, gelieve de mechanistische term “aankomst” te vervangen door “binnenlopers” of, zo u wil, “binnenzwemmers”. Het zijn geen treinen, maar mensen.

Zeddegeizot | 10-03-23 | 11:56 | 2

Ik las binnenslopers.

Nuchternederland | 10-03-23 | 11:57

Binnendringers ligt dichter bij de waarheid, zo noem je mensen die binnen komen zonder dat ze uitgenodigd zijn.

Zeurders | 10-03-23 | 12:07

Het ergste is, die lul heeft ook nog een broer. En die kraamt nog ergere nonsens uit.

Piet Karbiet | 10-03-23 | 11:55 | 2

Ik denk dat Leo bezwaar maakt tegen het woord broer, did you just assume its gender?

Nuchternederland | 10-03-23 | 11:58

kan dat dan?

Jafco | 10-03-23 | 11:59

We hebben asielmensen nodig voor de zorg. Over een aantal jaren komt er een gigantisch probleem op ons af vanwege de enorme vergrijzing en het enorm toenemende tekort aan verplegend en verzorgend personeel (dankzij de VVD). We willen wel verzorgd blijven worden als we oud en dement zijn!

deoudererijperevrouw | 10-03-23 | 11:53 | 11

Nouja, dan alleen asielzoekers die in de zorg willen werken binnenhalen. Het tekort wordt toch een groot probleem de komende jaren en daar moet wat aan gedaan worden.

deoudererijperevrouw | 10-03-23 | 12:08

Hoezo asielmensen nodig voor de zorg, ik dacht dat de zorg al genoeg patiënten had?

Zeurders | 10-03-23 | 12:49
▼ 8 antwoorden verborgen

Hoeveel heeft Leo L er al in zijn huis en buitenhuis gehuisvest.
En hoeveel opvang is er al in de straat, in de wijk waar hij woont?
Ik durf een wedje te maken dat antwoord op deze vragen steeds 0,0 (nul komma nul) is.

De finale eindbaas | 10-03-23 | 11:51 | 3

Hij wil dat we het gaan hebben over 'aankomst', zoals je zegt als Sinterklaas weer naar Nederland komt. Dus hij denkt waarschijnlijk dat al die immigranten net als Sinterklaas na aankomst automatisch ergens onderdak vinden.

Zenzeo | 10-03-23 | 11:58

Ja, maar je moet het niet op de man gaan spelen. Het gaat om het 'umdenken an sich', wat Leo wil. Bij hem in de buurt is het gewoon om tal van redenen even niet mogelijk om asielzoekers op te vangen. Hij zou het vast heel erg graag willen, maar ja, gaat nu even niet.

FrankVeer | 10-03-23 | 12:03

@Zenzeo | 10-03-23 | 11:58: het duale woord van aankomst is vertrek... Als dat nu ook eens in de praktijk werd gebracht...

StijllozeBurger | 10-03-23 | 12:06

Alarmistische term 'instroom'? Ok.
Kan ik Leo dan ook bang maken met woorden als 'teletubbies!' of 'op een kiertje' of 'sunshine raggae'?

Kouwe Kees | 10-03-23 | 11:51

Dus wanneer je als HBOér naar een universiteit gaat, mag dat geen zij-instromer meer heten, maar (ik neem aan) zij-aankomst.
Mag eigenlijk de aankomst van Sinterklaas met zijn Zwarte pieten nog wel?
Of is dat dan wel water, en is instroom goed genoeg voor de witte slavendrijver en zijn tot-Zwarte-Piet-gemaakten?

Nuchternederland | 10-03-23 | 11:51

Ah ja 'aankomst'. Tja als je uitgangspont is dat alle 9 (?) miljard mensen op deze planeet per definitie welkom zijn in (o.a.) dit land dan 'klopt' dat woord. Ok, bouw maar al die miljarden woningen. Het is een kwestie van tijd tot alle "mensen" (want dat zijn het) hier *eindelijk* "aangekomen" zijn!

Expert Homo | 10-03-23 | 11:51

Deze man is hoogleraar en wordt door de media als een belangrijk raadgever inzake migratie gezien. Wat een droevig land is dit toch geworden.

Guy_Tare | 10-03-23 | 11:50 | 2

Uitstekend verdienmodel.

De Profundus | 10-03-23 | 11:58

in een beschaafd land zou hij met pek en veren het land uitgejaagd worden. Maar ja dit is Nederland.....

Jafco | 10-03-23 | 12:02

Wat vind hij dan van "doorstromers" bijv op school of op de woningsmarkt?
Wat met "zij-instromers" op werk?

Je kan de taal veranderen het probleem niet.

redanx | 10-03-23 | 11:50

Allemaal theater voor de bühne. Dat het schip zou blijven liggen voor onbepaalde tijd was bekend vanaf dag 1. Een reder zit niet te wachten op een wispelturige klant die een contract verlenging misschien laat afhangen van zo iets als inspraak of een deugende D66 burgemeester. Die wil dat zwart op wit. Het is niet alleen het schip dat moet voldoen aan keuringen, droogdok inspecties, veiligheid en noem maar op die in de planning zitten en waar je niet onder uit kan, maar ook het regelen van bemanning. Het is één grote klucht. Trap er niet in mensen.

forecastle | 10-03-23 | 11:50 | 1

Precies dit.

redanx | 10-03-23 | 11:50

Het naampje is nou wel het minste waar je je druk om hoeft te maken Leo.

Lompelul | 10-03-23 | 11:49

Herinnert u zich dit filmpje nog ? https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/10/tiktok-video-leven-asielboot-velsen-noord-boze-reacties/

johnyl | 10-03-23 | 11:48

Voor sommige mensen is water een eerste levensbehoefte
Voor andere mensen is het uitspreken van een diepe voorkeur voor andere mensen uit andere landen een eerste levensbehoefte

RickTheDick | 10-03-23 | 11:47

Ik ben er nog steeds niet uit aan wat voor vorm van dementie dhr Lucassen lijdt.
Het is best sneu voor zijn naasten.

laurentius | 10-03-23 | 11:47

Voorstel; Asiellawine.

Klaas_de_Waal | 10-03-23 | 11:47

zwart op wit op een inlegvel, net als dat inlegkruisje bij het associatieverdrag met UK

bergsbeklimmer | 10-03-23 | 11:46 | 1

UA bedoeld u?

Santtulainen | 10-03-23 | 11:47

je kunt het ook een speciale migratie actie noemen..

miko | 10-03-23 | 11:45

plaag van bijbelse proporties is natuurlijk de correcte benaming.

Barkruk2 | 10-03-23 | 11:44

Aankomst mensen op zoek naar een beter bestaan

Met veel rechten en 'vrijblijvende' plichten.

Ervaringsdeskundige | 10-03-23 | 11:44

Ik ken nog veel betere bewoordingen zoals: asiel tsunami, asielstop, asieluitstroom, asielbelemmerende maatregelen, asielbeperking, asielafwijziging, asieluitzetting, asielweigering, asielvertrekregeling, asiel goodbye premie, asiel inpakken en wegwezen beloning, asielafremming, asielblokkade, asielinstroomvertragingsmechanisme etc...

johnyl | 10-03-23 | 11:43

Leo Lucassen. Initialen: LL.
Beter Bekend als Leo Udo Lucassen. Initialen: L.U.L.

langzullenweleven | 10-03-23 | 11:42 | 1

Leo de Linkse Lul. Humorloze gelijkhebber.

oldandwise | 10-03-23 | 11:43

Leo is een eigenpijper die samen met Eric op de ruggen van Instromers klaarkomt. Hoe meer hoe beter.

gestoptmetroken | 10-03-23 | 11:42

De invasie van kolonisten bedroeg deze week ongeveer 1000 personen.

keestelpro | 10-03-23 | 11:41 | 2

Dat vergroot wel de kans op excuses en herstelbetalingen. Hmm, klinkt goed.

TheseDays00 | 10-03-23 | 11:45

De Kolonisten van Qatar. Die kunnen zich ook gemakkelijk die herstelbetalingen veroorloven.

Chuck the plant | 10-03-23 | 13:38

Aankomst en dan is de belastingbetalende burger het personeel wat de vakantie van de 'gasten' zo aangenaam mogelijk moet maken. Leo Lucassen zal wat graag de manager willen uithangen en zeker niet diegene zijn die de dixi's gaat schoonmaken.

Deflatiemonster | 10-03-23 | 11:41

Ik wil eigenlijk alle woorden vervangen door "regenboog". Dat klinkt toch veel vrolijker?
Regenboog.

John McClane | 10-03-23 | 11:40

Asieldroom.

0 that is.

Lorejas | 10-03-23 | 11:40

"De afspraak met het rijk staat zwart op wit". Op wc-papier vermoed ik, zoals meestal. Defund the overheid!

Die-eikel | 10-03-23 | 11:40

Ik ben de afgelopen maand 2 kilo aangekomen. Hoe meer hoe beter? Afvallen is het motto dus, nou lijkt mij dan dus uitstekend het aankomen te noemen: dan moet er ook meer afvallen de maand erna. Dank Leo... Iets met vorm en inhoud.

TheseDays00 | 10-03-23 | 11:39

(RAL) "kleurenwaaier"(wuiver) ...

Het Licht | 10-03-23 | 11:38

waarom niet meteen "thuiskomst"? Het zijn gewoon Nederlanders alleen moeten er wat formaliteiten opgelost worden

BASinnic | 10-03-23 | 11:37

Ik vind het voorstel maar stigmatiserend voor mensen met gewichtstoename.

plaatjesdraaiert | 10-03-23 | 11:37

De mensensmokkelaars blijven lachen met dit verkwanselde land, als de "wetenschap" je "aankomst" hier al zo gastvrij inpakt dan hoef je voor dat Nederlandse klootjesvolk zonder huis en haard natuurlijk helemaal niet bang te zijn. Dank dank aan de kartel-elite en hun universiteitsvriendjes.

hagelkruis | 10-03-23 | 11:36

"Kapiteinen" ... dekt dat de lading een beetje?

(Kapiteinen hebben het laatste woord en de macht van een vaartuig EN de dobbernegers)

Het Licht | 10-03-23 | 11:36 | 1

Kapitein is in de kringen van Lucassen een omstreden woord, vanwege de Kapiteinenlijn, Erik de Vlieger etc. Uiterst (gevaarlijk) rechts volgens linkse snowflakes.

Guy_Tare | 10-03-23 | 11:48

Kent Lucassen ook de woorden 'vertrek', 'geen toegang' en 'aankomststop'? Of maakt dat niet uit voor de ideologie.

_pacman_ | 10-03-23 | 11:36

11 keer het woord stromen gebruiken en nog een keer in de tags \0/

Duwbak_Linda | 10-03-23 | 11:36

Beste journalisten, het is inmiddels een tsunami dus het woord instroom is volkomen juist.

Cor Netto | 10-03-23 | 11:36

In de kampen had je kapo's. Die waren het ergste. Terwijl het al mensonterend verschrikkelijk was.

Het kan dus altijd erger. U denkt wat erg? Het kan erger.

Waarom ik daaraan moest denken bij de tweet van Leo mogen anderen me vertellen.

Zomaarwat | 10-03-23 | 11:35

De afspraak is dat het niet verlengd wordt, dus wordt het verlengd...

Air van Boven Dorens | 10-03-23 | 11:35

Hoorde laatst de term "Miele-enials"

Opco Engering. | 10-03-23 | 11:35

Wel een klassiek-linkse denkrichting: gewoon de definitie van een gangbaar Nederlands woord aanpassen of liever nog verbieden en dan is het probleem opgelost.

Do-na-zi | 10-03-23 | 11:34 | 1

Als het op papier maer klopt dat is toch de cultuur in dit land?

StijllozeBurger | 10-03-23 | 12:09

We gaan steeds meer betalen voor de stroom.
Andere eu landen lachen zich een breuk om die maffe regering+steuners hier.
Blijf kartel stemmen.

van stampij | 10-03-23 | 11:34 | 1

Ja. De mensen die wat hebben vertrekken naar het zuiden en de nietskunners vertrekken naar het noorden.
Hoe loopt dat af.

J.Cash | 10-03-23 | 12:38

"Hoogleraar is de hoogste wetenschappelijke functie aan de universiteit. Hoogleraren doen onderzoek, publiceren daarover, geven onderwijs, werken aan de valorisatie van hun inzichten en voeren managementtaken uit. Hoogleraren begeleiden promovendi en treden op als promotor."
Misschien ook tijd om het woord "Hoogleraar" te hervalideren

BASinnic | 10-03-23 | 11:34 | 1

De titel professor is geen beschermde titel, dat betekent dat iedereen deze titel mag gebruiken en dat je daar niet een speciaal diploma voor hoeft te halen. Ook hoogleraar is geen beschermde titel, maar een functietitel die hoort bij deze baan aan de universiteit.

Glasgow Argus | 10-03-23 | 11:37

Het is onvoorstelbaar dat zo'n man lid is van de KNAW.

omanders | 10-03-23 | 11:33 | 1

Van de KNAW-afdeling letteren, dus ... . Dat zijn in NL ook wetenschappers, zeggen ze.

lijn6 | 10-03-23 | 11:52

Het woord 'asiel' is verkeerd in deze term; migranten komen vrijwel allemaal uit een veilig EU-land alvorens in Nederland asiel aan te vragen. Het zijn geen vluchtelingen, maar migranten die weten dat Nederland hen zelden uitwijst en hen na verloop van tijd een leuke woning cadeau doet.

Toos Bevergeil | 10-03-23 | 11:33 | 1

In dit kader is het leuk te vermelden dat Oostenrijk een terugstuurverdrag heeft met Marokko. Iets dat volgens de Nederlandse regering onmogelijk is,

bergsbeklimmer | 10-03-23 | 11:48

Complot-twist: die boot blijft!

Het Licht | 10-03-23 | 11:32

En alle Nederlanders die dit land verlaten omdat het compleet onleefbaar is geworden moeten we niet langer 'vluchtelingen' noemen maar 'avonturiers'.

keestelpro | 10-03-23 | 11:32 | 3

Of uitstromers, verlaters, oprotters..... of heel slim.

deja_view | 10-03-23 | 11:37

Dat zijn gewoon kiezers, eieren-voor-hun-geld-kiezers.

Opco Engering. | 10-03-23 | 11:43

Ik noem ze verstandig.

bergsbeklimmer | 10-03-23 | 11:49

Dat zat mij ook al tijden dwars gelukkig dat iemand dit aanstipt.

U-boot | 10-03-23 | 11:31

Asielintocht kan ook, maken we er meteen een leuke dag van.

Opco Engering. | 10-03-23 | 11:31 | 2

Migration Pride®

keestelpro | 10-03-23 | 11:32

Asielaanwinst. Dat is helemaal hieperdepiep.

Lorejas | 10-03-23 | 11:33

Instroom is inderdaad verkeerd, het is een tsunami inmiddels.

Wattman | 10-03-23 | 11:30 | 1

Instroom doet meer denken aan een rustiek kabbelend beekje.
Daar kunnen we niet echt van spreken inderdaad.
Asieltsunami of asielstortvloed dekt de lading beter.

keestelpro | 10-03-23 | 11:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl