Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voorsorteren met D66: 'Alleen elektrische auto's op linkerbaan'

De e-lane: het elitelaantje van D66

Wat is het fijn hè, dat u als sojamelk-D66'er met uw gekregen Tesla van de baas ('het gaat van mijn salaris af hoor') inclusief laadpas al die paupertjes in Suzuki Altootjes en Renault Twingootjes en VW Polootjes eventjes kunt vertellen dat u zo'n duurzame peer bent. Waarom ZIJ niet elektrisch rijden. Zelfde laken een pak: Diederik Samsom die denkt dat iedereen zomaar ff 10.000 euro heeft liggen om het huis te verduurzamen. En als je het wél doet, nou, dan mag je op de kar door het dorp hoor. Als je Jantje Driedubbelmodaal bent met een elektrische wagen mag je van D66 Den Haag straks ook nog eens op je eigen rijbaan: de e-lane. Dat staat voor: elite-laantje. Alsof dieselbakken dan niet in een file op de rechterbaan staan te stinken, terwijl D66 voorsorteert op een benzine- en dieselverbod, door de privilegemobielen alvast over de e-lane naar hun Samsom-huis te laten zoeven. Eens met Ralf Sluijs van Groepie De Mos: "Het arme gepeupel mag op de rechterbaan jaloers toekijken. #knettergek"

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik heb Mercedes diesel. Heerlijk knikkeren die motor s'ochtends.

Deurdonderer | 17-02-23 | 00:34

Snelheidsboetes gaan nu al op basis van kenteken, dus het is veel eenvoudiger om de maximumsnelheid voor elektrische auto's te verhogen. 20 km/u harder mogen rijden werkt veel beter dan subsidies of lage bijtellingen, en kost de overheid helemaal niets.

W_F | 16-02-23 | 23:46

Dan ook de elektrische vrachtwagens links laten rijden , schiet de rechterbaan lekker op tenminste.

Schipperke | 16-02-23 | 22:58

‘my V8 identifies as electric’ … en nu dan?

MartiniMeister | 16-02-23 | 22:24

D66 straks even wegstemmen, probleem opgelost.

Jan Lange3373 | 16-02-23 | 21:47

Als ze in de brand gaan kun je ze beter op de rechterbaan hebben is makkelijker voor de brandweer.

kuus | 16-02-23 | 21:38

Voor mijn deug hybride heb ik ook een paar jaar geen MRB betaald dat beviel best maar dat was tijdelijk eerst kreeg je nog 125 kg korting maar uiteindelijk de volle mep en dan was zo'n ding nog best zwaar en duur in de maand. Met de huidige brandstofprijzen ben ik toch overwegend op de rechterbaan te vinden. links schiet nauwelijks harder op. Er rijdt altijd wel een treintje dat met 1km/u meer een vrachtwagen tracht in te halen.

voldemort | 16-02-23 | 21:38

Ik heb een gouden idee! We geven alle leden van D66 een D66-sticker cadeau om op hun auto te plakken. Zo ziet iedereen wie de Deugende Mensen zijn. En iedereen met een D66-sticker mag dan op de D66-baan en kan lekker opschieten. Iedereen die geen D66-sticker op zijn auto heeft, dus niet Deugt, mag niet op de D66-baan, dus mag niet opschieten. Had hij maar moeten Deugen!

MAD1950 | 16-02-23 | 20:57

Mijn oude benzine bak indentificeert zichzelf als een tesla. Dus ik zie geen problemen met de D66 plannetjes.

A.I. van Dee | 16-02-23 | 20:38

Bij D66 ga je je steeds meer afvragen van wie ze hun denkbeelden vandaan hebben: sommige mensen zijn superieur aan anderen, oppositiepartijen verbieden, onwelgevallige media verbieden, boeken verbieden, dromen van een grote Europese staat met 1 machtig leger, militaire steun geven aan landen die openlijk nazi's in hun krijgsmacht hebben, ouderen euthanaseren. Hoe heette die meneer ook al weer, AH ik heb het.

Teluitjewinst | 16-02-23 | 20:07

Mijn 40 jaar oude Harley kan geen linker baan snelheden aan, dus ik vind het wel best.

Lebowski72 | 16-02-23 | 20:01

Ik ga na deze diesel gewoon weer eentje halen met zo’n vrachtwagenmotor. Lekker vloeibare dinosaurus stoken, omdat het kan. Een euro6-diesel of een Tesla, benieuwd wat er echt onderaan de streep duurzamer is. Of telt die schade aan het landschap bij dat delven die grondstoffen voor batterijen aan de andere kant van de wereld niet mee? Pleur op met je e-lane.

Spiderman1 | 16-02-23 | 19:54 | 1

Die fossiele olie komt van bomen, uit een tijd dat er nog geen schimmels of beestjes waren die dode bomen konden laten rotten. Dat was lang voor de eerste dinosaurussen.

W_F | 16-02-23 | 23:50

De Italiaanse minister van Vervoer zei donderdag dat een snelle overschakeling op elektrische auto‘s in de hele Europese Unie een “zelfmoord” en een “geschenk” aan de Chinese industrie zou zijn. Zo, dat kan D66 in zijn zak steken.

Colin.Fart | 16-02-23 | 19:42

Ook een idee. Mensen uitsluiten op basis van eigenschappen van hun autokleur (geen wit want witte auto's zijn racistisch net als witte huizen). Maar wel lanen gereserveerd houden voor slegs blanke D66-ers (want die zijn nu eenmaal allemaal blank). Veel succes met de handhaving want alle kentekens zullen door camera's verzameld worden en gecheckt op hun brandstofsoort. Door D66-ers. En veel succes met het oplossen van het totaal vastlopen van de rechterrijbanen en het verwijderen van de kraaienpoten die op de linkerbanen worden gegooid door in de file stilstaande paupers aan de rechterkant.

Colin.Fart | 16-02-23 | 19:40

Nur fur d66!

ffnietnu | 16-02-23 | 19:36

De fabrikanten presenteren zich in de reclamespotjes aks redders van het klimaat. Maar electrische auto’s worden net zo gefabriceerd als gewone auto’s, met metaal, glas, kunststof en rubber. Alleen de motor is anders, en in plaats van een brandstoftank een serie batterijen. En electriciteit is nog steeds voor een groot deel afhankelijk van fossiele brandstoffen. Verder is ook de aanleg van zwaardere netwerken, laadpalen en bijbehoren niet positief voor het klimaat. Als laatste: de fabrikanten maken in de reclamespotjes ook heel veel gebruik van lokkertjes in de vorm van de subsidies. Maar die worden betaald door de belastingbetalers. Eigenlijk moeten ze zeggen: onze auto’s zijn ook vervuilend, maar zijn goed voor uw geweten. En ze zijn al gedeeltelijk voorgefinancierd door uw mede-burgers.

Leffe Blonde | 16-02-23 | 19:35 | 1

Zouden die kneuzen van D66 dat wel weten?

ChalinaRosa | 17-02-23 | 00:07

En wat als die e-car naar rechts invoegd?
Mag je hem dan weer naar links beuken met je truck?

steekmug | 16-02-23 | 19:21

Tja, je zou dit natuurlijk ook bestuurlijke vernieuwing kunnen noemen.

Blauwpetje | 16-02-23 | 19:19

Dictatoriaal 66 laat weer van zich horen. Je moet toch forse hersenbeschadigingen hebben wil je je bij die zwakzinnige zotten thuis voelen.
Polarisatie, het aanzetten van het wij en zij denken tussen de bevolking , is het pad van de doortrapte D66 er.
Het is voor hen de enige manier om politiek te drijven.
Het volk is voor hen alleen de gouden pot om uit te graaien.

Mispel | 16-02-23 | 19:15

Het wordt meer Ausfahrt voor d66

Habe das Gewust | 16-02-23 | 19:01

Haha, ga eerst maar eens de fietspaden fatsoeneren. Overlast van auto's neemt nauwelijks af als je ze elektrisch maakt. Je kunt beter van 100 benzine auto's naar 90 benzine auto's en 10 fietsen gaan dan naar 100 Tesla's.

jcvjcvjcvjcv | 16-02-23 | 18:54 | 1

Leuke stelling.

Dr. Worstenbroodje | 16-02-23 | 21:45

D66 op de Eat shit lane imo

darmflora | 16-02-23 | 18:53

Goed idee van D66. Op voorwaarde dan we dan rechts mogen inhalen want EV's rijden vaak nogal langzaam om de bestemming te kunnen bereiken.

gatij | 16-02-23 | 18:48

Misschien moeten de beter weters van D66 Kobalt Red eens lezen. How the blood of the Congo powers our lives. Je bent hierna direct genezen van je elektrische auto fetisj. Je mobieltje is plotseling een stuk minder leuk.

Mijnen, zo groot als steden, gecontroleerd door leger en milities, waar kinderen werken als slaven en dag in dag uit worden ingezet voor de winning van het giftige kobalt. Handwerk. uitzichtloos, stervend bij bosjes.

D66 rijdt inderdaad erg op de linkerbaan. Ernstig onder de indruk van hun eigen deugen en moraal slaan ze de plank finaal mis.

donkieshot | 16-02-23 | 18:46 | 2

De nieuwste generatie elektrisch auto batterijen is inmiddels cobalt vrij.. lees je eens in voordat losgaat. www.electrive.com/2020/06/16/mini-rum... thenextweb.com/news/worlds-first-coba...
electrek.co/2022/04/22/tesla-using-co... Bedenk dat cobalt onmisbaar is in de superlegeringen van diesel auto en scheepsmotoren alsook vliegtuig turbines en medische implantaten en gereedschappen.. succes met een toekomstige operatie of vlieg vakantie als je zo principieel bent als je hier doet voorkomen. www.researchgate.net/figure/Applicati...

Smoelensmid | 16-02-23 | 18:59

Dat roepen diverse fabrikanten en R&D partijen al dertig jaar dat er nu een nieuw en betere batterijen komen. Veelbelovende resultaten ten spijt, nog steeds geen echte werkende doorbraak. Ook jouw linkje eindigd met, wanneer, hoe en hoe duur weten we nog niet.

Wayan | 16-02-23 | 19:38

D66 is sowieso lekker bezig. Momenteel is de partij volop bezig om Nederland aan de EU over te doen.
Kijk en huiver:
www.nieuwnieuws.nl/5159382/video-lesj...
En zie hoe die oliedomme Hind-Dekker-Abdulaziz zonder enige kennis van zake, zonder maar het minste besef van hoe het werkt in onze democratie, zich volledig onderwerpt aan de D66-kadaverdiscipline.

Schoorsteenveger | 16-02-23 | 18:45 | 2

Je krijgt gewoon plaatsvervangende schaamte als je dat product van emancipatie/intergratie quotem hoort zuchten als een verveeld schoolmeisje.

Hetisnietaanteraden | 16-02-23 | 18:59

@Hetisnietaanteraden | 16-02-23 | 18:59: ik heb dat live gezien, een dame geboren in Bagdad. Wat een genot om mee te maken. Lijkt op een betrapte brugpieper. Daarna kwam ene meneer Rahimi, geboren in Iran. Zelfde kwaliteit. Mocht je willen weten hoe iemand een vraagteken kan uitbeelden, dan zeker opzoeken. Maar ze rommelen ons wel lekker in een digitaal ID bewijs, Europees geregeld, was zo lek als een mandje

sgaapje | 16-02-23 | 19:47

En dan gaan ze zich vanuit die linkerbaan afvragen, als ze naar rechts kijken: "wie zijn toch die mensen?".
Aparte rijbanen voor de bobo's, deden die ouwe Sowjets dat ook niet?

Schoorsteenveger | 16-02-23 | 18:38

Ik vind het gewoon een puik idee.

kleybeuker | 16-02-23 | 18:36 | 1

Ik ook zolang we die linker rijbaan maar richten op een rivier, een afgrond of een blinde muur.

Joffri | 16-02-23 | 19:13

Het heeft ook wat zieligs, dat dagelijks afgeven op werkelijk iedere denkbare maatregel gericht op klimaat. Daar direct achter steekt verwerping van de wetenschap, alsof dat ook allemaal deugleugens zijn. En zo steekt de proleet lekker nog jaren de kop in het zand, alleen gedreven door een gigantische haat tegen alles dat het lekkere leventje bedreigt. Inmiddels rijden veel mensen electrisch, zelfs prive en zonder bijtelling voordeel. Een dat gaat alleen maar meer worden. Dus, om met BBB te spreken, wen er maar aan.

Beste_Landgenoten | 16-02-23 | 18:25 | 9

@Beste_Landgenoten | 16-02-23 | 19:45: ik neem aan dat uw reactie aan mij was gericht, laat mij het e.a toelichten.
boeken en partijen verbieden die uw zienswijze niet delen verbieden, lijkt mij persoonlijk best wel wat fascistoide neigen.
een partij die de mond vol heeft over niemand laten vallen, is dat best wel teniet gedaan door allerlei "metoo"dingetjes vindt u ook niet?
een partij die tot een jaar geleden nog het uitkleden van de krijgsmacht geweldig vond, nu vooraan staat om het liefst andermans kinderen naar het front te sturen, hoe noemt u dat?
deze kleine bloemlezing plaatst uw reactie onder het kopje " splinter en balk "
ohw en weg lopen bij debatten is echter eenD66 dingetje, sterker nog, als het een lastig debat gaat worden is D66 plots in limburg een pro EU clubje toe te spreken.

Kruimel | 16-02-23 | 21:00

@Beste_Landgenoten | 16-02-23 | 19:45: De zaak is al verkloot, en niet door die rechtse partijtjes die jij nu noemt. Want die hebben nog nooit macht gehad. Het is de gevestigde orde in de politiek die de hedendaagse problemen ZELF heeft veroorzaakt.

KeesBruin | 16-02-23 | 21:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Laat alle D'66-ers, en iedereen die daarop gestemd heeft godverredomme de graftyfustering krijgen en doodvallen. Stelletje godvergeten idioten. Knetter maar dan ook werkelijk knettergek zijn ze. Er is he-le-maal niets goeds aan die godvergeten kutpartij en hun aanhang.
Zoooo.... hehe.... dat lucht op.

beftekkel | 16-02-23 | 18:24 | 2

En nu weer koffers uitladen en bruin stemmen he?

CantShakeMe | 16-02-23 | 18:26

Ah, idem voor PVV stemmers. Zal ik daar dan ook maar van zeggen dat ik het super sympathieke lui vind? Lastig, want de helft der reaguurders schijnt zich dan beledigd te voelen.

Beste_Landgenoten | 16-02-23 | 18:28

Ach dat arme volk rijdt binnen een paar jaar ook allemaal electrisch. Dan willen ze niet anders meer. Dan gaan wij wel op aparte snelwegen, wij van de elite. Zoals de Israëlische staatsburger op aparte wegen mag rijden in de bezette gebieden. Het plebs mag dan met stenen gooien naar onze Tesla trucks. Gepantserde trucks.

Beste_Landgenoten | 16-02-23 | 18:19

Daar heb ik D66 niet voor nodig, als het effe kan zit ik altijd op de linkerbaan;)

Smoelensmid | 16-02-23 | 18:14 | 1

Met die stadsauto van je?

Nuchternederland | 16-02-23 | 19:02

Dit, precies dit, had ik al jaren geleden aan zien komen.
Echt, de enige reden waarom die lui in zo'n rijdende powerbank rondrijden is dat er een giga subsidie op zit. Verder hebben ze he-le-maal niets met het milieu.
Een paar jaar geleden was er tijdelijk een stop op subsidies van die electrokarren, en plotseling vielen ook de verkopen terug naar nul.
Reden te meer om die mensen die op ons aller kosten lekker elektrisch rijden achteraan te zetten, want dan kunnen de mensen die het niet kunnen (willen) betalen eerder naar huis zodat je korter het milieu belast met je uitstoot.

tis_wat | 16-02-23 | 18:09 | 2

Wacht mar tot dadelijk de wegenbelasting omhoog gaat omdat die scootmobielen zo zwaar zijn. Qua bandenslijtage doen ze het ook goed dus dat extra fijnstof wat die produceren moet ook nog eens betaald gaan worden. Maar niet voordat 75% een scootmobiel heeft, anders koopt er helemaal niemand zo'n ding.

brie-de-penis | 16-02-23 | 18:15

Lullige 2000 euro subsidie op een auto dat noem je giga? In 2013 toen ik de mijne kocht was er nog helemaal geen subsidie voor de particulier.. zo blij dat ik nu alweer voor het 10 e jaar in mijn afbetaalde EV rijd ik wil nooit meer terug..

Smoelensmid | 16-02-23 | 18:26

Vind ik fantastisch. Ik zeg doen. Met koeienletters op die rijstrook MOGELIJK GEMAAKT DOOR D66!!
Mensen moeten het keihard in de praktijk meemaken en zien. Klassisme. Dan pas realiseren mensen zich wat een vieze ordinaire partij de D66 eigenlijk is.

Piep Knars | 16-02-23 | 18:03 | 2

Denk je dat echt? Als je nu nog niet door hebt dat D66 zo’n partij is dan wil je het gewoon niet weten. Dan hou je gewoon stug vol.

Super Vaagstra | 16-02-23 | 18:09

@Super Vaagstra | 16-02-23 | 18:09: Het valt wel mee met dat volhouden van die D66-stemmers. Ja, de harde kern is onverbeterlijk, maar op dit moment zijn ze toch gehalveerd in de peilingen. Er zijn heel wat stemmers afgehaakt door diezelfde Kaag, waarvoor ze eerst op D66 gingen stemmen, omdat ze het een schaap met vijf poten dachten te vinden.
D66 is al zo lang als het bestaat een 'jojo-partij'.

KeesBruin | 16-02-23 | 18:17

Ik moet zeggen het is wel duidelijk zo, links rijdt links, rechts rijdt rechts, of dat de links rijders nog de afrit rechts kunnen nemen blijft afwachten……ik zou zeggen voor links: Immer gerade aus en misschien mag je ergens na Kiev de snelweg een keer verlaten….

Fark Mutte | 16-02-23 | 18:02 | 1

Dan ga ik op de vluchtstrook met 140.

J.Cash | 16-02-23 | 18:15

En ze worden gewoon weer in de zetel gehesen bij de volgende verkiezingen. Er zijn schijnbaar heel veel mensen die zich graag naar het d66 keurslijf schikken. En 1 keer raden wie al die gekkigheid mag financieren?

fatty | 16-02-23 | 18:01

Alles maar willen verbieden, belasten, reguleren, ontmoedigen, subsidiëren, uitsluiten etc. Flikker nou eens op overheid met al je kudt regeltjes en irritante bemoeizucht. Beperk je tot je kerntaken en laat mij verder met rust!

Mark zit te Dutten | 16-02-23 | 17:56 | 4

U bent in een verkeerde eeuw geboren.

KeesBruin | 16-02-23 | 18:18

@Piggelmee | 16-02-23 | 17:59: Nee hoor, er zijn ook andere (verdrags) landen binnen de EU waar u voortreffelijk tercht kunt, enne, wordt ontvagen... Ervaringsdeskundige sinds een aantal jaren..

Galvez | 16-02-23 | 18:44

Dus dat !

Asteroid-B612 | 16-02-23 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Krijgen electrische auto's straks een rode voorband om ze te onderscheiden van het gepeupel in een benzineauto?

Piggelmee | 16-02-23 | 17:55 | 1

Nee , een apart kenteken dat begint met... D66..-..

Nico_the_Sparrow | 16-02-23 | 18:21

Gezien het risico op spontaan ontbranden moeten electrische auto's juist rechts rijden, het dichtst bij de vluchtstrook. In 2022 moest de brandweer 73 keer uitrukken voor spontane branden in electrische auto's, waarvan bijna de helft langs de snelweg. En als die krengen branden, dan zijn dat géén l*ll*ige brandjes: dat zijn chemische branden met grote hitteontwikkelingen en er moeten grote blusbakken aan te pas komen waar de auto minstens 48 uur in moet koelen.
-
Stelling: als er in Nederland 73 incidenten met LPG -auto's zouden zijn geweest in één jaar, dan zou LPG allang verboden zijn. Maar nu heeft electrisch rijden het groene privilege, DUS: verbranding moet dood en de risico's van electrisch schuiven wij onder het tapijt.

bisbisbis | 16-02-23 | 17:47 | 4

@Smoelensmid | 16-02-23 | 18:03: De bronvermelding rammelt, moet zelf gaan zoeken. Voelt alsof een politieke partij dat artikel heeft laten plaatsen zo.

Super Vaagstra | 16-02-23 | 18:15

@Smoelensmid | 16-02-23 | 19:05:
-
Ja, hé, hé, zó lust ik er nog wel één: het gaat om de oorzaken. Benzinebakken vliegen in het algemeen gesproken niet spontaan in brand; dan moeten ze eerst een aanrijding hebben gehad of over de kop zijn gegaan, of zoiets. EV's, daarentegen vliegen nogal eens spontaan in de fik - en daar zeggen die cijfers dus helemaal ... niets over.

bisbisbis | 16-02-23 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ahja. Niet dat we dit moeten doen maar dit megabelachelijke voorstel dat mij op het eerste gezicht vrij wettelijk onmogelijk is, maar gaan dan ook de kosten van het aanleggen van die linkerstrook/stroken *volledig* naar de bezitters van electrische auto's en krijgt iedereen dan zonder een electrische auto even het deel *met terugwerkende kracht* terug van het aanleggen en onderhouden van al die linkerbanen? Eens kijken wat heeft ons wegennet gekost qua rijstroken sinds het bestaan van meerbaanssnelwegen? Ik schat zo'n 3000 miljard... Even terugstorten aub aan iedereen die eraan heeft meebteaald zonder electrische auto.

peterdh | 16-02-23 | 17:43

Waanzin:
-Feitelijk moeten juist auto's met een verbrandingsmotor doorrijden om het milieu te sparen.
-je laat je toch niet in je boodschappenwagen voorbijrijden door een Foutlander van 2000 kilo?

Verder: alle SUVs van de weg.

Diotima | 16-02-23 | 17:41 | 3

Waarom de SUV’s weg?

J.Cash | 16-02-23 | 18:16

@J.Cash | 16-02-23 | 18:16:
Veel te gevaarlijke dingen. Bij aanrijding met voetganger is die laatste ook bij veel lagere snelheden veel sneller dood. De dode hoeken zijn gigantisch, de massas is gigantisch en de hoogte ramt slachtoffers direct op vitale plekken in plaats van op de benen.
De enorme massa sloopt de opritten en parkeerplekken en het brandstofverbruik wilden we nou juist omlaag hebben, iets wat SUV's ook niet doen.

jcvjcvjcvjcv | 16-02-23 | 18:56

@jcvjcvjcvjcv | 16-02-23 | 18:56:
-
Mis. Klok en klepel. (maar vaak nagel*ld in de media) Gebaseerd op achterhaald en 'debunked' 'onderzoek'van de Ierse ANWB uit de vorige eeuw. En die 'schadelijkheid' gold dan ook nog eens voor 'bull bars' die bij sommige SUV's voorop zaten. Bij aanrijdingen met vrachtauto's of bussen of trams is die voetganger ook relatief sneller gewond, en die dingen verbieden wij ook niet. En als wij het over massa hebben... kijk eens wat een EV weegt in verhouding tot z'n afmetingen? Waar heeft u trouwens vandaan dat SUV's meer 'opritten en parkeerplekken' zouden 'slopen' dan andere soorten voertuigen?
Heeft u niet -zoals zoveel mensen- niet gewoon de pést aan grote auto's.?

bisbisbis | 16-02-23 | 20:32

Deugnazi’s zijn het.

Zaadstaaf | 16-02-23 | 17:36

Ja dat dacht ik wel, dat het hier huilen en janken was. Maar wel stemmen alsof je rijk bent, he? Ik snap dat niet.

CantShakeMe | 16-02-23 | 17:34

Zo'n D66 Peter Mekers is nou net zo'n geitenwollensok die liegende roofkapitalisten aan de staatstiet laat zou laten kluiven. Zolang ze een mooi links en groen verhaaltje opbeuren aan hem voor het slapen gaan.

GeheidEenGeit | 16-02-23 | 17:32

Dat hier nog over gediscuteerd word in de raad ! Hebben die klootzakken geen serieuze problemen die wel op gelost moeten worden ?

kuus | 16-02-23 | 17:26

Elektrische auto’s zouden alleen na zonsondergang mogen rijden, dan kunnen ze overdag opladen.

Analia von Solmsch | 16-02-23 | 17:25 | 1

Daar heb je een goed punt. We moeten het klimaat redden. Dus vanaf vandaag mogen electrische auto's *alleen* nog maar opgewekt worden met zonnepanelen en windmolens. En dan niet "op papier" ingekocht vanuit het buitenland. Gewoon 100% direct. Dus alleen overdag opladen via 100% zon en wind. Geen grijs, geen ingekochte papieren werkelijkheid. Gewoon zonnepanelen op het dak van je huis. Niks geen aansluiting op het stroomnet. Dat voor 90% wordt voorzien van stroom door niet klimaatneutrale bronnen.

peterdh | 16-02-23 | 17:46

Wat een smerige kut partij
Elektrische auto die gesubsidieerd xojn, geen wegen belasting betalen, geen accijns betalen. Die een uitzondering positie geven.
Echt een partij die groepen tegen elkaar opzet.

shimanski | 16-02-23 | 17:25 | 4

@Spring Bruissteen | 16-02-23 | 17:31: Inderdaad, zoe word men tegen elkaar opgezet, en byd men elkaar de strot af, maar het gaat nog wel lightyears duren voor het zover is.

broervandenhollander | 16-02-23 | 17:36

@Spring Bruissteen | 16-02-23 | 17:31:
-
Spits!

bisbisbis | 16-02-23 | 17:37

Ik vind het op zich wel lachen, maar dan mogen ze ook niet op die andere banen gaan rijden, niet bij files oid. Als er dan zo'n scootmobiel op de linkerbaan stilstaat of uitbrand lekker blijven staan, jullie stoten toch niks uit dus moet je ander verkeer er niet mee gaan hinderen.

brie-de-penis | 16-02-23 | 18:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het an sich een prima voorstel, zolang die elektrische auto's dan ook van elektrische stoelen voorzien zijn. En via een referendum op afstand te bedienen zijn want we blijven natuurlijk wel democratisch. Wie durft?

Graaisnaaiert | 16-02-23 | 17:23

arme mensen moeten sowieso verplicht met de gratis trein.

zuurtjeregen | 16-02-23 | 17:23

De club met de D van DEUGEN.
Elektrisch rijden betekent subsidieregelingen. Die subsidie kan dan niet direct worden weggeschreven onder de kop 'zieltjes winnen door te strooien met subsidies voor elektrische autootjes', daar gebruiken ze de kop 'duurzaamheid' voor.
Uit de SEPP: 'Deze regeling heeft tot doel het stimuleren van de aanschaf en lease van volledig elektrische personenauto’s in de kleinere en compacte middenklasse door particulieren, teneinde de emissie van CO2 te verminderen'.
Dus we geven 99,4 miljoen per jaar uit om CO2 uitstoot te verminderen. Waarom?
Omdat dit in de SDG, doel 13 staat: www.sdgnederland.nl/SDG/13-klimaatact....
En daar lezen we dat er in Europees verband besloten wordt hier veel geld aan uit te geven.
En de rethorische vraag is: wie moet daar voor werken om het geld op te brengen?

EEnzame SchizofrEEN | 16-02-23 | 17:22 | 1

Dit is niet meer Deugen. Dit is Debiel.

peterdh | 16-02-23 | 17:47

Lekker trappen naar de sloebers die de energietransitie niet kunnen betalen. D66 laat wel weer zien dat ze er slechts zijn voor grachtengordel en wassenaars gespuis.

Zeurders | 16-02-23 | 17:21

Ik zou het fantastisch vinden als het D66 voorstel wordt gerealiseerd, met volgens mij een hele hoge mate van waarschijnlijkheid dat het falikant mislukt. Hoor je alleen de krekels op de linkhelft tjirpen. Een mooi tastbaar bewijs van een onnozel D66 maatregel. Beste anti-reclame.

Kleintjepils | 16-02-23 | 17:20

Ik heb zo'n hekel aan links dat ik daar sowieso niet rijd.

Cor Netto | 16-02-23 | 17:19 | 1

Haha!

Lorejas | 16-02-23 | 19:43

Vind het een goed idee, maar dan ook andersom. De overige (rechter) banen alleen voor traditionele auto's.

ParadiseLost | 16-02-23 | 17:16

Electrische auto’s rijden voornamelijk op gas, kolen en opgestookte oerbossen.

Lucifer | 16-02-23 | 17:15

Net een heerlijke luxe benzine bak gekocht om in NL in de file te staan (bij toenemend aantal NL klanten).

Echt rijden verwacht ik niet te kunnen en of je dan nu op de linker baan of rechterbaan doet... zal me een zorg zijn.

Bovendien verwacht ik dat de linkerbaan nu vol gaat staan met elektrische dacia's die 80 gaan om de batterij te bespraren en voorzie ik een opleving van 'rechts inhalen'. Maar dat zal wel weer niet mogen van Links..

Wat een stelletje debielen bij D66....

Als_je_me_nou | 16-02-23 | 17:15

Apartheid op basis van huidskleur had geen fundament; apartheid op basis van energiebron ook niet. Bedenk daarbij dat een Tesla geen haar beter is voor milieu of klimaat dan een moderne diesel en dat het stimuleren van elektrisch rijden niets is dan willekeur en wensdenken. Dat maakt dit voorstel van D66 weinig meer dan het zoveelste voorbeeld van diepe, arrogante burgerhaat.

Zeddegeizot | 16-02-23 | 17:14

De elite in Amsterdam had het beter voor elkaar: de directeur van Rochedale (=woningbouwvereniging) reed met een blauw taxi kenteken gewoon legaal over de trambaan in zijn masserati … da’s lekker doorrijden in Amsterdam centrum!

Analia von Solmsch | 16-02-23 | 17:14 | 2

Dan ben je toch ook een zeldzame droeftoeter door een blauw taxikenteken op je Maserati te schroeven. Zo'n sneue kneus lach je toch volmondig uit.

Red shirt | 16-02-23 | 19:36

Wat een trieste maar ook hilarische anekdote. Zeer veelzeggend.

Dr. Worstenbroodje | 16-02-23 | 21:53

EMP in je achterbak en knallen, lache naar links

bier-en-tieten | 16-02-23 | 17:12

Dhr Mekers wordt nog wel ingehaald door de werkelijkheid. De E-droom spat in de komende 5 jaar uit elkaar omwille van met name praktische maar ook financiële redenen. Tot die tijd moeten we dit soort shit nog ondergaan.

Cheffff | 16-02-23 | 17:11 | 2

U bent van de groep overtuigde huurders die al 10 wachten op de ineenstorting van de huizenmarkt om dan toe te slaan?

_pacman_ | 16-02-23 | 17:14

Net zo reëel als die dienstplicht van het CDA of de strengere immigratieregels van de VVD. En, zoals Frau_Ferkel al aangaf, dit gaat leiden tot recalcitrant gedrag van de rechterbaanrijders.

lekgoot | 16-02-23 | 17:11

Gelukkig zijn PVV en 3B's straks de grootste partijen in de Eerste kamer en blijft de klimaatgekte beperkt tot de Tweede kamer.

Piggelmee | 16-02-23 | 17:11

Dan haal je zo’n SRV melkwegen gewoon rechts in? Wat is het probleem

JeanDragage | 16-02-23 | 17:11 | 1

Alleen havermelk in die wagen. Zo niet dan verboten!

Zaadstaaf | 16-02-23 | 17:39

Overigens is het wel leuk, dat dit voorstel gedaan wordt door de partij die zich het hardst beklaagt over de polarisatie in de samenleving.

KeesBruin | 16-02-23 | 17:10

Dan lig je daar in een ambulance met dieselmotor in de file op de rechterbaan..

Sinterbikske | 16-02-23 | 17:08 | 2

Als bij 'ons soort mensen' hoort, wordt je met een elektrische ambulance vervoerd.

KeesBruin | 16-02-23 | 17:11

Nee joh: Wet Voltooid66 Leven. Dus geen haast.

Cor Netto | 16-02-23 | 17:23

Wat is dat toch een enge partij. Inclusiviteit pretenderen maar in de besluitvorming altijd het tegenover gestelde bewerkstelligen...

Hetisnietaanteraden | 16-02-23 | 17:07 | 1

Je zou bijna denken dat het niet alleen een enge, maar ook een politieke partij is.

Cor Netto | 16-02-23 | 17:21

Het klimaat is een hobby van de welgestelden.

Piggelmee | 16-02-23 | 17:05 | 1

Regeren is ook een hobby van welgestelden. Ze hebben de touwtjes stevig in handen, via hun kongsi van VVD-D66-GL-PvdA en CDA.

KeesBruin | 16-02-23 | 17:08

Mooi plan. Ik ben wel voor. Het is toch raar dat mensen die veel belasting betalen in dezelfde file moeten staan als de netto-ontvangers. Is dit nu een rechts blog, of wat?

BobDobalina | 16-02-23 | 17:02 | 8

Voor onze deugmobiel betalen we geen wegenbelasting. En we kregen €2000,- deugsubsidie. Dus ik weet niet waar je het over hebt.

ratelaar | 16-02-23 | 17:15

Als het zo uitkomt, is GS best een links blog, op zijn tijd.

KeesBruin | 16-02-23 | 17:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Hopelijk komen er snel elektrische trekkers.

slim blontje | 16-02-23 | 17:00

"We laten niemand vallen."
Vernederen is wel heerlijk natuurlijk.

Kouwe Kees | 16-02-23 | 17:00

Geestelijk wrakhout

Bouwfraudeur | 16-02-23 | 16:59

Wat een teringpartij
Pak even een oxazepilding tegen de afschuw

RickTheDick | 16-02-23 | 16:58

Campagnetijd! Even de zieltjes van de XR (de kinderen van D66) voor je winnen met het typisch conservatieve muffige oud-Hollandsch maakbaarheid ideaal.
Het idee van all electric is zó goed dat je EV bezitters voordeeltjes moet geven.

ratelaar | 16-02-23 | 16:57

Toch maar eens kijken of ik in de US of A niet een 40 jaar oude V8 diesel kan vinden. En dan rondjes rijden door Den Haag om de milieuzone. Omdat het kan.

F. Jacobse | 16-02-23 | 16:57

Ik rijd altijd al op de rechter rijstrook met mijn oude diesel.
Maar wanneer dit domme idee er door komt: als U iemand vanuit een oude Defender kopspijkers op de linker rijbaan ziet strooien, dan ben ik dat.

Frau_Ferkel | 16-02-23 | 16:53

In Noorwegen is de verkoop van elektrische auto's flink gekelderd.

Sierstrip | 16-02-23 | 16:51 | 4

Nadat het eerst heeft gepiekt in december. In 2022 betrof daar 94% van de nieuwe autoverkopen elektrisch aangedreven modellen

_pacman_ | 16-02-23 | 16:57

@Basil Fawlty | 16-02-23 | 17:06: Die laatste regel zegt me genoeg , het is een papieren tijger... Dealers zouden met het oog op de prijsstijgingen behoorlijk wat auto's hebben ingeslagen voor de jaarwisseling en die nu 'met 2022-korting' aanbieden.

Smoelensmid | 16-02-23 | 18:08
▼ 1 antwoord verborgen

De linkerbaan. De baan voor mensen die véél beter zijn dan de rest. De 3% die het allemaal héél erg vindt van het klimaat, maar die het vreemd genoeg geen reet kan interesseren dat veruit de meeste mensen in Nederland helemaal geen elektrische auto kunnen betalen. Je zou maar op die linkerbaan rijden straks. En écht geloven dat je goed bezig bent samen met de rest van die 3% die ons verkeer keihard groen maken zo. Jeetje. Dan ben je wel een beetje simpel hoor. In ieder geval veel plezier op de linkerbaan, beste übermenschen! Ik blijf wel gewoon thuis.

VBO_B_Niveau | 16-02-23 | 16:51 | 1

Dit plan gaat natuurlijk niet door, maar als het wél door zou gaan, voorspel ik veel aanrijdingen tussen de D66-baan en de rest.

KeesBruin | 16-02-23 | 16:52

@KeesBruin | 16-02-23 | 16:51: Mijn grootste probleem met de EU. Ongekozen bestuurders, die ook niet weggestuurd kunnen worden, dus geen democratie.

ReyNemaattori | 16-02-23 | 16:57

@ReyNemaattori | 16-02-23 | 16:57: De EU is een doortrapte bende, met het doel om de democratie volledig buiten spel te zetten. Dat was trouwens van meet af aan volkomen duidelijk.
Althans, voor mensen met enig benul van de werking van een democratie en een gezonde dosis wantrouwen tegen alle supranationale organen.

KeesBruin | 16-02-23 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ken vrij veel mensen die elektrisch rijden. Voornaamste redenen: lagere bijtelling, subsidie.
Het milieu of het klimaat interesseert ze geen ene donder.

Ichneumonidae | 16-02-23 | 16:47 | 1

Ik rijd alweer voor het tiende jaar elektrisch, heb helemaal niets te maken met bijtelling als prive bezitter en de subsidie moet ik nog overgemaakt krijgen op mijn bankrekening... Minder uitstoot interesseert me wel degelijk. www.youtube.com/results?search_query=...

Smoelensmid | 16-02-23 | 18:13

Wat zou Rosa Parks doen??

upgent | 16-02-23 | 16:46 | 1

Zich afvragen wat Jezus zou doen. En die zou zich afvragen wat Sander zich afvroeg, namelijk of het wel goed en moreel is om soms een elektrische auto van Elon te stelen die woeker-recordwinsten boekt. Lang verhaal weer. Ik moet even zitten geloof ik.

VBO_B_Niveau | 16-02-23 | 16:53

Idiocracy

Omtzigtig | 16-02-23 | 16:46

D66 wil op de linker rijbaan de electrische auto's laten rijden. Dat heet spookrijden. Ik ben voor. Wat een onbenul deze man.
Hij zal wel bedoeld hebben linker rijstrook. Maar ja je verdiepen in de materie die je gaat uitdragen is zo 1990.
Incompetentie in de Haagsche gemeente. Richard de Mos! Waar blijf je?

F. Jacobse | 16-02-23 | 16:45 | 1

Even opgezocht. Een rijbaan is een aaneengesloten deel van een verharde weg dat bedoeld is om bereden te worden. Een rijstrook is een deel van de rijbaan dat ongeveer de breedte heeft van één voertuig.

meneer der meneren | 16-02-23 | 16:54

Hoe zei Hare Kaag het ook al weer? "We worden allemaal een stukje armer."
Alleen wij een beetje meer dan zij en haar D66-kornuiten.
Die links-liberale rakkers en Gl-adepten kunnen altijd zo leuk van zichzelf uitgaan. "Wij zijn rijk", bijv. in de context van het toelaten van asieleisers, is ook zo'n gezegde dat ze op de lippen bestorven ligt.
Met de gewone, autochtone Jan met de Pet hebben ze bij D66 en GL absoluut niets op.

KeesBruin | 16-02-23 | 16:44

Gooi die BPM er nou eens af. Nederland heeft het oudste wagenpark van europa

Nacho_Vidal | 16-02-23 | 16:43 | 1

Juist! BPM afschaffen - en het wagenpark is weer recent.

bisbisbis | 16-02-23 | 17:52

Dat al die lui over dit onderwerp bijna lachend het debat voeren zegt wel een hoop.

Yor_Kok | 16-02-23 | 16:41

An sich een sympathiek idee maar wellicht is het een beter voorstel om electrische auto's de busbaan te laten gebruik, zoals taxi's dit nu ook al mogen. Ik vraag me af of het percentage electrische auto's voldoende is om de reservering van een rijstrook te rechtvaardigen. De kans is groot dat op rechter rijstrook automobilisten in de file staan terwijl de linker rijstrook weinig gebruikt wordt.

Red shirt | 16-02-23 | 16:40 | 4

Niks busbaan. Trek de banden maar van die stofzuiger af en zet 'm op de spoorbaan. Als je geluk hebt krijg je geen tegenligger en met een aanpassing kun je tijdens het rijden nog laden ook.

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:53

Een sympathiek idee!

JJMS | 16-02-23 | 18:01
▼ 1 antwoord verborgen

Zoiets als de spitsstrook. Waar je met meer personen in de auto op mocht? Geweldig succes was dat. Maar niet heus. Iets van May Weggen. Of zoiets.

Sierstrip | 16-02-23 | 16:40 | 1

De carpoolstrook ja. Die lag bij Muiderberg volgens mij. Is tegenwoordig gewoon een spitsstrook.

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:55

D66 is er voor iedereen!! oh wacht...

Pretba | 16-02-23 | 16:38 | 1

Wij sluiten niemand uit!! Tja

upgent | 16-02-23 | 16:47

Er zijn al lang aparte banen voor elektrische voertuigen.
Het heet de spoorwegen en het was aanvankelijk speciaal voor linkse sukkeltjes maar op een of andere manier heeft dat linkse tuig tegenwoordig geld genoeg om peperdure Tesla's te kopen in tegenstelling tot de hardwerkende middenstander.

keestelpro | 16-02-23 | 16:38 | 5

En hoe komt het linksvolk aan die centen?

*Deksel van subsidiepotten dichtsmijten doet*

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:58

@Quantum Suicide | 16-02-23 | 16:50: Je ziet de godganse dag duurdere auto's, maar heb je ook het inkomen gecontroleerd van al die bestuurders?

Salderingsregeling moet worden afgeschaft want 'oneerlijk voor mensen die geen panelen kunnen betalen', maar we gaan wel nieuwe regelingen optuigen die precies hetzelfde probleem voortzetten?

ReyNemaattori | 16-02-23 | 17:01

@Quantum Suicide | 16-02-23 | 16:50:
Voel je vooral niet schuldig Quantum Suicide. Het was meer een cynische sneer vanuit het polarisatie denken. Iedereen die graag een elektrische auto wil kopen en dat kan betalen moet dat zeker doen.
Maar deze D66 meneer vindt zichzelf blijkbaar verheven boven anderen omdat hij elektrisch rijdt. Hij kijkt dus neer op benzine auto's terwijl heel veel mensen geen keuze hebben en dat niet uit klimaatontkenning of zo doen.

keestelpro | 16-02-23 | 17:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom niet een aparte rijstrook voor iedere politieke partij?
Met een PVV lidmaatschap mag u dan 130!
BBB strook alleen voor bietenwagens en protesterende boeren.
SGP strook alleen van maandag t/m zaterdag.

Duwbak_Linda | 16-02-23 | 16:37 | 2

GroenLinks krijgt dan de berm.

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:59

Ik weet er nog eentje voor DDR'66.
Inkomensgrens voor sociale huurwoningen afschaffen en voorrang voor nieuwe huurders die een warmtepomp laten plaatsen.

Osdorpertje | 16-02-23 | 16:36 | 2

Sorry, maar welke huurder gaat voor 10 tot 25k een warmtepomp in of aan zijn hut schroeven(en krijgt daar toestemming voor van de woningbouwvereniging)?

ReyNemaattori | 16-02-23 | 16:51

U vergeet de voorrang voor asielzoekers, die mogen desnoods met een Tuktuk over de linkerbaan rijden.

KeesBruin | 16-02-23 | 16:53

Super goed plan. Kleine toevoeging: electro bak minimaal 50k en max 3 jaar oud. Anders aanschuiven op de pauperbanen svp.

BoerKoekoek | 16-02-23 | 16:36 | 4

... en zelf volledig betaald hebben he, niet parasiteren op overheidssubsidie.

Graaisnaaiert | 16-02-23 | 16:39

En een structurele aparte belastingtoeslag voor de e-rijders om de boel te bekostigen en te onderhouden. Wij pauperrijders betalen dan ook onze eigen strook. Dat gaat nogal wat schelen op de MRB. Dat lijkt me wel wat.

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 17:03

@_pacman_ | 16-02-23 | 16:38: uiteraard bestel ik er meteen 2 nieuwe zodra dit plan gerealiseerd gaat worden. Kan boerin koekoek ook lekker het plebs voorbij zoeven.

BoerKoekoek | 16-02-23 | 18:58
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een belachelijk en elitair voorstel.
Ongeveer 3 procent van de auto's in ons land rijdt op een batterij.
Wordt tijd voor een massale lobotomie operatie voor D66 en GL personen.

pejoar | 16-02-23 | 16:35 | 2

Maar die 3% bestaat natuurlijk vaak uit enorm willen deugen mensen met een hoog inkomen en een egoïstische rotmentaliteit. D66 stemmers dus.

Tarak | 16-02-23 | 16:38

"Wat een belachelijk en elitair voorstel.", schrijft u. Maar dat is nou precies de kern van D66: belachelijk en elitair. Dus dit voorstel is geheel in lijn met hun denkbeelden.

KeesBruin | 16-02-23 | 17:24

D’66 spoort niet en zijn stiekem, zo bleek ook weer in het debat over de digitale Europese identiteit, waar van Huffelen voor gestemd heeft terwijl een kamer meerderheid tegen was. Aan het eind van het debat bleek dat er nu geen weg meer terug was. De manier waarop dit gegaan is…

Sinterbikske | 16-02-23 | 16:32 | 5

Dat is D66 ten voeten uit. De grootste democratie-haters zitten bij die club van hoge ambtenaren en geboren regenten. Alles er via achterkamers en ondemocratische acties doorjagen, en dan beginnen te lullen over "geen weg terug" of "onomkeerbaar proces".
Je hebt twee soorten antidemocraten: types al Poetin en andere dictators, die gewoon met de botte bijl de absolute macht naar zich toetrekken, en Eurofielen, die op slinkse wijze de democratie en de vrijheid om zeep helpen, en driftig met het beschuldigende vingertje naar Polen, Poetin en consorten wijzen.

KeesBruin | 16-02-23 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft er al iemand ‘discriminatie’ geroepen?

Wijze uit het Oosten | 16-02-23 | 16:31 | 1

Nee, maar dat is het wel.

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 17:05

Mensen, wees creatief. In Thailand vragen een hoop mensen in de tempel raad als het om het kopen van een nieuwe auto gaat welke kleur hun geluk brengt. En die kleur kopen ze dan. Maar soms is de auto al besteld, is de kleur niet leverbaar of is het een 2e handsje en ja, dan heb je dus een andere kleur. Creatief als ze zijn zit er dan een sticker op met "dit is een rode auto" terwijl je dan een witte of metallic-zilveren ding ziet staan. Oftewel, als dat proefballonnetje doorgang vindt heb ik opeens ook een elektrische broem.
(Los daarvan, elke auto is elektrisch want zonder elektrische ontsteking - dus accu - doet geen enkele broem broem, dus een non-scheiding ).

Graaisnaaiert | 16-02-23 | 16:29 | 5

Goed idee!!

We kunnen immerst self ons geslagd kiezen ook.... dus waarom niet gewoon zeggen "ik vind dit een elektrische auto" en be done with it!!

Als_je_me_nou | 16-02-23 | 17:13

@Als_je_me_nou | 16-02-23 | 17:13:
En er is ook niet meer iets als "de" correcte spelling want iedereen moet een voldoende op het rapport krijgen.

Graaisnaaiert | 16-02-23 | 17:26

Ik identificeer mezelf als Tesla-rijder, moet genoeg zijn.

pollens | 16-02-23 | 17:55
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan lekker met mn 9.3 liter V8 gaan gallen en op die baan gaan rijden, no f☆cks given.

clockandhammergame | 16-02-23 | 16:29 | 1

Zet er een koevanger op, dan schuif je de stilgevallen en in brand staande elektrieken makkerlijker opzij.
*z'n 740 en Isuzu enorm mist*

Graaisnaaiert | 16-02-23 | 16:38

eindelijk een goed idee van d66 :)

Briver | 16-02-23 | 16:29 | 5

@Briver | 16-02-23 | 16:40: fijn om te horen. Nu nog een cursus Nederlands groep 5 volgen en uw vervoegingen kloppen weer.

F. Jacobse | 16-02-23 | 16:51

ahhh de taal nazi is er weer.

Briver | 16-02-23 | 17:02

@Briver | 16-02-23 | 16:40:
Actieradius? Overigens, ehm, nee. Ik heb sinds ik geen lease meer heb alleen maar heerlijke auto's gehad en gereden. Momenteel een 7-zitter met uitneembare stoelen, ruim, rap, rijdt als een trein, heerlijk, de perfectie voorbij. Die elektrische troep en merken met een ster, propeller of olympische ringen op de grille, nee bedankt, geniet ervan maar daar heb je dus geen reet aan, kun je helemaal niks mee.

Graaisnaaiert | 16-02-23 | 17:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Keep your lane -principe?

Dan haal ik ze rechts in.

Roos | 16-02-23 | 16:29

Fuck D66 die subsidie bakken betalen niet eens wegenbelasting!

barrykoningen | 16-02-23 | 16:29 | 1

Klopt ook nog ze hebben dus eigenlijk geen recht op asfalt

Corretje | 16-02-23 | 16:33

Terug naar de klassenmaatschappij. Toch wel het streven van D66. The haves and the have nots.
Trieste is dat er nog steeds zoveel mensen die denken tot die selecte groep te horen of er graag bij willen horen op D66 stemmen.

spanarchist | 16-02-23 | 16:28

Dwazen’66 iedere keer weer

Plantendokter | 16-02-23 | 16:28

Best hoor. Koop ik wel een aftands elektrobakje en ga ik daar elke dag met 90km/u overheen.
Want we moeten natuurlijk wel lekker energiezuinig rijden.

der Staat | 16-02-23 | 16:27

Als ik dan nog maar de helft van het asfalt mag gebruiken, hoef ik natuurlijk ook maar de helft aan MR belasting af te kletsen, of werkt dat niet zo?

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:26

A u.b. voor autorijden Telegraaf lezen.

HogeNood | 16-02-23 | 16:26

Aha, daar komt de kaagbaan uit de arm.

FogerRederer | 16-02-23 | 16:25

alle auto's zijn gelijk, maar sommige auto's zijn meer gelijk dan andere

AnitavanJohnny | 16-02-23 | 16:25

Dat wordt dezelfde deceptie als de carpoolstrook op de A1 van Hanja May Weggen en Tjerk Westerterp.

MK27 | 16-02-23 | 16:25

Ik zie het probleem niet zo. We rijden 100 omdat de uitstoot dan omlaag gaat. Ik rijdt elektrisch dus heb mij nergens aan te houden. Aan de kant, en rap.

Anaal_Geweten | 16-02-23 | 16:23 | 5

Haha nee we rijden 100 om een niet bestaand stikstofprobleem "op te lossen"...

ikvindhelemaalmooi | 16-02-23 | 16:27

Tuudt Tuudt!

Lorejas | 16-02-23 | 16:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Hetzelfde geldt al voor die oplaadplaatsen, altijd leeg, terwijl er geen parkeerplaats is.

Michaela85 | 16-02-23 | 16:22 | 2

Trek ik me nooit wat van aan. Parkeerplaats is parkeerplaats, uiteraard invalidenplaatsen daargelaten. De rest pleur ik de diesel zo neer. Die stekkerbakken hebben bij mij nu eenmaal geen aparte status

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:24

@Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:24: hier doet de taxi-bus eigenaar dat met zijn elektrische bus.
Niet op de speciale parkeerplaatsen maar aan de overkant, dikke draad over de stoep naar de laadpaal.
Van de week is iemand flink gestruikeld 's nachts en door de ambu toen het licht was naar het ziekenhuis gebracht: niemand due hem heeft zien liggen.

MK27 | 16-02-23 | 16:28

Een aparte rijstrook met goede doorstroming voor gutmenschen die zich een Tesla kunnen veroorloven.
"Wie zijn toch al die mensen die op de rechterbaan in de file staan?"

Osdorpertje | 16-02-23 | 16:21

Wat wordt er toch godallejezus veel gebabbeld in "het bestuur". Blablabla schoner (oh ja joh?). En mekaar maar vliegen afvangen en een schik dat de voorzitter heeft. Ga wat doen!

En dan nog wat; je rijdt gewoon voor aap in een ev. Tingelingeling klonk het toen ik eens met iemand meereed in zo’n ding. Dat was om de fietsers te waarschuwen: hier komt een ev-meneer aan. De wereld is compleet knettergek geworden.

fokkewoelf | 16-02-23 | 16:20

Mag je dan met een hybride op 2 banen tegelijk rijden, beetje over het midden slingeren?

usb stok | 16-02-23 | 16:19 | 3

Beetje van twee walletjes eten eigenlijk.

civilian | 16-02-23 | 16:21

Ligt eraan:
Een hybrid gaat links op het moment dat het elektrische gedeelte in werking is.
Anders moet ie opzouten naar rechts.

MK27 | 16-02-23 | 16:22

@MK27 | 16-02-23 | 16:22: Controle als de hybride electrisch rijdt d.m.v. een 4e ronde achterlicht

civilian | 16-02-23 | 16:41

Alleen naar binnen met je coronapaspoort, alleen op de linkerbaan met het Ekektriek (ook zo gemakkelijk te controleren), alleen in debat gaan met medestanders. De arrogante regenten uit de 18e eeuw lijken herboren. We laten niemand vallen, maar alleen je als lid van onze Kaag fanclub bent. Dat het maar gezegd is.

dathoujetoch | 16-02-23 | 16:19

Natuurlijk komt D66 als een partij die totalitarisme als kernwaarde heeft met dit soort voorstellen.

Tarak | 16-02-23 | 16:19

In Oostenrijk geldt een max snelheid van 130 km/h op de Autobahn. Op sommige plekken hangen portaalborden die, als de luchtkwaliteit slecht is, de snelheid terugbrengen naar 100 km/h, daaronder staat dan IG-L (Immissionsgesetz Luft). Elektrische auto´s mogen dan gewoon 130 rijden. De nummerborden van e-autos hebben groene cijfers/letters op een wit veld, de normale auto´s zwarte.

autorevue.at/ratgeber/ig-l-immissions...

Dus niet alleen in NL zijn ze gestoord.

bergsbeklimmer | 16-02-23 | 16:18 | 3

Prima systeempje hoor, misschien kunnen ze er ook nog een logootje bij verzinnen.
Iets met "hochspannung" ofzo.
Maaruh na een uurtje of twee 130 op en neer in de bergen wel weer via de rechterbaan in de laadpaalfile zeker?

D-Fens_1963 | 16-02-23 | 16:31

Dat ze dan een andere snelheid mogen rijden, kan ik nog wel mee leven. Maar aparte rijstroken gaat deze dieseljakkeraar zich niet aan houden.

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:31

@D-Fens_1963 | 16-02-23 | 16:31: Niks ervan. Ze hebben een eigen baan. Wegwezen van onze dieselbaan af met die stofzuiger.

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:33

Snelweg apartheid D66 style: linkerbaan "slegs vir elektries".

Kill_Blinton | 16-02-23 | 16:18 | 1

Jamaar de PVV in 1…2…3…

Kruimel | 16-02-23 | 16:21

Mocht je benzine auto stukken hebben, en je met de bus moet. Moet je dan ook verplicht achter in de bus zitten?

upgent | 16-02-23 | 16:18

Een D-66er stapt ontspannen in een vliegtuig als de piloot slechts over een loodgieters diploma beschikt als die dan maar wel een transseksueel is.

Eugen Sandow | 16-02-23 | 16:17

Verkeerswetten misbruiken om mensen te pesten die je niet mag. Weer een democratisch, inclusief en verbindend idee van D66.

Blauwpetje | 16-02-23 | 16:16 | 1

Daarom is er burgerlijke ongehoorzaamheid.

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:35

De les die uit D66 geleerd kan worden: geef nooit teveel macht aan academici en zeker niet aan mensen die zich identificeren als academici.

aflaatverkoper | 16-02-23 | 16:16 | 3

Die macht hebben ze inmiddels al, zitten overal

civilian | 16-02-23 | 16:17

@civilian | 16-02-23 | 16:17:
Shit! We gaan er allemaal aan!
Voor de reaguurders die niet houden van Engelse termen, een beetje geschiedenis:
Schijt (NL) --> Shite (EN) --> Shit (EN) --> Shit (NL)

aflaatverkoper | 16-02-23 | 16:24

Hoe elitair wil je het hebben? Het klootjes volk mag de tesla subsidie betalen en ook ruimbaan maken voor de elite.
En dan vragen sommige mensen zich nog af waarom er zoveel kritiek is op dat hautaine clubje D( ictatuur ) 66ers.

Kruimel | 16-02-23 | 16:15 | 1

Die gasten worden steeds gekker en gekker en daarmee ook radicaler. AIVD ga je werk eens doen en deze mensen goed in de gaten houden! Overigens lijkt er wel een soort fenotype van een D66'er te bestaan. Mannen vaak langgerekte gezichten met een psychopatenbaardje en vrouwen die allemaal bekakt zijn (dat laatste is dan niet echt fenotyperend maar toch...)

appeltjesgroeneweide | 16-02-23 | 16:21

Waarom niet, over enkele jaren mag je alleen nog elektrisch de stad in. Reden om of te verhuizen of een elektrische wagen aan te schaffen. Ik zou overigens de rechterbaan nemen, want al die slakken rijden rechts.

pibasso | 16-02-23 | 16:14 | 1

Moeilijk want geen laadpalen voor iedereen, je komt de stad wel in, maar nooit meer uit: You can check out any time you like
But you can never leave"

bergsbeklimmer | 16-02-23 | 16:25

E auto’s stoten op moment van gebruik geen stikstof uit, dus zouden die wel 130 kmph mogen op de snelweg. Maar goed het wordt idd een heel elitair feestje als je straks met e auto’s allerlei priveleges krijgt.

Dat is nu ook al zo: belastingtarieven anders en subsidies krijgen bij aanschaf, waar alleen rijkere en bedrijven in aanmerking voor komen want die hebben wel het startbudget voor een nieuwe auto.

timmey | 16-02-23 | 16:13 | 5

@Alfred E. Neuman | 16-02-23 | 16:18: Dat ook nog inderdaad.
Ze zijn ook zo lekker solidair

civilian | 16-02-23 | 16:20

@Alfred E. Neuman | 16-02-23 | 16:18: Daar kan de jouwe niet staan dan?

Kopieerapparaat | 16-02-23 | 16:37

Behoorlijk wat fijnstof... gewicht... banden (en de gas- of kolencentrale elders).

Louter Leuter | 16-02-23 | 17:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Tijden herleven verboten fur benzinmensch

ikdenkwat | 16-02-23 | 16:13 | 1

Slegs vir E-piepel.

Duwbak_Linda | 16-02-23 | 16:15

Dat zal op de A15 richting Europoort zo'n vaart niet lopen denk ik. Daar rijdt voornamelijk werkvolk en ik vermoed dat daar maar weinig D66 luitjes tussen zitten. Mocht het wel gebeuren dan zal ik er nog steeds rechts voorbij kachelen met mijn bus, zoals nu ook reeds gebeurd wanneer de linkerbaan vast staat.

Alfred E. Neuman | 16-02-23 | 16:13

Met al die subsidies die die electrische "auto" bezitters al ten onrechte hebben ontvangen mogen ze wat mij betreft de eerste 10 jaar na aanschaf alleen op de rechterbaan rijden tijdens daluren met inhaalverbod.

At_Dawn_They_Sleep | 16-02-23 | 16:12

De linker baan was toch alleen om in te halen?
Zodra jij je voorligger voorbij bent moet je weer naar rechts.
Links plakken doen alleen Duiters op de autobahn.
DDR'66 wil dus een racebaan voor gutmenschen zodat die sneller op hun bestemming zijn en dat het klootjesvolk op de andere rijstroken in de file staan omdat zij geen elektrische auto kunnen betalen.

Osdorpertje | 16-02-23 | 16:11 | 1

Duitsers weten hoe ze op de linkerbaan moeten rijden. Jij doelt op NL. Nur Links.

Louter Leuter | 16-02-23 | 17:38

Is het 1 april of wat?

small_town_dude | 16-02-23 | 16:11

Nederland snakt naar verkiezingen om die d66-idioterie te stoppen.

Opajoop | 16-02-23 | 16:10

Mijn God. Dit soort types zit dus gewoon in de Haagse gemeenteraad. Wat een complete non-discussie. Niet alleen van D66. Aan het domme lachje zie je al dat-ie niet serieus kan zijn. Maar ook van die Hart voor Den Haag-pipo. Wees concreet, hoe ga je dit handhaven, wat voor impact heeft het voor de verkeersveiligheid, en kom dan tot de conclusie dat het een onzinplan is.

Papa Jones | 16-02-23 | 16:09 | 1

In de gemeenteraad van Den Haag ligt de lat vrij laag.

TheseDays00 | 16-02-23 | 16:14

Volgens de peilingen wordt de P V V de grootste in de provinciale Staten van Zuid-Holland.

Dat is het gevolg van een politiek die niet meer gaat over huizen-scholen-en zorg voor gewone mensen. Maar over stikstofoxiden, binaire Identiteitspolitiek en ongebreidelde immigratie.

D666 heeft het voor zichzelf verziekt

theo-is-dood | 16-02-23 | 16:09 | 1

VVD op 2 trouwens, want dat ging de afgelopen jaren super.

menage | 16-02-23 | 16:14

Logica is de wokes ook een gruwel.

Aangezien elektrische auto's niet uitstoten, ook niet als ze steeds moeten optrekken en remmen, dat bovendien zonder veel energieverlies kan plaatsvinden, moeten de elektrische auto's apart en zeker geen brandstofaangedreven auto's storen in een ongehinderde voortgang.

Doe maar buiten de spits en liefst van de snelweg af. Ik denk dat dat qua milieu echt de beste oplossing is.

Zomaarwat | 16-02-23 | 16:09

Over de A66

Ruimedenker | 16-02-23 | 16:09

D66'ers hebben ook al een eigen start- en landingsbaan op Schiphol. Wanneer is het genoeg?!

Duwbak_Linda | 16-02-23 | 16:08

D’66, zelden tot nooit op een goed idee betrapt. Al denken ze zelf van wel

Plantendokter | 16-02-23 | 16:08 | 1

Ik wel, vroeger waren ze bijvoorbeeld voor het referendum en de gekozen burgemeester. Nu zijn het een stel elitaire haters van de blanke hardwerkende Nederlander.

Sieg Hein | 16-02-23 | 16:27

D66 is hier knap profilerend en racistisch bezig.

MK27 | 16-02-23 | 16:06 | 4

@_pacman_ | 16-02-23 | 16:10:
Betekenis profileren= Aanwijzen, Kenmerken, Kentekenen, Typeren.
Betekenis racistisch= als iets blijk geeft van de opvatting dat het ene menselijk ras superieur (hier: de bestuurder van een elektrische auto) is aan het andere (hier: de bestuurder van een niet-elektrische auto) en hiermee zich een voorrecht toe-eigent.
En dat is exact hetgene dat deze d66-er doet.

MK27 | 16-02-23 | 16:20

@MK27 | 16-02-23 | 16:20: U bedoelt het goed en de halfslachtige reddingspoging siert u. Maar u had natuurlijk ook kunnen volstaan met 'oeps, ik bedoelde polariserend en discriminatoir'.

_pacman_ | 16-02-23 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ja, die paupers met hun fossiele mobielen! Waarom zoeken die geen baan waar de werkgever je een e-auto geeft als secundaire arbeidsvoorwaarde. Kóóp er anders eentje!

Otto Normal | 16-02-23 | 16:06

Eigenlijk zou iedereen zijn hoed of pet af moeten doen en deemoedig naar de grond staren als een d66'er voorbij schrijdt. En natuurlijk met twee worden spreken: 'Doorluchtige excellentie'. Maar ik ben dan ook nog van een andere tijd.

Duwbak_Linda | 16-02-23 | 16:05 | 3

Het is alweer een tijdje terug, maar ik moest aan het volgende denken. Kwam terug uit de supermarkt en zag de Oostblokker weer staan met zijn daklozenkrant. (Niks daklozen meer tegenwoordig, gewoon een commerciëel product). Naast hem stond een vader met een jengelend kind die zijn kaasstengel niet meer lustte. Die geef je dan maar aan die arme meneer. En zo gebeurde. De man kocht geen krant (kan die Oostblokker nog eens wat verdienen), nee, die liet zijn kind een half opgegeten kaasstengel weggeven. Da's nog eens deugen! Ongetwijfeld knetter gymnasium links, deze vader.

Otto Normal | 16-02-23 | 16:09

@Otto Normal | 16-02-23 | 16:09:
Prima toch. Die oostblokker kan ook in oostblokkie een onderkomen en - vies woord - werk zoeken, maar nee, hier willie wezen. Nou, dan leef je maar van de lucht of aangevreten kasstengels.

Graaisnaaiert | 16-02-23 | 16:20

@Otto Normal | 16-02-23 | 16:09:
Supermarkt (zonder q), kaasstengel, jengelend kind; alles in dit verhaal schreeuwt iets anders dan gymnasiumlinks. Al is het wel voor 96,3% zeker dat het hier d66 stemmers betrof.

Duwbak_Linda | 16-02-23 | 16:20

Ik hoop dat ze in de file staan: mogen ze ook niet van de linkerbaan af. Trouwens, volgens mij in NL linkerbaan om hard te rijden en moet je zo veel mogelijk naar rechts: geen maximum snelheid op de linkerbaan moet het dan worden. Da's het beste voor het milieu... Puinhopen worden niet geboren, die worden gemaakt.

TheseDays00 | 16-02-23 | 16:05

We sluiten niemand uit, haten polarisatie, vinden alles en iedereen fascisten en populisten.
Wij van D66 willen dit land voor onszelf, zoals wij dat willen, want wij zijn intelligent en jullie zijn dom,
Natuurlijk moeten gesubsidieerde Tesla’s op links, logisch.
Jij, met je “Turkenbak” staat toch meest van tijd op de vluchtstrook, de wachten op de ANWB.
Hup! Aan de kant vuile Minima!

Ruimedenker | 16-02-23 | 16:04 | 2

Een mooi kijkje in de gedachten van de D66-ert. Precies vanuit deze beredenering komt zo'n D66 gast op dit soort schaamteloze ideeën.

keestelpro | 16-02-23 | 17:26

@keestelpro | 16-02-23 | 17:26:
Bij ons in het dorp idem. Nu willen ze van dedain666 subsidie invoeren... ik heb al veel 20 jaar geleden gedaan zonder subsidie (niets krijgen maar wel dus meebetalen aan hun wensjes).

Louter Leuter | 16-02-23 | 17:37

Oh dat is wel gemakkelijk voor de klimaat actievoerders. Hoeven ze alleen de rechterbanen bezet te houden en kunnen de demon66-ers lekker doorrijden.

Hypno2050 | 16-02-23 | 16:02 | 1

Verdomd, dat zal de bedoeling zijn! Hun broodheren van D66 kunnen doorrijden, terwijl ze de tokkies lekker tegen houden.

KeesBruin | 16-02-23 | 16:48

Verkiezingskul. Niet te handhaven. Gaat niet gebeuren. Mensen gaan kopspijkers op de linkerbaan gooien ofzo.

GeFlipt | 16-02-23 | 16:02

En als ik nou een 3.0 v6 diesel in een tesla zet? mag ik dan wel links rijden?

pete1023 | 16-02-23 | 16:01 | 2

Ja, dat mag. Je mag toch zeker zelf weten welke vracht je vervoert?

Schadenfreude | 16-02-23 | 16:06

Ja hoor. Daar zit ook een accu in. Net als iedere auto van na 1924 of zo.

marcoplarco | 16-02-23 | 16:24

D66 = sekte en zal met dit soort ideeen binnen no time terecht een marginale partij worden die het allang had moeten zijn.

appeltjesgroeneweide | 16-02-23 | 16:01 | 1

Ze zijn al marginaal, staan geloof ik nog op 10 zetels of zo. Het Kaag-effect 2.0 zal ik maar zeggen.
Maar het maakt niet uit, want ze hebben hun tentakels overal in het bestuur, de NPO, de kranten en ga zo maar door, zitten. Zo regeren ze rustig door, ook al houden ze nog maar twee zetels over.

KeesBruin | 16-02-23 | 16:47

Weet je wie ook revolutionaire ideeën had?

keestelpro | 16-02-23 | 16:00 | 7

James Dyson

superduperadmin | 16-02-23 | 16:13

@Louter Leuter | 16-02-23 | 16:31: James Dyson is de grootste revolutionair van onze tijd, in het rijtje van Lenin, Che Guevara, en Sjoerd Sjoerdsma

superduperadmin | 16-02-23 | 16:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik dacht even dat het een grap was, maar hij zegt het écht!
Peter Mekkeraar mekkert maar lekker een eind weg.
Neem maar lekker de trein, hypocriete zak met hooi.
Wat is dat toch met die achterlijk arrogante club “hoogopgeleide” machtswellustelingen?
Ze worden steeds gekker en brutaler.

Ruimedenker | 16-02-23 | 16:00 | 2

Ze komen nooit in een kroeg om wat andere geluiden te horen. Lekker klappen en juichen in de eigen bubbel

sgaapje | 16-02-23 | 16:17

De trein komt niet overal en zeker niet op de plaatsen waar deze gekken wonen.

Met_baard | 16-02-23 | 16:21

Polarisatie nu ook op de snelwegen.

keestelpro | 16-02-23 | 15:58 | 1

En ik maar denken dat die verplicht gescheiden vrouwverblijven in de 530 moscs het laatste stukje middeleeuwen was in dit land.

hagelkruis | 16-02-23 | 16:13

Lol, verkeersregels en Nederlanders
Succes!

Bochel | 16-02-23 | 15:58

Voor de arme sloebers die klagen over deze privileges van de early adopters in de onvermijdelijke energietransitie: de trein rijdt ook elektrisch op zijn eigen baantje. Heb je precies hetzelfde, en het is nog inclusief / klimaatwappievriendelijk ook.

_pacman_ | 16-02-23 | 15:57 | 1

"early adopters", is dat een nieuw soort stekker?

KeesBruin | 16-02-23 | 16:45

Waarom niet extreem links?

Mr_Natural | 16-02-23 | 15:57 | 4

@sgaapje | 16-02-23 | 16:14: Daar staat de vangrail al.
Maar u heef gelijk, da's wat mij betreft geen probleem

marcoplarco | 16-02-23 | 16:22

@sgaapje | 16-02-23 | 16:14:
Heeeee….
Als die andere extreem linkse baan ook door D66ers…
Geen probleem dus.

J-van-de-Bontekoe | 16-02-23 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

LINKER baan.
Duidelijk.

Kapitein Sjaak Mus | 16-02-23 | 15:56

Met recht knettergek.

stenenvissert | 16-02-23 | 15:56

Nou, als ze alleen maar op de linkerbaan mogen, kunnen ze er ook niet af bij FastNed stations om op te laden. Of die worden ook verplaatst naar de middenberm.

Met_baard | 16-02-23 | 16:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland